Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 184 ... 213 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:25

Pixeltje

Woo-woohoo!

JTHZZ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:47:
Snap niet goed waar jullie last van hebben. Bij mij draait het systeem onder problemen, ook spotify. En ik heb ook de laatste update,
Dat is dus ook het vreemde, dat de verschillen zo groot zijn. Ik had eerst geen problemen, nu wel. Anderen hebben dat andersom.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:00
Snap niet goed waar jullie last van hebben. Bij mij draait het systeem onder problemen, ook spotify. En ik heb ook de laatste update,
Wat begrijp je precies niet? Ik dacht dat we de klachten best duidelijk hadden beschreven.
We willen het graag verder toelichten als dat nodig is.
Problemen met systemen treden meestal niet bij elke gebruiker op, maar dat maakt het niet minder waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:54
Het maakt wel uit hoeveel apps je geïnstalleerd hebt. Ik had in het begin ook veel traagheidsproblemen / crashes van apps. Door alle apps eraf te gooien die ik niet nodig had werd mijn systeem sneller en stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 10:24
Weet iemand of de batterij ook gekoeld kan worden? Ik ben aspirant-Polestarrijder, verwachte levering is in september. Op dit moment ben ik op vakantie in Zuid-Frankrijk bij temperaturen van zo'n 35 graden. In deze situatie verwacht ik voor pre-conditionering van de batterij eerder dat hij gekoeld moet worden dan verwarmd. Maar is dat ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:14
Pixeltje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Dat is dus ook het vreemde, dat de verschillen zo groot zijn. Ik had eerst geen problemen, nu wel. Anderen hebben dat andersom.
Zijn je apps wel up-to-date?
Ik had bij bijna alle apps een update pending die niet automatisch gestart waren, waaronder spotify.
Kwam geloof ik door een eerdere OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
antonrops schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
Weet iemand of de batterij ook gekoeld kan worden? Ik ben aspirant-Polestarrijder, verwachte levering is in september. Op dit moment ben ik op vakantie in Zuid-Frankrijk bij temperaturen van zo'n 35 graden. In deze situatie verwacht ik voor pre-conditionering van de batterij eerder dat hij gekoeld moet worden dan verwarmd. Maar is dat ook zo?
https://www.polestar.com/...487f0bcc0a801517c223805/#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:53
antonrops schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
Als je hoort dat er een vliegtuig in de buurt van je auto opstijgt dan is het waarschijnlijk geen vliegtuig maar de ventilator die de batterij aan het koelen is als hij bij warm weer aan het laden is (ook AC laden).
Het maakt een teringherrie, maar daarmee wordt de batterij dus gekoeld tijdens laden als het te warm is.

Aangezien mijn auto onder de raam van de buren staat vind ik dat wel een dingetje want als je in de zomer laat thuis komt en wilt hem opladen, dan gaan je buren daar zeker slecht van slapen.

Of hij dat ook tijdens het rijden naar de (DC) laadpaal al doet weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
PvS_68 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Als je hoort dat er een vliegtuig in de buurt van je auto opstijgt dan is het waarschijnlijk geen vliegtuig maar de ventilator die de batterij aan het koelen is als hij bij warm weer aan het laden is (ook AC laden).
Het maakt een teringherrie, maar daarmee wordt de batterij dus gekoeld tijdens laden als het te warm is.
Interessant. Doet de warmtepomp (indien aanwezig) dan ook mee om te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

k-jah schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Zijn je apps wel up-to-date?
Ik had bij bijna alle apps een update pending die niet automatisch gestart waren, waaronder spotify.
Kwam geloof ik door een eerdere OTA.
Ja, alles up to date..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jtVboz5GFI5ejP4APMmd9Dc3Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CajimYKHjNqk0OUxAqHrGbvr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DpA8yw0JIxnaiQdHgKI9OcTgRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFLuRm0UDCUi89ENWo8FhpOd.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo V40 er uit, Polestar P2 MY2021 Launch Edition er in!
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen, de eerste rit was in ieder geval al helemaal top.

Nu nog de eigen laadpaal er in en we kunnen helemaal los.

[ Voor 3% gewijzigd door Zinloos1 op 19-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
antonrops schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Interessant. Doet de warmtepomp (indien aanwezig) dan ook mee om te koelen?
Die heb ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:02
Draait NOG OP Windows 3.1 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:52

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

PvS_68 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Aangezien mijn auto onder de raam van de buren staat vind ik dat wel een dingetje want als je in de zomer laat thuis komt en wilt hem opladen, dan gaan je buren daar zeker slecht van slapen.

Of hij dat ook tijdens het rijden naar de (DC) laadpaal al doet weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee.
Dit is me vanmiddag ook (voor het eerst) opgevallen. De auto stond op straat te laden en toen ik op een meter of 10 afstand was hoorde ik een fan voor onder de motorkap leek het. Het verbaasde me wel. Na het stoppen van het laadprocess schakelde deze ook meteen af. Dit was me niet eerder opgevallen. Het was ter plaatse 38 graden zag ik bij het instappen.
Doet ie het 's nachts ook? Dat zou wel lastig zijn inderdaad.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar kan je in de polestar app nu je ritten terugzien? Zou wel handig zijn voor de administratie als je dat rechtstreeks uit de auto kan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zinloos1 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:29:
Ik kan het zo snel niet terugvinden, maar kan je in de polestar app nu je ritten terugzien? Zou wel handig zijn voor de administratie als je dat rechtstreeks uit de auto kan halen.
Niet in de app. Maar in de auto is journey log beschikbaar. Automatische rittenregistratie met merge en export functie. Werkt wel handig voor mijn rittenregistratie.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:44
Onder tussen zijn we wezen kijken bij de polestar bj 11-2020 LRDM launch editie met sport pakket.

Minpuntjes moeten 4 nieuw banden op. Welke zijn het beste volgens jullie?
Ventieldopjes zijn niet meer mooi goud/geel van kleur. Is dit nog garantie / coulance van polestar?
De staat van de lak (void) zitten nog wel wat krasjes / motorkap steenslag op is dit er nog uit te polijsten? Zo ja wat gebruiken jullie hiervoor?

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Steenslag krijg je er niet uit. Dat zal pielen worden met de lakstift of herspuiten. Oppervlakkige krasjes kunnen weggewerkt worden met een detailbeurt. Die ventieldopjes kosten 40 euro bij Polestar.

Als het bij een officiële dealer is kun je die zaken toch laten oplossen op voorhand lijkt me. Met wat onderhandelen moet dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
zonnepaneelxl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:02:
Onder tussen zijn we wezen kijken bij de polestar bj 11-2020 LRDM launch editie met sport pakket.

Minpuntjes moeten 4 nieuw banden op. Welke zijn het beste volgens jullie?
Ventieldopjes zijn niet meer mooi goud/geel van kleur. Is dit nog garantie / coulance van polestar?
De staat van de lak (void) zitten nog wel wat krasjes / motorkap steenslag op is dit er nog uit te polijsten? Zo ja wat gebruiken jullie hiervoor?
Lees wat reviews op tyrereviews.com

Mijn “advies” na verschillende merken en banden.
Michelin altijd goed, maar duur
Continental die er standaard op liggen goed, maar ook duur
Persoonlijk ben ik de laatste jaren fan van Goodyear (F1 series) en Kumho (PS71).
Die laatste is prijs/kwaliteit echt niet te kloppen.

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:01
Aries.Mu schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:11:
[...]

Lees wat reviews op tyrereviews.com

Mijn “advies” na verschillende merken en banden.
Michelin altijd goed, maar duur
Continental die er standaard op liggen goed, maar ook duur
Persoonlijk ben ik de laatste jaren fan van Goodyear (F1 series) en Kumho (PS71).
Die laatste is prijs/kwaliteit echt niet te kloppen.
Op mijn MY24 liggen Michelins standaard. Fijne band👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Hier net de continental ecocontact 6q er onder laten leggen. Nog wel te weinig gereden om er iets over te zeggen, maar voor 185 euro ex btw niet mega duur.

Overigens blijk ik nog op software versie 2.14.3 te zitten. Ik heb één keer na een reboot de boodschap gekregen dat er een update zou zijn, maar hij lijkt niet naar de nieuwste versie te zijn gegaan. Als ik nu zoek staat er dat hij de nieuwste versie zou hebben. Kan je van 2.14.3 OTA naar 3.1.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:14
zonnepaneelxl schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:02:

Dat is eigen aan void. Een heel gevoelige lak (als je het al lak kan noemen).

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Rvzoggie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:22:
[...]

Op mijn MY24 liggen Michelins standaard. Fijne band👍
Met mijn Michelins 78K gereden onder de Launch Edition. Nu vervangen. Dealer spreekt van een primeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:27
Mickvanderveen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 05:58:
[...]

Met mijn Michelins 78K gereden onder de Launch Edition. Nu vervangen. Dealer spreekt van een primeur!
Ik zit nu op 76K, ze worden vervangen bij de apk in oktober of november. Ongelooflijk slijtvaste band inderdaad.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die Michelins doen het hier ook goed, maar in de regen vind ik ze niet geweldig.

Zitten er nu 50k onder schat ik (heb ook winterbanden en hou het niet bij) maar in droog weer en met lichte regen super. Als het echt nat wordt vind ik de grip wat tegenvallen.

2 ton en 400 pk helpt misschien ook niet, kan ook aan mij liggen :+
Snap niet goed waar jullie last van hebben. Bij mij draait het systeem zonder problemen, ook spotify. En ik heb ook de laatste update,
Dit is nu trouwens opgelost lijkt het, 3 resets gedaan en nu kan spotify doorspelen als ik maps open.

[ Voor 45% gewijzigd door Pixeltje op 21-07-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-07 08:53
hallo allemaal,
ik rijd al drie jaar naar volle tevredenheid in een ps2 my 2021 LRDM plus pack en pilot pack. Nooit echte problemen, behalve vervangen van de aandrijfassen achter onder garantie. Nu alweer 72k ermee gereden (oa Sardinie, Zuid Frankrijk , Zuid Spanje, probleemloos).
Mijn zoon rijdt in een ID4, ook een fijne auto. Het grote verschil met de P2 vind ik de stilte in de cabine. De P2 is redelijk stil, maar de ID4 is werkelijk superstil. Het afrolgeluid van de Michelin-banden in de P2 is luider dan dat van de Hankook-banden op de ID4. Om die reden overweeg ik een overstap naar Hankook (als de Michelins eindelijk een keertje versleten zijn....).
Heeft iemand ervaring met Hankook op P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
poolster schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:16:
hallo allemaal,
ik rijd al drie jaar naar volle tevredenheid in een ps2 my 2021 LRDM plus pack en pilot pack. Nooit echte problemen, behalve vervangen van de aandrijfassen achter onder garantie. Nu alweer 72k ermee gereden (oa Sardinie, Zuid Frankrijk , Zuid Spanje, probleemloos).
Mijn zoon rijdt in een ID4, ook een fijne auto. Het grote verschil met de P2 vind ik de stilte in de cabine. De P2 is redelijk stil, maar de ID4 is werkelijk superstil. Het afrolgeluid van de Michelin-banden in de P2 is luider dan dat van de Hankook-banden op de ID4. Om die reden overweeg ik een overstap naar Hankook (als de Michelins eindelijk een keertje versleten zijn....).
Hankook is ondertussen echt een A-merk en hebben dus topproducten. Een deel van je antwoord geef je al zelf.
De Michelins gaan lang mee omdat ze een rubbermengsel gebruiken dat slijtvaster en ze proberen toch nog een band neer te zetten met goede prestaties. En dat lukt hen, maar net daarom vragen ze ook premiumprijzen. Hun R&D moet ook betaald worden.

Ik heb liever een zachtere (meer grip bij droog maar vooral nat, minder afrolgeluid en meer comfort).
Nadeel is wel dat ze minder lang meegaan.

Ga er maar vanuit dat de Hankook 20 a 30% minder km zal maken, maar verder gewoon prima is.

Lees wat reviews op tyrereviews.com, stond onlangs een EV-special op.

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Aries.Mu schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Hankook is ondertussen echt een A-merk en hebben dus topproducten. Een deel van je antwoord geef je al zelf.
De Michelins gaan lang mee omdat ze een rubbermengsel gebruiken dat slijtvaster en ze proberen toch nog een band neer te zetten met goede prestaties. En dat lukt hen, maar net daarom vragen ze ook premiumprijzen. Hun R&D moet ook betaald worden.

Ik heb liever een zachtere (meer grip bij droog maar vooral nat, minder afrolgeluid en meer comfort).

Ga er maar vanuit dat de Hankook 20 a 30% minder km zal maken, maar verder gewoon prima is.

Wij hebben winterbanden van hankook, die maken echt een herrie. Geen idee of dat ook bij de zomerbanden zo is, maar aan het geluid ga ik de volgende keer wel iets meer aandacht besteden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 21:04
hallo allemaal,
Het verschil in geluidsproductie komt waarschijnlijk niet door de andere banden, maar door de beperkte raam isolatie op de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 22:46

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Vraagje: waar bevestigen jullie je Fulli-tolbadge in de Polestar?

De informatie die ik tegenkom is soms tegenstrijdig. Zo lees je vaak rechts van de binnenspiegel, maar zie je op plaatjes ook vaak links (vanuit de bestuurder gezien).

Verder weet ik niet of wij in de Polestar een pare-brise athermique hebben, maar zwarte puntjes zie ik in elk geval nergens :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 18:49
Hermanbbbb schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:43:
Vraagje: waar bevestigen jullie je Fulli-tolbadge in de Polestar?

De informatie die ik tegenkom is soms tegenstrijdig. Zo lees je vaak rechts van de binnenspiegel, maar zie je op plaatjes ook vaak links (vanuit de bestuurder gezien).

Verder weet ik niet of wij in de Polestar een pare-brise athermique hebben, maar zwarte puntjes zie ik in elk geval nergens :?
In het midden, links rechts van de middencamera. Links heb ik de biz van Scandinavië.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjGhqKaEBdVp2BSRpqNYVStAPws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWpCW1mypJ1RdtPwvHOaHeTr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oEgYS3JHuY0OCTzTvBxacWhLuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ITqcyhqdjBoEyT30UsKkcMZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door kramon op 21-07-2024 20:50 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Voor wie het Polestar Plugsurfing abonnement heeft afgesloten: het blijkt heel aantrekkelijk te zijn om dit kaartje als betaalmiddel in de Tesla app te zetten. Zeker wanneer je als klein zelfstandige zélf je nota’s betaalt! Zie de verschillen! Die 13,98 is heel snel verdiend!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L12wNWryoB1YQtRCtVuITagUjVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45moYABDTPLQkVPdf9j8KZpG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chcipKhp0uKUBHUNNBEdtyAiAQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkxnIrBaam2awVGeh24Sjzba.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:29
Hier een LRDM 19" uit eind 2020. De standaard Michelin banden vervangen bij zo'n 80k km voor Hankook Evo Ion (245/45R19 102V). Michelin had op dat moment langere levertijd dus toen voor de Hankook gegaan.

Inmiddels zo'n 60k mee gereden en bevalt goed. Altijd het gevoel gehad dat ze iets stiller zijn, maar ook dat geluid van andere dingen komt dan de banden.

Hier zeker geen spijt van en hoewel ik in eerste instantie een beetje sceptisch was zou ik er nu zo weer voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:28
Aries.Mu schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:58:
[...]

dit lezende moet het dan óók zo zijn dat je kWh/100km best wel hoger zal (moeten) zijn.

Wellicht ook 10% minder bereik???????

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
dnns85 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:52:
[...]

Hier een LRDM 19" uit eind 2020. De standaard Michelin banden vervangen bij zo'n 80k km voor Hankook Evo Ion (245/45R19 102V). Michelin had op dat moment langere levertijd dus toen voor de Hankook gegaan.

Inmiddels zo'n 60k mee gereden en bevalt goed. Altijd het gevoel gehad dat ze iets stiller zijn, maar ook dat geluid van andere dingen komt dan de banden.

Hier zeker geen spijt van en hoewel ik in eerste instantie een beetje sceptisch was zou ik er nu zo weer voor gaan.
en je verbruik per 100km??

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mickvanderveen schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:02:
Voor wie het Polestar Plugsurfing abonnement heeft afgesloten: het blijkt heel aantrekkelijk te zijn om dit kaartje als betaalmiddel in de Tesla app te zetten. Zeker wanneer je als klein zelfstandige zélf je nota’s betaalt! Zie de verschillen! Die 13,98 is heel snel verdiend![Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit snap ik (nog?) niet helemaal.

Voor je Polestar-plugsurf card (indien je deze al hebt)
hoef je toch niet te betalen als je deze toevoegt?? of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Hansieo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:46:
[...]

Dit snap ik (nog?) niet helemaal.

Voor je Polestar-plugsurf card (indien je deze al hebt)
hoef je toch niet te betalen als je deze toevoegt?? of mis ik iets?
Het kortingsabonnement à € 14/mnd van plugsurfing wordt hier bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Anoniem: 1521590 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Het kortingsabonnement à € 14/mnd van plugsurfing wordt hier bedoeld.
Dank voor de info.

Ik heb dus een Plugsurfing Polestar edition card, en heb de app van Tesla.

In de Tesla app kan ik een betaalkaart toevoegen, maar niét mijn Plugsurfing Polestar edition card.

Mijn Polestar edition card heeft xx*xxx*xxxxxx*x (6 cijfers dus in het lange vak)
maar de Tesla app wil: xx*xxx*xxxxxxxxx*x ofwel 9 cijfers in het lange vak.

Op dit forum zie ik gaan aanwijzing hoe hier mee om te gaan.

-Iemand al ervaring hiermee?
-áls... ik deze kaart toegevoegd krijg,
dan gelden voor mij de lage Tesla prijzen? de hoge tesla prijzen of c) ergens tussenin... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Dank voor de info.

Ik heb dus een Plugsurfing Polestar edition card, en heb de app van Tesla.

In de Tesla app kan ik een betaalkaart toevoegen, maar niét mijn Plugsurfing Polestar edition card.

Mijn Polestar edition card heeft xx*xxx*xxxxxx*x (6 cijfers dus in het lange vak)
maar de Tesla app wil: xx*xxx*xxxxxxxxx*x ofwel 9 cijfers in het lange vak.

Op dit forum zie ik gaan aanwijzing hoe hier mee om te gaan.

-Iemand al ervaring hiermee?
-áls... ik deze kaart toegevoegd krijg,
dan gelden voor mij de lage Tesla prijzen? de hoge tesla prijzen of c) ergens tussenin... 8)7
Ik heb 't hier uitgelegd: kramon in "Het grote Polestar 2 Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
dank voor de info, en ga ik eens proberen... d:)b

ps: het gekke is dat met de zoek-combi "plugsurfing Tesla" deze niet naar boven kwam..

[ Voor 14% gewijzigd door Hansieo op 22-07-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:04:
[...]

dank voor de info, en ga ik eens proberen... d:)b

ps: het gekke is dat met de zoek-combi "plugsurfing Tesla" deze niet naar boven kwam..
Met polestar charge misschien wel. Maar moest zelf ook ff zoeken hoor. Succes 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Ik heb dan nog steeds hetzelfde: de aantal digits van m’n polestar charge (die ik van plugsurfing “geërfd heb) komen niet overeen met de aantal digits die de tesla app verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
k-jah schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:27:
[...]

Ik heb dan nog steeds hetzelfde: de aantal digits van m’n polestar charge (die ik van plugsurfing “geërfd heb) komen niet overeen met de aantal digits die de tesla app verwacht.
Je zou dus een 'fictieve' code moeten krijgen vanuit de Polestar Charge app. Hier staat het nog wat uitgebreider beschreven: https://support.plugsurfi...gers-with-Polestar-Charge

Bij mij werkt dat prima... Al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Je zou dus een 'fictieve' code moeten krijgen vanuit de Polestar Charge app. Hier staat het nog wat uitgebreider beschreven: https://support.plugsurfi...gers-with-Polestar-Charge

Bij mij werkt dat prima... Al maanden.
maar gebruikte (heb) jij dan de 9 digits? ipv 6 digits?
en hoe ging jij dan verder als jij óók een 6 digits hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:29:
[...]

maar gebruikte (heb) jij dan de 9 digits? ipv 6 digits?
en hoe ging jij dan verder als jij óók een 6 digits hebt?
Het punt is dus dat je niet de digits van je fysieke kaart moet gebruiken. Dat wist ik eerst ook niet. Dus ik heb mijn originele plugsurfing-polestar-die-bij-de-auto-kwam kaart en een fancy pancy nieuwe polestar charge card, maar die zijn allebei niet goed. Wat je dus moet doen is in polestar charge app gaan, een tesla lader opzoeken, daarop klikken en dan iets van 'activeren' oid. Dan krijg je uiteindelijk instructies in de trant van: "hier zijn je nieuwe digits, die je in moet vullen bij tesla".

Dus je krijgt een compleet nieuw nummer, wat je alleen kan invullen bij Tesla als laadpas.

Polestar charge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sf3SI2WCUWRzHuFUP2hBqUwGH0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zD8yRJCAp5EzhNgpCsHQnEZE.png?f=fotoalbum_large

Tesla app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_RnCP_yMS4AbdzTfSr8k9TORuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sGxbITbED6G9i3JWNuUTYme.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door kramon op 22-07-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Het punt is dus dat je niet de digits van je fysieke kaart moet gebruiken. Dat wist ik eerst ook niet. Dus ik heb mijn originele plugsurfing-polestar-die-bij-de-auto-kwam kaart en een fancy pancy nieuwe polestar charge card, maar die zijn allebei niet goed. Wat je dus moet doen is in polestar charge app gaan, een tesla lader opzoeken, daarop klikken en dan iets van 'activeren' oid. Dan krijg je uiteindelijk instructies in de trant van: "hier zijn je nieuwe digits, die je in moet vullen bij tesla".

Dus je krijgt een compleet nieuw nummer, wat je alleen kan invullen bij Tesla als laadpas.

Polestar charge:
[Afbeelding]

Tesla app:
[Afbeelding]
Ahhh, duidelijk, en zal ik bij volgende externe laadbeurt eens gaan invullen... d:)b

(en omdat je via Polestar-app je lader zocht, krijg je wél de koppeling met je Polestar plugsurf account? )

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 22-07-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hansieo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Ahhh, duidelijk, en zal ik bij volgende externe laadbeurt eens gaan invullen... d:)b

(en omdat je via Polestar-app je lader zocht, krijg je wél de koppeling met je Polestar plugsurf account? )
Ikzelf had mijn creditcard al gekoppeld staat bij Tesla maar de actieve wordt de Polestarcard. Zodra ik het tegoed daarvan gebruikt heb verwijder ik 'm weer. De creditcard zal dan automatisch weer de actieve worden.
En verder laad ik alleen nog maar in een noodgeval op bij een niet Tesla lader :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Paku schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Dit is me vanmiddag ook (voor het eerst) opgevallen. De auto stond op straat te laden en toen ik op een meter of 10 afstand was hoorde ik een fan voor onder de motorkap leek het. Het verbaasde me wel. Na het stoppen van het laadprocess schakelde deze ook meteen af. Dit was me niet eerder opgevallen. Het was ter plaatse 38 graden zag ik bij het instappen.
Doet ie het 's nachts ook? Dat zou wel lastig zijn inderdaad.
Ik heb het al enkele keren gehad (toen we nog geen airco hadden in huis) en dus met warm weer de ramen open hadden staan. Ons huis staat plmin 10 meter van de oprit en dan is onze slaapkamer ook nog eens aan de achterkant. Eén keer was na stevig doorrijdend (150) thuiskomen in de zomer en aansluiten. Een anderekeer was zelfs nadat hij al enkele uren op de oprit stond en dat ik hem aansloot voordat ik naar bed ging. Dan lig je in bed en hoor je ineens die ventilator tekeer gaan. Dat maakt iig meer kabaal dan dat er een oude diesel op straat stationair recht onder je raam staat. Nu kennen we het tegenwoordig regelen in de app, dus misschien helpt het als je dan afschaalt naar bijv 6A laden (mits hij dan nog op tijd vol is). Dat heb ik nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
PvS_68 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Ik heb het al enkele keren gehad (toen we nog geen Dan lig je in bed en hoor je ineens die ventilator tekeer gaan. Dat maakt iig meer kabaal dan dat er een oude diesel op straat stationair recht onder je raam staat.
Bij welke buitentemperatuur was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Nog iemand moeite met de thule evo bar montage op de p2?
Heb er sinds kort aangeschaft (2de hands), en de achterste zijn geen probleem om te monteren, maar de voorste zijn iedere keer lastig. De rubber voet sluit niet mooi aan met het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:06
PvS_68 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:11:
[...]Nu kennen we het tegenwoordig regelen in de app, dus misschien helpt het als je dan afschaalt naar bijv 6A laden (mits hij dan nog op tijd vol is). Dat heb ik nog niet kunnen testen.
Amprere kon al sinds dat de app er is 😉.
Ik heb hem standard op 7A staan. Dat zou verklaren waarom ik dat harde fan geluid niet herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 22:46

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

kramon schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:47:
[...]

In het midden, links rechts van de middencamera. Links heb ik de biz van Scandinavië.
OK, dus waarschijnlijk maakt het niet uit aan welke kant hij zit, zolang het zicht naar voren en boven maar goed is.

Ja, met verschillende milieustickers er nog bij (tijd voor een EU-breed toegepast standaardmodel :() wordt de auto wel een kerstboom zo ;-)

Dank, in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Hermanbbbb schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:34:
[...]

OK, dus waarschijnlijk maakt het niet uit aan welke kant hij zit, zolang het zicht naar voren en boven maar goed is.

Ja, met verschillende milieustickers er nog bij (tijd voor een EU-breed toegepast standaardmodel :() wordt de auto wel een kerstboom zo ;-)

Dank, in elk geval!
Haha ja. Bij m'n vorige auto had ik ook zo'n kerstboom, werd m'n ruit vervangen... kon ik nog een keer.

Overigens gaat het bij die Fulli (of welke tolbadge dan ook) niet om fysiek zichtbaar. Bij sommige auto's kun je 'm ook gewoon in zo'n zonnebrilhouden aan 't plafond plaasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:29
Hansieo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:43:
[...]

en je verbruik per 100km??
Is eigenlijk best prima. Ik zou eerder zeggen bijna beter, maar dat is meer gevoel. Kan ook zijn omdat ik iets minder snelweg doe laatste tijd na verhuizing.

Ik haal met de LRDM 2020 met performance upgrade laatste tijd regelmatig onder de 15 kWh per 100 km. Was ook wel es 25-30 in de winter en zelden onder de 20 in de zomer.

Afgelopen weekend naar Zwitserland gereden en best prima verbruik gehad zonder me echt in te houden op de snelweg (gemiddelde snelheid is inclusief file voor de Gotthard).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAEbSUELFJ1aym-whkOtojLll9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJfr70tmVxXxPMs8X4A2vx8a.jpg?f=fotoalbum_large

Nou let ik niet echt op gebruik of ik pas m'n rijstijl niet echt aan, maar het viel me op. Blijk toch niet de meest dorstige variant te hebben, maar of de Hankook banden daar aan bijdragen 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
antonrops schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Bij welke buitentemperatuur was dat?
Dat moet ergens rond de 30 graden of net daarboven zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Kaoh schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:06:
[...]

Amprere kon al sinds dat de app er is 😉.
Ik heb hem standard op 7A staan. Dat zou verklaren waarom ik dat harde fan geluid niet herken.
Klopt idd. Ik heb daar toen niet bij stilgestaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-04 20:26
Nog geen week eigenaar van een MY24 en ben er heel erg blij mee. Wat een gave auto! Vanochtend had ik alleen iets opvallends: geen internetverbinding. Dus ook geen Maps..

Volgens mij heeft hij dit weekend wel een software-update OTA gehad. Komt dit vaker voor? Is er een fix? Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
Komt wel af en toe voor. Soms krijg je terug verbinding nadat de auto een tijdje stilgestaan heeft. Je kan ook een TCAM reset doen, zie de link.

https://www.polestar.com/...b26de867c0a8015100bb7e1b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:01

Stimulate14

⭐⭐⭐

Kruik schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:40:
Nog geen week eigenaar van een MY24 en ben er heel erg blij mee. Wat een gave auto! Vanochtend had ik alleen iets opvallends: geen internetverbinding. Dus ook geen Maps..

Volgens mij heeft hij dit weekend wel een software-update OTA gehad. Komt dit vaker voor? Is er een fix? Bedankt alvast!
Foto's!! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kruik
Ga er komend weekend wat goede foto’s van maken, nog niet echt de tijd voor weten te vinden. Zal er hier een paar delen! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poolster
  • Laatst online: 24-07 08:53
mcsluis schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Het verschil in geluidsproductie komt waarschijnlijk niet door de andere banden, maar door de beperkte raam isolatie op de P2.
en is daar iets aan te doen om te verbeteren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:27
Hardere muziek spelen! Ik hoor de banden nooit als ik alleen in de auto zit ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
Rakthi schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:50:
Komt wel af en toe voor. Soms krijg je terug verbinding nadat de auto een tijdje stilgestaan heeft. Je kan ook een TCAM reset doen, zie de link.

https://www.polestar.com/...b26de867c0a8015100bb7e1b/
Gisteren ook nog even in de chat gehangen via de Polestar-app. Deze functie vaker gebruikt rondom de aflevering. Wederom zeer snel en vriendelijk geholpen. De medewerker belde me gelijk op, vroeg of ik in de buurt van de auto was en loodste me door de fix geen. Was zo gepiept!

Blijkbaar had de laatste update ervoor gezorgd dat ik opnieuw de gebruikersovereenkomst van T-mobile moest accepteren (provider van internet in de wagen blijkbaar). Dit doe je in de privacyinstellingen.

Daarna legde hij alvast twee andere resetmogelijkheden uit:

1) De bovengenoemde TCAM reset: bij verbindingsproblemem.

2) Reset bij vastlopen multimedia-systeem d.m.v. lang indrukken horizontale streep onderin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaapje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:05
k-jah schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:20:
[...]

Ondertussen zou 3.1.10 klaarstaan, dus het kan zijn dat de vorige reeds niet meer wordt aangeboden of dat jouw auto om 1 of andere reden geen updates meer krijgt, dan zal je langs de dealer moeten om het op te lossen.

[Afbeelding]
Gisteren spontaan een OTA update ontvangen... 3.1.9.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
  • Laatst online: 28-10-2024
Al ruim 2 jaar rijd ik in de flex poule van Athlon, en heb hier verschillende Polestars gereden. Dit jaar ben ik toch gaan kijken voor een vaste auto en was het natuurlijk niet moeilijk om te kiezen.
2 augustus mag ik een MY24 PS2 Single motor Standard range ophalen in Beesd met plus en pilot pakket in magnesium. Erg veel zin in :)

Ik zal zeker foto's en mijn ervaring in Beesd delen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcDjYDiwwH5G3USEoqLLtvYanaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lo2UNr1tu1Ahpj2zCKMaTdk3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door MY2024 PS2 SMSR op 24-07-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nice!

Mijn P2 werd overigens door de lokale Volvo dealer thuis afgeleverd en niet vanuit Beesd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
MY2024 PS2 SMSR schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:41:
Al ruim 2 jaar rijd ik in de flex poule van Athlon, en heb hier verschillende Polestars gereden. Dit jaar ben ik toch gaan kijken voor een vaste auto en was het natuurlijk niet moeilijk om te kiezen.
9 augustus mag ik een MY24 PS2 Single motor Standard range ophalen in Beesd met plus en pilot pakket in magnesium. Erg veel zin in :)

Ik zal zeker foto's en mijn ervaring in Beesd delen!
Ik heb exact dezelfde configuratie als jij! En ben er zéér te spreken over. Positieve reacties op de kleur ook, ben er zelf ook helemaal weg van.
SirLenncelot schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:47:
Nice!

Mijn P2 werd overigens door de lokale Volvo dealer thuis afgeleverd en niet vanuit Beesd.
Die van mij werd ook door de lokale Volvo-dealer thuis afgeleverd. Vriendelijke kerel, duidelijke en uitgebreide uitleg. Schrok alleen bij het portier aan de bestuurderskant: dikke krassen! Gelukkig bleken dit niet weggepoetste lijm-/stickerresten te zijn, opgelucht dus. Ook wat 'afdrukken' op de voorruit. Afgesproken dat ik ze zelf wegpoets en als dat niet goed zou lukken alsnog via de Volvo-dealer de wagen opnieuw gepoetst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
Kruik schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Ik heb exact dezelfde configuratie als jij! En ben er zéér te spreken over. Positieve reacties op de kleur ook, ben er zelf ook helemaal weg van.

[...]

Die van mij werd ook door de lokale Volvo-dealer thuis afgeleverd. Vriendelijke kerel, duidelijke en uitgebreide uitleg. Schrok alleen bij het portier aan de bestuurderskant: dikke krassen! Gelukkig bleken dit niet weggepoetste lijm-/stickerresten te zijn, opgelucht dus. Ook wat 'afdrukken' op de voorruit. Afgesproken dat ik ze zelf wegpoets en als dat niet goed zou lukken alsnog via de Volvo-dealer de wagen opnieuw gepoetst wordt.
Nice! Hoe lang heb je hem al? Zelf heb ik altijd de MY23 long range gereden. Hoe vind je de standard range qua actieradius en wat haal je max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
SirLenncelot schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:47:
Het ziet ernaar uit dat ik mijn nieuwe Polestar in september op kan halen bij het nieuwe delivery center in Zwolle. Ik kon ook kiezen voor een lokale Volvo-dealer of aflevering thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:52

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

antonrops schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Het ziet ernaar uit dat ik mijn nieuwe Polestar in september op kan halen bij het nieuwe delivery center in Zwolle. Ik kon ook kiezen voor een lokale Volvo-dealer of aflevering thuis.
Afhalen bij een Polestar center is op zich wel een leuke belevenis. Een lege ruimte met 1 auto erin die dan voor jou is... nice. Normaal was de hand-over altijd in de showroom van de garage (Audi/BMW), wat altjd erg rommelig is. Maar misschien ben ik niet zoveel gewend.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruik
MY2024 PS2 SMSR schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Nice! Hoe lang heb je hem al? Zelf heb ik altijd de MY23 long range gereden. Hoe vind je de standard range qua actieradius en wat haal je max?
Over anderhalf uur heb ik 'm exact één week ;)

Ik kan dus nog niet veel zinnigs zeggen over het verbruik, maar sinds ik 'm volledig heb opgeladen is het verbruik 15,7 kWh/100 over N-wegen en stadcentra. Plus wat sprintjes her en der om 'm uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
Iemand een idee waarom ik in de Polestar Charge app geen Tesla laders kan aanvinken?

App draait op versie 8.19.0, in de Tesla app is de laadkaart netjes gekoppeld volgens het stappenplan, maar tesla laders komen gewoon niet naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d282tkKkOpIutcd7BbBS9-uF160=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GyvSekuEZqhKe7tFkPPCcv7H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPM85 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:19:
Iemand een idee waarom ik in de Polestar Charge app geen Tesla laders kan aanvinken?

App draait op versie 8.19.0, in de Tesla app is de laadkaart netjes gekoppeld volgens het stappenplan, maar tesla laders komen gewoon niet naar voren.

[Afbeelding]
Je moet mbv de Tesla app opladen. De rest loopt via de PolestarCharge app, rekening enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-07 23:19

El Pollo Diablo

3-wieler

2 augustus mag ik een MY24 PS2 Single motor Standard range ophalen in Beesd met plus en pilot pakket in magnesium. Erg veel zin in :)

Ik zal zeker foto's en mijn ervaring in Beesd delen![Afbeelding]
Dat snap ik. Ik rij ook een Polestar uit de flex poule van Athlon, mijn derde al. Regelmatig kijk ik in de poule of er iets leuks tussen staat: een EV met een fatsoenlijk bereik en een trekhaak. Maar die zijn dun gezaaid.
Momenteel staan er een aantal Volvo EX30 met trekhaak in de poule. Maar ja, die hebben wel minder range dan een P2 LRSM.
Na een maand een Volkswagen ID4 uit de poule gehad te hebben ben ik "met hangende pootjes" terug gegaan naar weer Polestar. Ik durf niet zo goed wat anders te proberen want ik ben weer bang dat het tegen valt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

Smurf

Detri

Ik heb bijna dezelfde configuratie in bestelling staan. Alleen long range ipv standard. De caravan zal er ook achter moeten, dus elke km range is meegenomen :). Jouw status is al wat verder zo te zien, bij mij staat er nog "Bestelling ontvangen" en bij aflevering "Juli-augustus 2024".
Hopelijk krijg ik tijdens mn vakantie (vanaf volgende week) bericht wanneer ik hem af mag halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 24-07-2024 17:04 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
Smurf schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:03:
[...]
De caravan zal er ook achter moeten, dus elke km range is meegenomen :).
Die van mij zal de caravan volgend jaar ook moeten trekken. Dat wordt nog een uitdaging qua laden onderweg en op de bestemmingen. Doel is toch wel zoiets als Zuid-Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
El Pollo Diablo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:29:
[...]

Dat snap ik. Ik rij ook een Polestar uit de flex poule van Athlon, mijn derde al. Regelmatig kijk ik in de poule of er iets leuks tussen staat: een EV met een fatsoenlijk bereik en een trekhaak. Maar die zijn dun gezaaid.
Momenteel staan er een aantal Volvo EX30 met trekhaak in de poule. Maar ja, die hebben wel minder range dan een P2 LRSM.
Na een maand een Volkswagen ID4 uit de poule gehad te hebben ben ik "met hangende pootjes" terug gegaan naar weer Polestar. Ik durf niet zo goed wat anders te proberen want ik ben weer bang dat het tegen valt. ;)
Ik heb zelf nog niet in een ID4 gereden maar ik ben benieuwd welke punten je hebt waar je de polestar 2 beter vindt! Rijd zelf nu een goede 2 maanden de P2 en ik ben nogsteeds aangenaam verrast. Afgelopen zondag bijvoorbeeld naar dusseldorf geweest voor coldplay. Op en neer +- 400km en kon op en neer en kom met een 11% accu thuis. Echt een top ding.

Maar ben dus vooral benieuwd waar jij de P2 beter in vindt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15

Wanneer heb je deze besteld? En privé of lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Even over de Google Maps navigatie met de laadstops. Mijn doel is zo lang en ver mogelijk rijden en zo weinig mogelijk stoppen. Boeit niet of de stop dan iets langer duurt, liever dat dan lopen pielen voor 10 minuten laden.

Vandaag kreeg ik aanvankelijk een rit met drie stops, maar door omstandigheden veranderde hij dit naar vier stops met de voorlaatste stop op 30% charge. Goed, denk ik, ik rijd lekker door tot ongeveer 10 a 15%, maar dan doet Google Maps niets zinnig: aangeven dat ik de snelweg af moet om te keren om dan alsnog naar dat specifieke punt te gaan.

Telkens zelf de navigatie moeten afsluiten en opnieuw starten voor een nieuw laadpunt. Kwam uiteindelijk bij een laadpunt dat een Mercedes-garage was waar ik niet eens kon laden, die medewerkers een beetje vreemd staan kijken toen ik daar stond.

Is er hier een methode voor om te kunnen aanduiden tot hoeveel batterijpercentage ik wil rijden en wil laden? Het ding wou bovendien ook nog eens dat ik thuiskwam met 30% lading. Ik heb even de knop 'Laadpunt vervangen" gebruikt, maar dat lijkt ook niet goed te werken als je 20% batterij verder wil gaan rijden.

Heb heel even ABRP opgestart tijdens het rijden, maar ook daar met instelling om zo weinig mogelijk te stoppen, geeft hij aan om bv. 7% te laden bij Ionity om vervolgens door te rijden naar Fastned om daar dan 50% bij te laden. Dat slaat in mijn ogen echt nergens op.

Is er ook een manier om op desktop/mobiel via Google Maps al de laadstops te bekijken op voorhand en/of laadstops zelf te kiezen? Ik kan enkel doorsturen naar de auto, maar geen enkele laadstop zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Flying op 24-07-2024 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-07 23:19

El Pollo Diablo

3-wieler

Rvzoggie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:15:
[...]

Ik heb zelf nog niet in een ID4 gereden maar ik ben benieuwd welke punten je hebt waar je de polestar 2 beter vindt! Rijd zelf nu een goede 2 maanden de P2 en ik ben nogsteeds aangenaam verrast. Afgelopen zondag bijvoorbeeld naar dusseldorf geweest voor coldplay. Op en neer +- 400km en kon op en neer en kom met een 11% accu thuis. Echt een top ding.

Maar ben dus vooral benieuwd waar jij de P2 beter in vindt!
De rijhulpsystemen van Volkswagen vind ik compleet r*k
Laadsnelheid en rijbereik van een P2 zijn beter
Weggedrag van een P2 is veel beter
Navigatie en software in een P2 is heel heel heel veel beter dan van VW
One Pedal Drive in een ID 4 is er eigenlijk niet, en je moet het elke keer opnieuw inschakelen
Uiterlijk en interieur is mooier in een P2, maar dat is smaak.
Stoelen in een P2 zitten beter

Alleen de binnenruimte in een ID4 is groter dan in een P2

In de basis is de ID4 een goede wagen, maar de rijhulpsystemen doen afbreuk aan die auto. In het verleden heb ik een VW Tiguan gereden (een maand of wat) en daar had ik al dezelfde ervaring. Het is in de jaren niet beter geworden.
Dieptepunt is dat de ID een soort van Noodstop maakte op de snelweg bij een invoegstrook van links (uitzonderlijk, ik weet het)

Just my 2 ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 22:06
Flying schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:19:
Even over de Google Maps navigatie met de laadstops. Mijn doel is zo lang en ver mogelijk rijden en zo weinig mogelijk stoppen. Boeit niet of de stop dan iets langer duurt, liever dat dan lopen pielen voor 10 minuten laden.

Vandaag kreeg ik aanvankelijk een rit met drie stops, maar door omstandigheden veranderde hij dit naar vier stops met de voorlaatste stop op 30% charge. Goed, denk ik, ik rijd lekker door tot ongeveer 10 a 15%, maar dan doet Google Maps niets zinnig: aangeven dat ik de snelweg af moet om te keren om dan alsnog naar dat specifieke punt te gaan.

Telkens zelf de navigatie moeten afsluiten en opnieuw starten voor een nieuw laadpunt. Kwam uiteindelijk bij een laadpunt dat een Mercedes-garage was waar ik niet eens kon laden, die medewerkers een beetje vreemd staan kijken toen ik daar stond.

Is er hier een methode voor om te kunnen aanduiden tot hoeveel batterijpercentage ik wil rijden en wil laden? Het ding wou bovendien ook nog eens dat ik thuiskwam met 30% lading. Ik heb even de knop 'Laadpunt vervangen" gebruikt, maar dat lijkt ook niet goed te werken als je 20% batterij verder wil gaan rijden.

Heb heel even ABRP opgestart tijdens het rijden, maar ook daar met instelling om zo weinig mogelijk te stoppen, geeft hij aan om bv. 7% te laden bij Ionity om vervolgens door te rijden naar Fastned om daar dan 50% bij te laden. Dat slaat in mijn ogen echt nergens op.

Is er ook een manier om op desktop/mobiel via Google Maps al de laadstops te bekijken op voorhand en/of laadstops zelf te kiezen? Ik kan enkel doorsturen naar de auto, maar geen enkele laadstop zien.
Het pre plannen werkt best in A better route planner en dan share met google maps.
Het corrigeren van laadstops tijdens de rit is inderdaad een beetje r*k. Je kan dan het best twee vinger drag doen naar verder op je route, dan gaat hij wel andere echte opties bieden. Maar dat is tijdens het rijden niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:52
Kaoh schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:08:
[...]

Het pre plannen werkt best in A better route planner en dan share met google maps.
Het corrigeren van laadstops tijdens de rit is inderdaad een beetje r*k. Je kan dan het best twee vinger drag doen naar verder op je route, dan gaat hij wel andere echte opties bieden. Maar dat is tijdens het rijden niet ideaal.
Ja inderdaad. Ik check vantevoren even of er niets geks bij zit zoals bijv zo’n Mercedes garage en die ga ik dan mer de ‘Vervangen’ knop even aanpassend. Dat werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evrieselaar
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:29
Sinds een week rijd ik ook rond in een Polestar 2, een 2024 LRSM met Plus/Pilot pakket. Het is nog een beetje wennen, maar over het algemeen erg blij met hoe alles werkt en aanvoelt. Wel twee vragen, wellicht hebben jullie advies/ervaring:

- Normaal gesproken komen leaseauto's bij ons bedrijf met all-season banden. Hier zitten echter de michelin primacy 4 op, dus ik heb even navraag gedaan. Dit bleek inderdaad omdat Polestar aangaf geen all-season banden uit te leveren. Ik krijg nu de keuze om het zo te laten en dan naar winterbanden te gaan in de winter of om alsnog te wisselen. Wat is aan te raden? Op zich is het qua range niet verkeerd denk ik om de zomerbanden te hebben. Al vraag ik me af of winterbanden überhaupt nog nodig zijn in het NL klimaat.

- Ik heb voor het bestellen twee proefritten gereden in de polestar. Eentje in de standaard uitvoering op een warme dag, en eentje met de Weavetech stoelen op een (toevallig) minder warme dag. Geen moment helaas bij stilgestaan dat het panoramadak i.c.m. het stoelmateriaal niet de beste combi is. Wel gevraagd of het dak niet ontzettend warm zou worden maar dit zou geen probleem zijn, zeker niet met het voorkoelen van de auto. Helaas merk ik nu al wel dat de stof van de Weavetech stoelen enorm warmte vasthouden, het lijkt alsof je constant met stoelverwarming aan rijdt. Dit zorgt al snel voor een plakkerige rug, zelfs als de airco vol blaast. Om heel eerlijk te zijn had ik dit echt niet verwacht bij een dergelijke auto, en ging ervanuit dat de stof een upgrade zou zijn t.o.v. de standaard stof (en makkelijker schoon te houden etc.). Ligt dit aan mij of is dit ook herkenbaar voor mensen met de Weavetech stoelen? Hoe gaan jullie hier mee om, zijn er tips etc.? Een echte oplossing is er niet vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
evrieselaar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:14:
Sinds een week rijd ik ook rond in een Polestar 2, een 2024 LRSM met Plus/Pilot pakket. Het is nog een beetje wennen, maar over het algemeen erg blij met hoe alles werkt en aanvoelt. Wel twee vragen, wellicht hebben jullie advies/ervaring:

- Normaal gesproken komen leaseauto's bij ons bedrijf met all-season banden. Hier zitten echter de michelin primacy 4 op, dus ik heb even navraag gedaan. Dit bleek inderdaad omdat Polestar aangaf geen all-season banden uit te leveren. Ik krijg nu de keuze om het zo te laten en dan naar winterbanden te gaan in de winter of om alsnog te wisselen. Wat is aan te raden? Op zich is het qua range niet verkeerd denk ik om de zomerbanden te hebben. Al vraag ik me af of winterbanden überhaupt nog nodig zijn in het NL klimaat.

- Ik heb voor het bestellen twee proefritten gereden in de polestar. Eentje in de standaard uitvoering op een warme dag, en eentje met de Weavetech stoelen op een (toevallig) minder warme dag. Geen moment helaas bij stilgestaan dat het panoramadak i.c.m. het stoelmateriaal niet de beste combi is. Wel gevraagd of het dak niet ontzettend warm zou worden maar dit zou geen probleem zijn, zeker niet met het voorkoelen van de auto. Helaas merk ik nu al wel dat de stof van de Weavetech stoelen enorm warmte vasthouden, het lijkt alsof je constant met stoelverwarming aan rijdt. Dit zorgt al snel voor een plakkerige rug, zelfs als de airco vol blaast. Om heel eerlijk te zijn had ik dit echt niet verwacht bij een dergelijke auto, en ging ervanuit dat de stof een upgrade zou zijn t.o.v. de standaard stof (en makkelijker schoon te houden etc.). Ligt dit aan mij of is dit ook herkenbaar voor mensen met de Weavetech stoelen? Hoe gaan jullie hier mee om, zijn er tips etc.? Een echte oplossing is er niet vrees ik.
Mijn my24 staat ook op de michelins. Top banden. Ik verwissel ze gewoon in de winter naar winterbanden. Vind ik het fijnste idee en geloof minder in een tussenoplossing.

Wat betreft de stoelen, het panorama dak laadt in mijn optiek weinig warmte door. En ja, de stoelen worden warm maar dat is in elke auto in mijn beleving. Vorige auto had leren stoelen….. je fikt gewoon weg in de zomer. Heeft in mijn optiek niet met de stoel zelf te maken.

Ik zet mijn auto 90% van de tijd in een garage, misschien heb ik er dan ook minder last van. Dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 15:48
Na een tijdje te koop te hebben gestaan is mijn PS2 LRDM MY 2021 Performance verkocht geraakt. Hij zal over enkele weken richting Nederland vertrekken voor een tweede leven.

Nu vroeg ik mij juist nog af welke stappen ik moest ondernemen om de wagen technisch gezien volledig over te zetten.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat ik mijn google accounts best even verwijder, en dat alle aanwezige apps dan ook automatisch uitgelogd zijn, maar wat:
  • Login op de Polestar website, hoe krijg ik de wagen in account van de koper?
  • Het lopende internet abonnement, ik weet nog dat ik destijds zeer uitgebreid moest aantonen dat ik geen robot was, en dat het abonnement dus eigenlijk ook gewoon op mijn naam staat?
  • Andere zaken om rekening mee te houden?
Mijn excuses als dat hierboven al eens ergens beschreven stond, maar ik vind het zelf niet meteen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Niel1991 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:30:
Na een tijdje te koop te hebben gestaan is mijn PS2 LRDM MY 2021 Performance verkocht geraakt. Hij zal over enkele weken richting Nederland vertrekken voor een tweede leven.

Nu vroeg ik mij juist nog af welke stappen ik moest ondernemen om de wagen technisch gezien volledig over te zetten.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat ik mijn google accounts best even verwijder, en dat alle aanwezige apps dan ook automatisch uitgelogd zijn, maar wat:
  • Het lopende internet abonnement, ik weet nog dat ik destijds zeer uitgebreid moest aantonen dat ik geen robot was, en dat het abonnement dus eigenlijk ook gewoon op mijn naam staat?
Mijn excuses als dat hierboven al eens ergens beschreven stond, maar ik vind het zelf niet meteen terug.
Ik weet niet hoe het bij Polestar zit (eigenlijk wel gezien de wat gebrekkige software ontwikkeling) maar dat is niet bij iedere fabrikant een goed uitgewerkt verhaal. Zo heb ik tot maanden nadat ik mijn lease VW T-Roc had ingeleverd nog kunnen zien dat hij netjes ergens in Amsterdam geparkeerd stond. Ondanks dat ik mijn VW-account verwijderd had. De app bleef gewoon werken....
Ik zou hierover eens met Polestar Support contact opnemen.
The obvious is natuurlijk telefoons en accounts ontkoppelen in de auto en de auto een 'terug naar fabrieksinstellingen" geven, maar alles waat aan cloud-zijde is gekoppeld aan je account, dat is minder vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 23:08
Niel1991 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:30:

Ik weet niet of het ondertussen zelf kan, maar ik zou sowieso de Volvo dealer een complete reset laten doen. Dan weet je zeker dat er niks is achter gebleven. Maar misschien kan dat tegenwoordig ook zelf hoor.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BV55
  • Laatst online: 23-01 09:19
JPM85 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:19:

[Afbeelding]
Heb ook even gekeken en om Tesla aan te vinken moet je de 200 kW aanduiding aanklikken die bij Greenflux opkomt. Is wel meer dat de Tesla pop-up op een iets afwijkende locatie staat. Meestal kijk ik naar de kW aanduiding: 200 of 390 kW is vaak Tesla. In het buitenland (Scandinavie) kom je ook 390 kW chargers tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door BV55 op 25-07-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25
Volgens mij zijn ze bij Polestar vooral gewend om zaken te doen met leasemaatschappijen en minder met particulieren die al een auto hebben om in te ruilen. Ook het aantal berichten in dit topic van Polestar bestuurders die aangeven dat het een leaseauto betreft bevestigd dat beeld ;)

Maar ik ben dus zo'n particulier met huidige auto. Daarbij twijfel ik tussen een nieuwe of tweedehandse, waarbij de pluspunten van een nieuwe uiteraard zijn:
+ Single motor standard range van MY2024/25 lijkt net zo ver te komen dan een SMLR van 2022, maar is dan nieuw en RWD
+ SEPP subsidie op het basis model (met een kleurtje of 1 optie zoals Pilot, geen combinatie)
Maar helaas ook:
- Geen pluspakket mogelijk icm SEPP, dus ipv €3000 voor dit pakket zijn de effectieve kosten €6000, maar bij Polestar proberen ze al "mee te denken" om dit deels op te vangen.
- Nog steeds duurder (per maand, afschrijving meegerekend) dan een tweedehandse van 2022 die Pilot en Plus heeft.

Dus twijfel, twijfel :) En dan helpt het niet dat ik m'n huidige auto wil inruilen. Bij Polestar hebben ze nu een bod gedaan (via online foto's aanleveren) dat zo'n €3000 lager ligt dan het minimum wat ik wil hebben (en wat ANWB/andere dealers aangeven), en zelfs tot zo'n €4500 minder als de merkdealer (Peugeot) van de auto op een andere Peugeot biedt. Polestar gebruikt een online handelsplatform om toch maar iets te bieden aan een particulier lijkt het. Nu snap ik dat inruilprijzen een groot spelletje is met de marge, maar toch. Ik kan de auto zelf proberen te verkopen, maar dan vind ik het weer lastig dat ik de auto nog minimaal 2 maanden nodig heb en dan nog geen zekerheid heb over de uiteindelijke prijs. Iemand ervaring hiermee, tips?

En zijn er toevallig eigenaren hier -die wellicht ook redelijk lang (1.95m) zijn- die niet het pluspakket hebben, en dus de normale stoelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
RobbertC schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:46:
En zijn er toevallig eigenaren hier -die wellicht ook redelijk lang (1.95m) zijn- die niet het pluspakket hebben, en dus de normale stoelen? :)
Ja hier met 1.90 meter en ik vind de standaard stoelen wel tegenvallen. (eerst dacht ik zelfs er rugpijn van te krijgen maar dat was toch iets anders). De zitting voelt gewoon te kort en ik heb echt het gevoel een stuk ondersteuning te missen. De stoelen uit het pluspakket die mijn testrit uiteraard had bevielen echt beter. Geen idee of die daadwerkelijk groter zijn maar ze zaten wel flink beter.
Volgens mij zijn ze bij Polestar vooral gewend om zaken te doen met leasemaatschappijen en minder met particulieren die al een auto hebben om in te ruilen. Ook het aantal berichten in dit topic van Polestar bestuurders die aangeven dat het een leaseauto betreft bevestigd dat beeld ;)
Offtopic, dat had een familid jaren gelden met Tesla. "Nee meneer, deze auto kunt u niet kopen, deze moet u leasen..."
En dan helpt het niet dat ik m'n huidige auto wil inruilen.
Inruilen is zelden een financieel gunstig verhaal. Het is vooral gemakkelijk. Als je twijfelt over prijs zou ik niet inruilen en de auto zelf verkopen via marktplaats. Ja dat is meer gedoe dan achterlaten bij de dealer, maar je hebt ook makkelijk geld verdiend. De markt is momenteel goed voor tweedehands verkoop 🙂

Edit: al heb ik zelf alleen maar ervaring met de verkoop van auto's onder de 10k. Kan zijn dat de markt daarboven anders is voor 2e hands...

[ Voor 21% gewijzigd door SirLenncelot op 25-07-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
SirLenncelot schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Ja hier met 1.90 meter en ik vind de standaard stoelen wel tegenvallen. (eerst dacht ik zelfs er rugpijn van te krijgen maar dat was toch iets anders). De zitting voelt gewoon te kort en ik heb echt het gevoel een stuk ondersteuning te missen. De stoelen uit het pluspakket die mijn testrit uiteraard had bevielen echt beter. Geen idee of die daadwerkelijk groter zijn maar ze zaten wel flink beter.
Daar was ik al bang voor. In m'n Peugeot heb ik ook de ge-upgrade stoelen die je een stukje kan uitschuiven, en dat was voor mij erg fijn tegenover de normale stoelen. Dat wordt dus het Plus-pakket om dat te hebben.
Inruilen is zelden een financieel gunstig verhaal. Het is vooral gemakkelijk. Als je twijfelt over prijs zou ik niet inruilen en de auto zelf verkopen via marktplaats. Ja dat is meer gedoe dan achterlaten bij de dealer, maar je hebt ook makkelijk geld verdiend. De markt is momenteel goed voor tweedehands verkoop 🙂

Edit: al heb ik zelf alleen maar ervaring met de verkoop van auto's onder de 10k. Kan zijn dat de markt daarboven anders is voor 2e hands...
Als ik nu op Marktplaats kijk dan zie ik eigenlijk maar weinig tot geen particuliere verkopers meer. En met websites zoals wijkopenautos.nl etc weet ik dat ze uiteindelijk bij het inleveren nog wat extra schade op je auto zien om de prijs weer omlaag te krijgen. Dat houdt me een beetje tegen om het zelf te proberen, maar misschien moet ik het ook maar gewoon proberen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ

Maar ik ben dus zo'n particulier met huidige auto. Daarbij twijfel ik tussen een nieuwe of tweedehandse, waarbij de pluspunten van een nieuwe uiteraard zijn:
+ Single motor standard range van MY2024/25 lijkt net zo ver te komen dan een SMLR van 2022, maar is dan nieuw en RWD
+ SEPP subsidie op het basis model (met een kleurtje of 1 optie zoals Pilot, geen combinatie)
Maar helaas ook:
- Geen pluspakket mogelijk icm SEPP, dus ipv €3000 voor dit pakket zijn de effectieve kosten €6000, maar bij Polestar proberen ze al "mee te denken" om dit deels op te vangen.
- Nog steeds duurder (per maand, afschrijving meegerekend) dan een tweedehandse van 2022 die Pilot en Plus heeft.

Dus twijfel, twijfel :) En dan helpt het niet dat ik m'n huidige auto wil inruilen. Bij Polestar hebben ze nu een bod gedaan (via online foto's aanleveren) dat zo'n €3000 lager ligt dan het minimum wat ik wil hebben (en wat ANWB/andere dealers aangeven), en zelfs tot zo'n €4500 minder als de merkdealer (Peugeot) van de auto op een andere Peugeot biedt. Polestar gebruikt een online handelsplatform om toch maar iets te bieden aan een particulier lijkt het. Nu snap ik dat inruilprijzen een groot spelletje is met de marge, maar toch. Ik kan de auto zelf proberen te verkopen, maar dan vind ik het weer lastig dat ik de auto nog minimaal 2 maanden nodig heb en dan nog geen zekerheid heb over de uiteindelijke prijs. Iemand ervaring hiermee, tips?

Ik zou denk ik toch voor een nieuwe gaan. De nieuwe aandrijving is echt een stuk beter qua efficiëntie wat je zelf ook al aangaf. Ook achterwielaandrijving rijdt fijner.
Maar voor de subsidie kun je toch geen enkele optie of pakket meer aankruisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
JTHZZ schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:52:
[...]

Ik zou denk ik toch voor een nieuwe gaan. De nieuwe aandrijving is echt een stuk beter qua efficiëntie wat je zelf ook al aangaf. Ook achterwielaandrijving rijdt fijner.
Maar voor de subsidie kun je toch geen enkele optie of pakket meer aankruisen?
Jawel, want €1.300 afleverkosten en €200 voor de laadkabel gaan van de fiscale waarde af, waardoor de basisprijs €43.350 is, zodat je of een kleurtje of een pakket als Pilot/Climate/Harman Kardon speakers (maar dus niet en, of een plus pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
MR. RHS schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:41:
[...]

Wanneer heb je deze besteld? En privé of lease?
Ik heb de P2 in juni besteld en mag hem volgende week ophalen. Betreft een lease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
RobbertC schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:47:
[...]
Jawel, want €1.300 afleverkosten en €200 voor de laadkabel gaan van de fiscale waarde af, waardoor de basisprijs €43.350 is, zodat je of een kleurtje of een pakket als Pilot/Climate/Harman Kardon speakers (maar dus niet en, of een plus pakket).
Zelf heb ik voor een MY24 gekozen met plus en pilot pakket. Als je nu kijkt naar de pakketten komt die toch flink duurder uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Flying schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:19:
Ik zou beginnen met in Google Maps het aantal laadproviders uit te zetten. Zelf heb ik alleen Ionity en Tesla aanstaan. Met die combi kan ik in grote delen van Europa bijna overal binnen 50km wel terecht. Wat maakt dat mijn laadstops bijna altijd rond de 10% uitkomt. Lager gaat GMaps niet en is ook niet te veranderen momenteel. Wel hebben ze sinds kort de mogelijkheid om de aankomst % aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:15
MY2024 PS2 SMSR schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 00:42:
[...]

Ik heb de P2 in juni besteld en mag hem volgende week ophalen. Betreft een lease :)
Dit blijft surrealistisch, eind mei hetzelfde besteld en geannuleerd door Ayvens met de boodschap prijslijst verhoging en succes ermee. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
MR. RHS schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Dit blijft surrealistisch, eind mei hetzelfde besteld en geannuleerd door Ayvens met de boodschap prijslijst verhoging en succes ermee. ;w
‘Fijn’ om te horen dat Leaseplan na de overname door ALD nog steeds zo’n faalbedrijf is. Was dit een nieuwe configuratie of een auto uit voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY2024 PS2 SMSR
MR. RHS schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Dat is balen zeg.. Ik zie hier slechte verhalen over ALD. Kenteken staat al klaar dus hopelijk komt het vast goed en heb ik hem 2 augustus :)

[ Voor 5% gewijzigd door MY2024 PS2 SMSR op 26-07-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BV55
  • Laatst online: 23-01 09:19
mcsluis schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Ik rij nu sinds december 2020 PS2. Eerst als leaseauto de launch edition en nu sinds januari prive PS 2 LRDM op 19 inch banden. Gekozen voor 19 inch in de verwachting dat deze wat stiller zouden zijn maar vind het nog tegenvallen. Overweeg nu om extra geluidsisolatie aan te laten brengen in de voorwielkasten en in de kofferbak. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evrieselaar
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:29
Rvzoggie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Mijn my24 staat ook op de michelins. Top banden. Ik verwissel ze gewoon in de winter naar winterbanden. Vind ik het fijnste idee en geloof minder in een tussenoplossing.

Wat betreft de stoelen, het panorama dak laadt in mijn optiek weinig warmte door. En ja, de stoelen worden warm maar dat is in elke auto in mijn beleving. Vorige auto had leren stoelen….. je fikt gewoon weg in de zomer. Heeft in mijn optiek niet met de stoel zelf te maken.

Ik zet mijn auto 90% van de tijd in een garage, misschien heb ik er dan ook minder last van. Dat kan ook.
Thanks voor de reply, ik heb idd doorgegeven bij de zomerbanden te blijven en te wisselen in de winter ipv allseasons.

Dus in jouw beleving zijn de weavetech stoelen niet extra warmte vasthoudend? Dat is goed om te horen in ieder geval, hopelijk ga ik er niet te veel last van hebben! Nog mensen met andere ervaringen/tips?
Pagina: 1 ... 184 ... 213 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.