Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
Alsof de duivel ermee speelt. Ik post dit en hij doet het weer haha. Wel goed om te lezen dat het iig common was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:56
Hier ook. Ik denk de komst van de ota update of die van de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18

ThaDude

Hang Loose

Hier ook vandaag vaak geen verbinding. Meestal een voorbode voor een update >:)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hardleers schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:23:
Vandaag voor het eerst lang problemen met internet verbinding. Constant geen verbinding af en toe zie ik hem verbinding maken met LTE en dan weer uit gaan. Max halve minuut verbinding. Reset, tcam reset, allen geen effect. Iemand anders dit probleem ook?
2 Maandelijks….. blijft een dingetje…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:15
Li1quid schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Zelf heb ik een P2 en de vriendin een XC40 hybride.
Op gebied van ruimte en comfort is de XC40 met voorsprong de betere wagen. De XC40 heeft betere stoelen en je krijgt meer beenruimte vooraan. Passagiers hebben ook meer ruimte, maar dat maakt me niet uit. De koffer van de P2 is zeer vergelijkbaar, maar in hoogte lever je ook in.

Op gebied van looks wint de P2 vlotjes, maar dat is persoonlijk.

Zolang je bereid bent in te leveren op comfort kan het een goede switch zijn.
Mmm, dit is dus érg "persoonlijk" .
Zelf óók even met de XC40 "mogen" rijden, maar was blij dat mijn P2 weer klaar was.
Ook mijn vrouw heeft liever de Polestar "omdat de XC40 zo lomp voelde".
(ik denk dat ze zijwaardse kracht /overhellen bedoelde)

Oneffen wegen rijden was naar mijn mening iets soepeler met de XC40 (logisch, langere veerweg te gebruiken) maar dat was een keuze die ik maakte omdat de P2 een "wolf in schapen vacht -strak- is".

Het snel overhellen /naar buiten willen was naar mijn ervaring (en ik ben toch écht wel een 99% rustige rijder zoals ik een paar keer aangaf met mijn verbruik cijfertjes) onplezierig, maar zou ik best aan kunnen wennen.... als het zou móeten.

Ruimte achterin (1.92) was niet schokkend groter/beter, maar kan natuurlijk nét de grens zijn voor mederijders.
Maar hé.... wij rijden 99.9% met z'n 2-tjes.... dus al moet die enkele keer dan iemand "pietsie" minder prettig zitten... niet mekken, wees blij dat je mee kan met deze gave P2 :+

Rij je dagelijks (of iig vaak) met 4x 1.90+ mensen, dan krijg je het ymmv.

eindoordeel: persoonlijk

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 14:58

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Misschien heb ik posts gemist maar weet iemand of je de Google Maps opmerkingen over oa files en flitsers ook uit kan zetten op een of andere manier?
Ik zat vandaag bij een collega in een XC40 en die ergerde zich ook aan die pop-ups in de navigatie. In mijn P2 vind ik het ook erg storend.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:19

Smurf

Detri

@Juancho Qua range gaat het wel goedkomen als ik (na een week) naar m'n eigen auto kijk. Met deze temperaturen en niet meer dan 90% geladen staat er nog steeds 350km of hoger op de realistic range. En dan heb ik me echt niet ingehouden onderweg. Het is m'n eerste EV en de (tussen) sprintjes zullen nog wel even leuk blijven.

Snelladen kan ik nog niet veel over zeggen, m'n thuislader is er nog niet, en op het werk waren de laders vorige week net defect, dus ik heb bijna elke gelegenheid tot (AC) laden die langs kwam gegrepen. Als test ga ik het waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar ik verwacht ze eigenlijk pas echt met de vakantietripjes nodig te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Smurf op 18-02-2025 14:57 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:20
Is hier iemand bekend met VIDA?

Ik ben namelijk benieuwd als de stuurbekrachtiging nog lichter is te zetten dan wat kan in het dashbord van de Polestar 2

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
Leuke vraag, maar hier erg offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door twain4me op 18-02-2025 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[BEV] Het Elektrische auto's topic - deel 5 Is een betere plek daarvoor denk ik.

[ Voor 55% gewijzigd door twain4me op 18-02-2025 19:36 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18

ThaDude

Hang Loose

*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door twain4me op 18-02-2025 19:39 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
Stimulate14 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:02:
[...]

Dat dacht ik ook, tot het ze niet zint dan knallen ze de bestelling eruit. #Neverforget.
De nieuwe (te dure) wordt over 2 dagen bezorgd.
So far so good, bestelling vandaag geupdate met leverdatum : laatste week juli. Exact de week dat wij terug komen van vakantie 😊.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• carefree7
  • Laatst online: 01-09 11:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYM2WrjmDzsQQ_mi7vJo32fig8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaTLP44KorpnGPLcVSP9krH5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb net mijn nieuwe LRSM P2 in magnesium gekregen en ik ben er tot nu toe erg blij mee.
Een paar vragen:
1. Klopt het dat het voorverwarmen van de accu (niet alleen de cabine) alleen mogelijk is als de auto is aangesloten op het stopcontact en via een timer?
2. Ik wil graag de Engelse taal op de iOS Polestar app. De enige manier lijkt het veranderen van regio naar bijvoorbeeld UK. Weet u of er problemen kunnen ontstaan als ik dat doe (de auto denkt bijvoorbeeld dat ik in een ander land ben)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
carefree7 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:21:
[Afbeelding]

Ik heb net mijn nieuwe LRSM P2 in magnesium gekregen en ik ben er tot nu toe erg blij mee.
Een paar vragen:
1. Klopt het dat het voorverwarmen van de accu (niet alleen de cabine) alleen mogelijk is als de auto is aangesloten op het stopcontact en via een timer?
2. Ik wil graag de Engelse taal op de iOS Polestar app. De enige manier lijkt het veranderen van regio naar bijvoorbeeld UK. Weet u of er problemen kunnen ontstaan als ik dat doe (de auto denkt bijvoorbeeld dat ik in een ander land ben)?
Welkom en mooie kleur hoor! O+
1) Klopt alleen als de auto aan een oplader hangt, met of zonder timer (kan dus ook handmatig gestart worden) word de accu voorverwarmd.
2) Ik had een tijdje mijn android telefoon op English staan en dus was de polestar app ook engels, heeft verder niets met land waar je woont te maken, want dit kan je alleen via polestar support wijzigen :-)

Kleine edit na het beter bekijken van je foto: Volgens mij zit je frunk (motorkap) niet helemaal goed dicht? geef eens voorzichtig een klein duwtje rechts boven je koplamp, waarschijnlijk hoor je dan een klik.

Enjoy the ride!

[ Voor 9% gewijzigd door VonDutch op 19-02-2025 10:54 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

[Afbeelding]

Veel veilige KM's in deze mooie bak!

Ik verwacht vandaag ook nog foto's van @Stimulate14 .... 8)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02

Mijn echtgenote is Engels en had graag alles in de Engelse taal en dus de taal in de wagen verandert naar Engels ... maar edoch ... Google Maps had dat werkelijk niet graag en werd onbruikbaar ... Is ondertussen alweer meer dan een jaar geleden dat wij dat geprobeerd hebben, misshien werkt het nu wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:41:
[...]

So far so good, bestelling vandaag geupdate met leverdatum : laatste week juli. Exact de week dat wij terug komen van vakantie 😊.
En ondertussen aangepast naar 3e week augustus :/, hopelijk gaan die extra weken er net zo makkelijk weer af als ze erbij gekomen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 19-02-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Laatst online: 01-09 11:31
VonDutch schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:
[...]

Welkom en mooie kleur hoor! O+
1) Klopt alleen als de auto aan een oplader hangt, met of zonder timer (kan dus ook handmatig gestart worden) word de accu voorverwarmd.
2) Ik had een tijdje mijn android telefoon op English staan en dus was de polestar app ook engels, heeft verder niets met land waar je woont te maken, want dit kan je alleen via polestar support wijzigen :-)

Kleine edit na het beter bekijken van je foto: Volgens mij zit je frunk (motorkap) niet helemaal goed dicht? geef eens voorzichtig een klein duwtje rechts boven je koplamp, waarschijnlijk hoor je dan een klik.

Enjoy the ride!
Bedankt!

1. Ok, dus timer is dan niet nodig, het enige wat ik moet doen is klimaat inschakelen via app neem ik aan. In de handleiding staat “Battery heating is activated automatically if the timer for preconditioning is activated and the charging cable is connected.” en dit is wat ik online las.
2. Hmm strange cause my iPhone has everything in English but Polestar app has Dutch language. Perhaps I will check with Polestar support.

En je hebt gelijk, de zijkant van de kap was een beetje open! Scherp opgemerkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:16:
[...]

Idealiter ontvang ik de PS2 dan in augustus omdat we dan zeer waarschijnlijk een roadtrip gaan maken in Europa en dan is die range wel erg lekker om te hebben. Of de leasemaatschappij moet heel toevallig een koper hebben of ik een collega die tijdelijk nog een auto zoekt voor een paar maand ;).

Ik had zelf iig in mijn hoofd om in februari/maart nog wat proefritten te doen en dan april de gekozen auto te bestellen.
Als je de PS2 in augustus wil ontvangen dan moet je hem deze maand nog bestellen vrees ik. Mijn datum is nu 3e week augustus en is 1,5 week geleden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:50
FreeMen schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Als je de PS2 in augustus wil ontvangen dan moet je hem deze maand nog bestellen vrees ik. Mijn datum is nu 3e week augustus en is 1,5 week geleden besteld.
Ja nou het is geen must have, maar als we dit weekend besluiten wat onze bestemming wordt (vliegen of roadtrip) dan hakken we knopen door. Zit natuurlijk nog wel met een Volvo die op 1 oktober terug moet en ik ga geen boete betalen. Dat vind ik zonde geld voor die 1 of 2 maand extra.

Dat zeggende, het 2025 model van een Volvo EX40 of EC40 is nu ook mogelijk, prijs is gezakt + flinke korting, dus daarmee gaat de keuze wel vallen op of de Polestar 2 of 1 van beide Volvo's. Ze hebben allemaal voordelen en nadelen, prijs is vrijwel gelijk dus ik neem de vrouw ook a.s. vrijdag mee naar Polestar en Volvo en dan maandag waarschijnlijk doorgeven wat het wordt.

De Zeekr 7x stond eigenlijk op 1 maar ik heb de hoop al opgegeven dat die nog gaan zakken in prijs. Die blijft te duur in de lease. En ergens ook wel fijn/veilig om bij het Scandinavische te blijven. Dat sfeertje bevalt ons goed _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZaU5AGfBQNSYjnV0yA8EefH3uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fP8t4G21UJC9NOlMVV5rPmlt.jpg?f=fotoalbum_large
In de nieuwe widget had openen/sluiten toch wel één knop kunnen zijn denk ik… Verwarmen wel lekker dat dat makkelijk kan nu.

[ Voor 27% gewijzigd door SirLenncelot op 19-02-2025 19:56 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Dat zeggende, het 2025 model van een Volvo EX40 of EC40 is nu ook mogelijk, prijs is gezakt + flinke korting, dus daarmee gaat de keuze wel vallen op of de Polestar 2 of 1 van beide Volvo's. Ze hebben allemaal voordelen en nadelen, prijs is vrijwel gelijk dus ik neem de vrouw ook a.s. vrijdag mee naar Polestar en Volvo en dan maandag waarschijnlijk doorgeven wat het wordt.
PS4 is dus afgevallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Ja te duur, voornamelijk door de veel hogere cataloguswaarde icm hogere bijtelling. Ivm de Polestar 2 scheelt dat zo €100 netto p/m. Is ons het niet waard. Dan liever een meer aangeklede PS2.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 19-02-2025 20:00 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11-09 17:18
SirLenncelot schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:56:
[Afbeelding]
In de nieuwe widget had openen/sluiten toch wel één knop kunnen zijn denk ik… Verwarmen wel lekker dat dat makkelijk kan nu.
Is dit de officiële widget of die community versie?
Na update zie ik hem ook 👍 nice

[ Voor 3% gewijzigd door Kaoh op 19-02-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
[Afbeelding]
waar vind ik deze?

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 20:46
Even de app updaten en dan op de widget lang drukken, dan kun je de nieuwe knoppen aanzetten. Wel zorgen dat de widget groot genoeg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
[Afbeelding]
Ik vind het wel een leuke update en met 2 knoppen voor openen en sluiten zie je wel meteen of je hem hebt afgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12
daniel14 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:10:
[...]

Ik vind het wel een leuke update en met 2 knoppen voor openen en sluiten zie je wel meteen of je hem hebt afgesloten.
Ik zou nog veel liever zien dat de auto gewoon automatisch sluit wanneer ik weg loop zoals meeste merken hebben.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
blibby1 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Ik zou nog veel liever zien dat de auto gewoon automatisch sluit wanneer ik weg loop zoals meeste merken hebben.
Eens, maar die hoop heb ik allang opgegeven.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt met de 360 camera?
De dealer heeft onlangs de rechterspiegel vervangen omdat de kantelfunctie het niet meer deed. Sindsdien lijkt het beeld aan de rechterzijde compleet vertekend :( Het lijkt wel alsof de camera onder een verkeerde hoek staat. De dealer heeft er geen verklaring voor. Calibratie lost niets op. Camera en spiegel zouden goed gemonteerd zitten (kan maar op 1 manier).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps6vCFjX6ZVMeeUqenY2Y7pEqpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjtOz76xozZr8msKSBVd0iKc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw0BPohmJJbihRa4sGiSZCoB1nc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9PF4BP9HybdJjAmoiBrIYUT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTYRo3MCT4EKRddvJhSnSKwOZ8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T9ZTXCkPw6shgCDcyBI80WX.jpg?f=fotoalbum_tile

Een foto van het 360 camerabeeld van iemands Polestar 2 die netjes in een parkeervak geparkeerd staat zou zeer welkom zijn. Dan kan ik die ter vergelijking aanbieden aan de dealer :)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik kijk net in de app naar de order status van de 2. Er staat nu "transport". Ik dacht mij te herinneren dat hier vorige week nog "verzending" stond. Zijn dit daadwerkelijk twee verschillende statussen?

• FreeMen
blibby1 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Heb ik ook bij mijn huidige Mach E. PAAK (Phone as a key) met walk away, werkt nagenoeg feilloos. Nadeel is dat onze andere auto waar we dit niet hebben daardoor regelmatig onafgesloten op de oprit staat :o

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 20-02-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:15
FreeMen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:02:
[...]

Heb ik ook bij mijn huidige Mach E. PAAK (Phone as a key) met walk away, werkt nagenoeg feilloos. Nadeel is dat onze andere auto waar we dit niet hebben daardoor regelmatig onafgesloten op de oprit staat :o
en de mijne staat in de garage en wil ik juist NIET op slot laten gaan....
Dus op deze manier kan de eigenaar zelf kiezen wel/niet op slot

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Veel veilige KM's in deze mooie bak!

Ik verwacht vandaag ook nog foto's van @Stimulate14 .... 8)
Zo heeeeeeeee wat een machine. Hij rijdt echt geweldig, helemaal naar verwachting. Ik moet wel even wennen aan Google en die irritante snelheidsmeldingen etc.

Vandaag de eerste batterij leeg gereden. Foto's volgen later.
Gekregen met 3.4.4. en werkende sleutels.

Een volwassen kerel die al 21 keer de achterlichten aan en uit heeft gedaan, ik moet hulp zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Stimulate14 op 20-02-2025 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Stimulate14 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:05:
[...]

Een volwassen kerel die al 21 keer de achterlichten aan en uit heeft gedaan, ik moet hulp zoeken.
🤣

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
Over updates gesproken, is 3.4.4 OTA of niet?

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:23
Stimulate14 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:05:
[...]

Zo heeeeeeeee wat een machine. Hij rijdt echt geweldig, helemaal naar verwachting. Ik moet wel even wennen aan Google en die irritante snelheidsmeldingen etc.

Vandaag de eerste batterij leeg gereden. Foto's volgen later.
Gekregen met 3.4.4. en werkende sleutels.

Van harte ermee, enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:12
carefree7 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:30:
[...]

Bedankt!

1. Ok, dus timer is dan niet nodig, het enige wat ik moet doen is klimaat inschakelen via app neem ik aan. In de handleiding staat “Battery heating is activated automatically if the timer for preconditioning is activated and the charging cable is connected.” en dit is wat ik online las.
Jouw conclusie is correct: de accu wordt alleen voorverwarmd als preconditioning is gestart middels een timer (en de laakabel is aangesloten). Hetgeen @VonDutch aangaf is dus niet correct: als je preconditioning direct start middels de app of in de auto, dan wordt de accu niet voorverwarmd. Dit heeft Polestar meerdere keren aangegeven op Facebook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:40
Heel wat uurtjes polijsten verder, en oa de zwarte trims zijn weer zwart in plaats van grijs van de swirls. Morgen de kleine details, en dan een glascoating aanbrengen. Later maar eens het beruchte middenconsole doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nO3vmI4rONM-MxAd7nIQd_fTRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhMGxbeqKd0aTc84by4fBjZH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiyE9eqIjOxpvnHT3SvGFF9rCzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvgsQILudfa12s47dPzhAHzX.jpg?f=fotoalbum_tile

@DetailingBySmotske

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:22
vithar schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Jouw conclusie is correct: de accu wordt alleen voorverwarmd als preconditioning is gestart middels een timer (en de laakabel is aangesloten). Hetgeen @VonDutch aangaf is dus niet correct: als je preconditioning direct start middels de app of in de auto, dan wordt de accu niet voorverwarmd. Dit heeft Polestar meerdere keren aangegeven op Facebook.
Je kunt ook het accupakket voorverwarmen door naar 100% te laden…

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Ik ga het topic ook volgen. Afgelopen woensdag heb ik mijn Ford Focus 2008 1.8 flexifuel ingeruild voor een PS2 LRDM 2020 met plus, pilot en performance packs in licht leder. Erg blij mee 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A55nTj3n9pZ3JJTsu47bYwpQaA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fC3UTOmuWZa5VWGfQhY9eqt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dank je wel man, foto's volgen.
En ik heb een paraplu erbij gekregen zonder te mokken. Dus ik ga niet nat worden komende dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stimulate14 op 21-02-2025 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Vanmorgen rondje Polestar en Volvo gedaan met de vrouw nadat ik eerder zelf al de Polestar 2 had proefgereden. De vrouw vond de Polestar 2 ook erg mooi, twijfelen tussen midnight blue (bijbetalen) of Vapour (standaard) en dan de SM LR met trekhaak en het blauw/grijze interieur. We dachten nog even aan de upgrade met nappa lederen licht interieur maar we vinden die extra €4500 het geld niet waard. De combinatie met het gratis Plus pakket en die blauw/grijze stoelen upgrade is meer dan voldoende.

Ik vond het al, maar mijn vriendin vond de zithoogte ook wel meevallen ivm onze XC40 nu. Natuurlijk zit je wat later en zit je meer in een cockpit, maar het is niet zo dat je met je kont over het asfalt schuurt. Dat willen we ook zeker niet. Vorige keer niet aan toegekomen, maar dit keer wel de koffiebekers/waterflessen test gedaan door wat spulletjes mee te nemen en dat viel wel erg tegen. Die houder in de armsteun is echt kansloos, wie dat bedacht heeft... ik had een standaard koffiebeker mee en na plaatsen kon de armsteun niet eens meer dicht 8)7 :?. Een koffiebeker in de houder voor de armsteun kon wel en zat opzich niet perse in de weg om je arm te plaatsen. Maar handig is het allemaal niet gedaan. Met zo'n flinke tunnel (terwijl het een EV is) zou je zeggen dat ze daar in bijv. het 2025 model wel iets op zouden kunnen verzinnen door er wat extra ruimte in te maken. Want ook de deurvakken zijn erg klein. Ik kreeg die kofferhouder in de armsteun er niet uit, maar ook dat vak is erg klein. Dus dat is wel een dingetje om rekening mee te houden want ik kan me voorstellen dat dat in praktijk best eens irritant is.

We vonden het iets grotere scherm wel fijner, gewoon net wat grotere knoppen wat het bedienen tijdens het rijden makkelijker maakt. Verder geen verschil in systeem want beide AAOS. En hoewel het nog veel beter kan na ruim 5 jaar zijn we er wel fan van (Maps en Spotify ingebakken, top!).

Gave auto om te zien, het is wat anders dan onze huidige XC40 dus wellicht ook leuk na 5 jaar Volvo en toch het Scandinavische gevoel behouden. Of het voldoende is om voor Polestar te kiezen weten we nog niet. We hebben gelijk na de proefrit bij de naast gelegen Volvo dealer ook kennis gemaakt met de EC40 en die beviel ons ook erg goed. Wat meer ruimtelijk gevoel waarvoor je wat prettiger zit en om je heen kijkt maar het rijdt wel minder leuk/spannend dan de PS2. En die laatste heeft gewoon een stuk meer actieradiuis. Ik denk dat je wel uitkan gaan van zo 80-100km extra voor beide SM LR versies. Snelladen is wel gelijk, 205kW.

We hebben nog een week of 5 om de knoop door te hakken. Luxe keuze, i know, maar wel lastig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
interFace schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:33:
Over updates gesproken, is 3.4.4 OTA of niet?
Net gebeld met Polestar support, vanaf volgende week gaat 3.4.4 uit as OTA 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:57:
Vanmorgen rondje Polestar en Volvo gedaan met de vrouw nadat ik eerder zelf al de Polestar 2 had proefgereden. De vrouw vond de Polestar 2 ook erg mooi, twijfelen tussen midnight blue (bijbetalen) of Vapour (standaard) en dan de SM LR met trekhaak en het blauw/grijze interieur. We dachten nog even aan de upgrade met nappa lederen licht interieur maar we vinden die extra €4500 het geld niet waard. De combinatie met het gratis Plus pakket en die blauw/grijze stoelen upgrade is meer dan voldoende.

Ik vond het al, maar mijn vriendin vond de zithoogte ook wel meevallen ivm onze XC40 nu. Natuurlijk zit je wat later en zit je meer in een cockpit, maar het is niet zo dat je met je kont over het asfalt schuurt. Dat willen we ook zeker niet. Vorige keer niet aan toegekomen, maar dit keer wel de koffiebekers/waterflessen test gedaan door wat spulletjes mee te nemen en dat viel wel erg tegen. Die houder in de armsteun is echt kansloos, wie dat bedacht heeft... ik had een standaard koffiebeker mee en na plaatsen kon de armsteun niet eens meer dicht 8)7 :?. Een koffiebeker in de houder voor de armsteun kon wel en zat opzich niet perse in de weg om je arm te plaatsen. Maar handig is het allemaal niet gedaan. Met zo'n flinke tunnel (terwijl het een EV is) zou je zeggen dat ze daar in bijv. het 2025 model wel iets op zouden kunnen verzinnen door er wat extra ruimte in te maken. Want ook de deurvakken zijn erg klein. Ik kreeg die kofferhouder in de armsteun er niet uit, maar ook dat vak is erg klein. Dus dat is wel een dingetje om rekening mee te houden want ik kan me voorstellen dat dat in praktijk best eens irritant is.

We vonden het iets grotere scherm wel fijner, gewoon net wat grotere knoppen wat het bedienen tijdens het rijden makkelijker maakt. Verder geen verschil in systeem want beide AAOS. En hoewel het nog veel beter kan na ruim 5 jaar zijn we er wel fan van (Maps en Spotify ingebakken, top!).

Gave auto om te zien, het is wat anders dan onze huidige XC40 dus wellicht ook leuk na 5 jaar Volvo en toch het Scandinavische gevoel behouden. Of het voldoende is om voor Polestar te kiezen weten we nog niet. We hebben gelijk na de proefrit bij de naast gelegen Volvo dealer ook kennis gemaakt met de EC40 en die beviel ons ook erg goed. Wat meer ruimtelijk gevoel waarvoor je wat prettiger zit en om je heen kijkt maar het rijdt wel minder leuk/spannend dan de PS2. En die laatste heeft gewoon een stuk meer actieradiuis. Ik denk dat je wel uitkan gaan van zo 80-100km extra voor beide SM LR versies. Snelladen is wel gelijk, 205kW.

We hebben nog een week of 5 om de knoop door te hakken. Luxe keuze, i know, maar wel lastig!
Bovenop die bekerhouder zitten 2 schuifjes. Die schuif je naar binnen toe om hem los te halen. Mijne ligt inmiddels in de frunk en blijft daar waarschijnlijk wel liggen tot ik de auto weer moet inleveren.

Wat de bekerhouders betreft: Ik heb besloten om onderweg geen koffie te drinken. Dat deed ik sowieso al weinig in de auto: eigenlijk alleen tijdens de zomervakantie. Maar omdat ik nu toch elke 2 uur een laadstop heb (caravan) worden de stops sowieso ook de koffiepauzes.
Voor "nood" heb ik een 3d-geprintte bekerhouder aan het dashboard. Maar meestal hebben we flesjes (water/cola) en die passen ook in de deur.

Maare, ga je nu met je vrouw of je vriendin een auto kopen? >:)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:17:
Ik heb die lampjes nog liggen van Alie. Die op de grond schijnen. Gekocht voor model 24, hopelijk passen die ook in de 25. Zal wel toch?

Iemand hier een model 25 met lampen in de deur?

[Afbeelding]
Nou, ik heb dus deze led's gekocht, maar mijn deuren hebben geen licht en dus een loos gat onderin de deur.
Ook geen kabel (ga ik van uit).

Kan ik iemand blij maken met die lampjes? Op Ali besteld, 35 euro. Als je alleen de verzendkosten betaald zijn ze voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Nou, ik heb dus deze led's gekocht, maar mijn deuren hebben geen licht en dus een loos gat onderin de deur.
Ook geen kabel (ga ik van uit).

Kan ik iemand blij maken met die lampjes? Op Ali besteld, 35 euro. Als je alleen de verzendkosten betaald zijn ze voor jou.
Mocht je ze nog niet kwijt zijn eind Maart, dan meld ik me als wel licht heb. Ik kreeg gisteravond mail dat de auto in Nederland is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:12
Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:57:
Met zo'n flinke tunnel (terwijl het een EV is) zou je zeggen dat ze daar in bijv. het 2025 model wel iets op zouden kunnen verzinnen door er wat extra ruimte in te maken.
De tunnel komt omdat de auto oorspronkelijk ontworpen is als een Volvo met benzinemotor. Ze hebben de ruimte slim gebruikt door in de tunnel accucellen te plaatsen. Het is dus geen loze ruimte en daarop inboeten zou betekenen dat de long range wat minder kW’s zou krijgen 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:35
De knoop is doorgehakt voor een nieuwe lease. Komende vanuit een Mustang Mech-e SR RWD is de keuze uiteindelijk gevallen op de een P2 LR SM. De short-list bestond uit een EQB Business AMG line en deze P2.
De EQB is comfortabel , SUV, maar FWD en niet snel, maar ook niet langzaam. Maar niet te vergelijken met de MME of de P2.
Het forum , zowel dit als het EQ topic en het MME topic en de topics van alle andere die van de lijst zijn gevallen, heeft mij in de aanloop naar een keuze goed geholpen met allerlei informatie.
Nog 3,5 maandjes rijden in de MME voordat de P2 voor de deur staat.
De MME is een betrouwbare auto gebleken en qua sw heeft het dezelfde curve doorlopen als de P2 , maar intussen zijn de meest storende problemen wel opgelost. Het enige dat mij steeds meer tegen ging staan waren:
* het stuitergedrag van de job1 MME (volgens de gebruikers is de 2025 versie een stuk beter...)
* het jojo gedrag van de lane-assist icm met de ACC, maar ook zonder de ACC)
* de toch wel beperkte range van de SM RWD; in de winter haal je net de 250 km op een volle lading bij rustig rijden met hoofdzakelijk snelweg km (95%). In de zomer houdt het bij 370 km echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:15
De Polestar website geeft nu bij meerdere configuraties van de PS2 de volgende melding:
Deze samenstelling is tijdelijk niet beschikbaar. Onze specialisten denken graag met je mee over een vergelijkbare configuratie.
Iemand hier bekend mee? Is dit eerder voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

M.I.C. schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:43:
De Polestar website geeft nu bij meerdere configuraties van de PS2 de volgende melding:

[...]

Iemand hier bekend mee? Is dit eerder voorgekomen?
Volgens mij was afgelopen zomer er ook zoiets . Bij het overgaan van MY24 naar MY25. Bij welke motor heb je het? Misschien zijn ze de smsr aan het uitfaseren, die is al in meerdere landen niet meer verkrijgbaar?

[ Voor 11% gewijzigd door ST10©DE op 22-02-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
ST10©DE schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:49:
[...]

Volgens mij was afgelopen zomer er ook zoiets . Bij het overgaan van MY24 naar MY25. Bij welke motor heb je het? Misschien zijn ze de smsr aan het uitfaseren, die is al in meerdere landen niet meer verkrijgbaar?
Even snel gekeken, en de enige configuratie waarbij de melding niet verschijnt, is de Long Range Single Motor in de standaardkleur 'Vapour' zonder opties/pakketten. Bij elke andere configuratie verschijnt de melding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

M.I.C. schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Even snel gekeken, en de enige configuratie waarbij de melding niet verschijnt, is de Long Range Single Motor in de standaardkleur 'Vapour' zonder opties/pakketten. Bij elke andere configuratie verschijnt de melding weer.
Voorbereidingen om de hele auto uit te faseren?

Op de Duitse site is alleen de smsr niet te bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ST10©DE op 22-02-2025 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edb1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 19:29
Ik heb nu twee weken update 3.4.4 en ben blij met de splitscreenfunctie, die het achteruitrijden aanzienlijk overzichtelijker maakt. Daarnaast is het mij nu eindelijk gelukt om de Digital Key te activeren, zonder een fabrieksreset.

En vreemd, ook merk ik een duidelijke verbetering in het geluid van mijn High Performance Audio. Dit zou exemplarisch kunnen zijn, maar in mijn geval is de verbetering overduidelijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Riminii
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-09 17:31
Vanaf volgende week de trotse eigenaar van een SRSM type 2 uit 2023 in thunder grey met plus pack + climate pack.
Op het wensenlijstje staat nu al het tinten van de ruiten acht de B- stijl (achterruit) is al verduisterd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfGHmfxycAlkzT0aGHZngFHrjFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kK9oC7Qgf0Mg1aJO7urUP1Nn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Moet wel zeggen dat ik die oude grill mooier vindt, staat de wagen goed! Het 2024/2025 model jaar heeft zo'n dichte gril. Opzich ook niet lelijk, maar zo'n oudere grill maakt het toch nog net wat meer auto/sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:48:
Moet wel zeggen dat ik die oude grill mooier vindt, staat de wagen goed! Het 2024/2025 model jaar heeft zo'n dichte gril. Opzich ook niet lelijk, maar zo'n oudere grill maakt het toch nog net wat meer auto/sportiever.
MY 2024 neus is iets meer van deze tijd, strakker, moderner.
MY 2023 is wat stoerder doordat het zwart is maar ook door de vorm en details.
MY 2024 zwart wrappen is in ieder geval geen oplossing heb ik al gezien.

De grill van MY 2023 is uitwisselbaar met MY 2024 heb ik begrepen maar de bumper moet er dan vanaf dus het is wel wat werk.

Ik heb nog geen goed beeld van het zwarte "onderlipje" net onder de neus bij MY24 maar iets zegt me dat als die ook in kleur was het er beter uit zou zien. Wellicht dat die nog te wrappen valt alleen de juiste kleur (snow) vinden kan nog een uitdaging worden.

[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 22-02-2025 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:41:
[...]

MY 2024 neus is iets meer van deze tijd, strakker, moderner.
MY 2023 is wat stoerder doordat het zwart is maar ook door de vorm en details.
MY 2024 zwart wrappen is in ieder geval geen oplossing heb ik al gezien.

De grill van MY 2023 is uitwisselbaar met MY 2024 heb ik begrepen maar de bumper moet er dan vanaf dus het is wel wat werk.

Ik heb nog geen goed beeld van het zwarte "onderlipje" net onder de neus bij MY24 maar iets zegt me dat als die ook in kleur was het er beter uit zou zien. Wellicht dat die nog te wrappen valt alleen de juiste kleur (snow) vinden kan nog een uitdaging worden.
Ondertussen praten we al over het 2025 model jaar he ;). Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePr323XvSafrNx12g_5oJbKKFbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMb4UdqhfuyW4RkvtiHS1BHI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ9jNoeFSqyWjmEaLlxKTgyMjPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1Q8xGzhNeHJbNzAk2qGpyt3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 22-02-2025 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
MY2024 en MY2025 zijn nagenoeg identiek. Van buiten 0,0 verschil, van binnen enkele piano black rondom pook is vervangen door deco materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-09 14:01
FreeMen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:53:
[...]

MY2024 en MY2025 zijn nagenoeg identiek. Van buiten 0,0 verschil, van binnen enkele piano black rondom pook is vervangen door deco materiaal.
En de 19 inch velgen zijn wieldoppen geworden🌚

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.I.C.
ST10©DE schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:02:
[...]

Voorbereidingen om de hele auto uit te faseren?

Op de Duitse site is alleen de smsr niet te bestellen.
Zojuist via de Polestar chat bevestigd gekregen dat configureren/bestellen niet mogelijk is, vanwege een aanstaande model year update. Vanaf week 14 is de verwachting dat er weer besteld kan worden.
Op dit moment is er nog geen concrete info over welke wijzigingen deze update met zich meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Mocht je ze nog niet kwijt zijn eind Maart, dan meld ik me als wel licht heb. Ik kreeg gisteravond mail dat de auto in Nederland is aangekomen.
Ik bewaar ze voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Stimulate14 Heb net even bij mij gekeken en daar zitten wel lampjes in de onderkant van de deuren. Heb jij een iets andere config zeker? Ik heb de Plus en Climate packs.

)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR. RHS
Nog een tip voor de mede PS2 rijders hier. Ik ben op dit moment aan het experimenteren om het zicht via de achterruit wat te verbeteren bij afwezigheid van een ruitenwisser. Heb nu wat Turtle Wax 52859 ClearVue Rain Repellant (geen belangen) aangebracht na de wasstraat en merk dat het zicht veel beter is omdat het water veel beter van de ruit afglijdt. Doe er je voordeel mee ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Thanks!

Maaruh, heb ik je foto's van de auto nu gemist.....??? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Juancho schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit Vapour?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ja de nieuwe standaard kleur. Beetje beton grijs, wel gave kleur! En als het licht er wat anders op valt, ziet de kleur er ook weer net ff anders uit. Wij hebben vrijdag de midnight blue ook gezien. Ook een prachtige kleur maar toch denken we dat we, als het de PS2 wordt maar dat is nog niet zeker, de Vapour gaat worden. De PS medewerker gaf ook aan dat de midnight blue best gevoelig is voor krasjes etc. Iig dat je het beter ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
M.I.C. schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:55:
[...]

Zojuist via de Polestar chat bevestigd gekregen dat configureren/bestellen niet mogelijk is, vanwege een aanstaande model year update. Vanaf week 14 is de verwachting dat er weer besteld kan worden.
Op dit moment is er nog geen concrete info over welke wijzigingen deze update met zich meebrengt.
ok...benieuwd of dit nog van effect is op recent lopende bestellingen. Mijne is 2 weken terug besteld en zal over paar maanden pas geproduceerd worden :?.

Ik kan overigens op dit moment nog steeds configureren en waar 2 weken geleden er nog leverdatum juni-juli stond staat er nu ineens aug-sep. Mijne staat inmiddels op laatste week augustus (net na bestelling nog op eind juli).

[ Voor 23% gewijzigd door FreeMen op 24-02-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
Ook bij mij is de melding nu verdwenen uit de configurator. Heel apart, zeker ook na die opmerking van de Polestar medewerker over de chat hedenochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MR. RHS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:00:
Nog een tip voor de mede PS2 rijders hier. Ik ben op dit moment aan het experimenteren om het zicht via de achterruit wat te verbeteren bij afwezigheid van een ruitenwisser. Heb nu wat Turtle Wax 52859 ClearVue Rain Repellant (geen belangen) aangebracht na de wasstraat en merk dat het zicht veel beter is omdat het water veel beter van de ruit afglijdt. Doe er je voordeel mee ;-)
Dit is misschien ook iets voor mijn glazen douchewand in de badkamer. Bedankt voor deze gratis tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Smurf schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:31:
@Stimulate14 Heb net even bij mij gekeken en daar zitten wel lampjes in de onderkant van de deuren. Heb jij een iets andere config zeker? Ik heb de Plus en Climate packs.
Ik heb losse uitbreidingen geen volledige packs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Thanks!

Maaruh, heb ik je foto's van de auto nu gemist.....??? 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fxv5cdVa9swxtyMYX_sGr7qIN4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/82Zwk4m8EbEy24tq2Yhuyhtv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK_bf6d-q9FbjiY4Vifj3pzEVKA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Riq4WIHUTeAmY9VCahYv1SkR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 16:29
Stimulate14 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Dit is misschien ook iets voor mijn glazen douchewand in de badkamer. Bedankt voor deze gratis tip.
Ik doe zelf Meguiars Ultimate Ceramic Coating op de auto's, dan kun je als het regent lekker zonder ruitenwissers rijden, vanaf zo'n 50 km/u rollen alle druppels eraf, even 70 rijden en de auto is helemaal droog :) blijft ook goed zitten, als je na 2 a 3 weken opnieuw wast heb je eigenlijk alleen de hogedrukreiniger nodig en al het vuil spoel je ermee weg. Mijn vader gebruikt het ook en doet het ook op de douchewand en glas.

[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 25-02-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08:06
FreeMen schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:51:
[...]

ok...benieuwd of dit nog van effect is op recent lopende bestellingen. Mijne is 2 weken terug besteld en zal over paar maanden pas geproduceerd worden :?.

Ik kan overigens op dit moment nog steeds configureren en waar 2 weken geleden er nog leverdatum juni-juli stond staat er nu ineens aug-sep. Mijne staat inmiddels op laatste week augustus (net na bestelling nog op eind juli).
Ik kreeg zojuist de melding van de leasemaatschappij dat ze mijn SRSM nu in bestelling gaan zetten bij Polestar. Ik ben benieuwd hoe dit nu gaat lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pavare schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Ik kreeg zojuist de melding van de leasemaatschappij dat ze mijn SRSM nu in bestelling gaan zetten bij Polestar. Ik ben benieuwd hoe dit nu gaat lopen.....
Je krijgt dan toch gewoon het nieuwe 2025 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
PvS_68 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:06:
[...]

N.a.v het probleem contact gehad met Polestar en ik kreeg een erg behulpvolle medewerker aan de lijn. Hij zag de auto wel in mijn profiel staan maar hij kon het probleem niet met me oplossen omdat de activity-key leeg was en ik dus mijn telefoon niet opnieuw kon koppelen. Dat is weer het gevolg van bezuinigingen van de leasemaatschappij Leaseplan/Ayvens die me niet naar een dealer laat gaan. De lokale garage gevraagd om bij de laatste onderhoudsbeurt deze sleutel uit het systeem te laten halen (al twijfelend of ze dat wel kunnen, maar ja) en ze gaven me aan dat het gebeurd was. Niet dus.
Nu dus een afspraak maken bij een dealer om dit te laten fixen en voorlopig dus geen remote functies op mijn Polestar :( .
Vanochtend bij de dealer geweest en zij hebben de oude activity-sleutel afgemeld en een nieuwe aangemeld (mocht van de leasemaatschappij).
Ik heb dus nu weer 3 werkende sleutels en de auto aanmelden in de telefoon ging meteen goed. Ik zie de auto weer in de app, dus remote functies werken gelukkig weer.
Het blijft alleen raar dat als ik op de website inlog de auto nog steeds is verdwenen uit mijn profiel 8)7
Ik ga daarover maar geen contact opnemen met Polestar want voor hetzelfde geld gaat de connectie met de app weer stuk als ze aan mijn online prifiel gaan liggen sleutelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 10:37
deSenna24 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Ik doe zelf Meguiars Ultimate Ceramic Coating op de auto's, dan kun je als het regent lekker zonder ruitenwissers rijden, vanaf zo'n 50 km/u rollen alle druppels eraf, even 70 rijden en de auto is helemaal droog :) blijft ook goed zitten, als je na 2 a 3 weken opnieuw wast heb je eigenlijk alleen de hogedrukreiniger nodig en al het vuil spoel je ermee weg. Mijn vader gebruikt het ook en doet het ook op de douchewand en glas.
Is dat niet alleen voor de lak? Zit namelijk ook te kijken om wat op de achterruit te doen zodat regen nog beter eraf glijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 16:29
beebie121 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:37:
[...]

Is dat niet alleen voor de lak? Zit namelijk ook te kijken om wat op de achterruit te doen zodat regen nog beter eraf glijd.
Staat er niet expliciet bij vermeld maar heb het geprobeerd en het werkt heel goed. Zo lang je niet te veel gebruikt zie je niks, dat had ik de eerste keer wel voor, toen had ik te veel gebruikt en de resten niet goed genoeg weggeveegd met microvezeldoek, dan zag je nog wat product zitten. Nog eens overgegaan en het was allemaal weg.

Meguiars heeft ook een coating voor glas maar ja, 1 product is toch makkelijker dan 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavare
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Je krijgt dan toch gewoon het nieuwe 2025 model?
Daar ga ik wel van uit, maar als ik de discussies eerder in dit forum zo lees is dat pas zeker als hij bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pavare schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Daar ga ik wel van uit, maar als ik de discussies eerder in dit forum zo lees is dat pas zeker als hij bij de dealer staat.
Nou ik zou dat toch maar even heel goed navragen en desnoods zwart op wit laten zetten. Krijg je een ouder model, niet accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pavare
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:37:
[...]

Nou ik zou dat toch maar even heel goed navragen en desnoods zwart op wit laten zetten. Krijg je een ouder model, niet accepteren.
Het MY25 model is wat nu geleverd wordt, dus het zou vreemd zijn als ik in de nazomer nog een ouder model krijg. Ik verwacht eerder een bericht dat MY25 niet meer leverbaar is en dat het een MY26 wordt, misschien dan ook tegen hogere kosten. Ik heb nu een SMSR met Plus, Pro en HK in midnight besteld. We gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Nice! Mooi kleurtje ook! Zijn dat de Pixel koplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Pavare schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Het MY25 model is wat nu geleverd wordt, dus het zou vreemd zijn als ik in de nazomer nog een ouder model krijg. Ik verwacht eerder een bericht dat MY25 niet meer leverbaar is en dat het een MY26 wordt, misschien dan ook tegen hogere kosten. Ik heb nu een SMSR met Plus, Pro en HK in midnight besteld. We gaan zien.
Ik zit met precies hetzelfde probleem, vanmorgen een mail vanuit de LM dat die besteld is. Rare daaraan is dat de verwachte leverdatum op week 31 staat.

Maar als ze de fabrieken nu ombouwen voor een nieuw modeljaar dan gaat de mijne toch helemaal niet in productie en is week 31 toch nooit haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar is er überhaupt sprake van een model year 2026? Heb ik nog niks over gehoord, alleen bij Volvo zelf is dat duidelijk. Die update krijgt ook daadwerkelijk nieuwe hardware. Krijgt de PS2 dat ook dan? Ik dacht dat het de 2025 blijft met alleen dus die nieuwe grill en plastic wieldoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Stormcagy schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde probleem, vanmorgen een mail vanuit de LM dat die besteld is. Rare daaraan is dat de verwachte leverdatum op week 31 staat.

Maar als ze de fabrieken nu ombouwen voor een nieuw modeljaar dan gaat de mijne toch helemaal niet in productie en is week 31 toch nooit haalbaar?
Ik geloof eigenlijk niet dat er nu al MY256 wijzigingen komen, veel te vroeg in het jaar als je naar voorgaande jaren kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.I.C.
Ok, korte update na een chat met Polestar:

Afgelopen weekend was er een probleem met de configurator vanwege de overgang naar modeljaar 2026. Dit probleem is inmiddels opgelost.
Als een model nu niet op voorraad is, wordt de geschatte levertijd weergegeven als ‘augustus-september 2025’, omdat modeljaar 2026 vanaf die periode leverbaar is.
De specificaties van de auto blijven grotendeels hetzelfde. Wat waarschijnlijk wel verandert, is de indeling van de pakketten. Hoe deze er precies uit gaan zien, is nog niet bekend. In week 14 wordt de vernieuwde configurator verwacht, waarin de nieuwe pakketten zichtbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

M.I.C. schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:07:

Afgelopen weekend was er een probleem met de configurator vanwege de overgang naar modeljaar 2026. Dit probleem is inmiddels opgelost.
Als een model nu niet op voorraad is, wordt de geschatte levertijd weergegeven als ‘augustus-september 2025’, omdat modeljaar 2026 vanaf die periode leverbaar is.
De specificaties van de auto blijven grotendeels hetzelfde. Wat waarschijnlijk wel verandert, is de indeling van de pakketten. Hoe deze er precies uit gaan zien, is nog niet bekend. In week 14 wordt de vernieuwde configurator verwacht, waarin de nieuwe pakketten zichtbaar zullen zijn.
Eerste week april, dat is snel! Vorig jaar werd de configurator pas half juni aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
M.I.C. schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:07:

Dat zal dan wellicht ook de reden dan zijn dat de levertijd van mijn bestelling vrij snel na de bestelling verzet is van eind juli naar eind augustus. Gaan het zien of er nog wat aan de configuratie verandert.
Gezien je nu tot week 14 gewoon lijkt te kunnen configureren en bestellen vermoed ik dat er weinig anders gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ben benieuwd wat die 2026 update dan gaat doen in prijzen en dus ook lease. Nu krijg je het plus pakket nog gratis bijv. En daarbij ook die stoel/interieur update er gratis bij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Smotske
MR. RHS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:00:
Ik gebruik nu al een paar jaar Ultra Glass van Nanolex op al het glas. Voorruit, dak, achterraam en al het glas in de deuren. Water vliegt er vanaf als ik wegrijd uit de straat. Beste coating voor glas die er is imo. Ruitenwissers kunnen wel op marktplaats. Turtlewax ClearVue is ook erg goed, en gebruiksvriendelijk.

Afgelopen week overigens de hele Polestar onderhanden genomen. 2, sommige plekken 3, staps gepolijst, en een glascoating van Gyeon aangebracht. Nergens meer een krasje te bekennen, en glans als een malle.
Velgen ook gepolijst en gecoat, ramen dus gedaan, en de remklauwen gepolijst en gecoat. :o
En mooiere kentekenplaathouders geplaatst. Hoogglans zwart, en geen stootblok meer op de voorbumper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzmjySE6PlnyZcj0c4zmWRlPr7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oW6WO5bgEpbKkoeqQALv981R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Smotske op 25-02-2025 17:23 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Smotske schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:22:
[...]

Ik gebruik nu al een paar jaar Ultra Glass van Nanolex op al het glas. Voorruit, dak, achterraam en al het glas in de deuren. Water vliegt er vanaf als ik wegrijd uit de straat. Beste coating voor glas die er is imo. Ruitenwissers kunnen wel op marktplaats. Turtlewax ClearVue is ook erg goed, en gebruiksvriendelijk.

Afgelopen week overigens de hele Polestar onderhanden genomen. 2, sommige plekken 3, staps gepolijst, en een glascoating van Gyeon aangebracht. Nergens meer een krasje te bekennen, en glans als een malle.
Velgen ook gepolijst en gecoat, ramen dus gedaan, en de remklauwen gepolijst en gecoat. :o
En mooiere kentekenplaathouders geplaatst. Hoogglans zwart, en geen stootblok meer op de voorbumper.

[Afbeelding]
Deze set?

https://www.bol.com/nl/nl...-deluxe/9200000117533774/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
@Juancho Yep, maar ik zou deze nemen. Morgen in huis, en €€€. https://www.carclean.com/...s-sealant-kit-deluxe.html
Crijns is ook prima hoor, maar dat moet uit België komen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

[Afbeelding]
Die trimdelen in kleur staan hem ook erg goed zeg! Hoe heb je dat gedaan?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:16
[...]

[Afbeelding]
Helpt dat toevallig ook voor die idioot geplaatste achteruitrij camera? Zou mooi zijn als daar wat minder water en vuil aan blijft hangen. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat dit nooit in een test van Polestar als probleem boven is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
[...]

[Afbeelding]
Wow, dat is wel next level. Ik wou dat ik de tijd er voor had _/-\o_

Nog een tip voor een goed product om een oppervlakkige kras in de toplaag van de lak weg te krijgen? Vrouw lief is met de auto door het bos gereden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Pixeltje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:55:
[...]

Die trimdelen in kleur staan hem ook erg goed zeg! Hoe heb je dat gedaan?
Ik vermoed door de BST versie aan te vinken destijds of het moet achteraf gedaan zijn 🤔

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 25-02-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
FreeMen schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:40:
[...]

Ik vermoed door de BST versie aan te vinken destijds of het moet achteraf gedaan zijn 🤔
Denk achteraf, de BST had 21" BST velgen en geen performance velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had even de hoop dat het 2026 model year ook hiervoor zou gelden:

https://www.autoweek.nl/a...n-160-kilometer-bijladen/

Maar wat ik lees is dst echt voor auto's die in 2026 gebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:23
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:28:
Ik had even de hoop dat het 2026 model year ook hiervoor zou gelden:

https://www.autoweek.nl/a...n-160-kilometer-bijladen/

Maar wat ik lees is dst echt voor auto's die in 2026 gebouwd worden?
En dan voor nieuwe modellen, er staat nergens dat ze ook bv. de P2 dan gaan updaten met deze technologie

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
guido66 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:41:
[...]

En dan voor nieuwe modellen, er staat nergens dat ze ook bv. de P2 dan gaan updaten met deze technologie
Die kans lijkt me dan klein want dat is toch gewoon betere hardware en geen softwarematige aanpassing? Ik had vanmorgen nog even Polestar gevraagd over wat meer details over die 2026 versie maar ze konden nog niks zeggen eigenlijk. Ik verwacht dan ook geen verschillen, misschien hooguit een iets snellere processor of dergelijke en wat andere pakkettenlijsten?

Hoop alleen niet dat de prijs weer gaat stijgen van de PS2 is juist nu behoorlijk gunstig geprijsd voor wat je krijgt. Net zoals het EC40 2026 model van Volvo. Voor 1 april willen wij dan ook de keuze maken tussen beide.

Pagina: 1 ... 199 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.