Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:18
Doubjj20 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:07:
Hoewel het vele vermogen soms best wel leuk is, viel me op dat de dual versie ontzettend zenuwachtig is op het gaspedaal, ook als ik niet veel vermogen wil geven.
Dit went erg snel, na een paar dagen heb je juist meer gevoel met de pedalen dan elke andere auto die ik ooit gereden heb. Ik merk het na vervangend vervoer steeds weer, ik vind dan een halve dag de vervangede totaal onbestuurdbaar, neurotisch etc. En stap ik terug in de polestar moet het even 10 minuten wennen.
Nu vind ik juist dat de Polestar een extreem fijne controle op de pedalen heeft, waardoor ik op allen snelheden precies kan controleren van echt stapvoet tot Porsche achtig racen op de duitse snelwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
Juancho schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:41:
Zijn er mensen hier dit nog niet zolang geleden een Polestar 2 hebben besteld? Ik ben wel benieuwd naar hun leaseprijs.... Idealiter in de volgende configuratie:

LR Single Motor
Eén van niet standaard kleur
Alle paketten behalve het performance pakket
Trekhaak
Evt. het lichte napa leer
Hoi ik heb even voor je op de mobiliteit portaal ingelogd. Hou er wel rekening mee dat ik niet zeker weet of de LM waar mijn werkgever bij zit nu echt wel gunstige lease prijzen rekent. Maar misschien geeft het toch enige houvast.

1. hierbij je gewenste configuratie als single motor.
Fiscale waarde € 56.500,-
op basis van 5 jaar en 30.000 KM/J

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbo1vFHd62S2decywfKNQJXO2O0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxfJNxFExLCfBod4lgT41ScI.png?f=fotoalbum_large

2. en hierbij je configuatie als dual motor, in beide situaties geen performance pack.
Fiscale waarde € 63.850,-
op basis van 5 jaar en 30.000 KM/J

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfGPIANsnf9F1pg6Q2ZDUzUPOFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8PyD6gMoK8PNNoEJiF845Sdo.png?f=fotoalbum_large

succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 18:38
Dank je! Ik ben net terug van de dealer en heb de wagen goed kunnen bekijken en proef kunnen rijden. Het 2025 model stond er in de nieuwe (standaard kleur. Ik moet zeggen, dat zag er erg mooi uit! Veel mooier dan op de foto's. Soort iets donkere beton look, stond de wagen zowel in de showroom als buiten heel goed (zie foto's hieronder). Ik zou gaan voor deze kleur of de midnight blue maar de standaard kleur al prachtig is en het erg krap wordt of het gaat passen...

Ik heb gister proefgereden in de Renault Scenic. Mooie wagen van buiten, vreselijk druk van binnen. Ik miste het rustgevende van mijn Volvo. Dat gevoel had ik gelukkig wel, logisch, in de P2. Fijne rustgevende wagen maar wel een heel mooi strak en modern interieur. Nog wat luxer zelfs dan mijn Volvo dus daar ga ik dan ook al iets op vooruit. Het zou dan het pro pakket worden (nu gratis) en daarmee dus ook gratis de napa upgrade qua stoelen en wat andere dingen in het intereur. Dat maakt de wagen heel mooi wat mij betreft!

Wbt het rijden, heerlijk! Erg vergelijkbaar met mijn Volvo natuurlijk maar ik had niet verwacht dat de single motor zoveel power zou geven. Meer dan genoeg! Ik was bang dat de zit echt te laag zou zijn omdat we dat SUV gevoel toch wel prettig vonden. Maar mijn partner en ik zijn onder de 1.80m dus ik kon de stoelen en het stuur een flink stuk omhoog zetten en dan viel het reuze mee. Toch nog het gevoel dat je wat hoger op de bok zit. Ik heb ongeveer 30km gereden, zowel binnendoor als over de snelweg. Rustig gereden, flink ingetrapt en ik kwam uit op 17kWh wat ik echt bizar vind. Ter vergelijking, mijn XC40 (eerste model) komt met dit weer echt niet onder de 25kWh uit. Dus qua range een dikke stap vooruit, snelladen ook een stapje vooruit. En dat zoek ik wel in mijn volgende leaseauto waar je toch weer 5 jaar mee moet.

2 praktische dingen die ik wel erg jammer vind zijn dat de bekerhouder onbruikbaar is als je de armsteun helemaal uit doet (wat ik wel het fijnst vond). En als je hem dan al iets terug doet omdat er een flesje of dergelijke moet staan is de 2de bekerhouder alsnog onbruikbaar. Ik snap dat design technisch niet. Want ook de deurvakken zijn by far niet zo groot als in de Volvo, anders was dat nog een redelijk alternatief geweest. Wat ik ook jammer vind is dat je de telefoon niet andersom kan plaatsen. Nu richt het scherm zich van mij af en daardoor kan ik FM niet aflezen. Dus moet je daar weer een oplossing voor vinden, maarja, ik vind die extra telefoonhouders altijd zo af doen aan het strakke interieur. Geen dealbreakers, maar design technisch wel 2 zaken die ik echt praktisch gezien heel jammer vind.

De man die mij geholpen heeft kwam uit via zijn berekening op een leasebedrag van €892 excl maar ik vraag me af of dat wel gaat kloppen. Zou mooi zijn, want dan zou het net passen in mijn budget maar ik ben er bang voor. Hierboven staan al offertes die een stuk duurder zijn, maar misschien zie ik iets verkeerd. Mijn budget is €1057.50 incl. elektra voorschot. 35.000km, 5 jaar. Maandag maar eens onze leasemaatschappij vragen om een offerte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0hRJqVoEsbIunEE0BaKYxsbElQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYCLNKEHxqiTjD0UhPBuFm1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ9jNoeFSqyWjmEaLlxKTgyMjPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1Q8xGzhNeHJbNzAk2qGpyt3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWzMsJI2r8UWe3Axa0JuvwyRv0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YO8Jxg0BdrrchyBLzhBNkUbs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aR9NFzJnAfHzQEO7O4HlzllJ0co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IntoLNmneIwnGLAOdh2s1Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/um576Vi1htqI1uo3L_q-qm8UH9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w73V7N25GzKU6c9KflmzXL6O.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:45
Heerlijke wagen hé 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt. Peacock op 11-01-2025 18:50 ]

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Juancho schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Die kan toch gewoon besteld worden? Of is het alleen voor bestaande wagens? Er staat namelijk: Polestar 2
Nieuw en Pre-owned. En bij dat bewuste pakket staat niet specifiek: pre owners terwijl dat bij andere kortingen wel staat.

Edit: net even gebeld en deels klopt het. Alleen bij koop krijg je die 3 pakketten gratis. Bij lease alleen gratis het plus pakket. Maar leuk, ze hadden zo nog tijd voor mij dus ik ga die kant op. De wagen bekijken, wat berekeningen maken en natuurlijk proefrijden! Wordt vervolgt...
Ontvang gratis het Plus pack, Pilot pack én Climate pack t.w.v. € 5.400 bij een Polestar 2 uit voorraad. Stap in en ervaar de vele extra’s die je rijbeleving nog comfortabeler maken.

Er staat Voorraad. Dus je kan iets samenstellen naar jouw wens en hoop dat dat ergens op voorraad staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-02 11:10
Wat zijn de ervaringen van andere met het glazen dak?

En ander vraag, wat is in de praktijk de range van auto bij koud en warm weer?

En heeft iemand ervaring met het rijden met een vouwwagen, wat dat op het verbruik doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik overigens nog jammer vond en ik dacht dat Polestar dat al had, is een soort van splitscreen op het hoofdscherm. Dat je bijv. onder Maps een balkje hebt met je muziekplayer en nog een andere tegel. Volvo heeft dit ook niet maar ze hebben al aangekondigd dat dit binnenkort met een look en feel update wel gaat komen. Is het ook bekend of de Polestar dit krijgt?

Het vervelende is namelijk, zoals ik het iig ervaar in de XC40, is dat je steeds van bijv. Maps naar home moet, van Home naar Spotify, daarna weer naar home en dan weer naar Maps. Erg veel handelingen als je dat regelmatig doet (zoals ik).

En trouwens, ik heb met de Polestar verkoper nog gesproken over het nut van het pilot pakket. In mijn XC40 heb ik wel PA maar ik gebruik het eigenlijk nooit omdat ik het simpelweg niet genoeg vertrouw en/of niet fijn vind rijden. Ik heb genoeg aan ACC icm lane assist. Dus hij zei ook, dan heeft dat extra pakket 0,0 zin en kan je daarvoor beter bijv. de trekhaak nemen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Doubjj20 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:31:
Wat zijn de ervaringen van andere met het glazen dak?

En ander vraag, wat is in de praktijk de range van auto bij koud en warm weer?

En heeft iemand ervaring met het rijden met een vouwwagen, wat dat op het verbruik doet?
Glazen dak: geen problemen mee, ook niet de warmte in de zomer

Range: welke uitvoering en modeljaar?

Vouwwagen: reken op zo'n 50% hoger verbruik met een platte aanhanger.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-08 16:38
Juancho schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:22:
(...)

En trouwens, ik heb met de Polestar verkoper nog gesproken over het nut van het pilot pakket. In mijn XC40 heb ik wel PA maar ik gebruik het eigenlijk nooit omdat ik het simpelweg niet genoeg vertrouw en/of niet fijn vind rijden. Ik heb genoeg aan ACC icm lane assist. Dus hij zei ook, dan heeft dat extra pakket 0,0 zin en kan je daarvoor beter bijv. de trekhaak nemen.
Eh maar Pilot Assist is toch de ACC én de lane assist? Of bedoel je dat je stuur een beetje trilt als je de lijnen benadert? Leest nu alsof je het namelijk wel gebruikt haha. Overigens vind ik het erg fijn werken, zeker als je lange ritten maakt. Duurde bij mij ook even voordat ik het systeem vertrouwde maar zeker als je gewoon een beetje sukkelt op de rechterbaan werkt het subliem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Supremes schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:35:
[...]

Eh maar Pilot Assist is toch de ACC én de lane assist? Of bedoel je dat je stuur een beetje trilt als je de lijnen benadert? Leest nu alsof je het namelijk wel gebruikt haha. Overigens vind ik het erg fijn werken, zeker als je lange ritten maakt. Duurde bij mij ook even voordat ik het systeem vertrouwde maar zeker als je gewoon een beetje sukkelt op de rechterbaan werkt het subliem.
Nee PA is dat de auto zelf kan rijden. En dat gebruik ik nu nooit. ACC en lane assist zit standaard op de wagen. Los van dat pakket dus.

Als het goed is heeft de Polestar net als Volvo voor PA een optie op het stuur. 1x klikken en ACC gaan aan en daarnaast kan je nog een keer klikken of met het pijltje naar rechts voor PA.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 12-01-2025 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10
Ik heb zelf een MY24 LRDM met Pilot pack (ACC was toen nog niet standaard en was onderdeel van het Pilot pack). Ik gebruik de ACC dagelijks maar de Pilot Assist nooit.

Op een relatief rechte weg werkt de pilot assist juist averechts; erg vaak de melding om het stuur beet te pakken, terwijl ik deze gewoon vast heb. Om de melding weg te krijgen moet je echt even aan het stuur “schudden”. Daarnaast vind ik hem onbetrouwbaar / zenuwachtig bij bepaalde trajecten.

ACC in combinatie met lane assist werkt voor mij wat dat betreft veel beter en rustgevender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 20:10
Rij de polestar nu al een paar dagen, en wat een heerlijke auto. De 20” banden voelen wat stugger, maar het stoort mij niet. Wat ik mij nog wel afvroeg:

- bij het gebruik van Google maps op je scherm zie ik niet de verwachte aankomsttijd. Terwijl ik deze bij de testrit wel dacht te zien. Is dit soms een instelling?

- bij Apple CarPlay wordt de route niet op het Dashboard getoond. Kun je dat instellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Dawid127 op 12-01-2025 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
Dawid127 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:07:
Rij de polestar nu al een paar dagen, en wat een heerlijke auto. De 20” banden voelen wat stugger, maar het stoort mij niet. Wat ik mij nog wel afvroeg:

- bij het gebruik van Google maps op je scherm zie ik niet de verwachte aankomsttijd. Terwijl ik deze bij de testrit wel dacht te zien. Is dit soms een instelling?

- bij Apple CarPlay wordt de route niet op het Dashboard getoond. Kun je dat instellen?
Ik denk dat je de laatste update hebt gekregen van de autosoftware en sinds die update is die net geïntroduceerde aankomsttijd voor je neus achter het stuur weer verdwenen. Een bug die vast wel weer met een van de volgende OTAs wordt gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:59:
[...]

Nee PA is dat de auto zelf kan rijden. En dat gebruik ik nu nooit. ACC en lane assist zit standaard op de wagen. Los van dat pakket dus.

Als het goed is heeft de Polestar net als Volvo voor PA een optie op het stuur. 1x klikken en ACC gaan aan en daarnaast kan je nog een keer klikken of met het pijltje naar rechts voor PA.
Was jij het trouwens niet die graag soms nog een oldschool cruise control zonder ‘A’ wilde? Dat kun je bij de P2 instellen via het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dawid127 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:07:
Het icoon rechtsboven voor wisselen tussen navigatie en totale route overzicht zorgt in de polestar voor wisselen tussen driver display en centrale display.
Edit in applemaps dan…

[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 12-01-2025 21:22 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:11:
[...]

Was jij het trouwens niet die graag soms nog een oldschool cruise control zonder ‘A’ wilde? Dat kun je bij de P2 instellen via het menu.
Klopt. En hoewel ik erg aan de ACC gewend ben kan het soms prettig zijn om de CC te kunnen gebruiken. Maar ik mis het na bijna 5 jaar XC40 wel stukken minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Een iets te vrolijke Polestar helpdesk meneer vertelt me net dat ze een app storing hebben. Remote functies, zoals je auto voorverwarmen, werken dus even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:01
Raindeer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:09:
Een iets te vrolijke Polestar helpdesk meneer vertelt me net dat ze een app storing hebben. Remote functies, zoals je auto voorverwarmen, werken dus even niet.
Ik werk vandaag thuis en mijn vriendin wilde de auto al voorverwarmen. Vindt ze een luxe omdat zij dat niet heeft. App werkt hier ook niet. Zij boos hahahaha. Zijn er geen andere manieren om de auto voor te verwarmen?

Zoals ik vroeger ook wel eens deed, auto laten draaien en half uurtje later was hij mooi warm? Laatst probeerde ik dit, ging ik de auto uit maar stopte de blower op het raam ook. Wat doe ik fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:29
Rvzoggie schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:18:
[...]
Zijn er geen andere manieren om de auto voor te verwarmen?
In de auto stappen en manueel de voorverwarming starten kan ook natuurlijk, even op het climate icoontje tikken > geparkeed > voorverwarming starten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rvzoggie
deSenna24 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:19:
[...]

In de auto stappen en manueel de voorverwarming starten kan ook natuurlijk, even op het climate icoontje tikken > geparkeed > voorverwarming starten :)
Vriendin blij. Ze heeft hem aan gelregen. Waar tweakers wel niet goed voor is. Helpt zelfs in huizelijke ruzies. haha (geintje natuurlijk)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKf0Rj9OtIDeupU3HgLMQf_e49k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwXjyXihOjgYN6vydZ5DRtOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg deze foto al doorgestuurd van dr. (achterruit ontdooit als eerst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Rvzoggie schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Vriendin blij. Ze heeft hem aan gelregen. Waar tweakers wel niet goed voor is. Helpt zelfs in huizelijke ruzies. haha (geintje natuurlijk)[Afbeelding]

Kreeg deze foto al doorgestuurd van dr. (achterruit ontdooit als eerst)
Ik had wel wat ijs op beide ruiten liggen, de voorruit was als eerste ontdooid bij mij. Duurde zo'n 2 minuutjes en ik kon wegrijden. Voorverwarmen doe ik eigenlijk nooit, tenzij ik langere ritten ga doen of passagiers meeneem. Voor die 20 minuutjes rijden naar het werk vind ik het de moeite niet, staat ook altijd op eco dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

deSenna24 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:19:
[...]

Ah wist niet dat vanuit auto ook kon...

Maar de app werkt weer ondertussen.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Juancho schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:07:
Dank je! Ik ben net terug van de dealer en heb de wagen goed kunnen bekijken en proef kunnen rijden. Het 2025 model stond er in de nieuwe (standaard kleur. Ik moet zeggen, dat zag er erg mooi uit! Veel mooier dan op de foto's. Soort iets donkere beton look, stond de wagen zowel in de showroom als buiten heel goed (zie foto's hieronder). Ik zou gaan voor deze kleur of de midnight blue maar de standaard kleur al prachtig is en het erg krap wordt of het gaat passen...

Ik heb gister proefgereden in de Renault Scenic. Mooie wagen van buiten, vreselijk druk van binnen. Ik miste het rustgevende van mijn Volvo. Dat gevoel had ik gelukkig wel, logisch, in de P2. Fijne rustgevende wagen maar wel een heel mooi strak en modern interieur. Nog wat luxer zelfs dan mijn Volvo dus daar ga ik dan ook al iets op vooruit. Het zou dan het pro pakket worden (nu gratis) en daarmee dus ook gratis de napa upgrade qua stoelen en wat andere dingen in het intereur. Dat maakt de wagen heel mooi wat mij betreft!

Wbt het rijden, heerlijk! Erg vergelijkbaar met mijn Volvo natuurlijk maar ik had niet verwacht dat de single motor zoveel power zou geven. Meer dan genoeg! Ik was bang dat de zit echt te laag zou zijn omdat we dat SUV gevoel toch wel prettig vonden. Maar mijn partner en ik zijn onder de 1.80m dus ik kon de stoelen en het stuur een flink stuk omhoog zetten en dan viel het reuze mee. Toch nog het gevoel dat je wat hoger op de bok zit. Ik heb ongeveer 30km gereden, zowel binnendoor als over de snelweg. Rustig gereden, flink ingetrapt en ik kwam uit op 17kWh wat ik echt bizar vind. Ter vergelijking, mijn XC40 (eerste model) komt met dit weer echt niet onder de 25kWh uit. Dus qua range een dikke stap vooruit, snelladen ook een stapje vooruit. En dat zoek ik wel in mijn volgende leaseauto waar je toch weer 5 jaar mee moet.

2 praktische dingen die ik wel erg jammer vind zijn dat de bekerhouder onbruikbaar is als je de armsteun helemaal uit doet (wat ik wel het fijnst vond). En als je hem dan al iets terug doet omdat er een flesje of dergelijke moet staan is de 2de bekerhouder alsnog onbruikbaar. Ik snap dat design technisch niet. Want ook de deurvakken zijn by far niet zo groot als in de Volvo, anders was dat nog een redelijk alternatief geweest. Wat ik ook jammer vind is dat je de telefoon niet andersom kan plaatsen. Nu richt het scherm zich van mij af en daardoor kan ik FM niet aflezen. Dus moet je daar weer een oplossing voor vinden, maarja, ik vind die extra telefoonhouders altijd zo af doen aan het strakke interieur. Geen dealbreakers, maar design technisch wel 2 zaken die ik echt praktisch gezien heel jammer vind.

De man die mij geholpen heeft kwam uit via zijn berekening op een leasebedrag van €892 excl maar ik vraag me af of dat wel gaat kloppen. Zou mooi zijn, want dan zou het net passen in mijn budget maar ik ben er bang voor. Hierboven staan al offertes die een stuk duurder zijn, maar misschien zie ik iets verkeerd. Mijn budget is €1057.50 incl. elektra voorschot. 35.000km, 5 jaar. Maandag maar eens onze leasemaatschappij vragen om een offerte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie kleur!

Ik zou alleen wel andere velgen kiezen want die wieldoppen kunnen echt niet op zo'n mooie auto.

YouTube: Polestar 2 2025 : fake mags ( wheel covers )

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

VonDutch schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:16:
[...]

Hele mooie kleur!

Ik zou alleen wel andere velgen kiezen want die wieldoppen kunnen echt niet op zo'n mooie auto.

Ik zag toevallig van de week in de buurt een PS2 met de wieldoppen eraf. De velgen die er onder vandaan komen zijn in mijn ogen wel minder mooi dan de doppen.

Ik ben het wel met je eens dat er eigenlijk een setje mooie velgen onder hoort.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
VonDutch schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:16:
[...]

Hele mooie kleur!

Grappig dat je dat zegt. Ik vond ze ook heel lelijk maar dat zijn dus de duurdere 20" wielen ;) . Ik ga sowieso voor 19" wielen en dan heb je geen keuze. Maar gelukkig voor mij zijn de standaard 19" wielkappen veel mooier dan de 20". Ik vind alleen de performance wielen het mooist maar dan moet je dat pakket hebben wat ik niet nodig heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JfvV93N6o6CiODTF687BzP_PKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5tZeeOWtwHoWS1yo9jjLZUM7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:03
Kubusje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:18:
Ik heb zelf een MY24 LRDM met Pilot pack (ACC was toen nog niet standaard en was onderdeel van het Pilot pack). Ik gebruik de ACC dagelijks maar de Pilot Assist nooit.

Op een relatief rechte weg werkt de pilot assist juist averechts; erg vaak de melding om het stuur beet te pakken, terwijl ik deze gewoon vast heb. Om de melding weg te krijgen moet je echt even aan het stuur “schudden”. Daarnaast vind ik hem onbetrouwbaar / zenuwachtig bij bepaalde trajecten.

ACC in combinatie met lane assist werkt voor mij wat dat betreft veel beter en rustgevender.
Ik heb een heel andere ervaring eerlijk gezegd. Ik rij vrij veel voor werk en zet eigenlijk zodra ik de snelweg op ga de ACC aan en rij heerlijk relaxt totdat ik 100km verderop bij de opdracht aankom.
Ik zou niet meer zonder willen, met mijn vorige auto kwam ik veel vermoeider aan dan nu.

Wat je zegt over het vastpakken van het stuur is wel irritant inderdaad. De P3 heeft dit blijkbaar opgelost door in plaats van een weerstandssensor een capaciteitssensor te gebruiken die voelt of je wel of niet het stuur vast hebt. Je knie tegen het stuur houden werkt ook wel goed, alleen stuur ik dan nog wel eens per ongeluk bijna de weg af, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
Juancho schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Ik vond ze ook heel lelijk maar dat zijn dus de duurdere 20" wielen ;) . Ik ga sowieso voor 19" wielen en dan heb je geen keuze. Maar gelukkig voor mij zijn de standaard 19" wielkappen veel mooier dan de 20". Ik vind alleen de performance wielen het mooist maar dan moet je dat pakket hebben wat ik niet nodig heb.

[Afbeelding]
Volgens mij heeft de man in het filmpje juist de 19” variant in zijn handen?

@Zinloos1 neem aan dat je pilot assist bedoelt? :) op de snelweg kan ik me er wel meer bij voorstellen. Het zenuwachtige merkte ik vooral op N wegen die dan bijv. overgaan in een kruising met stoplicht, waarbij je opeens ook links of rechts kan afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kubusje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:29:
[...]

Volgens mij heeft de man in het filmpje juist de 19” variant in zijn handen?
Filmpje? Ik dacht dat je het over mijn geposte foto's had van de nieuwe 2025 kleur en model ;)

Edit: in die post staat een short. Even gekeken en dat is idd de 19". Ik vind dat prima verder. Niet lelijk ofzo. Op mijn foto's zie je de 20" velgen en zeker die witte vind ik spuug lelijk. Volgens mij kan je toch ook niet zomaar zeggen, ik wil andere kappen op de 19" velgen?

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 13-01-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
Juancho schreef op maandag 13 januari 2025 @ 23:30:
[...]

Filmpje? Ik dacht dat je het over mijn geposte foto's had van de nieuwe 2025 kleur en model ;)

Edit: in die post staat een short. Even gekeken en dat is idd de 19". Ik vind dat prima verder. Niet lelijk ofzo. Op mijn foto's zie je de 20" velgen en zeker die witte vind ik spuug lelijk. Volgens mij kan je toch ook niet zomaar zeggen, ik wil andere kappen op de 19" velgen?
Ah, snap nu waar je naar refereerde. Vind die 20” wielen inderdaad ook niet om aan te gluren. Nu vind ik sowieso alle nieuwe velg variaties geen vooruitgang bij de MY25 update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
Kubusje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:04:
[...]

Ah, snap nu waar je naar refereerde. Vind die 20” wielen inderdaad ook niet om aan te gluren. Nu vind ik sowieso alle nieuwe velg variaties geen vooruitgang bij de MY25 update..
Zelfde hier. Heb voor de MY24 de 19 inch velgen gekozen omdat ik die mooier vond dat de 20' inch velgen wat ook weer duurder was. Wieldoppen op een auto van 50k...... misschien lukt het ze bij Tesla om het niet erg te vinden alleen daarom heb ik voor een Polestar gekozen. Toch iets meer luxe. Daar horen wieldoppen in mijn hoofd dan niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Weet iemand nog welke modificatie aan de laadpinnen gedaan moet worden wanneer het aankoppelen bij een snellader telkens mislukt? Kan het zo snel niet terugvinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mickvanderveen schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:31:
Weet iemand nog welke modificatie aan de laadpinnen gedaan moet worden wanneer het aankoppelen bij een snellader telkens mislukt? Kan het zo snel niet terugvinden…
Dat heb ik bij de Volvo ook moeten doen. Dat is letterlijk 1 pinnetje dat ze iets ombuigen met een speciale tang. Nog geen 10sec werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kubusje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:04:
[...]

Zijn die nieuwe kappen niet gewoon voor een betere luchtweerstand en dus beter voor je actieradius?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:33
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Zijn die nieuwe kappen niet gewoon voor een betere luchtweerstand en dus beter voor je actieradius?
Zou zeker kunnen ja. Maar ik gok dat ze vooral goedkoper zijn om te produceren voor Polestar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Ik haalde vanmorgen met de 20” wielen, -1 graden 20 kWh over een rit van 40 km, vooral snelweg 105 km\u. Bij 5 graden haalde ik laatst 18 kWh. Heb verwarming op eco en 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dawid127 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Ik haalde vanmorgen met de 20” wielen, -1 graden 20 kWh over een rit van 40 km, vooral snelweg 105 km\u. Bij 5 graden haalde ik laatst 18 kWh. Heb verwarming op eco en 20 graden.
Ja dat is bizar. Jij hebt ook het 2025 model? Ik reed laatst een proefrit bij 4 graden. Ik zat op 17,6kWh over 30km (snelweg/binnendoor wegen gecombineerd). Bizarre cijfers ivm mijn huidige 1e versie van de XC40 :). Mocht de lease passen gaan we er echt flink op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:13
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Ja dat is bizar. Jij hebt ook het 2025 model? Ik reed laatst een proefrit bij 4 graden. Ik zat op 17,6kWh over 30km (snelweg/binnendoor wegen gecombineerd). Bizarre cijfers ivm mijn huidige 1e versie van de XC40 :). Mocht de lease passen gaan we er echt flink op vooruit.
Ik zit met mijn pilot model (19"wielen) over de afgelopen 4400 km (plmin 2 maanden) op een gemiddelde van 26,1kWh/100km......zonder strepen te trekken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
PvS_68 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Ik zit met mijn pilot model (19"wielen) over de afgelopen 4400 km (plmin 2 maanden) op een gemiddelde van 26,1kWh/100km......zonder strepen te trekken :/
Ja het eerste model PS2 was net zo slecht als de XC40. Dat weet ik nog wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 20:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg2RNpCj4eJcbvoznkA9h2jhKm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFH0jcpL53EcHL6wigG4Vai4.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer je ‘s morgens wil wegrijden, maar de auto de laadkabel niet meer wil vrijgeven.
Heb het gevoel dat de software behoorlijk buggy is wanneer 2 profielen worden gebruikt.
Heb al vaker issues gehad met het vrijgeven, wanneer rijder 1 met sleutel 1 de auto afsluit en de kabel aansluit, waarna rijder 2 met sleutel 2 de auto ontgrendelt en op de laadkabel ontgrendelknop drukt. Dan gaat ie vrolijk geel knipperen en gebeurt er niets. Meestal lukte het wel met een reset of met de ontgrendelknop in de auto, maar niet vandaag.
Alles geprobeerd, wallbox reset, auto reset, zelfs accu afgekoppeld…
Uiteindelijk maar om assistentie gevraagd via de connect knop.
ANWB assistentie dacht dat de manuele override in de auto te vinden was, maar uiteindelijk kan je deze alleen bereiken via de wielkuip. Hoorde dat latere versies een kabel aan de binnenkant achter de bekleding hebben.
Ik vind de kwaliteit van de software na bijna 4,5 jaar nog steeds bedroevend en het systeem is ook erg traag geworden.
Gelukkig blijft het rijden nog steeds een feest.
Morgen maar eens kijken of ze bij Volvo wat kunnen vinden.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Cello66 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:52:
[Afbeelding]

Wanneer je ‘s morgens wil wegrijden, maar de auto de laadkabel niet meer wil vrijgeven.
Heb het gevoel dat de software behoorlijk buggy is wanneer 2 profielen worden gebruikt.
Heb al vaker issues gehad met het vrijgeven, wanneer rijder 1 met sleutel 1 de auto afsluit en de kabel aansluit, waarna rijder 2 met sleutel 2 de auto ontgrendelt en op de laadkabel ontgrendelknop drukt. Dan gaat ie vrolijk geel knipperen en gebeurt er niets. Meestal lukte het wel met een reset of met de ontgrendelknop in de auto, maar niet vandaag.
Alles geprobeerd, wallbox reset, auto reset, zelfs accu afgekoppeld…
Uiteindelijk maar om assistentie gevraagd via de connect knop.
ANWB assistentie dacht dat de manuele override in de auto te vinden was, maar uiteindelijk kan je deze alleen bereiken via de wielkuip. Hoorde dat latere versies een kabel aan de binnenkant achter de bekleding hebben.
Ik vind de kwaliteit van de software na bijna 4,5 jaar nog steeds bedroevend en het systeem is ook erg traag geworden.
Gelukkig blijft het rijden nog steeds een feest.
Morgen maar eens kijken of ze bij Volvo wat kunnen vinden.
Helpt het eerst stoppen van de laadsessie op de laadpaal niet? Ik gebruik de auto knop om de lader te ontkoppelen zelden tot nooit.

Maar als de achterkant toch eraf ligt meteen ff nieuwe speaker installeren? ;-) Vind dat de eerste Polestar's 2 een waardeloos geluid hadden.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluginbaby
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:53
Over een tijdje mag ik mijzelf ook trotse eigenaar van een Polestar 2 noemen. Vooralsnog staat de aflevering voor april gepland maar vanochtend kreeg ik een mailtje van Polestar dat mijn auto geassembleerd is en binnenkort op transport gaat. Dus nu ben ik wel benieuwd, wat is hier de ervaring van de gemiddelde tijd tussen dat moment en de daadwerkelijke aflevering? Ik kan me voorstellen dat het nog wel een tijdje gaat duren maar 4 maanden onderweg lijkt me ook wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Iemand ervaring hiermee? Ik heb wel eens gehad dat ik de auto aan het opladen was aan de laapaal thuis (70% ingesteld op auto en Zappi laadpaal) en dat ik vanop afstand, omdat ik verder moet rijden de volgende dag, toch nog wat extra wil laden en de maximum op 90% zet. Ik had hiervoor een timer gezet voor 's nachts laden te plannen (vanaf 22u tot 6u) maar het laden wilde maar niet starten. Op de app van MyEnergi stond de laadpaal op "klaar" met melding "EV is full", ondanks dat de auto in de app wel wachtte op stroom. Uiteindelijk is het niet gelukt en moest ik de auto alsnog bij thuiskomst 's nachts even loskoppelen en weer insteken om het laden te hervatten.

Timeline:
  1. auto tot 70% geladen
  2. Laadpaal geeft aan EV is full
  3. laden plannen ingeschakeld vanaf 22u tot 6u en auto naar 90% gezet in app
  4. om 23u gekeken naar laadstatus maar begint niet
  5. auto staat op wachten op stroom en laadpaal geeft aan "EV is full"
  6. bij thuiskomst (ca 1u) auto losgekoppeld en terug ingestoken, laden begint onmiddelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
@deSenna24 Ja, vergelijkbaar meegemaakt in het verleden. Op zich logisch natuurlijk, omdat de Zappi heeft gemerkt dat de auto op een gegeven moment vol was.

Laatst lukte het me wel om de auto weer aan het laden te krijgen zonder naar de Zappi te gaan, weet niet meer exact hoe het toen ging, maar je zou kunnen proberen om eerst de Zappi op "stop" te zetten, daarna de limiet in de P2 te verhogen en daarna de Zappi weer op "Fast" te zetten.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

ST10©DE

Dus.............

Pluginbaby schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:21:
Over een tijdje mag ik mijzelf ook trotse eigenaar van een Polestar 2 noemen. Vooralsnog staat de aflevering voor april gepland maar vanochtend kreeg ik een mailtje van Polestar dat mijn auto geassembleerd is en binnenkort op transport gaat. Dus nu ben ik wel benieuwd, wat is hier de ervaring van de gemiddelde tijd tussen dat moment en de daadwerkelijke aflevering? Ik kan me voorstellen dat het nog wel een tijdje gaat duren maar 4 maanden onderweg lijkt me ook wel erg lang.
Yo, ik ben hier ook in geinteresseerd! De mijne heeft sinds 3 Januari de status "verzending", met geschatte leverdatum eind Maart. MIsschien dat @Stimulate14 zijn ervaringen hierin kan delen?

Ik weet dat er op 4 Januari een boot van Wallenius is vertrokken uit Shanghai met bestemming Bristol en daarna Zeebrugge.

Nog wat andere transporten:
04 Jan Shanghai 16 Feb Zeebrugge Direct 43 days

20 Jan Shanghai 02 Mar Zeebrugge Direct 41 days

30 Jan Shanghai 20 Mar Zeebrugge Direct 49 days

02 Feb Shanghai 11 Mar Zeebrugge Direct 37 days

18 Feb Shanghai 29 Mar Zeebrugge Direct 39 days

25 Feb Shanghai 05 Apr Zeebrugge Direct 39 days

[ Voor 13% gewijzigd door ST10©DE op 15-01-2025 13:06 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 20:00
VonDutch schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Helpt het eerst stoppen van de laadsessie op de laadpaal niet? Ik gebruik de auto knop om de lader te ontkoppelen zelden tot nooit.

Maar als de achterkant toch eraf ligt meteen ff nieuwe speaker installeren? ;-) Vind dat de eerste Polestar's 2 een waardeloos geluid hadden.
De laadpaal is een wallbox, die staat dan standby en doet niks. Er is dus geen laadsessie. Punt is dat ik al jaren probleemloos kan laden en ontkoppelen, maar na het behalen van het rijbewijs neemt dochterlief regelmatig de ps2 mee. Dus 2 sleutels met elk een eigen profiel geconfigureerd en dat was het startsein voor deze ellende.
Garage kon niks vinden zoals verwacht.

Wat is er trouwens beter op de latere ps2 qua geluid? De eerste versie heeft standaard Harmon Kardon met Dirac DSP en kan niet zeggen dat het the best ever is, maar waardeloos ook echt niet.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
Juancho schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:33:
[...]

Ja het eerste model PS2 was net zo slecht als de XC40. Dat weet ik nog wel :)
Vanaf welk modeljaar is de range zo sterk verbeterd? Ik moet er nog een kopen, dan kan ik daar op letten bij de aanschaf, mocht het budgettair haalbaar zijn :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:05
Doubjj20 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:50:
[...]

Vanaf welk modeljaar is de range zo sterk verbeterd? Ik moet er nog een kopen, dan kan ik daar op letten bij de aanschaf, mocht het budgettair haalbaar zijn :P :P
Je hebt dan MY24 nodig. Dit is de versie waar de aandrijving van voor naar achter is gegaan.

Wij hebben deze ook (Long Range Single Motor) en de range in winter is (zonder op snelheid te letten en veel snelwegkilometers met 110 km/u) ongeveer 360-380km bij 2-4 graden. Ik kom nu in de winter (90% snelweg) uit op een gemiddeld verbruik van 21,1 (2500km sinds 3 weken in bezit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ollie89 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:23:
[...]

Je hebt dan MY24 nodig. Dit is de versie waar de aandrijving van voor naar achter is gegaan.

Wij hebben deze ook (Long Range Single Motor) en de range in winter is (zonder op snelheid te letten en veel snelwegkilometers met 110 km/u) ongeveer 360-380km bij 2-4 graden. Ik kom nu in de winter (90% snelweg) uit op een gemiddeld verbruik van 21,1 (2500km sinds 3 weken in bezit).
En @Doubjj20
Wat ik begreep is er ook een MY2025 model.... Tijdens mijn proefrit van afgelopen zaterdag zat ik op een verbruik van 17,6 terwijl de auto niet voorverwarmd was, waarschijnlijk door eerdere proefritten ook flink op zijn staart getrapt is. Ik heb de boordcomputer gereset en zelf zo'n 30km gereden over zowel snelweg als binnendoor wegen. Flink het stroom pedaal getest maar ook gekeken hoe het rijdt door rustig met 105/110 op de ACC te rijden.

https://www.evupdate.nl/e...stijl-en-een-lagere-prijs

En van de Polestar site zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxbllgoJeWTZGORZadwp8mrMUSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCvkvsPup58jcRKPA3uYiZD2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 15-01-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Doubjj20 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:50:
[...]

Vanaf het 2024 facelift model, zeer makkelijk te herkennen aan de dichte grille vooraan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5i7sxV-LwlYw_Hc2xJHgeIdJU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNcrg47IIfwvT2fsGc4eSeN9.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:04
Het volgende hoofdstuk, ik ben benieuwd. Faillissement? Terug naar Volvo? De toekomstige roadmap qua modellen is volgens mij al redelijk bekend.

Jammer dat zelfs een foutloze e-mail sturen niet lijkt te lukken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MOU0O-T97kfuJ5WuFardHpRGpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5bbhtu0YU3prsTzMeismhS1.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebber die geen mail heeft gekregen: de YouTube link. Feest start om 14:00.

[ Voor 11% gewijzigd door ach-jee op 16-01-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dit artikel klopt niet. Het beschrijft het verschil tussen de introductieversie en de MY25. De MY24 had deze updates namelijk ook al. Bijvoorbeeld de dichte grill in carosseriekleur en de LRSM had al 299PK, alleen de range lijkt iets hoger, maar ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

sopsop schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:47:
[...]

Dit artikel klopt niet. Het beschrijft het verschil tussen de introductieversie en de MY25. De MY24 had deze updates namelijk ook al. Bijvoorbeeld de dichte grill in carosseriekleur en de LRSM had al 299PK, alleen de range lijkt iets hoger, maar ook niet veel.
En volgens mij is het snellaadvermogen van 135kW naar 180kW gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ST10©DE schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:15:
[...]

En volgens mij is het snellaadvermogen van 135kW naar 180kW gegaan.
205 kW zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tussen de 180 en 205kw inderdaad. De short range versies laden langzamer dan de long range versies.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Merk blijft nog even bestaan lijkt het, en er komt een nieuwe P7 op het Ex30 platform (is dat dan de vijfde reskin van dezelfde Geely auto?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zijn er al eerste ontwerpen te zien van die PS7? Lijkt me een interessante wagen mits deze sowieso nog in 2025 komt. Mits het maar geen niveau auto wordt als de EX30 van Volvo waar je belachelijk veel geld voor betaald voor datgeen je krijgt.

Edit: nevermind, 2027. Niet interessant voor mij.
De Polestar 2 wordt omstreeks 2027 - als het model zo'n zeven jaar oud is - vervangen door ... de Polestar 7. Dat vertelt Polestar-CEO Thomas Ingenlath in het Engelse Autocar. De Polestar 2 wordt over drie jaar dus niet opgevolgd door een nieuwe 2. De positionering van de 7 in de Polestar-hiërarchie lijkt echter niet veel anders dan die van de huidige 2, al is het nog niet helder in welke vorm het model exact wordt gegoten. De Polestar 7 wordt logischerwijs nog voorafgegaan door de Polestar 5 en 6. Die eerste wordt een gelikt gelijnde gestrekte EV, de 6 een open pretmachine.

[ Voor 92% gewijzigd door Juancho op 16-01-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Yo, ik ben hier ook in geinteresseerd! De mijne heeft sinds 3 Januari de status "verzending", met geschatte leverdatum eind Maart. MIsschien dat @Stimulate14 zijn ervaringen hierin kan delen?

Ik weet dat er op 4 Januari een boot van Wallenius is vertrokken uit Shanghai met bestemming Bristol en daarna Zeebrugge.

Nog wat andere transporten:
04 Jan Shanghai 16 Feb Zeebrugge Direct 43 days

20 Jan Shanghai 02 Mar Zeebrugge Direct 41 days

30 Jan Shanghai 20 Mar Zeebrugge Direct 49 days

02 Feb Shanghai 11 Mar Zeebrugge Direct 37 days

18 Feb Shanghai 29 Mar Zeebrugge Direct 39 days

25 Feb Shanghai 05 Apr Zeebrugge Direct 39 days
Polestar info: Status verzending, levering eind februari.
Ayvens info: Verwachte levering 24 feb - 2 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ach-jee schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:45:
Merk blijft nog even bestaan lijkt het, en er komt een nieuwe P7 op het Ex30 platform (is dat dan de vijfde reskin van dezelfde Geely auto?).
De media zegt nu wel dat de p7 de opvolger van de p2 wordt, maar als het een compacte SUV is, is dat wel echt een andere auto.

Het SAE2 platform lijkt ook wel een stuk kleiner dan waar de p2 nu op staat. Mijn broertje heeft een Brabus #1, maar ondanks dat de p2 niet zo praktisch is, is de p2 wel significant ruimer in zowel baggage als zitruimte.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
M3rcury schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:44:
[...]

De media zegt nu wel dat de p7 de opvolger van de p2 wordt, maar als het een compacte SUV is, is dat wel echt een andere auto.

Het SAE2 platform lijkt ook wel een stuk kleiner dan waar de p2 nu op staat. Mijn broertje heeft een Brabus #1, maar ondanks dat de p2 niet zo praktisch is, is de p2 wel significant ruimer in zowel baggage als zitruimte.
Misschien het zustermodel van de nieuwe EX40 dan. Dat model gaat gaat ook al weer sinds 2017 mee, maar Volvo is dan ook nooit zo snel met hele nieuwe series uitbrengen. Ben benieuwd of ze de 2 nog wat langer in het assortiment houden, zou zonde zijn om de carrosserievorm van de 2 te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
Hoort de auto een zoemend geluid te maken bij het preconditioneren? Niet heel luid maar zeker aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 00:05
Dawid127 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:55:
Hoort de auto een zoemend geluid te maken bij het preconditioneren? Niet heel luid maar zeker aanwezig.
Ja, tenminste als je voorverwarmen van het interieur bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
deSenna24 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:29:
Iemand ervaring hiermee? Ik heb wel eens gehad dat ik de auto aan het opladen was aan de laapaal thuis (70% ingesteld op auto en Zappi laadpaal) en dat ik vanop afstand, omdat ik verder moet rijden de volgende dag, toch nog wat extra wil laden en de maximum op 90% zet. Ik had hiervoor een timer gezet voor 's nachts laden te plannen (vanaf 22u tot 6u) maar het laden wilde maar niet starten. Op de app van MyEnergi stond de laadpaal op "klaar" met melding "EV is full", ondanks dat de auto in de app wel wachtte op stroom. Uiteindelijk is het niet gelukt en moest ik de auto alsnog bij thuiskomst 's nachts even loskoppelen en weer insteken om het laden te hervatten.

Timeline:
  1. auto tot 70% geladen
  2. Laadpaal geeft aan EV is full
  3. laden plannen ingeschakeld vanaf 22u tot 6u en auto naar 90% gezet in app
  4. om 23u gekeken naar laadstatus maar begint niet
  5. auto staat op wachten op stroom en laadpaal geeft aan "EV is full"
  6. bij thuiskomst (ca 1u) auto losgekoppeld en terug ingestoken, laden begint onmiddelijk
Ik denk toch dat het aan je zappi ligt. Bij mijn eigen newmotion en bij diverse publieke laadpalen heeft dit altijd gewerkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoe zit het eigenlijk bij de actieradius inschatting van de P2? Ik had laatst dus een proefrit en in het drivers display stond 64% en 360km range. Maar de range assistent gaf aan 290km. Waarom is dit verschillend? Dat is toch heel irritant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK66BHDOcAbwzGzh00j81-HOCWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j64t8bt1IHc2XfbbV5K4pNP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xORCkm21RPW27xveeultAZzj8Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBnWO9rfLwfatoVGZ5FACsmR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:52:
Hoe zit het eigenlijk bij de actieradius inschatting van de P2? Ik had laatst dus een proefrit en in het drivers display stond 64% en 360km range. Maar de range assistent gaf aan 290km. Waarom is dit verschillend? Dat is toch heel irritant?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is een instelling welk soort range je wilt tonen op het driver display. Ik heb daar de dynamische range die ook in de range assistent staat. Die vind ik best accuraat en vertrouw er ook op tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Zijn er naast een infotainment reset (door >15 seconde de home button ingedrukt te houden) nog andere resets die ik kan proberen nu er geen geluid meer uit mijn speakers komt?

Radio, Spotify, knipperlicht geluid, parkeersensoren, ik hoor niets meer. Drie keer een infotainment reset gedaan maar dat helpt niets. Gisteren werkte alles nog prima. Ik heb een launch editie uit oktober 2020.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Jur gen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:02:
Zijn er naast een infotainment reset (door >15 seconde de home button ingedrukt te houden) nog andere resets die ik kan proberen nu er geen geluid meer uit mijn speakers komt?

Radio, Spotify, knipperlicht geluid, parkeersensoren, ik hoor niets meer. Drie keer een infotainment reset gedaan maar dat helpt niets. Gisteren werkte alles nog prima. Ik heb een launch editie uit oktober 2020.
Er is nog de "terug naar fabrieksinstellingen". Ik heb hem 1 keer gedaan bij mijn launch edition toen ik digital key niet aan de praat kreeg.
Polestar 2 - Resetten van gebruikersgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:58
Juancho schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
de éne is het "eigenlijke" bereik van ca de fabrieksnorm.

de 2e is op basis van je rijstijl/omstandigheden.

Voor mij is de 2e het belangrijkste,
daar ik hiermee goed kan zien of mijn doel nog binnen (niet onderweg laden) is.

De éérste is voor mij een soort fail-safe. Dit haal je op je sloffen (ik tenminste).

ps: na in een koude auto/batterij stappen zie ik deze cijfers bij lange ritten ook wel naar elkaar toe groeien

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Jur gen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:02:

Vreemd, maar nu de auto een uurtje uit heeft gestaan en ik de reset die @PvS_68 voorstelde wilde doen, deed alles het weer toen ik in de auto ging zitten. Software dingetje blijkbaar...

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
zijstap vraagje:

Google Timeline moet je instellen omdat anders je "history" komt te vervallen.(waarschuwings emails..)

Heeft dit invloed op je P2 account? de locaties waar je geweest bent en dus makkelijker kunt oproepen?

Hoe gaan jullie hier mee om?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Jur gen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Vreemd, maar nu de auto een uurtje uit heeft gestaan en ik de reset die @PvS_68 voorstelde wilde doen, deed alles het weer toen ik in de auto ging zitten. Software dingetje blijkbaar...
Dreigen helpt altijd.... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:17
PvS_68 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:37:
[...]

Dreigen helpt altijd.... 8)
Als je de auto op slot doet, en met de sleutels buiten het bereik komt gedurende meer dan 10 minuten, gaan de meeste systemen van je auto uit en starten opnieuw op wanneer je deze weer wakker maakt door de auto van het slot af te halen.

Zo is er bij mij een snellaad probleem al eens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:38
Goedemiddag,
Ik heb een maand de PS2 met LRSM (2024).
Voor diegene die ook dit model heeft: Hebben jullie ook een licht gierend geluid bij optrekken en afremmen bij lagere snelheden? Het komt van de achterkant.
Ik hoor graag van jullie

[ Voor 4% gewijzigd door hasmit12 op 20-01-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Weet iemand of de auto stiekem gebruik maakt van de radar om de mate van regeneren/remmen te bepalen bij one pedal driving? Ik ben óf onbewust na 4.5 jaar rijden een meester geworden in het op tijd los laten van het acceleratiepedaal (zonder op de achterkant van de voorganger bij het stoplicht te botsen) óf de auto helpt een handje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
ach-jee schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:35:
Weet iemand of de auto stiekem gebruik maakt van de radar om de mate van regeneren/remmen te bepalen bij one pedal driving?
Ik ben óf onbewust na 4.5 jaar rijden een meester geworden in het op tijd los laten van het acceleratiepedaal (zonder op de achterkant van de voorganger bij het stoplicht te botsen) óf de auto helpt een handje.
_/-\o_ master degree.
(ik moet denk ik slecht 3x per jaar de rem ietsje indrukken... door een onverwachte situatie..)

(I Love OPD & Limiter O-) )

[ Voor 8% gewijzigd door Hansieo op 20-01-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
ach-jee schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:35:
Weet iemand of de auto stiekem gebruik maakt van de radar om de mate van regeneren/remmen te bepalen bij one pedal driving? Ik ben óf onbewust na 4.5 jaar rijden een meester geworden in het op tijd los laten van het acceleratiepedaal (zonder op de achterkant van de voorganger bij het stoplicht te botsen) óf de auto helpt een handje.
Same here! en hij moet wel iets van de radar gebruiken want merk een wezenlijk verschil tussen afremmen met of zonder auto voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 16:55
hasmit12 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:27:
Hebben jullie ook een licht gierend geluid bij optrekken en afremmen bij lagere snelheden? Het komt van de achterkant.
Ik denk dat je het geluid van de elektromotor hoort. Dit hoor je vooral bij wat lagere snelheden, tot zo'n 60 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
hasmit12 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:27:
Goedemiddag,
Ik heb een maand de PS2 met LRSM (2024).
Voor diegene die ook dit model heeft: Hebben jullie ook een licht gierend geluid bij optrekken en afremmen bij lagere snelheden? Het komt van de achterkant.
Ik hoor graag van jullie
Ik heb dezelfde auto en hoorde precies hetzelfde. Het is voor mij mijn eerste EV en vond het een vreemd geluid maar het is kennelijk normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:58

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

VonDutch schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:22:
[...]

Same here! en hij moet wel iets van de radar gebruiken want merk een wezenlijk verschil tussen afremmen met of zonder auto voor mij.
Hier hertzelfde. Vroeg het me pas ook af of de wagen intelligent aftremt. Ik heb het ook bij een verkeerslicht waar nog niemand voor staat. Vaak staat ie mooi voor het lijntje stil. Of ik beeld het me in, of ik heb ook intussen goeie skills. _/-\o_

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
Heeft iemand ervaring danwel tips voor het achteraf monteren van een trekhaak?
Is er naast mechanisch en elektrisch nog aanpassingen aan de software van de auto nodig of wordt dit fatsoenlijk geregeld als ie goed is aangesloten?
Heb ooit hele slechte ervaringen gehad, vandaar mijn vraag

Tips voor merken bv, of welke juist niet ?
Wil i.i.g. afneembaar, elektrisch wegklapbaar is leuk, maar geen eis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hansieo schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:02:
[...]

de éne is het "eigenlijke" bereik van ca de fabrieksnorm.

de 2e is op basis van je rijstijl/omstandigheden.

Voor mij is de 2e het belangrijkste,
daar ik hiermee goed kan zien of mijn doel nog binnen (niet onderweg laden) is.

De éérste is voor mij een soort fail-safe. Dit haal je op je sloffen (ik tenminste).

ps: na in een koude auto/batterij stappen zie ik deze cijfers bij lange ritten ook wel naar elkaar toe groeien
Maar bedoel je dan dat in dit voorbeeld die getoonde 360km reëel is of dat dst echt de WLTP berekening is waar je niks mee kan en dat je de getoonde 290km mort aanhouden? En welke gebruikt Maps dan bij een route incl aankomst percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:00:
[...]

Maar bedoel je dan dat in dit voorbeeld die getoonde 360km reëel is of dat dst echt de WLTP berekening is waar je niks mee kan en dat je de getoonde 290km mort aanhouden? En welke gebruikt Maps dan bij een route incl aankomst percentage?
Die 360 is volgens mij een theoretisch bereik op basis van vaste parameters. Ik kijk hier nooit naar.
Die 290 is dynamisch en houdt met allerlei factoren rekening. Imho een betrouwbare inschatting. MY2024 SR gaf vanochtend 290 aan en na een rit van 100km 180. Afronding naar 10 dus kwam aardig overeen.
Google Maps heeft weer zijn eigen berekening. Betreft een percentage bij aankomst dat redelijk pessimistisch ingeschat wordt. Ik ben wel eens weggereden dat dit percentage 0 aangaf en langzaam opliep tot 7% na 100km. Wel met heel zuinig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 16:26
Op de Polestar 2 NL/B Club facebook pagina vraagt iemand dit :
Zijn er nog anderen met netwerkstatus van de auto vast op 3G ipv LTE?
Ik heb al meer dan een maand de netwerkstatus op 3G. Hij werkt wel maar is natuurlijk trager dan het moet zijn. Ik heb deze al in december bij support gerapporteerd en heb gehoord dat ik niet de enige ben.
Vorige week reed ik naar Italië voor vakantie en in Duitsland, Oostenrijk en Italie werkte de verbinding wel feilloos op LTE. Bij terugkomst naar NL weer op 3G. Het lijkt dus dat er niks mis is met de auto zelf maar het netwerk in NL is gewoon in een of andere manier slecht. Ik vernoem dat T-Mobile / Odido hier in NL iets doet waarom de auto op 3G snelheid blijft.
3G is zichtbaar trager in gebruik bij o.a. Google Maps. Gezien dat de contracten voor de netwerkverbinding tussen Polestar en HotspotDrive / T-Mobile lopen moeten ze naar mijn mening dit ook oplossen.
Heeft iemand dit probleem misschien opgelost en hoe? Er is blijkbaar een afstelling mogelijk in de TCAM module maar dan kan de verbinding minder stabiel worden en dat wil ik natuurlijk ook niet.
Ik heb exact hetzelfde. In Belgie geen problemen. In Nederland al weken 3G en dus heel erg traag met laden van Google Maps etc.

Iemand een idee of dit aan Odido ligt ? Het maakt echt niet uit of de auto buiten is of in een garage. Het is in heel Nederland op het moment 3G met de Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Doubjj20 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:53:
Heeft iemand ervaring danwel tips voor het achteraf monteren van een trekhaak?
Is er naast mechanisch en elektrisch nog aanpassingen aan de software van de auto nodig of wordt dit fatsoenlijk geregeld als ie goed is aangesloten?
Heb ooit hele slechte ervaringen gehad, vandaar mijn vraag

Tips voor merken bv, of welke juist niet ?
Wil i.i.g. afneembaar, elektrisch wegklapbaar is leuk, maar geen eis
Voor zover ik weet, wordt de trekhaak altijjd achteraf gemonteerd, ook als je die bij je bestelling gelijk mee bestelt. Dus het zou geen probleem moeten zijn. Zeker niet als je het bij Polestar / Volvo laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Juancho schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:00:
[...]

drivers display is bij mij meestal negatiever (gaat uit van gemiddelde???? test?? )

Daar ik meestal héél netjes O-) rij, kom ik duidelijk verder,
zelfs met mijn Launch LRDM+ versie welke niet bekend staat om zijn lage verbruik.

De range assistent neemt denk ik je laatse (hoe lang periode??) verbruik cijfers als referentie,
en bij mij staan ze óf meestal laag, of soms kortstondig...max })

Maps kan ik prima op rijden, deze begint meestal wat behoudend, maar zodra ik even op weg ben zie ik de % erbij komen. oOo en zo regel ik via mijn snelheid, mijn gewenste aankomst %. Dit werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
Polestar Energy: Meet the app that’s changing the way drivers charge
https://www.polestar.com/...estar-energy-charging-app

Zoals ik het lees werkt deze app enkel met een paar specifieke thuis laders.
Ik zou liever zien dat ze een API open stellen om het wel/niet laden en met welke capacitiet vanuit de auto zelf aan te sturen. Dan kan ik eea koppelen mbv Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-08 16:38
Heeft iemand (goede) ervaringen met een hondenbench in de PS2? Ik heb nu zo'n hoes die over de achterstoelen gaat maar dat bevalt toch niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35
Supremes schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:00:
Heeft iemand (goede) ervaringen met een hondenbench in de PS2? Ik heb nu zo'n hoes die over de achterstoelen gaat maar dat bevalt toch niet helemaal.
Hangt er vanaf hoe groot die moet zijn.
Vorig jaar is Thule met de Allax reeks uitgekomen, formaat S past er net in

https://www.thule.com/en-...ck%2Cyear%3A2021-%7C2021-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Supremes schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:00:
Wij hebben zo'n honden reis stoel/mand voor onze jack russel/teckel combi. Op de achterbank, kan vast gezet worden en de hond zit vast aan een riem aan het tuigje. Voordeel is dat ze wel vrij zit maar wel vast, ze zit dichter bij ons ipv alleen achter in de kofferbak en ze kan zo heerlijk slapen in de mand. En je hebt gelijk een draagbare mand mee voor onderweg want het is heel handig op te vouwen en mee te nemen als soort tas.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 21-01-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
Goedenavond,

Hebben jullie hier ook last van?

Ik laad veel thuis maar afgelopen week 2x met lange ritten verplicht nog even naar de snellader. Ik trek alleen bij 12% soc maar 80/90 kw uit alle palen. Dacht eerst dat het aan de paal lag maar heb dit nu op 3 locaties van zowel FastNed als Shell Recharge gehad. Ben gewend dat ie gelijk 200kw trekt.

Ligt dit wellicht aan het voorverwarmen van de accu? Vanmiddag wilde die meteen toen ik weg ging bij 28% al gaan laden toen ik weg reed. Dan zou je naar mijn mening niet kunnen voorverwarmen…. En daarnaast wil ik altijd ps rond 10% laden omdat hij dan gewoon een hogere pieksnelheid heeft.

Heb de auto pas vanaf mei en dit is de eerste winter dat ik hem heb, maar ben erg benieuwd wat jullie hiertegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
Rvzoggie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:25:
Goedenavond,

Hebben jullie hier ook last van?

Ik laad veel thuis maar afgelopen week 2x met lange ritten verplicht nog even naar de snellader. Ik trek alleen bij 12% soc maar 80/90 kw uit alle palen. Dacht eerst dat het aan de paal lag maar heb dit nu op 3 locaties van zowel FastNed als Shell Recharge gehad. Ben gewend dat ie gelijk 200kw trekt.

Ligt dit wellicht aan het voorverwarmen van de accu? Vanmiddag wilde die meteen toen ik weg ging bij 28% al gaan laden toen ik weg reed. Dan zou je naar mijn mening niet kunnen voorverwarmen…. En daarnaast wil ik altijd ps rond 10% laden omdat hij dan gewoon een hogere pieksnelheid heeft.

Heb de auto pas vanaf mei en dit is de eerste winter dat ik hem heb, maar ben erg benieuwd wat jullie hiertegen doen.
Voor de accu zijn het nu koude tijden, dat kan het deels verklaren. Voer je daarnaast ook het snellaadpunt in google maps in? Alleen dan gaat die de accu voorverwarmen, heeft denk ik wel zeker 30 min nodig.

Daarnaast welke auto (versie) heb je? die van mij heeft maar een piek van 110kw, dus dan vind in 80/90 met dit weer al top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
daniel14 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Voor de accu zijn het nu koude tijden, dat kan het deels verklaren. Voer je daarnaast ook het snellaadpunt in google maps in? Alleen dan gaat die de accu voorverwarmen, heeft denk ik wel zeker 30 min nodig.

Daarnaast welke auto (versie) heb je? die van mij heeft maar een piek van 110kw, dus dan vind in 80/90 met dit weer al top.
Ik heb een LR SM MY24 met een 205kw piek die hij eigenlijk altijd haalt als ik hem aan de snellader hang. Nu met de koude dagen lijkt dit niet te lukken.

Wat betreft het navigeren. Gisteren moest ik vanuit Breda terug naar de Veluwe en had 28% accu lading. Hij wilde toen ik de auto in stapte gelijk om de hoek gaan laden. Waarvan ik dan denk..... dan kun je de accu ook niet voorverwarmen maar het zou mooi zijn als je ook een optie hebt om een voorkeur te geven dat je rond de 10% laad en dat hij verderop de route ook een laadpaal zoekt. Nu ben je al rijdend aan het klungelen om een goede laadstop te vinden en dat werkt gewoon niet goed.

Ik vind 80/90KW echt mega langzaam als de auto 10% vol zit. Misschien moet ik hier ook aan wennen. Geen idee. Daarom was ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-09 12:02
Rvzoggie schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:02:
[...]

Ik heb een LR SM MY24 met een 205kw piek die hij eigenlijk altijd haalt als ik hem aan de snellader hang. Nu met de koude dagen lijkt dit niet te lukken.

Wat betreft het navigeren. Gisteren moest ik vanuit Breda terug naar de Veluwe en had 28% accu lading. Hij wilde toen ik de auto in stapte gelijk om de hoek gaan laden. Waarvan ik dan denk..... dan kun je de accu ook niet voorverwarmen maar het zou mooi zijn als je ook een optie hebt om een voorkeur te geven dat je rond de 10% laad en dat hij verderop de route ook een laadpaal zoekt. Nu ben je al rijdend aan het klungelen om een goede laadstop te vinden en dat werkt gewoon niet goed.

Ik vind 80/90KW echt mega langzaam als de auto 10% vol zit. Misschien moet ik hier ook aan wennen. Geen idee. Daarom was ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Is het niet mogelijk om de batterij handmatig voor te verwarmen? Ik zie overal dat de batterij pas gaat voorverwarmen als je navigeert naar een laadstation, maar dat lijkt me niet heel handig.

Ik heb de mijne nog niet in bezit, dus even een vraag aan de al-bezitters hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
tweakerbart schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Is het niet mogelijk om de batterij handmatig voor te verwarmen? Ik zie overal dat de batterij pas gaat voorverwarmen als je navigeert naar een laadstation, maar dat lijkt me niet heel handig.

Ik heb de mijne nog niet in bezit, dus even een vraag aan de al-bezitters hier :)
Nee, dat kan niet. Accu voorverwarming werkt alleen als je via de ingebouwde navigatie laat navigeren naar een laadpunt. En duurt, zeker bij huidige temperaturen, wel 20-30 min.

Sorry, zat in verkeerde forum. Kijk regelmatig in beide, die van de XC40 en ook van de Polestar. Bovenstaande geldt i.i.g. voor de XC40 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rolfio op 22-01-2025 11:42 ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
nieuwe bug/melding:

Ik navigeer naar A en ben er bijna dus geef commando: Annuleer route (doe ik altijd)

Komt ze terug met: je bent niet aan het navigeren

en dat terwijl de route nog op het middenconsole staat én het drivers display...

dus nogmaals commando: Annuleer route

trutje weer: je bent niet aan het navigeren

Op het moment dat ik op locatie ben voor de 3e keer, en jawel, als ik voor de deur sta mag de navigatie er uit.

lol, ze zal wel last hebben gehad van een op alcohol rijdende auto vóór mij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
rolfio schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Nee, dat kan niet. Accu voorverwarming werkt alleen als je via de ingebouwde navigatie laat navigeren naar een laadpunt. En duurt, zeker bij huidige temperaturen, wel 20-30 min.

Sorry, zat in verkeerde forum. Kijk regelmatig in beide, die van de XC40 en ook van de Polestar. Bovenstaande geldt i.i.g. voor de XC40 ;)
Is idem dito voor de Polestar 2 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
rolfio schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Dit geldt voor zover ik weet voor beide, ze gebruiken dan ook hetzelfde AAOS systeem. En dat is echt niet onhandig hoor want een snellader pak je over het algemeen op een langere rit toch? En dan moet je vaak toch al snelladen dus dan voeg je gewoon je eindbestemming in met een snellader daar tussen in. Batterij wordt netjes en tijdig opgewarmd en ik haal zo eigenlijk altijd binnen een tel de max van 150kW.

Je moet natuurlijk niet pas een paar minuten van te voren bedenken, shit ik moet snelladen dus ik voeg het nu toe en verwacht gelijk de pieksnelheid. Dat gaat niet werken nee. Logisch.

Wel hoop ik dat de MY25 van de Polestar 2 dit ook gewoon netjes en goed doet met 205kW snelladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 22-01-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasmit12
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:38
Ff vraagje: welke winterbanden hebben jullie onder de PS2?
Ik krijg morgen Bridgestones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Aangezien die voorverwarming toch wel 30 minuten nodig heeft om effectief te zijn, is het toch geen bezwaar om de snellader in de navigatie te zetten. Spontaan in de buurt gaan snelladen in de winter is eigenlijk geen optie, tenzij je 80kW ofzo prima vindt of eerst een half uur rondjes gaat rijden. Ik ga alleen op langere ritten snelladen en dan gebruik ik sowieso de navigatie al. Tot nu toe altijd prima resultaten op lange ritten, zonder dat je er bij na hoeft te denken. Bij iedere laadstop gewoon de volle laadsnelheid, ook in de winter. Google plant op 10% aankomst SoC bij een laadstop.

[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 22-01-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 21:49
[...]

In de navigatie programmeren is toch al de truc om handmatig de voorverwarming aan te zetten? Een speciaal knopje daarvoor zou handig zijn, maar dit werkt prima...

Als ik niet weet of ik het net wel of net niet tot mijn bestemming redt, plan ik alvast de laadstop in, zodat de accu geprepareerd is. Mocht het niet nodig zijn, dan gooi ik op het laatste moment die snellader uit de navigatie.

Is overigens altijd wel een afweging, want dat voorverwarmen van de accu kost wel extra stroom, wat ook de reden kan zijn dat je net je eindbestemming niet haalt als het erom spant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet iemand welke uitvoering deze Polestar is op basis van RDW data?
- WLTP 649km
- Nominaal continu maximumvermogen 141,00 kW
- Maximum vermogen 60 minuten 35,00 kW
- Netto maximumvermogen elektrisch 220,00 kW
- Kleur 'blauw'
- Datum tenaamstelling 1 november 2024
- Fiscale waarde 56.750

Ik vermoed een Long Range Single Motor midnight (52.650 euro) met voor 4k opties. Dat is de enige versie die de 650 WLTP haalt. Zou in dat geval best een interessante opvolger kunnen zijn. Moet nog even uitzoeken maar verbruik zal een stuk lager liggen dan +20.0 kWh/100km en met deze WLTP reken ik toch wel op 450 echte kilometers.

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 22-01-2025 15:29 ]

Pagina: 1 ... 195 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.