Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Vervangen van de veerpootlagers. Zou 1 dag duren. Duurde 6 weken. Meerdere lagers onderzoek polestar en Volvo bla bla maar de oude gebreken waren ook weer terug. Ratel achteras, spiegels, zucht piek kraak vering etcPixeltje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:46:
[...]
Euh, uit het niets? Waarvoor heb je ‘m weggebracht
Maargoed rampen bak. 26 keer garage geweest in 4 jaar tijd. Nu einde lease en einde baan. Ga wat anders doen. Gaan zien wat we nu gaan rijden!
Oei, hoop dat je daar ok uit bent gekomen?eLScha schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:47:
Plekje is wel wat krap voor zo’n grote wagen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
No signature required.
https://112vdg.nl/2024/12...ot-ongeval-op-ophaalbrug/
"bestuurder gaf aan dat het dom was om door rood licht te rijden"eLScha schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:06:
Gelukkig was ik het niet. En nee, ook mijn vrouw niet.
https://112vdg.nl/2024/12...ot-ongeval-op-ophaalbrug/
... dat is wel een understatement...
blij dat het bij een eenzijdig ongeval is gebleven...
Met het koude weer wil ik toch wel eens wat warmte met rijden.
Maar echt warme luchtstroom lijkt er niet uit mijn ventilatie te komen. En de auto wordt ook niet echt warm.
Moet hem echt op 27 graden zetten en wil het zeker een half uur duren voordat er enigzins wat warmere lucht doorheen komt.
Daarbij lijkt aan de bijrijderskant helemaal geen warme lucht geproduceerd te worden en komt er enkel koude lucht.
Meer mensen hier last van of tips. En dan niet de stoelverwarming aan
Wellicht toch maar een bezoekje aan de Volvo garage brengen om te laten controleren.
PS2 Snow White SRSM 20"
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Ja, iedereen rijdt hier dagelijks in een koude wagen. Toch dat Zweedse wat erin zit hè…Berenkoud schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:34:
Ik heb een MY2022 SRSM.
Maar echt warme luchtstroom lijkt er niet uit mijn ventilatie te komen. En de auto wordt ook niet echt warm.
Moet hem echt op 27 graden zetten en wil het zeker een half uur duren voordat er enigzins wat warmere lucht doorheen komt.
Daarbij lijkt aan de bijrijderskant helemaal geen warme lucht geproduceerd te worden en komt er enkel koude lucht.
Meer mensen hier last van of tips. En dan niet de stoelverwarming aan![]()
Wellicht toch maar een bezoekje aan de Volvo garage brengen om te laten controleren.
Controleer of je ventilatie op minimaal 4 of 5 staatBerenkoud schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:34:
Ik heb een MY2022 SRSM.
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Heb je de airco aan staan en op ECO? Dan wordt het niet zo warm in de auto. Bij dit weer zet ik de ECO stand uit en dat werkt prima.Berenkoud schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:34:
Ik heb een MY2022 SRSM.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Zeer tevreden tot nu toe van de wagen. Het rijden is gewoon leuk en die power al zeker.
Maar er zijn ook dingetjes waar ik minder fan van ben.
Zo gaat de rechter spiegel 75% van de tijd niet open bij het starten. Als ik dan de memory knop indruk, doet die het wel.
Ook de computer doet al eens moeilijk waarbij ik die laat heropstarten. Maar dat is zeker niet vaak.
En ik vind de lane assist niet zo fijn werken als in mijn vorige wagen. Soms lijkt hij niet te weten hoe de baan loopt en begint het stuur chaotisch van links naar rechts heen en weer te bewegen. En jammer dat de cruise control bij berg af tot 6 km/h boven de instelling gaat. Dan kan je net geflitst worden al je pech hebt. Dus ik zet het in bergaf altijd 5 km/h lager.
Maar goed, verder dus zeer tevreden.
Ik heb dat ook gehad. Bij de volvo dealer kwam men tot de conclusie dat er een motor die een klep moest bedienen in de ventilatie niet goed werkte. Kwam een foutmelding van af.Berenkoud schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:34:
Ik heb een MY2022 SRSM.
Melding blijft gewoon komen elke keer bij starten/wegrijden. Nogmaals gekeken of ik kan bijvullen (lekkage) maar zit nog vol. Bij auto status staat ook Peil te laag maar je kun daar verder niks reseteen oid. Niet heel spannend verder maar vreemd/irritant. Ik heb media systeem al een reset gegeven. Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/eQwu9u9yxlw1qJ3TSHHDxw6j.jpg?f=fotoalbum_large)
sensor stuk?ps2wout schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:33:
Sinds een week onderstaande melding. Okee, bijvullen en klaar...zou je denken.
Melding blijft gewoon komen elke keer bij starten/wegrijden. Nogmaals gekeken of ik kan bijvullen (lekkage) maar zit nog vol. Bij auto status staat ook Peil te laag maar je kun daar verder niks reseteen oid. Niet heel spannend verder maar vreemd/irritant. Ik heb media systeem al een reset gegeven. Iemand een idee?
[Afbeelding]
Had er hier een week of 3/4 mee doorgereden. Na vullen ging de melding ook niet weg. Sensor stuk.ps2wout schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:33:
Sinds een week onderstaande melding. Okee, bijvullen en klaar...zou je denken.
[Afbeelding]
Check, dan ga ik binnenkort maar weer eens na de Volvo dealer. ThankseLScha schreef op woensdag 18 december 2024 @ 01:10:
[...]
Had er hier een week of 3/4 mee doorgereden. Na vullen ging de melding ook niet weg. Sensor stuk.
Zo heb ik een hardnekkige Airbag melding. Dit is al 2x opgelost bij de garage maar telkens komt ie terug.ps2wout schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:04:
[...]
Check, dan ga ik binnenkort maar weer eens na de Volvo dealer. Thanks
Ze zeggen dat het een vuil contact is. Schoonmaken en klaar! En dat lijkt ook te werken.
Maar na een half jaar komt ie gewoon weer lekker terug. Soms verdwijnt ie ook weer gewoon.
Zal volgende keer eens vragen hoe ik het zelf kan oplossen, contactspray heb ik ook wel.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Heet niet voor niets PoleStar…. Daar is het nu min 11…eLScha schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:27:
[...]
Ja, iedereen rijdt hier dagelijks in een koude wagen. Toch dat Zweedse wat erin zit hè…
(En ik denk écht niet dat elektrisch rijden daar een pretje is, vooral qua kou en range! 😂🤦♂️
Support gezocht bij polestart, die zeggen dat het wachten is op een update van de software
Ik heb persoonlijk geen problemen met de digital key (ook in ios).MR. RHS schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:42:
Ik was even benieuwd of er meer mensen zijn die een probleem hebben met het aanmaken van de digital key. De PS is in oktober geleverd gekregen met software versie 3.2.8, eindeloos geprobeerd de sleutel aan te maken, maar de ios app blijft hangen bij de stap om de sleutel aan te maken.
Support gezocht bij polestart, die zeggen dat het wachten is op een update van de software
Werkte direct en ging goed.
Ben erg blij met de polestar2. Enige wat ik heb is dat de lader niet altijd pakt, ik heb al een afspraak met de volvo dealer om dit te bekijken, ik heb dit eerder aangegeven in dit topic en dat ook aangegeven. Ze gaan het dan bekijken.
Maar wat rijd dat lekker...
Het hele verhaal is één grote BS artikel (imho), bestuuder dacht gewoon met elekrtische pk's effe snel door rood te rijden om zo lange wachten voor een open brug te vermijden, vervolgens raakt hij/zij een brugdeel en crasht.Kammika schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:21:
[...]
"bestuurder gaf aan dat het dom was om door rood licht te rijden"
... dat is wel een understatement...
blij dat het bij een eenzijdig ongeval is gebleven...
In paniek gas bij geven.... ik ga stuk

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Met je elleboog of hand het ramenknopje aanraken bij het rijden of uitstappen?interFace schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:38:
Al derde keer in laatste maand. Ik doe auto op slot met knop op de deurhandel te drukken... Ik doe nooit ramen open... Wat kan de oorzaak zijn???
[Afbeelding]
Even een reset doen van de ruit kan helpen.
https://www.polestar.com/...532828c7c0a801513c484aa6/
Ik was wat aan het zoeken in dit forum toen ik toevallig dit bericht van mezelf tegenkwam van anderhalf jaar geleden. Het toeval wil dat de tellerstand nu het dubbele is van toen. De auto wordt nog steeds tot 100% geladen (want vaak de range nodig), echter nooit meer aan de snellader afgelopen jaar. Deze post deed me wederom beseffen dat mijn range echt aanzienlijk gedaald is - die theoretische range haal ik bij lange na niet meer. Bij 100% geladen kom ik met doorrijden en <0 graden niet verder dan zo'n 220km.VidaR-9 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:40:
[...]
72K km hier in anderhalf jaar. Altijd tot 100% en gemiddeld 1x per week aan de snellader. De range geeft 380km aan bij 100%. Maar geen idee of dit iets zegt over de accu (was 400km ooit).
Ik zou eigenlijk eens de batterij moeten testen, vermoed zomaar dat er door degradatie minder dan 90% over is. Gevoel zegt dat ik zo'n 15% van de range verloren ben.
De auto moet er in september uit. Dan staat er denk zo'n 160K km op de teller. Benieuwd of hij de verkoop of export in gaat, maar heb medelijden met degene die hem gaat kopen (en niet alleen vanwege de degradatie)
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Na 4 jaar geeft die van mij nu 270 km aan bij 100% lading…VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:47:
[...]
Ik was wat aan het zoeken in dit forum toen ik toevallig dit bericht van mezelf tegenkwam van anderhalf jaar geleden. Het toeval wil dat de tellerstand nu het dubbele is van toen. De auto wordt nog steeds tot 100% geladen (want vaak de range nodig), echter nooit meer aan de snellader afgelopen jaar. Deze post deed me wederom beseffen dat mijn range echt aanzienlijk gedaald is - die theoretische range haal ik bij lange na niet meer. Bij 100% geladen kom ik met doorrijden en <0 graden niet verder dan zo'n 220km.
Ik zou eigenlijk eens de batterij moeten testen, vermoed zomaar dat er door degradatie minder dan 90% over is. Gevoel zegt dat ik zo'n 15% van de range verloren ben.
De auto moet er in september uit. Dan staat er denk zo'n 160K km op de teller. Benieuwd of hij de verkoop of export in gaat, maar heb medelijden met degene die hem gaat kopen (en niet alleen vanwege de degradatie)
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Doe 'm dus met veel vertrouwen door naar een familielid wegens een nieuwe P4. Daar geeft Polestar trouwens aan om tot 80 ipv 90% te laden. In de eerste 7k km één keer tot 100% geladen en nog nooit aan de snellader gestaan.
Zal dus wel wat uitmaken denk ik 😉
De mijne (Launch LRDM en 478pk bonus) geeft 390km (dacht ik laatst te zien, maar laad zelden tot 100%)VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:47:
[...]
Ik was wat aan het zoeken in dit forum toen ik toevallig dit bericht van mezelf tegenkwam van anderhalf jaar geleden. Het toeval wil dat de tellerstand nu het dubbele is van toen. De auto wordt nog steeds tot 100% geladen (want vaak de range nodig), echter nooit meer aan de snellader afgelopen jaar. Deze post deed me wederom beseffen dat mijn range echt aanzienlijk gedaald is - die theoretische range haal ik bij lange na niet meer. Bij 100% geladen kom ik met doorrijden en <0 graden niet verder dan zo'n 220km.
maar ik rij met dit weer 20kWh/100km (na opwarm cyclus) dus geen klagen.
Met zomertemperaturen en rustig Duitsland cruisen is 450km geen probleem na net geen 4 jaren.
Ik denk dat jouw 100% laden, hoge km-stand, én "doorrijden" toch wel stevige invloed heeft...
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat heeft weinig met de degradatie te maken maar met hoe zuinig of onzuinig je de voorgaande kilometers hebt gereden.DutchBB schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:26:
[...]
Na 4 jaar geeft die van mij nu 270 km aan bij 100% lading…
Die van mij haalt na 4 jaar nog steeds tussen de 300 en 340 in de winter op 100% lading. En dat is gewoon gemeten met een lange rit van ca 280km en de resterende accu en dus niet op basis van de GOM. Hoewel die bij mij redelijk overeenkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 22-12-2024 12:02 ]
Hier ook een launch LRDM met bonus pk'tjes. Mijn vriendin rijdt wat rustiger, dus komt ook verder. Maar mijn rijstijl is niet veranderd, dus vergelijk vooral mijn eigen range toen met nu. Overigens zou ik ergens tussen de 10-15% bij 140K km niet eens buiten proportioneel slecht vinden. Dat is in lijn met wat ik lees over degradatie bij bijv Tesla.Hansieo schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:58:
[...]
De mijne (Launch LRDM en 478pk bonus) geeft 390km (dacht ik laatst te zien, maar laad zelden tot 100%)
maar ik rij met dit weer 20kWh/100km (na opwarm cyclus) dus geen klagen.
Met zomertemperaturen en rustig Duitsland cruisen is 450km geen probleem na net geen 4 jaren.
Ik denk dat jouw 100% laden, hoge km-stand, én "doorrijden" toch wel stevige invloed heeft...
Vooral omdat je altijd naar 100% laadt. Als er iets slecht is voor de accu is het dat hij langere tijd op 100% blijft staan. Als je de 90% aanhoudt en 100% niet vaak nodig hebt, dan is de degradatie stukken minder.VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:53:
[...]
Hier ook een launch LRDM met bonus pk'tjes. Mijn vriendin rijdt wat rustiger, dus komt ook verder. Maar mijn rijstijl is niet veranderd, dus vergelijk vooral mijn eigen range toen met nu. Overigens zou ik ergens tussen de 10-15% bij 140K km niet eens buiten proportioneel slecht vinden. Dat is in lijn met wat ik lees over degradatie bij bijv Tesla.
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 22-12-2024 11:55 ]
Dat zal wellicht ook meespelen. Maar als je de range nodig hebt om het comfortabel te houden heb je niet zoveel keuze. De auto niet vaak langere tijd op 100% laten staan trouwens, meestal in de voorgaande nacht tot 100% geladen.JTHZZ schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:54:
[...]
Vooral omdat je altijd naar 100% laadt. Als er iets slecht is voor de accu is het dat hij langere tijd op 100% blijft staan. Als je de 90% aanhoudt en 100% niet vaak nodig hebt, dan is de degradatie stukken minder.
Als hij om 23:00 vol is en je vertrekt om 8:00 is dat ‘lang’ laten staan. Een keertje is niet erg maar als dat vaker is, reken maar dat dat zijn effect heeft. Tenzij je dan in ieder geval de laadtimer gebruikt zodat hij pas om 7:30 op 100% komt.VidaR-9 schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:03:
[...]
Dat zal wellicht ook meespelen. Maar als je de range nodig hebt om het comfortabel te houden heb je niet zoveel keuze. De auto niet vaak langere tijd op 100% laten staan trouwens, meestal in de voorgaande nacht tot 100% geladen.
wat ik ook doe (en naar lijkt te helpen..)JTHZZ schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:52:
[...]
Dat heeft weinig met de degradatie te maken maar met hoe zuinig of onzuinig je de voorgaande kilometers hebt gereden.
Die van mij haalt na 4 jaar nog steeds tussen de 300 en 340 in de winter op 100% lading. En dat is gewoon gemeten met een lange rit van ca 280km en de resterende accu en dus niet op basis van de GOM. Hoewel die bij mij redelijk overeenkomt.
In de winter (langere periode met minimale opwek) moet ik tóch uit het net laden
(nog paar jaar met salderen contract maar ik oefen alvast alsof het er af is..)
en dan zet ik mijn zappi op FAST, en ik (denk) dat hiermee de batterij tóch al nét een klein duwtje krijgt met de temperatuur en zie vervolgens het hoge aanvangverbruik vrij rap zakken...
vb
SoC = 42% en ik heb maar ~20% nodig voor mijn rit, dan tóch even naar ~70% laden.
Als ik dan terug ben, heb ik weer ~50% voor de volgende "push".
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Tsja wie zal het zeggen wat exact de impact echt is geweest. Zoveel variabelen. Dat niet laden tot 100% beter is begrijp ik, mijn Taycan laad ik om die reden zelden tot 100%, maar daar heb ik dat ook niet nodig.JTHZZ schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:20:
[...]
Als hij om 23:00 vol is en je vertrekt om 8:00 is dat ‘lang’ laten staan. Een keertje is niet erg maar als dat vaker is, reken maar dat dat zijn effect heeft. Tenzij je dan in ieder geval de laadtimer gebruikt zodat hij pas om 7:30 op 100% komt.
Ik laad meestal vanaf 23u (daltarief) en dan is de auto ergens in de nacht klaar. Afhankelijk van hoe vol hij zat en of ik nog iets met de laadsnelheid heb gedaan. Ben daar niet erg structureel in eerlijk gezegd.
Heb wel proberen te vermijden om de auto meer dan een dag op 100% te laten staan.
Oh dat is niet goed, had tot 100% geladen voor een lange rit die uiteindelijk door ging. Nu heb ik de wagen tot medio januari niet nodig…. En ik mag ook alleen zakelijk rijden, eens kijken hoe ik dat ga oplossen….JTHZZ schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:54:
[...]
Vooral omdat je altijd naar 100% laadt. Als er iets slecht is voor de accu is het dat hij langere tijd op 100% blijft staan. Als je de 90% aanhoudt en 100% niet vaak nodig hebt, dan is de degradatie stukken minder.
Ik mag zakelijk een lease auto uitzoeken. Normaal gesproken ben ik wel van afdingen opties er bij krijgen. Maar is dit ook mogelijk bij lease zakelijk?
Hangt van je lease maatschappij af en wat voor soort contact je daar hebt.r6aw schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:08:
Goedendag,
Ik mag zakelijk een lease auto uitzoeken. Normaal gesproken ben ik wel van afdingen opties er bij krijgen. Maar is dit ook mogelijk bij lease zakelijk?
Dank! En nog een vraagje, een keer doen (bv raam van de bestuurder) en dan ben je klaar of moet je dit voor alle ramen herhalen?Rakthi schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:54:
Heb dit ook reeds enkele malen gehad.
Even een reset doen van de ruit kan helpen.
https://www.polestar.com/...532828c7c0a801513c484aa6/
Zit bij AthlonStimulate14 schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:42:
[...]
Hangt van je lease maatschappij af en wat voor soort contact je daar hebt.
Idealiter vraag je offertes op bij meerdere leasemaatschappijen. Moet je werkgever wel toestaan, maar dan kan je nog wel eens een stukje goedkoper uitkomen.
En wat ik ook vaak doe, zeker als ik graag bij Volvo wil blijven, is de dealer waar ik altijd kom zelf eens benaderen of ze iets kunnen betekenen. En hun deal kan je dan bij de leasemaatschappij neerleggen.
Maar bij alles, verwacht geen wonderen. De marges zijn al heel klein dus het is vaak tientjes werk wbt je leaseprijs.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ah op die manier, dus een optie van 1k er bij proberen te krijgen is geen optie zo te horenJuancho schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:31:
[...]
Idealiter vraag je offertes op bij meerdere leasemaatschappijen. Moet je werkgever wel toestaan, maar dan kan je nog wel eens een stukje goedkoper uitkomen.
En wat ik ook vaak doe, zeker als ik graag bij Volvo wil blijven, is de dealer waar ik altijd kom zelf eens benaderen of ze iets kunnen betekenen. En hun deal kan je dan bij de leasemaatschappij neerleggen.
Maar bij alles, verwacht geen wonderen. De marges zijn al heel klein dus het is vaak tientjes werk wbt je leaseprijs.
Via de leasemaatschappij lijkt me dat vrij lastig ja. Die vragen gewoon offertes op bij dealers. De dealer moet dan zelf toevallig of een aanbieding hebben of ze willen perse de order dat ze iets onder de goedkoopste offerte gaan zitten die je al had.r6aw schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:35:
[...]
Ah op die manier, dus een optie van 1k er bij proberen te krijgen is geen optie zo te horen
Wil je echt wat spelen met extra opties zal je denk ik sowieso bij een goede/bekende/bevriende dealer moeten zitten waar je bijv. al jarenlang je wagen koopt/leased etc. Die willen dan soms nog wel eens uit goodwill mee denken.
Maar waar jij blijkbaar op hoopt, opties van zo €1000 er gratis en voor niets bij kan je denk ik wel vergeten als je praat over leasen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Heb nu een eigen omgeving in athlon en via daar kan ik hem zo online bestellen. Maar dacht een bezoekje aan een dealer en dan wat afdingen op een nieuwe auto bij lease contract zit er niet echt in dus, bedankt 👍Juancho schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:41:
[...]
Via de leasemaatschappij lijkt me dat vrij lastig ja. Die vragen gewoon offertes op bij dealers. De dealer moet dan zelf toevallig of een aanbieding hebben of ze willen perse de order dat ze iets onder de goedkoopste offerte gaan zitten die je al had.
Wil je echt wat spelen met extra opties zal je denk ik sowieso bij een goede/bekende/bevriende dealer moeten zitten waar je bijv. al jarenlang je wagen koopt/leased etc. Die willen dan soms nog wel eens uit goodwill mee denken.
Maar waar jij blijkbaar op hoopt, opties van zo €1000 er gratis en voor niets bij kan je denk ik wel vergeten als je praat over leasen.
Ik snap even niet waar dit over gaat: een Polestar kun je toch helemaal niet bij een dealer bestellen??Juancho schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:41:
[...]
Via de leasemaatschappij lijkt me dat vrij lastig ja. Die vragen gewoon offertes op bij dealers. De dealer moet dan zelf toevallig of een aanbieding hebben of ze willen perse de order dat ze iets onder de goedkoopste offerte gaan zitten die je al had.
Ik heb em nu 2 maand en tot nu toe erg tevreden van, een MY22 long range single motor met 85.000km op de teller nu.
[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 22-12-2024 21:26 ]
Wat ik begreep kan dat tegenwoordig wel met de paar Polestar Spaces die er nu zijn. Hier in de buurt zit er tegenwoordig ook 1, kan je de auto bekijken, bespreken, proefrit mee maken en ook kopen. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.JTHZZ schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:12:
[...]
Ik snap even niet waar dit over gaat: een Polestar kun je toch helemaal niet bij een dealer bestellen??
Voorheen stond dat pand er niet en moest je bij de Volvo dealer er naast zijn voor onderhoud/vragen etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 22-12-2024 23:26 ]
Normaal gezien enkel de raam die tegenwerkt.interFace schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:52:
[...]
Dank! En nog een vraagje, een keer doen (bv raam van de bestuurder) en dan ben je klaar of moet je dit voor alle ramen herhalen?
Ik heb dit ook, maar meende dat voor klimatiseren soms de ruit op een kiertje zette om luchtvochtigheid in de auto te verbeteren. Zou ergens moeten opzoeken of dit ook zo is.interFace schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:38:
Al derde keer in laatste maand. Ik doe auto op slot met knop op de deurhandel te drukken... Ik doe nooit ramen open... Wat kan de oorzaak zijn???
[Afbeelding]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Dat kan daar ook allemaal, alleen valt er niet te onderhandelen over de prijsJuancho schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:25:
[...]
Wat ik begreep kan dat tegenwoordig wel met de paar Polestar Spaces die er nu zijn. Hier in de buurt zit er tegenwoordig ook 1, kan je de auto bekijken, bespreken, proefrit mee maken en ook kopen. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Voorheen stond dat pand er niet en moest je bij de Volvo dealer er naast zijn voor onderhoud/vragen etc.
Nou, dat denk ik wel. Maar dan moet je wellicht een auto pakken welke op voorraad ligt. En nu vooral met het einde jaar in zicht.r6aw schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:35:
[...]
Ah op die manier, dus een optie van 1k er bij proberen te krijgen is geen optie zo te horen
[ Voor 6% gewijzigd door Stimulate14 op 23-12-2024 09:53 ]
Precies, volgens mij is het enige wat ze daar doen, dat ze je helpen om op de website te bestellen..daniel14 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:25:
[...]
Dat kan daar ook allemaal, alleen valt er niet te onderhandelen over de prijs
En de reden van de switch naar 19" zou vor mij zijn om de vermindering in range door temperaturen en banden te beperken. Is dat de switch van 20 naar 19" waard ?
Alvast bedankt.
Ik heb 19 inch Alutec Solar velgen, in een mooi grijs. Past goed bij de magnesium kleur vind ik. Ook nog niet de duurste. Heb nu wel nog geen side profile foto maar kan dat morgen wel maken als je wilBendijay schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:57:
Ondertussen al 2 maand zeer tevreden eigenaar van een LRDM 2024 polestar 2, voor de zomer zitten er 20" velgen onder, voor de winter denk ik nu naar 19" te gaan. En dus ben ik ook op zoek naar een tof setje velgen, het 19" polestar gamma kan mij niet echt bekoren. Zijn er hier mensen met aftermarket velgen ?
En de reden van de switch naar 19" zou vor mij zijn om de vermindering in range door temperaturen en banden te beperken. Is dat de switch van 20 naar 19" waard ?
Alvast bedankt.
:strip_exif()/f/image/3X9AgdV7XvHpdEOV1MUZK0r3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door deSenna24 op 23-12-2024 22:09 ]
Die velgen heb ik in NL nog niet eerder gezien. Is dat origineel zo geleverd?deSenna24 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:08:
[...]
Ik heb 19 inch Alutec Solar velgen, in een mooi grijs. Past goed bij de magnesium kleur vind ik. Ook nog niet de duurste. Heb nu wel nog geen side profile foto maar kan dat morgen wel maken als je wil
[Afbeelding]
Nee zeker niet. Zijn aftermarket velgen en kun je bij veel shops krijgen.Rvzoggie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:04:
[...]
Die velgen heb ik in NL nog niet eerder gezien. Is dat origineel zo geleverd?
Ik wilde liefst Fondmetal E-Joule velgen in 19 inch, maar die waren zowat het dubbele van de prijs. Voor deze Alutec Solar velgen en Uniroyal WinterExpert banden was ik een 1800 euro kwijt. Originele velgen zaten op minstens 2600-2700 euro.
dus...
Gewoon erop leggen en weer omleggen als je moet inleveren. Daarna set weer verkopen. Tussentijds heeft een LM bij mij nog nooit iets opgevraagd over de auto. Kunt de originele ook als wintervelgen houden.Stimulate14 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:03:
Ik zou ook wel andere velgen willen maar dat zal mijn leasemaatschappij niet leuk vinden.
Mocht er iemand dus nog op zoek zijn naar de 20” pro velgen met zomerbanden erop, stuur me een pb!
Software is na vier jaar nog steeds niet op orde. Was bij aanschaf 2020 nogal onder de indruk van Google Automotive. Bij nadere beschouwing tot heden niets van terecht gekomen. Mede vanwege terugkerende software problemen afscheid genomen van PS2.Kruik schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:01:
Vandaag geen internet en GPS beschikbaar in de wagen, ook een TCAM reset werkt niet (als in, de actual reset). Iemand hetzelfde (gehad) en zo ja, hoe is dit op te lossen?
Is dit echt een dealbreaker? Ik begreep ook dat het updaten van alle apps, en zo nu en dan wissen van cache al een hoop doet voor de snelheid.P2void19noPP schreef op donderdag 26 december 2024 @ 18:22:
[...]
Software is na vier jaar nog steeds niet op orde. Was bij aanschaf 2020 nogal onder de indruk van Google Automotive. Bij nadere beschouwing tot heden niets van terecht gekomen. Mede vanwege terugkerende software problemen afscheid genomen van PS2.
Ik heb in augustus een tijdje met support over en weer gemaild over dit probleem. Ik ben zelfs zo ver gegaan om een paar uur zekeringen #30 (de Infotainment Control Unit), #27 (de Antenna Module) en #26 (de Internet Connected Vehicle Control Unit) heb losgehaald (zelfstandige actie, dus eigen risico). Allemaal geen oplossing voor mij. Dat heeft acht dagen geduurd, waarbij in de tussentijd de auto meermaals per dag gebruikt is. In deze periode was ik bij mijn vriendin in Duitsland, en ik was er al een paar dagen toen het probleem ineens naar voren kwam.Kruik schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:01:
Vandaag geen internet en GPS beschikbaar in de wagen, ook een TCAM reset werkt niet (als in, de actual reset). Iemand hetzelfde (gehad) en zo ja, hoe is dit op te lossen?
Vervolgens ben ik naar huis gereden, en na een stop van 10 minuten (misschien toeval, maar ook: de eerste weer terug in Nederland) stapte ik in om verder te rijden en waren alle issues spontaan als sneeuw voor de zon verdwenen
Ter info:Bastiaan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:36:
[...]
Ik heb in augustus een tijdje met support over en weer gemaild over dit probleem. Ik ben zelfs zo ver gegaan om een paar uur zekeringen #30 (de Infotainment Control Unit), #27 (de Antenna Module) en #26 (de Internet Connected Vehicle Control Unit) heb losgehaald (zelfstandige actie, dus eigen risico). Allemaal geen oplossing voor mij. Dat heeft acht dagen geduurd, waarbij in de tussentijd de auto meermaals per dag gebruikt is. In deze periode was ik bij mijn vriendin in Duitsland, en ik was er al een paar dagen toen het probleem ineens naar voren kwam.
Vervolgens ben ik naar huis gereden, en na een stop van 10 minuten (misschien toeval, maar ook: de eerste weer terug in Nederland) stapte ik in om verder te rijden en waren alle issues spontaan als sneeuw voor de zon verdwenenTot nu toe ook niet meer teruggekomen...
Ik woon dicht bij de grens van Duitsland Regio Winschoten > (Bunde/leer)
en ik ga váák over de grens heen-en-terug en ik kan je verzekeren dat de software,
die wisselingen van het netwerkt (deel infotainment..) moet regelen náádje (lees Klompen Uit Trekken ) is.
Vele malen met Polestar support doorgenomen, dingen getest, maar je komt NERGENS.
Ik ben de énige... lol, natuurlijk...
Kijk, een einddoel vérder/dieper Duitsland in is geen probleem, je zit op (waarschijnlijk) snelweg en dan heeft de software de tijd om zich aan te passen.
Ga via b-weg/grens rijden, lekker ontspannen? reken dan op:
wegvallen route, of juffrouw "ik begrijp je niet" "ik ben offline"etc
Je leert er mee leven of niet (mijn vrouw en ik niét, voor een €67.000 eigen auto).
Fool us once shame on them, fool us twice shame on us...
we vergeten niet....
Wel vrij irritant dat het via verschillende mensen en kanalen bij Polestar binnenkomt, ze niet veel verder komen dan een reset van de infotainment en TCAM, en het probleem vaker spontaan opgelost is voor er echt onderzocht is wat nou écht de oorzaak is.
Ik help je in ieder geval hopen dat het ook bij jou spontaan weer werkt, @Kruik.
Dit effect van een connected Car die zwaar op de data verbinding leunt maakt dit veel zichtbaarder. Ik kan me voorstellen dat providers hier het meeste invloed op hebben. Hoe native zijn ze daar beschikbaar vs gast netwerken bijv.
tsja.. maar dat is dus wel een beetje de truc dat ze die apps in android automotive dan zo maken dat die niet gelijk van slag zijn...Kaoh schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:18:
Toch zijn dat 'gewoon' roaming issues. Mijn Samsung mobieltjes kunnen er ook echt van slag van raken, soms moet mijn s22 gereboot worden voor dat de data bundel weer werkt.
Dit effect van een connected Car die zwaar op de data verbinding leunt maakt dit veel zichtbaarder. Ik kan me voorstellen dat providers hier het meeste invloed op hebben. Hoe native zijn ze daar beschikbaar vs gast netwerken bijv.
spontaan klopt... voor een deel.Bastiaan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:06:
Bij de overgang over de grens herken ik inderdaad ook wel, maar dat duurt misschien maar een minuut. Ik rijd 'maar' een keer per week over de grens (heen of terug) tussen Randstad en Frankfurt, dus dat verklaart wel waarom het beide richtingen verder niet opvalt op een storende manier. Alleen; wanneer ik het probleem had, was ik al een paar dagen in Frankfurt, niet voor het eerst met deze auto, nog steeds wekelijks voor 1-2 weken daar, en nu geen problemen meer. Overigens heeft mijn telefoon in augustus gewoon als hotspot gediend en dat 'lostte het op' voor de time being, dus dit voelt 100% een modem-dingetje.
Wel vrij irritant dat het via verschillende mensen en kanalen bij Polestar binnenkomt, ze niet veel verder komen dan een reset van de infotainment en TCAM, en het probleem vaker spontaan opgelost is voor er echt onderzocht is wat nou écht de oorzaak is.
Ik help je in ieder geval hopen dat het ook bij jou spontaan weer werkt, @Kruik.
voorbeeld:
ik ga Duitsland in, rij wat rond (ca 30km van de grens) ik wil overschakelen naar volgende plaats: geen verbinding (mobiel doet niét moeilijk)
Ik zet de auto stil, kom na pakweg 2 uur terug, probleem weg.
Terug naar Nederland, totaan grens Nieuweschans jojo verbinding... en dan rij ik NAAST de NL zendmast (nét na nieuweschans) verbinding klompen-uit-trekken.... ook NAAST de mast!!, nope er is niets,,, sorry.
Kom ik thuis en stap volgende dag in... en hoeps MAX sterkte ofwel klompen verbinding /software.
Ik reed weg met een accu op 90% en kwam aan op 20% na 320 km met name snelweg rijden. In NL 105km/u, eenmaal in Dld merkte ik dat dubbele range overhield hierdoor op de boordcomputer. Dus in Dld gewoon 120-130km/u gaan rijden met een klein stukje 70km/u wegen.
Wat ik irritant vond tijdens het rijden was het relatief snel beslaan van de ruiten dus ik moest ofwel de verwarming continu aanhouden of met een raam op kier / airco dik aan zetten terwijl het rondom 0 graden was. En de achteruitkijkspiegel bleef overdag gedimd: kon niet zo snel een instelling vinden om dat uit te schakelen. Ten slotte omdat de verhuurder een eigen account actief had kon ik na het pairen van mijn Samsung S23 ultra geen WhatsApp of SMS via voice versturen. Please check the account setting. Kent Android auto geen gast profiel zodat je wel handsfree inkomende berichten kunt laten voorlezen en beantwoorden?
Dit herken ik helemaal niet, systeem staat bij mij op auto en altijd op dezelfde temperatuur. Ik ben nooit bezig met verwarming of airco, dat regelt de wagen zelf maar. Ruiten worden ontwasemd bij instappen en blijven dat ook.Joosie200 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:43:
Wat ik irritant vond tijdens het rijden was het relatief snel beslaan van de ruiten dus ik moest ofwel de verwarming continu aanhouden of met een raam op kier / airco dik aan zetten terwijl het rondom 0 graden was.
[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 28-12-2024 10:01 ]
Persoonlijk zou ik 2x nadenken of je wel All-Season moet/zou nemen op een nogal zware EV...Ollie89 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:39:
Wij hebben een Polestar 2 MY24 gekocht. We zijn hiervoor op zoek naar all season banden om te laten monteren. Welke ervaringen hebben jullie hiermee in verbruik en afrolgeluiden? We rijden ongeveer 40-45k per jaar namelijk en twijfelen tussen zomer/winter incl. wisselen of all season banden.
overwegingen all-season: t.o.v. zomerbanden
- meer afrol geluiden tov zomerbanden
- hoger verbruik (korter bereik en meer €) dan zomerbanden
- langere remweg (ja, zelfs een métertje langer kán al een flinke schadepost opleveren...
door het hoge eigengewicht!! een kusje van een EV is al snel een klapzoen...

overwegingen all-season: t.o.v. Winterbanden
- kom je tijdens winterse perioden in landen waar WINTERBANDEN dan verplicht zijn? kerstmarkten?
- minder grip bij lagere temperaturen /langere remweg (ja, zelfs een métertje langer kán al een flinke schadepost opleveren.. het hogere eigengewicht is nu dduubbeell in het nadeel !! !!
- mijn ervaring (natuurlijk banden/merken/type afhankelijk) is dat mijn winterbanden nét wat stiller zijn..
- winterbanden slijten sneller!!! rustig dus met de pk-tjes
- is goedkoper... totdat je één lullig schadetje hebt, dan blijkt zomer en winterbanden combo véél goedkoper
er zullen best nog andere overwegingen zijn die andere tweakers ervaren.

Ik had de klimaat instellingen ook op auto staan. Wel bij vertrek eerst laten ontwasemen want het was - 2 bij instappen. Maar gedurende de rit moest ik een paar keer de twee ontwasem knoppen naast de play / pauze knop indrukken gebruiken ook omdat de bedieningsknoppen verdwijnen zodra je Google Maps hebt aanstaan als app.SirLenncelot schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:00:
[...]
Dit herken ik helemaal niet, systeem staat bij mij op auto en altijd op dezelfde temperatuur. Ik ben nooit bezig met verwarming of airco, dat regelt de wagen zelf maar. Ruiten worden ontwasemd bij instappen en blijven dat ook.
Dus het is zo wel gelukt maar fijn is anders.
Staat de ventilator wel minimaal op standje 3 (ook dus in de auto stand) ?Joosie200 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:37:
[...]
Ik had de klimaat instellingen ook op auto staan. Wel bij vertrek eerst laten ontwasemen want het was - 2 bij instappen. Maar gedurende de rit moest ik een paar keer de twee ontwasem knoppen naast de play / pauze knop indrukken gebruiken ook omdat de bedieningsknoppen verdwijnen zodra je Google Maps hebt aanstaan als app.
Dus het is zo wel gelukt maar fijn is anders.
kan ook zijn dat in de range assistant je nog de energiebesparende modus (weet zo even niet hoe die knop heet) aan hebt staan, dan ontwasemt die ook niet lekker...
Je kunt gewoon een extra profiel aanmaken in de instellingen onder profielen. Wel een boel gedoe voor een weekendje.Joosie200 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:43:
Ten slotte omdat de verhuurder een eigen account actief had kon ik na het pairen van mijn Samsung S23 ultra geen WhatsApp of SMS via voice versturen. Please check the account setting. Kent Android auto geen gast profiel zodat je wel handsfree inkomende berichten kunt laten voorlezen en beantwoorden?
Als de laatste OTA software erop staat heb je ook Android Auto. Is het niet makkelijker om dat te gebruiken?
Beide niet naar gekeken, zonder beide ontwasem knoppen merkte ik weinig van de ventilatie dus die zal wel op 1 hebben gestaan anders.Kammika schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:45:
[...]
Staat de ventilator wel minimaal op standje 3 (ook dus in de auto stand) ?
kan ook zijn dat in de range assistant je nog de energiebesparende modus (weet zo even niet hoe die knop heet) aan hebt staan, dan ontwasemt die ook niet lekker...
Ja, denk voor een weekendje weg een beetje onnodig. Had niet aan Android auto gedacht want mijn smartphone lag op de charging pad terwijl ik aan het rijden was. Dus mijn usb charger en kabel lagen in de tas in de kofferbak. Via voice bellen is uiteindelijk wel gelukt al maken ze van een naam als Ilse vervolgens Ilsa alsof je Frozen bekijkt en dan is het: I couldn't find any person with that name. Joh.Kammika schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:48:
[...]
Je kunt gewoon een extra profiel aanmaken in de instellingen onder profielen. Wel een boel gedoe voor een weekendje.
Als de laatste OTA software erop staat heb je ook Android Auto. Is het niet makkelijker om dat te gebruiken?
Verder vind ik de LRSM een prima EV. Wellicht niet zo zuinig als andere concurrenten maar ik had 400km snelweg kunnen pakken voor ik op 5% had moeten gaan laden ergens. Das direct een stuk bruikbaarder dan de Citroën EC4 die ik hiervoor reed. Daar hield het na 200km snelweg in de winter rond het vriespunt wel op.
[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 28-12-2024 11:02 ]
Heeft iemand die OTA al binnen dan? Ik zelf heb nog niets voorbij zien komen namelijk...Kammika schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:48:
[...]
Je kunt gewoon een extra profiel aanmaken in de instellingen onder profielen. Wel een boel gedoe voor een weekendje.
Ben ik ook heel benieuwd naar!Zinloos1 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:13:
[...]
Heeft iemand die OTA al binnen dan? Ik zelf heb nog niets voorbij zien komen namelijk...
Die software blijft na 4 jaar nog steeds vervelend. Jammer dat ze dat niet opgelost krijgen. Over de afgelopen jaren is het een komen en gaan van probleempjes. Dan week een week vlekkeloos, dan weer meerdere keren per dag gedoe. Vaak gewoon onwerkbaar traag tijdens de eerste minuten van de rit. Radio die vaker niet automatisch start dan wel, sleutel die regelmatig niet werkt om de deur te openen, Google Spraakherkenning die een halve seconde na het openen weer sluit. Of helemaal niet opent.
Mechanisch heb ik er maar weinig problemen mee gehad. Behalve het piepen van de ramen, een kapotte on-boardcharger en een airco-probleem is er eigenlijk niet zoveel aan de hand.
Ben langzaam aan het uitkijken naar een nieuwe auto, maar denk niet dat het weer een Polestar wordt. Wat wel? Nog geen idee.
:strip_exif()/f/image/20yO9b4GpBurEGW2cU2rrJ3Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar is dan de dag die je wist… dat…..
Nee het is niet de FIOD, maar een afsleepdienst.
Mijn vrouw was op pad met onze P2, launch edition.
Het complete elektronische systeem ging over de rooie, een diarree van foutmeldingen.
En het meest griezelige was dat de remmen het niet meer deden, ook geen parkeerrem.
Mijn vrouw heeft, als een slak en met de waarschuwingslichten aan, in de mist, een parkeerplaats opgezocht.
Ik heb me een paar uur later, door een bekende, naar de auto laten brengen.
Ik kon ook alleen maar constateren dat P2 heel veel manieren heeft om aan te geven dat die er de brui aan gegeven heeft. Met de knop Polestar support gebeld en vervolgens heel goed geholpen, afsleepdienst werd geregeld, een vervangende auto en een taxi om me er naar toe te brengen. De vervangende auto is ook een P2, wel zo prettige. Iedereen was heel behulpzaam, alleen de taxi liet me een uurtje letterlijk in de kou staan.
Onze P2 staat nu bij een Volvo dealer, niet in de buurt waar ik woon. Gelukkig heb ik de verlengde garantie en pechservice gekocht. En nog een tip als je met een P2 op pad gaat; neem een warme jas mee en een opgeladen mobiele telefoon.
Fijn uiteinde en de beste wensen,
Gerard
P2 midnight (launch edition)
Oh gelukkig zijn het mankementen... Ik dacht dat het de repo service wasPr8hube schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:23:
[Afbeelding]
Het complete elektronische systeem ging over de rooie, een diarree van foutmeldingen.
En het meest griezelige was dat de remmen het niet meer deden, ook geen parkeerrem.
Mijn vrouw heeft, als een slak en met de waarschuwingslichten aan, in de mist, een parkeerplaats opgezocht.
Ik kon ook alleen maar constateren dat P2 heel veel manieren heeft om aan te geven dat die er de brui aan gegeven heeft. Met de knop Polestar support gebeld en vervolgens heel goed geholpen, afsleepdienst werd geregeld, een vervangende auto en een taxi om me er naar toe te brengen. De vervangende auto is ook een P2, wel zo prettige. Iedereen was heel behulpzaam, alleen de taxi liet me een uurtje letterlijk in de kou staan.
Onze P2 staat nu bij een Volvo dealer, niet in de buurt waar ik woon. Gelukkig heb ik de verlengde garantie en pechservice gekocht. En nog een tip als je met een P2 op pad gaat; neem een warme jas mee en een opgeladen mobiele telefoon.
Gerard
rPr8hube schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:23:
[Afbeelding]
Gerard
Remmen het niet meer deden? Ik sta op het punt om een polestar te bestellen maar als ik dit lees 🙈
Welk modeljaar wil je kopen? Volgens mij komen dit soort serieuzere problemen veel vaker voor in de eerdere modellen (2020,2021), en zijn de laatste modeljaren 2023 en vooral 2024 redelijk stabiel.r6aw schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:02:
[...]
r
Remmen het niet meer deden? Ik sta op het punt om een polestar te bestellen maar als ik dit lees 🙈
Kan natuurlijk met elke auto gebeuren, heb het zelf al meegemaakt in een Volvo en een Renault.r6aw schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:02:
[...]
r
Bij een EV op zich een kleiner probleem omdat die directer stopt met rijden als er geen energie gegeven wordt.
Nieuwe levering april/meiDawid127 schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:01:
[...]
Welk modeljaar wil je kopen? Volgens mij komen dit soort serieuzere problemen veel vaker voor in de eerdere modellen (2020,2021), en zijn de laatste modeljaren 2023 en vooral 2024 redelijk stabiel.
Daarbij moet ik zeggen dat dit het 1e probleem is dat ik met onze P2 heb, in de bijna 4 jaar dat we hem hebben. De bestuurde van de afsleepdienst zei nog, “hé een Polestar, die zie ik niet zo vaak” en “ de service van Polestar is goed”.r6aw schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:02:
[...]
r
Voor wat het waard is…..
Gerard
wtf??? rémmen die het niet deden?Pr8hube schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:23:
[Afbeelding]
Gerard
Naar mijn idee (wellicht achterhaald) moeten die het áltijd doen (RDW eis??),
zij het dan zonder bekrachtiging, dat mag wel.
100% zeker dat de remmen NIETS deden? ik kan mij namelijk voorstellen dat 2.100 kg zónder bekrachtiging stevig intrappen is.
ps: je kan het (dacht ik) simuleren door, als je in de auto stapt zónder aanzetten, de rem meermalen in te trappen, dan voel je opeens geen "zachte" tegendruk meer maar een harde grens??
[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 29-12-2024 10:10 ]
Mijn vrouw zei dat ze héél hard moest trappen om iets van remmen te merken.Hansieo schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:06:
[...]
wtf??? rémmen die het niet deden?
100% zeker dat de remmen NIETS deden? ik kan mij namelijk voorstellen dat 2.100 kg zónder bekrachtiging stevig intrappen is.
ps: je kan het (dacht ik) simuleren door, als je in de auto stapt zónder aanzetten, de rem meermalen in te trappen, dan voel je opeens geen "zachte" tegendruk meer maar een harde grens??
Maar ze durfde daarna niet meer harder te rijden dan ongeveer 30 km/uur. Ze was wel even in paniek zonder stuurbekrachtiging en met nauwelijks remmen.
Ze wilde/moest zo snel mogelijk van de weg af.
Ik denk niet dat dit een Polestar fenomeen is maar een tijdsbeeld waarin we erg afhankelijk zijn geworden van het functioneren van elektronische systemen in auto’s .
Gerard
Een rem is een systeem gebaseerd op oliedruk, is dat ergens lek dan heb je geen rem meer. RDW kan controleren of dat werkt maar natuurlijk niet garanderen dat ze altijd blijven werken. Handrem is gewoon een kabel waar aan getrokken wordt, dat is je backup. Helaas in moderne auto’s door een elektronisch systeem ertussen. Veel mensen weten overigens niet dat de handrem in moderne auto’s onder het rempedaal zit. Hard intrappen activeert de handrem. Dus in paniek op het rempedaal rammen zou gewoon moeten werken. Je moet daar wel wat meer kracht voor zetten.Hansieo schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:06:
[...]
wtf??? rémmen die het niet deden?
Regeneratie en rembekrachtiging zal er mee gestopt zijn en dat scheelt al aanzienlijk... Ik heb het ook een keer gehad (geen fout van de P2 maar zelf gedaan..) en daarmee naar Volvo moeten rijden. Dan moet je echt serieus hard trappen...Pr8hube schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:42:
[...]
Mijn vrouw zei dat ze héél hard moest trappen om iets van remmen te merken.
Maar ze durfde daarna niet meer harder te rijden dan ongeveer 30 km/uur. Ze was wel even in paniek zonder stuurbekrachtiging en met nauwelijks remmen.
Ze wilde/moest zo snel mogelijk van de weg af.
Ik denk niet dat dit een Polestar fenomeen is maar een tijdsbeeld waarin we erg afhankelijk zijn geworden van het functioneren van elektronische systemen in auto’s .
Gerard
De auto deed helemaal niets meer muv de alarmlichten. Bij de afsleper op locatie kwam de auto ineens weer tot leven. De dealer kon niets vinden in de boordcomputer…
voor de laatste 1.5 maand ben ik een trotse eigenaar van 2025 P2 LRSM. Super tevreden en nog aan het leren hoe alles werkt :-)
Ik zit ook te spelen met een idee om app te ontwikkelen voor P2 maar tot nu toe geen inspiratie wat zou ik maken.
Hebben jullie nog suggesties? Iets kleins dat handig zou zijn? Ik wil graag een probleem oplossen en iets voor alle P2 eigenaars maken. Ik wil niet iets commercieel bouwen maar juist iets voor de community.
Alvast bedankt!
Ik mis vooral de mogelijkheid om appjes (van WhatsApp) voor te laten lezen, zoals dat wel via Android Auto kan.interFace schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:45:
Ik zit ook te spelen met een idee om app te ontwikkelen voor P2 maar tot nu toe geen inspiratie wat zou ik maken.
Hebben jullie nog suggesties?
Verder is het stom dat de rittenregistratie van de oude Journeylog met de overgang naar de nieuwe versie verloren is gegaan. Ik vermoed dat die gegevens nog wel ergens beschikbaar zijn. Een automatische registratie zou handig zijn.
Een pushmelding als ie klaar is met laden? Daar heb ik in ieder geval behoefte aan. Ik weet niet welke info allemaal via de api op te halen is maar misschien ben je er al met huidige accu niveau en gewenste percentage. Zullen vast wat uitdagingen in zitten.interFace schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:45:
Beste mensen,
voor de laatste 1.5 maand ben ik een trotse eigenaar van 2025 P2 LRSM. Super tevreden en nog aan het leren hoe alles werkt :-)
Hebben jullie nog suggesties? Iets kleins dat handig zou zijn? Ik wil graag een probleem oplossen en iets voor alle P2 eigenaars maken. Ik wil niet iets commercieel bouwen maar juist iets voor de community.
Alvast bedankt!
Voor inspiratie kun je misschien de widget add-on bekijken https://github.com/niklasvieth/polestar-ios-medium-widget
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.