Toch even gekeken, staat nog op hetzelfde.ST10©DE schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:55:
[...]
Sinds vandaag staat de geplande levertijd bij mij op Maart 2025 in de app. Die stond op Februari tot vandaag.
Ik hoop dat ze bevallen, wij hebben ze om exact dezelfde reden gekocht en het ventje heeft geen last meer van de zon. En slapen gaat ook veel sneller zonder het felle lichtPixeltje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:39:
[...]
Top, heb ze besteld. Had een set gevonden voor het dubbele bedrag maar daar zat ook een ding bij voor de achterruit, die hoeft niet. Gaat mij om de zijruiten dus ben heel benieuwd wat er nu voor kwaliteit binnen komt.
Auto hoeft niet persé donkerder van binnen voor mij als bestuurder maar die kleine zit steeds tegen de zon in te knijpen en dat is ook sub-optimaal, zeker als ze moet slapen
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Afgelopen week twee keer mijn auto niet volledig opgeladen, eerst gestopt op 89% daarna 92%.
Dus ik zoek dat in de laadpaal thuis maar geen probleem, laad hem overdag, ook geen probleem.
Wat blijkt nou weer, met het ingaan van de wintertijd zijn alle klokken een uur terug gegaan, niet alleen de systeem klok maar ook de timers en dus ook de instelling voor ‘s nachts opladen.
Wat een gepruts weer, die software blijft mij in negatieve zin verbazen. Laten ze alleen stagiairs aan die software programmeren? Wat een gerommel.
Dus ik zoek dat in de laadpaal thuis maar geen probleem, laad hem overdag, ook geen probleem.
Wat blijkt nou weer, met het ingaan van de wintertijd zijn alle klokken een uur terug gegaan, niet alleen de systeem klok maar ook de timers en dus ook de instelling voor ‘s nachts opladen.
Wat een gepruts weer, die software blijft mij in negatieve zin verbazen. Laten ze alleen stagiairs aan die software programmeren? Wat een gerommel.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 01-11-2024 23:08 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik herken de timer niet bij mijn auto maar wel in het werk dat ik doe. Ik werk voor een groor IT bedrijf ook in het openbaar vervoer. Je zal ze de kost niet geven met nieuwe planningen op het spoor waar dit een hijkel punt is. Maakt het werk wel weer leuk! Dus dat is niet alleen bij Polestar. Die moeten trouwens voor alle landen de software ontwikkelen en o.a. Nederland gaat opeens de tijd aanpassen. Ook raar😅Donstil schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:07:
Afgelopen week twee keer mijn auto niet volledig opgeladen, eerst gestopt op 89% daarna 92%.
Nah een groot gedeelte van waar ze auto’s verkopen doet aan zomer en wintertijd, dat is niet uniek voor Nederland natuurlijk.Rvzoggie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:29:
[...]
Ik herken de timer niet bij mijn auto maar wel in het werk dat ik doe. Ik werk voor een groor IT bedrijf ook in het openbaar vervoer. Je zal ze de kost niet geven met nieuwe planningen op het spoor waar dit een hijkel punt is. Maakt het werk wel weer leuk! Dus dat is niet alleen bij Polestar. Die moeten trouwens voor alle landen de software ontwikkelen en o.a. Nederland gaat opeens de tijd aanpassen. Ook raar😅
Op mijn smartphone verschuiven de wekkers ook niet als de zomer/winter tijd in gegaan is dus dan moet dat in een auto op Android Automotive ook prima kunnen.
Laatst stopte ik even bij een benzinepomp om wat drinken te halen en stapte uit en automatisch vergrendel ik de auto. Ik had wat drinken gehaald en liep terug… wat blijkt… sleutels liggen er nog in. Ik kreeg de auto niet meer open. Ik had de app erbij gepakt en de auto geopend maar dit moet toch niet kunnen?
Ben benieuwd of jullie dit wel eens hebben meegemaakt.
Hier ook een keer. Sleutel op bij bijrijdersstoel laten liggen, auto op slot en weglopen. Apart.Rvzoggie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:27:
Laatst stopte ik even bij een benzinepomp om wat drinken te halen en stapte uit en automatisch vergrendel ik de auto. Ik had wat drinken gehaald en liep terug… wat blijkt… sleutels liggen er nog in. Ik kreeg de auto niet meer open. Ik had de app erbij gepakt en de auto geopend maar dit moet toch niet kunnen?
No signature required.
Als je telefoon een DK heeft dan is er op zijn minst een sleutel buiten de wagen en kan je hem gewoon op slot doen met de andere binnen. Dus dan klopt het wel.Rvzoggie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:27:
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
huh? sleutel IN de auto moet toch gewoon door iedere voorbijganger slot/open te doen zijn.
één sleutel binnen x meter is "full-access" of mis ik iets?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Polestar deactiveerd alle in de auto aanwijzingen sleutels om die reden als de auto op slot gaat.Hansieo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:36:
huh? sleutel IN de auto moet toch gewoon door iedere voorbijganger slot/open te doen zijn.
Dus als je tel een dk key is klopt dit allemaal een is het ook veilig. Want de buiten de auto dk stond toe te vergrendelen en de sleutel te deactiveren. En je dk had hem ook weer gewoon moeten kunnen ontgrendelen bij terugkomst.
Aleen als je geen dk ingesteld hebt is het gek.
Dan kan je de auto toch ook gewoon openen met de app?Kaoh schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:00:
[...]
Polestar deactiveerd alle in de auto aanwijzingen sleutels om die reden als de auto op slot gaat.
Dus als je tel een dk key is klopt dit allemaal een is het ook veilig. Want de buiten de auto dk stond toe te vergrendelen en de sleutel te deactiveren. En je dk had hem ook weer gewoon moeten kunnen ontgrendelen bij terugkomst.
Aleen als je geen dk ingesteld hebt is het gek.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Gelukkig wel. Het is mij al een paar keer gebeurd dat ik uit automatisme de deur achter mij sloot met de sleutel nog in de auto (zonder werkende DK op de telefoon). Gelukkig de auto kunnen ontgrendelen met de app.Dan kan je de auto toch ook gewoon openen met de app?
Voor hoeveel heb je hem uiteindelijk verkocht?Niel1991 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:57:
[...]
Ik vermoed dat je naar mij refereert. Hij is nog steeds niet verkocht. Intussen heb ik de prijs verlaagd naar € 32.750,00 inclusief btw.
https://www.2dehands.be/seller/view/m2123523078
Het betreft een een MY21 LRDM met PP met 55k km.
Een degradatietest of iets dergelijks heb ik niet gedaan wat de batterij betreft, maar ik heb voornamelijk AC geladen, en telkens tot maximaal 90% op een tiental keren na. Ik merk eigenlijk in dagelijks gebruik niets van degradatie, dus ik vermoed dat die zeer beperkt is.
Over een tweetal weken komt mijn BMW i5 Touring binnen, dus de Polestar zou stilaan verkocht mogen gerakenIk ga hem toch wel missen! De BMW zal wat luxueuzer zijn, maar ik ga inboeten op power, en op wegligging.
Ik zit te twijfelen om dit jaar toch met de auto naar Oostenrijk te gaan maar moet dan wel winterbanden hebben.
Is dit een goede deal ?
https://www.vstore.nl/winterwielen-polestar-2-aero
Kan je eenvoudig zelf je banden eraf halen of moet je dan weer uitlijnen ? Ik heb er weinig ervaring mee dus vandaar mijn wellicht domme vraag.
Polestar 2 uit 2022. Long Range met alleen plus pakket
Bij polestar.com kosten ze overigens 2600 euro : https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/145/
.
Is dit een goede deal ?
Kan je eenvoudig zelf je banden eraf halen of moet je dan weer uitlijnen ? Ik heb er weinig ervaring mee dus vandaar mijn wellicht domme vraag.
Bij polestar.com kosten ze overigens 2600 euro : https://www.polestar.com/nl/shop/extras/all/145/
.
Weet je zeker dat je DK niet stiekem toch werkt? Ik kan de auto echt niet afsluiten zonder DK en met de sleutel erin.Wors schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:49:
[...]
Gelukkig wel. Het is mij al een paar keer gebeurd dat ik uit automatisme de deur achter mij sloot met de sleutel nog in de auto (zonder werkende DK op de telefoon). Gelukkig de auto kunnen ontgrendelen met de app.
Ik heb met enige regelmaat dat ik het gevoel krijg dat er bij de benen van de bestuurder opeens redelijk koude lucht wordt geblazen. Dat lijkt te gebeuren als de temperatuur in de auto op de ingestelde waarde van de AC komt. Ik heb de AC eigenlijk altijd op besparende modus staan. Herkennen anderen dit, en hoe kan je het voorkomen? Nu zet ik meestal de ventilator enkel nog op het raam, dan is het meteen minder. Gaat hier om een '21LRDM.
Voor dit bedrag, spijtig genoegGotech86 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:01:
[...]
Voor hoeveel heb je hem uiteindelijk verkocht?
Ik herken wel dat de auto af lijkt te koelen wanneer ie op temperatuur is.Zinloos1 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:37:
Ik heb met enige regelmaat dat ik het gevoel krijg dat er bij de benen van de bestuurder opeens redelijk koude lucht wordt geblazen. Dat lijkt te gebeuren als de temperatuur in de auto op de ingestelde waarde van de AC komt. Ik heb de AC eigenlijk altijd op besparende modus staan. Herkennen anderen dit, en hoe kan je het voorkomen? Nu zet ik meestal de ventilator enkel nog op het raam, dan is het meteen minder. Gaat hier om een '21LRDM.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Jep eco modus uitzetten, daardoor komt dat.Zinloos1 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:37:
Ik ga dat eens proberen dan, jammer van het verbruik (dat nu overigens sowieso wel flink is opgelopen), maar we willen toch een beetje comfortabel zitten!daniel14 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:57:
[...]
Jep eco modus uitzetten, daardoor komt dat.
Het is niet goedkoop, maar originele velgen met goede banden ook niet extreem duur.kevertje1977 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:20:
Ik zit te twijfelen om dit jaar toch met de auto naar Oostenrijk te gaan maar moet dan wel winterbanden hebben.
Is dit een goede deal ?
.
Banden zelf wisselen is onmogelijk, je gaat ze er niet met de hand afkrijgen en ook niet erop.
Wielen wisselen is wel heel goed zelf te doen. Let dan wel op dat je er even een sticker op doet van welke hoek je het wiel hebt gehaald om uitlijnen te voorkomen.
Met ductape kan je ook veelPixeltje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:39:
[...]
Top, heb ze besteld. Had een set gevonden voor het dubbele bedrag maar daar zat ook een ding bij voor de achterruit, die hoeft niet. Gaat mij om de zijruiten dus ben heel benieuwd wat er nu voor kwaliteit binnen komt.
Auto hoeft niet persé donkerder van binnen voor mij als bestuurder maar die kleine zit steeds tegen de zon in te knijpen en dat is ook sub-optimaal, zeker als ze moet slapen
Ik heb het in de wasbox eens gehad. “Zou niet moeten kunnen” was toen vooral het antwoord hier in het topic. Alleen later bleek dat er wel meer soortgelijke ervaringen waren online.Rvzoggie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:27:
Nu kon mij vrouw komen met de sleutel maar als je verder weg staat ben je wel mooi de joker.
Edit: in mijn situatie lag zowel mijn sleutel als mijn iPhone in de auto overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 05-11-2024 11:53 ]
Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad: tas met sleutel en telefoon in auto en niet meer de auto in kunnen. De auto heb ik toen via de app op mijn telefoon geopend. Wat mogelijk toen gespeeld heeft: dat ze de passagiersdeur heeft willen openen (in haar persoonlijke instellingen gaat alleen de berijdersdeur open).Donstil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:52:
[...]
Nu kon mij vrouw komen met de sleutel maar als je verder weg staat ben je wel mooi de joker.
Edit: in mijn situatie lag zowel mijn sleutel als mijn iPhone in de auto overigens.
Ja mijn vrouw rijd nooit in mijn auto verder en heeft de app daarom niet maar dat had in deze situatie wel handig geweestHighland schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:15:
[...]
Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad: tas met sleutel en telefoon in auto en niet meer de auto in kunnen. De auto heb ik toen via de app op mijn telefoon geopend. Wat mogelijk toen gespeeld heeft: dat ze de passagiersdeur heeft willen openen (in haar persoonlijke instellingen gaat alleen de berijdersdeur open).
Bij mij waren alle deuren dicht, inmiddels was ik de auto niet meer zonder de sleutel in mijn zak maar ik heb het nog eens geprobeerd te reproduceren en toen leek het te komen doordat sop/water/"de slang" over een van de handvaten gaat. Dan sluit de auto, opent weer, etc.
Ook haar telefoon lag in de auto dus dat hielp haar niet. Ik opende via mijn app/digitale sleutel de auto, op 20km afstand.Donstil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:13:
[...]
Ja mijn vrouw rijd nooit in mijn auto verder en heeft de app daarom niet maar dat had in deze situatie wel handig geweest, Net zoals een Apple Watch app, want die had ik wel op
![]()
Bij mij waren alle deuren dicht, inmiddels was ik de auto niet meer zonder de sleutel in mijn zak maar ik heb het nog eens geprobeerd te reproduceren en toen leek het te komen doordat sop/water/"de slang" over een van de handvaten gaat. Dan sluit de auto, opent weer, etc.
Ja dat bedoelde ik, ik ben de bestuurder dus ik heb de app. Mijn vrouw heeft geen app dus dat was daardoor helaas geen optie maar had wel handig geweest idd.Highland schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:01:
[...]
Ook haar telefoon lag in de auto dus dat hielp haar niet. Ik opende via mijn app/digitale sleutel de auto, op 20km afstand.
je kan toch gewoon meerdere profielen aanmaken zodat iedereen die de auto bestuurt zelf een app kan koppelen?Donstil schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:07:
[...]
Ja dat bedoelde ik, ik ben de bestuurder dus ik heb de app. Mijn vrouw heeft geen app dus dat was daardoor helaas geen optie maar had wel handig geweest idd.
Bij mij (toegegeven een XC40, maar staat het zelfde AAOS op, dus moet op de polestar ook werken) heb ik voor iedereen die wel eens in mijn auto rijdt een profiel aangemaakt en heb ik zelf de app laten koppelen op dat profiel..
Ja natuurlijk kan dat maar nog veel handiger is als ze het gewoon oplossen en dit vervolgens niet meer gebeurd.Kammika schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:37:
[...]
je kan toch gewoon meerdere profielen aanmaken zodat iedereen die de auto bestuurt zelf een app kan koppelen?
Bij mij (toegegeven een XC40, maar staat het zelfde AAOS op, dus moet op de polestar ook werken) heb ik voor iedereen die wel eens in mijn auto rijdt een profiel aangemaakt en heb ik zelf de app laten koppelen op dat profiel..
Wat technisch mogelijk is dat soms de auto denkt dat er wel degelijk een sleutel buiten de auto is, omdat de buiten BT antenne toch de sleutel die in de auto ligt detecteerd. Dan kan dit gebeuren. Is softwarematig bijna niet te voorkomen denk ik. Maak je die richtantenne te zwak klagen we over dat je wel erg dichtbij moet staan, maken ze hem te sterk krijg je foute detectie. Zeker met een beetje reflectie in de directe omgeving is het mogelijk. Mijn huis slot heeft hetzelfde, richt antenne om te detecteren dat de telefoon voor de deur staat, werkt prima, tenzij iemand vlak bij het raam zit aan de voorgevel, dan kan hij die telefoon ook oppikken als 'buiten'.
Dus scenario's werken, maar de tech is niet onfeilbaar. Dus blijven opletten dat je een key mee de auto uitneemt
Dus scenario's werken, maar de tech is niet onfeilbaar. Dus blijven opletten dat je een key mee de auto uitneemt
Uh sjah, bij andere auto’s met keyless nog nooit meegemaakt dat dit voorkomt. Eerder dat ik vond dat ik ongemakkelijk ver van de auto moest lopen voordat het sloot.
Maar goed, vast een heel intelligent anti-diefstal systeem ofzo.
Maar goed, vast een heel intelligent anti-diefstal systeem ofzo.
Zojuist getest, maar ik kan het niet reproduceren. DK werkt niet om de auto te openen, maar kan ‘m wel ontgrendelen met de app en kan daarna zonder sleutel maar met telefoon op zak wel rijden. Wonderlijk systeem.JTHZZ schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:30:
[...]
Weet je zeker dat je DK niet stiekem toch werkt? Ik kan de auto echt niet afsluiten zonder DK en met de sleutel erin.
Ik rijd al twee jaar zonder sleutel rond en heb nog nooit echte problemen met openen gehad, soms was mn telefoon te diep in slaap om snel te reageren. En ik gebruik de app eigenlijk nooit, alleen als iemand anders eerst naar de auto loopt.Wors schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:42:
[...]
Zojuist getest, maar ik kan het niet reproduceren. DK werkt niet om de auto te openen, maar kan ‘m wel ontgrendelen met de app en kan daarna zonder sleutel maar met telefoon op zak wel rijden. Wonderlijk systeem.
De homebrew lockscreen widget doet het bij mij niet meer.
2024-11-06 19:11:02: Error on line 294:27: TypeError: null is not an object (evaluating 'apiCreds.access_token')
Ja lijkt bij meerder het geval te zijn, maar je kan nu ook een widget via de Polestar app krijgenSirLenncelot schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:13:
[...]
Er vanuit gaande dat het om IOS gaat
Dat is oprecht wel een goede ontwikkeling. Mede omdat ik er niet altijd van overtuigd ben dat google maps nou goed mobiele flitsers signaleert.kdhoe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:23:
Ik heb de laatste beta van Waze voor iOS draaien (5.0.90). Vanaf nu is Waze via CarPlay in het bestuurdersdisplay beschikbaar! Het is nog niet heel stabiel. Soms werkt het niet en moet je Waze geforceerd stoppen en nogmaals proberen.
[Afbeelding]
Vind waze daarin veel betrouwbaarder. Het enige hele mooie van google maps is dat je verwachte aankomstpercentage wordt getoond inclusief laadmogelijkheden en dergelijke.
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 07-11-2024 21:00 . Reden: Hier is V & A voor ]
Nice, wel bijzonder dat die via cp in middendisplay kan, terwijl het een Google product is en met de native aaos app dan zelf niet kan…kdhoe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:23:
Ik heb de laatste beta van Waze voor iOS draaien (5.0.90). Vanaf nu is Waze via CarPlay in het bestuurdersdisplay beschikbaar! Het is nog niet heel stabiel. Soms werkt het niet en moet je Waze geforceerd stoppen en nogmaals proberen.
[Afbeelding]
Heel chill!kdhoe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:23:
[Afbeelding]
Cool, Zijn de trajectcontroles ook zichtbaar?
Mijn grootste issue met waze via cp of rechtstreeks op aaos is dat die dan niet meer waarschuwt voor trajectcontroles…
Ze zitten erin. Lijkt een mooi product te zijn maar moet zeggen dat ik weinig gevoel heb bij de onderste clips. Die lijken een beetje te zweven en de plaatjes in de manual zijn zo groot als een postzegel, dus daar kun je t ook niet lekker op zien.Mad-Matt schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:38:
[...]
Ik hoop dat ze bevallen, wij hebben ze om exact dezelfde reden gekocht en het ventje heeft geen last meer van de zon. En slapen gaat ook veel sneller zonder het felle licht
Heb het idee dat die onderste clips tegen het glas aan zitten maar kan ook geen andere manier bedenken hoe het beter zou zijn.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Widget is gefixed :SirLenncelot schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:13:
[...]
https://github.com/niklasvieth/polestar-ios-small-widget
Ah mooi dat ze bevallen, ik denk dat het dan per model verschild, in de Seat zitten ze vrij strak.Pixeltje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:42:
[...]
Ze zitten erin. Lijkt een mooi product te zijn maar moet zeggen dat ik weinig gevoel heb bij de onderste clips. Die lijken een beetje te zweven en de plaatjes in de manual zijn zo groot als een postzegel, dus daar kun je t ook niet lekker op zien.
Heb het idee dat die onderste clips tegen het glas aan zitten maar kan ook geen andere manier bedenken hoe het beter zou zijn.
En als je links en rechts omdraait? Dan klemmen ze mogelijk net de andere kant op en zitten ze wel goed strak
Mijn laatste update:
Auto begin oktober opgehaald voor de veerpootlager probleem op te lossen.
De polestar heeft nu 4e lager erin zitten maar probleem is nog niet verholpen. Volvo Nederland en polestar komen volgende week weer kijken hoe nu verder. Auto staat er nu al een maand.
Hopelijk komt er een oplossing maar ben nog wel huiverig om de andere zaken op te laten lossen. Het is toch een beetje trail en error.
Als de oplossing er is ben ik hem sowieso nog een week kwijt want tijdens een proefrit is er iemand achterop gereden
Denk dat ik nog wel een maand zonder moet… (nog 11 maanden te gaan tot einde k*t lease)
Het gaat om een polestar launch edition voor wie afvraagt welke ellende versie
Auto begin oktober opgehaald voor de veerpootlager probleem op te lossen.
De polestar heeft nu 4e lager erin zitten maar probleem is nog niet verholpen. Volvo Nederland en polestar komen volgende week weer kijken hoe nu verder. Auto staat er nu al een maand.
Hopelijk komt er een oplossing maar ben nog wel huiverig om de andere zaken op te laten lossen. Het is toch een beetje trail en error.
Als de oplossing er is ben ik hem sowieso nog een week kwijt want tijdens een proefrit is er iemand achterop gereden
Denk dat ik nog wel een maand zonder moet… (nog 11 maanden te gaan tot einde k*t lease)
Het gaat om een polestar launch edition voor wie afvraagt welke ellende versie
Zo te horen heb een maandagochtend model en ook nog eens flink pech.
Wat zou een redelijke tweedehands prijs zijn voor een 2021 launch model (~60.000 km) ? Is het überhaupt nog wel een goed idee om op dit moment een elektrische auto te kopen?
Wat verwachten jullie nog kwa extra afschrijving de komende jaren.
Dat is koffiedik kijken, onze huidige elektrische auto heeft een aardige afschrijving in 3 jaar (ca 50%), maar als ik naar de benzine modellen kijk is het daar niet veel beter).Gotech86 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:51:
Wat zou een redelijke tweedehands prijs zijn voor een 2021 launch model (~60.000 km) ? Is het überhaupt nog wel een goed idee om op dit moment een elektrische auto te kopen?
De ene zegt dat de markt helemaal in elkaar dondert (zou al gebeurd moeten zijn), de ander zegt dat het wel mee valt. Ik denk dat ze op een bepaald moment redelijk zullen stabiliseren, maar dat hangt natuurlijk wel af van de staat van de accu
Laatst zag ik hier een comment voorbij komen waarom de polestar bepaalde laadplaatsen in Google Maps niet aangeeft.
Dat herkende ik vandaag en dat heeft waarschijnlijk de reden dat alle laadplaatsen vol zijn en de auto dan denkt, dan hoef ik hem ook niet te laten zien. Ik wilde namelijk ergens laden en alles was vol, terwijl ik daarvoor dacht…. Waarom geeft hij hem niet aan….
Is dit een goede theorie? Ben benieuwd naar jullie mening.
Dat herkende ik vandaag en dat heeft waarschijnlijk de reden dat alle laadplaatsen vol zijn en de auto dan denkt, dan hoef ik hem ook niet te laten zien. Ik wilde namelijk ergens laden en alles was vol, terwijl ik daarvoor dacht…. Waarom geeft hij hem niet aan….
Dat ziet er goed uit! Maarre, 53kWh per 100 km.. have you been naughty?kdhoe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:23:
[Afbeelding]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zou het logischer vinden dat je gewoon ziet dat ze op dat moment bezet zijn eigenlijk.Rvzoggie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:22:
Laatst zag ik hier een comment voorbij komen waarom de polestar bepaalde laadplaatsen in Google Maps niet aangeeft.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik zie ook regelmatig plekken waar er alleen maar grijze waarde staat, dus geen groen icons met 1/3 maar grijs met 3. Ik dacht dat die vertelde dat er geen beschikbaar waren.Juancho schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:23:
[...]
Zou het logischer vinden dat je gewoon ziet dat ze op dat moment bezet zijn eigenlijk.
of... vlak na aanvang rit met koude buitentemperatuur?Pixeltje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:16:
[...]
Dat ziet er goed uit! Maarre, 53kWh per 100 km.. have you been naughty?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hier beginnen mijn spiegels een beetje raar te doen... De bestuurdersspiegel klapt amper in bij het sluiten en de passagiersspiegel (de enige die dipt bij het achteruitrijden) komt elke keer niet helemaal terug als je van achteruit relatief snel in drive gaat. Ik lees online dat meer mensen dit hebben gehad en het zichzelf vaak fixt, dus ik kijk het een weekje aan, maar wel raar gedrag. Mogelijk dat het iets met de kou te maken heeft?
Ik zet af en toe mijn laadlimiet naar 6A omdat ik de nacht door oplaadt, en ‘ie dan precies ‘s ochtends klaar is met laden. Maar soms vergeet ik die instelling terug te zetten naar de max, en als ik dat dan probeer via de instellingen in de auto lijkt het alsof dit weer terug staat. Maar eigenlijk laadt ‘ie alsnog maar met maximaal 6A. In de app zie ik dat dan ook, en als ik het daar aanpas naar 32A krijg ik het ‘cloud sync’ icoontje te zien (en wordt de instelling nooit aangepast)
Heb dit nu een paar keer gehad, enige wat lijkt te helpen is er een stuk mee rijden en daarna is het magisch opgelost. Ook een TCAM reset en infotainment reboot helpt niet. Herkent iemand dit?
Oh ja en ik kan de digital key nog steeds niet koppelen met m’n iPhone, dus dat heb ik maar opgegeven. Verder heel tevreden met m’n P2 🙂
Heb dit nu een paar keer gehad, enige wat lijkt te helpen is er een stuk mee rijden en daarna is het magisch opgelost. Ook een TCAM reset en infotainment reboot helpt niet. Herkent iemand dit?
Oh ja en ik kan de digital key nog steeds niet koppelen met m’n iPhone, dus dat heb ik maar opgegeven. Verder heel tevreden met m’n P2 🙂
Het een sluit het ander niet uit. Ik denk dat er een mechanisme in zit om in gebieden met veel laadpalen ze niet allemaal te laten zien om te voorkomen dat je geen kaart meer ziet of dat alles door elkaar heen staat. Het zou logisch zijn als in die gebieden volbezette palen worden weggelaten maar zoals wel vaker bij Google is niet duidelijk hoe dat precies werkt,Kaoh schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:32:
[...]
Ik zie ook regelmatig plekken waar er alleen maar grijze waarde staat, dus geen groen icons met 1/3 maar grijs met 3. Ik dacht dat die vertelde dat er geen beschikbaar waren.
Ik had nog maar een paar 100m gereden. Is altijd hoog als je net start.Pixeltje schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:16:
[...]
Dat ziet er goed uit! Maarre, 53kWh per 100 km.. have you been naughty?
Ik dacht alkdhoe schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:21:
[...]
Ik had nog maar een paar 100m gereden. Is altijd hoog als je net start.
Hebben jullie ook al heel de dag last van geen internet of gps verbinding?
Heb al heel de dag een wereldkaart inbeeld
Het info scherm gerest mocht ook niet helpen.
Daarnaast, is het mogelijk om de auto in een soort van “ aan “ modus te laten als je de auto verlaat?
Soms wil iemand op de achterband de kachel wel aan houden
Daarnaast, is het mogelijk om de auto in een soort van “ aan “ modus te laten als je de auto verlaat?
Vandaag heb ik mijn *laatste Polestar 2 ingeleverd. 11 maanden in rond gereden, en ruim 45.000Km gereden. Volstrekt probleemloos. Het was me een waar genoegen.
Sinds vandaag een Tesla M3, RWD. Eens kijken hoe dat bevalt.
*Het was mijn derde. De vorige heb ik ook 11 maanden en 45000Km gereden. Die daar voor heb ik een maand of vijf gereden, 27000Km.
Sinds vandaag een Tesla M3, RWD. Eens kijken hoe dat bevalt.
*Het was mijn derde. De vorige heb ik ook 11 maanden en 45000Km gereden. Die daar voor heb ik een maand of vijf gereden, 27000Km.
Bij mijn partner was het pas opgelost nadat de spiegel vervangen was. Zou een servicebulletin over zijn, slechte aansluiting van een kabelZinloos1 schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:08:
Hier beginnen mijn spiegels een beetje raar te doen... De bestuurdersspiegel klapt amper in bij het sluiten en de passagiersspiegel (de enige die dipt bij het achteruitrijden) komt elke keer niet helemaal terug als je van achteruit relatief snel in drive gaat. Ik lees online dat meer mensen dit hebben gehad en het zichzelf vaak fixt, dus ik kijk het een weekje aan, maar wel raar gedrag. Mogelijk dat het iets met de kou te maken heeft?
Nee geen last van gps of internet problemen gehad.Obbbert schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:29:
Hebben jullie ook al heel de dag last van geen internet of gps verbinding?
Met de play/pauze knop in de middenconsole kun je het systeem aanzetten nadat de bestuurder is uitgestapt. Dan gaat de kachel ook weer aan.
Andere tip: niet de auto van buiten afsluiten als er nog iemand in zit, want dan gaat het alarm heel snel af. Van binnen vergrendelen met knopje in de deur kan wel.
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 12-11-2024 07:39 ]
Hij lijkt het nu weer wel te doen, maar de kans zit er dus dik in dat het nog een paar keer voor gaat komen.manzonderdas schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:26:
[...]
Bij mijn partner was het pas opgelost nadat de spiegel vervangen was. Zou een servicebulletin over zijn, slechte aansluiting van een kabel
Polestar geeft weer gratis pakketten weg op voorraad modellen (insert vloek woorden).
Ik had gisteren wat raars. Ik draai CP en ik werd gebeld door mijn vrouw. Opeens had ik in de driver cluster en CP scherm met het telefoongesprek, inclusief foto, gespreksduur etc. Dat zag er prima uit.
Ik gok dat dit een rare SW glitch is maar het zou mooi zijn als deze 'feature' geimplementeert wordt
Ik gok dat dit een rare SW glitch is maar het zou mooi zijn als deze 'feature' geimplementeert wordt
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
beste rene,Rene schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:20:
Ik had gisteren wat raars. Ik draai CP en ik werd gebeld door mijn vrouw. Opeens had ik in de driver cluster en CP scherm met het telefoongesprek, inclusief foto, gespreksduur etc. Dat zag er prima uit.
kan dit even vertaald worden?
CP??
Driver cluster??
SW glitch??
alvast bedankt
Had het vandaag weer. Maar nu iets off center. De gesprekken van Apple CarPlay zijn zichtbaar in het display voor de bestuurder.poolster schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:53:
[...]
beste rene,
CP??
Driver cluster??
SW glitch??
alvast bedankt
:strip_exif()/f/image/fLCC9Cnn6QLUHEKgDvRfstRQ.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vooralsnog ziet het er meer uit als een glitch dan iets anders als ik eerlijk ben.Rene schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:05:
[...]
Had het vandaag weer. Maar nu iets off center. De gesprekken van Apple CarPlay zijn zichtbaar in het display voor de bestuurder.
[Afbeelding]
Moet overigens bekennen dat ik er niet op zit te wachten als het zo groot in beeld komt. Vind de huidige popup bij bellen al vervelend, tot er verbinding is zie je dus precies niet waar je heen moet.. ik kom op veel nieuwe locaties dus gebruik de navigatie veel, dan is een scherm precies over de eerstvolgende kruising of afslag heen niet handig.
poolster schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:53:
[...]
beste rene,
CP?? caller profiel
Driver cluster?? scherm in de auto voor je neus
SW glitch?? software fout
alvast bedankt graag gedaan
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Ik vloek ook even meeStimulate14 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:07:
Polestar geeft weer gratis pakketten weg op voorraad modellen (insert vloek woorden).
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik denk dat ze dit doen omdat er vanaf volgend jaar hogere importtarieven voor het Geely Concern gelden. Dus als er veel autos in december nog uitgeleverd worden pakken ze nog snel veel verkopen mee wat in januari lastiger wordt.
Ik ben wel benieuwd welke fiscale waarde deze auto's krijgen?Rvzoggie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:15:
[...]
Ik denk dat ze dit doen omdat er vanaf volgend jaar hogere importtarieven voor het Geely Concern gelden. Dus als er veel autos in december nog uitgeleverd worden pakken ze nog snel veel verkopen mee wat in januari lastiger wordt.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dat een pakket gratis is, staat los van de fiscale waarde. Deze blijft gelijk. Bron: ik heb een my2024 met gratis pakketten.ST10©DE schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:43:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke fiscale waarde deze auto's krijgen?
Ze kunnen me wat krijgen. Ik had er 1 in bestelling staan, en die annuleren ze dood leuk. Moet ik een nieuwe bestellen, inmiddels al weken geleden zonder promo's dus de volle mep. En nu zijn er weer aanbiedingen.Rvzoggie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:15:
[...]
Precies dit, rijdt net een maandje SRSM. Fantastische auto, maar dat had dus de LRSM kunnen zijn die ze eerder zelf hebben geannuleerd. TreurigStimulate14 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:
[...]
Ze kunnen me wat krijgen. Ik had er 1 in bestelling staan, en die annuleren ze dood leuk. Moet ik een nieuwe bestellen, inmiddels al weken geleden zonder promo's dus de volle mep. En nu zijn er weer aanbiedingen.
Is het mogelijk om twee telefoons (Android en Apple) te koppelen om zelfde Polestar ID profiel in de auto?
Ik will graag mijn polestar app op twee telefoons hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door interFace op 17-11-2024 16:21 ]
Volgens mij kan dat maar je kunt ook net zo goed een nieuwe Polestar id aanmaken? Maakt voor de app functionaliteit niet uit welke id je gebruikt, hooguit voor de Digital key.interFace schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:20:
Is het mogelijk om twee telefoons (Android en Apple) te koppelen om zelfde Polestar ID profiel in de auto?
Hallo, ik heb een optie om een 1-3 jaar oude Polestar 2 te leasen via mijn bedrijf. Dit zou ongeveer 750 Eur per maand zijn, alles inclusief (onbeperkt gratis opladen, gratis onderhoud, etc). Wat denken jullie?
Zou je een RWD of AWD optie aanraden?
Ja dit kan. Heb dit gedaan werk en privé telefoon. Pixel en iPhone.interFace schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:20:
Als range belangrijk is RWD anders AWD.carefree7 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 00:08:
Hallo, ik heb een optie om een 1-3 jaar oude Polestar 2 te leasen via mijn bedrijf. Dit zou ongeveer 750 Eur per maand zijn, alles inclusief (onbeperkt gratis opladen, gratis onderhoud, etc). Wat denken jullie?
Het maakt tot op zekere hoogte uit, maar het hangt af van hoeveel meer plezier AWD biedt.BlacKstaR- schreef op woensdag 20 november 2024 @ 05:37:
[...]
Als range belangrijk is RWD anders AWD.
Is het gefacelifte model superieur aan het oude, of is er een reden om de pre-facelift nog te overwegen?
Prijs. En met een LRSM oud model haal je ook makkelijk 350~400km. Een nieuwe SRSM doet dat ook.carefree7 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:24:
[...]
Het maakt tot op zekere hoogte uit, maar het hangt af van hoeveel meer plezier AWD biedt.
Is het gefacelifte model superieur aan het oude, of is er een reden om de pre-facelift nog te overwegen?
No signature required.
Begrepen! In mijn geval betaal ik voor zakelijke lease op basis van de waarde van de auto, dus of hij nu oud of nieuw is, verandert niets aan de prijs.M3rcury schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:54:
[...]
Prijs. En met een LRSM oud model haal je ook makkelijk 350~400km. Een nieuwe SRSM doet dat ook.
Dan is de nieuwe qua range zeker beter.carefree7 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:20:
[...]
Begrepen! In mijn geval betaal ik voor zakelijke lease op basis van de waarde van de auto, dus of hij nu oud of nieuw is, verandert niets aan de prijs.
Ik vind alleen de gril minder mooi, maar zou zonder twijfel dan de nieuwe bestellen.
No signature required.
Zakelijke lease, dus met bijtelling? Tot en met 2021 was de bijtelling een stuk gunstiger dan vanaf 2022.carefree7 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:20:
[...]
Begrepen! In mijn geval betaal ik voor zakelijke lease op basis van de waarde van de auto, dus of hij nu oud of nieuw is, verandert niets aan de prijs.
ja, maar als het om een RWD model gaat is het sowieso een modelyear 24. Tot MY24 zou het FWD zijn. (Of AWD natuurlijk)
Persoonlijk zou ik als het MY24 is voor RWD gaan, en anders AWD.
Persoonlijk zou ik als het MY24 is voor RWD gaan, en anders AWD.
)
Hebben jullie ook allemaal een brief van de (R)Overheid ontvangen dat je vanaf 1/01/2025 wegenbelasting gaat betalen, dat je een verlaagd tarief van 25% betalen gaat maar dat het bruto bedrag nog onbekend is….
Onbegrijpelijk dit..
Als het naar gewicht van de auto gaat wordt het flink duurder om elektrisch te rijden, en we hebben qua aanschaf al genoeg betaald…
Iemand idee wat het gaat worden met een launch Exition?
Onbegrijpelijk dit..
Als het naar gewicht van de auto gaat wordt het flink duurder om elektrisch te rijden, en we hebben qua aanschaf al genoeg betaald…
Dat hang ook af van waar je woont. Hier kun je het invullen alsof je een benzine wagen hebt en daar dan 25% van nemen.Mickvanderveen schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:54:
Hebben jullie ook allemaal een brief van de (R)Overheid ontvangen dat je vanaf 1/01/2025 wegenbelasting gaat betalen, dat je een verlaagd tarief van 25% betalen gaat maar dat het bruto bedrag nog onbekend is….
Onbegrijpelijk dit..
https://www.belastingdien...tuigenbelasting-berekenen
Dat is niet exact maar dan heb je een richting.
[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 20-11-2024 23:02 ]
Goed om te weten maar hoe kan je dit doen?BlacKstaR- schreef op woensdag 20 november 2024 @ 05:36:
[...]
Ja dit kan. Heb dit gedaan werk en privé telefoon. Pixel en iPhone.
Ik zie op mijn profiel nergens een optie om nog een app/telefoon te koppelen. En als je app installeert op nieuwe telefoon vraagt deze om eerst met de auto te koppelen.
Mogelijk dat ik jouw vraag verkeerd heb begrepen. Waar ik op doelde is dat je op twee verschillende telefoons tegelijkertijd ingelogd kunt zijn met dezelfde polestar ID en voor beide toestellen bijvoorbeeld digital key kan gebruiken. Maar je hebt mogelijk over profielen in de auto. Maar als je een bepaalde profiel kiest kan je daar ook sleutels aankoppelen als dat ik me goed herinner.interFace schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:07:
[...]
Goed om te weten maar hoe kan je dit doen?
Ik zie op mijn profiel nergens een optie om nog een app/telefoon te koppelen. En als je app installeert op nieuwe telefoon vraagt deze om eerst met de auto te koppelen.
Bedankt voor snelle reactie!BlacKstaR- schreef op donderdag 21 november 2024 @ 05:27:
[...]
Mogelijk dat ik jouw vraag verkeerd heb begrepen. Waar ik op doelde is dat je op twee verschillende telefoons tegelijkertijd ingelogd kunt zijn met dezelfde polestar ID en voor beide toestellen bijvoorbeeld digital key kan gebruiken. Maar je hebt mogelijk over profielen in de auto. Maar als je een bepaalde profiel kiest kan je daar ook sleutels aankoppelen als dat ik me goed herinner.
Ik ben inderdaad ingelogd op tweede telefoon met zelfde Polestar in polestar app maar dan is tweede telefoon nog niet gekoppeld met de auto en ik kan niet bv status van de auto zien of klimaat aan doen.
Dus ik will die tweede telefoon app die is al ingelogd met Polestar is koppelen met de auto maar daar zit ik vast :-)
Digital key werkt zowieso niet in de versie van de Polestar software die ik heb (hoorde ik van de Polestar medewerkers) dus dat gebruik ik op dit moment niet. Ik will op dit moment klimaat en status van de auto gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door interFace op 21-11-2024 07:28 ]
Digital key werkt sowieso niet op de Pixel
Uhm dat klopt niet helemaal, hier werkt DK op de Pixel 6, 7 en momenteel de 8.Mad-Matt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:38:
Digital key werkt sowieso niet op de Pixel
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Ik kon de status van de auto zowel op de iPhone als Pixel zien. Inclusief deuren openen etc. Dus dat moet wel kunnen. Mogelijk dat je bepaalde instellingen op je Android niet goed staan.interFace schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:26:
[...]
Bedankt voor snelle reactie!
Ik ben inderdaad ingelogd op tweede telefoon met zelfde Polestar in polestar app maar dan is tweede telefoon nog niet gekoppeld met de auto en ik kan niet bv status van de auto zien of klimaat aan doen.
Dus ik will die tweede telefoon app die is al ingelogd met Polestar is koppelen met de auto maar daar zit ik vast :-)
Digital key werkt zowieso niet in de versie van de Polestar software die ik heb (hoorde ik van de Polestar medewerkers) dus dat gebruik ik op dit moment niet. Ik will op dit moment klimaat en status van de auto gebruiken.
Vanuit de vs alleen maar klachten, maar dat ging trouwens wel alleen over dichtbij detectie met automatisch openenVonDutch schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:00:
[...]
Uhm dat klopt niet helemaal, hier werkt DK op de Pixel 6, 7 en momenteel de 8.
automatisch openen? Dat is geen feature bij de Polestar 2. Openen DK is alleen als je de hendel bast grijpt.Mad-Matt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:18:
[...]
Vanuit de vs alleen maar klachten, maar dat ging trouwens wel alleen over dichtbij detectie met automatisch openen
Is de melding reinig parkeersensoren een eufemisme voor dat ze kapot zijn? Auto is nl redelijk schoon. Iemand ervaring dat het na een rondje wasstraat wel over is met deze melding?
PS 2 LRSM okt 2022 34K Km
Yes. Zelfde melding. Na wassen geen verschil. Heel vervelend want uiteindelijk bleek dus één sensor defect en dan stoppen ze allemaal met werken..Pjotr70 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:27:
Is de melding reinig parkeersensoren een eufemisme voor dat ze kapot zijn? Auto is nl redelijk schoon. Iemand ervaring dat het na een rondje wasstraat wel over is met deze melding?
:strip_exif()/f/image/4r71Lhh4u0cHPe9X3uSjF4fF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XoJKiTNc3GnIZlB28mYZnZhc.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel tevreden met m’n polestar MY24 maar dit vind ik nogsteeds een dom stuk engineering. Een elektrische kofferbakklep zonder sensor.
Eerste keer in een te lage parkeergarage tikte die tegen het plafond waardoor je lak beschadigd. Nu moet ik altijd heel snel op het knopje drukken waardoor die stopt met openen. En dat is niet altijd even makkelijk haha.
Nog meer mensen die dit vervelend vinden?
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.