Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
P2 MY25 hier, mocht dat nog interessant zijn.
)
Bandenspanning moest ik iets mee doen, duurde minuut of 8. Verder zie ik dat de app van mn gebruik er nu jiet op staat.
Voor de rest alles ok gegaan geloof ik. Vond het best ff spannend zo’n eerste keer
Nu ik eraan denk, iemand die weet welk soort geluid die melding van de bandenspanning is? Eens dat klaar is is dat een hels luid geluid waar ik elke keer weer van opschrik terwijl eigenlijk alles al vrij stil staat van systeemgeluiden.
EDIT: MY22 LRSM
Een verademing om nu met AA een scherm te hebben waar zowel de navigatie op staat als de radio/spotify, zodat je makkelijker kan switchen tussen een zender of programma.
De nieuw vormgegeven rij-aanwijzing in het navigatiescherm achter het stuur vind ik dan weer minder. Deze staat naar mijn smaak nu te prominent in beeld. En verder viel me op dat bij rotondes waar ik volgens de route rechtdoor moest rijden, de aanwijzing een/twee pijlen naar rechts was. Vast bedoeld om aan te geven dat je de rotonde rechtsom moet nemen (duh), maar wanneer je op die pijlen let ipv de blauwe lijn, dan zou je per ongeluk rechtsaf kunnen slaan ipv rechtdoor rijden.
De app van het verbruik is van vak verschoven ... het zou nu links boven zitten ipv rechtsboven. Op de 3 puntjes onderaan het linkse vak "drukken" om de verborgen app(s) te zien, op icon "drukken" en naar het rechtse vak slepen.beebie121 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:00:
Ik heb ook mn eerste ota gehad sinds ik mn my22 heb.
Bandenspanning moest ik iets mee doen, duurde minuut of 8. Verder zie ik dat de app van mn gebruik er nu jiet op staat.
Voor de rest alles ok gegaan geloof ik. Vond het best ff spannend zo’n eerste keer
Here are details for MY 2026:
- New paint color - Dune: Void, Moon, Thunder. The color Jupiter will disappear and will be replaced by the new paint color Dune. It remains a beige metallic, but that is where the similarities end. Dune is a clear sand color that you can already admire on various Volvos.
- New interior - Microtech: Weavetech disappears and the new standard interior for cars with Plus Pack is called MicroTech or "Charcoal MicroTech with Black Ash deco". This new interior variant is only available in the color Charcoal, there is no lighter variant this time.
- Pro Pack - Graphite rims included: Our current Pro Pack is already ordered by far the most in combination with the Graphite rim upgrade. For these people there is good news: the Graphite rim upgrade (at 400 euros) is no longer available and these wheels are now standard with the Pro Pack. For fans of the silver 20-inch Pro rims: these will become a collector's item, because they will no longer be available as of Model Year 2026.
- Bowers & Wilkins for Polestar: The famous Bowers & Wilkins is coming to Polestar 2. This new upgrade gives you a Bowers & Wilkins audio system. It costs a bit (2000 euros) but then you really have something! Namely, 1350 watts of power via 14 precisely placed speakers, including the characteristic 'Tweeter-on-Top'. Harman Kardon premium sound is moving back to the Plus Pack and will therefore become standard on all cars with Plus or Prime Packs.
- Privacy, please! It is also nice to mention that Privacy glass now also concerns the rear side windows and no longer just the rear window. The price will go to 400,-
- Standard equipment becomes part of the Pilot Pack: Also important to know. A number of standard functions are moving to the Pilot Pack, namely: • 360° camera with parking assistant • BLIS with steering assistant • CTA with brake support • Automatically dimming exterior mirrors This also makes the Pilot Pack more expensive, namely 2200,- (previously 1250,-). This of course makes the upgrade to a Prime Pack extra attractive
- Prime Pack: includes Plus, Pilot, Climate
Identiek hetzelfde probleem op mijn MY25. Aan het wachten op polestar assistance...pjhx schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:14:
De update stond gepland voor gisteravond. Vanmorgen is de PS totaal onbereikbaar. Niet zichtbaar in de app (upgrade nog bezig) en geen reactie op sleutels. Compleet dood en geen reactie. Wegenwacht is onderweg....
Herkenbaar?
Daar kunnen we wat mee, bedankt. Dan stap ik toch nog maar 5 jaar in een P2 denk ik.Tigranlv schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:36:
After some communication with Polestar yesterday, got details on MY2026. Officially it will be released in week 14.
Het is nu echt even afwachten op de daadwerkelijke prijzen en de Polestar configurator, dan de boel doorgeven aan de LM en die een offerte laten maken (daar wil nog wel eens extra korting bij zitten) en dan hopelijk nog net voor 1 april bestellen. Maar dat gaat krap worden als het pas week 14 wordt...ach-jee schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:07:
[...]
Daar kunnen we wat mee, bedankt. Dan stap ik toch nog maar 5 jaar in een P2 denk ik.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Misschien een gekke vraag, maar wat is de meewaarde daarvan? Als het goed is kun je alle prijzen en opties toch al zien in de configurator van de LM?Juancho schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:46:
[...]
Het is nu echt even afwachten op de daadwerkelijke prijzen en de Polestar configurator, dan de boel doorgeven aan de LM en die een offerte laten maken (daar wil nog wel eens extra korting bij zitten) en dan hopelijk nog net voor 1 april bestellen. Maar dat gaat krap worden als het pas week 14 wordt...
Benieuwd naar hoe dit er dan uitzietHighland schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:06:
(MY22) Update voor afgelopen nacht gepland, was vanochtend goed geïnstalleerd.
Een verademing om nu met AA een scherm te hebben waar zowel de navigatie op staat als de radio/spotify, zodat je makkelijker kan switchen tussen een zender of programma.
De nieuw vormgegeven rij-aanwijzing in het navigatiescherm achter het stuur vind ik dan weer minder. Deze staat naar mijn smaak nu te prominent in beeld. En verder viel me op dat bij rotondes waar ik volgens de route rechtdoor moest rijden, de aanwijzing een/twee pijlen naar rechts was. Vast bedoeld om aan te geven dat je de rotonde rechtsom moet nemen (duh), maar wanneer je op die pijlen let ipv de blauwe lijn, dan zou je per ongeluk rechtsaf kunnen slaan ipv rechtdoor rijden.
En waarom is AA met een kabel. Ik had net zoals in on CX-60 verwacht dat dit wel draadloos zou zijn..
[ Voor 31% gewijzigd door Lumics op 18-03-2025 12:19 ]
Je kan idd alvast je leasemaatschappij vragen maar volgens mij kunnen die juist nog niet alles zien. Zie oa hierboven waar bijv. het B&W audio systeem nog niet bekend is. Maargoed, ik heb onze leasemaatschappij net ook even gevraagd of ze alles al kunnen zien en een offerte kunnen maken. Ben benieuwd of een LRSM met Prima pakket en dat B&W audio systeem gaat passen. Het is jammer dat Polestar belangrijke zaken in het Pilot pakket heeft gegooid want nu heb je die wel perse nodig (oa 360 camera). Wij gebruiken PA echter nooit maar door die nieuwe pakketten ontkom je er niet aan om er toch voor te betalen. Zonde.tweakerbart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:53:
[...]
Misschien een gekke vraag, maar wat is de meewaarde daarvan? Als het goed is kun je alle prijzen en opties toch al zien in de configurator van de LM?
Edit: onze leasemaatschappij heeft de configurator nog niet beschikbaar. Dus nog geen lease voorstel. Even wachten nog.
[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 18-03-2025 13:42 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Het meest belangrijke is echter wel gefixt. Ik kon voorheen digital key niet activeren op mijn pixel 9 pro met march update. Sinds de update van gisterenavond werkt dat nu wel vlekkeloos.
Gezien de keyless protect nog wel eens issues gaf waardoor de auto niet open wilde gaan of de transponder sleutel ineens "uit de kabine was verdwenen" vind ik het wel prettig een backup sleutel te hebben. Ook voor het geval de batterij in de transponder sleutel onverwacht leeg is want dat scheelt dan een hoop gedoe.
Same here Al is die van mij in oktober 2023 geleverd.Lumics schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:18:
En zo kom je er ook achter dat je MY24 model geleverd in maart 2024 gebouwd is voor 23w46. Want geen splitscreen na de 3.4.4.
En waarom is AA met een kabel. Ik had net zoals in on CX-60 verwacht dat dit wel draadloos zou zijn..
[ Voor 15% gewijzigd door VonDutch op 18-03-2025 14:02 ]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Voor mij wordt het een LRSM Prime in Vapour met de Nappa optie in Zinc (met trekhaak)
Ik kom met de nieuwe prijslijst goedkoper uit dan met de oude (voor dezelfde configuratie).
Hierbij:
/f/image/W34yivASAJw5cYBeGdl6tINk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BHEeLZoE1BRSDjdl9mDu33nD.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Shrek op 18-03-2025 15:18 ]
Nee, 20" graphite blijft in het pro pakket.Juancho schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:18:
Ik begrijp hierboven dus ook een gratis upgrade naar 20" graphite banden die standaard worden bij minimaal het plus pakket? Ik heb een offerte met 19" banden (zelf aangegeven) maar de upgrade naar 20" is dan gratis?
Ja maar dus een gratis upgrade toch als je het Prime pakket neemt waar Pro weer invalt?
Prime = Plus, Climate en Pilot. Pro blijft een losse optie.Juancho schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:30:
[...]
Ja maar dus een gratis upgrade toch als je het Prime pakket neemt waar Pro weer invalt?
Kijk goed naar de sterretjes in bovenstaande afbeeldingen. Het pro pack is dus wel met prime te combineren. Dat betekent dat was in de pro zit, niet in de prime zit.Juancho schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:30:
[...]
Ik wil juist wel de silveren (icm Snow) en niet de graphiteTigranlv schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:36:
After some communication with Polestar yesterday, got details on MY2026. Officially it will be released in week 14.
Here are details for MY 2026:
- Pro Pack - Graphite rims included: Our current Pro Pack is already ordered by far the most in combination with the Graphite rim upgrade. For these people there is good news: the Graphite rim upgrade (at 400 euros) is no longer available and these wheels are now standard with the Pro Pack. For fans of the silver 20-inch Pro rims: these will become a collector's item, because they will no longer be available as of Model Year 2026.
Kan niet alles hebben zullen we maar zeggen en ik wil toch nog een 2e set 20inch aanschaffen voor de winter dus wellicht een silveren set scoren op marktplaats en de graphite voor de winter gebruiken.
Eerst nog maar eens de bestelling erdoor zien te krijgen, staat nu al een maand on hold door PS agv MY2026 verandering.
[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 18-03-2025 17:11 ]

Meh, bij mij (MY22) duurde het vanochtend zeker 25 min voordat het hele systeem volledig was opgestart (de update is gisteravond geïnstalleerd). Vanmiddag vond ik het systeem niet vlotter of soepeler draaien dan voorheen. Tot nu toe dus nog geen werkelijk profijt van gehadMR. RHS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:42:
Hoe zijn de eerste ervaringen met OTA update? Hier een happy gebruiker van de digital key, keurig ritje gemaakt door ‘t dorp terwijl de sleutel op het aanrecht lag

Dat is normaal, totdat ineens de update er is voor jouw auto. Kun je niks aan doen om te versnellen. Ik kreeg de update vanochtend, trouwens.barryNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:22:
Ik zie vele berichten over updates, maar mijn polestar geeft aan up to date te zijn met software 3.1.9. Herkent iemand dit?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Android Auto moet ik nog eens proberen, maar tot zover merk ik precies wel dat de auto bij lagere snelheden of stilstand beter/vlotter accelereert. Het lijkt alsof de gasresponse is aangepast en in plaats van het pedaal ver in de duwen en rustig sneller en sneller op te trekken gaat het nu precies sneller naar meer power, bijna instant response. Ook hernemen gaat precies beter, als ik vertraag naar pakweg 20-30 en dan weer versnel zat er voordien een soort van pauze tussen, een klein schokje dat die weer in gang schiet. Dat is nu precies helemaal weg en hernemen gaat veel zachter.MR. RHS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:42:
Hoe zijn de eerste ervaringen met OTA update? Hier een happy gebruiker van de digital key, keurig ritje gemaakt door ‘t dorp terwijl de sleutel op het aanrecht lag
Nog iemand die merkt dat de audio wat aangepast is? Bij dezelfde muziek hoor ik precies meer bas dan vooheen, ook al staat alles nog standaard.
EDIT: installatie duurde bij mij zo'n 30 minuten, systeem herstarten na installatie was zo'n 5 minuten voor alles aan stond. MY22 LRSM.
[ Voor 6% gewijzigd door deSenna24 op 19-03-2025 07:41 ]
De mijne is ook onderweg sinds gisterenr6aw schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:46:
[...]
Net bericht de auto heeft de haven verlaten opweg naar Nederland 😎
SRSM
Space
Plus & Pro pakket
WeaveTech in Charcoal met Black ash accenten
Harman Kardon Sound
Pixel LED koplampen
20-inch Pro Graphite Wheels
Zelfde hier. Kan enkele dagen duren voor de update verschijnt.barryNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:22:
Ik zie vele berichten over updates, maar mijn polestar geeft aan up to date te zijn met software 3.1.9. Herkent iemand dit?
Haha nice, zitten ze vast op de zelfde boot.PinnaclePeer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:16:
[...
De mijne is ook onderweg sinds gisteren
SRSM
Space
Plus & Pro pakket
Harman Kardon Sound
Pixel LED koplampen
Levertijd nog steeds wel eind juli geeft de app aan.
Bij jou dan?
Homeknop (streepje onderaan het scherm) inhouden om het systeem te resetten werkt niet?Supremes schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:25:
Bij mij heeft de update vooralsnog tot gevolg dat het scherm zwart blijft, ook voor +/- 20min. Vanavond een lange rit voor de boeg, kijken of het dan wel werkt. Voor nu rij ik dus rond in stilte. Overigens kwam ik van 3.0.3 en dat staat ook nog als zodanig in de app. Voorverwarmen via de app werkte vreemd genoeg wel gewoon.
Nee, uiteraard wel geprobeerd maar krijg even Polestar logo te zien maar dat verdwijnt dan weer en dan gaat ie terug naar het zwarte scherm. Dus de reset werkt wel, maar biedt geen oplossing.Li1quid schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:52:
[...]
Homeknop (streepje onderaan het scherm) inhouden om het systeem te resetten werkt niet?
Polestar 2 Long Range Single motor 19" wielen
Kleur: Vapour
Packs: Prime
Extra opties: Bowers & Wilkins audio systeem / Nappa leather zinc interieur
Trekhaak
Dit gaat allemaal net passen (met een stukje eigen bijdrage) binnen de max maandelijkse kosten die ik voor ogen had. Volgens mij heb je dan een hele gave en mooi aangeklede PS2. Twijfel alleen nog over de 20" velgen in Graphite die ik wel erg gaaf vind, maar 19" is natuurlijk wel beter voor je range. Bovendien zou ik dan de trekhaak moeten laten vallen. Dit weekend knopen door hakken en dan gaat de bestelling de deur uit!
Ik heb net even in de app gekeken, er staat nu eind juni.r6aw schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:11:
[...]
Haha nice, zitten ze vast op de zelfde boot.
Bij jou dan?
1. respons op gaspedaal bij lagere snelheden is inderdaad veel beter. Het is nu niet zo 'Lui' meer
2. Het geluid van de HK is inderdaad beter geworden.
3. Split view is top!
4. Digital key werkt feilloos
Grappig bij mij gewoon maand later. Terwijl die al op de boot staat 😅PinnaclePeer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Ik heb net even in de app gekeken, er staat nu eind juni.
AA met kabel is idd wel een nadeel. AA is best gevoelig voor de juiste kabel, beetje speling en de verbinding wordt verbroken.Lumics schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:18:
En zo kom je er ook achter dat je MY24 model geleverd in maart 2024 gebouwd is voor 23w46. Want geen splitscreen na de 3.4.4.
Ik vraag me ook af of we die met zo'n dongle draadloos zouden kunnen maken. Echter als ik wat onderzoek probeer te doen krijg ik niet echt overtuigend goede ervaringen.About2Break schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:39:
[...]
AA met kabel is idd wel een nadeel. AA is best gevoelig voor de juiste kabel, beetje speling en de verbinding wordt verbroken.
Is er iemand die een werkende oplossing heeft om AA draadloos te maken?
dat is vreemd... mijn LRDM-Launch + powerupgrade voelt juist mínder explosief...hasmit12 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:04:
Even mijn ervaringen met de laatste OTA:
1. respons op gaspedaal bij lagere snelheden is inderdaad veel beter. Het is nu niet zo 'Lui' meer
2. Het geluid van de HK is inderdaad beter geworden.
3. Split view is top!
4. Digital key werkt feilloos
Ervaringen van ándere rijders met deze config?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
En irritant als je een draadloze lader gebruikt in de auto. Die kan je dan ook wegknikkeren want er moet perse een kabeltje van de auto rechtstreeks in de telefoon. En dat past met zo'n draadloze houder niet...About2Break schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:39:
[...]
AA met kabel is idd wel een nadeel. AA is best gevoelig voor de juiste kabel, beetje speling en de verbinding wordt verbroken.

Ik heb het vaker benoemd, jammer dat het MY26 ook niet een kleine aanpassing heeft van de middentunnel waar ze 1 of 2 draadloze (snel/gekoelde) laders in hebben geplaatst. maargoed, it is what it is!
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 19-03-2025 14:54 ]
Pic's:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yylNY8oMcTes3AvedX4fIscg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/12rfWgEaWkLQ0EW5xnRO7x0n.jpg?f=user_large)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
GefeliciteerdST10©DE schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:10:
Ik heb vandaag eindelijk mijn auto in ontvangst mogen nemen. Ik had de kleur (Vapour) nog niet gezien toen ik bestelde in augustus, maar daar ben ik heel tevreden over.
Pic's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zijn ook een aantal mooie foto's van gemaakt. Nog steeds erg blij met de auto 😁. Wellicht dat de oude eigenaar hier ook rond hangt? Er zullen er niet veel zijn die alle opties aangeklikt hebben in 2020.
:strip_exif()/f/image/Q1ByUtWZVQX6vBkE7O6alwfw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JP5MpAjZLGuL12aSOe677Mkl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6eo7HmORJZPkAvRywteWlrK7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KgbjPli9D4BnShd7oNQgxX3H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hXFcMtVb0p7BKfSzEEHnx0cW.jpg?f=fotoalbum_large)
Er waren amper opties toen, alles wat nu optie is was toen standaardtormentor1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:31:
Er zullen er niet veel zijn die alle opties aangeklikt hebben in 2020.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Behalve het performance pack en de Nappa bekleding, en dat zit hier wel opguido66 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:44:
[...]
Er waren amper opties toen, alles wat nu optie is was toen standaard
Die van mij heeft ook de haven verlaten, dus gezellig met zijn 3en op de boot.r6aw schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:11:
[...]
Haha nice, zitten ze vast op de zelfde boot.
Bij jou dan?
Levering staat op eind juni.
Fraaie wagen. Heb je hem net in de wax gezet. Of zit er een lak coating over heen?tormentor1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:31:
Ik heb trouwens de ramen achter de B stijl laten tinten. Met de kids achterin toch wel een must. Ze zitten nu een stuk relaxter achter in de auto als de zon schijnt.
Zijn ook een aantal mooie foto's van gemaakt. Nog steeds erg blij met de auto 😁. Wellicht dat de oude eigenaar hier ook rond hangt? Er zullen er niet veel zijn die alle opties aangeklikt hebben in 2020.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar de draadloze oplader is toch een optie tegenwoordig. In mijn launch model nog standaard…[b]
Ik heb het vaker benoemd, jammer dat het MY26 ook niet een kleine aanpassing heeft van de middentunnel waar ze 1 of 2 draadloze (snel/gekoelde) laders in hebben geplaatst. maargoed, it is what it is!
Gerard
P2 midnight (launch edition)
In mijn V60 ligt hij aan de kabel en in het armsteun vak, werkt prima behalve dat ik hem wel eens vergeet mee te nemen :-)
Gezellig! Ik hoop stiekem begin mei wel rond te rijden 😎MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:08:
[...]
Die van mij heeft ook de haven verlaten, dus gezellig met zijn 3en op de boot.
Levering staat op eind juni.
De mijne goedkoopste uitvoering en plus pakket en geblindeerde achter ramen. Had nog 3€ budget over helaas.PinnaclePeer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:16:
[...]
De mijne is ook onderweg sinds gisteren
SRSM
Space
Plus & Pro pakket
Harman Kardon Sound
Pixel LED koplampen
Versie > Long range Dual motorr6aw schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:42:
[...]
De mijne goedkoopste uitvoering en plus pakket en geblindeerde achter ramen. Had nog 3€ budget over helaas.
Kleur > Space
Bekleding > WeaveTech in Charcoal met Black ash accenten
Pakket:
- Pilot
- Plus
- Climate
- Pro
- Harman Kardon premium sound
- Getinte achterruit
- 20-inch Pro graphite velgen
Thanks 🙏🏻 Hij staat inderdaad in de ceramic coating. Super relaxed want de water druppels vliegen er zo vanaf.dutchman666 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:23:
[...]
Fraaie wagen. Heb je hem net in de wax gezet. Of zit er een lak coating over heen?
Hij kwam toevallig in deze uitvoering (ik wilde perse performance met nappa) eindelijk binnen budget van net onder de 30k en met slechts 54k kilometer op de teller op de markt. Ik kon hem voor die prijs niet laten staan gezien alle andere Polestars in die prijs categorie toch veel opties missen en/of dubbel zoveel kilometers gereden.
Alsnog een hoop geld maar hopelijk lang plezier van. Ik heb er in een maand tijd alweer 2500 kilometer mee gereden en mis mijn focus 1.8 uit 2008 niet 😁
Ik denk niet dat je range achteruit gaat bij 20" velgen. Als ze het tenminste net zo doen als bij Volvo. Bij de XC40 is de bandenbreedte dezelfde bij 19" en 20" velgen. Actieradius veranderd dus ook niet.Juancho schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:47:
Offerte van de LM gehad wbt het MY26 in volgende configuratie:
Polestar 2 Long Range Single motor 19" wielen
Kleur: Vapour
Packs: Prime
Extra opties: Bowers & Wilkins audio systeem / Nappa leather zinc interieur
Trekhaak
Dit gaat allemaal net passen (met een stukje eigen bijdrage) binnen de max maandelijkse kosten die ik voor ogen had. Volgens mij heb je dan een hele gave en mooi aangeklede PS2. Twijfel alleen nog over de 20" velgen in Graphite die ik wel erg gaaf vind, maar 19" is natuurlijk wel beter voor je range. Bovendien zou ik dan de trekhaak moeten laten vallen. Dit weekend knopen door hakken en dan gaat de bestelling de deur uit!
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
De praktijk is helaas anders, lees dit topic maar door vanaf het begin. Reken rustig op 5% extra verbruik op 20". De banden op 19" zijn vooral gericht op een lage rolweerstand, die op 20" op sportiviteit. En dat is bij de Volvo niet anders.rolfio schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:33:
[...]
Ik denk niet dat je range achteruit gaat bij 20" velgen. Als ze het tenminste net zo doen als bij Volvo. Bij de XC40 is de bandenbreedte dezelfde bij 19" en 20" velgen. Actieradius veranderd dus ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 19-03-2025 20:01 ]
Ik ga er even vanuit dat dit dezelfde lader is als bij de Volvo en die is wat mij betreft onbruikbaar. Met FM bijv aan kan de lader her al niet aan. Bovendien word je telefoon loeiheet. Ik heb die laadpad dus al jaren uitstaan. Bij Polestar is het bovendien zo dat dat vakje schuin naar beneden afloopt. Daardoor geen zich op het scherm met Flitsmeister. En dus een draadloze externe lader zoals ik nu ook in de Volvo hebt.Pr8hube schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:26:
[...]
Maar de draadloze oplader is toch een optie tegenwoordig. In mijn launch model nog standaard…
Gerard
AA vind ik verder eigenlijk overbodig als je al AAOS ingebakken hebt met oa de Maps met auto data voordelen. Maar ok, voor sommige ritten waar je de auto data niet voor nodig hebt kan het handig zijn omdat je dan wel spits screen hebt denk ik?
Of hoe ziet dat er bij Polestar dan uit? Iekwnd een foto? AA met bijv Maps, FM en Spotify in beeld. Is dst mogelijk?
5% voor 20 inch vs 19inch is wat veel, van 18inch naar 20 inch klopt het wel aardig.guido66 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:58:
[...]
De praktijk is helaas anders, lees dit topic maar door vanaf het begin. Reken rustig op 5% extra verbruik op 20". De banden op 19" zijn vooral gericht op een lage rolweerstand, die op 20" op sportiviteit. En dat is bij de Volvo niet anders.
Issue is niet zozeer de breedte van de band (brandstof effect daarvan is verwaarloosbaar obv 245 vs 255 of zelfs 265) maar wel de massa van de velg en waar het gewicht zit. Hoe groter de velg hoe (over het algemeen) zwaarder de velg en meer massa verder van het centrum van de as. Dit kost meer energie om rond te laten draaien dan "lucht en rubber".
Ooit eens een heel technisch filmpje gevonden daarvan waarin het helemaal uitgelegd wordt.
Best interessant maar kan hem niet meer vinden.
LRDM performance launch model (300kw)
Gisteren update gedaan van 3.2.4---> 3.4.4
Heb het idee dat het gebruik omhoog is gegaan
Vandaag stuk mee gereden snelheid circa 100km/h nu een verbruik van 29kwh/100km op cruisecontrol
Was voor die tijd niet zo voor zo ver het mij opviel.
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
Ben wel fan van de lijst waar je kunt zien welke bijzonderheden er op de weg waar je op rijdt, die info krijg je niet bij view op het grote scherm. Meestal draai ik de GM navigatie op het scherm in het midden.SirLenncelot schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:16:
Waarom heb je daar een extra scherm voor nodig? Met Carply kun je FM toch gewoon op het centrale display tonen?
Hoe gebruik het scherm in het midden? En je telefoon?
Hmm, ik heb mijn navigatie van AppleMaps op het driver display en op het centrale display meestal op het widgets scherm van CarPlay. Flitsmeister eigenlijk alleen meldingen. Soms bij een trajectcontrole open ik FM dan op het centrale display.MR. RHS schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:21:
[...]
Ben wel fan van de lijst waar je kunt zien welke bijzonderheden er op de weg waar je op rijdt, die info krijg je niet bij view op het grote scherm. Meestal draai ik de GM navigatie op het scherm in het midden.
Hoe gebruik het scherm in het midden? En je telefoon?
Ik vind die overige zaken van Flitsmeister niet echt nuttig of accuraat. Ja dat ik in de file sta had ik al door

En behalve bellen via CarPlay (via telefoon, Webex of MS Teams) gebruik ik mijn telefoon niet in de auto.
[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 19-03-2025 22:29 ]
Je gaspedaal niet maximaal intrappen. Voorbij punt x negeert hij de begrenzer.ST10©DE schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:12:
Weet iemand hier hoe de automatische snelheudsbegrenzer werkt? Die staat aan maar lijkt niks te doen?
Het enige wat ik zichtbaar in beeld wil is die smiley of als er wat is op je huidige weg, die info. Ook om dat alvast verder vooruit te zien. Daarom wil ik perse FM zien. Nu nog op m'n mobiel die ik netjes in de Volvo heb weggewerkt met een snelle lader. Maar straks in de Polestar wordt het nog ff zoeken en prutsen denk ik want volgens mij zie je met AA Dus niet dat scherm van FM met je huidige weg.SirLenncelot schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:27:
[...]
Hmm, ik heb mijn navigatie van AppleMaps op het driver display en op het centrale display meestal op het widgets scherm van CarPlay. Flitsmeister eigenlijk alleen meldingen. Soms bij een trajectcontrole open ik FM dan op het centrale display.
Ik vind die overige zaken van Flitsmeister niet echt nuttig of accuraat. Ja dat ik in de file sta had ik al doorof de stroom aan meldingen van objecten op de weg die ik nooit tegenkom.
En behalve bellen via CarPlay (via telefoon, Webex of MS Teams) gebruik ik mijn telefoon niet in de auto.
Ik dacht even dat de houder wellicht ergens in de middentunnel vastgezet kon wroden maar dst gaat krap worden. En zo'n houder aan her scherm vind ik zo lelijk en afbreuk doen aan het mooie interieur. Bij de XC40 past het mooi zo. Het scherm van de Polestar is wat lager geplaatst en sowieso iets groter dus daar gaat dit niet werken want dan zit de telefoon in beeld van het scherm.
:strip_exif()/f/image/Z1Eer5A64ketm6FPvYaP8wyk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 19-03-2025 23:56 ]
Ha , met het gaspedaal dus. Ik heb twee voorloopauto's gehad. Een Skoda die de maximale snelheid automatisch overnam in de ingestelde ACC. En een BMW die de maximale snelheid overnam in de ACC middels een druk op een knop. Erg relaxt en boetevermijdend rijden was dat. Bij de Polestar gaat dat dus met de voet en dan nog een keer een druk op een knop voor het instellen van de snelheid in de ACC?Lumics schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:52:
[...]
Je gaspedaal niet maximaal intrappen. Voorbij punt x negeert hij de begrenzer.
Op het stuur kan je de snelheidsbegrenzer schakelen tussen manueel of automatisch.ST10©DE schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:12:
Weet iemand hier hoe de automatische snelheudsbegrenzer werkt? Die staat aan maar lijkt niks te doen?
Uit de manual
/f/image/3ZjT1Cqr0M6MG7mQ1hlXqp0h.png?f=fotoalbum_large)
https://www.polestar.com/...ab5b82f6c0a80151263fbb4b/
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5B2NJYjf4HoFWjR0wjGs1fzq.jpg?f=user_large)
vs de Volvo:
:strip_exif()/f/image/xI9H32gI02pIq9WVM9IYheMv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 20-03-2025 10:28 ]
Dat zal eerder door de wasmachinechip uit het jaar 1978 die de hele auto aanstuurt komen dan door de schermgrootte. Ik geloof dat er in MY25 of MY26 wat meer geheugen bijgeplaatst is, maar een echte hardware upgrade zoals bij Volvo en de andere Polestars wel het geval is zit er niet meer in. Zou me er maar bij neerleggen dat de hele UX van de P2 die je zo 5 jaar gaat rijden niet meer gaat veranderen.Juancho schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:28:
Ik had het eerder hier al over of in de Polestar 2 er ook een nieuwe schermindeling komt van AAOS die ook naar de Volvo komt. Ik kon hierover van de Polestar 2 niks vinden. Maar ik zie dat bijv. de Polestar 3 net als Volvo die indeling al wel heeft. Waarom zou dit niet naar de Polestar 2 komen? Qua schermgrootte kan het echt wel, het scherm van de Volvo's is namelijk zelfs nog kleiner.
Bij Volvo krijgt mijn eerste model year XC40 deze AAOS upgrade ook hoor. Het komt eerst op de nieuwe modellen en later dit jaar krijgen alle Volvo's met AAOS dit. Ook de oudere modellen. En die heeft de oude hardware dus nog. Ik kan me niet voorstellen dat de huidige hardware die nieuwe UI niet aan zou kunnen eigenlijk.ach-jee schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:33:
[...]
Dat zal eerder door de wasmachinechip uit het jaar 1978 die de hele auto aanstuurt komen dan door de schermgrootte. Ik geloof dat er in MY25 of MY26 wat meer geheugen bijgeplaatst is, maar een echte hardware upgrade zoals bij Volvo en de andere Polestars wel het geval is zit er niet meer in. Zou me er maar bij neerleggen dat de hele UX van de P2 die je zo 5 jaar gaat rijden niet meer gaat veranderen.
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 20-03-2025 10:45 ]
Geen succes tot zover, die OTA upgrade naar 3.4.4
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
)
De TPMS melding staat ook bij de (vorige) release notes vermeld en is met 3x klikken opgelost: https://www.polestar.com/...-2/2024/software-updates/Cpt. Peacock schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:53:
Geen idee wat het plan is achter het feit om OpenRadio niet meer in het mediavenster te plaatsen, maar bij de navigatie... Systeem is sinds de update heel traag geworden, eerst last van een flikkerend scherm (da's nu gelukkig terug weg), TMPS die ontregeld is, ...
Geen succes tot zover, die OTA upgrade naar 3.4.4
Daarnaast lijkt mij het verslepen van één icoon ook niet wereldschokkend.
Het (nog) tragere systeem was me inderdaad ook opgevallen, maar herstelde zichzelf na een ritje.

Na 6 jaar Model 3 was dit eigenlijk een betere ervaring dan verwacht.
Dit onderstel bevalt me zeer goed, minder sportief dan de Model 3 maar de gehele auto voelt wel een stuk degelijker en comfortabeler.
Het infotainment viel ook mee. Allemaal iets minder intuïtief dan bij Tesla maar het reageert allemaal wel vlot en ondanks dat Apple carplay niet draadloos is, heb je dat in feite nauwelijks nodig omdat al de apps gewoon te downloaden zijn in de auto zelf.
De MY2026 die nu voor alle nieuwe bestellingen wordt aangeboden heeft dus ook verlaagde pakket prijzen (per 1/4) met als nieuwe optie voor 2k het Bowers & Wilkins audio systeem. Deze heb ik niet kunnen testen maar ik dit is wel een befaamd audiosysteem dus zal een aanzienlijke upgrade zijn.
Qua leasebudget kan ik de SMLR nemen, met alle opties en trekhaak, alleen de nappaleren bekleding lukt net niet. Dit is wel een serieuze kandidaat als nieuwe auto , zeker aangezien ik niet echt warm wordt van de alternatieven, KIA EV6, Skoda Enyac etc.
Ter info: Tesla en chinese merken (gek genoeg dus ook Zeekr) zijn uitgesloten in onze carpolicy.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? De ruimte achterin is minder belangrijk voor ons.
Hoe is bijv de app? kent deze vaak storingen? zitten hier beperkingen aan die het vermelden waard zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik had al 3.3.16 ervoor, dus die TPMS melding heb ik al gehad bij de vorige update. En nu terug. Dat verslepen werkt niet. Om 1 of andere reden kan ik enkel maar de app verwijderen. Als ik hem terug installeer, staat hij weer in het verkeerde vak.Square_R3 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:24:
[...]
De TPMS melding staat ook bij de (vorige) release notes vermeld en is met 3x klikken opgelost: https://www.polestar.com/...-2/2024/software-updates/
Daarnaast lijkt mij het verslepen van één icoon ook niet wereldschokkend.
Het (nog) tragere systeem was me inderdaad ook opgevallen, maar herstelde zichzelf na een ritje.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Welke specs heb je genomen?ach-jee schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:01:
Hier is de bestelling voor de MY26 de deur uit. De tweakers hier lijken beter op de hoogte te zijn van het nieuwe modeljaar dan de LM, dus ik ben benieuwd wat voor ‘n Polestar ik in september mag ophalen
Ik ben met de LM in overleg om mijn twee weken geleden bestelde SMSR Plus nog om te zetten naar Prime. Had ook het pro pakket gekozen, maar nu de wielen zijn omgezet naar graphite wordt het misschien wel erg somber icm Midnight en de charcoal bekleding.
Ik heb wel contact gehad met polestar support want sinds de 3.1.9 update die voor stabiliteit moest zorgen is mijn infotainment juist instabieler geworden. Camera werkt vaak niet, muziek (spotify) stopt met spelen als ik naar het homescreen of een andere app wissel, freezes van google maps.. echt om te huilen.
Enige echte oplossing die hij kom bieden was een factory-reset.. weet niet of ik dat aandurf eerlijk gezegd. Was een hoop gedoe met de app kan ik me herinneren, of is dat inmiddels opgelost?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dan zou ik hem maar snel bestellen want ook de PS2 is 100% chinees (kuch Geely kuch...)Morales79 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:35:
Ter info: Tesla en chinese merken (gek genoeg dus ook Zeekr) zijn uitgesloten in onze carpolicy.

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 20-03-2025 18:48 ]
Ik heb hem 5 weken geleden besteld en er zit maar verdomd weinig schot in, order staat nog altijd on hold voor bestelling bij de fabriek door polstar beesd. Probleem zit hem in MY26 maar waarom het allemaal zo lang moet duren is mij onduidelijk. Ayvens zou er achteraan gaan maar hele week is het al weer stil.Pavare schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:45:
[...]
Welke specs heb je genomen?
Ik ben met de LM in overleg om mijn twee weken geleden bestelde SMSR Plus nog om te zetten naar Prime. Had ook het pro pakket gekozen, maar nu de wielen zijn omgezet naar graphite wordt het misschien wel erg somber icm Midnight en de charcoal bekleding.
Ben er eigenlijk nu al een beetje klaar mee en ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar onze HR of het evt. mogelijk is om het leasebudget als mobiliteitsbudget uitgekeerd te krijgen en dat ik zelf iets ga kopen waarbij de order dan geannuleerd gaat worden.
Ben eigenlijk wel klaar met het budgetgezeur, leasemaatschappijen en onbekende levertijden.
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 20-03-2025 22:57 ]
Precies jouw sombere versiePavare schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:45:
[...]
Welke specs heb je genomen?
Misschien had je toch een voorraad modelletje moeten nemen. Die van mij wordt 15 mei afgeleverd (is besteld op 27-2)FreeMen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:51:
[...]
Ik heb hem 5 weken geleden besteld en er zit maar verdomd weinig schot in, order staat nog altijd on hold voor bestelling bij de fabriek door polstar beesd. Probleem zit hem in MY26 maar waarom het allemaal zo lang moet duren is mij onduidelijk. Ayvens zou er achteraan gaan maar hele week is het al weer stil.
Ben er eigenlijk nu al een beetje klaar mee en ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar onze HR of het evt. mogelijk is om het leasebudget als mobiliteitsbudget uitgekeerd te krijgen en dat ik zelf iets ga kopen en de order afh. van de mogelijkheden overweeg te annuleren.
Ben eigenlijk wel klaar met het budgetgezeur en leasemaatschappijen...
Het icoon ingedrukt houden net zoals op een telefoon/tablet en dan in een willekeurig ander blok slepen gaat dus niet? Wellicht dat een infotainment reset helpt?Cpt. Peacock schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:42:
[...]
Ik had al 3.3.16 ervoor, dus die TPMS melding heb ik al gehad bij de vorige update. En nu terug. Dat verslepen werkt niet. Om 1 of andere reden kan ik enkel maar de app verwijderen. Als ik hem terug installeer, staat hij weer in het verkeerde vak.
Ik weet dit niet zeker, maar mogelijk dat alle gedownloade apps automatisch links boven worden geplaatst. Volgens mij stond Android Auto hier ook na de update.
tsja, ook dat was geen optie. Verplichte kleur is wit en alle snelle leverbare varianten liggen boven budget.Waps61 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:22:
[...]
Misschien had je toch een voorraad modelletje moeten nemen. Die van mij wordt 15 mei afgeleverd (is besteld op 27-2)
Daarom goed opletten bij je bestelling dst je wel echt het MY26 kiest als je die wil. Ik laat het maandag bestellen maar no way dat ik een MY25 accepteer zonder bijv het B&W Audio systeem. Want mijn bestelling kan ook alleen maar het MY26 inhouden.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 20-03-2025 23:36 ]
Balen man...FreeMen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:56:
[...]
tsja, ook dat was geen optie. Verplichte kleur is wit en alle snelle leverbare varianten liggen boven budget.
Krijg nu bericht van de lease 31 juli terwijl die al op de boot staat 🙈PinnaclePeer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Ik heb net even in de app gekeken, er staat nu eind juni.
We zijn inmiddels 2 jaar verder en omdat Polestar Android Auto wilde gaan ondersteunen hebben ze nog maar eens een goede programmeur aan die USB driver gezet. Na de software update naar 3.4.4 begint AudioWagon ineens weer automatisch muziek af te spelen als ik instap, zonder enige foutmelding!PvS_68 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:50:
[...]
En sinds de introductie van Apple Carplay een stuk minder briljant omdat je er een extra melding ij krijgt omweg te klikken. Dat is nog het minsct erge probleem. Soms bevriest de hele console met een band van eencamera-scherm. Hij komt dan pas weer tot leven na het verwijderen van de USB stick en opnieuw inplufggen. Dit alles bij vertrek en dus niet ineens onder het rijden.
Het staat al ruim 3 software releases 'op de roadmap' om dat probleem op te lossen, maar ja.....
70% standaard, in de winter goed voor een week rijden (iets meer dan 200km) en dan op 20-30% weer inpluggen. Momenteel varieert het wat en probeer ik altijd wat lager te zitten zodat als de zon eens goed schijnt ik 100% kan laden op de zon, af en toe in shiften werken helpt zo wel, dan zet ik em op 80% of 90% als het lekker zonnig is en het weer gaat minderen komende week.Stimulate14 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:15:
Poll: Laden doe ik tot
• 100%
• 90%
• 80%
• anders
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Is dit voldoende?ach-jee schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:21:
[...]
GefeliciteerdZou je voor de liefhebber hier nog eens een close-upje van die 19"velgen willen maken? Die zijn een beetje een twijfelgeval hier voor de bestelling van mijn launch opvolger.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RN1axTyJ64RTUnSprAeZ8oDL.jpg?f=user_large)
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.