Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Die van mij staat nog in Pre-Productie, levering feb 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:15:
Toevallig iPhone eigenaren met iOS 18 hier die de Lockscreen Widget gebruiken?

Het lijkt er bij mij op dat deze kapot is maar ik krijg niet helemaal helder waarom, als ik op de widget druk werkt alles prima.

Tijdens het iOS 18 beta traject werkte alles prima, ik heb wel sinds vrijdag een iPhone 16 pro maar kan mij niet direct indenken waarom dat verschil maakt.

[Afbeelding]
Ik heb een 12 en heb hetzelfde probleem. Maar ik meen dat het eerst wel werkte met iOS 18. Misschien dat de update van Scriptable die vorige week kwam het kapotgemaakt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JTHZZ schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:43:
[...]

Ik heb een 12 en heb hetzelfde probleem. Maar ik meen dat het eerst wel werkte met iOS 18. Misschien dat de update van Scriptable die vorige week kwam het kapotgemaakt heeft
Aah toch, dan zoek ik niet verder.
Werkte in de bèta’s wel idd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:51
Bij mij ook kapot. Lockscreen widget is verdwenen en de “medium” widget is compleet zwart. Ik draai overigens nog niet iOS 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De medium widget doet het prima. De lockscreen widget krijg ik het script niet toegewezen. Maar dat was een paar weken terug ook al. Ik draai wel iOS 18 en heb scriptable volledig geüpdatet.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
beebie121 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:46:
Ik heb afgelopen weekend een Polestar 2 gekocht.
Geen nieuwe maar uit 2021 met 24k op de teller.
Ben er super blij mee.
Heb hier al wat in het forum gekeken, maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik kom van een ICE toyota auris uit 2013.
Ik wilde graag naar electrisch gaan. De vrouw vond veel auto's te groot of kon ze niet (of nauwelijks) over het dashboard kijken (had gekeken naar een BZ4X) en toen kwam deze voorbij.
Vind de Polestar2 al heel lang supergaaf.
Ben er echt blij mee, ik krijg hem binnen 2 weken. Maar zoals gevraagd, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Bepaalde instellingen o.i.d.
Ander rijgedrag zal ik denk ik moeten aanleren m.b.t. gebruik etc.
Zeker! Dit forum van boven tot onder lezen! Staan veel lof- en klaagzangen in, weetjes, tips etc.
Of misschien ook maar niet lezen, want anders bekruipt je het gevoel: zou mij dat ook overkomen?
Gewoon lekker rijden met die wagen en genieten van de rust (hier en daar een rammeltje) en het comfort!! Gefeliciteerd!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:59:
Die van mij staat nog in Pre-Productie, levering feb 25.
Voor mij geld precies hetzelfde. SMSR met Pilot, Plus, Climate, Pixel lampen, Harman Kardon, getint achterraam.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02
Ik werd gister gebeld voor de veerpootlagers te laten vervangen, hele verhaal weer uitgelegd dat ik er na 25x naar de garage geweest te zijn voor vanalles hem inet meer kom brengen.

De auto zou immers toch niet uit elkaar vallen, en de lease heeft gezegd dat er niets met de auto aan de hand is. Voor mij dus een reden om geen actie ondernemen. Garage dacht er anders over en is polestar en de lease gaan bellen. Nu komen ze de auto halen en zetten ze vervangend vervoer neer.

Fine by me...

begin oktober apk, heb alle kwalen aangegeven maar dat zal voor de apk niet uitmaken.

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-09 15:02
Ik heb het volgende probleem met mij P2 LRDM 2021, 76050km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P0yBlva7ehmYE2DDuJuCoQaPEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yQ3aaL3GLTpSAZ17liFOV8Rk.jpg?f=user_large

Het opladen tot 90% lukte niet meer, komt niet verder dan 83%. Kreeg toen een waarschuwing op het dashboard dat ik onmiddellijk naar de werkplaats moet rijden en dat herstart niet mogelijk is, service urgent.
Auto dus meteen naar Niham gebracht en na een paar dagen onderzoek was de diagnose dat de BECM defect is. Dit is een controlemodule voor de hoogspanningsaccu (als ik het goed heb begrepen). Moet besteld worden in Zweden en daarna schijnt het hele accupakket verwijderd moeten worden om de nieuwe BECM te kunnen monteren. Auto dus nog een weekje kwijt. Gelukkig heb ik verlengde garantie en verlengde pechhulp afgesloten....
Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
beebie121 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:46:
Ik heb afgelopen weekend een Polestar 2 gekocht.
Geen nieuwe maar uit 2021 met 24k op de teller.
Ben er super blij mee.
Heb hier al wat in het forum gekeken, maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik kom van een ICE toyota auris uit 2013.
Ik wilde graag naar electrisch gaan. De vrouw vond veel auto's te groot of kon ze niet (of nauwelijks) over het dashboard kijken (had gekeken naar een BZ4X) en toen kwam deze voorbij.
Vind de Polestar2 al heel lang supergaaf.
Ben er echt blij mee, ik krijg hem binnen 2 weken. Maar zoals gevraagd, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Bepaalde instellingen o.i.d.
Ander rijgedrag zal ik denk ik moeten aanleren m.b.t. gebruik etc.
Gefeliciteerd! Ik ben zelf ook pas 2 weken eigenaar van een LRDM Performance van '20. Ook veel hier gelezen, het Polestar forum, maar ook Reddit. In die comments staan soms ook erg handige dingen.

Voor de rest is het je verdiepen in laadpassen en laad mogelijkheden. Voor een particulier die naar wat op let is dan soms niet al te makkelijk.

Kwa rijgedrag moet ik nogsteeds een beetje wennen aan het regenereren en afremmen. Soms is dat wat heftiger dan gewenst bij de middelste setting. Went allemaal vanzelf. Km's maken! :D

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
vanochtend bleef het rechter dode-hoek lampje onnodig lang aan. Zelfs op de rechterrijbaan met een lege vluchtstrook naast me. Ik vind al dat het signaal lang aanblijft maar dit is wel onhandig.

Aan/uitzetten van bliss tijdens het rijden heeft niet geholpen. Straks maar eens kijken of er iets vies is op de sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Smotske schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:42:
[...]

Gefeliciteerd! Ik ben zelf ook pas 2 weken eigenaar van een LRDM Performance van '20. Ook veel hier gelezen, het Polestar forum, maar ook Reddit. In die comments staan soms ook erg handige dingen.

Voor de rest is het je verdiepen in laadpassen en laad mogelijkheden. Voor een particulier die naar wat op let is dan soms niet al te makkelijk.

Kwa rijgedrag moet ik nogsteeds een beetje wennen aan het regenereren en afremmen. Soms is dat wat heftiger dan gewenst bij de middelste setting. Went allemaal vanzelf. Km's maken! :D
ben heel benieuuwd, ik krijg de mijne vanmiddag :)
Laadpassen en mogelijkheden zijn eindeloos, wist niet dat er zoveel mogelijkheden waren.
Gebruik jij nog bepaalde apps in de auto die handig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
@beebie121
Ik laad veelal thuis, en eventueel goedkoop (23ct) op werk. Maar heb bij alle gangbare aanbieders wel een account met een gekoppelde credit card. Eneco, Vattenvall, Shell, FastNed etc. Voordat je onderweg toch aan een snellader moet, en dan nog gedoe hebt.

Apps vooral Apple Carplay. Niet elke kabel ondersteund dat kwam ik achter. Op carplay Flitsmeister (pro) en voor navigeren waze. Of Maps. Niet veel bijzonders dus.

Polestar account heb je niet gelijk nodig. Kan je rustig thuis doen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:51
Donstil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:15:
Toevallig iPhone eigenaren met iOS 18 hier die de Lockscreen Widget gebruiken?

Het lijkt er bij mij op dat deze kapot is maar ik krijg niet helemaal helder waarom, als ik op de widget druk werkt alles prima.

Tijdens het iOS 18 beta traject werkte alles prima, ik heb wel sinds vrijdag een iPhone 16 pro maar kan mij niet direct indenken waarom dat verschil maakt.

[Afbeelding]
Toevallig hier al een oplossing voor kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 07:36
poolster schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:57:
Ik heb het volgende probleem met mij P2 LRDM 2021, 76050km.
[Afbeelding]

Het opladen tot 90% lukte niet meer, komt niet verder dan 83%. Kreeg toen een waarschuwing op het dashboard dat ik onmiddellijk naar de werkplaats moet rijden en dat herstart niet mogelijk is, service urgent.
Auto dus meteen naar Niham gebracht en na een paar dagen onderzoek was de diagnose dat de BECM defect is. Dit is een controlemodule voor de hoogspanningsaccu (als ik het goed heb begrepen). Moet besteld worden in Zweden en daarna schijnt het hele accupakket verwijderd moeten worden om de nieuwe BECM te kunnen monteren. Auto dus nog een weekje kwijt. Gelukkig heb ik verlengde garantie en verlengde pechhulp afgesloten....
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik heb ooit eens een mailtje gehad met de aankondiging voor verlengde garantie, maar nooit het aanbod zelf…

Hoe is dat bij jou gegaan?

Nu kom ik de website enkel een soort verzekering tegen. Met dat soort producten heb ik enkel slechte ervaringen, daar ga ik geen geld in stoppen.

• poolster
Als je inlogd op de Polestar website kan je de garantie verlengen. Ik heb dit gedaan voordat de standaard-garantie afliep.
Kostte ongeveer 1000 euro. De mijne is verlengd tot juli 2026.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkvSuFd0v9prXU43nYR1TKkr9c0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bi2M2aORK8KQbyOMthIp3PTq.jpg?f=user_large

Je kan daar ook verlengde pechhulp afsluiten voor 126 euro pj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kubusje schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:28:
[...]

Toevallig hier al een oplossing voor kunnen vinden?
Nope op het moment nog niet. Net een update van Scriptable maar die lost het helaas ook nog niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poolster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSS2DD_x30bIxKXGqiB_Ibt0NG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDUXnB0ztMCdKy0Lsno2Ubnv.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij laten zakken om de BECM te kunnen vervangen.

Alles is weer in orde. Prima werk van Niham DH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijn polestar heeft een nieuwe kwaal ontwikkeld; geeft te pas en te onpas melding dat de parkeersensoren gereinigd moeten worden. Die worden vervolgens uitgeschakeld, en dat is onhandig.

Reset van middenscherm helpt niet, auto wassen ook niet. Iemand dit al eens aan de hand gehad?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10
Pixeltje schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:25:
Mijn polestar heeft een nieuwe kwaal ontwikkeld; geeft te pas en te onpas melding dat de parkeersensoren gereinigd moeten worden. Die worden vervolgens uitgeschakeld, en dat is onhandig.

Reset van middenscherm helpt niet, auto wassen ook niet. Iemand dit al eens aan de hand gehad?
Ja, ik, gemeld bij Volvo bij een wielwisseling. Het bleek dat ik steenslag had op 1 van de sensoren. Vervangen en probleem opgelost.

Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Vandaag voor een 60k beurt geweest. Gelijk naar een ratelgeluid laten kijken bij afremmen op de motor. Achter moeten twee aandrijfassen en kogellagers vervangen worden. Nu wachten op de onderdelen uit Zweden😅

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Wat houd een 60d km beurt in? En dan nu al aandrijfassen...

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Smotske schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:32:
60.000 km beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:10
DutchBB schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:35:
Vandaag voor een 60k beurt geweest. Gelijk naar een ratelgeluid laten kijken bij afremmen op de motor. Achter moeten twee aandrijfassen en kogellagers vervangen worden. Nu wachten op de onderdelen uit Zweden😅
Valt dat nog onder de garantie? Ikzelf hoorde vandaag een zeer lichte kraak bij het laatste stukje afremmen, dus vrees dat dit mogelijk ook nog problemen kan gaan geven naar de toekomst toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
Smotske schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:32:
Van de garagebon van 2 weken terug van mijn 60k beurt:
omschrijving

de Volvo olieservice
het ruitenwisserblad voorzijde
het interieurluchtfilter

excl. btw EUR 152,19

Ruitenwisser was op mijn verzoek. Monteur zei dat ze dat van de leasemij alleen mochten vervangen bij klachten. 'Dan heb ik een klacht'. 'ok'.

Vandaag ergens op locatie een rondje gerend. Na afloop me in de auto op de achterbank omgekleed. Omdat het flink regende, geen zin om buitenlangs naar de berijdersstoel te lopen. Dus in de auto naar voren gekropen. Dat is geen aanrader, ik heb echt moeten puzzelen hoe ik mijn benen naar voren moest krijgen. Stoelverwarming was vervolgens erg comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Zinloos1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:12:
[...]

Valt dat nog onder de garantie? Ikzelf hoorde vandaag een zeer lichte kraak bij het laatste stukje afremmen, dus vrees dat dit mogelijk ook nog problemen kan gaan geven naar de toekomst toe.
De leasemaatschappij heeft een coulance verzoek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02
Zinloos1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:12:
[...]

Ach hoort er allemaal bij. Ik rijd rond met een kraak piep ratel zucht puf en steun.
1 ding weet ik wel de lease zegt dat er niets met de auto aan de hand is. De monteur meld dat je gewoon kunt blijven rijden en de auto niet uit elkaar valt. Tenminste niet met die onderdelen, wel met je raamlijst (zie eerdere posts van mij)

Ow en het is weer nat buiten, dus je ramen kunnen opeens aanslaan, is ook normaal dan moet je de fan maar zelf hard zetten, schijnt ook normaal te zijn.Wat je kunt ervaren is na bijvoorbeeld 10 of 15 min en er is niets aan de hand opeens poef,... alle ramen aangeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Sinds kort ervaar ik wat nieuws, als ik mijn telefoon met DK (Iphone 13 met IOS 18) bij mij heb en de autosleutel (grote), dan doen de knopjes het niet van de autosleutel. Pas nadat ik de auto heb open gemaakt via de klink, doen de knopjes het weer.

Nog meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:40:
[...]

Nou, die van mij is een tijd geleden besteld. Ik ben benieuwd of ze hem voor de 2de keer annuleren.
Bericht vanuit de lease maatschappij, feb 2025 wordt september 2025 _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

Bericht vanuit de lease maatschappij, feb 2025 wordt september 2025 _O-.
Oha!!

Hmm, die van mij stond ook op feb 2025.... Wat zegt je Polestar app? Daar staat die van mij nog steeds op feb 2025.

[ Voor 12% gewijzigd door ST10©DE op 01-10-2024 10:20 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01

Ik moet zeggen dat ik daar veel te lui in ben, maar hier rijd ik al sinds februari mee rond.
Toen aangegeven bij een onderhoudsbeurt en het antwoord was dat ze daarvoor de hele achterbumper zouden moet demonteren om te zien wat er aan de hand was. Ze gingen daarover contact opnemen met de leasemaatschappij om akkoord te krijgen voor een dagje sleutelen.
Toen ik enkele maanden daarna nog eens belde was het verhaal dat er eerst een software upgrade plaats zou moeten vinden (ik neem aan niet die van de mediaconsole want die heb ik iniddels alweer 2 gehad) en dat ze me zouden bellen voor een afspraak. Het is inmiddels alweer enkele maanden stil. Ik denk dat ze de programmeur voor die software udat nog aan het opleiden zijn ofzo.

Overigens doen de sensoren het soms per ongeluk wel, maar meestal niet idd en die meldeing staat er elke keer als ik de auto start of bijna tot stilstand kom....

Zal deze week nog maar eens bellen hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Oha!!

Hmm, die van mij stond ook op feb 2025.... Wat zegt je Polestar app? Daar staat die van mij nog steeds op feb 2025.
Die staat nog op feb 2025. Geen idee wat er allemaal gebeurd. :F .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:24
Stimulate14 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Die staat nog op feb 2025. Geen idee wat er allemaal gebeurd. :F .
Fingers crossed voor jullie

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• beebie121
Ik rij sinds vrijdag de Polestar2. jemig wat ben ik hyped. Het rijd ontzettend lekker, super stil.
Wil de hele dag wel rijden hahaha.

Ik lees hier over ene 60k beurt, en iets met olie, wat doen ze dan? Ik dacht dat er geen echte beurten waren. En geen olie ofzo.
Ik heb hem niet via een leasemaatschappij maar zelf bij elkaar gespaard :) ben dus benieuwd wat ik kan verwachten.

Maar nogmaals, vind het echt een super dikke auto. Wat een genot!
Morgen mn eigen laadpaal, dat maakt het ook allemaal makkelijker.

Vrijdag naar de volvodealer dan gaan ze de app resetten zodat ik die kan instellen met de auto.
Ben heel benieuwd wat voor leuke dingen dat doet :)

zoals jullie lezen, ik ben echt superblij :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:28
De meest recente (4.13.0) versie van de Polestar iOS app ondersteunt nu ook widgets.

Het begin is er, maar in vergelijking met de Scriptable Widget is die nog wel wat kaal.

Handig is wel, dat je links onderin meteen de locatie ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtFVLP7KVfgprhhUgHGo9XFPg34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpJjsepjkueCzdebBxrwTeio.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Square_R3 op 02-10-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:00
Ook op Android nu eindelijk een simpele widget.

[ Voor 15% gewijzigd door guido66 op 02-10-2024 15:42 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjhx
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-04 09:48
Pr8hube schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:38:
[...]

Ja, ik, gemeld bij Volvo bij een wielwisseling. Het bleek dat ik steenslag had op 1 van de sensoren. Vervangen en probleem opgelost.

Groetjes,
Gerard
Exact dezelfde kwaal en oplossing. Het was wel een tijdrovende reparatie wat de bumper moest verwijderd worden.

PS2 LRDM MY2022 Moon 20" PPP + upgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kohen schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:47:
[...]

Ach hoort er allemaal bij. Ik rijd rond met een kraak piep ratel zucht puf en steun.
1 ding weet ik wel de lease zegt dat er niets met de auto aan de hand is. De monteur meld dat je gewoon kunt blijven rijden en de auto niet uit elkaar valt. Tenminste niet met die onderdelen, wel met je raamlijst (zie eerdere posts van mij)
Ik heb ook al een tijd de krakende achterassen, zoem bij 100km/u en een flinke kraak ergens rond de achterbank (heb 2 jaar lang gedacht dat het een maxi cosi was maar die is er nu uit). Voor mezelf geloof ik het wel maar ik vind het wel lullig voor degene die straks deze P2 koopt en gelijk met deze kwalen te maken heeft. Ik denk dat ik bij inleveren deze problemen meld bij de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

guido66 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:38:
Ook op Android nu eindelijk een simpele widget.
Hahaha ja inderdaad. Wel erg groot voor zo weinig informatie. Neemt mijjn halve scherm in beslag. 8)7
En het ziet er niet uit.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die app van scriptable ziet er wel beter uit, maar de info ververst op mijn toestel niet vaak genoeg. Benieuwd of de widget van Polestar zelf dat wel doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen

Zeker, in de begintijd diverse keren gehad. Sensoren vernieuwd, nieuwe contacten, probleem na een paar keer opgelost. Daarna nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
SirLenncelot schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:32:
Die app van scriptable ziet er wel beter uit, maar de info ververst op mijn toestel niet vaak genoeg. Benieuwd of de widget van Polestar zelf dat wel doet.
Ga daar met iOS maar niet van uit. Apple heeft in al haar wijsheid besloten dat widgets op willekeurige momenten worden geupdate. Dus dat zal de PS widget ook hebben. Er zit niet voor niks een timertje in de widget rechtsboven (tijd sinds laatste update).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Square_R3 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:57:
De meest recente (4.13.0) versie van de Polestar iOS app ondersteunt nu ook widgets.

Het begin is er, maar in vergelijking met de Scriptable Widget is die nog wel wat kaal.

Handig is wel, dat je links onderin meteen de locatie ziet.

[Afbeelding]
Daar kwam ik eigenlijk voor, fijn dat de eerste stap gezet is door polestar zelf maar het is toch bizar dat een enkele GitHub gebruiker ons al maanden eerder een veel mooiere widget gaf 8)7

Wel fijn dat het lockscreen probleem nu gelijk opgelost is :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KA0BiHKNDMgK5Gpi7alVHjmIejg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvClGHVBG2j1vcv8SP8fT6t6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Ga daar met iOS maar niet van uit. Apple heeft in al haar wijsheid besloten dat widgets op willekeurige momenten worden geupdate. Dus dat zal de PS widget ook hebben. Er zit niet voor niks een timertje in de widget rechtsboven (tijd sinds laatste update).
De auto geeft ook niet elke seconde data door toch? Lijkt mij prima als dat in een bepaalde interval geüpdatet wordt, zoals met de scriptable widget ook gebeurde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IL3aJLu5ut_r3IAw4_uP8Ellebc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvRIWVxT5b7q7593zwlmEc8R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 02-10-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeaXSXNMfilm2lpyW5zwKPHw4Ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gYNjyR4cOV6wXHZ6yf7VCen.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien toeval, maar ik zag de Polestar widget al een paar keer verversen terwijl de scriptable een paar uur achter loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 21:20
Is dit nu een acceptabele range?
Ik ben namelijk een beetje zoekende als het accupakket nog goed genoeg is.

Geladen tot 100% accu
Deze foto is gemaakt bij 7% accu
Eigenlijk alleen maar snelweg kilometers gemaakt en tussen de 95 en 110kmh gereden.
Totale gereden afstand 324km
Verbruik circa 20kwh / 100km

Het betreft een Polestar 2 2020 launch LRDM met performance pack.

Uitlezing bij de dealer doormiddel van VIDA geeft BECM geschatte gezondheidstoestand SOH 95%

Actuele km stand 128.000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqbR4R7Bz7qzRhcTyjsl-I7ILww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsRpxlOUcK8iYtOfinLJ1oTI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door zonnepaneelxl op 03-10-2024 09:56 ]

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

zonnepaneelxl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:49:

Geladen tot 100% accu
Eigenlijk alleen maar snelweg kilometers gemaakt en tussen de 95 en 110kmh gereden.

Uitlezing bij de dealer doormiddel van VIDA geeft BECM geschatte gezondheidstoestand SOH 95%

Actuele km stand 128.000

[Afbeelding]
Dat lijken mij, zeker voor een Lauch Edition, hele mooie cijfers. Er zijn dagen dat ik dat met mijn my2023 niet haal :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daar zou ik voor tekenen met mijn Launch edition inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Square_R3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:28
SirLenncelot schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:24:
[Afbeelding]
Misschien toeval, maar ik zag de Polestar widget al een paar keer verversen terwijl de scriptable een paar uur achter loopt.
Het exacte interval is niet helemaal duidelijk, maar onder andere bij het openen van de app via de widget wordt de timer weer op '0' gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
zonnepaneelxl schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:49:

Geladen tot 100% accu

Actuele km stand 128.000

[Afbeelding]
Ik vind 348km tegenvallen. Gisteren 225km gereden, met 100% koud gestart en kwam met 37% aan. 75% van de rit was Belgische snelweg en dus 128km/u op ACC gereden. Dat is 370km op 100%, wat ik bij deze temperaturen en de wat hogere snelheid tov Nederland toch een stuk beter vind dan wat jij haalt. Hogere snelheid doet erg veel.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 03-10-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
  • Laatst online: 28-10-2024
beebie121 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:08:
Ik rij sinds vrijdag de Polestar2. jemig wat ben ik hyped. Het rijd ontzettend lekker, super stil.
Wil de hele dag wel rijden hahaha.

Ik lees hier over ene 60k beurt, en iets met olie, wat doen ze dan? Ik dacht dat er geen echte beurten waren. En geen olie ofzo.
Ik heb hem niet via een leasemaatschappij maar zelf bij elkaar gespaard :) ben dus benieuwd wat ik kan verwachten.

Maar nogmaals, vind het echt een super dikke auto. Wat een genot!
Morgen mn eigen laadpaal, dat maakt het ook allemaal makkelijker.

Vrijdag naar de volvodealer dan gaan ze de app resetten zodat ik die kan instellen met de auto.
Ben heel benieuwd wat voor leuke dingen dat doet :)

zoals jullie lezen, ik ben echt superblij :D
Nice! ik snap dat je hyped bent, super fijne auto. Welke uitvoering/kleur heb je?

Momenteel rijd ik nu z'n twee maanden en 6000km met de PS2 Single motor standard range met plus & pilot in Magnesium. Heerlijke auto, inderdaad genieten om elke dag met deze auto te rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
MY2024 PS2 SMSR schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Nice! ik snap dat je hyped bent, super fijne auto. Welke uitvoering/kleur heb je?

Momenteel rijd ik nu z'n twee maanden en 6000km met de PS2 Single motor standard range met plus & pilot in Magnesium. Heerlijke auto, inderdaad genieten om elke dag met deze auto te rijden :)
Ik heb een single motor standaard range uit 22. Een zwarte :) Echt bruut mooi hahaha.
Ik heb geen pilot erop (ik neem aan dat dat echt parkeer assistent is, ik moet het zelf doen hahaha)
Iedereen die ik vertel dat ik een ps2 heb zegt ook wtf wat gaaf!! (buiten de oudere mensen zoals mn schoonpa en eigen pa, van welk merk is dat Polestar hahahaha)
Ben dr zo blij mee.
Morgen naar de dealer voor de app reset.

Gister mn laadpaal laten installeren. Dat is ook echt geweldig, veel minder laadstress (had ik ook niet echt hoor)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Het was me een waar genoegen hier de afgelopen 4 jaar met jullie de enkele dieptepunten (volledige brick na eerste OTA) en de hoogtepunten te delen. Echter, het is tijd om hier te vertrekken …. Maar dan wel in mijn nieuwe Polestar 4 😎!

Heel veel plezier met jullie Polestar 2’s en wellicht tot ziens bij de P4 sectie van Tweakers 👍

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

P2Hattem schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:32:
Het was me een waar genoegen hier de afgelopen 4 jaar met jullie de enkele dieptepunten (volledige brick na eerste OTA) en de hoogtepunten te delen. Echter, het is tijd om hier te vertrekken …. Maar dan wel in mijn nieuwe Polestar 4 😎!

Heel veel plezier met jullie Polestar 2’s en wellicht tot ziens bij de P4 sectie van Tweakers 👍
pics or it didn’t happen! ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:12
In het reistopic had ik deze gepost. Hoop dat jullie hem hier ook leuk vinden. Polestar doet t goed!

Reisverslag Veluwe - Valencia - Sevilla - Madrid

Auto - Polestar 2 Long Range Single Motor 82kwh
Max laadsnelheid - 205kw
Eerdere ervaring lange reizen: 1x in juni naar Pula in Kroatie

Afgelopen vrijdag ben ik ‘s nachts rond 04:00 vertrokken naar onze tussenstop in Frankrijk bij Clermont Ferrant (tesla charger) en +- 900km rijden.

Wat ik van vorige keer geleerd heb: je kunt je rit zo goed mogelijk plannen…. Maar het loopt nooit volgens plan dus ik rijd mijn accu vaak tot 20% en dan ga ik kijken waar ik moet laden. En oowja! Al die laadpassen… ik heb nu mijn MTC laaddruppel mee, mn tesla app en een anwb pas. That’s it.

Stop 1: Vanaf de veluwe gereden naar Aire de Phalempin Quest gereden. Geladen bij Engie. ‘S nachts kan je lekker doorrijden (135) alleen er stond gigantisch veel wind en had hem tegen dus het verbruik was 20.9 per 100 km. Ook deze Engie paal pakte niet de pieken die ik normaal kreeg waardoor het laden ongeveer 10 minuten langer duurde. Wel prima voorzieningen overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYH7UygttoWwSieJGOWlQ9z0ODQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xp3J07BNsOTLEmnPEv6gDfch.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzDZV9oE8g_m4GZWKhT_Dn0B0Qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqbYAxUAbvkzPK5R1SFXhgoh.jpg?f=fotoalbum_large

Stop 2: aire de vemars Quest - Fastned
De blaas van mijn vriendin zat vol en die wilde voor de ring voor parijs deze nog even geleegd hebben. En als ik stop en kan laden… dan doe ik dat. Dus hier geplast en gauw weer doorgegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9f3hSv-b5MWwq75ovwtKj0VtnUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypyNpePkxUHSdJeiyaw1BdiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_48MrObackyiLxQzwwZQc5EEeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T16yB2dbqZe2ihAdgXlcNVYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Stop 3: total energies - Orleans Saran.
Prima stop. Goede faciliteiten en goede laadsnelheden. Hier hebben we geluncht met de bolletjes en beleg die we in de koelbox altijd meenemen. Stop van +- 30 minuten en hierna lekker door. Ik had helaas geen foto maar de stop zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDKu3gh5GnrtmtYQkbniO79CuEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbrgAmjIQw2xHmkd5M9y25Jh.jpg?f=fotoalbum_large

Stop 4: Ionity - Montmarault
Ik haalde het echt NET wel, net niet naar mijn eindbestemming en moest de auto nog even aanprikken voor 5 minuutjes. Helaas moest je voor deze stop van de tolweg af. Vind ik in frankrijk toch een nadeel. Wat ik wel mooi vond is dat ze speciaal een plek voor aanhangers hebben gemaakt. Daar kunnen veel laadplaatsen nog wat van leren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3DQOi3teeCJo8KgXOVN3bAchcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMTEWIw57Uoqizd5odLnEVg5.jpg?f=fotoalbum_large

Stop 5: Tesla supercharger Clermont Ferrant
Ik probeer als ik stop altijd een hotel te kiezen naast een Tesla supercharger zodat je de volgende dag weer snel verder kan. Echter zag ik later in de recenties dat specifiek hier er vaak maar lage laadsnelheden worden gehaald en daar had ik ook last van. Ik haalde maar 35kw op een lege accu. Dus heb hem aan de overkant van de straat geparkeerd waar door engie 300kw palen stonden en die deden het perfect. Volladen tot 100% en op naar morgen! We kwamen aan om 14:00 en achteraf had ik mijn tussenstop last minute willen plannen want dan was ik nog 2 uurtjes verder gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CDfIcvlW2CbzrKrPsFH-9gCvSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NteR96tHlCDTXp8c1Eyd5c4C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5-E5DE_WH3jzQO7hAL1ok8wJZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fq0XqqT8c1iBgBe6L6U3IUm.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een lekkere eerste dag en de auto doet het perfect!

Dag 2, stop 1 - Tesla Supercharger Beziers
Supermooie snelweg vanaf Clermont Ferrant naar het zuiden met als hoogtepunt de brug bij Milau. Bij aankomst in Beziers stond er giga veel wind. Palen werken in tegenstelling tot de recensies op en top. Wij hebben ons vermaakt door rond te banjeren in de Decathlon die hier om de hoek is en er was ook een kraampje waar je een pannenkoek kon halen. Daar zeg ik geen nee tegen. Wat ik wel cool vond is dat hier een tesla met daktent stond. Je ziet het steeds meer maar ik vond dat echt wel gaaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHvppAt-pl2KRFJDKNsQgY40CNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrBIF0CmPJxumPzc3NPaRXId.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhE0VmzJEFvI0f6kq_azbYzN8rQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPLNbtgThPHu7Wvqln8GV4ey.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KJE4LP0sajg-vBREti1OeY2fx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTqL81lX9VUUOXozAtbGuFVY.jpg?f=fotoalbum_large

Dag 2, stop 2 - la roca village - Tesla Supercharger
De grens van Spanje over! Onze eerste keer in Spanje en wat ons gelijk opviel… zoveel tankstations aan de snelweg maar barweinig laders erbij. Tesla superchargers staan ook niet 1,2,3 langs de weg… bijvoorbeeld deze stop… bij een Outlet center, maar ik moet zeggen… dit vond ik eigenlijk wel supervet. We hebben hier gewoon 30/40 minuten lekker rondgelopen en gewinkeld. Toen we terugkwamen was de auto alweer voor 90% vol en heb me geen moment verveeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbJXdz99Gs__d97FtFDV2Jovo-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYbW3x52M6QIH7THoh9wHgkB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7R4IUYgTwETIzG9OwSgrVtkQds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxsWoqgUs7e5T3Tn6NMLjeQp.jpg?f=fotoalbum_large

Dag 2, stop 3 - Tesla Supercharger - Castellon
Deze stop wilden we maken om niet helemaal leeg aan te komen in Valencia. Er stonden heel veel V4 laadpalen maar ook deze keer niet 1,2,3 langs de snelweg. Hiervoor moest je ook 3km parallel rijden. De auto op de achtergrond is ook een nederlander. Super grappig. Je ziet echt heel weinig elektrische auto’s rijden en als ze elektrisch zijn is het 49 van de 50 keer een tesla. Het leuke van spanje is wel dat bij zo een stop altijd een dorpscafé zit waar een cappucino (echt lekkere) dan ook maar 1,60 kost. Toen deze op was was de auto weer voor 70% vol en ben ik met 54% aangekomen in valencia. Hier de auto geparkeerd in de garage en 3 dagen genoten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJqecsEceTyixpeHRzw0JHmueW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tjNDLkdqgvdH4mqXsRLdXXk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vR6X5JJxNv6j2BXPv_B7_P2cjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4aW4Gj9OP02Ql5yRPFnmRPL.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een fijne 2e dag, waarbij het verbruik net onder de 20 kwh per 100km lag. Ik ben goed door Spanje heen gekomen maar merk dat ik geneigd ben om van Tesla punt naar Tesla punt te rijden omdat je echt nog niet bij elke tankstation een paal van 300kw hebt staan.

Dag 3: 3 dagen later - van Valencia naar Sevilla:

Een aantal dagen heb ik een post gemaakt over mijn rit van de veluwe naar Valencia. Na hier 3 dagen te hebben overnacht zijn we doorgereden naar Sevilla. Een mooie trip van 600km waar je echt het binnenland van Spanje ontdekt.

We reden met 54% weg uit de parkeergarage van Valencia en had op ABRP gekeken dat de eerste stop bij een Tesla Supercharger in Canada Juncosa zou zijn. Hier zou ik echter volgens de boardcomputer met 0% aankomen. We waren net Valencia uit en langs de snelwegen zijn dan weinig snelladers meer te vinden. Behalve een Iberdrola in samenwerking met Porsche. Alleen de paal van Porsche werkte niet, en konden we maar max met 50kw laden. Even 15% erbij en door. (Als je daarop wacht duur het echt lang).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SNn4ieH4snXbSzgTTBOXIuS6so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63uEcEwby3BLDJDy4mlPajew.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3smXonY0X6zqwD6pEyKJJzMulU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nL00FuMO5PfAV8cYD99s72IE.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals in de vorige post aangegeven ben ik in Spanje toch geneigd om van Tesla Suc naar Tesla suc te rijden omdat ze een betrouwbaar netwerk hebben en altijd genoeg palen. Hier in Spanje vind je ook nog wel andere palen maar dan staat er er vaak maar 1tje van.

Eenmaal aangekomen op de Tesla Suc locatie met 15% aangeplugt. Van de 12 stalls waren er 8 aan het laden maar ik kreeg niet meer dan 67kw uit de paal. De spanjaarden om mij heen begrepen het niet maar vond het echt heel erg lang duren. Overigens merk ik wel dat echt 99% elektrisxhe auto van Tesla is en echt een paar andere merken. Ook veelal zakenlui die er in rijden en niet mensen op sneakers zoals ik haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuuMHlnuNbqHBfItBrFdgBOTSos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LW2xWT1jASFgsRfSVDDhSYPh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qulTQ31iJ2pbFNilD4hAyIjP9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lpcvO4RkFriRL2XYR9B1Q9dX.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk ben ik na een plaspauze maar doorgereden omdat het met 67kw gewoon echt niet opschiet. Zoekend naar een andere lader kwamen we 30km verder een BP puls tegen van 300kw maar er waren maar 2 stalls. We zijn toch maar gaan rijden.

Onderweg zagen we dat er 1 stall in gebruik was genomen en dan gaat toch de irritatie opspelen, het zal toch niet dat die andere nu voor je neus weggekaapt wordt en je nog langer moet gaan wachten….

Letterlijk 50m voordat we er waten plugt iemand zijn auto in de andere stall en we baalden letterlijk als een stekker. Nu snap ik waar die woordspeling vandaan komt. Ik reed er naartoe en vroeg hoelang de andere lader nog moest, en hij zei… ga maar… ik ben al wel klaar. Daar was ik echt super blij mee want eindelijk hadden we een paal die maximale snelheid kon laden. Omdat er een burgerking bij zat en het inmiddels al 14:00 was hebben we even gelunched en de auto tot 80% volgeladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfdPmNQndLt5YlJivc0r1ccabyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmzjITMRK1ohjE8g8zFc6yk7.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna lekker 125 cruise control door het binnenland van Spanje. Je komt echt geen reet tegen. Snap niet dat mensen hier kunnen leven. Verlaten tankstations en restaurants staan er allemaal. Volgende stop was Ionity met niks er omheen. 35 graden alsnog zonder schaduwplek. Dat was wel even afzien. Ik had met 70% genoeg om de volgende stop in Sevilla te halen zodat we de auto nog vol konden gooien voordat we sevilla in reden. Ik heb dus tot 70% geladen en weg was ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azeZdncJ9U0bERBqfjAvBHnVelE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WWuq1GOVfsHyZn3AQVhHu4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is trouwens wel een hele goede tip. Als je google automotive hebt…. Voer je volgende stop alvast in en dan rekent hij uit met hoeveel procent je aankomt. Soms staat er dan: -10% en dat loopt op totdat je 5-10% hebt. Dat is best accuraat naar mijn idee.

We vonden het best vervelend dat we met 54% zijn weggereden uit Valencia en in de ochtend toch problemen hadden met trage laadstations dus besloten om in Sevilla de auto bij een goede spot nog vol te gooien. Dit was bij een Outlet Store, en ik had het idee om hem tot 80% vol te gooien maar waren lekker aan t shoppen en toen we terug kwamen was hij al 90%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb0WO7ffokDjkrv26qIiKprqMRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVSxgArAtWJfiIfQ0XlG0bZd.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben in Sevilla uiteindelijk de auto met 88% geparkeerd zodat we onze volgende route naar Madrid makkelijk kunnen beginnen zonder tijdverlies.

Opvallendheden: weinig echte snelladers langs de snelweg. 50kw vind ik echt traag.
Mijn MTC badge heeft nog nooit geweigerd. Ook niet bij Iberdrola waar ik in dit forum wel slechte verhalen over hoor.

Het was een prima rit. Alleen vol aankomen of een lader op plaats van bestemming is aan te raden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
Rvzoggie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:17:
Eenmaal aangekomen op de Tesla Suc locatie met 15% aangeplugt. Van de 12 stalls waren er 8 aan het laden maar ik kreeg niet meer dan 67kw uit de paal.
Is een V2 site zo te zien, dus max 150kW maar dan wel gedeeld.
Ik zie dat je naast een ander staat, dus als hij bijv 3A heeft en jij pakt 3B, dan mag je die 150 delen.
Daarom is het bij een V2 site altijd het beste om een gaatje open te laten tussen de auto's zodat je wel de volle 150 kan krijgen.
Leuk verslag verder d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
Wellicht domme vraag, maar een mtc is multi tank card?
Heb nu kaart van laadkompas, e-flux en de tesla app uiteraard. Is het dan handig/goed om nog een myc aan te vragen? Heb alleen nog maar thuis/werk geladen en bij tesla. Ben beetje angstig dat een kaart het niet (goed) doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

beebie121 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:00:
Heb nu kaart van laadkompas, e-flux en de tesla app uiteraard. Is het dan handig/goed om nog een myc aan te vragen? Heb alleen nog maar thuis/werk geladen en bij tesla. Ben beetje angstig dat een kaart het niet (goed) doet.
Ik heb in t begin ook 6 passen gehad, onder t mom van een slimme meid is voorbereid. Uiteindelijk 4 weg gegooid, de lease-pas en de plugsurfing pas heb ik nog, één van die twee doet het altijd. Ook in Frankrijk, België en de UK.

Snap het gevoel dus heel goed maar in de praktijk ben ik nog nooit in de steek gelaten met deze combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
P2Hattem schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:32:

Zo dan! Dat doe je goed! Maar niet je 5 jaar vol gemaakt… bedankt voor het delen van de ups en downs! Ik ga nog een jaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Pixeltje schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

De lease-pas en de plugsurfing pas heb ik nog, één van die twee doet het altijd.
Mijn Ayvens/Travelcard pas is van Plugsurfing. Althans zo zie ik op de laad-overzichten in de app. Kan me voorstellen dat je dan eerder kans loopt dat juist beide het niet doen bij een paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

SirLenncelot schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Mijn Ayvens/Travelcard pas is van Plugsurfing. Althans zo zie ik op de laad-overzichten in de app. Kan me voorstellen dat je dan eerder kans loopt dat juist beide het niet doen bij een paal.
Ja dan zou ik nog een andere nemen. Ik weet niet via welke provider Terberg/Arval loopt. Heb 2 of 3 keer gehad dat die pas geweigerd werd, zou ook zomaar aan de paal hebben kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
SirLenncelot schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Waar zie je dat? Want volgens mij zijn Travelcard en Plugsurfing echt twee verschillende aanbieders. Ik heb in Frankrijk ook al meegemaakt dat mijn Travelcard het niet deed en de Plugsurfing pas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

beebie121 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:00:
Anwb of Shell pas. Die doen het bijna overal.

Onze multitravelcard is ook van Shell, hele vakantie in Frankrijk niks anders nodig gehad.

1x deed hij het niet, maar daar kon je ook met een creditcard betalen en dat deed het ook niet. Dus dat zal aan de paal gelegen hebben (bij een hyper marche).

Tesla is wel los overigens, maar dat kan je ook ter plekke nog regelen.

No signature required.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pr8hube
Met een lichtgewicht caravan een vakantietocht gemaakt door België en Frankrijk; Ardennen > de Tarn > Middelandse zeekust en via de route-du-soleil weer terug.
Mijn ervaringen zijn:
- een Polestar 2 i.c.m. een lichte caravan (< 750 kg) is goed te doen. Verbruik is, als je netjes rijdt, ongeveer 25 ~30 kWh per 100 km. We hebben zo’n 200 km per etappe van laadpaal naar laadpaal gereden.
- altijd de Plugsurfing kaart, met korting, kunnen gebruiken behalve 1 keer. Toen mijn backup een Chargemap gebruikt maar met een creditcard had ook gekund.
- 1 op de 4 keer de caravan moeten afkoppelen. Voornamelijk bij Ionity en een paar keer bij Tesla. Ook een paar keer kunnen smokkelen door 2, achter elkaar liggende, oplaad posities te bezetten om te laden. Uiteraard alleen als er voldoende vrije plekken waren.
- veel regen gehad en Ionity laadpalen zijn niet overdekt. Als je dan de caravan moet afkoppelen en de 1e laadpaal blijkt niet te werken ben je zeiknat voordat het laden start.
- een paar keer opgeladen bij obscure laadpalen in kleine dorpjes ging perfect met de PS pas. Hele andere ervaring dan een paar jaar geleden in Italië. Al het laden gaat sowieso tegenwoordig veel soepelere dan een aantal jaren geleden. Het doet-tie-het-wel, doet-tie-het-niet momentje ben ik wel kwijt. Heb veel meer vertrouwen.
- vooruit plannen met ABRP gedaan en vooral gezocht naar “aanhanger vriendelijke opladers”. Maar ook regelmatig het plan losgelaten en via Google maps naar laadpalen genavigeerd.
- op de terugweg, over de route-du-soleil, een tegenwind van 30 tot 40 km/hr. Dan stort de range toch wel in. Verbruik gaat dan tot boven de 35 kWh tot zelfs 40 kWh per 100 km.
Even een paar pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXaZBZBobkYrlTpPVid1JDlVd_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRGQiXgunyqqP6eNoijwPtfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fg1_FbtAhBDOwqA0MJFtFVxrR8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AgoV1VXUfGHppAXOPYrgEfY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 16:55
Volgend jaar gaan wij voor het eerst een lange reis maken met de caravan. We hebben de Polestar pas sinds kort, nog geen twee maanden. We hebben twee kortere trips met caravan gemaakt, ca. 150 km. Het is een caravan die max. 1000 kg. mag wegen. Het verbruik is inderdaad erg afhankelijk van wind. Het gemiddelde was zo'n 33 kWh/100km.

Welke snelheid heb je aangehouden op deze tocht? Ik denk zelf zo'n 90km/h aan te houden, en soms achter een vrachtwagen te hangen. Dat scheelt enorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRdePfZ2Q8WRHR3CpFTVsNBaxkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgDKxpFz6ZQ4qCvUTj9rDqMx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een Polestar 2 Long Range Dual Motor Launch Edition (jaja, ik verzin ze ook niet :P ) uit 2020 met 140.000 km op de teller. Mijn indruk was positief, ik vond bij bepaalde wegen wel de banden wat gehorig, maar dat bleken winterbanden te zijn (19" Pirelli met ±5mm profiel).

Nu hoorde ik alleen van de garage (hij staat niet bij Volvo/Polestar zelf te koop) dat de accu 160.000 km garantie heeft, ik had 180.000 km in mijn hoofd zitten en met de 25.000 km die ik jaarlijks rijd dacht ik: dat is dus ruim 1,5 jaar nog. Maar nu blijkt het dus eerder 10 maanden te zijn, dat vind ik toch wel krap.

Wel is het zo dat deze scherp geprijsd staat en als ik onder de zeg 100k km wil blijven ga je al over de 30k heen voor verder dezelfde auto.

Auto gaf 2 waarschuwingen: 1. service interval verlopen (nemen zij op zich voor aflevering) en 2. exterieur audiosysteem error, maak werkplaats afspraak. Ik heb het topic al doorgespit en zo te zien heeft dat met de AVAS te maken en niks meer, dus daar kan ik wel mee leven.

Verder is het zo dat deze garage alleen 12 maanden bovag garantie geeft, dus als er iets stuk gaat dan kan ik alleen bij hun terecht en niet bij Volvo/Polestar dealers.

De auto staat voor €26.500 te koop en mijn andere keuze zou anders een VW ID.3 58 kWh zijn die 5k goedkoper is en 95k km gelopen heeft met verder zelfde garantievoorwaarden.

Hoe kijken jullie naar zo'n 2020 eerste model met deze km-stand voor een particulier? Veilige keuze of toch een beetje oppassen? Ik vind hem wel beter rijden dan de ID.3 en de grotere accu is primair wat mij trekt (ik moet weleens 260-300 km op een dag rijden en in de winter met de ID.3 schijnt dat een uitdaging te zijn). Maar ook was ik onder de indruk van het audiosysteem, de integratie met Apple CarPlay en ik vind zo'n 'cocon/cockpit' wel heel prettig eigenlijk. Wat ik wel minder vond is de 360 camera die je niet samen met de achteruitrijcamera kan tonen, waarschijnlijk vanwege het rechtop scherm, maar de 360 is dan wel weer lekker groot.

Is er overigens ergens nog een prijslijst te vinden van de opties die zo'n Launch Edition zou moeten hebben? Het is een origineel NL auto uit de lease. Ik heb wel de nodige opties ontdekt: panoramadak, H/K audio, stoelverwarming ook achter, Pilot Assist (met druk op pijltje naar rechts op het stuur), elektrische achterklep, verwarmd stuurwiel.
Maar er zijn ook een paar opties die mij niet direct zijn opgevallen of ik niet heb kunnen checken: dodehoek detectie, warmtepomp en Digital Key.

Volgens de optielijst van de garage staat er geen warmtepomp bij, en volgens EV DB lijkt het ook niet standaard, maar afgaande op de packs op de Polestar website is dat onderdeel van het Climate Pack waar ook de stuurwiel- en achterbankverwarming onder vallen. Mag ik er dan blind vanuit gaan dat met die laatste 2 opties er ook een WP op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8hube
antonrops schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:39:
Volgend jaar gaan wij voor het eerst een lange reis maken met de caravan. We hebben de Polestar pas sinds kort, nog geen twee maanden. We hebben twee kortere trips met caravan gemaakt, ca. 150 km. Het is een caravan die max. 1000 kg. mag wegen. Het verbruik is inderdaad erg afhankelijk van wind. Het gemiddelde was zo'n 33 kWh/100km.

Welke snelheid heb je aangehouden op deze tocht? Ik denk zelf zo'n 90km/h aan te houden, en soms achter een vrachtwagen te hangen. Dat scheelt enorm.

[Afbeelding]
We hebben zo’n 90~100 km/hr. gereden en soms 110 km/hr. Zoveel mogelijk “go with the flow” met de vrachtwagens. Als ze je gaan inhalen, rij je te langzaam, als je ze inhaalt, rij je te hard. ;)

Gerard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8hube
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:25:
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een Polestar 2 Long Range Dual Motor Launch Edition (jaja, ik verzin ze ook niet :P ) uit 2020 met 140.000 km op de teller. Mijn indruk was positief, ik vond bij bepaalde wegen wel de banden wat gehorig, maar dat bleken winterbanden te zijn (19" Pirelli met ±5mm profiel).

Nu hoorde ik alleen van de garage (hij staat niet bij Volvo/Polestar zelf te koop) dat de accu 160.000 km garantie heeft, ik had 180.000 km in mijn hoofd zitten en met de 25.000 km die ik jaarlijks rijd dacht ik: dat is dus ruim 1,5 jaar nog. Maar nu blijkt het dus eerder 10 maanden te zijn, dat vind ik toch wel krap.

Wel is het zo dat deze scherp geprijsd staat en als ik onder de zeg 100k km wil blijven ga je al over de 30k heen voor verder dezelfde auto.

Auto gaf 2 waarschuwingen: 1. service interval verlopen (nemen zij op zich voor aflevering) en 2. exterieur audiosysteem error, maak werkplaats afspraak. Ik heb het topic al doorgespit en zo te zien heeft dat met de AVAS te maken en niks meer, dus daar kan ik wel mee leven.

Verder is het zo dat deze garage alleen 12 maanden bovag garantie geeft, dus als er iets stuk gaat dan kan ik alleen bij hun terecht en niet bij Volvo/Polestar dealers.

De auto staat voor €26.500 te koop en mijn andere keuze zou anders een VW ID.3 58 kWh zijn die 5k goedkoper is en 95k km gelopen heeft met verder zelfde garantievoorwaarden.

Hoe kijken jullie naar zo'n 2020 eerste model met deze km-stand voor een particulier? Veilige keuze of toch een beetje oppassen? Ik vind hem wel beter rijden dan de ID.3 en de grotere accu is primair wat mij trekt (ik moet weleens 260-300 km op een dag rijden en in de winter met de ID.3 schijnt dat een uitdaging te zijn). Maar ook was ik onder de indruk van het audiosysteem, de integratie met Apple CarPlay en ik vind zo'n 'cocon/cockpit' wel heel prettig eigenlijk. Wat ik wel minder vond is de 360 camera die je niet samen met de achteruitrijcamera kan tonen, waarschijnlijk vanwege het rechtop scherm, maar de 360 is dan wel weer lekker groot.

Is er overigens ergens nog een prijslijst te vinden van de opties die zo'n Launch Edition zou moeten hebben? Het is een origineel NL auto uit de lease. Ik heb wel de nodige opties ontdekt: panoramadak, H/K audio, stoelverwarming ook achter, Pilot Assist (met druk op pijltje naar rechts op het stuur), elektrische achterklep, verwarmd stuurwiel.
Maar er zijn ook een paar opties die mij niet direct zijn opgevallen of ik niet heb kunnen checken: dodehoek detectie, warmtepomp en Digital Key.

Volgens de optielijst van de garage staat er geen warmtepomp bij, en volgens EV DB lijkt het ook niet standaard, maar afgaande op de packs op de Polestar website is dat onderdeel van het Climate Pack waar ook de stuurwiel- en achterbankverwarming onder vallen. Mag ik er dan blind vanuit gaan dat met die laatste 2 opties er ook een WP op zit?
De “launch edition” is altijd met dual motor en long range. Dus die info is duurdoenerige van de verkoper. En heeft ook altijd alle opties van het pilot pakket en plus pakket, m.u.v. de warmtepomp. Sommige series hadden geen dab+ en voetsensor voor de achterklep vanwege de chip schaarste toen.
De enige extra optie was het performance pakket te herkennen aan de goudkleurige ventieldopjes.
De batterij zou je ergens kunnen laten testen. Dat zou ik zeker doen want de kwaliteit van de batterij zou wel eens erg afhankelijk kunnen zijn van het rij- en laadgedrag van de vorige eigenaar.
Overigens vind ik de ID3 geen vergelijking t.o.v. de PS2.

Groetjes,
Gerard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Pr8hube schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

De “launch edition” is altijd met dual motor en long range. Dus die info is duurdoenerige van de verkoper. En heeft ook altijd alle opties van het pilot pakket en plus pakket, m.u.v. de warmtepomp. Sommige series hadden geen dab+ en voetsensor voor de achterklep vanwege de chip schaarste toen.
De enige extra optie was het performance pakket te herkennen aan de goudkleurige ventieldopjes.
De batterij zou je ergens kunnen laten testen. Dat zou ik zeker doen want de kwaliteit van de batterij zou wel eens erg afhankelijk kunnen zijn van het rij- en laadgedrag van de vorige eigenaar.
Overigens vind ik de ID3 geen vergelijking t.o.v. de PS2.

Groetjes,
Gerard
Warmtepomp was er toen nog niet. Wel had je nog homelink om je garagedeur te openen. Ik zou ook even checken welke software versie je hebt. Als de auto al twee of meer OTAs heeft gemist, dan moet hij eerst naar de Volvo garage voor een update. Software zou 3.x moeten zijn. Die CarPlay gebruik ik trouwens nooit want de geïntegreerde Google Maps is zoveel beter. Maar als je veel Apple apps gebruikt dan is het wel handig. Verder ook even kijken of je SIM kaart nog actief is. Volgens mij hebben alle Launch editions een abonnement tot 2026 gekregen (3 jaar verlenging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
JTHZZ schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:17:
[...]

Die CarPlay gebruik ik trouwens nooit want de geïntegreerde Google Maps is zoveel beter.
Als AppleMaps nu eens de SoC kon uitlezen van de wagen... https://support.apple.com...e/iphone/iphc5e3a4b4b/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
JTHZZ schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:17:
[...]

Warmtepomp was er toen nog niet. Wel had je nog homelink om je garagedeur te openen. Ik zou ook even checken welke software versie je hebt. Als de auto al twee of meer OTAs heeft gemist, dan moet hij eerst naar de Volvo garage voor een update. Software zou 3.x moeten zijn. Die CarPlay gebruik ik trouwens nooit want de geïntegreerde Google Maps is zoveel beter. Maar als je veel Apple apps gebruikt dan is het wel handig. Verder ook even kijken of je SIM kaart nog actief is. Volgens mij hebben alle Launch editions een abonnement tot 2026 gekregen (3 jaar verlenging).
Thanks! Software versie ben ik vergeten naar te kijken. En ja, ik ben ook wel van plan om Google Maps te gebruiken hoor en dat is ook iets wat me aanspreekt aan deze auto, maar ben nu eenmaal Apple CarPlay gewend dus was het ook tijdens de proefrit even het makkelijkst om de kabel aan te sluiten voor zowel navi als het testen van de audio. Bij de SIM kaart zag ik LTE staan linksboven. En evt. een abo afsluiten vind ik ook geen ramp, bij VW zag ik dat je €135 voor 2 jaar betaalt, prima vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Was dat niet iets van CarPlay 2.0 wat nog gaat komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66

AVAS moet werken, anders APK afkeur. Moeten ze gewoon voor je oplossen. Bij dit bouwjaar was er nog geen WP. Performance pakket heeft gele gordels, wat makkelijker te zien dan de ventieldopjes.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:08:
[...]

Was dat niet iets van CarPlay 2.0 wat nog gaat komen?
Is al sinds iOS17 een optie maar ligt bij de autofabrikant om te ondersteunen. Volgens mij Ford Mach-E en een paar BMW's hebben het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
guido66 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:32:
[...]

AVAS moet werken, anders APK afkeur. Moeten ze gewoon voor je oplossen. Bij dit bouwjaar was er nog geen WP. Performance pakket heeft gele gordels, wat makkelijker te zien dan de ventieldopjes.
Klopt inderdaad! Toch werkte het bij heel veel niet destijds bij oplevering. Ik heb het er zelfs apart op laten zetten, omdat ik het heel eng vond rijden in de stad. Niemand die je hoorde aankomen.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik heb de iphone houder uit de polestar weten te krijgen.
Bij mij bleef ie niet goed hangen. En het laden viel af en toe uit.
https://nl.aliexpress.com...LZUx&gatewayAdapt=glo2nld

Ik zie dat ie ook niet meer beschikbaar is bij deze winkel op aliexpress, ga proberen geld terug te krijgen. Zal niet meevallen.

Iemand andere tips voor een goede houder ? Heb de brodit ook gebruikt maar die viel tijdens de rit langzaam van het scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
kevertje1977 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:02:

Ik zie dat ie ook niet meer beschikbaar is bij deze winkel op aliexpress, ga proberen geld terug te krijgen. Zal niet meevallen.

Iemand andere tips voor een goede houder ? Heb de brodit ook gebruikt maar die viel tijdens de rit langzaam van het scherm.
Al 4 jaar lang tevreden met Phoneside (zoek maar 's in t topic).

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
kramon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Al 4 jaar lang tevreden met Phoneside (zoek maar 's in t topic).
En die phoneside had ik maar die viel uiteindelijk van het scherm omdat de lijm-laag die het scherm niet beschadigd uiteindelijk los liet.
Dus voor mij viel die af, heb het 3 maanden geprobeerd maar iedere keer lag de telefoon op de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:44

Ik rij nu al 4 jaar een Launch Edition (met nu 139K op de teller). Let vooral op het rateltje bij afremmen op de motor. Hoor je een ratel, dan heb je slijtage op de aandrijfassen/wiellagers. Momenteel staat mijn auto op de planning bij de Volvogarage voor een derde(!!) keer rondje aandrijfassen vervangen. Die zou ik niet graag zelf voor m'n rekening krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps2wout
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 09:32
kevertje1977 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:02:

Check deze eens, werkt goed in mijn ps2. Die klem is stevig zat voor een iPhone etc.

https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Johnbeer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Ik rij nu al 4 jaar een Launch Edition (met nu 139K op de teller). Let vooral op het rateltje bij afremmen op de motor. Hoor je een ratel, dan heb je slijtage op de aandrijfassen/wiellagers. Momenteel staat mijn auto op de planning bij de Volvogarage voor een derde(!!) keer rondje aandrijfassen vervangen. Die zou ik niet graag zelf voor m'n rekening krijgen...
Dat is een heel goed punt! Heb ik bij de proefrit niet bewust op gelet en ook niet direct opgevallen. Is het een duidelijk rateltje of moet je best wel goed je oor te luister leggen?

En heb jij de verlengde garantie of was het uit coulance cq. onder de noemer van "deugdelijk product" dat ze deze reparaties voor hun rekening nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:44
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Dat is een heel goed punt! Heb ik bij de proefrit niet bewust op gelet en ook niet direct opgevallen. Is het een duidelijk rateltje of moet je best wel goed je oor te luister leggen?

En heb jij de verlengde garantie of was het uit coulance cq. onder de noemer van "deugdelijk product" dat ze deze reparaties voor hun rekening nemen?
Het begint met een zacht rateltje, het best hoorbaar in de laatste paar meters voordat de auto tot stilstand komt. En bij beginnende slijtage vaak alleen hoorbaar als het aandrijfgedeelte nog niet is opgewarmd. Uit ervaring weet ik dat het geluid wel steeds beter hoorbaar wordt in de loop van de tijd.

In mijn geval betreft het een leaseauto. Mij lijkt de abnormaal snelle slijtage duidelijk een produktfout en ik vermoed dat het Polestar garantie is, maar ben wel benieuwd hoe ze nu met de 3e vervanging omgaan. Je leest op dit forum meer gelijksoortige ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:00
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Thanks! Software versie ben ik vergeten naar te kijken. En ja, ik ben ook wel van plan om Google Maps te gebruiken hoor en dat is ook iets wat me aanspreekt aan deze auto, maar ben nu eenmaal Apple CarPlay gewend dus was het ook tijdens de proefrit even het makkelijkst om de kabel aan te sluiten voor zowel navi als het testen van de audio. Bij de SIM kaart zag ik LTE staan linksboven. En evt. een abo afsluiten vind ik ook geen ramp, bij VW zag ik dat je €135 voor 2 jaar betaalt, prima vind ik.
Ik gebruik Apple Carplay veel omdat ik Qobuz audio streaming gebruik wat helaas geen app is in de playstore op de Polestar. Het valt me op dat met Apple Carplay de geluidskwaliteit echt veel beter is dan via Bluetooth.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
AteZ schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Ik gebruik Apple Carplay veel omdat ik Qobuz audio streaming gebruik wat helaas geen app is in de playstore op de Polestar. Het valt me op dat met Apple Carplay de geluidskwaliteit echt veel beter is dan via Bluetooth.
Ja dat klopt, ik zweer bij bekabeld. Al is het volgens mij niet zozeer Apple CarPlay, want ik heb ook een Lexus IS 300h gehad met Mark Levinson audio, die had nog lang geen Apple Carplay/Android Auto maar wel BT en gewoon USB (en een cd-wisselaar!! :P ). BT klonk zoals je een MP3'tje van 1999 gewend bent terwijl via USB het echt vele malen beter klonk. Ik heb albums die ik op CD had vergeleken met USB en daar kon ik geen verschil in horen, maar BT zeker wel. En destijds was dat voor mij deels MP3, deels FLAC vanaf een USB-stick, maar ook later streaming Apple Music vanaf mijn telefoon.

Anyway, even een update: hoewel ik onder de indruk was van de Polestar 2 qua rijgedrag, afwerking en algehele beleving, heeft het feit dat we net een probleemauto ingeleverd hebben en ik vanuit verschillende hoeken toch wel wat dingetjes meekreeg over wat probleempjes die zich voor kunnen doen bij een P2 én het gebrek aan langdurige garantie (vaak of een paar maanden verlengde garantie of alleen standaard bovag garantie wat niet alles dekt), hebben wij toch voor een andere auto gekozen. Het is dat we gewoon meer zekerheid wilden en nu hebben we voor krap 10k meer een demo Model 3 highland gekocht met nog ruim 3,5 jaar garantie. Geen LR maar de enorme slag in efficiëntie heft dat tov een P3 LR DM praktisch op. Het was dus puur een garantie dingetje, niet alleen die op papier staat, maar ook de grotere zekerheid die je met een wat nieuwere auto hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Op deze opname is het geluid goed te horen:
YouTube: Polestar 2 rear drive shaft tick.
Johnbeer schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Voor de 3e keer :o Zijn dit telkens dezelfde aandrijfassen?

De mijne is hiervoor onlangs aan de beurt geweest (LRDM; circa 50k km op de teller). Rateltje was er al een tijdje, dus na hier op het forum gelezen te hebben dat het de aandrijfassen zouden zijn heb ik de dealer gebeld. Deze was eerst wat terughoudend over of het een bekend probleem zou zijn, maar wou na overleg met een monteur toch een proefrit & diagnose stelling + eventuele reparatie inplannen i.p.v. enkel een proefrit. Monteur gaf tijdens de proefrit snel genoeg aan dat het inderdaad de aandrijfassen of de aandrijfmotor zou zijn. Reparatie heeft 3-4 dagen geduurd. Onder garantie / coulance van Polestar zijn beide aandrijfassen achter en de wielnaven vervangen. De nieuwe onderdelen waren volgens de monteur niets anders dan de originele waarmee de problemen zijn ontstaan, dus ik heb hem gevraagd of het probleem dan niet opnieuw zou kunnen optreden. Hij gaf aan dat dit zelden voor zou komen en dat het mogelijk te maken heeft met de rijstijl, maar dat hij dit niet hard kon maken. Zou in mijn geval de oorzaak niet mogen zijn (tenzij mijn vriendin als een malle rijdt als ik er niet bij ben :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik had vandaag mijn hart in mijn keel en de schrik van mijn leven in de polestar. Op een kruising waar twee tegengestelde rijrichtingen tegelijk groen krijgen (dus ik sla linksaf als de auto die me tegemoet komt doet dat ook, we kruisen elkaar voorlangs dus) schiet de auto ineens in paniek vol op de rem. Stond dus midden op een kruising ineens stil. Gelukkig reed er niemand achter me want die was gegarandeerd achterop gereden.

Geen idee wat er aan de hand was nu, want ik rij elke week twee keer op die kruising voor de afgelopen twee jaar. Zou het te maken kunnen hebben met de (hoogst irritante) melding die de auto geeft over dat de parkeersensoren niet werken? Daarvoor gaat hij over anderhalve week naar de garage, want de sensoren zijn niet ‘vies’ zoals de auto aangeeft maar vermoedelijk gewoon stuk.

Ik ben goed geschrokken in ieder geval, hoeft van mij niet nog een keer dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Pixeltje Ik snap heel goed dat je daarvan schrikt. Helemaal tot stilstand is ook wel heftig dat heb ik nog niet gehad in ieder geval. Heb jij een pilot park?

Kan overigens ook wel een duit in dit zakje doen. Op de A1 bij Deventer wordt flink gewerkt en zijn er allerlei extra gele lijnen op de weg. Dan raakt de P2 een beetje in de war met zelf bijsturen waarna de auto opeens in de ankers gaat voor het verkeer links of rechts. Afgelopen maandag nog gehad.

Geen volledige stilstand dus maar de auto slingert er wel even van. Ook geen ontspannen moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

SirLenncelot schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 06:23:
@Pixeltje Ik snap heel goed dat je daarvan schrikt. Helemaal tot stilstand is ook wel heftig dat heb ik nog niet gehad in ieder geval. Heb jij een pilot park?

Kan overigens ook wel een duit in dit zakje doen. Op de A1 bij Deventer wordt flink gewerkt en zijn er allerlei extra gele lijnen op de weg. Dan raakt de P2 een beetje in de war met zelf bijsturen waarna de auto opeens in de ankers gaat voor het verkeer links of rechts. Afgelopen maandag nog gehad.

Geen volledige stilstand dus maar de auto slingert er wel even van. Ook geen ontspannen moment.
Hmmja wat ze pilot lite noemen, omdat er ineens chips tekort waren.

Botsvermijdende technologie is natuurlijk super, maar in de verkeerde situaties ook hopeloos. Ik heb lane assist eigenlijk altijd uitstaan om onder andere die reden. (En ik werk in de beton en wegenbouw, dus die gele lijnen zie ik heel vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Ik vind de huidige softwareversie (3.1.9) toch wel erg buggy. Apps als Spotify worden net iets te vaak afgesloten op de achtergrond wanneer je bijvoorbeeld een bestemming in Maps aan het invoeren bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd vaak last van het feit dat de radio niet werkt. Als ik naar de app ga staat er dat er geen zenders te vinden zijn. Als ik dan een zender aantik gaat die toch spelen. Ga ik daarna terug naar Google Maps stopt de radio weer☹️. Reset van het systeem geeft kortdurend verbetering. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
DutchBB schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:25:
Ik heb de laatste tijd vaak last van het feit dat de radio niet werkt. Als ik naar de app ga staat er dat er geen zenders te vinden zijn. Als ik dan een zender aantik gaat die toch spelen. Ga ik daarna terug naar Google Maps stopt de radio weer☹️. Reset van het systeem geeft kortdurend verbetering. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb de laatste tijd ook dat meerdere 'apps' tegelijk problemen geeft. Het lijkt erop dat het verouderde systeem tegen de limieten van zijn kunnen aan loopt. Of misschien is het wat @Koekhapperrr aangeeft dat de laatste software-release wat buggy is....

Het melden van een verkeerssituatie in Waze heeft er al enkele keren voor gezorgd dat AudioWagon zijn connectie met de USB flashdrive verliest en dus stopt met het afspelen van muziek.
Een route-herberekening van Google maps heeft onlangs al eens een stop met afspelen van de DAB radio tot gevolg gehad.

Het wordt er niet stabieler op zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
In mijn ogen is de software altijd wel wat buggy geweest, ik heb regelmatig geen geluid bij het wegrijden totdat ik mijn knipperlicht aan zet, als ik spotify aan heb en ga na de radio, opent die of spotify gewoon of de radio gaat aan met het geluid van Spotify er nog doorheen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Ik zie net op YT dat de MY2025 19inch wieldoppen zijn. OMG. Wie heeft dat bedacht daar bij polestar?

[ Voor 21% gewijzigd door Lumics op 11-10-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
sinds deze week zie ik op mijn navigatiescherm (bijna) alle oplaadpunten staan, evenals de bezetting van de laadpunten. Na een snelwegrit vandaag viel me op dat het overzicht bij lange na niet compleet is. Zelfs Fastned-oplaadstations langs de A12 werden niet weergegeven. Ook Tesla superchargers ontbreken en dat vind ik echt een gemiste kans. Misschien volgen die nog??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
poolster schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:33:
sinds deze week zie ik op mijn navigatiescherm (bijna) alle oplaadpunten staan, evenals de bezetting van de laadpunten. Na een snelwegrit vandaag viel me op dat het overzicht bij lange na niet compleet is. Zelfs Fastned-oplaadstations langs de A12 werden niet weergegeven. Ook Tesla superchargers ontbreken en dat vind ik echt een gemiste kans. Misschien volgen die nog??
Kijk eens in je betalingsfilter, of daar non Tesla supercharging aan staat. Ik zie ze wel, dacht ik.

Edit: Ik leek bv. de Tesla laadplekken aan de A17 bij Roosendaal te zien, maar als je dicht in de buurt komt zijn het de 17 palen in de omgeving samengevoegd. |:( En die van Tesla zie je idd niet.

[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 14-10-2024 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Overigens zag ik pas nu dat ook Fastned als filteroptie erbij gekomen is. Als je dan geen verrassingen wilt op je reis door Europa zet je je filter op Ionity, Fastned en Tesla..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Niet online
Als ik in Google Maps zocht naar laadpalen gaf hij aan dat hij niks kon vinden. Op het XC 40 forum gevonden dat in Maps uitloggen en weer inloggen met QR code kon helpen. En inderdaad alles werkt weer👍🏻😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interFace
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 23:52
Ik heb een proefrit gedaan met P2 LRSM en paar dagen geleden nog 1k euro korting als aanbod gekregen. Goede deal of niet? Kan je bij P nog onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Lumics schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:31:
Ik zie net op YT dat de MY2025 19inch wieldoppen zijn. OMG. Wie heeft dat bedacht daar bij polestar?
Iemand die meer geld wilt verdienen. MY25 is helemaal uitgekleed met de verschillende packs en opties, waaronder ook de velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:48
daniel14 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:17:
Sinds kort ervaar ik wat nieuws, als ik mijn telefoon met DK (Iphone 13 met IOS 18) bij mij heb en de autosleutel (grote), dan doen de knopjes het niet van de autosleutel. Pas nadat ik de auto heb open gemaakt via de klink, doen de knopjes het weer.

Nog meer mensen die dit ervaren?
Ik weet niet of dit te maken heeft met de telefoon, maar af en toe lijkt het er wel op dat sinds de laatste update, de auto in een soort slaapstand staat er dat het echt 20-30 seconden duurt voordat die wakker is en reageert op de sleutel of op de handgreep.
Pagina: 1 ... 189 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.