Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:53
rolfio schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Mooie auto hoor, velgen ook erg gaaf! Mag ik vragen wat je rijbereik is en je gemiddelde verbruik? Is de P2 (veel) zuiniger dan de XC40 vraag ik me af...
Tijdens mijn proefrit van een paar weken terug zat ik op 17,5kWh op een rit van 30km (snelweg en binnendoor gecombineerd) terwijl het buiten 1 of 2 graden was en vrij koud en wat wind. De RA van de PS2 gaf aan nog 290km bij 64% SoC. Ter vergelijking, mijn XC40 P8 eerste editie zat bij wegrijden naar de PS dealer op 280km ongeveer met 90% ;).

Dus ja, een heel stuk zuiniger dan de XC40 :).

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 01-02-2025 12:19 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:49
Juancho schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:17:
[...]

Tijdens mijn proefrit van een paar weken terug zat ik op 17,5kWh op een rit van 30km (snelweg en binnendoor gecombineerd) terwijl het buiten 1 of 2 graden was en vrij koud en wat wind. Dus ja, een heel stuk zuiniger dan de XC40 :).
Das een pak zuiniger idd :)

Maar als ik dan weer hier kijk zie ik bij beide auto's dezelfde verbruikswaarden staan :/

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07 18:40
rolfio schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:21:
[...]

Das een pak zuiniger idd :)

Maar als ik dan weer hier kijk zie ik bij beide auto's dezelfde verbruikswaarden staan :/
De vergelijking is wat scheef. @Juancho rijdt een pre-facelift XC40 en ook nog eens een dual motor ipv single motor. Ook de XC40/EX40 is afgelopen jaar een stuk zuiniger geworden, maar niet zoveel als de Polestar.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 01-02-2025 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pavare
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:51
Mijn eerste post hier, dus eerst maar eens voorstellen. Mijn naam is Paul, ik ben projectleider bij een groot landelijk installatiebedrijf en woon in het Westland, ook wel bekend als de glazen stad. Ik sta op het punt mijn eerste BEV in bestelling te zetten bij ons wagenparkbeheer. De keuze is gevallen op een Polestar 2 SRSM met Plus pakket en HK. In Midnight. De SR omdat ik toch aan een thuislader moet, en dagelijks max 150km zal rijden. Voor die enkele keer dat ik verder moet maakt het me niet zoveel uit of ik bij Luik of in Luxemburg moet laden, en het geeft ruimte voor wat extra opties.
Zo twijfel ik nog over Pixel verlichting. Bij ons in het westen is het eigenlijk nooit echt donker, en Led is sowieso al een upgraden tov mijn huidige Ford Kuga met halogeen. De polestar heeft al een grootlichtassistent. Werkt dat goed?
Verder zit ik nog met Pilot. ACC zit er tegenwoordig altijd standaard op, dus ik vraag me dan af wat de meerwaarde is.
Verder denk ik er nog over om de rubber kofferbakmat en vloermatten er bij te nemen. Kost 2 euro per maand, dus te overzien. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23:02
Ik heb de rubbermatten van Elmasline 3D. Zijn top, maar kan je vast niet meeleasen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
Pavare schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:21:
Mijn eerste post hier, dus eerst maar eens voorstellen. Mijn naam is Paul, ik ben projectleider bij een groot landelijk installatiebedrijf en woon in het Westland, ook wel bekend als de glazen stad. Ik sta op het punt mijn eerste BEV in bestelling te zetten bij ons wagenparkbeheer. De keuze is gevallen op een Polestar 2 SRSM met Plus pakket en HK. In Midnight. De SR omdat ik toch aan een thuislader moet, en dagelijks max 150km zal rijden. Voor die enkele keer dat ik verder moet maakt het me niet zoveel uit of ik bij Luik of in Luxemburg moet laden, en het geeft ruimte voor wat extra opties.
Zo twijfel ik nog over Pixel verlichting. Bij ons in het westen is het eigenlijk nooit echt donker, en Led is sowieso al een upgraden tov mijn huidige Ford Kuga met halogeen. De polestar heeft al een grootlichtassistent. Werkt dat goed?
Verder zit ik nog met Pilot. ACC zit er tegenwoordig altijd standaard op, dus ik vraag me dan af wat de meerwaarde is.
Verder denk ik er nog over om de rubber kofferbakmat en vloermatten er bij te nemen. Kost 2 euro per maand, dus te overzien. Iemand hier ervaring mee?
De pixel-LEDs zijn leuk om een keer aan passagiers te laten zien, maar waar ik woon (hoop fietspaden met fietsers die je verblindt) volstrekte kansloos. Ik denk dat ik in de afgelopen 4.5 jaar het automatische grootlicht een tiental keer gebruikt heb. Op de wegen waar het wel zou kunnen is de verlichting meestal wel afdoende (of heb je genoeg aan een normale grootlicht-assistent, of zelf aan/uit zetten).

V.w.b. pilot assist, ik gok dat dat erg persoonlijk is, ik rij meestal liever zelf, op de limiter en ook niet op de ACC, dus ik gebruik de pilot assist ook nooit. Ik heb het alleen in de begintijd geprobeerd en toen werkte het voor mijn gevoel aardig op snelwegen, maar bij provinciale wegen werd het al snel onbruikbaar i.v.m. bochten, verkeerseilanden, etc.

Your mileage may vary, met bovenstaande zal niet iedereen het eens zijn natuurlijk :) Ik zou er eens mee gaan proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
Juancho schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:16:
Tja die velgen... ik had er bij de bezichtiging en proefrit niet zo naar gekeken eerlijk gezegd maar wat iemand hier toen al zei, dat zijn geen velgen maar gewoon plastic kappen die je bij bij de versies onder de performance krijgt. Best opmerkelijk bij een auto van 50k+ en Polestar als merk. Ik zag toevallig hier in de buurt ook een nieuw MY25 staan,die had ook van die plastic kappen. Toch jammer, maarja, voor mij gaat een dual motor performance nooit passen in het leasebudget dus die plastic kappen moet ik maar voor lief nemen als het de PS2 wordt.
Op de performance versie zitten gewoon lichtmetalen velgen. Enkel de standaard versies krijgen tegenwoordig wieldoppen (mijn MY24 LRDM heeft nog wel gewoon lichtmetalen velgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Kubusje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Op de performance versie zitten gewoon lichtmetalen velgen. Enkel de standaard versies krijgen tegenwoordig wieldoppen (mijn MY24 LRDM heeft nog wel gewoon lichtmetalen velgen).
Ja dat zeg ik, de beide versies onder de Performance krijgen wielkappen. Waarbij ik de gratis kappen nog mooier vind dan die extra dure kappen. Met name die vrijwel geheel dichte witte kappen zijn echt lelijk (zie mijn foto van laatst van het MY25 showmodel)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Juancho schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Ja dat zeg ik, de beide versies onder de Performance krijgen wielkappen. Waarbij ik de gratis kappen nog mooier vind dan die extra dure kappen. Met name die vrijwel geheel dichte witte kappen zijn echt lelijk (zie mijn foto van laatst van het MY25 showmodel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6a3yPL9ln_uSKYG4rrUEvyjw-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkTHJ6JC7IYwn8DgqkgRhFcy.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zijn dus geen wieldoppen maar 20inch lichtmetaal. Enkel de 19inch (Aero) op het 25 model zijn wieldoppen. De 19inch op de voorgaande jaargangen zijn lichtmetaal. Op de een of andere manier is Polestar op de Jopie-goedkopie-maar-toch-de-klant-uitkleden-toer gegaan.

[ Voor 37% gewijzigd door mcsluis op 02-02-2025 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ow ik dacht dat die 20" ook wielkappen waren aangezien die vrijwel geheel dicht zijn. Alleen de performance heeft open velgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 23:57
Ik mag mij ook melden in dit topic. Vandaag een Polestar 2 overgenomen van een collega. Hier staat ze naast het andere gezinslid uit de Geely familie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tNNvPgaUUDmdbA4wWp6B_-P6A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoS33OsQ52KTlZJkxSSKGDJD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga de Polestar uitsluitend zakelijk rijden, en daarover direct een vraag. In de Volvo app kan ik ritten exporteren, maar waar vind ik deze optie in de Polestar app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:24
renegrunn schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:32:
Ik mag mij ook melden in dit topic. Vandaag een Polestar 2 overgenomen van een collega. Hier staat ze naast het andere gezinslid uit de Geely familie.

[Afbeelding]

Ik ga de Polestar uitsluitend zakelijk rijden, en daarover direct een vraag. In de Volvo app kan ik ritten exporteren, maar waar vind ik deze optie in de Polestar app?
Wat bedoel je met de functie ‘ritten exporteren’? En wat is het doel daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
Neem aan dat hij doelt op rittenregistratie voor de BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Jarno schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:37:
Neem aan dat hij doelt op rittenregistratie voor de BD.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:32:

[Afbeelding]

In de Polestar zelf zit de app Journey Log. Vanuit daar kun je registreren en exporteren. Dat kan niet vanuit de app op mobiel.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
SirLenncelot schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:08:
[...]

In de Polestar zelf zit de app Journey Log. Vanuit daar kun je registreren en exporteren. Dat kan niet vanuit de app op mobiel.
Dank voor de tip! Zojuist geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavare
ach-jee schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:27:
[...]

De pixel-LEDs zijn leuk om een keer aan passagiers te laten zien, maar waar ik woon (hoop fietspaden met fietsers die je verblindt) volstrekte kansloos. Ik denk dat ik in de afgelopen 4.5 jaar het automatische grootlicht een tiental keer gebruikt heb. Op de wegen waar het wel zou kunnen is de verlichting meestal wel afdoende (of heb je genoeg aan een normale grootlicht-assistent, of zelf aan/uit zetten).

V.w.b. pilot assist, ik gok dat dat erg persoonlijk is, ik rij meestal liever zelf, op de limiter en ook niet op de ACC, dus ik gebruik de pilot assist ook nooit. Ik heb het alleen in de begintijd geprobeerd en toen werkte het voor mijn gevoel aardig op snelwegen, maar bij provinciale wegen werd het al snel onbruikbaar i.v.m. bochten, verkeerseilanden, etc.

Your mileage may vary, met bovenstaande zal niet iedereen het eens zijn natuurlijk :) Ik zou er eens mee gaan proefrijden.
Bedankt voor je reactie, dat bevestigt mijn gevoel. Enne, proefrijden heb ik al gedaan, daarna was ik overtuigd. Ik heb ook in de Cupra Tavascan gereden maar wat ik daar aan rijplezier dacht te kunnen vinden vond ik uiteindelijk bij de PS2. oOo
Ook in de Alfa Junior, omdat ik in het verleden altijd Alfa's heb gereden (en daarvan nog een paar klassiekers heb). Die rijdt ook erg leuk, maar is gewoon te klein achterin en te weinig actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:46
Mijn huidige Mach e RWD gaat er per juli uit en de PS2 staat op mijn (very) shortlist.

Heb vorige weekend gereden in de PS4 nav de zeer aantrekkelijke leaseprijs op de Polestar website (P4 SMLR leaseprijs ligt obv 48mnd 20k/k, € 25 p/mnd lager(!) dan de P2 SMLR met pro pack) maar helaas, ik mag enkel via onze leasemij leasen en daar is hij € 100 duurder dan de P2. Heb het ook aangekaart bij de leasemij maar ze zeggen dat zij andere services verlenen wat na checken van de Polestar website en de standaard leasemij website totaal niet waar lijkt te zijn, beide hanteren identieke basis services.
Maar goed, it is what it is, dus morgen proefrijden in de PS2. Voor degene die wel via Polestar mogen leasen, de aanbieding schijnt tot eind maart te gelden.

Weet iemand sinds wanneer de standaard 19inch van de P2 zijn verandert in de plastic kappen variant?
Ik heb heel wat reviews gekeken van de MY2025 variant en ze zijn allemaal met de "oude" velg dus dit moet ergens midden/eind 2024 geweest zijn(?).
Ik had het eerst niet door dat de nieuwe kappen waren maar kwam toevallig deze link tegen https://www.youtube.com/shorts/NjX8_3R1O9A en dat is toch wel een tegenvaller. Twijfel over de 20inch upgrade maar qua looks zijn ze het ook niet helemaal en vwb comfort vraag ik mij af of dit wel slim is. Alternatief is wellicht zelf een "oude" versie 19inch op de kop zien te tikken en de originele set te gebruiken als winterset.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 02-02-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 15:40
Bij jullie de app ook offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 11:27
was bij mij ook zo, heb wel een reset gedaan van middenconsole.
nu doet mn app het wel maar locatie van mn auto is nog thuis terwijl ik echt op mn werk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Ah lag dus niet aan mij. Op dag 1 vanochtend de auto willen voorverwarmen, helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
Ik had wel een heerlijk voorverwarmde auto, maar had 1.5 week geleden met connectie-issues (app bleef permanent op 'Laden' hangen). Even opnieuw koppelen lijkt alles gefikst te hebben, voor het eerst dat ik dat heb moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11

ST10©DE

Dus.............

FreeMen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:50:
Mijn huidige Mach e RWD gaat er per juli uit en de PS2 staat op mijn (very) shortlist.

Heb vorige weekend gereden in de PS4 nav de zeer aantrekkelijke leaseprijs op de Polestar website (P4 SMLR leaseprijs ligt obv 48mnd 20k/k, € 25 p/mnd lager(!) dan de P2 SMLR met pro pack) maar helaas, ik mag enkel via onze leasemij leasen en daar is hij € 100 duurder dan de P2. Heb het ook aangekaart bij de leasemij maar ze zeggen dat zij andere services verlenen wat na checken van de Polestar website en de standaard leasemij website totaal niet waar lijkt te zijn, beide hanteren identieke basis services.
Maar goed, it is what it is, dus morgen proefrijden in de PS2. Voor degene die wel via Polestar mogen leasen, de aanbieding schijnt tot eind maart te gelden.

Weet iemand sinds wanneer de standaard 19inch van de P2 zijn verandert in de plastic kappen variant?
Ik heb heel wat reviews gekeken van de MY2025 variant en ze zijn allemaal met de "oude" velg dus dit moet ergens midden/eind 2024 geweest zijn(?).
Ik had het eerst niet door dat de nieuwe kappen waren maar kwam toevallig deze link tegen https://www.youtube.com/shorts/NjX8_3R1O9A en dat is toch wel een tegenvaller. Twijfel over de 20inch upgrade maar qua looks zijn ze het ook niet helemaal en vwb comfort vraag ik mij af of dit wel slim is. Alternatief is wellicht zelf een "oude" versie 19inch op de kop zien te tikken en de originele set te gebruiken als winterset.
Waar vind jij reviews van MY 2025? ik zie ze alleen van MY 2024.

Volgens mij is in juli de omslag geweest van my24 naar my25 (wat betreft bestellen, uitlevering weet ik niet)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-07 15:14
In het verleden was dit wel eens een indicatie dat er een update aan zat te komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
ST10©DE schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Waar vind jij reviews van MY 2025? ik zie ze alleen van MY 2024.

Volgens mij is in juli de omslag geweest van my24 naar my25 (wat betreft bestellen, uitlevering weet ik niet)
Je hebt gelijk, bedoelde de MY24 (dicht grille variant). We zijn weer een jaartje verder met MY25 ;)
Dat zal ook wel de reden zijn dat alle reviews de "oude" velgen hebben met de nieuwe grille.
MY2024 = grote update met "oude" velgen en MY2025 is dan de kleine "update?" met de nieuwe velgen.

Vanmiddag eerst maar eens de proefrit. Zijn nu 8 jaar hoog rijden gewend en hebben altijd gezegd nooit meer terug te willen dus dat kan nog wel eens roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Je hebt gelijk, bedoelde de MY24 (dicht grille variant). We zijn weer een jaartje verder met MY25 ;)
Dat zal ook wel de reden zijn dat alle reviews de "oude" velgen hebben met de nieuwe grille.
MY2024 = grote update met "oude" velgen en MY2025 is dan de kleine "update?" met de nieuwe velgen.

Vanmiddag eerst maar eens de proefrit. Zijn nu 8 jaar hoog rijden gewend en hebben altijd gezegd nooit meer terug te willen dus dat kan nog wel eens roet in het eten gooien.
Ik weet niet hoe lang jullie zijn maar wij willen na de XC40 ook eigenlijk niet meer terug naar een lagere auto maar omdat wij onder de 1.80m zijn konden we de stoelen behoorlijk hoog zetten en sowieso staat de PS2 al van zichzelf alsnog wat hoger op de pootjes. Dit bij elkaar zorgde ervoor dat we de hogere zitpositie alsnog prima vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:52
Zijn er hier al Polestar 4 rijders? Ben erg benieuwd naar de ervaringen!
Mijn PS 2 Lounge Edition met leer, Dashcam voor en achter én nog 9 maanden fabrieksgarantie + 12 maanden assistance + nieuwe banden komt binnenkort in de aanbieding! 😂🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:03
Mickvanderveen schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:48:
Zijn er hier al Polestar 4 rijders? Ben erg benieuwd naar de ervaringen!
Mijn PS 2 Lounge Edition met leer, Dashcam voor en achter én nog 9 maanden fabrieksgarantie + 12 maanden assistance + nieuwe banden komt binnenkort in de aanbieding! 😂🤓
Het grote Polestar 4 Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet hoe lang jullie zijn maar wij willen na de XC40 ook eigenlijk niet meer terug naar een lagere auto maar omdat wij onder de 1.80m zijn konden we de stoelen behoorlijk hoog zetten en sowieso staat de PS2 al van zichzelf alsnog wat hoger op de pootjes. Dit bij elkaar zorgde ervoor dat we de hogere zitpositie alsnog prima vonden.
Daar zit een beetje de issue, ik ben 1,88cm en mijn vrouw 1,67.
Vandaag proef gereden en we kunnen beide een prima zit vinden.
Enige wat direct opviel is hoe "smal" de deuropening is tov onze huidige MME en Mini Countryman. We moeten bij de PS2 echt rekening houden met instappen waar dat bij de andere 2 eigenlijk niet nodig is.

Zal een kwestie zijn van 1 of 2 keer je hoofd of rug stoten worden en dan leer je het vast af :o
Minpuntje van mijn lengte is dat ik mijn rechterbeen lastig in een andere positie kan zetten doordat hij niet tussen het stuur en de middenconsole past. Hier zal ik een nieuwe (alternatieve) houding moeten zien te vinden mocht het definitief de PS2 worden.

Zojuist heb ik een calculatieverzoek ingediend voor de PS2 LRSM met pro pack 20inch. De 19inch versie nu van dichtbij gezien en ik moet zeggen dat PS zich hier toch echt tekort doet, zonde. Het is niet eens zozeer het model van de velg maar het is echt een platte disc en dat zie je direct. Smaken verschillen maar de 20inch staan dan echt toch een stuk beter (in Eindhoven staat een zwarte uitvoering met 20inc Antraciet). Aangezien onze wit wordt (verplichte kleur vanuit werkgever) ga ik voor de zilver versie.
Mocht de 20inch niet passen in de lease dan wordt het mogelijk de SRSM (zover ik kan zien lever je dan ca 80km range in) met de 20inch of toch de LRSM waarbij ik zelf een "oude" set 19inch op de kop moet zien te tikken.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 03-02-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
FreeMen schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:41:
[...]

Daar zit een beetje de issue, ik ben 1,88cm en mijn vrouw 1,67.
Vandaag proef gereden en we kunnen beide een prima zit vinden.
Enige wat direct opviel is hoe "smal" de deuropening is tov onze huidige MME en Mini Countryman. We moeten bij de PS2 echt rekening houden met instappen waar dat bij de andere 2 eigenlijk niet nodig is.

Zal een kwestie zijn van 1 of 2 keer je hoofd of rug stoten worden en dan leer je het vast af :o
Minpuntje van mijn lengte is dat ik mijn rechterbeen lastig in een andere positie kan zetten doordat hij niet tussen het stuur en de middenconsole past. Hier zal ik een nieuwe (alternatieve) houding moeten zien te vinden mocht het definitief de PS2 worden.

Zojuist heb ik een calculatieverzoek ingediend voor de PS2 LRSM met pro pack 20inch. De 19inch versie nu van dichtbij gezien en ik moet zeggen dat PS zich hier toch echt tekort doet, zonde. Het is niet eens zozeer het model van de velg maar het is echt een platte disc en dat zie je direct. Smaken verschillen maar de 20inch staan dan echt toch een stuk beter (in Eindhoven staat een zwarte uitvoering met 20inc Antraciet). Aangezien onze wit wordt (verplichte kleur vanuit werkgever) ga ik voor de zilver versie.
Mocht de 20inch niet passen in de lease dan wordt het mogelijk de SRSM (zover ik kan zien lever je dan ca 80km range in) met de 20inch of toch de LRSM waarbij ik zelf een "oude" set 19inch op de kop moet zien te tikken.
Heb je proef gereden in een wagen met de stoelen uit het plus pakket? Die zijn namelijk echt anders en meer geschikt voor lange mensen (of iig lange bovenbenen) Ik ben zelf 1,90 m lang en vind de standaard stoelen niet bijzonder comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
SirLenncelot schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 01:24:
[...]

Heb je proef gereden in een wagen met de stoelen uit het plus pakket? Die zijn namelijk echt anders en meer geschikt voor lange mensen (of iig lange bovenbenen) Ik ben zelf 1,90 m lang en vind de standaard stoelen niet bijzonder comfortabel.
Nee helaas niet, demo was een model zonder plus pakket. In de showroom stond inderdaad wel een plus met fijnere stoelen maar de issue met de ruimte rond het stuur lost het helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:04:
[...]

Nee helaas niet, demo was een model zonder plus pakket. In de showroom stond inderdaad wel een plus met fijnere stoelen maar de issue met de ruimte rond het stuur lost het helaas niet op.
Je krijgt nu het plus pakket gratis he, dus ook de upgrade die erbij hoort qua stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Oh de ruimte voor de knie. Voor mij als de stoel maar ver genoeg naar achteren en omlaag staat past het. Het went wel, in mijn andere auto’s mis ik inmiddels het steuntje van de middenconsole voor mijn knie.

Bedoelde het meer als extra tip om op te letten. Mooi dat het plus pakket nu inclusief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-07 17:35
[...]

Hiero ook Launch met luxe stoelen én 1.92.
In/uitstappen geen enkel probleem met de deur en/of stuur.
Het rusten van mijn knie tegen het middenconsole, is naar mijn ervaring juist prettig!

Ja, in een smalle parkeergarage (ik kom regelmatig in Duitsland..) moet je oppassen voor je... oren met instappen _O- , maar dat is dus parkeergarage/plekje afhankelijk.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:14:
[...]

Je krijgt nu het plus pakket gratis he, dus ook de upgrade die erbij hoort qua stoelen.
Weet ik, dat is ook de "deal maker" vwb de keuze voor de PS2. Relatief veel waar voor je (lease) geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Vandaag te horen gekregen van de lease maatschappij dat de PS2 SMLR met pro pakket net niet in budget past maar hij het passend gaat maken 😊

Twijfel ergens nog aan de 20inch qua comfort tov de 19inch. Ben wel wat gewend met 19inch op een 2012 A4 S-line, 20inch op tiguan en 20inch op een (zeer slecht geveerde) Mach E maar de laatste 2 hebben aardig wat meer veerweg. Igv 19 inch moet ik zelf wel €1500 neerleggen voor een extra set want die standaard 19inch gaat hem niet worden. 40% hiervan komt weer terug door lagere bijtelling over de komende 4 jaar.

Andere vraag: Is de Harman Kardon de € 1000 waard? Vind het nogal een prijzige losse upgrade en de demo met HK bij de dealer klonk slechter dan de standaard radio maar dat moet wel een foute instelling geweest zijn al stonden alle instellingen op "neutraal".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvzoggie
FreeMen schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:17:
Vandaag te horen gekregen van de lease maatschappij dat de PS2 SMLR met pro pakket net niet in budget past maar hij het passend gaat maken 😊

Twijfel ergens nog aan de 20inch qua comfort tov de 19inch. Ben wel wat gewend met 19inch op een 2012 A4 S-line, 20inch op tiguan en 20inch op een (zeer slecht geveerde) Mach E maar de laatste 2 hebben aardig wat meer veerweg. Igv 19 inch moet ik zelf wel €1500 neerleggen voor een extra set want die standaard 19inch gaat hem niet worden. 40% hiervan komt weer terug door lagere bijtelling over de komende 4 jaar.

Andere vraag: Is de Harman Kardon de € 1000 waard? Vind het nogal een prijzige losse upgrade en de demo met HK bij de dealer klonk slechter dan de standaard radio maar dat moet wel een foute instelling geweest zijn al stonden alle instellingen op "neutraal".
Ik neem aan dat het een Lease auto is. Weet in ieder geval dat je privé investeringen in je zakelijke auto af mag trekken van je bijtelling. Dat scheelt weer 1500 euro extra als je de velgen zelf moet betalen. Dit geldt bijvoorbeeld ook van de aanschaf van een laadpaal.

Ik heb zelf ook HK audio. Weet alleen niet hoe het klinkt zonder. Bij mij zat hij vorig jaar in het Plus Pakket erbij. Ik ben er in ieder geval wel erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rvzoggie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:10:
[...]

Ik neem aan dat het een Lease auto is. Weet in ieder geval dat je privé investeringen in je zakelijke auto af mag trekken van je bijtelling. Dat scheelt weer 1500 euro extra als je de velgen zelf moet betalen. Dit geldt bijvoorbeeld ook van de aanschaf van een laadpaal.

Ik heb zelf ook HK audio. Weet alleen niet hoe het klinkt zonder. Bij mij zat hij vorig jaar in het Plus Pakket erbij. Ik ben er in ieder geval wel erg over te spreken.
I weet dat dat formeel mag maar helaas wil onze werkgever daar niet aan meewerken. We mogen geen euro over ons budget en een eigen bijdrage is ook niet toegestaan. Zelf iets aanschaffen wordt daar helaas ook onder geschaard. Vele hebben hier discussie over gevoerd maar zonder succes :/.

Jaren terug moest je zelf de bijtelling opgeven in de aangifte en had je dus nog wel wat mogelijkheid het zelf recht te trekken maar helaas gaat dat tegenwoordig niet meer.

Het premium pakket is nu gratis op de LR modellen maar heb het idee dat het pakket wel uitgekleed is. HK en pixel LED zijn nu losse opties. Op de SR is het puspakket € 2500 extra en ik meende ergens gelezen te hebben dat het plus pakket in het verleden € 5.000 was maar de helft daarvan lijkt nu naar losse opties verschoven te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door FreeMen op 05-02-2025 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 16:53

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ja, sigaar uit eigen doos. Ik had begin zomer vorig jaar een bestelling gedaan voor een LR 24 model met gratis Plus en Pilot pakket. Zeven weken later hebben zij die bestelling geannuleerd onder het mom van, we gaan nu alleen MY2025 verkopen.

Dan ga je aan de slag met het configureren van het MY2025 model en dan past echt niets meer binnen het budget, erg frustrerend. Wij hebben ook een plafon qua budget omdat MT niet wilt dat iedereen in dure grote wagens naar klanten rijdt, wat ik volkomen begrijp. Maar het blijft irritant dat je van mama snoep krijgt en zodra je het in je mond wilt stoppen ze het af pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
FreeMen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:23:
[...]

I weet dat dat formeel mag maar helaas wil onze werkgever daar niet aan meewerken. We mogen geen euro over ons budget en een eigen bijdrage is ook niet toegestaan. Zelf iets aanschaffen wordt daar helaas ook onder geschaard. Vele hebben hier discussie over gevoerd maar zonder succes :/.

Jaren terug moest je zelf de bijtelling opgeven in de aangifte en had je dus nog wel wat mogelijkheid het zelf recht te trekken maar helaas gaat dat tegenwoordig niet meer.

Het premium pakket is nu gratis op de LR modellen maar heb het idee dat het pakket wel uitgekleed is. HK en pixel LED zijn nu losse opties. Op de SR is het puspakket € 2500 extra en ik meende ergens gelezen te hebben dat het plus pakket in het verleden € 5.000 was maar de helft daarvan lijkt nu naar losse opties verschoven te zijn.
Het klopt inderdaad dat die pakketten allemaal zijn uitgekleed bij de MY25. Ik heb vorig jaar maart een LR MY24 besteld met enkel een plus pakket (kreeg je er gratis bij) en een trekhaak. Cataloguswaarde 49,9k. Daar zit dus een warmtepomp in, pano dak, stuurwiel verwarmd en achterbanken ook. Geblindeerde ramen en HK audio.

Ik heb toen niet de pilot pack genomen omdat dit veel meer omvatte en enkel adaptive cruise control wel lekker vond. dat zou toen 3k extra kosten en dat vond ik het niet waard.

Ik rijd nu voor dezelfde prijs een Polestar 2 als dat ik hiervoor een mazda3 reed. Ik knijp ervoor in mijn handjes. Ik mag hopen dat je baas het wel fasceliteerd dat je alle kosten die je maakt voor je prive auto wel van je bijtelling af kan halen? Dus tolkosten, parkeren etc? Dat is gewoon een belastingregel en kost de werkgever niks. Je hoeft enkel minder bijtelling te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Is hier een Polestar rijder met FM Dash? Zoja, wil je dan een foto delen of feedback geven hoe het bevestigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Rvzoggie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Het klopt inderdaad dat die pakketten allemaal zijn uitgekleed bij de MY25. Ik heb vorig jaar maart een LR MY24 besteld met enkel een plus pakket (kreeg je er gratis bij) en een trekhaak. Cataloguswaarde 49,9k. Daar zit dus een warmtepomp in, pano dak, stuurwiel verwarmd en achterbanken ook. Geblindeerde ramen en HK audio.

Ik heb toen niet de pilot pack genomen omdat dit veel meer omvatte en enkel adaptive cruise control wel lekker vond. dat zou toen 3k extra kosten en dat vond ik het niet waard.

Ik rijd nu voor dezelfde prijs een Polestar 2 als dat ik hiervoor een mazda3 reed. Ik knijp ervoor in mijn handjes. Ik mag hopen dat je baas het wel fasceliteerd dat je alle kosten die je maakt voor je prive auto wel van je bijtelling af kan halen? Dus tolkosten, parkeren etc? Dat is gewoon een belastingregel en kost de werkgever niks. Je hoeft enkel minder bijtelling te betalen.
Oeh dat was wel een hele goede aanbieding, ik dacht dat de huidige prijs met gratis plus de beste aanbieding was tot op heden maar blijkbaar niet.

De PS2 LRSM plus pakket in snow heeft nu een fiscale waarde van € 51.350 (met Vapour metallic is het € 49.900) maar mist wel wat opties. Adaptive cruise heeft hij nu gelukkig wel standaard.

Pilot pack is nu eigenlijk een hele dure "lane keep" assistent want meer dan dat is het eigenlijk niet.
Zo dus ook geen HK, geen warmtepomp, geen verwarmd stuurwiel en achterbank, dit is nu allemaal optioneel er bovenop. Gelukkig zitten alle "must have" opties er wel op al had ik graag de HK en vewarmd stuurwiel gehad (heb ik nu ook in mijn MME) maar de meerprijs past helaas niet in budget of ik moet ze uitwisselen voor de 20inch. As zaterdag in deesd nog een keer kijken of ze daar een exemplaar met 20inch hebben staan. Dan de keuze maken.

Met onze tankkaarten kunnen we ook alle tolwegen betalen maar parkeren niet maar vind ik ook niet zo bezwaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

FreeMen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:38:
[...]

Oeh dat was wel een hele goede aanbieding, ik dacht dat de huidige prijs met gratis plus de beste aanbieding was tot op heden maar blijkbaar niet.

De PS2 LRSM plus pakket in snow heeft nu een fiscale waarde van € 51.350 (met Vapour metallic is het € 49.900) maar mist wel wat opties. Adaptive cruise heeft hij nu gelukkig wel standaard.

Pilot pack is nu eigenlijk een hele dure "lane keep" assistent want meer dan dat is het eigenlijk niet.
Zo dus ook geen HK, geen warmtepomp, geen verwarmd stuurwiel en achterbank, dit is nu allemaal optioneel er bovenop. Gelukkig zitten alle "must have" opties er wel op al had ik graag de HK en vewarmd stuurwiel gehad (heb ik nu ook in mijn MME) maar de meerprijs past helaas niet in budget of ik moet ze uitwisselen voor de 20inch. As zaterdag in deesd nog een keer kijken of ze daar een exemplaar met 20inch hebben staan. Dan de keuze maken.

Met onze tankkaarten kunnen we ook alle tolwegen betalen maar parkeren niet maar vind ik ook niet zo bezwaarlijk.
Dat zou voor mij een simpele keus zijn. Comfort heeft een hogere prio dan het uiterlijk. Ik zou zeker voor het climate pack gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ST10©DE schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Dat zou voor mij een simpele keus zijn. Comfort heeft een hogere prio dan het uiterlijk. Ik zou zeker voor het climate pack gaan.
Heb je een punt maar is wel een duur betaald verwarmd stuurwiel en achterstoelen welke je ook nog eens 90% van het jaar niet zult gebruiken. Daarbij heb ik stoelverwarming nooit gemist op mijn andere autos waar geen leer in zat. Het is dat leer echt verdomd koud is in de winter dat het prettig is maar met de bekleding van de PS2 heb ik de indruk dat het overbodig is.

Zelfde geldt voor matrix koplampen, je krijgt er geen andere look voor terug, enkel automatisch groot licht zonder verblinding van tegemoedkomend verkeer.

Ze hebben dit alles nu in losse pakketten gestopt maar het zijn maar "magere" extra's voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

FreeMen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Heb je een punt maar is wel een duur betaald verwarmd stuurwiel en achterstoelen welke je ook nog eens 90% van het jaar niet zult gebruiken. Daarbij heb ik stoelverwarming nooit gemist op mijn andere autos waar geen leer in zat. Het is dat leer echt verdomd koud is in de winter dat het prettig is maar met de bekleding van de PS2 heb ik de indruk dat het overbodig is.

Zelfde geldt voor matrix koplampen, je krijgt er geen andere look voor terug, enkel automatisch groot licht zonder verblinding van tegemoedkomend verkeer.

Ze hebben dit alles nu in losse pakketten gestopt maar het zijn maar "magere" extra's voor het geld.
Ah, op die manier. Ik gebruik stoel- en stuurverwarming al vrij snel, ongeveer vanaf oktober tot en met april. En zonder matrix verlichting zou ik ook niet meer willen. Maar ik woon in het oosten dus daar is het donkerder dan in de randstad. Je krijgt er geen andere look voor terug (maar dat zal mij aan mijn achterste oxideren) wel veel beter licht in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:17
Stimulate14 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:26:
Is hier een Polestar rijder met FM Dash? Zoja, wil je dan een foto delen of feedback geven hoe het bevestigd is?
Geen FM dash, wel trouwe gebruiker. Tip is is sowieso om je aan te melden voor het beta programma. Dan ontvang je de app via testflight als je op IOS zit. Hiermee hoef je niet te betalen voor de Pro functionaliteit.

Zelf ik de foon naast de display hangen en hier draai ik dan FM op, werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Climate en plus pakket zouden voor mij wel vereisten zijn. Gelukkig is die laatste nu gratis. Pilot pack hoef ik niet want ik maak nu ook geen gebruik van Pilot assist. Misschien past er er dan nog het lichte Nappa interieur pack bij als ik de trekhaak weg laat. Maar vind 4500 euro daarvoor wel erg veel. Nog even over nadenken dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 10-07 16:31
Ik rij ook vaak in wat meer dun bevolkte gebieden en dus gebruik die matrix koplampen altijd. ik rij ook bijna 90% van de tijd met de autopilot aan en vind dat heerlijk rijden. Stuur en stoel verwarming is een must als je ook in de winter ook de verwarming op eco stand hebt. ik heb een '24 model met 19 inch en kan hiermee gewoon vanuit Friesland naar Den Haag in de winter zonder te laden. Grotere wielen zijn mooi maar kosten ook range. dan heb ik liever alle opties aan de binnen kant om comfortabel te reizen, de HK audio is niet perfect maar is vast een stuk beter dan standaard, die velgen koop je meer voor de buuman dan jezelf denk ik dan maar dat is voor een ieder persoonlijk. :)

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-07 21:47
Hallo allemaal, ik ben aan het twijfelen tussen 2024 long range enkele motor (RWD) vs dubbele motor. Ik weet dat een dubbele motor veel krachtiger is en meer trekkracht levert. Maar hoe verhouden deze zich tot elkaar als het gaat om rijplezier? Is LRDM echt veel leuker, of komt RWD nog in de buurt?

Kan ik ook gewoon het gaspedaal intrappen op RWD zonder dat de banden doordraaien? Toen ik de Golf GTE had (voorwielaandrijving) kreeg ik bijna altijd last van spinnende banden en een gebrek aan grip bij hard accelereren, wat behoorlijk frustrerend was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 10-07 16:31
carefree7 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:41:
Hallo allemaal, ik ben aan het twijfelen tussen 2024 long range enkele motor (RWD) vs dubbele motor. Ik weet dat een dubbele motor veel krachtiger is en meer trekkracht levert. Maar hoe verhouden deze zich tot elkaar als het gaat om rijplezier? Is LRDM echt veel leuker, of komt RWD nog in de buurt?

Kan ik ook gewoon het gaspedaal intrappen op RWD zonder dat de banden doordraaien? Toen ik de Golf GTE had (voorwielaandrijving) kreeg ik bijna altijd last van spinnende banden en een gebrek aan grip bij hard accelereren, wat behoorlijk frustrerend was.
RWD in een EV is veel beter vanwege het ontbreken van een zware motor voorin. ik heb de RWD gekozen vanwege de extra range en met de achterwiel aandrijving is het erg leuk spelen met bocht inremmen en volgas er weer uit terwijl de achterkant zich in het wegdek drukt. ik vond de dual motor eigenlijk overbodig snel optrekken terwijl rwd versie met 300 pk ook snel zat is. als je gaat proefrijden zal je dat snel ook merken.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-07 21:47
AteZ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:51:
[...]

RWD in een EV is veel beter vanwege het ontbreken van een zware motor voorin. ik heb de RWD gekozen vanwege de extra range en met de achterwiel aandrijving is het erg leuk spelen met bocht inremmen en volgas er weer uit terwijl de achterkant zich in het wegdek drukt. ik vond de dual motor eigenlijk overbodig snel optrekken terwijl rwd versie met 300 pk ook snel zat is. als je gaat proefrijden zal je dat snel ook merken.
Goed om te weten!
Ik heb een proefrit gemaakt, maar het is echt moeilijk om te vergelijken. Ik ben altijd bang om de auto te duwen tijdens een proefrit omdat ik er niet vertrouwd mee ben.
Nog een vraag - staat P2 bekend als een doelwit voor dieven? Zowel met betrekking tot het stelen van de auto zoals hij is (mogelijk vanwege de sleutelloze toegang) of aparte dingen zoals het stelen van LED's of andere accessoires?
Ik overweeg om een speciaal kastje te kopen dat het signaal blokkeert om sleutels in huis te bewaren, maar ik weet niet zeker hoe relevant dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07 18:40
carefree7 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Goed om te weten!
Ik heb een proefrit gemaakt, maar het is echt moeilijk om te vergelijken. Ik ben altijd bang om de auto te duwen tijdens een proefrit omdat ik er niet vertrouwd mee ben.
Nog een vraag - staat P2 bekend als een doelwit voor dieven? Zowel met betrekking tot het stelen van de auto zoals hij is (mogelijk vanwege de sleutelloze toegang) of aparte dingen zoals het stelen van LED's of andere accessoires?
Ik overweeg om een speciaal kastje te kopen dat het signaal blokkeert om sleutels in huis te bewaren, maar ik weet niet zeker hoe relevant dat is.
Als je digital key gebruikt kun je de sleutels ergens ver weg leggen. Verder hebben de sleutels een bewegingssensor en gaat het signaal na een tijdje uit als de sleutel stil ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-07 18:15

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

[...]

Goed om te weten!
Same here. Tijdens een proefrit rijd je toch in een nieuwe wagen die je niet kent. En die dan tot de limieten pushen is ook niet wat ik dan doe.

Zelf heb ik nog niet gehoord van diefstal van P2s. De meeste wagens die gestolen of gestript worden zijn toch wel BMW's wat ik in de wijk/buurtapp tegenkom. Het is ook niet een wagen die erg veel voorkomt.

Je sleutel ver genoeg wegleggen is een optie. Je kan simpelweg je sleutel ook bewaren in een metalen trommetje, dat blokkeert het signaal van je sleutel. Het is echt niet nodig om daarvoor een speciaal kastje te kopen. Wikkel je sleutel maar eens in zilverpapier en je zult zien dat ie niet meer met de wagen communiceert als je er naast staat.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:17
JTHZZ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:27:
[...]

Als je digital key gebruikt kun je de sleutels ergens ver weg leggen. Verder hebben de sleutels een bewegingssensor en gaat het signaal na een tijdje uit als de sleutel stil ligt.
Dat is een grote ‘als’ 😝, heb de wagen PS2 sinds 7 oktober en ondanks dat het plus pakket erop zit kan ik geen sleutel aanmaken voor mijn iPhone. Hopen dat er snel een update aankomt, iemand die iets weet over de opvolger van 3.2.8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

Smurf

Detri

[...]

Goed om te weten!
Gewoon doen, zeker in een rechte lijn kan er eigenlijk niks gebeuren. Ik was tijdens mijn eerste P2 proefrit al met al dat koppel aan het spelen onderweg naar de uitgang van de garage (Mall of the Netherlands). Moest via zo'n rechte helling 1 verdieping omhoog en kon het niet laten. :D

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Goed om te weten!
Staat in ieder geval niet in de top van gestolen auto’s. https://www.anwb.nl/verze...024#meest-gestolen-merken
En ook niet in de top verkochte auto’s. Dus waarschijnlijk ook minder vraag naar onderdelen.

Op zich ook wel interessant om te kijken hoe gemakkelijk het ontkoppelen van software van sleutels / account is. Via de app kun je namelijk de locatie van de wagen opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:17:
Net gebeld, de 19de wordt mijn wagen bezorgd. _/-\o_ O+
Nog 13 lange dagen >:)

Welke status heeft de auto in de app nu? Afgelopen nacht is Titus aangekomen in Zeebrugge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

ST10©DE schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Welke status heeft de auto in de app nu? Afgelopen nacht is Titus aangekomen in Zeebrugge.
Waarschijnlijk op "Voorbereiding van de levering" met geschatte afleverdatum het gekozen moment.

Bij mij is de aflevering dinsdag a.s.
Kan niet snel genoeg zijn. Ook mijn vorige bestelling werd in augustus vorig jaar geannuleerd, dus het mag nu wel eens een keer zo ver zijn. Ook nu ik de huidige auto schoon en vooral leeg heb voelt het toch niet echt meer als "mijn" auto.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1
  • Registratie: December 2007
MR. RHS schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Dat is een grote ‘als’ 😝, heb de wagen PS2 sinds 7 oktober en ondanks dat het plus pakket erop zit kan ik geen sleutel aanmaken voor mijn iPhone. Hopen dat er snel een update aankomt, iemand die iets weet over de opvolger van 3.2.8?
Volgens Polestar-support komt de update met de oplossing begin maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-07 10:20
FreeMen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Bedenk dat het idee van Polestar is dat juist de stuur- en stoelverwarming het comfort moet bieden tegen zo laag mogelijk stroomverbruik. Met andere woorden: je interieur met warme lucht verwarmen kost veel meer energie en dus actieradius dan de stuur-/stoelverwarming. En het werkt echt vind ikzelf, en dat kan ik wel zeggen na 4,5 jaar en 153k kilometers P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-07 20:02
carefree7 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:41:

Ik weet niet hoe het met de verbeterde modellen is, maar ik heb bij mijn LRDM Performance van ‘21 nog wel eens het gevoel dat de voorbandjes recht door willen bij plankgas geven in een flauw bochtje. 4 wiel drift de bocht rechtdoor uit. Dat zou dus bij de RWD modellen minder moeten zijn.

(Uitlijning, banden en alles staat perfect)

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Johnbeer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Bedenk dat het idee van Polestar is dat juist de stuur- en stoelverwarming het comfort moet bieden tegen zo laag mogelijk stroomverbruik. Met andere woorden: je interieur met warme lucht verwarmen kost veel meer energie en dus actieradius dan de stuur-/stoelverwarming. En het werkt echt vind ikzelf, en dat kan ik wel zeggen na 4,5 jaar en 153k kilometers P2.
Daar heb je wel een punt, ik rij regelmatig wat korte ritten van paar km naar werk en het scheelt letterlijk 50% in verbruik of ik wel of niet de interieurverwarming gebruik tijdens koude dagen.
Echt behagelijk is het overigens nog altijd niet met enkel stoel en stuurverwarming. Heb nu een SR Mach E en wil graag en LR model om oa niet meer druk te hoeven maken om zulke dingen.

Overigens is sinds vandaag de lease van de PS2 bij onze leasemij behoorlijk in prijs omhoog gegaan dus ik vrees voor het pro pakket als ik volgende week de bestelling ga plaatsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Krijgen meer mensen de error in het Polestar script : (https://github.com/niklasvieth/polestar-ios-medium-widget)

Error on line 393:20: No battery data feteched

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Smotske schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Ik weet niet hoe het met de verbeterde modellen is, maar ik heb bij mijn LRDM Performance van ‘21 nog wel eens het gevoel dat de voorbandjes recht door willen bij plankgas geven in een flauw bochtje. 4 wiel drift de bocht rechtdoor uit. Dat zou dus bij de RWD modellen minder moeten zijn.

(Uitlijning, banden en alles staat perfect)
Ja de standaard Performance is soms behoorlijk onderstuurt. Welke uitlijning heb je? De standaard? Ik heb hiervan afgeweken om onderstuur te verminderen (volgens mij minder toespoor op de voorwielen) dat scheelt wel iets. Ook kan je met de dempers spelen, dat scheelt ook iets.

Ook banden maken best wat uit. Ik had Pirelli PZ4 en nu Continental Premium. Pirelli had meer last van onderstuur dan Continental.

Ik ben verlaagd, dempers staan vrij straf en iets andere uitlijning. Onderstuur is echt veel minder en wil nu best dwars door de bocht _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:59:
[...]

"Voorbereiding van de levering". Maar volgens de dame van de lokale Volvo dealer hebben ze hem al. Ik denk dat hij daar in de showroom staat. Waarom moet de aflevering anders 3 weken duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Stimulate14 Zie je al een kenteken in de Polestar app bij specificaties?
Als ik bij mij kijk staat daar 28 januari als registratiedatum. Dat is ongeveer een week nadat ik de mail kreeg om een handover afspraak te maken (op 11 feb).

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Smurf schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:57:
@Stimulate14 Zie je al een kenteken in de Polestar app bij specificaties?
Als ik bij mij kijk staat daar 28 januari als registratiedatum. Dat is ongeveer een week nadat ik de mail kreeg om een handover afspraak te maken (op 11 feb).
VIN en kenteken zijn nu ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:18:
[...]

VIN en kenteken zijn nu ingevuld.
VIN was al veel eerder ingevuld denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:37:
[...]

VIN was al veel eerder ingevuld denk ik?
Geen idee, valt me net pas op sinds jouw post ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07 17:46
Sinds een maand heb ik een uitroepteken naast het LTE icoon staan. Google Maps werkt, maar ik heb geen verkeersinformatie. Internet werkt ook niet.

Infotainment resetten helpt niks. Ik las op andere fora over de TCAM reset, maar dat werkt blijkbaar niet meer.

Iemand dit al voorgehad en kunnen oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4N2pmUWLkPTB9SfjvNUuiS9N9c=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/xEYeVwtwQxk3RhhJsYmNGk8g.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 11:27
Setho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:16:
Sinds een maand heb ik een uitroepteken naast het LTE icoon staan. Google Maps werkt, maar ik heb geen verkeersinformatie. Internet werkt ook niet.

Infotainment resetten helpt niks. Ik las op andere fora over de TCAM reset, maar dat werkt blijkbaar niet meer.

[Afbeelding]
Ja door de tcam te resetten heb ik dat 2 week geleden opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 09-07 11:28
Setho schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:16:

[Afbeelding]
Je moet ergens de voorwaarden accepteren. Onder accounts denk ik, kom je in een scherm van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-07 08:45
Goedendag,

Ik heb nu ook een polestar 2 besteld met plus pakket. Maar deWielen: 19-inch Aero zijn dus eigelijk wieldoppen?

Krijg je er standaard trouwens een gratis laadkabel bij?

[ Voor 19% gewijzigd door r6aw op 08-02-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-07 08:45
.

[ Voor 99% gewijzigd door r6aw op 08-02-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
r6aw schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:03:
Goedendag,

Ik heb nu ook een polestar 2 besteld met plus pakket. Maar deWielen: 19-inch Aero zijn dus eigelijk wieldoppen?

Het zijn LM velgen met inderdaad wieldoppen, zie het als de nieuwe variant van de oude stalen velg met wieldop.
Dit is ook de reden dat ik het pro pakket erbij heb genomen. Vandaag nog een keer proefgereden in de versie met de 20 inch en qua comfort merk ik weinig verschil met de 19 inch.

En nee helaas, PS is 1 vd weinige leveranciers waar je geen laadkabel erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Hoe lang hebben jullie (recente kopers) moeten wachten van bestelling tot levering?
Collega van mij heeft de LRSM non plus besteld midden augustus en laatste stand van zaken is aflevering ergens in April wat toch wel een erg lange levertijd is.

Mijn LRSM plus met pro pakket wordt as maandag besteld door de leasemij bij PS.

Eea is in een stroomversnelling geraakt gisterochtend omdat de leaseprijzen van Volvo's en Polestars sinds gisteren met een aantal tientjes in de maand zijn verhoogd agv heronderhandeling van de onderhoudskosten. Gisterochtend om 10 uur een offerte ontvangen en om 11 uur lag hij getekend bij de leasemij waarmee we de oude leaseprijs nog hebben kunnen zeker stellen.
Ik twijfelde nog enigszins of ik wel weer "laag" en "kleiner" wilde gaan rijden maar hiermee is eigenlijk de keuze wel gemaakt 😅
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:00:
De Polestar 2 LR SM met de nieuwe standaard Vapour kleur, de pakketten Plus & Pro, het HK audio systeem en trekhaak gaan iig passen. Dus dat is hele mooi.

ik zit alleen nog te twijfelen over de upgrade Nappa stoelen met Light Ash accenten. Ik vind dat lichtere interieur echt prachtig staan, geeft nog een extra luxe. Ik vind alleen €4500 wel veel geld hiervoor. Ik heb alleen niet kunnen ervaren of de stoelen ook echt een flinke upgrade zijn qua comfort en luxe tov de WeaveTech in Slate met Black ash accenten die standaard bij het pluspakket zitten.

De trekhaak is bijv. geen must have voor ons dus die zou ik weg kunnen laten en dan wel die upgrade in stoelen/interieur nemen. Ik zit nu nog ongeveer €50 netto p/m onder ons budget (wel incl. een kleine eigen bijdrage) dus misschien dat allebei nog gaat passen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met die upgrade in stoelen en interieur?
Vandaag gereden in een versie met de nappa upgrade, zat uiteraard erg goed maar niet anders dan de standaard stoelen van de plus versie. Qua materiaal wel net wat mooier en uiteraard ook ventilatie maar € 4500 maakt € 40 per maand aan extra netto bijtelling wat best aardig wat is voor wat kleuraccenten.

[ Voor 45% gewijzigd door FreeMen op 08-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
r6aw schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:03:
Bij mijn MY2024 zat gewoon een type 2 laadkabel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
SirLenncelot schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Bij mijn MY2024 zat gewoon een type 2 laadkabel hoor.
Als je de € 200 accessoire optie aangevinkt hebt wel ja. Heb het nog nagevraagd bij PS, zit er niet standaard (gratis) bij. Alles om de prijs laag te houden denk ik.

https://www.autoweek.nl/a...p-elektrische-polestar-2/

Let wel: ongeacht de gekozen motor moet je bij de Polestar 2 altijd bijbetalen voor een AC-laadkabel. Die kost €200.

[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 08-02-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:57
FreeMen schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Als je de € 200 accessoire optie aangevinkt hebt wel ja. Heb het nog nagevraagd bij PS, zit er niet standaard (gratis) bij. Alles om de prijs laag te houden denk ik.

https://www.autoweek.nl/a...p-elektrische-polestar-2/

Let wel: ongeacht de gekozen motor moet je bij de Polestar 2 altijd bijbetalen voor een AC-laadkabel. Die kost €200.
Bij mijn my2024 zat die ook bij.
Zal wrs recente gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
stefan3006 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:34:
[...]

Bij mijn my2024 zat die ook bij.
Zal wrs recente gewijzigd zijn.
Ik heb ook een MY24 en zat er gewoon bij. Ik vond het al karig dat er geen granny charger meer bij zat. Blijkt er nu zelfs geen laadkabel meer bij te zitten. Whats next? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 10-07 20:24
Tja maar na meerdere ev's die niet allemaal lease waren heb ik nu een kabel over dus met het oog op ewaste en keuze is dit wel een te verwachte ontwikkeling. Nu kan je tenminste, als nodig, en kaneel naar wens zoeken ipv dat je 'gratis' er een bij krijgt die te kort is, of overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zou het ook niet perse erg gevonden hebben om een eigen kabel te kiezen. Dan zou ik misschien voor zo’n gekruld exemplaar gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_H
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-02 21:43

J_H

Wellicht rare vraag: ik heb deze week een Polestar 2 occasion gekocht, met, volgens de geadviseerde specs, o.a. adaptive cruise control, dodehoek-detectie en 360-camera. Ik krijg nu het idee dat deze opties ontbreken.

Ik zie geen 360-knop als ik de achteruitrijcamera inschakel.

De knoppen voor adaptive cruise zitten op het stuur, rechts van de cruise-control-knop. Deze lijken echter niets te doen.

Dodehoek-detectie; nog niet getest, maar maakt volgens mij onderdeel uit van hetzelfde optie-pakket. (Pilot pack?)

Verder valt het me op dat er steeds een melding over een koude accu is, ook na voorverwarmen, maar na een ziek-actie op Google lijkt dit normaal te zijn met koud weer.

Als de opties ontbreken wordt het komende week contact opnemen met het verkopende bedrijf...

Weten jullie of de adaptive cruise control-knoppen ook aanwezig zijn in modellen zonder deze functie? Is de conclusie verder juist dat er voor de 360-camera-functie een extra knop aanwezig moet zijn in het scherm als de achteruitrijcamera is geactiveerd?

Ik zie in de polestar-app onder 'kenmerken' ook niets staan, maar het is me onduidelijk of eventuele optie-pakketten daar zouden moeten komen te staan.

Bij rijhulp-instellingen in de Polestar zelf zie ik wel cruise control genoemd staan, maar niets over adaptief. Ook daar weet ik niet zeker of daar iets zou moeten staan indien aanwezig.

[ Voor 27% gewijzigd door J_H op 08-02-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:22:

Vandaag gereden in een versie met de nappa upgrade, zat uiteraard erg goed maar niet anders dan de standaard stoelen van de plus versie. Qua materiaal wel net wat mooier en uiteraard ook ventilatie maar € 4500 maakt € 40 per maand aan extra netto bijtelling wat best aardig wat is voor wat kleuraccenten.
Ja het is eigenlijk idioot veel geld. Als je er nou ook bijv. een massage functie ofzo bij kreeg ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
J_H schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:19:
Wellicht rare vraag: ik heb deze week een Polestar 2 occasion gekocht, met, volgens de geadviseerde specs, o.a. adaptive cruise control, dodehoek-detectie en 360-camera. Ik krijg nu het idee dat deze opties ontbreken.

De knoppen voor adaptive cruise zitten op het stuur, rechts van de cruise-control-knop. Deze lijken echter niets te doen.

Dodehoek-detectie; nog niet getest, maar maakt volgens mij onderdeel uit van hetzelfde optie-pakket. (Pilot pack?)

Verder valt het me op dat er steeds een melding over een koude accu is, ook na voorverwarmen, maar na een ziek-actie op Google lijkt dit normaal te zijn met koud weer.

Als de opties ontbreken wordt het komende week contact opnemen met het verkopende bedrijf...

Weten jullie of de adaptive cruise control-knoppen ook aanwezig zijn in modellen zonder deze functie? Is de conclusie verder juist dat er voor de 360-camera-functie een extra knop aanwezig moet zijn in het scherm als de achteruitrijcamera is geactiveerd?

Ik zie in de polestar-app onder 'kenmerken' ook niets staan, maar het is me onduidelijk of eventuele optie-pakketten daar zouden moeten komen te staan.

Bij rijhulp-instellingen in de Polestar zelf zie ik wel cruise control genoemd staan, maar niets over adaptief. Ook daar weet ik niet zeker of daar iets zou moeten staan indien aanwezig.
Ik heb een MY24 zonder pilot pack en de knoppen aan de linkerkant van het stuur om adaptieve cruise control te verstellen zitten ook op mijn stuur. Echter zijn het dan loze knoppen.

Als ik het verhaal zo inschat zaten er naar jouw verwachting opties op die er niet op zitten. Of had de aanbieder dit zo geadverteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_H

J_H

Rvzoggie schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:55:
[...]
Als ik het verhaal zo inschat zaten er naar jouw verwachting opties op die er niet op zitten. Of had de aanbieder dit zo geadverteerd?
Ze waren als zodanig geadverteerd. Ik heb nog wel gevraagd naar de adaptive cruise control, toen wees de verkoper mij op de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Welk model-jaar heb je gekocht?

Op mijn MY24 zonder pakketten zit de dode-hoek en 360 camera wel op. Dode hoek heet Blis in de instellingen en voor de 360 camera view moet je nog een keer extra op het scherm tikken. Al gaat die ook automatisch aan bij heen en weer manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_H

J_H

SirLenncelot schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Welk model-jaar heb je gekocht?
2022

Waar zie je blis precies staan? Ik zie het niet in de Polestar app, en ook niet onder de rij-instellingen in de auto zelf.

Vermoedelijk ontbreekt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
J_H schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:17:
[...]

2022

Waar zie je blis precies staan? Ik zie het niet in de Polestar app, en ook niet onder de rij-instellingen in de auto zelf.

Onder rijhulp. Maar voor het 2022 model is het volgens de handleiding wel een extra optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_H

J_H

SirLenncelot schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:32:
[...]

Onder rijhulp. Maar voor het 2022 model is het volgens de handleiding wel een extra optie.
Ik zie op google afbeeldingen waarin adaptive cruise control ook als extra optie te zien is onder driver support, naast de opties speed limit en cruise control. Bij mij ontbreekt de optie daar.

Ik weet inmiddels wel genoeg. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-07 22:21
J_H schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:17:
[...]

2022

Dan zou je in principe ook mistlichten vooraan moeten hebben.
Heb je deze niet = geen pilot pack.

Edit: in de app staan de pakketten onder: Wagens (2de icoon) > specificaties

[ Voor 9% gewijzigd door k-jah op 09-02-2025 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:48

Kijk eens naar je buitenspiegels en naar de bumper, daar zou je de camera's moeten zien zitten. Mijn MY22 heeft geen pilot pack maar wel de nutteloze knoppen voor adaptive cruise control. Geen camera's buiten, het model met pilot pack dat ernaast stond had duidelijk camera's zitten in spiegels en bumper vooraan.

Maar ook als je de auto registreert kun je op de Polestar website de specifieke pakketten zien die erop zitten, bij mij enkel plus dus.

[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 09-02-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bij mij staat bij kenmerken in de Polestar app dat we een pilot pack hebben (en dat klopt).

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Voor degene met het plus pack en zonder leer upgrade, was is jullie keuze geweest tav de stoelbekleding? Charcoal of slate? De demo's waar ik in gereden heb hadden of de standaard no plus stoelen of leer upgrade dus ik heb zelf helaas geen echt goed beeld.

Enige referentie is een showroom auto met charcoal wat behoorlijk donker oogde. De black ash accenten gingen nagenoeg geheel op in de zwarte kleur van het dashboard en stoelen. Al met al dus nogal een "zwart" interieur wat het nog krapper lijkt te maken. Slate is een stuk lichter maar obv de stalen in de showroom heb ik er geen lekkere kijk op, het neigt naar grijs/blauw.

Kwam dit filmpje tegen maar hier lijkt slate toch wel een stukje lichter dan het op de stalen oogde.
YouTube: 2024 Polestar 2 Facelift Exterior and Interior Walkaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Ja het is eigenlijk idioot veel geld. Als je er nou ook bijv. een massage functie ofzo bij kreeg ok.
Ben jij vrij om te kiezen welke leasemaatschappij je de auto onder brengt?

Mocht je namelijk bij Polestar zelf mogen lease dan heb je nu tijdelijk voor nagenoeg dezelfde leaseprijs als de PS2 een PS4. Helaas leasen wij bij Ayvens (notabene dezelfde maatschappij als Polestar zijn lease heeft ondergebracht) en die kan / mag niet dezelfde leaseprijs aanbieden. Je moet dan echt via Polestar lease zelf gaan wil je die prijs kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavare
In deze heb ik in december proefgeredenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lJcJojBMsIBh2ZReoUhTLAoQYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82BdE3wXF269e3eB9dylNINR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9m6Rn74rJyUckQcgmQu07HAD-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtsxblhAfAhK0kuGCIHs4VES.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
FreeMen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:50:
[...]

Ben jij vrij om te kiezen welke leasemaatschappij je de auto onder brengt?

Mocht je namelijk bij Polestar zelf mogen lease dan heb je nu tijdelijk voor nagenoeg dezelfde leaseprijs als de PS2 een PS4. Helaas leasen wij bij Ayvens (notabene dezelfde maatschappij als Polestar zijn lease heeft ondergebracht) en die kan / mag niet dezelfde leaseprijs aanbieden. Je moet dan echt via Polestar lease zelf gaan wil je die prijs kunnen krijgen.
Nee maar het is natuurlijk altijd goed om met een veel betere offerte te komen en dan daar wat druk op leggen. Wellicht is er dan wat mogelijk aangezien we steeds vaker tegen beperkingen aanlopen.

Maar hoe kan Polestar de PS4 dan zo aanbieden aangezien die veel duurder is dan de P2. dat scheelt zo 8-10k. Ga ze morgen wel gelijk even vragen dan want ik vind de PS4 echt een prachtige auto. Als dat toch eens zou kunnen... 🙏😲

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 09-02-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:54:
[...]

Nee maar het is natuurlijk altijd goed om met een veel betere offerte te komen en dan daar wat druk op leggen. Wellicht is er dan wat mogelijk aangezien we steeds vaker tegen beperkingen aanlopen.

Maar hoe kan Polestar de PS4 dan zo aanbieden aangezien die veel duurder is dan de P2. dat scheelt zo 8-10k. Ga ze morgen wel gelijk even vragen dan want ik vind de PS4 echt een prachtige auto. Als dat toch eens zou kunnen... 🙏😲
Tijdelijke lease aanbieding tm maart. Check de website van PS maar eens en vergelijk een long range PS4.
Hij is zelfs nog iets goedkoper obv gelijke specs (PS 2 plus pack en 20 inch).

Voorbeeld: 4 jaar - 30k km.
PS2 long range SM standaard kleur met plus pack en propack € 44K ex btw = € 887 ex btw per mnd
PS4 long range SM standaard kleur (alles van plus pack zit standaard al op de PS4) 49K ex btw, standaard 20 inch € 874 ex btw per maand

No brainer als je het mij vraagt maar voor de meeste leaserijders vermoedelijk niet haalbaar ivm verplichte leasemij.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 09-02-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dit is slate vermoed ik?

Moet zeggen dat ik de stoelen inmiddels wel aardig in beeld heb (mede dankzij jouw foto's) alleen het dashboard en middenconsole krijgt ook dezelfde kleur en daar heb ik enorm twijfels over. Die hadden ze gewoon zwart/antraciet moeten laten als je het mij vraagt. Mis een goed plaatje daarvan.
Vervelende is dat morgen de order geplaatst wordt bij PS, dus echt veel tijd heb ik niet meer 8)7

En wat is jouw keuze geworden tav het interieur?

[ Voor 26% gewijzigd door FreeMen op 09-02-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah zo, ja echt via Polestar. Geef het weinig kans maar ik zal eens navragen. Misschien willen ze meedenken 😁

Pagina: 1 ... 197 ... 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.