Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:07
Ik had via de LM een Polestar 2 MY2024 LRSM met plus en pilot pack besteld in Midnight Blue. Stond al een tijdje in bestelling bij dealer. LM gebeld, die me vertelde zelf Polestar te bellen. Daar werd mijn order opgezocht en ze gaf aan dat deze niet meer leverbaar was en geannuleerd zou worden. Balen natuurlijk...

Krijg ik gisteren een mailtje dat de auto in september wordt geleverd :D

Ben benieuwd of ik de nieuwe of de oude variant krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:20
yeehaw schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:21:
Ik had via de LM een Polestar 2 MY2024 LRSM met plus en pilot pack besteld in Midnight Blue. Stond al een tijdje in bestelling bij dealer. LM gebeld, die me vertelde zelf Polestar te bellen. Daar werd mijn order opgezocht en ze gaf aan dat deze niet meer leverbaar was en geannuleerd zou worden. Balen natuurlijk...

Wow, goed nieuws! Gefeliciteerd. Welke LM is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Alphabet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:20
Bijzonder, Leaseplan aka Ayvens wist hoe snel ze van de order af moesten komen en deze geannuleerd. Vind de gang van zaken wel bijzonder, toch even een berichtje richting de fleetmanager gestuurd van bovenstaande casus. Heb namelijk ook liever een LRSM met Plus & Pilot ipv een SRSM met minder opties |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-10 16:26

Stimulate14

⭐⭐⭐

yeehaw schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:21:

Mazzelpik, het is je gegund :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

MR. RHS schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Bijzonder, Leaseplan aka Ayvens wist hoe snel ze van de order af moesten komen en deze geannuleerd. Vind de gang van zaken wel bijzonder, toch even een berichtje richting de fleetmanager gestuurd van bovenstaande casus. Heb namelijk ook liever een LRSM met Plus & Pilot ipv een SRSM met minder opties |:(
Ja hier ook, zelfde bootje. Beetje jammer, maar het zal wel ergens in de voorwaarden staan bij alle partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:47
Lumics schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:05:
Vandaag is mijn p2 sm my24 naar de dealer geweest voor flinke vibraties bij optrekken. Conclusie nieuwe aandrijf assen en uitlijnen. Polestar gaf dit gelijk als oplossing. Lijkt dus een bekend probleem. Ik had een ex40 als vervanging mee. Die vibrerende ook wel een beetje tijdens het optrekken maar toch een stuk minder. De beste feature aan de ex40 was dat de koffiemok in de houder paste. Nu de p2 weer terug en wachten op de montage.
Waren dat trillingen bij flink optrekken? bij mij voel ik het vanaf 65/70 tot 100+ en hier SM LR 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Zojuist mijn P2 voorzien van de P3.1.9 software update, maar zodra ie klaar was kreeg ik de SOS ecall melding die aangeeft dat er service vereist is. Nooit eerder gezien, iemand bekend mee?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdejonge2
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-08 20:08
Mijn recent geleverde PS2 DMLR draait qua software nog op 2.14.4 en geeft aan nog up-to-date te zijn.

Wanneer volgt een melding voor versie 3 of is dit slechts op bepaalde jaargangen/modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Misschien was het toeval, maar m’n achterklep ging niet meer open na 3.1.9. Hij klikte wel van het slot, maar opende niet. Met de hand helemaal geopend en daarna met de knop in de klep weer gesloten. Lijkt nu weer normaal te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-10 18:08
Jdejonge2 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:26:
Mijn recent geleverde PS2 DMLR draait qua software nog op 2.14.4 en geeft aan nog up-to-date te zijn.

Wanneer volgt een melding voor versie 3 of is dit slechts op bepaalde jaargangen/modellen?
Dit is voor alle modellen en jaargangen, niet iedereen krijgt de melding tegelijk.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Edit: spuit elf :X

[ Voor 95% gewijzigd door Sealnova op 12-07-2024 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
Sealnova schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:48:
Blijkbaar kan je nu (eindelijk) in de app ook het laadlimiet instellen! [Afbeelding]
Oud nieuws ;) Pixeltje in "Het grote Polestar 2 Topic"

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:18
eLScha schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Weet je zeker dat de boem uit de auto kwam en niet de paal? Ik heb dit dik 3 jaar geleden ook gehad. Toen was de onboard charger van de Polestar kapot. Hij maakte elke laadpaal stuk.
Heb de wagen terug en de onboard charger is binnen de garantie vervangen. Ze kunnen me niet precies zeggen wat de oorzaak was, mogelijks de laadpaal.

In ieder geval ga ik die publieke laadpaal vermijden. Ik was de eerste die de paal gebruikte en daarna is die offline gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Li1quid schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Heb de wagen terug en de onboard charger is binnen de garantie vervangen. Ze kunnen me niet precies zeggen wat de oorzaak was, mogelijks de laadpaal.

In ieder geval ga ik die publieke laadpaal vermijden. Ik was de eerste die de paal gebruikte en daarna is die offline gegaan.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad zo'n 2 jaar geleden. Toen mijn P2 nog maar op 2 fasen wilde laden en dat pas na enkele pogingen, stopte mijn Zappi er helemaal mee. Beiden zijn toen onder garantie gerepareerd. Ik acht de kans groot dat de fout bij de OBC van de P2 begonnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Update naar 3.1.9 gedaan. Auto stopte daarna met laden waardoor ik niet met 90% maar met 45% wegreed. Geen ramp maar misschien een goede heads-up voor anderen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gertjan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-10 14:18
Petertje750 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Waren dat trillingen bij flink optrekken? bij mij voel ik het vanaf 65/70 tot 100+ en hier SM LR 2024
Hallo mede Polestar forumgangers! Heerlijk om de afgelopen maand hier al door het topic te kunnen struinen en inmiddels sinds een week de gelukkige eigenaar van een LRSM Plus & Pilot MY24. :)

Hierbij dan ook mijn eerste bijdrage, en idd bij de snelheden die jij vermeldt voel ik ook een lichte trilling (m’n gevoel zegt rechtsachter). Nu heb ik hem nog niet echt op z’n staart getrapt (inrijden zit er nog een beetje in ;) ), maar bij het oprijden van een snelweg oid is het dus al te voelen… Benieuwd of dat dan al bij een nieuwe auto kan voorkomen? Heb er hier al vaker mensen over zien schrijven, maar doen die trillingen zich dan al meteen voor?

Groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-10 13:02
_gertjan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Hallo mede Polestar forumgangers! Heerlijk om de afgelopen maand hier al door het topic te kunnen struinen en inmiddels sinds een week de gelukkige eigenaar van een LRSM Plus & Pilot MY24. :)

Hierbij dan ook mijn eerste bijdrage, en idd bij de snelheden die jij vermeldt voel ik ook een lichte trilling (m’n gevoel zegt rechtsachter). Nu heb ik hem nog niet echt op z’n staart getrapt (inrijden zit er nog een beetje in ;) ), maar bij het oprijden van een snelweg oid is het dus al te voelen… Benieuwd of dat dan al bij een nieuwe auto kan voorkomen? Heb er hier al vaker mensen over zien schrijven, maar doen die trillingen zich dan al meteen voor?

Groet!
Het is misschien heel erg, maar ik heb sinds mei de LRSM. Echt super blij mee. Alleen heb het idee dat die trilling ook bij de bouw van de auto hoort. Veel mensen hebben het vervangen en hebben het dan nogsteeds. Ik weet niet hoe hevig het is maar bij mij is het enkel als ik hem stevig op zijn staart trap.

Ik leef ermee tenzij het echt altijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35
In mijn my21 is dat echt een onbekend iets, de auto is super strak op elke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 18:34
Moet zeggen dat mijn MY21 ook licht trilt als je vol optrek (LRDM). Tevens als je afremt en regenereert, dan wil de auto bij een wat hoger batterijpercentage (>80%) echt wel schokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:09
Petertje750 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Klopt! Bij van 0-100 rond de 70 tot aan de 90. En als je bijv 70 rijdt en vol intrapt, dan schudt de hele koets.

En de monteur had met een andere p2 gereden en deze had het niet. Polestar adviseerde gelijk de aandrijfassen te vervangen, lijkt dus bij hen een bekend probleem te zijn. De c40 die ik tijdelijk mee had, gaf ook trillingen en vibraties, maar toch wel een stuk minder.

Dit is mijn 9e dealer nieuwe auto, uiteenlopend van benzine tot diesel. Van sedan tot suv, maar dit heb ik nog nooit eerder zo ervaren. Wellicht electrisch eigen, maar voor 60k verwacht ik dit toch echt niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Lumics op 13-07-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10 09:47
Wie o wie is er bekend met rammeltjes en ratels in het interieur? LRSM met panoramadak. Hoor constant van ik vermoed boven de achterste hoofdsteunen uit het dak daar geratel en getik. Eerst alleen bij oneffen wegen maar nu ook op strak asfalt. Helaas pas een afspraakje bij de garage na mijn vakantie kunnen maken, maar als iemand een tip of fix heeft... Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robintrackr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 15:24
Hardleers schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:01:
Wie o wie is er bekend met rammeltjes en ratels in het interieur? LRSM met panoramadak. Hoor constant van ik vermoed boven de achterste hoofdsteunen uit het dak daar geratel en getik. Eerst alleen bij oneffen wegen maar nu ook op strak asfalt. Helaas pas een afspraakje bij de garage na mijn vakantie kunnen maken, maar als iemand een tip of fix heeft... Graag!
Als in, boven de hemelbekleding vandaan? Is dat niet ongeveer de plek van de scharnieren? Heb je al eens gecheckt of er ergens speling zit als de achterklep open is? Ik heb wel rammeltjes gehad in het dashboard, dat bleek te ontstaan als een van de ventilatieroostertjes in een bepaalde richting wees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 15:06
Ik dacht zelf altijd bij mijn gordel iets te horen bij mijn linkeroor. Blijkt het plastic om de stuurstang, of hoe die stang die tussen stuur en schermt-achter-stuur ook maar heet. Ik trek m dan wat tegen het stuur aan en dan is het weer een weekje goed, afhankelijk of t weer losrammelt.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hardleers schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:01:
Heb je de laadkabel in de kofferbak liggen? Die hoor ik soms rammelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend de ultieme verbruikstest gedaan met de P2. Rit naar Zuid Frankrijk. Het rijden en laden (via Tesla SC’s) viel me heel erg mee, al miste ik wel de rust van gewoon cruisen omdat ik te veel bezig was met de volgende stop uitzoeken in combinatie met verkeersdrukte. Verbruik viel me erg tegen:
- 770km vertrek 13C aankomst 25C snelweg continu 110 gereden: 22.7kWh ;(
- 310km vertrek 15C aankomst 26C combi snelweg en 2 uur lang binnendoor 50/70km/u: 19.7kWh

Ik wist dat ik echt de meest onzuinige P2 op de planeet heb maar had wel verwacht op 770km rond de 20 te eindigen. Nu was het op zich geen groot probleem maar kwam een paar keer onder de 10% range uit bij de volgende Tesla SC waardoor ik 2 korte stops extra heb gemaakt om wat bij te laden. Volgens mij komt een M3 dan steeds rond de 15-20% aan om weer door naar de 80 te gaan.

Voordeel is wel dat het heel relaxt rijden is in de bergen met dit vermogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
Aghanim schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:06:
Afgelopen weekend de ultieme verbruikstest gedaan met de P2. Rit naar Zuid Frankrijk. Het rijden en laden (via Tesla SC’s) viel me heel erg mee, al miste ik wel de rust van gewoon cruisen omdat ik te veel bezig was met de volgende stop uitzoeken in combinatie met verkeersdrukte. Verbruik viel me erg tegen:
- 310km vertrek 15C aankomst 26C combi snelweg en 2 uur lang binnendoor 50/70km/u: 19.7kWh

Ik wist dat ik echt de meest onzuinige P2 op de planeet heb maar had wel verwacht op 770km rond de 20 te eindigen. Nu was het op zich geen groot probleem maar kwam een paar keer onder de 10% range uit bij de volgende Tesla SC waardoor ik 2 korte stops extra heb gemaakt om wat bij te laden. Volgens mij komt een M3 dan steeds rond de 15-20% aan om weer door naar de 80 te gaan.

Ach ja, wij hebben 't maar zwaar met onze onzuinige P2's. Gelukkig zijn ze wel 't mooiste in onze uitvoering ;-) Blijft toch een avontuur zulke tripjes. Heb nu al zin onze zomervakantie trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:12
Zonet wou ik nog eens mijn DK in orde brengen, was paar app updates geleden ontkoppeld geraakt, met vakantie in zicht leek het mij wel handig om dit weer te hebben.

Nu heb ik 2 polestar accounts: 1 werk (leasebak, deze account is aan bestelling gekoppeld) en 1 privé waar ik mee ben ingelogd in de wagen (Google maps, spotify accounts etc gekoppeld).

Het koppelen van de “functies op afstand” en DK lukt niet als ik in de app ben ingelogd met m’n privé account, welke ook in de auto gebruikt wordt.
Met m’n werk e-mail in de app lukt het wel.

Ik dacht dat dit vroeger niet het geval was, nog iemand met deze setup die eventueel een verklaring kan geven?

Het is meer “voor de weet” want alles werkt weer, vraag me alleen af of dit de oorzaak is waarom de DK er plots mee gestopt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:08

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

k-jah schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:00:
Zonet wou ik nog eens mijn DK in orde brengen, was paar app updates geleden ontkoppeld geraakt, met vakantie in zicht leek het mij wel handig om dit weer te hebben.

Nu heb ik 2 polestar accounts: 1 werk (leasebak, deze account is aan bestelling gekoppeld) en 1 privé waar ik mee ben ingelogd in de wagen (Google maps, spotify accounts etc gekoppeld).

Het koppelen van de “functies op afstand” en DK lukt niet als ik in de app ben ingelogd met m’n privé account, welke ook in de auto gebruikt wordt.
Met m’n werk e-mail in de app lukt het wel.

Ik dacht dat dit vroeger niet het geval was, nog iemand met deze setup die eventueel een verklaring kan geven?

Het is meer “voor de weet” want alles werkt weer, vraag me alleen af of dit de oorzaak is waarom de DK er plots mee gestopt is.
Ik heb een werkaccount (zakelijk email), gekoppeld aan de bestelling, de polestar site en de app.
Op de wagen heb ik een apart google account (prive email) net als jij. Dit is geen Polestar account.

Ik denk dat dat voor de meeste van ons geldt die een lease wagen heeft. Volgens mij kan je wagen maar aan 1 Polestar account gekoppeld zijn. Je kan dit ook checken door op de Polestar site in te loggen en te zien of je bij beide accounts dezelfde wagen hebt. Ik denk niet dat dit kan, of ooit kon.

Wel heb ik tegenwoordig dat ik om de haverklap moet inloggen in de app. En aangezien mijn werk email hieraan gekoppeld is en er tegenwoordig 2-weg verificatie aan hangt lukt me dat in mijn vrije tijd niet. :-(

Ik heb geprobeerd om via de Polestar site mijn email adres te wijzigen, maar die komt steeds terug met een error. Zou wel handiger zijn om 1 email te hebben inderdaad.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Paku schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb een werkaccount (zakelijk email), gekoppeld aan de bestelling, de polestar site en de app.
Op de wagen heb ik een apart google account (prive email) net als jij. Dit is geen Polestar account.

Ik denk dat dat voor de meeste van ons geldt die een lease wagen heeft. Volgens mij kan je wagen maar aan 1 Polestar account gekoppeld zijn. Je kan dit ook checken door op de Polestar site in te loggen en te zien of je bij beide accounts dezelfde wagen hebt. Ik denk niet dat dit kan, of ooit kon.

Wel heb ik tegenwoordig dat ik om de haverklap moet inloggen in de app. En aangezien mijn werk email hieraan gekoppeld is en er tegenwoordig 2-weg verificatie aan hangt lukt me dat in mijn vrije tijd niet. :-(

Ik heb geprobeerd om via de Polestar site mijn email adres te wijzigen, maar die komt steeds terug met een error. Zou wel handiger zijn om 1 email te hebben inderdaad.
Ok, dan zal ik met het verkeerd herinneren en altijd al met m’n werk mail ingelogd zijn in de app :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-10 14:30

Je hebt het over je "minst" zuinige van de P2 uitvoeringen, en ik geloof je direct. (welke heb je??)

Niet alleen omdat je het zélf het beste kan weten, maar meer omdat ik met mijn LRDM Launchmodel én extra power upgrade, duidelijk betere scores haal.

Cruise ik door Duitsland met deze temperaturen (snelweg probeer ik 100 te rijden, maar afhankelijk van overig verkeer..) zit ik op ~18 kWh/100km. (met wat 80km Duitse wegen makkelijk ~16kWh/100).

Ja ik weet dat er zuiniger auto's zijn... maar NIET in deze klasse en dan bedoel ik:

-Pérmanente! AWD (vergeet niet dat Tesla's 2+2 zijn..) *O*

-Het is een Cross-over...(oog wil óók wat.. :9 ) en ja, dat vraagt extra verbruik, kijk/vergelijkbaar met model Y,

-De wielen hebben een minimale 19" maat, en niét bepaalt smalletjes (oog wil nog/steeds meer? :9 :9 )

-Het verbruik dat je ziet is redelijk dícht bij wat je gaat laden... en dat is bij xxx merken meestal niet het geval.

En als laatste.... "ze" zeggen altijd dat het niet om het uíterlijk gaat maar het innerlijke...

wel, in dít geval dus NIET... O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Je hebt het over je "minst" zuinige van de P2 uitvoeringen, en ik geloof je direct. (welke heb je??)
Ik dacht dat ik en @Aghanim allebei de Launch edition met performance pack hadden en bijbehorende velgen. Daar kun je niet zuinig mee rijden O-) Volgens mij hadden we eerder al geconcludeerd (jaartje of wat gelden) in dit topic, dat die velgen ook echt niet helpen. En wat jij zegt, die AWD ook niet natuurlijk. AWD doet nog de grootste duit in het zakje denk ik, qua range-verlies. Dat zie ik nu ook bij veel configurators van andere autos die ik probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
Robintrackr schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:13:
[...]

Als in, boven de hemelbekleding vandaan? Is dat niet ongeveer de plek van de scharnieren? Heb je al eens gecheckt of er ergens speling zit als de achterklep open is? Ik heb wel rammeltjes gehad in het dashboard, dat bleek te ontstaan als een van de ventilatieroostertjes in een bepaalde richting wees.
Hmmm, meer de plek waar het panoramaglas op het frame lijkt te zitten. Of ongeveer ter hoogte van de antenne, ik vermoed eerder een kabeltje die daarnaartoe loopt. Ik zal checken of er speling is met de achterklep, maar vermoed van niet. Verder alles daar gehad. Hoedenplank erop, eraf, stoelen omhoog, omlaag, riemen los/vast, etc.
kramon schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:47:
Ik dacht zelf altijd bij mijn gordel iets te horen bij mijn linkeroor. Blijkt het plastic om de stuurstang, of hoe die stang die tussen stuur en schermt-achter-stuur ook maar heet. Ik trek m dan wat tegen het stuur aan en dan is het weer een weekje goed, afhankelijk of t weer losrammelt.
Valt me op dat er veel rammeltjes zijn bij deze auto's, zonde van een anders zo stille ervaring, en niet echt iets wat ik verwacht had...
SirLenncelot schreef op zondag 14 juli 2024 @ 22:58:
[...]

Heb je de laadkabel in de kofferbak liggen? Die hoor ik soms rammelen.
Nope, ligt in de frunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-10 11:44
[...]

Via Polestar support is het e-mailadres wel aan te passen.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[...]
Ik heb dat opgelost door mijn privé polestar account te verwijderen en daarna het mailadres van het zakelijke account aan te passen. Ging toen best soepel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:48
kramon schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Ik dacht dat ik en @Aghanim allebei de Launch edition met performance pack hadden en bijbehorende velgen. Daar kun je niet zuinig mee rijden O-) Volgens mij hadden we eerder al geconcludeerd (jaartje of wat gelden) in dit topic, dat die velgen ook echt niet helpen. En wat jij zegt, die AWD ook niet natuurlijk. AWD doet nog de grootste duit in het zakje denk ik, qua range-verlies. Dat zie ik nu ook bij veel configurators van andere autos die ik probeer.
Klopt. Ik heb net een rit van 620km gehad met voornamelijk 115-120km/u en stukken 130. Verbruik 18.9kWh/100km. Gewoon met een launch edition. De MY24 zou hier nog wel 20% af moeten kunnen halen, helemaal met een single motor. Laadplanning met Google maps en het wordt nooit spannend. @Aghanim heeft sinds het begin een speciale versie met een open remparachute erachter.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 15-07-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:39:
[...]

Klopt. Ik heb net een rit van 620km gehad met voornamelijk 115-120km/u en stukken 130. Verbruik 18.9kWh/100km. Gewoon met een launch edition. De MY24 zou hier nog wel 20% af moeten kunnen halen, helemaal met een single motor. Laadplanning met Google maps en het wordt nooit spannend. @Aghanim heeft sinds het begin een speciale versie met een open remparachute erachter.
Ik vind t ook altijd leuk om een iets specialere auto te hebben *O* maar zonder gekheid: mijn verbruik komt ook niet onder de 20, maar heb er verder prima mee kunnen rijden. Laden op lange stukken vind ik inmiddels een welkome tussenstop als jonge ouder met chronisch slaaptekort :o

Specialere auto’s vind ik trouwens wel echt altijd leuk. Die er iets anders uitzien. Heb Celicas gehad en nu dus de P2. Van alles wat ik nu testgereden heb, lijkt sinds dit weekend de XPeng G9 op pole position te staan. Toch net weer wat anders dan mainstream.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:28
SirLenncelot schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:41:
Update naar 3.1.9 gedaan. Auto stopte daarna met laden waardoor ik niet met 90% maar met 45% wegreed. Geen ramp maar misschien een goede heads-up voor anderen.
Advies vanuit PoleStar is dan ook om NIET aan een laadpaal te hangen tijdens een update. Heb zelf een keer meegemaakt dat ik zelfs na de update de Laadkabel niet meer kon ontkoppelen… 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ah dat wist ik niet. Maar goed dat de laadpalen hier op werk niet vergrendelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 20-10 18:34

Ik zit op dik 24kWh over de laatste 10k kilometers. Dat is voornamelijk snelweg en buiten de spits dus 130 rijden en rijden in de stad. Zuinigste wat ik ooit heb gezien ná een rit met een Launch LRDM (zowel de huidige pp als de ppp die ik had), is 19,8 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mickvanderveen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Advies vanuit PoleStar is dan ook om NIET aan een laadpaal te hangen tijdens een update. Heb zelf een keer meegemaakt dat ik zelfs na de update de Laadkabel niet meer kon ontkoppelen… 🤦‍♂️
Hoe is dat afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
Hoi Allemaal,

Ik rij sinds mei een LRSM 24 Plus, Pilot en Midnight. Ik heb enige tijd ABRP geprobeerd, maar ben uiteindelijk toch verder gegaan met de standaard aanwezige google maps. Hoofdzakelijke reden; het werkt gewoon goed, en de voorspelling van range klopt ook nog eens heel aardig in mijn geval. Ik vroeg mij af, of er vandaag de dag redenen zijn om ABRP nog weer te testen. Ik zag ze namelijk toen niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
N1traat schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:55:
Hoi Allemaal,

Ik rij sinds mei een LRSM 24 Plus, Pilot en Midnight. Ik heb enige tijd ABRP geprobeerd, maar ben uiteindelijk toch verder gegaan met de standaard aanwezige google maps. Hoofdzakelijke reden; het werkt gewoon goed, en de voorspelling van range klopt ook nog eens heel aardig in mijn geval. Ik vroeg mij af, of er vandaag de dag redenen zijn om ABRP nog weer te testen. Ik zag ze namelijk toen niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik rijd alleen met maps. Heb abpr geprobeerd, maar vind hem minder prettig en je krijgt hem niet in je dashboard te zien, wat ik erg relaxed vind. Enige wat ik pluspunt vind, wat google van mij mag doen, is dat je op de kaart gelijk ziet of laadpalen in gebruik zijn ja/nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02:22
Ik gebruik ABRP alleen in de browser om routes van te voren te bekijken maar in de auto gebruik ik Google Maps voor de daadwerkelijke rit. Soms zet ik nog wel eens een route over van ABRP naar Maps maar door alle verbeteringen aan Maps is dat eigenlijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:52
We zijn aan het kijken naar een polestar 2 maar hier hebben we graag wat informatie van medegebruikers over nodig.

Polestar 2 kleur midnight.
Lrdm met ppp en pilot pack
Bouwjaar 6-11-2020

Km stand 125.000km

Zouden jullie deze aanschaffen met deze relatief hoge km stand?
Het zou een privé aankoop zijn.

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-10 09:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

zonnepaneelxl schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:12:
We zijn aan het kijken naar een polestar 2 maar hier hebben we graag wat informatie van medegebruikers over nodig.

Bouwjaar 6-11-2020

Km stand 125.000km

Waarom vind je 125k km een hoge kilometerstand? Volgens mij is dit voor een EV veel minder een probleem dan bij een verbrandingsmotor. Hooguit accudegradatie kan meespelen, maar dat hangt in veel grotere mate af van het gebruik van snelladers dan van de kilometerstand.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-10 23:32

Bouwjaar 6-11-2020

Km stand 125.000km

Ik zit in dezelfde vijver te vissen als jij. Lees al een tijdje mee hier.
Zelden dat er een accu-test bij zit. Bij een EV-speciaalzaak is dat nog wel te regelen. Met een km-stand van >100.000 in +/- jaar vind ik het wel van belang hoe er mee geladen is. Alleen fastned en van leeg naar propje vol skip ik liever.

Voor de rest vind ik maar weinig concreets online over de reparatiekosten van de onderdelen die het wel eens willen begeven bij P2's. OBC en aandrijfassen.

Ik lees nog even lekker mee :9

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
Wat zou een acceptabele prijs zijn?
€30.000 of is dit te hoog geprijsd?

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 10:42

Bouwjaar 6-11-2020

Km stand 125.000km

Dat is een hele mooie keuze vooral ook de kleur :P .

Misschien is het een idee om de accu te laten doormeten via een neutrale dealer, op hoeveel degradatie er is opgetreden.

En hou rekening met jullie eigen wensen. Is het een daily driver voor woon weg verkeer en zo ja wat is de gemiddelde afstand die je dagelijks aflegt.

En gaan jullie met de auto op vakantie of willen jullie eventueel met een caravan op stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
Het betreft een 2e auto. Max 50km per dag.

Het betreft een veiling dus zo meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 07:02
zonnepaneelxl schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:31:
Dit is hoog. Ik heb voor minder dan dat een SRSM met Pilot Lite en 15k km gekocht. Ik zie LRDM te koop staan met lage kilometerstanden voor 33k. Er was trouwens iemand hier die zo’n exemplaar te koop heeft rond dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 07:21
zonnepaneelxl schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:49:
Het betreft een 2e auto. Max 50km per dag.

Het betreft een veiling dus zo meenemen.
Veiling is vaak wel garantie tot aan de deur. Zou ik wel link vinden met dit soort aankopen. Dan moet die ook wel echt goedkoop zijn…/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 10:42
zonnepaneelxl schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:31:
Hier is de gemeten accu degradatie van een 80.000 Km Polestar 2.

https://www.autoweek.nl/a...07-km-accudegradatietest/

Volgens mij 7 % capaciteit verlies over 4 jaar al was dit een keurige bestuurder die altijd de accu limiet van 80% had gevolgd.

De degradatie curve vlakt volgens mij af na de 1ste jaren. Aan de andere kant zal er gemiddeld gezien ruim 2x zoveel laadsessies hebben plaatsgevonden gezien de veel hogere KM stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Was gelukkig mijn eigen laadpaal. Heb de spanning van de laadpaal gehaald, dat triggerde iets waardoor ik uiteindelijk kon ontgrendelen. Benauwde momenten want ik had haast om te vertrekken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Flying schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Dit is hoog. Ik heb voor minder dan dat een SRSM met Pilot Lite en 15k km gekocht. Ik zie LRDM te koop staan met lage kilometerstanden voor 33k. Er was trouwens iemand hier die zo’n exemplaar te koop heeft rond dat bedrag.
Uit 2020? Dan is het een launch edition met alles erop en eraan! Lijkt me niet te duur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Mickvanderveen schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 06:52:
[...]

Uit 2020? Dan is het een launch edition met alles erop en eraan! Lijkt me niet te duur!
Nee, een MY23. Vandaar dat het ook zo duur is. Auto van 4 jaar kopen voor 30k terwijl je exemplaren met onder de 20k km van anderhalf jaar oud kan vinden voor die prijs.

Gisteren vertrokken op reis met de P*2 SRSM. Van de bestelde laadpassen is er eentje verloren gegaan met de post en eentje ervan kan ik niet registreren en de klantendienst reageert niet. Dat zorgde ervoor dat ik op de eerste stop niet kon laden. Doorgereden naar de volgende stop, een tankstation met één laadpaal en een gereserveerde plek, maar ook dat lukte niet want de kabel was te kort. Verplaatsen was geen optie want de plekken ernaast waren bezet.

Derde keer, goede keer. Een laadpark van Ionity. Alle plekken bezet, maar na vijf minuten wachten vertrokken er drie mensen. Dat werkte perfect zonder laadpas. De volgende stop was aan een Aldi, ook een snellader en maar 0,39 euro, heel goedkoop. Gelijk geladen tot 85%, want bij hotel (en in dit hele dorp) geen laadmogelijkheden.

Hopelijk komt de laadpas de vervanging van de laadpas die verloren is met de post, snel. Heb nog een derde pas besteld van Shell ook. Begrijp niet waarom je niet een uniform systeem kan hebben voor dit soort onzin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-10 21:44
Flying schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Gisteren vertrokken op reis met de P*2 SRSM. Van de bestelde laadpassen is er eentje verloren gegaan met de post en eentje ervan kan ik niet registreren en de klantendienst reageert niet. Dat zorgde ervoor dat ik op de eerste stop niet kon laden. Doorgereden naar de volgende stop, een tankstation met één laadpaal en een gereserveerde plek, maar ook dat lukte niet want de kabel was te kort. Verplaatsen was geen optie want de plekken ernaast waren bezet.

Derde keer, goede keer. Een laadpark van Ionity. Alle plekken bezet, maar na vijf minuten wachten vertrokken er drie mensen. Dat werkte perfect zonder laadpas. De volgende stop was aan een Aldi, ook een snellader en maar 0,39 euro, heel goedkoop. Gelijk geladen tot 85%, want bij hotel (en in dit hele dorp) geen laadmogelijkheden.

Hopelijk komt de laadpas de vervanging van de laadpas die verloren is met de post, snel. Heb nog een derde pas besteld van Shell ook. Begrijp niet waarom je niet een uniform systeem kan hebben voor dit soort onzin...
Je kan ook nog de Tesla app downloaden en een account maken. Dan kan je bij vrijwel alle superchargers ook opladen. Scherpe tarieven vaak trouwens, zeker als je ook voor 1 maand het laadabonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
bedankt voor jullie reacties,

Is er een snelle manier om er achter te komen met welke opties een Polestar 2 is uitgevoerd?
Zonder in het boekje te kijken of dat het chassis nummer nodig is?
We hebben wel het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 12:31
Deze middag de handover van mijn MY24. Iemand hier toevallig nog een idee welke vragen ik écht dien te stellen? Het enige wat me regelmatig te binnen schiet is de staat van de accu na een x-tijd in Zeebrugge (en wat al dan niet daarvoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

zonnepaneelxl schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:00:
bedankt voor jullie reacties,

Is er een snelle manier om er achter te komen met welke opties een Polestar 2 is uitgevoerd?
Zonder in het boekje te kijken of dat het chassis nummer nodig is?
We hebben wel het kenteken.
Mistlampen is pilot pakket, glazen dak is pluspakket. Tenminste dat was bij de my23 zo. Geen idee of dat vanaf het begin al zo was.

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 17-07-2024 13:48 ]

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
M3rcury schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Mistlampen is pilot pakket, glazen dak is pluspakket. Tenminste dat was bij de my23 zo. Geen idee of dat vanaf het begin al zo was.
bouwjaar 2020 / 21 is Launch Edition, LRDM heeft pilot en plus pakket - geen warmtepomp

Bouwjaar 22 - 24 mistlampen is pilot pakket en glazen dak is plus pakket (wel met warmtepomp) - of het een SRSM, LRSM of LRDM is kan je zien aan de stickers of de deur (als die er nog opzitten)

Bouwjaar 25 ... pakketten zijn opgesplitst dus moeilijk te zien wat er op zit van een foto alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niel1991
  • Laatst online: 28-08 17:22
Flying schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Ik vermoed dat je naar mij refereert. Hij is nog steeds niet verkocht. Intussen heb ik de prijs verlaagd naar € 32.750,00 inclusief btw.

https://www.2dehands.be/seller/view/m2123523078

Het betreft een een MY21 LRDM met PP met 55k km.

Een degradatietest of iets dergelijks heb ik niet gedaan wat de batterij betreft, maar ik heb voornamelijk AC geladen, en telkens tot maximaal 90% op een tiental keren na. Ik merk eigenlijk in dagelijks gebruik niets van degradatie, dus ik vermoed dat die zeer beperkt is.

Over een tweetal weken komt mijn BMW i5 Touring binnen, dus de Polestar zou stilaan verkocht mogen geraken ;) Ik ga hem toch wel missen! De BMW zal wat luxueuzer zijn, maar ik ga inboeten op power, en op wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10 12:31
Niel1991 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:57:
[...]
Over een tweetal weken komt mijn BMW i5 Touring binnen, dus de Polestar zou stilaan verkocht mogen geraken ;) Ik ga hem toch wel missen! De BMW zal wat luxueuzer zijn, maar ik ga inboeten op power, en op wegligging.
Inboeten op wegligging met een BMW Touring? Dat hoor je niet vaak ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niel1991
  • Laatst online: 28-08 17:22
Kruik schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Inboeten op wegligging met een BMW Touring? Dat hoor je niet vaak ;-)
Het ligt eraan hoe je het bekijkt.

De vierwiel aangedreven Polestar met Ohlins plakt tegen de baan. Zo hard zelfs dat ik de limieten nooit heb durven opzoeken.

De BMW is stiller, zwaarder, minder power, wat meer luxe. Een totaal andere rijervaring. Mogelijk ga ik dat eerste toch gewoon af en toe missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10 15:34
Flying schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:09:
[...]
Derde keer, goede keer. Een laadpark van Ionity. Alle plekken bezet, maar na vijf minuten wachten vertrokken er drie mensen. Dat werkte perfect zonder laadpas.
De 1e maand bij Ionity kun je Passport aanzetten voor 7.99, dan betaal je maar 0.39 per kWh overal.
Je kunt ook gelijk weer opzeggen, dat tarief hou je dan de lopende maand.
Zelfde bij Tesla, scheelt bij beiden aanzienlijk qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Ja, dat ga ik zeker nog eens bekijken. Bij het verblijf kan ik nu lekker goedkoop en trager laden, dus dat proberen we de rest van de trip.

Rond Munchen stuurde de auto me eraf voor een Tesla supercharger, maar wat bleek, een gigantisch elektrisch laadpark. Er was een klein stukje Tesla supercharger, maar er waren ook andere laadpalen, wel zeker 40. Er reden constant bussen heen en weer om elektrisch te laden, er stonden een hoop elektrische taxi's te laden. Dit heb ik nog niet gezien in België, maar lijkt me zeker "the way to go" . Zeer onder de indruk.

Nu 1000+ km gereden over twee dagen met de P*2 en toch wel zeer tevreden. Ik had me echt voorgenomen om rustig te rijden op de autobahn, maar dat is niet gelukt. Waar het kon lekker doorgereden, maximum haalbare was 165km/u. De stops onderweg waren prima, telkens na een tweetal uur rijden en ik had ook het gevoel dat ze nodig waren (ongeacht elektrisch of benzine, om even een luchtje te scheppen en de benen te strekken).

De pilot assist reageert soms vreemd, zeker bij wegenwerken met witte en gele strepen, waardoor het aangeraden is om het op die plaatsen uit te schakelen. Durft nogal eens tegen te sturen wanneer het niet moet. De detectie voor het vasthouden van het stuur is overgevoelig, soms gaat het alarm af terwijl ik wel het stuur vast heb. De crash detectie reageert, net zoals onze andere auto, soms op geparkeerde auto's.

De adaptive cruise control werkt goed. Het filerijden snap ik niet helemaal: soms rijdt de auto vanzelf verder na stilstand wanneer het verkeer terug op gang komt, soms moet ik even gas geven om het in te schakelen. Iemand die weet hoe dit precies werkt?

De gordelspanner ter hoogte van mijn oor vibreert lichtjes, dit is een kleine irritatie. Vandaag crashte de Spotify-app om de haverklap wanneer die niet openstond (kaart open + Spotify op de achtergrond). Heb daarnet even een reboot geforceerd, ben benieuwd of dat het opgelost zal hebben.

Grote ergernis: al die knopjes met pianolak. Waarom? Wie verzint het? Overal vette vingers... En die play/pause-knop en de knop voor de vier knipperlichten drukken soms wel in en soms niet (al werken ze wel steeds naar behoren). De middenconsole laat ik binnenkort wrappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Flying schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:59:
De adaptive cruise control werkt goed. Het filerijden snap ik niet helemaal: soms rijdt de auto vanzelf verder na stilstand wanneer het verkeer terug op gang komt, soms moet ik even gas geven om het in te schakelen. Iemand die weet hoe dit precies werkt?
De ACC remt tot stilstand en blijft dan ca 6 seconden actief. Als de voorganger binnen die tijd weer gaat rijden, rijdt de auto ook weer verder, maar als het langer duurt moet je met het resume knopje of met het gaspedaal even de auto weer in beweging brengen. Als je dat vergeet krijg je een herinnering (piepje en melding) dat de voorganger ondertussen is weggereden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JTHZZ
Dit schijnen sommigen al te hebben dus er lijkt weer een kleine update aan te komen voor Maps:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnWgwyV_qPWAsR2naI2AQmc-lvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gcffav35ksABwDvyXYAO6FyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Rakthi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:54:
[...]

bouwjaar 2020 / 21 is Launch Edition, LRDM heeft pilot en plus pakket - geen warmtepomp

Bouwjaar 22 - 24 mistlampen is pilot pakket en glazen dak is plus pakket (wel met warmtepomp) - of het een SRSM, LRSM of LRDM is kan je zien aan de stickers of de deur (als die er nog opzitten)

Bouwjaar 25 ... pakketten zijn opgesplitst dus moeilijk te zien wat er op zit van een foto alleen.
Klopt allemaal. Ik zou persoonlijk Pilot Lite vermijden, want dan moet je de o zo geweldige Pixel LED koplampen missen.
Tot op heden nog 1 van de beste koplampen op eender welke wagen…

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JTHZZ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:19:
[...]

De ACC remt tot stilstand en blijft dan ca 6 seconden actief. Als de voorganger binnen die tijd weer gaat rijden, rijdt de auto ook weer verder, maar als het langer duurt moet je met het resume knopje of met het gaspedaal even de auto weer in beweging brengen. Als je dat vergeet krijg je een herinnering (piepje en melding) dat de voorganger ondertussen is weggereden.
Dat is wel een mooie toevoeging!

Zag daarstraks ook dat bij het achteruit rijden de kaart weggaat, geen flauw idee waarom ze dat hebben gedaan.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:16
JTHZZ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:24:
Dit schijnen sommigen al te hebben dus er lijkt weer een kleine update aan te komen voor Maps:
[Afbeelding]
Klopt, zag ik hier vandaag voor het eerst. Wel prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:16
M3rcury schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Zag daarstraks ook dat bij het achteruit rijden de kaart weggaat, geen flauw idee waarom ze dat hebben gedaan.
Volgens mij om het systeem wat te ontlasten en zo de camera wat meer resources te geven voor een wat soepelere weergave. Het is tenslotte een niet al te snelle processor uit 2018 waar alles op draait volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ah, dat is opzich goed. Soms bij het aanzetten duurde het even voordat de camera beelden tevoorschijn kwamen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35
M3rcury schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:36:
Ah, dat is opzich goed. Soms bij het aanzetten duurde het even voordat de camera beelden tevoorschijn kwamen.
Ik heb die versie erop draaien, maar ondanks dat hij eerder rustig is, nog niet ideaal. Heb toch nog steeds bij het wegrijden even haperend geluid en wisselend succes met de camera, maar wel korter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
dnns85 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:30:
[...]

Volgens mij om het systeem wat te ontlasten en zo de camera wat meer resources te geven voor een wat soepelere weergave. Het is tenslotte een niet al te snelle processor uit 2018 waar alles op draait volgens mij...
2012 of 2014 zelfs ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaapje
  • Laatst online: 06-10 12:52
Pixeltje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:46:
Net de update naar 3.1.9 geïnstalleerd, in de releasenotes staat ‘kaarten in de bestuurdersdisplay zullen niet zichtbaar zijn bij actief achteruitrijden’
[Afbeelding]

Iemand enig idee wat daarmee bedoeld wordt? Het installeren duurde volgens mij maar 10 minuten ofzo.
Via OTA blijft hij bij mij hangen op 3.0.3.... nieuwere versies krijg ik niet aangeboden..
Anders gezegd hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
blaatschaapje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:08:
[...]

Via OTA blijft hij bij mij hangen op 3.0.3.... nieuwere versies krijg ik niet aangeboden..
Anders gezegd hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Ondertussen zou 3.1.10 klaarstaan, dus het kan zijn dat de vorige reeds niet meer wordt aangeboden of dat jouw auto om 1 of andere reden geen updates meer krijgt, dan zal je langs de dealer moeten om het op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfUlu94wVjyPg2BI2MhtvE6QrYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQYlbuodAy46fMa2A8imBAS7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat zou mooi zijn want sinds 3.1.9 crashed spotify aan de lopende band. Reset lost niks op.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Pixeltje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:03:
Dat zou mooi zijn want sinds 3.1.9 crashed spotify aan de lopende band. Reset lost niks op.
Heb ik geen last van, en staat ook niet in de release notes of dit opgelost zou zijn.
Daarnaast kan het aan de Spotify app zelf liggen, is deze up to date? En eventueel force closen/herinstalleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Geen last van. Misschien even in de Play Store checken dat je de laatste update van Spotify hebt. Het lijkt erop dat automatisch updaten van apps momenteel niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07 17:46
Dag Polestar rijders. Sinds vorige week rijd ik met een SMLR (MY2023) via het werk.

Heerlijke wagen om mee te rijden, maar enkele dingen vielen me op en ik vind er geen sluitend antwoord op.

- Toen ik ging snelladen (Allego supercharger) kwam ik amper aan een 50-60kw oplaadsnelheid waardoor ik heel lang aan de lader stond. Ik las op verschillende fora dat de batterij hiervoor 'warm' moet zijn en ze hiervoor Google Maps gebruiken om een charger aan te duiden zodat de auto de batterij optimaal voorverwarmd. Klopt het dat dit de enige manier is, of hoe pakken jullie dat aan?

- Bij het rijden (2 pedalen) blijft de auto op een bepaald moment 'hangen' op zijn snelheid zonder energie te verbruiken. Alleen heb ik precies moeite om dat punt te vinden. Tips hiervoor?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Het kan ook aan de laadpaal zelf liggen, heb ik ook eens gehad bij Allego.
Maar als je navigeert naar een snellader, wordt de batterij ge-pre-conditioneerd vanaf 20 km voor aankomst. Maar ik ben zelf eens zonder navigatie naar een snellader gereden, na een uurtje rijden en toen haalde ik ook 140Kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho
Rickkie600 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:05:
Het kan ook aan de laadpaal zelf liggen, heb ik ook eens gehad bij Allego.
Maar als je navigeert naar een snellader, wordt de batterij ge-pre-conditioneerd vanaf 20 km voor aankomst. Maar ik ben zelf eens zonder navigatie naar een snellader gereden, na een uurtje rijden en toen haalde ik ook 140Kw.
Na een tijdje rijden zal de batterij sowieso wel opgewarmd zijn neem ik aan? Wel een bijzondere manier dat pre-conditioneren via navigatie. Zeker als je de chargers in de buurt weet staan. Ik heb voorlopig geen laadpaal thuis dus dan is snel kunnen laden wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 20-10 18:07
Setho schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Na een tijdje rijden zal de batterij sowieso wel opgewarmd zijn neem ik aan? Wel een bijzondere manier dat pre-conditioneren via navigatie. Zeker als je de chargers in de buurt weet staan. Ik heb voorlopig geen laadpaal thuis dus dan is snel kunnen laden wel zo handig.
Het opwarmen van de batterij via het invoeren van het adres van de laadpaal in de navigatie heeft alleen zin voor snelladers. AC-laders gaan toch max 11kW en dus niet snel.
Laadpalen "in de buurt" zijn veelal AC-palen. Maar ik heb idd ook een keer een snellader geprogrammeerd die maar 5 minuten rijden was (vanaf Schiphol) en dan is de batterij idd niet genoeg voorverwarmd. Dat zou ook niet lukken als er een fysieke voorverwarm-knop was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Setho schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:53:

- Bij het rijden (2 pedalen) blijft de auto op een bepaald moment 'hangen' op zijn snelheid zonder energie te verbruiken. Alleen heb ik precies moeite om dat punt te vinden. Tips hiervoor?

Thx!
Ik weet niet wat je hier precies bedoeld maar 'hangen op snelheid zonder energie te verbruiken' kan alleen bergaf :).

Je zegt rijden met 2 pedalen dus ik neem aan dat je bedoeld dat je regenereren uit hebt staan en dus rijdt zoals je gewend was in een brandstofauto. Daarbij regenereert de auto dus op basis van het rempedaal. Als je je 'gaspedaal' los laat blijft de auto eigenlijk coasten en verliest langzaam snelheid (wel wat langzamer dan de gemiddelde brandstofauto). Op dat moment wordt er nog steeds stroom verbruikt, maar enkel genoeg om de weerstand van de permanent magnet motor te minimaliseren.
Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Setho schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Snelladers worden meestal niet gebruikt voor de dagelijkse of wekelijkse laadbeurt en als je een lange rit maakt via de navigatie heb je er geen omkijken naar omdat de auto dan op tijd de accu voorbereidt. Het geldt eigenlijk voor iedere snel ladende auto dat de accu op temperatuur moet zijn en Polestar heeft dat als een van de beste opgelost omdat je naar iedere willekeurige snellaadpaal kunt navigeren om de accu voor te verwarmen. Sommige auto’s hebben die functie niet en laden vrijwel nooit op maximale snelheid.
Accu’s warmen niet erg op van het rijden dus je zult dat voorverwarmen altijd wel nodig hebben om de max snelheid van bijv 150 of tegenwoordig 205kW te halen, zelfs in de zomer.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 18-07-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Bij het rijden (2 pedalen) blijft de auto op een bepaald moment 'hangen' op zijn snelheid zonder energie te verbruiken. Alleen heb ik precies moeite om dat punt te vinden. Tips hiervoor?
Bij rijden zul je gemiddeld genomen altijd energie verbruiken (ja duh) maar op specifieke momenten verbruik je geen energie, dat zal voornamelijk bergaf zijn of wanneer je van hogeren snelheid teruggaat naar langzaam rijden.

Er is natuurlijk wel een punt waarop je weinig energie gebruik om een constante snelheid te behouden. Welk punt dat is hangt van veel factoren af. Helling, ondergrond, wind etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
- Toen ik ging snelladen (Allego supercharger) kwam ik amper aan een 50-60kw oplaadsnelheid waardoor ik heel lang aan de lader stond. Ik las op verschillende fora dat de batterij hiervoor 'warm' moet zijn en ze hiervoor Google Maps gebruiken om een charger aan te duiden zodat de auto de batterij optimaal voorverwarmd. Klopt het dat dit de enige manier is, of hoe pakken jullie dat aan?
Wat was je batterijpercentage?
Hoe hoger dit is, hoe lager de laadsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-10 20:09
k-jah schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Fastned heeft op de website een mooi overzicht staan van laadcurves van auto's. Voor een Polestar 2 SMLR ziet die er bijvoorbeeld zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/7116760117917
The charge curve shows the charging behaviour of this car when the battery is in optimal conditions (around. 30 °C). A colder (or warmer) battery can result is a significantly lower charge speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
marco.n schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Fastned heeft op de website een mooi overzicht staan van laadcurves van auto's. Voor een Polestar 2 SMLR ziet die er bijvoorbeeld zo uit:

[Afbeelding]
The charge curve shows the charging behaviour of this car when the battery is in optimal conditions (around. 30 °C). A colder (or warmer) battery can result is a significantly lower charge speed.
Dit is wel de oude laadcurve. De huidige long range laden met een piek van 205kW maar die heeft Fastned nog niet gemeten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho
k-jah schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Denk dat ik toen op zo'n 40% zat. Die curve die hier gepost werd verklaart wel veel. Goed om weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setho
PvS_68 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Ik weet niet wat je hier precies bedoeld maar 'hangen op snelheid zonder energie te verbruiken' kan alleen bergaf :).

Je zegt rijden met 2 pedalen dus ik neem aan dat je bedoeld dat je regenereren uit hebt staan en dus rijdt zoals je gewend was in een brandstofauto. Daarbij regenereert de auto dus op basis van het rempedaal. Als je je 'gaspedaal' los laat blijft de auto eigenlijk coasten en verliest langzaam snelheid (wel wat langzamer dan de gemiddelde brandstofauto). Op dat moment wordt er nog steeds stroom verbruikt, maar enkel genoeg om de weerstand van de permanent magnet motor te minimaliseren.
Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb?
Ja, dat 'coasten' bedoelde ik inderdaad. Ik dacht geen stroom te verbruiken omdat die de oranje balk op het schermpje niet toonde, maar lijkt me logisch dat het geen '0' verbruik kan zijn. Ik heb alleen de indruk dat de auto soms coast en soms niet (en dan merkbaar meteen snelheid verliest). Daarom dacht ik dat er een manier was met de pedaal om dit coasten te activeren of zo.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-10 13:02
Hieronder mijn rit naar Kroatie. Dit is een repost van een maand terug in een ander topic maar aangezien het ook een polestar is wellicht interessant voor de andere :)

Eergisteren vertrokken naar Kroatië met mijn 2024 Polestar Long range Single Motor (655 WLTP). Dit is mijn allereerste keer met een elektrische auto op vakantie dus heb alles goed voorbereid. Onder andere:

- naast zakelijke pas, meerdere laadpassen aangevraagd.
- In Kroatië plaatselijke laadapps gedownload en alvast gekoppeld aan mijn CreditCard.
- alvast de routes bekeken inclusief laadstops waar je met een goede provider kan laden

Omdat het de eerste keer met een EV was hebben we het in 2x gedaan om naar Pula in Kroatië te rijden. De eerste stop was bij Hotel Kaiserhof, in Anif met 16 superchargers. 950 km sturen vanaf mijn huis.

Ik ben rond 03:30 vertrokken en de eerste stop was bij Fastned in Limburg an der Lahn. Wat mij opviel was dat tijdens de broodjes smeren de auto 2x uitviel met laden. Hij kon geen communicatie maken en daarom bij 70% al weggereden. Erg mooi station, alleen helemaal geen faciliteiten. Ook geen WC wat mijn vriendin wel fijn vind. Ik wilde de Nederlandse partij sponsoren, maar 300m eerder was een tesla supercharger. Achteraf zouden we dat gedaan hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW8sD6KZjjepNYdArjhTtK1Tlb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMV8RBsLr37J9gH8sfUEh8wA.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik erg lastig vond is dat de 2e voorbedachte stop nu niet meer klopte met de SoC die ik had, dus moest dat gaan loslaten en dit is achteraf heel erg goed voor mijzelf geweest. Hierdoor moesten we op de ‘bonnevoi’ gewoon de accu leegrijden en als hij 20% was gingen we wel kijken waar we uitkwamen. Dit ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Overal in duitsland zijn snelladers en je kan eigenlijk zonder nadenken gewoon doorrijden op de snelweg. Ik heb hierna nog 2 stops gehad bij een BP Pulse en een Allego paal en volgens mij zijn het allemaal dezelfde soorten laadpalen. Zelfde werking en menu’s om het laden te starten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1o0xIJzuTi9ZKBm4jpEjldnqMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOGKVFrgsyVK0K7is2JysLsb.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik wel grappig vond is dat de ontwetendheid van sommige mensen nog echt er is. Bij bovenstaand station kwam er een nieuwe Touareg aanrijden (hybride auto) en die wilde hem bij de Allego aan de 300kw lader hangen terwijl hij alleen AC kon laden. Hij was van mening dat dat kon en de stekker alleen niet pastte. Ik heb hem maar uitgelegd dat dat zo was, maar kennelijk heeft niemand dit anders ooit verteld.

Hierna zijn we doorgereden naar Hotel Kaiserhof in Anif waar 16 superchargers staan. Dit is wel een aanrader. Boek een tussenstop naast Tesla superchargers. Je kunt immers altijd weer met 100% weg voor de volgende dag en er staan er altijd genoeg. (En het werkt altijd).

De volgende dag dus met een volle 100% weggereden en nu moesten we door Oostenrijk heen waar het erg bergachtig was. Hij had een laadstop berekend die ik in mijzelf ook al had gepland hij Ionity in Slovenië en dacht dat ik er met 34% aan zou komen. Al snel zag de auto dat dit erg pessimistisch was en liep het verwachtte percentage naar 48% en berekende toen zelf de volgende stop in Koper (Slovenie) bij de Tesla charger. Het enige was wel, ik zou met 10% aankomen. Ik vond dit prima, alleen 10% was gevoelsmatig nog iets te weinig speling. Wat nou als het minder wordt? Ik wist dat er ik Slovenië nog een aantal goede plekken waren om te laden dus maakte me nog niet heel veel zorgen, totdat:

Fille bij de karawanka tunnel en wegwerkzaamheden. De navigatie vond dat als ik via Italië reed, er 20 minuten sneller zou zijn en wederom met 10% zou aankomen. Dit vond ik niet zo leuk, omdat ik Italië helemaal niet had gechecked kwa het aantal laders dat daar is. Mjjn vriendin die had er wel vertrouwen in dus zijn we via Italië naar Koper gereden. Er waren ook niet veel laadpalen, maar wel voldoende. De auto gaf ze ook niet allemaal aan op de kaart terwijl er netjes borden stonden dat er bij een tankstation geladen kon worden.

Uiteindelijk zijn we met een stint van 403km met 17% aangekomen in Koper bij de Teslaladers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsveK1WHlO6r2yUHvW-C-oOFeik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5ikLPD52bePtkFxBck8rs7U.jpg?f=fotoalbum_large

Het was ook al middag en hadden trek. Daar hebben we even een broodje gesmeerd, een plaspauze gehouden. Een cappucino gedronken en op de achtergrond bij de mac een milkshake gehaald. Wat een verademing was deze stop ten opzichte van een pompstation. Het was in een winkelcentrum, alles was super netjes en faciliteiten in overvloed. Dit viel mij echt in positieve zin op ten opzichte van de ICE die ik hiervoor reed.
Uiteindelijk waren we daar met 17% aangekomen op een stint van 403km. Hierbij heb ik gewoon overal de max snelheid aangehouden dus +- 130 km/ph. Dit betekent dus een realistisch rijbereik van 480km. Echt onder de indruk van dit ding.

Uiteindelijk zijn we weggereden met 90%. Wellicht wat veel maar eerder was niet wenselijk. We zaten lekker. Daarna moesten we de laatste rit naar Pula maken en zijn we met 60% aangekomen.

Hier in de omgeving zijn een aantal 50kw laders, en had al even uitgezocht dat er een paal van Elen staat bij een strandje. Had mn vriendin al aangeraden om naar dat strand te gaan dus heb dat ook gedaan. Het was 1 laadpunt van 50kw en precies toen wij aankwamen ging hij weg. Dus daar de auto nog ingeprikt en nu staat hij met 100% voor mijn deur op t vakantieadres. Ik had gedacht dat mijn tankpas van werk hier het niet zou doen. Ik kon er immers niks van vinden op internet. Echter paktte hij hem gewoon met de Multi tank card badge en was ik verbaasd. Het ging ok deze paal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3RKpAs8WCs4qa-dWCVaxbRg16I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RSCUcrGcLrWiO7NOYfeQ9V88.png?f=fotoalbum_large

Conclusies voor de 1e keer met een EV op pad:

- ik heb veel te veel laadpassen want ik heb alles met de badge van Multitankcard en Tesla gedaan.
- je kan plannen wat je wil maar door verschillende redenen loopt het toch anders. Vertrouw er op, want er zijn echt enorm veel palen langs de weg in Duitsland
- koop een Polestar 2 want jemig. Die range verbaasd me echt enorm!
- Er is nog veel ontwetendheid op gebied van laden, ook voor mijzelf. Ik zal volgende keer dus veel meer met rust op vakantie gaan, en het vertrouwen ook het werk laten doen. Kan makkelijk.

In Kroatië ga ik de laadmogelijkheden voor jullie nog ontdekken! Ik houd jullie op de hoogte.

En oowja! Dit was het verbruik van de auto. Je moet er alleen nog 130km van in NL bij rekenen. Ik had hem later pas gereset. Hierbij zie je een verbruik van 17kwh per 100km. Ik zeg: dikke pluim voor de polestar. We hebben trouwens, dikke zon gehad en 30 graden, maar ook 12 graden en 50 op de snelweg rijden vanwege de stortregen. Dit was vooral in duitsland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXbYn4V_V0VgLqGKyHQrEa6et-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnzpgpo4L24XYB1NIJNKTzfO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Setho schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Ja, dat 'coasten' bedoelde ik inderdaad. Ik dacht geen stroom te verbruiken omdat die de oranje balk op het schermpje niet toonde, maar lijkt me logisch dat het geen '0' verbruik kan zijn. Ik heb alleen de indruk dat de auto soms coast en soms niet (en dan merkbaar meteen snelheid verliest). Daarom dacht ik dat er een manier was met de pedaal om dit coasten te activeren of zo.
Het verlies van snelheid hangt natuurlijk af van bijv tegenwind, regen maar ook of je dichter achter een andere auto zit en dus aanzuiging hebt. Ikzelf kan niet zeggen dat ik ooit verschil merk. Ik gebruik het nl. ook altijd omdat ik het persoonlijk veel prettiger vind.
Je hoeft idd niets te doen behalve je 'stroompedaal' los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 09:34
Bij mij ook.
Ik merk dat de update ervoor zorgt dat er minder services tegelijk kunnen draaien. Veel android apps maken gebruik van services. Daarom crashen apps als ze volgens het systeem geen hoge prioriteit hebben.
Bij mij is dat ook vaak de gewone ingebouwde radio-app.
Maps en de camera lijken meer prioriteit te hebben en crashen niet meer.
Fijn, maar wat een verouderde hardware is het toch dat dit volgens de ontwikkelaars de beste oplossing was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

darwusch schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:12:
[...]

Bij mij ook.
Ik merk dat de update ervoor zorgt dat er minder services tegelijk kunnen draaien. Veel android apps maken gebruik van services. Daarom crashen apps als ze volgens het systeem geen hoge prioriteit hebben.
Bij mij is dat ook vaak de gewone ingebouwde radio-app.
Maps en de camera lijken meer prioriteit te hebben en crashen niet meer.
Fijn, maar wat een verouderde hardware is het toch dat dit volgens de ontwikkelaars de beste oplossing was...
Daar lijkt het op ja. Zolang de Spotify app op de voorgrond staat gaat het goed, maar zelf als ik naar het homescreen van de auto ga stopt de muziek, als ik naar carplay wil is het helemaal drama.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed hoe dit steeds kan. Voor de update had ik namelijk geen probleem met de snelheid van het systeem, bij mij werkte de camera ook gewoon goed bij achteruitrijden. Sinds de update die daar 'verbetering' in zou moeten aanbrengen is het systeem alleen maar instabiel geworden. Ik heb geen softwareachtergrond maar het lijkt me dat dit in tests op zou moeten vallen? Zoveel configuraties zijn er niet van de polestar, ik wil niet zeggen dat ontwikkelen daarmee makkelijk wordt maar testen moet toch te overzien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb mijn auto nog niet, maar als je toch al CarPlay hebt, waarom gebruik je daar dan niet spotify in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 09:34
yeehaw schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:33:
Ik heb mijn auto nog niet, maar als je toch al CarPlay hebt, waarom gebruik je daar dan niet spotify in?
Ja er zijn genoeg alternatieven maar dat is niet het punt. Ik kan ook mijn andere auto gebruiken en de P2 laten staan, met dat zelfde argument. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Is er al iemand ergens in geslaagd om een snellere processor te solderen in het systeem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Snap niet goed waar jullie last van hebben. Bij mij draait het systeem zonder problemen, ook spotify. En ik heb ook de laatste update,
Pagina: 1 ... 183 ... 222 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.