Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren om een Polestar 2 te gaan rijden. Als nu nog niet EV-rijder ben ik heel benieuwd naar het praktijkverbruik van de MY2024 SRSM en LRSM versies. De berichten die ik her en der lees zijn an sich positief, als in: het verbruik is lager dan de versies uit eerdere bouwjaren. Ik wil echter goed kunnen bepalen of een LRSM veel meerwaarde biedt met mijn gebruik, of dat ik goed uit de voeten kan met een SRSM.

Voor mijn werk rijd ik ca. 25k per jaar, ik denk in de verhouding 80/20 tussen snelwegen en N-wegen. Dat gaat gemiddeld om zo'n 100 km per werkdag, met heel af en toe uitschieters richting 250/300+ km, maar dat zijn echt uitzonderingen.

Privé rijd ik ca. 10k per jaar, inclusief vakanties naar Zuid-Frankrijk/Italië. Die tripjes knippen we nu al vaak op in 2 dagen en we stoppen om de 2 à 3 uur. Dat is voor elke inzittende van de auto beter 8)7 Verder hebben we dan een Towbox bagagebox op de trekhaak.

Op N-wegen geef ik mij volledig over aan de ACC en hobbel ik rustig met het verkeer mee. Op de snelweg rijd ik overdag meestal ca. 120 km/h, dat wil ik graag zo houden :)

Thuis kan ik een laadpaal laten installeren, dat ben ik dan ook zeker van plan als er een EV komt.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met enigszins vergelijkbaar gebruik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wutroe schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:25:

Voor mijn werk rijd ik ca. 25k per jaar, ik denk in de verhouding 80/20 tussen snelwegen en N-wegen. Dat gaat gemiddeld om zo'n 100 km per werkdag, met heel af en toe uitschieters richting 250/300+ km, maar dat zijn echt uitzonderingen.

Op N-wegen geef ik mij volledig over aan de ACC en hobbel ik rustig met het verkeer mee. Op de snelweg rijd ik overdag meestal ca. 120 km/h, dat wil ik graag zo houden :)

Ik rij best vergelijkbaar zakelijk maar rij meer tussen de 100 en 110. Mijn verbruik de afgelopen 1000km is 14.3 kWh/100km. Meer snelheid is wel degelijk meer verbruik, in de praktijk kan ik in de spits toch niet veel sneller (of je moet houden van constant optrekken en weer afremmen).

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
SirLenncelot schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:34:
[...]

Ik rij best vergelijkbaar zakelijk maar rij meer tussen de 100 en 110. Mijn verbruik de afgelopen 1000km is 14.3 kWh/100km. Meer snelheid is wel degelijk meer verbruik, in de praktijk kan ik in de spits toch niet veel sneller (of je moet houden van constant optrekken en weer afremmen).
Mijn geluk is dat ik mijn ritten doorgaans buiten de spits en buiten de Randstad maak. Daar is vaak genoeg asfalt en niet te veel verkeer om lange tijd 120 op de cruise control te kunnen rijden.

Dat is wel een echt serieus laag verbruik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Krivas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:17:
Is het verder al iemand opgevallen dat sinds update 3.0.3 de geluidskwaliteit fors achteruitgegaan is? Ik was met het standaardsysteem echt wel tevreden, terwijl ik hier toch wel redelijke eisen aan stel. Maar sinds de update is het echt niet meer om aan te horen.
Hmm, daar heb ik niks van gemerkt. Ik heb wel een of twee keer gehad dat het hoog echt verschrikkelijk klonk, alsof een tweeter het opgegeven had ofzo, maar na een reset van het infotainment was dat verholpen.. en dit was voor de laatste update.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:29
Kohen schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:16:
In het kader de ellende houd niet op:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn vriendin had tijd om even naar de garage te gaan hadden ze het tijdelijk hersteld en nieuwe besteld, rijden we met hemelvaart weg,... wat denk je zie ik dat onderdeel los gaan. Snel raam open vast gepakt en los getrokken anders had de auto achter mij hem gevangen. Dan konden we weer formuliertjes invullen.

En dit geloof je dan ook niet:
[Afbeelding]
Ruitvervanging door een glasboer ipv bij Volvo? Die gasten trekken die strips er lomp af, clipjes breken af dus kan hij niet meer terug. Ipv nieuwe bestellen gaan ze dan met kit of lijm prutsen. Altijd na ruitvervanging even die strips checken. Ze moeten echt helemaal vast zitten en anders meteen teruggaan. Zo’n glasboer kan via Volvo gewoon nieuwe bestellen als ze te lomp zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 16-05-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Krivas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:17:
Is het verder al iemand opgevallen dat sinds update 3.0.3 de geluidskwaliteit fors achteruitgegaan is? Ik was met het standaardsysteem echt wel tevreden, terwijl ik hier toch wel redelijke eisen aan stel. Maar sinds de update is het echt niet meer om aan te horen.
Heb dit ook eens voor het eerst meegemaakt met 3.0.3, ik kan het alleen maar omschrijven als speakers gemaakt van lege Unox-knakworst blikjes. Een reset van het systeem heeft het euvel verholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:24
Voor wat betreft aantal en type kilometers heb ik wel een vergelijkbaar profiel, alleen rij ik op de snelweg standaard 105km/h. Ook rij ik zodra het kan op de CC, dus zelfs binnen de bebouwde kom. Dat is nog zuiniger dan acc, omdat je constanter rijdt.

Mijn SRSM, MY 22 rijdt in de winter gemiddeld 18,5 kWh/100km en in de zomer 15,5 kWh/100km. Merendeel van zakelijke afspraken haal ik op een lading, bij die paar afspraken die echt ver weg zijn heb ik ook altijd op die plek voldoende laadtijd om weer terug te komen. Daarmee sta ik alleen op vakantieritten aan een snellader, de vakantierit met hele gezin naar Frankrijk ging op een natuurlijk ritme van vertrek met 100%, vervolgens 2,5 uur rijden en weer snelladen naar 80%. De auto was dan eerder vol dan het gezin terug van de wc was.Kortom: ik mis de longe range niet.

MY24 is met z'n achterwielaandrijving nog iets zuiniger, maar doordat jij met 120km/h rijdt zal je snelwegverbruik zo'n 20% hoger liggen. Daarom zou ik als ik jou was voor de long range kiezen. En als jij mij was, was je een paar duizend euro goedkoper uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:00
Derek S. schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:05:
[...]

Heb dit ook eens voor het eerst meegemaakt met 3.0.3, ik kan het alleen maar omschrijven als speakers gemaakt van lege Unox-knakworst blikjes. Een reset van het systeem heeft het euvel verholpen.
Hier ook, met dezelfde oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Highland schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Voor wat betreft aantal en type kilometers heb ik wel een vergelijkbaar profiel, alleen rij ik op de snelweg standaard 105km/h. Ook rij ik zodra het kan op de CC, dus zelfs binnen de bebouwde kom. Dat is nog zuiniger dan acc, omdat je constanter rijdt.

Mijn SRSM, MY 22 rijdt in de winter gemiddeld 18,5 kWh/100km en in de zomer 15,5 kWh/100km. Merendeel van zakelijke afspraken haal ik op een lading, bij die paar afspraken die echt ver weg zijn heb ik ook altijd op die plek voldoende laadtijd om weer terug te komen. Daarmee sta ik alleen op vakantieritten aan een snellader, de vakantierit met hele gezin naar Frankrijk ging op een natuurlijk ritme van vertrek met 100%, vervolgens 2,5 uur rijden en weer snelladen naar 80%. De auto was dan eerder vol dan het gezin terug van de wc was.Kortom: ik mis de longe range niet.
Dat zijn ook nette verbruiksgemiddelden, en dan ook nog eens met de 'oude' SRSM. Dat van die stops tijdens vakantie herken ik wel; die duren ongemerkt met een paar kleuters best lang. Ideaal met bijladen natuurlijk :)
Highland schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:31:
[...]MY24 is met z'n achterwielaandrijving nog iets zuiniger, maar doordat jij met 120km/h rijdt zal je snelwegverbruik zo'n 20% hoger liggen. Daarom zou ik als ik jou was voor de long range kiezen. En als jij mij was, was je een paar duizend euro goedkoper uit :+
Haha, dat heb je mooi verwoord. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Voor de Home Assistant HACS Polestar plugin gebruikers die ook al de laatste software update voor hun auto hebben kun je nu ook de charging power zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsFLwsgMXhntzYfTC8CaxhbhYx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lURzHiGR7FYpBURKXJJDS6AM.png?f=user_large

Het lijkt er wel op dat het de data collectie nog niet helemaal fris is want als er geen data binnenkomt blijft ie hangen op de laatst bekende waarde.

Edit: Zat nog even verder te kijken, de charging current doet het nu ook.

Nou, nog maar en edit dan: Net zoals de app zelf, ze doen het soms, blijft Polestar natuurlijk :+

[ Voor 15% gewijzigd door harrewarre op 16-05-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
JTHZZ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Ruitvervanging door een glasboer ipv bij Volvo? Die gasten trekken die strips er lomp af, clipjes breken af dus kan hij niet meer terug. Ipv nieuwe bestellen gaan ze dan met kit of lijm prutsen. Altijd na ruitvervanging even die strips checken. Ze moeten echt helemaal vast zitten en anders meteen teruggaan. Zo’n glasboer kan via Volvo gewoon nieuwe bestellen als ze te lomp zijn geweest.
Heb dit bij Carglass gehad. Die wilden zich de eerst vanaf maken. Gewoon op je strepen gaan staan. Mijn eigen Volvo dealer heeft ze uiteindelijk op kosten van Carglass vervangen.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
Ik ben benieuwd of iemand hier toevallig iets weer of heeft gehoord wanneer de productie van de Polestar 2 weer hervat wordt. Nu kan je op de site alleen uit voorraad of voor geconfigureerde modellen kiezen.

Ik gok dat dit is vanwege het opstarten van de 3 en 4, maar ben benieuwd wanneer er weer fabrieksbestellingen geplaatst kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wutroe
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren om een Polestar 2 te gaan rijden. Als nu nog niet EV-rijder ben ik heel benieuwd naar het praktijkverbruik van de MY2024 SRSM en LRSM versies. De berichten die ik her en der lees zijn an sich positief, als in: het verbruik is lager dan de versies uit eerdere bouwjaren. Ik wil echter goed kunnen bepalen of een LRSM veel meerwaarde biedt met mijn gebruik, of dat ik goed uit de voeten kan met een SRSM.

Privé rijd ik ca. 10k per jaar, inclusief vakanties naar Zuid-Frankrijk/Italië. Die tripjes knippen we nu al vaak op in 2 dagen en we stoppen om de 2 à 3 uur. Dat is voor elke inzittende van de auto beter 8)7 Verder hebben we dan een Towbox bagagebox op de trekhaak.

Thuis kan ik een laadpaal laten installeren, dat ben ik dan ook zeker van plan als er een EV komt.

Polestar lijkt mij te willen helpen met het maken van mijn keuze...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBT4uDGlpaSgs-b5ygtYSUgUi_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4BFIYkAyokCOyxENuJYnrtSL.png?f=fotoalbum_large

Het gat tussen de Single en Long Range wordt zo wel een stuk groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
Wutroe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Polestar lijkt mij te willen helpen met het maken van mijn keuze...

[Afbeelding]

Het gat tussen de Single en Long Range wordt zo wel een stuk groter.
Komt mij heel goed uit dit! Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
En daar gaat het laatste beetje restwaarde.. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-08 14:46
Capiyol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:44:
Ik ben benieuwd of iemand hier toevallig iets weer of heeft gehoord wanneer de productie van de Polestar 2 weer hervat wordt. Nu kan je op de site alleen uit voorraad of voor geconfigureerde modellen kiezen.

Ik gok dat dit is vanwege het opstarten van de 3 en 4, maar ben benieuwd wanneer er weer fabrieksbestellingen geplaatst kunnen worden.
Polestar medewerker vertelde me dat de P2 model jaar 2024 niet meer geproduceerd wordt, dus dan zul je moeten wachten tot 2025. Ik heb hierdoor (en door treuzelen van de leasemaatschappij) naast een Jupiter gegrepen. Nu maar voor Magnesium gekozen, die was nog wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
garycooper33 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:36:
[...]

Polestar medewerker vertelde me dat de P2 model jaar 2024 niet meer geproduceerd wordt, dus dan zul je moeten wachten tot 2025. Ik heb hierdoor (en door treuzelen van de leasemaatschappij) naast een Jupiter gegrepen. Nu maar voor Magnesium gekozen, die was nog wel op voorraad.
Super nuttige informatie. Dankjewel. Afwachten dan wat er beschikbaar is tegen de tijd dat ik mijn leaseauto mag bestellen #fingerscrossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
garycooper33 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:36:
[...]

Je moet niet wachten tot 2025 hoor. Ik heb mijn 2024 in juli 2023 besteld met levering in september 2023.

Normaal gezien kan je eind juni begin juli een 2025 bestellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kruik
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:19
Vandaag een voorradige P2 SRSM Plus Magnesium besteld, mijn eerste EV. Kijk er erg naar uit en zal tot de levering deze thread nog eens goed doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 17:23
max.jansen schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:47:
Heb uiteindelijk de app opnieuw geprobeerd te installeren maar krijg het niet meer functioneel. Alles verwijderd (app, koppeling telefoon in auto, reset verbindingen van auto) en opnieuw geïnstalleerd. Sleutels pakt hij, telefoon ziet hij en ik kan nu zelfs de auto openmaken, airco aanzetten etc via de app. Maar het activeren van de digitale key wil niet meer lukken, dus ik kan er niet mee rijden. Ik heb even foto’s toegevoegd van de foutmelding.. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ik kan bevestigen dat het verwijderen van je profiel en helemaal vers te beginnen het oplost.. wel een heel gedoe helaas. Nu weer alle apps opnieuw installeren..

Ik had altijd Flitsmeister erop staan maar kan deze nu niet meer vinden, iemand een idee of ik dit nog terug kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17
Sinds de laatste update (kreeg ik begin deze week gepusht) heb ik echt heel de tijd last van elektronische gremlins.

- ineens heb ik last van ghost breaking als ik auto pilot gebruik terwijl dat altijd vlekkeloos werkte
- heel de tijd problemen met 4g/gps met als resultaat dat ik de tcam batterij losgetrokken heb voor een nacht. Toch blijf ik problemen houden terwijl dit voor de update ook nooit was
- problemen met de parkeersensoren (die werken sinds de update niet meer), zie foto. En nee schoonmaken van de radar/sensoren werkt niet helaas.

Maandag maar eens een afspraak maken bij de dealer want dit zijn ineens zoveel storingen uit het niets dat ik er helemaal gek van word.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rU3GEONZg207sMyB0C_uxcOOIGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xL79Qz43f2YtfPMNtniDGIxQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:04
sarlo schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:10:
Sinds de laatste update (kreeg ik begin deze week gepusht) heb ik echt heel de tijd last van elektronische gremlins.

- problemen met de parkeersensoren (die werken sinds de update niet meer), zie foto. En nee schoonmaken van de radar/sensoren werkt niet helaas.

[Afbeelding]
Ik heb deze melding nu ook (opnieuw) gekregen, met als resultaat dat de parkeersensoren niet meer werken. Ik heb ook 3.0.3.

Ik had eind december dezelfde melding waarna na onderzoek door de Volvo dealer werd aangegeven dat een parkeersensor steenslag had. Die sensor is uiteindelijk 2 maanden geleden vervangen en sindsdien was de melding weer weg en werkten de sensoren weer.

Overigens had ik mijn twijfels over het verhaal van de Volvo dealer van steenslag aangezien een schadeherstelbedrijf na onderzoek had geconstateerd dat het niet aan een parkeersensor lag maar aan de verbinding tussen sensor en centrale computer; dat zou echter onder garantie (dus kosten Polestar) vallen en steenslag onder schade… Ik kon ook geen visuele schade zien bij de parkeersensoren. Ik heb in alle jaren dat ik parkeersensoren heb ook nog nooit meegemaakt dat er eentje stuk ging door steenslag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
vithar schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:25:
[...]

Ik heb deze melding nu ook (opnieuw) gekregen, met als resultaat dat de parkeersensoren niet meer werken. Ik heb ook 3.0.3.

Ik had eind december dezelfde melding waarna na onderzoek door de Volvo dealer werd aangegeven dat een parkeersensor steenslag had. Die sensor is uiteindelijk 2 maanden geleden vervangen en sindsdien was de melding weer weg en werkten de sensoren weer.

Overigens had ik mijn twijfels over het verhaal van de Volvo dealer van steenslag aangezien een schadeherstelbedrijf na onderzoek had geconstateerd dat het niet aan een parkeersensor lag maar aan de verbinding tussen sensor en centrale computer; dat zou echter onder garantie (dus kosten Polestar) vallen en steenslag onder schade… Ik kon ook geen visuele schade zien bij de parkeersensoren. Ik heb in alle jaren dat ik parkeersensoren heb ook nog nooit meegemaakt dat er eentje stuk ging door steenslag…
Ja als ik de sensoren bekijk zie ik niet (geen beschadigingen o.i.d.) en de ene keer werken de parkeersensoren wel (ook allemaal) en de andere keer geen enkele.

Ben dus benieuwd waar dit op uit gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:50

Ad Hox

N/A

Ik heb een issue met de audio controls (als je het volume bedient en dan naar beneden swiped). Deze worden bij iedere rit gereset. Voor 3.0.3 was dit niet het geval en onthield hij de sliders voor navigatie, bellen, etc.

Heel irritant, herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:14

- ineens heb ik last van ghost breaking als ik auto pilot gebruik terwijl dat altijd vlekkeloos werkte
- heel de tijd problemen met 4g/gps met als resultaat dat ik de tcam batterij losgetrokken heb voor een nacht. Toch blijf ik problemen houden terwijl dit voor de update ook nooit was

Maandag maar eens een afspraak maken bij de dealer want dit zijn ineens zoveel storingen uit het niets dat ik er helemaal gek van word.

[Afbeelding]
Ik rijd al bijna een half jaar rond met deze meldingen. Heb het gemeld bij een onderhoudsbeurt in februari. Het verhaal toen was dat ze de bumpers moesten demonteren etc. Dat zou een dag werk zijn en moest worden aangevraagd bij de leasemaatschappij. Vervolgens radiostilte. Bij navraag een maand (ofzo) geleden zou een software-update dit moeten oplossen. Die was al aangevraagd (let op: geen Volvo-dealer maar lokale onderhouds garage waar ik van LeasePlan naartoe moet). Vervolgens weer niets meer gehoord.
Overigens sprak ik afgelopen week een collega met een jonge Volvo V60 die hetzelfde probleem had en hem hebben ze ook verteld dat het een software-upgrade zou moeten oplossen.
Ik vraag me ondertussen wel af of ze die software nog aan het schrijven zijn :?
Ik heb nl. ondertussen ook de upgrade al gehad naar 3.0.3 gehad, maar ik vermoed dat het hier om andere software gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 17:00
Nieuwe software update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAPpD0rc2kQWnYtiWVxUvtX9GNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0CucfPSM5lVB7bbKueMi2rn.jpg?f=fotoalbum_large

Straks eens kijken of ik hem zie in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Serieus en net breek gewoon de klep af van de laadruimte divider aan één kant 8)7

Ben even zo klaar met de auto pfff -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmu
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11-2024

gmu

Hoi allemaal! Ik heb een vraag mbt de verschillen tussen de polestar 2 modellen. Wanneer ik tweede hands Polestar 2’s zoek, dan lijkt het alsof de 2020 (Launch Edition) versie een stuk prijziger is dan de latere versies. Dit verbaast mij enigszins, omdat de 2020 versie minder bereik heeft (maar wel weer meer vermogen), zijn er nog andere dure opties die de nieuwere modellen niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die extra korting maakt het wel heel aantrekkelijk. Ik zat op marktplaats te kijken naar een tweedehands maar met deze korting kan ik bijna net zo goed voor een nieuwe gaan.

Het liefst heb ik een plus pakket en trekhaak en dan de standaard kleur om onder de 45k te blijven echter wordt die uit niet geleverd? Ik las hierboven al iets vanwege de p3 en p4. Weet iemand of het mogelijk achteraf een afneembare trekhaak te monteren? Hoeft dan niet perse elektrisch te zijn.

Ik lees net dat de extra's zoals trekhaak niet onder de fiscale waarde vallen :)

[ Voor 8% gewijzigd door risp op 20-05-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
About2Break schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:21:
Nieuwe software update:
[Afbeelding]

Straks eens kijken of ik hem zie in de auto.
Op het ps2 forum zie ik dat dit misschien geen ota update is.

https://www.polestar-foru...2-released-not-ota.14202/

https://www.volvocars.com...ic/software-release-notes

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 20-05-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
risp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:05:
Die extra korting maakt het wel heel aantrekkelijk. Ik zat op marktplaats te kijken naar een tweedehands maar met deze korting kan ik bijna net zo goed voor een nieuwe gaan.

Het liefst heb ik een plus pakket en trekhaak en dan de standaard kleur om onder de 45k te blijven echter wordt die uit niet geleverd? Ik las hierboven al iets vanwege de p3 en p4. Weet iemand of het mogelijk achteraf een afneembare trekhaak te monteren? Hoeft dan niet perse elektrisch te zijn.

Ik lees net dat de extra's zoals trekhaak niet onder de fiscale waarde vallen :)
De trekhaak is altijd de elektrische variant en wordt af dealer gemonteerd en valt buiten de bijtelling. Het is een accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08 19:56
BartWNL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:56:
[...]

Ja, als een soort mini telefoongesprek krijg je hem binnen. Werkt goed, daarna gaat alles weer door zoals gebruikelijk.
Hallo, wat ik merk is dat hij soms niet meer uit dat telefoongesprek geraakt. De radio gaat dan niet meer aan en het “telefoongesprek” melding op het dashboard blojft open staan. Weet iemand daar een oplossing voor? dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 15:23
rubinski666 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Hallo, wat ik merk is dat hij soms niet meer uit dat telefoongesprek geraakt. De radio gaat dan niet meer aan en het “telefoongesprek” melding op het dashboard blojft open staan. Weet iemand daar een oplossing voor? dank je.
Ja, is een probleem van Flitsmeister, dus als je die app klikt dan doet die het weer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinski666
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08 19:56
Kammika schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:46:
[...]

Ja, is een probleem van Flitsmeister, dus als je die app klikt dan doet die het weer…
Je bedoelt klikken op de app op je smartphone? is natuurlijk niet de bedoeling tijdens het rijden. Mss toch maar zo’n flitsmeister dash bestellen dan…
Heeft iemand een idee waarom het A2DP audio profiel (of automatisch) niet werkt op de polestar2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 15:23
rubinski666 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:09:
[...]

Je bedoelt klikken op de app op je smartphone? is natuurlijk niet de bedoeling tijdens het rijden. Mss toch maar zo’n flitsmeister dash bestellen dan…
Heeft iemand een idee waarom het A2DP audio profiel (of automatisch) niet werkt op de polestar2?
Moet je idd op je smartphone doen. Fm is sowieso meer buggy de laatste tijd: het lukt me niet allerlei meldingen te onderdrukking (zet ze in de settings wel uit, maar fm blijft ze uitspreken)

De taal wisselt Engels en nl door elkaar af en toe en idd dit probleem

Komt bij dat die sinds de laatste communicatie dat meer functies achter de betaalmuur zitten ook veel meer notificaties geeft of ik een pro abbo wil.

Wat te veel aandacht voor commercie en te weinig voor kwaliteit bij fm de laatste tijd lijkt het wel. Jammer, want het was zo’n mooi produkt

Maar goed dat is allemaal off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Iemand al Angry Birds gespeeld in z'n auto? Staat sinds een paar dagen in de Store, wel leuk tijdverdrijf tijdens wachten :+
https://www.rovio.com/art...ars-with-google-built-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik rij nu een maand in de Polestar en loop eigenlijk tegen een vervelend probleem aan: ik krijg pijn aan mijn onderrug van de auto. Ook lukt het met niet om de stoel echt comfortabel in te stellen.

Tijdens de proefrit is mij hier niets aan opgevallen maar de stoel lijkt wel echt te klein voor mijn 1,90 meter. Een groot deel van mijn bovenbenen wordt niet ondersteund door de stoel. Ik meen ook dat er een iets andere stoel in de proefrit auto zat, met zo'n verlengd stukje aan de zitting om iets uit te schuiven.

Iemand toevallig wat tips wat ik hier nog aan kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

SirLenncelot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:03:
Ik rij nu een maand in de Polestar en loop eigenlijk tegen een vervelend probleem aan: ik krijg pijn aan mijn onderrug van de auto. Ook lukt het met niet om de stoel echt comfortabel in te stellen.

Tijdens de proefrit is mij hier niets aan opgevallen maar de stoel lijkt wel echt te klein voor mijn 1,90 meter. Een groot deel van mijn bovenbenen wordt niet ondersteund door de stoel. Ik meen ook dat er een iets andere stoel in de proefrit auto zat, met zo'n verlengd stukje aan de zitting om iets uit te schuiven.

in het plus-pack zit inderdaad een andere stoel, met verlenging voor de benen en ik dacht ook wat meer verstelmogelijkheden. Als je die nu niet hebt kun je ben ik bang weinig anders doen dan een andere stoel (laten) monteren. ASS (hoe kun je zo'n bedrijfsnaam nou kiezen...) maakt stoelen op maat. Geen idee wat het kost maar een hernia is ook niet gratis..

als het een leaseauto is kun je dit via je werkgever proberen te regelen, de meeste werkgevers hebben hier een potje voor..

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 22-05-2024 09:09 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:10

Zelf ben ik 1,89 heb ook de basis stoel, heb er wel een tijd over gedaan om hem helemaal goed afgesteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
De stoelen in combinatie met de kleine cabine staan niet bekend om hun comfort. Maar dat is voor iedereen anders. Ben zelf 1m89 en heb gelukkig nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDS9300
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-03 08:49
Highland schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:42:
[...]

Het wordt steeds spannender zo! Ik zit al te fantaseren welke complicaties er nog meer gaan optreden.
3 weken, 4 depannagecamions en 4 vervangwagens (waarvan eentje voor 1 uur…) later is de P2 terug thuis.
Probleem met een voeding/stekker van een elektromotor die moest vervangen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 23:38
- Jaarverslag niet op tijd. Mogelijke delisting.
- Stock sinds deze week een pennystock (PSNY). -50% dit jaar.
- Driejarige lening van 950 miljoen $ op een marketcap van slechts 2 miljard.
- Ban op Chinese SUVs in de VS, Europa de volgende? Of gaan ze produceren in Europa.
- En dan nog die domme afleidingen zoals een telefoon.

Gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nou, vanuit het CarPlay topic dan maar weer hierheen. Is het mogelijk om voor de P2 de AppleMaps EV routing te activeren. Ik begrijp dat de auto-fabrikant daar iets in moet doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

sandervd00 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:41:
- Jaarverslag niet op tijd. Mogelijke delisting.
- Stock sinds deze week een pennystock (PSNY). -50% dit jaar.
- Driejarige lening van 950 miljoen $ op een marketcap van slechts 2 miljard.
- Ban op Chinese SUVs in de VS, Europa de volgende? Of gaan ze produceren in Europa.
- En dan nog die domme afleidingen zoals een telefoon.

Gaat lekker.
Mogelijke delisting op de NASDAQ. :) Zeker geen goed nieuws maar wel een kleine nuance.
Ik heb nog steeds vertrouwen en heb vandaag ook bijgekocht (haalt m'n GAK ook weer wat omlaag) maar het kan 2 kanten op denk ik. Of Polestar is een uitlopend merk of we kijken over 5 tot 10 jaar lachend terug op dit diepte punt.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Derek S. schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Je zou eens kunnen proberen om de Polestar te verwijderen in de CarPlay instellingen op je telefoon.
Het enige wat bij mij werkt is het opnieuw starten van het infotainment systeem. het streepje onder het scherm vast houden tot het scherm uitgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15:14
Deze trotse eigenaar rijdt inmiddels anderhalve week rond in de polestar 2 LR SM 19” en ik moet zeggen. Ik vind het voor mijn eerste EV echt fantastisch rijden.

Dit is mijn verbruik over de eerste 1500km. Dit is gecombineerd tussen mij en mijn vriendin en zowel veel snelweg als stadsverkeer. Ik ben echt onder de indruk van het verbruik en ben erg benieuwd naar mijn eerste vakantie naar Kroatie eind juni. Ik ben wel benieuwd wat jullie gemiddelde verbruik is. Ook zo laag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TYvb-FsjVzzuLQK4GsrY7Dph5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bc0Z9Jyh0w4ANYcbg2w9rUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:10
Rvzoggie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:42:
Deze trotse eigenaar rijdt inmiddels anderhalve week rond in de polestar 2 LR SM 19” en ik moet zeggen. Ik vind het voor mijn eerste EV echt fantastisch rijden.

Dit is mijn verbruik over de eerste 1500km. Dit is gecombineerd tussen mij en mijn vriendin en zowel veel snelweg als stadsverkeer. Ik ben echt onder de indruk van het verbruik en ben erg benieuwd naar mijn eerste vakantie naar Kroatie eind juni. Ik ben wel benieuwd wat jullie gemiddelde verbruik is. Ook zo laag?

[Afbeelding]
Mijn launch (op 19") zit de laatste 1.500 kilometer weer op een nette 19 kWh/100 gemiddeld, met ongeveer 80% snelweg. Paar keer net in de 17.x gekomen tijdens mijn 60 km lange forens die voor 90% uit snelweg bestaat. Maar dit soort waardes ga je met onze oude bakken niet halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Is dat een optimalisatie in de vernieuwde modellen of gaat dat achteruit als de wagen ouder wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo

Heb zelf een p2 met een zuiver plus pack gehad en mijn conclusie is dat de standaard stoelen echt ondermaats zijn (ben 1,89). Ik zou eerder een plus pakket pakken dan een grotere accu of het pilot pakket als ik wederom voor een p2 zou gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
SirLenncelot schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:53:
Is dat een optimalisatie in de vernieuwde modellen of gaat dat achteruit als de wagen ouder wordt?
Dat eerste. Vanaf modeljaar 24 worden er volledig nieuwe motoren toegepast en is de singlemotor naar achterwielaandrijving gegaan. Dit heeft het verbruik flink omlaag gebracht voor alle versies. Kan zich nu prima met Tesla meten, scheelt niet veel meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:10
SirLenncelot schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:53:
Vooral optimalisatie (andere motoren in de MY24 versie en Single Motor vs Dual in de launch natuurlijk). Geen idee wat er onderhuids verder nog meer aan de auto veranderd is dat significant impact heeft op verbruik, maar misschien dat er hier en daar iets bijgeschaafd is.

Bij de oude launch modellen zaten vervelend genoeg ook wagens die 20/30% meer leken te verbruiken dan auto’s uit dezelfde serie (summont @Aghanim). Ik ben benieuwd of dat soort maandagochtendmodellenproblematiek (ding ding ding) inmiddels wel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Rvzoggie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:42:

[Afbeelding]
Als ik mij limiteer tot niet al te veel snelweg haal ik het ook. een paar vakanties en met de aanhanger weg leveren mij een verbruik van 18 op 100km op over 6000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Benieuwd wat er met polestar zal gebeuren de volgende jaren. Polestar is nu penny stock, de markt zal dit ook niet lang gaan dulden. Er zullen resultaten of beterschap verwacht worden, anders wordt het gewoon opgedoekt want dit zal wel niet leefbaar zijn.

Dus ofwel terug onder de volvo paraplu brengen (polestar is onderhuids toch een volvo) en dan de polestar 2 aanhouden als een soort 'uniek model' binnen de volvo range. Jonger imago, beetje 'muscle car'.

Hopelijk pakt volvo hoe dan ook alle service en garantie op van polestar als het zover is, en gaat het niet over een vanmoof scenario met een vloot auto's die enkel door onafhankelijke enthousiastelingen op de baan wordt gehouden.

Het was mooi zolang het duurde.

Ook van de andere modellen heb ik er nog geen enkele gezien, en ik rijd vrij veel en let echt wel op zo'n dingen (onlangs bvb nog wat eletres gezien. Ik merk ook hier en daar een EX30 op). Worden die polestar 3 en 4 nu al verkocht of niet? Als het nog lang duurt, zal het ook weinig zin meer hebben. Volgens mij zien een deel van die range nooit het licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capiyol
Amos_x schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:42:
Benieuwd wat er met polestar zal gebeuren de volgende jaren. Polestar is nu penny stock, de markt zal dit ook niet lang gaan dulden. Er zullen resultaten of beterschap verwacht worden, anders wordt het gewoon opgedoekt want dit zal wel niet leefbaar zijn.

Dus ofwel terug onder de volvo paraplu brengen (polestar is onderhuids toch een volvo) en dan de polestar 2 aanhouden als een soort 'uniek model' binnen de volvo range. Jonger imago, beetje 'muscle car'.

Hopelijk pakt volvo hoe dan ook alle service en garantie op van polestar als het zover is, en gaat het niet over een vanmoof scenario met een vloot auto's die enkel door onafhankelijke enthousiastelingen op de baan wordt gehouden.

Ook van de andere modellen heb ik er nog geen enkele gezien, en ik rijd vrij veel en let echt wel op zo'n dingen (onlangs bvb nog wat eletres gezien. Ik merk ook hier en daar een EX30 op). Worden die polestar 3 en 4 nu al verkocht of niet? Als het nog lang duurt, zal het ook weinig zin meer hebben. Volgens mij zien een deel van die range nooit het licht.
Het ontwerp van de Polestar 2 is ooit ook gepresenteerd als concept 40 van Volvo, samen met wat nu de XC40/EX40 is, zie https://www.volvocars.com...concept-models/concept-40

Hij zou dus zou opgenomen kunnen worden in het assortiment van Volvo. Als ES40 bijvoorbeeld. :)

Waar valt er meer te lezen over de financiële situatie
van Polestar? Want volgens mij hebben ze toch gewoon een succesvol product met de 2? En het geld bij Geely is toch niet ineens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Capiyol Er zijn artikelen geweest waar wordt gemeld dat verkoopcijfers, en winst, onder druk staan.

Ze worden gedwongen tot het drukken van de prijs (omwille van tesla), zodat de cijfers onder druk staan. Ontslagen ook al dacht ik?

En de verkoopcijfers zijn gewoon slecht als ik het zo allemaal wat goed begrepen heb. Geen concrete bronnen, gewoon wat ik op pik uit de berichtgeving. Ik kan er naast zitten.

De vraag blijft, wie heeft al een polestar 3 of 4 gezien? Of welke moet het zijn die nu effectief te koop is? Die zonder achterruit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
Amos_x schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:45:
@Capiyol Er zijn artikelen geweest waar wordt gemeld dat verkoopcijfers, en winst, onder druk staan.

....

De vraag blijft, wie heeft al een polestar 3 of 4 gezien? Of welke moet het zijn die nu effectief te koop is? Die zonder achterruit...
Klinkt nog altijd vooral als stemming, je hoort wat zo her en der. Maar de P3 moet nog geleverd worden, in het P3 topic zie je gewoon dat bestellingen in de zomer pas verwacht worden. De P4 is meer een niche auto die in de P4 topics ook pas in de zomer uitgeleverd gaat worden. Dus ik verwacht ze ook niet op de weg nog. In de Experience centers staan ze wel sinds kort. Dus er blijft gewoon van alles komen op dit moment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Capiyol
Amos_x schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:45:

Ze worden gedwongen tot het drukken van de prijs (omwille van tesla), zodat de cijfers onder druk staan. Ontslagen ook al dacht ik?

En de verkoopcijfers zijn gewoon slecht als ik het zo allemaal wat goed begrepen heb. Geen concrete bronnen, gewoon wat ik op pik uit de berichtgeving. Ik kan er naast zitten.

Als ik op de site van Polestar kijk, worden er in juni en juli vooral 2's uitgeleverd, de 4 vanaf augustus en de 3 vanaf september/oktober. Bron: snel leverbaar optie in het menu op de site.

De 3 is ook al te bezichtigen in de Polestar spaces.

Ik weet niet, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Het lijkt mij dat alle investeringen voor de nieuwe modellen inmiddels al gedaan zijn, dus dan zou het gek zijn om nu, op het moment dat je de investeringen kan gaan terugverdienen, te stoppen. Maar goed, ik dit is pure speculatie en daar houden we niet van hier op GoT. Als ik bronnen vind die hout snijden zal ik ze hier delen.

Misschien ook eens de stemming peilen in het andere Polestar topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Na de 4, de 5 en zelfs al plannen voor de 6 is er ook al iets genoemd over een Polestar 7, die in plaats van de 2 moet gaan komen. Aan gebrek aan plannen zal het iig niet liggen bij Polestar :D

https://www.autocar.co.uk...ands-next-generation-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo

[Afbeelding]
Net bij de dealer geweest en de auto laten uitlezen: zowel de parkeersensoren als de TCAM module zijn kaduuk. Maandag wordt alles vervangen (fijn dat het net zo snel kon).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Kaoh schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Klinkt nog altijd vooral als stemming, je hoort wat zo her en der.
Dat lijkt mij ook. Slechts iets meer dan 10% van de aandelen wordt op de beurs verhandeld en bijna 90% is direct of indirect (via Volvo Cars) van Geely. Als daar het geld op raakt is ook Volvo het haasje (en een reeks andere merken) want dat is ook van Geely.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrilankamp
Amos_x schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:42:

Valt mij ook op hoe weinig nieuwe polestar 2's er rond rijden. Sinds mijn eigen lease wagen uit oktober heb ik er hooguit 3 gezien met een dichte grill. De oude modellen zie ik wel veel, zelfs op een nieuw kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:59
hendrilankamp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:44:
[...]

Valt mij ook op hoe weinig nieuwe polestar 2's er rond rijden. Sinds mijn eigen lease wagen uit oktober heb ik er hooguit 3 gezien met een dichte grill. De oude modellen zie ik wel veel, zelfs op een nieuw kenteken.
Mogelijk dat de nieuwe Volvo EX30 model erg dicht tegen de prijs van de P2 zit. Ik kom de EX30 modellen de afgelopen maand dagelijks tegen op de A10 om Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

hendrilankamp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:44:
[...]

T scheelde bij ons 100 euro per maand op de leaseprijs om een "voorgeconfigureerde" MY23 of een nieuwe MY24 te nemen. Ondanks dat de nieuwe technisch echt wel beter is, vond ik het dat geld niet waard.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
dutchman666 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:49:
[...]

Mogelijk dat de nieuwe Volvo EX30 model erg dicht tegen de prijs van de P2 zit. Ik kom de EX30 modellen de afgelopen maand dagelijks tegen op de A10 om Amsterdam.
Die twee zijn, behalve het moederbedrijf en producent, toch echt niet te vergelijken? Als je gewoon een auto neemt als A naar B huis-werk mobiel, waar je continu alleen in zit, wellicht wel.

Maar van zodra je iets verder kijkt, valt een EX30 imo volledig af tov een polestar. No way zou ik een polestar 2 inwisselen cross shoppen met een EX30. Wat de prijs ook moge zijn.

De EX30 is claustrofobisch klein achteraan en in de kofferbak. Wat heb je aan ruimte als het niet makkelijk te gebruiken is.

De liftback van een polestar vind ik in de echte wereld veel nuttiger. Minder 'volstouwen' en meer alle boodschappen erin gooien door een groot open 'luik' achteraan. En ook (veel) meer ruimte op de achterbank.

Ja, EX30, goed geprijsd, maar imo echt geen alternatief. Los daarvan vind ik persoonlijk de polestar ook veel mooier dan de volvo.
M3rcury schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:11:
[...]

T scheelde bij ons 100 euro per maand op de leaseprijs om een "voorgeconfigureerde" MY23 of een nieuwe MY24 te nemen. Ondanks dat de nieuwe technisch echt wel beter is, vond ik het dat geld niet waard.
Persoonlijk heb ik geen prijs om niet met een tesla te moeten rondrijden. Dat is me alles waard. 100 euro al helemaal, no brainer om geen tesla te nemen. Dit principe is uiteraard niet oneindig rekbaar, maar dan nog ga ik liever met de fiets of OV in dat geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Amos_x op 29-05-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:09

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb een P2 besteld op 23 mei, LRSM Plus, een uitvoering die al op de plank zou staan. De levering stond gepland voor week 29 (half juli), maar ik krijg toch net een bericht dat de levering twee weken uitgesteld wordt.

Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:09
Is er iemand hier die zijn garagepoort (of iets dergelijke) gekoppeld heeft aan Google Home?
Ik heb dat net eens gedaan en kan nu vragen aan Google Assistant in de wagen om garagepoort te openen (garagepoort gaat open nadat ik pincode heb gezegd).
Had deze al eerder in HomeKit zitten dus kon dat al via CarPlay. Maar in CarPlay zit een handige feature, daar komt een knop met je garagepoort tevoorschijn zodra je in de buurt van je woning bent. Ik vraag me af of ik zoiets ook met de Google Assistant in Android Automotive kan?

Iemand ervaring mee?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Persoonlijk heb ik geen prijs om niet met een tesla te moeten rondrijden. Dat is me alles waard. 100 euro al helemaal, no brainer om geen tesla te nemen. Dit principe is uiteraard niet oneindig rekbaar, maar dan nog ga ik liever met de fiets of OV in dat geval.
MY heeft in deze context niets met Tesla te maken toch? Volgens mij staat MY voor Model Year van de Polestar 2. 23 en 24 is dan het jaartal en je kunt de verschillen zien aan de zwarte (MY23) of dichte in de lak gekleurde (MY24) voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
SirLenncelot schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:32:
[...]

MY heeft in deze context niets met Tesla te maken toch? Volgens mij staat MY voor Model Year van de Polestar 2. 23 en 24 is dan het jaartal en je kunt de verschillen zien aan de zwarte (MY23) of dichte in de lak gekleurde (MY24) voorkant.
Nu je het zegt, idd... :X Verwarrende naamgeving ook met dat M3 (bwm-tesla), MY (tesla-modelyear....). My bad.

Tussen een polestar '23 en '24 zou ik ook die kiezen die het goedkoopst is. Extra range is wel leuk, en FWD or RWD maakt me op een daily weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ik heb een PS2 zonder Plus pakket en heb daarom maar 1 lampje in de kofferbak. Heeft iemand ervaring met de installatie van een 2e? Er zit een simpel afdekplaatje op de plek waar de 2e zou zitten, weet iemand of de kabel voor de aansluiting van de lamp er wel gewoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56

ThaDude

Hang Loose

Werkt bij jullie de app wel? Sinds vanochtend ligt deze er bij mij uit.. Hoop dat ik zo met de auto wegkom 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ThaDude schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:29:
Werkt bij jullie de app wel? Sinds vanochtend ligt deze er bij mij uit.. Hoop dat ik zo met de auto wegkom 8)7
Geen probleem hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JTHZZ
Aankomst SoC wordt nu ook instelbaar in Maps en laadplanning wordt daarop aangepast. Google is goed bezig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdWvnz-LmxIbnSCpKMyOjoD29HA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T68ZxUJTAe6396EW6tUpfL2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofap6-lscV61cOK_rCdXntBge-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8VTKQZIJZGS6oLaYl1RQXcV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Vanmorgen werd mijn MY24 SRSM ook thuis afgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GXXaJ6AyM75Iq5h4zHbPjWD4Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hgg76DWga68ZVtRtqXdqJ8S.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel mij op dat de firmware van de auto op versie P2.14.4 draait met AAOS11, terwijl bij mijn weten P3 met AAOS12 al beschikbaar is. Navraag gedaan bij Polestar support en zij gaven aan dat er behoorlijk wat problemen waren met P3 en dat zij deze hebben teruggetrokken tot de bugs opgelost zijn en dat daarom mijn auto nog niet was bijgewerkt. Hebben anderen die recent hun auto hebben gekregen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:51
met mijn MY23 LRDM rij ik zo'n 70 a 80DKM/jr en hou toch wel van stevig rijden, en dan nog gebruik ik gemiddeld 20KWH/100km. afgelopen week een MY24 LRSM XC40 mee vanaf de dealer omdat de mijne onderhoud moest hebben. en daarmee een ritje van 2 uur enkele reis. En nog 2 ritten van +/- 1,5 uur er na gehad. En maar even weten op te laden na de eerste rit van 1,5 uur. ... toen ik vertrok vanaf de dealer had de XC40 81% en ik heb lekker rustig aan gedaan lekker cruisen op 104KM/h en uiteindelijk een verbruik van 17kwh/100km... en dan kom ik hier en zie ik mensen met 15 kwh/100km.... HOE THE FUDGE halen jullie dat. rijden jullie 85 op de snelweg en hoeven nooit op te trekken bij verkeerslichten enzo? i really dont get it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:56
Tvdl2000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:08:
met mijn MY23 LRDM rij ik zo'n 70 a 80DKM/jr en hou toch wel van stevig rijden, en dan nog gebruik ik gemiddeld 20KWH/100km. afgelopen week een MY24 LRSM XC40 mee vanaf de dealer omdat de mijne onderhoud moest hebben. en daarmee een ritje van 2 uur enkele reis. En nog 2 ritten van +/- 1,5 uur er na gehad. En maar even weten op te laden na de eerste rit van 1,5 uur. ... toen ik vertrok vanaf de dealer had de XC40 81% en ik heb lekker rustig aan gedaan lekker cruisen op 104KM/h en uiteindelijk een verbruik van 17kwh/100km... en dan kom ik hier en zie ik mensen met 15 kwh/100km.... HOE THE FUDGE halen jullie dat. rijden jullie 85 op de snelweg en hoeven nooit op te trekken bij verkeerslichten enzo? i really dont get it.
1) LRDM vs LRSM
2) jouw gemiddelde is INCL. winterverbruik
3) je laatse meting was met prima temperaturen.

Ik denk dat je op deze manier het "gat" netjes sluit... :+

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Hansieo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:26:
[...]

1) LRDM vs LRSM
2) jouw gemiddelde is INCL. winterverbruik
3) je laatse meting was met prima temperaturen.

Ik denk dat je op deze manier het "gat" netjes sluit... :+
Ja daarmee dicht ik het gat van van mijn normale auto t.o.v. de lrsm xc40 wel maar van de lrsm my24 met 17kwh/100km nog niet naar 15kwh/100km iemand anders met lrsm my24 ik deed echt heeeeeeel netjes die ritten en ben echt verbaasd dat men 15kwh/100 redt in NL verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Tvdl2000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:08:
Begrijp ik het goed dat je een XC40 met een Polestar 2 wilt vergelijken? De eerste heeft een significant hoger verbruik dan de tweede, door de aërodynamica. De 15 lijkt me met een P2 MY24 prima haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tvdl2000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Ja daarmee dicht ik het gat van van mijn normale auto t.o.v. de lrsm xc40 wel maar van de lrsm my24 met 17kwh/100km nog niet naar 15kwh/100km iemand anders met lrsm my24 ik deed echt heeeeeeel netjes die ritten en ben echt verbaasd dat men 15kwh/100 redt in NL verkeer
Je hebt gewoon de vernieuwde versie van mijn speciale P2-editie. Lucky you :+
Ik ben vorige week met 20C na 160km netjes 105 rijden op 19.9kWh uitgekomen. Over de afgelopen 1500km is het nog gewoon 23.x bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Amos_x schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:24:
[...]

Nu je het zegt, idd... :X Verwarrende naamgeving ook met dat M3 (bwm-tesla), MY (tesla-modelyear....). My bad.

Tussen een polestar '23 en '24 zou ik ook die kiezen die het goedkoopst is. Extra range is wel leuk, en FWD or RWD maakt me op een daily weinig uit.
Klopt, het ging om het model jaar. Wij krijgen het bedrag dat we niet aan de auto opmaken bij ons loon opgeteld. Dus het scheelde ook onder de streep behoorlijk.

Vind het gewoon een mooie auto, ik wilde inderdaad ook geen model y ;)

No signature required.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robintrackr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 15:24
Hier inmiddels de eerste langeafstandsrit naar Italië achter de rug. Dat geeft toch nog weer wat nieuwe inzichten over de auto:
- We vonden het fantastisch om op mooie plekken in de auto te slapen, met een relatief dun matras. Ondanks onze lengte van 1.90 en 1.80 lag dat echt riant en verrassend comfortabel. Heel avontuurlijk!
- Af en toe zijn er wat eigenaardigheden, zoals het onophoudelijk knipperen van het middenscherm. Na een reset was dit probleem weer voorbij.
- Uitparkeren in een drukke Italiaanse straat is praktisch onmogelijk. Hij grijpt bij achteruitrijden zo vaak in, dat je geen meter verder komt. Auto’s die op de andere weghelft langsrijden en geen probleem vormen, zijn telkens reden voor irritant gepiep en een ingreep.
- Laden bij de Superchargers van Tesla was meestal het voordeligst in alle landen en zelfs bij plekken waar bordjes met Tesla Only stonden, maakte de app het voor ons toch gewoon mogelijk om te laden en daar hebben we dus ook van genoten.
- De auto is een heerlijke comfortabele metgezel op zowel de bergweggetjes als tijdens lange snelwegritten. Je stapt ook na uren weer fit uit en de stoel zit voor ons uitstekend (die van het Pluspakket)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15:14
Robintrackr schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:49:
Hier inmiddels de eerste langeafstandsrit naar Italië achter de rug. Dat geeft toch nog weer wat nieuwe inzichten over de auto:
- We vonden het fantastisch om op mooie plekken in de auto te slapen, met een relatief dun matras. Ondanks onze lengte van 1.90 en 1.80 lag dat echt riant en verrassend comfortabel. Heel avontuurlijk!
- Af en toe zijn er wat eigenaardigheden, zoals het onophoudelijk knipperen van het middenscherm. Na een reset was dit probleem weer voorbij.
- Uitparkeren in een drukke Italiaanse straat is praktisch onmogelijk. Hij grijpt bij achteruitrijden zo vaak in, dat je geen meter verder komt. Auto’s die op de andere weghelft langsrijden en geen probleem vormen, zijn telkens reden voor irritant gepiep en een ingreep.
- Laden bij de Superchargers van Tesla was meestal het voordeligst in alle landen en zelfs bij plekken waar bordjes met Tesla Only stonden, maakte de app het voor ons toch gewoon mogelijk om te laden en daar hebben we dus ook van genoten.
- De auto is een heerlijke comfortabele metgezel op zowel de bergweggetjes als tijdens lange snelwegritten. Je stapt ook na uren weer fit uit en de stoel zit voor ons uitstekend (die van het Pluspakket)
Tof om te lezen dat hij goed bevallen is. Wat kun je zeggen over het verbruik en om de hoeveel km ben je gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ben in Duitsland ook nog wel eens van die bordjes tegen gekomen. Die zullen er geplaatst zijn voordat de superchargers werden opengesteld voor andere merken, en nooit weggehaald. Niets van aantrekken dus idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dit weekend in Parijs met onze andere auto, maar vroeg me inderdaad al af had dat met een P2 zou moeten. Nu was het vaak al dat de sensoren mentaal afgingen (terwijl er volgens de spiegels voldoende plek was), en dat is nog zonder automatische ingrepen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
SirLenncelot schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:15:
[...]

Dit weekend in Parijs met onze andere auto, maar vroeg me inderdaad al af had dat met een P2 zou moeten. Nu was het vaak al dat de sensoren mentaal afgingen (terwijl er volgens de spiegels voldoende plek was), en dat is nog zonder automatische ingrepen.
Dan zet je de ingrepen toch uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die ingrepen tijdelijk uitzetten op het middenscherm. Ikzelf doe dat steeds vaker tegenwoordig, beter voor mijn hart.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:19:
[...]

Je kan die ingrepen tijdelijk uitzetten op het middenscherm. Ikzelf doe dat steeds vaker tegenwoordig, beter voor mijn hart.
Ik heb ook het idee dat het ding steeds vaker ingrijpt, soms voor een grasspriet voor de sensor maar laatst ook voor een latje ofzo wat op de parkeerplaats lag kennelijk. Zo onmogelijk hard in de ankers dan, en als je dan uitstapt om te kijken wie je aangereden hebt staat er een paardenbloem naar je te grinniken :+

Het eerste jaar heb ik één of twee keer zoiets gehad, nu al een aantal keer in één week. Slecht voor je hart inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixeltje op 02-06-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Koekhapperrr schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:25:
[...]

Dan zet je de ingrepen toch uit?
Dat is toch geen oplossing? Een oplossing voor een compleet gefabriceerd probleem waar niemand achter gevraagd heeft (behalve wereldvreemde ambtenaren in brussel).

Vroeger hoefde ik niet op een touchscreen naar instellingen te zoeken (graven), om op eigen vermogen en inzicht mij in het verkeer te begeven.

Dat zo neerzetten zoals jij doet, is een teken van iemand die al te ver gevorderd is de acceptatie van het absurde. Ipv het systeem in vraag te stellen, leg je een bijdehandse opmerking bij de gebruiker neer. User is always wrong, zo hoort het in het moderne silicon valley.

Polestar 2 hier grijpt ook af en toe in, vooral bij het afrijden van ronde punten met net aan de rand geparkeerde vrachtwagens of opleggers. Of soms ook wel bij S-bochten (waar je in dezelfde richting blijft rijden, maar een vak 'opschuift' zeg maar, of beter gezegd waar het rijvak een vak 'opschuift'). Als dan voor je auto's staan, wordt er ook kort even aan de rem 'getrokken'.

Gelukkig nooit noodstops tot stilstand maar ik sprak onlangs de bestuurder van een ander merk en die beweerde dat z'n wagen noodstops tot helemaal stilstand maakt. Je zal maar afhangen van de kwaliteit van de sensoren en software en een auto die een eigen wil geeft.

Het zal vast hier en daar wel eens een leven redden, maar dat leven redt je ook door handhaving, controle, rijbewijzen intrekken, dat soort... ipv in elke auto de controle over te nemen wat potentieel gevaarlijke toestanden oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robintrackr
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 15:24
Rvzoggie schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Tof om te lezen dat hij goed bevallen is. Wat kun je zeggen over het verbruik en om de hoeveel km ben je gestopt?
We hebben in etappes gereisd en zeker in de bergen niet altijd de snelste routes gepakt. Op basis van eerdere ervaringen met elektrische auto’s heb ik dus nog een paar keer extra geladen, maar dat bleek eigenlijk niet nodig. Met 3 a 4x laden zou je het prima moeten kunnen halen tot voorbij Genoa. Verbruik was zo rond de 18 kWh, zonder al te veel te planken in Duitsland. Vreemd genoeg zijn de ritjes door de bergen juist een stuk zuiniger: laatste rit met veel haarspelden, hoogtemeters van ca 90 km retour was in 15 kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Robintrackr schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:50:
[...]
Vreemd genoeg zijn de ritjes door de bergen juist een stuk zuiniger: laatste rit met veel haarspelden, hoogtemeters van ca 90 km retour was in 15 kWh.
Misschien veel regeneratie als je bergaf rijdt?
Amos_x schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:49:
[...]
User is always wrong, zo hoort het in het moderne silicon valley.
Dat gevoel heb ik sowieso met alle sensoren waarmee geparkeerd wordt. Ik heb de piepjes en camera’s echt nodig om het uit te kunnen voeren. En dat komt met name omdat de spiegels en ruiten zo klein geworden zijn dat ze amper functioneren. In plaats van dat de camera of sensor een aanvulling is op hetgeen we al hadden is het in plaats van gekomen. Voelt toch wel wrang.

En de ingrepen, sjah, bij inparkeren is het alleen wat lak/blikschade die voorkomen wordt maar die enkele keer ooit dat het wel nodig is om een leven te redden dan zal ik wel blij zijn dat het er is. Dan vergeef ik alle onnodige ingrepen direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:06
Amos_x schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Polestar 2 hier grijpt ook af en toe in, vooral bij het afrijden van ronde punten met net aan de rand geparkeerde vrachtwagens of opleggers. Of soms ook wel bij S-bochten (waar je in dezelfde richting blijft rijden, maar een vak 'opschuift' zeg maar, of beter gezegd waar het rijvak een vak 'opschuift'). Als dan voor je auto's staan, wordt er ook kort even aan de rem 'getrokken'.
Als je dat regelmatig hebt, heb je waarschijnlijk een andere "rijstijl" dan ik heb, en ik zou die van mij al niet als "defensief" willen bestempelen... Ik heb dat inhouden cq aan de rem trekken in de situaties die jij beschrijft eigenlijk alleen als ik de pilot assist nog aan heb binnen de bebouwde kom.

Tot nu toe (ruim 155.000 km) maar één keer een onnodige noodingreep gehad. Ik reed op een weg met een fietspad ernaast en er kwam een fietser heel hard van een fietspad van rechts die extreem scherp de bocht doorging. Toen stond ik van 50km/u ineens stil en hing ik in de gordels maar als die fietser de bocht niet had gehaald had ik die vol geraakt als de auto niet in de ankers was gegaan.

Verder wel een keert een terecht ingreep gehad omdat de auto voor me vol in de rem ging en ik dat iets te laat door had.

Que achteruit rij rem acties herken ik die hartverzakking wel als de auto ingrijpt voor paardenbloem maar ik heb ook een keer een fietser over het hoofd gezien bij het achteruit rijden waarbij de auto met een rem actie een mogelijke aanrijding voorkwam.

Ik ben dus eigenlijk wel tevreden met hoe Polestar de safety features heeft geïmplementeerd.

Als je trouwens een verkeersheuvel op een 60 km weg wat te hard neemt en de auto komt iets los van de grond, dan wordt je gelijk door de gordelspanners in je stoel getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
SirLenncelot schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:15:
[...]

met mijn PS2 vorig jaar in parijs geweest voor een week... geen enkele keer ook maar de behoefte gehad om die waarschuwing uit te zetten..... en dus ook geen enkele keer dat ik het gevoel had van kom niet verder.... al heb ik dat hier in NL wel al paar keer gehad

[ Voor 10% gewijzigd door Tvdl2000 op 03-06-2024 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Inmiddels ben ik wat verder in mijn keuze voor een Polestar 2 en denk ik dat het de LRSM gaat worden. Momenteel is het Plus-pakket standaard op de LRSM, maar waarschijnlijk ga ik pas bestellen zodra de MY25 bestelbaar/leverbaar wordt.

Soms zie je wel eens dat pakketten veranderen. Ik hoop vooral dat het Plus-pakket standaard blijft op de LRSM, aangezien ik die er sowieso graag op wil hebben.

Is er zodoende al iets bekend over wat de wijzigingen van de MY25 gaan worden?

[ Voor 62% gewijzigd door Wutroe op 03-06-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealProd
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:09
Wutroe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:49:
Inmiddels ben ik wat verder in mijn keuze voor een Polestar 2 en denk ik dat het de LRSM gaat worden. Momenteel is het Plus-pakket standaard op de LRSM, maar waarschijnlijk ga ik pas bestellen zodra de MY25 bestelbaar/leverbaar wordt.

Soms zie je wel eens dat pakketten veranderen. Ik hoop vooral dat het Plus-pakket standaard blijft op de LRSM, aangezien ik die er sowieso graag op wil hebben.

Is er zodoende al iets bekend over wat de wijzigingen van de MY25 gaan worden?
Bij leaseplan kan je deze volgens mij al samenstellen. Er is idd nog een plus-pakket maar deze lijkt behoorlijk uitgekleed. Sommige opties die er standaard inzaten zijn nu apart bij te bestellen.
Ik heb zelf de LRSM met pilot en pluspack in bestelling staan. Als ik deze nu samenstel dan is dit ca € 5000,— duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-08 10:18
De fotos die bij LeasePlan staan zijn ook van het 2025 model (is te zien in de url van de foto, bijv https://cdn.imagin.studio...range-dual-motor-plus-5d&modelYear=2025&modelVariant=hatchback&bodySize=5&transmission=automatic&paintId=70700&paintDescription=snow-metallic&angle=01&customer=lpl&billingTag=ds-nl-prod-b&surrounding=sur2&viewpoint=1&aspectRatio=32%3A9&zoomType=fullscreen&width=1278&zoomLevel=1&tailoring=leaseplan).
De handleiding voor het 2025 model staat ook online (https://www.polestar.com/...68531365c0a8015104582226/).
Ik heb heb alleen nog niet veel nieuws kunnen ontdekken, jullie wel? Ik heb de indruk dat de voorkant net wat anders is. Zou jammer zijn als het verder alleen maar duurder wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-08 14:46
Ik heb even in de Alphabet portal gekeken en zie inderdaad dat MY 2025 te configureren is. Een aantal wijzigingen die me opvallen:
- Een aantal onderdelen die voorheen in het plus pakket zaten zijn nu los van elkaar toe te voegen (HK sound, Pixel LED, getinte achterruit, climate pack)
- Adaptive cruise control is nu standaard.
- Er is een optioneel Pro pack toegevoegd met daarin 20 inch velgen en de gouden accenten die voorheen onderdeel van het performance pack waren.
- Kleur Magnesium en Thunder zijn niet meer beschikbaar, Storm en Vapour zijn nieuw waarbij Vapour de standaard ‘gratis’ kleur wordt.
- De Nappa leather seats zijn nu ook in Charcoal mogelijk.

Ik heb zelf de LRSM pilot/plus MY 2024 nog in bestelling staan en zou voor dezelfde configuratie nu zo’n 4700 euro duurder uit zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door garycooper33 op 04-06-2024 13:23 . Reden: Update plus pack ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Bij Directlease staan de nieuwe varianten er ook tussen: https://directlease.nl/leasen/polestar/polestar-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
Ik ben wel heel benieuwd wanneer het nieuwe modeljaar 'live' gaat op de Polestar site. Wil wil graag de nieuwe kleuren, velgen en verschillen in de pakketten kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Capiyol schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:27:
Ik ben wel heel benieuwd wanneer het nieuwe modeljaar 'live' gaat op de Polestar site. Wil wil graag de nieuwe kleuren, velgen en verschillen in de pakketten kunnen zien.
Neem je zelf ook een Polestar of alleen je vrouw/vriendin :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
... nevermind...

[ Voor 93% gewijzigd door Capiyol op 04-06-2024 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wutroe
Capiyol schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:27:
Kleuren kun je al een beetje een idee van krijgen doordat de kleuren soms al op andere Volvo/Polestar modellen leverbaar zijn, zoals Vapour Grey op de Volvo EX30 en Storm Metallic op de Polestar 4.

Afbeeldingslocatie: https://cleantechnica.com/wp-content/uploads/2023/11/2023.10-volvo-ex30-barcelona-global-first-drive-event-KYLE-22-scaled-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Polestar_4_012.jpg/1024px-Polestar_4_012.jpg

Dat Pro-pakket met die 20 inch velgen ben ik ook wel benieuwd naar. Op bovenstaande foto zijn de (21 inch) velgen uit het Pro-pakket van de Polestar 4. Ook bij de Polestar 3 zijn dit de velgen uit het Pro-pakket. Wellicht gaat het model velg voor de MY25 Polestar 2 wel hetzelfde ontwerp krijgen. Hoop ik ergens wel, zien er een stuk beter uit dan die huidige 20 inch velgen vind ik. Aan de andere kant: in bijvoorbeeld Zweden heten de huidige 20 inch velgen ookal 'Pro'.

[ Voor 16% gewijzigd door Wutroe op 04-06-2024 22:10 ]

Pagina: 1 ... 179 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.