Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
daniel14 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:41:
In mijn ogen is de software altijd wel wat buggy geweest, ik heb regelmatig geen geluid bij het wegrijden totdat ik mijn knipperlicht aan zet, als ik spotify aan heb en ga na de radio, opent die of spotify gewoon of de radio gaat aan met het geluid van Spotify er nog doorheen…
Absoluut dit is mijn grootste ergenis aan mijn P2. Radio die uitvalt, geluid dat niet werk. Geluid van knipperlichten die het niet doet, Parkeercamera niet beschikbaar, hele mediaconsole die uitvalt etc. Ik heb het allemaal gezien en heb er inmiddels mee leren leven. Nog twee jaar dan mag hij eruit. :P

@Pixeltje Als het eenmaal een paar keer gebeurd dan schik je niet meer. Ik vind het vooral bij achteruit rijden hoogstens irritant, je hoeft maar een blaadje of takje bijna te raken en de auto doet al een ingreep. Zelfde als je achteruit wilt inparkeren bij een parkeervak met van de opstaande randen aan het eind. Fatsoenlijk met je wielen tegen die rand aan kan niet want een halve meter daarvoor heeft de botsdetectie je auto al stilgezet.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:56
Davidshadow13 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Absoluut dit is mijn grootste ergenis aan mijn P2. Radio die uitvalt, geluid dat niet werk. Geluid van knipperlichten die het niet doet, Parkeercamera niet beschikbaar, hele mediaconsole die uitvalt etc. Ik heb het allemaal gezien en heb er inmiddels mee leren leven. Nog twee jaar dan mag hij eruit. :P

@Pixeltje Als het eenmaal een paar keer gebeurd dan schik je niet meer. Ik vind het vooral bij achteruit rijden hoogstens irritant, je hoeft maar een blaadje of takje bijna te raken en de auto doet al een ingreep. Zelfde als je achteruit wilt inparkeren bij een parkeervak met van de opstaande randen aan het eind. Fatsoenlijk met je wielen tegen die rand aan kan niet want een halve meter daarvoor heeft de botsdetectie je auto al stilgezet.
Die botsdetectie kan je ook gewoon uitzetten in dat soort gevallen toch? Ik zou dat ook niet echt een probleem van de auto noemen, beter te vaak dan te weinig zou ik toch zeggen.

Software is inderdaad niet denderend (wel op zich prima vergeleken bij veel andere automerken!). Zit er hier al iemand op 3.2.8? Ik begreep uit de reddit threads dat deze volgens polestar op FB waarschijnlijk niet OTA gaat komen. Is dat vaker gebeurd dat een update niet OTA meer komt, en zo ja komt dan een volgende dan weer wel OTA of moet je hem echt bij een Volvo/Polestar dealer gaan laten updaten om weer OTAs te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Davidshadow13 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:08:
[...]

Die botsdetectie is idd reteirritant bij het inparkeren, maar heeftlaatst wel schade voorkomen toe ik het achteruit inparkeren niet goed inschatte. Ik laat het dus liever aanstaan, liever net iets te vaak op de rem dan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:48
Zinloos1 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Die botsdetectie kan je ook gewoon uitzetten in dat soort gevallen toch? Ik zou dat ook niet echt een probleem van de auto noemen, beter te vaak dan te weinig zou ik toch zeggen.

Software is inderdaad niet denderend (wel op zich prima vergeleken bij veel andere automerken!). Zit er hier al iemand op 3.2.8? Ik begreep uit de reddit threads dat deze volgens polestar op FB waarschijnlijk niet OTA gaat komen. Is dat vaker gebeurd dat een update niet OTA meer komt, en zo ja komt dan een volgende dan weer wel OTA of moet je hem echt bij een Volvo/Polestar dealer gaan laten updaten om weer OTAs te krijgen?
Er zijn verschillende versies geweest die niet naar OTA zijn gegaan en de volgende wel weer, die wel via OTA beschikbaar is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Nikey3 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet of dit te maken heeft met de telefoon, maar af en toe lijkt het er wel op dat sinds de laatste update, de auto in een soort slaapstand staat er dat het echt 20-30 seconden duurt voordat die wakker is en reageert op de sleutel of op de handgreep.
Hier ook gemerkt sinds deze week (maar geen SW update gedaan recentelijk), maar ik dacht dat mijn batterij bijna leeg was van de sleutel. Heb deze nog niet vervangen dus weet niet of dat het geval is.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:54
Paku schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:30:
[...]

Hier ook gemerkt sinds deze week (maar geen SW update gedaan recentelijk), maar ik dacht dat mijn batterij bijna leeg was van de sleutel. Heb deze nog niet vervangen dus weet niet of dat het geval is.
Dit was bij mij dus wel het geval, batterij vervangen en doet het weer prima. Wel slecht dat de auto het niet aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lumics schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:31:
Ik zie net op YT dat de MY2025 19inch wieldoppen zijn. OMG. Wie heeft dat bedacht daar bij polestar?
Ik vind ze wel fraai eigenlijk, mooier dan mijn standaard 19"LM in ieder geval.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nikey3 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet of dit te maken heeft met de telefoon, maar af en toe lijkt het er wel op dat sinds de laatste update, de auto in een soort slaapstand staat er dat het echt 20-30 seconden duurt voordat die wakker is en reageert op de sleutel of op de handgreep.
Ja dat heb ik ook al regelmatig gemerkt, ik had eigenlijk gedacht dat het aan mijn digital key lag maar toen ik weer terug stapte naar de sleutel (batterij niet leeg) bleef het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:06
Donstil schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Ja dat heb ik ook al regelmatig gemerkt, ik had eigenlijk gedacht dat het aan mijn digital key lag maar toen ik weer terug stapte naar de sleutel (batterij niet leeg) bleef het probleem.
Bij mij idem, toch maar de batterij van de sleutel vervangen en probleem opgelost.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lutra schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:14:
[...]

Bij mij idem, toch maar de batterij van de sleutel vervangen en probleem opgelost.
Mm die zit er hier pas 2 maanden in, zal het eens proberen. Rijmt alleen niet met de ervaring van de digital key.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou de vrouw is ook om. Helaas zit er geen SEPP op de LR, dus we wachten tot onze termijn verlopen is en dan gaan we van het voorjaar op pad om er 1 te zoeken.

Onze wensen:
Long Range
Single Motor
Pilot (Lite)
Plus

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 15-10-2024 15:02 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 21:20
.

[ Voor 100% gewijzigd door zonnepaneelxl op 15-10-2024 18:19 ]

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliviertjah
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 13:44
Ik rijd nu naar volle tevredenheid een paar maanden de MY2024 in midnight blue met Pilot en Plus pakketten. Echte valt me iets raars op in de software. Ik gebruik vaak Tidal om muziek te luisteren en wat er nog wel eens gebeurt is dat als ik een tunnel inrijdt en de verlichting dimt dat de muziek dat pauzeert. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:54
Mijn auto staat al enige tijd bij de garage.

Afgelopen woensdag is de auto opgehaald om de lagers in de veerpoten te vervangen. Einde dag werd ik gebeld dat de voorgestelde tijd niet haalbaar was.

De dag erop kwam de melding dat het onderdeel vervangen was maar het probleem was niet opgelost.
Afgelopen maandag zou Volvo Nederland erbij komen om hiernaar te kijken.

Heb een mooie V90 B5 als vervangende auto, dikke prima! Al blijft mijn auto daar :p

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
Mickvanderveen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 05:58:
[...]

Met mijn Michelins 78K gereden onder de Launch Edition. Nu vervangen. Dealer spreekt van een primeur!
Bij mij zijn ze vandaag vervangen na ruim 81.000 km. Wel 3x een lekke band gehad in het laatste half jaar. De derde was een eerdere reparatie die het begaf, dus het was geen overbodige luxe.

Van de standaard Primacy nu over op de Crossclimate 2. Het eerste wat opviel is dat deze veel stiller zijn, waarschijnlijk zijn de oude steeds luider geworden tijdens de levensduur.

Tevens de eerste APK achter de rug. Geen opmerkingen op dat vlak, had ik ook niet verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 16-10-2024 19:49 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06
Iemand die een Pixel 8/9 gebruikt als digitale sleutel? Het wil maar niet werken terwijl het perfect werkte met mijn vorige Samsung.

Hier is een heel topic met het zelfde probleem: https://www.polestar-foru...ro-and-digital-key.12862/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Li1quid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:40:
Iemand die een Pixel 8/9 gebruikt als digitale sleutel? Het wil maar niet werken terwijl het perfect werkte met mijn vorige Samsung.

Hier is een heel topic met het zelfde probleem: https://www.polestar-foru...ro-and-digital-key.12862/
Gadver, dit is wel ruk en ik was nog zo blij met m'n pixel 9 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Li1quid schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:40:

Nu ben ik een iPhone gebruiker dus misschien heb je helemaal niets aan mijn info maar misschien is het iets soortgelijks en daarom zal ik het toch even droppen:

Heb je de apps uit een back-up terug gezet? Ik ben onlangs overgestapt van een iPhone 15 pro naar een 16 Pro en kreeg digital Key ook met geen mogelijkheid geactiveerd, uiteindelijk bleek dat de inhoud van de polestar app uit de back-up was overgezet en daarom de koppelingsvraag van BT LE niet getoond werd omdat de app denkt dat die toestemming al gegeven is, en er dus geen verbinding met de auto mogelijk was.

Nadat ik de app verwijderd had en opnieuw geïnstalleerd kwam deze pop-up wel en werkte het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Even een update / tip voor de JourneyLog
Bij mij werkte het niet meer.

Met veel hulp van de Supportafdeling van Polestar (die echt top is) :

De App heeft een update gehad. Maar daardoor heb je de voorwaarden niet meer bij default geaccepteerd. En daarom werkte het niet.
Bij mij was de oplossing het volgende wat Polestar voorstelde :

Ik heb zelf nog even wat onderzoek gedaan en ook in mijn Polestar gekeken en ik zou je willen vragen om in de Play Store te controleren of er nog een update is voor de Journey Log en daarna naar de instellingen te gaan door bovenin op de 4 vierkantjes te drukken -> tandwieltje links onderin -> apps en notificaties en daar de Journey Log te selecteren.

In dit scherm zou ik je willen vragen om de app rechten te controleren (zou toegang moeten hebben tot locatie en autogegevens) en om daarna naar 'opslag en cache' te gaan om daar de opslag te verwijderen en daarna weer een scherm terug de app gedwongen stoppen. Hopelijk lukt het hierna weer om ritten op te slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 11:10
Mijn vrouw is al een tijdje de sleutel kwijt, Tot nu toe was dit niet echt een probleem maar nu heb ik echter een nieuwe telefoon, Om deze te koppelen geeft de auto aan dat beide sleutels in de auto moeten zijn, Nu hebben we zoiets van die sleutel komt vanzelf wel weer bovendrijven en wilden we (nog) niet meteen een nieuwe halen, Maar klopt het dat zolang je dus geen 2 sleutels hebt dat je de auto op geen enkele manier kan koppelen met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
Jantje97 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:41:
Mijn vrouw is al een tijdje de sleutel kwijt, Tot nu toe was dit niet echt een probleem maar nu heb ik echter een nieuwe telefoon, Om deze te koppelen geeft de auto aan dat beide sleutels in de auto moeten zijn, Nu hebben we zoiets van die sleutel komt vanzelf wel weer bovendrijven en wilden we (nog) niet meteen een nieuwe halen, Maar klopt het dat zolang je dus geen 2 sleutels hebt dat je de auto op geen enkele manier kan koppelen met de app?
Bij mij (launch edition) is het zo dat ik er 3 nodig heb: 2 gewone en die kleine reserver-sleutel. Maar het is door de jaren heen geloof ik wel anders geworden.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Klopt je hebt alle sleutels nodig, die aan je polestar gekoppeld zijn nodig om de DK te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Heeft er iemand ervaring met een daktent op de Polestar 2 met een glazen dak?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
Alle sleutels die bij de auto bekend zijn moeten aanwezig zijn. Als je een sleutel kwijt bent, kun je die bij de Volvo dealer uit het systeem laten verwijderen. Dan kun je de telefoon koppelen.

Als je de sleutel in de toekomst weer terug vindt, zul je dan die sleutel weer in de garage moeten laten toevoegen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
daniel14 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Klopt je hebt alle sleutels nodig, die aan je polestar gekoppeld zijn nodig om de DK te koppelen.
nou.. ik heb mijn polestar gekocht waarbij die kleine sleutel er niet meer was. De volvo dealer heeft toen de sleutel gereset ofzo. waardoor ik wel de app kon pairen enzo met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
ST10©DE schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:47:
Heeft er iemand ervaring met een daktent op de Polestar 2 met een glazen dak?
Benieuwd hoe je dat gaat oplossen als de dakdragers van Thule max. 60kg capaciteit hebben. Zou me verbazen dat er merken zijn die een hogere capaciteit hebben.
Panoramadak of niet, dat zal geen verschil maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm9PgYHqXw7GhO9mmkKI67uI5xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiOuzsQXxdt1c8517C2d7Tze.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door k-jah op 18-10-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door k-jah op 18-10-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

k-jah schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Benieuwd hoe je dat gaat oplossen als de dakdragers van Thule max. 60kg capaciteit hebben. Zou me verbazen dat er merken zijn die een hogere capaciteit hebben.

[Afbeelding]
Die via Polestar hebben een dynamische draagkracht van 75 kg.
De statische daklast is natuurlijk veel hoger. Moet ook wel, stel dat de auto op zijn kop komt te liggen bij een ongeval. Dan ligt er zo'n twee ton op het dak te steunen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0K9wdAA7xGEt2XlA3oAh0ySu3g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Nyo94aSWYbQmQoOZLrhKNcRL.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door ST10©DE op 18-10-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ST10©DE schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

De statische daklast is natuurlijk veel hoger. Moet ook wel, stel dat de auto op zijn kop komt te liggen bij een ongeval. Dan ligt er zo'n twee ton op het dak te steunen.
[Afbeelding]
Dat is gek, want dat zijn gewoon Thule Wingbar.

Overigens stond er ergens in de handleiding dat er ook niet meer dan 75kg (?) op het dak zelf mag (van de auto, onafhankelijk van de dragers).

No signature required.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 10:48
Vandaag naar 4 jaar mijn Polestar 2 in geleverd en de Tesla model 3 in ontvangst genomen. It was fun while it lasted 👍👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

M3rcury schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:29:
[...]

Dat is gek, want dat zijn gewoon Thule Wingbar.

Overigens stond er ergens in de handleiding dat er ook niet meer dan 75kg (?) op het dak zelf mag (van de auto, onafhankelijk van de dragers).
Dat is waarschijnlijk omdat het zwaartepunt dan significant wijzigt.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
ST10©DE schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]
Maar je kan een maximale capaciteit van een dak toch niet gelijktrekken met draagcapaciteit van dakdragers? Die redenering ontgaat me een beetje.
Daarnaast specificeert Thule geen verschil tussen dynamische en statische last (de ps dakdragers zijn rebranded Thule).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:43
BlacKstaR- schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:46:
Vandaag naar 4 jaar mijn Polestar 2 in geleverd en de Tesla model 3 in ontvangst genomen. It was fun while it lasted 👍👌
De 30e doe ik hetzelfde, dan staat er een Model 3 lr awd op mij te wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

k-jah schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Maar je kan een maximale capaciteit van een dak toch niet gelijktrekken met draagcapaciteit van dakdragers? Die redenering ontgaat me een beetje.
Daarnaast specificeert Thule geen verschil tussen dynamische en statische last (de ps dakdragers zijn rebranded Thule).
Van Thule:
As a guideline 3 times the stated roof rack capacity can be used in static
mode (roof rack and tent included).
Die aluminium dragers kunnen echt wel veel meer dan 75 kg hebben . ;)

Alleen mag je van Thule geen daktent boven een glazen dak monteren.

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 19-10-2024 10:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
Afgelopen week heb ik mij prima vermaakt om 2 wielen en wielkasten weer mooi te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsJdNMO7ijQ0lJ_07PKjHTUP86U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0CAI5Au7yg7EbNF0bGhX0ho.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpL2LnXshio7FUyH1_NWvk5eqCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4mR9NP6YpZBKt4FEysT8GWK.jpg?f=fotoalbum_tile

Links gedaan, recht alleen banden dressing.
Wielen eraf gehaald, met een all-purpose cleaner de wielkasten schoon. Wielen en remklauw schoon gemaakt en ontdaan van remstof. Gepolijst in 2 stappen en gecoat met Gyeon Rim. De plastic wielkuipen met Gyeon Trim. Wat wart is moet zwart blijven, en gemakkelijk schoon te maken zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pFV5ITNukqcvjALKBSECNIywOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0rbgJiCPmGEuLog6OJQLirc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AM6JeMGqTeSz1cj6FplE10qGE3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxuEzIj5u685zkIEX3seSl60.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNsoGohKr6COa6B5vJuuLxzWFOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEpKFXwjzeYBfGYtWz7ue5Yc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3N-8jOCA4Vn6e7f_nytm7pdlhlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeYXzvVbL8Gjjibv1yL6NnNu.jpg?f=fotoalbum_large

Staat er weer prima voor! Volgende week in de avond de rechterkant aanpakken.

Om deze velgen komen waarschijnlijk weer goede all-seasons die dan als winter-set gebruikt worden. Zijn hier mensen die niet originele Polestar wielen gemonteerd hebben? Bij voorkeur 20", maar groter mag ook.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06
BlacKstaR- schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:46:
Hoe bevalt de M3 je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 07:36
guido66 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Tevens de eerste APK achter de rug. Geen opmerkingen op dat vlak, had ik ook niet verwacht.
Bij mij heeft de keurmeester een tijdje gezocht naar waar het chassisnummer is ingeslagen in de carrosserie…. Uiteindelijk maar opgegeven en goedgekeurd.

Iemand enig idee??

- Niet dat stickertje wat je door de voorruit kan zien, dat is niet ingeslagen,
- Ook niet de sticker aan de passagiers zijde op de Bstijl.

Boekje geeft geen info. Www ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
De fiscalist schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:50:
[...]

Bij mij heeft de keurmeester een tijdje gezocht naar waar het chassisnummer is ingeslagen in de carrosserie…. Uiteindelijk maar opgegeven en goedgekeurd.

Iemand enig idee??

- Niet dat stickertje wat je door de voorruit kan zien, dat is niet ingeslagen,
- Ook niet de sticker aan de passagiers zijde op de Bstijl.

Boekje geeft geen info. Www ook niet
Jep, idem bij mij.... Halve auto onderste boven, maar niets gevonden. Misschien op de veerpoot voor, maar daar zit de zwarte frunk afwerking boven. Zelf nog geen tijd gehad om te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Prima tot nu toe, minder PK’s maar als nog snel genoeg (rwd).

Positief:
Software in de auto is snel en werkt tot nu toe feilloos. Bij instappen niet meer wachten tot AAOS opgestart is.
Digital key werkt top met IPhone.
telefoon App meer functies
Auto sluit bij weglopen
Zeer zuinig 11.1 kWh/100
Comfortabeler dan M3 over slechte wegen
Stiller dan Polestar 2 (2020 Launch edition )
Meer ruimte binnen, frunk en kofferbak.
Kwaliteit van camera’s

Negatief:
Auto is lager maakt de instap wat moeilijker.
Geen klokken voor je, maar dat went snel
Knoppen op het stuur als richtingaanwijzers zou per direct verboden moeten worden. Op rotondes totaal kansloos als je wil aangeven dat je de rotonde wil verlaten. EU zou dat moeten verbieden en Tesla zou met terugwerkende kracht hendels moeten inbouwen. Het werkt gewoon niet.
Geen 360 graden/topview camera, toch lastiger om te parkeren ondanks hogere camera kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 19-10-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:03
BlacKstaR- schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Prima tot nu toe, minder PK’s maar als nog snel genoeg (rwd).

Positief:
Software in de auto is snel en werkt tot nu toe feilloos. Bij instappen niet meer wachten tot AAOS opgestart is.
Digital key werkt top met IPhone.
telefoon App meer functies
Auto sluit bij weglopen
Zeer zuinig 11.1 kWh/100
Comfortabeler dan M3 over slechte wegen
Stiller dan Polestar 2 (2020 Launch edition )
Meer ruimte binnen, frunk en kofferbak.
Kwaliteit van camera’s

Negatief:
Auto is lager maakt de instap wat moeilijker.
Geen klokken voor je, maar dat went snel
Knoppen op het stuur als richtingaanwijzers zou per direct verboden moeten worden. Op rotondes totaal kansloos als je wil aangeven dat je de rotonde wil verlaten. EU zou dat moeten verbieden en Tesla zou met terugwerkende kracht hendels moeten inbouwen. Het werkt gewoon niet.
Geen 360 graden/topview camera, toch lastiger om te parkeren ondanks hogere camera kwaliteit.
betreffende jouw zuinig: 11.1 kWh/100

-Naar wat ik weet neemt de M3 een aantal zaken niet mee in dit plaatje.
P2 geeft bv een verbruik aan dat vrij dicht bij je LAAD kWh-tjes zit, dus incl. laadverliezen.
Hou jij dat laden(kWh-tjes) bij, gedurende langere tijd?

-P2 launch =permanente AWD, is een heéél ander paardje dan RWD
-Jouw banden maat nú, is waarschijnlijk óók kleiner dan de P2.

Dat deze lagere/lichtere M3 zuiniger is, staat buiten kijf, maar is geen appels met appels... O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Hansieo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:24:
[...]

betreffende jouw zuinig: 11.1 kWh/100

-Naar wat ik weet neemt de M3 een aantal zaken niet mee in dit plaatje.
P2 geeft bv een verbruik aan dat vrij dicht bij je LAAD kWh-tjes zit, dus incl. laadverliezen.
Hou jij dat laden(kWh-tjes) bij, gedurende langere tijd?

-P2 launch =permanente AWD, is een heéél ander paardje dan RWD
-Jouw banden maat nú, is waarschijnlijk óók kleiner dan de P2.

Dat deze lagere/lichtere M3 zuiniger is, staat buiten kijf, maar is geen appels met appels... O-)
Allemaal valide punten, maar dit is puur een vergelijking op basis van mijn ervaring. Ik ben niet verbaasd dat de model 3 zuiniger is. RWD for AWD. 2250kg vs 1700/1800kg. Maar dat zijn puur mijn observaties. Vandaar dat ik erbij heb gezet dat de Polestar bijvoorbeeld sneller is, dat is geen verassing 😭. Maar als er mensen de overgang van P2 launch editie overwegen naar Tesla Model 3 RWD dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

BlacKstaR- schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Allemaal valide punten, maar dit is puur een vergelijking op basis van mijn ervaring. Ik ben verbaasd dat de model 3 zuiniger is. RWD for AWD. 2250kg vs 1700/1800kg. Maar dat zijn puur mijn observaties. Vandaar dat ik erbij heb gezet dat de Polestar bijvoorbeeld sneller is, dat is geen verassing 😭. Maar als er mensen de overgang van P2 launch editie overwegen naar Tesla Model 3 RWD dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.
Hier komt er waarschijnlijk een m3 bij. Ben benieuwd. Kunnen we mooi 1:1 vergelijken, want de p2 blijft (die is van mijn vrouw).

No signature required.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
Kunnen we weer on-topic graag? Zoals in de note staat zijn dit soort vergelijking niet hier de bedoeling. Check de topic note voor links on site gesprek voort te zetten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De fiscalist
petervanstuiven schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Jep, idem bij mij.... Halve auto onderste boven, maar niets gevonden. Misschien op de veerpoot voor, maar daar zit de zwarte frunk afwerking boven. Zelf nog geen tijd gehad om te zoeken.
Heb het even na gevraagd bij Polestar, je verzint het niet….zou een leuke poll zijn.

Voor de passagiersstoel, op de bodem zit een flapje in de vloerbedekking. Daarachter is het VIN nummer ingeslagen.

Stoel naar achteren, flapje omhoog en voila..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
De fiscalist schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Heb het even na gevraagd bij Polestar, je verzint het niet….zou een leuke poll zijn.

Voor de passagiersstoel, op de bodem zit een flapje in de vloerbedekking. Daarachter is het VIN nummer ingeslagen.

Stoel naar achteren, flapje omhoog en voila..
Goed om te weten! Het zou nog een leukere quizzvraag zijn, want het is niet de meest logisch plaats 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:33

Freakie1NL

Grote Baas

OVI RDW geeft ook aan;

Plaats chassisnummer: Niet geregistreerd

Gek dat dit kan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
“Rechts, rechter tegen schutbord in motorruimte”

Althans RDW

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De fiscalist
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhrnGZetY949h0veSdOko3FOaYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzVXF4jKNlgj64XAqeknpfy8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
JTHZZ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:29:
[...]

Dit is al een tijd geleden aangekondigd maar heb ik nog niet eerder langs zien komen. Google rolt dit soort dingen in batches uit dus waarschijnlijk ben je een van de eerste. Heb je een foto? Is zo aangekondigd:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB5d4tit4wx27YsVqKAMZhxXCWA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VtekYRlopDHGGevdlEvjA6tC.webp?f=user_large
Ik heb nu deze view ook eindelijk, erg handig. Maar wat ik me afvroeg: er staat nu links een knopje om dingen te melden (staat niet op bovenstaand plaatje), zoals flitsers of wegwerkzaamheden, maar weet iemand wat daarmee gebeurt? Want ik zie ze niet op de kaart verschijnen als ik iets meld.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 23-10-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 11-09 17:18
JTHZZ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nu deze view ook eindelijk, erg handig. Maar wat ik me afvroeg: er staat nu links een knopje om dingen te melden (staat niet op bovenstaand plaatje), zoals flitsers of wegwerkzaamheden, maar weet iemand wat daarmee gebeurt? Want ik zie ze niet op de kaart verschijnen als ik iets meld.
Net zoals FM, er moeten genoeg meldingen komen om het te gaan zien volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

JTHZZ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

[Afbeelding]
Die meldingsknop is een feature die ook (bv) Waze al had. Je kunt als gebruiker meldingen doen, en als die meldingen vaker voorkomen en/of geverifieerd zijn worden ze getoond in de navigatie (een enkele melding is niet genoeg). Het voordeel is dat onverwachte situaties op de weg snel in de navigatie te zien zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
Je krijgt ook vragen als 'staat de file er nog?'. Dat vond ik eerst geinig, maar inmiddels vind ik dat het vooral af leidt. Ik let liever op mijn voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

@Highland Dat is nieuwe een feature van maps. Niet perse aan Android Automotive gebonden. In mijn huidige auto (P2 in bestelling, dus lees me vast in hier) krijg ik die ook en daar gebruik ik Maps via Android Auto.

Vind het wel jammer dat de hectometers niet bij een incident staan zoals in Flitsmeister. Maar dat zal wel het verschil zijn tussen een product wat op de Nederlandse markt gericht is vs. wereldwijd.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 15:15
Het zal er hopelijk op relatief korte termijn voor moeten zorgen dat FM niet meer nodig is. Nu vertrouw ik Maps nog niet 100% en dan krijg je dus regelmatig dubbel meldingen door: van FM en van Maps. En je kan het ook niet uitzetten of kiezen wat je wilt horen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Juancho schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:35:
Het zal er hopelijk op relatief korte termijn voor moeten zorgen dat FM niet meer nodig is. Nu vertrouw ik Maps nog niet 100% en dan krijg je dus regelmatig dubbel meldingen door: van FM en van Maps. En je kan het ook niet uitzetten of kiezen wat je wilt horen.
Zou mooi zijn. Echter heb ik nog nooit een trajectcontrole gezien op Maps, dus ik vraag me af of die er überhaupt wel op komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBron
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-06 19:52
Misschien ben ik gek hoor maar even een vraag voor mijn gemoedstoestand:

Sinds ik de PS2 heb staat mijn verlichting in stand “auto”, net zoals mijn vorige auto.

Ik heb altijd geleerd dat je in het donker dinlicht moet voeren.

Echter als ik nu met mijn PS2 in het donker rijd met de AUTO verlichting stand aan, geeft die het symbool van stadslicht aan (twee koplampjes naast elkaar)

Rijd ik nu wel met dimlicht in het donker?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RYYMQ4mR3F3CxFzvOJibHewiR0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/If7OIfughqtc3HP1bu149EFZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@DeBron je bent niet gek, Polestar laat in auto-mode alleen het icoon van stadslicht zien, ookal is dimlicht aan. Toevallig vorige week ook over nagedacht en toen vond ik online meer opmerkingen hierover. https://www.polestar-foru...e-headlights-are-on.4890/

En andere weggebruikers zijn niet maniakaal bezig mij erop te wijzen dat mijn licht niet aan is. Of het dimlicht is sterk genoeg om de weg te verlichtend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kijk maar eens in de reflectie van de auto voor je als je bij een verkeerslicht staat, dan zie je of je lampen aan zijn of niet. Het icoontje veranderd inderdaad niet in de ‘auto’ stand.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DeBron schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:02:

Sinds ik de PS2 heb staat mijn verlichting in stand “auto”, net zoals mijn vorige auto.

Echter als ik nu met mijn PS2 in het donker rijd met de AUTO verlichting stand aan, geeft die het symbool van stadslicht aan (twee koplampjes naast elkaar)

[Afbeelding]
Polestar / Volvo is heel conservatief met de lampen aanzetten. Dus echt aan de vroege kant.

Ik controleer altijd in de reflecties van andere autos of die aan staan, maar heb hem nog niet kunnen betrappen op het niet aan hebben van de dimlichten. Alleen mist met veel licht wil wel eens mis gaan, maar dan zet ik gewoon de voor mist lampen erbij.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Mijn Polestar 2 (LE) wil voor mij gevoel al een tijd geen updates downloaden OTA. Nu ben ik een half jaar geleden uiteindelijk naar de garage geweest voor een update van de software waarna mij werd verzekerd dat het vanaf nu wel weer zou werken.

Echter ben ik hier niet zo zeker van of dit nu wel werk. Momenteel heb ik versie 3.1.9 erop zitten en een medewerken van Polestar verzekerde me dat dit de laatste versie was die OTA is gegaan.

Heb hier wel mijn twijfels bij zou iemand hier kunnen bevestigen of dit klopt of dat er al nieuwere versies OTA zijn gegaan?

Heb geen zin straks weer €50 te gaan betalen en naar de garage te moeten gaan voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Mijn PS2 draait ook nog op 3.1.9 en haalt altijd via OTA de updates binnen. 3.2.8 is al wel in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik zie in mijn app dat software van mijn PS2 3.2.4 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
DeBron schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:02:

[Afbeelding]
Ik denk dat dit komt omdat Polestar (Volvo) je op dat gebied volledig wil ontzorgen. 'Controlfreaks' zoals ik (en misschien jij :) ) kunnen daardoor helaas niet zien welke verlichting er nu daadwerkelijk gevoerd wordt.
Maar maak je geen zorgen. Jij bent i.i.g. niet die auto die bij schemerig/grijs weer zonder achterverlichting rond rijdt zoals 80% van de mensen met automatische verlichting. Waren die systemen er niet juist om het veiliger te maken? Ja en je ziet de averechtse werking omdat mensen er dan niet meer over nadenken.

De Polestar voert altijd dagrijverlichting voor en achter, dus je wordt altijd wel gezien (behalve mist met laagstaande zon bijv.). Dus zelfs als je er niet meer over nadenkt gaat dat in een Polestar wel goed! Als je wilt zien of je idd stadsverlichting voert kun je idd in de reflectie van voorliggers kijken, maar ook de helderheid van het mediascherm wordt aangepast (minder fel) op het moment dat het dimlicht aan gaat.

Ik vind het eigenlijk best wel stom dat ze het niet laten zien, want hoeveel moeite is dat op een grafisch scherm?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 16:55
Dan nog iets wat voor mij in dezelfde categorie valt: Je kan niet zomaar zien welke afstand is ingesteld voor de adaptieve cruise control. Dat zie je pas als je de afstand verandert. Ook dit zou niet zo ingewikkeld moeten zijn om te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

PvS_68 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

De Polestar voert altijd dagrijverlichting voor en achter, dus je wordt altijd wel gezien (behalve mist met laagstaande zon bijv.). Dus zelfs als je er niet meer over nadenkt gaat dat in een Polestar wel goed! Als je wilt zien of je idd stadsverlichting voert kun je idd in de reflectie van voorliggers kijken, maar ook de helderheid van het mediascherm wordt aangepast (minder fel) op het moment dat het dimlicht aan gaat.

Ik vind het eigenlijk best wel stom dat ze het niet laten zien, want hoeveel moeite is dat op een grafisch scherm?!
Dat vind ik wel een grote plus inderdaad. Mijn huidige VAG-hok heeft inderdaad geen achterlicht aan als de DRV brandt. Normaal overdag is dat natuurlijk niet een heel groot probleem, maar bij mist zoals de laatste dagen moet ik alsnog het dimlicht aanzetten om ook van achteren een beetje zichtbaar te zijn. (is nog een witte auto ook)

Als de boel achter maar standaard aan is vertrouw ik het systeem verder wel dat hij de juiste verlichting inschakeld. Dan hoef ik daar inderdaad geen aparte lampjes voor op mn dash.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
pique schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:51:
Mijn Polestar 2 (LE) wil voor mij gevoel al een tijd geen updates downloaden OTA. Nu ben ik een half jaar geleden uiteindelijk naar de garage geweest voor een update van de software waarna mij werd verzekerd dat het vanaf nu wel weer zou werken.

Echter ben ik hier niet zo zeker van of dit nu wel werk. Momenteel heb ik versie 3.1.9 erop zitten en een medewerken van Polestar verzekerde me dat dit de laatste versie was die OTA is gegaan.

Heb hier wel mijn twijfels bij zou iemand hier kunnen bevestigen of dit klopt of dat er al nieuwere versies OTA zijn gegaan?

Heb geen zin straks weer €50 te gaan betalen en naar de garage te moeten gaan voor een update.
3.1.9 is inderdaad de laatste welke via OTA is gedaan, nieuwere versies zijn alleen garage versies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBron
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-06 19:52
[...]

Ik denk dat dit komt omdat Polestar (Volvo) je op dat gebied volledig wil ontzorgen. 'Controlfreaks' zoals ik (en misschien jij :) ) kunnen daardoor helaas niet zien welke verlichting er nu daadwerkelijk gevoerd wordt.
Maar maak je geen zorgen. Jij bent i.i.g. niet die auto die bij schemerig/grijs weer zonder achterverlichting rond rijdt zoals 80% van de mensen met automatische verlichting. Waren die systemen er niet juist om het veiliger te maken? Ja en je ziet de averechtse werking omdat mensen er dan niet meer over nadenken.

Werkt wat mij betreft ook averechts dan, ik heb ooit geleerd dat het dimlicht icoontje zichtbaarmoet zijn van mijn instructeur.

Aan de voorzijde heeft die een hele bak licht dus daar twijfel ik niet aan, ging mij meer om achter.

Maar dan laat in hem lekker op Auto staan en gaat het vanzelf goed! (Behalve dan bij mist)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
[...]

Volvo heeft al vele jaren geen indicatie op het dashboard of het dimlicht aanstaat. Zal wel iets ermee te maken hebben dat in Scandinavië je dimlicht automatisch aanging met starten van de auto dus dan heb je geen indicatie nodig. Is natuurlijk hier anders maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:09:
[...]

Volvo heeft al vele jaren geen indicatie op het dashboard of het dimlicht aanstaat. Zal wel iets ermee te maken hebben dat in Scandinavië je dimlicht automatisch aanging met starten van de auto dus dan heb je geen indicatie nodig. Is natuurlijk hier anders maar goed.
Medium offtopic maar ik kan me herinneren dat de écht oude volvo’s dat in Scandinavië inderdaad standaard hadden, en dat voor de europese modellen anders was. Door de schakelaar van de lampen los te halen en een schuifje om te zetten kon je je europese volvo ook voorzien van die feature.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Mijn eerste auto was een Volvo 440. Daar ging het dimlicht standaard aan en was het alleen uit te zetten door de schakelaar tussen twee standen in te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:38
Sorry verkeerde topic!

[ Voor 76% gewijzigd door RigolleM op 25-10-2024 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:15
Dag allemaal, gezien ik nu een huis heb gekocht op 12km van mijn werk en zonnepanelen ga leggen was ik aan 't denken om de Mazda 3 (01/2023) te vervangen door iets elektrisch. Polestar 2 valt mij wel erg op, het is een praktische sedan met hatchback koffer en standaard al meer dan 400km theoretische range, meer dan genoeg voor mij.

Zouden jullie de Polestar 2 MY21 of MY22 aanraden of beter een vernieuwde versie? MY21 en MY22 zitten momenteel rond de 30k-35k met zo'n 10 a 20.000km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:25:
Mijn polestar heeft een nieuwe kwaal ontwikkeld; geeft te pas en te onpas melding dat de parkeersensoren gereinigd moeten worden. Die worden vervolgens uitgeschakeld, en dat is onhandig.

Reset van middenscherm helpt niet, auto wassen ook niet. Iemand dit al eens aan de hand gehad?
Auto net terug van de garage, parkeersensor is vervangen en die mega irritante melding is inderdaad weg. Heel fijn.

Had de rammelende aandrijfassen ook opgegeven, daarvan kreeg ik de reactie dat dit een bekend probleem is en dat Volvo onderzoek doet naar hoe dit op te lossen. Meen hier gelezen te hebben dat de aandrijfassen vervangen normaal gezien de oplossing is, maar wellicht zijn ze nu aan een andere oplossing aan t werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Pixeltje schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Auto net terug van de garage, parkeersensor is vervangen en die mega irritante melding is inderdaad weg. Heel fijn.

Had de rammelende aandrijfassen ook opgegeven, daarvan kreeg ik de reactie dat dit een bekend probleem is en dat Volvo onderzoek doet naar hoe dit op te lossen. Meen hier gelezen te hebben dat de aandrijfassen vervangen normaal gezien de oplossing is, maar wellicht zijn ze nu aan een andere oplossing aan t werken?
Bij mij zijn vorige week de aandrijfassen en lagers vervangen. De ergste ratel is weg maar nog niet helemaal. Ik hoef nog maar een jaar in de lease dus ik laat het maar zo….

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Die aandrijfassen issue, is dat voor alle "generaties" polestar 2's? Of alleen "oudere" versies? Ik zie het namelijk erg vaak langskomen lijkt me dat ze de root cause wel eens moeten gaan fixen...

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 21:17
Pepper schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:24:
Die aandrijfassen issue, is dat voor alle "generaties" polestar 2's? Of alleen "oudere" versies? Ik zie het namelijk erg vaak langskomen lijkt me dat ze de root cause wel eens moeten gaan fixen...
Ik heb mijn 2024 LRSM nu sinds mei en 36d kilometer gereden maar dit probleem nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
daniel14 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

3.1.9 is inderdaad de laatste welke via OTA is gedaan, nieuwere versies zijn alleen garage versies
Vrijdag garage geweest en heb nu inderdaad 3.2.8

Wat wel jammer is dat men wist te melden dat de eerste 50.000km gratis zijn qua onderhoud. Maar dat is mij bij aanschaf niet verteld. Anders was ik wel eerder gegaan.
Nu een rekening van 238,86

(Slijtagecontrole + aandrijflijncontrole + binnenzijde vooorruit van de intellisafe camera en ra?, originele service, luchtfilter vervangen, multifilter, kleinmateriaal en energiebijdrage)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 21:17
kevertje1977 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

Wat wel jammer is dat men wist te melden dat de eerste 50.000km gratis zijn qua onderhoud. Maar dat is mij bij aanschaf niet verteld. Anders was ik wel eerder gegaan.

(Slijtagecontrole + aandrijflijncontrole + binnenzijde vooorruit van de intellisafe camera en ra?, originele service, luchtfilter vervangen, multifilter, kleinmateriaal en energiebijdrage)
met een onderhoudsinterval van elke 30.000 gaat dus niemand de auto bij 50.000 naar de garage brengen voor onderhoud. Dus die steken ze alvast in hun zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
[...]

Ik zit bijna op de 50.000, dus wellicht nog wel interessant om te doen. Is dit overdraagbaar bij verkoop? Heb mijne namelijk als occasion en ik zou het op zich wel mooi vinden om vers over de 50k heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Zinloos1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:30:
[...]

Ik zit bijna op de 50.000, dus wellicht nog wel interessant om te doen. Is dit overdraagbaar bij verkoop? Heb mijne namelijk als occasion en ik zou het op zich wel mooi vinden om vers over de 50k heen te gaan.
Same here. Ik zou verwachten dat het overdraagbaar is. Heb nu de verkopende garage gevraagd of ze nog iets kunnen doen want Volvo Weesp zei dat ze de onderhoudsbeurt niet bij Polestar konden claimen omdat ik inmiddels op 65000km zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:03
[...]

is het niet: 50.000km óf 3 jaar??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Hansieo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:55:
[...]

is het niet: 50.000km óf 3 jaar??
Inderdaad, heb het even nagevraagd via de polestar app, mijne is een halfjaar geleden verlopen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

N1traat schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:28:
[...]

Ik heb mijn 2024 LRSM nu sinds mei en 36d kilometer gereden maar dit probleem nog niet tegengekomen.
Speelt bij mij vanaf ongeveer 65-70d km. Staat nu na bijna twee jaar op 84d km. Had er in eerste instantie dus ook nooit last van maar vanaf ongeveer 65d km viel het me ineens op en daarna wordt het langzaamaan erger.

Edit; woordje ‘mij’ vergeten in de eerste zin 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 28-10-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Zinloos1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:04:
[...]

Inderdaad, heb het even nagevraagd via de polestar app, mijne is een halfjaar geleden verlopen. Jammer maar helaas.
Dit staat er op de website van Polestar :

Hoe vaak moet ik een Polestar onderhouden?
Gemiddeld vindt het onderhoud van onze auto’s elke 30 duizend kilometer plaats. Wanneer je een Polestar aanschaft heb je de keuze tussen de eerste 3 jaar of de eerste 50.000 kilometer gratis periodiek onderhoud. Daar kun je dus een tijd mee vooruit. Handig om te weten: een Polestar geeft zelf aan wanneer deze onderhoud nodig heeft. Een comfortabele gedachte.

¹ de prijs is afhankelijk van de gekozen onderhoudspartner en verschilt per auto en gebruiker.

Mijn wagen is van 10-02-2022.
Ik ga Polestar maar eens vragen waarom ik het dan toch niet gratis heb gekregen. Of zal de vorige eigenaar de 50.000km hebben gekozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Pixeltje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Speelt bij vanaf ongeveer 65-70d km. Staat nu na bijna twee jaar op 84d km. Had er in eerste instantie dus ook nooit last van maar vanaf ongeveer 65d km viel het me ineens op en daarna wordt het langzaamaan erger.
niet helemaal heb LRDM 2024 en had het al na 15k en nog een x bij 50k. Monteur zei bij 2e keer dat er een verbeterde versie is gemonteerd. Is dus zeker bekend want hij gaf ook aan dat alle defecte onderdelen terug naar polestar gaan ter inspectie.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
kevertje1977 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:17:
[...]

Gemiddeld vindt het onderhoud van onze auto’s elke 30 duizend kilometer plaats. Wanneer je een Polestar aanschaft heb je de keuze tussen de eerste 3 jaar of de eerste 50.000 kilometer gratis periodiek onderhoud. Daar kun je dus een tijd mee vooruit. Handig om te weten: een Polestar geeft zelf aan wanneer deze onderhoud nodig heeft. Een comfortabele gedachte.

¹ de prijs is afhankelijk van de gekozen onderhoudspartner en verschilt per auto en gebruiker.

Ik ga Polestar maar eens vragen waarom ik het dan toch niet gratis heb gekregen. Of zal de vorige eigenaar de 50.000km hebben gekozen ?
In de chat werd aangegeven dat het een eenmalige beurt zou zijn. Dus mogelijk is het al een keer gebruikt?
VonDutch schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

niet helemaal heb LRDM 2024 en had het al na 15k en nog een x bij 50k. Monteur zei bij 2e keer dat er een verbeterde versie is gemonteerd. Is dus zeker bekend want hij gaf ook aan dat alle defecte onderdelen terug naar polestar gaan ter inspectie.
Maar als het zo'n bekend euvel is zullen ze toch ook wel moeten blijven vervangen onder de garantie?

[ Voor 19% gewijzigd door Zinloos1 op 28-10-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-09 15:02
Pepper schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:24:
bij mijn LRDM 2021 77000km, zijn de aandrijfassen bij ongeveer 35000 km vervangen, daarna geen last meer gehad (afkloppen). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

VonDutch schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Whoopsie, woordje ‘mij’ vergeten in mijn post. Is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
kevertje1977 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:17:
[...]

Best raar wat er op de website staat. Er is nooit een keuze geweest, het was altijd de ongunstigste van de twee (dus effectief 1 beurtje). Onderhoud heeft niet veel om handen trouwens.

Een rondje er om heen lopen, keertje op de toeter drukken, interieurfilter vervangen, ruitensproeiervloeistof bijvullen en even naar de remvloeistof kijken en dan heb je het wel gehad…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 15:51
De fiscalist schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Best raar wat er op de website staat. Er is nooit een keuze geweest, het was altijd de ongunstigste van de twee (dus effectief 1 beurtje). Onderhoud heeft niet veel om handen trouwens.

Een rondje er om heen lopen, keertje op de toeter drukken, interieurfilter vervangen, ruitensproeiervloeistof bijvullen en even naar de remvloeistof kijken en dan heb je het wel gehad…
Ik heb mijn Polestar 2 vanaf mei en heb nu 23.5k op de teller staan. Het is ook mijn eerste EV maar het voelt onwerkelijk dat er zo weinig hoeft te gebeuren haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:54
DutchBB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:39:
[...]

Bij mij zijn vorige week de aandrijfassen en lagers vervangen. De ergste ratel is weg maar nog niet helemaal. Ik hoef nog maar een jaar in de lease dus ik laat het maar zo….
Zo herkenbaar, mijne staat inmiddels 3 weken in de garage voor het vervangen van het lager in de veerpoot. Ze krijgen het niet goed, inmiddels is polestar en volvo nederland al wezen kijken en zit er het 4e lager in.

Die achteras is ook al een keer vervangen maar daar is nu idd een stop op omdat ze naar een echte oplossing aan het kijken zijn.

ik moet ook nog een jaar maar met deze gebreken vraag ik mij af of hij nog wel een jaar haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
De fiscalist schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Best raar wat er op de website staat. Er is nooit een keuze geweest, het was altijd de ongunstigste van de twee (dus effectief 1 beurtje).
Inderdaad, Hier staat het beter uitgelegd:
https://www.polestar.com/nl/polestar-2/warranty-and-service/
‘gratis gepland onderhoud gedurende de eerste drie jaar na levering of 50.000 km, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet’
Er is natuurlijk wel een theoretisch geval te bedenken dat je twee beurten betaald krijgt maar bij de meesten inderdaad maar 1 beurt. Eerste 6 maanden 30000km rijden, 1e onderhoud gratis en dan 2 jaar lang max 10000 per jaar. Dan is je tweede beurt na 2,5 jaar en heb je net geen 50000km gereden. Erg theoretisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heeft iemand hier ervaring met sonniboy, privacyshades of andere ‘op maat’ zonwering voor de zijruiten achter op een polestar 2? Merk dat mijn dochter regelmatig last heeft van de zon achterin dus ben op zoek naar een nette oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pixeltje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:49:
Heeft iemand hier ervaring met sonniboy, privacyshades of andere ‘op maat’ zonwering voor de zijruiten achter op een polestar 2? Merk dat mijn dochter regelmatig last heeft van de zon achterin dus ben op zoek naar een nette oplossing.
Niet in de Polestar, maar wel in mn huidige Seat Leon ST. Ik heb daar een set Carshades in.

1 woord: PERFECT! Je klipt ze tussen de kunststof randen in met klemmetjes en ze passen perfect, je kan er prima doorheen kijken en houdt de zon goed tegen.
En de ramen kunnen nog gewoon open.

https://www.anwb.nl/webwi...AsXcEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 31-10-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Pixeltje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:49:
Ik heb ze ooit van Sonniboy gehad voor mijn toenmalige A3. Die werkten perfect, de ramen konden gewoon nog open en ze bleven zitten.

Heeft iemand ervaring met zonwering voor het dakraam? Is dat nodig in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
DutchBB schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:39:
[...]

As we speak..... Net 10 minuten geleden de afspraak gemaakt bij Volvo Schaap... monteur mee in de auto, en idd hoorbaar.
Heel licht nog, maar gezien hier de opmerkingen beter direct maar aan te kaarten!

28 November de auto op de brug.

(P2, MY'22)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:06
ST10©DE schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb ze ooit van Sonniboy gehad voor mijn toenmalige A3. Die werkten perfect, de ramen konden gewoon nog open en ze bleven zitten.

Heeft iemand ervaring met zonwering voor het dakraam? Is dat nodig in NL?
De zonwering voor het dakraam nog nooit gemist in NL. Geen ervaring in echt warme oorden omdat we voor de zomervakanties de Polestar niet gebruiken.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stimulate14 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:59:
Die van mij staat nog in Pre-Productie, levering feb 25.
Sinds vandaag staat de geplande levertijd bij mij op Maart 2025 in de app. Die stond op Februari tot vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

ST10©DE schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:55:
[...]

Sinds vandaag staat de geplande levertijd bij mij op Maart 2025 in de app. Die stond op Februari tot vandaag.
Ik durf niet te kijken haha :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mad-Matt schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Niet in de Polestar, maar wel in mn huidige Seat Leon ST. Ik heb daar een set Carshades in.

1 woord: PERFECT! Je klipt ze tussen de kunststof randen in met klemmetjes en ze passen perfect, je kan er prima doorheen kijken en houdt de zon goed tegen.
En de ramen kunnen nog gewoon open.

https://www.anwb.nl/webwi...AsXcEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Top, heb ze besteld. Had een set gevonden voor het dubbele bedrag maar daar zat ook een ding bij voor de achterruit, die hoeft niet. Gaat mij om de zijruiten dus ben heel benieuwd wat er nu voor kwaliteit binnen komt.

Auto hoeft niet persé donkerder van binnen voor mij als bestuurder maar die kleine zit steeds tegen de zon in te knijpen en dat is ook sub-optimaal, zeker als ze moet slapen :+

Pagina: 1 ... 190 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.