Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:01
Kammika schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:12:
[...]

In de navigatie programmeren is toch al de truc om handmatig de voorverwarming aan te zetten? Een speciaal knopje daarvoor zou handig zijn, maar dit werkt prima...

Als ik niet weet of ik het net wel of net niet tot mijn bestemming redt, plan ik alvast de laadstop in, zodat de accu geprepareerd is. Mocht het niet nodig zijn, dan gooi ik op het laatste moment die snellader uit de navigatie.

Is overigens altijd wel een afweging, want dat voorverwarmen van de accu kost wel extra stroom, wat ook de reden kan zijn dat je net je eindbestemming niet haalt als het erom spant...
Ik denk dat ik dat inderdaad moet gaan doen. Even de tijd nemen om te navigeren en een laadstation te zoeken waar ik met +- 10% aankom. Ik was nu al weggereden voordat ik zag dat ik 500m verderop moest laden.

van mij mag het in ieder geval snel genoeg weer warmer worden. Ben er wel klaar mee haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 16:55
Aghanim schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:57:
Weet iemand welke uitvoering deze Polestar is op basis van RDW data?
Ik heb precies zo'n auto die je beschrijft. Model 2025. En daarvan staan dezelfde gegevens bij de RDW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:51

RGS

Ik heb het opgegeven met mijn PS2 Performance MY2022 van bijna 3 jaar. Ik ga het leasecontract laten ontbinden.

Fantastische rijkwaliteiten maar dramatische interieur kwaliteit. Rammels, kraken, tikken, A-stijl, B-stijl, kofferklep, deur etc. Ik word er helemaal krankjorum van. Volvo DH, Volvo Zoetermeer, Volvo Waddinxveen, allemaal komen ze er niet uit. En Polestar zelf komt er ook niet uit. In 30 jaar autorijden nog niet eerder zo’n slechte auto gehad. En uiteraard ben ik de enige (volgens Polestar).

Ik weet dat dit wellicht geen bericht met toegevoegde waarde is maar het is niet allemaal jubelverhalen met dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
RGS schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:20:
Ik heb het opgegeven met mijn PS2 Performance MY2022 van bijna 3 jaar. Ik ga het leasecontract laten ontbinden.

Fantastische rijkwaliteiten maar dramatische interieur kwaliteit. Rammels, kraken, tikken, A-stijl, B-stijl, kofferklep, deur etc. Ik word er helemaal krankjorum van. Volvo DH, Volvo Zoetermeer, Volvo Waddinxveen, allemaal komen ze er niet uit. En Polestar zelf komt er ook niet uit. In 30 jaar autorijden nog niet eerder zo’n slechte auto gehad. En uiteraard ben ik de enige (volgens Polestar).

Ik weet dat dit wellicht geen bericht met toegevoegde waarde is maar het is niet allemaal jubelverhalen met dit merk.
Je bent absoluut niet de enige… het rijdt fantastisch maar is een rammelkast en veel elektrische storingen, nog steeds onverklaarbare laad problemen, vaak internet weg etc. En toch maakt de rijervaring wel veel goed, soort haat - liefde verhouding…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA3izhLOLLpQ46N2YuEhyO4m5VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0jrS5IaKmvLgvof1u5yX8Q8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik wil jullie problemen zeker niet baggetaliseren, maar zoals ik eerder al een keer opgemerkt heb zijn er grote exemplarische verschillen. Die van mij rammelt (na 95k km) nauwelijks bijvoorbeeld, maar heb wel vaak last van softwareglitches en audioproblemen. Laadfouten zie ik zelden (nu twee keer voorgekomen denk ik).

Ik blijf het vreemd vinden dat er binnen hetzelfde modeljaar zoveel verschillende ‘versies’ lijken te zijn als het op bouwkwaliteit en software aankomt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:14
Pixeltje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:07:
Ik wil jullie problemen zeker niet baggetaliseren, maar zoals ik eerder al een keer opgemerkt heb zijn er grote exemplarische verschillen. Die van mij rammelt (na 95k km) nauwelijks bijvoorbeeld, maar heb wel vaak last van softwareglitches en audioproblemen. Laadfouten zie ik zelden (nu twee keer voorgekomen denk ik).

Ik blijf het vreemd vinden dat er binnen hetzelfde modeljaar zoveel verschillende ‘versies’ lijken te zijn als het op bouwkwaliteit en software aankomt.
zegt iets over de kwaliteitscontrole van Polestar in de fabriek wsch... In de basis fantastische auto, maar als de kwaliteitscontroles bij assemblage niet goed uitgevoerd worden kun je grote verschillen krijgen en heeft de een een fantastische auto en vind het helemaal geweldig, en de ander ergert zich kapot met precies hetzelfde model omdat die allerlei vage problemen heeft. Is dan een beetje een loterij...

Wel risicovol, er zijn bedrijven met fantastisch produkten hieraan tenonder gegaan (ik wil het woord VanMoof niet noemen ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:49
Hier ook een P2 eigenaar van de eerste lading zonder enige problemen (behalve dan zaken als matige kwaliteit van de lak en een recall in de allereerste maanden). Jammer dat de kwaliteit zo inconsistent is, dat is voor mij de hoofdreden om te twijfelen aan een nieuwe P2 als opvolger van m'n huidige P2 later dit jaar. Verder zijn er helaas weinig andere auto's die hetzelfde bieden voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:26
Hier (MY23) enkel een rammeltje gehad in de gordelspanner die ik zelf heb opgelost. Verder heb ik nog geen storingen of rammels opgemerkt. Misschien hebben de latere modeljaren betere kwaliteitscontrole en afwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:38
Hoi,
nog even een vraagje: sinds vandaag heb ik ineens geen zenderlogo's meer bij DAB radio. Heeft iemand van jullie dat al eens gehad en zo ja, hoe krijg ik ze terug?
Alvast bedankt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:31:
[...]

Polestar info: Status verzending, levering eind februari.
Ayvens info: Verwachte levering 24 feb - 2 maart.
@ST10©DE Nu gewijzigd in BEGIN februari. Ja jongens, eindelijk is het zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:39:
[...]

Ah nice!! Bij mij nog steeds eind maart.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51

Smurf

Detri

[...]

Ik kreeg gisterenavond mail dat mijn auto in Nederland is en dat ik een ophaalmoment kan inplannen. Er is dus weer een boot(je) verse Polestars aangekomen.

11 februari is het zo ver :)

[ Voor 4% gewijzigd door Smurf op 23-01-2025 14:11 ]

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:51

RGS

Maar het is ook de organisatie. Polestar NL is niet meer dan een call center in Beesd. Geweldig in telefoon aannemen, terugbellen, email campagnes, enquetes, vriendelijk zijn, etc. Maar met Volvo écht mijn problemen oplossen, dat lukt ze niet. Ze zullen best hard werken bij Volvo maar ze kunnen het gewoon niet oplossen en ze hebben volgens mij ook niet voldoende/juiste kennis. Einde Polestar tijdperk. Had graag dit jaar de Polestar 4 als opvolger besteld maar geen haar op mijn kop die daar nog over nadenkt.

En nu lekker op zoek naar een andere auto van een ander merk. Ik wens jullie natuurlijk wel veel rijplezier toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_A_B
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-08 10:30
Ik heb mijn polestar 2 nu ruim 4 jaar. Erg tevreden over. De laatste weken heb ik af en toe een lichte brandlucht in de auto. Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe te verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Dat zou voor mij een gevalletje 'zo snel mogelijk naar de garage' zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3Lk6WIukSntJiWM3jBlXfzQmps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l50sumELI0DxgoK5Za2sKs78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULLb4U9eYekLaXljDMD3HcXlsYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSM0gp23jhMotmULuCfSsTqF.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend met mn polestar 2 naar de Volvo garage geweest voor de 30k beurt. Heb even aan de monteur gevraagd wat er nou gaat gebeuren maar veel schijnt de moderne software installeren te zijn. Duurde niet zo lang dus ik kon gewoon wachten.

Uiteindelijk na anderhalf uur kregen ze het niet voor elkaar en kreeg ik een leen Volvo mee niet net zo chique is als mijn eigen P2. Dat vind ik juist weer een voordeel ten opzichte van een ander merk waar je een klein gebakje mee krijgt. Uiteraard is het later die dag wel gelukt en kan ik mn auto morgen meenemen. Wat mij betreft een voordeel van de Volvo garage en dat je hier met je P2 naartoe kan.

Overigens schrok ik me kapot hoe ver een brandstof auto doorrolt als je niet remt😂 ben dat niet meer gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:29
[...]

Ben benieuwd of de digital key werkt bij de handover. Kun je dat tzt laten weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:13
Rvzoggie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:58:

Overigens schrok ik me kapot hoe ver een brandstof auto doorrolt als je niet remt😂 ben dat niet meer gewend.
Minder ver dan een Polestar 2 als je regeneratie uit hebt staan. Omdat ik geen OPD gebruik, dus geen enkel probleem voor mij ;)

Ik heb overigens ook een keer een V60 (of V70, weet het niet meer) mee gekregen. Erg luxe en lekker als je autosnelwg rijdt, maar voor bochten is hij nadrukkelijk niet gemaakt. Ik was iig weer erg blij toen ik m'n P2 weer terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-09 15:02

bij mij idem: geen rammeltjes en wel software- en audiodingetjes (LRDM 2021, 85000 km), meestal opgelost met herstart vh infotainmentsysteem. Ik vind het een zeer degelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hoe lossen jullie het matige design van de bekerhouders op? Ik had nog even getest, maar zelfs 1 dopperfles zit al in de weg voor een fijne armsteun. Laat staan 2 flessen/bekers want dan kan je een armsteun al helemaal vergeten. Helaas zijn de deurvakken ook vrij beperkt.

Zeker op de langere ritten lijkt me dat heel irritant. Is daar een slimme oplossing voor? Ik/wij rijden altijd wel weg met minimaal 4 flessen/bekers koffie/thee/water.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:38
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:26:
Hoe lossen jullie het matige design van de bekerhouders op? Ik had nog even getest, maar zelfs 1 dopperfles zit al in de weg voor een fijne armsteun. Laat staan 2 flessen/bekers want dan kan je een armsteun al helemaal vergeten. Helaas zijn de deurvakken ook vrij beperkt.

Zeker op de langere ritten lijkt me dat heel irritant. Is daar een slimme oplossing voor? Ik/wij rijden altijd wel weg met minimaal 4 flessen/bekers koffie/thee/water.
Ik heb deze besteld:
https://www.etsy.com/de-e...=1&organic_search_click=1

nog meer ideeen: https://www.etsy.com/de-e...lestar%202&ref=search_bar

[ Voor 4% gewijzigd door hasmit12 op 24-01-2025 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03

Zelf geen last van, maar zag toevallig een 3D print oplossing voorbij komen op reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MR. RHS schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Ben benieuwd of de digital key werkt bij de handover. Kun je dat tzt laten weten?
Zeker weten. Is dat precies wat dat betekent?
Dus bij jou werkte het niet met de handover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
Stimulate14 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Zeker weten. Is dat precies wat dat betekent?
Dus bij jou werkte het niet met de handover?
Bij de handover hebben we daar niet bij stil gestaan maar met de huidige software versie 3.2.8 kun je die niet aanmaken is gebleken uit mijn overleg met support. Ergo, wachten op een update. Heeft mij een mooie polestar paraplu opgeleverd 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
PvS_68 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:20:
[...]

Minder ver dan een Polestar 2 als je regeneratie uit hebt staan. Omdat ik geen OPD gebruik, dus geen enkel probleem voor mij ;)

Ik heb overigens ook een keer een V60 (of V70, weet het niet meer) mee gekregen. Erg luxe en lekker als je autosnelwg rijdt, maar voor bochten is hij nadrukkelijk niet gemaakt. Ik was iig weer erg blij toen ik m'n P2 weer terug kreeg.
Regeneratie kan (gelukkig) niet uit. Met OPD uit zit de bediening van de regeneratie in het rempedaal, met OPD aan in het gaspedaal, en dan hebben we ook nog de stand er tussen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Iemand hier al ervaring mee, zonder gebruik te maken van de bekerhouder is de armsteun prima. Maar wil wel graag iets kunnen drinken onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51

Smurf

Detri

Ik heb m'n auto nog niet maar heb al wel naar wat mogelijke oplossingen voor dit "probleem" gekeken. De bekerhouder die aan het dashboardkastje kan lijkt mij zo op het eerste gezicht het handigste.

https://makerworld.com/en/models/463477#profileId-392751
Of anders deze, maar die zit alsnog in de weg bij de armsteun: https://www.printables.co...r-2-cupholder-and-armrest

Ik ga er straks gewoon een paar printen en zie wel welke me het beste bevalt.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49
Ik gebruik een vergelijkbare bekerhouder die aan het dashboardkastje hangt. Ik zet er mijn thermosbeker met koffie in. Geprint van stevig plastic, doet hij nu ruim 2 jaar z'n werk naar tevredenheid.

De flexibele binnenring van etsy heb ik niet, maar met die toevoeging wordt de houder denk ik nog handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MR. RHS schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:36:
[...]

Bij de handover hebben we daar niet bij stil gestaan maar met de huidige software versie 3.2.8 kun je die niet aanmaken is gebleken uit mijn overleg met support. Ergo, wachten op een update. Heeft mij een mooie polestar paraplu opgeleverd 😇
Ik zal het melden hier. Als het bij mij ook niet lukt probeer ik er ook een slaatje uit te slaan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Smurf schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Ik heb m'n auto nog niet maar heb al wel naar wat mogelijke oplossingen voor dit "probleem" gekeken. De bekerhouder die aan het dashboardkastje kan lijkt mij zo op het eerste gezicht het handigste.

https://makerworld.com/en/models/463477#profileId-392751
Of anders deze, maar die zit alsnog in de weg bij de armsteun: https://www.printables.co...r-2-cupholder-and-armrest

Ik ga er straks gewoon een paar printen en zie wel welke me het beste bevalt.
interessant! Laat het dan even weten, mocht de Polestar 2 het gaat worden voor ons heb ik ook interesse :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjterhaar
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:02
Flying schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:58:
Hier (MY23) enkel een rammeltje gehad in de gordelspanner die ik zelf heb opgelost. Verder heb ik nog geen storingen of rammels opgemerkt. Misschien hebben de latere modeljaren betere kwaliteitscontrole en afwerking?
Ik ervaar ook een rammeltje / resonantie in de gordelspanner (MY23). Hoe heb je dit opgelost als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
De Polestar 2 LR SM met de nieuwe standaard Vapour kleur, de pakketten Plus & Pro, het HK audio systeem en trekhaak gaan iig passen. Dus dat is hele mooi.

ik zit alleen nog te twijfelen over de upgrade Nappa stoelen met Light Ash accenten. Ik vind dat lichtere interieur echt prachtig staan, geeft nog een extra luxe. Ik vind alleen €4500 wel veel geld hiervoor. Ik heb alleen niet kunnen ervaren of de stoelen ook echt een flinke upgrade zijn qua comfort en luxe tov de WeaveTech in Slate met Black ash accenten die standaard bij het pluspakket zitten.

De trekhaak is bijv. geen must have voor ons dus die zou ik weg kunnen laten en dan wel die upgrade in stoelen/interieur nemen. Ik zit nu nog ongeveer €50 netto p/m onder ons budget (wel incl. een kleine eigen bijdrage) dus misschien dat allebei nog gaat passen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met die upgrade in stoelen en interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Net een email gehad van LM dat ik de auto binnen 4 weken moet inleveren en een voor de tussentijd een pool auto moet gaan kiezen.

Dus na +- 15 maanden ga ik voor de 3e keer dit topic verlaten en voor de 3e keer terug naar het Tesla Model 3 topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
sarlo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:36:
Net een email gehad van LM dat ik de auto binnen 4 weken moet inleveren en een voor de tussentijd een pool auto moet gaan kiezen.

Dus na +- 15 maanden ga ik voor de 3e keer dit topic verlaten en voor de 3e keer terug naar het Tesla Model 3 topic :+
Waarom moet dit?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:00:
De Polestar 2 LR SM met de nieuwe standaard Vapour kleur, de pakketten Plus & Pro, het HK audio systeem en trekhaak gaan iig passen. Dus dat is hele mooi.

ik zit alleen nog te twijfelen over de upgrade Nappa stoelen met Light Ash accenten. Ik vind dat lichtere interieur echt prachtig staan, geeft nog een extra luxe. Ik vind alleen €4500 wel veel geld hiervoor. Ik heb alleen niet kunnen ervaren of de stoelen ook echt een flinke upgrade zijn qua comfort en luxe tov de WeaveTech in Slate met Black ash accenten die standaard bij het pluspakket zitten.

De trekhaak is bijv. geen must have voor ons dus die zou ik weg kunnen laten en dan wel die upgrade in stoelen/interieur nemen. Ik zit nu nog ongeveer €50 netto p/m onder ons budget (wel incl. een kleine eigen bijdrage) dus misschien dat allebei nog gaat passen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met die upgrade in stoelen en interieur?
Gaat dit alleen om de bekleding? Vorig jaar waren de stoelen uit het plus pakket daadwerkelijk anders (beter) dan de standaard stoelen. Ik heb zelf wat spijt van de standaard stoelen (niet echt fijn voor lange mensen) dus misschien even goed om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Omdat er een 48 maanden control op de auto zat (dec 2024) maar er geen pool auto's waren. Die zijn er nu wel dus vandaar het verzoek om de auto in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS

Mijn tip is, vooral niet te lang twijfelen en zsm bestellen. Mijn LRSM is destijds geannuleerd omdat PS geen zin meer had om hem te leveren voor het speciale tarief. De standaard stoelen bevallen mijn prima trouwens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
SirLenncelot schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Gaat dit alleen om de bekleding? Vorig jaar waren de stoelen uit het plus pakket daadwerkelijk anders (beter) dan de standaard stoelen. Ik heb zelf wat spijt van de standaard stoelen (niet echt fijn voor lange mensen) dus misschien even goed om op te letten.
Het Plus pakket is nu gratis en daar zit al, gratis dus, een upgrade van de standaard stoelen naar de plus pakket stoelen. Maar je hebt nog een upgrade, de nappa lederen bekleding ipv WeaveTech (plus pakket) en tevens allerlei lichte accenten door het hele interieur heen want de auto, vind ik, extra warm/sjiek/mooi maakt. Tevens zijn het geventileerde stoelen. Voor die prijs had ik ook wel een massagestand verwacht maar helaas ;)
Nappa-upgrades
Geef het interieur een extra premium look en feel. De nappa-upgrade is exclusief verkrijgbaar in combinatie met het Plus pack en bestaat onder meer uit geperforeerd animal welfare-gegarandeerd nappaleren bekleding, geventileerde voorstoelen en Light Ash accenten.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 24-01-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
MR. RHS schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Mijn tip is, vooral niet te lang twijfelen en zsm bestellen. Mijn LRSM is destijds geannuleerd omdat PS geen zin meer had om hem te leveren voor het speciale tarief. De standaard stoelen bevallen mijn prima trouwens ;-)
De Polestar dealer hier heeft mij nadrukkelijk gezegd dat de actie van nu (gratis pluspakket) nog wel even staat en als men een einddatum weten ze mij direct bellen. Het issue voor mij is dat ik mijn Volvo XC40 per 1 oktober moet inleveren. Dat is nog 9 maand. Nou is het niet erg als de PS2 van mij een maand of 2 netjes en veilig bij Polestar/Volvo blijft staan (ik hoop dan wel binnen) tot ik het mag ophalen. Maar dat hangt ook af van de verwachte levertijd. Ze gaven bij mij de proefrit aan dat nu bestelling inhoudt rondom de zomer ontvangen.

Idealiter ontvang ik de PS2 dan in augustus omdat we dan zeer waarschijnlijk een roadtrip gaan maken in Europa en dan is die range wel erg lekker om te hebben. Of de leasemaatschappij moet heel toevallig een koper hebben of ik een collega die tijdelijk nog een auto zoekt voor een paar maand ;).

Ik had zelf iig in mijn hoofd om in februari/maart nog wat proefritten te doen en dan april de gekozen auto te bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 24-01-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:05
Mijn Polestar is vandaag naar de garage geweest om trekhaak te laten monteren. De app denkt dat ik daar nog ben qua locatie en percentage van batterij klopt niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 23:53

Niet affabriek, maar opnieuw laten bekleden kost je ongeveer €2200,-, en is imo nog veel mooier ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OViWM4YGnfyL_cKH9T2hWC03cME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FySjiwRvbQerB1XgnAt7tJcT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZbo3_ID4SZ_H4txCWuEctPCp-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCK0CLC99ptRYHrzu216dkTe.jpg?f=fotoalbum_tile

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Net scheurde de hoedenplank, waardoor hij nu is doorgezakt. Andere mensen hier ook last van? Blijft een dun fragiel ding.

No signature required.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-07 20:44
Vervolg issue ratel/aandrijfassen...

Al eerder berichtte ik over de ratel bij mijn P2 Launch 2020, nu met ca 151.000km. Deze week zijn voor de 3e keer (ja je leest het goed: 3x) rondom de aandrijfassen en wiellagers vervangen.

De eerste revisie was na ongeveer 1,5 jaar. Het duurde even voordat Polestar iom Volvo de diagnose had gesteld (na plaatsing geluid- en trillingsensoren). Begonnen met vervangen aandrijfas/lager rechtsachter, maar lang verhaal kort: na 2x terug naar Volvo zijn alle 4 de assen en lagers vervangen. Dan februari 2024; zelfde verhaal: ook eerst 1 as/lager vervangen, maar euvel bleef en betrof ook de andere 3 wielen, dus alles weer vervangen.

In april 2024 met onze caravan (Hobby 1500kg) 2 maanden gaan toeren door Italie en daarbij oa de Zwitserse Alpen meegepakt en natuurlijk de Italiaanse Apenijnen. Dat doet de P2 fantastisch, maar wat blijkt: bij thuiskomst in juli hoor ik al vrij snel: een ratel... Kennelijk is het trekken van een caravan te veel van het goede. Na 6 maanden de boel weer versleten. (En vertrouw me; ik ben goed huisvader voor m'n auto en heb hem absoluut niet afgebeuld.)

Dan duurt het even voordat Volvo en Polestar er uit zijn: onder garantie wéér vervangen van alle aandrijfassen/lagers. Fijn dat dit onder garantie gebeurt, maar navraag leert dat deze exercitie per keer normaal gesproken ca 6k kost volgens Volvo. Polestar heeft aan mijn auto niets verdient, dat is zeker...

Boodschap die ik wil afgeven: voor iedere enthousiaste gegadigde van een gebruikte P2: wees alert op een ratel, anders wordt het een nare grap.

Blijft over dat ik nooit eerder zo'n fijn rijdende auto heb gehad, das ook een feit. Maar jongejonge...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 20:06
Smotske schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:04:
[...]

Niet affabriek, maar opnieuw laten bekleden kost je ongeveer €2200,-, en is imo nog veel mooier ook.
[Afbeelding][Afbeelding]
Hier ook aftermarket leer laten inbouwen, nappa incl stuur, deuren en middenconsole
€ 3000 ofzo geloof ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ix0KpzoKssB7VU63kIOL8LOsQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHd0ZoGU63smVmqP8hksqLAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCc-OD2DkCtlCWC5eo9q74aaFjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9mIEPEUT7egJur5d3SkbJIv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb nagevraagd of het mogelijk is om het Pilot Pack achteraf te activeren maar dat is niet zo. Voor die functies worden extra sensoren ingebouwd in de wagen. Ik had gehoopt dat het goedkoper zou zijn om auto’s zo compleet mogelijk te maken en dat het pack dan alleen een software activering betrof. Maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@Smotske / @De fiscalist ziet er mooi uit hoor van jullie! Maar ik neem aan dat je dan geen geventileerde stoelen hebt? Dat is namelijk wel onderdeel van de upgrade via Polestar zelf. En niet alleen de stoelen maar natuurlijk ook het interieur zelf dat er anders, en in dit geval lichter, uit komt te zien. Ik vind dat er iig prachtig uit zien.

Los van dat, het gaat bij mij om zakelijke lease dus dan is aftermarket je stoelmaterialen vervangen etc. sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-09 08:06
@Johnbeer

Heb jij de verlengde garantie bij de Polestar afgesloten?

Onze heeft namelijk ook dit probleem maar heb geen garantie hierop.
Inderdaad een offerte gekregen van ruim 5k.

We hebben ook een launch editie van 11/2020

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 06-09 20:00
misteriks schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:03:
Polestar Energy: Meet the app that’s changing the way drivers charge
https://www.polestar.com/...estar-energy-charging-app

Zoals ik het lees werkt deze app enkel met een paar specifieke thuis laders.
Ik zou liever zien dat ze een API open stellen om het wel/niet laden en met welke capacitiet vanuit de auto zelf aan te sturen. Dan kan ik eea koppelen mbv Home Assistant
Er is al een tijdje een niet officiele integratie op de Polestar API in home assistant van leeyuentuen. Kan je via HACS binnenhalen. Dan nog energyzero en Node-red installeren en kan je je eigen flow bouwen die je lader aanstuurt. Lader moet wel aan te sturen zijn, want de auto kan je via de API enkel uitlezen.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
Die Polestar home assistant integratie gebruik ik inderdaad, maar die is zoals je zegt alleen lezen en kan geen POST commands doen.

Mijn thuis lader kan ik helaas niet aan ha koppelen omdat deze al via ocpp gekoppeld is aan een betaal provider welke mijn thuis laad kosten terug betaald via mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 20:10
Kun je trouwens ergens zien hoeveel garantie er nog op je auto zit? Op Polestar.com zie ik enkel de pechhulp en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 17:26
gjterhaar schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Ik ervaar ook een rammeltje / resonantie in de gordelspanner (MY23). Hoe heb je dit opgelost als ik vragen mag?
Handleiding is terug te vinden hier: https://www.polestar-foru...lt-holder-vibration.14752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Zijn er anderen waar de app continue op ‘Laden’ blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik had nog even gekeken naar de "problemen" in de Polestar wbt bekerhouders, gebrekkige opbergruimtes en het zichtbaar kunnen plaatsen van je telefoon.

Ik denk dat alles opzich wel opgelost kan worden met:

1. aan beide kanten zo'n 3D geprinte bekerhouder voor 2 bekers/flessen. In principe gebruiken we de deurvakken eigenlijk nooit dus opzich een acceptabele oplossing
2. een 3D geprinte middenconsole-organizer wat dat onhandige diepe en schuine vak (telefoonlader) een stuk praktischer maakt
3. Met een beetje geluk past mijn huidige telefoonlader geplakt aan de binnenkant van de rechterkant van de forse middenconsole. Ik hoop dat het dan niet het zicht blokkeert op de tablet en ook niet in de weg zit met het pookje/volumeknop.

Op die manier heb je eigenlijk de slecht geplaatste bekerhouder van Polestar zelf niet nodig en kan je de armsteun gebruiken voor...uhm tja waar je het voor gebruikt :) en heb je toch de boel netjes opgeruimd. Als we een 2de proefrit gaan maken ga ik dat zeker even onderzoeken!

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 25-01-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
Vraagje over Android Auto: hoe moet ik het opstarten? Ik sluit mijn telefoon met een kabel op de witte USBC maar auto blijft op de home screen. Op de telefoon ook geen teken van "koppeling". Telefoon heeft android 15 met android auto geïnstalleerd....

2025 P2 met software versie 3.2.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:29
interFace schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:22:
Vraagje over Android Auto: hoe moet ik het opstarten? Ik sluit mijn telefoon met een kabel op de witte USBC maar auto blijft op de home screen. Op de telefoon ook geen teken van "koppeling". Telefoon heeft android 15 met android auto geïnstalleerd....

2025 P2 met software versie 3.2.4
Op die versie zit geen Android Auto, enkel CarPlay. Vanaf versie 3.3.16 wordt Android Auto bijgeleverd.
Zie: https://www.polestar.com/...-2/2025/software-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 23:53
Johnbeer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:26:
Vervolg issue ratel/aandrijfassen...

Al eerder berichtte ik over de ratel bij mijn P2 Launch 2020, nu met ca 151.000km. Deze week zijn voor de 3e keer (ja je leest het goed: 3x) rondom de aandrijfassen en wiellagers vervangen.

De eerste revisie was na ongeveer 1,5 jaar. Het duurde even voordat Polestar iom Volvo de diagnose had gesteld (na plaatsing geluid- en trillingsensoren). Begonnen met vervangen aandrijfas/lager rechtsachter, maar lang verhaal kort: na 2x terug naar Volvo zijn alle 4 de assen en lagers vervangen. Dan februari 2024; zelfde verhaal: ook eerst 1 as/lager vervangen, maar euvel bleef en betrof ook de andere 3 wielen, dus alles weer vervangen.

In april 2024 met onze caravan (Hobby 1500kg) 2 maanden gaan toeren door Italie en daarbij oa de Zwitserse Alpen meegepakt en natuurlijk de Italiaanse Apenijnen. Dat doet de P2 fantastisch, maar wat blijkt: bij thuiskomst in juli hoor ik al vrij snel: een ratel... Kennelijk is het trekken van een caravan te veel van het goede. Na 6 maanden de boel weer versleten. (En vertrouw me; ik ben goed huisvader voor m'n auto en heb hem absoluut niet afgebeuld.)

Dan duurt het even voordat Volvo en Polestar er uit zijn: onder garantie wéér vervangen van alle aandrijfassen/lagers. Fijn dat dit onder garantie gebeurt, maar navraag leert dat deze exercitie per keer normaal gesproken ca 6k kost volgens Volvo. Polestar heeft aan mijn auto niets verdient, dat is zeker...

Boodschap die ik wil afgeven: voor iedere enthousiaste gegadigde van een gebruikte P2: wees alert op een ratel, anders wordt het een nare grap.

Blijft over dat ik nooit eerder zo'n fijn rijdende auto heb gehad, das ook een feit. Maar jongejonge...
Jeutje, wat een sh!tshow. Afgelopen donderdag is mijn Launch Edition (+pp) voor de 60d km beurt geweest bij de Volvo dealer in Leeuwarden. Had gevraagd naar een kritisch oog naar de aandrijfassen. De keering leek wat te zweten. Vanmiddag even op mijn eigen brug gehad, ik vermoed dat ze er al eens uit zijn geweest. Wat ik hier nu mee ga doen….

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
deSenna24 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Op die versie zit geen Android Auto, enkel CarPlay. Vanaf versie 3.3.16 wordt Android Auto bijgeleverd.
Zie: https://www.polestar.com/...-2/2025/software-updates/
Aha! Goed om te weten! Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 10-09 20:06
Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:41:
@Smotske / @De fiscalist ziet er mooi uit hoor van jullie! Maar ik neem aan dat je dan geen geventileerde stoelen hebt? Dat is namelijk wel onderdeel van de upgrade via Polestar zelf. En niet alleen de stoelen maar natuurlijk ook het interieur zelf dat er anders, en in dit geval lichter, uit komt te zien. Ik vind dat er iig prachtig uit zien.

Los van dat, het gaat bij mij om zakelijke lease dus dan is aftermarket je stoelmaterialen vervangen etc. sowieso geen optie.
Lederen bekleding achteraf is ook wel iets wat leasemaatschappijen veel doen hoor. Lederinbouwnederland heeft er een aardige business op gebouwd i.i.g.

Ventilatie heb je dan niet idd. Ik mis dat niet, de airco houdt de auto koel genoeg.

Die laten de stoelhoezen maken in Maleisië. Zelf je leersoort, kleur en stiksels kiezen dus je kunt alle kanten op. Ik had bij polestar al de grijze stoelen en lichte accenten, dus die kon ik mooi vervangen voor grijs leer.

Helaas de leerkleur net niet helemaal gelijk aan de kleur van het plastic, maar ik ben er blij mee. Ook na ruim 4 jaar is het nog mooi en netjes. Ook de middenconsole en het stuur in leer is wel echt een fijne upgrade.

[ Voor 3% gewijzigd door De fiscalist op 25-01-2025 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
Even een sanity-check, heeft iedereen problemen met de app (maakt geen verbinding met de auto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MR. RHS schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:02:
Even een sanity-check, heeft iedereen problemen met de app (maakt geen verbinding met de auto)?
Hier doet hij het gewoon.

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
Ja ik heb sinds vorige week dezelfde problemen. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Ik moet nu wel weer mijn mobiel opnieuw koppelen. Heb hier helaas nog geen tijd voor gehad. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Vorige week met de iOS app ook wat time-outs maar herstarten van de app verhielp het altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:37
ik heb nu sinds 2 dagen dat ik offline ben.. iemand i
dee dat op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

beebie121 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:15:
ik heb nu sinds 2 dagen dat ik offline ben.. iemand i
dee dat op te lossen?
reset van infotainment al geprobeerd? anders eventueel een TCAM reset, ik weet niet of dat nog een ding is maar die heeft mij ook wel eens geholpen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:37
Pixeltje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:07:
[...]

reset van infotainment al geprobeerd? anders eventueel een TCAM reset, ik weet niet of dat nog een ding is maar die heeft mij ook wel eens geholpen.
nice! ga ik proberen

De TCAM resetten heeft geholpen! Super bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door beebie121 op 27-01-2025 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:13
guido66 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:40:
[...]

Regeneratie kan (gelukkig) niet uit. Met OPD uit zit de bediening van de regeneratie in het rempedaal, met OPD aan in het gaspedaal, en dan hebben we ook nog de stand er tussen.
Je hebt gelijk. Ik omschreef het wat onhandig. Wat ik bedoelde is OPD uitzetten zodat hij bij loslaten van het 'gaspedaal' niet gaat afremmen via regeneratie, maar 'coasting' nabootst door een net genoeg stroom te gebruiken om ervoor te zorgen dat de auto langzaam snelheid verliest.
Als je vervolgens de remmen gebruikt past hij idd 'blended braking' toe waarbij hij regenereert tot het moment waarop hij het daarmee niet redt en dan schakelt hij de fysieke remmen bij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 17:11
Vrijdag ga ik mijn Polestar 2 in ontvang nemen (MY24 LRDM Performance in Midnight met 15k op de teller). Veel zin in! Ik rijd al jarenlang Tesla (eerst de Model 3 en daarna de Model Y). Hoewel de Y een heerlijke auto is qua bagageruimte, vind ik 'm vaak wat lomp. Ook zie je de Model Y inmiddels overal (in 2021 was ik één van de eerste in Nederland met mijn import-Model Y) en dan is het toch leuker om een auto te rijden die iets unieker is. De Model 3 had een veel sportiever rijgedrag dan de Model Y, maar ik zou eigenlijk niet meer terug willen. Door het gedrag van Musk de afgelopen maanden ben ik wat meer gan oriënteren. Polestar 2 heb ik altijd al een hele mooie auto gevonden en uiteindelijk is deze het geworden. Ik kreeg overigens ook een mooie inruilprijs voor mijn Model Y, zo'n 3.000 meer dan afgelopen zomer bij Tesla zelf (met inmiddels 20k kilometers meer op de teller).

Komende vrijdag ga ik op de terugweg naar huis (3 uur rijden naar dealer) sowieso mijn ervaring bij een supercharger testen. Verder even een goede tassenset kopen voor lange autovakanties, zodat de frunk en trunk zo efficiënt mogelijk gevuld zijn. Ben ook benieuwd naar mijn ervaringen met het Android Automotive. De Google Assistent ziet er goed uit en prettig om een navigatie voor je neus te hebben (lijkt me).

[ Voor 0% gewijzigd door X-GeaR op 28-01-2025 16:42 . Reden: Auto -> Automotive (bedoel ik) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Ik snap het vast niet, ben te oud, of niet hip genoeg, maar ik heb tot nu toe geen nut voor Android Auto kunnen vinden in de Polestar 2. Android Automotive werkt uitstekend, met de satnav in het center console. Android Automotive werkt alleen op het centrale scherm en heeft dezelfde apps die ik toch al gebruik. Ik vind het vooral een verstoring wanneer ik mijn telefoon aan de USB kabel hang. Wat voor apps, of toepassingen worden eenvoudiger nu Android Auto mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Raindeer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:27:
Ik snap het vast niet, ben te oud, of niet hip genoeg, maar ik heb tot nu toe geen nut voor Android Auto kunnen vinden in de Polestar 2. Android Automotive werkt uitstekend, met de satnav in het center console. Android Automotive werkt alleen op het centrale scherm en heeft dezelfde apps die ik toch al gebruik. Ik vind het vooral een verstoring wanneer ik mijn telefoon aan de USB kabel hang. Wat voor apps, of toepassingen worden eenvoudiger nu Android Auto mogelijk is?
Wanneer je op Android Automotive geen apps mist, zal het niet zo veel toevoegen. Het is vooral nuttig wanneer je wel apps mist, of de Automotive-app niet goed (genoeg) doorontwikkeld is. Voor in de toekomst kan het dan alsnog zinvol zijn: wanneer het infotainment te oud/traag geworden is kun je het met Android Auto alsnog goed blijven gebruiken omdat je telefoon dan alles regelt.

Kleine tip: wanneer je die melding niet wilt ontvangen, stop de USB-kabel dan in de rechter poort. Deze heeft geen dataconnectie waardoor Android Auto niet geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik denk stiekem dat @X-GeaR ook AAOS bedoelt ipv AA ;).

Vraagje van mijn kant. Weet iemand of de nieuwe MY modellen (2025) ook nieuwe hardware hebben? Of zit er in de Polestar 2 nog steeds de hardware/chip/processor van de lancering van 6 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Juancho schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:02:

Vraagje van mijn kant. Weet iemand of de nieuwe MY modellen (2025) ook nieuwe hardware hebben? Of zit er in de Polestar 2 nog steeds de hardware/chip/processor van de lancering van 6 jaar geleden?
Ik denk dat hij gewoon AAOS bedoelt. Ik zie zelf de hele toegevoegde waarde daarvan niet eens (gebruik min of meer alleen maar CarPlay), maar voor de bouwers zal het vooral wel het voordeel zijn dat ze een deel van de ontwikkeling kunnen laten afwikkelen door Google.

Het schijnt dat er in het nieuwe modeljaar meer RAM geheugen aanwezig is (maar dat is unconfirmed voor zover ik weet), de chip is in ieder geval hetzelfde. In video's lijkt het allemaal wat vlotter te gaan dan de trage stroop die het OS is op oudere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Net even bij de Polestar chat gevraagd wanneer we de updates OTA kunnen verwachten, maar blijkbaar gaan de komende updates enkel(gratis) via de service geregeld worden bij de volvo dealers. Er werd ook aangegeven dat er (zeer) binnenkort een hele belangrijke update aankwam waar de support erg enthousiast over was. Dus ben erg benieuwd wat die gaat zijn! Mogelijk de nieuwe versie van AAOS? Volvo had die een tijdje geleden voor zijn auto's al aangekondigd.

[ Voor 12% gewijzigd door Zinloos1 op 28-01-2025 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Juancho schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:02:
Klopt, ik heb een iPhone, dus dan eerder nog Carplay, maar waarschijnlijk ga ik dat niet gebruiken als ik AAOS zo zie in video's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
X-GeaR schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:25:
[...]

Klopt, ik heb een iPhone, dus dan eerder nog Carplay, maar waarschijnlijk ga ik dat niet gebruiken als ik AAOS zo zie in video's.
Ik gebruik alleen maar CarPlay. AppleMaps toont navigatie ook op beide displays, flitsmeister draait prima op de achtergrond met meldingen, ik kan mijn eigen podcast app gebruiken en mijn eigen favoriete laadpaalzoeker.

Enige reden om terug te switchen naar AAOS is om een instelling in de auto te wijzigen of om op Google Maps een verwacht accupercentage bij aankomst te zien. Oh en soms switch ik terug naar Spotify omdat de zoekfunctie in AAOS tekstinput toestaat (bij het verkeerslicht uiteraard). mooie is dat Spotify netjes in sync is tussen CarPlay en AAOS.

Overigens zeg je het gewoon goed. Android Automotive is AAOS Wikipedia: Android Automotive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb die lampjes nog liggen van Alie. Die op de grond schijnen. Gekocht voor model 24, hopelijk passen die ook in de 25. Zal wel toch?

Iemand hier een model 25 met lampen in de deur?

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar-forum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.polestar-forum.com/attachments/pxl_20220122_171919968-jpg.10975/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55

MaxxMark

HT is Tof!

Zinloos1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:17:
Net even bij de Polestar chat gevraagd wanneer we de updates OTA kunnen verwachten, maar blijkbaar gaan de komende updates enkel(gratis) via de service geregeld worden bij de volvo dealers. Er werd ook aangegeven dat er (zeer) binnenkort een hele belangrijke update aankwam waar de support erg enthousiast over was. Dus ben erg benieuwd wat die gaat zijn! Mogelijk de nieuwe versie van AAOS? Volvo had die een tijdje geleden voor zijn auto's al aangekondigd.
Kwam er laatst niet langs (of in dit topic of in het nieuws) dat Google het binnenkort eenvoudiger ging maken om Android Auto geschikt te maken voor Android Automotive? Ik meende dat AA applicaties die voldoen aan een aantal eisen (oa de eis dat het voor een groot scherm is ontwikkeld) op zeer eenvoudige wijze geschikt werden voor AAOS.

Dat zou sowieso een heel mooie ontwikkeling zijn omdat je dan in één klap een hele hoop apps geschikt krijgt voor AAOS.

Het is denk ik ook een goede strategische zet omdat AAOS, hoewel voor automotive en daarmee veiligheid opgezet, erg strikte eisen had aan apps (klikvlakken, automatische acties, voice commands, etc.). Het is mijn vermoede dat de ontwikkeling van AAOS apps dermate achterblijft dat ze de eisen minder streng maken. Uiteraard om concurrenten voor te blijven.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
MaxxMark schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Kwam er laatst niet langs (of in dit topic of in het nieuws) dat Google het binnenkort eenvoudiger ging maken om Android Auto geschikt te maken voor Android Automotive? Ik meende dat AA applicaties die voldoen aan een aantal eisen (oa de eis dat het voor een groot scherm is ontwikkeld) op zeer eenvoudige wijze geschikt werden voor AAOS.

Dat zou sowieso een heel mooie ontwikkeling zijn omdat je dan in één klap een hele hoop apps geschikt krijgt voor AAOS.

Het is denk ik ook een goede strategische zet omdat AAOS, hoewel voor automotive en daarmee veiligheid opgezet, erg strikte eisen had aan apps (klikvlakken, automatische acties, voice commands, etc.). Het is mijn vermoede dat de ontwikkeling van AAOS apps dermate achterblijft dat ze de eisen minder streng maken. Uiteraard om concurrenten voor te blijven.
Ik hoop dan wel dat ze bepaalde auto data ook open zetten voor AA zodat je bijv. Maps van AA kan gebruiken zoals je het ook gebruikt met AAOS. Dus laadplanning, SoC, voorverwarmen batterij etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJ77
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-01 13:51
Ik heb sinds afgelopen weekend een issue met mijn Google Maps. De auto lijkt de app niet te herkennen(zie foto)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cnsYUbafSGCWQMkLQpHmG75T1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ij39qbFqdnocx307ycxBKHt.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels heb ik de auto gereboot, het infotainment systeem gereset, de app hardhandig gestopt/gestart, opslag verwijderd, het cachegeheugen leeggemaakt en niets werkt.

Ook heb ik bij Hedin Automotive navraag gedaan, maar die konden me hier niet mee helpen.
Ik reset liever de leaseauto niet naar de fabrieksinstellingen(tenzij niet anders mogelijk), gezien het lease is en ik niet alle 3 de sleutels heb en dan langs het depot van de leasemaatschappij moet voor de laatste sleutel om de polestar app te connecten.

Helaas kan ik op google niets vinden over com.google.android.maps.mapsactivity issues of oplossingen.

(En ik moet mijn scherm nog even afstoffen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN8WuGQGsrO3mHRQMZv5JQSYgjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1S8JV9iAd5TE32lBcGh6Hv3r.jpg?f=fotoalbum_large

Herkent iemand dit probleem(en is er een oplossing voor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
SJ77 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:01:
Ik heb sinds afgelopen weekend een issue met mijn Google Maps. De auto lijkt de app niet te herkennen(zie foto)[Afbeelding]

Inmiddels heb ik de auto gereboot, het infotainment systeem gereset, de app hardhandig gestopt/gestart, opslag verwijderd, het cachegeheugen leeggemaakt en niets werkt.

Ook heb ik bij Hedin Automotive navraag gedaan, maar die konden me hier niet mee helpen.
Ik reset liever de leaseauto niet naar de fabrieksinstellingen(tenzij niet anders mogelijk), gezien het lease is en ik niet alle 3 de sleutels heb en dan langs het depot van de leasemaatschappij moet voor de laatste sleutel om de polestar app te connecten.

Helaas kan ik op google niets vinden over com.google.android.maps.mapsactivity issues of oplossingen.

[Afbeelding]

Klinkt als een Maps update die niet lekker is gegaan. Heb je Maps als app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dus niet alleen gedwongen stoppen en starten, maar echt ff opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SJ77
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-01 13:51
Juancho schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Klinkt als een Maps update die niet lekker is gegaan. Heb je Maps als app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dus niet alleen gedwongen stoppen en starten, maar echt ff opnieuw installeren.
De Maps app kan je niet verwijderen, althans niet op de gewone manier. Ik heb ook nog geen manier gevonden om het wel te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
edit: Zie nu dat je dit al hebt gedaan. Ik denk dat je even langs de dealer moet voor een software update.
tot die tijd waze maar gebruiken? :-)

edit 2: Al geprobeerd een nieuw profiel aan te maken? Wellicht dat je dan een schone account krijgt waar maps wel op werkt. Anders zou je de playstore moeten forceren om een update van maps te doen.
Ik heb sinds afgelopen weekend een issue met mijn Google Maps. De auto lijkt de app niet te herkennen(zie foto)[Afbeelding]

[Afbeelding]

[ Voor 11% gewijzigd door VonDutch op 29-01-2025 15:39 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32

Staat de app in de Play store nog wel als zijnde 'geïnstalleerd'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
dutchman666 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Ja ik heb sinds vorige week dezelfde problemen. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Ik moet nu wel weer mijn mobiel opnieuw koppelen. Heb hier helaas nog geen tijd voor gehad. :|
Dit was voor mij de oplossing. App opnieuw installeren, na het opnieuw koppelen loopt die weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
MR. RHS schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:48:
[...]

Dit was voor mij de oplossing. App opnieuw installeren, na het opnieuw koppelen loopt die weer als een zonnetje.
Dat dacht ik ook even te doen, maar toen kwam ik erachter dat mijn activity key leeg is. Weet iemand toevallig of deze ook aanwezig moet zijn als ik m'n telefoon weer aan m'n admin account probeer te koppelen? Van de tweede sleutel moet ook de batterij vervangen, maar dat is wat simpeler dan bij de activity key (dat is namelijk een tripje dealer geloof ik?)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
ach-jee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Dat dacht ik ook even te doen, maar toen kwam ik erachter dat mijn activity key leeg is. Weet iemand toevallig of deze ook aanwezig moet zijn als ik m'n telefoon weer aan m'n admin account probeer te koppelen? Van de tweede sleutel moet ook de batterij vervangen, maar dat is wat simpeler dan bij de activity key (dat is namelijk een tripje dealer geloof ik?)...
Al de sleutels moeten aanwezig zijn ...
Als je naar de dealer gaat voor een activity key gaat die jou een nieuwe verkopen en die kosten redelijk veel €.

Hier een link naar hoe de batterij te vervangen ... messy maar veel goedkoper. Daarna wel niet meer waterdictht. Er zijn meerdere videos op YT ... (sound off ... crap music)

YouTube: Volvo sport key battery replacement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
ach-jee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Herkent ie 'm niet als je de key in de bekerhouder legt? Voor de gewone sleutel werkt dat als de batterij leeg is.

Je kunt de key ook bij de dealer uit het systeem laten halen, dan kan het voortaan helemaal zonder.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
guido66 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Herkent ie 'm niet als je de key in de bekerhouder legt? Voor de gewone sleutel werkt dat als de batterij leeg is.

Je kunt de key ook bij de dealer uit het systeem laten halen, dan kan het voortaan helemaal zonder.
Volgens mij niet, maar dat weet ik pas zeker als ik eerst van de andere sleutel de batterij heb vervangen. Anders inderdaad maar even support bellen, kijken of het afmelden op afstand kan.

EDIT: Dat werkt gelukkig gewoon met een lege activity key *O*

[ Voor 5% gewijzigd door ach-jee op 30-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Net gebeld, de 19de wordt mijn wagen bezorgd. _/-\o_ O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR. RHS
Stimulate14 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:17:
Net gebeld, de 19de wordt mijn wagen bezorgd. _/-\o_ O+
Respect voor het geduld dat je heb weten op te brengen. Je wachten zal worden beloond 🙃

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• X-GeaR
Vandaag mijn Polestar 2 opgehaald bij HVauto in Drachten (een aanrader, heel fijn bedrijf!). Het was even wennen - na 5 jaar Tesla's (Model 3 en Model Y), maar ik zet graag de voorlopige plus- en minpunten op een rij.

+ Richtingaanwijzer, heerlijk geluid en lekker licht. Een klein detail, maar toch :-) Vraagt wel wat gewenning in het begin.
+ Schermpje met navigatie achter het stuur: helemaal top. Google Maps werkt ook super.
+ Veel stiller in de cabine. Ik kwam er thuis zelfs achter dat het raampje achter de halve rit open stond... Dat zegt al genoeg. In de Model Y (de versie uit '21 weliswaar) was er soms best veel wind- en rijgeluid.
+ Vering is prima. Bij de Model Y '21 voel je ieder kuiltje in de weg. Dit is in latere versies overigens verbeterd.
+ Alarmlichten makkelijk bereikbaar in plaats van bovenin. Ik gebruik die bijna dagelijks.
+ Bereik is top. Nu heb ik wel de vernieuwde Polestar 2 met de dichte grill, dus dat speelt wellicht mee. Iets betere range dan mijn Model Y LR AWD, maar het scheelt niet veel.
+ 360 camera
+ Interieur is gezellig en voelt echt premium aan t.o.v. Tesla's kille interieur. Al heeft het scherm in het midden wel enorme bezels.
+ Mooie grote buitenspiegels, goed zicht op de weg. Heel fijn die dode hoek-lichten. Fijn rijden zo.

+/- Voor de tijd veel reviews gelezen/gekeken en daar werd de bekerhouder vaak in negatieve zin genoemd. Ik drink altijd een kopje koffie in de auto, maar moet zeggen dat het helemaal geen verkeerde houder is.
+/- In reviews gaat het ook vaak over de brede middenconsole. Ja, hij is wat breed, maar zit zeker niet in de weg tijdens het rijden. Ook wel lekker om je been tegenaan te rusten bij lange stukken.
+/- Android Automotive werkt net zo soepel als Tesla's besturingssysteem, al gebruik ik eigenlijk alleen Google Maps en Spotify.
+/- Acceleratie van de P2 LRDM Performance is vergelijkbaar met Model Y met Acceleration Boost. 0 - 100 gaat gewoon lekker snel. 100 - 140 acceleratie en decceleratie voelt iets soepeler en minder schokkerig dan in een Tesla, alsof het stroompedaal beter samenwerkt met de radar?
+/- Harman Kardon audio klinkt prima. Op lager volume wat minder indrukwekkend dan Tesla's audio. Het lijkt ook wat minder surround te zijn. Op hoger volume komt het systeem in een keer tot leven.

- Achteruitrijcamera zit heel laag, waardoor ik wat minder een overzicht heb. Kwestie van wennen.
- De auto stuurt lichter dan mijn vorige Model Y. Misschien ook een kwestie van wennen.
- Ik wil gewoon uit de auto stappen en dat de auto vergrendeld. En gewoon instappen en wegrijden. Dat gaat nog niet zo heel makkelijk. Mijn Digital Key heeft wat kuren lijkt wel. Daarnaast vind ik die autosleutels (zwarte blokjes) wat ouderwets en heb ik liever een keycard voor in de pashouder.
- Bagageruimte is natuurlijk beperkt in de P2, maar dat wist ik voor de tijd. Het zal tijdens de komende autovakanties wat meer passen en meten worden.
- In een Tesla zie je op het scherm in het midden waar je rijdt op de weg, tussen de lijntjes, waar andere auto's zich bevinden. Qua visualisatie vind ik dat altijd wel mooi, omdat je dan toch in één oogopslag de situatie kan zien.
- Bij trajectcontroles zie je in Tesla's de gemiddelde snelheid. Dat mis ik wel. Het is nu beter opletten / inschatten.
- Automatische stoelverwarming / stuurverwarming mist ook (volgens mij). Nu moet je dat actief in- of uitschakelen.

Kortom, na een rit van 3 uur heel tevreden en ik kan niet wachten om meer ritten te maken. De komende maanden tripjes gepland naar Frankrijk, Slovenië en Oostenrijk, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMGfr8h5gHMtfAvL9GbbIfuYkcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U29YKKRQ2ZK3TmjY1dIY9dRS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@X-GeaR Automatische stoelverwarming / stuurverwarming zit er zeker in, zit verstopt bij de klimaatinstellingen.

Ik stap elke morgen in op een warme stoel, en pak een warm stuur vast.

[ Voor 28% gewijzigd door guido66 op 31-01-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
X-GeaR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:36:
Vandaag mijn Polestar 2 opgehaald bij HVauto in Drachten (een aanrader, heel fijn bedrijf!). Het was even wennen - na 5 jaar Tesla's (Model 3 en Model Y), maar ik zet graag de voorlopige plus- en minpunten op een rij.

+ Richtingaanwijzer, heerlijk geluid en lekker licht. Een klein detail, maar toch :-) Vraagt wel wat gewenning in het begin.
+ Schermpje met navigatie achter het stuur: helemaal top. Google Maps werkt ook super.
+ Veel stiller in de cabine. Ik kwam er thuis zelfs achter dat het raampje achter de halve rit open stond... Dat zegt al genoeg. In de Model Y (de versie uit '21 weliswaar) was er soms best veel wind- en rijgeluid.
+ Vering is prima. Bij de Model Y '21 voel je ieder kuiltje in de weg. Dit is in latere versies overigens verbeterd.
+ Alarmlichten makkelijk bereikbaar in plaats van bovenin. Ik gebruik die bijna dagelijks.
+ Bereik is top. Nu heb ik wel de vernieuwde Polestar 2 met de dichte grill, dus dat speelt wellicht mee. Iets betere range dan mijn Model Y LR AWD, maar het scheelt niet veel.
+ 360 camera
+ Interieur is gezellig en voelt echt premium aan t.o.v. Tesla's kille interieur. Al heeft het scherm in het midden wel enorme bezels.
+ Mooie grote buitenspiegels, goed zicht op de weg. Heel fijn die dode hoek-lichten. Fijn rijden zo.

+/- Voor de tijd veel reviews gelezen/gekeken en daar werd de bekerhouder vaak in negatieve zin genoemd. Ik drink altijd een kopje koffie in de auto, maar moet zeggen dat het helemaal geen verkeerde houder is.
+/- In reviews gaat het ook vaak over de brede middenconsole. Ja, hij is wat breed, maar zit zeker niet in de weg tijdens het rijden. Ook wel lekker om je been tegenaan te rusten bij lange stukken.
+/- Android Automotive werkt net zo soepel als Tesla's besturingssysteem, al gebruik ik eigenlijk alleen Google Maps en Spotify.
+/- Acceleratie van de P2 LRDM Performance is vergelijkbaar met Model Y met Acceleration Boost. 0 - 100 gaat gewoon lekker snel. 100 - 140 acceleratie en decceleratie voelt iets soepeler en minder schokkerig dan in een Tesla, alsof het stroompedaal beter samenwerkt met de radar?
+/- Harman Kardon audio klinkt prima. Op lager volume wat minder indrukwekkend dan Tesla's audio. Het lijkt ook wat minder surround te zijn. Op hoger volume komt het systeem in een keer tot leven.

- Achteruitrijcamera zit heel laag, waardoor ik wat minder een overzicht heb. Kwestie van wennen.
- De auto stuurt lichter dan mijn vorige Model Y. Misschien ook een kwestie van wennen.
- Ik wil gewoon uit de auto stappen en dat de auto vergrendeld. En gewoon instappen en wegrijden. Dat gaat nog niet zo heel makkelijk. Mijn Digital Key heeft wat kuren lijkt wel. Daarnaast vind ik die autosleutels (zwarte blokjes) wat ouderwets en heb ik liever een keycard voor in de pashouder.
- Bagageruimte is natuurlijk beperkt in de P2, maar dat wist ik voor de tijd. Het zal tijdens de komende autovakanties wat meer passen en meten worden.
- In een Tesla zie je op het scherm in het midden waar je rijdt op de weg, tussen de lijntjes, waar andere auto's zich bevinden. Qua visualisatie vind ik dat altijd wel mooi, omdat je dan toch in één oogopslag de situatie kan zien.
- Bij trajectcontroles zie je in Tesla's de gemiddelde snelheid. Dat mis ik wel. Het is nu beter opletten / inschatten.
- Automatische stoelverwarming / stuurverwarming mist ook (volgens mij). Nu moet je dat actief in- of uitschakelen.

Kortom, na een rit van 3 uur heel tevreden en ik kan niet wachten om meer ritten te maken. De komende maanden tripjes gepland naar Frankrijk, Slovenië en Oostenrijk, dus dat gaat helemaal goedkomen.

[Afbeelding]
Is dat de midnight blue kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
guido66 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:46:
@X-GeaR Automatische stoelverwarming / stuurverwarming zit er zeker in, zit verstopt bij de klimaatinstellingen.

Ik stap elke morgen in op een warme stoel, en pak een warm stuur vast.
Aah goed om te weten! Dank ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Juancho schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Is dat de midnight blue kleur?
Klopt 😌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:58
@X-GeaR
tips:
-dat je stuur lichter is, kan je instellen op 3 standen, naar smaak dus.
- traject controle, ik gebruik de limiter en dan ga je dus níet over de max snelheid heen...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39

[Afbeelding]

Los van je GM issue, maar hoezo krijg je van de lease niet alle sleutels?
Ik heb ook een lease en gewoon alle sleutels gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
SJ77 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:10:
[...]

De Maps app kan je niet verwijderen, althans niet op de gewone manier. Ik heb ook nog geen manier gevonden om het wel te kunnen doen.
Ik dacht dat het vroeger wel mogelijk was, maar tegenwoordig kan het inderdaad niet meer.

Ik zit op een oude GM versie (24.07.220001) en de auto toont deze als “up-to-date” en ik krijg ‘m niet geforceerd om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:51
X-GeaR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:36:

+ 360 camera

[Afbeelding]
Mooie auto hoor, velgen ook erg gaaf! Mag ik vragen wat je rijbereik is en je gemiddelde verbruik? Is de P2 (veel) zuiniger dan de XC40 vraag ik me af...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Tja die velgen... ik had er bij de bezichtiging en proefrit niet zo naar gekeken eerlijk gezegd maar wat iemand hier toen al zei, dat zijn geen velgen maar gewoon plastic kappen die je bij bij de versies onder de performance krijgt. Best opmerkelijk bij een auto van 50k+ en Polestar als merk. Ik zag toevallig hier in de buurt ook een nieuw MY25 staan,die had ook van die plastic kappen. Toch jammer, maarja, voor mij gaat een dual motor performance nooit passen in het leasebudget dus die plastic kappen moet ik maar voor lief nemen als het de PS2 wordt.

Pagina: 1 ... 196 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.