Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:46
sarlo schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:04:
[...]

Ik vind dat ik het best netjes die met mijn lrdm launch :+
[Afbeelding]
Hier ook LRDM MY21 launch en ben niet bepaald een hypermiler, maar haal in Nederland redelijk makkelijk dit verbruik. Ben wel aan het kijken naar een MY24, las laatst 450+ echte kilometers en nog niet leeg. Dat is met MY21 een brug te ver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQ74WuX1Zgp7O3VJa1hXZvw93m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkjxiJVrP9skLw7aUTZiw6AM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
JTHZZ schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:14:
[...]

Hier ook LRDM MY21 launch en ben niet bepaald een hypermiler, maar haal in Nederland redelijk makkelijk dit verbruik. Ben wel aan het kijken naar een MY24, las laatst 450+ echte kilometers en nog niet leeg. Dat is met MY21 een brug te ver.
[Afbeelding]
Als ik echt mijn best doe, haal ik 19,5 (afgelopen dinsdag, 28 graden, zo goed als lege snelweg, airco op eco en 95kmh cc). Maar dan moet ik dus echt mijn best doen en daar heb ik gewoon geen zin in :+

Ow, ik heb wel 20 inch velgen en all season banden (quatrac pro), dus dat scheelt ook wel iets natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door sarlo op 09-08-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
sarlo schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Als ik echt mijn best doe, haal ik 19,5 (afgelopen dinsdag, 28 graden, zo goed als lege snelweg, airco op eco en 95kmh cc). Maar dan moet ik dus echt mijn best doen en daar heb ik gewoon geen zin in :+

Ow, ik heb wel 20 inch velgen en all season banden (quatrac pro), dus dat scheelt ook wel iets natuurlijk.
Bij launch edition maakt dat veel uit als je hier de ervaringen op het forum leest. Mijn verbruik is met airco gewoon op auto, 110km per uur en ‘s avonds 135 (niet vaak). Maar wel 19” zomerbanden.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 09-08-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Pfoe ik vond dat ik met mijn 15-16 kWh/100 vrij zuinig reed. Wat doen jullie om onder de 13 te komen? Met een haak aankoppelen aan een vrachtwagen tijdens het rijden ofzo?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

ST10©DE

Dus.............

Heeft iemand al een MY25? In de afbeeldingen van het interieur zie ik dat het gedeelte rond de "versnellingspook" is veranderd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jygZwLYwGIeMnxtfYlYQpY3M.png

Klopt dit? Ik zou er erg blij mee zijn als dit geen pianolak zwart meer is. (ik heb een Polestar srsm met, plus pakket, climate pakket, pilot pakket, harman kardon, pixel lampen, getint achterraam en trekhaak in bestelling staan)

[ Voor 20% gewijzigd door ST10©DE op 09-08-2024 10:48 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _gertjan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:48
ST10©DE schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:38:
Heeft iemand al een MY25? In de afbeeldingen van het interieur zie ik dat het gedeelte rond de "versnellingspook" is veranderd:

[Afbeelding]

Klopt dit? Ik zou er erg blij mee zijn als dit geen pianolak zwart meer is. (ik heb een Polestar srsm met, plus pakket, climate pakket, pilot pakket, harman kardon, pixel lampen, getint achterraam en trekhaak in bestelling staan)
Wat ze mij eerder vertelden is dat de pianolak en de binnenruimte aan de zijkanten van de console zijn omgewisseld. Dus wat eerst tegen de binnen zijkanten van de console zat, zit nu om de pook en de pianolak zit aan de zijkanten. Nog niet in het echt gezien, dus wellicht dat het niet helemaal klopt wat ik zeg… :) Geen idee wat beter/fijner is, maar daaraan kun je in ieder geval optisch aan de binnenkant zien of je met een MY25 te maken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

JTHZZ schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:14:
[...]

[Afbeelding]
Hier een LRSM MY24, met ik denk 75% snelweg kilometers. En ik rij eigenlijk altijd vmax+20 indien dat mogelijk is (alleen op de snelweg overigens) en ook het razendsnel optrekken vind ik nog steeds erg leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sv6pbjSIk-aRowkyKTrJo76-PWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvBEABnwKzjMOfT4EJUKgbAS.jpg?f=fotoalbum_large

=edit= zie trouwens dat ik hem zondag precies een jaar heb :)

Met dit verbruik zit op een realistische actieradius van 506km bij 100% SOC en 455 bij 90% SOC. Lijken mij meer dan keurige cijfers. Zeker gezien mijn rijstijl.

[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 09-08-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 12:31
Highland schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:31:
Uitgedaagd door voorgaande verbruikscijfers, heb ik vandaag maar eens geprobeerd zo zuinig mogelijk naar huis te rijden met mijn SMSR22. 25 graden buitentemperatuur, weinig wind, airco uit, me aan de snelheidslimieten gehouden en heel anticiperend gereden. 35km, helft snelweg, helft provinciale weg. Reistijd 2 minuten langzamer dan normaal. Ik vind dat het me wel aardig gelukt is.
[Afbeelding]
Deze uitdaging ga ik ook maar eens graag aan vanmiddag. Keep you posted! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

[Afbeelding]

Wat is de levertijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:53
Nou, ook mijn statistieken dan maar even. Met als leuke aanvulling dat bij mijn laatste ca 8800 kms, er ruim 3800 kms mét caravan van 1500kg zijn afgelegd zoals jullie eerder hebben kunnen lezen. Dan ben ik uiterst tevreden met een gemiddeld verbruik van 22,9 kwh/100km.

LRDM Launch 2020 (km stand nu 134.000km)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcoexiD5RpEl0zX4koz6PdAewnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n9E6NPQmdgfxA8b8x7kIbMug.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

[Afbeelding]

Klopt, ze hebben die zwarte rand (houtnerf) en piano lak omgewisseld daar.

----
Ik zie dat jullie veel de airco op ECO stand gebruiken, is dat zoveel verschil in verbruik tov de normale stand?

[ Voor 8% gewijzigd door Pepper op 09-08-2024 12:59 . Reden: te snel ]

dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 12:31
Pepper schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

Klopt, ze hebben die zwarte rand (houtnerf) en piano lak omgewisseld daar.

----
Ik zie dat jullie veel de airco op ECO stand gebruiken, is dat zoveel verschil in verbruik tov de normale stand?
Exacte cijfers heb ik (nog) niet voor je, maar dit is zeker wel duidelijk terug te zien in het verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Pepper schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:56:
[...]
Als je in Google Maps een rit van zeg 200km plant, zie je dat je ong 2% meer accu over houdt als je Eco aan zet. Hij past de voorspelling na een minuutje na aanzetten vanzelf aan. En ik merk met normale omstandigheden geen verschil qua comfort. Wel als het heel heet is of als het in de winter koud/vochtig is, dan beslaat het en kun je eco beter uit zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 09-08-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
sopsop schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Hier een LRSM MY24, met ik denk 75% snelweg kilometers. En ik rij eigenlijk altijd vmax+20 indien dat mogelijk is (alleen op de snelweg overigens) en ook het razendsnel optrekken vind ik nog steeds erg leuk.

[Afbeelding]

=edit= zie trouwens dat ik hem zondag precies een jaar heb :)

Met dit verbruik zit op een realistische actieradius van 506km bij 100% SOC en 455 bij 90% SOC. Lijken mij meer dan keurige cijfers. Zeker gezien mijn rijstijl.
Ik blijf het knap vinden wat voor flinke verbetering ze met een ‘facelift’ hebben kunnen doorvoeren. 500km op een accu halen echt maar weinig auto’s. Hadden ze beter vanaf het begin kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Uiteindelijk bleek dat mijn bestelling omgezet is naar de nieuwe polestar 2 en dit zonder dat Polestar dit aan de leasemaatschappij had gemeld.
k kwam erachter omdat ik de leverdatum in November wel erg ver weg vond voor een voorraadmodel. Polestar gebeld en die gaven aan dat het het nieuwe model is zonder harman/kardon, warmtepomp en pixel led koplampen. En dat deze 1000 euro duurder is geworden. En als ik de opties toevoeg kom ik op 60.000 euro.

Ik heb de bestelling dan ook laten annuleren, vond het toch wat duur voor wat je dan krijgt.

Toch maar een Tesla dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
yeehaw schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:17:
Uiteindelijk bleek dat mijn bestelling omgezet is naar de nieuwe polestar 2 en dit zonder dat Polestar dit aan de leasemaatschappij had gemeld.
k kwam erachter omdat ik de leverdatum in November wel erg ver weg vond voor een voorraadmodel. Polestar gebeld en die gaven aan dat het het nieuwe model is zonder harman/kardon, warmtepomp en pixel led koplampen. En dat deze 1000 euro duurder is geworden. En als ik de opties toevoeg kom ik op 60.000 euro.

Ik heb de bestelling dan ook laten annuleren, vond het toch wat duur voor wat je dan krijgt.

Toch maar een Tesla dan?
Een model 3 long range met 19 inch en EAP zit ook op 58k als je geen wit of blauw wilt, dus of dat nou zoveel scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Single motor long range model Y is 49k. Bij de polestar ging het ook om Single motor.

Ik heb nu een model 3 lr en enhanced autopilot kan je weglaten, daar zit niks nuttigs in.

[ Voor 35% gewijzigd door yeehaw op 09-08-2024 13:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Ik denk dat er om het verbruik te beoordelen drie generaties Polestars zijn te onderscheiden
- MY20 Launch edition: probleemdrinkers
- MY21-23: gezelligheidsdrinkers, hangt van de gelegenheid af
- MY24 ev: bewuste drinker, moet er z'n best voor doen

Daarnaast uiteraard SM of DM, maat banden, klimaatregeling, toepassing OPD, rijgedrag, etc..

Ben door mijn zuinigheidsritje van gisteren trouwens helemaal vergeten bij te laden, waardoor ik eind van de dag noodgedwongen weer een afgeknepen rit moet doen (want geen zin in laadpaal opzoeken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
yeehaw schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:30:
Single motor long range model Y is 49k. Bij de polestar ging het ook om Single motor.

Ik heb nu een model 3 lr en enhanced autopilot kan je weglaten, daar zit niks nuttigs in.
Niet echt on topic hier. Maar appels met appels kun je dan ook het pilot pack weglaten en kom je bij polestar op 55k. Net zo duur als een model 3 en 5k duurder dan een Y. Maar wel een mooiere auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Behalve dat autopilot/acc al op de tesla zit zonder enhanced autopilot. Anyway, offtopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

yeehaw schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:07:
Behalve dat autopilot/acc al op de tesla zit zonder enhanced autopilot. Anyway, offtopic
ACC is vanaf MY 2025 ook standaard op de Polestar 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:44
yeehaw schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:17:

Toch maar een Tesla dan?
Wat een rattenstreek. Die prijslijst wijziging is niet chique gegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

April 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:23
Ik ben opzoek naar een nieuwe voorruit voor de polestar 2.
Iemand enig idee waar je van die mooie groene/ paarse getinte voorruiten weg kan halen?

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@zonnepaneelxl volgens mij zijn dat gewone transparante voorruiten met een folie erop geplak

Zoiets: https://blindeerkoning.nl/diensten/chameleon-folie/

[ Voor 24% gewijzigd door SirLenncelot op 11-08-2024 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:09
kramon schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Het punt is dus dat je niet de digits van je fysieke kaart moet gebruiken. Dat wist ik eerst ook niet. Dus ik heb mijn originele plugsurfing-polestar-die-bij-de-auto-kwam kaart en een fancy pancy nieuwe polestar charge card, maar die zijn allebei niet goed. Wat je dus moet doen is in polestar charge app gaan, een tesla lader opzoeken, daarop klikken en dan iets van 'activeren' oid. Dan krijg je uiteindelijk instructies in de trant van: "hier zijn je nieuwe digits, die je in moet vullen bij tesla".

Dus je krijgt een compleet nieuw nummer, wat je alleen kan invullen bij Tesla als laadpas.

Polestar charge:
[Afbeelding]

Tesla app:
[Afbeelding]
update:

na wat pielen, is het nu gelukt om te laden bij Tesla.... d:)b

Wat ik niet snap (maar kan nog komen... O-) ) is dat ik verplicht ben om ook een bankpas koppeling in de app te maken (in mijn geval REVOLUT)

Je zóu denken dat een Polestar/Plugsurf card met genoeg credit er op vodoende is, maar dan krijg ik steevast dat er een betaal optie moet zijn, dus REVOLUT er bij gezet.

Vervolgens lees je in de app, dat éérst gebedeld gaat worden op de Polestar/Plugsurf app,
en indien dit niet lukt bij je bankpas.

Dit strookt dus niet met mijn ervaring.
Zodra ik ga laden krijg ik van REVOLUT de melding dat er 30,= reservering is... WTF... :F
welke dan netjes na een paar uur weer terug komt.

Is dit bij jullie (Tesla laders??) ook zo? of alleen bij mij? 8)7

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:34
ik heb de Tesla-app en koop in vakantietijd voor 9,99 een abonnementje; supersimpel en geen gedoe met pasjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:51
Hansieo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

update:

na wat pielen, is het nu gelukt om te laden bij Tesla.... d:)b

Wat ik niet snap (maar kan nog komen... O-) ) is dat ik verplicht ben om ook een bankpas koppeling in de app te maken (in mijn geval REVOLUT)

Je zóu denken dat een Polestar/Plugsurf card met genoeg credit er op vodoende is, maar dan krijg ik steevast dat er een betaal optie moet zijn, dus REVOLUT er bij gezet.

Vervolgens lees je in de app, dat éérst gebedeld gaat worden op de Polestar/Plugsurf app,
en indien dit niet lukt bij je bankpas.

Dit strookt dus niet met mijn ervaring.
Zodra ik ga laden krijg ik van REVOLUT de melding dat er 30,= reservering is... WTF... :F
welke dan netjes na een paar uur weer terug komt.

Is dit bij jullie (Tesla laders??) ook zo? of alleen bij mij? 8)7
Dat is bij mij niet zo, denk ik 😂

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:55
kramon schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Dat is bij mij niet zo, denk ik 😂
Bij credit- en debitcards is dat meer inzichtelijk dat je deze reserveringen ziet. Bij PIN passen gebeurt in principe hetzelfde, alleen kiezen banken ervoor om die reservering niet inzichtelijk te maken voor de gebruiker. In principe als jij een betaling doet, ook met een pinpas, bijvoorbeeld bij een onbemande tankstation, wordt er ook voor (vaak) 125 euro gereserveerd. Soms is dat zichbaar in je banken app, soms ook niet. Hetzelfde principe. Gereserveerd, totdat de partij het vrijgeeft of het daadwerkelijke uitgegeven bedrag afboekt. Dan komt de rest van de reservering weer vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 16:42
Klopt, toen ik in Zweden een laadsessie deed met mijn pinpas werd er 50E gereserveerd, en daarnaast zag ik toen ik klaar was een betaling van het echte bedrag. Die reservering was de volgende dag weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
@kramon @N1traat @JeroenV_

Alle bedankt voor de input. _/-\o_

Ja, ik ken het principe van de "reservering" van vroeger onbemand LPG tanken.

Maar het vreemde is, dat er in de tesla-app expliciet staat dat éérst de Polestar/Plugsurf card gebruikt zal worden en bij niet voldoende saldo, je credit/debit card..... dat dus...... ikku niet snappu

Maar de uitleg dat de ene het wél en de andere het niét laat zien,
is acceptabel voor mijn nerd-gen (ik wéét dat ie er is... ik hoop dat ie blij is... :(:) )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
Hansieo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:56:

Maar het vreemde is, dat er in de tesla-app expliciet staat dat éérst de Polestar/Plugsurf card gebruikt zal worden en bij niet voldoende saldo, je credit/debit card..... dat dus...... ikku niet snappu
ze creëren gewoon extra zekerheid. Zelfs als de plugsurfkaart niet werkt. Ik zou er verder niets meer achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:41
Hansieo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:56:
@kramon @N1traat @JeroenV_

Alle bedankt voor de input. _/-\o_

Ja, ik ken het principe van de "reservering" van vroeger onbemand LPG tanken.

Maar de uitleg dat de ene het wél en de andere het niét laat zien,
is acceptabel voor mijn nerd-gen (ik wéét dat ie er is... ik hoop dat ie blij is... :(:) )
Bij Tesla in NL hetzelfde: er wordt eerst een reservering van 25E afgeboekt, dan het reële bedrag, daarna wordt de reservering weer op 0 gezet. Dat principe zie je ook met huurauto’s en hotel-reserveringen steeds vaker.
Sterker nog: soms moet je als je een tafeltje reserveert in een restaurant al je credit card details geven en wordt er een reservering gedaan, men is kennelijk wijs geworden door de grote hoeveelheid no-show’s.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-10 23:46
Dit soort onderwerpen gaan we hier niet bespreken: illegaal

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 13-08-2024 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik heb het hier vaker gehad over trilling/vibraties van de koets bij vol 'gas' tussen de 50 km en 100km pu.
De afgelopen maanden stapte ik iedere keer als een milkshake uit de auto (MY24 LRSM Pilot Plus).

Vandaag zijn beide aandrijfassen vervangen en is de auto uitgelijnd. Alle problemen zijn verdwenen en de auto rijdt nu soepel zonder vibraties. Hopelijk snap ik snel wat iedereen hier beschrijft over een fijne reisauto.

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 13-08-2024 16:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-10 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JG3Hx4riziwtmfHl1H6jRAZNOrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5jJf8he5BvhvdoqIw8EHxzE.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe feature nog af te leggen afstand en verwachte aankomsttijd in drivers display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
BlacKstaR- schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:11:
[Afbeelding]

Nieuwe feature nog af te leggen afstand en verwachte aankomsttijd in drivers display.
Bij veel mensen en ook bij mij vandaag uitgerold, sommigen hebben dit al weken geleden gemeld.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:10
Wel jammer dat het aankomst percentage er niet bij staat.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 21-10 18:59
Juancho schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:30:
Wel jammer dat het aankomst percentage er niet bij staat.
Hehe, ja dat is echt een gemiste kans 😂.
Is naast tijd eigenlijk het enige andere wat nuttig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-10 02:22
Ik ben blij dat dit er aan zit te komen, maar waar ik me dan weer over verbaas is het onbreken van het aankomst percentage van de accu in dat kleine balkje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 12:36
harrewarre schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Ik ben blij dat dit er aan zit te komen, maar waar ik me dan weer over verbaas is het onbreken van het aankomst percentage van de accu in dat kleine balkje...
Is natuurlijk een generieke feature. Maps voor aaos wordt tegenwoordig in allerlei soorten auto’s gebruikt. Voor ev’s wil je dan accupercentage. Maar wat ga je dan tonen bij phev’s of ice auto’s?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kammika schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Is natuurlijk een generieke feature. Maps voor aaos wordt tegenwoordig in allerlei soorten auto’s gebruikt. Voor ev’s wil je dan accupercentage. Maar wat ga je dan tonen bij phev’s of ice auto’s?
Het aantal geperste dinosaurussen in de tank?

De rest van Maps is toch ook ‘aangepast’ voor ev’s met laadpaal zoeken, accu preconditionen en andere zaken die voor een PHEV of ICE niet relevant zijn?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Dat gegeven staat gewoon in de maps op het centrale discplay. Zie niet in waarom dat niet doorgezet kan worden naar het driver display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:19
[Afbeelding]

Mooi feature, is hier nu ook binnen. Enige wat ik zelf apart vindt is dat het balkje net een beetje in de "Schaduw" zit van je ACC & lane assist. Daardoor is hij net iets minder goed te lezen.

Aankomstpercentage zou inderdaad mooi zijn, maar heb je natuurlijk wel gewoon beschikbaar op Maps zelf. Is dat eigenlijk een dynamisch getal of wordt dat eenmalig berekend aan de begin van je rit door google maps?

[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 14-08-2024 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Zinloos1 het is een dynamisch getal. Zagf het laatst oplopen van 4% naar 7% toen ik mijn best deed om zuinig thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Zinloos1 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:01:
[...]

Mooi feature, is hier nu ook binnen. Enige wat ik zelf apart vindt is dat het balkje net een beetje in de "Schaduw" zit van je ACC & lane assist. Daardoor is hij net iets minder goed te lezen.

Aankomstpercentage zou inderdaad mooi zijn, maar heb je natuurlijk wel gewoon beschikbaar op Maps zelf. Is dat eigenlijk een dynamisch getal of wordt dat eenmalig berekend aan de begin van je rit door google maps?
Dynamisch (uiteraard want anders redelijk zinloos). Past zich aan op rijstijl maar ook bijv veranderde filesituatie. Zelfs het uit of aanzetten van Eco op je airco zie je op lange ritten terug in je aankomstpercentage (duurt eventjes maar past zich na minuutje ofzo aan).
Ik vind het wel rustig zonder percentage, zeker als het krap wordt ;) Als ik het wil weten kijk ik even naar rechts.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 14-08-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Even een zijspoor vraagje.

Als de Polestar een vogelenpoep oploopt (meestal sta ik in de garage)
dan verwijder ik deze asap, maar soms valt er 1 niet op.

Ik heb er pas nog 3 verwijderd die er kort opzaten (helaas wel in volle zon opgelopen...) ;(
en zie nu tot mijn verbazing dat er een soort "kalkwater" plekje zit (kan het niet beter omschrijven..)

Ik heb geprobeerd met vocht / insecten verwijderaar dit weg te poetsen maar helaas zonder succes. :(

Zijn hier goede tips voor? hoe pakken jullie zoiets aan?

tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[Afbeelding]

moet je deze apart aanzetten? ik heb dacht ik een vrij recente OTA gehad, maar zie dit nog niet... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
Hansieo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:37:
[...]

moet je deze apart aanzetten? ik heb dacht ik een vrij recente OTA gehad, maar zie dit nog niet... :?
nee, komt spontaan. Sommigen melden dat het verschijnt na een herstart van het AAOS systeem.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21
guido66 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

nee, komt spontaan. Sommigen melden dat het verschijnt na een herstart van het AAOS systeem.
In de playstore is er een google automotive update voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het is hier een keer gegaan over de cache van apps in de auto legen, hoe gaat dat? Ik krijg het niet gevonden..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:04

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Hansieo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:31:
Even een zijspoor vraagje.

Als de Polestar een vogelenpoep oploopt (meestal sta ik in de garage)
dan verwijder ik deze asap, maar soms valt er 1 niet op.

Ik heb er pas nog 3 verwijderd die er kort opzaten (helaas wel in volle zon opgelopen...) ;(
en zie nu tot mijn verbazing dat er een soort "kalkwater" plekje zit (kan het niet beter omschrijven..)

Ik heb geprobeerd met vocht / insecten verwijderaar dit weg te poetsen maar helaas zonder succes. :(

Zijn hier goede tips voor? hoe pakken jullie zoiets aan?

tia
Ik weet niet hoe serieus je het autowassen normaal oppakt. Mocht je klei en detailing spray hebben zou ik dat proberen, dan polijsten en wax eroverheen..:)

Sowieso als je zorgt dat de auto altijd goed in de wax staat zal de vogelpoep nooit zomaar een vlek achterlaten.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Lumics schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

In de playstore is er een google automotive update voor beschikbaar.
En die komt voor iedereen op een ander moment beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:22

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

guido66 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

En die komt voor iedereen op een ander moment beschikbaar.
Net even gekeken in de appstore en Google Automotive App Host geupdate. Feature zit er nu in! Thanks

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Terrie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet hoe serieus je het autowassen normaal oppakt. Mocht je klei en detailing spray hebben zou ik dat proberen, dan polijsten en wax eroverheen..:)

Sowieso als je zorgt dat de auto altijd goed in de wax staat zal de vogelpoep nooit zomaar een vlek achterlaten.
Dank voor de info...

serieus.... Mmmmm... ALLEEN handwas...

-voorspoelen/inweken lagedruk..
-voorspoelen iets hogere druk
-foam laag en inweken
-speciale washandjes... en grid rooster in emmers
-naspoelen
-drogen met véél microdoekjes

daarna alles goed reinigen /drogen/ opbergen.

Kleien etc durf ik niet zo...

de rest wat je noemt... heb je merknamen? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Hansieo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Dank voor de info...

serieus.... Mmmmm... ALLEEN handwas...

-voorspoelen/inweken lagedruk..
-voorspoelen iets hogere druk
-foam laag en inweken
-speciale washandjes... en grid rooster in emmers
-naspoelen
-drogen met véél microdoekjes

daarna alles goed reinigen /drogen/ opbergen.

Kleien etc durf ik niet zo...

de rest wat je noemt... heb je merknamen? :9
Als je hem netjes gewassen hebt pak je dit; https://www.carclean.com/nl/meguiars-quik-clay-kit.html
Dit verwijdert alle vuiligheid die wat dieper in de lak zit, vervuilingen die niet weggaan tijdens het wassen. Die quick detailer kun je ook gebruiken tussen het wassen door om kleine plekjes viezigheid op vingerafdrukken etc weg te halen.

Dan daarna kijken of de vervuiling redelijk weg is en waxen. Zo niet dan zou je hem mogelijk moeten polijsten en polishen met zoiets; https://www.carclean.com/...imate-compound-450ml.html en dan https://www.carclean.com/...ltimate-polish-473ml.html (of een andere combi, maar dit gebruikte ik altijd dacht ik) Wanneer de vervuiling niet zo erg is dan kan alleen een polish genoeg zijn.

Dan een wax eroverheen.
https://www.carclean.com/...imate-quik-wax-473ml.html (paste of dikkere substantie) is iets beter, maar dit is wel echt heel easy)

Je hebt vaak ook van die pakketten onder de noemer pain restoration kits. Tegenwoordig zie je ook vaak ceramic coatings ipv wax gebruikt worden of na het waxen. Ik zelf heb nog wat dingen al een paar jaar liggen en doe daar best lang mee. Zelf wax ik mijn auto niet zo heel vaak meer, maar na een handwas zeker aan te raden.

(zoiets) https://www.meguiars-webs...int-restoration-kit-g3301

Zie ook dat Meguiars een leuke brochure heeft over welke producten(danwel van Meguiars) het beste te gebruiken is. https://www.meguiars.nl/brochures/

Hier stan de 5 stappen die je moet volgen; dan kun je zelf de producten kiezen die bij jouw situatie passen. Kleien kan iedereen, je moet alleen geduld hebben. Dit geldt ook voor polijsten en waxen, maar het resultaat is verbluffend. Bij een nieuwe auto kan dit ook nog vrij gemakkelijk omdat de lak zelf vaak nog van goede kwaliteit is:)

Maar beter hier verder in kijken voor meer tips; Het grote auto detailing topic

p.s. werkt die foam niet beter direct op het vuil? Dan kan het eraan hechten en spuit je zo alle vuiligheid er af.

[ Voor 7% gewijzigd door Terrie op 14-08-2024 16:41 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@Terrie

wow, duidelijk een prof aan het werk. :9~

Veel om door te nemen.... :9

Hoe lang ben jij als prof bezig met dit alles af te werken?
en ook belangrijk.... hoe vaak doe je dat? :?

ps: geen idee of foam beter op de "vuile" auto moet voor betere resultaten...
zal het eens proberen...

[ Voor 21% gewijzigd door Hansieo op 14-08-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-10 23:32
Loer eens rond in dit topic: https://gathering.tweaker...message/79822968#79822968

Hier staat nog meer als je nog steeds zin hebt! https://forum.carclean.co...eidingen-en-tutorials.35/

Kleien is best easy. Kwestie van geduld, en goede spullen. Op YT (Pan the organizer, forensic detailing, ammo nyc, carclean cleanriders) staan veel goede how-to’s. Je gat dan heel blij zijn met het resultaat.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Terrie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Voor ingebrande vogelpoep moet je meestal polijsten, kleien is vaak niet voldoende (polijsten veel gevallen ook niet)

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjDYQ-zsBQu8OB7pGYyGUAA_59c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLQBY0VWYIiLt16GLOz4VsWS.jpg?f=fotoalbum_large

Geeeeezellig. Zit je dan in Zuid Frankrijk. 5-6 uur lang getoured door de bergen en dit was het resultaat daarna, toen we nog ff gingen laden en weer weg reden. Zelfde melding nog een keer toen we op de terugweg uitstapten bij een kaasboertje. Hij heeft me nog niet in de steek gelaten, maar het voelt echt alsof ie op zijn laatste benen loopt: software die regelmatig gekke dingen doet (zwarte schermen, opnieuw opstarten, veel ghost breaking).

Ik heb deze melding 1 keer eerder gehad en de garage kon toen niets vinden. Fingers crossed dat ie ons volgende week weer naar huis brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-10 22:32
kramon schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:39:
[Afbeelding]

Geeeeezellig. Zit je dan in Zuid Frankrijk. 5-6 uur lang getoured door de bergen en dit was het resultaat daarna, toen we nog ff gingen laden en weer weg reden. Zelfde melding nog een keer toen we op de terugweg uitstapten bij een kaasboertje. Hij heeft me nog niet in de steek gelaten, maar het voelt echt alsof ie op zijn laatste benen loopt: software die regelmatig gekke dingen doet (zwarte schermen, opnieuw opstarten, veel ghost breaking).

Ik heb deze melding 1 keer eerder gehad en de garage kon toen niets vinden. Fingers crossed dat ie ons volgende week weer naar huis brengt.
Het is toch niet gek dat een auto met zijn 110k op de teller mogelijk toe is aan service :? 8)7
Snap niet dat sommige mensen het raar vinden dat een zoiets mechanisch mogelijk een keer kapot gaat....
Of had je gedacht dat de Polestar 2 fluitend 1 miljoen kilometers moet kunnen afleggen...

• SirLenncelot
  • Niet online
Als je de melding nu kreeg wanneer er echt iets gemeten is wat op een probleem kan duiden. En dat er voor de garage duidelijk is waar ze moeten zoeken. Maar veelal lijken dit domme meldingen adhv afstand of tijd.

• kramon
SirLenncelot schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:16:
Als je de melding nu kreeg wanneer er echt iets gemeten is wat op een probleem kan duiden. En dat er voor de garage duidelijk is waar ze moeten zoeken. Maar veelal lijken dit domme meldingen adhv afstand of tijd.
Dat was mijn ervaring de vorige keer ook. Vandaag ritje van een half uur heen en terug. Ik gok *klopt af* dat ie de melding niet weer toont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
BlacKstaR- schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:14:
[...]

Het is toch niet gek dat een auto met zijn 110k op de teller mogelijk toe is aan service :? 8)7
Snap niet dat sommige mensen het raar vinden dat een zoiets mechanisch mogelijk een keer kapot gaat....
Of had je gedacht dat de Polestar 2 fluitend 1 miljoen kilometers moet kunnen afleggen...
Niet 1 miljoen, maar toch zeker tot anderhalf/twee ton, net als al mijn andere auto’s.

Als er al service nodig is, denk t niet, dan verwacht ik zoiets proactief + informatief en niet zo heel vaag en slecht getimed. Vind t gewoon vreemd en bijna beangstigend. Inmiddels kan ik t wel relativeren met “vorige keren was t ook niets”.

Wat valt er überhaupt te servicen? Bij dit soort auto’s denk ik meteen aan complete motoren vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

kramon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Niet 1 miljoen, maar toch zeker tot anderhalf/twee ton, net als al mijn andere auto’s.

Als er al service nodig is, denk t niet, dan verwacht ik zoiets proactief + informatief en niet zo heel vaag en slecht getimed. Vind t gewoon vreemd en bijna beangstigend. Inmiddels kan ik t wel relativeren met “vorige keren was t ook niets”.

Wat valt er überhaupt te servicen? Bij dit soort auto’s denk ik meteen aan complete motoren vervangen.
Volgens mij zitten er bijvoorbeeld nog normale remschijven op. Die moeten ook een keer vervangen worden. Dempers/ vering. En zo zullen er vast nog een paar onderdelen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 15-08-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
ST10©DE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Volgens mij zitten er bijvoorbeeld nog normale remschijven op. Die moeten ook een keer vervangen worden. Dempers/ vering. En zo zullen er vast nog een paar onderdelen zijn.
Ik vraag me af hoe snel de schijven vervangen moeten worden. Alleen in uitzonderlijke situaties worden die aangesproken toch?

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
[...]

Wat wordt er nu getoond bij ICE auto's in het hoofdscherm van maps waar bij ons het aankomstpercentage staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
@Smotske @M3rcury

Dank voor jullie input, ...dat polijsten lijkt mij eng, maar ik ga de linken eens doornemen.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hansieo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:55:
@Smotske @M3rcury

Dank voor jullie input, ...dat polijsten lijkt mij eng, maar ik ga de linken eens doornemen.. _/-\o_
Met de hand polijsten is niet zo eng, en kan al wel een behoorlijke verbetering laten zien.

Als je in de randstad woont, mag je ook wel een keer langskomen, dan help ik je even (niet de hele auto trouwens ;) )

No signature required.

• JTHZZ
Boinkie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Ik vraag me af hoe snel de schijven vervangen moeten worden. Alleen in uitzonderlijke situaties worden die aangesproken toch?
Als de accu vol of koud is, dan altijd en verder, als je ooit op de autobahn rijdt met een beetje snelheid worden ze zeer zeker veelvuldig aangesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:27:
Het is hier een keer gegaan over de cache van apps in de auto legen, hoe gaat dat? Ik krijg het niet gevonden..
Voorbeeld met google maps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njMCjT2ccH3ZRAR43RThHSLIYuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VB0Rr5ova2mgXVhTELrHgpi.jpg?f=fotoalbum_large

• kramon
[...]

Ja klopt, maar die lijken prima in orde.

Zonet ook weer in de bergen gereden, maar dan maar een uur in totaal en geen melding. Zal dus wel niets zijn, denk ik ;-)

• Hansieo
M3rcury schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:00:
[...]

Met de hand polijsten is niet zo eng, en kan al wel een behoorlijke verbetering laten zien.

Als je in de randstad woont, mag je ook wel een keer langskomen, dan help ik je even (niet de hele auto trouwens ;) )
lol, NO-Groningen... is dat randstad?

maar ik hou je zeker in gedachten als ik weer eens richting Leiden tuf.. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10 21:12
Nog iemand hier last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpgN4mGmcA-cdiQBYd5vvzGFH88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufOy3j1UMmRSCKWTXA3gaDgI.jpg?f=fotoalbum_large

Lak losgelaten op de ruitenwisserarm.
(MY22)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-10 11:44
k-jah schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:34:

[Afbeelding]

(MY22)
Yep, Launch Edition 2021

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
k-jah schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:34:

[Afbeelding]

(MY22)
valt dit onder garantie? dit is wel heél slordig.... en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Hansieo schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

valt dit onder garantie? dit is wel heél slordig.... en snel.
Vind ik ook, maandag 60k beurt en zal het dan aankaarten.
Aangezien Lutra er ook last van heeft zal het geen alleenstaand geval zijn en verwacht ik wel dat ze onder garantie vervangen zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BV55
  • Laatst online: 23-01 09:19
Ik heb de cache al een paar keer leeg gemaakt maar dat loste het probleem niet op. Dus Polestar support aangeschreven die met de reactie kwam dat ze het ook even niet weten. Is door support nu doorgegeven aan R&D afdeling en hij gaf aan dat het mogelijk met de volgende update kan worden opgelost aangezien er veel mensen van R&D met vakantie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BV55 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:24:
[...]

Ik heb de cache al een paar keer leeg gemaakt maar dat loste het probleem niet op. Dus Polestar support aangeschreven die met de reactie kwam dat ze het ook even niet weten. Is door support nu doorgegeven aan R&D afdeling en hij gaf aan dat het mogelijk met de volgende update kan worden opgelost aangezien er veel mensen van R&D met vakantie zijn.
Ik heb nog even teruggebladerd maar ik heb jou geen probleem zien beschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

De vraag kwam bij mij vandaan in verband met wat erratic behaviour van Maps en Spotify, inmiddels is ook de internetverbinding het aan het opgeven. 3G is het maximaal haalbare volgens het logotje in de linkerbovenhoek.

Reset en modem reset uitgevoerd maar dat baat niet. Even nachtje afwachten en anders daarna polestar bellen.

Ik heb eerder eigenlijk geen serieuze issues met het infotainment systeem gehad, tot de laatste twee updates. Die eerste 3.xx is teruggetrokken maar ik had ‘m al, de update erna zou een verbetering moeten zijn maar de boel is alleen maar instabieler geworden. Echt heel jammer want zonder dat systeem functioneren er veel onderdelen van de auto maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
Pixeltje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

... inmiddels is ook de internetverbinding het aan het opgeven. 3G is het maximaal haalbare volgens het logotje in de linkerbovenhoek.

Reset en modem reset uitgevoerd maar dat baat niet. Even nachtje afwachten en anders daarna polestar bellen.
Internet verbinding hangt af van de service provider ... heb hetzelfde all enkele malen voorgehad, zelfs met mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-10 21:23
[...]
Dat zijn slijtage onderdelen. Iets in de aandrijving, wat zou daar nou slijtage moeten zijn na zoveel kilometers?

Hier 130.xxx km en behalve banden nog niets aan slijtage moeten vervangen. Wel een en al ellende met draagarmen en aandrijfassen. Ding kraakt als een malle, maar Volvo wou/mocht nog niet (opnieuw) vervangen.

Ik ben sowieso wel klaar met mijn Polestar 2. Nog een jaar en ben al begonnen met aftellen. Grootste issue blijft de zitpositie, dat is al zo vanaf het begin (maar was een uurtje proefrit niet genoeg voor om te merken). Maar wel meer ergernissen. Geen Polestar meer voor mij in ieder geval :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 15:21
Gisteren heb ik mijn nieuwe MY2025 opgehaald. Daarbij vielen me 2 dingen op die ik nog niet wist:

- Deze nieuwe auto is inderdaad voorzien van de verplichte piepjes bij snelheidsoverschrijding. Er is een sneltoets gemaakt waarmee dit uitgezet kan worden. Als je op het pijltje naar links op het linkergedeelte van het stuur drukt staan de piepjes uit.

- Er werden twee grote key fobs bij geleverd i.p.v. een grote en een kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
antonrops schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:47:
Gisteren heb ik mijn nieuwe MY2025 opgehaald. Daarbij vielen me 2 dingen op die ik nog niet wist:

- Deze nieuwe auto is inderdaad voorzien van de verplichte piepjes bij snelheidsoverschrijding. Er is een sneltoets gemaakt waarmee dit uitgezet kan worden. Als je op het pijltje naar links op het linkergedeelte van het stuur drukt staan de piepjes uit.

- Er werden twee grote key fobs bij geleverd i.p.v. een grote en een kleine.
In een MY24 is dat allebei hetzelfde.

Het uitzetten van de snelheidswaarschuwing is heel tijdelijk. Ik had het gevoe steeds maar tot de nieuwe snelheidszone. Ik ben gestopt met het uitzetten ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris010
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-09-2024
Hier helaas, ook in Zuid-Frankrijk overigens, exact dezelfde melding. Helaas nog geen 6500km op de teller…😳Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2Hbbj0q7TuQ3Y0ajIw14o9nQlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgZnzXU92hR4FDGaRckcVc63.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
Kris010 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:03:
Hier helaas, ook in Zuid-Frankrijk overigens, exact dezelfde melding. Helaas nog geen 6500km op de teller…😳[Afbeelding]
Ik heb ook al eens zo’n melding gehad. Na contact met polestar en gezien de lage kilometerstand zeiden ze tegen mij dat het systeem nog aan het leren was. En dat het mogelijk vanzelf over zou gaan. En dat deed het overigens ook. Zo heb ik al wat gremlins gehad die op een gegeven moment ineens verdwenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 15:21
SirLenncelot schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:11:
[...]

In een MY24 is dat allebei hetzelfde.

Het uitzetten van de snelheidswaarschuwing is heel tijdelijk. Ik had het gevoe steeds maar tot de nieuwe snelheidszone. Ik ben gestopt met het uitzetten ervan.
Bij mij blijft de melding uit tot de auto opnieuw gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BV55
  • Laatst online: 23-01 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Ik reageerde op het gemelde probleem dat op de radio NPO1 telkens ongevraagd wordt vervangen door Arrow Classic Rock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu al verschillende keren gebeurd wanneer ik de laadkabel aansluit dat de auto direct gaat laden terwijl het laadschema actief was en de laadtijd nog niet aangebroken. Vervolgens blokkeert het laden direct en toont een rode led naast de laadpoort. In de app en auto zie je dan dat het laadschema uitgeschakeld is. Opnieuw kabel aansluiten is de enige oplossing. Ik heb het idee dat dit ook al voor 3.1.9 gebeurde. Nog meer rijders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Ik ga verhuizen en verlaat mijn oprit met lader in stopcontact kelder voor een parkeergarage met laadpaal. Ik heb nu dus alleen een lader met een ouderwetse stekker en dat werkt al 9 maanden prima. Nu heb ik dus een andere nodig voor de laadpaal maar zie veel aanbod met wisselende prijzen van onduidelijke bedrijven. Ik wil liever niet zo’n goedkope Chinese laad kabel maar gewoon een betrouwbaar product. Maar Polestar zelf is natuurlijk wel Chinees. Welke laad kabel raden jullie aan? Dat ik ook langs de snelweg kan laden mocht dat nodig zijn? En dus ook op hoge snelheid? Of gaat dat dan altijd via de lader van de leverancier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 21-10 18:59
Willo19 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:06:
Ik ga verhuizen en verlaat mijn oprit met lader in stopcontact kelder voor een parkeergarage met laadpaal. Ik heb nu dus alleen een lader met een ouderwetse stekker en dat werkt al 9 maanden prima. Nu heb ik dus een andere nodig voor de laadpaal maar zie veel aanbod met wisselende prijzen van onduidelijke bedrijven. Ik wil liever niet zo’n goedkope Chinese laad kabel maar gewoon een betrouwbaar product. Maar Polestar zelf is natuurlijk wel Chinees. Welke laad kabel raden jullie aan? Dat ik ook langs de snelweg kan laden mocht dat nodig zijn? En dus ook op hoge snelheid? Of gaat dat dan altijd via de lader van de leverancier?
CCS snelladers, zoals die langs de snelweg, hebben altijd een vaste kabel, met koelvloeistof erin etc.

Voor thuis moet je een 3fase 11kwh kabel aanschaffen. Zat die er niet bij? Dat is toch standaard wel zo?
Volgens mij, mits gekocht bij een goede shop, kan je dat niet veel verkeerd aan kopen. Niet bij import webshops bestellen, maar een shop die officieel voor de Europese markt levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:53:
Het is nu al verschillende keren gebeurd wanneer ik de laadkabel aansluit dat de auto direct gaat laden terwijl het laadschema actief was en de laadtijd nog niet aangebroken. Vervolgens blokkeert het laden direct en toont een rode led naast de laadpoort. In de app en auto zie je dan dat het laadschema uitgeschakeld is. Opnieuw kabel aansluiten is de enige oplossing. Ik heb het idee dat dit ook al voor 3.1.9 gebeurde. Nog meer rijders last van?
Nee hier werkt het laadschema naar behoren. En gebruik het vrij vaak. Heb je al eens een TCAM reset geprobeerd? Knop Voorruitontwaseming lang ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Willo19 heb je je P2 nieuw gekregen of gebruikt? Bij een nieuwe vind je de meegeleverde laadkabel onder de bodem van de kofferbak, waar vroeger het reserve wiel bewaard werd. Misschien heb je daar toevallig 9 maanden nog niet gekeken.

En anders zijn de reeds genoemde tips prima. “Type 2, 11 kW” Europese webshop voor gemiddelde prijs. Dealers leveren veel te duur. Aliexpress te goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een andere auto en de Polester staat hoog op onze lijst. Helaas zijn de kilometerstanden ook wat hoger in ons budget. Rond de 80K. Zijn er dingen waarop we moeten letten of is het advies om deze auto dan links te laten liggen.

We verwachten ca 15k per jaar te rijden met de auto.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-10 18:52
@Willo19 als je dan toch en kabel moet kopen zou ik voor een 22kw (3fase 32amp) kabel gaan. Dan is de kabel ook goed voor een laadpaal met 1fase 32amp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
@Willo19
Je accu is groter dan 11 of 22 kWh. Ik zou een 11 of 22 kW kabel nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
k-jah schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Vind ik ook, maandag 60k beurt en zal het dan aankaarten.
Aangezien Lutra er ook last van heeft zal het geen alleenstaand geval zijn en verwacht ik wel dat ze onder garantie vervangen zullen worden.
Zullen vervangen worden :Y
Samen met nog maar eens de achterassen en lagers. 1 kant werd vorig jaar al eens gedaan omdat bij het afremmen een tikkend geluid te horen is (bekend issue bij de DM).

Verder staat 3.2.4 er op, wel geen idee of dit door de dealer gedaan is (ben de tel kwijt van de OTA).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ysbakker
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 12:14
Pepper schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Hier in hetzelfde schuitje (SRSM dan) begin juni besteld. Maar kan pas december geleverd worden (ivm lease contract.)
Blijkbaar weet op dit moment niemand wat dit gaat doen mbt bijtelling/fiscale waarde...
Inmiddels staat mijn auto op kenteken en is de fiscale waarde vastgesteld. Misschien geruststellend, deze is voor mij niet hoger geworden. Nu tijd om de dagen af te gaan strepen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

k-jah schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Zullen vervangen worden :Y
Samen met nog maar eens de achterassen en lagers. 1 kant werd vorig jaar al eens gedaan omdat bij het afremmen een tikkend geluid te horen is (bekend issue bij de DM).

Verder staat 3.2.4 er op, wel geen idee of dit door de dealer gedaan is (ben de tel kwijt van de OTA).
Jij mazzel, hier in Amersfoort kreeg ik 0 op rekest toen ik over de aandrijfassen begon. Bij mij hoor je dat tikken ook vrij duidelijk, maar volgens de garage was er niets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
Pixeltje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Jij mazzel, hier in Amersfoort kreeg ik 0 op rekest toen ik over de aandrijfassen begon. Bij mij hoor je dat tikken ook vrij duidelijk, maar volgens de garage was er niets aan de hand.
Was bij mij de eerste keer dat ik het aankaartte (ongeveer 1,5j geleden) ook het geval.
Dan maar een testrit gedaan samen met de technicus. Toen moest die wel toegeven dat het goed hoorbaar was.
Pagina: 1 ... 186 ... 223 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.