Bij mij was het uiteindelijk ook een testrit met de techneut om de vervanging te laten plaatsvinden. Rechts en links achter toen beide vervangen. Beste is om het gewoon te vragen en je hebt er maar een klein stukje voor nodig als het net zo ratelde als de mijne. Even op een stoplicht afrollen en klaar ben je
Verwijderd
Hier werkt het laadschema ook zonder problemen maar heel af en toe gebeurt er iets bij het inpluggen dat het laadschema uitschakelt waardoor het laden direct start maar ook mislukt. Geen idee waar dit vandaan komt maar het is geen groot probleem want ik ben op dat moment nog in de buurt van de auto zodat ik eea kan corrigeren.JTHZZ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 07:28:
[...]
Nee hier werkt het laadschema naar behoren. En gebruik het vrij vaak. Heb je al eens een TCAM reset geprobeerd? Knop Voorruitontwaseming lang ingedrukt houden.
Wat is je cataloguswaarde? En wat is de cataloguswaarde waar je bang voor was? Ben uit nieuwsgierigheid benieuwd hoeveel verschil er in zit.ysbakker schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:24:
[...]
Inmiddels staat mijn auto op kenteken en is de fiscale waarde vastgesteld. Misschien geruststellend, deze is voor mij niet hoger geworden. Nu tijd om de dagen af te gaan strepen
Sinds de laatste update vind ik de ACC nogal ''zenuwachtig''. Bij constante snelheid van de auto voor me merk ik dat Polestar steeds corrigeert (dus iets sneller gaat rijden en vervolgens iets moet afremmen). Hopelijk lost deze update dat weer op.k-jah schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Straks even testen of de wagen nu de max. ingestelde snelheid beter aanhoudt.
Ongeveer 51k voor de LRSM met plus pack (MY2023). Dat is gelijk aan de indicatie van de leasemaatschappij bij bestelling in april.Rvzoggie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:47:
[...]
Wat is je cataloguswaarde? En wat is de cataloguswaarde waar je bang voor was? Ben uit nieuwsgierigheid benieuwd hoeveel verschil er in zit.
Toen de importheffingen aangekondigd werden en ik ging informeren was het antwoord van mijn werkgever, de leasemaatschappij en Polestar “we weten het eigenlijk niet”. Dus dat wekte niet erg veel vertrouwen. Maar ben dus blij dat er uiteindelijk niks aan de hand is.
Dat zal tijd worden... berg op zakte hij soms wel 4 km terug en berg af ging ie soms 5km harder.k-jah schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Straks even testen of de wagen nu de max. ingestelde snelheid beter aanhoudt.
Mogelijk interessant (mocht dit nog niet algemeen bekend zijn): iemand van Polestar sales liet mij weten dat ze de komende tijd geen prijswijziging gaan doorvoeren als gevolg van de extra importheffingen. Ze betalen de EU dus uit eigen zak.ysbakker schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:34:
[...]
Ongeveer 51k voor de LRSM met plus pack (MY2023). Dat is gelijk aan de indicatie van de leasemaatschappij bij bestelling in april.
Toen de importheffingen aangekondigd werden en ik ging informeren was het antwoord van mijn werkgever, de leasemaatschappij en Polestar “we weten het eigenlijk niet”. Dus dat wekte niet erg veel vertrouwen. Maar ben dus blij dat er uiteindelijk niks aan de hand is.
Ik vind dat een beetje gek. Ik heb in mei mijn P2 LR SM gekregen en de cataloguswaarde is 49.900 inclusief een trekhaak. Dit is ook inclusief Plus pack, dus panorama dak, harman kardon speakers, luxe stoelen etc.tweakerbart schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:05:
[...]
Mogelijk interessant (mocht dit nog niet algemeen bekend zijn): iemand van Polestar sales liet mij weten dat ze de komende tijd geen prijswijziging gaan doorvoeren als gevolg van de extra importheffingen. Ze betalen de EU dus uit eigen zak.
als je nu gaat kijken wat dezelfde configuratie kost is dat 57.000 of iets dergelijks. Als hij dan durft te beweren dat het uit eigen zak komt..... dan betalen we het uiteindelijk natuurlijk gewoon zelf.
dan klopt de zin toch, komende tijd doen ze geen prijs verhogingen, want dat hebben ze al doorgevoerdRvzoggie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:31:
[...]
Ik vind dat een beetje gek. Ik heb in mei mijn P2 LR SM gekregen en de cataloguswaarde is 49.900 inclusief een trekhaak. Dit is ook inclusief Plus pack, dus panorama dak, harman kardon speakers, luxe stoelen etc.
als je nu gaat kijken wat dezelfde configuratie kost is dat 57.000 of iets dergelijks. Als hij dan durft te beweren dat het uit eigen zak komt..... dan betalen we het uiteindelijk natuurlijk gewoon zelf.
De zin klopt inderdaad. Alleen uiteindelijk betalen we het zelf natuurlijk.daniel14 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:29:
[...]
dan klopt de zin toch, komende tijd doen ze geen prijs verhogingen, want dat hebben ze al doorgevoerd
uiteraard, is een mooi verkooppraatje als ze het op deze manier zeggen.Rvzoggie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:32:
[...]
De zin klopt inderdaad. Alleen uiteindelijk betalen we het zelf natuurlijk.
Let op!!
Wie zich rijk rekende met een PoleStar Subscription waarbij je 30% korting krijgt via het abonnement à 13,99 per maand: bij in ieder geval de Tesla laders hebben ze nu de prijzen met 20% verhoogd! Zo kun je ook nep korting geven…
Wie zich rijk rekende met een PoleStar Subscription waarbij je 30% korting krijgt via het abonnement à 13,99 per maand: bij in ieder geval de Tesla laders hebben ze nu de prijzen met 20% verhoogd! Zo kun je ook nep korting geven…
Verwijderd
De importheffingen moeten wel even opgehoest worden en dat is niet Tesla die dat gaat doen.Mickvanderveen schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:35:
Let op!!
Naja, dat kan je ook niet zo 1 op 1 vergelijken want dat was een tijdelijke aanbieding met een gratis plus pakket.Rvzoggie schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:31:
[...]
Ik vind dat een beetje gek. Ik heb in mei mijn P2 LR SM gekregen en de cataloguswaarde is 49.900 inclusief een trekhaak. Dit is ook inclusief Plus pack, dus panorama dak, harman kardon speakers, luxe stoelen etc.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zitpositie blijft een ding met deze auto, wat vind jij er vervelend aan? Ik kan mijn voeten nergens goed kwijt en de stoel is te kort (heb geen plus)...VidaR-9 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:00:
[...]
Dat zijn slijtage onderdelen. Iets in de aandrijving, wat zou daar nou slijtage moeten zijn na zoveel kilometers?
Hier 130.xxx km en behalve banden nog niets aan slijtage moeten vervangen. Wel een en al ellende met draagarmen en aandrijfassen. Ding kraakt als een malle, maar Volvo wou/mocht nog niet (opnieuw) vervangen.
Ik ben sowieso wel klaar met mijn Polestar 2. Nog een jaar en ben al begonnen met aftellen. Grootste issue blijft de zitpositie, dat is al zo vanaf het begin (maar was een uurtje proefrit niet genoeg voor om te merken). Maar wel meer ergernissen. Geen Polestar meer voor mij in ieder geval
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Op langere ritten doe ik mijn schoen uit. Dan kan ik mijn voet onder het gaspedaal zetten (en dus mijn been strekken), terwijl ik bij een plotselinge remactie mijn voet nog wel snel tussen gas- en rempedaal kan doorhalen zodat ik snel kan remmen. Dat scheelt voor mij een heel stuk.Terrie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:06:
[...]
Zitpositie blijft een ding met deze auto, wat vind jij er vervelend aan? Ik kan mijn voeten nergens goed kwijt en de stoel is te kort (heb geen plus)...
De stevigheid en vorm van de stoel vind ik verder wel ok.
Dat doe ik dus ook, altijd schoenen uit zodat je been langs de pedalen kan.Highland schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
Op langere ritten doe ik mijn schoen uit. Dan kan ik mijn voet onder het gaspedaal zetten (en dus mijn been strekken), terwijl ik bij een plotselinge remactie mijn voet nog wel snel tussen gas- en rempedaal kan doorhalen zodat ik snel kan remmen. Dat scheelt voor mij een heel stuk.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Volgens mij is dat een foutje en geen bedoelde prijsverhoging.Mickvanderveen schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:35:
Let op!!
Ik weet niet waar ik mijn maat 45 kwijt moet van mijn linkervoetHighland schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
Op langere ritten doe ik mijn schoen uit. Dan kan ik mijn voet onder het gaspedaal zetten (en dus mijn been strekken), terwijl ik bij een plotselinge remactie mijn voet nog wel snel tussen gas- en rempedaal kan doorhalen zodat ik snel kan remmen. Dat scheelt voor mij een heel stuk.
Zonder schoenen rijden vind ik persoonlijk echt niets, heb het idee dat als ik hard moet remmen, ik de extra stijfheid van een schoenzool mis.
[ Voor 10% gewijzigd door sarlo op 23-08-2024 16:54 ]
Voeten kwijt heb ik inderdaad ook. En door de middenconsole zit ik gewoon niet helemaal recht.Terrie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:06:
[...]
Zitpositie blijft een ding met deze auto, wat vind jij er vervelend aan? Ik kan mijn voeten nergens goed kwijt en de stoel is te kort (heb geen plus)...
De stoel ansich heb ik niet perse een issue mee, al is dat ook geen topper.
[ Voor 9% gewijzigd door VidaR-9 op 23-08-2024 17:13 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Een lekker zithouding, zitcomfort, te korte stoel is toch iets dat je binnen 10minuten tijdens een proefrit hebt kunnen testen? Hoe kom je daar pas na bestelling achter?
Ik heb dat bij heeeele lange ritten. Dus als we een dag in de auto zitten, zoals deze week van zuid Frankrijk naar huis. Dan begin ik op een gegeven moment ook op één of andere manier problemen te krijgen met het positioneren van mijn benen/voeten. Of dat aan de auto of mij ligt weet ik niet. Denk eigenlijk aan mij ;-)
Ik switch dan steeds tussen benen optrekken en weer strekken. Het enige wat iets tegen zit bij de P2 is dat de vloer wat vreemd omhoog loopt van pedalen richting de stoel. Daar zit een raar hobbeltje.
Ik switch dan steeds tussen benen optrekken en weer strekken. Het enige wat iets tegen zit bij de P2 is dat de vloer wat vreemd omhoog loopt van pedalen richting de stoel. Daar zit een raar hobbeltje.
XPENG G9 Performance 2024
@Lumics In de proefrit heb ik op de stoel uit het pluspakket gezeten en werd verteld dat het verschil het elektrisch verstelbaar zijn was. Maar de standaard stoel bleek na levering echt anders te zitten en minder steun te bieden.
Tijdens de proefrit viel mij vooral de gigantische middenconsole op waar mijn knie steeds tegenaan kwam. daar wel over getwijfeld en uiteindelijk besloten dat een beetje leunen tijdens het rijden niet zo erg is. Maar nu ik de auto heb wordt het soms wel irritant dat ik daar geen kant op kan.
En er is wel een verschil in een ritje van 45 minuten tegenover naar zuid-Frankrijk rijden. Maar goed dan zit ik in onze andere auto ook niet echt lekker meer op een gegeven moment.
Tijdens de proefrit viel mij vooral de gigantische middenconsole op waar mijn knie steeds tegenaan kwam. daar wel over getwijfeld en uiteindelijk besloten dat een beetje leunen tijdens het rijden niet zo erg is. Maar nu ik de auto heb wordt het soms wel irritant dat ik daar geen kant op kan.
En er is wel een verschil in een ritje van 45 minuten tegenover naar zuid-Frankrijk rijden. Maar goed dan zit ik in onze andere auto ook niet echt lekker meer op een gegeven moment.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Vreemd. Bij mij scheelt de prijs met de Polestar Charge subscription bijna niets van de prijs met het Tesla abo.Mickvanderveen schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:35:
Let op!!
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Iemand enig idee als het klopt als een 78kwh accu ook 78kwh in gaat?
LRDM Lauch editie met sport pakket.
Ik heb namelijk gisteren geladen van 30% naar 90% met 6A (Victron laadpaal thuis)
Volgens deze laadpaal is er 67.24kwh in polestar gegaan.
Lijkt me namelijk niet echt in verhouding te zijn. 90%-30% =60% accu capaciteit
78kwh x 60% = 46.8kwh wat er in theorie in mag gaan lijkt mij.
24-08-2024
Auto opgeladen van 66% tot 100% volgens de Ev lader 40,76kwh
Volgens mijn theorie is dit 34% accu capaciteit die geladen is
Ik heb het nog niet gemeten met de p1 meter van de netbeheerder.
Wat is voor een goed accupakket het aantal km wat afgelegd kan worden met een begin laad percentage van 90%
Ik twijfel er namelijk aan als de SOH nog goed is.
Kan dit uitgelezen worden ergens?
Km Stand 128.000 (ex lease auto)
LRDM Lauch editie met sport pakket.
Ik heb namelijk gisteren geladen van 30% naar 90% met 6A (Victron laadpaal thuis)
Volgens deze laadpaal is er 67.24kwh in polestar gegaan.
Lijkt me namelijk niet echt in verhouding te zijn. 90%-30% =60% accu capaciteit
78kwh x 60% = 46.8kwh wat er in theorie in mag gaan lijkt mij.
24-08-2024
Auto opgeladen van 66% tot 100% volgens de Ev lader 40,76kwh
Volgens mijn theorie is dit 34% accu capaciteit die geladen is
Ik heb het nog niet gemeten met de p1 meter van de netbeheerder.
Wat is voor een goed accupakket het aantal km wat afgelegd kan worden met een begin laad percentage van 90%
Ik twijfel er namelijk aan als de SOH nog goed is.
Kan dit uitgelezen worden ergens?
Km Stand 128.000 (ex lease auto)
[ Voor 9% gewijzigd door zonnepaneelxl op 24-08-2024 08:45 ]
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
De batterij is 78kWh, waarvan 75kWh effectief wordt gebruikt.
Heel vreemd dat er zoveel geladen wordt. Dat zijn serieuze laadverliezen bij je laadpaal.
Heel vreemd dat er zoveel geladen wordt. Dat zijn serieuze laadverliezen bij je laadpaal.
Vandaag lekker over de Gotthardpass gereden en dan is het toch wel een heerlijke auto …. Spurten van bocht naar bocht en bergaf is helemaal leuk als je met een hogere SoC eindigt dan waarmee je bovenaan bent gestart. De remmen amper gebruikt dus 🤓.
Benieuwd hoe dat straks met de P4 zal bevallen 🤔
Benieuwd hoe dat straks met de P4 zal bevallen 🤔
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ik ben benieuwd naar de bruto Tesla laadprijs via PoleStar charge zónder subscription. Volgens mij zijn die prijzen nog hoger dan laden bij Tesla zónder abo… en die zijn al vele malen lager dan bij de andere aanbieders. Nee, de PoleStar laadpas heeft zijn glans verloren…Cpt. Peacock schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:05:
[...]
Vreemd. Bij mij scheelt de prijs met de Polestar Charge subscription bijna niets van de prijs met het Tesla abo.
@Cpt. Peacock
Laadpaal kan geen verliezen hebben want er gaat gewoon ac 380v in de auto laden met 6a betekent circa 2.5 a 3 kw in de Polestar
Of mijn laadpaal moet gigantisch afwijken natuurlijk.
Laadpaal kan geen verliezen hebben want er gaat gewoon ac 380v in de auto laden met 6a betekent circa 2.5 a 3 kw in de Polestar
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
3x 230V met 6A is 4,2 kW. Misschien laadt je P2 slechts op 2 fasen? (2,8 kW bij 6A). Je zou bepaald niet de eerste zijn met een defecte OBC in je Polestar.zonnepaneelxl schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:45:
@Cpt. Peacock
De lader zit niet in de paal maar in de auto (OBC).
[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 24-08-2024 19:07 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Nou… 5-10% laadverlies is normaal.zonnepaneelxl schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:45:
@Cpt. Peacock
En anwb heeft wel eens getest: hoe langzamer je laadt, hoe hoger het laadverlies, wat kan oplopen tot 30%…
2,5kw is wel erg langzaam qua laden. Wat is de reden dat je zo laag ingesteld hebt?
@guido66
Ik dacht namelijk hoe langzamer te laden hoe efficiënter het gaat I.v.m. opwarmen van de accu etc.
Ik zal eens testen met 11kw wat er dan uitkomt.
Ik zal met de homewizard p1 eens kijken als elke fase evenveel verbruik heeft met opladen van de auto.
Ik dacht namelijk hoe langzamer te laden hoe efficiënter het gaat I.v.m. opwarmen van de accu etc.
Ik zal eens testen met 11kw wat er dan uitkomt.
Ik zal met de homewizard p1 eens kijken als elke fase evenveel verbruik heeft met opladen van de auto.
Ik heb vandaag met mijn my20 launch edition geladen voor 33kwh (gemeten op de paal) . Dit gaf me 40% extra wat in 78kwh accu neer zou komen op 31kwh. Dus iets verlies. Ik laad op 7A op 3 fase. Maar komt niet in de buurt van wat @zonnepaneelxl ervaart. @Kammika
Dat komt ook overeen met wat ik in homewizard p1 terug zie, vandaag 50kwh verbruikt, op een normale zaterdag tussen 15-20 kwh, dus 30-35kwh voor de auto. (huis is volledig geelectrificeerd dus wat hoger dan andere huishoudens)
Dat komt ook overeen met wat ik in homewizard p1 terug zie, vandaag 50kwh verbruikt, op een normale zaterdag tussen 15-20 kwh, dus 30-35kwh voor de auto. (huis is volledig geelectrificeerd dus wat hoger dan andere huishoudens)
Iemand hier die toevallig met Thule wingbar dakdragers heeft gereden?
De klemmen die erbij zitten hebben metaal, wat aan de binnenkant van de deur moet. Beschadigd dat niet?
De klemmen die erbij zitten hebben metaal, wat aan de binnenkant van de deur moet. Beschadigd dat niet?
No signature required.
Inderdaad, zeker op 6A. Er gaat AC de auto in (hoe lang en dik is de kabel naar de laadpaal en auto? Ook een verliesfactor) en in de auto vindt er omzetting plaats naar gelijkspanning voor de accu. En dat gaat met verliezen gepaard.
[ Voor 29% gewijzigd door JTHZZ op 25-08-2024 12:49 ]
Heeft iemand hier ervaring met het achteraf installeren van de trekhaak? Ik zie dat de elektrische trekhaak los 700 euro kost, maar ik kan zo snel niet vinden wat de prijzen zouden zijn om hem te laten installeren of dat het mogelijk is om het zelf te doen met het huren van een lift. Ik ben een beetje bang dat je de bumper zal moeten verwijderen wat ik zelf liever niet doe.
Uiteindelijk een Long Range Dual Motor van 1 jaar oud gekocht, met Plus en Pilot pakket, bij Polestar zelfRobbertC schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:46:
Volgens mij zijn ze bij Polestar vooral gewend om zaken te doen met leasemaatschappijen en minder met particulieren die al een auto hebben om in te ruilen. Ook het aantal berichten in dit topic van Polestar bestuurders die aangeven dat het een leaseauto betreft bevestigd dat beeld
Maar ik ben dus zo'n particulier met huidige auto. Daarbij twijfel ik tussen een nieuwe of tweedehandse, waarbij de pluspunten van een nieuwe uiteraard zijn:
+ Single motor standard range van MY2024/25 lijkt net zo ver te komen dan een SMLR van 2022, maar is dan nieuw en RWD
+ SEPP subsidie op het basis model (met een kleurtje of 1 optie zoals Pilot, geen combinatie)
Maar helaas ook:
- Geen pluspakket mogelijk icm SEPP, dus ipv €3000 voor dit pakket zijn de effectieve kosten €6000, maar bij Polestar proberen ze al "mee te denken" om dit deels op te vangen.
- Nog steeds duurder (per maand, afschrijving meegerekend) dan een tweedehandse van 2022 die Pilot en Plus heeft.
Dus twijfel, twijfelEn dan helpt het niet dat ik m'n huidige auto wil inruilen. Bij Polestar hebben ze nu een bod gedaan (via online foto's aanleveren) dat zo'n €3000 lager ligt dan het minimum wat ik wil hebben (en wat ANWB/andere dealers aangeven), en zelfs tot zo'n €4500 minder als de merkdealer (Peugeot) van de auto op een andere Peugeot biedt. Polestar gebruikt een online handelsplatform om toch maar iets te bieden aan een particulier lijkt het. Nu snap ik dat inruilprijzen een groot spelletje is met de marge, maar toch. Ik kan de auto zelf proberen te verkopen, maar dan vind ik het weer lastig dat ik de auto nog minimaal 2 maanden nodig heb en dan nog geen zekerheid heb over de uiteindelijke prijs. Iemand ervaring hiermee, tips?
En zijn er toevallig eigenaren hier -die wellicht ook redelijk lang (1.95m) zijn- die niet het pluspakket hebben, en dus de normale stoelen?
:strip_exif()/f/image/1SUyAioTW1QdvDmejWMR0QyM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had liever een Midnight Blue gehad, maar Jupiter viel ons zeker niet tegen in het echt!
Waarschijnlijk 7 september ophalen, een dag later gaan we met de auto op vakantie naar Noord-Italië, dus dat wordt meteen een goede vuurdoop qua elektrische auto en snelladen
Heb hier een link in een bericht op het Polestar-forum bijgevoegd. Het is voor de installatie van een after market bumper (niet electrisch) en persoonlijk zou ik dit door een professioneel laten doen.Zinloos1 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:15:
Heeft iemand hier ervaring met het achteraf installeren van de trekhaak? Ik zie dat de elektrische trekhaak los 700 euro kost, maar ik kan zo snel niet vinden wat de prijzen zouden zijn om hem te laten installeren of dat het mogelijk is om het zelf te doen met het huren van een lift. Ik ben een beetje bang dat je de bumper zal moeten verwijderen wat ik zelf liever niet doe.
Link in deze posting op he Polestar-forum
https://www.polestar-foru...ost_id=207217#post-207217
Bij Polestar Charge is de dalprijs bij deze lader 35cent zonder abo, met 30% korting is dat 24cent. Dat lijkt me toch ook een wereld van verschil te zijn.Mickvanderveen schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:40:
[...]
Ik ben benieuwd naar de bruto Tesla laadprijs via PoleStar charge zónder subscription. Volgens mij zijn die prijzen nog hoger dan laden bij Tesla zónder abo… en die zijn al vele malen lager dan bij de andere aanbieders. Nee, de PoleStar laadpas heeft zijn glans verloren…[Afbeelding]
Vannacht alweer moeten laden.
Lader ingesteld op 22kW (polestar 2 pakte maximaal 11kw)
Begin 18% en laden tot 100%
Totaal 72.66kwh is er in gegaan volgens de Victron Ev lader.
Vind de verliezen eindelijk best veel had ik niet verwacht namelijk.
Wij zijn net terug van een rondrit vanuit Nederland naar Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland en weer terug naar Nederland. Ik heb alles met mij Shell pas van de LM kunnen laden. Wellicht niet altijd het goedkoopste, maar wel administratief het gemakkelijkst voor mij. Als backup had ik wel de tesla app geïnstalleerd en die Plugsurfing kaart die bij auto kwam. Zonder Abonnement.Waarschijnlijk 7 september ophalen, een dag later gaan we met de auto op vakantie naar Noord-Italië, dus dat wordt meteen een goede vuurdoop qua elektrische auto en snelladenFlink aan het lezen uiteraard in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa en [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Ik heb nu een Shell Recharge kaart en een Polestar kaart besteld, en een account aangemaakt bij Enel (voor Italië) en Plugsurfing. Ook dankzij uitgebreide posts van bijv. @Rvzoggie (Rvzoggie in "Het grote Polestar 2 Topic") denken we dat het goed gaat komen
(Maar) 1x was de geplande lader (bij een outlet shoppingcenter) onderweg volledig bezet. Waarschijnlijk allemaal klevende shoppers, maar nog geen 100m verder kon ik dan weer prima snel opladen. Die lader stond nog niet in GM, maar reden we langs tijdens het verlaten van het outlet stoppingcenter. Op zich kan je in GM en diverse apps zien of laders vrij zijn, maar hier specifiek was het best wel druk met EV’s die rondjes reden voor een plekje. In Duitsland hadden we een geplande oplader bij een winkelcentrum alleen was het zondag en was het winkelcentrum dicht, dus konden we daar niet naar het toilet. Wij reisde niet op zaterdag overigens.
Verder een heerlijke auto om mee te reizen (2024 LRSM). Ik ben wel een beetje teleurgesteld geraakt in snelladen voorbij 70%, dan stort de laadsnelheid rap in. En 200kW heb ik ook niet heel lang op het scherm zien staan. Als de accu op 70% was en wij waren terug van het toilet (met kind), dan reden we gewoon weg. Zelden hebben we lang zitten wachten tijdens opladen. In Duitsland lag het verbruik wel “ietsje” hoger dan in Nederland, maar als je in de onvermijdelijke wegwerkzaamheden file terecht komt dan wordt de auto weer zuinig. Wij hebben hetzelfde gereden als met onze voorgaande ICE en de airco in comfort stand, niks aan eco gedoe en geen range problemen gehad. Ik keek vooraf wel even met ABRP wat handige laders leken m.b.t. rijtijden en toilet bezoek. (Al doende leert men).
Het viel mij op dat bij veel supermarkten/winkelcentra in het buitenland snelladers staan, daar hebben we veel gebruik van gemaakt tijdens het boodschappen doen, dat is dan wel weer gemakkelijk.
Fijne vakantie, laden was voor ons geen probleem. De auto rijd ook heerlijk in de bergen trouwens
Of die lader meet het stroomverbruik niet goed of er zit iets in je installatie wat verlies veroorzaakt (dunne/lange bekabeling), want 12% laadverlies op 11 kW lijkt me aan de hoge kant.zonnepaneelxl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:19:
Verwijderd
Wordt het niet eens tijd om op de elektriciteitsmeter te gaan kijken. Noteer de standen vóór het laden en achteraf dan weet je direct waar het probleem zit, de laadpaal(meter) of de auto(accu).zonnepaneelxl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:19:
En anders dit maar doen:
:strip_exif()/f/image/4bOm597mUc5z4iZzZ6V2ukl5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk erover deze test over een tijdje zelf ook te doen, voor €99,- hoef je niet moeilijk te doen.
BTW De site is Aviloo.com
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2024 13:24 ]
Ik zou de originele trekhaak laten installeren. Overigens als je de trekhaak bij de koop van de nieuwe auto had besteld, was deze ook door de dealer achteraf gemonteerd. Geen verschil dus. Als je de originele trekhaak laat monteren, heb je een knopje voor uitklappen, automatische licht controle, parkeersensoren uitschakeling, en houd de boordcomputer rekening met het sleuren van een aanhanger, caravan of wat je er dan ook achter knoopt. Ik zou dus origineel bij de dealer bestellen.Zinloos1 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:15:
Dank! En vergelijk dan de PoleStar Charge prijs zónder abo met de Tesla zónder abo! Tesla dal 29 cent! Dus gooit PoleStar Charge er eerst nog eens 6 cent bovenop en gaat dan korting geven van 30% (als je abo neemt).Cpt. Peacock schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:40:
[...]
Bij Polestar Charge is de dalprijs bij deze lader 35cent zonder abo, met 30% korting is dat 24cent. Dat lijkt me toch ook een wereld van verschil te zijn.
Dan is mijn conclusie juist dat het zinloos is om voor dit specifieke geval een abonnement te nemen à 13,99 per maand!
Ik zag toevallig dat je hem inderdaad via de polestar website ook kan bestellen voor 1300 euro inclusief installatie. Dat lijkt me eigenlijk wel een oké deal, want de wegklapbare versie los kopen is al 800 euro, dus dan zou het installatiewerk 500 euro zijn. Het ziet er wel veel mooier uit dan een vaste trekhaak of een moeizame afneembare die toch ook al 800 euro kosten.N1traat schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:48:
[...]
Ik zou de originele trekhaak laten installeren. Overigens als je de trekhaak bij de koop van de nieuwe auto had besteld, was deze ook door de dealer achteraf gemonteerd. Geen verschil dus. Als je de originele trekhaak laat monteren, heb je een knopje voor uitklappen, automatische licht controle, parkeersensoren uitschakeling, en houd de boordcomputer rekening met het sleuren van een aanhanger, caravan of wat je er dan ook achter knoopt. Ik zou dus origineel bij de dealer bestellen.
Meerdere kerenM3rcury schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:25:
Iemand hier die toevallig met Thule wingbar dakdragers heeft gereden?
Gewoon zorgen dat de auto proper is en dan is het geen probleem.
Er is ook bijna geen contact met het metalen deel van de dakdrager en de wagen.
Als je van plan bent om alleen bij Tesla te laden dan heb je gelijk. Maar als je onderweg ook aanbieders als Ionity of Fastned wilt gebruiken is het wel aantrekkelijk. Je hoeft dan niet voor elk netwerk een apart abonnement af te sluiten.Mickvanderveen schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:51:
[...]
Dan is mijn conclusie juist dat het zinloos is om voor dit specifieke geval een abonnement te nemen à 13,99 per maand!
Thanks!k-jah schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:03:
[...]
Meerdere keren
Gewoon zorgen dat de auto proper is en dan is het geen probleem.
Er is ook bijna geen contact met het metalen deel van de dakdrager en de wagen.
No signature required.
De prijzen komen direct van Tesla af en daar zit blijkbaar een probleem. Het lijkt iets met dubbele BTW (21%)?Mickvanderveen schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:51:
[...]
Dank! En vergelijk dan de PoleStar Charge prijs zónder abo met de Tesla zónder abo! Tesla dal 29 cent! Dus gooit PoleStar Charge er eerst nog eens 6 cent bovenop en gaat dan korting geven van 30% (als je abo neemt).
Zo je hier eens een foto van willen posten? Ik ga er binnenkort ook aanschaffen en ben wel benieuwd nu.M3rcury schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:18:
[...]
Thanks!![]()
Blijf het wel bijzonder vinden dat dat metalen klemmetje gewoon op de lak in 1 van die moeren in de deur moet. Ik had verwacht dat daar een rubbertje zou zitten, maargoed.
Even van Youtube, niet mijn auto.stefan3006 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:50:
[...]
Zo je hier eens een foto van willen posten? Ik ga er binnenkort ook aanschaffen en ben wel benieuwd nu.
Op 32 seconde kan je zien hoe de metalen beugel in de gaatjes in de rand van de deur zit. Daar zit niks achter.
YouTube: Roof rack - Polestar 2 - Thule WingBar Evo
No signature required.
Dank je! Weer een verhaal wat bevestigd dat we ons niet heel druk hoeven te maken. We zijn vrij flexibel qua reistijd, en ik ben m’n vriendin al aan het leren hoe ze kan helpen als bijrijder met apps op haar telefoon als ik aan het rijden ben1234Rob5678 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:26:
[...]
Wij zijn net terug van een rondrit vanuit Nederland naar Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland en weer terug naar Nederland. Ik heb alles met mij Shell pas van de LM kunnen laden. Wellicht niet altijd het goedkoopste, maar wel administratief het gemakkelijkst voor mij. Als backup had ik wel de tesla app geïnstalleerd en die Plugsurfing kaart die bij auto kwam. Zonder Abonnement.
(Maar) 1x was de geplande lader (bij een outlet shoppingcenter) onderweg volledig bezet. Waarschijnlijk allemaal klevende shoppers, maar nog geen 100m verder kon ik dan weer prima snel opladen. Die lader stond nog niet in GM, maar reden we langs tijdens het verlaten van het outlet stoppingcenter. Op zich kan je in GM en diverse apps zien of laders vrij zijn, maar hier specifiek was het best wel druk met EV’s die rondjes reden voor een plekje. In Duitsland hadden we een geplande oplader bij een winkelcentrum alleen was het zondag en was het winkelcentrum dicht, dus konden we daar niet naar het toilet. Wij reisde niet op zaterdag overigens.
Verder een heerlijke auto om mee te reizen (2024 LRSM). Ik ben wel een beetje teleurgesteld geraakt in snelladen voorbij 70%, dan stort de laadsnelheid rap in. En 200kW heb ik ook niet heel lang op het scherm zien staan. Als de accu op 70% was en wij waren terug van het toilet (met kind), dan reden we gewoon weg. Zelden hebben we lang zitten wachten tijdens opladen. In Duitsland lag het verbruik wel “ietsje” hoger dan in Nederland, maar als je in de onvermijdelijke wegwerkzaamheden file terecht komt dan wordt de auto weer zuinig. Wij hebben hetzelfde gereden als met onze voorgaande ICE en de airco in comfort stand, niks aan eco gedoe en geen range problemen gehad. Ik keek vooraf wel even met ABRP wat handige laders leken m.b.t. rijtijden en toilet bezoek. (Al doende leert men).
Het viel mij op dat bij veel supermarkten/winkelcentra in het buitenland snelladers staan, daar hebben we veel gebruik van gemaakt tijdens het boodschappen doen, dat is dan wel weer gemakkelijk.
Fijne vakantie, laden was voor ons geen probleem. De auto rijd ook heerlijk in de bergen trouwens
Verwijderd
[quote]stefan3006 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:50:
[...]
T.I.
Ik wil even melden dat de originele dragers in beide gaatjes grijpen, dit itt de Thule dragers, misschien beter? Daarnaast zit er ook een inbus momentsleutel bij zodat je de dragers nooit te strak kan bevestigen.
[...]
T.I.
Ik wil even melden dat de originele dragers in beide gaatjes grijpen, dit itt de Thule dragers, misschien beter? Daarnaast zit er ook een inbus momentsleutel bij zodat je de dragers nooit te strak kan bevestigen.
Ook de Tesla app installeren, in mijn ervaring hebben die laders op mooie plekken (waar je fatsoenlijk kunt eten en drinken in de buurt) in Duitsland, en het is relatief goedkoop, helemaal met een abo.RobbertC schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:25:
[...]
Uiteindelijk een Long Range Dual Motor van 1 jaar oud gekocht, met Plus en Pilot pakket, bij Polestar zelfGefacelift model dus zuiniger, alle opties, en flink de kop er al af doordat 'ie een jaar oud is.
[Afbeelding]
Ik had liever een Midnight Blue gehad, maar Jupiter viel ons zeker niet tegen in het echt!
Waarschijnlijk 7 september ophalen, een dag later gaan we met de auto op vakantie naar Noord-Italië, dus dat wordt meteen een goede vuurdoop qua elektrische auto en snelladenFlink aan het lezen uiteraard in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa en [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Ik heb nu een Shell Recharge kaart en een Polestar kaart besteld, en een account aangemaakt bij Enel (voor Italië) en Plugsurfing. Ook dankzij uitgebreide posts van bijv. @Rvzoggie (Rvzoggie in "Het grote Polestar 2 Topic") denken we dat het goed gaat komen
Rit plannen in Gmaps, kijken waar de range eindigt en daar een tesla lader zoeken, die weer in de G maps zetten en hoppa
Even rustig pauze nemen, hapje eten, toiletbezoek en je kunt weer door…
Uit de handleiding:stefan3006 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:50:
[...]
Zo je hier eens een foto van willen posten? Ik ga er binnenkort ook aanschaffen en ben wel benieuwd nu.
:strip_exif()/f/image/46P7IDEM9gSyHc6t9ZudROcz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kan zijn dat ik ze deze week weer moet monteren, zal er dan nog een foto van posten.
Voor wie nog zit te wachten op een Dog mode voor de P2: vergeet het maar.
Gisteren kondigde Polestar vol trots op Facebook aan dat de 4 en 3 die wel krijgt, maar op de vraag die gelijk werd gesteld 'en de 2 dan' was het antwoord een duidelijke nee, die krijgt deze mogelijkheid niet.
Gisteren kondigde Polestar vol trots op Facebook aan dat de 4 en 3 die wel krijgt, maar op de vraag die gelijk werd gesteld 'en de 2 dan' was het antwoord een duidelijke nee, die krijgt deze mogelijkheid niet.
Ionity mét die fantastische korting van PoleStar Plugsurfing: 50 cent, Tesla zónder enig abonnement: 29 cent. En zo heb ik vele voorbeelden. Er was een tijd dat de Plugsurfing Polestar kaart handig was én voordelig… die tijd is voorbij.antonrops schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:33:
[...]
Als je van plan bent om alleen bij Tesla te laden dan heb je gelijk. Maar als je onderweg ook aanbieders als Ionity of Fastned wilt gebruiken is het wel aantrekkelijk. Je hoeft dan niet voor elk netwerk een apart abonnement af te sluiten.
(Maar vandaar ook mijn zin: in dit specifieke geval)
Ik ga ze morgen vast op de auto zetten. Dan zal ik ook wel even een foto maken.k-jah schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:13:
[...]
Uit de handleiding:
[Afbeelding]
Het kan zijn dat ik ze deze week weer moet monteren, zal er dan nog een foto van posten.
No signature required.
Mijn ervaring met Tesla is juist niet altijd zo. Ik ken verschillende Duitse en Franse tesla stations waarbij je echt in de middle of nowhere bent, of een vaag industrie terrein.De fiscalist schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:26:
[...]
Ook de Tesla app installeren, in mijn ervaring hebben die laders op mooie plekken (waar je fatsoenlijk kunt eten en drinken in de buurt) in Duitsland, en het is relatief goedkoop, helemaal met een abo.
XPENG G9 Performance 2024
@kevertje1977 wat is dat voor ding?
[ Voor 12% gewijzigd door SirLenncelot op 27-08-2024 22:11 ]
Vraag me af of dit komt vanuit Thomas zelf, of dat Geely wijzigingen wilt in de top.
Niet direct het allerbeste nieuws...
Een telefoonhouder/magneet. Die is al een stuk terug hier besproken.
Ideaal behalve dat ie dus bij mij niet goed blijft zitten
Lijkt me inderdaad geen vrijwillig vertrek..BartWNL schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:54:
[...]
Vraag me af of dit komt vanuit Thomas zelf, of dat Geely wijzigingen wilt in de top.
Niet direct het allerbeste nieuws...
Ben er net als hij helemaal klaar mee met dat hele Polestar. Polestar 2 voor een schandelijk laag bedrag maar de deur uit gedaan, Had aanvankelijk optie op Polestar4. Maar snel ongedaan gemaakt toen ook zij met prijzen gingen stunten. Laat me niet voor een tweede keer n***ien. Inmiddels uiterst tevreden BMW i5 rijder. Je weet niet wat je overkomt. Ongelooflijk veel beter. Waarvan akte!
Gefeliciteerd, prachtige wagen! Ik dacht dat je niet meer elektrisch ging rijdenP2void19noPP schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:53:
Ben er net als hij helemaal klaar mee met dat hele Polestar. Polestar 2 voor een schandelijk laag bedrag maar de deur uit gedaan, Had aanvankelijk optie op Polestar4. Maar snel ongedaan gemaakt toen ook zij met prijzen gingen stunten. Laat me niet voor een tweede keer n***ien. Inmiddels uiterst tevreden BMW i5 rijder. Je weet niet wat je overkomt. Ongelooflijk veel beter. Waarvan akte!
Je was over het algemeen wel positief over je P2 toch?
@P2void19noPP ik krijg het idee dat je ergens ontevreden over bent. Zou je kunnen toelichten wat dat is?
Mijn drama continues...
De leasemaatschappij meld doodleuk dat er niets met mijn wagen aan de hand is, geen reden voor ontbinden bla bla bla
Wat een !$#@!$!^%^$# partij maargoed. On topic.
Ik mag nog een jaar met deze wagen (okt 2025) door hopelijk haalt hij het zonder nog 1x naar de garage te moeten. Kan niet wachten tot ik hem kan inleveren.
De kraak en piep in de veerpoten blijft.
De ratel in de achteras ook.
Ergens in december komt er een oplossing maar ik ga niet meer met die wagen naar de garage, ben er wel klaar mee na 25x dan komen ze hem maar halen als ze onderhoud willen doen. Had gevraagd naar mijn meldingen of het kwaad kon, of de auto uit elkaar zou vallen of niet meer kon rijden dat was niet het geval dus ik rij wel gewoon door. Binnenkort moet hij voor de eerste APK ook een wassen neus daar gaan ze niet moeilijk doen over deze dingen gok ik, wel jammer hij zou afgekeurd moeten worden.
Er is een nieuw iets bijgekomen, als je remt hoor je de remmen tikken. Niet van de warmte maar echt tikken, iemand ook dit probleem?.
De leasemaatschappij meld doodleuk dat er niets met mijn wagen aan de hand is, geen reden voor ontbinden bla bla bla
Wat een !$#@!$!^%^$# partij maargoed. On topic.
Ik mag nog een jaar met deze wagen (okt 2025) door hopelijk haalt hij het zonder nog 1x naar de garage te moeten. Kan niet wachten tot ik hem kan inleveren.
De kraak en piep in de veerpoten blijft.
De ratel in de achteras ook.
Ergens in december komt er een oplossing maar ik ga niet meer met die wagen naar de garage, ben er wel klaar mee na 25x dan komen ze hem maar halen als ze onderhoud willen doen. Had gevraagd naar mijn meldingen of het kwaad kon, of de auto uit elkaar zou vallen of niet meer kon rijden dat was niet het geval dus ik rij wel gewoon door. Binnenkort moet hij voor de eerste APK ook een wassen neus daar gaan ze niet moeilijk doen over deze dingen gok ik, wel jammer hij zou afgekeurd moeten worden.
Er is een nieuw iets bijgekomen, als je remt hoor je de remmen tikken. Niet van de warmte maar echt tikken, iemand ook dit probleem?.
@Kohen , mijn P2 had ook een kraak rechtsvoor, dat is opgelost door het rubber wat tussen veerpoot en veerschotel zit te vervangen en in te vetten. Het zit nu ruim 2 maanden goed en fluisterstil.
Heeft wel even geduurd voordat ze dat hebben kunnen en mogen vervangen. Weet natuurlijk niet of de jouwe hetzelfde issue heeft.
Heeft wel even geduurd voordat ze dat hebben kunnen en mogen vervangen. Weet natuurlijk niet of de jouwe hetzelfde issue heeft.
Jammer om te horen dat je niet tevreden bent geweest over je P2.P2void19noPP schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:53:
Buiten dat ik de i5 zelf een 13-in-een-dozijn lelijk hok vind, is het ook niet echt dezelfde prijsklasse als een Polestar 2, toch?
Zelf ben ik uiterst tevreden met de wagen tot nu toe! Ik kan niet anders zeggen dat hij heerlijk rijdt en luxe is uitgevoerd. Uiteraard zijn er verbeterpunten te vinden zoals snellere software, Android Auto integratie en is mijn verbruik met 18.6kWh/100km iets hoger dan als ik het nieuwere model had gehad, maar ik ben er erg blij mee.
Hopelijk blijft die ervaring zo, zonder gekke fratsen met kraken/piepjes.
Dat is ook mijn probleem met mijn P2. Het heerlijke rijden went snel en het positieve gevoel daarover ebt dus langzaam weg omdat het gewoon wordt.Zinloos1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:15:
[...]
Jammer om te horen dat je niet tevreden bent geweest over je P2.
Buiten dat ik de i5 zelf een 13-in-een-dozijn lelijk hok vind, is het ook niet echt dezelfde prijsklasse als een Polestar 2, toch?
Zelf ben ik uiterst tevreden met de wagen tot nu toe! Ik kan niet anders zeggen dat hij heerlijk rijdt en luxe is uitgevoerd. Uiteraard zijn er verbeterpunten te vinden zoals snellere software, Android Auto integratie en is mijn verbruik met 18.6kWh/100km iets hoger dan als ik het nieuwere model had gehad, maar ik ben er erg blij mee.
Hopelijk blijft die ervaring zo, zonder gekke fratsen met kraken/piepjes.
De steeds maar toenemende software en performance ellende op dat mediascherm blijft en gaat de overhand nemen.
Deze week kon ik na een profielwisseling ineens de temperatuur niet meer aan passen en de airco aanzetten. Dat lost zich dus op met een reset (20sec balk onderin vasthouden). Met als gevolg dat door die reboot tijdens het rijden Audiowagon geen toegang meer krijgt tot de USB-C poort waar mijn muziek aan hangt. Ook dat kon eerst wel maar sinds de laatste Android update vond Google het verstandig om het niet toe te staan de USB foutmelding weg te klikken onder het rijden.
Ik mag nog een jaar en had heel veel hoop van die Android console maar ik vrees toch dat mijn volgende auto (welk merk dan ook) geen Android console gaat hebben.
Ik kan me nog wel voorstellen dat ik dat in de toekomst ook ga ervaren. De meest slimme keus die ze zouden kunnen maken is om gewoon Android Auto neer te zetten. Dat zou zoveel van de huidige problemen op kunnen lossen omdat ze dan niet meer afhankelijk zijn van hun eigen (matige) chipset. Vraag me af of dat zo lang duurt omdat het scherm in portrait mode staat ipv landscape, of dat er een andere reden voor is.PvS_68 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:29:
[...]
Dat is ook mijn probleem met mijn P2. Het heerlijke rijden went snel en het positieve gevoel daarover ebt dus langzaam weg omdat het gewoon wordt.
De steeds maar toenemende software en performance ellende op dat mediascherm blijft en gaat de overhand nemen.
Deze week kon ik na een profielwisseling ineens de temperatuur niet meer aan passen en de airco aanzetten. Dat lost zich dus op met een reset (20sec balk onderin vasthouden). Met als gevolg dat door die reboot tijdens het rijden Audiowagon geen toegang meer krijgt tot de USB-C poort waar mijn muziek aan hangt. Ook dat kon eerst wel maar sinds de laatste Android update vond Google het verstandig om het niet toe te staan de USB foutmelding weg te klikken onder het rijden.
Ik mag nog een jaar en had heel veel hoop van die Android console maar ik vrees toch dat mijn volgende auto (welk merk dan ook) geen Android console gaat hebben.
Ik hoop dat ze voorlopig nog wel blijven ontwikkelen voor de auto, ook nu er twee nieuwere modellen bij zitten. "Gelukkig" is de facelift P2 nog steeds hetzelfde qua chips, dan is de kans wel groter dat ze nog het een en ander gaan proberen.
Wel, is bij mij altijd goed gegaan, maar de laatste 2 updates nog niet gezien.guido66 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:39:
[...]
nee, komt spontaan. Sommigen melden dat het verschijnt na een herstart van het AAOS systeem.
Vandaag is de P2 naar de lokale Volvo dealer geweest voor de eerste onderhoud/controlebeurt. Als ik dan de checklijst zie die afgewerkt wordt, dan bekruipt me het gevoel dat deze beurt volkomen onzinnig is.
Controle of de claxon het nog doet, bandenspanning en profiel, en vloeistoffencontrole. Ik ben heel benieuwd wat de dealer voor deze overbodige onzin in rekening brengt aan de leasemaatschappij.
Controle of de claxon het nog doet, bandenspanning en profiel, en vloeistoffencontrole. Ik ben heel benieuwd wat de dealer voor deze overbodige onzin in rekening brengt aan de leasemaatschappij.
Uh ja dit soort beurten vind ik al zonde van mijn tijd om naar de dealer te rijden.
Mijn vriendin deed het met haar eerste leasewagen. Alles mooi afgevinkt op de lijst maar de lekkende airco en scheur in de achterband hadden ze even gemist. Jaar daarop heb ik een check je gedaan met een klein zegeltje op de olie pijl stok. Die zat nog op exact dezelfde plek toen we de wagen terugkregen.
Mijn vriendin deed het met haar eerste leasewagen. Alles mooi afgevinkt op de lijst maar de lekkende airco en scheur in de achterband hadden ze even gemist. Jaar daarop heb ik een check je gedaan met een klein zegeltje op de olie pijl stok. Die zat nog op exact dezelfde plek toen we de wagen terugkregen.
[ Voor 65% gewijzigd door SirLenncelot op 29-08-2024 17:55 ]
Dit was een "grote" beurt bij 130k. Vond het best meevallen. Het inmiddels welbekende vervangen van de aandrijfassen was gelukkig nog garantieEl Pollo Diablo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:04:
Vandaag is de P2 naar de lokale Volvo dealer geweest voor de eerste onderhoud/controlebeurt. Als ik dan de checklijst zie die afgewerkt wordt, dan bekruipt me het gevoel dat deze beurt volkomen onzinnig is.
Steentje in de remklauw?Kohen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:01:
Dat valt me inderdaad erg mee.dnns85 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:13:
[...]
Dit was een "grote" beurt bij 130k. Vond het best meevallen. Het inmiddels welbekende vervangen van de aandrijfassen was gelukkig nog garantie![]()
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik kreeg gisteren tijdens parkeren de melding dat de parkeerrem tijdelijk niet beschikbaar was
.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2024 09:43 ]
232,53 (na de eerste 3 jaar garantie). Ik krijg zelf de factuur!! Alleen het olie verversen was gratis… 🤦♂️😂El Pollo Diablo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:04:
Zou PlugSurfing hier meelezen? Na eerdere melding over verhoogde laadtarieven hanteren ze inmiddels de 30% van de tesla tarieven als korting bij een maandabonnement! Zo wordt het voor de “niet lease rijders” toch weer zeer aantrekkelijk om een abo te hebben en bij T. te laden!
Ik denk dat ze wel meer klachten hebben gehad over die te hoge tesla prijzen en dat de bug nu is gevonden, dus zijn de prijzen weer correct en krijg je de 30% op de normale tesla tarieven. Inderdaad beter dan een abonnement bij Tesla zelfMickvanderveen schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:06:
Zou PlugSurfing hier meelezen? Na eerdere melding over verhoogde laadtarieven hanteren ze inmiddels de 30% van de tesla tarieven als korting bij een maandabonnement! Zo wordt het voor de “niet lease rijders” toch weer zeer aantrekkelijk om een abo te hebben en bij T. te laden!
Kan iemand uitleggen hoe dit precies werkt?
Plugsurfing abo nemen (dus niet de polestar versie?) en dan??
De Tesla lader activeer je toch met de tesla app?
In de Tesla app kun je Polestar Charge als betaalmethode toevoegen.De fiscalist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:18:
Kan iemand uitleggen hoe dit precies werkt?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ahhh, en dan krijg je betere tarieven?
Of moet je dan nog een abo hebben?
[ Voor 33% gewijzigd door De fiscalist op 03-09-2024 21:13 ]
Mijn spiegels klappen sinds enige tijd niet meer in bij vergrendelen. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
Edit: opgelost door L + R tegelijkertijd in te drukken, waarna de spiegels gereset worden.
Edit: opgelost door L + R tegelijkertijd in te drukken, waarna de spiegels gereset worden.
[ Voor 32% gewijzigd door ob3lix op 04-09-2024 09:21 ]
Met polestar charge krijg je 30% korting op alle laders in de polestar charge app (=plugsurfing) en dus ook op de standaard tesla prijzen.De fiscalist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:08:
Ahhh, en dan krijg je betere tarieven?
Het abonnement kost wel 13,99€ maar dat heb je er snel uit.
Tis gewoon een maandag ochtend of vrijdag middag modelletje.
Kan niet wachten tot hij afgeschreven is
Lease meld nu doodleuk dat ze geen problemen zien met de auto. Mooi! dan breng ik hem ook niet meer weg.
Wordt lachen als we hem gaan inleveren tegen die tijd met de kraak piep zucht en steun etc
Zegt de lease maar er is wel een terugroepactie in oktober. Dus ik prima dan kom je hem maar halen want wegbrengen doe ik niet meer na 25x
Bla bla moeilijk doen, het is makkelijk de monteur zei dat hij niet uit elkaar valt. Dan rij ik er lekker mee door.
De APK zal ik doen maar meer niet
Wordt lachen als we hem gaan inleveren tegen die tijd met de kraak piep zucht en steun etc
Zegt de lease maar er is wel een terugroepactie in oktober. Dus ik prima dan kom je hem maar halen want wegbrengen doe ik niet meer na 25x
Bla bla moeilijk doen, het is makkelijk de monteur zei dat hij niet uit elkaar valt. Dan rij ik er lekker mee door.
Daar letten ze niet op bij inleveren, puur optische schade. Hij moet natuurlijk niet naar de inleverplek gesleept worden haha.Kohen schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:03:
Lease meld nu doodleuk dat ze geen problemen zien met de auto. Mooi! dan breng ik hem ook niet meer weg.
Beste,
Is er iemand die bekend is met de reden van de lange levertijden van de Polestar 2? De levertijd van mijn bestelling is April 2025 terwijl de verkopen van Polestar 2 tegenvallen. Bestelling betreft Polestar 2 SR + Harman Kardon installatie. Op internet is hierover niks te vinden en de bestelling lijkt ook niet zo complex.
Is er iemand die bekend is met de reden van de lange levertijden van de Polestar 2? De levertijd van mijn bestelling is April 2025 terwijl de verkopen van Polestar 2 tegenvallen. Bestelling betreft Polestar 2 SR + Harman Kardon installatie. Op internet is hierover niks te vinden en de bestelling lijkt ook niet zo complex.
Ik heb mijn order bij de LM laten omzetten naar een snel leverbare versie die op haar site staat. In mijn geval was dat de keuze om de HK plus achterruit te laten vervallen en t climate pack er ook te nemen. De snel leverbare versie staat begin oktober aan wal heb ik zojuist begrepen.Rcik schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:53:
Beste,
Zojuist inruilvoorstel gekregen van Polestar voor mijn LRDM LE P2 uit november 2020 met 150k op de teller. Voor € 17.975 ex BTW willen ze hem overnemen.
Iemand nog op zoek naar een P2? 🙈
Wil hem best overnemen voor 18.000.dnns85 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:40:
Zojuist inruilvoorstel gekregen van Polestar voor mijn LRDM LE P2 uit november 2020 met 150k op de teller. Voor € 17.975 ex BTW willen ze hem overnemen.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik kijk er nu al naar uit. Mijn P2 met void lak is helemaal bekrast. Zelfs licht duwen met een nagel levert al een kras op. Het is eigenlijk niet eens mogelijk om een lakschade te melden omdat als je een scheet bij de autodeur laat er een kras bij komt. Ben erg benieuwd hoe de leasemij daar naar kijkt.N1traat schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:41:
[...]
Daar letten ze niet op bij inleveren, puur optische schade. Hij moet natuurlijk niet naar de inleverplek gesleept worden haha.
Ik kijk er nu al naar uit. Mijn P2 met void lak is helemaal bekrast. Zelfs licht duwen met een nagel levert al een kras op. Het is eigenlijk niet eens mogelijk om een lakschade te melden omdat als je een scheet bij de autodeur laat er een kras bij komt. Ben erg benieuwd hoe de leasemij daar naar kijkt.N1traat schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:41:
[...]
Daar letten ze niet op bij inleveren, puur optische schade. Hij moet natuurlijk niet naar de inleverplek gesleept worden haha.
@Kohen ik heb ook kraken, piepen en de ratel. Bij apk niet gecheckt want kwam er probleemloos doorheen. Heb ook al jaren een zoemend geluid bij 100km/u maar alles werkt nog dus die laatste 6 maanden zal dat wel zo blijven denk ik.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/8lKu1QjXnYFGnwEkqrZgN2wN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pTwW5gnv1k3kjNiBW61YUOY2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PyeYQpsEoBUF3LhyKze3vFNF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7knrJfshH6j7PIpDaOXM5gyR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CdR7dye6kQpozwrvy52nxUQz.jpg?f=fotoalbum_large)