Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Aghanim schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:11:
[...]

Ik kijk er nu al naar uit. Mijn P2 met void lak is helemaal bekrast. Zelfs licht duwen met een nagel levert al een kras op. Het is eigenlijk niet eens mogelijk om een lakschade te melden omdat als je een scheet bij de autodeur laat er een kras bij komt. Ben erg benieuwd hoe de leasemij daar naar kijkt.

@Kohen ik heb ook kraken, piepen en de ratel. Bij apk niet gecheckt want kwam er probleemloos doorheen. Heb ook al jaren een zoemend geluid bij 100km/u maar alles werkt nog dus die laatste 6 maanden zal dat wel zo blijven denk ik.
Krassen die met water erop "verdwijnen" zijn meestal ok voor de leasemaatschappij.

Bij ons doen ze vooral erg moeilijk over vogelpoep die inbrand. De magnesium is daar gelukkig niet zo gevoelig voor (krassen ook niet).

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
dnns85 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:40:
Zojuist inruilvoorstel gekregen van Polestar voor mijn LRDM LE P2 uit november 2020 met 150k op de teller. Voor € 17.975 ex BTW willen ze hem overnemen.

Iemand nog op zoek naar een P2? 🙈
Jeetje, dat is wel aan de prijs… ik was voor 5k klaar. Dan ga ik van 5 naar 4 jaar. 1 dec inleveren. Staat er straks wel 2 maanden heel overdreven een P2 en een XPENG G9 op de oprit 😂 Vind mijn vrouw dan wel weer leuk }:O

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Haha niets ergs aan dat hebben wij volgend jaar ook hoor. (De G6 is van mijn vriendin dan).

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
SirLenncelot schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:53:
Haha niets ergs aan dat hebben wij volgend jaar ook hoor. (De G6 is van mijn vriendin dan).
Hehe, daar heb je gelijk in. Het is na die twee maanden alleen weer ff wennen met een polo als 2e auto ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
kramon schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:00:
[...]
Jeetje, dat is wel aan de prijs… ik was voor 5k klaar. Dan ga ik van 5 naar 4 jaar. 1 dec inleveren.
Neem aan dat die 5k de afkoopsom is voor je leasecontract?
Ik heb nl ook zitten kijken om de P2 dit jaar nog in te leveren ipv volgend jaar, maar dat soort bedragen vind ik niet leuk meer. Kwam namelijk ook zo rond de 5K uit.
Heb al vaker auto's eerder ingeleverd dan einde contract, maar de minderprijs die nu wordt berekend maakt het niet meer interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
kramon schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:00:
[...]

Jeetje, dat is wel aan de prijs… ik was voor 5k klaar. Dan ga ik van 5 naar 4 jaar. 1 dec inleveren. Staat er straks wel 2 maanden heel overdreven een P2 en een XPENG G9 op de oprit 😂 Vind mijn vrouw dan wel weer leuk }:O
Mijn P2 is eigendom. Betreft inruilwaarde. P4 komt volgende week 😎

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Met alle negatieve berichten over de p2, hier dan maar een positieve.

Het blijft gewoon een heerlijke reisauto, zeker in de bergen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-_A1m-czo5urGRRztYBCphRM8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeoSPnlQzhAbGvnTKJYGz0a3.jpg?f=fotoalbum_large

No signature required.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
JeroenV_ schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:18:
[...]

Neem aan dat die 5k de afkoopsom is voor je leasecontract?
Ik heb nl ook zitten kijken om de P2 dit jaar nog in te leveren ipv volgend jaar, maar dat soort bedragen vind ik niet leuk meer. Kwam namelijk ook zo rond de 5K uit.
Heb al vaker auto's eerder ingeleverd dan einde contract, maar de minderprijs die nu wordt berekend maakt het niet meer interessant.
Klopt hoor. Operational lease. Ook meteen de laatste keer operational. Hierna financial lease en kortere periode.

Overigens nog steeds een fijne auto hoor. De P2. We zijn alleen toe aan wat anders. Door de jaren heen andere wensen gekregen. En kleine slepende issues irriteren wel wat.

Echter deze week tijdelijk een gewone ICE gehad ivm met het verhelpen van wat lakschade door een spoorloze Spanjaard. Donderdag na 3 dagen de P2 weer terug: dan weet je toch weer hoe lekker dat ding rijdt! En ik vind m nog steeds vet eruit zien!

[ Voor 26% gewijzigd door kramon op 07-09-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Hier ook weinig negativiteit hoor. Bereik is echt boven verwachting (LRSM my2024), stoelen zitten (wel pas na redelijk lang zoeken en blij met de stoelverlengers uit het pluspakket) uitstekend, het instant vermogen gaat nooit vervelen, de looks zoals @kramon al aangeeft en zelfs de software bevalt (al mogen verbeteringen wel wat frequenter en wat groter komen).

Alleen de ruimte voor de rechterknie van de bestuurder went niet echt. Maar ook dat ontneemt me niet het plezier in het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 15:17

Vaughn

Powered by Jomanda

Kohen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:01:

De kraak en piep in de veerpoten blijft.
De ratel in de achteras ook.

iemand ook dit probleem?.
Dat probleem met remmen is mij niet bekend, maar ik heb exact de problemen die jij hierboven beschrijft ook, het is inmiddels een half jaar geleden gemeld bij Polestar en de garage, de gehele motor dient te worden vervangen hoewel het rateltje duidelijk uit de vertragingsbak komt, totale kosten is €7500 maar wordt onder coulance van Polestar vervangen(moet je wel heel erg moeite voor doen om dat voor elkaar te krijgen)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het lijkt er toch op dat deze auto financieel binnen bereik is en deze staat op onze lijst om volgend jaar te bekijken om aan te schaffen. (jong gebruikt)

Maar zijn er mensen hier met een kleine (1-4 jaar) en hoe gaat dat met alle zooi (kinderwagen etc) die je mee moet nemen, zeker met een weekendje weg?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:48:
Het lijkt er toch op dat deze auto financieel binnen bereik is en deze staat op onze lijst om volgend jaar te bekijken om aan te schaffen. (jong gebruikt)

Maar zijn er mensen hier met een kleine (1-4 jaar) en hoe gaat dat met alle zooi (kinderwagen etc) die je mee moet nemen, zeker met een weekendje weg?
Zorg ervoor dat je een kinderwagen hebt die niet te lang is na het invouwen, als het onderstel er in de breedte in past dan is dit geen enkel probleem. Ervaring met gehandicapt kind en al haar spullen incl speciale extra grote en zware buggy past er allemaal prima in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kaoh schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:09:
[...]

Zorg ervoor dat je een kinderwagen hebt die niet te lang is na het invouwen, als het onderstel er in de breedte in past dan is dit geen enkel probleem. Ervaring met gehandicapt kind en al haar spullen incl speciale extra grote en zware buggy past er allemaal prima in.
Dat klinkt goed. We hebben nu een Joolz Day2, die ik hopelijk binnenkort kan inruilen voor een compacter model. We gaan vaak weekendjes weg (ivm familie die ver weg woont en dan maken we er maar gelijk een weekendje van) en dan moet er wel wat mee kunnen. Reviews zijn hierin vrij informatief, maar ben altijd wel benieuwd naar praktijk ervaringen, dus dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13

Ik gebruik er altijd een dakkoffer bij, anders zou ik niet weten hoe ik alle zooi mee moet nemen, incl. kinderwagen. (loopfietsjes zijn altijd het lomps om mee te nemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Een weekend weg lukt ons zonder dakkoffer. (2 kleintjes van 5 maanden), dan zit hij wel afgeladen. Met 2 weken of meer hebben we nu een dakkoffer op het dak. Dan past het allemaal prima.

Trouwens @Mad-Matt , wij hebben een Joolz geo3 twin en die past ook :)

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 10-09-2024 18:54 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet direct P2 related, maar sinds vanmorgen valt me op dat ik ineens de mogelijkheid heb om op mijn iPhone een route in Google Maps te maken, en deze naar de auto te sturen. Zit ik al in de auto, wordt Maps met die route geladen, en zit ik er nog niet in, kan ik deze via het meldingenvenster in de auto ophalen. Ik weet zeker dat ik deze optie gisteravond laat nog niet had, maar dit is wel een feature waar ik heel blij van wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJhb12ZNxCFdgV__cqQuz5SdHAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBCLuxcpFwFVcZzMwvtnIu6l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Deze optie is al even beschikbaar, althans op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ah, dan ligt dat wel een beetje in lijn van Apple en zijn wij iOS-gebruikers ook blij met een feature die allang bij de rest van de wereld in gebruik is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:52
Nee hoor, deze feature heb ik al sinds ik in mijn Polestar rond rijd (maart dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

offtopic:
Top. Dan ken ik mijn plek ook weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
Rickkie600 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:56:
Deze optie is al even beschikbaar, althans op Android.
Ik kan dit sinds kort op mijn Android telefoon juist niet meer. Hebben ze die optie misschien verplaatst? Ik kwam er enkele weken geleden achter en baal er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
Kubusje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:24:
Nee hoor, deze feature heb ik al sinds ik in mijn Polestar rond rijd (maart dit jaar).
Klopt. Deze feature is sinds januari dit jaar beschikbaar voor zowel Android als iOS. Maak ik regelmatig gebruik van en ben iPhone gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:12
kdhoe schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:03:
[...]

Klopt. Deze feature is sinds januari dit jaar beschikbaar voor zowel Android als iOS. Maak ik regelmatig gebruik van en ben iPhone gebruiker.
Wat nog mooier zou zijn, is als je deze functie ook op je mobiel kan gebruiken en dat je daar ook al kan zien met hoeveel procent je ergens aan komt of bij welke lader je moet gaan laden... dat kun je dan alleen pas zien als je de auto instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
PvS_68 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:02:
[...]

Ik kan dit sinds kort op mijn Android telefoon juist niet meer. Hebben ze die optie misschien verplaatst? Ik kwam er enkele weken geleden achter en baal er wel van.
Heb je wellicht in Google Maps je voertuig veranderd? Van "Polestar 2" naar een ander type voortuig?
Kan je zien bij Instellingen -> Je voertuigen Als deze op "benzine" bijvoorbeeld staat, kan je de route niet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wij hebben één huisterrorist van bijna anderhalf jaar oud. De eerste kinderwagen was wat lomp, maar paste allemaal wel. het helpt ook dat er een (kleine) duffel in de frunk past, scheelt weer stouwen achterin. We hebben de kinderwagen nu ingeruild voor een buggy, en dan is het helemaal geen probleem meer. Ik hou ervan om geen losse zooi op de achterbank te hebben met lange ritten (zoals vakantie), en dat gaat tot nu toe prima. De ruimte in de kofferbak valt me allezins mee, ik had meer moeite om dezelfde spullen bij mijn ma in de kofferbak van haar XC40 (benzine) te proppen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Rickkie600 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:21:
[...]

Heb je wellicht in Google Maps je voertuig veranderd? Van "Polestar 2" naar een ander type voortuig?
Kan je zien bij Instellingen -> Je voertuigen Als deze op "benzine" bijvoorbeeld staat, kan je de route niet versturen.
Mijn voertuig staat in Google Maps (op mijn telefoon dus) gewoon op Electric. Als ik in de Play Store een app wil installeren zie ik een aantal devices waaronder de Polestar, dus dat klopt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 21:42
PvS_68 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:59:
[...]

Mijn voertuig staat in Google Maps (op mijn telefoon dus) gewoon op Electric. Als ik in de Play Store een app wil installeren zie ik een aantal devices waaronder de Polestar, dus dat klopt ook gewoon.
Hij moet niet staan op elektrisch maar op je gekoppeld voertuig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rm7glojLj6BgHP1V7SSllbCaRa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chh941LtFdDhBYBwg9XTxMKK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CedmGZwp5XgNJbCDuDGmiD2cW7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNmhyctUWo8KdSttig7AY46g.jpg?f=fotoalbum_large

Vs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn4NUgzl1pqouleMQ5KqUwitsug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PF3fwgzxjyXTHkjAdFbsM9Dc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door About2Break op 10-09-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hebben jullie nou ook dat je de Polestar App regelmatig opnieuw moet inloggen?
Hier is dat eens per drie weken ongeveer, bloed irritant.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
El Pollo Diablo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:04:
Vandaag is de P2 naar de lokale Volvo dealer geweest voor de eerste onderhoud/controlebeurt. Als ik dan de checklijst zie die afgewerkt wordt, dan bekruipt me het gevoel dat deze beurt volkomen onzinnig is.

Controle of de claxon het nog doet, bandenspanning en profiel, en vloeistoffencontrole. Ik ben heel benieuwd wat de dealer voor deze overbodige onzin in rekening brengt aan de leasemaatschappij.
Ooh de mijne zeurt er ook al een tijdje om maar voelde zonder jouw bericht al enorm overbodig idd.
Halen ze hem op? Want de Volvo dealer zit hier helemaal aan de andere kant van de stad en er zal wel weer geen vervangend vervoer bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:14:
Ja, nu twee keer gehad. En al meteen spijt van mijn 20 tekens genereerde wachtwoord…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:05:
[...]

Ja, nu twee keer gehad. En al meteen spijt van mijn 20 tekens genereerde wachtwoord…
Haha ja mijn wachtwoord zit in 1Password maar mijn 2FA komt op mijn zakelijke e-mail welke weer niet op dat toestel binnenkomt. Oftewel ellende dat het steeds moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:27
PvS_68 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:59:
[...]

Even in de auto in Google Maps uitloggen en weer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:17:
[...]

Ooh de mijne zeurt er ook al een tijdje om maar voelde zonder jouw bericht al enorm overbodig idd.
Halen ze hem op? Want de Volvo dealer zit hier helemaal aan de andere kant van de stad en er zal wel weer geen vervangend vervoer bij zitten.
De Volvo dealer zit dichtbij. Ik heb daar de (elektrische) fiets geleend om naar huis te rijden. En weer terug, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
M3rcury schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:27:
[...]

Een weekend weg lukt ons zonder dakkoffer. (2 kleintjes van 5 maanden), dan zit hij wel afgeladen. Met 2 weken of meer hebben we nu een dakkoffer op het dak. Dan past het allemaal prima.

Trouwens @Mad-Matt , wij hebben een Joolz geo3 twin en die past ook :)
Het hangt wel wat van de faciliteiten van de bestemming af; moet je een reisbed, matras, kinderwagen e.d. meezeulen dan wordt het toch wel nipt. Ik monteer dan liever m’n dakkoffer ipv te lopen tetrissen. :)

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
Donstil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:14:
In de app niet zo vaak, maar in de auto wel geregeld.
Idd behoorlijk irritant

-------
In het kader van ander nieuws: de app heeft weer een update, je kunt ook de zien of de lampjes, bandenspanning etc allemaal ok is.

• Donstil
  • Niet online
JeroenV_ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:04:
[...]

In de app niet zo vaak, maar in de auto wel geregeld.
Idd behoorlijk irritant
Ooh daar heb ik het dan weer nooit 8)7

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

k-jah schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:46:
[...]

Het hangt wel wat van de faciliteiten van de bestemming af; moet je een reisbed, matras, kinderwagen e.d. meezeulen dan wordt het toch wel nipt. Ik monteer dan liever m’n dakkoffer ipv te lopen tetrissen. :)
We hebben nu een Leon ST en die prakken we altijd HELEMAAL vol. Ik vraag me echt af of het nou allemaal echt nodig is wat we meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Nieuwe Polestar app update. Nu met autostatus tabje onder het auto icoon.

• SirLenncelot
  • Niet online
The Cars tab now features a new car status section. Here, you can check for light and tire pressure issues, monitor brake fluid levels, receive reminders to refill washer fluid, and see when your next service is due.

Additionally, in this version, we have enhanced the support for dynamic text and updated views to adapt to your device settings.
Elke update ben ik teleurgesteld dat er nog geen notificatie gestuurd wordt wanneer de auto klaar is met laden. Alle info zit in de app (charge level, charge limit charge status) maar waarom ik daar geen ping van kan krijgen... iOS dan, op Android kan het blijkbaar wel.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
Mad-Matt schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:49:
[...]

We hebben nu een Leon ST en die prakken we altijd HELEMAAL vol. Ik vraag me echt af of het nou allemaal echt nodig is wat we meenemen.
Toen ik 15 jr geleden nog 3 jonge kinderen had reed ik een Grand Scenic (versie zonder tweede achterbank), die stopte ik ook altijd helemaal vol en die auto had VEEL ruimte. Met kinderwagens heb je een ondergrens die je nodig hebt, maar extra ruimte gaat met een gezin bijna altijd op aan nog meer zooi. Ik vind de Polestar een hele behoorlijke kofferruimte hebben, de bagage voor een midweek-trip met gezin past bij ons in de kofferbak. Voor complete verhuizingen is hij uiteraard te klein, maar daarvoor gebruik ik een boedelbak.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Highland schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:15:
[...]

Toen ik 15 jr geleden nog 3 jonge kinderen had reed ik een Grand Scenic (versie zonder tweede achterbank), die stopte ik ook altijd helemaal vol en die auto had VEEL ruimte. Met kinderwagens heb je een ondergrens die je nodig hebt, maar extra ruimte gaat met een gezin bijna altijd op aan nog meer zooi. Ik vind de Polestar een hele behoorlijke kofferruimte hebben, de bagage voor een midweek-trip met gezin past bij ons in de kofferbak. Voor complete verhuizingen is hij uiteraard te klein, maar daarvoor gebruik ik een boedelbak.
Verhuizingen is inderdaad niet iets voor de Polestar, daar hebben we een verhuisbedrijf voor ingezet :)

Nog 2 vragen:

1: Ik zie net in een filmpje (VS) dat diverse opties (adaptive cc, matrix koplampen, lane-assist) op alle modellen aanwezig zijn alleen niet "aan" staan en dat dit te unlocken is met coding. Klopt dit?

2: Ik weet niet of iedereen hier lease heeft of eigendom. Maar zouden jullie deze auto prive aanschaffen?

[ Voor 17% gewijzigd door Mad-Matt op 11-09-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
Mad-Matt schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:19:
[...]

Verhuizingen is inderdaad niet iets voor de Polestar, daar hebben we een verhuisbedrijf voor ingezet :)

Nog 2 vragen:

1: Ik zie net in een filmpje (VS) dat diverse opties (adaptive cc, matrix koplampen, lane-assist) op alle modellen aanwezig zijn alleen niet "aan" staan en dat dit te unlocken is met coding. Klopt dit?

2: Ik weet niet of iedereen hier lease heeft of eigendom. Maar zouden jullie deze auto prive aanschaffen?
Ad 1: heb ik nooit gehoord of iets van gelezen. Maar ik laat me graag verrassen.
Ad 2: Ik rij nu 2,5 jr/60.000km met zakelijke lease. Ik rij klachtenvrij dus zou deze auto aan het einde van het contract best over durven te nemen. Je leest hier af en toe verhalen van anderen die verschillende defecten/vervangingen hebben, dan snap ik wel dat je daar niet voor kiest (of het verdisconteert in de aanschafprijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:12
[...]

Nog 2 vragen:

1: dat is alleen voor de VS waar automatisch grootlicht met matrix koplampen nog niet legaal is. Als de wetgeving daar verandert kan men het remote aanzetten. In Europa valt er niks te unlocken.

2: ja, heb ik gedaan, geen spijt van en blijf de P2 ook zeker nog even rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 11-09-2024 16:32 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Deen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik heb een raar iets met laden. Wellicht heeft iemand hier dit ook wel eens gehad:

Laden gaat niet bij elke lader. Wij hebben op kantoor 4 laadpalen. Bij alle 4 blijft de Polestar op Initaliseren staan, hoelang ik ook wacht. Bij de laadpaal bij mij thuis, krijgt ik gelijk bericht dat laden voltooid is.
Andere pas en kabel geprobeerd. De laadpalen en mijn pas doen het wel bij mijn collega's.

Dit is sinds 3 weken ongeveer, daarvoor 2,5 jaar geen problemen gehad.

Publieke laadpalen lijken het wel allemaal te doen.

Bij de garage hebben ze in eerste instantie iets van vergrendeling vernieuwd. Daarna weer terug en hebben ze op advies van Polestar het OBD vervangen, maar het probleem blijft.

Herkent iemand dit toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Deen op 11-09-2024 15:50 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Nog 2 vragen:

Zeker, maar ik zou er wel goed mee proefrijden. Ben zelf ook aan het voorsorteren om hem na de lease over te nemen :)

No signature required.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
[...]

Nog 2 vragen:

De verhalen en walk-through staan volgens mij op reddit, geen idee of het ook echt zo is.

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
daniel14 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:31:
[...]

De verhalen en walk-through staan volgens mij op reddit, geen idee of het ook echt zo is.
Moet je ORBIT voor aankopen, draait op Window machines niet op Apple en communicatie net wagen via OBD poort.

Link met alle info: https://spaycetech.com/

Ook veel info op het polestar forum, gewoon zoeken op ORBIT:

https://www.polestar-forum.com/forums/polestar-2-forum.5/

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
Ik lees al een tijdje mee om veel info in te winnen, en ga aankomend weekend bij een paar langs voor een kijkje en proefrit om mijn diesel kruisraket op in te ruilen. De 3 die op mijn lijstje staan zijn alle 3 Launch Editions.

Een P2 zou dan ook voor mij de eerste auto zijn die zoveel doet met apps, connectiviteit en laad-planning. Zijn er dingen om rekening mee te houden voor de eerste rit? Moet ik de auto gelijk connecten met de Polestar app, of kan dat prima later thuis op m'n gemak? Welke laadpaal/firma om onderweg naar huis eventueel bij te stekkeren zijn het makkelijk zonder laadpas, druppels en apps?

@DetailingBySmotske

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Zoals al eerder hier vermeld heb ik een P2 SMSR in bestelling staan. De order is nu volledig zichtbaar in de app. Alleen als ik wil kijken wat de Zaptec-go lader gaat kosten, krijg ik de melding dat er geen producten beschikbaar zijn.

Weet iemand wanneer deze voor je zichtbaar wordt en wanneer je een aanbieding (korting) op de Zaptec-go krijgt?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
JTHZZ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:07:
Nieuwe Polestar app update. Nu met autostatus tabje onder het auto icoon.
Heb ‘m binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EiCfWYBaXtNZMkTDGssCC33TKw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Mt60BBNAQ2bfbvcokWGWl2xO.png?f=fotoalbum_large

• evrieselaar
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18:27
Net tijdens de rit naar huis viel mij op dat op beide Google kaarten het aantal beschikbare laders per laadpunt te zien is, overal waar je langs komt.

Geen idee of dit al kon en ik dit per ongeluk ergens aan heb gezet, maar wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 21:20
@Zinloos1

Hoe bevallen je deze continental ecocontact 6q banden nu?

Ben namelijk zelf ook opzoek naar nieuwe banden voor de Polestar

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:52
evrieselaar schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:01:
Net tijdens de rit naar huis viel mij op dat op beide Google kaarten het aantal beschikbare laders per laadpunt te zien is, overal waar je langs komt.

Geen idee of dit al kon en ik dit per ongeluk ergens aan heb gezet, maar wel handig!
Heb je hier toevallig een foto van? Is inderdaad iets wat ik nog wel miste in de Polestar.
Ik zie het trouwens nog niet in mijn Google Maps, dus wellicht beperkt uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57

Freakie1NL

Grote Baas

ST10©DE schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:23:
Zoals al eerder hier vermeld heb ik een P2 SMSR in bestelling staan. De order is nu volledig zichtbaar in de app. Alleen als ik wil kijken wat de Zaptec-go lader gaat kosten, krijg ik de melding dat er geen producten beschikbaar zijn.

Weet iemand wanneer deze voor je zichtbaar wordt en wanneer je een aanbieding (korting) op de Zaptec-go krijgt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tS1Z8jJlUNOtJvC1AVqSvD4f2qg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MqI3xeEMmRSiksRBDxXDiuJe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geZqD-lktuPaFCqXeiPELejLRt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HOm8fTe7fS7Yrw4qvHn5qRoG.png?f=fotoalbum_large

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:31
zonnepaneelxl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:32:
@Zinloos1

Hoe bevallen je deze continental ecocontact 6q banden nu?

Ben namelijk zelf ook opzoek naar nieuwe banden voor de Polestar
Prima banden, weinig contact geluid en heb in de zomer een gemiddeld verbruik van 18.5 kWh per 100km gehaald. Dus niets op aan te merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik ben aan het kijken naar spatlappen. Deels om wat extra bescherming, maar ook omdat ik het er op een Magnesium P2 op een nette manier een nog wat stoerdere body vind geven. Via de Polestar Store zijn ze te koop voor 230 euro, maar op Amazon kom ik ze ook tegen voor een 4 á 5 tientjes.

Heeft iemand ervaring met die goedkopere versies voor wat betreft pasvorm en materiaal? Betalen voor iets goeds vind ik geen probleem, maar voor 230 euro vind ik het ook wel waard om te kijken of er deftige alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JTHZZ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:43:
[...]

Even in de auto in Google Maps uitloggen en weer inloggen
Dat was hem dus inderdaad. Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
evrieselaar schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:01:

Dit is al een tijd geleden aangekondigd maar heb ik nog niet eerder langs zien komen. Google rolt dit soort dingen in batches uit dus waarschijnlijk ben je een van de eerste. Heb je een foto? Is zo aangekondigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwDekeisK-GNB6JL02DBI1wVogM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VtekYRlopDHGGevdlEvjA6tC.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Er staan diverse wagens te koop uit 2021 met zeer weinig km's. Weten jullie wat de reden hiervan zou kunnen zijn?

Voorbeeld:
https://www.harriearendse...&utm_campaign=gaspedaal#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Voor dat geld heb je bijna een nieuwe...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evrieselaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNNa0OIWUnf5M4eB0vWfWByRncg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNDXjIkzSb1HrxooZwI7FgyH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0HNnZyqezUVee7QDp0hWeRdGpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eU5RWpdFdKQOiwxK7ELqFrjI.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de foto's van zojuist, zowel achter het stuur als op het grote scherm! Ik heb bewust even opgelet bij een paar punten waar ik langs reed en het klopt nog ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SirLenncelot schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:30:
Voor dat geld heb je bijna een nieuwe...
Buiten dat, 4000 per jaar lijkt mij enorm weinig (maar wij rijden dan ook erg veel met ruim 30k per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
De journey log is geupdate. Je schijnt nu ook de oude historie van de oude versie te kunnen exporteren.
Bij mij gebeurd er echter niets, ben er nog over in contact met Polestar.

Tijd terug is alles veranderd en was je oude historie dus verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Duurt nog wel even voor ik daar weer op vertrouw. Ben weer terug naar zelf KM overtikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd steeds last van dat de radio stopt zowel DAB als FM. Wie heeft daar ook last van en hoe is dit opgelost?

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 18:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

kevertje1977 schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:17:
De journey log is geupdate. Je schijnt nu ook de oude historie van de oude versie te kunnen exporteren.
Bij mij gebeurd er echter niets, ben er nog over in contact met Polestar.

Tijd terug is alles veranderd en was je oude historie dus verdwenen.
Bij mij logt hij al een maand helemaal geen ritten meer, maar sinds de vorige update zag hij het sowieso al niet meer als een rit eindigde in een parkeergarage (zoals bij mij thuis). Ik vind het toch best knap dat ze dat programma zo hebben weten te verprutsen door alleen maar de inlog naar Polestar te verplaatsen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mad-Matt schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:21:
Er staan diverse wagens te koop uit 2021 met zeer weinig km's. Weten jullie wat de reden hiervan zou kunnen zijn?

Voorbeeld:
https://www.harriearendse...&utm_campaign=gaspedaal#/
Oude demo modellen van de dealer?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
evrieselaar schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:32:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hierbij de foto's van zojuist, zowel achter het stuur als op het grote scherm! Ik heb bewust even opgelet bij een paar punten waar ik langs reed en het klopt nog ook ;)
Heb jij een andere taalinstelling of staat er daadwerkelijk medium bij de laadsnelheid van de laadpaal ipv gemiddeld of zeer snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:43:
[...]

Heb jij een andere taalinstelling of staat er daadwerkelijk medium bij de laadsnelheid van de laadpaal ipv gemiddeld of zeer snel?
Engelse taal ipv NL gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

kramon schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:05:
[...]

Engelse taal ipv NL gok ik.
Hier staat hij op nl en als je naar de verbruiks monitor kijkt en je rijd 100kmh oid, dan staat er bij snelheid ook medium ipv gemiddeld.

Andere opties zijn wel laag en hoog.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 19:08
Hermanbbbb schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:47:
[...]

Bij mij logt hij al een maand helemaal geen ritten meer, maar sinds de vorige update zag hij het sowieso al niet meer als een rit eindigde in een parkeergarage (zoals bij mij thuis). Ik vind het toch best knap dat ze dat programma zo hebben weten te verprutsen door alleen maar de inlog naar Polestar te verplaatsen :|
Laatste registratie die ik heb is van 12 augustus, 14 augustus is er een update geweest en sindsdien wordt er niets meer gelogd (ook als is die wel gestart), van de week een update gekomen waarmee je inderdaad de oude registratie's kan mailen, toch nog iets wat werkt in deze vesie want de registratie werkt nog steeds nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

-

[ Voor 100% gewijzigd door Stimulate14 op 16-09-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik was gisteren in The Mall of the Netherlands, mn hobby verder aanvullen (Lego store) en daarna ff langs e Polestar Popup store. Wat een enorm vette bak. Ik moet wel zeggen dat hij achterin erg krap oogt. Ben benieuwd of het kinderstoeltje met kind achter de stoelen past en dat we nog comfortabel voorin zitten (beide 1,80m) zonder het kind achterin te pletten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mad-Matt schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:30:
Ik was gisteren in The Mall of the Netherlands, mn hobby verder aanvullen (Lego store) en daarna ff langs e Polestar Popup store. Wat een enorm vette bak. Ik moet wel zeggen dat hij achterin erg krap oogt. Ben benieuwd of het kinderstoeltje met kind achter de stoelen past en dat we nog comfortabel voorin zitten (beide 1,80m) zonder het kind achterin te pletten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wX88iX4-UsUTqeDB2fKfyoUA7Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVlQvfvOpDDj06jZQ6IbW95z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben 1,95 en alleen de maxi cosi zit zo. Ik zou nog iets rechter kunnen zitten, dan past het ook met de Isofix base, zonder al te veel op comfort in te leveren.

Geen idee hoe het met een kinderstoeltje is, daar zijn we nog niet :p

Er zit nog ongeveer een vinger tussen de maxicosi en de stoel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kinderstoel neemt best wat ruimte in beslag en dan komen die kleine klote voetjes van ons ventje. In onze C4 zitn vrouw een stuk meer naar voren, gelijk aan bestuurder en dan zit je niet echt lekker met opgetrokken benen. Maar eens puzzelen met een proefrit. Als je veel beenruimte voorin hebt scheelt het al een hoop (onder het dashboard zeg maar)

[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 16-09-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evrieselaar
JTHZZ schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:43:
[...]

Nee staat in NL, beschrijving van laadsnelheid is idd in het Engels zichtbaar. Vandaag langs de snelweg zag ik een Very Fast haha

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Mad-Matt schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:30:
Hier nog een foto van tijd geleden, maxi cosi met base. Ook de vervolgstoel neemt ongeveer even veel ruimte in beslag. Zeker bij 2 a 3 jaar, gaan die voeten uitsteken en moet je wel een klein beetje naar voren om ze achterin de ruimte te geven. Anders heb je constant voeten in je rug/nek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slqdO4iPJBIe1mf_OSVkds6HogA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUyO7ibkkyGgxFHZcuRcGe87.jpg?f=fotoalbum_large

(heb de P2 helaas niet meer, dus kan geen nieuwe foto's meer maken)

edit:

Toch nog andere foto gevonden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByExV8cyJgbVsk70ueZD-HvrJVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCYQqB4f8AeSFpLiFyv3nPvq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door BartWNL op 18-09-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
M3rcury schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:02:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben 1,95 en alleen de maxi cosi zit zo. Ik zou nog iets rechter kunnen zitten, dan past het ook met de Isofix base, zonder al te veel op comfort in te leveren.

Geen idee hoe het met een kinderstoeltje is, daar zijn we nog niet :p

Er zit nog ongeveer een vinger tussen de maxicosi en de stoel.
Ben 1.87 en dan ziet een normale stoel er zo uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Yxn7Ynt_XZfojLijGAqJplAFL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzCZc3cfNPGRqZhBklBLMAbY.jpg?f=fotoalbum_large

• kramon
Wij hebben volgens mij dezelfde stoel (voor onze 4 jarige). Op zich past hij prima, alleen wordt het wat krap als we bijvoorbeeld zo'n organizer aan de stoel ervoor hebben hangen. Hetzelfde geldt voor de teken-ophang-map die je nu op de grond ziet liggen voor het stoeltje. Die hangen was pas aan de stoel als ze zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oepdG0SYXw5-6hsKxQXdQhUVoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4AmtrKborE6fHBSBlEjYfBj.jpg?f=fotoalbum_large

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

sarlo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:33:
[...]

Ben 1.87 en dan ziet een normale stoel er zo uit
[Afbeelding]
Dat is prima toch :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Goed om te zien, dank voor de foto's.
Wij hebben ook de maxi-cosi draai stoel en die neemt best wat ruimte in beslag.

De Polestar is verre van de meest praktische auto (EV6 of IONIQ5 zijn veel ruimer), maar ik vind deze ZOVEEL mooier en stoerder. Het hart spreekt meer dan het verstand. Maar ik vind het ook zonde om een minder mooie auto te nemen voor 3 weken in het jaar dat we de ruimte echt nodig hebben.

Omdat nu nog te vroeg is voor proefritten ben ik heel internet aan het afstruinen en hoe meer ik zie/lees hoe meer onduidelijk is. De ene "Mooie auto, maar erg krap", de volgende "prachtige auto met een zee van ruimte achterin".

Waar iedereen het overeens is is dat het een prachtige auto is en die mening deel ik 110%.

Nog een andere vraag die niet in reviews voorbij komt. We rijden de auto 50/50 verdeeld. Nu gewoon met android auto en dan hebben we beide onze eigen spotify etc. Hoe werkt dit in de Polestar, kan je daar 2 google accounts aan koppelen zodat we beide gewoon onze playlists etc hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Mad-Matt schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:02:

De Polestar is verre van de meest praktische auto (EV6 of IONIQ5 zijn veel ruimer), maar ik vind deze ZOVEEL mooier en stoerder. Het hart spreekt meer dan het verstand. Maar ik vind het ook zonde om een minder mooie auto te nemen voor 3 weken in het jaar dat we de ruimte echt nodig hebben.

Omdat nu nog te vroeg is voor proefritten ben ik heel internet aan het afstruinen en hoe meer ik zie/lees hoe meer onduidelijk is. De ene "Mooie auto, maar erg krap", de volgende "prachtige auto met een zee van ruimte achterin".

Waar iedereen het overeens is is dat het een prachtige auto is en die mening deel ik 110%.

Nog een andere vraag die niet in reviews voorbij komt. We rijden de auto 50/50 verdeeld. Nu gewoon met android auto en dan hebben we beide onze eigen spotify etc. Hoe werkt dit in de Polestar, kan je daar 2 google accounts aan koppelen zodat we beide gewoon onze playlists etc hebben?
Je kan beide je eigen profiel maken (eventueel koppelen aan sleutel) en daar inloggen met eigen google accounts, spotify accounts, etc. Staan ook je stoel en spiegels gelijk goed. Werkt hartstikke goed

Qua ruimte achterin, het is goed voor 90% vd tijd. Ook korte ritten met lange volwassen achterin kan prima. Een langere trip met volwassen achterin is te doen, maar wordt wel minder comfortabel.

[ Voor 6% gewijzigd door BartWNL op 18-09-2024 11:15 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

BartWNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:14:
[...]

Je kan beide je eigen profiel maken (eventueel koppelen aan sleutel) en daar inloggen met eigen google accounts, spotify accounts, etc. Staan ook je stoel en spiegels gelijk goed. Werkt hartstikke goed

Qua ruimte achterin, het is goed voor 90% vd tijd. Ook korte ritten met lange volwassen achterin kan prima. Een langere trip met volwassen achterin is te doen, maar wordt wel minder comfortabel.
Bedankt voor de reactie.
We zitten doorgaans alleen of met z'n 3en in de auto (2x volwassen 1,80m) en 1 dreumes van anderhalf, nu zo'n 95cm

En erg fijn van de profielen!

• JTHZZ
Mad-Matt schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:02:

Het lijkt me erg afhankelijk van de referentie. Kom je uit een grote SUV met hoge zit, dan is de overgang groot. En aangezien veel mensen tegenwoordig zo’n auto rijden zullen ze een P2 al snel als ‘krap’ ervaren. Ook het ‘ingebouwde’ zitten voorin is wat veel mensen niet (meer) gewend zijn. Dat is een keuze van Polestar geweest om een wat sportievere zit te creëren maar dat is niet iedereen zijn ding. Qua kofferruimte is het hetzelfde denk ik. Ik heb in 4 jaar met ons gezin geen ruimte te weinig gehad met frunk, kofferbak en de ruimte eronder. Ik ben telkens weer verbaasd hoeveel je kwijt kunt.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 18-09-2024 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

Ik rij nu nog een Kodiaq maar heb een P2 in bestelling staan. En inderdaad heb ik ook de afweging gemaakt tussen de praktische EV6 en de Polestar ik wat meer de rijdersauto vind.
Omdat 4 jaar terug het hoofd gewonnen had (veel praktischer dan een Kodiaq wordt het niet) was nu het hart aan de beurt :P

)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het kan door de kleur komen, maar het lijkt erop dat de meeste interieurshots van een witte auto zijn en niet van de grijzige auto op de exterieur foto's.

https://www.autoscout24.n...ults&order_bucket=unknown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Mad-Matt schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:35:
Het kan door de kleur komen, maar het lijkt erop dat de meeste interieurshots van een witte auto zijn en niet van de grijzige auto op de exterieur foto's.

https://www.autoscout24.n...ults&order_bucket=unknown
Inderdaad, de foto's van de binnenkant zijn zeker van een andere wagen. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met 'what you see is what you get'.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

reactie van de verkoper:

"We hebben diverse 2's in voorraad in dezelfde uitvoering. De fotograaf heeft ervoor gekozen om overal dezelfde interieur foto's te gebruiken. Het is onze taak om een duidelijke advertentie te maken en we gaan hiermee aan de slag."

Dus een luie werknemer geweest die het zo wel best vond. Ik gok dat ze een partijtje leasebakken opgekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14
Vorige week was mijn spiegel eraf gereden, deze week eindelijk laten repareren.

Als vervangende auto had een Renault Austral, best leuke auto om te zien. Maar wat heb ik de P2 gemist, met name het geluid was verschrikkelijk in de Renault. Heb amper muziek geluisterd omdat ik er last van mijn oren van kreeg..

Over een jaar mag ik een nieuwe uitzoeken, maar ik weet weer waar mijn prioriteiten liggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik heb afgelopen weekend een Polestar 2 gekocht.
Geen nieuwe maar uit 2021 met 24k op de teller.
Ben er super blij mee.
Heb hier al wat in het forum gekeken, maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik kom van een ICE toyota auris uit 2013.
Ik wilde graag naar electrisch gaan. De vrouw vond veel auto's te groot of kon ze niet (of nauwelijks) over het dashboard kijken (had gekeken naar een BZ4X) en toen kwam deze voorbij.
Vind de Polestar2 al heel lang supergaaf.
Ben er echt blij mee, ik krijg hem binnen 2 weken. Maar zoals gevraagd, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Bepaalde instellingen o.i.d.
Ander rijgedrag zal ik denk ik moeten aanleren m.b.t. gebruik etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
beebie121 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:46:
Ben er super blij mee.
Heb hier al wat in het forum gekeken, maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik wilde graag naar electrisch gaan. De vrouw vond veel auto's te groot of kon ze niet (of nauwelijks) over het dashboard kijken (had gekeken naar een BZ4X) en toen kwam deze voorbij.
Ben er echt blij mee, ik krijg hem binnen 2 weken. Maar zoals gevraagd, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Bepaalde instellingen o.i.d.
Veel leesplezier:
https://www.polestar-foru...ll-i-didnt-know-that.691/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06
beebie121 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:46:
Ben er super blij mee.
Gewoon instappen en rijden!

Laden instellen tot 90%
Kijken of het amperage op het hoogste staat (+/- knopjes bij het laad overzicht)
Sturen instellen op licht/normaal of zwaar
One-pedal drive aan of uit zetten (heb het dag 1 uitgezet en nooit meer naar gekeken)

Dat is het zowat.
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hebben mensen hier goede ervaringen met bepaalde CarPlay dongles zodat ik gebruik kan maken van wireless CarPlay?

Ik lees wisselendeervaringen met de CarlinKit

[ Voor 17% gewijzigd door SirLenncelot op 24-09-2024 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 17:18
Opmerkelijk dit: https://www.autoblog.nl/n...wijnt-uit-line-up-6952915

Volgens mij ging het al niet zo goed met polestar, halen ze ook nog het best lopende model uit de lineup. Volgens het artikel is de kans vrij groot dat dit door de chinese importheffingen komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Kammika schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:26:

Volgens mij ging het al niet zo goed met polestar, halen ze ook nog het best lopende model uit de lineup. Volgens het artikel is de kans vrij groot dat dit door de chinese importheffingen komt..
Of dit nu aan de importheffingen ligt of niet, we gaan er nog wel meer van merken de komende maanden.

Wat ik niet snap is de volgende opmerking uit het artikel:
Met een prijs van meer dan 50 mille zal deze elektrische auto voor leaserijdend Nederland nu buiten het budget vallen.
Wat is er met die grens van 50k? Ik heb geen limiet zitten op cataloguswaarde in mijn leasebeleid, is dat de standaard ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Tehh schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:59:
[...]

Wat is er met die grens van 50k? Ik heb geen limiet zitten op cataloguswaarde in mijn leasebeleid, is dat de standaard ofzo?
Denk dat ze gewoon een beetje het gemiddelde leasebudget pakken, bijtellingsregeling en dan berekenen tot het punt je op een eigen bijdrage zit. Met de hogere bijtelling is die grens van cataloguswaarde wel van belang natuurlijk. Zeker de groep leasers die dit jaar of komend jaar de auto moeten inleveren en bijv. van 8% komen is het een enorme stap. De auto die je nu rijdt is dan opeens niet meer binnen budget. Dat lukt mij ook niet als ik nu een zelfde XC40 zou leasen.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 24-09-2024 12:06 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toevallig iPhone eigenaren met iOS 18 hier die de Lockscreen Widget gebruiken?

Het lijkt er bij mij op dat deze kapot is maar ik krijg niet helemaal helder waarom, als ik op de widget druk werkt alles prima.

Tijdens het iOS 18 beta traject werkte alles prima, ik heb wel sinds vrijdag een iPhone 16 pro maar kan mij niet direct indenken waarom dat verschil maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB_rkPFtJP116UCkBCNj7KdIpuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT763EkvQVj26YLGh44ZKeTB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nou, die van mij is een tijd geleden besteld. Ik ben benieuwd of ze hem voor de 2de keer annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:57

Afgelopen juli werd mij bij Polestar in Zwolle al verteld dat de Standard Range voorlopig enkel alleen uit voorraad leverbaar is, dit vanwege de lagere marges doordat ze de importheffingen niet doorberekenen. Ze pushen vooral de duurdere versies zodat ze nog enigszins marge maken.
Zelf samengestelde Standard Ranges zouden pas weer vanaf het voorjaar van 2025 geleverd worden. Dat lijkt nu dus ook niet meer het geval te zijn, want nu staat er in de configurator "Configuratie niet beschikbaar voor fabrieksbestelling. Vergelijk uw configuratie met beschikbare auto’s uit voorraad.".
Jammer, de Standard Range bood een goede range voor een nette prijs. Door deze koerswijziging ben ik zelf inmiddels voor een ander model gegaan en is de Polestar 2 afgevallen.
Pagina: 1 ... 188 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.