Dank je! Ik ben net terug van de dealer en heb de wagen goed kunnen bekijken en proef kunnen rijden. Het 2025 model stond er in de nieuwe (standaard kleur. Ik moet zeggen, dat zag er erg mooi uit! Veel mooier dan op de foto's. Soort iets donkere beton look, stond de wagen zowel in de showroom als buiten heel goed (zie foto's hieronder). Ik zou gaan voor deze kleur of de midnight blue maar de standaard kleur al prachtig is en het erg krap wordt of het gaat passen...
Ik heb gister proefgereden in de Renault Scenic. Mooie wagen van buiten, vreselijk druk van binnen. Ik miste het rustgevende van mijn Volvo. Dat gevoel had ik gelukkig wel, logisch, in de P2. Fijne rustgevende wagen maar wel een heel mooi strak en modern interieur. Nog wat luxer zelfs dan mijn Volvo dus daar ga ik dan ook al iets op vooruit. Het zou dan het pro pakket worden (nu gratis) en daarmee dus ook gratis de napa upgrade qua stoelen en wat andere dingen in het intereur. Dat maakt de wagen heel mooi wat mij betreft!
Wbt het rijden, heerlijk! Erg vergelijkbaar met mijn Volvo natuurlijk maar ik had niet verwacht dat de single motor zoveel power zou geven. Meer dan genoeg! Ik was bang dat de zit echt te laag zou zijn omdat we dat SUV gevoel toch wel prettig vonden. Maar mijn partner en ik zijn onder de 1.80m dus ik kon de stoelen en het stuur een flink stuk omhoog zetten en dan viel het reuze mee. Toch nog het gevoel dat je wat hoger op de bok zit. Ik heb ongeveer 30km gereden, zowel binnendoor als over de snelweg. Rustig gereden, flink ingetrapt en ik kwam uit op 17kWh wat ik echt bizar vind. Ter vergelijking, mijn XC40 (eerste model) komt met dit weer echt niet onder de 25kWh uit. Dus qua range een dikke stap vooruit, snelladen ook een stapje vooruit. En dat zoek ik wel in mijn volgende leaseauto waar je toch weer 5 jaar mee moet.
2 praktische dingen die ik wel erg jammer vind zijn dat de bekerhouder onbruikbaar is als je de armsteun helemaal uit doet (wat ik wel het fijnst vond). En als je hem dan al iets terug doet omdat er een flesje of dergelijke moet staan is de 2de bekerhouder alsnog onbruikbaar. Ik snap dat design technisch niet. Want ook de deurvakken zijn by far niet zo groot als in de Volvo, anders was dat nog een redelijk alternatief geweest. Wat ik ook jammer vind is dat je de telefoon niet andersom kan plaatsen. Nu richt het scherm zich van mij af en daardoor kan ik FM niet aflezen. Dus moet je daar weer een oplossing voor vinden, maarja, ik vind die extra telefoonhouders altijd zo af doen aan het strakke interieur. Geen dealbreakers, maar design technisch wel 2 zaken die ik echt praktisch gezien heel jammer vind.
De man die mij geholpen heeft kwam uit via zijn berekening op een leasebedrag van €892 excl maar ik vraag me af of dat wel gaat kloppen. Zou mooi zijn, want dan zou het net passen in mijn budget maar ik ben er bang voor. Hierboven staan al offertes die een stuk duurder zijn, maar misschien zie ik iets verkeerd. Mijn budget is €1057.50 incl. elektra voorschot. 35.000km, 5 jaar. Maandag maar eens onze leasemaatschappij vragen om een offerte.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio