Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:16
kramon schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:29:
Wat ik me al een tijdje afvraag: zitten er in alle Polestar 2's dezelfde CPU/GPU? De software ontwikkelt zich nog steeds en er komen nog steeds Android Automotive updates, maar mijn auto wordt er alleen maar trager. Ik moet na het wegrijden steeds langer wachten tot ik een bruikbare UI heb... De kaart die het na een aantal minuten pas doet, spotify waar je niet in kan browsen, pas na enkele minuten, vanochtend het volume wat wel wijzigde, maar visueel niet. Het aller ergste is als je na het aandoen van de auto, je profiel switched. Dan kun je minuten lang wachten tot je er iets mee kan. Ik merk dat ik audio inmiddels via bluetooth afspeel vanaf mijn telefoon. Het is niet best.

Dit gaat ook wat betekenen voor de toekomst lijkt me, want P2 occasions gaan op deze manier onbruikbaar worden, omdat die interface zo traag is...
In elke P2 zit een Intel Atom A3900 uit 2016.
Hij is niet de snelste maar ik moet nergens wachten in de UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:57
Ik heb mijn 23ultra via bluetooth gekoppeld. Maar als ik een spraakbericht afspeel hoor ik deze niet over de speakers. Wat doe ik fout, of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Li1quid schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:14:
[...]

In elke P2 zit een Intel Atom A3900 uit 2016.
Hij is niet de snelste maar ik moet nergens wachten in de UI.
Ook niet tijdens de eerste minuten na instappen?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bedoel je vanuit slaaptstand of helemaal booten als de auto een tijdje niet gebruikt is?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
SirLenncelot schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:21:
Bedoel je vanuit slaaptstand of helemaal booten als de auto een tijdje niet gebruikt is?
Ik wist niet dat er verschil was. Maar in principe rijdt ik elke dag tussen 7-8:00 en 17-18:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-10 09:34
Wat ik me al een tijdje afvraag: zitten er in alle Polestar 2's dezelfde CPU/GPU? De software ontwikkelt zich nog steeds en er komen nog steeds Android Automotive updates, maar mijn auto wordt er alleen maar trager. Ik moet na het wegrijden steeds langer wachten tot ik een bruikbare UI heb... De kaart die het na een aantal minuten pas doet, spotify waar je niet in kan browsen, pas na enkele minuten, vanochtend het volume wat wel wijzigde, maar visueel niet. Het aller ergste is als je na het aandoen van de auto, je profiel switched. Dan kun je minuten lang wachten tot je er iets mee kan. Ik merk dat ik audio inmiddels via bluetooth afspeel vanaf mijn telefoon. Het is niet best.

Dit gaat ook wat betekenen voor de toekomst lijkt me, want P2 occasions gaan op deze manier onbruikbaar worden, omdat die interface zo traag is...
Helemaal eens, het wordt steeds trager door de zwaarder wordende apps en de verouderde processor.
Echt heel irritant om steeds langer te moeten wachten tot alles up and running is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:39
Hier ook geen enkel probleem met snelheid van de UI. Hangt er mss vanaf welke apps je allemaal geïnstalleerd hebt?
Buiten de radio, Spotify en GMaps gebruik ik eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
stefan3006 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:45:
Hier ook geen enkel probleem met snelheid van de UI. Hangt er mss vanaf welke apps je allemaal geïnstalleerd hebt?
Buiten de radio, Spotify en GMaps gebruik ik eigenlijk niets.
Ik heb ook maar weinig apps, en gebruik vooral google maps, easypark en spotify.
Dat beperkte aantal geeft dus al problemen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:14
Hier ook lang wachten. Zeker na profiel switch. Zou de auto terugzetten naar fabrieksinstellingen helpen? Of hoe zou je het beste een clean install kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:52

Ik denk dat het voornamelijk aan de internetverbinding ligt. Ik heb het namelijk meestal niet maar een enkele keer wel dat Maps en Spotify heel traag reageren na het instappen. Traagheid bij profiel wisselen herken ik wel maar nooit enkele minuten. Net nog ff geprobeerd, nadat mijn vrouw gisteren in de auto had gereden heeft deze een nacht stil gestaan en het wisselen van het profiel duurde ongeveer 25 seconden en daarna hadden maps en spotify nog ca 20 seconden nodig om volledig te functioneren. (Ik heb een launch edition uit sept. 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
_--[]--__ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk aan de internetverbinding ligt.
Bij mij is dat in elk geval niet de oorzaak, de internetverbinding is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
kramon schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Ook niet tijdens de eerste minuten na instappen?
De animaties zijn niet 'smooth' maar de content wordt wel snel geladen. Het is niet dat ik moet wachten om acties uit te voeren. (heel af en toe gaat het wat trager, maar dat is de uitzondering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbart
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-10 14:44
Hey!

Mogelijk dat deze vraag al eerder is gesteld, maar ik kon 'm even niet zo snel terugvinden.

Ik schrok behoorlijk van de prijsverschillen tussen de SMSR en SMLR modellen (bijna 100 euro netto aan bijtelling p/m) terwijl de actieradius er 'maar' 100km op vooruit gaat.

Na alle opties bekeken te hebben lijkt mij het plus pakket stiekem ook wel een must-have, hier zit ook de warmtepomp in voor een grotere actieradius.

Ik ben dus de keuze aan het afwegen om ofwel de SMLR zonder pluspakket te kiezen, of de SMSR mét pluspakket. Ik snap ook wel dat dit heel subjectief is, maar ben toch benieuwd naar wat jullie ervaring of tips hierin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:24
tweakerbart schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:08:
Hey!

Mogelijk dat deze vraag al eerder is gesteld, maar ik kon 'm even niet zo snel terugvinden.

Ik schrok behoorlijk van de prijsverschillen tussen de SMSR en SMLR modellen (bijna 100 euro netto aan bijtelling p/m) terwijl de actieradius er 'maar' 100km op vooruit gaat.

Na alle opties bekeken te hebben lijkt mij het plus pakket stiekem ook wel een must-have, hier zit ook de warmtepomp in voor een grotere actieradius.

Ik ben dus de keuze aan het afwegen om ofwel de SMLR zonder pluspakket te kiezen, of de SMSR mét pluspakket. Ik snap ook wel dat dit heel subjectief is, maar ben toch benieuwd naar wat jullie ervaring of tips hierin zijn.
Ik heb dezelfde afweging gemaakt. In die discussies en verdieping kwam vooral het type gebruik naar voren. Vooral als je regelmatig (op 1 dag) de range van de Standard Range tot het uiterste gaat drijven, biedt de Long Range je waarschijnlijk het nodige extra comfort en is het die extra investering waard. Is dit zelden het geval, dan sta je waarschijnlijk je extra overgehouden centjes te tellen die paar keer dat je bijv. toch een snellader op moet zoeken met de SMSR.

Uiteindelijk neig ik toch naar de SMLR, en ken ik mezelf goed genoeg dat ik waarschijnlijk na 1 a 2 jaar EV-en denk: dat had ook best met de SMSR gekund 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:55
tweakerbart schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:08:
Hey!

tsja... ik zou zeggen 2 opties
1. Je hebt geen eigen laadpaal (of bv op je werk), ga dan altijd voor de long range.
2. Je hebt een eigen laadpaal (of bv een op je werk waar je altijd kunt laden): op ev database is verwachte snelwegrange van de standrange in de winter 290km. Pak daar zo'n 90% van (dat is nl het percentage tot waar je wilt laden), dan kom je op zo'n 250km uit. Als dat meer is dan je verwachte dagelijkse gebruik, dan is het zonde van de portomonnee om een longe range aan te schaffen.

Alles daar tussen in wordt een persoonlijk afweging tussen hoe groot je het ongemak vindt om af en toe bij snellader te staan vs het geld wat je ook aan andere features kan uitgeven (of in je zak kunt houden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerbart
Wutroe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Vooral als je regelmatig (op 1 dag) de range van de Standard Range tot het uiterste gaat drijven, biedt de Long Range je waarschijnlijk het nodige extra comfort en is het die extra investering waard. Is dit zelden het geval, dan sta je waarschijnlijk je extra overgehouden centjes te tellen die paar keer dat je bijv. toch een snellader op moet zoeken met de SMSR.
Kammika schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Als dat meer is dan je verwachte dagelijkse gebruik, dan is het zonde van de portomonnee om een longe range aan te schaffen.
Goede punten! Een laadpaal komt er bij, en als ik naar mijn huidige km's (benzine auto) dan doe ik een goede week over 500km met werk/woon meegerekend.

Denk dat de SR meer dan voldoende is, en die paar keer snellader hoort bij een EV rijden denk ik dan maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-10 13:02
tweakerbart schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:43:
[...]

[...]

Goede punten! Een laadpaal komt er bij, en als ik naar mijn huidige km's (benzine auto) dan doe ik een goede week over 500km met werk/woon meegerekend.

Denk dat de SR meer dan voldoende is, en die paar keer snellader hoort bij een EV rijden denk ik dan maar :9
Krijg je bij de long range nu niet meer standaard een plus pakket erbij? Dat was 3 maanden geleden en toen was voor mij de keuze erg makkelijk. Voor 50k had ik een long range met plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonrops
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 18:48
De pakketten en prijzen gaan komende week veranderen. Een voorbode hiervan kun je zien bij de lease-bedrijven. Er wordt al een tijdje alleen nog maar uit voorraad geleverd waardoor de meeste configuraties nu niet meer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-10 22:40
Ik vind hier niet meteen een antwoord op (buiten 1 comment op een forum).
Kan de valse laadvloer verwijderd worden om extra ruimte te creëren?
We hebben een fietskar (Croozer Keeke 2) en die past eigenlijk net niet in de koffer van de PS2. Heb enkele weken geleden een testrit gedaan en door de haast niet de tijd genomen om alles uit te proberen.
Door de valse laadvloer te verwijderen kunnen we wat cm winnen en dat zou net genoeg kunnen zijn.
Het lompe ding past ook eigenlijk maar net goed in onze Passat en in een Model Y was het ook al een probleem.
Verder vond ik de koffer van de PS2 verbazend handig en ruimer dan gedacht.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aries.Mu schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:55:
We hebben een fietskar (Croozer Keeke 2) en die past eigenlijk net niet in de koffer van de PS2. Heb enkele weken geleden een testrit gedaan en door de haast niet de tijd genomen om alles uit te proberen.
Door de valse laadvloer te verwijderen kunnen we wat cm winnen en dat zou net genoeg kunnen zijn.
Het lompe ding past ook eigenlijk maar net goed in onze Passat en in een Model Y was het ook al een probleem.
Net even gekeken voor je, die deksel lijkt vast te zitten. Ik denk dat hij eruit kan als je de achterbank platgooit maar ben daar niet zeker van.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
Pixeltje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:03:
[...]

Net even gekeken voor je, die deksel lijkt vast te zitten. Ik denk dat hij eruit kan als je de achterbank platgooit maar ben daar niet zeker van.
Dit vond ik online:
"For the trunk floor, pull basically straight back and that also comes away from the hinge easily."
Maar je moet het niet speciaal proberen met risico dat er iets stukgaat :-D
Ik zal nogmaals een testrit regelen met een PP.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:52
Aries.Mu schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:55:
Ja hoor, je kunt de vloer er makkelijk uit trekken en weer terug vast klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-10 23:26
1234Rob5678 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Nee ik heb alle portieren aan staan. Ik heb het nog even getest: auto in versnelling of park en bestuurder niet uitstappen. Bijrijder wel, dan gaat rechts achter niet open. Nadat de bestuurder uitstapt ook niet meer. Als de bestuurder de linker achterportier ontgrendeld, dan gaat rechts achter wel open. Riekt naar een software bug.
Nog een testje gedaan, de passagier de sleutel (activity key) gegeven bij het uitstappen, zelf blijven zitten in drive en de rechterachterdeur gaat nu wel open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rvzoggie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:56:
[...]

Je kan ze ook wat vaker schoonmaken waardoor er niet voor 3 jaar vuil op komt te zitten? Dan is het wat makkelijker om minder vast geplakt vuil er af te krijgen👍
Je had gelijk, vaker schoonmaken werkt gewoon 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:53
Zijn er anderen hier waarbij maps vastloopt bij het calculeren van de route en waarbij af en toe de traffic assist niet werkt terwijl je wel internet hebt? (Wolk met streep erdoor) Dit is me de afgelopen 3 weken al zeker 10x overkomen waarna ik het infotainment systeem opnieuw op heb moeten starten om het op te lossen en dat begint me eigenlijk wel te irriteren.

Ik heb nu in de Appstore de Google maps app ge-update en hoop dat het daardoor definitief opgelost wordt.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
pjotreke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:12:
Zijn er anderen hier waarbij maps vastloopt bij het calculeren van de route en waarbij af en toe de traffic assist niet werkt terwijl je wel internet hebt? (Wolk met streep erdoor) Dit is me de afgelopen 3 weken al zeker 10x overkomen waarna ik het infotainment systeem opnieuw op heb moeten starten om het op te lossen en dat begint me eigenlijk wel te irriteren.

Ik heb nu in de Appstore de Google maps app ge-update en hoop dat het daardoor definitief opgelost wordt.
Rijd je toevallig veel in de buurt van de grens? Ik reed laatst een route waar ik een paar keer de grens nl-de overstak. Dan ben je elke keer vrij lang je internet kwijt en heb je precies dat gedrag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
  • Laatst online: 10:53
Kammika schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:49:
[...]

Rijd je toevallig veel in de buurt van de grens? Ik reed laatst een route waar ik een paar keer de grens nl-de overstak. Dan ben je elke keer vrij lang je internet kwijt en heb je precies dat gedrag…
Ik zou Deventer niet echt de grens willen noemen. Ik heb inderdaad wel eens problemen als ik in Duitsland boodschappen ga doen, maar dit is toch anders.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 21:36
pjotreke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 02:28:
[...]

Ik zou Deventer niet echt de grens willen noemen. Ik heb inderdaad wel eens problemen als ik in Duitsland boodschappen ga doen, maar dit is toch anders.
Dar herken ik ook. Blijft vrij lang op “GPRS” hangen, wat natuurlijk niet bruikbaar is. Een reset van de communicatie module helpt dan vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
MY25 is inmiddels live op de website van Polestar. O.a. andere designs voor velgen, nieuwe kleuren en wat wijzigingen in de pakketten. De donkere 20 inch velgen vind ik wel een mooie toevoeging naast die zilverkleurige variant.

https://www.polestar.com/nl/polestar-2/configurator/

Nu maar hopen dat die extra importheffingen niet doorgaan. En ik ga mijn voorlopige keuze voor de Long Range heroverwegen, nu het Plus-pakket daar niet meer standaard op is. Daardoor is het prijsverschil met de Standard Range wel aanzienlijk geworden.

[ Voor 21% gewijzigd door Wutroe op 25-06-2024 10:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Li1quid
Wutroe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:59:
MY25 is inmiddels live op de website van Polestar. O.a. andere designs voor velgen, nieuwe kleuren en wat wijzigingen in de pakketten. De donkere 20 inch velgen vind ik wel een mooie toevoeging naast die zilverkleurige variant.

Nu maar hopen dat die extra importheffingen niet doorgaan.
En geen glossy black hier! Beste verbetering

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ARF8qZ.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
oh dat is wel mooier inderdaad. Heb nog even naar zo'n sticker voor erop gekeken maar eigenlijk niet helemaal van overtuigd of dat wel mooi is / blijft.

Overigens blijf ik het storend vinden dat de hendel achteruit getrokken moet worden om vooruit te rijden en vooruit geduwd om achteruit te rijden. Dat had wmb best anderom gemogen.

[ Voor 37% gewijzigd door SirLenncelot op 25-06-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 23:33

ThaDude

Hang Loose

Vraag me af of er rondom het scherm en of geluidssysteem nog verbeteringen zijn in MY2025. Scherm is echt wel traag.

Oeff vind hem zelf ook wel (te) duur. Jammer stond op shortlist voor 2025 als opvolger voor de P2 Launch Edition. Auto die voorheen 55K koste nu weer ruim 60K.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-10 15:18
SirLenncelot schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:28:
oh dat is wel mooier inderdaad. Heb nog even naar zo'n sticker voor erop gekeken maar eigenlijk niet helemaal van overtuigd of dat wel mooi is / blijft.

Overigens blijf ik het storend vinden dat de hendel achteruit getrokken moet worden om vooruit te rijden en vooruit geduwd om achteruit te rijden. Dat had wmb best anderom gemogen.
Dat is al 10-tallen jaren zo met iedere automaat…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Li1quid schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:11:
[...]

En geen glossy black hier! Beste verbetering

[Afbeelding]
Dit is een stuk beter dan dat krasgevoelige zwarte wat er nu in zit.

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 17-10 14:57
ThaDude schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:23:
Vraag me af of er rondom het scherm en of geluidssysteem nog verbeteringen zijn in MY2025. Scherm is echt wel traag.

Oeff vind hem zelf ook wel (te) duur. Jammer stond op shortlist voor 2025 als opvolger voor de P2 Launch Edition. Auto die voorheen 55K koste nu weer ruim 60K.
Ik heb mijn eigen my24 long range ,plus, pilot, trekhaak opnieuw samengesteld. Door het lostrekken van de pakketten is deze nu bij 8000e duurder geworden. Ik ben blij dat ik hem voor de aanpassingen al binnen heb gekregen. De grijze 20inch zijn een stuk mooier, maar ook geen 2000e waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-09 21:31

El Pollo Diablo

3-wieler

Nu maar hopen dat die extra importheffingen niet doorgaan. En ik ga mijn voorlopige keuze voor de Long Range heroverwegen, nu het Plus-pakket daar niet meer standaard op is. Daardoor is het prijsverschil met de Standard Range wel aanzienlijk geworden.
Het gamma aan exterieurkleuren is weliswaar gewijzigd, maar het zijn nog steeds saaie kleuren. Op Midnight na zijn het allemaal varianten van grijs.
Ik wil een rode!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Mga1600 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:32:
[...]

Dat is al 10-tallen jaren zo met iedere automaat…..
vroeger....paard, wagen en amerikaanse automaten anno 1950!!

zal was toen best normaal geweest zijn, maar enorm irritant...
je muis beweeg je toch óók niet naar voren om de aanwijzer te laten zakken? :F

bij mij iig niet, ERG onlogisch :Y

dus het juiste antwoord is (j)A

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
Ik vond het juist een goede stap dat ze de prijzen wat naar beneden gehaald hadden. Daardoor was het voor mij ook mogelijk om de P2 SMLR met plus pakket te bestellen. In de lease is hij nu ook weer duurder geworden en de bijtelling komt er ook weer extra overheen.

Ik vind het een top auto, rijdt er nu 2 maanden in maar de prijsverschillen vind ik te minimaal om de prijzen weer omhoog te gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:57

Accupakket van de srsm is ook "vergroot" met name het snelladen heeft een stap gemakt, 180kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Ik ben benieuwd of de 19 inch Aero velgen, net als bij de standaard Tesla Model 3 velgen, een aerodynamische wieldop hebben die je er af kan halen. Op deze foto lijkt er wel een rand te zitten die dat suggereert:

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1712074106-05-4-polestar-2-range-and-charging-aero-rim-d.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat gaan de lease P2 Launch edition rijders doen nu de contracten zo’n beetje aflopen? Ik heb zelf een jaar verlengd vanwege de 8% bijtelling en dat ik het nog steeds een hele fijne auto vind. Echt geweldige alternatieven zie ik momenteel ook niet. Waarschijnlijk wordt het een i4 40 die dan volgend jaar zomer geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:56
Ik heb em ook een jaar extra, ook vanwege de heel gunstige bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Nu online
Had al 5 jaar, dus ik mag nog even. Ga hierna voor station (id7 touret gtx) of chinees (xpeng g9), of iets wat erop lijkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:14
Hier lease eerder overgenomen (gekocht) en inmiddels P4 besteld die in augustus komt 🎉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-10 20:01
En ik ga mijn voorlopige keuze voor de Long Range heroverwegen, nu het Plus-pakket daar niet meer standaard op is. Daardoor is het prijsverschil met de Standard Range wel aanzienlijk geworden.
Het prijsverschil tussen de Standard Range en Long Range is nu 6.250 euro en daarvoor krijg je een 12 kWh grotere accu. Verder zit er zo goed als geen verschil tussen deze 2 versies (0,2 seconden trager 0-100 en iets langzamer snelladen (180 kW vs 205 kW)). Je moet wel heel erg verlegen om de in de praktijk zo'n 60 kilometer meer bereik zitten, wil je dat bedrag ervoor over hebben. Het lijkt wel alsof ze de Long Range Single Motor liever niet meer willen verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

vithar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Het prijsverschil tussen de Standard Range en Long Range is nu 6.250 euro en daarvoor krijg je een 12 kWh grotere accu. Verder zit er zo goed als geen verschil tussen deze 2 versies (0,2 seconden trager 0-100 en iets langzamer snelladen (180 kW vs 205 kW)). Je moet wel heel erg verlegen om de in de praktijk zo'n 60 kilometer meer bereik zitten, wil je dat bedrag ervoor over hebben. Het lijkt wel alsof ze de Long Range Single Motor liever niet meer willen verkopen...
Of handig inspelen op range anxiety van mensen die voor het eerst een EV kopen of leasen.

Hetzelfde argument gaat op voor alle andere fabrikanten die een ‘longe range’ versie van het basismodel aanbieden. Niks mis mee toch? En om eerlijk te zijn zou het mij goed uitkomen als ik nét wat meer kilometers op een lading zou kunnen rijden. Ik rij regelmatig meer dan 300 km per dag en hoewel aan de beterende hand, staan er op veel bouwplaatsen nog geen laadpalen. Als leaserijder betaal je die 6k natuurlijk gewoon maar het maandbedrag vind ik minder vervelend dan in de spits aan een snellader staan voor de laatste 40km.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
[...]

Eens, die afweging neemt bij mij nu ook de overhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Voor mensen die hun dagelijks gebruik met de standaard range niet halen en met de extended range wel kan die extra 12kwh accu behoorlijk waarde hebben.

De vraag is ook even wat die extended range met de restwaarde doet. Als die ook een stuk hoger ligt, zal die extended range voor zakelijk rijders nog steeds heel aantrekkelijk zijn…

(Los van dat ik ik 6k ook wel de hoofdprijs vindt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Als ik het "abonnement van Polestar Charge" neem, en ik wil maar één maand nemen, moet ik dan (net zoals bij bv. Tesla) dezelfde dag nog opzeggen?
Mij is dit niet duidelijk, aangezien men vermeld dat "the cancelation period" 14 days is.

Twee maanden geleden had ik een abonnement genomen, en dit meteen geanulleerd (in de veronderstelling dat dit was zoals bij Tesla).
Vreemde is wel dat toen mij de dag zelf (na annulatie) en de week nadien (bij terugkomst) de abonnements prijzen zijn aangerekend (met korting dus!) maar geen abonnement geld zelf is afgeboekt.
Heb ik éénmalig geluk gehad, of werkt dit alleen maar de eerste keer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-10 13:13
Aghanim schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:08:
Wat gaan de lease P2 Launch edition rijders doen nu de contracten zo’n beetje aflopen? Ik heb zelf een jaar verlengd vanwege de 8% bijtelling en dat ik het nog steeds een hele fijne auto vind. Echt geweldige alternatieven zie ik momenteel ook niet. Waarschijnlijk wordt het een i4 40 die dan volgend jaar zomer geleverd wordt.
Ik had hem ook voor 5 jaar (ook voor de bijtelling), maar helaas is de P2 in februari overhoop gereden. Ga nu voor de P4, die komt als het goed is in Augustus/September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:17
BartWNL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Ik had hem ook voor 5 jaar (ook voor de bijtelling), maar helaas is de P2 in februari overhoop gereden. Ga nu voor de P4, die komt als het goed is in Augustus/September.
Auw dat ga je denk ik wel behoorlijk merken in de portemonnee qua bijtelling?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:22
Ik heb 'm ook een jaartje laten verlengen. Hoop dat er tegen die tijd toch nog iets aantrekkelijkers op de is dan het huidige aanbod. Als Polestar volgend jaar nog bestaat ga ik wellicht weer voor de 2, anders wordt het misschien iets minder potents, maar wel Europees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:17
ach-jee schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Ik heb 'm ook een jaartje laten verlengen. Hoop dat er tegen die tijd toch nog iets aantrekkelijkers op de is dan het huidige aanbod. Als Polestar volgend jaar nog bestaat ga ik wellicht weer voor de 2, anders wordt het misschien iets minder potents, maar wel Europees.
Je ontkomt er bijna niet aan om een flinke categorie lager te leasen, laat ik zeggen tot 45k ofzo. Als je een wagen wil die qua catalogus waarde zit rond de PS2/XC40 van een jaar of 3 geleden betaal je fors meer. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij dat het waard vind, maar ik zit nu al aan de max.

Denk dat het eerder einde leasen gaat worden voor mij. Het kan simpelweg waarschijnlijk niet meer uit. We hebben een prima leasebudget, dat is het niet. Maar de cataloguswaarde en bijtelling maken het vrijwel onbetaalbaar wbt merken als Volvo/Polestar etc.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Je ontkomt er bijna niet aan om een flinke categorie lager te leasen, laat ik zeggen tot 45k ofzo. Als je een wagen wil die qua catalogus waarde zit rond de PS2/XC40 van een jaar of 3 geleden betaal je fors meer. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij dat het waard vind, maar ik zit nu al aan de max.

Denk dat het eerder einde leasen gaat worden voor mij. Het kan simpelweg waarschijnlijk niet meer uit. We hebben een prima leasebudget, dat is het niet. Maar de cataloguswaarde en bijtelling maken het vrijwel onbetaalbaar wbt merken als Volvo/Polestar etc.
Ja, ik zit een beetje met hetzelfde. Het kan nog wel uit qua lease, maar geef m'n geld dan toch liever ergens anders aan uit. Wat dat betreft werkt het overheidsbeleid ;) Toen ik de P2 bestelde ging ik er ook wel van uit dat dit wellicht de mooiste bak zou zijn die ik de komende tijd ging rijden. Misschien over een jaar of 30 weer in de markt voor de Polestar 23 Ingenlath Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Nu online
Kammika schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Voor mensen die hun dagelijks gebruik met de standaard range niet halen en met de extended range wel kan die extra 12kwh accu behoorlijk waarde hebben.

De vraag is ook even wat die extended range met de restwaarde doet. Als die ook een stuk hoger ligt, zal die extended range voor zakelijk rijders nog steeds heel aantrekkelijk zijn…

(Los van dat ik ik 6k ook wel de hoofdprijs vindt)
voor mij was ik belangrijk dat ik ook in de winter naar mijn werk heen en terug kon zonder op te laden, en dan in de avond nog ruimte had voor een kort ritje. dat lukte niet met een SR. en vanwege de lange afstanden die ik rij wilde ik perse de stoelverlengers. maar als je die eisen niet hebt is de SR ook een goede keus.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08
Geen launch model maar een my2021 (wel een launch gehad). Maar zodra de mijne uit de lease moet (eind dit jaar en kan helaas niet een jaar verlengen), ga ik niet wederom een P2 halen. Als ik nu een qua opties gelijkwaardig auto (heb nu LRDM PP) in elkaar klik, is de leaseprijs dik 200 euro per maand duurder en ga ik boven budget. Dat betekend én hogere bijtelling én eigen bijdrage, dat is de auto me niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10 11:47

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sarlo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Geen launch model maar een my2021 (wel een launch gehad). Maar zodra de mijne uit de lease moet (eind dit jaar en kan helaas niet een jaar verlengen), ga ik niet wederom een P2 halen. Als ik nu een qua opties gelijkwaardig auto (heb nu LRDM PP) in elkaar klik, is de leaseprijs dik 200 euro per maand duurder en ga ik boven budget. Dat betekend én hogere bijtelling én eigen bijdrage, dat is de auto me niet waard.
Je eigenbijdrage gaat wel van je bijtelling af, dat scheelt wel weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbart
sarlo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Helaas telt dat voor vrijwel alles, als ik mijn huidige lease (brandstofmotor) opnieuw in elkaar klik kom ik ook op ~200 euro p/m duurder uit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 11:57

Smurf

Detri

Ik rij nu nog een Kodiaq, maar ga straks voor mijn P2 (MY 24, pilot, plus en trekhaak) ongeveer 30 euro meer bijtelling betalen. Een nieuwe Kodiaq leasen was niet eens een optie meer. Past niet meer in budget (om maar te zwijgen over het verschil in bijtelling), ondanks dat de werkgever inmiddels het aantal kilometers van de leasecontracten verlaagd heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Smurf op 27-06-2024 13:06 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10 13:46

nordic_blue

P2 PP Void

Smurf schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:05:
Ik rij nu nog een Kodiaq, maar ga straks voor mijn P2 (MY 24, pilot, plus en trekhaak) ongeveer 30 euro meer bijtelling betalen. Een nieuwe Kodiaq leasen was niet eens een optie meer. Past niet meer in budget (om maar te zwijgen over het verschil in bijtelling), ondanks dat de werkgever inmiddels het aantal kilometers van de leasecontracten verlaagd heeft.
Ik ga juist waarschijnlijk van een P2 DM naar een nieuw Kodiaq. P2 rijdt heerlijk, maar iets meer ruimte is wel wenselijk/praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 10:42
Ik ben inmiddels al een beetje aan het buurten bij de BYD SEAL. Wil eind dit jaar een proefrit plannen in Amsterdam. Voor mijn vrouw mogelijk een Dolphin en voor mijzelf de SEAL AWD.

Als goede 2e staat de nieuwe TESLA Highland performance. Maar ik aarzel omdat we blijkbaar in Europa wegens de LG LFP batterijen een iets 'mindere' variant krijgen versus de Amerikaanse Panasonic batterij.

Ik had ook nog wat hoop op de ZEEKR 007 maar gezien de import heffingen en het feit dat er echt ook maar nauwelijks iets bekend is van dit model zie ik dit eerlijk gezegd niet gebeuren.

De Polestar 4 en of ZEEKR001 vallen voor mij af. Ik heb 4 maanden geleden een proefrit gemaakt in de ZEEKR 001 welke op hetzelfde platform is gebaseerd maar met zijn breedte van 1.99 meter (spiegels ingeklapt!!), is deze toch echt wat te lomp voor mij gezien de gemiddelde parkeerplekken bij mijn opdrachtgevers.

(zie foto van mijn P2 naast de ZEEKR001)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVzCmi4_GeqaXY7I95XNXvT-S4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTGdOCnD7wiQRXCX7J5cZrD8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 07:10
dutchman666 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:32:
[...]

(zie foto van mijn P2 naast de ZEEKR001)

[Afbeelding]
Je mag daar niet staan! _O-

[ Voor 53% gewijzigd door JTHZZ op 27-06-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-10 13:13
Juancho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Auw dat ga je denk ik wel behoorlijk merken in de portemonnee qua bijtelling?
Yup, maar ook al bij exact dezelfde auto ga je er flink op achteruit. Deels door de bijtelling, ook door de hogere leasebedragen.
Heb de ruimte om voor de P4 te gaan gelukkig en was dermate tevreden met de P2, dat ik bij de Polestar wilde blijven. Ga het wel voelen, maar wilde nog wat moois halen uit de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edb1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-10 19:02
Ik ben door een baanwissel ook weer in de markt voor een andere leaseauto waarbij de P2 op mijn shortlist staat. Helaas de longrange my2024 aanbieding niet meer kunnen bemachtigen dus nu de standaard range my 2025 aan het configureren. Is het climate-pakket (warmtepomp) een must have? Wat zou je zonder warmtepomp aan range inleveren? En is de Premium audio upgrade zijn geldwaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08
edb1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:24:
Ik ben door een baanwissel ook weer in de markt voor een andere leaseauto waarbij de P2 op mijn shortlist staat. Helaas de longrange my2024 aanbieding niet meer kunnen bemachtigen dus nu de standaard range my 2025 aan het configureren. Is het climate-pakket (warmtepomp) een must have? Wat zou je zonder warmtepomp aan range inleveren? En is de Premium audio upgrade zijn geldwaard?
In mijn ogen beiden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
edb1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:24:
Ik zou persoonlijk een warmtepomp niet als een must-have zien, uiteraard is dat afhankelijk van hoe je gebruik eruit zal zien. Volgens sommige studies levert het weinig extra bereik op, volgens andere weer minder bereik (vanwege extra gewicht), volgens Polestar zelf tot 10% (mits het tussen de 5 en 20 graden is). De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, laten we zeggen 5%, dat scheelt je +/- 25 kilometer theoretische range. En dan vooral als het koud is en je een lange rit hebt. De overige opties in het Climate pakket zijn misschien wel weer aardig (verwarmd stuur, verwarmde achterbank voor de passagiers, etc.). Premium audio zou ik kijken of je dat kan testen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:02
Voor de liefhebbers van de P2 én een caravan:

Net thuis van 9 weken tour-de-Europe met onze P2 en caravan (Hobby 540, 1500 kg). Vertrokken met laadangst en thuisgekomen met vertrouwen!

Onze reis ging eind april via Luxemburg, Schwarzwald (D) en Zwitserland, naar Italie en Frankrijk. Bij elkaar zo'n 5500 km (niet meegerekend: ca 800 km treinreis om Venetië, Rome, Florence en Cinque-Terre te bezoeken; das een stuk comfortabeler per trein en de caravan bleef lekker staan op de verschillende campings ;-)

Geladen op de autostrada, camping of nabij gelegen dorpjes: het werkte eigenlijk allemaal prima. Soms een extra app downloaden vanwege een "onbekende" provider. Gemiddelde reisafstand per laadbeurt: ca 180 km, zodat we ca 20% accureserve overhouden, je weet maar nooit. We rijden dan wel maximaal 85km/uur. Daarboven neemt de stroombehoefte exponentieel toe. Maar voordeel: met deze snelheid hoef je zelf niet in te halen, je wordt alleen maar ingehaald ;) Toegegeven: Noord-Italie en Noord-oost Italie zijn armzalig bezaait met laadpalen. De westkust daarentegen biedt ruimschoots laadplaatsen. Zelfs een camping nabij Pisa waar het laden al startte, nog voordat ik m'n laadpas kon gebruiken. Gratis laden, daar zal de werkgever vast blij mee zijn ;-). En ja, bij meerdere laadstations langs de snelweg moet je de sleurhut afkoppelen. Dit ging voor ons (nu nog) zonder problemen, omdat er ruimschoots plek was op de parkeerplaatsen na bij de laadplekken. Een enkele keer hebben de de combinatie auto-caravan dwars over de laadplekken gezet omdat er geen enkel ander "laadverkeer" was.

Kortom: onze "zorg" over laden tijdens een lange reis: ongegrond. Learnings: dit zal tijdens hoogseizoen anders zijn ivm drukte op de parkeerplaatsen langs de snelwegen. En een paar extra laad-apps gekoppeld aan je creditcard helpt ook ;-)

Iedereen alvast een mooie (vakantie) zomer gewenst! Enne; de P2 met een sleurhut van 1500kg is werkelijk de beste combi die ik ooit gehad heb. Want wát rijdt die P2 goed met een caravan erachter! Zeker als je grote SUV's met spinnende banden en "weer opnieuw een aanloopje" ziet proberen de helling op de camping te nemen. Die P2 is een echte krachtpatser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10 13:46

nordic_blue

P2 PP Void

Johnbeer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:41:
Voor de liefhebbers van de P2 én een caravan:

Net thuis van 9 weken tour-de-Europe met onze P2 en caravan (Hobby 540, 1500 kg). Vertrokken met laadangst en thuisgekomen met vertrouwen!

Onze reis ging eind april via Luxemburg, Schwarzwald (D) en Zwitserland, naar Italie en Frankrijk. Bij elkaar zo'n 5500 km (niet meegerekend: ca 800 km treinreis om Venetië, Rome, Florence en Cinque-Terre te bezoeken; das een stuk comfortabeler per trein en de caravan bleef lekker staan op de verschillende campings ;-)

Geladen op de autostrada, camping of nabij gelegen dorpjes: het werkte eigenlijk allemaal prima. Soms een extra app downloaden vanwege een "onbekende" provider. Gemiddelde reisafstand per laadbeurt: ca 180 km, zodat we ca 20% accureserve overhouden, je weet maar nooit. We rijden dan wel maximaal 85km/uur. Daarboven neemt de stroombehoefte exponentieel toe. Maar voordeel: met deze snelheid hoef je zelf niet in te halen, je wordt alleen maar ingehaald ;) Toegegeven: Noord-Italie en Noord-oost Italie zijn armzalig bezaait met laatpalen. De westkust daarentegen biedt ruimshoots laadplaatsen. Zelfs een camping nabij Pisa waar het laden al startte, nog voordat ik m'n laadpas kon gebruiken. Gratis laden, daar zal de werkgever vast blij mee zijn ;-). En ja, bij meerdere laadstations langs de snelweg moet je de sleurhut afkoppelen. Dit ging voor ons (nu nog) zonder problemen, omdat er ruimschoots plek was op de parkeerplaatsen na bij de laadplekken. Een enkele keer hebben de de combinatie auto-caravan dwars over de laadplekken gezet omdat er geen enkel ander "laadverkeer" was.

Kortom: onze "zorg" over laden tijdens een lange reis: ongegrond. Learnings: dit zal tijdens hoogseizoen anders zijn ivm drukte op de parkeerplaatsen langs de snelwegen. En een paar extra laad-apps gekoppeld aan je creditcard helpt ook ;-)

Iedereen alvast een mooie (vakantie) zomer gewenst! Enne; de P2 met een sleurhut van 1500kg is werkelijk de beste combi die ik ooit gehad heb. Want wát rijdt die P2 goed met een caravan erachter! Zeker als je grote SUV's met spinnende banden en "weer opnieuw een aanloopje" ziet proberen de helling op de camping te nemen. Die P2 is een echte krachtpatser :)
Leuke post. Ik heb ook prima ervaringen met de P2 als trekauto, maar zie tegen het afkoppelen op in het hoogseizoen in het buitenland. Vanuit Eindhoven naar Apeldoorn vind ik voor deze zomer ver genoeg met caravan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvzoggie
nordic_blue schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:57:
[...]

Leuke post. Ik heb ook prima ervaringen met de P2 als trekauto, maar zie tegen het afkoppelen op in het hoogseizoen in het buitenland. Vanuit Eindhoven naar Apeldoorn vind ik voor deze zomer ver genoeg met caravan. :9
Ik weet nog niet wat ervaringen van anderen zijn maar volgens mij heeft ABRP een update gedaan waar je ‘trailer friendly’ laadstoppen kan plannen. In Nederland, Duitsland en Frankrijk zou ik dat wel aandurven met de dichtheid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Vorig jaar naar Normandië gereden met een motortrailer met 2 GS(A)-en erop, bij elkaar een kleine 1000 kg.
Viel mij vies tegen, de SRSM my23 haalde ongeveer 160km. Omdat wij wel in het hoogseizoen moeten rijden waren de laadplekken behoorlijk vol en om dan elke keer een plekje te vinden voor de aanhanger die losgekoppeld moet worden, was niet altijd even handig.
Deze zomer pakken we de V70 , hebben we daar geen last meer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:02
Rvzoggie schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Ik weet nog niet wat ervaringen van anderen zijn maar volgens mij heeft ABRP een update gedaan waar je ‘trailer friendly’ laadstoppen kan plannen. In Nederland, Duitsland en Frankrijk zou ik dat wel aandurven met de dichtheid denk ik.
We reden afwisselend op Google navi en ABRP (ABRP tijdens de langere stukken omdat deze vooraf meer laadalternatieven geeft op de route (hoewel daar dan ook wel laadpalen bijstonden waarvoor je dan weer de snelweg af moest :? ) ABRP heeft me ná laadstops regelmatig gevraagd of de laadplek geschikt is voor aanhangers. Maar ook of ik er onze hond (die we niet hebben) kon uitlaten haha.

Via Google streetview hebben vooraf altijd wel even gekeken of de laadplek in de vorm van parkeervakken was óf in de lengterichting (zoals vaak bij Fastned). Dan waren we voorbereid op wat we konden verwachten en voerden we ons afkoppel-kunstje uit indien nodig. Maar eens: het was nog vroeg in het seizoen, als straks de parkeerplaatsen langs de snelweg overvol zijn zou ik onze reis niet aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 11:57

Smurf

Detri

nordic_blue schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Ik ga juist waarschijnlijk van een P2 DM naar een nieuw Kodiaq. P2 rijdt heerlijk, maar iets meer ruimte is wel wenselijk/praktischer.
Dat is wel een "nadeel" van de Kodiaq. Alles wat je erna neemt is kleiner :D
Maar ik heb 4 jaar geleden al puur voor praktisch gekozen. Nu mocht het hart ook wat meer meebeslissen. Ook is onze situatie inmiddels wel veranderd. Geen kinderwagens of andere grote dingen die mee moeten, en ook hebben we tegenwoordig een caravan in plaats van een tent. Er hoeft met de vakantie dus ook minder zooi in de auto.

)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:22
Niet verlengd, krijg in oktober model 3 SR. Fun while it lasted. 400 plus pk’s is heel leuk. Maar met minder kan het ook. Scheelt gewoon veel bijtelling plus krijg nog wat terug omdat ik mijn leasebudget niet heb opgemaakt. Wilde eigenlijk een model Y maar de refresh komt niet in 2024.

Polestar fijne auto, betrouwbaar gebleken ( ff afkloppen 😃). Qua software prima, had alleen meer verwacht van 3rd party apps en de functionaliteit van de mobiele app. Tesla loopt op dat gebied voor. Ik ben een Apple gebruiker dus ik ben gebruiksvriendelijkheid gewend. Tesla software (auto + mobiele app) spreekt mij gewoon meer aan. Meer functionaliteit, snelle processor erin, mobiele app is een echte aanvulling.

Maar ik zou de polestar 2 zeker aanbevelen. Kwalitatief hoogwaardig, looks en rij kwaliteiten zijn top. Het sentiment om minder te kopen uit China speelt zeker ook mee. Keek met een schuine oog naar een Xpeng G6, maar toch maar niet gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door BlacKstaR- op 28-06-2024 17:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-10 20:45
Begin deze maand heb ik een Polestar 2 SRSM MY24 als nieuwe leaseauto gekregen.
Als ik de Polestar 2 thuis aan het laden ben dan komt het maximale laadvermogen niet boven de 7,54 kW uit, terwijl de Polestar 11 kW moet kunnen halen.
Ik ben in het bezit van een Alfen Single Pro met load balancing die ingesteld staat dat er maximaal 13,8 kW geleverd mag worden (230 V * 3 fases * 20A = 13,8 kW).

Tijdens het laden staan er geen stroomvreters in huis aan, dus de loadbalancing grijpt niet in. Bij de Tesla model 3 die ik voorheen had werd er zonder ingrijpen van de load balancing ook geladen met de maximale 11 kW die de model 3 aankan.

In de auto maakt het niet uit wat ik als maximaal vermogen instel, zowel op een waarde van 16A maar ook 32A blijft de snelheid op 7,54 kW hangen.
In de auto is er tijdens het laden echter zichtbaar dat er wordt geladen op 3 fases met 11/22A en 228V (met een instelling van 22A). 3 * 11A * 228V komt uit op 7,52 kW.

Heeft iemand een idee waarom de auto maar 11A afneemt en niet de 16A die hij zou kunnen krijgen en het vermogen dus op 7,54 kW blijft steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@marco.n klinkt alsof er 1 van de fases niet meedoet. Ik heb dit gehad en toen is de OBC onder garantie vervangen. De auto laat dit niet zien en geeft vrolijk 3 fasen aan.

Ik kon dit in het scherm van mijn Zappi duidelijk zien, het vermogen kan ik voor elke fase apart uitlezen. Heeft Alfen ook zoiets? Anders voor de zekerheid eens een andere laadpaal proberen, en liefst ook een andere kabel.

De kans is klein dat je OBC defect is, de eerste batch in 2020 viel wel veelvuldig uit.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco.n
guido66 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:37:
@marco.n klinkt alsof er 1 van de fases niet meedoet. Ik heb dit gehad en toen is de OBC onder garantie vervangen. De auto laat dit niet zien en geeft vrolijk 3 fasen aan.

Ik kon dit in het scherm van mijn Zappi duidelijk zien, het vermogen kan ik voor elke fase apart uitlezen. Heeft Alfen ook zoiets? Anders voor de zekerheid eens een andere laadpaal proberen, en liefst ook een andere kabel.

De kans is klein dat je OBC defect is, de eerste batch in 2020 viel wel veelvuldig uit.
Dat de auto maar op 2 fases laadt zou inderdaad wel exact de lagere snelheid verklaren.
Helaas kan ik met de Alfen laadpaal alleen het totale afgenomen vermogen uitlezen, maar niet wat er per fase wordt geleverd. Mijn Alfen heeft een vaste laadkabel en als ik met de laadkabel die bij de auto is geleverd de wagen aan een openbare paal hang is het resultaat ook 11A. Bij het opladen van bijvoorbeeld een Tesla model 3 die ook met 11 kW kan laden bij mijn eigen laadpaal, wordt er netjes met 11 kW geladen. Ik denk dus dat ik kan uitsluiten dat het probleem bij de laadpaal of de laadkabel ligt en de auto zelf dus overblijft. Mogelijk toch een defecte OBC dan.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Polestar support en die geven ook aan dat ik de auto maar naar een servicepunt moet brengen om na te laten kijken, want in principe zou er gewoon met 16A geladen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco.n schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:49:
[...]

Dat de auto maar op 2 fases laadt zou inderdaad wel exact de lagere snelheid verklaren.
Helaas kan ik met de Alfen laadpaal alleen het totale afgenomen vermogen uitlezen, maar niet wat er per fase wordt geleverd. Mijn Alfen heeft een vaste laadkabel en als ik met de laadkabel die bij de auto is geleverd de wagen aan een openbare paal hang is het resultaat ook 11A. Bij het opladen van bijvoorbeeld een Tesla model 3 die ook met 11 kW kan laden bij mijn eigen laadpaal, wordt er netjes met 11 kW geladen. Ik denk dus dat ik kan uitsluiten dat het probleem bij de laadpaal of de laadkabel ligt en de auto zelf dus overblijft. Mogelijk toch een defecte OBC dan.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Polestar support en die geven ook aan dat ik de auto maar naar een servicepunt moet brengen om na te laten kijken, want in principe zou er gewoon met 16A geladen moeten worden.
Ook gehad begin 2021. De auto krijgt slechts 2 x 16 A binnen en verwacht op 3 fasen te laden en komt dan op 32 A / 3 = 10.6 A uit, afgerond is dat 11 A.
Je kan er dus op rekenen dat de OBC defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-10 14:35
Ik heb begin deze week mijn Polestar 2 ontvangen en ervaar van begin af aan een probleem wat ik niet opgelost krijg en ook online weinig over kan vinden. De play/pause button in het center console en de knoppen op het stuur voor volgende/vorige nummer doen helemaal niets, zowel voor spotify als radio. Heb tot dusver 2 keer een reset gedaan en spotify opnieuw geïnstalleerd maar zonder effect. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-10 21:35
Hier loopt de P2 ook uit de lease eind dit jaar, ik twijfel tussen nog een jaartje verlengen of toch kiezen voor bijvoorbeeld een Volvo EC40 of Model Y long range (helaas geen refresh dit jaar)..

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Het is niet de enige pure electrische autofabrikant die moeite heeft. Zie bijvoorbeeld dit bericht: https://www.linkedin.com/...%3A7203311461345980416%29

Het lijkt dus echt naar grotere schaal (zoals Tesla) te moeten, voor er voldoende winst te halen valt. Gelukkig staan er nog grote investeerders achter polestar, maar met de Audi, BMW en Mercedes en andere klassieke brandstof fabrikanten die op deze markt concurentie gaan bieden, gaat het wel lastiger worden.

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 30-06-2024 10:59 ]

No signature required.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-10 14:35
garycooper33 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:28:
Ik heb begin deze week mijn Polestar 2 ontvangen en ervaar van begin af aan een probleem wat ik niet opgelost krijg en ook online weinig over kan vinden. De play/pause button in het center console en de knoppen op het stuur voor volgende/vorige nummer doen helemaal niets, zowel voor spotify als radio. Heb tot dusver 2 keer een reset gedaan en spotify opnieuw geïnstalleerd maar zonder effect. Iemand een idee?
Update: Factory reset heeft het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

antonrops schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:43:
De pakketten en prijzen gaan komende week veranderen. Een voorbode hiervan kun je zien bij de lease-bedrijven. Er wordt al een tijdje alleen nog maar uit voorraad geleverd waardoor de meeste configuraties nu niet meer leverbaar zijn.
Ik ben dus fucked, voor zover ik kan zien. Mijn bestelling bij Leaseplan is geannuleerd en nu is alles veel duurder geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Stimulate14 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:27:
[...]

Ik ben dus fucked, voor zover ik kan zien. Mijn bestelling bij Leaseplan is geannuleerd en nu is alles veel duurder geworden.
Waarom lease, @Niel1991 heeft nog een puike P2 staan met alles erop en eraan en ook nog voor weinig? Niks meer te maken met dat gezeur over budget of bijtelling en je kan er al heel snel in rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niel1991
  • Laatst online: 28-08 17:22
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Waarom lease, @Niel1991 heeft nog een puike P2 staan met alles erop en eraan en ook nog voor weinig? Niks meer te maken met dat gezeur over budget of bijtelling en je kan er al heel snel in rijden :+
Bedankt voor de doorverwijzing. Intussen zit ik op € 33.300,00 inclusief btw. -->
https://www.2dehands.be/seller/view/m2123523078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:34
Stimulate14 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:27:
[...]

Ah, ik lees al poosje mee. Maar zit in hetzelfde schuitje, wacht nog op reactie van de fleetmanager, maar verwacht daar niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 19:04

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

MR. RHS schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Ah, ik lees al poosje mee. Maar zit in hetzelfde schuitje, wacht nog op reactie van de fleetmanager, maar verwacht daar niks van.
Dat is een tegenvaller :( Ben je (zijn jullie) wel zover gekomen dat de order bevestigd is?

Met mijn vraag achter de vraag: checken of ik hetzelfde risico zou lopen met mijn order welke op 'voorbereiding tot levering" voor de 19e staat (P2 Magnesium SMLR, ordernummer 1143****)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Bastiaan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:22:
[...]

Dat is een tegenvaller :( Ben je (zijn jullie) wel zover gekomen dat de order bevestigd is?

Met mijn vraag achter de vraag: checken of ik hetzelfde risico zou lopen met mijn order welke op 'voorbereiding tot levering" voor de 19e staat (P2 Magnesium SMLR, ordernummer 1143****)...
Ik denk dat je mazzel hebt bij, bij staat de auto in de app op status in bestelling zonder levermoment. Maar garantie tot de voordeur. Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

MR. RHS schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat je mazzel hebt bij, bij staat de auto in de app op status in bestelling zonder levermoment. Maar garantie tot de voordeur. Wanneer heb je besteld?
Mijn bestelling is op 23-5 geplaatst. Mijn eerste en tweede voorkeurskleuren waren al niet meer leverbaar in mijn gewenste uitvoering (wit, zwart), andere kleuren/uitvoeringen ook niet meer, dus dan lijkt het er inderdaad nog op dat ik mazzel heb, ook omdat er expliciet een VIN-nummer aan mijn account gekoppeld is. Maar dit alles voelt dan wel echt alsof het met de hakken over de sloot is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 02-07-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bastiaan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:34:
[...]

Mijn bestelling is op 23-5 geplaatst. Mijn eerste en tweede voorkeurskleuren waren al niet meer leverbaar in mijn gewenste uitvoering (wit, zwart), andere kleuren/uitvoeringen ook niet meer, dus dan lijkt het er inderdaad nog op dat ik mazzel heb, ook omdat er expliciet een VIN-nummer aan mijn account gekoppeld is. Maar dit alles voelt dan wel echt alsof het met de hakken over de sloot is.
Dat denk ik ja. Maar ik had de auto veel eerder besteld en tot vorige week dus geen leverdatum bekend.
Nu wordt dus de order gewoon geannuleerd. :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Stimulate14 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Dat denk ik ja. Maar ik had de auto veel eerder besteld en tot vorige week dus geen leverdatum bekend.
Nu wordt dus de order gewoon geannuleerd. :X .
Nu je het zegt... Ik had een paar dagen ervoor de witte SMLR met Pluspakket besteld, die was akkoord en twee dagen later werd toch die keutel weer ingetrokken. Apart dat je 'm veel eerder besteld hebt, en toch geannuleerd is. Wat voor uitvoering was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Sjah, ik had dat met de ID.5 in december. Besteld voor de vakantie en in januari weer geannuleerd. Maar goed, daarna zakte de P2 in prijs en had ik daarmee mazzel. Dat is jullie uiteraard ook gegund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bastiaan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Nu je het zegt... Ik had een paar dagen ervoor de witte SMLR met Pluspakket besteld, die was akkoord en twee dagen later werd toch die keutel weer ingetrokken. Apart dat je 'm veel eerder besteld hebt, en toch geannuleerd is. Wat voor uitvoering was het?
Zelfde, Midnight.
Dit is mooi ruk want ik heb een budget van 850 ex per maand, door die aanbieding ging dat perfect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu net in de app dat het laadpercentage daar nu ook aanpasbaar is. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco.n
Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:16:
Ik zie nu net in de app dat het laadpercentage daar nu ook aanpasbaar is. *O*
Dat is al een fijne verbetering, nu nog een notificatie als het opladen gereed is en dan ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
Mijn bestelling was van 31-5. Volgens mij was de deal op 'gratis' plus op de LR om de bestaande voorraad op te maken. En nu is de nieuwe prijslijst '25 er, meest bijzondere is dat die modellen allemaal dit jaar nog geleverd kunnen worden.

Las op BNR dat Polestar ook in zwaar weer zit, wellicht heeft dit er ook mee te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hot damn…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRToWvtxA6oA4jNWNsSDTXJh13U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/50KpkDVLchDMA7y5e2rlgNGN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Zelfde, Midnight.
Dit is mooi ruk want ik heb een budget van 850 ex per maand, door die aanbieding ging dat perfect.
Nou, ik heb de nieuwe bestelling aangevraagd, ipv de Plus Pack alleen de Sound Pack.
Welliswaar een paar euro boven budget maar gevraagd of de leasemaatschappij dit voor zich neemt voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Toch wel fijn dat updates blijven komen...
Als potentiële koper (2dehands) ook een argument om mee te nemen.

Pagina: 1 ... 181 ... 222 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.