TL;DR
Ingebroken in mijn auto zonder braaksporen en geen idee hoe dat de persoon toegang heeft gekregen tot mijn auto...
Mmm vorige week een mindere ervaring gehad met keyless entry..
Afgelopen donderdag stapte ik in de ochtend in mijn auto en kreeg de melding dat de deur van de passagier openstond. Toen ik een duwtje tegen de deur gaf, merkte ik dat die niet mee gaf. Dus de deur vanuit binnen opengemaakt en weer dicht gedaan, denkende dat waarschijnlijk mijn zoontje die niet goed dicht had gedaan de dag ervoor.
Toen ik thuis kwam en we we weg gingen, wilde ik mijn telefoon aansluiten op het laadkabeltje en die bleek weg te zijn. Na controle bleek dat er twee zonnebrillen, een laadkabeltje en een fles water weg waren uit de auto
Wat me opviel: geen braaksporen, de auto zat op slot de eerste keer dat ik in de auto stapte en ik heb geen alarm gehoord of meldingen gehad via de app in welke vorm dan ook.
Na controle van camerabeelden van de buren, bleek dat er 's nachts iemand specifiek naar mijn auto is gelopen, naast de auto heeft gestaan en zo zonder schade de auto heeft geopend. Ik ben voornamelijk verbaasd en nieuwsgierig hoe dat het nu kan. De sleutel was dik 20 meter van de auto vandaan, de deur zat op slot en het enige opvallende op de camerabeelden is, dat die persoon iets groots in zijn kontzak heeft.
Naar mijn weten en
volgens dit topic op het Polestar forum, gaat de sleutel in "slaap" als deze niet gebruikt wordt. De reserve sleutel en keyfob liggen in tevens in een brandwerende koffer die RFID/signalen blokkeert. Dus ben echt heel benieuwd hoe dat deze persoon dit voor elkaar heeft gekregen