"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Merci, moet zeggen dat ze er voor doppen ook gewoon prima uit zien
)
Als je 'm wat fijner in wilt stellen (zoals ik als ik neurotisch op een weg met trajectcontrole rij) kan je de knoppen ook lang ingedrukt houden om de snelheid met 1 kilometer per uur te veranderen.ST10©DE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:54:
De eerste 250km heb ik erop zitten, wat een fijne auto! En die Pixel koplampen zijn echt geniaal! Wat mij betreft een must voor de donkere momenten.
Wel ben ik nog aan het stoeien met de autokmatische snelheidsregeling. Maar daar kom ik wel uit, daarvoor is nu handig dat de (A)CC in stappen van 5 km zijn. Dan hoef je maar vier keer te drukken als je van een 80 naar een 100 km weg gaat.
Dat weet ikach-jee schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:56:
[...]
Als je 'm wat fijner in wilt stellen (zoals ik als ik neurotisch op een weg met trajectcontrole rij) kan je de knoppen ook lang ingedrukt houden om de snelheid met 1 kilometer per uur te veranderen.
Ik zou het op zich wel fijn vinden om met 1 knop de snelheid te veranderen naar de toegestane snelheid ipv enkele keren op die pijltjes te moeten drukken. Op mijn Mazda zo'n gewoonte om van bv. 50 met 1 druk op de knop naar 120 te zetten (RES knop), dat werkte dan via verkeersbordherkenning/GPS. De begrenzer of cruise linken aan de verkeersbordherkenning vertrouw ik zo niet, dat systeem faalt ook dikwijls waar ik rij.ach-jee schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:56:
[...]
Als je 'm wat fijner in wilt stellen (zoals ik als ik neurotisch op een weg met trajectcontrole rij) kan je de knoppen ook lang ingedrukt houden om de snelheid met 1 kilometer per uur te veranderen.
Acceptabel maar ik vind die graphite wel echt veel mooier. Lastige keuze want ik kan niet alles aanvinken. Twijfel nog enorm of ik de bijna 50 euro p/m extra voor het lichte Nappa interieur wel waard vind. Jammer dat dat pakket zo deur is, zeker voor wat je krijgt. Ben aan de andere kant bang dat het anders wel erg donker wordt allemaal in een auto wat al minder ruimtelijk SUV gevoel heeft.ach-jee schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:55:
[...]
Merci, moet zeggen dat ze er voor doppen ook gewoon prima uit zien
Wel/geen trekhaak, wel/geen 20" graphite velgen, wel/geen Nappa zinc... 🤔
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zag ik jou vanmorgen rijden op de a9 richting Alkmaar rond 08:45? 🙂ST10©DE schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:10:
Ik heb vandaag eindelijk mijn auto in ontvangst mogen nemen. Ik had de kleur (Vapour) nog niet gezien toen ik bestelde in augustus, maar daar ben ik heel tevreden over.
Pic's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nope, ik rij voornamelijk in het oosten van het land en bij de oosterburen .tormentor1985 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:46:
[...]
Zag ik jou vanmorgen rijden op de a9 richting Alkmaar rond 08:45? 🙂
Dan ga ik opletten. Regio Nijmegen hier.ST10©DE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:18:
[...]
Nope, ik rij voornamelijk in het oosten van het land en bij de oosterburen .
Icoontje staat nu terug waar het moet staan. Probleem was dat er bij mij in het vak linksboven redelijk wat icoontjes stonden dat ik op die 3 puntjes eronder moest duwen om alles te zien. Van daaruit kan je enkel maar apps verwijderen of verplaatsen in hetzelfde vak. Daar lag de oplossing dus door het OpenRadio icoontje naar de eerste plaats te verzetten, terug naar het homescreen en dan verslepen naar het juiste vak.Square_R3 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:55:
[...]
Het icoon ingedrukt houden net zoals op een telefoon/tablet en dan in een willekeurig ander blok slepen gaat dus niet? Wellicht dat een infotainment reset helpt?
Ik weet dit niet zeker, maar mogelijk dat alle gedownloade apps automatisch links boven worden geplaatst. Volgens mij stond Android Auto hier ook na de update.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Altijd 100% , de extra kms die ik daarmee kan maken zijn meer dan een mogelijke afname in totale capaciteit in de toekomst. Daarnaast lease, dus voor mij is het belangrijker dat ik nu verder kan rijden dan dat ie over 5 jaar capaciteit heeft. Op 100% kan ik twee keer op en neer naar kantoor, op 90% niet altijd en 80% nooit.Stimulate14 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:15:
Poll: Laden doe ik tot
• 100%
• 90%
• 80%
• anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
- pol is kapot
Ongeveer 15 minuten in de rit hoorde ik ineens geluid via CarPlay en paar minuten later kwam het systeem langzaam tot leven. Nu is hij al een half uur lang bezig met de bandenspanning.
Lekker bezig daar, gelukkig staat er nu “stop” op mijn achteruitrijcamera ipv rode blokjes
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Altijd 100%, degradatie is niet mijn probleem maar dat van polestar leasingStimulate14 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:15:
Poll: Laden doe ik tot
• 100%
• 90%
• 80%
• anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
- pol is kapot
Edit; Ook ABC (always be charging) trouwens, zeker ‘s nachts.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-03-2025 17:10 ]
Hier standaard 90%, als het echt nodig is 100 voor aanvang langere ritten.Smurf schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:56:
80% hier. Het is en blijft een NMC batterij, en die extra 10 procent heb normaal toch niet nodig. Een dagje woon-werk verbruikt ongeveer 20%, dus dit geeft me ruim voldoende marge mocht ik in de avond ineens weg moeten.
Na 4 jaar batterij controle, géén degradatie.
Ik heb wel lampjes aan de onderkant van de voorportieren. Hoort dat bij het Plus pakket?Stimulate14 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:31:
[...]
Dan ga ik opletten. Regio Nijmegen hier.
Nou mijn deuren zijn leeg hoor.ST10©DE schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:24:
[...]
Ik heb wel lampjes aan de onderkant van de voorportieren. Hoort dat bij het Plus pakket?
Deze week nieuwe PS2 opgehaald, bij de dealer de eerste mobiel gekoppeld, thuis 2e geprobeerd, maar tot nu toe nog niet gelukt...
Geprobeerd:
- beide keys in achterste cupholder
- profiel met en zonder admin
- entertainment herstart met home knop
- tcam restart meerdere malen geprobeerd, maar lijkt niet te werken (sos gaat niet knipperen)
Process blijft hangen op "searching keys"
Heeft iemand suggesties?
[ Voor 7% gewijzigd door GreyGhost op 22-03-2025 12:42 . Reden: Update ]
For I am grey, between the darkness and the light
Wat betekent 22w46? Letterlijk 2022 week 46?
Ik rij een 22 model, maar lijk dus niet te kunnen beschikken over deze nieuwe functie.
Iemand hier wel een andere weergave?
De modellen met productiedatum vanaf week 46 in 2023 hebben iets andere hardware die de splitscreen wel krijgen in deze update.barryNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:01:
Zojuist OTA update ontvangen. Ik hoopte iets te merken in mijn parking view, maar vrij weinig.
Ik rij een 22 model, maar lijk dus niet te kunnen beschikken over deze nieuwe functie.
Al komt de geheel nieuwe AAOS UX schil later dit jaar wel weer naar mijn modeljaar 20.
[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 22-03-2025 22:27 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik ben nog in dubio om de P2 MY26 te bestellen als nieuwe leasewagen. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe goed/prettig/snel het infotainment werkt. Voor mij is dit wel een kritiekpunt en eigenlijk de enig reden waarom ik nog twijfel over de P2. Ik lees hier in dit topic toch een hoop geklaag, maar dat gaat dan wel over oudere modeljaren over het algemeen. Iemand een idee of het Snapdragon Cockpit Platform ook draait op de P2 MY26? Ik kan er niks over vinden online.Voor het komende modeljaar (MY26)zijn er twee belangrijke technische upgrades voor de Volvo EX40/XC40, EC40, V60 en V90. Volvo Cars introduceert zijn nieuwe generatie gebruikerservaring met een nieuwe look voor Volvo's gehele hele line-up, evenals het ultrasnelle Snapdragon® Cockpit Platform* van Qualcomm Technologies, Inc. Dit maakt het infotainmentsysteem veel sneller en responsiever. Bovendien krijgen de EX30, EX40 en EC40 in Europa de service Plug & Charge, voor een nog sneller openbaar laadproces.
Met de introductie van onze nieuwe generatie Volvo Car UX in onze hele line-up werken we aan het doel dat elk Volvo-model – ongeacht platform en aandrijflijn – een vergelijkbare gebruikerservaring moet bieden, waardoor onze klanten meer keuzemogelijkheden hebben”, zegt Erik Severinson, Chief Product and Strategy Officer van Volvo Cars. “Deze uitrol is in lijn met onze strategie om onze auto’s in de loop der tijd beter te maken met over-the-air software-updates en gaat hand in hand met onze ambitie om te blijven investeren in onze hele auto line-up.”
Wellicht wordt de andere upgrade herkend van de EX90 en EX30 modellen. Het Snapdragon Cockpit Platform van de volgende generatie maakt Volvo’s bestaande op Google Android Auto gebaseerde infotainmentsysteem veel sneller en responsiever. Het infotainmentsysteem in deze modellen zal meer dan twee keer zo snel zijn als het uitgaande systeem, met een grafische generatie die tot tien keer sneller is.
“Deze boost zorgt voor een vertragingsvrij infotainmentsysteem dat de juiste informatie op het juiste moment weergeeft, wat ons in feite helpt om de bestuurder minder af te leiden en u te helpen een veiligere bestuurder te zijn,” zegt Anders Bell, Volvo Cars’ Chief Engineering and Technology Officer. “Door onze connectiviteit in de auto te verbeteren, helpt Qualcomm Technologies ons om nog meer waarde te leveren aan onze klanten. We delen beiden een visie op de softwaregedefinieerde auto en hoe dit premium ervaringen in de auto mogelijk maakt die gepersonaliseerd, leuker en continu te upgraden zijn.”
Het Snapdragon Cockpit Platform zal dit jaar ook worden toegevoegd aan de nieuwe XC90.
Die van mij is december 22 op kenteken gegaan, geen idee wanneer gebouwd maar ik heb wel een iets vernieuwde view, geen splitscreen maar de blokjes zijn nu interactief op het camera beeld en bewegen met het object mee.barryNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:01:
Zojuist OTA update ontvangen. Ik hoopte iets te merken in mijn parking view, maar vrij weinig.
En dit natuurlijk:
:strip_exif()/f/image/Co0Gs9XI31flsFawnszxBtvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder niets gemerkt aan de update.
Same hier... Neig nu naar MY26 van de Polestar 2 maar wat ik begreep krijgt die geen nieuwe hardware tov het laatste model jaar. Volvo idd wel vanaf MY26. Nieuwe hardware en tegelijk een nieuwe UX. Kreeg van Polestar ook geen duidelijk antwoord, ik zou verwachten dat ze ook daar wel een hardware upgrade bij mee zouden nemen...Morales79 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:06:
Ik zat op de site van Volvo te kijken en kwam het volgende bericht tegen:
[...]
Ik ben nog in dubio om de P2 MY26 te bestellen als nieuwe leasewagen. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe goed/prettig/snel het infotainment werkt. Voor mij is dit wel een kritiekpunt en eigenlijk de enig reden waarom ik nog twijfel over de P2. Ik lees hier in dit topic toch een hoop geklaag, maar dat gaat dan wel over oudere modeljaren over het algemeen. Iemand een idee of het Snapdragon Cockpit Platform ook draait op de P2 MY26? Ik kan er niks over vinden online.
Lijkt me niet dat het in het climate of pilot pack zit. Bij de pixel lampen misschien?
Heb je ze nog beschikbaar?
Ik begrijp ook dat de P2 vervangen gaat worden in 2027 door de P7 (hallo logica). Dus ze zullen wel niet meer willen investeren. Also je eind 2025 in een P2 gaat rijden voor 4 a 5 jaar ga je dus wel de laatste jaren in een verouderd model rijden waar de fabrikant weinig aandacht meer voor heeft.Juancho schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:57:
[...]
Same hier... Neig nu naar MY26 van de Polestar 2 maar wat ik begreep krijgt die geen nieuwe hardware tov het laatste model jaar. Volvo idd wel vanaf MY26. Nieuwe hardware en tegelijk een nieuwe UX. Kreeg van Polestar ook geen duidelijk antwoord, ik zou verwachten dat ze ook daar wel een hardware upgrade bij mee zouden nemen...
Ik ga toch ook maar eens proefrijden met een EC40 , zo’n Black Edition ziet er niet slecht uit. Zal wel minder stuurmansauto zijn.
Volgens mij staan zowel de PS2 als de Volvo (EX40) even lang op de markt. 5 jaar terug stond ik voor dezelfde keuze. De EX40 zal ook vervangen worden rond die tijd, staat net als de PS2 nog op het oude brandstof gerichte platform. En die krijgt alsnog een (laatste?) keer een hardware upgrade. 3-5 jaar is best lang voor een auto.Morales79 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:10:
[...]
Ik begrijp ook dat de P2 vervangen gaat worden in 2027 door de P7 (hallo logica). Dus ze zullen wel niet meer willen investeren. Also je eind 2025 in een P2 gaat rijden voor 4 a 5 jaar ga je dus wel de laatste jaren in een verouderd model rijden waar de fabrikant weinig aandacht meer voor heeft.
Ik ga toch ook maar eens proefrijden met een EC40 , zo’n Black Edition ziet er niet slecht uit. Zal wel minder stuurmansauto zijn.
Polestar komt ook nog eens bewust met een nieuw 2 model waar zelfs een geheel nieuw duurder audio systeem in gebouwd gaat worden. Dan lijkt me een nieuwe chip/processor/RAM toch kinder spel?
EC40 is idd wel een ander type auto, echt ene SUV. hoger, meer ruimte maar minder sportief rijden. In mijn geval kosten ze vrijwel hetzelfde. Morgen wil ik de bestelling plaatsen... Misschien toch nog even morgen eerder Polestar contacten wbt hardware in Model year 2026.
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 23-03-2025 14:25 ]
Kosten voor zo’n Quallcomm Snapdragon zullen wel flink hoger zijn dan de huidige chip. En als je juist probeert om de prijs van de P2 scherp te houden dan is het lastige keuze. Zo’n Bowers & Wilkins optie kun je gewoon een meerprijs vragen, voor een chip is dat moeilijker.[b]Juancho in "Het grote Polestar 2 Topic"Juancho schreef op zondag 23 maart 2025
Polestar komt ook nog eens bewust met een nieuw 2 model waar zelfs een geheel nieuw duurder audio systeem in gebouwd gaat worden. Dan lijkt me een nieuwe chip/processor/RAM toch kinder spel?
Op welke software zit jij?GreyGhost schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:24:
Update: nevermind met 1 key in de auto werkt het ineens wel...
Deze week nieuwe PS2 opgehaald, bij de dealer de eerste mobiel gekoppeld, thuis 2e geprobeerd, maar tot nu toe nog niet gelukt...
Geprobeerd:
- beide keys in achterste cupholder
- profiel met en zonder admin
- entertainment herstart met home knop
- tcam restart meerdere malen geprobeerd, maar lijkt niet te werken (sos gaat niet knipperen)
Process blijft hangen op "searching keys"
Heeft iemand suggesties?
De P7 is geen opvolger van de p2 maar wordt een EX30 variant (compacte SUV). De PS2 krijgt rond 2029 een echte opvolger.Morales79 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:10:
[...]
Ik begrijp ook dat de P2 vervangen gaat worden in 2027 door de P7 (hallo logica). Dus ze zullen wel niet meer willen investeren. Also je eind 2025 in een P2 gaat rijden voor 4 a 5 jaar ga je dus wel de laatste jaren in een verouderd model rijden waar de fabrikant weinig aandacht meer voor heeft.
Mooi, dan loopt mijn lease af
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Dat zou ik toch niet echt verwachten, daar komen ook de kosten bij van support en ontwikkeling voor verschillende systemen.Juancho schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:40:
Ik zal morgen nog eens met Polestar contact zoeken. Als de PS2 idd nog tot 2028/2029 door moet zou ik wel verwachten dat er onderwater in het nieuwe MY26 wat betere hardware zit/komt.
Hoe hou je het vol. Heb CarPlay twee keer gebruikt en vooral Google Maps is zoveel beter in AAOS, dat is echt geen doen met CarPlay.ach-jee schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:21:
Er is wat RAM bijgeprikt, maar dat is volgens mij vanaf MY25 al het geval. Ik heb sinds CarPlay werkt de UI van Polestar eigenlijk nauwelijks meer gezien, dus ik vind het allemaal wel best.
Haha, smaken verschillen zullen we maar zeggenJTHZZ schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:27:
[...]
Hoe hou je het vol. Heb CarPlay twee keer gebruikt en vooral Google Maps is zoveel beter in AAOS, dat is echt geen doen met CarPlay.
Ok, die heb ik sowieso nog nooit gebruikt.ach-jee schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:19:
[...]
Haha, smaken verschillen zullen we maar zeggenAls de rit zo lang is dat er snelgeladen moet worden gebruik ik AAOS nog wel zodat de accu voorverwarmd wordt, maar dat is een handvol keer per jaar. Verder is het gewoon Apple Maps meestal.
Maar ik vind de Google Maps via CarPlay een heel stuk beperkter, niet alleen in EV functies maar ook in de views (ik gebruik de overzicht view veel), alternatieve routes aangeven, zoeken van tussenstops etc. Dat werkt met de ingebouwde Maps echt stukken beter.
Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik heb zelden echt hele complexe ritten, of ritten langer dan 100 km enkele reis, dus voor mij werkt Apple Maps afdoende. Het enige wat me niet bevalt is dat één scherm altijd het overzicht laat zien en het andere scherm de navigatie. Ik zou graag op beide schermen de navigate weergeven.JTHZZ schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:27:
[...]
Ok, die heb ik sowieso nog nooit gebruikt.
Maar ik vind de Google Maps via CarPlay een heel stuk beperkter, niet alleen in EV functies maar ook in de views (ik gebruik de overzicht view veel), alternatieve routes aangeven, zoeken van tussenstops etc. Dat werkt met de ingebouwde Maps echt stukken beter.
En toch doet Volvo het wel, om hun systeem d komende jaren weer snel genoeg te laten zijn. Als het t nu nog een jaartje uitzitten was, ala, maar de Polestar 2 moet nog wel een aantal jaren mee gaan, als nieuw verkoop model van de MY26.SirLenncelot schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:15:
[...]
Dat zou ik toch niet echt verwachten, daar komen ook de kosten bij van support en ontwikkeling voor verschillende systemen.
Benieuwd wat ze morgen kunnen/willen zeggen. In week 14 wordt MY26 zoals bekend bekend gemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 23-03-2025 20:00 ]
P3.4.4 zat er al op vanaf de dealer
For I am grey, between the darkness and the light
Ja zekerST10©DE schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Lijkt me niet dat het in het climate of pilot pack zit. Bij de pixel lampen misschien?
Bij de MY 25 zitten ze in ieder geval niet bij Pilot, want dat is het enige pack wat ik niet heb. Climate lijkt me ook sterk, dus het moet haast wel bij Plus zitten.ST10©DE schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Afgelopen weekend (eindelijk) er aan toe gekomen om de dashcam in te bouwen. Heb dit filmpje (welke Tweaker was dit) als handleiding gebruikt en eigenlijk ging het best wel soepel.
Paar dingen die ik toch anders gedaan heb:
Dat geklooi wat hij doet met dat zwarte blok "piepschuim" heb ik over geslagen. Bij de middenconsole het tapijt nog wat verder los trekken en je komt bij een veel makkelijker bereikbaar massapunt. Hier zaten ook al een paar draden aangesloten, dus de mijne er gewoon bij geprikt.
De trim bij de A-stijl laat zich makkelijk loshalen: dat kapje waar "airbag" op staat eruit wippen en de bout daaronder losdraaien. Dan kan je de bovenste helft lostrekken wat je genoeg ruimte geeft om je kabel onder de airbag door te geleiden.
Gebruik een stuk installatiedraad (of zo'n ijzeren kleerhanger) om onder de B-stijl langs te gaan. Ik had in eerste instantie een trekkoord gebruikt, maar door de kromming die daar in zat (ding was opgerold bewaard natuurlijk) ging deze overal heen behalve netjes "rechtdoor".
Het grote paneel bij de achterbank gaat ook makkelijk los: gewoon naar voren trekken.
Bij de C-stijl heb ik even moeten klooien omdat het ook hier niet lukte om in een keer vanaf het gat van het kabelrubber naar de ruimte naast de achterbank te prikken: De gordelroller zat in de weg. Opgelost door een extra doorgeefpunt te maken door het kleine strookje paneel waar het "airbag kapje" op zit aan een kant los te halen. (zelfde manier als bij de A-stijl)
Het kabelrubber naar de achterklep loshalen is een stuk makkelijker dan het weer vastzetten. Maar als je de witte kunstof "ringen" waar deze op vast moet ook even los haalt is het een stuk makkelijker om het rubber daar weer omheen te krijgen. Daarna klik je ze gewoon weer in de gaten waar ze horen.
Het laatste stukje in de kofferbak is makkelijk zat. Bovenste paneel trek je er zo vanaf en dan is het alleen een kwestie van een mooi plekje voor de achter camera zoeken.
Als je hem iets aan de zijkant doet (op de ruit) zit hij uit het zicht, maar zelf heb ik gekozen voor "gewoon" in het midden. Heb toch liever ook zoveel mogelijk beeld van beide zijkanten. En door de camera op het 2e stuk kunstof wat daar in het midden zit te plakken zit hij ook niet zo heel laag als dat hij op de ruit zou zitten.
@Riminii Het heeft even geduurd, maar bij deze de bevestiging: Zekering 32 was bij mij ook leeg.
)
Dat is wel goed om te horen. Praktijkevervaring > theorieInter18 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:11:
[...]
Hier standaard 90%, als het echt nodig is 100 voor aanvang langere ritten.
Na 4 jaar batterij controle, géén degradatie.
Al denk ik dat ik toch eigenwijs ga zijn en hem lekker op 80% laat staan zolang ik het niet nodig heb. Ik heb de long range gekozen omdat ik met vakantie de caravan er achter heb hangen, maar voor de ritten met de losse auto is het voor mij eigenlijk niet nodig. De langste rit die ik (maandelijks) doe is zo'n 100km enkele reis.
)
Mijn P2 (MY25) had bij aflevering P3.1.9. Activeren van de digital key was toen niet mogelijk. P3.4.4 heeft dit in mijn geval opgelost.

Zaterdag een mailtje van de leasemaatschappij dat mijn verwachtte levertijd is aangepast naar 31 mei (was begin april tot nu toe). Dat is blijkbaar een héél grondige controle voor de aflevering

Gewoon even bellen en kijken wat mogelijk is.Pluginbaby schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:29:
Vrijdag avond een mailtje ontvangen van Polestar dat mn auto in Nederland is![]()
Zaterdag een mailtje van de leasemaatschappij dat mijn verwachtte levertijd is aangepast naar 31 mei (was begin april tot nu toe). Dat is blijkbaar een héél grondige controle voor de aflevering
oh je eerste keer pas, heb het al een aantal keren meegemaakt.PvS_68 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:57:
Was ik vorige week blij met de nieuwe software release 3.4.4 in mijn Launch Edition P2, heb ik afgelopen weekend mijn eerste spontane reboot van de mediaconsole meegemaakt. Het punt waarop het toevoegen van functionaliteit de betrouwbaarheid van het systeem gaat aantasten lijkt dus te zijn bereikt.
Dit was altijd al zo toch?Donstil schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:42:
[...]
Die van mij is december 22 op kenteken gegaan, geen idee wanneer gebouwd maar ik heb wel een iets vernieuwde view, geen splitscreen maar de blokjes zijn nu interactief op het camera beeld en bewegen met het object mee.
En dit natuurlijk:
[Afbeelding]
Verder niets gemerkt aan de update.
Echt? Kan het mij niet herinneren eigenlijk, dat stop zag ik nu voor het eerst en voor mijn gevoel de bewegende blokjes ook maar kan het op zeker mis hebben.
Op de terugweg begon het trillen na een uur weer, maar niet zo hevig. Toen ik snelheid terugnam voor een uitrit sloeg bij 80km/u het stuur ineens bijna uit mijn handen. Kruipend naar huis gereden en de andere dag op het gemak naar de Volvo garage. Die kwam na een proefritje een beetje bleek terug: 'hij trilt wel heel erg'. Hij dacht dat het niet het wiel was, maar iets in de aandrijving.
Netjes een Volvo XC40 LRSM meegekregen, rijdt op zich prima, maar de Polestar (ook een LRSM) is een stuk vlotter en rijdt leuker. De XC40 is een beetje op het saaie af. De hoge zit is wel fijn en -ik durf het bijna niet te zeggen- ik mis de middenconsole om mijn been tegenaan te leunen. Iets dat ik in het begin altijd als nadeel heb gezien.
Ben benieuwd wat nu de oorzaak is. Ging wel even duren geloof ik.
Verwachting is nog wel dat volgende week, week 14 dus, de nieuwe configurator online komt. Exacte datum wist de beste man mij nog niet te vertellen.Wat betreft de hardware, deze blijft continu verbeterd worden. Echter hebben wij geen inzage in de tijdslijn hiervan.
Wat ben ik blij met de rijhulpsystemen van Polestar. Die zijn echt veel, veel, veel beter dan van Tesla. Dat was voor mij de belangrijkste reden om van de Tesla af te willen.
Ik ga hier weer lekker meelezen.
El Pollo Diablo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:25:
Na 4 maanden/20.000 Km een Tesla M3 gereden te hebben, ben ik weer terug bij Polestar. Sinds afgelopen maandag rij ik een Polestar 2 LRSM in de kleur Midnight, met Plus pakket en trekhaak. Modeljaar 2025.
Wat ben ik blij met de rijhulpsystemen van Polestar. Die zijn echt veel, veel, veel beter dan van Tesla. Dat was voor mij de belangrijkste reden om van de Tesla af te willen.
Ik ga hier weer lekker meelezen.
Wat een slap gedoe van Polestar, zeg gewoon welke chip erin zit. Kennelijk weten ze dat dit een zwak punt is wat ze niet naar buiten willen brengen.Juancho schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:30:
Helaas blijft Polestar erg vaag over de hardware in de MY26 versie....
[...]
Verwachting is nog wel dat volgende week, week 14 dus, de nieuwe configurator online komt. Exacte datum wist de beste man mij nog niet te vertellen.
De Tesla M3 remt heel vaak voor niets als je op Cruise Control (TACC bij Tesla) rijdt. Bijvoorbeeld voor een schaduw op de weg, een geparkeerde auto, strepen op de weg (ja echt) of soms zo maar zonder aanwijsbare reden. Op binnenwegen zonder middenstreep is er bij vrijwel elke tegenligger een remactie en daarmee is het onbruikbaar.Dawid127 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:13:
Nu ben ik nieuwsgierig, wat maakt dat polestar hierin beter is?
[...]
Tesla maakt gebruik van de aanwezige camera's voor TACC maar ook als parkeersensoren. Dat betekend ook dat het systeem niet goed werkt als een camera niet voldoende zicht heeft. Denk aan vervuiling bij vies wegdek, motregen, spray of bij verblinding door licht of de zon. Op het moment dat je het systeem het hardst nodig hebt werkt het vaak niet of niet volledig.
Radio ontvangst is vaak slecht, navigatie is een klap minder goed. Lane departure warning en assist zijn onbetrouwbaar.
De rust die de CC van Polestar me geeft is me heel wat waard. Daar kan Tesla niet aan tippen.
In de basis is de Tesla M3 een heel fijne auto, met een super wegligging. De vering is beter als bij Polestar. Maar de systemen er om heen halen het niveau van de auto omlaag. Erg jammer.
Geen auto voor mij.
De beste man ging het nog voor mij verder vragen bij Polestar, maargoed...eigenlijk weet je dan het antwoord al want als er nieuwe hardware in MY2026 komt wil je daarmee lijkt me ook promoten. Zoals Volvo dat ook doet met hun MY2026.Morales79 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:29:
[...]
Wat een slap gedoe van Polestar, zeg gewoon welke chip erin zit. Kennelijk weten ze dat dit een zwak punt is wat ze niet naar buiten willen brengen.
Ik ken het huidige systeem van Polestar niet goed genoeg. Tijdens de proefrit voelde het allemaal wel snel aan eigenlijk, ook bij instappen en wegrijden. Maar dat is zo'n klein testje... dat zegt natuurlijk niks over echt dagelijks gebruik. Dus ik hoop maar dat het mee gaat vallen want in onze XC40 merk je nu wel echt dat het vaak zo traag gaat. Opstarten, wisselen van menu's apps... Als ik bijv. van Spotify naar instellingen wil duurt dat gewoon een paar seconden. Dat begint nu in praktijk wel te irriteren dus dat wil je niet in je splinternieuwe auto natuurlijk.
Is dat bij auto's niet net hetzelfde als in smart TV's? Oude/trage hardware zit overal in die dingen. Bij mijn MY22 Polestar 2 vind ik het goed meevallen, alles werkt toch tamelijk vlot (3.1.9 en 3.4.4 nu gehad) maar in onze dienstwagen op het werk (een MY24 Kia e-Niro) erger ik mij enorm aan dat infotainment. Duurt makkelijk 1-2 seconden om maar iets aan te tikken en navigatie duurt 10-15 seconden vooraleer dat op staat. Om dan nog settings aan te passen of maar gewoon een ander bestuurderprofiel te selecteren ben je al enkele minuten verder.Juancho schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:06:
[...]
De beste man ging het nog voor mij verder vragen bij Polestar, maargoed...eigenlijk weet je dan het antwoord al want als er nieuwe hardware in MY2026 komt wil je daarmee lijkt me ook promoten. Zoals Volvo dat ook doet met hun MY2026.
Ik ken het huidige systeem van Polestar niet goed genoeg. Tijdens de proefrit voelde het allemaal wel snel aan eigenlijk, ook bij instappen en wegrijden. Maar dat is zo'n klein testje... dat zegt natuurlijk niks over echt dagelijks gebruik. Dus ik hoop maar dat het mee gaat vallen want in onze XC40 merk je nu wel echt dat het vaak zo traag gaat. Opstarten, wisselen van menu's apps... Als ik bijv. van Spotify naar instellingen wil duurt dat gewoon een paar seconden. Dat begint nu in praktijk wel te irriteren dus dat wil je niet in je splinternieuwe auto natuurlijk.
Dan maar terug naar die oude rode displays met een paar pixels?
Precies deze dingen merkte ik ook tijdens een proefrit, daarbij vond ik de M3 koets veel bewegen bij richtingveranderingen, de PS2 is wat harder geveerd net zoals een model Y, de PS2 voelde voor mij ook sportiever.El Pollo Diablo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:02:
[...]
De Tesla M3 remt heel vaak voor niets als je op Cruise Control (TACC bij Tesla) rijdt. Bijvoorbeeld voor een schaduw op de weg, een geparkeerde auto, strepen op de weg (ja echt) of soms zo maar zonder aanwijsbare reden. Op binnenwegen zonder middenstreep is er bij vrijwel elke tegenligger een remactie en daarmee is het onbruikbaar.
Tesla maakt gebruik van de aanwezige camera's voor TACC maar ook als parkeersensoren. Dat betekend ook dat het systeem niet goed werkt als een camera niet voldoende zicht heeft. Denk aan vervuiling bij vies wegdek, motregen, spray of bij verblinding door licht of de zon. Op het moment dat je het systeem het hardst nodig hebt werkt het vaak niet of niet volledig.
Radio ontvangst is vaak slecht, navigatie is een klap minder goed. Lane departure warning en assist zijn onbetrouwbaar.
De rust die de CC van Polestar me geeft is me heel wat waard. Daar kan Tesla niet aan tippen.
In de basis is de Tesla M3 een heel fijne auto, met een super wegligging. De vering is beter als bij Polestar. Maar de systemen er om heen halen het niveau van de auto omlaag. Erg jammer.
Geen auto voor mij.
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
PS: Order is inderdaad nog niet doorgezet naar de fabriek, moest nog eea afgestemd worden met de Leasemy. De reden had hij geen inzicht in, maar kon inderdaad te maken hebben met MY26. Ging het intern navragen en zou erop terugkomen.
Ayvens: "Wij hebben bij onze Inkoopafdeling geïnformeerd of er enige wijziging bekend is gemaakt. Tot op heden is dat niet het geval en dienen wij de eventuele communicatie af te wachten vanuit Polestar".
Al met al dus nog steeds niks wijzer, "voordeel" van leaserijder zijn zullen we maar zeggen.
Benieuwd af of andere het tussen 10-2 en nu wel gelukt is om productiemodel te bestellen (of denken dat het gelukt is want dat dacht ik namelijk ook).
Ja hoor, wij hebben nog wel gewoon besteld sinds die periode. Zolang Polestar nog niets formeel gecommuniceerd heeft over het nieuwe model, wordt simpelweg het oude model besteld.FreeMen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:08:
Benieuwd af of andere het tussen 10-2 en nu wel gelukt is om iets te bestellen (of denken dat het gelukt is want dat dacht ik namelijk ook).
Kans bestaat dat Polestar op de lijn komt dat men hem dan 'kosteloos' mag aanpassen naar MY2026, maar 't kan ook zijn dat ze gewoon putten uit de modellen die nog onderweg zijn hierheen. Levertijd is wel fors, zoals ik het zie. Nu bestellen is augustus/september.
Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat
Zolang Polestar nog niets formeel gecommuniceerd heeft over het nieuwe model, wordt simpelweg het oude model besteld.RobBouman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:21:
[...]
Ja hoor, wij hebben nog wel gewoon besteld sinds die periode. Zolang Polestar nog niets formeel gecommuniceerd heeft over het nieuwe model, wordt simpelweg het oude model besteld.
Kans bestaat dat Polestar op de lijn komt dat men hem dan 'kosteloos' mag aanpassen naar MY2026, maar 't kan ook zijn dat ze gewoon putten uit de modellen die nog onderweg zijn hierheen. Levertijd is wel fors, zoals ik het zie. Nu bestellen is augustus/september.
Dat dacht ik ook maar is blijkbaar toch niet zo. Mijn bestelling van 6 weken terug wordt 99% zeker juist hierdoor door PS tegengehouden (lees: order wordt niet doorgezet naar de fabriek). Het vervelende is dat ze dit "heimelijk" doen zonder dit door te geven aan de leasemij noch de berijder en als je navraag doet ze vaag blijven omdat ze formeel blijkbaar nog niets mogen communiceren.
Mega irritant die werkwijze zeker omdat de leasemaatschappijen de nieuwe specs wel al online hebben staan.
Dat lijkt dan specifiek jouw geval te zijn. Ik zie hier namelijk letterlijk staan dat we op 3 maart eentje hebben besteld en op 4 maart bevestigd hebben gekregen dat hij in productie wordt genomen. Daarna een update qua verwachte levertijd, maar geen bericht dat hij wordt tegengehouden of iets dergelijks.FreeMen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:26:
[...]
Zolang Polestar nog niets formeel gecommuniceerd heeft over het nieuwe model, wordt simpelweg het oude model besteld.
Dat dacht ik ook maar is blijkbaar toch niet zo. Mijn bestelling van 6 weken terug wordt 99% zeker juist hierdoor door PS tegengehouden (lees: order wordt niet doorgezet naar de fabriek). Het vervelende is dat ze dit "heimelijk" doen zonder dit door te geven aan de leasemij noch de berijder en als je navraag doet ze vaag blijven omdat ze formeel blijkbaar nog niets mogen communiceren.
Mega irritant die werkwijze zeker omdat de leasemaatschappijen de nieuwe specs wel al online hebben staan.
Direct bij PS zelf besteld dus?RobBouman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:32:
[...]
Dat lijkt dan specifiek jouw geval te zijn. Ik zie hier namelijk letterlijk staan dat we op 3 maart eentje hebben besteld en op 4 maart bevestigd hebben gekregen dat hij in productie wordt genomen. Daarna een update qua verwachte levertijd, maar geen bericht dat hij wordt tegengehouden of iets dergelijks.
Ik werk bij een leasemaatschappij, dus; ja
ah zo.RobBouman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Ik werk bij een leasemaatschappij, dus; ja.
Vind het toch allemaal een vreemde gang van zaken, PS is niet echt transparant in haar communicatie en de leasemij leunt lekker achterover.
Enige manier om actie te veroorzaken is door de order te annuleren vermoed ik...
Hier ook gewoon besteld, MY25 op 27-2 Levering 15-5, in 2025 wel te verstaanFreeMen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:08:
Benieuwd af of andere het tussen 10-2 en nu wel gelukt is om iets te bestellen (of denken dat het gelukt is want dat dacht ik namelijk ook).
Ging om een productiemodel, geen voorraad modelWaps61 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:07:
[...]
Hier ook gewoon besteld, MY25 op 27-2 Levering 15-5, in 2025 wel te verstaan
Tegenstrijdige berichten allemaalFreeMen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:26:
[...]
Zolang Polestar nog niets formeel gecommuniceerd heeft over het nieuwe model, wordt simpelweg het oude model besteld.
Ik heb op 6 maart bericht gekregen van de LM dat hij is besteld bij Polestar. Geplande levering laatste week augustus.
Op 12 maart (nav berichten hier) heb ik bij de LM gevraagd of de specificatie van mijn PS2 anders gaat worden ivm MY26. Afgelopen donderdag kreeg ik van de LM een mailtje van Polestar doorgestuurd waarin PS de aangepaste specificatie van mijn bestelling volgens MY26 aangaf met het verzoek voor een akkoord van mijn kant.
Ik ben nu in overleg met ons wagenparkbeheer aan het kijken of ik hem nog kan wijzigen naar het Prime pakket.
Dat stond niet bij je vraagFreeMen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Ging om een productiemodel, geen voorraad model
Hiervoor gaan ze iedereen volgende week bellen om af te stemmen of alles klopt en wat de aanpassingen zijn.
Hierop heb ik gevraagd of met deze wetenschap nog kan switchen naar een andere uitvoering en dat was geen probleem maar moest uiteraard wel via de leasmij.
@Pavare Wel weer apart dat in jouw geval ze blijkbaar vorige week donderdag al contact gezocht hebben met je lease maatschappij ivm de aanpassingen terwijl ze mij zojuist toch echt hebben aangeven dit pas vanaf volgende week te kunnen doen.
Waarom de ene productieorder blijkbaar wel door gaat en de andere niet is mij overigens ook niet helder.
Maar goed, om van een ongeluk maar een geluk te maken ga ik mijn SMLR plus + pro aan laten passen naar een SMSR prime + pro. De effectief 60 tot 80 extra km ruil ik graag in voor extra comfort zeker icm het gemis van de 360 camera, bliss en cross traffic warning van de "nieuwe" plus.
NB de verwachte leverdatum van eind augustus blijkt ook door Ayvens zelf verzonnen te zijn volgens Polestar want zij hebben geen order gepland dus ook geen leverdatum afgegeven.
[ Voor 48% gewijzigd door FreeMen op 25-03-2025 18:28 ]
Ik wacht nog even tot volgende week als de configurator online staat want ik wil perse eerst zien hoe die nieuwe stof/stoelen/interieur eruit ziet. En dan direct de bestelling laten plaatsen.
Puur uit interesse want dit scherm heb ik soms ook wel eens in de Volvo XC40. Dan is of het systeem nog bezig met opstarten of een reset via de ontwaseming knop doet de job. Werkt dat zo bij Polestar niet?Donstil schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:41:
[Afbeelding]
Ik blijf het een fijne auto vinden maar man man man wat doet de software zijn best om dat te veranderen.
Je kunt Android Automotive wel herstarten maar dat loste het helaas niet op. Is nu al een aantal ritten zo.Juancho schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:54:
[...]
Puur uit interesse want dit scherm heb ik soms ook wel eens in de Volvo XC40. Dan is of het systeem nog bezig met opstarten of een reset via de ontwaseming knop doet de job. Werkt dat zo bij Polestar niet?
Kijk morgen wel weer verder. Nu gebruik ik 99% van de tijd CarPlay maar dan heb je weer alleen een kaart achter je stuur als je ook navigeert.
Iemand in NL die dit ook heeft meegemaakt?
ik niet. heb het hier nog nooit voorbij zien komen.Waps61 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:30:
P2 immiteerd CyberTruck. Apart verhaal op reddit van een P2 rijder die zijn rechter raamstijlafdekking verliest tijdens het rijden... zie:https://www.reddit.com/r/...dy_else_had_this_problem/
Hier nog niet gezien, maar op reddit regelmatig. Zoals je ook terug kunt zien in de reacties onder de post.Waps61 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:30:
P2 immiteerd CyberTruck. Apart verhaal op reddit van een P2 rijder die zijn rechter raamstijlafdekking verliest tijdens het rijden... zie:https://www.reddit.com/r/...dy_else_had_this_problem/
Waarschijnlijk ooit zijn voorruit vervangen. Er zijn in het verleden meldingen gemaakt (volgens mij ook hier) dat die bedrijven de lijsten beschadigen bij het demonteren en ze daarna dus niet meer goed terug vast krijgen.Waps61 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:30:
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
)
Als ik dit allemaal denk ik met buikpijn terug aan vorig jaar. Toen zette Ayvens mijn order voor een LRSM niet door met als gevolg dat ik allemaal prjsverhoging voor de kiezen kreeg. Hoop dat dit jullie bespaart blijft. Rij inmiddels tevreden in een SRSM, maar kijk helaas af en toe jaloers als ik een recente LRSM voorbij zie komen.Pavare schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:21:
[...]
Tegenstrijdige berichten allemaal![]()
Ik heb op 6 maart bericht gekregen van de LM dat hij is besteld bij Polestar. Geplande levering laatste week augustus.
Op 12 maart (nav berichten hier) heb ik bij de LM gevraagd of de specificatie van mijn PS2 anders gaat worden ivm MY26. Afgelopen donderdag kreeg ik van de LM een mailtje van Polestar doorgestuurd waarin PS de aangepaste specificatie van mijn bestelling volgens MY26 aangaf met het verzoek voor een akkoord van mijn kant.
Ik ben nu in overleg met ons wagenparkbeheer aan het kijken of ik hem nog kan wijzigen naar het Prime pakket.
Is bij alle/veel auto merken zo. De glasboeren moeten dit gewoon veel netter gaan doen. Zal vooral komen door onervarenheid van de medewerkers daar. Bij het losmaken trekken ze vaak te wild waardoor de clips gewoon breken, daar hebben ze geen onderderelen voor bij in hun bus dus dan maar een beetje terug duwen. Ik heb dit ook gehad met mijn Kia Optima 8 jaar terug (of zo iets). Niet met de P2, maar ook geen nieuwe ruit nodig gehad.Smurf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:58:
Blijkbaar moet je wat voorzichtiger met die trims omgaan dan ze gewoon met de vuist weer op de plek beuken. Dat zal af en toe wel mis gaan bij die glasboeren.
Volgens mij reset die zichzelf naar 9999km.Ollie89 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:37:
Sinds gister zijn mijn gebruikscijfers gereset. De app geeft aan sinds 78 km, terwijl deze gebaseerd waren op de laatste 10k (sinds eigendom). Iemand een idee hoe dit kan komen? En kan ik het totaal verbruik nog terugkrijgen/inzien?
Volgens mij is het voordeel nu dat de auto juist goedkoper is/wordt, oa door het Prime pakket.MR. RHS schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Als ik dit allemaal denk ik met buikpijn terug aan vorig jaar. Toen zette Ayvens mijn order voor een LRSM niet door met als gevolg dat ik allemaal prjsverhoging voor de kiezen kreeg. Hoop dat dit jullie bespaart blijft. Rij inmiddels tevreden in een SRSM, maar kijk helaas af en toe jaloers als ik een recente LRSM voorbij zie komen.
Ah, dank. Kan ik op de een of andere manier dan nog ergens het gemiddelde vanaf nieuw terugvinden?daniel14 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:38:
[...]
Volgens mij reset die zichzelf naar 9999km.
Nou dat viel dus wel mee: ik kreeg maandag al een berichtje dat ik hem weer kon ophalen.sopsop schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:45:
....
Ben benieuwd wat nu de oorzaak is. Ging wel even duren geloof ik.
Wat bleek: de banden die er bij aflevering opzaten bevatten akoestische technologie™. Dit is een ring van schuimrubber die in de band geplakt zit. Deze lag bij beide voorwielen los in de band. Ze hebben eerst geprobeerd om de band nog een keer te balanceren: 155 gram uit het lood

Dus mocht iemand ineens onverklaarbare trillingen ervaren: vraag bij de bandenboer of ze de akoestische technologie™ even willen checken.
Zie hier voor een vergelijkbaar issue bij een Tesla: https://www.reddit.com/r/...gh_speed/?tl=nl&rdt=43907
[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 27-03-2025 07:37 ]
Dit is al een oud en bekend probleem. Ik heb in de bandenbusiness gewerkt en herinner me dat ik in de begintijd van Tesla in Europa in hun Tilburg faciliteit op bezoek was en dat daar een berg van honderden Pirelli banden lagen waren het foam van was losgekomen. Het verhaal was dat dit kwam doordat de gebruikte lijm niet goed bestand was tegen sterk wisselende temperaturen.sopsop schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:33:
[...]
Nou dat viel dus wel mee: ik kreeg maandag al een berichtje dat ik hem weer kon ophalen.
Wat bleek: de banden die er bij aflevering opzaten bevatten akoestische technologie™. Dit is een ring van schuimrubber die in de band geplakt zit. Deze lag bij beide voorwielen los in de band. Ze hebben eerst geprobeerd om de band nog een keer te balanceren: 155 gram uit het lood, daarna kwamen ze achter de losse ring. Die hebben ze er nu uitgehaald en alle wielen nog een keer gebalanceerd. Nu weer een paar dagen mee gereden: trillingsvrij
![]()
Dus mocht iemand ineens onverklaarbare trillingen ervaren: vraag bij de bandenboer of ze de akoestische technologie™ even willen checken.
Zie hier voor een vergelijkbaar issue bij een Tesla: https://www.reddit.com/r/...gh_speed/?tl=nl&rdt=43907
[ Voor 4% gewijzigd door Morales79 op 27-03-2025 08:14 ]
Ja, het bleek een foutje in het systeem bij Polestar. Inmiddels staat hij weer op begin aprilStimulate14 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:15:
[...]
Gewoon even bellen en kijken wat mogelijk is.

En nu heb je meer bandenherrie of valt dat mee?sopsop schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:33:
[...]
Nou dat viel dus wel mee: ik kreeg maandag al een berichtje dat ik hem weer kon ophalen.
Wat bleek: de banden die er bij aflevering opzaten bevatten akoestische technologie™. Dit is een ring van schuimrubber die in de band geplakt zit. Deze lag bij beide voorwielen los in de band. Ze hebben eerst geprobeerd om de band nog een keer te balanceren: 155 gram uit het lood, daarna kwamen ze achter de losse ring. Die hebben ze er nu uitgehaald en alle wielen nog een keer gebalanceerd. Nu weer een paar dagen mee gereden: trillingsvrij
![]()
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Ik heb net wat gezocht naar realistische range van de SRSM en kwam op de site https://www.whattherange.com/elektrische-auto/121184/Polestar-Polestar-2 terecht en schrok een beetje van de opgeven praktische range van slechts 340km (LRSM 393). 200km verschil op WLTP is wel extreem veel.
Ik heb wat andere modellen bekeken op die site waaronder mijn huidige SR Mustang Mach E en daarvoor geven ze WLTP 460 met een reeele range van 360. Mijn versie had nog een WLTP van 440 maar de reele range van 360 is wel reeel voor het grootste deel van het jaar.
Ik had eigenlijk gehoopt dat met +100WLTP vd SR P2 tov mijn SR MME ik ca 50-80km verder zou moeten kunnen komen met de PS2 maar vraag mij af of dit wel zo gaat zijn.
Wat is hier de ervaring tav het verbruik? Boordcomputer gegevens vertrouw ik overigens niet want die geven vaak een veel te mooi plaatje.
Yep dat was ik. Hadden ze met wat kit weer vastgezet maar trilde de hele tijd. Uiteindelijk hebben ze via Volvo een nieuwe lijst besteld en geplaatst. Bandenboer inderdaad..guido66 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:42:
[...]
Waarschijnlijk ooit zijn voorruit vervangen. Er zijn in het verleden meldingen gemaakt (volgens mij ook hier) dat die bedrijven de lijsten beschadigen bij het demonteren en ze daarna dus niet meer goed terug vast krijgen.
Ligt ook echt aan de hoe je in die auto rijd. Ik zou zuinig kunnen rijden maar kies er toch regelmatig voor die 408pk lekker zn werk te laten doen en kom met mijn LRDM dan uit op +/- 400km. Realistisch is die range nog kleiner want ik wil tussen de 20% en 80% blijven dus hij hangt iedere +/- 260 km wel aan de stekker.FreeMen schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:59:
Vandaag heeft de leasemy op mijn verzoek de LRSM plus (+ pro pack) omgezet naar een SRSM prime (+ pro pack). Range verschil is beperkt en de extra opties zijn het wat mij betreft waard.
Ik heb net wat gezocht naar realistische range van de SRSM en kwam op de site https://www.whattherange.com/elektrische-auto/121184/Polestar-Polestar-2 terecht en schrok een beetje van de opgeven praktische range van slechts 340km (LRSM 393). 200km verschil op WLTP is wel extreem veel.
Ik heb wat andere modellen bekeken op die site waaronder mijn huidige SR Mustang Mach E en daarvoor geven ze WLTP 460 met een reeele range van 360. Mijn versie had nog een WLTP van 440 maar de reele range van 360 is wel reeel voor het grootste deel van het jaar.
Ik had eigenlijk gehoopt dat met +100WLTP vd SR P2 tov mijn SR MME ik ca 50-80km verder zou moeten kunnen komen met de PS2 maar vraag mij af of dit wel zo gaat zijn.
Wat is hier de ervaring tav het verbruik? Boordcomputer gegevens vertrouw ik overigens niet want die geven vaak een veel te mooi plaatje.
Al met al is dat prima voor day to day usage. Die boordcomputer kan je redelijk vertrouwen want die past de range wel aan op basis van je gemiddelde verbruik.
WhatTheRange blinkt nuniet echt uit in betrouwbaarheid. Ze schrijven zelfs op de homepagina van hun siteFreeMen schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:59:
Vandaag heeft de leasemy op mijn verzoek de LRSM plus (+ pro pack) omgezet naar een SRSM prime (+ pro pack). Range verschil is beperkt en de extra opties zijn het wat mij betreft waard.
Er zijn genoeg youtubes te vinden hierover. Zelfs Bjorn Nyland is positief (LRSM btw). Dus het zal zker minder dramatisch zijn dan WTR opgeeft (berekend).Om die reden hebben we uitgerekend en soms ook getest wat de verwachte actieradius en verbruik is. Zoals je zult begrijpen kunnen hieraan geen rechten worden ontleend. We proberen je vooral een reëler beeld te geven van de werkelijkheid.
[ Voor 0% gewijzigd door Waps61 op 27-03-2025 21:51 . Reden: schrijfvoutje ]
De LR heeft maar 11kw meer wat neer komt op max ca 75 in meer range dus als die goed uit de bus komt, zal het voor de SR idd ook wel meevallen.Waps61 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:51:
[...]
Er zijn genoeg youtubes te vinden hierover. Zelfs Bjorn Nyland is positief (LRSM btw). Dus het zal zker minder dramatisch zijn dan WTR opgeeft (berekend).
We gaan het zien over een maand of 6 🙄
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.