Niemand hier een antwoord op?Ollie89 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:52:
Ik wil graag verlengde garantie kopen. Nu kan dat via Polestar voor 1, 2 of 3 jaar verlengen. Wij gaan deze auto nog minimaal 1 jaar rijden, maar mogelijk langer. Is er een optie om nu te verlengen met 1 jaar en daarna nog een jaar bij te kopen? Of moet dat direct nu?
Ik niet. Anders morgen even de dealer bellen, die zal het wel weten toch?
Heeft iemand hier ervaring met rijden met de automatische achterklep deels open met een uitstekende lading? Laat ik de klep dan wel automatisch dicht gaan tot deze niet verder kan? Of op dat moment het sluiten stoppen? En dan de klep ergens aan vast binden.
Je kan verlengen tot het derde jaar of 160.000. Als je daar volgend jaar nog aan voldoet dan kan je nogmaals verlengen.
Volgens mij gaat de klep automatisch weer open als er iets tussen zit (anders is het zo zielig voor die kinderhandjes), dus je zult 'm handmatig moeten stoppen.IPeukieI schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:26:
[...]
Heeft iemand hier ervaring met rijden met de automatische achterklep deels open met een uitstekende lading? Laat ik de klep dan wel automatisch dicht gaan tot deze niet verder kan? Of op dat moment het sluiten stoppen? En dan de klep ergens aan vast binden.
Klopt, je moet de klep dan zelf op het juiste punt stopzetten. Dan blijft die prima zitten. Zeker als je rustig binnendoor rijdt.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik had in het verleden de verwachting dat hij op een bepaalde stand bleef staan, maar tijdens de rit viel hij dicht. Ik zou hem dus even vastmaken.IPeukieI schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:26:
[...]
No signature required.
Ik heb dit ook gehad. Soms zat er een paar maanden tussen, maar het kwam iedere keer weer terug. Ik was alle vertrouwen in de auto kwijt, want het gebeurde ook op een provinciale- en snelweg. Levensgevaarlijk.x0z8_ schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:58:
Vanochtend weer voor de zoveelste keer deze melding gehad:
[Afbeelding]
Normaliter kon ik gewoon weer verder rijden en was de melding weg zodra ik stil stond, echter ging deze keer de melding niet zomaar weg. Normaliter krijg ik de melding en kan ik helemaal geen gas meer geven, nu ging er rond de 40KM/h nog een schok door de auto heen. Ik moest de auto via het infotainment uitzetten en een kwartier de auto op slot gehad. Daarna kwam de melding terug, kon ik wel wegrijden en verdween de melding. Toch maar een afspraak bij de garage maken
Bij mij lag het aan de koeling van de invertor. Daar heeft schijnbaar een one way valve vastgezeten, waardoor de boel oververhit kan raken, daardoor raakt er vanalles beschadigd. Uiteindelijk is volgens mij de hele invertor en een zwik koelleidingen vervangen.
Zie: sopsop in "Het grote Polestar 2 Topic"
Monteur zei dat het inclusief arbeidsloon 10k+ zou kosten, nu was het nog garantie blijkbaar.
Ik heb hem vanmiddag weer op gehaald. Toch ook een koelprobleem. Er blijkt een koelslang met veel aders over de accu te lopen om die te koelen. Daar zat een haarscheurtje in. Die slang is nu vervangen.Pavare schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:57:
[...]
Ik had deze melding recent ook bij mijn my26 SRSM en hij stopte er ook echt mee. Niet fijn. Omdat ik het weekend erna naar Luxemburg ging en niet met op de linkerbaan bij Verviers stil wilde vallen gelijk bij de garage gemeld. Ze pakten het serieus op. Na een snelle uitlezing wilden ze de auto toch een tijdje in de garage houden om verder te onderzoeken. Ik kreeg een vervangende LRSM mee. De auto staat er nu nog. Ik begreep deze week van Polestar dat ze geen technische oorzaak hebben gevonden (dus miet het koel issue wat vaker voor schijnt te komen), maar dat ze een uitvoerig rapport met het Polestar technisch centrum in Brussel zouden bespreken. Ik hoop hem komende week weer terug te krijgen. Natuurlijk jammer dat dit gebeurt, maar prima service van Polestar en de Volvo garage waar hij staat.
Iemand ook problemen externe geluidssysteem (zoemen tijdens t rijden) gehad? Vorige week kreeg een keer een melding, nu is het eigenlijk bij elke rit dat ik waarschuwing krijg met een melding om service te laten verrichten. (Ik heb lamineer gezocht in het topic maar kon het zo snel niet vinden).
Dichtvallen gaat niet, want zijn lading zit er tussen.M3rcury schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:52:
[...]
Ik had in het verleden de verwachting dat hij op een bepaalde stand bleef staan, maar tijdens de rit viel hij dicht. Ik zou hem dus even vastmaken.
Mijn praktijkervaring met zowel de klep van de Polestar als mijn vorige auto (Kodiaq) is dat die automatisch sluitbare kleppen vast blijven staan in de stand waarin ze eindigen. Ik doe altijd een doek (oud gordijn) om de lading heen om de rand van de klep te beschermen en sluit deze dan tot hij vanzelf stopt (want lading) en laat het dan zo.
Als je rustig rijdt blijft hij dan gewoon op z'n plek hangen.
)
Ik mis in de PS2 Spotify app de (standaard) playlist Jouw afleveringen. Deze gebruik ik op mobiel/laptop veel voor oa podcasts waar dan nieuwe afleveringen in komen te staan. Heel handig, maar ik zie deze niet terug in de Spotify app van de auto... Is dit weer een volgende beperking van de tocht al zwaar beperkte Spotify app voor AAOS?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hmm, die staat toch gewoon helemaal rechts (bibliotheek)? Ik volg ook een aantal podcasts. En zie wel altijd van welke podcast er een nieuwe aflevering is, deze komt dan automatisch bovenaan te staan.Juancho schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:57:
Ik mis in de PS2 Spotify app de (standaard) playlist Jouw afleveringen. Deze gebruik ik op mobiel/laptop veel voor oa podcasts waar dan nieuwe afleveringen in komen te staan. Heel handig, maar ik zie deze niet terug in de Spotify app van de auto... Is dit weer een volgende beperking van de tocht al zwaar beperkte Spotify app voor AAOS?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik heb nu volledig mijn vertrouwen opgegeven in de digital key. Gister en en vandaag werkt het gewoon niet, 0,0 meer. Auto openen met de telefoon werkt niet dus de auto starten nadat de auto open gedaan is via de app werk ook niet. Transponder sleutel niet gevonden.
Gister had ik gelukkig mijn sleutel mee anders had ik de auto moeten laten staan op ruim een uur rijden van huis. Vandaag testte ik het voor het huis. Totaal onbetrouwbaar zo, jammer en wat mij betreft ook ongelofelijk slecht van Polestar. En ja ik weet dat er ook mensen zijn die al jarenlang zonder sleutel rijden. Maar dit mag nooit enig verschil maken natuurlijk. Dit moet gewoon werken. Punt.
Ik heb ook geen idee hoe het weer zou moeten werken, digital key is gewoon ingesteld, ik kan dus de auto gewoon openen met de app dus de verbinding is er wel. Maar no way dat ik zonder sleutel op pad ga. Ook niet voor een kort ritje. Het vertrouwen is compleet verdwenen terwijl het de eerste maanden altijd goed ging.
Gister had ik gelukkig mijn sleutel mee anders had ik de auto moeten laten staan op ruim een uur rijden van huis. Vandaag testte ik het voor het huis. Totaal onbetrouwbaar zo, jammer en wat mij betreft ook ongelofelijk slecht van Polestar. En ja ik weet dat er ook mensen zijn die al jarenlang zonder sleutel rijden. Maar dit mag nooit enig verschil maken natuurlijk. Dit moet gewoon werken. Punt.
Ik heb ook geen idee hoe het weer zou moeten werken, digital key is gewoon ingesteld, ik kan dus de auto gewoon openen met de app dus de verbinding is er wel. Maar no way dat ik zonder sleutel op pad ga. Ook niet voor een kort ritje. Het vertrouwen is compleet verdwenen terwijl het de eerste maanden altijd goed ging.
Ik moest na de laatste software update bij digital key ergens de sleutel opnieuw laten maken. Maar dan nog vertrouw ik er ook niet op en neem zeker bij grote afstanden gewoon de sleutel mee. Het is ook wel lekker soms om alvast daarmee de achterklep van de auto open te doen als ik aan kom lopen.Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:26:
Ik heb nu volledig mijn vertrouwen opgegeven in de digital key. Gister en en vandaag werkt het gewoon niet, 0,0 meer. Auto openen met de telefoon werkt niet dus de auto starten nadat de auto open gedaan is via de app werk ook niet. Transponder sleutel niet gevonden.
Ik heb het maar opgegeven dat die D-Key wat wordt. Heb de auto nu 2,5 maand maar neem altijd de gewone sleutel mee. Die doet ook al wat nukkig: de deur wil alleen open als ik met mijn broekzak waarin de sleutel zit naar het portier toe sta, de batterij in de FOB is 9 weken oudJuancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:26:
IONIQ 5 Lounge 73kw & Polestar 2 LRDM Launch Edition
Maar mijn MY26 heeft helemaal geen software update gehad, de wagen staat nog steeds op 4.2.13. Dus het komt ook een beetje vanuit het niets dat het nu al 2 dagen totaal niet werkt. Even in de auto gekeken maar DK staat nog gewoon aangemeld onder beide profielen, BT verbinding is er, ik kan de wagen bedienen op afstand. Dat is het allemaal niet.
Heb het maar weer belegd bij PS support.
Ik kan de app ook gewoon gebruiken maar de DK vertikt het. Direct na installatie deed hij het een paar keer en daarna niks meer.Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:46:
Maar mijn MY26 heeft helemaal geen software update gehad, de wagen staat nog steeds op 4.2.13. Dus het komt ook een beetje vanuit het niets dat het nu al 2 dagen totaal niet werkt. Even in de auto gekeken maar DK staat nog gewoon aangemeld onder beide profielen, BT verbinding is er, ik kan de wagen bedienen op afstand. Dat is het allemaal niet.
Ik heb een iPhone 15 pro die draait op iOs 26.3.1a
[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 23-04-2026 13:56 ]
Ik heb een S23 en de PS2 app voor Android draait op versie 5.6.0 (laatste update was 10 april). Als ik reactie van support heb laat ik het hier wel weten, blijkbaar hebben er dus meer mensen last van. Dat doet mij vermoeden dat het toch echt bij de Polestar (servers?) ligt....de meester01 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:56:
[...]
Ik kan de app ook gewoon gebruiken maar de DK vertikt het. Direct na installatie deed hij het een paar keer en daarna niks meer.
Ik heb een iPhone 15 pro die draait op iOs 26.3.1a
De key werkt bij mij wel, maar moet sinds de laatste update eerst de app openen. Daarna geen probleem.
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Dat haalt de use-case toch echt wel onderuit. Dan liever de gewoon sleutel in de zak en gewoon op deurhendel drukken.
Heb je Bluetooth uit- en aangezet, wifi uit, en telefoon in bekerhouder gedaan?Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:26:
ik kan je (en ook andere gebruikers met problemen..) zeggen dat niet alle 2032 batterijen hetzelfde zijn.de meester01 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:14:
[...]
Ik heb het maar opgegeven dat die D-Key wat wordt. Heb de auto nu 2,5 maand maar neem altijd de gewone sleutel mee. Die doet ook al wat nukkig: de deur wil alleen open als ik met mijn broekzak waarin de sleutel zit naar het portier toe sta, de batterij in de FOB is 9 weken oud
Na meerdere merken ervaringen, zijn er die na slecht weken ophouden met vreemde meldingen en andere deden het soms héél lang prima (helaas hield ik het toen nog niet bij..en ja, ik lette altijd goed op -versheid-)
Ik zou zeggen, neem eens een ander merk.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dit zijn GP batterijen die ik ook in de sleutel van mijn Hyundai heb (eveneens keyless) en daar gaan ze 2 jaar meeHansieo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:41:
[...]
ik kan je (en ook andere gebruikers met problemen..) zeggen dat niet alle 2032 batterijen hetzelfde zijn.
Na meerdere merken ervaringen, zijn er die na slecht weken ophouden met vreemde meldingen en andere deden het soms héél lang prima (helaas hield ik het toen nog niet bij..en ja, ik lette altijd goed op -versheid-)
Ik zou zeggen, neem eens een ander merk.
Ik zal de sleutel van mijn vrouw wel gappen, eens kijken of die het ook doet. Misschien geef ik wel straling af en verstoort mijn lijf het signaal
worden die net zo veelvuldig gebruikt?
bv polestar 6 dgn/2x per dag
tegen de andere alleen in weekeinde of zo?
(gewoon maar wat in mij opkomt
) het is lastig te achterhalen, maar met deze laatste batterij even geen gekke dingen... klop,klop,klop, klóóóóóóp
(gewoon maar wat in mij opkomt
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Wacht, dus de digitale key icm keylessweigert wel eens? Werkt in dat geval openen via de app nog wel? Ik ga heel vaak zonder sleutel op pad, maar dit klinkt dan wel spannend!
Nee en eigenlijk ook nooit van deze workaround (?) gehoord. Hoe kom je hierbij?ReconE schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:49:
[...]
Heb je Bluetooth uit- en aangezet, wifi uit, en telefoon in bekerhouder gedaan?
Jup, dat kan dus. Als ik gister geen sleutel bij me had stond ik op 1,5 uur van ons huis. Kon ik geen kant op. En vandaag zelfde verhaal. Digital Key werkt gewoon niet meer. Geen idee waarom niet. Maar idd, totaal niet betrouwbaar dus en ik zou oprecht iedereen afraden om (altijd) zonder sleutel op pad te gaan. Al gaat het 99x goed, zal je net die ene keer zien....Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:44:
Wacht, dus de digitale key icm keylessweigert wel eens? Werkt in dat geval openen via de app nog wel? Ik ga heel vaak zonder sleutel op pad, maar dit klinkt dan wel spannend!
Even getest, werkt niet hier. Maar zoals gezegd heb ik in de MY26 ook geen update gehad.pietjm schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:43:
De key werkt bij mij wel, maar moet sinds de laatste update eerst de app openen. Daarna geen probleem.
Misschien de app op je telefoon geüpdatet?Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:04:
[...]
Even getest, werkt niet hier. Maar zoals gezegd heb ik in de MY26 ook geen update gehad.
Hier gelezen: https://www.polestar.com/...b1d12a98c0a80151417c0e7b/Juancho schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:02:
[...]
Nee en eigenlijk ook nooit van deze workaround (?) gehoord. Hoe kom je hierbij?
Voor mij werkt Bluetooth uit/aan en dan in de bekerhouder het beste als dk niet werkt. Heb er namelijk ook wel eens last van. Succes!
Zijn er al wat ervaringen en verbruikscijfers met een caravan? Ik zag in deze thread wel eentje langskomen maar dat was ook een flinke caravan. Ben benieuwd hoe een single motor met een kleine caravan (700-850 kg) er achter het doet qua verbruik .
Wij gebruiken vrijwel uitsluitend de digital key (langere reizen voor de zekerheid de gewone sleutel mee). Iets van 1 op de 10 keer wil de auto niet zo vlot van slot. Na een paar pogingen gebruik ik dan meestal de knop bij het kenteken om de kofferbak open te doen, dat werkt om een vage reden wel altijd. Openen/sluiten in de app werkt ook, maar volgens mij gaat dat via de cloud en werkt dus niet op plekken waar de auto (of telefoon) geen bereik heeft.Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:44:
Om nog even terug te komen op mijn eigen eerdere vraag rondom garantie. De verlengde garantie is te verlengen tot de auto 3 jaar oud is óf 100.000 km heeft gereden en is, los van de looptijd van de garantie, geldig tot maximaal 160.000 km. Verlengen kan eenmalig voor 1, 2 of 3 jaar aldus Polestar.
Mijn PS2 heeft al sinds de (tweedehands) aanschaf problemen met het scherm, veel besproken hier.
Ik heb ook meerdere keren met PS-support contact gehad. Super vriendelijke mensen en ze helpen je echt maar dit probleem kunnen ze niet oplossen.
Ik heb nu een formele mail gestuurd dat ik ontevreden ben, temeer omdat er nu een upgrade mogelijk is die 1500 euro kost.
Daarmee erkent Polestar wellicht wel het probleem.
Nu krijg ik als antwoord om een afspraak te maken bij volvo/polestar.
Uiteraard ga ik dat binnenkort wel doen maar ik kan me niet voorstellen dat dit zin heeft.
Andere vraag over Spotify : ik kan met de spotify app zelf niet zoeken, ik kan alleen maar met Siri praten als ik iets wil. Klopt dat ? apple-car-play spotify werkt wel, maar het is wel een gemis. (iets met veiligheid wellicht?)
Ik heb ook meerdere keren met PS-support contact gehad. Super vriendelijke mensen en ze helpen je echt maar dit probleem kunnen ze niet oplossen.
Ik heb nu een formele mail gestuurd dat ik ontevreden ben, temeer omdat er nu een upgrade mogelijk is die 1500 euro kost.
Uiteraard ga ik dat binnenkort wel doen maar ik kan me niet voorstellen dat dit zin heeft.
Andere vraag over Spotify : ik kan met de spotify app zelf niet zoeken, ik kan alleen maar met Siri praten als ik iets wil. Klopt dat ? apple-car-play spotify werkt wel, maar het is wel een gemis. (iets met veiligheid wellicht?)
Ja dat is hoe Spotify binnen CarPlay werkt, dat is niet polestar specifiek.kevertje1977 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 07:23:
Als je een nummer zoekt via spotify in AAOS dan kun je daarna weer terug naar CarPlay spotify.
Niet zoeken tijdens het rijden uiteraard.
Waarom via CarPlay? Kan toch gewoon via aaos? Zelf gebruik ik Tidal en dat werkt prima.kevertje1977 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 07:23:
Mijn PS2 heeft al sinds de (tweedehands) aanschaf problemen met het scherm, veel besproken hier.
NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T87M2018 thermostaat, alles OT, duurzaam in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.
Ik heb even contact gehad met Polestar support over het digital key issue. Kan iemand, liefst met Android telefoon, voor mij een test doen?
Ik kan natuurlijk de hele BT verbinding eruit gooien en opnieuw instellen, maar dat wil ik JUIST (nog) niet doen en eerst wil zien of het op te lossen valt zoals je straks in de praktijk evt. ook kan oplossen als de DK niet werkt.
Ik zie op mijn S23 alleen de Polestar PS2 BT connectie. Ik kan me ook niet herinneren dat er nog een 2de, de Poelstar2, connectie stond toen de boel nog wel werkte maar dat kan ik fout hebben. Die verbinding zoeken/tot stand brengen lukt niet want die wordt dus niet gevonden. Ik ben dus even benieuwd of jullie beide wel hebben staan in de lijst van BT koppelingen.- Kijk daarnaast in de Bluetooth-instellingen of het apparaat “Polestar2” zichtbaar is. Dit is de verbinding die voor de Digital Key wordt gebruikt. (“Polestar PS2” wordt alleen gebruikt voor media via Bluetooth en niet voor de sleutel).
Ik kan natuurlijk de hele BT verbinding eruit gooien en opnieuw instellen, maar dat wil ik JUIST (nog) niet doen en eerst wil zien of het op te lossen valt zoals je straks in de praktijk evt. ook kan oplossen als de DK niet werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 24-04-2026 09:55 ]
Ik heb alleen de Polestar PS2 als bluetooth koppeling.
Ik heb beide zichtbaar, maar dit is op iphone. Toevallig wel al eens de telefoon goed opnieuw opgestart?Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:54:
Ik heb even contact gehad met Polestar support over het digital key issue. Kan iemand, liefst met Android telefoon, voor mij een test doen?
[...]
Ik zie op mijn S23 alleen de Polestar PS2 BT connectie. Ik kan me ook niet herinneren dat er nog een 2de, de Poelstar2, connectie stond toen de boel nog wel werkte maar dat kan ik fout hebben. Die verbinding zoeken/tot stand brengen lukt niet want die wordt dus niet gevonden. Ik ben dus even benieuwd of jullie beide wel hebben staan in de lijst van BT koppelingen.
Uiteraard, verder alle standaard en logische stappen al getest. De lijst van de PS medewerker was ook langer maar alles had ik zelf al gedaan.DNLK schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:08:
[...]
Ik heb beide zichtbaar, maar dit is op iphone. Toevallig wel al eens de telefoon goed opnieuw opgestart?
Android dan denk ik? Dan zal die 2de verbinding wellicht alleen voor Iphone zijn?Jorik90 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:06:
Ik heb alleen de Polestar PS2 als bluetooth koppeling.
Android inderdaad. De tweede zal nodig zijn, maar staat niet bij de gepairde apparaten (mijn Nuki smartlocks staan er ook niet tussen terwijl die ook via bluetooth werken).Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:13:
[...]
Android dan denk ik? Dan zal die 2de verbinding wellicht alleen voor Iphone zijn?
Kwam ik tegen in het P4 topic, er is een alternatieve HA integratie voor Polestar met meer mogelijkheden:
k-jah in "Het grote Polestar 4 Topic"
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik heb Polestar 2 niet (Pixel 10). Ik had issues met koppelen en die verwijderen zorgde dat het koppelen werkte. De digital key was bij de laatste update stuk, via de app moest het aanmaken opnieuw (lukte alleen met de auto aan).Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:54:
[...]
Ik zie op mijn S23 alleen de Polestar PS2 BT connectie. Ik kan me ook niet herinneren dat er nog een 2de, de Poelstar2, connectie stond toen de boel nog wel werkte maar dat kan ik fout hebben. Die verbinding zoeken/tot stand brengen lukt niet want die wordt dus niet gevonden. Ik ben dus even benieuwd of jullie beide wel hebben staan in de lijst van BT koppelingen.
Digital key werkt nu weer maar is wel altijd wat traag (hand een seconde op de deurgreep voor hij open gaat bijv) en zie soms de melding transponder sleutel niet gevonden, maar een 2e poging lukt dan wel.
Heb je gekeken of er permissies van de app gereset worden door je OS? Energiebeheer, locatie rechten, melding rechten kan allemaal invloed hebben op het op de achtergrond kunnen draaien van de digital key!
Ik vertrouw er niet op (ook omdat de telefoon leeg kan), zie het als een handige back-up en voor even iets pakken of van- en naar de laadpaal rijden.
Deze is heel interessant! Iemand ervaring mee op de Polestar 2? Er zitten ook allerlei functionaliteiten in die blijkbaar wel mogelijk zijn, maar niet ondersteund door de app. Zoals voorverwarmen/koelen op een specifieke temperatuur in plaats van 22 graden + stoelverwarmingstanden aanpassen, real time locatie in plaats van alleen maar bij park, ramen open/dicht doen, bandendruk, geheugen om laadinstelling te koppelen aan een specifieke locatie. Allemaal dingen waarvan ik me altijd al heb afgevraagd waarom ze dit niet in de gewone app hadden..guido66 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 12:14:
Kwam ik tegen in het P4 topic, er is een alternatieve HA integratie voor Polestar met meer mogelijkheden:
Bij mij idem (Samsung S23). De dk werkt wel bij mij, maar ik heb na de recente update wel de dk verwijderd en opnieuw ingesteld. Kost <1minuut. Wat ik recent wel merk is dat vaker dan voorheen het openen langer duurt ( dan open ik maar via de app) en dat vervolgens het starten ook tijd nodig heeft. Het kan natuurlijk ook komen doordat er iets in Android is veranderd.Jorik90 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:14:
[...]
Android inderdaad. De tweede zal nodig zijn, maar staat niet bij de gepairde apparaten (mijn Nuki smartlocks staan er ook niet tussen terwijl die ook via bluetooth werken).
Ik heb een test gedaan maar wel met een iPhone. Ik had 2 Polestar Bluetooth koppelingen, maar had er 1 weggehaald (Polestar 2). Misschien dat de digital key daarom niet goed werkte.Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:54:
[...]
Ik heb nu mijn telefoon in de bekerhouder gezet, digital key in de app uit en weer aangezet. Nu heb ik weer 2 Bluetooth koppelingen en werkt de key weer zoals het hoort. Misschien ook wel niet nodig om hem in de bekerhouder te plaatsen.
Zal met Android telefoon waarschijnlijk niet anders zijn. Te proberen waard.
Ok ik weet het denk ik. In de auto gekeken bij digital key en dat stond goed. Maar in de app, ik had dat nog niet gezien, staat onderstaande. De hele koppeling is zomaar weg . Zal het straks opnieuw instellen...
:strip_exif()/f/image/HHMweY37f9J74QSQRvoCfnmI.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe dan ook geeft het wel aan hoe zoiets zomaar ontkoppelt kan zijn met wellicht een onderwater update. Daarom zal ik het nooit meer vertrouwen. Hooguit bij het rijden naar/van de laadpaal in de straat.
:strip_exif()/f/image/HHMweY37f9J74QSQRvoCfnmI.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe dan ook geeft het wel aan hoe zoiets zomaar ontkoppelt kan zijn met wellicht een onderwater update. Daarom zal ik het nooit meer vertrouwen. Hooguit bij het rijden naar/van de laadpaal in de straat.
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 24-04-2026 14:46 ]
Wij rijden met een T@b 320 caravan van zo'n 900 kg. Het verbruik bij 90 km/h ligt steeds rond de 33kWh/100km. De auto is een LRSM, modeljaar 2025.Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:58:
Zijn er al wat ervaringen en verbruikscijfers met een caravan? Ik zag in deze thread wel eentje langskomen maar dat was ook een flinke caravan. Ben benieuwd hoe een single motor met een kleine caravan (700-850 kg) er achter het doet qua verbruik .
En het werkt weer. Verder niks te koppelen, alleen op die knop drukken en de connector was er weer.Juancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:44:
Ok ik weet het denk ik. In de auto gekeken bij digital key en dat stond goed. Maar in de app, ik had dat nog niet gezien, staat onderstaande. De hele koppeling is zomaar weg . Zal het straks opnieuw instellen...
[Afbeelding]
Exact dat had ik dus ook, op de knop drukken met de computer in de auto actief loste het direct opJuancho schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:44:
[Afbeelding]
Temperatuur aanpassen is volgens mij pas sinds de laatste update van polestar mogelijk bij de P4 in de app, ramen open en dicht gaat wel in de app, bandendruk gaat niet want die sensoren heeft de P2 nietTelesto schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:02:
[...]
Deze is heel interessant! Iemand ervaring mee op de Polestar 2? Er zitten ook allerlei functionaliteiten in die blijkbaar wel mogelijk zijn, maar niet ondersteund door de app. Zoals voorverwarmen/koelen op een specifieke temperatuur in plaats van 22 graden + stoelverwarmingstanden aanpassen, real time locatie in plaats van alleen maar bij park, ramen open/dicht doen, bandendruk, geheugen om laadinstelling te koppelen aan een specifieke locatie. Allemaal dingen waarvan ik me altijd al heb afgevraagd waarom ze dit niet in de gewone app hadden..
De Ioniq rijdt 5-6 dagen per week, woon-werkverkeer, privé ritten etc en de PS2 twee dagen per week (2e auto voor de fun).Hansieo schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:12:
worden die net zo veelvuldig gebruikt?
(gewoon maar wat in mij opkomt) het is lastig te achterhalen, maar met deze laatste batterij even geen gekke dingen... klop,klop,klop, klóóóóóóp
Heeft iemand wel eens getest hoe de standaard range instelling is tov de dynamische setting? Ik ben wel benieuwd of de standaard ook vrij goed is met de actieradius. Ik heb het altijd op dynamisch staan maar dat fluctueert natuurlijk nogal behoorlijk.
Ik heb op een paar willekeurige momenten deze twee vergeleken, de dynamische range was altijd gelijk of ietsje hoger dan de standaard instelling. Nou heb ik wel een best zuinige rijstijl, en bij een update (of door iemand anders een keer) was de instelling van dynamisch terug naar standaard gezet... ik merkte het verschil niet.Juancho schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:04:
Heeft iemand wel eens getest hoe de standaard range instelling is tov de dynamische setting? Ik ben wel benieuwd of de standaard ook vrij goed is met de actieradius. Ik heb het altijd op dynamisch staan maar dat fluctueert natuurlijk nogal behoorlijk.
Die dynamische weergave stond voor mijn gevoel geen 5 minuten stil, mijn vrouw irriteerde die onrust mateloos. Dus staat hij op standaard en dat klopt in de praktijk wel redelijk.Juancho schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:04:
Een keer een stoplicht sprint is niet gelijk 50km van de range af
Vroeger zag ik dat wel, maar ik dacht dat die instelling uit het menu was? of zit die nu ergens anders?Juancho schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:04:
Bij mij kan ik iig alleen nog dynamisch zien. (Launch DMLR)
MY26 heeft deze nog steeds. Zit onder de tegel prestaties/verbruik en dan het tandwieltje. Ik ga de setting eens een aantal ritten op standaard zetten, testen of dat goed klopt in de praktijk.Hansieo schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:59:
[...]
Vroeger zag ik dat wel, maar ik dacht dat die instelling uit het menu was? of zit die nu ergens anders?
Bij mij kan ik iig alleen nog dynamisch zien. (Launch DMLR)
Ik rij altijd op standaard dat komt veel beter overeen dan dynamisch. Bij dynamisch gaat hij heel erg op en neer.
Heb met de vakantie dynamisch geprobeerd, maar daar gaf de navigatie aan dat ik nog 300km moest en met 15% zou aankomen terwijl ik met dynamisch op dat moment maar 250km kon rijden. Dus vandaar dat ik altijd op standaard rij, geeft minder stres en is naar mijn mening een stuk fijner.
Heb met de vakantie dynamisch geprobeerd, maar daar gaf de navigatie aan dat ik nog 300km moest en met 15% zou aankomen terwijl ik met dynamisch op dat moment maar 250km kon rijden. Dus vandaar dat ik altijd op standaard rij, geeft minder stres en is naar mijn mening een stuk fijner.
Ik heb wat geks: mijn range assistant app wil niet meer openen. Als ik erop druk gaat hij open maar meteen ook weer dicht, voordat je verder iets kunt indrukken of aanraken. Voorheen werkte hij wel gewoon.
Auto (LRDM MY 2023) is up to date. Herstarten van het scherm of van de TCAM heeft geen effect.
Auto (LRDM MY 2023) is up to date. Herstarten van het scherm of van de TCAM heeft geen effect.
App verwijderen en opnieuw installeren werkt meestal.Hermanbbbb schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:59:
Ik heb wat geks: mijn range assistant app wil niet meer openen. Als ik erop druk gaat hij open maar meteen ook weer dicht, voordat je verder iets kunt indrukken of aanraken. Voorheen werkte hij wel gewoon.
Ja, maar dat kan niet bij deze... (is namelijk van Polestar zelf en niet uit de Play Store)pietjm schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:42:
[...]
App verwijderen en opnieuw installeren werkt meestal.
[ Voor 12% gewijzigd door Hermanbbbb op 27-04-2026 14:44 ]
Zijn er wel eens zaken vanuit de andere Polestar modellen gepusht naar de Polestar 2? Ik las bijv. Dat de PS4 de optie krijgt dat je via de app zelf kan bepalen op welke temperatuur de auto voorverwarmd/koelt super handig maar pusht Polestar dat wel eens van het ene model naar het andere?
We gaan het zien, ik kan het blijkbaar wel instellen in Home Assistant, maar weet niet of het ook wat doet...
Schaamteloze crosspost die ik toch al net wilde doen uit het PS4 topic:
Deze geeft ook voor mijn PS2 dus veel meer informatie dan de standaard integratie, zoals bijvoorbeeld de spanning en vermogen bij het laden. En dus ook opties zoals de temperatuur bij voorverwarmen.k-jah schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:05:
Voor de Home Assistant gebruikers: er is een nieuwe API beschikbaar (onofficieel) die veel meer entities exposed dan de al lang beschikbare integratie:
[Afbeelding]
Git: https://github.com/kildahldev/unofficial-polestar-api
Bevallen de banden nog steeds goed @koekroeck ?koekroeck schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:12:
[...]
Je hebt gelijk, excuses.
Met name de rolweerstand was toch een pak beter dan mijn versleten michelin winterbanden.
Qua grip vind ik hem de eerste kilometers alleszins pak snediger door de bochten gaan.
Verbruik laat ik binnen paar weken wel weten.
[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 28-04-2026 22:30 ]
Is er ergens ook een kant en klare en in jip en janneke taal geschreven handleiding hoe je de Home Assistant app en Polestar instelt? Heb wel even wat gevraagd aan de bekende AI Assistent en die geeft wel een stappenplan, maar of dat klopt is altijd maar de vraagGENETX schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:27:
We gaan het zien, ik kan het blijkbaar wel instellen in Home Assistant, maar weet niet of het ook wat doet...
[...]
Deze geeft ook voor mijn PS2 dus veel meer informatie dan de standaard integratie, zoals bijvoorbeeld de spanning en vermogen bij het laden. En dus ook opties zoals de temperatuur bij voorverwarmen.
Nog even los van het feit dat ik geen eigen Home Asisstent server heb draaien, dus dan zal het iets van een Raspberry Pi moeten zijn? Als dat sowieso de moeite en het geld waard is natuurlijk. Want qua huis automatisering gebruiken we verder alleen Hue (via de eigen app), een Samsung wasmachine (via de Smartthings app) en een Bosch wasdroger (via hun eigen app).
[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 28-04-2026 23:16 ]
AI en Home Assistant zijn een slechte combinatie. Ik ben vertrouwd met beiden, en de kwaliteit van wat AI kan uitpoepen is vaak ondermaats voor HA.Juancho schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:11:
[...]
Is er ergens ook een kant en klare en in jip en janneke taal geschreven handleiding hoe je de Home Assistant app en Polestar instelt? Heb wel even wat gevraagd aan de bekende AI Assistent en die geeft wel een stappenplan, maar of dat klopt is altijd maar de vraag
Nog even los van het feit dat ik geen eigen Home Asisstent server heb draaien, dus dan zal het iets van een Raspberry Pi moeten zijn? Als dat sowieso de moeite en het geld waard is natuurlijk. Want qua huis automatisering gebruiken we verder alleen Hue (via de eigen app), een Samsung wasmachine (via de Smartthings app) en een Bosch wasdroger (via hun eigen app).
Ik zou - om eerlijk te zijn - geen HA opzetten puur enkel en alleen voor de polestar, want dan zal het wellicht een teleurstelling zijn gezien de data hebben leuk is, maar er iets zinvol mee doen best wel wat geknutsel vraagt. Het is niet moeilijk, maar afhankelijk van de technische kennis van een gebruiker ook niet altijd evident.
Wil je het proberen, zie dan HA als een apart projectje (om bijvoorbeeld eens te spelen met integraties voor Hue, de wasmachine & droger), waarbij je dan ook met de polestar kan spelen. Deze integratie is 1) zeer nieuw 2) niet officieel ondersteund door HA, dus iets meer DIY, 3) gebruikt een reverse-engineered API van polestar dus kan (en zal wellicht) af en toe breken (het ontbreken van een officiele API is een blame voor polestar, maar een undocumented API breken niet echt). Maar is de polestar integratie een tegenvaller, dan kan je nog altijd lekker knutselen met andere integraties in en rond het huis.
Ik gebruik momenteel "de andere" polestar integratie. Die gebruikt de website API en werkt prima, maar is veel beperkter (en heeft voor alle duidelijkheid dezelfde issues, al bestaat hij al wat langer).
Ik ga wellicht dit weekend ook eens met de nieuwe aan de slag. Er is een HACS integratie, dat maakt de installtie niet heel moeilijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Ibex op 29-04-2026 07:44 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Gewicht van een caravan zegt bijna niks voor het verbruik. Veruit de belangrijkste factor is het formaat (breedte en hoogte, lengte is ook weer nauwelijks relevant) en daarna de vorm van de voorkant: hoe meer schuin en/of afgerond hoe meer beter.Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:58:
In mijn geval: 2025 Single-motor met een TEC Tour uit 2000 ligt het verbruik bij 90km/h zo rond de 340 Wh/km. Dat is het gemiddelde verbruik gemeten tijdens de vakantie naar Oostenrijk vorig jaar. (meer cijfers/ervaring hier: Smurf in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa") Onze caravan is met zijn breedte van 210cm iets kleiner dan de 230 die tegenwoordig de standaard lijkt te zijn. De hoogte is met zo'n 250cm wel normaal, dus geen hefdak of shelter-achtig model.
Wat ik gelezen heb is dat je met dat soort kleinere caravans (Eriba Puck/Nova, T@b, Kip Shelter) eerder rond de 300 Wh/km of nog iets daar onder uit komt.
In mijn geval komt het er op neer dat we in Nederland eigenlijk nooit een laad-stop nodig hebben onderweg, maar we wonen net west van Utrecht, dus dat zou je wel redelijk centraal kunnen noemen. Enige keer was een keer terug uit Drenthe toen we een goede windkracht 7 tegen hadden. Met een verbruiksmeter die op de meer open stukken regelmatig boven de 60KW piekte was een extra stopje wel nodig. Met een ruime keuze aan Fastnet stations langs de route was aangekoppeld laden in Nederland meestal geen enkel probleem.
)
Standaard berekend toch helemaal niks gebaseerd op omstandigheden? Ik rij standaard "lekker door" en meer dan 90% van mijn woon-werk is snelweg, dus mijn verbruik ligt meestal een stuk hoger dan waar die standaard van uitgaat.Juancho schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:04:
Dynamisch komt dan meer in de buurt als je bijna altijd dezelfde ritjes doet. En dat de range-meter een keer wat lager staat als ik de avond ervoor na 19u nog terug gereden heb vind ik eigenlijk niet zo spannend.
)
Juancho schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:11:
[...]
Is er ergens ook een kant en klare en in jip en janneke taal geschreven handleiding hoe je de Home Assistant app en Polestar instelt? Heb wel even wat gevraagd aan de bekende AI Assistent en die geeft wel een stappenplan, maar of dat klopt is altijd maar de vraag
HA moet je zeker niet willen gebruiken om alleen de Polestar info te krijgen, die is echt erg beperkt. Het is wel handig om alle slimme apparaten hier in centraal te hebben. Ik gebruik HA voor uitlezen P1 (Stroom/Gas) en verbruik met dynamische tarieven. Ik heb ook een 10 tal slimme stopcontacten om energie per apparaat te meten. verder nog verschillende slimme apparaten gekoppeld, zoals lampen Hue/Ikea, maar Ook Airco.
Wat vooral handig is voor oa de Polestar zijn Automatiseringen, ik gebruik deze om meldingen te krijgen als Laden gereed is of als laden stopt (te langzaam gaat), dit gebeurd op mijn werk nog wel eens als er teveel stroom gebruikt wordt dan worden de laadpalen omgezet naar 1 fase. maar ook voor washmachine en droger (die niet slim zijn).
[...]
HA moet je zeker niet willen gebruiken om alleen de Polestar info te krijgen, die is echt erg beperkt. Het is wel handig om alle slimme apparaten hier in centraal te hebben. Ik gebruik HA voor uitlezen P1 (Stroom/Gas) en verbruik met dynamische tarieven. Ik heb ook een 10 tal slimme stopcontacten om energie per apparaat te meten. verder nog verschillende slimme apparaten gekoppeld, zoals lampen Hue/Ikea, maar Ook Airco.
Wat vooral handig is voor oa de Polestar zijn Automatiseringen, ik gebruik deze om meldingen te krijgen als Laden gereed is of als laden stopt (te langzaam gaat), dit gebeurd op mijn werk nog wel eens als er teveel stroom gebruikt wordt dan worden de laadpalen omgezet naar 1 fase. maar ook voor washmachine en droger (die niet slim zijn).
Bedankt allen. Ik laat het denk ik dan maar even links liggen aangezien me die tijd/moeite en waarschijnlijk geld niet waard is om wat meer data vanuit de PS te zien.
Wbt de eerdere vraag omtrent standaard & dynamische range voorspelling. Vanmorgen langere rit naar kantoor dus het even op standaard gezet. Leverde iets van 40km extra op maar wat mij opviel is dat de actieradius in het driversdisplay de standaard weergave (370) aangaf en de range assistent app op het tablet scherm de dynamische (330km). Zou dit bewust zijn of is dit een bug?
Wbt de eerdere vraag omtrent standaard & dynamische range voorspelling. Vanmorgen langere rit naar kantoor dus het even op standaard gezet. Leverde iets van 40km extra op maar wat mij opviel is dat de actieradius in het driversdisplay de standaard weergave (370) aangaf en de range assistent app op het tablet scherm de dynamische (330km). Zou dit bewust zijn of is dit een bug?
Ja hoor, zeer tevreden over!GENETX schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:27:
[...]
Deze geeft ook voor mijn PS2 dus veel meer informatie dan de standaard integratie, zoals bijvoorbeeld de spanning en vermogen bij het laden. En dus ook opties zoals de temperatuur bij voorverwarmen.
[...]
Bevallen de banden nog steeds goed @koekroeck ?
Weliswaar niet met een caravan, maar wel met een vouwwagen (Aart Kok Zambezi Karsten). Vorig jaar zomer heb ik ruim 3k km door Duitsland en Frankrijk gereden met een SMSR 2025. Ik kwam gemiddeld uit op 264,64 Wh/km. Waarbij ik ritten van 177 km met 219.85 Wh/km en 151 km met 327,87 Wh/km had.Chillko schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:58:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik heb sinds vandaag ineens connectiviteitsproblemen met de ingebouwde verbinding. Reed weg van werk, ineens 3G linksboven in beeld ipv LTE. Nog nooit eerder gezien (wel hier gelezen dat het historisch een probleem is/was). De multimediacomputer opnieuw opgestart, TCAM reset gedaan maar geen effect. Vanavond op de terugweg van de sportschool een heel groot stuk zelfs helemaal geen bereik, leeg icoontje met een uitroepteken.
Andere mensen daar ook last van (gehad)? Vandaag was het tussen Amersfoort, Zeist en Gouda eigenlijk overal dus lijkt geen lokaal iets. Vrij vervelend aangezien ik AAOS gebruik ipv mijn telefoon en de helft nu dus niet werkt.
Andere mensen daar ook last van (gehad)? Vandaag was het tussen Amersfoort, Zeist en Gouda eigenlijk overal dus lijkt geen lokaal iets. Vrij vervelend aangezien ik AAOS gebruik ipv mijn telefoon en de helft nu dus niet werkt.
Ja, bij mij ook, de "overstap" op 3G viel bij mij precies samen met de update naar de 5.x software. Verder heb ik geen verbindingsproblemen.
Gebeurt soms en je kan er 9 van de 10x niks aan doen als een tcam reset niet helpt. Gewoon wachten, meestal heb je vanzelf de volgende dag (of wat langer) weer LTE.IJsrace schreef op woensdag 29 april 2026 @ 23:15:
Ik heb sinds vandaag ineens connectiviteitsproblemen met de ingebouwde verbinding. Reed weg van werk, ineens 3G linksboven in beeld ipv LTE. Nog nooit eerder gezien (wel hier gelezen dat het historisch een probleem is/was). De multimediacomputer opnieuw opgestart, TCAM reset gedaan maar geen effect. Vanavond op de terugweg van de sportschool een heel groot stuk zelfs helemaal geen bereik, leeg icoontje met een uitroepteken.
Oké... Ik heb sinds de update (30 maart) geen LTE meer in beeld gezien. Anderen hier hebben dus wel LTE met de 5.x software? Gezien de timing met de update dacht ik dat het een wijziging was die mee kwam...
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 30-04-2026 10:48 ]
Hier met update wel gewoon voortdurend LTE. Maar begin van het jaar, voor de update, wel periode van een week gehad met enkel 3G.GENETX schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:48:
Oké... Ik heb sinds de update (30 maart) geen LTE meer in beeld gezien. Anderen hier hebben dus wel LTE met de 5.x software? Gezien de timing met de update dacht ik dat het een wijziging was die mee kwam...
Ik heb een maand geleden de update naar 5.0.10 gekregen. Zowel op oude als de nieuwe versie had ik altijd LTE tot gisteren dus. We wachten het wel af, anders even de Polestar support maar contacteren.GENETX schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:48:
Ik heb na de 5.1.0 update wel gewoon LTE gehad, tot afgelopen zondag toen ik na een vakantie weer NL binnenreed. Toen ging de auto over op 3G en dat is sindsdien zo gebleven. Ik heb er geen last van: data werkt wel gewoon. Nog geen TCAM reset gedaan maar als ik de eerdere verhalen mag geloven werkt dat meestal toch niet.GENETX schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:48:
EDIT: na een dagje in de parkeergarage op kantoor te hebben gestaan was LTE weer terug toen ik terug naar huis reed.
[ Voor 8% gewijzigd door Metalman op 30-04-2026 20:01 ]
Gisteravond die 3D print bekerhouder voor de portieren ontvangen van iemand hier. Opzich handig voor een kleinere/smallere fles/beker. Die kan je daar dan iig kwijt. Een wat dikkere/grotere fles/beker (bijv. een 0.5L Dopper) gaat niet passen. Maargoed, voor onze insteek (langere ritten = vaak 2x drinken mee pp) is het opzich wel handig icm de 2 bekerhouders die we aan het dashbordkastje gehangen hebben. En als het echt moet is de voorste houder in de armsteun ook nog wel een optie maar persoonlijk vind dat heel irritant en zet gewoon in de weg. Dus die gebruik ik eigenlijk nooit.
Koffiebeker die past:
:strip_exif()/f/image/9SzDJyGDcysx63d1cnTYejLH.jpg?f=fotoalbum_large)
Koffiebeker die past:
:strip_exif()/f/image/5RWsanL7nj0MpKOM3KsWHPvx.jpg?f=fotoalbum_large)
Standaard dopper fles die past:
:strip_exif()/f/image/bFkgxofE737m0D0KBqMLdXVR.jpg?f=fotoalbum_large)
Koffiebeker die van onder iets dikker is en niet past:
Koffiebeker die past:
:strip_exif()/f/image/9SzDJyGDcysx63d1cnTYejLH.jpg?f=fotoalbum_large)
Koffiebeker die past:
:strip_exif()/f/image/5RWsanL7nj0MpKOM3KsWHPvx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bFkgxofE737m0D0KBqMLdXVR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 30-04-2026 16:41 ]
Ah Nice, toevallig ook nog degene die bij ons op kantoor worden uitgereikt. Ik heb wel belang bij zo een bekerhouder voor in het portier icm de dashboard variant. Welk ontwerp is dit @Juancho ?Juancho schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:37:
Gisteravond die 3D print bekerhouder voor de portieren ontvangen van iemand hier. Opzich handig voor een kleinere/smallere fles/beker. Die kan je daar dan iig kwijt. Een wat dikkere/grotere fles/beker (bijv. een 0.5L Dopper) gaat niet passen. Maargoed, voor onze insteek (langere ritten = vaak 2x drinken mee pp) is het opzich wel handig icm de 2 bekerhouders die we aan het dashbordkastje gehangen hebben. En als het echt moet is de voorste houder in de armsteun ook nog wel een optie maar persoonlijk vind dat heel irritant en zet gewoon in de weg. Dus die gebruik ik eigenlijk nooit.
Koffiebeker die past:
[Afbeelding]
Koffiebeker die past:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had deze doorgestuurd. Had je deze ook geprint @rbeek010 ?MR. RHS schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:51:
[...]
Ah Nice, toevallig ook nog degene die bij ons op kantoor worden uitgereikt. Ik heb wel belang bij zo een bekerhouder voor in het portier icm de dashboard variant. Welk ontwerp is dit @Juancho ?
Waar het hart van vol is?Juancho schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:36:
[...]
Ik had deze doorgestuurd. Had je deze ook gepornt
Ik weet dat er al veel naar gevraagd is maar volgens mij vooral wat oudere posts. Ik heb vrij recent een PS2 smsr my22 als occasion gekocht. Bij de proefrit was een ecall sos storingsmelding. Deze hebben ze verholpen en tot gisteren was het opgelost. Gisteren krijg ik opnieuw de melding, auto gestopt lte module reset twee keer uitgevoerd. Uitgestapt en nogmaals en toen ging de melding weg. Vanmorgen kwam hij terug. Ik heb verder geen connectie problemen met sleutel of app.
Is het wijsheid om meteen naar de dealer te gaan, ik heb hem niet bij een Volvo dealer gekocht en of dit onder garantie valt valt misschien te betwisten. Een bezoekje aan de Volvo dealer loopt misschien al snel in de papieren, of valt dit mee? Ik las ook dat het bij gebruikers vanzelf weer weg ging, dus afwachten is natuurlijk ook een optie. Door per ongeluk op de sos knop te drukken kreeg ik de alarmcentrale dus het werkt wel (Oeps). Wie weet heeft iemand hier ervaringen met dealer kosten en/of dat het vanzelf over gaat. (Ik heb de laatste 5x update, die update ging probleemloos)
Is het wijsheid om meteen naar de dealer te gaan, ik heb hem niet bij een Volvo dealer gekocht en of dit onder garantie valt valt misschien te betwisten. Een bezoekje aan de Volvo dealer loopt misschien al snel in de papieren, of valt dit mee? Ik las ook dat het bij gebruikers vanzelf weer weg ging, dus afwachten is natuurlijk ook een optie. Door per ongeluk op de sos knop te drukken kreeg ik de alarmcentrale dus het werkt wel (Oeps). Wie weet heeft iemand hier ervaringen met dealer kosten en/of dat het vanzelf over gaat. (Ik heb de laatste 5x update, die update ging probleemloos)
Dat probleem lost zichzelf definitief over 3 maanden op..GENETX schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:48:
https://www.odido.nl/service/netwerk/3G
Juancho schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:36:
[...]
Ik had deze doorgestuurd. Had je deze ook geprint @rbeek010 ?
De bekerhouders voor in de deuren zijn van deze ontwerper, inderdaad degene die jij hebt doorgestuurd. Hij heeft zo te zien ook een dubbele variant, allemaal gratis te downloaden overigens.MR. RHS schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:51:
[...]
Ah Nice, toevallig ook nog degene die bij ons op kantoor worden uitgereikt. Ik heb wel belang bij zo een bekerhouder voor in het portier icm de dashboard variant. Welk ontwerp is dit @Juancho ?
Uitrol Gemini door Google gestart voor AAOS. Benieuwd wanneer wij in de P2 Gemini gaan krijgen. Lijkt me een hele toffe vernieuwing!
https://blog.google/produ...uilt-in-gemini-tips-2026/
https://blog.google/produ...uilt-in-gemini-tips-2026/
Voor later een zorg :-)rbeek010 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 13:40:
[...]
[...]
De bekerhouders voor in de deuren zijn van deze ontwerper, inderdaad degene die jij hebt doorgestuurd. Hij heeft zo te zien ook een dubbele variant, allemaal gratis te downloaden overigens.
Heeft er iemand ervaring met zon/warmte werende folie, of panelen? Het gaat mij niet zozeer om de look, maar dit mormel gaat regelmatig mee in de kofferbak, en het is echt te heet als de zon daar vol op staat. Ook terwijl we rijden (hij blijft sowieso nooit alleen in de auto).
Hij houdt graag zijn bal goed in de gaten 😂
Ik las ergens dat goede warmte werende folie metaal bevat, maar dat dat kan storen op de antenne voor de sleutels die bij de achterruit zit.
![]() | ![]() |
Ik las ergens dat goede warmte werende folie metaal bevat, maar dat dat kan storen op de antenne voor de sleutels die bij de achterruit zit.
[ Voor 5% gewijzigd door IPeukieI op 03-05-2026 11:54 ]
Overigens ook de auto weer terug met CPU upgrade. Voor mij wel echt een verademing.
Alleen ze zijn vergeten de ontbrekende sleutel te verwijderen.. Zowel telefonisch als bij het inleveren aangegeven dat dat moest gebeuren. Ze zeiden dat alle sleutels die niet aanwezig zijn bij het aanmaken van een nieuwe sleutel automatisch verwijderd worden, dat valt tegen. Dus ik kan nog steeds app niet koppelen.
Maar op zaterdag was er natuurlijk niemand in de werkplaats, morgen even bellen. Hopelijk is het een klaar terwijl u wacht klusje van een paar minuten.
Alleen ze zijn vergeten de ontbrekende sleutel te verwijderen.. Zowel telefonisch als bij het inleveren aangegeven dat dat moest gebeuren. Ze zeiden dat alle sleutels die niet aanwezig zijn bij het aanmaken van een nieuwe sleutel automatisch verwijderd worden, dat valt tegen. Dus ik kan nog steeds app niet koppelen.
Maar op zaterdag was er natuurlijk niemand in de werkplaats, morgen even bellen. Hopelijk is het een klaar terwijl u wacht klusje van een paar minuten.
Vandaag mijn Polestar 2 naar het schadeherstelbedrijf gebracht. Laatst gooide iemand een portier open terwijl ik erlangs reed – erg vervelend, maar gelukkig netjes via de verzekering afgehandeld. Er zou vervangend vervoer geregeld worden en dat blijft altijd afwachten: soms heb je geluk en krijg je weer een Polestar 2, soms een Polo, of iets ertussenin. Dit keer een Mercedes EQA 250.
Wat een ontzettende grafbak.
Al bij binnenkomst komt de geur van het goedkope plastic je al tegemoet. Hard plastic bovendien, ongetwijfeld afwasbaar met een hogedrukspuit. Verder twee schermen voor je neus, die die indruk moeten wekken dat je met een zeer geavanceerd product rijdt - maar schijn bedriegt.
Het is ergonomisch gezien verder een drama. Ik heb vaker in Mercedessen gereden en heb me altijd verbaasd over de knopjesparade op het stuur. Ook nu weer heb ik moeite om even van radiozender te wisselen. De ruitensproeier zit niet rechts, maar links - maar dat is gewenning. Voor de liefhebbers zijn er nog flippers achter het stuur, zodat je toch nog een zweem van het Formule 1 DNA mee krijgt.
Zijn er dan geen pluspunten? Ja hoor. De hogere instap is makkelijk voor boomers en het interieur is ook wel degelijk ruimer.
Ik tel de dagen af totdat ik mijn P2 weer terug krijg.
Wat een ontzettende grafbak.
Al bij binnenkomst komt de geur van het goedkope plastic je al tegemoet. Hard plastic bovendien, ongetwijfeld afwasbaar met een hogedrukspuit. Verder twee schermen voor je neus, die die indruk moeten wekken dat je met een zeer geavanceerd product rijdt - maar schijn bedriegt.
Het is ergonomisch gezien verder een drama. Ik heb vaker in Mercedessen gereden en heb me altijd verbaasd over de knopjesparade op het stuur. Ook nu weer heb ik moeite om even van radiozender te wisselen. De ruitensproeier zit niet rechts, maar links - maar dat is gewenning. Voor de liefhebbers zijn er nog flippers achter het stuur, zodat je toch nog een zweem van het Formule 1 DNA mee krijgt.
Zijn er dan geen pluspunten? Ja hoor. De hogere instap is makkelijk voor boomers en het interieur is ook wel degelijk ruimer.
Ik tel de dagen af totdat ik mijn P2 weer terug krijg.
Een van jullie al ervaring met de verlenging van Connected Services Plus?
P2 hier al jaren voor de deur en ineens zie ik in mijn account dat hij bijna verloopt met een linkje naar deze pagina om hem voor 120 euro te verlengen. Zoals ik hem lees blijft de app etc gewoon werken en schakel ik lekker over naar CarPlay denk ik..
https://www.polestar.com/nl/shop/extras/polestar-2/781
P2 hier al jaren voor de deur en ineens zie ik in mijn account dat hij bijna verloopt met een linkje naar deze pagina om hem voor 120 euro te verlengen. Zoals ik hem lees blijft de app etc gewoon werken en schakel ik lekker over naar CarPlay denk ik..
Geen ervaring mee (ik heb nog een paar jaar), maar ik vermoed dat je de apps nog kan gebruiken met Bluetooth tethering (waarom zou die functie er anders op zitten), dan gebruik je de internetverbinding van je telefoon.Yeebo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:09:
P2 hier al jaren voor de deur en ineens zie ik in mijn account dat hij bijna verloopt met een linkje naar deze pagina om hem voor 120 euro te verlengen. Zoals ik hem lees blijft de app etc gewoon werken en schakel ik lekker over naar CarPlay denk ik..![]()
120 euro per jaar voelt als best veel geld. Maar met wat Tidal streamen enzo is een data abonnement van 10 euro per maand weer niet heel gek...
Mijn connected services plus verlopen op 9 juni 2026. Als ik inlog zie ik (nog) niet dat ik deze kan verlengen, misschien moet ik dat over 2 weken nog eens checken. Voor pechulp verlenging heb ik wel een button. Ik heb dus geen idee wat het kost.Yeebo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:09:
P2 hier al jaren voor de deur en ineens zie ik in mijn account dat hij bijna verloopt met een linkje naar deze pagina om hem voor 120 euro te verlengen. Zoals ik hem lees blijft de app etc gewoon werken en schakel ik lekker over naar CarPlay denk ik..![]()
Mijn lease loopt nog 6 maanden dus of ik ga verlengen weet ik nog niet. Ligt een beetje aan de prijs want Android Auto werkt ook prima lijkt het. Iets minder comfortabel maar voor 6 maanden red ik me daar wel mee.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Door je telefoon aan je auto te koppelen via tethering, kun je de persoonlijke databundel van dat toestel gebruiken. Hiermee krijg je toegang tot alle functies van connected services plus. Lees meer over tethering in de gebruikershandleiding.jjkester schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:08:
[...]
Geen ervaring mee (ik heb nog een paar jaar), maar ik vermoed dat je de apps nog kan gebruiken met Bluetooth tethering (waarom zou die functie er anders op zitten), dan gebruik je de internetverbinding van je telefoon.
120 euro per jaar voelt als best veel geld. Maar met wat Tidal streamen enzo is een data abonnement van 10 euro per maand weer niet heel gek...
Herkent iemand het volgende probleem? Sinds de update lukt het niet meer om app uit de play Store te updaten of te installeren. De status blijft in behandeling en het cirkeltje blijft eeuwig draaien. Via de hotspot op mn telefoon maakt ook geen verschil. Herstart maakt ook geen verschil en cache van de play store verwijderen ook niet.
Ja klopt, connected services "standaard" bied de OTA, app connectie, apple carplay en android auto. De connected services "plus" bied de LTE connectiviteit voor het multimedia systeem en navigatie.Yeebo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:09:
Never mind, was al gemeld...
[ Voor 95% gewijzigd door guido66 op 05-05-2026 16:26 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, daarna werkte de app weer primaAbout2Break schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:22:
Herkent iemand het volgende probleem? Sinds de update lukt het niet meer om app uit de play Store te updaten of te installeren. De status blijft in behandeling en het cirkeltje blijft eeuwig draaien. Via de hotspot op mn telefoon maakt ook geen verschil. Herstart maakt ook geen verschil en cache van de play store verwijderen ook niet.
P2 2026 Prime Space DMLR november 2025
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/G8gE7SNLovZTlp3fV5wcgSXU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QUq0K0O0sXKq62MycmdyNhTg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Lizu2L6Vp0ktFTWMSVK6VYYS.jpg?f=fotoalbum_tile)