Als ze er in 2026 gebruik van willen maken, dan zal sowieso pas over het 2027 model gaan, mocht het bij de P2 worden toegepast.Juancho schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:24:
[...]
Die kans lijkt me dan klein want dat is toch gewoon betere hardware en geen softwarematige aanpassing? Ik had vanmorgen nog even Polestar gevraagd over wat meer details over die 2026 versie maar ze konden nog niks zeggen eigenlijk. Ik verwacht dan ook geen verschillen, misschien hooguit een iets snellere processor of dergelijke en wat andere pakkettenlijsten?
Hoop alleen niet dat de prijs weer gaat stijgen van de PS2 is juist nu behoorlijk gunstig geprijsd voor wat je krijgt. Net zoals het EC40 2026 model van Volvo. Voor 1 april willen wij dan ook de keuze maken tussen beide.
Ah dan is de cirkel rond omdat in 2027 wellicht toch de echte opvolger van de PS2 zou komen? Echt het nieuw model?daniel14 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Als ze er in 2026 gebruik van willen maken, dan zal sowieso pas over het 2027 model gaan, mocht het bij de P2 worden toegepast.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zojuist telefonisch contact gehad met Polestar. Alle orders van de afgelopen 2 weken tot aan week 14 kunnen momenteel niet doorgevoerd worden in verband met de overgang naar de nieuwe configurator.
Alle orders van deze periode worden MY2026 modellen.
Ze kon mij helaas ook nog niks vertellen wat er ging veranderen of ik de auto zoals ik hem besteld heb nog zou kunnen krijgen voor de prijs wat toen gold. Dat kan ze pas zeggen als de configurator weer online is en de veranderingen doorgevoerd zijn..
Wordt dus wachten tot week 14 voor meer duidelijkheid of er moet ergens wat lekken...
Ze kon mij helaas ook nog niks vertellen wat er ging veranderen of ik de auto zoals ik hem besteld heb nog zou kunnen krijgen voor de prijs wat toen gold. Dat kan ze pas zeggen als de configurator weer online is en de veranderingen doorgevoerd zijn..
Wordt dus wachten tot week 14 voor meer duidelijkheid of er moet ergens wat lekken...
[ Voor 5% gewijzigd door Stormcagy op 26-02-2025 15:53 . Reden: Spelfouten ]
Als je het mij vraagt kan het alleen maar beter worden dan wel goedkoper.Stormcagy schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:
Zojuist telefonisch contact gehad met Polestar. Alle orders van de afgelopen 2 weken tot aan week 14 kunnen momenteel niet doorgevoerd worden in verband met de overgang naar de nieuwe configurator.
PS2 is relatief duur voor wat je krijgt tov de concurrentie. Niet zozeer in de lease (die is relatief gunstig) maar wel vwb de totaal prijs. Plus pakket gratis op de LR klinkt leuk maar is tov de vorige aanbieding , waar het ook gratis was wel zwaar uitgekleed.
Veel opties zijn bij de concurrent standaard of zitten in goedkopere optie pakketten. Zou mij niks verbazen als eea het gevolg is van de scherpe Juniper model y prijs maar ook modellen zoals de Ford explorer, BYD sealion, Ford capri, xpeng g6 zit (veel) meer op voor minder.
Dat ze in de lease stuk voor stuk dan weer duurder zijn (waren) dan de PS2 is dan wel weer bijzonder. Daarbij wel opgemerkt dat de PS2 onlangs flink in de lease omhoog is gegaan waar andere iets goedkoper zijn geworden. Dit geldt iig voor Ayvens.
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 26-02-2025 18:40 ]
Maar los van de prijs en wat schuiven in pakketten is er dus niks bekend over verdere aanpassingen aan de auto met het 2026 model? Hardware, snelladen wellicht. Polestar wist mij, via mail, vandaag nog niks te melden.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De combinatie met de verlaging en de wielspoorverbreders maakt zeker geslaagd.Pixeltje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:55:
[...]
Die trimdelen in kleur staan hem ook erg goed zeg! Hoe heb je dat gedaan?
Plastic ABS, kan gespoten worden bij een schadesteller. Primer, en dan de kleur. Maar snow is best een lastige kleur om te spuiten. Bestaat (excl primer) uit 3 lagen. De metallic witte kleur, de effectlaag (parelmoer met een kleine flake) en dan blanke lak. Ik zie een klein beetje kleurverschil tussen de stalen en plastic delen, maar is redelijk normaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Smotske op 27-02-2025 00:05 ]
@DetailingBySmotske
Helpt wel, want z'n coating maakt het waterafstotend, maar helemaal voorkomen doet het niet. https://www.instagram.com/levidesignnl/?hl=am-et heeft een 3d print oplossing. Je vind ze ook wel op etsy en 3d print groepen/sites.thunderfury schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:20:
[...]
Helpt dat toevallig ook voor die idioot geplaatste achteruitrij camera? Zou mooi zijn als daar wat minder water en vuil aan blijft hangen. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat dit nooit in een test van Polestar als probleem boven is gekomen...
@DetailingBySmotske
Een goede handpad met een medium polijstmiddel en wat ellebogenwerk kom je vast een heel eind! Scroll maar eens wat rond in het detailingtopic. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1375908/0MR. RHS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:47:
[...]
Wow, dat is wel next level. Ik wou dat ik de tijd er voor had![]()
Nog een tip voor een goed product om een oppervlakkige kras in de toplaag van de lak weg te krijgen? Vrouw lief is met de auto door het bos gereden
@DetailingBySmotske
Ja, het maakt het de auto die het vanaf fabriek had moeten zijn als je t mij vraagtSmotske schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:51:
[...]
De combinatie met de verlaging en de wielspoorverbreders maakt zeker geslaagd.
Plastic ABS, kan gespoten worden bij een schadesteller. Primer, en dan de kleur. Maar snow is best een lastige kleur om te spuiten. Bestaat (excl primer) uit 3 lagen. De metallic witte kleur, de effectlaag (parelmoer met een kleine flake) en dan blanke lak. Ik zie een klein beetje kleurverschil tussen de stalen en plastic delen, maar is redelijk normaal.
Die van mij is een leaseauto, dus wil geen te gekke dingen doen zo halverwege de kilometerstand maar als ik dit zie gaat het wel weer kriebelen.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ohnee heStormcagy schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:

Zijn er al mensen die een melding hebben gekregen van een nieuw beschikbare OTA-update die deze week verspreid zou worden? En zo ja, ook al geïnstalleerd en ervaring ermee?
Zodra de verkopers het weten, staat het gelijk wel ergens op een site. Het is een misverstand dat verkopers, helpdeskers, etc, veel eerder vooraf worden geïnformeerd over de vernieuwingen.Juancho schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:49:
Maar los van de prijs en wat schuiven in pakketten is er dus niks bekend over verdere aanpassingen aan de auto met het 2026 model? Hardware, snelladen wellicht. Polestar wist mij, via mail, vandaag nog niks te melden.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nou dat klopt niet helemaal. Ik weet toevallig dat bij Volvo het personeel, dus zeker de verkopers/dealers, al eerder bijeenkomsten hebben, trainingen moeten volgen en bijv. ook nieuwe kleuren/pakketten en andere technische zaken te horen krijgen zodat ze voorbereid zijn.ST10©DE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:32:
[...]
Zodra de verkopers het weten, staat het gelijk wel ergens op een site. Het is een misverstand dat verkopers, helpdeskers, etc, veel eerder vooraf worden geïnformeerd over de vernieuwingen.
Goed, ik weet niet of dat bij Polestar ook zo werkt maar het zou me verbazen van niet. Je wil toch de mensen die de wagens moeten verkopen al eerder voorbereiden. Wat natuurlijk wel mee speelt is wanneer mag een dealer/verkoper iets communiceren. Mag dat pas nadat een merk de info op de site/configurator heeft gezet? Mag dat al iets eerder? etc etc.
Ik vind het iig wel jammer want ik lees hierboven iets over week 14 dat er meer bekend zou moeten worden? Dan is het al april en idealiter maak ik de keuze voor 1 april. Nu ben ik eigenlijk weer geneigd om toch even te wachten op april en wat dan het 2026 model van de PS2 gaat brengen en of dat mijn keuze nog kan beïnvloeden. Een nieuw neusje ofzo, dat is niet zo interessant. Gooien ze er een 800v laadsysteem in...tja dan wordt het andere koek. Even als voorbeeld
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 27-02-2025 11:14 ]
Ja natuurlijk worden de verkopers daarover ingelicht. Maar echt niet zoveel weken eerder. Bij zulke kleine veranderingen hoeft dat ook allemaal niet zo uitgebreid. Nieuwe kleur? Dan krijgen ze een nieuwe kleurstaal.Juancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:13:
[...]
Nou dat klopt niet helemaal. Ik weet toevallig dat bij Volvo het personeel, dus zeker de verkopers/dealers, al eerder bijeenkomsten hebben, trainingen moeten volgen en bijv. ook nieuwe kleuren/pakketten en andere technische zaken te horen krijgen zodat ze voorbereid zijn.
Goed, ik weet niet of dat bij Polestar ook zo werkt maar het zou me verbazen van niet. Je wil toch de mensen die de wagens moeten verkopen al eerder voorbereiden. Wat natuurlijk wel mee speelt is wanneer mag een dealer/verkoper iets communiceren. Mag dat pas nadat een merk de info op de site/configurator heeft gezet? Mag dat al iets eerder? etc etc.
Ik vind het iig wel jammer want ik lees hierboven iets over week 14 dat er meer bekend zou moeten worden? Dan is het al april en idealiter maak ik de keuze voor 1 april. Nu ben ik eigenlijk weer geneigd om toch even te wachten op april en wat dan het 2026 model van de PS2 gaat brengen en of dat mijn keuze nog kan beïnvloeden. Een nieuw neusje ofzo, dat is niet zo interessant. Gooien ze er een 800v laadsysteem in...tja dan wordt het andere koek. Even als voorbeeld
En April vind ik eigenlijk wel erg vroeg voor een MY update. Normaal is dat ergens rond juni/juli.
Bovendien, ga je niet voor de EC40?
Als ik het dan goed begrijp worden alle auto's die voor ca week 7 besteld zijn nog MY25 en tot ca augustus uitgeleverd. Alle bestellingen vanaf ca week 7 worden dan MY26 en vanaf september uitgeleverd, dat klinkt best logisch.ST10©DE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Ja natuurlijk worden de verkopers daarover ingelicht. Maar echt niet zoveel weken eerder. Bij zulke kleine veranderingen hoeft dat ook allemaal niet zo uitgebreid. Nieuwe kleur? Dan krijgen ze een nieuwe kleurstaal.
En April vind ik eigenlijk wel erg vroeg voor een MY update. Normaal is dat ergens rond juni/juli.
Bovendien, ga je niet voor de EC40?
Ik verwacht idd eigenlijk niet meer dan een ander kleurtje, misschien een ander houtstripje of houtkleurtje en misschien wat andere hardware voor het scherm of andere wielen om hem nog een beetje interessant te houden in de markt. Ik kan met niet voorstellen dat er nog veel wordt geïnvesteerd in andere techniek of accu's.
Ik dacht dat die 2025 versie juist de nieuwste was met ook de nieuwe standaard Vapour kleur en ook al de verandering van piano lak zwart naar mat/hout tinten.. Maar dan komt er komende weken dus ook een nieuwe 2026 model op de markt. Ben dan ook erg benieuwd wat die dan verschilt van de 2025 versie.Pavare schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:02:
[...]
Als ik het dan goed begrijp worden alle auto's die voor ca week 7 besteld zijn nog MY25 en tot ca augustus uitgeleverd. Alle bestellingen vanaf ca week 7 worden dan MY26 en vanaf september uitgeleverd, dat klinkt best logisch.
Ik verwacht idd eigenlijk niet meer dan een ander kleurtje, misschien een ander houtstripje of houtkleurtje en misschien wat andere hardware voor het scherm of andere wielen om hem nog een beetje interessant te houden in de markt. Ik kan met niet voorstellen dat er nog veel wordt geïnvesteerd in andere techniek of accu's.
Als ik toch voor de P2 kies hoop ik dat deze voor de laatste week van augustus geleverd kan worden omdat we dan een roadtrip door Frankrijk/Spanje gaan maken en dat willen we graag in de nieuwe auto gaan doen. Dan moet het wel het 2026 model zijn.
Ik heb in januari een P2 besteld en deze staat nu nog steeds op levering in juni. De status staat al die tijd op Pre_productie en er is nog niks verandert. Dus reken maar uit hoe lang zoiets kan gaan duren.Juancho schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:38:
[...]
Ik dacht dat die 2025 versie juist de nieuwste was met ook de nieuwe standaard Vapour kleur en ook al de verandering van piano lak zwart naar mat/hout tinten.. Maar dan komt er komende weken dus ook een nieuwe 2026 model op de markt. Ben dan ook erg benieuwd wat die dan verschilt van de 2025 versie.
Als ik toch voor de P2 kies hoop ik dat deze voor de laatste week van augustus geleverd kan worden omdat we dan een roadtrip door Frankrijk/Spanje gaan maken en dat willen we graag in de nieuwe auto gaan doen. Dan moet het wel het 2026 model zijn.
Heb in mijn leven al 8 lease auto's besteld maar Polestar wint met vlag en wimpel de race als het gaat om lange productie en levering
Zegt die status altijd alles dan? Of kan dat ook zomaar ineens aangepast zijn naar een status dat de wagen klaar is ofzo? De Polestar verkoper wist mij te vertellen dat de levertijd nu ongeveer 4 a 5 maand is maar dat ze rond/na de zomer wel een enorme drukte verwachten omdat mensen nog snel een nieuwe auto willen vanwege de bijtelling.MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Ik heb in januari een P2 besteld en deze staat nu nog steeds op levering in juni. De status staat al die tijd op Pre_productie en er is nog niks verandert. Dus reken maar uit hoe lang zoiets kan gaan duren.
Heb in mijn leven al 8 lease auto's besteld maar Polestar wint met vlag en wimpel de race als het gaat om lange productie en levering
Ik ga zelf altijd maar uit van 6 maand levertijd. Alles wat eerder is, is mooi meegenomen. Ik moet mijn XC40 op 1 oktober inleveren dus ik zou evt. nog net kunnen wachten tot bekendmaking 2026 model. Desnoods komt de nieuwe auto een maand na inleveren XC40, dan is er altijd wel een poolwagen bij de LM. Zolang het kenteken maar in 2025 op naam komt
Nou dan is het maar goed dat je nooit een Mustang Mach-e hebt besteldMrMGeeIsTheName schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Ik heb in januari een P2 besteld en deze staat nu nog steeds op levering in juni. De status staat al die tijd op Pre_productie en er is nog niks verandert. Dus reken maar uit hoe lang zoiets kan gaan duren.

Ik had die van mij binnen 5 weken. YMMV zullen we maar zeggen.MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik zat in een video manual te kijken (je moet toch wat gedurende de wachtttijd op de levering
) en daar zag ik dat je de standaard schokdempers kan instellen volgens deze handleiding. Iemand die dat wist /heeft uitgeprobeerd? Of geldt dit alleen voor de Öhlins Dual Flow Valve-dempers uit het performance pack?

Dat laatste vrees ikWaps61 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:15:
Ik zat in een video manual te kijken (je moet toch wat gedurende de wachtttijd op de levering) en daar zag ik dat je de standaard schokdempers kan instellen volgens deze handleiding. Iemand die dat wist /heeft uitgeprobeerd? Of geldt dit alleen voor de Öhlins Dual Flow Valve-dempers uit het performance pack?
[YouTube: Polestar 2 Video Manual]
Zeker weten alleen op de öhlins. Ik moet zeggen dat die aan de achterkant dusdanig veel moeite kost dat je niet even binnen een paar minuutjes een aantal verschillende instellingen kan testen. Daarom begin ik er in ieder geval op korte termijn niet aan
Haha ja inderdaad, 13 maanden op gewacht 🙈Waps61 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:11:
[...]
Nou dan is het maar goed dat je nooit een Mustang Mach-e hebt besteld
De Eibach Pro-kit veren. Voor en achter 25mm.Pixeltje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:53:
[...]
Ja, het maakt het de auto die het vanaf fabriek had moeten zijn als je t mij vraagtwelke verlaging heb je gebruikt? De heico?
Die van mij is een leaseauto, dus wil geen te gekke dingen doen zo halverwege de kilometerstand maar als ik dit zie gaat het wel weer kriebelen.
Met op elke hoek spacers van 15mm. Goed gevulde wielkasten nu.
@DetailingBySmotske
Klopt, alleen bij het Performance pakket.Waps61 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:15:
Ik zat in een video manual te kijken (je moet toch wat gedurende de wachtttijd op de levering) en daar zag ik dat je de standaard schokdempers kan instellen volgens deze handleiding. Iemand die dat wist /heeft uitgeprobeerd? Of geldt dit alleen voor de Öhlins Dual Flow Valve-dempers uit het performance pack?
[YouTube: Polestar 2 Video Manual]
Ik vind het leuk om met zulkse dingen om te klooien, zo heb ik een "winter" setting voor de allseason banden, en een "zomer" setting voor zomerbanden. Ja, ik ben een mierenn**ker en nerd.
Standaard worden ze relatief stevig afgesteld. Als ik het goed heb op klikje 10 van 16 voor, en 8/16 klikjes achter. Klikjes van zacht tot hard (rechtsom) geteld. Mocht je een krik hebben en er 30min moeite voor neemt heb je elke hoek gehad.
@DetailingBySmotske
2 vraagjes:
-gisteren voor het éérst in 4 jaren ging het alarm af, terwijl de auto gewoon op een oprit stond.
Ik zag niets en dénk... dat het kwam door bv een (zwaardere) vrachtauto die de weg iets liet trillen? kan dat?
- kan ik de rede van alarm uitlezen? oorzaak? of kan een dealer dat?
tia
-gisteren voor het éérst in 4 jaren ging het alarm af, terwijl de auto gewoon op een oprit stond.
Ik zag niets en dénk... dat het kwam door bv een (zwaardere) vrachtauto die de weg iets liet trillen? kan dat?
tia
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb de mijne in augustus bij Ayvens laten bestellen. Polestar heeft de order op 4 september gedateerd. Tot en met november stond de PS2 in preproductie. In december werd dat Productie, 4 januari verzending, 20 februari tot nu is de status transport.MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Hopelijk geen voorbode, maar doet je 12V accu het nog c.q. start de auto?Hansieo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:04:
2 vraagjes:
tia
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Heb ik ook last van gehad, meerdere keren, op een camping in Frankrijk, diep in de nacht. De andere gasten waren niet echt blij met me hahaHansieo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:04:
2 vraagjes:
tia
Heb er contact over gehad met Polestar maar er was toen weinig mee te doen. Heb er ook daarna geen last meer van gehad. Enige dat je kunt doen is (uit m'n hoofd) de "Verlaagde modus" inschakelen onder "Vergrendeling", dan staan niet alle sensoren voor het alarm aan. Dat hielp overigens niets in mijn geval.
beide hartelijk dank voor de snelle input...
@Freakie1NL
idd hopen dat het geen voorbode is... heb gelukkig wél de extra garantie (als de 12V daar onder valt..)
Auto start goed, en bij de laatste beurt (2mnd geleden) geen bijzonderheden...(als ze dat testen.. wat je zou mogen verwachten?)
@harrewarre
Daarna geen last meer gehad? maar staat jouw auto dan nog steeds in verlaagde modus? en hoe lang is dat geleden?
@Freakie1NL
idd hopen dat het geen voorbode is... heb gelukkig wél de extra garantie (als de 12V daar onder valt..)
Auto start goed, en bij de laatste beurt (2mnd geleden) geen bijzonderheden...(als ze dat testen.. wat je zou mogen verwachten?)
@harrewarre
Daarna geen last meer gehad? maar staat jouw auto dan nog steeds in verlaagde modus? en hoe lang is dat geleden?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Mijn collega heeft hem ook midden augustus besteld, verwachte leverdatum ergens in april. Dat is toch wel echt lang...ST10©DE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:29:
[...]
Ik heb de mijne in augustus bij Ayvens laten bestellen. Polestar heeft de order op 4 september gedateerd. Tot en met november stond de PS2 in preproductie. In december werd dat Productie, 4 januari verzending, 20 februari tot nu is de status transport.
Mijn PS2 is 10 feb besteld bij Avyens en staat sinds 17feb op status "auto in bestelling" met de tekst "we gaan de bestelling plaatsen bij de dealer. Dit laatste is echter volgens Ayens al direct op de 10e gedaan. De leveratum staat nu op eind augustus en ik ga er vanuit dat dit vanuit Polestar komt, zelf zullen ze het niet verzinnen. Het was overigens de eerste 2 dagen nog eind juli wat wellicht nog MY25 was maar nu doorgeschoven naar MY26 (?).
Kunnen niet veel meer doen dan afwachten, wel benieuwd wanneer de status in Ayvens gaat veranderen, ik verwacht pas ergens na week 14 gezien de berichten.
Bij Ayvens zou ik er niet vanuit gaan dat ze niks verzinnen..... Hun communicatie kan in ieder geval beter. Toen ik in de app zag dat de order geplaatst was, stond er gelijk als levertijd Februari geloof ik. Ayvens bleef maar volhouden dat de auto in November geleverd zou worden.FreeMen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:38:
[...]
Mijn collega heeft hem ook midden augustus besteld, verwachte leverdatum ergens in april. Dat is toch wel echt lang...
Mijn PS2 is 10 feb besteld bij Avyens en staat sinds 17feb op status "auto in bestelling" met de tekst "we gaan de bestelling plaatsen bij de dealer. Dit laatste is echter volgens Ayens al direct op de 10e gedaan. De leveratum staat nu op eind augustus en ik ga er vanuit dat dit vanuit Polestar komt, zelf zullen ze het niet verzinnen. Het was overigens de eerste 2 dagen nog eind juli wat wellicht nog MY25 was maar nu doorgeschoven naar MY26 (?).
Kunnen niet veel meer doen dan afwachten, wel benieuwd wanneer de status in Ayvens gaat veranderen, ik verwacht pas ergens na week 14 gezien de berichten.
Overigens is vandaag de status gewijzigd van "Transport" naar "Voorbereiding van de Levering". Met een leverdatum van begin Maart.
[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 28-02-2025 12:55 ]
Staat allemaal op de standaard instellingen (dus niet op de verlaagde modus). Is ongeveer een jaar geleden nu denk ik.Hansieo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:10:
@harrewarre
Polestar wist er ook geen raad mee en gaf mee dat als het probleem terug bleef komen ik een afspraak kon maken voor een inspectie. Ze hebben een paar weken later nog terug gebelt om te vragen of het alarm nog was afgegaan zonder reden maar ik heb er sindsdien geen gedoe meer mee gehad.
Er is een separaat topic voor discussies over levering https://gathering.tweaker...ist_messages/1998764/last

Ah, dat wist ik niet eens! Thanks!_--[]--__ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:06:
Er is een separaat topic voor discussies over levering https://gathering.tweaker...ist_messages/1998764/last
Is een beschermcover voor het scherm handig om te hebben? En heeft iemand ervaring met Aliexpress mudflaps?
Ik heb ze voor een paar tientjes van Amazon laten komen, en die passen perfect qua kleur en pasvorm, inclusief alles om ze netjes in 10 minuten gemonteerd te hebben.ST10©DE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:15:
[...]
En heeft iemand ervaring met Aliexpress mudflaps?
[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 28-02-2025 13:20 ]
Hmm. Dat is best......lelijk. Dan liever een keer extra door de wasstraat. Mag ie twee keer per jaar...Bastiaan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Ik heb ze voor een paar tientjes van Amazon laten komen, en die passen perfect qua kleur en pasvorm, inclusief alles om ze netjes in 10 minuten gemonteerd te hebben.
Nou ik heb ook een Polestar 2 besteld via de lease. Dus hier maar eens mee gaan lezen 😀. Zou binnenkort de order de deur uit gaan.
Mogelijk een klein spinnetje of vliegje in de auto die af en toe langs de sensor komt.....zoek maar of je ergens heel fijn spinrag tegenkomtHansieo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:04:
2 vraagjes:
tia
ik zal eens gaan zoeken
Dat is vooral een kwestie van smaak. Ik vind het er net een beetje stoerder uitzien, maar ik zie ook dat een boel foto's het doen laten lijken alsof ze tig centimeter links/rechts uitsteken, maar dat is gelukkig niet het geval.Lumics schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:50:
[...]
Hmm. Dat is best......lelijk. Dan liever een keer extra door de wasstraat. Mag ie twee keer per jaar...
Bij mij ging hij ooit op oudejaarsdag af na een knal van een carbidbus op een afstand van een meter of 30 van de auto. Was een goede knal overigens 😀.Hansieo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:04:
2 vraagjes:
tia
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Hallo,
Is de HK upgrade echt de moeite op normaal luister volume? Bij Polestar Den Haag was helaas geen P2 met standaard audio beschikbaar.
Ivm lease limiet wordt het Climate pack of HK upgrade.
Groet,
Sander
Is de HK upgrade echt de moeite op normaal luister volume? Bij Polestar Den Haag was helaas geen P2 met standaard audio beschikbaar.
Groet,
Sander
Kan je niet proberen die HK er nog bij te lullen? Dat kost toch 900 euro ofzo? Dat is op een lease van 4 of 5 jaar toch niks? Misschien heb je geluk en geven ze daar nog een korting op als je de harde eis stelt: HK erbij en anders geen Polestar.sanderdol schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:33:
Hallo,
Groet,
Sander
Mijn vorige auto had beats audio. Mijn Polestar heeft de HK, en onze Cx-60 de Bose audio. Het klinkt allemaal net iets anders, maar het ene niet beter dan het andere. in de winter is een climat pack natuurlijk wel fijn. De standaard audio in mijn oude v40 klonk prima.Juancho schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:42:
[...]
Kan je niet proberen die HK er nog bij te lullen? Dat kost toch 900 euro ofzo? Dat is op een lease van 4 of 5 jaar toch niks? Misschien heb je geluk en geven ze daar nog een korting op als je de harde eis stelt: HK erbij en anders geen Polestar.
Ik heb vandaag eens voor de lol de auto in Neutral gezet tijdens een ritje door het industrieterrein om te kijken hoe je op deze manier enkel je remmen gebruikt en deze dus eventueel als dat nodig is de disks schoon kan remmen.
Nou moet ik zeggen dat je dan best hard moet remmen om de auto tot stilstand te krijgen. Hebben jullie dat ook? Of ben ik gewoon te gewend geraakt aan regeneratief remmen? 🙂
Nou moet ik zeggen dat je dan best hard moet remmen om de auto tot stilstand te krijgen. Hebben jullie dat ook? Of ben ik gewoon te gewend geraakt aan regeneratief remmen? 🙂
Vandaag een Nextbase dashcam in mijn PS ingebouwd. Daarbij gekozen voor een hardwire opstelling. Voordelen: alle USB sloten blijven vrij en de dashcam kan worden ingesteld dat deze beelden gaat opnemen als de auto geparkeerd staat en beweegt (diefstal, aanrijding etc).
Uiteindelijk in de zekeringkast onder het dashboard zekering nr 32 gekozen. Volgens het boekje was deze ongebruikt maar.er zat wel een 5A zekering in.
Weten jullie of nr 32 leeg is of toch niet?
Door in de Nextbase de Parkeermodus op "On" te zetten maar Auto Off op "Off" blijft de camera na het verlaten van de auto na een paar minuten vanzelf uit. Pas bij beweging gaat de camera vanzelf aan. Vooraf even gemeten en idd trekt de camera 0V als de camera uit gaat
Uiteindelijk de camera links naast de bi.spiegel geplaatst. Tot op heden nog geen issues.
Uiteindelijk in de zekeringkast onder het dashboard zekering nr 32 gekozen. Volgens het boekje was deze ongebruikt maar.er zat wel een 5A zekering in.
Weten jullie of nr 32 leeg is of toch niet?
Door in de Nextbase de Parkeermodus op "On" te zetten maar Auto Off op "Off" blijft de camera na het verlaten van de auto na een paar minuten vanzelf uit. Pas bij beweging gaat de camera vanzelf aan. Vooraf even gemeten en idd trekt de camera 0V als de camera uit gaat
Uiteindelijk de camera links naast de bi.spiegel geplaatst. Tot op heden nog geen issues.
@Riminii Ben er nog niet aan toe gekomen om mijn dashcam in te bouwen. De laatste weekenden waren of te nat/koud of ik was al druk. Maar zodra dat gebeurd is zal ik het je zeggen.
Ik ga dit filmpje als leidraad gebruiken en hij pakt nummer 31 voor de permanente 12v en 84 voor de geschakelde plus. Bij hem is zoals je ziet (skip naar +/- 5 minuten) 32 ook niet leeg.
Alleen gezien de moeite die hij heeft met dat stuk schuim voor de zekeringenkast eruit en er weer in krijgen skip ik dat en pak wel een ander punt voor massa. Bij anderen gezien dat er links tegen de middenconsole ook nog een goede plek zit.
Welke heb jij eigenlijk gebruikt voor de geschakelde plus?
Ik ga dit filmpje als leidraad gebruiken en hij pakt nummer 31 voor de permanente 12v en 84 voor de geschakelde plus. Bij hem is zoals je ziet (skip naar +/- 5 minuten) 32 ook niet leeg.
Alleen gezien de moeite die hij heeft met dat stuk schuim voor de zekeringenkast eruit en er weer in krijgen skip ik dat en pak wel een ander punt voor massa. Bij anderen gezien dat er links tegen de middenconsole ook nog een goede plek zit.
)
Waarschijnlijk dat laatstetormentor1985 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:00:
Volgens mij werkt de PS2 altijd met blended braking. Oftewel: regeneratief remmen wordt altijd gebruikt als je afremt, en de schijfremmen springen alleen bij als de elektromotor(en) aan de max zitten qua afremcapaciteit. Als je dus je schijfremmen een keer wilt gebruiken kan je gewoon hard je rempedaal intrappen. Daar hoeft de auto niet per se voor in N te staan.Ik heb vandaag eens voor de lol de auto in Neutral gezet tijdens een ritje door het industrieterrein om te kijken hoe je op deze manier enkel je remmen gebruikt en deze dus eventueel als dat nodig is de disks schoon kan remmen.
Hallo allemaal,
Allereerst sorry voor mijn slechte Nederlands - ik ben nog maar net aan het leren.
Ik ben van plan om een gebruikte Polestar 2 LRSM te leasen, die is geregistreerd in maart 2024. Het product heeft het nieuwe frontontwerp zonder de grill.
Toen ik vroeg of het product voorwielaandrijving of achterwielaandrijving heeft, antwoordden ze dat het voorwielaandrijving was - wat voor mij verwarrend was.
Weet u of alle nieuwe (zonder grill) ontworpen producten RWD zijn? Of is er een kans dat dit product van maart 2024 FWD is?
Heel erg bedankt voor uw hulp!
Allereerst sorry voor mijn slechte Nederlands - ik ben nog maar net aan het leren.
Ik ben van plan om een gebruikte Polestar 2 LRSM te leasen, die is geregistreerd in maart 2024. Het product heeft het nieuwe frontontwerp zonder de grill.
Toen ik vroeg of het product voorwielaandrijving of achterwielaandrijving heeft, antwoordden ze dat het voorwielaandrijving was - wat voor mij verwarrend was.
Weet u of alle nieuwe (zonder grill) ontworpen producten RWD zijn? Of is er een kans dat dit product van maart 2024 FWD is?
Naar mijn weten zijn alle Polestar 2 met nieuwe grill een achterwielaandrijver. Voor de zekerheid kun je checken of de accu 82 kwh is. Dat is de nieuwe grotere accu ten op zichte van de 79 kwh accu die de vorige long range had. Dit staat ook met een sticker op de zijkant. Als het de nieuwe 82 kwh is kan het haast niet anders dan dat het een achterwiel aangedreven auto is.erdi13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:09:
Hallo allemaal,
Ben benieuwd of ik het goed heb, of juist niet.
Alles met de dichte grille is RWD. Als ze eruit zien als de rechts (facelift) model dan is de single motor RWD. Met de zwarte grille is het FWD. (Of AWD natuurlijk met dual motor, dan heb je nog een veel efficiëntere AWD als de eerste generatie)erdi13 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:09:
Hallo allemaal,
/f/image/aNcrg47IIfwvT2fsGc4eSeN9.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door deSenna24 op 03-03-2025 15:38 ]
Dit was ook wat ik begrepen had. Volgens de handleiding is het witte balkje puur regeneratief remmen, en alleen als je ook het oranje/zwart balkje ziet doen de fysieke remmen mee.Metalman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:27:
[...]
Waarschijnlijk dat laatste![]()
[...]
Volgens mij werkt de PS2 altijd met blended braking. Oftewel: regeneratief remmen wordt altijd gebruikt als je afremt, en de schijfremmen springen alleen bij als de elektromotor(en) aan de max zitten qua afremcapaciteit. Als je dus je schijfremmen een keer wilt gebruiken kan je gewoon hard je rempedaal intrappen. Daar hoeft de auto niet per se voor in N te staan.
)
Zekering 32 was bij mij wel leeg naar er staat dus wel prik op.Smurf schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:13:
@Riminii Ben er nog niet aan toe gekomen om mijn dashcam in te bouwen. De laatste weekenden waren of te nat/koud of ik was al druk. Maar zodra dat gebeurd is zal ik het je zeggen.
Bij de hardwirekit die ik had zat geen (gele) schakeldraad. Vond ik ook vreemd maar toen ik naast de rode voedingsdraad ook de aardedraad had aangesloten (als je het dashboardkastje laat zakken rechts) werkte alles zoals het hoort.
Camera gaat na afsluiten van de auto na een minuut of wat vanzelf uit.
Net een berichtje van polestar ;
mijn Polestar 2 heeft einde van de productielijn bereikt en word binnenkort klaar gemaakt voor transport. Hij staat op levering juni.. maar dat gaan we zeker redden zo te zien! Ik gok op mei
Transport met de boot 1 maand? Geen idee waar die gemaakt word trouwens
mijn Polestar 2 heeft einde van de productielijn bereikt en word binnenkort klaar gemaakt voor transport. Hij staat op levering juni.. maar dat gaan we zeker redden zo te zien! Ik gok op mei
[ Voor 18% gewijzigd door r6aw op 05-03-2025 09:31 ]
Die van mij kwam volgens mij uit China en wordt getransporteerd naar Belgie. Vanaf daar ging hij op de vrachtwagen naar Beesd en heb hem daar vorig jaar mei opgehaald. Inmiddels 38k km's verder en heb nog geen enkele verstoring of iets dergelijks gehad.r6aw schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:28:
Blij mee
Ik kreeg op 4 januari het bericht dat de auto verzonden ging worden (Transport is een andere status, deze geldt als de auto op het vaste land van Europa aankomt). De auto staat inmiddels bij de (verkeerde) dealer.r6aw schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:28:
Ja, ze hebben mijn auto naar de verkeerde dealer gestuurd. Nog langer wachten..... En de auto is ook niet meer zichtbaar in mijn app en op de website.....
[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 05-03-2025 09:48 ]
Met de nieuwe maart update van Google Pixel werkt de digital key opnieuw!
Heeft maar iets langer dan een jaar geduurd om te fixen.
Balen zeg.ST10©DE schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:
[...]
Ik kreeg op 4 januari het bericht dat de auto verzonden ging worden (Transport is een andere status, deze geldt als de auto op het vaste land van Europa aankomt). De auto staat inmiddels bij de (verkeerde) dealer.
Ja, ze hebben mijn auto naar de verkeerde dealer gestuurd. Nog langer wachten..... En de auto is ook niet meer zichtbaar in mijn app en op de website.....
Mijne stond op verzending (volgens mij staat 'ie op de boot), en sinds vanmorgen zie ik ook niks meer in de app of de website. Ik gok dat we niet de enige zijn.
Hoe kan je hem verder tracen dan?tweakerbart schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Balen zeg.
Mijne stond op verzending (volgens mij staat 'ie op de boot), en sinds vanmorgen zie ik ook niks meer in de app of de website. Ik gok dat we niet de enige zijn.
Via de app staat er levertijd nog steeds juni.
Als ik inlog via de site staat er zelfs dat ik geen bestelling gedaan heb. 🙈
ST10©DE schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:
[...]
Ik kreeg op 4 januari het bericht dat de auto verzonden ging worden (Transport is een andere status, deze geldt als de auto op het vaste land van Europa aankomt). De auto staat inmiddels bij de (verkeerde) dealer.
:strip_exif()/f/image/2oGbLfFjNlcqHM5obdLTfWZN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is op de boot gok ik?
Met wat reverse engineering ben ik erachter gekomen dat Polestar voornamelijk gebruik maakt van de RoRo-schepen van Wallenius Wilhelmsen. Als je op hun site kijkt naar schedules kun je de geplande vaarten achterhalen door naar https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules te gaan en 'By Route' te zoeken naar Zeebrugge (waar ze aan het Europese vasteland aankomen) en dan Asia outbound (ze worden geproduceerd in Shanghai).
Vanuit daar kun je met behulp van je verwachte handoverdatum ongeveer een schatting maken van op welke boot jouw auto komt te staan. En die kun je vervolgens tracken via MarineTraffic of een andere site.
Wat ongeduld toch al niet met je doet ...
Overigens kan ik niet 100% bevestigen dat dit klopt, maar na wat rond te googlen lijkt dit wel aannemelijk.
Hoe heb je die ontvangen OTA of via de dealer? Ik wacht ook met smart zodat ik eindelijk een digital key kan gaan gebruiken…Li1quid schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
Met de nieuwe maart update van Google Pixel werkt de digital key opnieuw!
Ps: voor de Posts hierboven, er is een leveringen topic voor de PS2/XC40 😉
Yep, en in mijn post van 15 januari kan je zien hoe lang de boot er ongeveer over doet. Ik kreeg bijvoorbeeld op 4 januari de status "verzenden" in de app. Dat klopte achteraf heel goed met de boot van 4 januari.
Cool! Wat heb je precies reverse engineered en hoe heb je dat gedaan?? De eerste post in dit topic met Wallenius.tweakerbart schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:36:
[...]
Met wat reverse engineering ben ik erachter gekomen dat Polestar voornamelijk gebruik maakt van de RoRo-schepen van Wallenius Wilhelmsen.
[ Voor 6% gewijzigd door ST10©DE op 05-03-2025 11:14 ]
Het gaat over een update van de pixel telefoon. Probleem lag voor 1x niet aan Polestar.MR. RHS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:11:
[...]
Hoe heb je die ontvangen OTA of via de dealer? Ik wacht ook met smart zodat ik eindelijk een digital key kan gaan gebruiken…
Ps: voor de Posts hierboven, er is een leveringen topic voor de PS2/XC40 😉
Wij neigen nu toch naar een voorkeur van de PS2 boven de EC40. De PS2 is gewoon goedkoper en over 5 jaar lease is dat bedrag een hele mooie vakantie waard. Maar ook een stukje meer zekerheid van een prima range. Met het 2026 model moet je toch in de herst/winter wel 400km halen? En in het voorjaar/zomer 500km+?
Wij maken behoorlijk vaak een retourrit van 320km en in de herfst/winter ben ik een beetje bang dat de EC40 dat niet of op 0-5% na haalt. Dan staan we alsnog, net als nu, laat in het donker nog te snelladen. Daar willen we juist vanaf en dan zou de wagen toch iets van 50km speling moeten hebben om zonder laden die retourrit te kunnen maken.
Los van range vinden we de PS2 ook gewoon heel mooi en na 5 jaar XC40 toch ook ven wat anders. Ik droom stiekem nog van de PS4 maar die is 50 euro netto boven budget dus daar zal eerst iets van een actie voor moeten komen, bijv. gratis pluspakket ofzo
.
Wij maken behoorlijk vaak een retourrit van 320km en in de herfst/winter ben ik een beetje bang dat de EC40 dat niet of op 0-5% na haalt. Dan staan we alsnog, net als nu, laat in het donker nog te snelladen. Daar willen we juist vanaf en dan zou de wagen toch iets van 50km speling moeten hebben om zonder laden die retourrit te kunnen maken.
Los van range vinden we de PS2 ook gewoon heel mooi en na 5 jaar XC40 toch ook ven wat anders. Ik droom stiekem nog van de PS4 maar die is 50 euro netto boven budget dus daar zal eerst iets van een actie voor moeten komen, bijv. gratis pluspakket ofzo
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 05-03-2025 11:49 ]
Heey wat goed, ik ga de update meteen installeren en even testen of ik daarna wel de digital key kan koppelenLi1quid schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:26:
[...]
Het gaat over een update van de pixel telefoon. Probleem lag voor 1x niet aan Polestar.
Over updates gesproken… mijn wagen MY24 zit nog op P3.1.9 daar zitten toch alweer 5 versies nieuwer. Volgens de console is de software up-to-date. Zijn deze allemaal garage-updates?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
KloptSirLenncelot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:55:
Over updates gesproken… mijn wagen MY24 zit nog op P3.1.9 daar zitten toch alweer 5 versies nieuwer. Volgens de console is de software up-to-date. Zijn deze allemaal garage-updates?
Grappig dit te lezen, bij mijn huidige Mustang Mach E had destijds iemand uitgevonden dat je via de webpagina van de rederij kon achterhalen op welke boot je auto stond en zo kon je hem tracken.tweakerbart schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:36:
[...]
Met wat reverse engineering ben ik erachter gekomen dat Polestar voornamelijk gebruik maakt van de RoRo-schepen van Wallenius Wilhelmsen. Als je op hun site kijkt naar schedules kun je de geplande vaarten achterhalen door naar https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules te gaan en 'By Route' te zoeken naar Zeebrugge (waar ze aan het Europese vasteland aankomen) en dan Asia outbound (ze worden geproduceerd in Shanghai).
Vanuit daar kun je met behulp van je verwachte handoverdatum ongeveer een schatting maken van op welke boot jouw auto komt te staan. En die kun je vervolgens tracken via MarineTraffic of een andere site.
Wat ongeduld toch al niet met je doet ...![]()
Overigens kan ik niet 100% bevestigen dat dit klopt, maar na wat rond te googlen lijkt dit wel aannemelijk.
Hebben degene die hun auto via de app kunnen volgen hem allemaal zelf direct bij Polestar besteld?
Hoe werkt bij polestar de digital key igv dat je om één of andere reden met je telefoon geen contact kan maken? Bij mijn huidige auto heb ik een pincode op de deurstijl om in de auto te komen en een wachtwoord om hem te starten.tormentor1985 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Heey wat goed, ik ga de update meteen installeren en even testen of ik daarna wel de digital key kan koppelen
Alhoewel het zelden voor is gekomen heeft het mij toch 2x gered. Heeft de PS2 ook zoiets?
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 05-03-2025 13:23 ]
En de nieuwste update die eraan zit te komen? Die zou toch OTA zijn? Ik zit er nl. nog steeds op te wachten
volgens de laatste geluiden had Polestar zich weer bedacht om die via OTA te doen, geloof ik.hasmit12 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:24:
[...]
En de nieuwste update die eraan zit te komen? Die zou toch OTA zijn? Ik zit er nl. nog steeds op te wachten
2 vraagjes nog:
1. vroeger had je vanuit Polestar best een actieve community, volgens mij Facebook pagina, waar ook die grote meneer van Polestar regelmatig met updates kwam. Is dit nog steeds actief of niet meer? In hoeverre neemt Polestar dus de feedback van haar klanten serieus en doen ze er echt wat mee?
2. Ik zit nog even te zoeken maar ik kan werkelijk niets vinden over het verschil tussen MY25 en MY26. Iemand hier al meer info over? De nieuwe neus/grill en oa geen pianolak zwart bij de pook zat toch al in de MY25? Stiekem en misschien tegen beter weten in hoop ik nog dat Polestar de 800v technologie erin weet te bouwen. Dan heb je buiten een uitstekende range ook gelijk het sneller opladen te pakken en staat er weer een auto die nog jaren mee kan.
Thanks!
1. vroeger had je vanuit Polestar best een actieve community, volgens mij Facebook pagina, waar ook die grote meneer van Polestar regelmatig met updates kwam. Is dit nog steeds actief of niet meer? In hoeverre neemt Polestar dus de feedback van haar klanten serieus en doen ze er echt wat mee?
2. Ik zit nog even te zoeken maar ik kan werkelijk niets vinden over het verschil tussen MY25 en MY26. Iemand hier al meer info over? De nieuwe neus/grill en oa geen pianolak zwart bij de pook zat toch al in de MY25? Stiekem en misschien tegen beter weten in hoop ik nog dat Polestar de 800v technologie erin weet te bouwen. Dan heb je buiten een uitstekende range ook gelijk het sneller opladen te pakken en staat er weer een auto die nog jaren mee kan.
Thanks!
[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 05-03-2025 14:32 ]
Dit forum heeft ook veel info: https://www.polestar-forum.com/forums/polestar-2-forum.5/Juancho schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:44:
2 vraagjes nog:
Van echte interactie met P* heb ik lage verwachtingen, zeker bij een model dat niet kakelvers is.
Maar ook daar na wat snel zoeken geen info over wat nou die MY26 aan veranderingen heeft. Beetje vaag zo.Highland schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:35:
[...]
Dit forum heeft ook veel info: https://www.polestar-forum.com/forums/polestar-2-forum.5/
Van echte interactie met P* heb ik lage verwachtingen, zeker bij een model dat niet kakelvers is.
Nope, die van mij is besteld via Ayvens. Ik heb gewoon een account aangemaakt en ik weet niet meer precies hoe ik aan het ordernummer kwam. Of ik die aan Ayvens heb gevraagd of aan Polestar via de Chat. Met het ordernummer kan je de auto zichtbaar maken in de app.FreeMen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:21:
[...]
Grappig dit te lezen, bij mijn huidige Mustang Mach E had destijds iemand uitgevonden dat je via de webpagina van de rederij kon achterhalen op welke boot je auto stond en zo kon je hem tracken.
Hebben degene die hun auto via de app kunnen volgen hem allemaal zelf direct bij Polestar besteld?
@Juancho Daar is niks vaags aan. De wijzigingen zijn gewoon nog niet bekend. Zoals reeds meerdere malen vermeldt, werdt dit vorig jaar ook pas in juni / juli bekend.
Maar als je nu besteld krijg je toch dat 2026 MY? Dan wil je toch weten welke wijziging er zijn? Of zie ik nou wat over het hoofd.ST10©DE schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:14:
[...]
@Juancho Daar is niks vaags aan. De wijzigingen zijn gewoon nog niet bekend. Zoals reeds meerdere malen vermeldt, werdt dit vorig jaar ook pas in juni / juli bekend.
Ja, als je nu bestelt krijg je MY25Juancho schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:18:
[...]
Maar als je nu besteld krijg je toch dat 2026 MY? Dan wil je toch weten welke wijziging er zijn? Of zie ik nou wat over het hoofd.
Ah ok ik dacht 26. Bij Volvo is dat nu ook zo. Vrijdag bij Polestar maar even vragen of ze al meer info hebben over het 2026 model. Deze moet dan wel echt nog dit jaar op kenteken gezet kunnen worden ivm bijtelling.
Tot nu toe is MY26 vanaf bestellingen een week of 3 geleden nog puur "hear-say" van iemand hier welke contact gehad heeft met PS. Ik zet er nog altijd mijn vraagtekens bij omdat normaal gesproken pas een MY wissel plaats vindt rond juli/aug is en niet al half februari. Aangezien er verder ook totaal niets van terug te vinden is versterkt mijn bedenkingen alleen maar.Juancho schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:29:
[...]
Ah ok ik dacht 26. Bij Volvo is dat nu ook zo. Vrijdag bij Polestar maar even vragen of ze al meer info hebben over het 2026 model. Deze moet dan wel echt nog dit jaar op kenteken gezet kunnen worden ivm bijtelling.
Enige wat "voor" spreekt is dat van de ene op de andere week midden februari de verwachtte leverdatum van alle nieuwe bestellingen volgens de website van PS ineens van jun/juli is opgeschoven naar aug/sep waarbij ook mijn bestelling (exact in die week is geplaatst) verschoven is van verwachting eind juli naar eind augustus.
Tot op heden dus allemaal speculatie/giswerk
Nou, dat laatste gebeurde ook met bestellingen van september 2024 voor sommige configuratiesFreeMen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:57:
[...]
Tot nu toe is MY26 vanaf bestellingen een week of 3 geleden nog puur "hear-say" van iemand hier welke contact gehad heeft met PS. Ik zet er nog altijd mijn vraagtekens bij omdat normaal gesproken pas een MY wissel plaats vindt rond juli/aug is en niet al half februari. Aangezien er verder ook totaal niets van terug te vinden is versterkt mijn bedenkingen alleen maar.
Enige wat "voor" spreekt is dat van de ene op de andere week begin midden februari de verwachtte leverdatum van alle nieuwe bestellingen volgens de website van PS ineens verschoven van jun/juli is opgeschoven naar aug/sep waarbij ook mijn bestelling welke exact in die week is geplaatst verscheven is van verwachting eind juli naar eind augustus.
Tot op heden dus allemaal speculatie/giswerk
Die past in het plaatje, MY25 was aangekondigd in aug.24 dus september bestellingen (en ook jul/aug bestellingen) is logisch maar we hebben het nu over feb/mrt bestellingen.ST10©DE schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:59:
[...]
Nou, dat laatste gebeurde ook met bestellingen van september 2024 voor sommige configuraties
Ik heb trouwens zojuist geprobeerd digital key te activeren na het updaten van mn pixel 9 pro naar de March update maar helaas blijft hij nog steeds hangen bij het maken van de sleutel wat 2 minuten kan duren maar na 10 minuten nog steeds niet gelukt is.Li1quid schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:26:
[...]
Het gaat over een update van de pixel telefoon. Probleem lag voor 1x niet aan Polestar.
Anderen het wel gelukt? Of toch even wachten tot de volgende OTA upgrade?
Je krijgt een echte sleutel/afstandsbediening bij je auto bijgeleverd. Digital key is een extra optie.FreeMen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:23:
[...]
Hoe werkt bij polestar de digital key igv dat je om één of andere reden met je telefoon geen contact kan maken? Bij mijn huidige auto heb ik een pincode op de deurstijl om in de auto te komen en een wachtwoord om hem te starten.
Alhoewel het zelden voor is gekomen heeft het mij toch 2x gered. Heeft de PS2 ook zoiets?
Uiteraard maar het hele idee van digital ik is toch dat je geen sleutel meer mee hoeft te nemen?JTHZZ schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:38:
[...]
Je krijgt een echte sleutel/afstandsbediening bij je auto bijgeleverd. Digital key is een extra optie.
Klopt. Een andere backup is er niet. Maar ik gebruik al zeker 2 jaar alleen nog maar digital key en nooit een backup nodig gehad.FreeMen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:23:
[...]
Uiteraard maar het hele idee van digital ik is toch dat je geen sleutel meer mee hoeft te nemen?
Heb ik laatst ook gedaan, bleef ook hangen, toen de telefoon gereboot en toen ging het gelijk.tormentor1985 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:09:
[...]
Ik heb trouwens zojuist geprobeerd digital key te activeren na het updaten van mn pixel 9 pro naar de March update maar helaas blijft hij nog steeds hangen bij het maken van de sleutel wat 2 minuten kan duren maar na 10 minuten nog steeds niet gelukt is.
Anderen het wel gelukt? Of toch even wachten tot de volgende OTA upgrade?
Was een Galaxy S25.
Had de laatste updates ook nog niet, nu wel sinds het onderhoud afgelopen maandag.
Niet helemaal. Ik heb even teruggezocht in mails. Op 14 Juni was de nieuwe configurator online voor het my25.FreeMen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:03:
[...]
Die past in het plaatje, MY25 was aangekondigd in aug.24 dus september bestellingen (en ook jul/aug bestellingen) is logisch maar we hebben het nu over feb/mrt bestellingen.
Deze week de bestelling van mn volgende auto (een Ford Explorer AWD premium) gedaan en alsof ze het gehoord hebben bij Polestar....
- Storing koplampsysteem. Service vereist.
- 2x Rijondersteuningssysteem verminderde werking. Service vereist.
- Botsingvermijding verminderde werking. Service vereist.
- Actief grootlicht tijdelijk niet beschikbaar.
- Frontcamera uitlijning onvolledig.
Elke keer als ik met de auto vertrek... En de koplamp storing komt overdag elke keer als je onder een viaduct door gaat...
En als toetje nog iets over koelsysteem die sinds gister 2x is verschenen onder het rijden.
Vrijdagochtend kan ie uitgelezen worden... weet niet of ik hier de weg nog mee op moet
Elke keer als ik met de auto vertrek... En de koplamp storing komt overdag elke keer als je onder een viaduct door gaat...
En als toetje nog iets over koelsysteem die sinds gister 2x is verschenen onder het rijden.
Vrijdagochtend kan ie uitgelezen worden... weet niet of ik hier de weg nog mee op moet

Het ging bij mij ook tussen de Ford Explorer en Polestar. Qua rijden was de Ford prima, met zijn 286pk ook echt snel maar (muv de ruimte) tikte de PS2 net wat meer boxjes dus we gaan naar 8 jaar SUV weer terug naar "laag" rijden. Crossing fingers...harrewarre schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:17:
Deze week de bestelling van mn volgende auto (een Ford Explorer AWD premium) gedaan en alsof ze het gehoord hebben bij Polestar....
Momenteel rijdend in de XC40 ben ik ook een beetje angstig voor dat "lager" rijden, maar ik heb bewust 2x proefgereden in de PS2 en omdat we de stoel best hoog kunnen zetten EN feit dat de PS2 alsnog wat hoger op de pootjes staat (geen SUV natuurlijk) valt het verschil nog wel mee. Wij hadden iig niet het gevoel dat we echt een heel stuk lager zaten en zeker mijn partner is daar wel gevoelig voor. En zij vond dat ook niet eigenlijk. Wij zijn overigens wel beide onder de 1.80m dus voor langere mensen zou dat anders kunnen zijn omdat de stoel wel echt laag moet staan.FreeMen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:26:
[...]
Het ging bij mij ook tussen de Ford Explorer en Polestar. Qua rijden was de Ford prima, met zijn 286pk ook echt snel maar (muv de ruimte) tikte de PS2 net wat meer boxjes dus we gaan naar 8 jaar SUV weer terug naar "laag" rijden. Crossing fingers...
Precies ook onze overweging. Vrouw des huizes wilde ook niet meer laag rijden. Hebben proefgereden met de PS4 en die beviel goed maar naar later bleek, helaas buiten budget. Toen ook gelijk in de PS2 gezeten en dat was volgens de vrouw toch echt te laag (tov de PS4 zeker lager maar stoel stond ook in laagste stand).Juancho schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:44:
[...]
Momenteel rijdend in de XC40 ben ik ook een beetje angstig voor dat "lager" rijden, maar ik heb bewust 2x proefgereden in de PS2 en omdat we de stoel best hoog kunnen zetten EN feit dat de PS2 alsnog wat hoger op de pootjes staat (geen SUV natuurlijk) valt het verschil nog wel mee. Wij hadden iig niet het gevoel dat we echt een heel stuk lager zaten en zeker mijn partner is daar wel gevoelig voor. En zij vond dat ook niet eigenlijk. Wij zijn overigens wel beide onder de 1.80m dus voor langere mensen zou dat anders kunnen zijn omdat de stoel wel echt laag moet staan.
Later toch alsnog in de PS2 proefgereden en de stoel omhoog gezet en ze kwam toen tot dezelfde conclusie als jullie. Ik ben wel 1.88m en zij is 1.67 dus de stoel positie doet erg veel.
Ah ja dan is het aardig vergelijkbaar ja. De PS4 is natuurlijk nog wat hoger, maar wel een SUV Crossover. Toen ik daar even in ging zitten stond de stoel ook laag en zat ik lager dan in de PS2 met de stoel wat hoger. Dus ik vraag me af of je dat in praktijk echt enorm gaat merken, denk het niet eigenlijk. In de 2 proefritten in de PS2 viel mij dat iig totaal niet op dus dat is positief.FreeMen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:08:
[...]
Precies ook onze overweging. Vrouw des huizes wilde ook niet meer laag rijden. Hebben proefgereden met de PS4 en die beviel goed maar naar later bleek, helaas buiten budget. Toen ook gelijk in de PS2 gezeten en dat was volgens de vrouw toch echt te laag (tov de PS4 zeker lager maar stoel stond ook in laagste stand).
Later toch alsnog in de PS2 proefgereden en de stoel omhoog gezet en ze kwam toen tot dezelfde conclusie als jullie. Ik ben wel 1.88m en zij is 1.67 dus de stoel positie doet erg veel.
Denk wel dat het voor langere mensen niet echt werkt want dan zit je zo met je hoofd tegen het dak en is je zicht naar voren stukken minder. Dan merk je natuurlijk veel meer dat je geen SUV rijdt maar een iets opgehoogde coupé achtige wagen.
19 maart kan ik 'm eindelijk ophalen.....
na ruim 4 jaar toch ineens een nieuwe bug vanochtend:
:strip_exif()/f/image/Y8nMChBZ73rewrWCBZfZgtW8.png?f=user_large)
De balk bleef onderaan staan ook toen de camera uitging. Moest van onder omhoog swipen voordat dit wegging en de klimaatregeling weer zichtbaar was.
Terwijl dit gebeurde was er geen vertraging merkbaar, YT music startte vanzelf (gebeurt zelden) en de navigatie was direct beschikbaar.
:strip_exif()/f/image/Y8nMChBZ73rewrWCBZfZgtW8.png?f=user_large)
De balk bleef onderaan staan ook toen de camera uitging. Moest van onder omhoog swipen voordat dit wegging en de klimaatregeling weer zichtbaar was.
Terwijl dit gebeurde was er geen vertraging merkbaar, YT music startte vanzelf (gebeurt zelden) en de navigatie was direct beschikbaar.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Vanmorgen bij Polestar geweest voor een proefrit in de 4. Mijn review daarvan staat in het PS4 topic. Maar ik heb de dealer bij Polestar nog even gevraagd over het model year 26 dat er aan zou komen. Hij bevestigde dit, mocht er nog niet veel over kwijt maar gaf wel het volgende aan:
1. technisch weinig/geen verandering. Dus geen 800v laadsysteem bijv. Range/actieradius zullen dus gelijk blijven
2. wat wijzigingen in kleuren
3. waarschijnlijk wat aanpassingen in pakketten
4. maar belangrijkste update gaat het audiosysteem worden. De huidige Harman Kardon gaat eruit en daarvoor in de plaatst komt het topmodel wat ook al in bijv. de Polestar 3 zit maar ook de hogere/dure modellen van Volvo. Het Bowers & Wilkins audiosysteem. Hij gaf aan dat dit echt een mega verbetering was en voor de echte audio liefhebbers een hele gave upgrade is. Je gaat er wel meer voor betalen dan nu met Harman Kardon natuurlijk.
Configuratie op de website zal waarschijnlijk, geen zekerheid nog, over een week of 4-6 aangepast worden naar dit MY26 en dus ook de keuze voor dat Bowers & Wilkins systeem. Bestellen zou dan niet veel later kunnen en levering in/na de zomer. Dus voor de mensen die perse nog de 17% bijtelling willen, dat zou geen probleem moeten zijn. Dit alles wel even onder voorbehoud want niet alles was nog 100% zeker.
Ik heb ondertussen mijn keuze wel gemaakt, ik ben vanuit mijn XC40 in de Polestar 4 gestapt, daarna gelijk in de Polestar 2 om het verschil te voelen en daarna gelijk door naar de Volvo dealer voor de EC40. Waar ik eerst wat vast bleef houden aan de Volvo neig ik nu toch echt bijna 100% naar de Polestar 2 vanwege de looks, het gave interieur, wat sportiever en je kijkt simpelweg toch de komende 5 jaar tegen een wat andere auto aan (de EC40 is behalve de coupe daklijn natuurlijk gewoon een XC40).
Met die nieuwe opties van oa het veel betere audio systeem en het feit dat de Polestar 2 nu een stukje goedkoper is in de lease... dit moet hem dan gaan worden!
1. technisch weinig/geen verandering. Dus geen 800v laadsysteem bijv. Range/actieradius zullen dus gelijk blijven
4. maar belangrijkste update gaat het audiosysteem worden. De huidige Harman Kardon gaat eruit en daarvoor in de plaatst komt het topmodel wat ook al in bijv. de Polestar 3 zit maar ook de hogere/dure modellen van Volvo. Het Bowers & Wilkins audiosysteem. Hij gaf aan dat dit echt een mega verbetering was en voor de echte audio liefhebbers een hele gave upgrade is. Je gaat er wel meer voor betalen dan nu met Harman Kardon natuurlijk.
Configuratie op de website zal waarschijnlijk, geen zekerheid nog, over een week of 4-6 aangepast worden naar dit MY26 en dus ook de keuze voor dat Bowers & Wilkins systeem. Bestellen zou dan niet veel later kunnen en levering in/na de zomer. Dus voor de mensen die perse nog de 17% bijtelling willen, dat zou geen probleem moeten zijn. Dit alles wel even onder voorbehoud want niet alles was nog 100% zeker.
Ik heb ondertussen mijn keuze wel gemaakt, ik ben vanuit mijn XC40 in de Polestar 4 gestapt, daarna gelijk in de Polestar 2 om het verschil te voelen en daarna gelijk door naar de Volvo dealer voor de EC40. Waar ik eerst wat vast bleef houden aan de Volvo neig ik nu toch echt bijna 100% naar de Polestar 2 vanwege de looks, het gave interieur, wat sportiever en je kijkt simpelweg toch de komende 5 jaar tegen een wat andere auto aan (de EC40 is behalve de coupe daklijn natuurlijk gewoon een XC40).
Met die nieuwe opties van oa het veel betere audio systeem en het feit dat de Polestar 2 nu een stukje goedkoper is in de lease... dit moet hem dan gaan worden!
Ohh, was je dit keer met je partner en niet met “de vrouw”…😂🤦♂️Juancho schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:44:
[...]
Momenteel rijdend in de XC40 ben ik ook een beetje angstig voor dat "lager" rijden, maar ik heb bewust 2x proefgereden in de PS2 en omdat we de stoel best hoog kunnen zetten EN feit dat de PS2 alsnog wat hoger op de pootjes staat (geen SUV natuurlijk) valt het verschil nog wel mee. Wij hadden iig niet het gevoel dat we echt een heel stuk lager zaten en zeker mijn partner is daar wel gevoelig voor. En zij vond dat ook niet eigenlijk. Wij zijn overigens wel beide onder de 1.80m dus voor langere mensen zou dat anders kunnen zijn omdat de stoel wel echt laag moet staan.
Dan nu even serieus: ben jij brildragend? Ik heb een proefrit met de PS 4 gemaakt maar kreeg van de “binnenspiegel” enorme hoofdpijn. Die camerabeelden krijg ik met multifocale bril niet scherp. Is écht een deal breaker!!!Juancho schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:50:
Vanmorgen bij Polestar geweest voor een proefrit in de 4. Mijn review daarvan staat in het PS4 topic. Maar ik heb de dealer bij Polestar nog even gevraagd over het model year 26 dat er aan zou komen. Hij bevestigde dit, mocht er nog niet veel over kwijt maar gaf wel het volgende aan:
Ik heb ondertussen mijn keuze wel gemaakt, ik ben vanuit mijn XC40 in de Polestar 4 gestapt, daarna gelijk in de Polestar 2 om het verschil te voelen en daarna gelijk door naar de Volvo dealer voor de EC40. Waar ik eerst wat vast bleef houden aan de Volvo neig ik nu toch echt bijna 100% naar de Polestar 4 vanwege de looks, het gave interieur, wat sportiever en je kijkt simpelweg toch de komende 5 jaar tegen een wat andere auto aan (de EC40 is behalve de coupe daklijn natuurlijk gewoon een XC40).
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.