Dit is inderdaad slate, en dat heb ik ook gekozen icm Midnight. Volgens mij is het dashboard overigens wel gewoon zwart, ik kan me dat eigenlijk niet herinneren maar had me vast wel opgevallen als dat grijs was. Ik denk dat je dat trouwens in de configuratie wel kunt zien.FreeMen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:11:
[...]
Dit is slate vermoed ik?
Moet zeggen dat ik de stoelen inmiddels wel aardig in beeld heb (mede dankzij jouw foto's) alleen het dashboard en middenconsole krijgt ook dezelfde kleur en daar heb ik enorm twijfels over. Die hadden ze gewoon zwart/antraciet moeten laten als je het mij vraagt. Mis een goed plaatje daarvan.
Vervelende is dat morgen de order geplaatst wordt bij PS, dus echt veel tijd heb ik niet meer![]()
En wat is jouw keuze geworden tav het interieur?
Dashboard kleurt mee volgens de configurator, dat is ook waardoor de twijfel toe is geslagen.Pavare schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:54:
[...]
Dit is inderdaad slate, en dat heb ik ook gekozen icm Midnight. Volgens mij is het dashboard overigens wel gewoon zwart, ik kan me dat eigenlijk niet herinneren maar had me vast wel opgevallen als dat grijs was. Ik denk dat je dat trouwens in de configuratie wel kunt zien.
Ik heb snow (wit) als kleur waarmee Charcoal geen gekke combi is maar wel erg donker.
Ga proberen de bestelling paar dagen uit te stellen en kijken of ik hem ergens in slate kan zien.
Slate is heel mooi, beetje grijs/blauw. Idd in het hele interieur en volgens mij ook geen hoogglans zwart bij het pookje. Dit zou ik dan ook nemne icm de nieuwe standaard kleur. Die beetje beton lichtgrijs kleur. Leek me een mooie combinatie en extra voordelig want standaard kleur en gratis Plus pakket mrt dus de gratis upgrade voor slate.
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 09-02-2025 22:02 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Het vlakje bij de pook is voor MY25 in houtmotief, niet meer in pianolak.
[ Voor 19% gewijzigd door Pavare op 09-02-2025 22:04 ]
Hoogglans bij de pook is sinds MY 2025 omgekeerd tov MY 2024. Dwz, het hoogglans rondom de pook zit nu op de (binnen)zijkant en het ash decor zit nu rondom de pook.Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:02:
Slate is heel mooi, beetje grijs/blauw. Idd in het hele interieur en volgens mij ook geen hoogglans zwart bij het pookje. Dit zou ik dan ook nemne icm de nieuwe standaard kleur. Die beetje beton lichtgrijs kleur. Leek me een mooie combinatie en extra voordelig want standaard kleur en gratis Plus pakket mrt dus de gratis upgrade voor slate.
Kwam net deze link tegen.
https://www.polestar-foru...r-charcoal-interior.8630/
Fotos van bvmble zijn slate
Fotos van triplejnj zijn charcoal.
Je zou zeggen dat het exact dezelfde kleur is, maar de fotos van bvmble lijken tijdens bewolkte dag gemaakt te zijn en die van tripleini op een zonnige dag.
Mijn ervaring met charcoal is enkel binnen onder kunstlicht wat het gevoelsmatig donkerder maakt dan bij daglicht.
Dat is voor mij letterlijk aan de andere kant van Nederland (woon net beneden Nijmegen), hopelijk kan ik iets dichterbij vinden. Wellicht een medetweaker in de buurt ?Pavare schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:02:
De auto waar ik in heb gereden staat in Leidschendam. In de kleur Storm met het slate interieur.
[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 09-02-2025 22:16 ]
slate is echt meer blauwgrijs achtig. Tenminste, in de showroom toen ik laatst proefreed. Ik vond dat echt heel mooi. Net ff wat anders maar ook weer niet TE. Gaf wel een warme look & feel.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 09-02-2025 23:15 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Inderdaad! En dan vraagt hij een login, klopt dat? Welke login zou dat dan moeten zijn, want ik heb de wagen gekregen zonder dat ik er één aangemaakt heb. Ben dus waarschijnlijk ergens uitgelogd geraakt..Lumics schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:18:
[...]
Je moet ergens de voorwaarden accepteren. Onder accounts denk ik, kom je in een scherm van T-Mobile.
Geen standaard uitlijning. Verlaagd met Eibach veren, 15mm spoorverbreders rondom met een uitlijning van Madeno Racing. Gefinetuned door Lammert v/d Meulen (in Dokkum). Minder toespoor, en iets meer camber voor, iets minder camber achter, komt het op neer.petervanstuiven schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Ja de standaard Performance is soms behoorlijk onderstuurt. Welke uitlijning heb je? De standaard? Ik heb hiervan afgeweken om onderstuur te verminderen (volgens mij minder toespoor op de voorwielen) dat scheelt wel iets. Ook kan je met de dempers spelen, dat scheelt ook iets.
Ook banden maken best wat uit. Ik had Pirelli PZ4 en nu Continental Premium. Pirelli had meer last van onderstuur dan Continental.
Ik ben verlaagd, dempers staan vrij straf en iets andere uitlijning. Onderstuur is echt veel minder en wil nu best dwars door de bocht
Afstelling van onderstel ook geen standaard setting meer. Met de winterset (Vredestein AllSeasons) de vooras 2 klikjes zachter, en met de zomerset (PZ4) zet ik 'm weer wat harder.
Met een beetje dynamisch rijgedrag waar het kan nog steeds een beetje ondersturend. Laat het ook maar zo, iets aan de veilige kant zitten.
@DetailingBySmotske
Het klopt inderdaad dat een Polestar 4 momenteel voor ongeveer dezelfde lease bedragen wordt aangeboden als een dik aangeklede Polestar 2 LRDM / performance. Je uiteindelijke bijtelling wordt natuurlijk wel een stuk hoger wegens de hogere fiscale waarde. Maar het is mogelijk. Ik kon zelfs een Polestar 4 DM configureren met nog enkele opties erbij.Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:54:
[...]
Nee maar het is natuurlijk altijd goed om met een veel betere offerte te komen en dan daar wat druk op leggen. Wellicht is er dan wat mogelijk aangezien we steeds vaker tegen beperkingen aanlopen.
Maar hoe kan Polestar de PS4 dan zo aanbieden aangezien die veel duurder is dan de P2. dat scheelt zo 8-10k. Ga ze morgen wel gelijk even vragen dan want ik vind de PS4 echt een prachtige auto. Als dat toch eens zou kunnen... 🙏😲
Dus mocht je in de markt zijn voor een Polestar 4 (prachtige wagen overigens) dan zou ik zeker een offerte opvragen bij de LM je zou verrast kunnen zijn.
/f/image/W9iAhQCJzVvUvuTBNoLFSVIa.png?f=fotoalbum_large)
Ik zelf heb de P4 niet gekozen omdat die nog breder is (enkele cm's) dan de ZEEKR 001 (proefrit) die ik ook al te breed vond voor onze oprit. Mijn vrouw en ik zouden dan nauwelijks tussen onze auto's door kunnen lopen op de oprit.

Al moet ik zeggen dat de NIO ET5 die nu in augustus gaat komen ook niet echt smal is, maar hij oogde toch tijdens de proefrit minder massief.
Ja ik had al een PS2 SM LR met pro pakket (gratis) en climate pack (extra betaald) en trekhaak door de LM laten berekenen en die zou in mijn max budget passen (en dan accepteer ik al een stukje eigen bijdrage).dutchman666 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:09:
[...]
Het klopt inderdaad dat een Polestar 4 momenteel voor ongeveer dezelfde lease bedragen wordt aangeboden als een dik aangeklede Polestar 2 LRDM / performance. Je uiteindelijke bijtelling wordt natuurlijk wel een stuk hoger wegens de hogere fiscale waarde. Maar het is mogelijk. Ik kon zelfs een Polestar 4 DM configureren met nog enkele opties erbij.
Dus mocht je in de markt zijn voor een Polestar 4 (prachtige wagen overigens) dan zou ik zeker een offerte opvragen bij de LM je zou verrast kunnen zijn.. (let op afbeelding is van 3 weken terug, ik heb geen toegang meer tot de portal sinds ik de ET5 al besteld heb).
[Afbeelding]
Ik zelf heb de P4 niet gekozen omdat die nog breder is (enkele cm's) dan de ZEEKR 001 die ik ook al te breed vond voor onze oprit. Mijn vrouw en ik zouden dan nauwelijks tussen onze auto's door kunnen lopen op de oprit..
Al moet ik zeggen dat de NIO ET5 die nu in augustus gaat komen ook niet echt smal is, maar hij oogde toch tijdens de proefrit minder massief.
De PS4 vind ik ook prachtig, dacht altijd volkomen kansloos want tja, bijna 10k meer. Maar als er op de één of andere manier via acties deze een stuk goedkoper uitvalt en ik bijv. de trekhaak zou laten vallen... ik ga het iig voorleggen aan onze LM en vraag ook even een offerte op bij Polestar zelf die ik kan meesturen. Ben benieuwd, heb er maar geen hoop op, maar oei wat zou het geweldig zijn als het past
Ik hoop het echt voor je! Fingers crossed dan maarJuancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:14:
[...]
Ja ik had al een PS2 SM LR met pro pakket (gratis) en climate pack (extra betaald) en trekhaak door de LM laten berekenen en die zou in mijn max budget passen (en dan accepteer ik al een stukje eigen bijdrage).
De PS4 vind ik ook prachtig, dacht altijd volkomen kansloos want tja, bijna 10k meer. Maar als er op de één of andere manier via acties deze een stuk goedkoper uitvalt en ik bijv. de trekhaak zou laten vallen... ik ga het iig voorleggen aan onze LM en vraag ook even een offerte op bij Polestar zelf die ik kan meesturen. Ben benieuwd, heb er maar geen hoop op, maar oei wat zou het geweldig zijn als het past
Als ik het goed begrijp heb je voor de Polestar een google account nodig? Zijn er mensen die een speciaal account voor de auto aangemaakt hebben, of gebruikt iedereen zijn al bestaande account?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Vooral accessoires of pakketten tellen zwaar mee in je leaseprijs. Die schrijven ze vaak af over de leaseperiode.Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:14:
[...]
Ja ik had al een PS2 SM LR met pro pakket (gratis) en climate pack (extra betaald) en trekhaak door de LM laten berekenen en die zou in mijn max budget passen (en dan accepteer ik al een stukje eigen bijdrage).
No signature required.
Ik kan niet zien wat die actie dan precies inhoudt voor de PS4 (je zou je korting moeten terugzien bij het configureren maar ik zie niks, dus maar even de scherpste offerte gevraagd bij Polestar). Maar je hebt helaas niet zoals bij de PS2 het plus pakket gratis. Bij de PS4 komt die er nog bovenop en ik schat zo in dat mede door de hogere cataloguswaarde het sowieso niet gaat passen in wat ik max wil uitgeven per maand voor de volgende auto. Als het natuurlijk al kan/mag via Polestar Lease zelf want die kans zal vast niet groot zijn.M3rcury schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:02:
[...]
Vooral accessoires of pakketten tellen zwaar mee in je leaseprijs. Die schrijven ze vaak af over de leaseperiode.
Maargoed, niet geschoten is altijd mis! En anders wordt het zeer waarschijnlijk lekker alsnog de PS2 met Plus en Climate pack en een trekhaak. Ook een hele mooie auto die itt de PS4 wel doorontwikkeld is qua stabiliteit van de software
Op de PS4 zit alles wat in het (huidige) pluspakket zit van de PS2 er al standaard op. Het plus pakket van de PS4 bevat de extra losse optiepakketen van de PS2.Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:06:
[...]
Ik kan niet zien wat die actie dan precies inhoudt voor de PS4 (je zou je korting moeten terugzien bij het configureren maar ik zie niks, dus maar even de scherpste offerte gevraagd bij Polestar). Maar je hebt helaas niet zoals bij de PS2 het plus pakket gratis. Bij de PS4 komt die er nog bovenop en ik schat zo in dat mede door de hogere cataloguswaarde het sowieso niet gaat passen in wat ik max wil uitgeven per maand voor de volgende auto. Als het natuurlijk al kan/mag via Polestar Lease zelf want die kans zal vast niet groot zijn.
Maargoed, niet geschoten is altijd mis! En anders wordt het zeer waarschijnlijk lekker alsnog de PS2 met Plus en Climate pack en een trekhaak. Ook een hele mooie auto die itt de PS4 wel doorontwikkeld is qua stabiliteit van de software
De korting zit overigens niet in de prijs van de auto zelf maar in een scherp lease bedrag.
[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 10-02-2025 12:23 ]
Gewoon bestaande account, super makkelijk, zoek een bestemming op je telefoon en deze staat automatisch in de auto klaar.ST10©DE schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:37:
Als ik het goed begrijp heb je voor de Polestar een google account nodig? Zijn er mensen die een speciaal account voor de auto aangemaakt hebben, of gebruikt iedereen zijn al bestaande account?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dit klopt volgens mij toch niet als ik het zo bekijk. Zonder pluspakket heb je bijv. geen HK audio systeem (wat ik wel een vereiste vind), geen verwarmd stuurwiel (wat de vrouw vooral een eis vindtFreeMen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:21:
[...]
Op de PS4 zit alles wat in het (huidige) pluspakket zit van de PS2 er al standaard op. Het plus pakket van de PS4 bevat de extra losse optiepakketen van de PS2.
De korting zit overigens niet in de prijs van de auto zelf maar in een scherp lease bedrag.
Wat verder wel een dikke plus is aan het Plus pakket: sfeerverlichting, HUD, Automatisch dimmende buitenspiegels en 22kWh laden (met oog op de toekomst. Zaken waar we absoluut zonder kunnen zijn dat schermpje achterin, stoelverwarming achter in met elektrisch verstelbare stoelen, achterklep met voetsensor.
Kortom, voor een deel kunnen we prima zonder dat Plus pakket. Maar een aantal zaken vinden we toch wel een vereist en die passen wel allemaal sowieso in de P2 configuratie (plus pakket is gratis, climate pack komt er bij).
Dus een volledig kale PS4 (los van wat er standaard dus allemaal wel op zit) gaat het denk ik niet winnen van een meer volgepakte PS2. Dat plus pakket is dus gewoon eigenlijk heel belangrijk, op beide modellen eigenlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 10-02-2025 14:03 ]
Ik gebruik een apart account voor mijn wagen. Nadeel is inderdaad dat je lastiger Google Maps kunt synchen met je wagen, maar dat doe ik toch eigenlijk nooit.ST10©DE schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:37:
Reden voor mij, en dat is puur persoonlijk: privacy. Of in elk geval nog een beetje het gevoel van privacy
Bovendien wil ik ook niet dat mijn persoonlijke account in de wagen zit waar ook een monteur bij kan als ie in de garage staat of banden moet wisselen.
Het is heel persoonlijk welke keuze je maakt.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Wat je opsomt zijn bij de PS2 ook extra pakkettten bovenop het plus pakket. Mijn uitgangspunt in het vergelijk in leaseprijs was obv dezelfde opties. Ofwel PS2 + Plus pakket vs PS4 "kaal". Deze specs zijn hetzelfde. Dat je daarbovenop nog extra's zou willen geldt dan voor beide als meerprijsJuancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:02:
[...]
Dit klopt volgens mij toch niet als ik het zo bekijk. Zonder pluspakket heb je bijv. geen HK audio systeem (wat ik wel een vereiste vind), geen verwarmd stuurwiel (wat de vrouw vooral een eis vindt), Dat zijn vooral de 2 zaken die wij als must have zien maar die je helaas niet los kan bestellen (bij de PS2 kan je bijv. wel los het HK audiosysteem bestellen).
Wat verder wel een dikke plus is aan het Plus pakket: sfeerverlichting, HUD, Automatisch dimmende buitenspiegels en 22kWh laden (met oog op de toekomst. Zaken waar we absoluut zonder kunnen zijn dat schermpje achterin, stoelverwarming achter in met elektrisch verstelbare stoelen, achterklep met voetsensor.
Kortom, voor een deel kunnen we prima zonder dat Plus pakket. Maar een aantal zaken vinden we toch wel een vereist en die passen wel allemaal sowieso in de P2 configuratie (plus pakket is gratis, climate pack komt er bij).
Dus een volledig kale PS4 (los van wat er standaard dus allemaal wel op zit) gaat het denk ik niet winnen van een meer volgepakte PS2. Dat plus pakket is dus gewoon eigenlijk heel belangrijk, op beide modellen eigenlijk.
Ik zit toch al vuistdiep in het Google ecosysteem, dus vind het eigenlijk juist een voordeel dat ik mijn Google account straks (als ik m'n P2 heb) ook in de auto zelf kan gebruiken. Sterker nog: het is een van de pluspunten geweest waarom ik uiteindelijk een Polestar heb gekozen. (Andere auto op de shortlist was de Kia EV6)ST10©DE schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:37:
Rij al jaren met Android Auto en qua navigatie naar bijvoorbeeld agenda-afspraken is het ideaal. En met langere ritten ben ik nu ook niet afhankelijk van de software in de auto voor bijvoorbeeld de preconditioning voor een laadstop. Al het extra wat er met elektrisch rijden bij komt kan ik gewoon blijven regelen in de app die ik toch al gebruikte.
)
Met 11kW kun je ook 22kWh laden, dat duurt 2 uur..Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:02:
[...]
Dit klopt volgens mij toch niet als ik het zo bekijk. Zonder pluspakket heb je bijv. geen HK audio systeem (wat ik wel een vereiste vind), geen verwarmd stuurwiel (wat de vrouw vooral een eis vindt), Dat zijn vooral de 2 zaken die wij als must have zien maar die je helaas niet los kan bestellen (bij de PS2 kan je bijv. wel los het HK audiosysteem bestellen).
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Kreeg zojuist door dat mijn PS2 ook al is besteld en ik snel moet zijn als ik nog wat wil wijzigen tav de bekleding. Denk dat ik het maar bij Charcoal laat. Dashboard ziet met deze kleur er mooi uit, het is alleen dat de stoelen zelf wat donker ogen maar als je eenmaal in de auto zit kijk je toch naar voren en niet naar de stoelen 
Wel erg snel gegaan allemaal, vrijdagochtend knoop doorgehakt en binnen 2 werkdagen is de bestelling al geplaatst bij PS.
Nu 6 maanden wachten 🙈 (op de huidige Mustang Mach E heb ik 13 maanden moeten wachten dus dit is nog relatief snel
)
Wel erg snel gegaan allemaal, vrijdagochtend knoop doorgehakt en binnen 2 werkdagen is de bestelling al geplaatst bij PS.
Nu 6 maanden wachten 🙈 (op de huidige Mustang Mach E heb ik 13 maanden moeten wachten dus dit is nog relatief snel

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 10-02-2025 15:45 ]
Ah ja deels wel idd. Bij de PS2 zou ik dan ook het Climate pack a €1.250 nemen voor oa verwarmde stoelen/stuur. En het HK audio systeem is een optie bij de PS2 maar geen losse optie bij de PS4.FreeMen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:01:
[...]
Wat je opsomt zijn bij de PS2 ook extra pakkettten bovenop het plus pakket. Mijn uitgangspunt in het vergelijk in leaseprijs was obv dezelfde opties. Ofwel PS2 + Plus pakket vs PS4 "kaal". Deze specs zijn hetzelfde. Dat je daarbovenop nog extra's zou willen geldt dan voor beide als meerprijs
Dan moet je dus wel het plus pakket nemen. Daarom gaf ik ook aan, een kale PS4 is helaas niet voldoende. Ik mis daar dan eigenlijk een climate pakket ipv het plus pakket.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 10-02-2025 15:49 ]
Ik vind het climate pakket een prijzige optie voor enkel stuur en achterstoelverwarming. De voorstoelen zijn standaard al verwarmd. Blij toe, want voor feitelijk enkel stuurverwarming (achterstoelen wordt zelden gebruikt vwb verwarming) is hij mij echt te prijzig.Juancho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:48:
[...]
Ah ja deels wel idd. Bij de PS2 zou ik dan ook het Climate pack a €1.250 nemen voor oa verwarmde stoelen/stuur. En het HK audio systeem is een optie bij de PS2 maar geen losse optie bij de PS4.
Dan moet je dus wel het plus pakket nemen. Daarom gaf ik ook aan, een kale PS4 is helaas niet voldoende. Ik mis daar dan eigenlijk een climate pakket ipv het plus pakket.
Ja helemaal eens, maar stuurverwarming en stoelverwarming is voor ons gewoon wel een must have. Maken we zoveel gebruik van dat het ook gewoon de moeite waard is. We zetten vaker eerder de algemene temperatuur wat lager en stuur + stoelverwarming wat hoger zodat je warme puur om je heen voelt. Trouwens zit er verder ook een warmtepomp bij het climate pack en Verwarmde ruitenwissersproeiers. Voor verwarmt stuur bij de PS4 moet je dus ook het plus pack nemen.FreeMen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:52:
[...]
Ik vind het climate pakket een prijzige optie voor enkel stuur en achterstoelverwarming. De voorstoelen zijn standaard al verwarmd. Blij toe, want voor feitelijk enkel stuurverwarming (achterstoelen wordt zelden gebruikt vwb verwarming) is hij mij echt te prijzig.
Soms kan het handig zijn wat minder packs maar bepaalde dingen snap ik gewoon niet. Stuur+ stoelverwarming hoort toch bij elkaar zou je zeggen. En achterbank stoelverwarming is lang niet voor iedereen perse nodig, maar je moet er wel voor betalen als je stuurverwarming wil. Of een premium audio systeem die je niet los kan kiezen bij de PS4, maar bij het plus pakket zit waar ook veel dingen zitten die totaal overbodig zijn (bijv. dat schermpje achterin). Jammer dat daar niet meer balans/eigen keuze in zit, dat zou de prijs nog wat kunnen drukken.
[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 10-02-2025 16:03 ]
En je krijgt er een warmtepomp bij toch?FreeMen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:52:
[...]
Ik vind het climate pakket een prijzige optie voor enkel stuur en achterstoelverwarming. De voorstoelen zijn standaard al verwarmd. Blij toe, want voor feitelijk enkel stuurverwarming (achterstoelen wordt zelden gebruikt vwb verwarming) is hij mij echt te prijzig.
Vandaag voor het eerst in de regen gereden, maar de ruitenwissers werken echt fantastisch. Precies de juiste snelheid iedere keer.
Enige waar ik tegenaan loop is klimaat. De cabine is en blijft erg vochtig. Vooral het panoramadak en de achterste ruiten links en rechts. Alleen als ik beide ruiten op verwarmen zet - en de temperatuur op HI gaat - gaat het pas goed. Maar schakel ik daarna de ruitverwarming voor uit, dan gaat de temperatuur weer naar 21 graden en wordt het weer heel vochtig.
Ik heb bij verwarming gekeken:
- Eco-klimaat staat altijd uit, volgens mij is dat correct?
- Re-circulatie: geen idee wat dit doet, maar zowel aan als uit gehad. Wat is beter?
- De slider onderaan heb ik altijd in het midden staan (tussen OFF en MAX) en soms ook iets rechts van het midden.
- De pijltjes rechts (Auto en dan boven, rechts, onder), geen idee wat dat precies doet. Ik heb nu op boven gedrukt en dan lijken de ruiten het wel iets beter te doen, maar achterbank nog steeds vochtig.
- De auto heeft natuurlijk fysieke ventilatoren met draaiknopjes. Ik weet niet wat er gebeurt als ik ze open draai, er lijkt geen lucht uit te komen heb ik het idee.
Ik ben op zoek naar de perfecte afstelling. Iemand een gouden tip waar ik naar moet kijken?
Enige waar ik tegenaan loop is klimaat. De cabine is en blijft erg vochtig. Vooral het panoramadak en de achterste ruiten links en rechts. Alleen als ik beide ruiten op verwarmen zet - en de temperatuur op HI gaat - gaat het pas goed. Maar schakel ik daarna de ruitverwarming voor uit, dan gaat de temperatuur weer naar 21 graden en wordt het weer heel vochtig.
- Re-circulatie: geen idee wat dit doet, maar zowel aan als uit gehad. Wat is beter?
- De slider onderaan heb ik altijd in het midden staan (tussen OFF en MAX) en soms ook iets rechts van het midden.
- De pijltjes rechts (Auto en dan boven, rechts, onder), geen idee wat dat precies doet. Ik heb nu op boven gedrukt en dan lijken de ruiten het wel iets beter te doen, maar achterbank nog steeds vochtig.
- De auto heeft natuurlijk fysieke ventilatoren met draaiknopjes. Ik weet niet wat er gebeurt als ik ze open draai, er lijkt geen lucht uit te komen heb ik het idee.
Ik ben op zoek naar de perfecte afstelling. Iemand een gouden tip waar ik naar moet kijken?
Ik heb een apart account voor de polestar aangemaakt. Maar wel op mijn eigen domein. Ben nog geen nadeel tegengekomen, maar ik gebruik vooral CarPlay en niet de apps op AAOS.ST10©DE schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:37:
[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 10-02-2025 19:08 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Inderdaad. Ik heb het climate pakket genomen voor de warmtepomp. Ik moet bekennen dat de stuurverwarming nu wel elke dag aan staat...
Ah idd, die zag ik even over het hoofd.
Stomme vraag misschien, maar heb je de airco ook aan staan? Die helpt enorm bij ontvochtiging. Recirculatie altijd uit zetten tenzij er buiten rook oid is, anders ben je de lucht binnen aan het recirculeren en zonder verse lucht geen goede ventilatie.X-GeaR schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:24:
Vandaag voor het eerst in de regen gereden, maar de ruitenwissers werken echt fantastisch. Precies de juiste snelheid iedere keer.
Die ga ik in de wintermaanden inderdaad wel missen denk ik maar het paste helaas niet meer in het budget. De velgen upgrade waren voor mij een must en daarmee was het budget gevuld. Wij mogen helaas niets bijbetalen.antonrops schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:08:
[...]
Inderdaad. Ik heb het climate pakket genomen voor de warmtepomp. Ik moet bekennen dat de stuurverwarming nu wel elke dag aan staat...
Oh wel benieuwd wat de rear-view met splitscreen gaat worden.
[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 11-02-2025 08:15 ]
Ja ben ik ook benieuwd naar, maar mijn P2 is 2-3 maand ervoor gemaakt 🙁SirLenncelot schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:15:
Oh wel benieuwd wat de rear-view met splitscreen gaat worden.
Eigenlijk heb ik maar twee wensen mbt de software.
- Een notificatie via de app wanneer de wagen klaar is met laden. oké ik val in herhaling... ik zal erover ophouden.
- EV-routing integratie naar AppleMaps via Carplay https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios
Ik lees ondetussen met veel plezier en interesse alle berichten en posts, leerzaam.SirLenncelot schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:06:
[...]
Ik heb een apart account voor de polestar aangemaakt. Maar wel op mijn eigen domein. Ben nog geen nadeel tegengekomen, maar ik gebruik vooral CarPlay en niet de apps op AAOS.
Heb een PS2 LRDM in de bestelling (bijna full options versie), aflevering rond juni.
Gebruikt je/jullie wellicht ook een Google Workspace "Google account" voor zijn PS2?
Dacht gelezen te hebben dat dat werd afgeraden!?
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee
23w46 -> Zou dat de refresh zijn? En wat zou de reden zijn? Alsnog meer geheugen om splitscreen mogelijk te maken?stefan3006 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:52:
[...]
Ja ben ik ook benieuwd naar, maar mijn P2 is 2-3 maand ervoor gemaakt 🙁
Volgens Polestar zelf is het enkel een workshop update, geen OTA helaas...k-jah schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:31:
Het lijkt er op dat we(eindelijk) weer een OTA update gaan krijgen: 3.4.4
[Afbeelding]
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Dat is inderdaad zo. Ik heb de update er inmiddels opstaan. Deze update zou de af en toe niet open klappende rechterbuiten spiegel issue oplossen en mijn digital-key kunnen activeren. Ben helaas getroffen door de griep, dus heb verder nog geen ervaringen met de auto na de update kunnen opdoen.Cpt. Peacock schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:09:
[...]
Volgens Polestar zelf is het enkel een workshop update, geen OTA helaas...
Op verzoek geplaatst? Dan wordt het tijd om een verzoek in te dienen …..edb1 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:49:
[...]
Dat is inderdaad zo. Ik heb de update er inmiddels opstaan. Deze update zou de af en toe niet open klappende rechterbuiten spiegel issue oplossen en mijn digital-key kunnen activeren. Ben helaas getroffen door de griep, dus heb verder nog geen ervaringen met de auto na de update kunnen opdoen.
Niet op verzoek. Naar aanleiding van een service bezoek voor mijn rechter buitenspiegel. De update zou het niet open klappen mogelijk oplossen zei de garage. Dus een verrassing.MR. RHS schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:25:
[...]
Op verzoek geplaatst? Dan wordt het tijd om een verzoek in te dienen …..
Dat zou gek zijn, mij is door polestar verteld dat ze tussendoor geen hardware updates doen. De 2024 versie is vanaf het begin voorzien van de 8gb upgrade. Maar ik twijfel daar nu ook aan..X-GeaR schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:21:
[...]
23w46 -> Zou dat de refresh zijn? En wat zou de reden zijn? Alsnog meer geheugen om splitscreen mogelijk te maken?
Beste Polestar rijders,
Ik heb sinds eergisteren voor mijn P2 LRDM/2021, vanwege een probleem met externe sound system een update gekregen naar P3.4.4.
Ik weet niet of het daarmee te maken heeft maar ik kan sinds gisteren mijn laadkabel niet meer ontkoppelen.
Mijn auto is dus vol maar staat thuis vast aan mijn laadpaal!!
Ik kan op geen manier de auto loskoppelen. Ik heb ook de laadpaal al van spanning losgekoppeld. De auto meldt dat laden gereed is. Als ik op de ontkoppel knop druk, zowel bij laadpoort als op midden console, hoor ik dat hij wil ontkoppelen. Het ledje gaat even van groen naar geel maar wordt direct weer groen en ik krijg de kabel niet los.
Ik heb alle instructies van de handleiding al gevolgd zonder succes. Ook heb ik met Polestar support contact gehad en 2 vormen van reset uitgevoerd zonder succes. De volvo/Polestar garage in Venlo weet ook niet hoe ze kunnen helpen. De latere releases van de P2 hebben een staalkabeltje onder de kofferbakbekleding voor mechanische ontkoppeling maar de 2021 versie heeft dan niet...
Dit is echt absurd. Gelukkig gebeurd dit thuis, ik moet er niet aan denken als ik straks op weg naar wintersport vast sta aan een laadpaal met een file wintersporters achter me...
Ik heb ergens vertaald uit een frans forum gevonden dat je het achterwiel kunt verwijderen en de spanbordkap en dat een klein palletje aan de binnenzijde over kunt halen... echter zegt Volvo/Polestar dat dat niet zo is...
Wie weet raad?
Ik heb sinds eergisteren voor mijn P2 LRDM/2021, vanwege een probleem met externe sound system een update gekregen naar P3.4.4.
Ik weet niet of het daarmee te maken heeft maar ik kan sinds gisteren mijn laadkabel niet meer ontkoppelen.
Mijn auto is dus vol maar staat thuis vast aan mijn laadpaal!!
Ik kan op geen manier de auto loskoppelen. Ik heb ook de laadpaal al van spanning losgekoppeld. De auto meldt dat laden gereed is. Als ik op de ontkoppel knop druk, zowel bij laadpoort als op midden console, hoor ik dat hij wil ontkoppelen. Het ledje gaat even van groen naar geel maar wordt direct weer groen en ik krijg de kabel niet los.
Ik heb alle instructies van de handleiding al gevolgd zonder succes. Ook heb ik met Polestar support contact gehad en 2 vormen van reset uitgevoerd zonder succes. De volvo/Polestar garage in Venlo weet ook niet hoe ze kunnen helpen. De latere releases van de P2 hebben een staalkabeltje onder de kofferbakbekleding voor mechanische ontkoppeling maar de 2021 versie heeft dan niet...
Dit is echt absurd. Gelukkig gebeurd dit thuis, ik moet er niet aan denken als ik straks op weg naar wintersport vast sta aan een laadpaal met een file wintersporters achter me...
Ik heb ergens vertaald uit een frans forum gevonden dat je het achterwiel kunt verwijderen en de spanbordkap en dat een klein palletje aan de binnenzijde over kunt halen... echter zegt Volvo/Polestar dat dat niet zo is...
Wie weet raad?
Ik vernam zojuist van Polestar support " De software is nu vrijgegeven via de werkplaats maar wordt in week 9 verwacht als OTA. Jouw auto is reeds voorzien van de software versie via de werkplaats.". Dus toch een OTA.Cpt. Peacock schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:09:
[...]
Volgens Polestar zelf is het enkel een workshop update, geen OTA helaas...
...Ik zou even afwachten of mijn laadkabel probleem met de P3.4.4 te maken heeft...edb1 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:27:
[...]
Ik vernam zojuist van Polestar support " De software is nu vrijgegeven via de werkplaats maar wordt in week 9 verwacht als OTA. Jouw auto is reeds voorzien van de software versie via de werkplaats.". Dus toch een OTA.
Dit is echt een rot probleem. Zoals gezegd, contact gehad met Polestar support, Volvo/Polestar servicepunt... niemand die een oplossing heeft. Ik heb nu vandaag een ANWB lidmaatschap genomen. Zij komen voor een extra fee van 131,- vandaag nog langs... ben benieuwd.
oeh ik zit nog op 3.1.9, blijkbaar wat updates gemist
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Niemand hier die zijn P2 aan een Google Workspace account heeft gekoppeld?MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:33:
[...]
Ik lees ondetussen met veel plezier en interesse alle berichten en posts, leerzaam.
Heb een PS2 LRDM in de bestelling (bijna full options versie), aflevering rond juni.
Gebruikt je/jullie wellicht ook een Google Workspace "Google account" voor zijn PS2?
Dacht gelezen te hebben dat dat werd afgeraden!?
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee
Eerst wel maar toen google op punt staat om de free accounts te stoppen overgestapt naar gmail. nu al jaren stabiel met aliassen vanuit mn workspace mails.MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:23:
[...]
Niemand hier die zijn P2 aan een Google Workspace account heeft gekoppeld?
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Rotsituatie! Ik heb geen advies, maar ben wel benieuwd naar de oplossing.Surffast schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:24:
Excuus voor de wat late reactie; bij mij betreft het een zakelijke leaseauto (en heb dus geen verlengde garantie oid) , en de Volvo garage heeft aangegeven dat alle 3x vervangen van de aandrijfassen+wiellagers onder garantie is uitgevoerd. (ik veronderstel dan garantie op het onderdeel)zonnepaneelxl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:52:
@Johnbeer
Heb jij de verlengde garantie bij de Polestar afgesloten?
Onze heeft namelijk ook dit probleem maar heb geen garantie hierop.
Inderdaad een offerte gekregen van ruim 5k.
We hebben ook een launch editie van 11/2020
[ Voor 3% gewijzigd door Johnbeer op 12-02-2025 15:23 ]
Soort-van crosspost uit het Skoda topic:
Gisteren was het eindelijk zover. Omdat het inleveren van de oude auto op dezelfde locatie kon is het ook weer gelukt om een oud en nieuw foto te maken. Heb nog steeds het hele rijtje compleet terug naar de 1e auto. En bijkbaar zijn we in 4,5 jaar een hele sitecode verder want ik heb weer dezelfde beginletter.
/f/image/jyrLotifyXc9loEC1nBnkd3a.png?f=fotoalbum_large)
Qua ruimte zal het ongetwijfeld even wennen worden, maar dat ben ik alweer vergeten zodra ik het gas indruk. Nu lekker genieten en alle functies ontdekken. En als het weer wat beter weer is ook her en der eens "achter de schermen" kijken om de dashcam weer in te bouwen.
Gisteren was het eindelijk zover. Omdat het inleveren van de oude auto op dezelfde locatie kon is het ook weer gelukt om een oud en nieuw foto te maken. Heb nog steeds het hele rijtje compleet terug naar de 1e auto. En bijkbaar zijn we in 4,5 jaar een hele sitecode verder want ik heb weer dezelfde beginletter.
/f/image/jyrLotifyXc9loEC1nBnkd3a.png?f=fotoalbum_large)
Qua ruimte zal het ongetwijfeld even wennen worden, maar dat ben ik alweer vergeten zodra ik het gas indruk. Nu lekker genieten en alle functies ontdekken. En als het weer wat beter weer is ook her en der eens "achter de schermen" kijken om de dashcam weer in te bouwen.
)
Geprobeerd maar dat kan/kon toen niet. Daarom maar separaat account gekoppeld.MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:23:
[...]
Niemand hier die zijn P2 aan een Google Workspace account heeft gekoppeld?
Welkom! Mooie kleur PolestarSmurf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:28:
[Afbeelding]
Welke dashcam gebruik je? Ik heb deze een mirror dashcam gemonteerd want neemt geen ruimte in waardoor ik minder gezichtsveld heb.
Dit is toch de nieuwe standaard Vapour kleur? Die heb ik ook bekeken in de Polestar show en vond die kleur verrassend mooi. Normaal zijn de mooiere kleuren extra betaald maar van alle kleuren vind ik deze gratis Vapour het mooiste met misschien Midnight als alternatief. Maar die nieuwe standaard kleur is heel fris en er zit een bepaalde glanskleur op die hem regelmatig wat anders doet laten lijken qua kleur. Erg mooi!Smurf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:28:
[Afbeelding]
Geniet ervan en laat voor je eerste indrukken weten!
In de handleiding is een afbeelding van de nieuwe splitscreen parkeercamera te vinden die er in de volgende update aankomt (dus alleen voor de recente modellen): https://www.polestar.com/...58336fcac0a80151508b1437/
:strip_exif()/f/image/NsZkI9zNceNhRL9PW3crPuNb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er m.i. niet echt handig uit, en heb er ook nooit echt nood aan gehad.
:strip_exif()/f/image/NsZkI9zNceNhRL9PW3crPuNb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er m.i. niet echt handig uit, en heb er ook nooit echt nood aan gehad.
Op Reddit zag ik iemand die zelf met VIDA de update naar 3.4.4 heeft gedaan (waar die splitscreen camera o.a. in zit).
De auto is na de update P3.4.4 diverse malen geladen maar gelukkig ontkoppelde de laadkabel tot nu toe netjes.Surffast schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:22:
[...]
...Ik zou even afwachten of mijn laadkabel probleem met de P3.4.4 te maken heeft...
Dit is echt een rot probleem. Zoals gezegd, contact gehad met Polestar support, Volvo/Polestar servicepunt... niemand die een oplossing heeft. Ik heb nu vandaag een ANWB lidmaatschap genomen. Zij komen voor een extra fee van 131,- vandaag nog langs... ben benieuwd.
Misschien toch een andere oorzaak?
edb1 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:57:
[...]
De auto is na de update P3.4.4 diverse malen geladen maar gelukkig ontkoppelde de laadkabel tot nu toe netjes.
Misschien toch een andere oorzaak?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/5lz4sfwBw9Z4K3ttRYGCJRFl.gif?f=user_large)
Ik blijf mijn Viofo A129 Pro Duo gebruiken. Die heb ik gekocht toen ik de Kodiaq kreeg en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Fijne betrouwbare cam die ook bij mindere omstandigheden goed beeld geeft. Ik plaats de camera rechts achter de binnenspiegel zodat hij (inderdaad) niet in het gezichtsveld zit. Voor inbouwen heb ik deze video gevonden, en dat lijkt mij voor deze auto ook de makkelijkste route om de rear-cam aan te sluiten.VonDutch schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:49:
[...]
Welkom! Mooie kleur Polestar![]()
Welke dashcam gebruik je? Ik heb deze een mirror dashcam gemonteerd want neemt geen ruimte in waardoor ik minder gezichtsveld heb.
Bij de Kodiaq was ik via de binnenverlichting recht naar achter gegaan, maar daar zit nu een glasplaat in de weg
Het is inderdaad Vapour. Zoals je aan de Kodiaq ziet betaal ik liever bij voor andere opties dan kleur, dus ik had bij de originele (MY24) bestelling ook voor de standaard Magnesium gekozen, wat weer een hele lichte grijstint was. En daar had ik vast ook heel tevreden mee geweest, maar toen bij het her-configureren de beschikbare MY25 kleuren zag was dit wel de kleur die ik ook gekozen zou hebben als geld niet uit had gemaakt. Dat is dus zeker een bonus.Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:04:
[...]
Dit is toch de nieuwe standaard Vapour kleur? Die heb ik ook bekeken in de Polestar show en vond die kleur verrassend mooi. Normaal zijn de mooiere kleuren extra betaald maar van alle kleuren vind ik deze gratis Vapour het mooiste met misschien Midnight als alternatief. Maar die nieuwe standaard kleur is heel fris en er zit een bepaalde glanskleur op die hem regelmatig wat anders doet laten lijken qua kleur. Erg mooi!
Geniet ervan en laat voor je eerste indrukken weten!
Inmiddels 2 dagen rond gereden en vooral van die kleine dingen tegen gekomen die dan net even anders werken dan je gewend bent. Maar niks wat na een korte speurtocht in de handleiding niet opgelost was:
In het hand-over center hadden ze voor de presentatie de parkeerverlichting aan gezet. Duurde even voor ik doorhad dat de verlichtingsstand op stadslicht stond ipv auto.
En de ruitenwissers hebben blijkbaar een aparte knop voor de automatische stand in plaats van dat dat net zoals bij VAG in de interval stand zit ingebakken.
Maar in grote lijnen is het vooral lekker veel rijden en genieten geweest. En misschien iets te veel stoplicht- en/of tussensprintjes, maar daar doe je niks aan
En nog ter informatie voor de firmware disucussie in dit draadje: Mijn auto was ook nog geleverd met versie 3.3.16.
[ Voor 3% gewijzigd door Smurf op 13-02-2025 10:28 ]
)
Dank @VonDutch voor je antwoord.VonDutch schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:33:
[...]
Eerst wel maar toen google op punt staat om de free accounts te stoppen overgestapt naar gmail. nu al jaren stabiel met aliassen vanuit mn workspace mails.
Dan ga ik mijn P2 straks toch koppelen aan mijn (overigens gratis) Google Workspace account, lijkt me wel zo handig met al mijn history in Google Maps en het feit dat ik ook met mijn iPhone ingelogd ben op dat Google Workspace account.
Meer mensen goede (of slechte) ervaringen met Google Workspace en de P2?
Als je met Google Workspace gewoon je gmail account bedoeld (want daarmee log je in) dan heb ik wel ervaringen met de XC40 die ook AAOS gebruikt. En wat mij betreft is een Google account wel vereist om optimaal gebruik te maken van die connectie. Zeker met met een Android telefoon zullen dat sowieso wel doen denk ik, werkt gewoon ideaal. Wat ik nog wel mis is de Google agenda connectie.MrMGeeIsTheName schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:32:
[...]
Dank @VonDutch voor je antwoord.![]()
![]()
Dan ga ik mijn P2 straks toch koppelen aan mijn (overigens gratis) Google Workspace account, lijkt me wel zo handig met al mijn history in Google Maps en het feit dat ik ook met mijn iPhone ingelogd ben op dat Google Workspace account.
Meer mensen goede (of slechte) ervaringen met Google Workspace en de P2?
Als ik na de zomer overstap naar de PS2 zal ik dus ook gewoon weer mijn huidige Gmail account gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 13-02-2025 14:21 ]
Ik ben me aan het orienteren op een laadpaal voor mijn Polestar 2. Als dit een beetje betaalbaar is ook bi-rectioneel, ter voorbereiding op de toekomst. Ik dacht te weten dat de Polestar 2 dit niet ondersteunt, maar toevallig kwam ik op deze pagina terecht:
https://www.ilumen.solar/...hqML197kmcJBoCjvsQAvD_BwE
Tot mijn verbazing staat in deze tabel dat de Polestar 2 ook geschikt is voor ontladen:
deze tabel
Er staat geen enkele informatie bij over welk type ontladen (V2L/V2H/V2G). Herkent iemand dit? Het lijkt ook nog een laadpaal in ontwikkeling te zijn, dus vraag me ook af hoe betrouwbaar dit is.
https://www.ilumen.solar/...hqML197kmcJBoCjvsQAvD_BwE
Tot mijn verbazing staat in deze tabel dat de Polestar 2 ook geschikt is voor ontladen:
deze tabel
Er staat geen enkele informatie bij over welk type ontladen (V2L/V2H/V2G). Herkent iemand dit? Het lijkt ook nog een laadpaal in ontwikkeling te zijn, dus vraag me ook af hoe betrouwbaar dit is.
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
MY25 kan tot 205kW laden. Zijn er mensen die dit nu ook hebben in hun PS2 en in hoeverre is dit in praktijk haalbaar? Mijn XC40 van nu kan max 150kW laden maar die schiet in een tel naar de 150 toe als ik natuurlijk een snellader heb ingevoerd en de auto goed heeft kunnen opwarmen. Lukt dit ook met 205kW in de Polestar 2? Van 10-80% in 28min, waarbij ik zelf vaak nu tot 70% max laad omdat de boel daarna zo in elkaar is gevallen dat ik het zonde tijd vind. Zou mooi zijn als de PS2 op dat gebied ook net even een stap verder gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 13-02-2025 16:39 ]
YouTube: Polestar 2 LR SM refresh charging testJuancho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:38:
MY25 kan tot 205kW laden. Zijn er mensen die dit nu ook hebben in hun PS2 en in hoeverre is dit in praktijk haalbaar? Mijn XC40 van nu kan max 150kW laden maar die schiet in een tel naar de 150 toe als ik natuurlijk een snellader heb ingevoerd en de auto goed heeft kunnen opwarmen. Lukt dit ook met 205kW in de Polestar 2? Van 10-80% in 28min, waarbij ik zelf vaak nu tot 70% max laad omdat de boel daarna zo in elkaar is gevallen dat ik het zonde tijd vind. Zou mooi zijn als de PS2 op dat gebied ook net even een stap verder gaat.
Nog steeds last? Het ik heb het helaas ook al een tijdje inmiddels. Resets werken niet…kevertje1977 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 05:56:
Op de Polestar 2 NL/B Club facebook pagina vraagt iemand dit :
[...]
Ik heb exact hetzelfde. In Belgie geen problemen. In Nederland al weken 3G en dus heel erg traag met laden van Google Maps etc.
Iemand een idee of dit aan Odido ligt ? Het maakt echt niet uit of de auto buiten is of in een garage. Het is in heel Nederland op het moment 3G met de Polestar 2
Mijn polestar staan nu op Status: Pre-productie levering juni. Zal dit nog naar voren komen? Of zal ik nog echt moeten wachten op juni
Is het in de Polestar app mogelijk om in te stellen tot hoe ver hij mag laden of kan dit enkel vanuit de auto?
Bij mijn huidige Mustang Mach E kan dit via de app en standaard laadt ik tot 90% maar indien nodig pas ik het via de app aan naar 100%. Ik heb erop gezocht op het internet maar krijg het idee dat dit bij PS alleen in de auto kan.
Bij mijn huidige Mustang Mach E kan dit via de app en standaard laadt ik tot 90% maar indien nodig pas ik het via de app aan naar 100%. Ik heb erop gezocht op het internet maar krijg het idee dat dit bij PS alleen in de auto kan.
Nee hoor, kan ook middels app. Sterker nog, is 1 van de opties in het homescreen.FreeMen schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:36:
Is het in de Polestar app mogelijk om in te stellen tot hoe ver hij mag laden of kan dit enkel vanuit de auto?
Zie bv: https://www.motortrend.co...ll-the-ev-apps-pros-cons/
[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 13-02-2025 22:51 ]
Ah top, bedankt. Weer een pluspunt afgevinktrenegrunn schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:41:
[...]
Nee hoor, kan ok middels app. Sterker nog, is 1 van de opties in het homescreen.
Zie bv: https://www.motortrend.co...ll-the-ev-apps-pros-cons/
Hallo polestar-eigenaars. Ik krijg binnenkort mijn 2024 LRSM P2 via zakelijke lease en heb een paar vragen.
- Ik zie dat de P2 nog steeds software-updates ontvangt. Ik neem aan dat ik deze niet zelf kan installeren. Kan ik gewoon naar Polestar/Volvo service gaan en vragen of ze dit willen updaten? Ik heb een zakelijk leasecontract dus ik vraag me af of het bedrijf de kosten hiervan dekt.
- Ik lees dat de P2 wordt geleverd met een 3-jarig abonnement voor de 4G-module. Weten we hoeveel het kost als dat abonnement afloopt? Heeft deze module ook een gebruikslimiet? Stel dat ik veel video's/muziek bekijk, zou ik dan een maandelijkse limiet bereiken?
- Ik ben benieuwd welke goede gewoonten u toepast om de levensduur van de batterij door de jaren heen te verlengen. Stel dat ik thuiskom met 60% batterij, moet ik hem dan gewoon in het stopcontact steken (als ik hem niet per se vol nodig heb)? Hoe zit het met 80%, 90%? Ik heb gelezen dat ik mijn maximale batterijlading op zijn minst op 90% moet zetten.
Updates komen naar de auto toe, kun je zelf installerencarefree7 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:13:
Hallo polestar-eigenaars. Ik krijg binnenkort mijn 2024 LRSM P2 via zakelijke lease en heb een paar vragen.
- Ik zie dat de P2 nog steeds software-updates ontvangt. Ik neem aan dat ik deze niet zelf kan installeren. Kan ik gewoon naar Polestar/Volvo service gaan en vragen of ze dit willen updaten? Ik heb een zakelijk leasecontract dus ik vraag me af of het bedrijf de kosten hiervan dekt.
- Ik lees dat de P2 wordt geleverd met een 3-jarig abonnement voor de 4G-module. Weten we hoeveel het kost als dat abonnement afloopt? Heeft deze module ook een gebruikslimiet? Stel dat ik veel video's/muziek bekijk, zou ik dan een maandelijkse limiet bereiken?
- Ik ben benieuwd welke goede gewoonten u toepast om de levensduur van de batterij door de jaren heen te verlengen. Stel dat ik thuiskom met 60% batterij, moet ik hem dan gewoon in het stopcontact steken (als ik hem niet per se vol nodig heb)? Hoe zit het met 80%, 90%? Ik heb gelezen dat ik mijn maximale batterijlading op zijn minst op 90% moet zetten.
Data abonnement is nog steeds onbekend, er is mij geen limiet bekend
Mijn auto wordt elke avond naar 90% geladen, en ik ben de eigenaar. Als leaseklant lig je daar toch niet wakker van?
Er is officieel geen data limiet op het abonnement. Maar je mag het proberen door een paar uur Amazon prime te bingen in de auto.
Ik heb op reddit ooit opgepikt dat het data abonnement gewoon blijft werken na drie jaar, al kregen eerste eigenaren een extra jaar.
Ik heb sinds vorig jaar mei 2 updates over-the-air gekregen. Opeens was er een update die alleen door dealers geïnstalleerd kon worden maar naar verluidt komt eind deze maand weer een OTA update beschikbaar. Ik neem aan dat dat inclusief de functionaliteiten van de dealer-update is.
Ik lease ook zakelijk en laad meestal tot 90% op. Ik heb een standaard range, dat is prima voldoende met 90% en zo weet ik dat dat in het 5e lease jaar ook nog zo is. Alleen als ik een flinke rit moet maken laad ik tot 100%.
Ik heb op reddit ooit opgepikt dat het data abonnement gewoon blijft werken na drie jaar, al kregen eerste eigenaren een extra jaar.
Ik heb sinds vorig jaar mei 2 updates over-the-air gekregen. Opeens was er een update die alleen door dealers geïnstalleerd kon worden maar naar verluidt komt eind deze maand weer een OTA update beschikbaar. Ik neem aan dat dat inclusief de functionaliteiten van de dealer-update is.
Ik lease ook zakelijk en laad meestal tot 90% op. Ik heb een standaard range, dat is prima voldoende met 90% en zo weet ik dat dat in het 5e lease jaar ook nog zo is. Alleen als ik een flinke rit moet maken laad ik tot 100%.
Mijne ging uiteindelijk van "levering eind februari" naar 11 februari. Waarschijnlijk zit er een paar weken marge op om mogelijke vertragingen tijdens transport op te kunnen vangen (want iedereen is blij met eerder, maar niet met later), maar verwacht geen maanden verschil.r6aw schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:22:
Mijn polestar staan nu op Status: Pre-productie levering juni. Zal dit nog naar voren komen? Of zal ik nog echt moeten wachten op juni
)
Echt juni helaas.r6aw schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:22:
Ik heb een tweedehands Polestar 2 uit december 2020 en volgens de Polestar website "loopt" het connectiviteitsabonnement nog tot 13-12-2026. Maar geen idee hoeveel waarde ik aan die informatie kan hechten.guido66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:32:
[...]
Updates komen naar de auto toe, kun je zelf installeren
Data abonnement is nog steeds onbekend, er is mij geen limiet bekend
Mijn auto wordt elke avond naar 90% geladen, en ik ben de eigenaar. Als leaseklant lig je daar toch niet wakker van?
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Idem hier, PS2 uit 2021 maar zie nergens iets van datum abonnement. Eigenaar is overgedragen op Polestar.com en zie bij mijn account niks staan. Hier staat enkel batterij %, kilometerteller, VIN, specificaties bekijken, handleiding en service en onderhoud met aantal dagen of kilometers. Ik ga er ook niet achter vragen, ga er vanuit dat het nog wel een tijdje duurt voor dat afloopt.dreamtheater42 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:05:
[...]
Ik heb een tweedehands Polestar 2 uit december 2020 en volgens de Polestar website "loopt" het connectiviteitsabonnement nog tot 13-12-2026. Maar geen idee hoeveel waarde ik aan die informatie kan hechten.
Zijn er meer mensen bij wie de auto uit het Polestar profiel is verdwenen? In de app krijg ik het scherm van 'Start koppelingsproces / Koppelen met Polestar 2' terwijl ik wel ingelogd ben en als ik op de website kijk staat er geen auto meer in mijn profiel: :strip_exif()/f/image/0yRS8TVJ0ifN6Khb4vpKplyd.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend stond hij er nog wel in, maar nu dus weg.... Ik zal zometeen toch maar even op de oprit kijken, of hij er nog wel staat
:strip_exif()/f/image/0yRS8TVJ0ifN6Khb4vpKplyd.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend stond hij er nog wel in, maar nu dus weg.... Ik zal zometeen toch maar even op de oprit kijken, of hij er nog wel staat

Er zijn, gelukkig, ook mensen die een lease-auto behandelen alsof die van hunzelf is. Sterker nog, ik ben er extra zuinig op omdat het niet mijn bezit is. Als ik dingen uitleen, hoop ik ook dat mensen voorzichtig zijn met mijn spullen.guido66 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:32:
[...]
Same for me.r6aw schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:22:
Heb nog nooit zo lang motten wachten op een nieuwe (lease)auto
N.a.v het probleem contact gehad met Polestar en ik kreeg een erg behulpvolle medewerker aan de lijn. Hij zag de auto wel in mijn profiel staan maar hij kon het probleem niet met me oplossen omdat de activity-key leeg was en ik dus mijn telefoon niet opnieuw kon koppelen. Dat is weer het gevolg van bezuinigingen van de leasemaatschappij Leaseplan/Ayvens die me niet naar een dealer laat gaan. De lokale garage gevraagd om bij de laatste onderhoudsbeurt deze sleutel uit het systeem te laten halen (al twijfelend of ze dat wel kunnen, maar ja) en ze gaven me aan dat het gebeurd was. Niet dus.PvS_68 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:32:
Zijn er meer mensen bij wie de auto uit het Polestar profiel is verdwenen? In de app krijg ik het scherm van 'Start koppelingsproces / Koppelen met Polestar 2' terwijl ik wel ingelogd ben en als ik op de website kijk staat er geen auto meer in mijn profiel: [Afbeelding]
Nu dus een afspraak maken bij een dealer om dit te laten fixen en voorlopig dus geen remote functies op mijn Polestar
Overigens gaf de medewerker aan dat voor nieuwere modellen een verdubbeling van geheugen plaats had gevonden en ook een vernieuwde Qualcomm chip. Voor wie iets aan die info heeft.
Mijn auto moet er in september uit en ik twijfel enorm of de opvolger weer een P2 gaat worden. Hij rijdt echt heerlijk maar ik heb nog nooit zoveel gescholden op een auto omdat de software weer eens niet deed wat het zou moeten doen. De Polestar medewerker vond ook dat ik met 1 keer in de 2 a 3 weken de console resetten omdat er weer eens iets niet werkt, echt wel aan de hoge kant zat.
Mijne is vorige week vrijdag besteld, nog geen leverdatum maar hou rekening met eind juli.MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:26:
[...]
Same for me.
Heb nog nooit zo lang motten wachten op een nieuwe (lease)auto
Alhoewel dat best nog even is is het toch meer dan 2x zo snel is als de 13 maanden welke ik gewacht heb op mijn huidige auto (Mustang mach E)

Ik hoop dat de kinderziektes er een beetje uit zijn met het huidige MY25. Ik heb eigenlijk altijd modellen gereden welke minder dan een jaar op de markt waren (MME zelfs 1 vd eerste in NL) maar nooit echt issues gehad. Met de PS2 MY25 voor het eerst een "oud" model, eigenlijk niks voor mij maar goed, veel waar voor je (lease) geld.PvS_68 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:06:
[...]
Mijn auto moet er in september uit en ik twijfel enorm of de opvolger weer een P2 gaat worden. Hij rijdt echt heerlijk maar ik heb nog nooit zoveel gescholden op een auto omdat de software weer eens niet deed wat het zou moeten doen. De Polestar medewerker vond ook dat ik met 1 keer in de 2 a 3 weken de console resetten omdat er weer eens iets niet werkt, echt wel aan de hoge kant zat.
Overigens is de leaseprijs bij avyens voor een 2e keer in een week tijd verhoogd.
Obv de huidige leaseprijzen zou ik nu nog enkel een SRSM plus zonder iets erbij kunnen rijden vs LRSM plus + pro pack welk ik vorige week besteld heb. Timing is key blijkt maar weer
[ Voor 30% gewijzigd door FreeMen op 14-02-2025 19:45 ]
Plus pack is nog gratis hé, actie van Volvo.FreeMen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:41:
[...]
Ik hoop dat de kinderziektes er een beetje uit zijn met het huidige MY25. Ik heb eigenlijk altijd modellen gereden welke minder dan een jaar op de markt waren (MME zelfs 1 vd eerste in NL) maar nooit echt issues gehad. Met de PS2 MY25 voor het eerst een "oud" model, eigenlijk niks voor mij maar goed, veel waar voor je (lease) geld.
Overigens is de leaseprijs bij avyens voor een 2e keer in een week tijd verhoogd.
Obv de huidige leaseprijzen zou ik nu nog enkel een SRSM plus zonder iets erbij kunnen rijden vs LRSM plus + pro pack welk ik vorige week besteld heb. Timing is key blijkt maar weer
Klopt maar dat was vorige week zo en nu nog zo maar de leaseprijs is ondertussen wel met € 50 per maand gestegen in een week tijd. Overigens is het enkel gratis bij de LR, niet bij de SR.Juancho schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:29:
[...]
Plus pack is nog gratis hé, actie van Volvo.
En het plus pakket is niet meer het pluspakket wat het geweest is, het bevat nog maar de helft van de extra's tov het plus pakket van MY24

In de zomer zag ik wel eens 211Kw kort voorbij komen, de laadcurve blijft lang stabiel op 175 tot 150 Kw in de zomer, en zakt van 70% langzaam weg en bij 80% zakt hij weg tot 65Kw.Juancho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:38:
nu in de winter zag ik van de week 155Kw als maximum en bleef zo rond de 135Kw laden. (MY24)
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Thanks! Dat zijn opzich prima cijfers voor de geüpdate PS2.AteZ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:13:
[...]
In de zomer zag ik wel eens 211Kw kort voorbij komen, de laadcurve blijft lang stabiel op 175 tot 150 Kw in de zomer, en zakt van 70% langzaam weg en bij 80% zakt hij weg tot 65Kw.
nu in de winter zag ik van de week 155Kw als maximum en bleef zo rond de 135Kw laden. (MY24)
Fingers crossed voor je dat Ayvens ook echt gaat leveren. Vorig jaar meegemaakt dat ze gewoon de order annuleren....FreeMen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:41:
[...]
Ik hoop dat de kinderziektes er een beetje uit zijn met het huidige MY25. Ik heb eigenlijk altijd modellen gereden welke minder dan een jaar op de markt waren (MME zelfs 1 vd eerste in NL) maar nooit echt issues gehad. Met de PS2 MY25 voor het eerst een "oud" model, eigenlijk niks voor mij maar goed, veel waar voor je (lease) geld.
Dat dacht ik ook, tot het ze niet zint dan knallen ze de bestelling eruit. #Neverforget.FreeMen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:41:
[...]
De nieuwe (te dure) wordt over 2 dagen bezorgd.
Ik heb voor a.s. vrijdag een 2de proefrit bij Polestar geboekt. Dit keer gaat de vrouw mee, dus dat betekent dat het serieuzer wordt
. Zonder gekheid, de PS2 (MY2025) stond al in de top 3 op onze shortlist. Mooie wagen om te zien en de techniek is een flinke verbeteringen tov onze huidige 1e generatie XC40 P8.
De vrouw wil vooral bekijken hoe de auto bevalt qua hoogte (ze/wij vinden SUV rijden echt geweldig) en ik wil zelf wat meer de praktische zaken van de auto testen zoals opbergruimte, die bekerhouders, kofferbak, achterplaatsen etc. Bij mijn eigen proefrit van een paar weken terug niet genoeg aan toe gekomen. Bovendien wil ik eigenlijk ook even het snelladen testen, maar dan moet ik Polestar vragen of ze de auto wellicht op zo'n 40% kunnen laten staan voor onze proefrit, dan kan je na een uurtje rijden incl. opwarmen batterij via Maps dat ook even testen.
Teven zullen we dan gelijk keuzes maken wbt kleur (midnight blue of de nieuwe standaard Vapour) en evt. het (dure) lichte nappa interieur waarvoor we dan wel de trekhaak moeten laten vallen.
De vrouw wil vooral bekijken hoe de auto bevalt qua hoogte (ze/wij vinden SUV rijden echt geweldig) en ik wil zelf wat meer de praktische zaken van de auto testen zoals opbergruimte, die bekerhouders, kofferbak, achterplaatsen etc. Bij mijn eigen proefrit van een paar weken terug niet genoeg aan toe gekomen. Bovendien wil ik eigenlijk ook even het snelladen testen, maar dan moet ik Polestar vragen of ze de auto wellicht op zo'n 40% kunnen laten staan voor onze proefrit, dan kan je na een uurtje rijden incl. opwarmen batterij via Maps dat ook even testen.
Teven zullen we dan gelijk keuzes maken wbt kleur (midnight blue of de nieuwe standaard Vapour) en evt. het (dure) lichte nappa interieur waarvoor we dan wel de trekhaak moeten laten vallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 17-02-2025 16:13 ]
Ik hoop ook snel van ons wagenparkbeheer te horen dat mijn P2 in bestelling is en niet wordt geannuleerd. Bijzonder is dat als je nu bij Ayvens kijkt er een extra korting wordt gegeven voor alle versies, waardoor de leaseprijzen zelfs lager liggen dan begin januari bij 60mnd, 10.000 p/j. Scheelt toch drie tientjes per maand.
Bij kortere leasetermijn en hogere jaarlijkse km (bij ons 48mnd, 35000km p/j) ligt het nu wel wat hoger.
Bij kortere leasetermijn en hogere jaarlijkse km (bij ons 48mnd, 35000km p/j) ligt het nu wel wat hoger.
Snelladen testen tijdens een proefrit is wel lastig, omdat het afhankelijk is van externe factoren (temperatuur, laadpaal) en eigen keuzes (op tijd opwarmen, %-lading accu, benodigde lading). Wat je eigenlijk wil weten is hoe lang je op een lange (vakantie)rit bij een snellaadpaal moet staan, waarbij je van ca 20% naar 80% laadt. In andere situaties laad je namelijk anders, namelijk gewoon tijdens je afspraak of 's nachts. Ik kan je nu al verklappen dat je laadduur op een vakantierit vooral wordt bepaald door de snelheid van de wc-gang van jou of jouw gezin en hoe snel je koffie wordt geserveerd.Juancho schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:12:
Ik heb voor a.s. vrijdag een 2de proefrit bij Polestar geboekt. Dit keer gaat de vrouw mee, dus dat betekent dat het serieuzer wordt. Zonder gekheid, de PS2 (MY2025) stond al in de top 3 op onze shortlist. Mooie wagen om te zien en de techniek is een flinke verbeteringen tov onze huidige 1e generatie XC40 P8.
I know, we hebben afgelopen vakantie een roadtrip gemaakt naar Noord Spanje met onze 1e generatie XC40 (vergelijkbaar met de eerst generatie PS2). En dat ding is natuurlijk een baksteen op de weg, erg hoog verbruik, matige range (in de zomer vaak rond de 350km max). Maar snelladen gaat eigenlijk altijd goed, ook in deze koudere temperatuten. Zolang Maps genoeg tijd heeft om de batterij voor te verwarmen haal ik die 150kW altijd binnen een tel. Helaas niet al te lang en daar zou juist de PS2 2025 een flinke vooruitgang in gemaakt moeten hebben als ik ook zo die video van Bjorn bekijk. Hogere piek van 200kW sowieso en vervolgens een stuk langer stabiel op 150kW. Dat zal als het goed is al een hele grote stap voorwaarts zijn incl. veel meer actieradius.Highland schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Snelladen testen tijdens een proefrit is wel lastig, omdat het afhankelijk is van externe factoren (temperatuur, laadpaal) en eigen keuzes (op tijd opwarmen, %-lading accu, benodigde lading). Wat je eigenlijk wil weten is hoe lang je op een lange (vakantie)rit bij een snellaadpaal moet staan, waarbij je van ca 20% naar 80% laadt. In andere situaties laad je namelijk anders, namelijk gewoon tijdens je afspraak of 's nachts. Ik kan je nu al verklappen dat je laadduur op een vakantierit vooral wordt bepaald door de snelheid van de wc-gang van jou of jouw gezin en hoe snel je koffie wordt geserveerd.
Maar toch test ik dat graag na een uurtje proefrijden, maargoed, ik ken alle randvoorwaarden en de accu moet dan eigenlijk bij vertrek rond de 40% staan. Dan kan je het redelijk goed testen. Maar ik zal vast niet de enige zijn die ochtend voor een proefrit
Los van dat vertrouw ik Polestar wel op een hele goede laadcurve. Bij merken als BYD ligt dat totaal anders.
Zelf heb ik een P2 en de vriendin een XC40 hybride.Juancho schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:12:
Ik heb voor a.s. vrijdag een 2de proefrit bij Polestar geboekt. Dit keer gaat de vrouw mee, dus dat betekent dat het serieuzer wordt. Zonder gekheid, de PS2 (MY2025) stond al in de top 3 op onze shortlist. Mooie wagen om te zien en de techniek is een flinke verbeteringen tov onze huidige 1e generatie XC40 P8.
Op gebied van ruimte en comfort is de XC40 met voorsprong de betere wagen. De XC40 heeft betere stoelen en je krijgt meer beenruimte vooraan. Passagiers hebben ook meer ruimte, maar dat maakt me niet uit. De koffer van de P2 is zeer vergelijkbaar, maar in hoogte lever je ook in.
Op gebied van looks wint de P2 vlotjes, maar dat is persoonlijk.
Zolang je bereid bent in te leveren op comfort kan het een goede switch zijn.
Inleveren op comfort doen we niet graag maar ik heb niet direct een verschil gemerkt hierin bij mijn 1e proefrit eigenlijk. Wij zullen dan het plus pakket hebben met ook die stoelupgrade. En heel misschien, als we het waard vinden, de fors duurdere upgrade met nappa leder. Maar van binnen vond ik de showroom auto wat mooier/gezelliger/sfeevoller dan de XC40 die we nu hebben. Dat schaar ik ook onder comfort. Qua weglegging ook niet enorm veel verschil gemerkt, het is eerder dat de Volvo door de lompheid wat meer schokt en doet over drempels etc. Maar beide wagens vond ik behoorlijk aan elkaar gewaagd wat natuurlijk ook niet zo gek is.Li1quid schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:09:
[...]
Zelf heb ik een P2 en de vriendin een XC40 hybride.
Op gebied van ruimte en comfort is de XC40 met voorsprong de betere wagen. De XC40 heeft betere stoelen en je krijgt meer beenruimte vooraan. Passagiers hebben ook meer ruimte, maar dat maakt me niet uit. De koffer van de P2 is zeer vergelijkbaar, maar in hoogte lever je ook in.
Op gebied van looks wint de P2 vlotjes, maar dat is persoonlijk.
Zolang je bereid bent in te leveren op comfort kan het een goede switch zijn.
Ruimte is voor ons geen issue, we hebben heel beperkt iemand op de achterbank zitten en onze hond is zo klein dat die een eigen autostoel/mand heeft die op de achterbank kan. Kofferruimte is ook meer dan prima.
Wat ons wel een meerwaarde gaat opleveren, als het de PS2 wordt, is de flinke upgrade in actieradius en een tikkie sneller laden. Ook dat kan je onder comfort schatten, we moeten nu regelmatig op vaste ritten toch nog net ff snelladen omdat we het met 300km niet redden. Met de 2025 PS2 moet dat makkelijk lukken, dus in 1 streep naar huis ipv in het donker en in de kou te snelladen
Vandaag voor het eerst lang problemen met internet verbinding. Constant geen verbinding af en toe zie ik hem verbinding maken met LTE en dan weer uit gaan. Max halve minuut verbinding. Reset, tcam reset, allen geen effect. Iemand anders dit probleem ook?
Ja, hier ook vandaag, ook in het Xc40 topic te lezen (zelfde software en data verbinding)Hardleers schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:23:
Vandaag voor het eerst lang problemen met internet verbinding. Constant geen verbinding af en toe zie ik hem verbinding maken met LTE en dan weer uit gaan. Max halve minuut verbinding. Reset, tcam reset, allen geen effect. Iemand anders dit probleem ook?
Ja ik ook, na tcam reset weer ok. Daarvoor geen LTE maar streepjes met !Hardleers schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:23:
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.