Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
SirLenncelot schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:13:
Levermoment volgens leasemaatschappij halverwege mei, volgens de Polestar app eind februari. Begint al goed met die app 8)7
Geef je nou de app de schuld van een contractuele levering van de leasemaatschappij vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Kaoh schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:28:
[...]

Geef je nou de app de schuld van een contractuele levering van de leasemaatschappij vertraging?
Leasemijen vertragen de levering zelf ook nog wel eens. Als ze teveel auto’s in een kwartaal moeten afleveren kan dat slecht uitkomen voor kwartaalcijfers en dan laten ze Soms een kwartaal later leveren. Daarom worden er in december ook vaak minder auto’s voor lease uitgeleverd. Dan hebben ze nl jaarcijfers te halen.

Zou dus zomaar kunnen dat polestar in feb kon leveren en je leasemij ‘m naar mei heeft gezet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
naja hij is pas in april besteld...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
Pixeltje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:33:
[...]

Kun je dat controleren zonder de wielen van de auto af te moeten halen?
Als je de naaf dop eraf haalt dan staat er front of rear in de velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaapje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 07:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrNHZUMjhwBv2zNJYMhvbtztLQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgDQkjLKYWmSwVnCkyuvvfqS.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen die dit zien in de app terwijl hij aan de laadpaal hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Koekhapperrr schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:16:
[...]

+ Superchargernetwerk voor langere ritten. De laders zijn inmiddels ook voor andere auto's open, maar de manier waarop de Tesla navigeerde was toch net wat soepeler dan de Polestar dat doet. Vooral het stilletjes automatisch herplannen van laadstops afhankelijk van je verbruik zorgde ervoor dat je echt niet hoefde na te denken over laadstops. Dit gaat goed genoeg in de Polestar, maar Tesla was duidelijk een stapje beter hierin
Ik ben mij aan het oriënteren voor een PS2. Afgelopen zaterdag een proefrit gehad. Heel positief; hoge mate van premium gevoel, heerlijke stoelen, stabiele, snelle auto.
Ik vond het overigens behoorlijk meevallen met de binnenruimte. Ook met de M3 Highland gereden maar wat mij daarin vooral tegenstond was de ruimte achterin. D.w.z. de opgetrokken knieën en het feit dat ik m'n voeten slechts moeizaam onder de voorstoelen kwijt kon. Stoel vd bestuurder kon wel omhoog maar je zit al zo hoog (t.o.v. het dashboard/raamstijl). Bij de PS2 ging dat (bij ons) veel beter waarbij je meer ín de auto zit wat ik erg waardeer.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is wat je hier aanhaalt; in hoeverre rekent Google Maps accuraat t.o.v. SOC bij aankomst supercharger en wanneer doet hij herberekeningen als je het niet gaat halen? Je geeft aan dat Tesla dat beter doet, maar op wat voor vlak? Misschien kun je dat nog wat verder toelichten. Ik kijk uit naar je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
P2void19noPP schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:23:
Naar aanleiding van verzekering PS2.

Zijn er diefstalrisico's bekend van PS2? Volgens mij is er nog nooit een gestolen.
Interessante vraag want ik had dezelfde omdat ik mij aan het oriënteren ben op een PS2 2024 :) Zojuist een kijkje genomen in de getallen op https://liv.nl maar ik kom daar niks tegen over Polestar evenals voor Tesla. Bij de Tesla heb je nog camera's die je kunt zien in de app die bij de PS2 (volgens mij) ontbreken(?).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 12:37
Frosty__ schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:18:
[...]

Ik ben mij aan het oriënteren voor een PS2. Afgelopen zaterdag een proefrit gehad. Heel positief; hoge mate van premium gevoel, heerlijke stoelen, stabiele, snelle auto.
Ik vond het overigens behoorlijk meevallen met de binnenruimte. Ook met de M3 Highland gereden maar wat mij daarin vooral tegenstond was de ruimte achterin. D.w.z. de opgetrokken knieën en het feit dat ik m'n voeten slechts moeizaam onder de voorstoelen kwijt kon. Stoel vd bestuurder kon wel omhoog maar je zit al zo hoog (t.o.v. het dashboard/raamstijl). Bij de PS2 ging dat (bij ons) veel beter waarbij je meer ín de auto zit wat ik erg waardeer.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is wat je hier aanhaalt; in hoeverre rekent Google Maps accuraat t.o.v. SOC bij aankomst supercharger en wanneer doet hij herberekeningen als je het niet gaat halen? Je geeft aan dat Tesla dat beter doet, maar op wat voor vlak? Misschien kun je dat nog wat verder toelichten. Ik kijk uit naar je reactie :)
Ik maak altijd mee dat maps het onderschat, het bereik, ik kom altijd met een hogere percentage aan, dan dat maps in eerste instantie berekend, hij past het overigens wel continu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
daniel14 schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:37:
[...]

Ik maak altijd mee dat maps het onderschat, het bereik, ik kom altijd met een hogere percentage aan, dan dat maps in eerste instantie berekend, hij past het overigens wel continu aan.
Ik weet van Tesla dat ie daarbij van alles in een mix gooit. Weersomstandigheden, stijgingen en dalingen vd weg, harder/langzamer rijden, etc. Maar stel je gaat op de autobahn ineens 160 km/uur rijden ipv 130 km/uur (waar hij z'n eerste berekening mogelijk op gebaseerd) komt hij dan zelf met een eerdere laadstop dan de locatie waar hij hem oorspronkelijk had bedacht en geeft hij dat dan ook aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 08:07
Frosty__ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:51:
[...]

Ik weet van Tesla dat ie daarbij van alles in een mix gooit. Weersomstandigheden, stijgingen en dalingen vd weg, harder/langzamer rijden, etc. Maar stel je gaat op de autobahn ineens 160 km/uur rijden ipv 130 km/uur (waar hij z'n eerste berekening mogelijk op gebaseerd) komt hij dan zelf met een eerdere laadstop dan de locatie waar hij hem oorspronkelijk had bedacht en geeft hij dat dan ook aan?
Dat eerste is bij Google ook zeker het geval, de aankomst SoC is heel nauwkeurig en neemt al die zaken ook mee incl bijv verkeer. Als verder op je route bijv een file oplost terwijl je aan het rijden bent, wordt je aankomsttijd vroeger en je aankomst SoC ietsje lager (omdat je harder rijdt).
Wat de laadplanning betreft is het iets minder dynamisch dan Tesla. Pas als blijkt dat je de laadstop niet gaat halen komt er een melding of je een alternatief wilt zoeken. Maar gezien het tempo van nieuwe features en updates afgelopen jaar verwacht ik dat hier nog wel iets voor komt.
Wat dan wel weer beter is: hij gebruikt voor de laadplanning alle snelladers die er zijn dus je hoeft niet de snelweg af naar een supercharger. Bij tesla moet je Fastned en co. met de hand toevoegen. Filteren op aanbieder voor de laadplanning kan ook, maar dat is nu beperkt tot Ionity en Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
blaatschaapje schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]

Wellicht helpt afmelden en opnieuw aanmelden in de app ? Helpt bij mij vaak wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
JTHZZ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:28:
[...]

Dat eerste is bij Google ook zeker het geval, de aankomst SoC is heel nauwkeurig en neemt al die zaken ook mee incl bijv verkeer. Als verder op je route bijv een file oplost terwijl je aan het rijden bent, wordt je aankomsttijd vroeger en je aankomst SoC ietsje lager (omdat je harder rijdt).
Wat de laadplanning betreft is het iets minder dynamisch dan Tesla. Pas als blijkt dat je de laadstop niet gaat halen komt er een melding of je een alternatief wilt zoeken. Maar gezien het tempo van nieuwe features en updates afgelopen jaar verwacht ik dat hier nog wel iets voor komt.
Wat dan wel weer beter is: hij gebruikt voor de laadplanning alle snelladers die er zijn dus je hoeft niet de snelweg af naar een supercharger. Bij tesla moet je Fastned en co. met de hand toevoegen. Filteren op aanbieder voor de laadplanning kan ook, maar dat is nu beperkt tot Ionity en Tesla.
Toevallig afgelopen weekend naar Parijs gereden. Weer op zaterdag was perfect voor een EV, en kreeg onderweg zowaar de vraag of ik wilde switchen naar alternatieve laadstops omdat dat 12 mins sneller zou zijn over de gehele route. Over het algemeen leek Maps tov een flinke tijd terug heel veel beter geworden in het plannen van langere trips incl laadstops.

Behalve bij de allereerste stop: toen werden we vrolijk met een mooie landelijke route naar een tankstation aan de andere kant van de snelweg genavigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Koekhapperrr schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:31:
[...]

Toevallig afgelopen weekend naar Parijs gereden. Weer op zaterdag was perfect voor een EV, en kreeg onderweg zowaar de vraag of ik wilde switchen naar alternatieve laadstops omdat dat 12 mins sneller zou zijn over de gehele route. Over het algemeen leek Maps tov een flinke tijd terug heel veel beter geworden in het plannen van langere trips incl laadstops.

Behalve bij de allereerste stop: toen werden we vrolijk met een mooie landelijke route naar een tankstation aan de andere kant van de snelweg genavigeerd.
Oh dat lijkt me nieuw. Binnenkort in de gaten houden. Ik kijk wel altijd even vantevoren of er niks geks wordt voorgesteld en met ‘vervangen’ zoek ik dan een nieuwe als het me niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
JTHZZ schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:55:
[...]

Oh dat lijkt me nieuw. Binnenkort in de gaten houden. Ik kijk wel altijd even vantevoren of er niks geks wordt voorgesteld en met ‘vervangen’ zoek ik dan een nieuwe als het me niet bevalt.
Heb vorig jaar in de zomervakantie dit gedrag ook al gezien in GM…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaapje
  • Laatst online: 10-09 07:53
Rickkie600 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:31:
[...]

Wellicht helpt afmelden en opnieuw aanmelden in de app ? Helpt bij mij vaak wel
Gisteravond ook gedaan, hielp op dat moment ook niet. Vanochtend is eens alles weer normaal.. zal wel aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

SirLenncelot schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:54:
naja hij is pas in april besteld...
Dat zegt helemaal niets. Mijn vorige leaseauto was uberhaupt al op kenteken gezet voordat ik hem aan het overwegen was en bestelde bij de leasemaatschapij.

Kan gerust zijn dat deze betreffende P2 sinds Feb bij Polestar zelf staat, in april besteld is en de LM hem in mei pas geleverd wil hebben. Dan is het toch echt niet de schuld van de app.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
naja ik vind het gewoon gekke informatievoorziening. Want of de datum is onjuist of het label dat eraan gekoppeld wordt is onjuist.

Overigens heb ik wel een mail gehad van PS waarin ze hetzelfde moment aangeven als de LM. En april bestellen en halverwege mei leveren klinkt in ieder geval een stuk logischer dan april bestellen en februari leveren. Of ze moeten het over een ander jaar dan 2024 hebben...

Uiteindelijk is het iets kleins en lig ik er niet wakker van, maar meer omdat er sowieso wat negatief over de app gedaan wordt vond ik het al een slecht begin...

Edit: vandaag bericht van PS dat de auto in NL aangekomen is, verwachte levering aangepast naar begin mei.

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 10-04-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
blaatschaapje schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]

Soms (niet specifiek tijdens het laden). Een refresh verhelpt dit bijna altijd (de pull-to-refresh, niet de app opnieuw opstarten of opnieuw inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Voor de FitCamX gebruikers hier: Ziet er wel uit als een nette oplossing. paar vraagjes over de details:
  • Hoeveel uur aan video wordt opgeslagen via de SD-kaart?
  • Wat is de interval van de opgeslagen bestanden?
  • Zijn die beelden ook te bekijken vanaf de SD kaart op een pc zonder app?
  • Is de resolutie ook terug te schroeven zodat er meer video opgeslagen kan worden?
  • Is het terugschroeven van de resolutie handig om te doen of zie je dan te weinig details? (In reviews zijn kentekens sowieso lastig te lezen)
Het is vooral iets extra voor als er iets geks zou gebeuren op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03

Smurf

Detri

@SirLenncelot Voor zover ik zie is dat "gewoon" een dashcam? Al zijn die intergrated behuizingen voor de verschillende types wel mooi op zich.
Denk dat qua opslag dezelfde regels spelen als bij alle merken: Aantal uur is afhankelijk van de grootte van de SD kaart en de resolutie. Beelden zullen inderdaad wel terug te kijken zijn met bijvoorbeeld VLC player.
Resolutie kan je vast ook wel instellen (nog nooit een dashcam gezien waar dit niet kon eigenlijk) maar of dat wenselijk is hangt af wat je met de beelden wil doen natuurlijk.

Maar is dit niet meer wat voor het Het grote Dashcam-topic?

)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 16:57
SirLenncelot schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:34:
Voor de FitCamX gebruikers hier: Ziet er wel uit als een nette oplossing. paar vraagjes over de details:
  • Hoeveel uur aan video wordt opgeslagen via de SD-kaart?
  • Wat is de interval van de opgeslagen bestanden?
  • Zijn die beelden ook te bekijken vanaf de SD kaart op een pc zonder app?
  • Is de resolutie ook terug te schroeven zodat er meer video opgeslagen kan worden?
  • Is het terugschroeven van de resolutie handig om te doen of zie je dan te weinig details? (In reviews zijn kentekens sowieso lastig te lezen)
Het is vooral iets extra voor als er iets geks zou gebeuren op de weg.
Ik heb een Fixcam in de PS2.
- Ligt aan de grote van je SD kaart en met welk formaat je gaat opnemen
- Je kan de filmpjes in stukken van 1 minuut of 3 minuten laten knippen
- Geen idee, ik heb hem nu een jaar in de auto en 3-4x een filmpje terug gekeken. Dat doe ik altijd bij aankomst, en pak hiervoor even de telefoon
- Ja, resolutie is in te stellen in verschillende formaten
- Kentekens zijn wel redelijk leesbaar, maar ligt een beetje aan de lichtinval of hoek waar het kenteken in beeld is.

Aanschaf voor mij van de Fitcam is voornamelijk mocht er een keer iets absurds op de weg gebeuren en de beelden te kunnen gebruiken ter verdediging. Sinds 2011 altijd een dashcam in de auto gehad, toen er iemand achteruit tegen mijn voorbumper reed en bleef volhouden dat ik hem aanreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
offtopic:
[quote]JPM85 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:20:
[...]

Aanschaf voor mij van de Fitcam is voornamelijk mocht er een keer iets absurds op de weg gebeuren en de beelden te kunnen gebruiken ter verdediging. Sinds 2011 altijd een dashcam in de auto gehad, toen er iemand achteruit tegen mijn voorbumper reed en bleef volhouden dat ik hem aanreed.
[/quote]
(ik heb er geen maar meerdere spijt van gehad) Toen ik een boete kreeg van een agent verstopt in de bosjes achter het afslaan die claimde dat ik vanaf de verkeerde baan vetrokken was (dwangpijl rechtdoor om een file te omzijlen. Ik had dat niet gedaan en omdat ik me ergerde aan de mensen die dat wel dede de bocht ruim genomen om wel op die baan uit te komen. Maar dat kon hij vanaf zijn gezichtsveld nooit zien. Geen bewijs, dus geen verweer. (ik heb een redelijk stapeltje onterechte boetes, en maar een deel kunnen vernietigen, vooral die door agenten in ambush worden gemaakt zijn moeilijk te laten vernietigen terwijl die wel het meest (in mijn geval 80%) niet terecht waren, tenzij je getuigen in de auto had.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Hallo allemaal ,

Afgelopen donderdag mijn nieuwe PS2 LRSM in midnight mogen ophalen. Sindsdien 1x snel geladen. Kan ik ergens in het infotainment systeem zien of mijn accu geprepareerd/conditioneert wordt voor het snelladen nadat ik deze op maps heb ingesteld? Daarnaast; gebeurt dat ook bij gebruik van ABRP?

Het viel mij ook op dat de top laadsnelheid maar misschien een minuut ofzo volgehouden wordt en dan snel terugzakt. Is dat normaal?

Thanks!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MouE1meNSRZeMhGJ3_2NCKKIjGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEPwcc99hjrkDg68eUDN4AUA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3MfAkSonyN-I01a4vSLsbJt0RE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ga4g5xHQM62qR7ZrGt3KlBH5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door N1traat op 14-04-2024 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

N1traat schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:40:
Hallo allemaal ,

Afgelopen donderdag mijn nieuwe PS2 LRSM in midnight mogen ophalen. Sindsdien 1x snel geladen. Kan ik ergens in het infotainment systeem zien of mijn accu geprepareerd/conditioneert wordt voor het snelladen nadat ik deze op maps heb ingesteld? Daarnaast; gebeurt dat ook bij gebruik van ABRP?

Het viel mij ook op dat de top laadsnelheid maar misschien een minuut ofzo volgehouden wordt en dan snel terugzakt. Is dat normaal?

Thanks!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt helaas niet zien of de accu geconditioneerd wordt in de auto of in de app. Als je met Google Maps naar een snellader navigeert doet de auto dat in ieder geval wel, met ABRP niet.

Let er op dat er wel wat tijd nodig is voor dat verwarmen of koelen van de accu. Op een lange rit heb je daar geen last van als je van lader naar lader navigeert, maar het duurt (uit mijn hoofd) iets van 20-30 minuten, dus die tijd moet wel tussen het invoeren van de snellader als bestemming, en het daadwerkelijk laden zitten.

Wat betreft de laadsnelheid is wat je ziet logisch; hoe leger de accu hoe hoger de laadsnelheid kan zijn. Het kan goed zijn dat je net op de grens zat bij de foto die je post.

Als referentie, dit is een laadcurve van een my2023 LRDM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9ysA3bChYxFrNB9g77PPEooTI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wSL9JJoDsbIQFgW9o037Ujq2.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je vanaf 20% acculading ook een daling in de laadsnelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 14-04-2024 08:06 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Ik heb een LRSM 2024. Het valt mij op dat wanneer ik de pedaal vol intrap van 0-100. Er rond de 70/80 km een licht trilling onstaat in de auto. Ik heb de 19inch velgen.

Is dit herkenbaar? De trillingen verdwijnen weer bij de 100km p/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
Lumics schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:08:
Ik heb een LRSM 2024. Het valt mij op dat wanneer ik de pedaal vol intrap van 0-100. Er rond de 70/80 km een licht trilling onstaat in de auto. Ik heb de 19inch velgen.

Is dit herkenbaar? De trillingen verdwijnen weer bij de 100km p/u.
Dit is mij nog niet opgevallen. Ik zal er eens op letten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 11:00
https://www.polestar.com/...-2/2023/software-updates/
NB: De software-update mag niet worden geïnstalleerd terwijl de auto wordt opgeladen, omdat dit het opladen onderbreekt.

Plan uw software-update op het moment dat het opladen is voltooid
  • Android Automotive OS 12.
  • Maakt verdere ontwikkeling van Google Automotive Services en apps van derden mogelijk.
  • Nieuwe berichtenapplicatie, waarbij de gebruiker direct op het scherm kan reageren op enkele van de laatst ontvangen berichten, als aanvulling op de berichtenfunctionaliteit van de spraakassistent.
  • Microfoonpictogram dat in de balk bovenaan aangeeft wanneer de microfoon wordt gebruikt.
  • Stuurwielverwarming automatisch geactiveerd via op afstand bediende airco bij een omgevingstemperatuur van minder dan 10°C/50°F (voor auto's geproduceerd vóór november 2022).
  • Verbeteringen aan Range App: "Gemiddeld verbruik" toegevoegd aan bestaande verbruiksmeters.
  • Als de gebruiker de Servicevoorwaarden van Google niet heeft goedgekeurd, worden gerelateerde Google-apps grijs weergegeven. Als u op de grijze pictogrammen tikt, wordt u doorgeleid naar de Servicevoorwaarden van Google.
  • Offline ondersteuning voor informatie over verkeersborden voor gebruikers die de voorwaarden van Google niet hebben goedgekeurd.
  • Knop "Profiel instellen voltooien" nu geïntegreerd in het middendisplay.
  • Verbeteringen aan verkeersbordherkenning voor Europese markten.
  • Verbeteringen in de Bluetooth-verbinding tussen de auto en Apple CarPlay bij het doorverbinden van telefoongesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:39
Blij dat de updates toch gewoon doorgaan en nu incl update naar AA12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
De update van de XC40, toch vaak net iets meer detail:
Updates in software 3.0.3
  • Android Automotive OS 12
  • Deze update omvat ondersteuning voor Android Automotive OS 12. Nieuwe functies zijn onder meer:
  • Een pictogram voor de microfoon in de bovenste balk wanneer u de microfoon gebruikt.
  • Verkeersbordherkenning zijn offline beschikbaar, ook als u de Voorwaarden voor Services van Google niet hebt geaccepteerd.
  • Verbeteringen in de spraakassistent, inclusief een nieuwe app waarmee u uw laatste berichten via het middendisplay kunt beluisteren en beantwoorden.
Verbeteringen en bugfixes
  • De functie automatisch remmen achter werkt nu soepeler bij het achteruitrijden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024 die na 23w46 zijn geproduceerd.
  • Wanneer u de voorverwarmingsfunctie gebruikt, wordt nu ook het stuurwiel voor auto's van modeljaar 2023 en eerder verwarmd. Auto's van modeljaar 2024 worden in de laatste update met deze functie bijgewerkt.
  • De pictogrammen voor de verwarming werken nu goed wanneer de weergave van de parkeercamera is geopend.
  • Een update van het beveiligingspatchniveau (SPL).
  • Verbeteringen in verkeersbordherkenning in Europa. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024 die na 23w46 zijn geproduceerd.
  • Minder trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024.
  • Aanpassingen aan het aandrijfsysteem en de stroomvoorziening hebben geen gevolgen voor de prestaties of andere gecertificeerde eigenschappen.
Jammer dat bepaalde zaken zoals het automatisch remsysteem bij het achteruitrijden alleen maar voor nieuwere auto's opgelost wordt. Dit was met een vorige update ook het geval meen ik mij te herinneren, nieuwe camera hardware oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Verbeteringen in de Bluetooth-verbinding tussen de auto en Apple CarPlay bij het doorverbinden van telefoongesprekken.
Er is toch alleen bedrade CarPlay in de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
Klopt, en bij Carplay verbinding wordt bluetooth uitgeschakeld en is er geen verbinding mogelijk. Dus benieuwd wat dit dan precies inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
SirLenncelot schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:41:
[...]

Er is toch alleen bedrade CarPlay in de P2?
Kan wel met Buddi. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk al eens besproken maar lastig terug te zoeken.

Mijn Launch-P2 heeft sinds kort (denk ik) last van een ratelend geluid als ik de auto laat uitrollen. Dit gebeurt vanaf een snelheid van ongeveer 20-25km/u tot stilstand. Daarboven geen vreemd geluid. Als ik rem tot aan stilstand hoor ik geen geluid. OPD staat helemaal uit. Bij optrekken geen geluid.

Heb voorlopig geen servicebeurt gepland staan maar kan natuurlijk altijd even langsrijden bij de dealer. Wellicht herkent iemand dit zodat ik direct aan kan geen wat waarschijnlijk het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15
Aghanim schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:33:

Mijn Launch-P2 heeft sinds kort (denk ik) last van een ratelend geluid als ik de auto laat uitrollen. Dit gebeurt vanaf een snelheid van ongeveer 20-25km/u tot stilstand. Daarboven geen vreemd geluid. Als ik rem tot aan stilstand hoor ik geen geluid. OPD staat helemaal uit. Bij optrekken geen geluid.

Heb voorlopig geen servicebeurt gepland staan maar kan natuurlijk altijd even langsrijden bij de dealer. Wellicht herkent iemand dit zodat ik direct aan kan geen wat waarschijnlijk het probleem is?
Zeker, hiervoor al meerdere keren terug geweest. Hiervoor is ook al vaker een (deel van de) aandrijfas vervangen. Is een bekend probleem inmiddels. Ik heb het zowel bij uitrollen als remmen, ik weet niet of dat nog verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dnns85 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:47:
[...]

Zeker, hiervoor al meerdere keren terug geweest. Hiervoor is ook al vaker een (deel van de) aandrijfas vervangen. Is een bekend probleem inmiddels. Ik heb het zowel bij uitrollen als remmen, ik weet niet of dat nog verschil maakt.
Thx. Is er ook een oplossing voor? Uit jouw reactie krijg ik de indruk dat het nog niet verholpen is bij je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb hier sinds kort ook last van, viel me op toen in m’n raam open had. Kom toevallig je post tegen. Ik ga maar eens een afspraak maken dan. Heb ook een launch p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 14-09 19:09
dnns85 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:47:
[...]

Bij mij is het even weggeweest nadat de aandrijfassen vervangen zijn maar nu is het weer terug…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijn MY 2023 gaat 2 mei voor een onderhoudsbeurt maar ook de ratel staat op het lijstje. Soms lijkt het harder dan anders, maar t geluid was er eerder zeker niet. Zit nu op +/- 65k km, geluid is rond 50k km begonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 15-04-2024 21:08 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 22:15
Aghanim schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:49:
[...]

Thx. Is er ook een oplossing voor? Uit jouw reactie krijg ik de indruk dat het nog niet verholpen is bij je?
Assen vervangen onder garantie maar is nu voor de 3e of 4e keer terug. Over anderhalve week wordt ie weer vervangen. Kwam overigens vrij snel, binnen paar maanden weer terug na de vorige vervanging. Mogelijk nu de andere kant. Zal eens vragen de volgende keer.

Hier ook een '20 LE met inmiddels 135k op de teller. Eerste geluiden kwamen al 3 jaar geleden met zo'n 30-40k op de teller als ik me goed herinner.

Ondanks de verlopen garantie van 3 (2+1) jaar wordt dit nog wel onder garantie vervangen. Maar mogelijk omdat het dus eerder al speelde. Check dus op tijd binnen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:20

Moeilijk om vanaf hier een geluid te bevestigen.
Maar het lijkt er op dat je dit:
https://www.youtube.com/w...3s&ab_channel=JuhaKorsimo
geluid hebt?
Zet dan je OPD even op max en kijk of je het gemakkelijk kunt reproduceren.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hansieo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:07:
[...]

Moeilijk om vanaf hier een geluid te bevestigen.
Maar het lijkt er op dat je dit:
https://www.youtube.com/w...3s&ab_channel=JuhaKorsimo
geluid hebt?
Zet dan je OPD even op max en kijk of je het gemakkelijk kunt reproduceren.
Lastig om te stellen dat dit het is omdat het opgenomen omgevingsgeluid via een telefoon is maar het patroon van het ratelen is inderdaad hetzelfde. Ik verwacht dat dit hetzelfde probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 11-09 09:30

Ik heb dit ook sinds +- een maand nu (lrdm dec 2020 maar wel 2021 model aldus de app) en ben er al voor naar de dealer geweest. Dit is aldus de dealer blijkbaar relevant aan de laatste update (bij mij is het ook echt ontstaan na de laatste update en vanuit Polestar gaat dit opgelost worden middels een OTA update. Er mocht ook niets vervangen worden o.i.d. omdat dit niet nodig is.

Mijn vorige polestar (lrdm performance okt 2020) heeft er nooit last van gehad overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door sarlo op 16-04-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Heb er ook last van met mijn MY22 dual motor. Erg goedkoop geluid, maar nog geen tijd kunnen maken om naar de volvo garage te gaan.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

xsive schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:19:
[...]

Heb er ook last van met mijn MY22 dual motor. Erg goedkoop geluid, maar nog geen tijd kunnen maken om naar de volvo garage te gaan.
Bel maar alvast, ik kan 2 mei terecht voor een afspraak waar ik begin maart voor heb gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

sarlo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:06:
[...]

Ik heb dit ook sinds +- een maand nu (lrdm dec 2020 maar wel 2021 model aldus de app) en ben er al voor naar de dealer geweest. Dit is aldus de dealer blijkbaar relevant aan de laatste update (bij mij is het ook echt ontstaan na de laatste update en vanuit Polestar gaat dit opgelost worden middels een OTA update. Er mocht ook niets vervangen worden o.i.d. omdat dit niet nodig is.

Mijn vorige polestar (lrdm performance okt 2020) heeft er nooit last van gehad overigens.
Daar zit zeker iets in. Heb het idee dat het sinds een software update ontstaan is inderdaad. Ik wacht nog even de aankomende update af.
Heb het idee dat het hem in het regenereren of remmen op de motor zit. Bijzonder dat een andere aandrijf as dit moet oplossen. Maar ik ben ook geen monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 11-09 09:30
SpeedfreakR schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:29:
[...]

Daar zit zeker iets in. Heb het idee dat het sinds een software update ontstaan is inderdaad. Ik wacht nog even de aankomende update af.
Heb het idee dat het hem in het regenereren of remmen op de motor zit. Bijzonder dat een andere aandrijf as dit moet oplossen. Maar ik ben ook geen monteur.
Wat de monteur bij mij getest heeft ter controle: regeneratie zachter gezet (geluid werd minder) en uitzetten (geluid was weg).

Wellicht kun je dat zelf even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 07:22
sarlo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:27:
[...]

Wat de monteur bij mij getest heeft ter controle: regeneratie zachter gezet (geluid werd minder) en uitzetten (geluid was weg).

Wellicht kun je dat zelf even testen.
Het valt mij na drie weken op dat regeneratie idd voor wat bijgeluiden zorgt. Lijkt mij technisch ook logisch? En de stuurverwarming bromt ook als deze aan staat. Allemaal producteigenschap pen en niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Lumics schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:34:
[...]

Het valt mij na drie weken op dat regeneratie idd voor wat bijgeluiden zorgt. Lijkt mij technisch ook logisch? En de stuurverwarming bromt ook als deze aan staat. Allemaal producteigenschap pen en niet storend.
Die van de stuurverwarming herken ik in mijn Launch Edition niet, maar er is genoeg verandert om dat niet meer echt te kunnen vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:20
SpeedfreakR schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:29:
[...]

Bij mij zijn de linker en rechter achter aandrijfassen vervangen, en de auto is stil.
Als het (bij iemand) 3x terug komt ná vervanging en om de ~30.000km......... is het geen Software... 7(8)7

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 13-09 23:26

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ja vanochtend door de garage erop gezet. Mijn auto pakt zelf geen OTA’s meer op sinds 2.4 dus gaat hij om de zoveel tijd naar de garage voor het binnenhalen van de updates. Toevallig de afspraak (begin maart) gepland op vandaag dus nu meteen deze 3.03 erop gekregen.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 11:00
Jehanthar schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:06:
Ja vanochtend door de garage erop gezet. Mijn auto pakt zelf geen OTA’s meer op sinds 2.4 dus gaat hij om de zoveel tijd naar de garage voor het binnenhalen van de updates. Toevallig de afspraak (begin maart) gepland op vandaag dus nu meteen deze 3.03 erop gekregen.
En het OTA verhaal kunnen ze niet oplossen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Automatische download OTA in de garage oplossen? Elke keer een andere ‘oorzaak’ (deze keer dat er ‘iets verkeerd stond’ in de instellingen) en de verzekering dat hij het volgende update toch echt gewoon via OTA zou moeten doen. Maar: eerst zien, dan geloven.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Helaas gisteren mijn auto achter moeten laten bij de Volvo dealer omdat hij ‘s nachts niet geladen had (AC) en op werk naar het werk bij twee verschillende snelladers in de fout ging. Met 4% bij de dealer aangekomen en daar een vervangende auto voor gisteren meegekregen. Ondertussen via Polestar support (gelukkig had ik het abonnement verlengd!) een andere PS2 gekregen want de dealer kan er pas eind volgende week naar kijken.

Nu dus een LRSM mee uit 2023 en dat is wel schrikken met de verbruikscijfers ivm de LRDM PP! Met dezelfde rijstijl haal ik nu 19 kWh/100 km waar dat met mijn eigen auto zo rond de 24 ligt (5 graden en 10 van de 50 km regen).

Ik weet dat de launch edition geen zuinigheidswonder is, maar dit is wel een heeeel groot verschil 🙃

Maar goed, hopelijk is de auto weer snel terug want AC laden lukt wel (weer) zei de dealer, maar DC nog niet. Gevalletje OBC defect? Benieuwd wat dat gaat kosten, want inmiddels al 3,5 jaar in bezit en dus geen garantie meer.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 23:20
De wagens herstellen zichzelf soms ook magisch na een nachtje rust. Heeft de dealer überhaupt wat gedaan?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JTHZZ
En Google Maps heeft weer een paar nieuwe features aangekondigd:
1. uit reviews gegenereerde instructies om de laadpaal te vinden bijv in een parkeergarage
2. Bezetting en snelheid van laadpalen direct zichtbaar in de kaart
3. Laadplanning nu ook bij multi-stop reizen. Tot nu toe kreeg je alleen een laadplanning voor het eerste gedeelte.

https://blog.google/produ...entures-with-google-maps/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-e5bQ5_iqC6u-_Kd7fFCevNlV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mocplfmV5duCz3S9fyVhhV6K.webp?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRI8TuiUN23YpY5hKOYE2Q2IPNs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/buLV5OEwLcvCzTpqdVeX20yF.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 18-04-2024 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Juancho schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:52:
De wagens herstellen zichzelf soms ook magisch na een nachtje rust. Heeft de dealer überhaupt wat gedaan?
De SoC staat nu op 6% (mooi die app) terwijl ik de auto achterliet met 4%. Dus ik ga ervan uit dat dat door AC laden komt.

Beter nog, ik kan zien dat de laadpoort verbonden was van 14:48 tot 15:20 😜.

[ Voor 10% gewijzigd door P2Hattem op 18-04-2024 07:57 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Lumics schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:34:
[...]

Toch bijzonder dat andere EV's dat euvel niet hebben. Regenereren hoef je niet te horen in de auto, en een stuurverwarming die bromt? Nog nooit van gehoord.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Jeroenneman schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:59:
[...]

Toch bijzonder dat andere EV's dat euvel niet hebben. Regenereren hoef je niet te horen in de auto, en een stuurverwarming die bromt? Nog nooit van gehoord.
Stuurverwarming heb ik niet, maar regenereren maakt hier ook echt geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 23:20
P2Hattem schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:53:
[...]

De SoC staat nu op 6% (mooi die app) terwijl ik de auto achterliet met 4%. Dus ik ga ervan uit dat dat door AC laden komt.

Beter nog, ik kan zien dat de laadpoort verbonden was van 14:48 tot 15:20 😜.
Ik bedoel eigenlijk, heeft de dealer een reparatie of dergelijke uitgevoerd of was het idd een kwestie van de zelfhelende auto? :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Jeroenneman schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:59:
[...]

Het is ook onzin inderdaad. Bij mij maken beide dingen geen enkel hoorbaar geluid. Nog los van het feit dat regeneren in een Polestar niet uit kan, dus vraag me af hoe je een geluid dan daaraan kunt koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:31:
[...]

Het is ook onzin inderdaad. Bij mij maken beide dingen geen enkel hoorbaar geluid. Nog los van het feit dat regeneren in een Polestar niet uit kan, dus vraag me af hoe je een geluid dan daaraan kunt koppelen
Als je one-pedal driving uitzet blijft regen dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
SirLenncelot schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:35:
[...]

Als je one-pedal driving uitzet blijft regen dan aan?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Juancho schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:23:
[...]

Ik bedoel eigenlijk, heeft de dealer een reparatie of dergelijke uitgevoerd of was het idd een kwestie van de zelfhelende auto? :)
Het AC laden deed het gewoon weer toen ze dat getest hebben. Probleem is dus DC want die deed het niet meer tijdens te test en dat is een echte storing die ze volgende week gaan onderzoeken.

Of AC selfhealing is geweest weet ik niet, want ik heb het thuis ook niet meer getest voordat ik vertrok. Het display in de auto was geel en niet rood, dat weet ik wel nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
In oktober loopt mijn lease af op mijn Polestar 2 LE op 20inch en nu dus aan het oriënteren voor een nieuwe auto en PS2 staat ook op mijn lijstje. Range en comfort zijn toch toch wel belangrijke factors en die vind ik beide niet top op de Launch edition. Vooral klein oneffenheden en drempels zijn echt erg heftig.

De nieuwe versie is een stuk zuiniger, maar ben aan het twijfelen tussen 19 en 20 inch. Heeft iemand beide gereden (ga dit zelf ook zeker doen) en wat is je ervaring in range impact en comfort?

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

AartJW schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:38:
In oktober loopt mijn lease af op mijn Polestar 2 LE op 20inch en nu dus aan het oriënteren voor een nieuwe auto en PS2 staat ook op mijn lijstje. Range en comfort zijn toch toch wel belangrijke factors en die vind ik beide niet top op de Launch edition. Vooral klein oneffenheden en drempels zijn echt erg heftig.

De nieuwe versie is een stuk zuiniger, maar ben aan het twijfelen tussen 19 en 20 inch. Heeft iemand beide gereden (ga dit zelf ook zeker doen) en wat is je ervaring in range impact en comfort?

Thanks!
Ik heb tijdens mijn zoektocht destijds de LRDM met performance pack gereden, dat is dus de 20" met öhlins dempers, die vond ik erg hard afgeveerd dus ik ben uiteindelijk voor de LRDM zonder performance en met 19"wielen gegaan, die ligt wat subtieler op de weg maar tis nog steeds geen comfort-afstelling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Maandag trouwens afspraak voor aflevering van de P2. Lekker snel gegaan, volgens mij tussen bestellen en leveren een maand. En ook eerder dan verwachting, die was vooral medio mei.

Iemand nog tips om te checken bij aflevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-02 14:18

monogato

De Natte Krant

Thanks!
Ik maakte mijn proefrit op de 20" upgrade velgen en vond persoonlijk dat de auto nog verassend comfortabel was (ruim een uur kunnen rijden waarvan de helft binnendoor/polder was), op basis daarvan de LRSM met 20" upgrade gekozen. Ik heb geen proefrit gemaakt met de 19" dus zou het verschil ook niet kunnen aangeven.
Ik kom overigens van een Lynk & Co 01.

P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 13-09 23:26

Thanks!
Als je range en comfort wilt en het moet een ps2 zijn dan is de LRSM met standaard 19 inch de beste keuze, en je kan nog steeds speels de bocht uit driften daarmee.
De meest comfortabele auto was het al nooit daarvoor moet je toch echt een segment hoger of een minder sportief georienteerde auto kiezen.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
AteZ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:34:
[...]

Als je range en comfort wilt en het moet een ps2 zijn dan is de LRSM met standaard 19 inch de beste keuze, en je kan nog steeds speels de bocht uit driften daarmee.
De meest comfortabele auto was het al nooit daarvoor moet je toch echt een segment hoger of een minder sportief georienteerde auto kiezen.
Thanks voor alle responses! Ga testrijden binnenkort op 19 & 20inch. Persoonlijk de 20inch mooiere velgen/look, maar had wel spijt bij mijn huidige P2 ook in combinatie met matige range.

20inch is ook sneller beschadigd op een stoeprand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealProd
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:23
SirLenncelot schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:30:
Maandag trouwens afspraak voor aflevering van de P2. Lekker snel gegaan, volgens mij tussen bestellen en leveren een maand. En ook eerder dan verwachting, die was vooral medio mei.

Iemand nog tips om te checken bij aflevering?
Mag ik vragen welke LM dit was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

De mijne mag ik 30 april ophalen! Allemaal erg vlot gegaan, al met al +- een maand vanaf het moment van bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
RealProd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:44:
[...]

Mag ik vragen welke LM dit was?
Leaseplan. Maar ik denk dat de snelle levering meer bepaald werd door de standaard versie zonder opties en met standaard kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
Waarschijnlijk heeft dat wel geholpen ja. Ik mocht mooi bijna 7 maanden wachten op mijn LRDM :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kubusje op 19-04-2024 22:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RealProd
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:23
Ik kreeg van Leaseplan een mooi voorstel om mijn huidige contract kosteloos te beëindigen. Deze liep voor mijn Nissan Leaf tot december.
Dus vandaag een LRSM met Plus en Pilot pack in de kleur thunder besteld.
Voorlopige levertijd staat nu op 11 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garycooper33
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-08 14:46
3 april mijn Polestar 2 LRSM order met Plus en Pilot pack in kleur Jupiter doorgegeven aan Alphabet en nu eindelijk bericht dat de bestelling is gedaan bij de dealer. Contactpersoon bij Polestar had de auto in gewenste configuratie voor me gereserveerd na een proefrit die zeer goed was bevallen. De auto zou al in Zeebrugge staan en levertijd hierdoor 4 tot 6 weken, fijn om hierboven te lezen dat mensen binnen een maand al hun auto op kunnen halen :). Ik heb overigens tot dusver één enkele keer een Polestar in de kleur Moon (voorloper van Jupiter) zien rijden, Jupiter zelf nog niet gezien. Is het gewoon niet zo'n populaire kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
garycooper33 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:33:
3 april mijn Polestar 2 LRSM order met Plus en Pilot pack in kleur Jupiter doorgegeven aan Alphabet en nu eindelijk bericht dat de bestelling is gedaan bij de dealer. Contactpersoon bij Polestar had de auto in gewenste configuratie voor me gereserveerd na een proefrit die zeer goed was bevallen. De auto zou al in Zeebrugge staan en levertijd hierdoor 4 tot 6 weken, fijn om hierboven te lezen dat mensen binnen een maand al hun auto op kunnen halen :). Ik heb overigens tot dusver één enkele keer een Polestar in de kleur Moon (voorloper van Jupiter) zien rijden, Jupiter zelf nog niet gezien. Is het gewoon niet zo'n populaire kleur?
Toevallig zag ik er vandaag eentje rijden in die kleur in Zevenaar. Ook een Z kenteken, dus net als die van mij vers van de band. Was leuk om te zien! :)

Trouwens als iemand die nieuwe update 3 binnen? bij mij zittie op een versie die niet eens in de officiële release-notes staat. (nl. 2.14.4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monogato

monogato

De Natte Krant

Jupiter heb ik nog nooit in het echt gezien volgens mij maar ik vond de voorloper Moon niet zo, heel smaak gevoelig natuurlijk maar vind die kleur hem wat 'ouder' doen lijken.

Ik ging zelf initieel voor Magnesium maar uiteindelijk - door een foutje van de LM - is het Thunder geworden.
Voor mij ook een Z kenteken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Afgelopen week had ik weer een mooie foutmelding die voorkwam dat de auto ging laden aan de AC-charger. Ik had het laadschema uitgezet op de console. De app gaf dat ook netjes aan, maar het dashboardscherm dacht daar anders over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCd4bVYljcw0Fu4SXMITkvp2xIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrzniHBorA9FVSbAUdKQwU6l.jpg?f=fotoalbum_large
Het subtiele is de starttijd, die dus nooit geraakt wordt, waardoor de auto dus nooit zal gaan laden.....
Ook het aan en uitzetten en wijzigen van het laadschema veranderde niets.
Via de chat met Polestar support de opdracht gekregen om de TCAM reset (30 seconden ontwasemkop) te doen en daarna de console reset.
Gelukkig loste dat het probleem op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
PvS_68 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:51:
Afgelopen week had ik weer een mooie foutmelding die voorkwam dat de auto ging laden aan de AC-charger. Ik had het laadschema uitgezet op de console. De app gaf dat ook netjes aan, maar het dashboardscherm dacht daar anders over:
[Afbeelding]
Het subtiele is de starttijd, die dus nooit geraakt wordt, waardoor de auto dus nooit zal gaan laden.....
Ook het aan en uitzetten en wijzigen van het laadschema veranderde niets.
Via de chat met Polestar support de opdracht gekregen om de TCAM reset (30 seconden ontwasemkop) te doen en daarna de console reset.
Gelukkig loste dat het probleem op. :)
Klinkt als een timeserver sync issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZDV2AA4ZgB_vwm76xYFi0JcSQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2bb3AsyqOd7Uiv8YMFIEh6p.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou gaan vertrouwde week zijn als ik geen probleem had met het interne systeem maar deze zag ik wel voor het eerst 8)7

”Try-again” of herstarten loste het niet op dus ik ben maar gaan rijden. Paar minuten later try-again nog eens geprobeerd en toen wilde het wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
AartJW schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:51:
[...]

Thanks voor alle responses! Ga testrijden binnenkort op 19 & 20inch. Persoonlijk de 20inch mooiere velgen/look, maar had wel spijt bij mijn huidige P2 ook in combinatie met matige range.

20inch is ook sneller beschadigd op een stoeprand...
Hoi AardJW,

Ik heb 20inch zomerbanden en 19inch winterbanden omdat deze net wat meer grip hebben dan 20inch.
Persoonlijk vindt ik de 19 beter rijden maar de 20 veel mooier zeker in de zomer maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
"Opladen voltooid"-notificatie op mn telefoon vanochtend, is dat nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Koekhapperrr schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:11:
Jij hebt een android telefoon? Zag op FB al meer berichten daarover voorbij komen, maar alleen van Android users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Koekhapperrr schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:11:
Yep, volgens de playstore notes de nieuwste (in beta?) feature: https://play.google.com/s...s?id=com.polestar.explore
What's new

Introducing the charging notification. Our latest feature is now in beta and offers real-time status updates while your car is charging. Simply plug in your car and open the app to see these notifications - you may need to enable notifications for the app in your phone settings.

[ Voor 33% gewijzigd door harrewarre op 23-04-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De Polestar app op iOS stuurt geen notificaties. Je kunt er ook geen permissie voor geven in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
SirLenncelot schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:20:
De Polestar app op iOS stuurt geen notificaties. Je kunt er ook geen permissie voor geven in de instellingen.
Moet je de app even update ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
daniel14 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:40:
[...]

Moet je de app even update ;)
8)7 goedemorgen. Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Vanochtend trouwens de P2 (SR) binnengekregen. Wat een verademing met rijden t.o.v. mijn vorige auto. Lekker stil en stabiel op de weg.

Bijna alle apps die ik via Carplay gebruik zijn ook aanwezig in AA. Alleen nog een oplossing vinden voor Flitsmeister. Die start nu via een iOS shortcut automatisch op. Kan ik zoiets ook instellen in AA? Bijvoorbeeld dat die app altijd gestart wordt na starten auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
SirLenncelot schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:
Vanochtend trouwens de P2 (SR) binnengekregen. Wat een verademing met rijden t.o.v. mijn vorige auto. Lekker stil en stabiel op de weg.

Bijna alle apps die ik via Carplay gebruik zijn ook aanwezig in AA. Alleen nog een oplossing vinden voor Flitsmeister. Die start nu via een iOS shortcut automatisch op. Kan ik zoiets ook instellen in AA? Bijvoorbeeld dat die app altijd gestart wordt na starten auto?
Welke shortcut heb je in iOS gemaakt voor Flitsmeister? Indien bluetooth verbinding > Flitsmeister opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Kubusje schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:02:
[...]

Welke shortcut heb je in iOS gemaakt voor Flitsmeister? Indien bluetooth verbinding > Flitsmeister opstarten?
Bij verbinding carplay -> open URL flitsmeister://

maar dacht, het Android systeem van de P2 zelf is best in orde + dan krijg ik in de navigatie info over laden toegevoegd. Dus wil eigenlijk Carplay niet meer gebruiken.

Maar als BT verbonden dan kan ik dezelfde opdracht invoeren. Hoe krijg ik dan de notificatie te horen? Wel via de speakers van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door guido66 op 23-04-2024 14:45 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
SirLenncelot schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:27:
[...]

Bij verbinding carplay -> open URL flitsmeister://

maar dacht, het Android systeem van de P2 zelf is best in orde + dan krijg ik in de navigatie info over laden toegevoegd. Dus wil eigenlijk Carplay niet meer gebruiken.

Maar als BT verbonden dan kan ik dezelfde opdracht invoeren. Hoe krijg ik dan de notificatie te horen? Wel via de speakers van de auto?
Ja, als een soort mini telefoongesprek krijg je hem binnen. Werkt goed, daarna gaat alles weer door zoals gebruikelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robintrackr
  • Laatst online: 20-03 15:24
Hier na ruim een maand en 3,5k km ook dik tevreden met de SRSM Magnesium met plus en pilot.
Het is genieten van de rust aan boord en het prima vermogen van 200kw. Ook erg blij met de kleur, na lang getwijfeld te hebben!

Als ik dan toch een paar minpuntjes moet noemen (sommige heb ik al vaker zien langskomen hier), dan zijn dat:
- ontbreken van een widget om te zien op welke zender de radio staat/welk nummer er speelt. Doet AA 3 hier nog iets, of ontbreekt het dan nog steeds?
- bij vol’gas’ is een duidelijke trilling waarneembaar vanaf een snelheid van zo’n 80 km/h tot 120.
- met pilot assist vind ik de auto vaak ver naar rechts gepositioneerd. Bij inhalen van andere auto’s is het dan goed opletten of zij niet op hun telefoon zitten en uit de baan slingeren. Zelf zou ik daar wat ruimer omheen gaan (binnen de rijbaan).
- in de bestuurdersstoel zitten aan de zijkanten kleine gleufjes/deukjes aan beide kanten. Dat ziet er vreemd uit, niet normaal denk ik?

Ohja en is het normaal dat er met het huidige weer van zo rond de 4 graden ‘s ochtends tijdens het eerste half uur van de rit er een sneeuwvlokicoontje bij de batterij staat? Range was een stuk lager dan normaal ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1ZE9bXH7EmZuDg1BaQPtzjA-eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mskFBoUkBJCl02wAwnKtKcn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FE3K8lNY5S3ykq5K1YwxScnZvsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8v3MvPBZ8FX0r5C861iGkMz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Robintrackr op 23-04-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Vanochtend problemen met de aandrijflijn... het is hier al eerder gemeld op het forum en vandaag was ik aan de beurt.

In de ochtend kon ik gewoon een ritje van 10 km maken naar het adres waar ik mensen moest ophalen om ze naar het vliegveld te brengen. We waren net gepakt en gezakt en wilde wegrijden toen deze meldingen bleven verschijnen. Wat ik ook probeerde. Ik dacht eerst aan een slecht gesloten deur of klep, of aan overbelasting vanwege koffers en passagiers maar dat was het niet.

Gelukkig hebben we een andere wagen kunnen pakken. Bij terugkomst bij de auto (5 uur later) was dezelfde melding er nog. Na een half uurtje geklooi met de versnelling verdween uiteindelijk de melding.

Later zag ik op de foto's dat de batterij totaal niet beschikbaar was (gearceerd links). Had ik in alle consternatie vroeg in de ochtend niet op gelet.

De wagen toch maar laten afslepen vanmiddag want ik durfde er niet meer mee te rijden. Ik ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn van deze 'self healing' klacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2PlxDzASZl_bc2iGt2ydxz1f3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okXcWcaHH8eCwIccFEkxh0z6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvH_OE4R-vHTLJuVzfQdaBzFpyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FM0NaGFMZmjckrJF4QAKTvzp.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:46
Robintrackr schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:41:
Ohja en is het normaal dat er met het huidige weer van zo rond de 4 graden ‘s ochtends tijdens het eerste half uur van de rit er een sneeuwvlokicoontje bij de batterij staat?
Ja, dat is normaal: dat geeft aan dat de accu koud is en niet de maximale prestaties/capaciteit kan leveren. Als je maar lang genoeg rijdt, dan warmt de accu vanzelf voldoende op om dit icoontje te laten verdwijnen. Kan verder geen kwaad.
Range was een stuk lager dan normaal ook.
Range is met koud weer altijd een stuk lager doordat de auto het interieur moet verwarmen wat stroom kost. Daarnaast geeft het sneeuwvlokje aan dat niet 100% van de beschikbare stroom in de accu kan worden gebruikt; als de accu voldoende is opgewarmd komt de eerder onbeschikbare stroom vanzelf vrij (merk je verder niets van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
vithar schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:42:
[...]

Ja, dat is normaal: dat geeft aan dat de accu koud is en niet de maximale prestaties/capaciteit kan leveren. Als je maar lang genoeg rijdt, dan warmt de accu vanzelf voldoende op om dit icoontje te laten verdwijnen. Kan verder geen kwaad.

[...]

Range is met koud weer altijd een stuk lager doordat de auto het interieur moet verwarmen wat stroom kost. Daarnaast geeft het sneeuwvlokje aan dat niet 100% van de beschikbare stroom in de accu kan worden gebruikt; als de accu voldoende is opgewarmd komt de eerder onbeschikbare stroom vanzelf vrij (merk je verder niets van).
Is maar wat je normaal vind, heb het hele icoontje nog nooit gezien in mijn wagen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7M8vXE0X_hIb3MTtQCw_E07j2-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3sHSjUUXnK4vy3G75QCTuLa.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand waar de laadsnelheid zichtbaar zou moeten zijn in de app? Ik kan het niet vinden.

Edit: Notificaties werkt ook nog niet helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 24-04-2024 08:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Donstil ik heb de app pas een dag gekoppeld aan de auto dus weet niet zeker of dit het is. Maar ik zie op de startpagina net onder het percentage dan staan Polestar laden met 0 Kw. Gereed om 13:37.

Er stond wel de hele dag 0.0 gisteren maar hij was wel opgeladen op het voorspelde tijdstip.

Pagina: 1 ... 176 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.