heb je een link van de juiste? ze hebben veel van dit soort dingen, maar las ook dat enkele niet goed waren /paste
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
https://www.heicosportiv.nl/product/sportveren-8/
Ik overweeg ze, vooral omdat ik de ps2 er serieus knapper van vindt uitzien dan zo hoog als hij nu op zijn wielen staat. 500 euro is te overzien en 30mm lijkt me meer dan zat.
Ik zag vorige week bij Best een polestar rijden die wat lager stond, zag er goed uit. Was ook een non-pp. ik heb de LRDM zonder performance pack, op 19”. Denk dat een beetje lager een goede balans is tussen uiterlijk terwijl de auto geen sjonniebak wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door Pixeltje op 05-05-2024 14:16 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Voor mij in de toekomst echt geen auto meer met android automotive.
Als ik zie hoe de navigatie en eigenlijk het hele infotainment van Audi werkt in hun vernieuwde Q4 ben ik juist blij met Android Automotive.
Ondanks dat ik vrij sceptisch was en vooral iOS gewend ben. De hardware in de P2 is wat ondermaats en het kan wat sneller, maar er zijn naar mijn mening weinig betere alternatieven op dit moment.
Voor mijn volgende auto (P4?) vind ik het eigenlijk wel een pre...
Dit zijn de sleutels:Hansieo schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:37:
Gaaf...![]()
heb je een link van de juiste? ze hebben veel van dit soort dingen, maar las ook dat enkele niet goed waren /paste
https://a.aliexpress.com/_Ey88Nz5
En dit de lampjes:
https://a.aliexpress.com/_EyZVdIn
Zonder problemen kunnen installeren, plug and play.
Ik ben hier ook benieuwd naar. Destijds heb ik bewust voor non-PP 19” gekozen ivm comfort. Maar de auto oogt inderdaad niet echt geweldig met zoveel ruimte bovenin de wielkast.Pixeltje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:13:
Is er iemand hier de met de Heico verlagingsveren rijdt?
https://www.heicosportiv.nl/product/sportveren-8/
Ik overweeg ze, vooral omdat ik de ps2 er serieus knapper van vindt uitzien dan zo hoog als hij nu op zijn wielen staat. 500 euro is te overzien en 30mm lijkt me meer dan zat.
Ik zag vorige week bij Best een polestar rijden die wat lager stond, zag er goed uit. Was ook een non-pp. ik heb de LRDM zonder performance pack, op 19”. Denk dat een beetje lager een goede balans is tussen uiterlijk terwijl de auto geen sjonniebak wordt.
Kortere veren hoeft niet perse stugger te betekenen. Maar dat ligt er aan hoe ze de windingen gemaakt hebben. Misschiend dat ik er eens een mailtje aan waag naar Heico. 500 euro voor de veren is nog te doen, maar voordat ze er onder zitten en opnieuw uitgelijnd tel er nog een 300 euro bij ?
Ik wilde het monteren eigenlijk zelf doen, uitlijnen weet niet of dat nodig is maar kan altijd. In principe verander je niks aan de geometrie van de wielen?RobboNL schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:04:
[...]
Ik ben hier ook benieuwd naar. Destijds heb ik bewust voor non-PP 19” gekozen ivm comfort. Maar de auto oogt inderdaad niet echt geweldig met zoveel ruimte bovenin de wielkast.
Kortere veren hoeft niet perse stugger te betekenen. Maar dat ligt er aan hoe ze de windingen gemaakt hebben. Misschiend dat ik er eens een mailtje aan waag naar Heico. 500 euro voor de veren is nog te doen, maar voordat ze er onder zitten en opnieuw uitgelijnd tel er nog een 300 euro bij ?
[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 05-05-2024 18:30 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Het plaatsen en het passen van de LED was goed? Want je ziet idd vaak lampjes die te groot zijn en dan passen ze niet in de deur.About2Break schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:03:
[...]
Dit zijn de sleutels:
https://a.aliexpress.com/_Ey88Nz5
En dit de lampjes:
https://a.aliexpress.com/_EyZVdIn
Zonder problemen kunnen installeren, plug and play.
Ik stond laatst zo strak ingeparkeerd dat ik er aan de bestuurderskant niet meer uit de auto kon (dikke heg aan de ene kant, drukke weg aan de ander, geen zin om daar om te keren) dus was over de armsteun naar achter geklommen en door de achterdeur aan de passagierskant uitgestapt.
Eenmaal buiten wilde ik de auto op slot doen maar dat lukte maar niet, niet met het knopje op de deur en ook de sleutel niet. Kijk ik naar binnen, staat alles nog aan met een melding in de zin van "Sleutel niet in voertuig", naja dat klopte want ik stond buiten haha.
De oplossing was uiteindelijk simpel. Weer terug in de auto (via de passagierskant), het bestuurdersportier even open->dicht gedaan... melding weg en de auto kon weer op slot.
Ja geen probleem, niet te groot en klikte gewoon vast net zoals de originele.Stimulate14 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:57:
[...]
Het plaatsen en het passen van de LED was goed? Want je ziet idd vaak lampjes die te groot zijn en dan passen ze niet in de deur.
het wás wat geharrewar, maar het belangrijkste is gelukt...harrewarre schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:01:
Heb iets geestigs gevonden, geen idee of dit zo hoort of dat dit een corner-case is die ze niet hebben uitgewerkt![]()
Ik stond laatst zo strak ingeparkeerd dat ik er aan de bestuurderskant niet meer uit de auto kon (dikke heg aan de ene kant, drukke weg aan de ander, geen zin om daar om te keren) dus was over de armsteun naar achter geklommen en door de achterdeur aan de passagierskant uitgestapt.
Eenmaal buiten wilde ik de auto op slot doen maar dat lukte maar niet, niet met het knopje op de deur en ook de sleutel niet. Kijk ik naar binnen, staat alles nog aan met een melding in de zin van "Sleutel niet in voertuig", naja dat klopte want ik stond buiten haha.
De oplossing was uiteindelijk simpel. Weer terug in de auto (via de passagierskant), het bestuurdersportier even open->dicht gedaan... melding weg en de auto kon weer op slot.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Nou.... ik heb het zelf gedaan. Achter is heel goed te doen, maar voor is echt lastig. Je hebt of een speciale tool nodig of je moet heel inventief zijn. Ik ben vrij handig (koppelingen vervangen, ombouw van 5 bak naar 6 bak etc) maar Volvo systeem aan voorzijde is lastig. Je krijgt de veerpoot er heel moeilijk uit. De schokdemper zit in je wheelhub. Bij VW/Audi en Subaru maak je gewoon de wheelhub van de schokdemper los met 2 (camber-)bouten. Bij Volvo moet je de schokdemper 5cm uit je wheelhub zen te krijgen of van de onderste draagarm los zien te krijgen.Pixeltje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Ik wilde het monteren eigenlijk zelf doen, uitlijnen weet niet of dat nodig is maar kan altijd. In principe verander je niks aan de geometrie van de wielen?
Denk dat ik beide achterveren in 1 uur doe en de voorkant is 7

Het staat wel veel beter. Comfort is ook prima (maar ik het Ohlins, waarvan ik de bumpstops heb aangepast omdat de auto daar anders standaard al bijna opstaat).
Uitlijnen moet je ook doen, doordat de auto lager staat veranderd ook je sporing (bumpsteer).
Thanks voor je uitleg! Als ik de hub of draagarm moet lossen wordt het wel wat complexer ja.. denk dat ik in ieder geval ook een garage vraag voor een offerte voor het werk. De polestar verlagingsveren bij Volvo laten doen lijkt geen optie, want Polestar geeft aan dat die alleen compatible zijn met de performance pack.petervanstuiven schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:30:
[...]
Nou.... ik heb het zelf gedaan. Achter is heel goed te doen, maar voor is echt lastig. Je hebt of een speciale tool nodig of je moet heel inventief zijn. Ik ben vrij handig (koppelingen vervangen, ombouw van 5 bak naar 6 bak etc) maar Volvo systeem aan voorzijde is lastig. Je krijgt de veerpoot er heel moeilijk uit. De schokdemper zit in je wheelhub. Bij VW/Audi en Subaru maak je gewoon de wheelhub van de schokdemper los met 2 (camber-)bouten. Bij Volvo moet je de schokdemper 5cm uit je wheelhub zen te krijgen of van de onderste draagarm los zien te krijgen.
Denk dat ik beide achterveren in 1 uur doe en de voorkant is 7![]()
Het staat wel veel beter. Comfort is ook prima (maar ik het Ohlins, waarvan ik de bumpstops heb aangepast omdat de auto daar anders standaard al bijna opstaat).
Uitlijnen moet je ook doen, doordat de auto lager staat veranderd ook je sporing (bumpsteer).
Welk alternatief is beter? Heb zat auto's gereden en Android Automotive blijft wat mij betreft superieur.Derek S. schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:10:
Weer een voor mij nieuwe bug; audio klonk ineens alsof het uit een speaker gemaakt van een leeg blik Unox knakworsten kwam. Een reset heeft het wel weer opgelost...
Voor mij in de toekomst echt geen auto meer met android automotive.
BMW heeft een net systeem maar wat een menustructuur zeg, en weinig zelf in te stellen. Japanners altijd goed, maar erg traag en lopen gevoelsmatig nog op MS Dos. VAG is volgens mij in de running, nota bene bewust, voor slechts ontworpen software ooit.
Of te wel welke zijn beter?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik vind dingen customizen zelf niet zo belangrijk, als het een goed doordacht systeem is. Ik vind/vond het systeem van Audi net voordat ze switchen naar Android Automotive best aardig. Erg responsive, maar vond het jammer dat ze de draaiknop volledig hebben verwijderd. Vond het handig om dingen te manipuleren tijdens het rijden.Freakie1NL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:39:
[...]
Welk alternatief is beter? Heb zat auto's gereden en Android Automotive blijft wat mij betreft superieur.
BMW heeft een net systeem maar wat een menustructuur zeg, en weinig zelf in te stellen. Japanners altijd goed, maar erg traag en lopen gevoelsmatig nog op MS Dos. VAG is volgens mij in de running, nota bene bewust, voor slechts ontworpen software ooit.
Of te wel welke zijn beter?
Het grote nadeel zijn de hoge kosten. Ik had nog een versie waar je zelf een sim-kaart in moest plaatsen, en dan waren kaart updates nog steeds iets van 120-200 euro per jaar, en dan liep de info vaak nog 2 jaar achter ook. Geen idee hoe goed of slecht dit systeem werkte voor EVs qua route/stops planning.
https://github.com/niklas...widget?tab=readme-ov-file

Dat is wel vrij gek. Ik heb Eibach veren op een PPP maar die set is ook geschikt voor de andere modellen (zelfs voor SM). In theorie zou dat dus ook anders om moeten passen.Pixeltje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:05:
[...]
Thanks voor je uitleg! Als ik de hub of draagarm moet lossen wordt het wel wat complexer ja.. denk dat ik in ieder geval ook een garage vraag voor een offerte voor het werk. De Polestar verlagingsveren bij Volvo laten doen lijkt geen optie, want Polestar geeft aan dat die alleen compatible zijn met de performance pack.
Het is wel zelf te doen, maar wel wat lastiger. ik heb de wheel hub met een 2e krik iets omhoog gekrikt en de onderste draagarm met een stalen staaf naar beneden gedrukt. Daarna van de fusee afgehaald, veen gewisseld (en de PP demper opengehaald om de bumpstops in te korten). Idem weer terug maar is dan lastig om recht op de fusee te krijgen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Bij mij werkt deze gewoonSirLenncelot schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:36:
Nu ik @Derek S. die widget zie posten. Iemand toevallig die lockscreen widget van dezelfde maker aan de praat gekregen? Bij mij blijft die steeds teruggeven dat ik een niet numerieke waarde zou willen tonen.
Het volgende heb ik al gedaan:
- meerdere kabels getest
- de auto even laten staan en opnieuw proberen
- nacht gewacht
Wat nog op mijn lijst staat is:
- andere iPhone proberen
- garage bellen
Volgende week alleen op vakantie.. Daar maak ik altijd graag gebruik van Carplay
Je zou eens kunnen proberen om de Polestar te verwijderen in de CarPlay instellingen op je telefoon.fyr0 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:52:
Ik heb sinds gisteren dat mijn Apple Carplay het opeens niet meer doet, iemand nog tips waar ik naar kan kijken?
- meerdere kabels getest
- nacht gewacht
- andere iPhone proberen
- garage bellen
Volgende week alleen op vakantie.. Daar maak ik altijd graag gebruik van Carplay
Goede USB poort gebruikt? (die met witte omlijsting)fyr0 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:52:
Ik heb sinds gisteren dat mijn Apple Carplay het opeens niet meer doet, iemand nog tips waar ik naar kan kijken?
- meerdere kabels getest
- nacht gewacht
- andere iPhone proberen
- garage bellen
www.google.nl
Poort van de iPhone ook schoongemaakt?fyr0 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:52:
- meerdere kabels getest
- nacht gewacht
- andere iPhone proberen
- garage bellen
Oh dat is een goede, zal ik eens proberenDerek S. schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:07:
[...]
Je zou eens kunnen proberen om de Polestar te verwijderen in de CarPlay instellingen op je telefoon.
Yes heb ik gedaan, nog dubbel gecheckt. ThnxMisteRMeesteR schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:09:
[...]
Goede USB poort gebruikt? (die met witte omlijsting)
Yes, vergeten te vermelden. Heb ik met een (houten) tandenstoker schoongemaakt
Laadt je iPhone ook net op? Is er enige indicatie (telefoon of infotainment) dat kabel is aangesloten?
Vast overbodig dit, maar bij langere trips is de ingebouwde google maps beter om te gebruiken dan een navigatie via Carplay. Mocht dit zijn waar je Carplay voor wilt gebruiken op weg naar vakantie.Volgende week alleen op vakantie.. Daar maak ik altijd graag gebruik van Carplay
-Verkeerde radiozender (van andere profiel) is actief na opnieuw instappen.
->Support had ergens de hoop dat het opgelost was met nieuwe AAOS12, maar helaas. Issue is er nog steeds. En staat op de rol voor een volgende OTA update, kunnen geen datum noemen.
-Kraken rechter voorkant bij inveren.
-> is de PS2 gister voor terug geweest, nieuwe schokbreker is besteld bij Volvo Zweden en wordt 23 mei gemonteerd.
ik heb dat ook vaak. het volstaat om even de tablet te herstarten door de homeknop heel lang ingedrukt te houden. en alleen verbinden al je stilstaat.fyr0 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:52:
- meerdere kabels getest
- nacht gewacht
- andere iPhone proberen
- garage bellen
sexy: use feather kinky:use entire chicken ...
Staat het carplay icoontje nog bovenin het scherm? Het gebeurt mij weleens dat dit icoontje blijft staan, alsof het verbreken van de verbinding niet goed gegaan is. Sowiezo Infotainment resetten en soms de iphone opnieuw opstarten helpt altijd.fyr0 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:52:
- meerdere kabels getest
- nacht gewacht
- andere iPhone proberen
- garage bellen
Anoniem: 1521590
Is er, zonder de auto op te krikken en het wiel te verwijderen, een betere manier om dat aan te pakken want wat onder de roest vandaan komt is wel een mooi gezicht?
Je kan ze ook wat vaker schoonmaken waardoor er niet voor 3 jaar vuil op komt te zitten? Dan is het wat makkelijker om minder vast geplakt vuil er af te krijgen👍Anoniem: 1521590 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:03:
Voor het eerst in drie jaar heb ik de tijd genomen om die prachtige y-spaak velgen grondig schoon te maken maar wat kost dat, vooral bij de voorwielen met die grote Brembo's, een hoop moeite. Steeds een 'bereikbaar' stuk schoonmaken, de auto verzetten, schoonmaken, de auto ......
Is er, zonder de auto op te krikken en het wiel te verwijderen, een betere manier om dat aan te pakken want wat onder de roest vandaan komt is wel een mooi gezicht?
Mooi toch dat nieuwe excuus wat ze tegenwoordig kunnen gebruiken. "Het gaat (misschien) bij een volgende OTA gefixt worden."Rickkie600 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:20:
Even een update omtrent 2 zaken:
-Verkeerde radiozender (van andere profiel) is actief na opnieuw instappen.
->Support had ergens de hoop dat het opgelost was met nieuwe AAOS12, maar helaas. Issue is er nog steeds. En staat op de rol voor een volgende OTA update, kunnen geen datum noemen.
-Kraken rechter voorkant bij inveren.
-> is de PS2 gister voor terug geweest, nieuwe schokbreker is besteld bij Volvo Zweden en wordt 23 mei gemonteerd.
Ik heb sinds de laatste update,:
dat een "mannenstem" mijn route opdracht aanneemt..
en een vrouwenstem begint dan de route te begeleiden...

Nu maar hopen dat er niks mis gaat in die relatie....

Ik ben bang dat het daarop gaat neerkomen idd want er gaat hier waarschijnlijk geen Willie Wortel met briljante ideeën en oplossingen opstaan.Rvzoggie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:56:
[...]
Je kan ze ook wat vaker schoonmaken waardoor er niet voor 3 jaar vuil op komt te zitten? Dan is het wat makkelijker om minder vast geplakt vuil er af te krijgen👍
Maar zonder garage, twee sets velgen en het Nederlandse weer van tegenwoordig zal dat wel niet gaan lukken

Hogedrukspuit erop als je de halfjaarlijkse wissel doet?Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:16:
[...]
Ik ben bang dat het daarop gaat neerkomen idd want er gaat hier waarschijnlijk geen Willie Wortel met briljante ideeën en oplossingen opstaan.
Maar zonder garage, twee sets velgen en het Nederlandse weer van tegenwoordig zal dat wel niet gaan lukken
Ik laat mijn vriendin altijd met de velgen tegen de stoeprand rijden zodat er steeds een nieuw laagje ontstaat dat brandschoon isAnoniem: 1521590 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:16:
[...]
Ik ben bang dat het daarop gaat neerkomen idd want er gaat hier waarschijnlijk geen Willie Wortel met briljante ideeën en oplossingen opstaan.
Ben benieuwd!
SirLenncelot schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:37:
[...]
Hogedrukspuit erop als je de halfjaarlijkse wissel doet?
Goede ideeën maar nog niet van het Willie Wortel niveau 😃. Ik wacht rustig af 😴.Aghanim schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:52:
[...]
Ik laat mijn vriendin altijd met de velgen tegen de stoeprand rijden zodat er steeds een nieuw laagje ontstaat dat brandschoon is
Ook al gemerkt! Ik heb het idee dat dit gebeurt wanneer ook CarPlay geactiveerd is. Als ik dan vragen stel aan Google krijg ik ineens een mannenstem. Navigatie blijft een vrouwenstem. Wanneer wordt de boel non binair? Benieuwd hoe “het” dan klinkt…Hansieo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:42:
Kijk, ook in de Polestar-2 worden taken onderverdeeld.
Ik heb sinds de laatste update,:
dat een "mannenstem" mijn route opdracht aanneemt..![]()
en een vrouwenstem begint dan de route te begeleiden...![]()
Nu maar hopen dat er niks mis gaat in die relatie....
Afleveren met volle tank benzine en gepoetste uitlaat! 🤦♂️😂Rvzoggie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:18:
Ik ga aankomende dinsdag mijn nieuwe polestar 2 LR SM ophalen met plus pakket en trekhaak. Iemand nog tips om op te letten bij aflevering? Of leuke verhalen die er zijn bij de aflevering?
Ben benieuwd!
Mooi man. Hoe lang heb je moeten wachten? Foto's zijn welkom.Rvzoggie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:18:
Ik ga aankomende dinsdag mijn nieuwe polestar 2 LR SM ophalen met plus pakket en trekhaak. Iemand nog tips om op te letten bij aflevering? Of leuke verhalen die er zijn bij de aflevering?
Ben benieuwd!
Tips heb ik niet voor je, wacht nog op de aflevering.
Ik had vandaag juist iets anders, waarbij dezelfde dame die normaal voor mij navigeert ineens niet meer wist waar "thuis" was. Als ik normaal zeg: "OK Google, navigeer naar huis" of iets dergelijks gaat dat helemaal goed, maar vanmorgen niet meer. Het door mij gesproken zinnetje werd wel correct verstaan (bleek uit de transcriptie), maar vervolgens keer op keer omgezet in een monter "OK, naar Happy Huis navigeren" - en dat is niet mijn adres maar een bedrijfje dat je huis komt Marie Kondoën.Mickvanderveen schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 00:29:
[...]
Ook al gemerkt! Ik heb het idee dat dit gebeurt wanneer ook CarPlay geactiveerd is. Als ik dan vragen stel aan Google krijg ik ineens een mannenstem. Navigatie blijft een vrouwenstem. Wanneer wordt de boel non binair? Benieuwd hoe “het” dan klinkt…
“Bel SirLenncelot mobiel” reply: bedoel je soms “Bel SirLenncelot mobiel?”
Of
“Navigeer naar SirLenncelot” met een route naar een willekeurig bedrijf. Contacten zijn gesynchroniseerd en adressen ingevoerd. Via CarPlay/Siri werkt dit wel gewoon.
Ik dacht dat het een Android dingetje was.
Overigens, kan die melding dat ik iemand ga bellen minder groot ingesteld worden? Nu zie ik de route niet meer in het display achter het stuur…
Ik heb 3 maanden geleden proef gereden, daarna het leasebedrag doorgerekend en toen de auto besteld. Had hem eerst voor juli besteld vanwege het eindigen van mijn huidige contract. Kon mijn auto alleen wat eerder kwijt en hij kon ook op die datum geleverd worden.Stimulate14 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:10:
[...]
Mooi man. Hoe lang heb je moeten wachten? Foto's zijn welkom.
Tips heb ik niet voor je, wacht nog op de aflevering.
collega van mij heeft hem later besteld en 2 weken geleden opgehaald. Volgens mij zijn ze allemaal gewoon voorradig.
Zag gisteren ook een polestar met een klein karretje rijden. Heeft iemand ervaring hiermee? En vooral wat het doet met het verbruik met een soort gelijke lading? Hoor het graag!
:strip_exif()/f/image/DZQKLq6kjeUueceBuHD59gKR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf geen trekhaak aan de P2 maar volgens diverse bronnen zakt de range zo’n 30% tot 50% afhankelijk van aërodynamica en gewicht. Hier hebben ze het regelmatig over range icm caravans/ vouwwagens. Misschien kun je daar wat uit halen.Rvzoggie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Zag gisteren ook een polestar met een klein karretje rijden. Heeft iemand ervaring hiermee? En vooral wat het doet met het verbruik met een soort gelijke lading? Hoor het graag![Afbeelding]
Bjorn Nyland heeft een video waar hij 1000km met een aanhanger rondrijdt, wel een grote gesloten tandemasser maar hij kwam uit op een verbruik van 44kWh/100km als ik het mij goed herinner, met een facelift PS2. Zoiets als in de foto zal een stuk minder verbruiken. Aerodynamica is erg belangrijk, hoeveel gewicht je meesleept wat minder.Rvzoggie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Ik heb 3 maanden geleden proef gereden, daarna het leasebedrag doorgerekend en toen de auto besteld. Had hem eerst voor juli besteld vanwege het eindigen van mijn huidige contract. Kon mijn auto alleen wat eerder kwijt en hij kon ook op die datum geleverd worden.
collega van mij heeft hem later besteld en 2 weken geleden opgehaald. Volgens mij zijn ze allemaal gewoon voorradig.
Zag gisteren ook een polestar met een klein karretje rijden. Heeft iemand ervaring hiermee? En vooral wat het doet met het verbruik met een soort gelijke lading? Hoor het graag![Afbeelding]
Als je ver wilt komen zou ik dan ook zeker niet in de linkerbaan rijden maar gewoon tussen de vrachtwagens in de rechterbaan, zal een enorm verschil maken als je wat trekt.
[ Voor 6% gewijzigd door Derek S. op 12-05-2024 10:10 ]
Mijn rijstijl is zoals ik met een benzinemotor reed, altijd gewoon de snelheidslimiet (+/-10kmh

Mijn praktisch bereik is dan het volgende:
- In de winter:
- Accu tot 100% geladen: 373km
- Accu tot 90% geladen: 335km
- In de zomer:
- Accu tot 100% geladen: 426km
- Accu tot 90% geladen: 383km
Oh en als algemene tip, de update naar 3.0.3 heeft de aanduiding van het bereik teruggezet op "standaard" ipv dynamic in de verbruiksapp bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Derek S. op 12-05-2024 10:26 ]
Dit was het, dank je!AteZ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:21:
[...]
ik heb dat ook vaak. het volstaat om even de tablet te herstarten door de homeknop heel lang ingedrukt te houden. en alleen verbinden al je stilstaat.
Infotainment resetten was het inderdaad, bedankt!Koekhapperrr schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:50:
Infotainment gereset?
[...]
Vast overbodig dit, maar bij langere trips is de ingebouwde google maps beter om te gebruiken dan een navigatie via Carplay. Mocht dit zijn waar je Carplay voor wilt gebruiken op weg naar vakantie.
Ik heb toch een vraag over je tweede gedeelte, normaal als ik naar het buitenland reis plan ik alles via ABRP en dan navigeer ik met Wayze (carplay) naar de laadlocatie. Half uurtje voor aankomst zet ik het op google maps (zodat de auto kan voorverwarmen).
Of zijn er betere tactieken?
Hier rond de 40kwh/ 100km. Wel in de winter met een my23 lrsm.Rvzoggie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Ik heb 3 maanden geleden proef gereden, daarna het leasebedrag doorgerekend en toen de auto besteld. Had hem eerst voor juli besteld vanwege het eindigen van mijn huidige contract. Kon mijn auto alleen wat eerder kwijt en hij kon ook op die datum geleverd worden.
:strip_exif()/f/image/gKH4Pt6VmnCNbdRiC3sqF0KZ.jpg?f=fotoalbum_large)
No signature required.
Met tandemasser en grofweg 750-800kg eikenhout erop zat ik op gemiddeld 45kWh/100km. Netjes 90 gereden met een MY 2023 long range dual motor op een droge dag, 14 graden.Rvzoggie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Fietsendrager achterop met 1 elektrische fiets ging het verbruik richting de 35kWh/100km. Ook droge dag, ook 15 ish graden buiten.
Mijn gemiddelde verbruik in de winter ligt op 24, nu gezakt naar 19 ish kWh/100km. Das wel met klompvoetje en veel snelwegkilometers.
[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 12-05-2024 21:41 ]
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op vraag 1. De standaard 19 inch velgen vind ik best aardig, maar 20 inch maakt hem wel wat meer af. Helaas vind ik de 20 inch non-Performance velgen van na de facelift niet mooi, en volgens mij zijn die van voor de facelift niet meer te krijgen?Capiyol schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:18:
In mijn selectieproces voor een leaseauto ben ik vrijdag in Beesd wezen kijken naar de Polestar 2. Ik ben echt fan van het merk en het design, maar was een beetje verbaasd over de beperkte beenruimte op de achterbank. Ik ben zelf bijna twee meter, en als ik mijn stoel 'goed' zet kan ik zelf niet meer achterin zitten of zelfs instappen. Nu zal ik voornamelijk alleen in de auto zitten, maar ik wil toch ook mijn kinderen (6 en 9 bijna) comfortabel mee kunnen nemen.
Natuurlijk kan ik de kinderen een keer meenemen naar een Polestar Space, maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.
En twee vragen die ik vergeten ben te stellen waar iemand hier toevallig op weet:
1. Is het mogelijk om de Performance velgen te bestellen zonder de Performance Upgrade?
2. Heeft iemand hier het standaard interieur i.c.m. het Plus Pakket?
Sowieso viel het mij op dat bij veel configuraties op de site de melding komt dat deze niet besteld kan worden, en dan krijg je een verwijzing naar de voorraad. Is dit i.v.m. de introductie van de 3 en 4? Of is er iets anders aan de hand?
Ik zie dat de Performance-velgen wel als winterset verkrijgbaar zijn, maar dan zit je met 2 wielensets en dat is in mijn geval niet de bedoeling.
Ik heb wat problemen met de polestar app en de batterij van mijn telefoon. Ik ben gisteren met 84% gaan slapen, en zag dat hij vanmorgen nog maar 22% is. Dat is wel veel drain….
Ik had al eens de digitale sleutel in de app uitgeschakeld, maar toen werkte de keyless entry ineens niet snel meer. Alsin, eerder hand in de deurgreep en ontgrendelen. Zonder digitale sleutel meermaals en lang wachten, soms helemaal niet en met de fysieke sleutel moeten ontgrendelen.
Hebben meer mensen dit probleem en/of is er wat tegen te doen?
:strip_exif()/f/image/laJ2n4U2Dbtufe08HX5VwrS8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad. Geen idee wat uiteindelijk de oplossing is geweest want zelfs na een volledige reset (nieuwe installatie) van mijn iPhone was het probleem nog aanwezig. Een week of twee later was het ineens opgelost.N1traat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:35:
Hallo allemaal,
Ik heb wat problemen met de polestar app en de batterij van mijn telefoon. Ik ben gisteren met 84% gaan slapen, en zag dat hij vanmorgen nog maar 22% is. Dat is wel veel drain….
Ik had al eens de digitale sleutel in de app uitgeschakeld, maar toen werkte de keyless entry ineens niet snel meer. Alsin, eerder hand in de deurgreep en ontgrendelen. Zonder digitale sleutel meermaals en lang wachten, soms helemaal niet en met de fysieke sleutel moeten ontgrendelen.
[Afbeelding]
Polestar support kon niet veel meer dan aangeven dat ze dit probleem nog noooooit gehoord hadden.
Digital key uitschakelen hielp iets, maar ik gebruik de app regelmatig om de auto voor te conditioneren als ik op een hele koude of juist warme dag op pad ga met de kleine, dus heel veel meer uitschakelen was onhandig omdat die functies dan ook niet meer werken.
Misschien is de batterij van je sleutel wel leeg en moet je die laten vervangen. Dan kan Digital Key ook uit in de app en dan gaat de batterij van je telefoon niet meer zo snel leeg.N1traat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:35:
[Afbeelding]
Ik heb twee jaar probleemloos de DK gebruikt (had zelfs geen fysieke sleutel meer mee) maar sinds de laatste OTA werkt het niet goed meer. De bluetooth verbinding met "Polestar2" wordt niet automatisch meer gemaakt en ik moet soms een aantal keer proberen om BT aan en uit te zetten en geforceerd verbinding te maken voordat de DK werkt. Ik heb nu dus weer een fysieke sleutel mee maar merk ook daarmee soms dat keyless entry niet werkt en ik op de knop moet drukken. Ook werkte de sleutel van vrouw plotseling helemaal niet meer. Niet met keyless entry en ook de knoppen deden het niet meer terwijl de batterij pas geleden nog vervangen was. De oplossing daarvoor was de sleutel in haar profiel opnieuw te koppelen door deze op de backup-reader te leggen (gewoon in de auto aanwezig werkte niet), daarna deed de sleutel het weer.PvS_68 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:00:
[...]
Misschien is de batterij van je sleutel wel leeg en moet je die laten vervangen. Dan kan Digital Key ook uit in de app en dan gaat de batterij van je telefoon niet meer zo snel leeg.
Afgelopen weekend met een caravan van ca. 1200 kg en een P2 dualmotor naar de camping geweest. Met ca. 90km per uur zat ik rond de 37kWh/100km op een afstand van ca. 50 km enkele reis.Pixeltje schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:39:
[...]
Met tandemasser en grofweg 750-800kg eikenhout erop zat ik op gemiddeld 45kWh/100km. Netjes 90 gereden met een MY 2023 long range dual motor op een droge dag, 14 graden.
Fietsendrager achterop met 1 elektrische fiets ging het verbruik richting de 35kWh/100km. Ook droge dag, ook 15 ish graden buiten.
Mijn gemiddelde verbruik in de winter ligt op 24, nu gezakt naar 19 ish kWh/100km. Das wel met klompvoetje en veel snelwegkilometers.
Vond het helemaal niet zo tegenvallen.
Net even gecheckt: de afgelopen 7 dagen is het batterijverbruik van de Polestar-app bij mij ongeveer 0,4%, een dag een uitschieter van 1,5%. Telefoon is een S23. Het verbruik is vergelijkbaar met mijn Outlook-app.N1traat schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:35:
Hallo allemaal,
[Afbeelding]
Je kan de hele riedel van app geforceerd stoppen, cache/geheugen wissen of zelfs opnieuw installeren en koppelen doen (thuis, in de buurt van je sleutels). Maar ik zou het vooral een paar dagen aankijken, om zeker te weten of het wel de polestar-app is die je drain veroorzaakt.
Ik gebruik alleen maar de DK, heb een enkele keer (vaak rondom een update) dat ik opnieuw moet inloggen maar verder vlekkeloos.
De auto is net nieuw en de sleutel dus ook. Lijkt me sterk gezien de sleutel het ook gewoon doet.PvS_68 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:00:
[...]
Misschien is de batterij van je sleutel wel leeg en moet je die laten vervangen. Dan kan Digital Key ook uit in de app en dan gaat de batterij van je telefoon niet meer zo snel leeg.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk bij de P2, om de 12v van stroom te laten voorzien, terwijl de wagen afgesloten is.Derek S. schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:31:
Ik kom ergens niet uit. Hoe laat je simpelweg het ‘contact’ aan in de P2? Volgens mij heet dit comfort mode maar deze gaat direct uit zodra ik de auto op slot doe, terwijl ik eigenlijk wil dat de auto het 12v stopcontact van stroom blijft voorzien. Begin te balen van het niet hebben van een startknop…sommige dingen worden nodeloos moeilijk gemaakt zo.
Klopt, maar dan moet je de auto niet op slot doen.SirLenncelot schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:43:
play/pause indrukken bij uitstappen geeft volgens mij de melding of je de auto aan wil laten. Daar zit wel weer een timer op van 15 of 30 minuten.
Google Maps gebruiken voor de laadplanning ipv ABRP is hoe ik het tegenwoordig doe. Niet perfect optimaal zoals ABRP maar veel fijner qua UI.fyr0 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:04:
[...]
Ik heb toch een vraag over je tweede gedeelte, normaal als ik naar het buitenland reis plan ik alles via ABRP en dan navigeer ik met Wayze (carplay) naar de laadlocatie. Half uurtje voor aankomst zet ik het op google maps (zodat de auto kan voorverwarmen).
Of zijn er betere tactieken?
Als je toch ABRP wilt gebruiken dan de app in de auto installeren en de route delen met Maps. Als je hetzelfde ABRP account gebruikt zie je de route meteen in de auto. Dat navigeert fijner dan ABRP en je hebt preconditioning. Met Waze heb ik geen ervaring maar daar is toch tegenwoordig ook een AAOS app van? Kun je daar ook je ABRP route naar toe sturen misschien.
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 14-05-2024 12:49 ]
Als je het parkeerklimaat aanzet blijft de 12V als het goed is ook aan (30 min). Zo deed ik het afgelopen jaar zodat de koelbox aan bleef staan bij korte stops.Derek S. schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:31:
Ik kom ergens niet uit. Hoe laat je simpelweg het ‘contact’ aan in de P2? Volgens mij heet dit comfort mode maar deze gaat direct uit zodra ik de auto op slot doe, terwijl ik eigenlijk wil dat de auto het 12v stopcontact van stroom blijft voorzien. Begin te balen van het niet hebben van een startknop…sommige dingen worden nodeloos moeilijk gemaakt zo.
Kan ik dan voor bijvoorbeeld gewoon 2 uur achter elkaar de parkeertimer aan laten gaan om de 12v koelbox door te laten werken? Dat was ook inderdaad waarom ik de boel wilde laten draaien. Toch jammer dat je niet gemakkelijker de 78kW die je hebt flexibel kunt gebruiken.
Lijkt mij wel, als het inderdaad zo werkt dat de 12 volt stroom geeft als het parkeertimer aan staat.Derek S. schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:38:
Dat van de play/pause knop wist ik maar helaas dus geen manier om het door te laten lopen zodra ik de auto op slot doe.
Kan ik dan voor bijvoorbeeld gewoon 2 uur achter elkaar de parkeertimer aan laten gaan om de 12v koelbox door te laten werken? Dat was ook inderdaad waarom ik de boel wilde laten draaien. Toch jammer dat je niet gemakkelijker de 78kW die je hebt flexibel kunt gebruiken.
Anders een paar goede koelelementen toevoegen aan de koelbox, dan blijft het wel lekker koud voor 2 uren.
Volgens mij kan het alleen met alle sleutels aanwezig.max.jansen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:25:
Mijn Polestar app bleef maar foutmeldingen geven (uitroepteken inplaats van functionaliteit) maar de digital key werkte nog wel. Nu heb ik de app verwijderd en opnieuw erop gezet om te zien of dit zou helpen. Moest opnieuw inloggen en nu krijg ik dus de melding dat ik m’n telefoon opnieuw moet koppelen.. nu staat hij nog wel geregistreerd in m’n iPhone als 2 Bluetooth apparaten. Kan ik dit nu zonder de sleutels te hebben weer geactiveerd krijgen? Aangezien ik nu niet thuis ben en dus niet meer mijn auto in kan.. 😅
De app verwijderen zonder de sleutels bij de hand te hebben is natuurlijk ook wel een "walk on the wild side".max.jansen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:25:
Mijn Polestar app bleef maar foutmeldingen geven (uitroepteken inplaats van functionaliteit) maar de digital key werkte nog wel. Nu heb ik de app verwijderd en opnieuw erop gezet om te zien of dit zou helpen. Moest opnieuw inloggen en nu krijg ik dus de melding dat ik m’n telefoon opnieuw moet koppelen.. nu staat hij nog wel geregistreerd in m’n iPhone als 2 Bluetooth apparaten. Kan ik dit nu zonder de sleutels te hebben weer geactiveerd krijgen? Aangezien ik nu niet thuis ben en dus niet meer mijn auto in kan.. 😅
Ik vrees dat je toch de sleutels nodig gaat hebben, maar kijk even in de Openings Post onder:
Ik heb problemen met het koppelen van de app aan mijn Polestar 2 omdat ik mijn telefoon app heb verwijderd zonder de koppeling te verbreken. Hoe los ik dit op?
Ik heb dat eens 100 km van huis gedaan en kan het niet aanbevelen.max.jansen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:25:
Ik heb laatst (omdat de auto wel open wilde maar niet wilde starten) mijn telefoon opnieuw opgestart terwijl ik in de auto zat (en geen fysieke sleutel bij me had) en toen ging gelijk het alarm af totdat er weer een bluetooth verbinding tussen telefoon en auto was… 🚨😳PvS_68 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:06:
[...]
De app verwijderen zonder de sleutels bij de hand te hebben is natuurlijk ook wel een "walk on the wild side".
Die info is verouderd. Tegenwoordig kun je de koppeling gewoon in de auto verwijderen. Maar voor opnieuw koppelen heb je inderdaad alle sleutels nodig.PvS_68 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:06:
[...]
De app verwijderen zonder de sleutels bij de hand te hebben is natuurlijk ook wel een "walk on the wild side".
Ik vrees dat je toch de sleutels nodig gaat hebben, maar kijk even in de Openings Post onder:
Ik heb problemen met het koppelen van de app aan mijn Polestar 2 omdat ik mijn telefoon app heb verwijderd zonder de koppeling te verbreken. Hoe los ik dit op?
Geen app dus maar...
Is er nog steeds dat probleem dat een iPhone twee Bluetooth transmitters 'ziet' van de PS? Uit het hoofd: "Polestar2" en "PolestarPS2" (of gelijkaardig). Ik ben absoluut geen expert, maar ik ga er van uit dat 1 voor de DK functionaliteit is, en de andere voor media/calls.
Aangezien "Polestar2" altijd de bovenhand kreeg, en altijd de Bluetooth verbinding kreeg (en omdat je, als je Bluetooth uit zet, niet 'forget this device' kan doen op eeh iPhone), zat ik dus steeds in de auto (rijdend) te kutten om gewoon normaal audio/calls te verbinden in de auto. (dus Bluetooth uit, niet op 'forget this device' kunnen klikken, Bluetooth aan, meteen verbinding met die "Polestar2" transmitter, waardoor er meldingen kwamen van "kan niet verbinden met telefoon in het Bluetooth menu van de auto")
Het zal wel weer aan de gebruiker (ik) liggen, ipv aan het systeem (de tendens is tegenwoordig dat de gebruiker altijd wel te dom is, zich niet heeft 'ingelezen' of niet eerst een paar uur loopt kutten en zoeken op forums ipv dat Bluetooth audio gewoon werkt zoals het in 99% van de auto's werkt). Ofwel een probleem specifiek met mijn polestar, of iPhone, of app, of combinatie van alles.
In elk geval, nu de app er af is, heb ik er geen problemen meer mee. Maar dat betekent dus ook dat ik de app niet nog eens kan gaan uittesten. Nog los van het niet vinden van het tweede sleuteltje.
Verder geen kritiek hoor, rijdt allemaal prima. Kkleine minpuntjes hier en daar. Vooral UX in google maps. Globaal een goede nav, daar niet van, en ook onmisbaar wegens integratie van de SOC. Maar veel kleine momentjes van 'frictie' in de bediening die gewoon beter kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 15-05-2024 09:36 ]
/f/image/gpqUyVlbxRY920Avoe8uP1h7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0RYYNEHpxqf5bLFZRA0yFoaP.png?f=fotoalbum_large)
Het was ingetrokken dacht ik, en bij mij is er in elk geval geen update beschikbaar.
Weet iemand er meer van?
[ Voor 3% gewijzigd door darwusch op 15-05-2024 10:34 ]
Ik heb aangegeven dat de wagen redelijk zwaar beladan was omdat ik mensen moest wegbrengen naar het vliegveld. Maar dat was niet het probleem zeiden ze. Toch zit het me niet lekker, dat gewicht.
Uit de specs haal ik dat de wagen maar met 381 kg beladen kan worden (2490kg-2109kg).
Met 4 personen van ieder ~80kg en 100 kg bagage in de koffer en op de achterbank zit je er al overheen.
:strip_exif()/f/image/tuloUcr4W3dbhZSWi1DqrKBl.jpg?f=fotoalbum_large)
Met een vakantie voor de boeg met 4 personen maak ik me toch wel wat zorgen.
Ik ben gewend om mijn wagens normaal gesproken gewoon vol te proppen zolang er ruimte is. Maar ligt dit met een EV (of P2 specifiek) toch anders?
Hebben hier mensen ervaring met soortgelijke belastingen?
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Je moet op je telefoon de Bluetooth verbinding Polestar2 verwijderen als je de DK opnieuw wilt koppelen. Zodra je dat hebt gedaan zou het gereedmaken van de DK weer moeten lukken.max.jansen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:47:
Heb uiteindelijk de app opnieuw geprobeerd te installeren maar krijg het niet meer functioneel. Alles verwijderd (app, koppeling telefoon in auto, reset verbindingen van auto) en opnieuw geïnstalleerd. Sleutels pakt hij, telefoon ziet hij en ik kan nu zelfs de auto openmaken, airco aanzetten etc via de app. Maar het activeren van de digitale key wil niet meer lukken, dus ik kan er niet mee rijden. Ik heb even foto’s toegevoegd van de foutmelding.. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Je voelde hem zelf al aankomen maar het is geen probleem wat iedereen heeft. De DK verbinding en de audioverbinding kunnen beide tegelijkertijd actief zijn op je telefoon. De ene is een BTLE verbinding die niet voor Phone audio kan worden gebruikt en de andere (PS2) een normale telefoon en media Bluetoothverbinding. Waarom het bij jou niet zo werkt weet ik niet maar ik kan zonder met mijn bluetoothinstellingen te knoeien zowel de DK als het handsfree bellen gebruiken. Ik gebruik ondertussen al jaren geen fysieke sleutel meerAmos_x schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:34:
Ik doe het al een jaar zonder die (nutteloze) app. Dacht ik onlangs, even kijken hoe het er mee staat. Er zijn wat updates geweest en er zal wel aan gewerkt zijn. Dus terug die app afhalen en installeren, en inderdaad, om te koppelen, moet je dus beide sleutels hebben. Nu vind ik dat kleine sleuteltje niet meer. En ik ben op dit moment niet in de mogelijkheid om alles overhoop te halen en grondig te zoeken. Ik zal het niet kwijt zijn, maar zo meteen vinden zit er niet in.
Geen app dus maar...
Is er nog steeds dat probleem dat een iPhone twee Bluetooth transmitters 'ziet' van de PS? Uit het hoofd: "Polestar2" en "PolestarPS2" (of gelijkaardig). Ik ben absoluut geen expert, maar ik ga er van uit dat 1 voor de DK functionaliteit is, en de andere voor media/calls.
Aangezien "Polestar2" altijd de bovenhand kreeg, en altijd de Bluetooth verbinding kreeg (en omdat je, als je Bluetooth uit zet, niet 'forget this device' kan doen op eeh iPhone), zat ik dus steeds in de auto (rijdend) te kutten om gewoon normaal audio/calls te verbinden in de auto. (dus Bluetooth uit, niet op 'forget this device' kunnen klikken, Bluetooth aan, meteen verbinding met die "Polestar2" transmitter, waardoor er meldingen kwamen van "kan niet verbinden met telefoon in het Bluetooth menu van de auto")
Het zal wel weer aan de gebruiker (ik) liggen, ipv aan het systeem (de tendens is tegenwoordig dat de gebruiker altijd wel te dom is, zich niet heeft 'ingelezen' of niet eerst een paar uur loopt kutten en zoeken op forums ipv dat Bluetooth audio gewoon werkt zoals het in 99% van de auto's werkt). Ofwel een probleem specifiek met mijn polestar, of iPhone, of app, of combinatie van alles.
In elk geval, nu de app er af is, heb ik er geen problemen meer mee. Maar dat betekent dus ook dat ik de app niet nog eens kan gaan uittesten. Nog los van het niet vinden van het tweede sleuteltje.
Verder geen kritiek hoor, rijdt allemaal prima. Kkleine minpuntjes hier en daar. Vooral UX in google maps. Globaal een goede nav, daar niet van, en ook onmisbaar wegens integratie van de SOC. Maar veel kleine momentjes van 'frictie' in de bediening die gewoon beter kunnen.
Dit heb ik geprobeerd en daarnaast ook de normale Bluetooth verbinding van zowel de auto als iPhone verwijderd. Maar ook dit heeft niet gewerkt..JTHZZ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:54:
[...]
Je moet op je telefoon de Bluetooth verbinding Polestar2 verwijderen als je de DK opnieuw wilt koppelen. Zodra je dat hebt gedaan zou het gereedmaken van de DK weer moeten lukken.
Op je telefoon geen enkele Polestar verbinding meer zichtbaar onder Bluetooth ? Want dan zou ik de helpdesk contacten of langs de Volvo garage rijden. Moeten die het maar oplossenmax.jansen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:58:
[...]
Dit heb ik geprobeerd en daarnaast ook de normale Bluetooth verbinding van zowel de auto als iPhone verwijderd. Maar ook dit heeft niet gewerkt..
Nee helemaal niks meer.. enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een nieuw profiel aan te maken en de oude te verwijderen. Maar vind dit wel heel belachelijk en tijd vretend, dus hoop op een makkelijkere oplossing..JTHZZ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:59:
[...]
Op je telefoon geen enkele Polestar verbinding meer zichtbaar onder Bluetooth ? Want dan zou ik de helpdesk contacten of langs de Volvo garage rijden. Moeten die het maar oplossen
Als je een iphone hebt zou je kunnen proberen een reservekopie van voor het moment dat je ontkoppelde terug te zetten. Daarna op de goede manier je telefoon ontkoppelen en opnieuw koppelen met de sleutels in de auto?max.jansen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:48:
[...]
Nee helemaal niks meer.. enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een nieuw profiel aan te maken en de oude te verwijderen. Maar vind dit wel heel belachelijk en tijd vretend, dus hoop op een makkelijkere oplossing..
Ik had gisteren een dagje vrij genomen en gelijk een dag met 30 graden een touristische ronde gemaakt inclusief avond met mijn vriendin.
Dingen die mij opvallen:
- wat een kracht (ik kom vanuit een ICE)
- mooi materiaal aan de binnenkant.
- stuurt echt heel licht
Dingen waar ik nog vragen bij heb:
- hoe weet ik zeker dat de batterij aan het pre-conditioneren is? Is er een bepaalde manier om naar een fastcharger te navigeren waardoor dit aanslaat?
- ik was verbaasd dat je flitsmeister niet op android automotive kon downloaden. Rijden jullie dan altijd nog op apple carplay?
Verbruik binnendoor op 60 en 80 wegen was uiteindelijk voor de dag 15.1 op 100. Was echt verbaasd hoe ver je op een accu kan komen. Ben heel benieuwd hoe dat in het dagelijkse verkeer gaat zijn.
Tot nu toe werkt alles echt vlekkeloos en ben ik erg te spreken over de auto! Hierbij nog een paar kiekjes.
:strip_exif()/f/image/mXX8XpA5g6twpM9KiQdUYvrz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/05oAVeWKtKZSEPN0FynrpUaY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yva9b2tDTBgsjdhALwTcakQc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd! Zou toch wel aardig zijn bij het snelladen.Ten slotte zegt Google dat Google Cast naar auto's met Android Automotive OS komt. Daarmee kan je snel content casten van je telefoon of tablet naar het infotainmentscherm van je auto. De eerste auto’s die deze functie krijgen zijn die van Rivian. Dat zal in de 'komende maanden' gebeuren. Daarna moeten ook andere automerken volgen.
[ Voor 6% gewijzigd door About2Break op 15-05-2024 22:58 ]
Kan je geen info geven over de getallen, maar ik ben al een keer met 4 volwassenen en een volgepropte auto naar zuid-Frankrijk gereden en dat ging helemaal primaPaku schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:47:
Een poosje geleden had ik een aandrijflijn probleem met mijn P2. De auto was afgesleept maar het probleem was alweer verdwenen op dat moment. De garage heeft er SW 3.0.3 opgezet maar verder hebben ze niet iets concreets kunnen vinden.
Ik heb aangegeven dat de wagen redelijk zwaar beladan was omdat ik mensen moest wegbrengen naar het vliegveld. Maar dat was niet het probleem zeiden ze. Toch zit het me niet lekker, dat gewicht.
Uit de specs haal ik dat de wagen maar met 381 kg beladen kan worden (2490kg-2109kg).
Met 4 personen van ieder ~80kg en 100 kg bagage in de koffer en op de achterbank zit je er al overheen.
[Afbeelding]
Met een vakantie voor de boeg met 4 personen maak ik me toch wel wat zorgen.
Ik ben gewend om mijn wagens normaal gesproken gewoon vol te proppen zolang er ruimte is. Maar ligt dit met een EV (of P2 specifiek) toch anders?
Hebben hier mensen ervaring met soortgelijke belastingen?
Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak
Alleen laadplekken in Spanje is niet zo top als in Frankrijk
Wat een rommel toch
Gefecititeerd.Rvzoggie schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:00:
Hi goedenavond, ik heb gisteren mijn Polestar mogen ophalen in Beesd! Leuke aflevering met aardige mensen!
<knip>
- ik was verbaasd dat je flitsmeister niet op android automotive kon downloaden. Rijden jullie dan altijd nog op apple carplay?<knip>
Ik rij gewoon zonder flitsmeister maar hou me (bijna) altijd aan de maximum snelheid, dat werkt heel goed hoor

:strip_exif()/f/image/K5W0IoSo9LYkQJWLqM9pivTH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nTt1BWi8FwEJzE4YqSBHEGQb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IX9jd8uQweP8TxgkNWyToMVC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NB032fTuzV8UKHqlHzENaRWK.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vriendin had tijd om even naar de garage te gaan hadden ze het tijdelijk hersteld en nieuwe besteld, rijden we met hemelvaart weg,... wat denk je zie ik dat onderdeel los gaan. Snel raam open vast gepakt en los getrokken anders had de auto achter mij hem gevangen. Dan konden we weer formuliertjes invullen.
En dit geloof je dan ook niet:
:strip_exif()/f/image/3NBAHFxnpaxbrmLqsZnClV8b.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen maandag nog maar eens gebeld maar ben er zo klaar mee.
De ratel in de achteras is terug, de kraak in de veerpoten worden erger, (ergens oktober wordt er een nieuw lager geleverd)
Afgelopen winter de spiegels nog. Afspraak nr 26 is een feit, en de volgende komen er weer aan.
Hoe ver kan een lease gaan, ik wil die uren vergoed hebben! belachelijk voor een wagen van 3,5 jaar oud en 66k km...
Dit ziet er toch uit als een vervangen raam waarbij ze de lijst klemmen hebben gebroeken (zoals ze zo vaak doen)? Maar inderdaad tijdelijk zo vast zetten is wel een smet op de werkplaats in kwestie. Liever los in de kofferbak dan zo ermee gaan rijdenKohen schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:16:
In het kader de ellende houd niet op:
Tijd voor een nieuwe dealer/werkplaats zou ik zeggen, dit geeft toch geen vertrouwen...Kohen schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn vriendin had tijd om even naar de garage te gaan hadden ze het tijdelijk hersteld en nieuwe besteld, rijden we met hemelvaart weg,... wat denk je zie ik dat onderdeel los gaan. Snel raam open vast gepakt en los getrokken anders had de auto achter mij hem gevangen. Dan konden we weer formuliertjes invullen.
[Afbeelding]
De ratel in de achteras is terug, de kraak in de veerpoten worden erger, (ergens oktober wordt er een nieuw lager geleverd)
Afgelopen winter de spiegels nog. Afspraak nr 26 is een feit, en de volgende komen er weer aan.
Hoe ver kan een lease gaan, ik wil die uren vergoed hebben! belachelijk voor een wagen van 3,5 jaar oud en 66k km...
En ze zijn al een keer eerder vervangenKaoh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:
[...]
Dit ziet er toch uit als een vervangen raam waarbij ze de lijst klemmen hebben gebroeken (zoals ze zo vaak doen)? Maar inderdaad tijdelijk zo vast zetten is wel een smet op de werkplaats in kwestie. Liever los in de kofferbak dan zo ermee gaan rijden
Iemand enig idee of zo een warmtepomp veel scheelt qua actieradius?
En dat panoramisch dak. Ik zag dat je deze niet dicht kan doen.. Wat zijn jullie ervaringen in de zomer? Wordt dat niet super warm? Of valt het mee?
dus...
Het dak is goed geïsoleerd. Ik heb met afgelopen warme dagen eigenlijk nauwelijks warmte gemerkt die daar voelbaar door heen kwam.Pepper schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:33:
Ik overweeg ook Polestar 2 aan te schaffen (SRSM). Nu twijfel ik over het Plus pakket.
Iemand enig idee of zo een warmtepomp veel scheelt qua actieradius?
En dat panoramisch dak. Ik zag dat je deze niet dicht kan doen.. Wat zijn jullie ervaringen in de zomer? Wordt dat niet super warm? Of valt het mee?
Het dak voelt juist alsof je lekker in de schaduw zit, terwijl de zon door de vooruit dan wel merkbaar is.Pepper schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:33:
Dus dat dak is juist top, jammer dat ze niet dezelfde coating op de voorruit en zijramen hebben zitten.
Ik moest me opnieuw aanmelden bij TMobile. Dat kon via de netwerkinstellingen. Weet het niet meer precies maar was uiteindelijk gewoon 1x op aanmelden klikken.Li1quid schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:18:
Geen internet of gps en de TCAM reset lijkt niet meer te werken met 3.0.3. Nachtje wachten heeft ook niet geholpen.
Wat een rommel toch
Bekend kwaaltje van Volvo! Onze V60 uit 2014 heeft een rubberen versie die al tig keer vervangen is. De clipjes breken af door wat voor reden dan ook.Kohen schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Internet is plots weer terug.SirLenncelot schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:45:
[...]
Ik moest me opnieuw aanmelden bij TMobile. Dat kon via de netwerkinstellingen. Weet het niet meer precies maar was uiteindelijk gewoon 1x op aanmelden klikken.
Hoe de TCAM achterliggend werkt blijft me een raadsel
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.