Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Niet eerder in die situatie geweest, maar bedankt voor de heads-up.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rvzoggie schreef op zondag 24 november 2024 @ 07:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel tevreden met m’n polestar MY24 maar dit vind ik nogsteeds een dom stuk engineering. Een elektrische kofferbakklep zonder sensor.

Eerste keer in een te lage parkeergarage tikte die tegen het plafond waardoor je lak beschadigd. Nu moet ik altijd heel snel op het knopje drukken waardoor die stopt met openen. En dat is niet altijd even makkelijk haha.

Nog meer mensen die dit vervelend vinden?
Ja, meestal let ik er wel op, maar het is me toch al een keer gebeurd dat het bijna fout ging, omdat ik per ongeluk de klep opende zonder opletten.

Hieronder ging het net goed (1cm van de ophanging van die buizen af.... :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0aO_50jxCmlgRGu6B7XM1eB6LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKaXtmJ79qf1ifS4Lun1Wv0p.jpg?f=fotoalbum_large

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is er misschien een app in AAOS die de volgende functionaliteit heeft: in één oogopslag zien welke favoriete openbare oplaadpunten beschikbaar zijn.

De situatie is dat er in mijn wijk 2 oplaadpunten zijn waar ik eventueel wil opladen. Afhankelijk van welk punt beschikbaar is heb ik een iets andere aanrijroute (en bespaart mij keren en weer terugrijden). Dus ik wil voor aankomst weten welke keuze is kan maken. Waar ik naar zoek is een manier dat ik een app open en een lijstje van favoriete oplaadpunten zie.
De apps die over opladen gaan denken allemaal vanuit huidige locatie. Maar dat is in deze casus juist niet handig.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:10
SirLenncelot schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:32:
Is er misschien een app in AAOS die de volgende functionaliteit heeft: in één oogopslag zien welke favoriete openbare oplaadpunten beschikbaar zijn.

De situatie is dat er in mijn wijk 2 oplaadpunten zijn waar ik eventueel wil opladen. Afhankelijk van welk punt beschikbaar is heb ik een iets andere aanrijroute (en bespaart mij keren en weer terugrijden). Dus ik wil voor aankomst weten welke keuze is kan maken. Waar ik naar zoek is een manier dat ik een app open en een lijstje van favoriete oplaadpunten zie.
De apps die over opladen gaan denken allemaal vanuit huidige locatie. Maar dat is in deze casus juist niet handig.

Iemand een tip?
Daar heeft maps tegenwoordig een hele handige functie voor hé? Je ziet op de kaart al de openbare laadpalen incl beschikbaarheid. Ik laad ook in de buurt idealiter bij 2 palen op omdat die het dichtbij zijn. Als ik aanrij zie ik ze beide incl bezetting. Dan weet ik gelijk welke ik moet pakken. Wil je iets breder, dan zoom je uit. Iets meer gedetailleerd, zoom je in.

Een app die ik verder wel heel fijn vind is Tapp electric. Maar dat is op je mobiel. Op AAOS heb je volgens mij maar 1 of 2 apps. Chargemap dacht ik. Maar eigenlijk niet meer nodig met die nieuwe functie van Maps. Super handig!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dat vind ik in maps niet overzichtelijk. Het detailniveau dat nodig is om de laadpaal te zien is te diep om beide in 1 venster te zien. En tijdens het rijden wil ik minimale aandacht aan het display geven.

Ja het is te zien op maps maar tijdens het rijden vind ik dat niet handig weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel tevreden met m’n polestar MY24 maar dit vind ik nogsteeds een dom stuk engineering. Een elektrische kofferbakklep zonder sensor.

Eerste keer in een te lage parkeergarage tikte die tegen het plafond waardoor je lak beschadigd. Nu moet ik altijd heel snel op het knopje drukken waardoor die stopt met openen. En dat is niet altijd even makkelijk haha.

Ik heb ooit een filmpje gezien dat je hem in kan stellen om nooit helemaal maximaal open te gaan. Mogelijk voor die situatie de moeite waard, zelf nooit getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:24
SirLenncelot schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:20:
Dat vind ik in maps niet overzichtelijk. Het detailniveau dat nodig is om de laadpaal te zien is te diep om beide in 1 venster te zien. En tijdens het rijden wil ik minimale aandacht aan het display geven.

Ja het is te zien op maps maar tijdens het rijden vind ik dat niet handig weergegeven.
Je kunt ze in Maps als ‘wil ik heen’ of favoriet markeren. Dan kun je ze altijd snel in het betreffende lijstje vinden. Even erop tikken en je ziet of ze vrij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
SirLenncelot schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:20:

Dit snap ik ff niet. Je ziet letterlijk de laadpalen in de omgeving waar je rijdt en of ze vrij zijn. Wil je er meer zien, zoem je even uit. Wil je meer detail, zoom je in.

Ik ben super blij met die functie want ik hoef nu nooit meer zelf te checken of de laadpalen in onze wijk vrij zijn en waar ik dus moet laden. Ik zie dat letterlijk in het scherm.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:25:
[...]

Dit snap ik ff niet. Je ziet letterlijk de laadpalen in de omgeving waar je rijdt en of ze vrij zijn. Wil je er meer zien, zoem je even uit. Wil je meer detail, zoom je in.

Ik ben super blij met die functie want ik hoef nu nooit meer zelf te checken of de laadpalen in onze wijk vrij zijn en waar ik dus moet laden. Ik zie dat letterlijk in het scherm.
Het is niet de omgeving waar ik rij.

Op het moment dat ik een keuze moet maken voor de aanrij route ben ik nog een paar km van de locatie met laadpalen verwijderd. Dan krijg ik tientallen laadpalen in beeld in maps. Dat is echt niet makkelijk te zien. Ook nog omdat andere palen (die 2x zo duur zijn) wel prominenter getoond lijken te worden in Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[Afbeelding]

Bestaat dat überhaupt, een klep met sensor? Ik heb nog geen auto gezien die zo’n functie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SirLenncelot schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:46:
[...]

Het is niet de omgeving waar ik rij.

Op het moment dat ik een keuze moet maken voor de aanrij route ben ik nog een paar km van de locatie met laadpalen verwijderd. Dan krijg ik tientallen laadpalen in beeld in maps. Dat is echt niet makkelijk te zien. Ook nog omdat andere palen (die 2x zo duur zijn) wel prominenter getoond lijken te worden in Maps.
Dan maak je voor jezelf toch een favorieten lijstje die je met 1 druk te voorschijn tovert? Zo deed ik het ook toen die nieuwe functie nog nirt in Maps zat. Wist ik precies welke laadpaal ik moest pakken en dus hoe te rijden. Maar nu check ik een paar km voor thuiskomt welke favoriete laadpalen van mij beschikbaar zijn en dan weet ik hoe te raden. Zonder een knop aan te raken want het staat zoals gezegd netjes in beeld op de kaart die al open staat.

Je weet toch wel een beetje waar je het liefst wilt laden? Wat jij wil zit letterlijk in Maps. Bij je favorieten.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 24-11-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan die laadpaal feature ook uitgezet worden in Maps? Ik kreeg het niet gevonden zo snel en vind het irritant. Lijkt ook alsof de kaart er trager van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:07:
[...]

Dan maak je voor jezelf toch een favorieten lijstje die je met 1 druk te voorschijn tovert? Zo deed ik het ook toen die nieuwe functie nog nirt in Maps zat. Wist ik precies welke laadpaal ik moest pakken en dus hoe te rijden. Maar nu check ik een paar km voor thuiskomt welke favoriete laadpalen van mij beschikbaar zijn en dan weet ik hoe te raden. Zonder een knop aan te raken want het staat zoals gezegd netjes in beeld op de kaart die al open staat.

Je weet toch wel een beetje waar je het liefst wilt laden? Wat jij wil zit letterlijk in Maps. Bij je favorieten.
Ik snap echt niet waar jij op doelt :? Als ik die punten als favoriet toevoeg in maps dan komen ze in een lijst dat best veel precieze tikken verstopt zit en dan alleen met adres info, niets over de beschikbaarheid.

Maar ik heb gezien dat het vrij eenvoudig getoond kan worden met de app van Plugsurfing via Carplay.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAtRUCK_o43rNnme6OtFRkVNkAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eSjra3e7ruUm3XBdY4m613z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-08 16:55
Ik heb ook moeite met de manier waarop Maps de laadpalen laat zien. Ik zou graag een lijst willen hebben van snelladers die vlak langs de geplande staan. Filteren op snelladers gaat al wel. Maar nu laat hij laders zien waar ik nooit in de buurt zal komen, en de lijst is verre van compleet. Vaak missen bepaalde laders van FastNed en Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Gebruiken jullie de frunk voor bijv. je laadkabel? Het openen lijkt me niet super handig namelijk: onder het stuur. Of kan dat ook via de app?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pepper schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:22:
Gebruiken jullie de frunk voor bijv. je laadkabel? Het openen lijkt me niet super handig namelijk: onder het stuur. Of kan dat ook via de app?
Die kabel zit bij mij in de kofferbak, achter het net aan de passagierszijde. Makkelijk te pakken daar en hij slingert niet door de auto als ik wat enthousiast een rotonde pak.

De frunk gebruik ik voor mijn pbm’s, die heb ik niet elke dag nodig. Het motorkap-mechaniek vind ik niet echt een lekkere oplossing als ik eerlijk ben.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 25-11-2024 21:02 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb een granny charger in de frunk liggen. Toen ik die erin legde was ook de laatste keer dat die open ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-08 20:40
Altijd in de frunk. Ben nog lenig genoeg om die te openen. Is voor mijn gevoel ook sneller dan de achterklep.
Nu laad ik bijna altijd op het werk en sluit ik de frunk tijdens het laden niet helemaal af, zodat ik hem snel weer kan openen zonder eerst onder het stuur te hoeven duiken.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:00
Zinloos1 schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:30:
[...]

Ik heb ooit een filmpje gezien dat je hem in kan stellen om nooit helemaal maximaal open te gaan. Mogelijk voor die situatie de moeite waard, zelf nooit getest.
Je kan inderdaad de hoogte van openen heel precies afstellen. Ik gebruik dat, zodat mijn laadklep nooit botst tegen de lage ingang van mijn carport, werkt perfect.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:53
Laadkabel en andere dingen die ik bij wil(moet) hebben, maar nooit nodig heb. (Brandblusser, fluohesje, schroevendraaier met allerhande bits)
Laadkabel heb ik alleen nodig op publieke plaatsen (kantoor en thuis vaste kabel) en dat is dus zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Houd er rekening mee dat de frunk voor veel mensen (monteurs / boeven met kennis / nerds) gemakkelijk te openen is. De frunk is geen onderdeel van de centrale vegrendeling, ergo er zit dus geen slot op.
Ik heb er zelf ook een granny charger inliggen maar eigenlijk is dat al een (dure) risico.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
JTHZZ schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:46:
[...]

Bestaat dat überhaupt, een klep met sensor? Ik heb nog geen auto gezien die zo’n functie had.
Er zit wel iets van een sensor in hoor, als je klep hard genoeg tegen het plafond aanstoot gaat hij vanzelf weer dicht. :9 |:(

Maar heb dagelijks met dergelijke garages te maken op een gegeven moment word je handig in het stoppen van de klep met de knop :-)

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Vrijwel dagelijks voor de laadkabel. Als je er eenmaal routine in hebt is het veel sneller dan de achterklep. Daarnaast kun je er meestal beter bij in bijv een parkeergarage omdat je dan meestal achteruit inparkeert om te laden.
En als we op vakantie gaan wordt de frunk natuurlijk ook voor bagage gebruikt. Een sporttas en wat kleine spullen kunnen er altijd wel in.

Daarnaast gebruik ik hem altijd om afhaaleten in mee te nemen. Ik hoef de volgende ochtend bij het instappen niet per se eraan herinnerd te worden dat ik de avond ervoor bij de cafetaria ben geweest. En dat lukt dus prima als je het voorin meeneemt.

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 26-11-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30

Dit hoef je maar 1 keer te doen. Als je de knop op de gewenste hoogte _lang_ indrukt dan is dat voortaan de standaard openingshoogte en hoef je niet telkens in te grijpen. De handleiding zal het ongetwijfeld uitleggen maar voor mij lukte het in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:15
robinVerdegaal schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:17:
[...]

Dit hoef je maar 1 keer te doen. Als je de knop op de gewenste hoogte _lang_ indrukt dan is dat voortaan de standaard openingshoogte en hoef je niet telkens in te grijpen. De handleiding zal het ongetwijfeld uitleggen maar voor mij lukte het in een keer.
Ben nu eens aan het kijken op hetzelfde te doen, zou zo'n 10cm lager moeten om ook bij mijn ouders onder de carport niet tegen de houten balken aan te zitten, maar snap het niet zo goed.

Er staat op de website"
1. Open the tailgate and stop it in the preferred opening position.
2. Press and hold down the (PS2-2007-Power operater tailgate close button) button on the underside of the tailgate for approximately 3 seconds.
> Two signals sound, and the stored position is therefore saved.

Hoe doe je stap 1 al? Als ik de koffer open gaat die gewoon maximum open, tegenhouden lukt niet, die blijft gewoon gaan tot tegen het plafond. Is er een manier om die al halverwege te stoppen of manueel te openen/tillen?

(MY22 met plus pack)

Ik heb em nu 3 weken, toch een inconvenience voor mij is die automatische koffer. Als ik de laadkabel insteek moet die een stukje onder de auto en de kabel triggert dan de sensor 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door deSenna24 op 27-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
deSenna24 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:27:
[...]

Ben nu eens aan het kijken op hetzelfde te doen, zou zo'n 10cm lager moeten om ook bij mijn ouders onder de carport niet tegen de houten balken aan te zitten, maar snap het niet zo goed.

Er staat op de website"
2. Press and hold down the (PS2-2007-Power operater tailgate close button) button on the underside of the tailgate for approximately 3 seconds.

Hoe doe je stap 1 al? Als ik de koffer open gaat die gewoon maximum open, tegenhouden lukt niet, die blijft gewoon gaan tot tegen het plafond. Is er een manier om die al halverwege te stoppen of manueel te openen/tillen?

(MY22 met plus pack)

Ik heb em nu 3 weken, toch een inconvenience voor mij is die automatische koffer. Als ik de laadkabel insteek moet die een stukje onder de auto en de kabel triggert dan de sensor 8)7
Als hij omhoog gaat kan je toch de knop aan de binnenkant indrukken om hem te laten stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zinloos1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:55:
[...]

Als hij omhoog gaat kan je toch de knop aan de binnenkant indrukken om hem te laten stoppen?
Of gewoon tegenhouden (Zeker als je fietsen op een fietsendragen hebt staan is de knop te laat in beeld).

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:53
[...]

Terwijl de klep in beweging is op de Sluiten knop drukken, ipv weer dicht stop ie op de plek waar je drukte. Nogmaals drukken sluit em dan weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 21:42
harrewarre schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:36:
[...]

Terwijl de klep in beweging is op de Sluiten knop drukken, ipv weer dicht stop ie op de plek waar je drukte. Nogmaals drukken sluit em dan weer.
Of helemaal open laten gaan en handmatig weer terug duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Er staat op de website"

(MY22 met plus pack)

Tijdens het openen een keer op de knop voor sluiten drukken. Dan bevriest ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
NVM dit is al een aantal keer gezegd maar had de volgende pagina aan comments niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
harrewarre schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:36:
[...]

Net geprobeerd, het is gelukt :)
Nu om te resetten moet je blijkbaar de koffer helemaal open duwen, voelt bijna alsof je het gaat breken, voelt niet natuurlijk aan maar uiteindelijk wel gelukt om terug naar boven te duwen en te resetten. Goed om te weten hoe het nu werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 21:20
Hoe kijken jullie tegen de aankomende wegenbelasting aan?

Als we 100% moeten betalen in 2027.
Vergelijkbaar met een personenauto benzine en gewicht dan komt het op een €431 per kwartaal met de huidige berekening.

Dan zou je haast weer een brandstofauto voor gaan rijden lijkt mij.
Dit in combinatie dat een ev waarschijnlijk hierdoor sneller in waarde zal afnemen.

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:21
zonnepaneelxl schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:35:

Vergelijkbaar met een personenauto benzine en gewicht dan komt het op een €431 per kwartaal met de huidige berekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tc51yNNbhFN8cy8j_spWwLLrptY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jDgDnRj7wJylS2vNOywHAUs.jpg?f=fotoalbum_large
In Valencia zijn de brandstofauto's net in de aanbieding, dat komt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15:51
Leuk om te zien dat we elkaar helpen met de kofferklep. Ik ga het ook proberen. Ik loop er zelf vooral tegenaan wanneer ik in een onbekende garage sta.

Andere vraag:ik heb vanaf mei de P2 en heel erg tevreden maar nu de koudere temperaturen komen merk in dat als ik de auto weg zet ‘bijv met 10%’ dat als ik de volgende keer instap de auto ook 6% kan zijn. Vanavond weet ik 100% zeker dat ik hem met 10% heb weg gezet en hij staat nu op 11%. Snap daar echt geen kont van.

Meerdere mensen die dit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:22
Rvzoggie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:19:
Leuk om te zien dat we elkaar helpen met de kofferklep. Ik ga het ook proberen. Ik loop er zelf vooral tegenaan wanneer ik in een onbekende garage sta.

Andere vraag:ik heb vanaf mei de P2 en heel erg tevreden maar nu de koudere temperaturen komen merk in dat als ik de auto weg zet ‘bijv met 10%’ dat als ik de volgende keer instap de auto ook 6% kan zijn. Vanavond weet ik 100% zeker dat ik hem met 10% heb weg gezet en hij staat nu op 11%. Snap daar echt geen kont van.

Meerdere mensen die dit hebben?
Komt door de koude. Bij koude krimpt de batterij blijkbaar en kan het gebeuren dat er 1-2% afgaat. Meer heb ik niet gehad. Omgekeerd kan ook. Vorige week met de overgang naar het warmere weer had ik plots 3% bij toen ik 's morgens instapte. :*)

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:47
Cpt. Peacock schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:22:
[...]

Komt door de koude. Bij koude krimpt de batterij blijkbaar en kan het gebeuren dat er 1-2% afgaat. Meer heb ik niet gehad. Omgekeerd kan ook. Vorige week met de overgang naar het warmere weer had ik plots 3% bij toen ik 's morgens instapte. :*)
dit is al meerdere keren uitgelegd in dit forum (heeft te maken met hoeveel stroom het accupakket afgeeft bij welke temperaturen). Als je hierop zoekt in dit forum kun je de details wel vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:43:
[...]

dit is al meerdere keren uitgelegd in dit forum (heeft te maken met hoeveel stroom het accupakket afgeeft bij welke temperaturen). Als je hierop zoekt in dit forum kun je de details wel vinden...
Als de accu weer opwarmt krijg je die procenten gewoon weer terug begreep ik, dus echt weg zijn ze niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JTHZZ
Binnenkort laadplanning op je telefoon voorbereiden en naar je auto sturen. Google Maps gaat qua navigatiesysteem voor EVs echt met stappen vooruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcjqnMJVdQGxhAUoWSyMNQ4r-QE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMzU0fDxrrPchpIQCJZIL9FT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JTHZZ op 28-11-2024 16:20 ]

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik krijg zelfs die optie al enige tijd niet meer om de route door te sturen naar de auto. Geen idee waarover dat gaat. Had graag kunnen plannen hoe lang het rijden is en waar op de route ik ga laden.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:16
blue eyes schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

As we speak..... Net 10 minuten geleden de afspraak gemaakt bij Volvo Schaap... monteur mee in de auto, en idd hoorbaar.
Heel licht nog, maar gezien hier de opmerkingen beter direct maar aan te kaarten!

28 November de auto op de brug.

(P2, MY'22)
Vanochtend heen gebracht, vanmiddag om 4 uur het seintje, linker achteras vervangen, geen geluid meer.
Morgenvroeg maar even halen, kwam vanmiddag niet uit.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

blue eyes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:10:
[...]

Vanochtend heen gebracht, vanmiddag om 4 uur het seintje, linker achteras vervangen, geen geluid meer.
Morgenvroeg maar even halen, kwam vanmiddag niet uit.
Dit is wel vreemd hoor, ik ben met dezelfde klacht bij een volvogarage geweest, die hebben me weggestuurd met een ‘volvo onderzoekt dit probleem’. En een ‘er is geen duidelijke oplossing voorhanden’. Toen ik vroeg naar waarom er dan in veel gevallen wel een of meerdere aandrijfassen worden vervangen kreeg ik t idee dat ik een lastige vraag stelde.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:16
Dit was Volvo Schaap, Lelystad. Heb ik goede ervaringen mee.

Misschien een spel van Volvogarage, dealer? Is het een leasewagen? Iemand moet het betalen he....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Flying schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:10:
Ik krijg zelfs die optie al enige tijd niet meer om de route door te sturen naar de auto. Geen idee waarover dat gaat. Had graag kunnen plannen hoe lang het rijden is en waar op de route ik ga laden.
Als je zeker weet dat je hetzelfde Google account in Maps op je telefoon en in de auto gebruikt, dan helpt het om in de auto in Maps even uit te loggen en weer in te loggen. Dan komt de optie op je telefoon weer terug. Heb ik ook een keer gehad.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

blue eyes schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:42:
Dit was Volvo Schaap, Lelystad. Heb ik goede ervaringen mee.

Misschien een spel van Volvogarage, dealer? Is het een leasewagen? Iemand moet het betalen he....
Ik was in Amersfoort. Inderdaad een leaseauto. Zal ze nog eens bellen morgen want het geluid wordt alleen maar duidelijker.

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
zonnepaneelxl schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:35:

Dit in combinatie dat een ev waarschijnlijk hierdoor sneller in waarde zal afnemen.
Lijkt mij een beetje het einde te worden van “gunstig” elektrisch rijden. Maar ja, de overheid heeft geld nodig…
Ik heb gelezen in de brief die ik kreeg dat het komend jaar 25% van de daadwerkelijke wegenbelasting wordt. Maar hoe hoog die belasting wordt, weet niemand. Wordt het gewicht van de accu nu wel of niet meegenomen? Of wordt dit op een andere manier berekend?
Wie het weet mag het zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
Hier is ook de ratel weer terug in de aandrijving bij het uitrollen.

Bij de bandenwissel van laatst weer genoemd. Er was een proefrit gemaakt en inderdaad geratel te horen. Er is ook contact geweest met Polestar (of dat echt zo is kan niet nagaan) en ze gaan er niets aan doen, de auto "hoeft nog minder dan een jaar" (op mijn contract dan) en..... "Ze worden er oud mee".... je verzint het niet...

De vering is weer gesmeerd deze keer want alle kraak geluiden zijn (weer) weg.

Wat betreft de aankomende MRB, die gaan we met zn allen flink voelen als we EV blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 11:10
Sinds een tijdje heb ik de melding dat mijn bandenspanning te laag zou zijn, ik heb deze nagelopen en waar nodig opgepompt, ik krijg de melding echter niet weg, hebben jullie daar tips voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
Jantje97 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:27:
Sinds een tijdje heb ik de melding dat mijn bandenspanning te laag zou zijn, ik heb deze nagelopen en waar nodig opgepompt, ik krijg de melding echter niet weg, hebben jullie daar tips voor?
Je moet de spanning opnieuw resetten / kalibreren en dan opslaan.
Dit doe je terwijl je een stukje (lees 20-30min) rijd en doet het zo:

YouTube: How to update tire pressure on polestar star 2 settings?

[ Voor 16% gewijzigd door VonDutch op 29-11-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
Jantje97 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:27:
Na het oppompen van de banden moet de auto weer even opnieuw "leren" wat de nieuwe spanning is (al gaat het in dit geval volgens mij via de ABS van de auto, en niet de daadwerkelijke spanning).

De stappen volgens de handleiding: https://www.polestar.com/...681fbab5c0a8015179e6cbde/

Zet de auto uit.
Pomp de banden op tot de juiste spanning, zie de sticker aan de binnenkant van de portierstijl aan bestuurderszijde voor de aanbevolen spanning voor originele banden.
Start de motor.
Tik op het Auto symbool op het middendisplay.
Tik op Meer.
Tik op Autostatus.
Tik op Spanning opslaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Na 3 jaar en 3 dagen en ruim 97.600km is mijn P2 vanmorgen opgehaald. Heb er heel prettig mee gereden, zonder echte storingen. Alleen de laatste 2 weken steeds een melding dat de parkeersensoren vuil waren, terwijl dat niet zo was. Prima ritten met caravan gemaakt (in Nederland) en ook veel met GSM als sleutel gereden. Werkte de laatste 2,5 jaar altijd prima.

Nu een Skoda Kodiaq plug-in. Qua vermogen totaal niet te vergelijken, wel een enorm verschil in binnenruimte.
Veel rijplezier allen nog, je hebt er een hele fijne, fraai auto aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57
Sinds een week of 2 werkt bij mij de parkeerverwarming niet meer. Ik kan deze wel starten via de app, maar na een minuutje stopt deze en als ik dan in de auto stap zie ik een foutmelding, ik heb het infotainment al opnieuw opgestart en ook de app al een keer opnieuw ingelogd, maar het probleem blijft. Iemand enig idee want dit is wel bloedirritant net nu de nachtvorst zijn intrede weer doet.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
pjotreke schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 04:40:
Sinds een week of 2 werkt bij mij de parkeerverwarming niet meer. Ik kan deze wel starten via de app, maar na een minuutje stopt deze en als ik dan in de auto stap zie ik een foutmelding, ik heb het infotainment al opnieuw opgestart en ook de app al een keer opnieuw ingelogd, maar het probleem blijft. Iemand enig idee want dit is wel bloedirritant net nu de nachtvorst zijn intrede weer doet.
Wat is de foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Parkeerklimaat tijdelijk niet beschikbaar. (Even gekeken)

[ Voor 9% gewijzigd door pjotreke op 30-11-2024 09:16 ]

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
pjotreke schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:14:
[...]

Parkeerverwarming niet beschikbaar.
https://www.polestar.com/...e5420a80ac0a801516583b1f8

Polestar maar bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
Dankjewel, ik zal onze wagenparkbeheerder een berichtje sturen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03
Ik zal dit topic gaan verlaten, na 4 jaar een Polestar 2 launch edition gereden te hebben. Morgen lever ik 'm weer in bij de lease maatschappij.

Het avontuur begon in 2020 met gedoe rondom lekkage, wat kwam door een vergeten dopje bij de afwatering van de achterklep. Die was eraf gehaald toen ze de trekhaak plaatsten bij de garage. Deze was helaas vergeten door de lease maatschappij. De hele auto vol water, waardoor ik meerdere keren bij de garage ben geweest. Uiteindelijk auto een paar dagen in een droogcabine gehad. Service van Polestar was destijds bijzonder karig. Slechte vervangende auto die ik zelf ergens moest ophalen, etc. Heel anders dan wat Polestar mij ooit vertelde bij een presentatie in A'dam.

Na deze false start hebben we 3 hele toffe jaren gehad. Heerlijk gereden, ver weg geweest naar zowel Spanje als Zweden. Daarbij echt het gevoel gehad pionier te zijn en op sommige routes door Frankrijk en Spanje echt hele precieze routes te moeten voorbereiden, omdat je anders domweg geen snelladers had. Het was een toffe tijd! Veel bekijks gehad ook in het begin.

Na 3 jaar begon ons de software tegen te vallen. Het lijkt erop dat de software 'too much' is voor de hardware. Het grootste teken aan de wand hierin is wat mij betreft dat de kaart achter het stuur uitgeschakeld wordt als de achteruitkijk camera's aangaan. Veel dingen zijn traag qua software. Pas als we enkele minute rijden is hij er klaar voor. De rij ervaring blijft fantastisch en ik kan er nog steeds niet normaal in rijden, zo lekker sportief is ie.

Inmiddels hebben we een nieuwe auto: XPENG G9. Hele andere klasse, SUV met mega veel vering en comfort. Echt het tegenovergestelde van de Polestar ;-) Wel een bewuste keuze. We wilden wat meer ruimte, meer comfort en toch ook wel een beetje sneller laden. Tot nu toe tevreden mee, ondanks af en toe ook wel wat irritante glitches in de software. Ben blij met onze keuze.

Ik wens jullie nog veel plezier in jullie Polestar 2's, wat volgens mij zeker moet gaan lukken. Ik kijk al met al heel positief terug op de P2.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 15:25
kramon schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:50:
Ik zal dit topic gaan verlaten, na 4 jaar een Polestar 2 launch edition gereden te hebben. Morgen lever ik 'm weer in bij de lease maatschappij.

...

Ik wens jullie nog veel plezier in jullie Polestar 2's, wat volgens mij zeker moet gaan lukken. Ik kijk al met al heel positief terug op de P2.
Bedankt voor al jouw bijdragen op dit forum, en veel plezier met je nieuwe EV!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:26
kramon schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:50:

Het avontuur begon in 2020 met gedoe rondom lekkage, wat kwam door een vergeten dopje bij de afwatering van de achterklep. Die was eraf gehaald toen ze de trekhaak plaatsten bij de garage. Deze was helaas vergeten door de lease maatschappij. De hele auto vol water, waardoor ik meerdere keren bij de garage ben geweest. Uiteindelijk auto een paar dagen in een droogcabine gehad. Service van Polestar was destijds bijzonder karig. Slechte vervangende auto die ik zelf ergens moest ophalen, etc. Heel anders dan wat Polestar mij ooit vertelde bij een presentatie in A'dam.

Na deze false start hebben we 3 hele toffe jaren gehad. Heerlijk gereden, ver weg geweest naar zowel Spanje als Zweden. Daarbij echt het gevoel gehad pionier te zijn en op sommige routes door Frankrijk en Spanje echt hele precieze routes te moeten voorbereiden, omdat je anders domweg geen snelladers had. Het was een toffe tijd! Veel bekijks gehad ook in het begin.

Na 3 jaar begon ons de software tegen te vallen. Het lijkt erop dat de software 'too much' is voor de hardware. Het grootste teken aan de wand hierin is wat mij betreft dat de kaart achter het stuur uitgeschakeld wordt als de achteruitkijk camera's aangaan. Veel dingen zijn traag qua software. Pas als we enkele minute rijden is hij er klaar voor. De rij ervaring blijft fantastisch en ik kan er nog steeds niet normaal in rijden, zo lekker sportief is ie.

Inmiddels hebben we een nieuwe auto: XPENG G9. Hele andere klasse, SUV met mega veel vering en comfort. Echt het tegenovergestelde van de Polestar ;-) Wel een bewuste keuze. We wilden wat meer ruimte, meer comfort en toch ook wel een beetje sneller laden. Tot nu toe tevreden mee, ondanks af en toe ook wel wat irritante glitches in de software. Ben blij met onze keuze.

Veel plezier met je nieuwe auto @kramon ! Ik rij nog een jaartje door want de alternatieven op de lijst van de werkgever waren niet heel interessant en ga dus nog jaartje genieten van de lage bijtelling. Na 4 jaar en 150K misschien ook even mijn ervaringen:
  • Met de vele KM eigenlijk geen grote technische problemen gehad en ons nooit laten staan
  • Hij is niet super ruim maar dat wist ik toen ik m bestelde. Met 3 pers op vakantie gaat prima.
  • Vele vakanties gedaan over de grens en alleen in de beginjaren af en toe gedoe met laders vinden, maar de laatste jaren geen probleem meer zelf in FR. Range is dan ook nooit een probleem want na 2,5 uur weer even laden is prima.
  • Bereik is nog redelijk gelijk ondanks regelmatig laden tot 100%, max 300km en in de winter 260km met 90%
  • Mis het comfort met de 20inch (en bereik) dus zou in de toekomst echt voor comfort gaan ipv looks. Je voelt alles.
  • Software begint traag te worden vooral opstarten bij wegrijden.
  • 4 jaar gedaan met zowel winter als zomerbanden, best netjes voor een auto met 400pk en flink gewicht
  • Camera achter in het donker is nog steeds drama
  • Draaicirkel is enorm en een irritatie bij regelmatig parkeren in krappe parkeergarages van het werk.
  • Interieur is nog steeds super netjes.
  • Update van Google Maps zijn echt goed, zoeken naar laadpalen tijdens vakantie doe ik dan toch liever met andere apps op tel.
  • Android Automotive nog steeds super, maar zat in een Megane en de Renault versie van AA was toch wel fijner werken met meer opties. PS heeft het wel erg kaal gehouden.
  • Service van de Volvo dealer is top en kleine dingen worden meteen opgelost
Hoop echt dat Polestar het gaat redden want vind de styling nog steeds prachtig van alle modellen. Kan de PS 2 van 2024 modellen echt aanraden (door de extra range) alleen binnenruimte blijft behelpen. Hopelijk komt de PS4 volgend jaar bij mijn werkgever op de lijst. Meer ruimte en meer range.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AartJW
Dan nog even een update over de updates. Versie 3.3.16 komt eraan met Android Auto!

Hierbij de changelog van de website https://www.polestar.com/...-2/2023/software-updates/:
  • Android Auto inschakelen.
  • Verbeterde rijervaring bij lage snelheid (MJ21-23).
Zit helaas nog op 3.1.9 dus hoop dat ik deze OTA krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

AartJW schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:52:
Dan nog even een update over de updates. Versie 3.3.16 komt eraan met Android Auto!

Hierbij de changelog van de website https://www.polestar.com/...-2/2023/software-updates/:
Verbeterde rij ervaring bij langzaam rijden? Wat zou dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
AartJW schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:52:

Helaas, je loopt te veel versies achter. Geen OTA maar update via de dealer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Lumics schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:02:
[...]

Helaas, je loopt te veel versies achter. Geen OTA maar update via de dealer dus.
Raar dat ik ineens achterloopnen geen updates meer krijg. Ging altijd goed en maand geleden nog bij de dealer geweest voor APK en grote beurt. Zal eens langs de dealer gaan want de linkerspiegel die wordt niet altijd meer donker bij fel licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
Pixeltje schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:38:
[...]

Verbeterde rij ervaring bij langzaam rijden? Wat zou dat zijn?
Een betere draaicirkel misschien? ;) -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Dat is volgens mij niet waar. De tussenliggende versies zijn niet OTA uitgestuurd en dus zou volgens jouw logica dan bijna niemand deze versie OTA krijgen. Volgens mij gaat het erom dat je maar twee OTAs mag missen. Niet 2 versies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:24
[...]

3.1.9 is de laatste OTA update, alle andere versies zijn werkplaats versies. Dus hij is gewoon up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
daniel14 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:20:
[...]

3.1.9 is de laatste OTA update, alle andere versies zijn werkplaats versies. Dus hij is gewoon up to date
Dan ben ik wel benieuwd wanneer ze een volgende OTA uitsturen, heb net een 2 gekocht en zit ook nog op 3.1.9. Android Auto is wel een groot gemis voor mij.

Iemand ook een idee hoe je de maximum toegelaten snelheid aanzet in Google Maps? In de app op smartphone of Android Auto (in mijn Mazda 3) stond die erbij, maar in de Polestar is er nergens een optie voor, ondanks het grote scherm. Verkeersbordherkenning werkt ook niet top, dus wil de begrenzer zeker niet koppelen aan verkeersbordherkenning. (voorbeeldje: bij rijden naar het werk rij ik langs enkele wegen met een bord met 30 op. Met begrenzer gekoppeld aan die verkeersbordherkenning gaat die plots in de remmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
deSenna24 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:04:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wanneer ze een volgende OTA uitsturen, heb net een 2 gekocht en zit ook nog op 3.1.9. Android Auto is wel een groot gemis voor mij.
Sommigen rijden al sinds 2019 zonder AA, dus hebben al iets meer geduld moet uitoefenen dan jou. Als het zo dringend is, kan je altijd naar de werkplaats gaan om die te laten installeren.
Iemand ook een idee hoe je de maximum toegelaten snelheid aanzet in Google Maps? In de app op smartphone of Android Auto (in mijn Mazda 3) stond die erbij, maar in de Polestar is er nergens een optie voor, ondanks het grote scherm. Verkeersbordherkenning werkt ook niet top, dus wil de begrenzer zeker niet koppelen aan verkeersbordherkenning. (voorbeeldje: bij rijden naar het werk rij ik langs enkele wegen met een bord met 30 op. Met begrenzer gekoppeld aan die verkeersbordherkenning gaat die plots in de remmen)
Is er ook niet... is sinds een bepaalde OTA ook verslechterd. Ik hou er al een tijdje geen rekening mee, dus bordjes kijken of een alternatief gebruiken (FM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even een domme vraag (wellicht) hebben alle 2s standaard de optie om de auto voor te verwarmen of is dat een optie geweest?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mad-Matt schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:48:
Even een domme vraag (wellicht) hebben alle 2s standaard de optie om de auto voor te verwarmen of is dat een optie geweest?
Voor zover ik weet is dat standaard in ieder geval tot en met my2024. Hoe de my2025 werkt weet ik niet, daar zijn sommige opties los te bestellen.

Edit; zie dat de warmtepomp bij my2025 in het ‘climate pack’ zit, denk dat je zonder die optie alsnog kunt voorverwarmen via de app maar dat het gewoon minder efficiënt gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Pixeltje op 07-12-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Pixeltje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:09:
[...]

Voor zover ik weet is dat standaard in ieder geval tot en met my2024. Hoe de my2025 werkt weet ik niet, daar zijn sommige opties los te bestellen.
Ah top, My25 is toch te duur voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:23
Gister ging mijn vrouw voo rhet eerst een grooot stuk rijden. Van Assen naar Arhem. Dat red je niet op een volle daling dus zij onderweg laden. Een tesla supercharger vlakbij, daarheen. 3 stuks geprobeerd maar elke keer ging het rode lampje aan dat ze niet kon laden.
Gereden naar Zwolle, weer tesla (hebben we nooit problemen mee) ook daar elke keer rood lampje.
Bij een shell, ook hetzelfde.
Maar lichte paniek, ze kon niet thuiskomen. Dus PS connect de pechhulp ingeschakeld.

Wij hebben de auto in oktober gekocht, hij is van januari 22. Geeft die man van de PS aan dat dit niet is aangemeld of dat het verlopen is!! Ik vraag me af, volgens mij is het 3 jaar de pechhulp/connect. Maar hoe had ik dat kunnen zien? Krijg je normaal een melding?
Moet ik nu contact opnemen met PS of Volvo?
Ook staat op internet dat dit ook kan d.m.v. betaling van de kosten, maar dit wilden ze ook niet doen.
Het bijzondere is, mijn vrouw gaf aan dat die kerel ook 5 minuten in de wacht had gezet, dat toen ze ophing, en het nogmaals ging proberen, dat ie ineens wel laadde. Zou hij iets gedaan kunnen hebben ofzo?
Vind het maar vreemd, ik heb nooit problemen gehad, en zij ook al een keer met haar google account en nog wat dingen.
Maar haar vertrouwen gaat zo een beetje naar de maan en dat vind ik echt zonde, ik vind het zo'n fijne auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ga morgenmiddag een keer samen met haar rijden en oefenen met laden zodat ze wat vertrouwen krijgt. Als het bij jou wel werkt klinkt het als gebruikersfout. Ze had overigens ook gewoon bij niet Tesla plekken kunnen proberen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
beebie121 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:43:
Gister ging mijn vrouw voo rhet eerst een grooot stuk rijden. Van Assen naar Arhem. Dat red je niet op een volle daling dus zij onderweg laden. Een tesla supercharger vlakbij, daarheen. 3 stuks geprobeerd maar elke keer ging het rode lampje aan dat ze niet kon laden.
Gereden naar Zwolle, weer tesla (hebben we nooit problemen mee) ook daar elke keer rood lampje.
Maar lichte paniek, ze kon niet thuiskomen. Dus PS connect de pechhulp ingeschakeld.

Wij hebben de auto in oktober gekocht, hij is van januari 22. Geeft die man van de PS aan dat dit niet is aangemeld of dat het verlopen is!! Ik vraag me af, volgens mij is het 3 jaar de pechhulp/connect. Maar hoe had ik dat kunnen zien? Krijg je normaal een melding?
Ook staat op internet dat dit ook kan d.m.v. betaling van de kosten, maar dit wilden ze ook niet doen.
Het bijzondere is, mijn vrouw gaf aan dat die kerel ook 5 minuten in de wacht had gezet, dat toen ze ophing, en het nogmaals ging proberen, dat ie ineens wel laadde. Zou hij iets gedaan kunnen hebben ofzo?
Vind het maar vreemd, ik heb nooit problemen gehad, en zij ook al een keer met haar google account en nog wat dingen.
Maar haar vertrouwen gaat zo een beetje naar de maan en dat vind ik echt zonde, ik vind het zo'n fijne auto!
Stekker eens omhoog houden kijken of die dan wel gewoon laad, als die het dan wel doet, dient de laadpoort even bijgesteld te worden bij de garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
Pixeltje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:09:
[...]

Edit; zie dat de warmtepomp bij my2025 in het ‘climate pack’ zit, denk dat je zonder die optie alsnog kunt voorverwarmen via de app maar dat het gewoon minder efficiënt gaat.
Warmtepomp heeft niks te maken met het voorverwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:52
beebie121 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:43:
Gister ging mijn vrouw voo rhet eerst een grooot stuk rijden.
Van Assen naar Arhem. Dat red je niet op een volle daling dus zij onderweg laden.
Een tesla supercharger vlakbij, daarheen. 3 stuks geprobeerd maar elke keer ging het rode lampje aan dat ze niet kon laden.

even een sidenote:

Ik rij Winschoten > Apeldoorn >Winschoten (~340km) op één lading (dan wel in voorjaar met betere temperatuur, maar als nadeel LRDM Launchedition 475pk) dus niet de zuinigste...

Het lijkt mij dat Assen > Arnhem > Assen dus redelijk te doen moet zijn met ~280km mits.... je je snelheid ietsje aanpast.
Als je dan (indien je wat steviger door wil rijden) iets te kort komt,
kan je dan niet ter plaatse een beetje AC laden?
(of rijden jullie een SR Polestar??)

ps: op dit moment haal ik nog ca 1:4+ met verwarming /stoel-2x /stuur aan, en zou dus 75kWh*4+ > 300km zijn en hou ik pietsie over bij gewoon rijden. Bij zuinig rijden dus ruimschoots genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 08-12-2024 10:30 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:24:
[...]

Toch even gekeken, staat nog op hetzelfde.
Hij staat op transport!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
Hansieo schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:26:
[...]

even een sidenote:

Ik rij Winschoten > Apeldoorn >Winschoten (~340km) op één lading (dan wel in voorjaar met betere temperatuur, maar als nadeel LRDM Launchedition 475pk) dus niet de zuinigste...

Het lijkt mij dat Assen > Arnhem > Assen dus redelijk te doen moet zijn met ~280km mits.... je je snelheid ietsje aanpast.

Als je dan (indien je wat steviger door wil rijden) iets te kort komt,
kan je dan niet ter plaatse een beetje AC laden?
(of rijden jullie een SR Polestar??)

ps: op dit moment haal ik nog ca 1:4+ met verwarming /stoel-2x /stuur aan, en zou dus 75kWh*4+ > 300km zijn en hou ik pietsie over bij gewoon rijden. Bij zuinig rijden dus ruimschoots genoeg.
Ik rijd zelf een MY24 LRSM en in de zomer haal ik 14,5kwh per 100km. Kan dan echt 400km sturen en heb geen enkele stress. Echt top. En ja, ik rijd gewoon 105 op de cruise en heb regeneratie maximaal aan staan.

En voor degene die het leuk vinden: vandaag is deze video op Youtube gekomen. Gaat om een vergelijking met de 2019 modellen t.o.v. nu. Zijn de 19 inch wielen tegenwoordig met wieldoppen?

Hier de link: YouTube: Polestar 2 MY25 I Laadpaalklever gebruikersreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:23
Aghanim schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:36:
Ga morgenmiddag een keer samen met haar rijden en oefenen met laden zodat ze wat vertrouwen krijgt. Als het bij jou wel werkt klinkt het als gebruikersfout. Ze had overigens ook gewoon bij niet Tesla plekken kunnen proberen natuurlijk.
heb al met haar geoefend, ze heeft me zelfs d.m.v. videobellen er doorheen gesleept wat ze deed.

En, zoals ik al vermeldde, ook bij een shell geprobeerd, ook dit ging niet :)

Ik zal ook eens proberen van Daniel14 zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
beebie121 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:19:
[...]

heb al met haar geoefend, ze heeft me zelfs d.m.v. videobellen er doorheen gesleept wat ze deed.

Er is een paar jaar geleden een serviceactie geweest om een pinnetje in de laadpoort bij te buigen. Zou wel gek zijn als deze auto al die tijd niet in een garage is geweest maar het zou kunnen dat dit niet is gedaan. Dan even naar de garage, is 5 minuten werk. Je kunt het ook zelf proberen als je handig bent, maar ik zou gewoon even langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
JTHZZ schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:41:
[...]

Er is een paar jaar geleden een serviceactie geweest om een pinnetje in de laadpoort bij te buigen. Zou wel gek zijn als deze auto al die tijd niet in een garage is geweest maar het zou kunnen dat dit niet is gedaan. Dan even naar de garage, is 5 minuten werk. Je kunt het ook zelf proberen als je handig bent, maar ik zou gewoon even langs gaan.
Hoe kun je dit zelf doen? Die paar keer per jaar dat ik een snellader gebruik heb ik (vooral bij Fastned) altijd ruzie met die stekkers. Alleen met goed aanduwen lukt de handshake soms, maar ook dan stopt het laden vaak al als je tegen de kabel aanloopt.

Dan bedenk ik mij steeds: hiervoor moet ik nog een keer langs de garage :+ . Maar als dit relatief makkelijk is om zelf te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Koekhapperrr schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:51:
[...]

Hoe kun je dit zelf doen? Die paar keer per jaar dat ik een snellader gebruik heb ik (vooral bij Fastned) altijd ruzie met die stekkers. Alleen met goed aanduwen lukt de handshake soms, maar ook dan stopt het laden vaak al als je tegen de kabel aanloopt.

Dan bedenk ik mij steeds: hiervoor moet ik nog een keer langs de garage :+ . Maar als dit relatief makkelijk is om zelf te doen..
Joh rij toch gewoon even langs de dealer. Ze zijn letterlijk met 3 seconden klaar. De monteur pakt een (speciale?) tang, buigt een pinnetje iets om en your good to go. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou zelf niet gaan pielen aan die pinnetjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-08 16:38
Meld me hier ook even. Sinds kort de eigenaar van een PS2 LRDM Launch Edition, Moon. Is een voormalige leasebak, 80k op de teller. Vorige gebruiker mag ik de hand schudden want auto is erg netjes van binnen en buiten, en bovendien voorzien van alle mogelijke opties op de geventileerde stoelen na. Had echt het idee dat ik in een nieuwe stapte.

Heb al even teruggelezen en zie dat veel gebruikers kampen met de ratel. Heeft mijn exemplaar ook last van, maar slechts heel minimaal. Ga me maar eens melden bij Polestar Support om te kijken of daar wat aan gedaan kan worden.

Vorige eigenaar had zich trouwens niet uitgelogd uit de software dus dat was ook nog wel interessant; was even gekloot om die eruit te krijgen en in te loggen met m'n eigen Google-account. Leek me een beter idee dan zijn Spotify-algoritme vervuilen met Taylor Swift. En dat ik niet bij hem uitkom als ik zeg 'navigeer naar huis'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Koekhapperrr schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:51:
[...]

Het PP pinnetje linksboven in de laadpoort wordt ietsjes naar boven gebogen. Je kunt het zelf maar ik zou ook doen wat @Juancho zegt: even langs de Volvo garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

daniel14 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:47:
[...]

Warmtepomp heeft niks te maken met het voorverwarmen.
Hebben alle modellen dan de optie om voor te verwarmen? (Ik dacht te zien dat de Launch Edition dit niet kan)

Voor ons wel een must

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:43:
[...]

Hebben alle modellen dan de optie om voor te verwarmen? (Ik dacht te zien dat de Launch Edition dit niet kan)

Voor ons wel een must
De launch heeft het in ieder geval :) Je hebt geen warmtepomp nodig om voor te verwarmen, warmtepompen zorgen alleen maar voor een efficiëntere verwarming (onder bepaalde omstandigheden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ach-jee schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:49:
[...]

De launch heeft het in ieder geval :) Je hebt geen warmtepomp nodig om voor te verwarmen, warmtepompen zorgen alleen maar voor een efficiëntere verwarming (onder bepaalde omstandigheden).
Fijn om te horen, volgens autoweek zit dit er namelijk niet in:

voorverwarmingsinstallatie nee

Dan ga ik weer verder met de zoektocht (vrouw is eindelijk definitief om).
Voorkeur is een LRSM, maar daar zijn er een heel stuk minder van beschikbaar, de keuze in LRDM Launch edition is enorm ruim en valt comfortabel binnen ons budget (we hopen rond de 30-32 uit te hoeven geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:17:
[...]

Voorkeur is een LRSM, maar daar zijn er een heel stuk minder van beschikbaar, de keuze in LRDM Launch edition is enorm ruim en valt comfortabel binnen ons budget (we hopen rond de 30-32 uit te hoeven geven)
Je zou voor de grap ook nog in duitsland kunnen kijken. Weet niet of dat goedkoper is maar omdat er geen BPM op elektrische voertuigen is, is het importeren van deze auto's ook echt veel goedkoper dan ICE auto's. Nadeel is alleen dat je vaak geen garantie kan bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rvzoggie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:29:
[...]

Je zou voor de grap ook nog in duitsland kunnen kijken. Weet niet of dat goedkoper is maar omdat er geen BPM op elektrische voertuigen is, is het importeren van deze auto's ook echt veel goedkoper dan ICE auto's. Nadeel is alleen dat je vaak geen garantie kan bedingen.
Valt mee qua prijzen, beschikbaarheid is daar wel wat minder.
Gezien de bekende issues met DM versies wil ik hem toch met garantie kopen.
(ratelende geluid van de achtermotor, dure reparatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Rvzoggie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:29:
[...]

Netto prijzen zijn in Nederland vaak lager. Daarbij is de Polestar in DE duurder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtekCqrC_WVZUM6xcnsN5HiDlyI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z9Uge9LBfSh84sLc13IqNl9G.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Gf205P_FB_H08TPoOIhb3Ebug0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I5Af73DYbK0Lsf9K6z3oJ0Oq.jpg?f=user_large

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Meer mensen problemen met de widget ?
https://github.com/niklasvieth/polestar-ios-medium-widget

Ik krijg "error on line 275:22: Not authenticated, please check login email & password"

Maar daar is niets mis mee. Heb het script opnieuw van bovenstaande site geplukt maar de laatste wijziging is van 3 weken geleden.
Email+pass is goed want ik kan er ook mee inloggen op de polestar website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
kevertje1977 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:08:
Meer mensen problemen met de widget ?
https://github.com/niklasvieth/polestar-ios-medium-widget

Ik krijg "error on line 275:22: Not authenticated, please check login email & password"

Maar daar is niets mis mee. Heb het script opnieuw van bovenstaande site geplukt maar de laatste wijziging is van 3 weken geleden.
Email+pass is goed want ik kan er ook mee inloggen op de polestar website
Geen idee of het gerelateerd is, maar de HomeAssistant API werkt ook niet meer. Daar staat bij het issue:

"Update: Polestar started to use PKCE for authentication. I can now get the code, but I cannot yet exchange it for a token."

Dus ik gok dat er een update nodig gaat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Zinloos1 op 10-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 11-09 11:00
beebie121 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:19:
[...]

ik had dit ook, maar het was een creditcard waarvan de pin was geblokkeerd. na het oplossen, daarna nooit meer gedoe gehad, ook fastned automatisch starten met laden werkt nu perfect.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Mad-Matt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb een MY22 LRSM gekocht, bewust ook boven de dual motor. Acceleratie is meer dan voldoende en de extra range is mooi meegenomen (af en toe toch eens 200km enkele rit, kan ik zonder laden heen en terug). Met de dual motor versie verlies je wel wat range. Als je niet vaak lange afstanden moet rijden is het op zich geen probleem. Ik heb de mijne gekocht in Vlaanderen, was 32k en had nog EV premie van 3000 euro, dus 29k gekost. Bij de dual motors zat de prijs vaak rond 34-35k maar zonder EV premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

deSenna24 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:57:
[...]

Ik heb een MY22 LRSM gekocht, bewust ook boven de dual motor. Acceleratie is meer dan voldoende en de extra range is mooi meegenomen (af en toe toch eens 200km enkele rit, kan ik zonder laden heen en terug). Met de dual motor versie verlies je wel wat range. Als je niet vaak lange afstanden moet rijden is het op zich geen probleem. Ik heb de mijne gekocht in Vlaanderen, was 32k en had nog EV premie van 3000 euro, dus 29k gekost. Bij de dual motors zat de prijs vaak rond 34-35k maar zonder EV premie.
Gek genoeg zijn de LRDM launch editions hier makkelijker verkrijgbaar en goedkoper dan de LRSM modellen. Zal wel met de lease te maken hebben. Subsidie zit hier niet op de LR modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Zinloos1 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:19:
[...]

Geen idee of het gerelateerd is, maar de HomeAssistant API werkt ook niet meer. Daar staat bij het issue:

"Update: Polestar started to use PKCE for authentication. I can now get the code, but I cannot yet exchange it for a token."

Dus ik gok dat er een update nodig gaat zijn.
Denk dat dat het inderdaad is/was , er is een nieuwe versie met als commentaar "
niklasvieth
fix(#18): oauth token flow"

Bij mij werkt ie weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 13:13

Smurf

Detri

Supremes schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:44:
Vorige gebruiker mag ik de hand schudden
...
En dat ik niet bij hem uitkom als ik zeg 'navigeer naar huis'.
Had je dat wel gelijk kunnen doen natuurlijk :D

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik heb met dit koudere weer soms last dat de spiegels niet in- of uitklappen.. Redelijk storend als je achteruit rijdt en de spiegel dan dipt, maar vervolgens niet meer terugkeert. Het irritante eraan is dat het maar een enkele keer gebeurt, en ook pas rond de vier graden. Het rare is dat ik wel gewoon altijd met het knopje de spiegels kan bedienen en als ik op de 1 druk voor mijn stoelinstellingen hij meestal ook gewoon teruggaat naar de juiste plek. Ik lees hier en daar dat het slechte aansluitingen kunnen zijn of software, iemand die dit nu ook ondervindt? Zeer vaag probleem omdat het erg random (en meer softwarematig) lijkt te zijn.

Helaas is het een privé wagen, dus een kapotte connector laten fixen mag ik zelf betalen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:54
ik kreeg te horen dat mijn auto economisch totaloss is. Geen idee wat dat precies inhoud maar krijg de polestar niet meer terug. inmiddels rijden we al 9 weken in verschillende huur auto's tot einde maand. Dan stopt alles. Op naar het volgende avontuur! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kohen schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:59:
ik kreeg te horen dat mijn auto economisch totaloss is. Geen idee wat dat precies inhoud maar krijg de polestar niet meer terug. inmiddels rijden we al 9 weken in verschillende huur auto's tot einde maand. Dan stopt alles. Op naar het volgende avontuur! :w
Euh, uit het niets? Waarvoor heb je ‘m weggebracht

Pagina: 1 ... 192 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.