Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:57

Freakie1NL

Grote Baas

JTHZZ schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:00:
[...]

‘Fijn’ om te horen dat Leaseplan na de overname door ALD nog steeds zo’n faalbedrijf is. Was dit een nieuwe configuratie of een auto uit voorraad?
Het is al weer wat jaren geleden (2017/2018) maar via werkgever vele verschillende leasemaatschappijen gehad.

Alphabet, LeasePlan en Arval.
Daarvan was LeasePlan toch wel echt de fijnste leasemaatschappij. Alphabet totaal anders dan verwacht, hoorde er altijd goede verhalen over, hele slechte service ontvangen.
Arval is een leasemaatschappij van het kaliber list en bedrog en dat vinden ze daar normaal. Waarom mijn werkgever daarmee in zee is gegaan (goedkoop is duurkoop waarbij goedkoop niet eens goedkoop is).

Enfin om het ontopic te houden. Mijn Polestar 2 bevalt wederom op reis in Italië weer enorm. Haal verbruikscijfers van ruim onder de 15 kWh/100.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:05
RobboNL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:36:
[...]

Ik zou beginnen met in Google Maps het aantal laadproviders uit te zetten. Zelf heb ik alleen Ionity en Tesla aanstaan. Met die combi kan ik in grote delen van Europa bijna overal binnen 50km wel terecht. Wat maakt dat mijn laadstops bijna altijd rond de 10% uitkomt. Lager gaat GMaps niet en is ook niet te veranderen momenteel. Wel hebben ze sinds kort de mogelijkheid om de aankomst % aan te passen.
Ik bereid een langere reis altijd nog voor met ABRP en dat bevalt inmiddels al 4 jaar uitstekend. Nu in Oostenrijk op de camping, daar aangekomen 4 stops waarvan 3 van een half uurtje en eentje wat langer inclusief lunch.

Qua verbruik heb ik niet zuinig gereden, een auto vol bagage, 2 volwassenen en 2 kinderen + een 400L dakkoffer helemaal vol. Ik haal gemiddeld op de heenweg 23 over 1000 km. Maar, dan moet ik erbij zeggen dat ik grote stukken gewoon 130 km/h heb gereden met het verkeer mee, omdat er toch voldoende ruimte was tot de volgende stop. Kwam ik meestal aan met 10-15% ruimte in het bereik.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Freakie1NL schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:32:
[...]

Het is al weer wat jaren geleden (2017/2018) maar via werkgever vele verschillende leasemaatschappijen gehad.

Alphabet, LeasePlan en Arval.
Daarvan was LeasePlan toch wel echt de fijnste leasemaatschappij. Alphabet totaal anders dan verwacht, hoorde er altijd goede verhalen over, hele slechte service ontvangen.
Arval is een leasemaatschappij van het kaliber list en bedrog en dat vinden ze daar normaal. Waarom mijn werkgever daarmee in zee is gegaan (goedkoop is duurkoop waarbij goedkoop niet eens goedkoop is).

Enfin om het ontopic te houden. Mijn Polestar 2 bevalt wederom op reis in Italië weer enorm. Haal verbruikscijfers van ruim onder de 15 kWh/100.
Dat is al snel € 1,50 / 100 km goedkoper dan met een Performance met upgrade. :'(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-10 17:00
lol, omdat 2 AC palen in Noordijk het niet deden, en ik slechts 2 uur de tijd had om AC te laden in Oegstgeest, besloot ik om eens het "hyper-milen" uit te proberen...

Snelweg 90kmh en soms op nétte afstand achter vrachtwagen met 88kmh...
Als ik niet genoeg zou inlopen op mijn -8% aankomst dan gewoon even DC laden.

guess what?? 14.3/100km..... 14.1/100 (500+ km!!) en kwam thuis met +6%....

en ja, met de P2 AWD Launch edition én 475pk upgrade...

(ps: in de polder haakte een Model-Y achter mij aan... tot aan Groningen waar hij een afrit nam..)
en ik moest nog een stukkie...naar de grens Duitsland)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 12:31
Zoals beloofd nog wat foto’s. De eerste 1,5 week zit erop, een paar laadsessies verder en een rit van 330km totaal naar Zeeland. Wat valt me op:

1. Hij kán ontzettend zuinig rijden. Dat gaat de komende tijd meer de standaard worden als het ‘nieuwe’ er af is.

2. De auto voelt echt alsof hij op maat is gemaakt voor me. Ik ben nog geen 1,80m en heb voldoende ruimte, kan overal makkelijk bij en de ruimte achterin is meer dan voldoende.

3. Hij is ontzettend mooi en degelijk afgewerkt, op een paar erg dunne plastic delen na. Dit had wat mij betreft toch wel wat beter gekund. Bijvoorbeeld de zijkanten van het middenconsole en het gedeelte naast je linkervoet.

4. De twee schermen zijn super duidelijk en laten zich makkelijk bedienen. Ik mis alleen de mogelijkheid om de virtual cockpit meer te customizen.

5. In eerste instantie had ik de grijze bekleding gekozen, maar door traag handelen van de LM kon ik uiteindelijk alleen nog maar zwart uit voorraad krijgen. Erg besmettelijk helaas.

6. Daarnaast lees ik in recente berichten in dit topic klachten over de ‘warme’ stoelen. Dit ervaar ik ook en komt niet door het glazen dak. Ze ventileren ronduit slecht en houden warmte vast. Ook ik heb last van plakkerige rug en billen.

7. Zijn de hoofdsteunen echt niet te kantelen of verstellen? Ze zijn hard, oncomfortabel en zitten gewoon niet lekker.

8. Het is uiteindelijk een waanzinnige wagen! Ik ben er ontzettend blij mee, wil er eigenlijk de hele tijd in touren en krijg er alleen maar zeer positieve reacties op. De wegligging en acceleratie is uitmuntend en het rijden van langere afstanden is geruisloos en een waar genot. Wellicht heb ik de stoelen nog niet optimaal afgesteld, maar als di nog wat beter zouden zitten zou ik het een 10/10 geven. Onder voorbehoud een 9,5 dan maar 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE-MOHdO75Wyv-wdSq69r6sPG9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpKCuR9GAc6CHgOw4TiqxXVS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYr3HfssYsl89H6UfDI9VYywfso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aK1G1Wuf6qUy3W4jYQJWkNXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PChyxezIoeqsugcttAHmqZQroKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fx8kX427JAf1tBG2Agxm7qxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PS2Driver schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Ik bereid een langere reis altijd nog voor met ABRP en dat bevalt inmiddels al 4 jaar uitstekend. Nu in Oostenrijk op de camping, daar aangekomen 4 stops waarvan 3 van een half uurtje en eentje wat langer inclusief lunch.

Qua verbruik heb ik niet zuinig gereden, een auto vol bagage, 2 volwassenen en 2 kinderen + een 400L dakkoffer helemaal vol. Ik haal gemiddeld op de heenweg 23 over 1000 km. Maar, dan moet ik erbij zeggen dat ik grote stukken gewoon 130 km/h heb gereden met het verkeer mee, omdat er toch voldoende ruimte was tot de volgende stop. Kwam ik meestal aan met 10-15% ruimte in het bereik.
Toch werkt dat voor mijn gevoel in de schoolvakantie niet heel lekker als je op vrijdag of zaterdag rijdt. Ik ben gisteren teruggekomen uit Zuid Frankrijk en ondanks de diverse opties die ik met ABRP gepland had voor de heenweg ben ik uiteindelijk puur op Tesla SC's gereden om de simpele reden dat (naast korting met het abonnement) daar altijd plek was om direct te laden en de meeste Fastned/Ionity/Total aan de snelwegen vol waren.

Verbruik terugweg bij 120km/u rijden in ideale omstandigheden (26C - 20C) was 22.2kWh. Zonder dakkoffer uiteraard ;) Ik ben vooral tijd verloren door het hoge verbruik waardoor ik effectief ongeveer 235km kon rijden tussen 10% en 85%. Omdat de Tesla SC's dan net wat verder uit elkaar liggen (tenzij je heel vaak wilt stoppen maar dat is vanwege snelweg verlaten en tolpoortjes omslachtig) heb ik een aantal keren tot 85-90% moeten laden. Dan zijn het al snel stops van 45 min.

In totaal 13 uur gereden op 1070km met 10 min file. Ik kwam tegelijk aan met de 2 reisgenoten in andere auto's op benzine. Als ik zelf een benzine auto had zouden mijn stops wel 20min korter zijn dus pak je dan nog een uurtje max.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 28-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 19:56
evrieselaar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:55:
[...]

Thanks voor de reply, ik heb idd doorgegeven bij de zomerbanden te blijven en te wisselen in de winter ipv allseasons.

Dus in jouw beleving zijn de weavetech stoelen niet extra warmte vasthoudend? Dat is goed om te horen in ieder geval, hopelijk ga ik er niet te veel last van hebben! Nog mensen met andere ervaringen/tips?
Ik heb nu een aantal keren bij parkeren in de zon, voor vertrek in de app climate control aangezet, dat werkt bij mij goed tegen een hete stoel.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-10 02:22
Wat een ellende vanacht. Sta op een camping midden in Frankrijk, gaat eerst om 2:00 en daarna om 6:00 het alarm zonder aanwijsbare reden af. Nog nooit meegemaakt dit.

Verontschuldigingen all-around natuurlijk. Vanmorgen met Polestar gesproken, "verlaagde alarm modus" aangezet en nu maar hopen dat het niet weer gebeurt...

Geen service centers om uit zoeken of er echt wat aan de hand is te vinden op redelijke afstand ook... Op de vraag of ik de 12-volt accu los kon maken als tijdelijke oplossing wilde de support medewerker liever niet reageren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
harrewarre schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:05:
Wat een ellende vanacht. Sta op een camping midden in Frankrijk, gaat eerst om 2:00 en daarna om 6:00 het alarm zonder aanwijsbare reden af. Nog nooit meegemaakt dit.

Verontschuldigingen all-around natuurlijk. Vanmorgen met Polestar gesproken, "verlaagde alarm modus" aangezet en nu maar hopen dat het niet weer gebeurt...

Geen service centers om uit zoeken of er echt wat aan de hand is te vinden op redelijke afstand ook... Op de vraag of ik de 12-volt accu los kon maken als tijdelijke oplossing wilde de support medewerker liever niet reageren haha.
Ik heb dat alleen gehad als de auto enorm in beweging wordt gebracht door iets (op een veerboot bijv) terwijl hij gesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sja dan voel je je wellicht wat opgelaten op de camping.

Maar ik weet niet anders dan dat dit bij alle auto's kan gebeuren. Al mijn hele leven hoor ik auto alarmen willekeurig afgaan. Behalve toen de Porsche van de buurman echt gestolen werd, toen gebeurde er niets.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Kaoh schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:33:
[...]

Ik heb dat alleen gehad als de auto enorm in beweging wordt gebracht door iets (op een veerboot bijv) terwijl hij gesloten is.
Same here op de boot van Puttgarden/Rodby (DE->DK) meerdere keren gehad. Ik was dan ook niet de enige, met mij vele andere (nieuwere) auto's.

Er zijn eerder in dit topic ook veel anderen geweest die in de begin periode van de Polestar 2 dit probleem hadden. Ik weet alleen niet meer wat de oplossing daar was. Een zoekopdrachtje waard.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:16
kramon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Same here op de boot van Puttgarden/Rodby (DE->DK) meerdere keren gehad. Ik was dan ook niet de enige, met mij vele andere (nieuwere) auto's.

Er zijn eerder in dit topic ook veel anderen geweest die in de begin periode van de Polestar 2 dit probleem hadden. Ik weet alleen niet meer wat de oplossing daar was. Een zoekopdrachtje waard.
Op de veerboot is het simpel: alarm op verlaagde gevoeligheid zetten. Veerboot wordt in dit artikel zelfs expliciet benoemd. Ze noemen het: ‘verlaagde guard’:
https://www.polestar.com/...35c8cf396c0a801516cfb7da0

[ Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 29-07-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-10 16:45

Stimulate14

⭐⭐⭐

antonrops schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Het ziet ernaar uit dat ik mijn nieuwe Polestar in september op kan halen bij het nieuwe delivery center in Zwolle. Ik kon ook kiezen voor een lokale Volvo-dealer of aflevering thuis.
Meh, levertijd mijne in Beesd is mei 2025 |:( ;w (...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

orf

Ik vind de Polestar 2 echt een enorm mooie auto en ik overweeg deze privé te kopen. Als ik ‘m nieuw koop, dan zal het een behoorlijke basisversie zijn i.v.m. de aankoopsubsidie.

Ik zie op Marktplaats een heel behoorlijk aanbod van Polestars met een heel redelijke kilometerstand en een bouwjaar vanaf 2022. Wat is verstandig om te doen? Een nieuwe of een gebruikte met veel opties en eventueel veel meer PK’s of long range? Of toch een standaard versie nieuw kopen? Is er een plek waar ik me goed in kan lezen over de verschillende versies qua bouwjaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10 21:12
harrewarre schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:05:

Spookt het op de camping?
Misschien dieren oid, steenmarters bijv.? Of gewoon loos alarm.
Mocht de verlaagde alarm modus niet helpen is een zekering van alarm/sirene tijdelijk verwijderen een mogelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 09:56
k-jah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Mocht de verlaagde alarm modus niet helpen is een zekering van alarm/sirene tijdelijk verwijderen een mogelijk alternatief.
Met de nadruk op "mogelijk" denk ik dan? Ik ga er vanuit dat bij moderne autos als de Polestar het alarm iets moeilijker uit te zetten is dan door een zekering te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:49

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

k-jah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Ik had het verleden week op de camping, gelukkig midden op de dag. De wagen was volgepakt, klaar om te vertrekken. Nog even afval weggooien en vanuit de verte hoorde ik over de camping een alarm schallen. Terug bij de wagen, stond ie vrolijk te knipperen. Mijn dochter stond op hetzelfde veldje en zei dat er niemand in de buurt was. Misschien was er een tas of iets anders in de wagen omgevallen.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een Android telefoon en gebruik nu het HSP Bluetooth profiel om het voor elkaar te krijgen om de meldingen te horen in mijn polestar. Alleen vind ik de kwaliteit van het geluid dan nogal matig (heel blikkerig). Het verbaast mij wel, want normale telefoongesprekken klinken verder juist super helder. Hebben anderen dit ook, of er nog een instelling om die kwaliteit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16

ST10©DE

Dus.............

MY2024 PS2 SMSR schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:41:
Al ruim 2 jaar rijd ik in de flex poule van Athlon, en heb hier verschillende Polestars gereden. Dit jaar ben ik toch gaan kijken voor een vaste auto en was het natuurlijk niet moeilijk om te kiezen.
2 augustus mag ik een MY24 PS2 Single motor Standard range ophalen in Beesd met plus en pilot pakket in magnesium. Erg veel zin in :)

Ik zal zeker foto's en mijn ervaring in Beesd delen![Afbeelding]
Heb je alleen een order nummer nodig om de status van je bestelling te kunnen opvragen ?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 15:21
ST10©DE schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Heb je alleen een order nummer nodig om de status van je bestelling te kunnen opvragen ?
Bij mij is de bestelling gekoppeld aan mijn Polestar-account. Daardoor is de status te zien in de portal en de app. Maar bij mij gaat het niet via een LM. Overigens blijft de status "Bestelling ontvangen" tot de auto geland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Bij mij ging het wel via de LM en werd de order gekoppeld aan mijn zakelijke mailadres. Dat kun je overigens gewoon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:19

Smurf

Detri

antonrops schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:50:
[...]

Bij mij is de bestelling gekoppeld aan mijn Polestar-account. Daardoor is de status te zien in de portal en de app. Maar bij mij gaat het niet via een LM. Overigens blijft de status "Bestelling ontvangen" tot de auto geland is.
Ah dat verklaard. Las hier eerder die verhalen van die geannuleerde orders, dus maakte me wel een beetje zorgen dat die status zo lang op "bestelling ontvangen" bleef staan. Zeker nu we inmiddels in de geschatte afleverperiode zitten. (juli-augustus)

Maar niks aan de hand dus. Gewoon wachten tot de boot er is.

)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:02
Mijn P4 is onderweg vanuit China en heeft de status "verzending", die krijgt ie zodra hij geproduceerd is en dan is er ook een VIN te zien. Aflevering gepland eind september. Anders de chat misschien gebruiken om te dubbelchecken, zijn erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
dnns85 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:26:
Mijn P4 is onderweg vanuit China en heeft de status "verzending", die krijgt ie zodra hij geproduceerd is en dan is er ook een VIN te zien.
Vorige week was bij mij de VIN ineens gewijzigd, en de leverdatum vervroegd. Deze staat nu op eind augustus i.p.v. begin september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
antonrops schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Vorige week was bij mij de VIN ineens gewijzigd, en de leverdatum vervroegd. Deze staat nu op eind augustus i.p.v. begin september.
Oh, misschien een geannuleerde order met exact dezelfde config die vrij is gekomen. Wel fijn! Ik zou 'm eerst begin augustus krijgen maar dat werd eind september, volgens Polestar vanwege problemen in het verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:55
kramon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:48:
[...]

Dat was destijds de hellingssensor die te gevoelig was. Bij mij in de LE 2x vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gnoesify
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 07:13
orf schreef op maandag 29 juli 2024 @ 22:59:
Ik vind de Polestar 2 echt een enorm mooie auto en ik overweeg deze privé te kopen. Als ik ‘m nieuw koop, dan zal het een behoorlijke basisversie zijn i.v.m. de aankoopsubsidie.

Ik zie op Marktplaats een heel behoorlijk aanbod van Polestars met een heel redelijke kilometerstand en een bouwjaar vanaf 2022. Wat is verstandig om te doen? Een nieuwe of een gebruikte met veel opties en eventueel veel meer PK’s of long range? Of toch een standaard versie nieuw kopen? Is er een plek waar ik me goed in kan lezen over de verschillende versies qua bouwjaar?
Lees vooral de gebruikersreviews op Autoweek. Persoonlijke ervaringen over alle versies/bouwjaren/etc.

SMLR | Midnight | Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 13:49
Zijn er meer mensen die bij gebruik van WAZE problemen hebben met radio/spotify ?
Regelmatig stopt de muziek en moet je terug naar de radio en op play drukken.
Het lijkt erop dat WAZE dermate veel processor/geheugen kost dat de radio/spotify stopt.
Ik heb dit sinds de laatste update. (versie 3.1.9 , Polestar2 van 2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 22:32
kevertje1977 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:10:
Zijn er meer mensen die bij gebruik van WAZE problemen hebben met radio/spotify ?
Het lijkt erop dat WAZE dermate veel processor/geheugen kost dat de radio/spotify stopt.
Heb hetzelfde probleem inderdaad, ik heb een aantal apps verwijderen om wat geheugen vrij te maken en het probleem komt bijna niet meer voor. CPU,RAM en HDD specs van de Polestart liep in 2020 al achter laat staan in 2024 :-( . Ik heb de P2 uit 2020, can't wait on the Tesla model 3 highland _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
SirLenncelot schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:14:
[...]

Niet in de app. Maar in de auto is journey log beschikbaar. Automatische rittenregistratie met merge en export functie. Werkt wel handig voor mijn rittenregistratie.
En juist JourneyLog liet me deze week in de steek. Na een update:
  • Opnieuw inloggen omdat men wisselt van google-account naar polestar-ID
  • Door account wissel de geschiedenis van ritten verdwenen uit de app
  • functie om ritten samen te voegen is er voorlopig uitgehaald.
Daar had best even een mailtje of info bericht over gedeeld mogen worden. Het is niet onoverkomelijk omdat ik regelmatig exporteer maar onhandig is het wel. En stel je voor dat je hierop vertrouwt en je hele ritten administratie daarin heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
SirLenncelot schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:27:
[...]

En juist JourneyLog liet me deze week in de steek. Na een update:
  • Opnieuw inloggen omdat men wisselt van google-account naar polestar-ID
  • Door account wissel de geschiedenis van ritten verdwenen uit de app
  • functie om ritten samen te voegen is er voorlopig uitgehaald.
Daar had best even een mailtje of info bericht over gedeeld mogen worden. Het is niet onoverkomelijk omdat ik regelmatig exporteer maar onhandig is het wel. En stel je voor dat je hierop vertrouwt en je hele ritten administratie daarin heb zitten.
Hier precies hetzelfde. Ik had de auto nog maar drie weken en ik kan uiteindelijk wel terughalen welke km's ik heb gemaakt via andere wegen, maar ik ben weer terug naar mijn oude app gegaan want dit is me toch te onbetrouwbaar!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
BlacKstaR- schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Heb hetzelfde probleem inderdaad, ik heb een aantal apps verwijderen om wat geheugen vrij te maken en het probleem komt bijna niet meer voor. CPU,RAM en HDD specs van de Polestart liep in 2020 al achter laat staan in 2024 :-( . Ik heb de P2 uit 2020, can't wait on the Tesla model 3 highland _/-\o_
Is er ook een vind ik niet leuk knop? Bah een Tesla, nooit van mijn leven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Edit: foutje

[ Voor 98% gewijzigd door orf op 02-08-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Zinloos1 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Hier precies hetzelfde. Ik had de auto nog maar drie weken en ik kan uiteindelijk wel terughalen welke km's ik heb gemaakt via andere wegen, maar ik ben weer terug naar mijn oude app gegaan want dit is me toch te onbetrouwbaar!
Ik heb er wel even een mailtje aan gewijd richting incar.apps.support@polestar.com met het verzoek dat ze hier in de toekomst beter over communiceren en wellicht de optie om de ritten in sync te houden met een server ipv puur opslaan op de wagen zelf.

En een extra feature request om met een standaard adres te werken binnen een bepaalde cirkel. Beetje irritant dat het huisnummer steeds net wat afwijkt. Daar woon ik niet groot genoeg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-10 16:43
kevertje1977 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:10:
Ik heb het ook. Zodra ik Waze opstart stopt Spotify. Ik heb het introductiemodel. Zal eens proberen wat apps te verwijderen die ik toch niet gebruik.
Gelukkig heb ik het alleen als mijn kinderen bij mij in de auto zitten terwijl ik rijd, want zelf (als ik alleen ben) gebruik ik nooit Spotify maar Audiowagon of radio.

Ik vraag me toch serieus af of Polestar die aftandse hardware niet in nieuwere modellen heeft ge-upgrade. Je komt er al zichzelf respecterende autofabrikant niet meer mee weg om zo'n oud hardware-platform te leveren in zo'n hypermoderne auto? Ik geloof dat die CPU uit 2016 is. Dat is in mobiele platformen als Android 2 tot 3 generaties. Als je nu een nieuwe P2 koopt en er 10 - 15 jaar mee wilt rijden...... Wat draait er tegen die tijd nog op die hardware? Wordt dat scherm dan uberhaupt nog wel ondersteund?
Ik heb me daar als lease-rijder nooit druk om gemaakt omdat ik hem toch niet langer als 5 jaar zal rijden, maar je zal ff 60K privé hebben afgetikt en 10 jaar later een onbruikbare auto hebben.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nou, levertijd van de MY2025 PS2 is gewoon echt mei 2025 8)7 |:( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
PvS_68 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:16:
[...]

Ik heb het ook. Zodra ik Waze opstart stopt Spotify. Ik heb het introductiemodel. Zal eens proberen wat apps te verwijderen die ik toch niet gebruik.
Gelukkig heb ik het alleen als mijn kinderen bij mij in de auto zitten terwijl ik rijd, want zelf (als ik alleen ben) gebruik ik nooit Spotify maar Audiowagon of radio.

Ik vraag me toch serieus af of Polestar die aftandse hardware niet in nieuwere modellen heeft ge-upgrade. Je komt er al zichzelf respecterende autofabrikant niet meer mee weg om zo'n oud hardware-platform te leveren in zo'n hypermoderne auto? Ik geloof dat die CPU uit 2016 is. Dat is in mobiele platformen als Android 2 tot 3 generaties. Als je nu een nieuwe P2 koopt en er 10 - 15 jaar mee wilt rijden...... Wat draait er tegen die tijd nog op die hardware? Wordt dat scherm dan uberhaupt nog wel ondersteund?
Ik heb me daar als lease-rijder nooit druk om gemaakt omdat ik hem toch niet langer als 5 jaar zal rijden, maar je zal ff 60K privé hebben afgetikt en 10 jaar later een onbruikbare auto hebben.....
Ik denk (en hoop) dat ze de support van Android Auto via de telefoon inderdaad doorzetten zodat je dan minder afhankelijk bent van de AAOS bij het draaien van zwaardere apps. Ik heb tot nu toe zelf overigens nergens last van in mijn MY21 LE. Rij dan ook niet met Waze maar met Google maps, maar dat is toch ook niet de meest lichte app. Ik heb overigens wel gelezen dat op zich de CPU an sich niet per se het probleem zou moeten zijn, maar meer het feit dat de code niet zo lekker geoptimaliseerd is.

En anders toch maar een iPhone kopen puur voor je auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:49
PvS_68 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:16:
[...]

Er zal vast wel iemand, een bedrijf of misschien Polestar zelf, de processor upgraden. Moet doenbaar zijn als je ziet wat er voor Tesla’s allemaal beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonrops
Stimulate14 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:29:
Ik neem aan dat het gaat om een SR? Mijn LR MY2025 wordt over 2 weken geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
antonrops schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Nice! welke kleur en pakketten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

antonrops schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Ja, maar dan moet er niet worden gemeld dat ze met 8 weken kunnen leveren.
Ik ben wel blij voor jou :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• antonrops
MY2024 PS2 SMSR schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Nice! welke kleur en pakketten? :)
LRSM, Midnight, Climate pack en trekhaak :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
antonrops schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

LRSM, Midnight, Climate pack en trekhaak :)
Mooie confi, nog even voorpret nu. Ik mag de mijne vandaag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
Balen man! Nog even wachten dus…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kruik
MY2024 PS2 SMSR schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Mooie confi, nog even voorpret nu. Ik mag de mijne vandaag ophalen :)
Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

Wow dat duurt lang. Is dat een voorlopige indicatie? Dacht dat ik lang moet wachten op mijn MY2024 PS2 (december) maar dan valt dat "nog" mee..

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Flying schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:33:
[...]

Er zal vast wel iemand, een bedrijf of misschien Polestar zelf, de processor upgraden. Moet doenbaar zijn als je ziet wat er voor Tesla’s allemaal beschikbaar is.
Vanuit het hele duurzaamheidsoogpunt zouden ze dat wel mogelijk moeten maken. Het verbaast me dat ze dat nog niet gedaan hebben omdat bij de lancering het eigenlijk al ondermaats was. Zitten daar echt de kosten in voor zo'n auto?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
Vandaag was de dag, de PS 2 SMST plus + pilot op mogen halen in Beesd. Hele leuke ervaring. Wat is het genieten om in de Polestar te rijden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b3S_11rM4dViK-YQ8A_45tkB30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwMUXz9OAa1LNU6XKYvJV0t4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJiyy6JpguyiV7KBXOUvGQs1ssE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwJ0NBqpXAHSkGbDBGJy1b1R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mwJJWZSHXL-GtrM95NxhdjMIKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCfh4PkufpTOVEIZ68xQwywP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GT1vCrJPQCg8CAWgLUQRhmfXPP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NljYzFC2IAnmPEZIY2MhoJcA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

MY2024 PS2 SMSR schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:22:
Vandaag was de dag, de PS 2 SMST plus + pilot op mogen halen in Beesd. Hele leuke ervaring. Wat is het genieten om in de Polestar te rijden. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, gefeliciteerd! Welke kleur is dit en is dit nog een MY24 spec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb ruzie met mijn achterklep. Deze gaat ongeveer 20cm open, ongeacht of ik de voetsensor/knoppen/sleutel gebruik. Ik hoor dan een piep (dezelfde als dat je de klep wilt openen met de voet sensor zonder dat je de sleutel in de buurt hebt). Druk ik dan nog een keer op een knop gaat hij weer 20cm open met vervolgens opnieuw een piep. Als ik dan opnieuw druk gaat de klep weer 20cm dicht. Nog een keer drukken en hij is op slot.

Heb alle afstandsbedieningen en alle methoden gebruikt om de klep te openen maar geen verschil. Resetten van de maximale open afstand werkt niet. Als ik de klep handmatig (met kracht) helemaal open duw en dan sluit gaat hij in stappen van 20cm dicht. Ik moet dan ongeveer 10x op de knop drukken.

Na afsluiten auto is het wederom max 2x 20cm open.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aghanim schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:55:
Ik heb ruzie met mijn achterklep. Deze gaat ongeveer 20cm open, ongeacht of ik de voetsensor/knoppen/sleutel gebruik. Ik hoor dan een piep (dezelfde als dat je de klep wilt openen met de voet sensor zonder dat je de sleutel in de buurt hebt). Druk ik dan nog een keer op een knop gaat hij weer 20cm open met vervolgens opnieuw een piep. Als ik dan opnieuw druk gaat de klep weer 20cm dicht. Nog een keer drukken en hij is op slot.

Heb alle afstandsbedieningen en alle methoden gebruikt om de klep te openen maar geen verschil. Resetten van de maximale open afstand werkt niet. Als ik de klep handmatig (met kracht) helemaal open duw en dan sluit gaat hij in stappen van 20cm dicht. Ik moet dan ongeveer 10x op de knop drukken.

Iemand een idee?
Als je de reset van de max opening al geprobeerd hebt zou je nog de infotainment kunnen resetten (dat werkte bij de trekhaak glitch ook soms) maar anders klinkt dit als een tripje garage..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Aghanim schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:55:

Iemand een idee?
ik zou in de richting van overbelasting denken.

Als de klep "iets" tegen komt stopt deze (afname stroom buiten specs?)
Als de motor(of 1 van de 2??) iets zwaarder loopt dan normaal (door wat dan ook...)
kan het resultaat hetzelfde zijn.

Zie je iets aan de (een) gasveer?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
ST10©DE schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 00:49:
[...]

Nice, gefeliciteerd! Welke kleur is dit en is dit nog een MY24 spec?
Thanks! Het is een MY24 spec, maar dat wilde ik ook vanwege de magnesium kleur en nieuwe optie pakketten ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Net terug uit de UK via de LeShuttle. Rit van 800KM met mijn Launch Edition zonder performance pack. Verbruik van 19.1 terwijl ik me net over de maximum snelheid hebben gehouden, veeeel flitsers en trajectcontrole.
Auto vol met bagage en gezin.
1x laden tijdens de ochtend koffie bij een fastned in de uk, daarna door naar de tunnel en daar geladen terwijl we wachten op de trein. Na de tunnel in een keer door naar Breda voor beetje bij laden en avond eten, en door naar huis. Door eten en tunnel best lange rit naar prima te doen en de pauzes waren welkom, los van dat ze nuttig waren om te laden.
Geen seconde op het laden zelf gewacht, steeds andersom, laden omdat we een pauze hadden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10 10:46
MY2024 PS2 SMSR schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:41:
Al ruim 2 jaar rijd ik in de flex poule van Athlon, en heb hier verschillende Polestars gereden. Dit jaar ben ik toch gaan kijken voor een vaste auto en was het natuurlijk niet moeilijk om te kiezen.
2 augustus mag ik een MY24 PS2 Single motor Standard range ophalen in Beesd met plus en pilot pakket in magnesium. Erg veel zin in :)

Ik zal zeker foto's en mijn ervaring in Beesd delen![Afbeelding]
Hier ook sinds een paar maanden de PS2 uit de Athlon Flex en na een paar weken goed 'proef'rijden in het buitenland wilde ik 'm vorige week bestellen als vaste leaseauto, maar helaas is deze niet meer beschikbaar in mijn selectie vanwege productie in China en onzekerheid m.b.t. importheffingen. Ik moet dus even wachten tot er meer duidelijk wordt en dan hopen dat de prijs niet te ver omhoog schiet...

Intussen lees ik met plezier (en een beetje pijn) mee hoe jullie de PS2 geleverd krijgen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hansieo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

ik zou in de richting van overbelasting denken.

Als de klep "iets" tegen komt stopt deze (afname stroom buiten specs?)
Als de motor(of 1 van de 2??) iets zwaarder loopt dan normaal (door wat dan ook...)
kan het resultaat hetzelfde zijn.

Zie je iets aan de (een) gasveer?
Nee niks aan te zien en ook gevoeld maar geen bijzonderheden. Reset van infotainment zoals @Pixeltje voorstelde heeft ook niet geholpen. Toch maar even naar de garage. Het is overigens vrijwel direct nadat ik de meest recente OTA update heb gedaan. Weet helaas niet meer of het daarna nog gewerkt heeft maar 2 dagen na de OTA in elk geval niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Flying schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:33:
[...]

Dat kan wel zijn maar mijn auto is een lease auto, dus dat is niet voor mij weggelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
dnns85 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Vanuit het hele duurzaamheidsoogpunt zouden ze dat wel mogelijk moeten maken. Het verbaast me dat ze dat nog niet gedaan hebben omdat bij de lancering het eigenlijk al ondermaats was. Zitten daar echt de kosten in voor zo'n auto?
Nieuwe hardware met als gevolg ook nieuwe software (want het ding moet ook met de auto-software interfacen) betekend een compleet nieuwe ontwikkeltrein naast de bestaande. Je hebt gezien hoelag het geduurd om e.e.a. voldoende functioneel en werkend te krijgen. Dat gaat voor Polestar inderdaad veel werk en kosten met zich meebrengen vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 00:21
PvS_68 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Nieuwe hardware met als gevolg ook nieuwe software (want het ding moet ook met de auto-software interfacen) betekend een compleet nieuwe ontwikkeltrein naast de bestaande. Je hebt gezien hoelag het geduurd om e.e.a. voldoende functioneel en werkend te krijgen. Dat gaat voor Polestar inderdaad veel werk en kosten met zich meebrengen vrees ik.
en vergeet niet dat er ook allerlei certificeringen aan vast hangen omdat dat ding ook de interface naar de rijhulpsystemen is. Dus al heb je het technisch snel werkend, dan dan zit er nog een hele proces/legal kant aan om zo'n oplossing geaccepteerd te krijgen..

(blijft knullig natuurlijk dat het van die oude hardware is..., bij nieuwe MY's had ik ook wel nieuwe hardware voor de infotainment verwacht...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10 11:53
Gnoesify schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 04:54:
[...]

Lees vooral de gebruikersreviews op Autoweek. Persoonlijke ervaringen over alle versies/bouwjaren/etc.
Ik kan heel simpel zijn hierin uit eigen ervaring: koop geen kale P2, je gaat er spijt van krijgen. De standaard stoelen zijn vele malen minder dan die uit het plus pakket. Standaard led verlichting tov de pixel koplampen is echt gigantisch verschil in helderheid en zicht als het donker is. Zonder pilot pakket werken de helft van de knopjes op je stuur niet. De standaard stereo tov de HK speakers is echt een wereld van verschil.

Nu zal ik niet zeggen dat de auto minder rijdt, maar ik zou eerder voor een SRSM pilot en/of plus gaan dan voor een LMSM of een LRDM zonder opties.

Zelf heb ik een kale versie gehad, één met Pilot+Plus+Performance en nu een Pilot+Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Zijn hier meer mensen bij wie JourneyLog sinds de update vreemde resultaten geeft?

Net als bij anderen had het bij mij een paar dagen geduurd voor ik überhaupt door had dat er opnieuw moest worden ingelogd met het Polestar account. Maar sindsdien werkt het ook niet meer helemaal goed.

Zo negeerde hij de laatste keer dat de auto thuis in de parkeergarage had gestaan. Daarmee werden dus de ritten van meerdere dagen samengevoegd tot één. Ik kreeg zo ook nog een idioot laag verbruik van 2.4 kWh over 210 km (en nee, dat was niet alleen bergaf ;-)), waarschijnlijk omdat ik thuis heb staan laden en JourneyLog dat ook genegeerd heeft.

Gisteren lijkt hij in elk geval het eerste deel van de ritten goed geregistreerd te hebben (daarbij was er geen tussenstop thuis). Toen ik bij thuiskomst de riiten exporteerde naar e-mail stond de laatste rit naar huis er nog niet tussen. Ik hoop maar dat dat betekent dat er altijd enige vertraging is met de verwerking, en niet dat JourneyLog opnieuw niet door heeft dat de rit beëindigd was.

Herstarten van het infotainment systeem heb ik nog niet geprobeerd, maar leek me ook niet nodig omdat de auto zelf ook uit is geweest (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Op het stuur heb je voor de AC snelheid de pijlen naar boven en naar beneden voor de snelheid aan te passen. Naar rechts activeer je de Lane Assist, maar wat doet naar links? Ik heb er meerdere keren op gedrukt, maar nog niet kunnen ontdekken dat het daadwerkelijk iets doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52
Zinloos1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:21:
Op het stuur heb je voor de AC snelheid de pijlen naar boven en naar beneden voor de snelheid aan te passen. Naar rechts activeer je de Lane Assist, maar wat doet naar links? Ik heb er meerdere keren op gedrukt, maar nog niet kunnen ontdekken dat het daadwerkelijk iets doet?
Dat is voor de speed limiter, daarmee gaat die automatisch de max snelheid aanpassen aan de hand van de bordherkenning (en gps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sarlo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

.........
Zelf heb ik een kale versie gehad, één met Pilot+Plus+Performance en nu een Pilot+Plus
Is er meer te kiezen naast Pilot+Plus+Performance?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2024 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:30:
[...]

Leder interieur als je Plus hebt.

Anders tot en met model jaar 2024 is het alleen dat.

Vanaf model jaar 2025 hebben ze de packs opgesplitst in kleinere onderdelen zodat bv de Pixel lights of the HK stereo nu apart besteld kunnen worden. (zie configurator)

In principe dus nog steeds hetzelfde aanbod maar met optie dingen niet of wel te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rakthi op 05-08-2024 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Rakthi schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:45:
[...]

Leder interieur als je Plus hebt.

Anders tot en met model jaar 2024 is het alleen dat.

Vanaf model jaar 2025 hebben ze de packs opgesplitst in kleinere onderdelen zodat bv de Pixel lights of the HK stereo nu apart besteld kunnen worden. (zie configurator)

In principe dus nog steeds hetzelfde aanbod maar met optie dingen niet of wel te nemen.
Je vergeet het getinte achterraam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 22:32
Hele gekke vraag. Ik heb een P2 in de kleur Thunder. Het valt me op dat ik veel sprinkhaan (groene insecten o.i.d) vind tussen de deurgrepen en in of op de laadklep. Herkent iemand dit fenomeen? Of woon ik toevallig in een buurt met veel sprinkhanen :? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door BlacKstaR- op 06-08-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

sarlo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Ik kan heel simpel zijn hierin uit eigen ervaring: koop geen kale P2, je gaat er spijt van krijgen. De standaard stoelen zijn vele malen minder dan die uit het plus pakket. Standaard led verlichting tov de pixel koplampen is echt gigantisch verschil in helderheid en zicht als het donker is. Zonder pilot pakket werken de helft van de knopjes op je stuur niet. De standaard stereo tov de HK speakers is echt een wereld van verschil.

Nu zal ik niet zeggen dat de auto minder rijdt, maar ik zou eerder voor een SRSM pilot en/of plus gaan dan voor een LMSM of een LRDM zonder opties.

Vervelende daaraan is dat je met alleen Pilot pakket € 2.950 subsidie krijgt. Dan wordt het Plus pakket wel erg duur als je de misgelopen subsidie erbij optelt.

Edit:
Ik ben nog heel hard aan het twijfelen tussen de Polestar 2 en de Tesla M3. Wat een klein beetje kleurt is dat ik de ervaring bij de proefrit van de Tesla 100x beter vond dan de ervaring bij Polestar in Rotterdam. Weinig uitleg, weinig enthousiasme. De Polestar had heel groot reclame op de auto. Google voice commands deden niets. Er waren geen apps geïnstalleerd, waardoor we alleen radio konden luisteren. Carplay met iPhone moest met kabeltje, maar er was geen kabel.

Er was onduidelijkheid over de levertijd, er was onduidelijkheid over de aankoopsubsidie, waarbij ik de verkoper moest corrigeren.

Ik probeer dit niet mee te wegen, omdat je die verkoper toch nooit meer ziet. Maar het enthousiasme bij Tesla wakkerde ook echt enthousiame aan.

In rijbeleving vond ik de Tesla ook iets makkelijker. Zonder uitleg snapte ik alles direct van het besturingssysteem. Ik vond de one pedal driving van de Polestar wel erg aggresief, waardoor ik een paar keer naar voren schoot toen m’n vriendin reed. Is dat nog minder aggresief te zetten, of is het aan of uit?

Ik blijf de Polestar veel mooier vinden aan de buitenkant. Daarom blijft de twijfel. Meestal ben ik wel makkelijk in een keuze maken, maar hier blijf ik nog malen. Als ik dan lees dat de standaardstoelen niet fijn zijn, de standaard speakers niet zo lekker en het besturingssysteem traag/verouderd is, dan moet ik misschien gewoon de rationele keuze maken.

[ Voor 42% gewijzigd door orf op 06-08-2024 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
BlacKstaR- schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:37:
Hele gekke vraag. Ik heb een P2 in de kleur Thunder. Het valt me op dat ik veel sprinkhaan (groene insecten o.i.d) vind tussen de deurgrepen en in of op de laadklep. Herkent iemand dit fenomeen? Of woon ik toevallig in een buurt met veel sprinkhanen :? 8)7
Ik denk dat laatste. Ik heb nog nooit een sprinkhaan op mijn Thunder gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
orf schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:42:
[...]

Vervelende daaraan is dat je met alleen Pilot pakket € 2.950 subsidie krijgt. Dan wordt het Plus pakket wel erg duur als je de misgelopen subsidie erbij optelt.

Edit:
Ik ben nog heel hard aan het twijfelen tussen de Polestar 2 en de Tesla M3. Wat een klein beetje kleurt is dat ik de ervaring bij de proefrit van de Tesla 100x beter vond dan de ervaring bij Polestar in Rotterdam. Weinig uitleg, weinig enthousiasme. De Polestar had heel groot reclame op de auto. Google voice commands deden niets. Er waren geen apps geïnstalleerd, waardoor we alleen radio konden luisteren. Carplay met iPhone moest met kabeltje, maar er was geen kabel.

Er was onduidelijkheid over de levertijd, er was onduidelijkheid over de aankoopsubsidie, waarbij ik de verkoper moest corrigeren.

Ik probeer dit niet mee te wegen, omdat je die verkoper toch nooit meer ziet. Maar het enthousiasme bij Tesla wakkerde ook echt enthousiame aan.

In rijbeleving vond ik de Tesla ook iets makkelijker. Zonder uitleg snapte ik alles direct van het besturingssysteem. Ik vond de one pedal driving van de Polestar wel erg aggresief, waardoor ik een paar keer naar voren schoot toen m’n vriendin reed. Is dat nog minder aggresief te zetten, of is het aan of uit?

Ik blijf de Polestar veel mooier vinden aan de buitenkant. Daarom blijft de twijfel. Meestal ben ik wel makkelijk in een keuze maken, maar hier blijf ik nog malen. Als ik dan lees dat de standaardstoelen niet fijn zijn, de standaard speakers niet zo lekker en het besturingssysteem traag/verouderd is, dan moet ik misschien gewoon de rationele keuze maken.
Ik begrijp dat het dan duurder wordt in verhouding, maar wat ik wil zeggen: als je sepp wilt, kies dan een andere auto want het plus pakket maakt de auto zo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Laatst online: 21-10 12:51
Hermanbbbb schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:01:
Zijn hier meer mensen bij wie JourneyLog sinds de update vreemde resultaten geeft?

Net als bij anderen had het bij mij een paar dagen geduurd voor ik überhaupt door had dat er opnieuw moest worden ingelogd met het Polestar account. Maar sindsdien werkt het ook niet meer helemaal goed.

Zo negeerde hij de laatste keer dat de auto thuis in de parkeergarage had gestaan. Daarmee werden dus de ritten van meerdere dagen samengevoegd tot één. Ik kreeg zo ook nog een idioot laag verbruik van 2.4 kWh over 210 km (en nee, dat was niet alleen bergaf ;-)), waarschijnlijk omdat ik thuis heb staan laden en JourneyLog dat ook genegeerd heeft.

Gisteren lijkt hij in elk geval het eerste deel van de ritten goed geregistreerd te hebben (daarbij was er geen tussenstop thuis). Toen ik bij thuiskomst de riiten exporteerde naar e-mail stond de laatste rit naar huis er nog niet tussen. Ik hoop maar dat dat betekent dat er altijd enige vertraging is met de verwerking, en niet dat JourneyLog opnieuw niet door heeft dat de rit beëindigd was.

Herstarten van het infotainment systeem heb ik nog niet geprobeerd, maar leek me ook niet nodig omdat de auto zelf ook uit is geweest (toch?).
Een plek waar geen GPS beschikbaar is kan de nieuwe JourneyLog inderdaad niet waarderen, krijg je 1 rit die heel lang kan duren. De "oude" versie snapte dat tenminste nog. Op dat moment laden zal helemaal interesante data opleveren.

Direct na een rit exporteren miste in de oude versie ook de laatste rit, nog niet helemaal achter wat volgens de software daadwerkelijk einde rit is, heb het idee dat deur openen einde rit betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
[...]

Edit:

One pedal driving kan je op drie verschillende niveaus instellen, maar het went ook erg snel. Meestal heb je na een kwartier wel door hoe je er het beste mee om kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:09
[...]

Edit:

Aan je tekst te horen vond je de M3 beter dus kies daar even voor.
Ik vind mijn P2 een leuke wagen maar de refresh van de M3 ziet er ook heel fijn uit. En het infotainment van de P2 begint zijn ouderdom te tonen.

In ieder geval zijn beide keuzes zeker goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
Li1quid schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Aan je tekst te horen vond je de M3 beter dus kies daar even voor.
Ik vind mijn P2 een leuke wagen maar de refresh van de M3 ziet er ook heel fijn uit. En het infotainment van de P2 begint zijn ouderdom te tonen.

In ieder geval zijn beide keuzes zeker goed.
Merk dat ook heel goed bij mijn launch p2. Bij iedere update van het infotainment/apps, voelt het net wat minder snel aan helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Edit:

Ik zou wat betreft de stoelen en het audio-systeem niet afgaan op wat andere mensen schrijven. Dit zijn dingen die zo persoonlijk zijn dat je ze het beste zelf kan uitproberen. Elk lichaam is anders, en wat de een fijn vindt zitten, vindt de ander vreselijk. En ook geluidsbeleving is voor iedereen anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]

Edit:

Ik heb beide auto's proef gereden en juist voor Polestar gekozen omdat ik die juist fijner vond. Ik ging juist voor de eenvoud van het infotainment (en carplay om altijd op terug te vallen) tov alle toeters en bellen op de Tesla. Wat je nog mee kunt nemen:
  • De ruitenwissers van de Tesla lieten me een beetje in de steek tijdens de proefrit. Ik leerde later dat dit komt omdat men daar niet wil betalen voor licenties voor sensoren en het softwarematig via de camera's oplost. Dat zou ook gelden voor de parkeersensoren en als die met dezelfde betrouwbaarheid werken dan belooft dat niet veel goeds.
  • De stoelen uit de kale versie Polestar zijn echt anders dan die uit het pakket. Ik zou zeker op beide gaan zitten als ik jou was. Ik heb spijt dat ik niet voor de upgrade gekozen heb destijds (190 cm en steeds het gevoel dat ik wat ondersteuning mis)
  • Ik ben niet heel erg op audio gericht maar de speakers uit de kale versie vind ik echt super. Misschien nog wel afhankelijk van de muziek die je luistert maar ik vind alles helder klinken met prima bas bij elektronische muziek. Uiteraard zullen de Harman Kardons beter zijn maar zelf afwegen hoe belangrijk je dat vindt.
  • Ik vond de enthousiaste jongen bij Tesla super irritant (kreeg bijna een vlekje in zijn broek toen hij de interieurverlichting aanzette) en de verkopen in Beesd heel rustig en relaxed. Liet me ook even een rondje door zijn hele verzameling P2 klaar voor uitlevering lopen om de kleuren te kunnen bekijken.
  • Wat ik zelf nog een paar kleine tekortkomingen van de P2 vindt is dat de app op de telefoon zo beperkt is (geen notificatie wanneer volgeladen), dat de muziek doorspeelt tot je van de zitting opstaat (onze vorige auto stopte bij het openen van het bestuurders portier) en dat het stuur van de kale versie alle knoppen bevat uit de plus versie. Duurde even voordat ik door had dat die echt niets deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

arwindezeeuw schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:21:
[...]
Een plek waar geen GPS beschikbaar is kan de nieuwe JourneyLog inderdaad niet waarderen, krijg je 1 rit die heel lang kan duren. De "oude" versie snapte dat tenminste nog. Op dat moment laden zal helemaal interesante data opleveren.
Hmm, ik zal toch niet de enige gebruiker zijn die zijn ritten altijd eindigt in een parkeergarage en die daar vervolgens ook oplaadt, zou je denken. Als JourneyLog dat nu niet meer herkent is het volkomen nutteloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Edit:

Hoe was je ervaring/mening betreffende geluidsproductie (aandrijving) tijdens rijden?
Dit was voor ons één belangrijk punt, én de instap van de M3 vonden we duidelijk te laag, maar wij zijn al "wat ouder"..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-10 14:37
issue zender DAB Radio: iemand vergelijkbare ervaring?

Sinds een week of twee overkomt het me dagelijks:
De DAB radio schakelt uit zichzelf over van NPO Radio1 naar Arrow Classic Rock. Nou kun je van alles vinden van zender-voorkeur ;) , maar dat de radio dit ongevraagd en bij herhaling blijft doen is gewoon uiterst irritant. Steeds weer terug naar de zenderlijst en weer NPO Radio1 aanklikken, om vervolgens (soms enkele seconden later al), Arrow in je scherm en door de boxen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Hansieo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Hoe was je ervaring/mening betreffende geluidsproductie (aandrijving) tijdens rijden?
Dit was voor ons één belangrijk punt, én de instap van de M3 vonden we duidelijk te laag, maar wij zijn al "wat ouder"..... ;)
De Polestar gaf bij lage snelheden een licht zoemend geluid. Ik vond de Tesla iets stiller, al vond ik dat die juist weer overmatige “plings” gaf. Ik wist soms niet eens waarvoor. De Tesla was merkbaar stiller dan het oude model 3. Dat vond ik best een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
orf schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

De Polestar gaf bij lage snelheden een licht zoemend geluid. Ik vond de Tesla iets stiller, al vond ik dat die juist weer overmatige “plings” gaf. Ik wist soms niet eens waarvoor. De Tesla was merkbaar stiller dan het oude model 3. Dat vond ik best een groot verschil.
Ahh, ok wij hadden dus met de "oude" M3 (2020) gereden, en vonden het niet prettig.
Dat de nieuwe een stuk stiller is wisten we niet.
En de instap/ zithoogte van de nieuwe M3 is begrijp ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:00
Johnbeer schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:53:
issue zender DAB Radio: iemand vergelijkbare ervaring?

Sinds een week of twee overkomt het me dagelijks:
De DAB radio schakelt uit zichzelf over van NPO Radio1 naar Arrow Classic Rock. Nou kun je van alles vinden van zender-voorkeur ;) , maar dat de radio dit ongevraagd en bij herhaling blijft doen is gewoon uiterst irritant. Steeds weer terug naar de zenderlijst en weer NPO Radio1 aanklikken, om vervolgens (soms enkele seconden later al), Arrow in je scherm en door de boxen te krijgen.
De software-oplossing: cache legen, evt. geforceerd stoppen. (Op het ruitje rechtsboven klikken-> het radertj/instellingen -> apps -> app opzoeken en cache legen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:16
[...]

Edit:

Ik heb beide gereden en er zijn een aantal dingen aan de Polestar die je pas waardeert als je ze allebei hebt gereden:
Minder pling plong
Pilot assist/autopilot hoef je niet telkens opnieuw aan te zetten als je van rijstrook wisselt
Keuze in OPD sterkte en keuze om het uit te zetten als je het niet waardeert zonder dat je regeneratie dan ook kwijt bent.
Blended brake: Altijd hetzelfde remgedrag, ook al is regeneratie beperkt door volle accu of kou.
Resume knop voor cruise control
Altijd actuele kaarten door ingebouwd online Google Maps, geen ‘kaartupdates’ nodig
Meer app aanbod
CarPlay beschikbaar
Mooiere trekhaak oplossing
Knop naast je laadpoort om kabel te ontgrendelen
Geen sedan achterklep
Normale regensensor en parkeersensoren

Ik vergeet er vast nog een paar en je kunt ongetwijfeld ook een omgekeerd lijstje maken maar toch details waar ik me aan stoor als ik in een Tesla rijd. Daarnaast de beperking tot superchargers in je automatische laadplanning maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
Na een kleine week in mijn nieuwe PS2 single motor standard range valt mij de actieradius en verbruik erg mee. Natuurlijk is het mooi weer, maar ik had het zelf minder verwacht. Bijna 480 echte kilometers op 1 accu gereden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U3_Z-IJZL3OAGcIYuxOPSxryqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sx4AY3y9fatEee72b9wmiz0w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-09 21:31

El Pollo Diablo

3-wieler

MY2024 PS2 SMSR schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:32:
Na een kleine week in mijn nieuwe PS2 single motor standard range valt mij de actieradius en verbruik erg mee. Natuurlijk is het mooi weer, maar ik had het zelf minder verwacht. Bijna 480 echte kilometers op 1 accu gereden. [Afbeelding]
Klimaatregeling uit, zie ik. ik vraag me af hoeveel range dat oplevert.

Wel knap zuinig. Mijn LRSM voorwielaandrijver haalt dat soort cijfers niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
Na een kleine week in mijn nieuwe PS2 single motor standard range valt mij de actieradius en verbruik erg mee. Natuurlijk is het mooi weer, maar ik had het zelf minder verwacht. Bijna 480 echte kilometers op 1 accu gereden. [Afbeelding]
Dat zijn keurige cijfers! Ik heb exact dezelfde wagen en ben ook zeker niet ontevreden over het verbruik. Deze cijfers haal ik niet, maar heb wel klimaat op ECO-modus staan, is mijn route 50% 100-110km/u en 50% 50-55km/u en beperk ik overdreven snel optrekken. Mijn gemiddeld verbruik zit dan tussen de 15 en 15,5 kWh over 100km.

Ben wel benieuwd met welke rijstijl of routetype jij deze cijfers haalt naast het (ogenschijnlijk) beperken van klimaatbeheersing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
Kruik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:18:
[...]

Dat zijn keurige cijfers! Ik heb exact dezelfde wagen en ben ook zeker niet ontevreden over het verbruik. Deze cijfers haal ik niet, maar heb wel klimaat op ECO-modus staan, is mijn route 50% 100-110km/u en 50% 50-55km/u en beperk ik overdreven snel optrekken. Mijn gemiddeld verbruik zit dan tussen de 15 en 15,5 kWh over 100km.

Ben wel benieuwd met welke rijstijl of routetype jij deze cijfers haalt naast het (ogenschijnlijk) beperken van klimaatbeheersing.
Zelf rijd ik zonder klimaatbeheersing, lijkt me denk ik wel dat dit wat scheelt. Daarnaast heb ik iets meer binnendoor gereden dan snelweg als ik jouw verhoudingen zie. Zelf rijd ik erg veel met de adaptive cruise control, zelfs binnendoor. Ook met optrekken laat ik het de cruise control doen, wellicht scheelt dit ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
Bizar goede scores zeg! Hier met de MY2021 LRDM haal ik nu gemiddeld 18kWh per 100km. Is wel 90 procent snelweg 100-110km/u. Dus dat zit er nog wel een flink eind van af.

Heeft iedereen hier ondertussen de update van Maps binnen die in je display ook de afstand en tijd laat zien? Bij mij is deze nog niet zichtbaar... Ook zit ik nog op 3.1.9, die heeft hij zelf heel recent geüpdatet vanaf 2.x.x. Auto-updates staan verder aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:45
ST10©DE schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Ik zou wat betreft de stoelen en het audio-systeem niet afgaan op wat andere mensen schrijven. Dit zijn dingen die zo persoonlijk zijn dat je ze het beste zelf kan uitproberen. Elk lichaam is anders, en wat de een fijn vindt zitten, vindt de ander vreselijk. En ook geluidsbeleving is voor iedereen anders.
Wilde precies hetzelfde schrijven.
Ik rij een SMSR zonder pakketten (22 model) en heb echt niets te klagen.

Led verlichting is meer dan prima, ja Pixel led zal beter zijn, maar het is niet alsof je met halogeen verlichting rond rijdt.
Led uit mijn vorige auto (Audi a4 2019) was minder voor mijn gevoel en ik rij 90% in onverlicht gebied.

Audio is ook prima. Beetje met de mixer zitten kloten en geluid is mooi en vol. Wel wat minder dan het Audi Sound System, maar die had dan ook 4 speakers meer en een volwaardige sub.

Stoelen geven goed comfort, maar zal heel erg persoonlijk zijn. Ik ben 1.70 en weg 72kg, dus het zal snel goed zitten.

Ik had destijds expres gekozen voor geen pakketten ondanks dat ik wel bijv HK speakers wilde hebben. Maar ik wilde geen glazen dak, dus viel plus pakket af.
Dynamic cruise control hoeft van mij niet, ik rij in rustige gebieden dat ik prima met normaal CC af kan. Daarnaast was Pixel Led niet beschikbaar toen ivm chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeek010
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10 10:46
Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:30:
[...]

Je hebt ook nog de keuze uit een Climate pack en een Pro pack.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10 21:12
Mijn p2 heeft een slechte gewoonte ontwikkeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWNVOlG4ZqVe2jwBrG5YYCtxZ3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCGSF7eIDhe79qDZV6vuQD5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

k-jah schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:51:
Mijn p2 heeft een slechte gewoonte ontwikkeld.
[Afbeelding]
Zie je toch duidelijk dattie afstamt van een fossiele generatie. Snel afleren dat gedrag.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BV55
  • Laatst online: 23-01 09:19
Ik rij Polestar 2, MY 2024, LRDM. Recentelijk een rondreis gemaakt via Duitsland, Denemarken en via de brug bij Kopenhagen overgestoken naar Zweden. In Zweden boven Stockholm de veerboot genomen naar Finland en via Helsinki, midden Finland naar de kerstman in Rovanimie gereden. Daarna door Zweden naar huis. In totaal circa 7.000 km gereden waarbij in Finland en Zweden goed aan de toegestane snelheid gehouden. Met uitzondering van inhaalacties op de zeer stille binnenlandse wegen van Zweden, waar je of 80 of 100 mag, om caravans en campers te passeren. In Duitsland heb ik het gemiddelde een beetje om zeep geholpen door waar mogelijk 150-160 km/uur te rijden. Overigens ligt de auto dan nog steeds als een blok op de weg. Uiteindelijk geëindigd met een gemiddelde van 16,5 kWh/100 km bij over het algemeen temperaturen tussen de 15 en 23 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN-0gg0xhXz3CnxpBBHhkv-ik3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6EcqKTCM2VFlNUPzFiam5MD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evrieselaar
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:37
Zinloos1 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:42:
[...]

Bizar goede scores zeg! Hier met de MY2021 LRDM haal ik nu gemiddeld 18kWh per 100km. Is wel 90 procent snelweg 100-110km/u. Dus dat zit er nog wel een flink eind van af.

Heeft iedereen hier ondertussen de update van Maps binnen die in je display ook de afstand en tijd laat zien? Bij mij is deze nog niet zichtbaar... Ook zit ik nog op 3.1.9, die heeft hij zelf heel recent geüpdatet vanaf 2.x.x. Auto-updates staan verder aan.
Toevallig vandaag een update van Google Maps gehad maar bij mij nog niet zichtbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BV55 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:52:
Uiteindelijk geëindigd met een gemiddelde van 16,5 kWh/100 km bij over het algemeen temperaturen tussen de 15 en 23 graden.
[Afbeelding]
Grappig, die statistieken kende ik nog niet. Ben benieuwd of iemand een onzuinigere P2 score kan overleggen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpOP7vn17QviGeuMUXhu1fjetvE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7dThhriEWej8uRa1GDKYJFty.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Laatst online: 21-10 12:51
Aghanim schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Grappig, die statistieken kende ik nog niet. Ben benieuwd of iemand een onzuinigere P2 score kan overleggen :+

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAk6H122aC1vv-lD9IA00N0xeEQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NKfymoJ8Xy0EXjrvXVTrzSyH.png?f=fotoalbum_large
geloof wel dat dat lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-10 16:39
Ik heb een my24 LR SM. Heel tevreden over het gebruik. Dit is ook inclusief een terugreis vanuit Kroatie, met in duitsland 145 km ph.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olLETG7enyNFwhx8MrpGj1PD-RY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1g4pUGfsOrnnFH39byI77wm5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:00
Uitgedaagd door voorgaande verbruikscijfers, heb ik vandaag maar eens geprobeerd zo zuinig mogelijk naar huis te rijden met mijn SMSR22. 25 graden buitentemperatuur, weinig wind, airco uit, me aan de snelheidslimieten gehouden en heel anticiperend gereden. 35km, helft snelweg, helft provinciale weg. Reistijd 2 minuten langzamer dan normaal. Ik vind dat het me wel aardig gelukt is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_RpvoTkULxc9g4J0AunBwqlowE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6DtuZTMWmvCopFgK4ftm5bm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Highland op 08-08-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
Highland schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:31:
Uitgedaagd door voorgaande verbruikscijfers, heb ik vandaag maar eens geprobeerd zo zuinig mogelijk naar huis te rijden met mijn SMSR22. 25 graden buitentemperatuur, weinig wind, airco uit, me aan de snelheidslimieten gehouden en heel anticiperend gereden. 35km, helft snelweg, helft provinciale weg. Reistijd 2 minuten langzamer dan normaal. Ik vind dat het me wel aardig gelukt is.
[Afbeelding]
nette cijfers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Aghanim schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]
Ik vind dat ik het best netjes die met mijn lrdm launch :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGZdKeK7hBOEg5eanWMbmlAdLvY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P3jnco4HWU332jqKLzO9yv7X.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 185 ... 223 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.