Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:15
FreeMen schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:59:
Wat is hier de ervaring tav het verbruik? Boordcomputer gegevens vertrouw ik overigens niet want die geven vaak een veel te mooi plaatje.
Ik rij nu een half jaar met een MY22 LRSM, volgens WLTP zou ik 550km kunnen halen. Op een lange trip van 220km in december was het 10 graden, snelweg stukje 120 in België en daarna alles aan 100km/u in Nederland gedaan. Gemiddeld verbruik heen en terug was zo'n 15 kWh/100km met nog 52% over op de heenrit en 58% op de terugrit. Dat is een verbruik van 90% op 440km, reële range is dan zo'n 490km.

In de winter met vriestemperaturen en mijn gewone woon/werkverkeer zat ik rond de 20-22 kWh/100km, dat zijn dan voornamelijk korte ritten van 12km naar mijn werk en terug. Range van 375-340km.

Nu met de warmere temperaturen van 15-20 graden krijg ik mijn verbruik op de standaard wegen wel lager, rond de 11-13 kWh/100km zelfs ('s morgens meer, 's avonds laag). Laatst nog een goeie week met gemiddeld verbruik van 12.6 kWh/100km over 100km (geen snelwegen), de kilometers erna geen foto meer getrokken maar na 150km zat ik nog op 13 kWh/100km. Met 12.5 genomen is dat een range van 600km :) benieuwd wat het verbruik gaat zijn met constante temperaturen van meer dan 15 graden.

Als je de range niet altijd nodig hebt zet dan de maximum SoC op 80 of 90%, dan gaat je NMC batterij veel langer mee en is degradatie veel lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awZ2G9D35WiWexkO9GJLtK3ZRUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qQEpdnsWctpOKrQhvZsexY4.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard ook eens hypermilen wanneer het kan :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2EpWEn3IcgnhpVpUvG0jVdUI4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7JKlkEdTeWt189H7ugcpFyx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door deSenna24 op 28-03-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
deSenna24 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Ik rij nu een half jaar met een MY22 LRSM, volgens WLTP zou ik 550km kunnen halen. Op een lange trip van 220km in december was het 10 graden, snelweg stukje 120 in België en daarna alles aan 100km/u in Nederland gedaan. Gemiddeld verbruik heen en terug was zo'n 15 kWh/100km met nog 52% over op de heenrit en 58% op de terugrit. Dat is een verbruik van 90% op 440km, reële range is dan zo'n 490km.

In de winter met vriestemperaturen en mijn gewone woon/werkverkeer zat ik rond de 20-22 kWh/100km, dat zijn dan voornamelijk korte ritten van 12km naar mijn werk en terug. Range van 375-340km.

Nu met de warmere temperaturen van 15-20 graden krijg ik mijn verbruik op de standaard wegen wel lager, rond de 11-13 kWh/100km zelfs ('s morgens meer, 's avonds laag). Laatst nog een goeie week met gemiddeld verbruik van 12.6 kWh/100km over 100km (geen snelwegen), de kilometers erna geen foto meer getrokken maar na 150km zat ik nog op 13 kWh/100km. Met 12.5 genomen is dat een range van 600km :) benieuwd wat het verbruik gaat zijn met constante temperaturen van meer dan 15 graden.

Als je de range niet altijd nodig hebt zet dan de maximum SoC op 80 of 90%, dan gaat je NMC batterij veel langer mee en is degradatie veel lager.

[Afbeelding]

Uiteraard ook eens hypermilen wanneer het kan :*)

[Afbeelding]
Bedankt voor de info, dat zijn wel serieus goede waardes zeker met de relatief lage temperaturen.
Alles onder de 17/100 zou ik al prima vinden (=400km op SR) maar jij zit daar nog een flink stuk onder 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:15
FreeMen schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Bedankt voor de info, dat zijn wel serieus goede waardes zeker met de relatief lage temperaturen.
Alles onder de 17/100 zou ik al prima vinden (=400km op SR) maar jij zit daar nog een flink stuk onder 👍
Alles heeft uiteindelijk te maken met je voet en de wegen die je doet. Tot en met 80 km/u kun je nog vrij lage verbruikscijfers zien, vanaf 100 merk ik toch dat luchtweerstand veel meer meespeelt. Continu snelweg (zeker 120 en hoger) is erg nadelig voor je verbruik en zo zul je nooit een hoge range halen. Zelfde met brandstofauto's, volgens WLTP heb je dan misschien een gemiddeld verbruik van 5 L/100km maar op snelweg verbruik je misschien 6 L/100km. Ik vermoed dat het verschil met gemiddeld verbruik groter is bij EV's vooral omdat regeneratie meespeelt. Snelheid maken in een brandstofauto ben je kwijt, dat win je niet terug in je tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13

Smurf

Detri

Er viel mij deze week iets op: Er zit een verschil in de positie van de auto-tekening op de 360 camera beelden (groot scherm vs achteruitrijcamera)
Omdat ik de auto zo ver mogelijk naar voren wil hebben op de oprit gebruikte ik voorheen altijd het grote 360 graden scherm om de auto met de stoeprand uit te lijnen.
Nu met 3.4.4 kan dat natuurlijk met het kleinere scherm, maar bij het uitstappen viel me op dat de auto toch meer naar achteren stond dan de beelden aangaven.
Toen ik de beelden met elkaar vergeleek zag ik dat op het kleine scherm (links) de auto verder naar voren ingetekend staat dan op het grote 360 graden scherm (rechts):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7V6eh7iCA7rD44yGoG76S4HX0-Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yoCsX9vZ9uHIJ1CnqLzFI1Dy.png?f=user_large

Is dit bij iedereen zo?

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Smurf schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:28:
Er viel mij deze week iets op: Er zit een verschil in de positie van de auto-tekening op de 360 camera beelden (groot scherm vs achteruitrijcamera)
Omdat ik de auto zo ver mogelijk naar voren wil hebben op de oprit gebruikte ik voorheen altijd het grote 360 graden scherm om de auto met de stoeprand uit te lijnen.
Nu met 3.4.4 kan dat natuurlijk met het kleinere scherm, maar bij het uitstappen viel me op dat de auto toch meer naar achteren stond dan de beelden aangaven.
Toen ik de beelden met elkaar vergeleek zag ik dat op het kleine scherm (links) de auto verder naar voren ingetekend staat dan op het grote 360 graden scherm (rechts):
[Afbeelding]

Is dit bij iedereen zo?
Ik vermoed dat de oorzaak zit in een foute verhouding van de auto op het linkerscherm (ervanuitgaande dat rechts klopt).

De lengte/breedte verhouding wijkt af van het plaatje aan de rechterkant. Lijkt erop dat links het "grijze"vlak uitgevuld wordt met het plaatje van de auto waar dat rechts niet het geval is. Aangezien het grijze vlak relatief meer ruimte heeft aan de voorkant en achterkant dan links en rechts krijg je een uitgerekte PS2 te zien aan de linkerkant. De achterkant lijkt ook verder naar achteren uitgerekt te zijn.

Ik heb zelf de PS2 nog niet dus kan het niet zelf helaas niet nagaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Mag weer een nieuwe lease auto gaan uitkiezen. Goed rondgekeken en ik kom toch weer terug bij de Polestar 2. De Xpeng, BMW I4, VW ID 7 en BYD Sealion zijn bizar duur in de lease. En ik wil een auto die binnen 5s naar de 100 gaat. Blijft er weinig anders over.

Dat Prime pakket is geweldig. Ik ga denk ik voor de LRDM met Prime, trekhaak, Space kleur, Pixel LED en extra pk’s..

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:52
DutchBB schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 00:01:
Mag weer een nieuwe lease auto gaan uitkiezen. Goed rondgekeken en ik kom toch weer terug bij de Polestar 2. De Xpeng, BMW I4, VW ID 7 en BYD Sealion zijn bizar duur in de lease. En ik wil een auto die binnen 5s naar de 100 gaat. Blijft er weinig anders over.

Dat Prime pakket is geweldig. Ik ga denk ik voor de LRDM met Prime, trekhaak, Space kleur, Pixel LED en extra pk’s..
powerpack is idd lastig te missen.

Hoewel ik 98% rustig toef... ben ik regelmatig blij met de optie als ik op de autobahn even vlug weg moet wezen.
Kan het zónder? natuurlijk, is het makkelijker? ZEKER weten....
helaas duurt het even voordat de grijns :9~ weer recht getrokken is.. O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friso89
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08:05
Beste PS2 rijders,

Gisteren een proefrit gemaakt in een PS2 als opvolger van de e-208 die binnenkort (eindelijk) de deur uit gaat. De opvolger wordt vrijwel zeker de PS2 SRSM, maar één ding viel mij wel negatief op in de demo-auto en ik ben benieuwd of jullie deze ervaring ook delen.

Als je plaats neemt in de PS2, dan voel je bij het 'landen' op de stoel een enorm harde plaat/stang tegen je billen. Als ik rechtop in de stoel ging zitten, dan voelde ik deze stang/plaat niet meer, maar als je een beetje onderuit schoof was de harde plek weer goed merkbaar. Heeft iemand dezelfde ervaring of betrof dit gewoon een productiefout in de demo-auto? Zowel de bestuurders- als de bijrijdersstoel hadden dit 'probleem'.

Ik las dat in het verleden hier wel klachten over zijn geweest en dat Polestar dit zou oplossen, maar de demo was nog geen jaar oud en de klachten die ik heb gelezen dateren uit 2021/2022.

Groet,

Friso

P.S.: ze wisten ons daar te vertellen dat a.s. woensdag de configurator online komt met de nieuwe pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:21
Smurf schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:28:
[Afbeelding]

Is dit bij iedereen zo?
Bij mij is dat in ieder geval niet zo, want sinds een paar dagen heb ik geen camerabeeld meer. Erg irritant zeg als je daar zo aan gewend bent. In de bovenbalk verschijnt wel de indicatie dat de camera aan staat, maar mijn scherm blijft gewoon op navigatie, media, etc.

Iemand ervaring mee?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:04
Friso89 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:35:
Beste PS2 rijders,

Als je plaats neemt in de PS2, dan voel je bij het 'landen' op de stoel een enorm harde plaat/stang tegen je billen. Als ik rechtop in de stoel ging zitten, dan voelde ik deze stang/plaat niet meer, maar als je een beetje onderuit schoof was de harde plek weer goed merkbaar. Heeft iemand dezelfde ervaring of betrof dit gewoon een productiefout in de demo-auto? Zowel de bestuurders- als de bijrijdersstoel.
Was het de Plus, of de basisuitvoering? De Plus heeft andere (betere) stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Als je plaats neemt in de PS2, dan voel je bij het 'landen' op de stoel een enorm harde plaat/stang tegen je billen. Als ik rechtop in de stoel ging zitten, dan voelde ik deze stang/plaat niet meer, maar als je een beetje onderuit schoof was de harde plek weer goed merkbaar. Heeft iemand dezelfde ervaring of betrof dit gewoon een productiefout in de demo-auto? Zowel de bestuurders- als de bijrijdersstoel hadden dit 'probleem'.
Dat herken ik helemaal niet. Ik heb een uitvoering met de basis stoelen, die zijn niet bijzonder confortabel voor lange mensen maar een harde plaat heb ik nog niet gevoeld.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-09 17:31
...Als je plaats neemt in de PS2, dan voel je bij het 'landen' op de stoel een enorm harde plaat/stang tegen je billen. Als ik rechtop in de stoel ging zitten, dan voelde ik deze stang/plaat niet meer, maar als je een beetje onderuit schoof was de harde plek weer goed merkbaar. Heeft iemand dezelfde ervaring of betrof dit gewoon een productiefout in de demo-auto? Zowel de bestuurders- als de bijrijdersstoel hadden dit 'probleem'.

Ik las dat in het verleden hier wel klachten over zijn geweest en dat Polestar dit zou oplossen, maar de demo was nog geen jaar oud en de klachten die ik heb gelezen dateren uit 2021/2022....
Ook hier geen last van, maar ik heb het Plus pakket en daarmee andere stoelen dan de standaard uitvoering?
Maar dan nog zouden de stoelen niet het omschreven gevoel mogen geven. Hoe reageerde de verkoper/ het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Beste PS2 rijders,

Gisteren een proefrit gemaakt in een PS2 als opvolger van de e-208 die binnenkort (eindelijk) de deur uit gaat. De opvolger wordt vrijwel zeker de PS2 SRSM, maar één ding viel mij wel negatief op in de demo-auto en ik ben benieuwd of jullie deze ervaring ook delen.

Ik las dat in het verleden hier wel klachten over zijn geweest en dat Polestar dit zou oplossen, maar de demo was nog geen jaar oud en de klachten die ik heb gelezen dateren uit 2021/2022.

Groet,

Friso

P.S.: ze wisten ons daar te vertellen dat a.s. woensdag de configurator online komt met de nieuwe pakketten
Ik heb onlangs zowel in een standaard non plus uitvoering gereden als een plus uitvoering en in beide gevallen heb ik dit niet direct gemerkt. Tov mijn huidige auto zijn de stoelen wel duidelijk "harder" vwb de zitting maar dat is een kwestie van wennen.

Overigens herken ik het "harde stang" gevoel wel van de achterbank van mijn huidige auto (ford mustang mach E) zodra je daar iets onderuit gaat zitten. Het hele comfort op de achterbank is bij die auto sowieso zwaar ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friso89
Riminii schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:44:
[...]

Ook hier geen last van, maar ik heb het Plus pakket en daarmee andere stoelen dan de standaard uitvoering?
Maar dan nog zouden de stoelen niet het omschreven gevoel mogen geven. Hoe reageerde de verkoper/ het bedrijf?
De demo was een LRSM met een Climate Pack. Voor de rest was hij standaard uitgevoerd. Hopelijk zit daar het verschil in en valt het met het de bekleding/stoelen in het Prime pakket mee.

Ik moet eerlijk zeggen dat we het met de verkoper bij Polestar alleen over de nieuwe pakketten hebben gehad en wanneer de MY26 leverbaar zou zijn. Ik heb zijn kaartje gekregen en zal er deze week nog eens over bellen!

Thanks voor jullie feedback in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
Friso89 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:24:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat we het met de verkoper bij Polestar alleen over de nieuwe pakketten hebben gehad en wanneer de MY26 leverbaar zou zijn. Ik heb zijn kaartje gekregen en zal er deze week nog eens over bellen!
Vanaf volgende week (ik las woensdag?) is de MY26 configurator online en rond Q4 uitlevering auto toch? Dat is mij aangegeven. Natuurlijk kan de levering wat eerder zijn, afhankelijk van je gekozen uitvoering en of deze al geproduceerd is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:05
Ik heb sinds de update een tijdje AA gebruikt. Vooral omdat je dan een scherm hebt met zowel navigatie als direct toegang tot radio/Spotify en WhatsApp. Maar na een paar weken gebruik merk ik dat aan mijn dataverbruik van mijn telefoon. Zowel Spotify als Maps trekken veel data van mijn telefoon ipv via de auto. Dus ik ben weer terug naar Android Automotive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Highland ja dat klopt, alles gaat immers via je telefoon. Je kunt dat beperken door playlists van spotify te downloaden en kaarten offline op te slaan.

Of gewoon voor 15€ per maand een data abonnement te kopen die je niet op krijgt 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Is er een alternatief voor Easypark op de PS2? Ik was tot nu toe tevreden over Easypark, maar de wijziging in de service fee maakt het onaantrekkelijk. Er lijkt geen echt alternatief te zijn, maar misschien vergis ik me. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11-09 17:18
Raindeer schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:52:
Is er een alternatief voor Easypark op de PS2? Ik was tot nu toe tevreden over Easypark, maar de wijziging in de service fee maakt het onaantrekkelijk. Er lijkt geen echt alternatief te zijn, maar misschien vergis ik me. Heeft iemand een tip?
Het abonnement is nog wel redelijk. Maar inderdaad, ze zijn hun dominantie aan het misbruiken geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:42
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid ANWB onderweg iets goedkoper maar geen app voor in de PS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:45
Magnifique schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid ANWB onderweg iets goedkoper maar geen app voor in de PS
Tip: gebruik de Q-Park app voor parkeren op straat: die rekent geen transactiekosten en is dus gratis in gebruik. Helaas ook alleen beschikbaar op de telefoon en niet voor AAOS in de PS2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Vanaf volgende week (ik las woensdag?) is de MY26 configurator online en rond Q4 uitlevering auto toch? Dat is mij aangegeven. Natuurlijk kan de levering wat eerder zijn, afhankelijk van je gekozen uitvoering en of deze al geproduceerd is.
Volgens Polestar medewerker welke ik begin vorige week gesproken heb gaan deze week alle MY26 bestellingen geplaatst worden bij de fabriek.

Hierbij gaan ook alle MY25 bestellingen welke afgelopen 5-6 weken geplaatst zijn en niet uit vrrd leverbaar zijn, omgezet worden naar MY26. Dit was dus ook in mijn situatie zo ware het niet dat afgelopen vrijdag we deze hebben laten annuleren en een nieuwe order hebben geplaatst voor een Prime uitvoering.

Wat de levertijd gaat worden ga ik hopelijk deze week horen.

NB, in een eerdere post heeft iemand de officiele prijslijst gepost waarom ingangsdatum 1-4-25 stond. Ik verwacht de configurator eigenlijk vandaag of morgen wel online.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 31-03-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Volgens Polestar medewerker welke ik begin vorige week gesproken heb gaan deze week alle MY26 bestellingen geplaatst worden bij de fabriek.

Hierbij gaan ook alle MY25 bestellingen welke afgelopen 5-6 weken geplaatst zijn en niet uit vrrd leverbaar zijn, omgezet worden naar MY26. Dit was dus ook in mijn situatie zo ware het niet dat afgelopen vrijdag we deze hebben laten annuleren en een nieuwe order hebben geplaatst voor een Prime uitvoering.

Wat de levertijd gaat worden ga ik hopelijk deze week horen.

NB, in een eerdere post heeft iemand de officiele prijslijst gepost waarom ingangsdatum 1-4-25 stond. Ik verwacht de configurator eigenlijk vandaag of morgen wel online.
Thanks. Ja ik wil perse eerst zelf even zien welke stoelen en bijbehorend interieur je krijgt bij het prime pakket. Daarna wil ik gelijk de order laten plaatsen door de LM.

Ik verwacht dan bij lopende bestellingen die omgezet worden naar MY26 dat die rond de zomer worden uitgeleverd en de echte nieuwe MY26 bestellingen (dus na livegang configurator) de rest. Ik begreep dat dat Q4 werd maar je kan natuurlijk een samenstelling hebben die al door de fabriek gebouwd is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Thanks. Ja ik wil perse eerst zelf even zien welke stoelen en bijbehorend interieur je krijgt bij het prime pakket. Daarna wil ik gelijk de order laten plaatsen door de LM.

Ik verwacht dan bij lopende bestellingen die omgezet worden naar MY26 dat die rond de zomer worden uitgeleverd en de echte nieuwe MY26 bestellingen (dus na livegang configurator) de rest. Ik begreep dat dat Q4 werd maar je kan natuurlijk een samenstelling hebben die al door de fabriek gebouwd is.
Gezien de levertijden heb ik niet de indruk dat polestar op voorraad producteerd. Dwz, Polestar Nederland heeft wel diverse bestellingen lopen welke je zou kunnen kiezen maar dat zijn allemaal MY25 versies en het is volgens mij niet zoals bij tesla dat er een overkochte voorraad op het terrein staat in china voor afroep.

Verbaasd mij eigenlijk dat PS haar configurator zo laat pas bijwerkt. Als mijn bestelling van 6 werken terug al niet uitgevoerd wordt omdat het omgezet moet naar MY26 blijven er nu alleen maar nieuwe orders binnenkomen welke niet eens meer uitgeleverd kunnen worden in die spec.
De stapel met aan te passen orders wordt zo alleen maar groter.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 31-03-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:56:
[...]

Gezien de levertijden heb ik niet de indruk dat polestar op voorraad producteerd. Dwz, Polestar Nederland heeft wel diverse bestellingen lopen welke je zou kunnen kiezen maar dat zijn allemaal MY25 versies en het is volgens mij niet zoals bij tesla dat er een overkochte voorraad op het terrein staat in china voor afroep.

Verbaasd mij eigenlijk dat PS haar configurator zo laat pas bijwerkt. Als mijn bestelling van 6 werken terug al niet uitgevoerd wordt omdat het omgezet moet naar MY26 blijven er nu alleen maar nieuwe orders binnenkomen welke niet eens meer uitgeleverd kunnen worden in die spec.
De stapel met aan te passen orders wordt zo alleen maar groter.
Ja ik snap je punt. Ik ga er maar vanuit dat ze er over nagedacht hebben ze dat de MY26 gewoon nog dit jaar geleverd wordt gezien de bijtelling. Maar 1e week april bestellen...dan mag je toch hopen dat de wagen wel ergens in september/oktober geleverd kan worden. Wat ik alsnog best lang vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 31-03-2025 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Right, vanochtend ging ik richting Hamburg. De navigatie gaf een oplaadplek aan. Daar heb ik geprobeerd te laden. Dat lukte niet, communicatie fout. Ook bij de drie daaropvolgende laadmogelijkheden, kon ik niet laden en kreeg dezelfde fout. Met Polestar gebeld. Deze vertelden mij een Polestar service punt te bezoeken. Omdat ik nog 43km kon rijden, konden ze op dat moment nog niks voor mij doen. Met nog 9% kwam ik bij de Volvo dealer ter plaatse. De Polestar is uitgelezen en was ergens een foutcode. Die hebben ze gereset. Daarna doorgereden naar een snellader. Ja hoor, hij deed het weer!. Zit nu met 72% in Hamburg. Woensdag moet ik terug. Eens kijken of dat soepeler gaat......

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vervelend maar ook gelijk een voorbeeld van dat het wel prettig is bij Volvo/polestar waar dan ook in Europa terecht te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friso89
Wat betreft de parkeerapp, heb ik me vandaag laten vertellen dat je ook in de Rabo Bankieren app een parkeerfunctie hebt zitten. Vaste kosten zijn 19 cent per parkeeractie. Ik heb zelf een Rabobank rekening en ben meteen overgestapt. Geen app voor de PS wellicht, maar toch het overwegen waard.
Juancho schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Mij werd zaterdag verteld dat in augustus de eerste MY26's worden uitgeleverd. De leverdatum die nu in de configurator staat is al voor de MY26's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Nm....

[ Voor 98% gewijzigd door FreeMen op 31-03-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Friso89 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:50:

Mij werd zaterdag verteld dat in augustus de eerste MY26's worden uitgeleverd. De leverdatum die nu in de configurator staat is al voor de MY26's.
Dat zou helemaal top zijn. Wij gaan laatste week augustus op roadtrip dus het zou geweldig zijn als dst met de nieuwe Polestar kan 👌🏽. Dus even wachten op de configurator, hopelijk morgen online!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Q park wordt het! Op kenteken, automatisch slagbomen open en dicht en op straat parkeren via de App. Geen kosten!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 16:55
Gisteren is er op mijn auto voor het eerst een OTA update geïnstalleerd. Versie 3.4.4 staat erop 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Weet niet of dit alleen bij mij is, maar de Easypark-app op de PS2 functioneert niet meer bij mij. Hij lijkt het gewoon te doen, parkeeractie start, maar deze wordt niet daadwerkelijk geregistreerd in de back-end. Heeft mij al een parkeerboete opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:27
Koekhapperrr schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:31:
[...]

Weet niet of dit alleen bij mij is, maar de Easypark-app op de PS2 functioneert niet meer bij mij. Hij lijkt het gewoon te doen, parkeeractie start, maar deze wordt niet daadwerkelijk geregistreerd in de back-end. Heeft mij al een parkeerboete opgeleverd.
Ik had hem gekoppeld aan PayPal, maar dat werkt niet meer. Heb hem opnieuw moeten koppelen aan een credit-card. Gezien de nieuw aangekondigde prijsverhoging ga ik maar eens overstappen op Q-Park, maar dan dus op de telefoon. Met de nieuwe tarieven van Easypark kun je net zo goed de bekeuring betalen denk ik... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, zijn de Pixel LED-koplampen alleen het type lampen die mee bewegen in een bocht? Of zitten die ook standaard op de LED lampen? Ik heb dat nu ook in de XC40 en vind dat super fijn. Maar het is nogal een dure upgrade naar Pixel. Als dat meedraaien niet alleen op de Pixel zit weet ik dat ik dat ik die optie sowieso kan skippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:57
Ter info: Vanaf morgen (rond de middag) is de website voor Polestar 2 (MY2026) beschikbaar, aldus een Polestar medewerker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15:51
Hoi Mede Polestar 2'ers,

VRAAG!

Ik houd wel van een uitdaging en ben bijvoorbeeld vorig jaar met mijn MY 24 LRSM naar Sevilla geweest. Nu ben ik ook een fanatiek motorrijder en heb bijvoorbeeld een klein motor aanhangertje waar mijn motor op past.

Ook zag ik de volgende combinatie op internet staan waarbij je op de auto een daktent kan plaatsen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMNF5qNyXxr4idcjuSY1-7w2GuI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gkb9NJ1fRCeueHY97BgPo6qU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUJj2II-uew3EdnM-Lv1Go72r2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPhcR4qgJB0GSbLGWnEEwvDd.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zou de combinatie van de daktent met een motoraanhangertje van 250kg + motor van 200kg doen met het verbruik van de Polestar? Heeft iemand al wel bijvoorbeeld ervaring met het gebruik van een dakkoffer wat redelijk vergelijkbaar is?

Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld op een camping in luxemburg te gaan staan en daar dan lekker rond te rijden met de motor. Ik kijk erg uit naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Rvzoggie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:14:
Hoi Mede Polestar 2'ers,

VRAAG!

Ik houd wel van een uitdaging en ben bijvoorbeeld vorig jaar met mijn MY 24 LRSM naar Sevilla geweest. Nu ben ik ook een fanatiek motorrijder en heb bijvoorbeeld een klein motor aanhangertje waar mijn motor op past.

Ook zag ik de volgende combinatie op internet staan waarbij je op de auto een daktent kan plaatsen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zou de combinatie van de daktent met een motoraanhangertje van 250kg + motor van 200kg doen met het verbruik van de Polestar? Heeft iemand al wel bijvoorbeeld ervaring met het gebruik van een dakkoffer wat redelijk vergelijkbaar is?

Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld op een camping in luxemburg te gaan staan en daar dan lekker rond te rijden met de motor. Ik kijk erg uit naar jullie reactie!
Luxemburg is toch heel dichtbij?

De daktent zal meer wind vangen dan de aanhanger, als die eenmaal rolt. Zijn er ook dichte motor aanhangers met mooie stroomlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
Is het mogelijk om P2 passagiersstoel (naast de bestuurder) helemaal in te klappen bij vervoer van grotere objecten (bezoek aan ikea)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:13
Rvzoggie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:14:
Hoi Mede Polestar 2'ers,

VRAAG!

Ook zag ik de volgende combinatie op internet staan waarbij je op de auto een daktent kan plaatsen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben er niet trots op, maar laatst op m’n tandemasser (400kg) een ongelofelijke windvanger van 1500kg gehad. Met een gangetje van 90km/u had ik een gebruik van z’n 38kWh/100km met m’n LRDM Performance. Houd maar rekening met een bereik van 200km denk ik zo.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:24
interFace schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:48:
Is het mogelijk om P2 passagiersstoel (naast de bestuurder) helemaal in te klappen bij vervoer van grotere objecten (bezoek aan ikea)?
Nee dat gaat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:04:
Vraagje, zijn de Pixel LED-koplampen alleen het type lampen die mee bewegen in een bocht? Of zitten die ook standaard op de LED lampen? Ik heb dat nu ook in de XC40 en vind dat super fijn. Maar het is nogal een dure upgrade naar Pixel. Als dat meedraaien niet alleen op de Pixel zit weet ik dat ik dat ik die optie sowieso kan skippen.
Zover ik weet zijn met de bocht meebewegende koplampen standaard. Pixel is "enkel" grootlicht waarbij de tegenligger niet verblind wordt.

Edit:
Nog wat verder gezocht naar ik kan eigenlijk nergens terugvinden of het nu wel of geen onderdeel is van de pixel upgrade. Wat ik wel regelmatig terug zit komen is dat het niet vergelijkbaar is met de xc40 wat de koplampen echt mee draaien, de koplampen zouden niet fysiek draaien en dat zegt mij dat het dmv pixels werkt 🤔

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 01-04-2025 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

FreeMen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:53:
[...]

Zover ik weet zijn met de bocht meebewegende koplampen standaard. Pixel is "enkel" grootlicht waarbij de tegenligger niet verblind wordt.
En dat werkt zeer aangenaam ! Pixel led is wat mij betreft een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ST10©DE schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:43:
[...]

En dat werkt zeer aangenaam ! Pixel led is wat mij betreft een must.
Geloof ik meteen, heb het geprobeerd erbij te krijgen maar past helaas niet in het budget. Uitruilen voor het pro pack is het mij dan weer niet waard. Kan niet alles hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Werkt dat in de P2 een beetje, pixel led?

In onze Tesla werkt dat niet goed, krijg ik steeds signalen van tegenliggers die verblind worden en reageert het systeem overdreven op reflecties uit verkeersborden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:00
Pixel LED werkt hier voor geen meter, zal het niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 19:12
FreeMen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:53:
[...]

Edit:
Nog wat verder gezocht naar ik kan eigenlijk nergens terugvinden of het nu wel of geen onderdeel is van de pixel upgrade. Wat ik wel regelmatig terug zit komen is dat het niet vergelijkbaar is met de xc40 wat de koplampen echt mee draaien, de koplampen zouden niet fysiek draaien en dat zegt mij dat het dmv pixels werkt 🤔
Bochtverlichting (is niet gelijk meesturende koplampen) zit in het plus pakket MY25: van de website
Exterieurupgrades

Led-mistlampen vóór met bochtenfunctie
De led-mistlampen voor verbeteren niet alleen je zicht bij mist, maar helpen je ook veilig door bochten heen. Bij snelheden onder de 30 kilometer per uur gaat de linker- of rechterlamp ook aan als je afslaat. Zo kun je bochten en kruispunten gemakkelijker overzien.
Pixel-led (is niet gelijk adaptief grrotlicht assistent,maar een uitbreiding daarop)is een extra optie en dekt middels uitschakelen van led tegen/voorliggers af zodat ze niet verblind worden, van de website:
Exterieurupgrades

Pixel LED-koplampen
De 84 pixel leds in elke koplamp worden aangestuurd door een camera aan de voorzijde van de Polestar 2 en worden individueel in- en uitgeschakeld. Zo kan de lichtbundel zich automatisch aanpassen aan verschillende licht- en verkeersomstandigheden. De led-koplampen kunnen tot vijf verschillende gebieden aan de voorkant van de auto afschermen, waardoor het zicht verbetert en andere automobilisten niet worden verblind.
In de EQE heb ik dat ook, maar dan met 1,3 miljoen! leds. Dat werkt fenomenaal. Dat zullen 84 leds niet evenaren, grofstoffelijker werken, maar toch een welkome aanvulling zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 15:25
SirLenncelot schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:52:

In onze Tesla werkt dat niet goed, krijg ik steeds signalen van tegenliggers die verblind worden en reageert het systeem overdreven op reflecties uit verkeersborden
Pixel LED werkt prima. Maar ik zou het in de overbelichte Randstad niet missen.
Die keren dat ik het wel heb gebruikt, heb ik nooit signalen van tegenliggers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

FreeMen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:46:
[...]

Geloof ik meteen, heb het geprobeerd erbij te krijgen maar past helaas niet in het budget. Uitruilen voor het pro pack is het mij dan weer niet waard. Kan niet alles hebben helaas.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Ik kies voor functionaliteit ipv uiterlijk.

Bij mij werken de pixels heerlijk en bijna nooit seintjes van tegenliggers. Ik rij dan ook voornamelijk in Twente en Duitsland . Dat is wat anders dan de Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar dan is het meebewegen in de bochten dus standaard of anders vanuit het pluspakket? Op m'n huidige XC40 heb ik nu dat de lampen mooi mee draaien in de bocht maar ik heb geen pixel Led (mis hrt dus ook niet). Ik ging er eigenlijk vanuit dat die meebewegen lampen wel standaard zijn op dit soort wagens... 🤔

Pixel led kost toch weer €1100 (€18 p/m) wat ik best prijzig vind voor iets dat ik nu ook niet heb. Had juist besloten om het bij het nieuwe Prime pakket + B&W Audio systeem + trekhaak te houden. Ook de gewenste lichte Nappa bekleding/interieur vind ik te prijzig voor wat je krijgt.

Ik hoop maar dat als vanmiddag de configurator online komt de stoelen + interieur vanuit het prime pakket de boel niet te donker maakt.

[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 02-04-2025 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
interFace schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:48:
wat ik (soms) doe...
stoel helemaal naar voren en dan de leuning max omlaag, dat geeft bést wat ruimte.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
SirLenncelot schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:52:

ik kreeg in va levering (15 jan 2021) geloof ik 2x een seintje van een tegenligger, maar ik denk eerder dat dat kwam omdat de tegenligger een ZEEEEEE aan licht zag zónder dat het verblinde maar gewoon dacht: die gast heeft grootlicht aan, ff dimmen... ;)

Had nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met deze optie, het werkt (bij mij) grandioos, zelfs op 80 wegen(nedeland) en 100 wegen(duitsland)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Configurator is live! Gelukkig krijgt de hardware ook een upgrade met een Qualcomm Snapdragon processor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Meer mensen het volgende :

Radio/Spotify muziek aan, en dan WAZE gebruiken. Heel vaak stopt de muziek dan.
Super irritant want dan moet je weer terug naar Spotify of de Radio om op PLAY te drukken.

Versie 3.4.4 maar dit had ik eerder ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Hansieo schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:04:
[...]

Had nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met deze optie, het werkt (bij mij) grandioos, zelfs op 80 wegen(nedeland) en 100 wegen(duitsland)
Ik zit ook altijd weer met verbazing te kijken naar het wat er voor mij gebeurt :9~ Soms ziet dat systeem gewoon eerder een tegenligger (zelfs door struiken tussen het wegdek op wegen door de duinen) dan dat je ze zelf ziet.

Echt jammer dat leaserijders zoveel moeten betalen en de keus daarvan laten afhangen om deze of andere opties al dan niet te nemen. In de occasion markt zal je dit terug gaan zien en ergens is dat gewoon zonde.

Eigenlijk zou ik gewoon een script moeten schrijven die een api van een auto aanbieder bevraagt en dan zoekt op polestars met een catalogus waarde hoger dan 70.000 :*) Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
Ik snap het enthousiasme over die pixel lampen niet helemaal. Ik heb met mijn huidige normale lampen nog nooit het idee gehad dat ik niet genoeg zag.
De overstap van spotjes naar LED was top maar ik zie niet in waarom je altijd "groot" licht nodig zou hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tormentor1985
Arms2Short schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:43:
Ik snap het enthousiasme over die pixel lampen niet helemaal. Ik heb met mijn huidige normale lampen nog nooit het idee gehad dat ik niet genoeg zag.
De overstap van spotjes naar LED was top maar ik zie niet in waarom je altijd "groot" licht nodig zou hebben
Ik vermoed dat je er nog nooit mee hebt gereden dan. Het systeem activeert zichzelf niet eens als er gewoon straatverlichting is, dus het is niet bedoeld om 'altijd met groot licht te rijden'. Enkel op het moment dat alle verlichting ontbreekt, gaan de beams aan en ontstaan er vanzelf zwarte vlakken op plekken bij ander wegverkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
tormentor1985 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:48:
[...]

Ik vermoed dat je er nog nooit mee hebt gereden dan. Het systeem activeert zichzelf niet eens als er gewoon straatverlichting is, dus het is niet bedoeld om 'altijd met groot licht te rijden'. Enkel op het moment dat alle verlichting ontbreekt, gaan de beams aan en ontstaan er vanzelf zwarte vlakken op plekken bij ander wegverkeer.
Behalve helaas maar al te vaak bij wandelaars, hardlopers, fietsers et cetera op de fietspaden langs de weg. Vooral als er bomen langs de weg staan. Dat is mijn ervaring in het midden des lands in ieder geval. Auto’s detecteert hij wel, en als de wegen verlaten zijn werkt het ook prima, maar in mijn omgeving is het meestal te druk met andere verkeersdeelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friso89
Heeft iemand misschien een foto van de nieuwe kleur Dune? Is die gelijk aan de kleur Sand Dune van Volvo?

Uiterlijk vrijdag moet de order ingediend zijn en de kleurkeuze is niet gemakkelijk moet ik zeggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
tormentor1985 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:48:
[...]

Klopt, dat is ook mijn punt. Heb niet het gevoel dat ik nu licht "tekort" kom tijdens het rijden.
Vind het juist vrij irritant bij moderne EVs als tegenligger. Met name Tesla's verblinden vaak voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Friso89 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:18:
Heeft iemand misschien een foto van de nieuwe kleur Dune? Is die gelijk aan de kleur Sand Dune van Volvo?

Uiterlijk vrijdag moet de order ingediend zijn en de kleurkeuze is niet gemakkelijk moet ik zeggen ;)
Hij staat op de configurator nu. Het is een nieuwe kleur, dus op een Polestar zal je hem nog niet in het echt zien. Volgens mij delen Polestar en Volvo kleuren, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
Arms2Short schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:20:
[...]

Klopt, dat is ook mijn punt. Heb niet het gevoel dat ik nu licht "tekort" kom tijdens het rijden.
Vind het juist vrij irritant bij moderne EVs als tegenligger. Met name Tesla's verblinden vaak voor mijn gevoel.
Tesla's hebben gewoon een brakke standaard verlichting met veel diffuus licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Spekkie99 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:31:
[...]

Tesla's hebben gewoon een brakke standaard verlichting met veel diffuus licht.
Het automatisch grootlicht van Tesla’s is ook niet best. Heb wel eens begrepen dat ze in het begin niet correct afgesteld werden, maar ik zie nog steeds nieuwe rondrijden op ‘standje verblinden’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13

Smurf

Detri

Smotske schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:46:
[...]

Ben er niet trots op, maar laatst op m’n tandemasser (400kg) een ongelofelijke windvanger van 1500kg gehad. Met een gangetje van 90km/u had ik een gebruik van z’n 38kWh/100km met m’n LRDM Performance. Houd maar rekening met een bereik van 200km denk ik zo.
Denk dat een baksteen van 1900kg achter de auto hangen iets meer invloed heeft dan een daktent en aanhanger met motor. Dat is eerder vergelijkbaar met een grote caravan.

Ik gok dat je eerder uit gaat komen op zo'n 50% meerverbruik.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
ach-jee schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:57:
[...]

Behalve helaas maar al te vaak bij wandelaars, hardlopers, fietsers et cetera op de fietspaden langs de weg. Vooral als er bomen langs de weg staan. Dat is mijn ervaring in het midden des lands in ieder geval. Auto’s detecteert hij wel, en als de wegen verlaten zijn werkt het ook prima, maar in mijn omgeving is het meestal te druk met andere verkeersdeelnemers.
Een bestuurder zonder al deze luxes gaat natuurlijk ook geen wandelaars, hardlopers of fietsers zien en die laten dus ook doodleuk hun grootlicht ingeschakeld.

Daarnaast voor wandelaars en hardlopers. Hoe groot is nou de kans dat je deze 2 groepen tegen gaat komen op een weg zonder straatverlichting? In de winter als het vroeg donker is dan ga je niet voor je lol wandelen of hardlopen langs een onverlichte weg en in de zomer als het laat donker is zal het ook te laat zijn om nog even rustig en veilig te gaan (hard)lopen.

Zijn er veel fietsers op onverlichte wegen? Dan gebruik je over het algemeen ook geen grootlicht lijkt mij. Het is iets wat je in mijn ogen enkel doet op wegen waar je veel zicht ver naar voren nodig hebt. 80+ km wegen die kilometers lang onverlicht blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:13:
Configurator is live! Gelukkig krijgt de hardware ook een upgrade met een Qualcomm Snapdragon processor.
Dat is wel een mooie upgrade.

Zie dat de stoelen van het plus pakket behoorlijk verandert zijn qua looks.
Of het mooier is kan ik nog lastig inschatten maar iig wel contrasterend stiksel.

[ Voor 33% gewijzigd door FreeMen op 02-04-2025 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amolenk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 13:52
Juancho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:13:
Dat is goed nieuws! Waar had je dat gezien? Ik kan het niet vinden op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Net gebeld door PS dat ze mijn order van 7 weken terug in behandling hebben en om gaan zetten naar MY26. Blijkt de annulering van deze order en de plaatsing van de nieuwe order van vorige week nog niet doorgekomen te zijn. Blijkbaar weer wedervragen van PS naar de leasemij nav de order aanpassing.

Hopelijk deze week de order alsnog rond dan nog 6 maanden wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 02-04-2025 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
amolenk schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:45:
[...]

Dat is goed nieuws! Waar had je dat gezien? Ik kan het niet vinden op de site
Kreeg het door van de Polestar dealer waar ik proef gereden heb. Had er nog bewust naar gevraagd. Maar het staat ook in de communicatie...
De Polestar 2 is voor modeljaar 2026 geupdate.

De nieuwe Polestar 2 is vanaf nu bestelbaar.

Polestar 2 updated with new features, including upgraded processor chip and Bowers & Wilkins audio option

GOTHENBURG, SWEDEN – 2 April 2025. Polestar introduces a model year 2026 update with new features and technology to Polestar 2. The updates include an upgraded processor chip, improving the performance of the car’s infotainment system and a new top-tier audio system option from Bowers & Wilkins. Polestar 2 model year 2026 is now available to order in Europe* via Polestar.com, with additional markets to follow throughout the year.

Polestar 2 receives a Qualcomm Snapdragon processor chip, supporting quicker download speeds for in-car apps, faster reaction times within apps and actions, improved centre display responsiveness, and smoother performance within its infotainment system overall.

Offered as an additional upgrade, Polestar 2 can now be equipped with Bowers & Wilkins for Polestar. This high-end audio system comprises 14 speakers, with a total output of 1,350 Watts. Key features include Tweeter-on-Top technology for improved clarity and accuracy, and Continuum midrange speakers that minimise distortion, delivering a rich audio experience. Design cues incorporate branded detail on the front door panels and stainless-steel mesh on the rear door panels, highlighting the sophisticated audio system in the car.

A new exterior colour, Dune, makes its debut on Polestar 2. This contemporary metallic colour has a smooth mica finish with a sandy hue, and replaces Jupiter. Externally, a new five-spoke design for the car’s 20-inch forged alloy Performance wheels, the lightest available for Polestar 2 to date, is introduced and available as part of the optional Performance Pack. On the interior, a new bio-attributed MicroTech upholstery in Charcoal with distinctive quilting design and Black Ash deco is available with the optional Plus Pack.

Michael Lohscheller, Polestar CEO, says: “Polestar 2 is the cornerstone our business was built on. Seeing our first EV continue to receive numerous enhancements with every model year introduction is truly amazing. Now with a comprehensive round of technology, design, and option updates, including the outstanding Bowers & Wilkins audio system and faster processor chip, I’m convinced our customers will love the experience Polestar 2 offers even more.”

As with Polestar 3, Plug & Charge technology is now included in Polestar 2, offering a seamless charging experience for drivers who can simply park at a public charger, plug in the charging cable, and let their car initiate and authenticate the process**. Plug & Charge can be enabled via the Polestar Charge app and within the car settings. Once enabled, the need for multiple charging cards or apps is eliminated, streamlining the overall experience.

Polestar is also introducing a new, optional Prime Pack comprising the Pilot, Plus, and Climate packs, and rear privacy glass, as one cost-effective pack bundle. Tint is now applied to rear side windows, in addition to the tailgate window.

Polestar 2 model year 2026 welcomes a battery update for the Standard range Single motor variant in select markets. All Polestar markets now offer a 70 kWh battery from CATL, in contrast to the previous 69 kWh LG Chem battery, meaning this variant now has an improved range of up to 554 km (WLTP), up from 546 km.

Polestar 2 model year 2026 is now available to order* via Polestar.com.
Bron: https://media.polestar.co...-bowers-and-wilkins-audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Juancho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:48:
[...]

Kreeg het door van de Polestar dealer waar ik proef gereden heb. Had er nog bewust naar gevraagd. Maar het staat ook in de communicatie...

[...]
En eindelijk een nieuwe processor! Dat was wel nodig ook!! Zat jij toch ook op te wachten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
Mickvanderveen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:01:
[...]

En eindelijk een nieuwe processor! Dat was wel nodig ook!! Zat jij toch ook op te wachten?
Klopt! Hiermee is de laatste twijfel ook weg. Polestar 2 it is! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-09 15:02
Koekhapperrr schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:31:
[...]

Bij mij idem: 1 uur geparkeerd in Amsterdam en de parkeeractie niet automatisch geeindigd na het wegrijden. Gevolg: 11 uur betalen aan Easypark. De vraag is nu of dit aan Polestar ligt, of aan de Easypark-app of aan beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
FreeMen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:04:
Net gebeld door PS dat ze mijn order van 7 weken terug in behandling hebben en om gaan zetten naar MY26. Blijkt de annulering van deze order en de plaatsing van de nieuwe order van vorige week nog niet doorgekomen te zijn. Blijkbaar weer wedervragen van PS naar de leasemij nav de order aanpassing.

Hopelijk deze week de order alsnog rond dan nog 6 maanden wachten.
De configurator op de polestar site geeft aan voor de MY26 leverbaar juli/aug, wie weet valt het mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Spekkie99 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:38:
[...]

De configurator op de polestar site geeft aan voor de MY26 leverbaar juli/aug, wie weet valt het mee...
Ik zie voor alle uitvoeringen aug/sep? Dit is ook wat de medewerkster mij vanmorgen aan gaf rekening mee te moeten houden.
Net van Ayvens doorgekregen dat de order is doorgezet naar PS. Voor de zekerheid PS maar even gebeld maar de medewerker welke de Ayvens lease regelt is vanmiddag vrij |:( .
Hopelijk morgen meer duidelijkheid.

Tav de nieuwe chip, dat is natuurlijk erg welkom maar wel jammer dat ze het scherm ook niet meteen een upgrade hebben gegeven. Die breede zwarte randen zijn echt niet meer van deze tijd.

tav de stoelen, is onderstaande nieuw voor MY26? Ik meende dat het tot op heden enkel dmv een knop op de deur werkte?
Bestuurdersprofielen
De Polestar 2 kan automatisch de stoelpositie, de stand van de buitenspiegels, je inloggegevens voor de app, en de rij-instellingen van maximaal zes bestuurders opslaan. De profielinstellingen worden geactiveerd zodra de auto een geautoriseerde sleutel of smartphone detecteert.

[ Voor 35% gewijzigd door FreeMen op 02-04-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Juancho dus toch een processor upgrade, had ik echt niet meer verwacht. Goed voor jou!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Erg jaloers op die processorupgrade :+ in combinatie met het vergrootte werkgeheugen uit eerdere MY's zou dat het infotainmentsysteem echt beter moeten maken.

Ben erg blij met mijn MY22 P2, maar ook erg blij dat ik hem niet gekocht heb door de sterk verouderde hardware in het infotainment. Functioneel erg prettig, maar de (soms) extreme traagheid na een koude start en de moeite die het systeem heeft om 2 of meer apps in het geheugen te houden laten het erg gedateerd aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
kevertje1977 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:19:
Meer mensen het volgende :

Radio/Spotify muziek aan, en dan WAZE gebruiken. Heel vaak stopt de muziek dan.
Super irritant want dan moet je weer terug naar Spotify of de Radio om op PLAY te drukken.

Versie 3.4.4 maar dit had ik eerder ook al
Ja, heb dit nu sinds 3.4.4 eigenlijk altijd als ik met muziek aan een locatie ga zoeken in Google maps. Denk dat ze de Ram opschoon actie wat stevig hebben afgesteld om lag te voorkomen. Lijkt weinig aan te doen te zijn, maar godsgruwelijk irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Zinloos1 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:12:
[...]

Ja, heb dit nu sinds 3.4.4 eigenlijk altijd als ik met muziek aan een locatie ga zoeken in Google maps. Denk dat ze de Ram opschoon actie wat stevig hebben afgesteld om lag te voorkomen. Lijkt weinig aan te doen te zijn, maar godsgruwelijk irritant.
Je kunt bij instellingen -> apps -> Spotify (of andere muziekapp) iets instellen dat 'ie altijd in geheugen gehouden moet worden. Dit verhelpt het pauzeren enigszins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morales79
  • Laatst online: 20:25
Juancho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:48:
[...]

[...]

Bron: https://media.polestar.co...-bowers-and-wilkins-audio
Wel echt heel goed nieuws al deze genoemde upgrades. Sws die snapdragon chip en de B&W audio en het prime pakket maken de P2 Long range nu echt een zeer aantrekkelijke EV onder de €60k. Je moet alleen kunnen leven met de beperkte beenruimte achterin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Naast al het MY26 ook weer een app update met de mogelijkheid om de ramen open en dicht te doen en de auto een lichtsignaal te laten geven of te laten toeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog even gekeken naar het Bio-attributed MicroTech in Charcoal met Black Ash-accenten dat je nieuw bij het plus pakket krijgt. Ik zie ondanks de naam toch nog 2 wat mooie lichte materialen, zowel op dashboard als in de deuren. Ziet er erg sjiek uit en gelukkig dus niet volledig donker. Lijkt me met de sfeerverlichting erg mooi!

En de stoelen, ik kan het niet goed zien maar is die stof van soort duikpak materiaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:32:
Nog even gekeken naar het Bio-attributed MicroTech in Charcoal met Black Ash-accenten dat je nieuw bij het plus pakket krijgt. Ik zie ondanks de naam toch nog 2 wat mooie lichte materialen, zowel op dashboard als in de deuren. Ziet er erg sjiek uit en gelukkig dus niet volledig donker. Lijkt me met de sfeerverlichting erg mooi!

En de stoelen, ik kan het niet goed zien maar is die stof van soort duikpak materiaal?
Nee schijnt meer een suede-achtig materiaal te zijn qua gevoel. Althans, het is hetzelfde als bij de PS3 PS4 en daar wordt het zo beschreven. Van wat ik lees is het verschil met de huidige wavetech niet echt groot wat dat betreft.

De rest van het dashboard is overigens gelijk aan wat het nu ook is en is voor alle uitvoeringen hetzelfde. Alleen bij de Nappa uitvoering krijg je witte accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Is het extra vermogen nog te bestellen zonder het Performance pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Morales79 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:38:
[...]

Wel echt heel goed nieuws al deze genoemde upgrades. Sws die snapdragon chip en de B&W audio en het prime pakket maken de P2 Long range nu echt een zeer aantrekkelijke EV onder de €60k. Je moet alleen kunnen leven met de beperkte beenruimte achterin.
Alles is relatief, ik ben 1,90m en kan prima achter mezelf zitten qua beenruimte. Mijn voeten kunnen gelukkig ook onder de stoel, dat is bij veel niet suv EV's wel anders (bv de BYD seal, daar kan je je voeten echt niet onder de stoel kwijt).
De hoogte van het dak (iig bij de plus uitvoering) is wel kantje boord, voor lange ritten is dat niet prettig want ik moet echt bewust iets onderuit gaan zitten. Gelukkig zijn mijn kinderen geen 1,90m :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
DutchBB schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:40:
Is het extra vermogen nog te bestellen zonder het Performance pack?
Dat is toch nooit een optie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
FreeMen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:41:
[...]

Dat is toch nooit een optie geweest?
Jawel, voor €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ah ok, die zie ik nergens terug in de huidige configurator, ook niet bij MY25 overigens.
Wat kreeg je daarvoor aan power erbij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:36
408 > 476 pk ;)

Weet ik toevallig.

En ja die kon je gewoon bestellen, zonder de PP

[ Voor 70% gewijzigd door De fiscalist op 02-04-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:37:
[...]

Nee schijnt meer een suede-achtig materiaal te zijn qua gevoel. Althans, het is hetzelfde als bij de PS3 PS4 en daar wordt het zo beschreven. Van wat ik lees is het verschil met de huidige wavetech niet echt groot wat dat betreft.
Ah ok ik heb alleen in de PS2 en PS4 proefgereden. De PS3 niet en ook niet van binnen bekeken. Dus ik heb die stof helaas niet zelf gezien. Ga komende week wel even kijken. Maar als het idd soort suède is prima, de PS3 is nu het topmodel dus ik ga er maar vanuit dat dat prima en mooie stoelen zijn. En verder dus wel gelukkig wat lichte panelen, oa van stof. Dat is licht grijs. Past mooi bij het verdere donkere Ash.
De rest van het dashboard is overigens gelijk aan wat het nu ook is en is voor alle uitvoeringen hetzelfde. Alleen bij de Nappa uitvoering krijg je witte accenten.
Ja zo'n interieur had ik dus mee met de PS4, echt vracht, zat heerlijk en een hele fijne massage functie. Dat ontbreekt helaas bij de MY26 PS2, anders wilde ik het nog overwegen. Nu vind ik het te duur voor wat je krijgt. En dat is ok verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:24
FreeMen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:46:
[...]

tav de stoelen, is onderstaande nieuw voor MY26? Ik meende dat het tot op heden enkel dmv een knop op de deur werkte?
Bestuurdersprofielen
De Polestar 2 kan automatisch de stoelpositie, de stand van de buitenspiegels, je inloggegevens voor de app, en de rij-instellingen van maximaal zes bestuurders opslaan. De profielinstellingen worden geactiveerd zodra de auto een geautoriseerde sleutel of smartphone detecteert.
Nee hoor zat er altijd al op, niet dat het altijd foutloos werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Laatst online: 04-09 17:42
Ik zie zojuist dat er een erg interessante update is gedaan van de Polestar app (in ieder geval op iOS). Inclusief:
- openen/sluiten van ruiten
- op afstand lichten aandoen

Ik moest wel handmatig een update doen (app opzoeken in de app store en op "update" klikken).

Laatst had ik mijn auto geparkeerd op een parkeerplaats bij een vliegveld en zag ik bij het inchecken dat een ruit nog openstond. Weer terugrennen snel, ruit dichtdoen en weer op tijd terug. Ik ben blij met deze nieuwe functie (had iets eerder mogen komen :)).

Het lijkt prima te werken!

[ Voor 30% gewijzigd door dreamtheater42 op 03-04-2025 09:15 ]

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik moest even zoeken, maar heb ze inderdaad gevonden (ook op Android):
Die lichten inschakelen staat bij 'Locatie' (daar even op ... klikken), maar dat is om een lichtsignaal af te geven, om te zien waar de auto staat. Je kunt daar trouwens ook nog een geluidsignaal aan toevoegen.

De ruiten was ook even zoeken, maar die staan onder 'Exterieur', ook daar even op de ... klikken en dan staat er naast 'Op slot' of 'Open' een icoontje van een half geopend raam. Daarmee kun je de ramen helemaal omhoog of helemaal naar beneden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
Is het B&W audiosysteem in een ander model te beluisteren wellicht?
Ik zit met die configurator te spelen en kom wel tot de conclusie dat ik minimaal 1 optie en wsnlk 2 zal moet laten vallen.
Ben wel een grote muziekliefhebber dus eigenlijk zou die B&W een no brainer zijn, maar ik ben ook wel erg gevoelig voor de nappa leren bekleding. Pixel led is iets minder essentieel omdat ik niet vaak lange rit ‘savonds maak en ook niet in een buitengebied woon.
Trekhaak voor gravelbike/mountainbike vervoer is wel een must maar kan evt. achteraf.
Tenslotte pro pakket twijfel ik ook wel aan. Ik vind de grotere velgen op de P2 optisch niet per se een verbetering. Zou denk ik prima met de 19 inch kunnen leven.
Eventueel zou ik voor de standard range kunnen gaan en dan wel alles aanvinken. Ik lees dat de standard range een betere accu heeft gekregen in MY26.
Tenslotte kwam ik dit nieuwsbericht https://www.carscoops.com...s-speakers-in-their-cars/ nog tegen mbt de B&W audio bij Volvo. Heb toch al wel vaak het idee dat pochen met die dure audiomerken/systemen meer marketing is dan echte kwaliteit maar daarom zou ik het eerste weleens willen beluisteren.
Leuk hè altijd een nieuwe auto kiezen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:37
FreeMen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:37:
[...]

Het patroon in de stoelen van de huidige weavetech stoelen vind ik wel een stuk mooier dan de microtech stoelen. Maar dat is natuurlijk een smaakkwestie. Ben wel benieuwd naar hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Je moet wel een aardig audiofiel zijn om meerprijs van het B&W systeem a € 2.000 bovenop het HK systeem te willen betalen. Feitelijk betaal je ruim € 3.000 voor dat systeem 8)7

Vwb de betere accu vd standard range MY26 is dat bij ons niet het geval. MY25 bevatte in NL (europa?) ook al de nieuwe accu alleen niet overal ter wereld werd deze geleverd, nu dus wel. Verschil is overigens marginaal (+5km)...

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 03-04-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morales79
FreeMen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:56:
[...]

Je moet wel een aardig audiofiel zijn om meerprijs van het B&W systeem a € 2.000 bovenop het HK systeem te willen betalen. Feitelijk betaal je ruim € 3.000 voor dat systeem 8)7

Vwb de betere accu vd standard range MY26 is dat bij ons niet het geval. MY25 bevatte in NL (europa?) ook al de nieuwe accu alleen niet overal ter wereld werd deze geleverd, nu dus wel. Verschil is overigens marginaal (+5km)...
Ja het is een dure optie, maar die HK audio vond ik weinig indrukwekkend tijdens de proefrit. Maar wil die B&W graag eerst eens met eigen oren beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Morales79 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:56:
[...]

Ja het is een dure optie, maar die H&K vond ik weinig indrukwekkend tijdens de proefrit. Maar wil die B&W graag eerst eens met eigen oren beoordelen.
Meest bizarre vind ik nog dat er zowel bij de HK als de standaard audio geen optie is voor volume aanpassing voor/achter. Dit heb ik in al mijn 8 auto's tot op heden nog nooit meegemaakt...

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 03-04-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
Morales79 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:37:
Is het B&W audiosysteem in een ander model te beluisteren wellicht?
Ik zit met die configurator te spelen en kom wel tot de conclusie dat ik minimaal 1 optie en wsnlk 2 zal moet laten vallen.
Ben wel een grote muziekliefhebber dus eigenlijk zou die B&W een no brainer zijn, maar ik ben ook wel erg gevoelig voor de nappa leren bekleding. Pixel led is iets minder essentieel omdat ik niet vaak lange rit ‘savonds maak en ook niet in een buitengebied woon.
Trekhaak voor gravelbike/mountainbike vervoer is wel een must maar kan evt. achteraf.
Tenslotte pro pakket twijfel ik ook wel aan. Ik vind de grotere velgen op de P2 optisch niet per se een verbetering. Zou denk ik prima met de 19 inch kunnen leven.
Eventueel zou ik voor de standard range kunnen gaan en dan wel alles aanvinken. Ik lees dat de standard range een betere accu heeft gekregen in MY26.
Tenslotte kwam ik dit nieuwsbericht https://www.carscoops.com...s-speakers-in-their-cars/ nog tegen mbt de B&W audio bij Volvo. Heb toch al wel vaak het idee dat pochen met die dure audiomerken/systemen meer marketing is dan echte kwaliteit maar daarom zou ik het eerste weleens willen beluisteren.
Leuk hè altijd een nieuwe auto kiezen 🤣
Denk wel dat je B&W echt moet gaan luisteren in de Polestar 2 en niet in een ander model. B&W is een high end audio systeem die heel goed klinkt in andere modellen, maar dat wil niet zeggen dat het ook super klinkt in de P2. HK klinkt ook prachtig in de (oudere) Volvo V60, maar in de Volvo XC40 klinkt het heel anders.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@Morales79 de PS3 heeft het, de duurdere Volvos ook. Je kan gaan luisteren maar wat hierboven al staat, het systeem wordt per auto geïmplementeerd en afgestemd. Dus in de PS2 zal het vast anders klinken.

Ik vertrouw er, op voorhand, op dat het echt top notch is zoals het eigenlijk altijd mrt dat systeem is. Ik ben geen enorme fan van mn huidige HK audio in de XC40.

Ik verlies dus B&W boven Nappa licht interieur van audio heb ik gewoon elke rit veel meer plezier denk ik. En beide wordt te gortig. Als Nappa pack nou ook massage stoelen hadden werd het anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morales79
Juancho schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:56:
@Morales79 de PS3 heeft het, de duurdere Volvos ook. Je kan gaan luisteren maar wat hierboven al staat, het systeem wordt per auto geïmplementeerd en afgestemd. Dus in de PS2 zal het vast anders klinken.

Ik vertrouw er, op voorhand, op dat het echt top notch is zoals het eigenlijk altijd mrt dat systeem is. Ik ben geen enorme fan van mn huidige HK audio in de XC40.

Ik verlies dus B&W boven Nappa licht interieur van audio heb ik gewoon elke rit veel meer plezier denk ik. En beide wordt te gortig. Als Nappa pack nou ook massage stoelen hadden werd het anders.
Ik denk dat ik beide neem, en dan de pixel led en pro pack laat vallen. Moet alleen nog ff kijken naar de mogelijkheden voor trekhaak achteraf. Heb nog een paar weken om te beslissen.

Dus dan zou het worden:
LRSM
Vapour
Nappa light grey
Prime pack (Pilot, plus, climate pakket + privacy glas achter)
B&W audio

Dan hou ik nog een klein beetje budget voor een trekhaak over.
De MY26 upgrades geven toch wel de doorslag. Goed gedaan van Polestar.

[ Voor 13% gewijzigd door Morales79 op 04-04-2025 09:37 ]

Pagina: 1 ... 204 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.