Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 16:10
Hallo, ik heb een korte vraag in de oriëntatie naar een Polestar 2 single motor long range in midnight blue.

Wat voor accu zit nu in de single motor long range? Nieuwe type van CATL: is dit Li-ion of Li-ion LFP? LFP zou wel voordelen hebben. Ik kan het maar slecht vinden of niet vinden bij Polestar online helaas, niks over de celchemie te vinden bij hun op de website.

Website:
Accu
400-volt lithium-ion accu 82 kWh capaciteit, 27 modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
Alexander1984 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:12:
Hallo, ik heb een korte vraag in de oriëntatie naar een Polestar 2 single motor long range in midnight blue.

Wat voor accu zit nu in de single motor long range? Nieuwe type van CATL: is dit Li-ion of Li-ion LFP? LFP zou wel voordelen hebben. Ik kan het maar slecht vinden of niet vinden bij Polestar online helaas, niks over de celchemie te vinden bij hun op de website.

Website:
Accu
400-volt lithium-ion accu 82 kWh capaciteit, 27 modules
Is nog altijd een Li-Ion ... als je een LFP will moet je een Volvo EX30 SRSM kopen. Anders een BYD of een Tesla 3 (afhankelijk van in welke fabriek geproduceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mooi antwoord. Begon als de standaard servicedesk reply en dan opeens de belofte van een aankomende update 🙂

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esQo0g_KgjxEubwFIrvhHTsr74g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyzziJCFwGAORhdK25S4qggC.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de auto ontvangen en aan de thuislaadpaal gehangen. Het betreft een newmotion advanced aangesloten op 3fase. Echter, waarom laad de Polestar maar met 3 kWh op terwijl de paal 22 kWh kan leveren en de Polestar 11 kWh zou accepteren. Paal verkeerd aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

3~ betekent 3 fase.

15A x 212V x 3 fase = 9540W.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
MisteRMeesteR schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:54:
3~ betekent 3 fase.

15A x 212V x 3 fase = 9540W.
Fijn, dank voor de toelichting en snelle reactie.. Verkeerde interpretatie van de getallen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:22:
Mooi antwoord. Begon als de standaard servicedesk reply en dan opeens de belofte van een aankomende update 🙂
Ik heb geen idee op wie of wat je reageert. Ik zie dit wel vaker de laatste tijd hier, mensen die niet de moeite nemen om even te "quoten" helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Het was de laatste post van de vorige pagina. Even niet gezien dat er al posts nagekomen waren.
Rickkie600 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:44:
Zojuist terugkoppeling van Polestar Support mbt de radiozenders:

"We hebben dit issue in ieder geval bij ons op de radar en hopelijk zal het inderdaad snel met de software update verholpen zijn! Bedankt ook voor de foto, deze kunnen we aan het rapport toevoegen om het visueel voor de programmeurs ook wat duidelijker te maken. Ik weet dat er naar verwachting eind april een update voor Android Automotive aan zit te komen met daarbij ook een OTA update. Ik zal in ieder geval tegen die tijd weer even contact opnemen om te kijken of het hiermee inderdaad opgelost zal zijn!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:46
Rickkie600 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:44:
Zojuist terugkoppeling van Polestar Support mbt de radiozenders:

"We hebben dit issue in ieder geval bij ons op de radar en hopelijk zal het inderdaad snel met de software update verholpen zijn! Bedankt ook voor de foto, deze kunnen we aan het rapport toevoegen om het visueel voor de programmeurs ook wat duidelijker te maken. Ik weet dat er naar verwachting eind april een update voor Android Automotive aan zit te komen met daarbij ook een OTA update. Ik zal in ieder geval tegen die tijd weer even contact opnemen om te kijken of het hiermee inderdaad opgelost zal zijn!"
Dat is wel super interessante info. Die zender bug vind ik zelf niet zo spannend, maar die aaos update (ik neem aan dat de langverwachte aaos nieuwe versie is) zou wel super goed nieuws zijn. Hopelijk hebben de Volvo/geely/polestar developers daarna ook weer meer tijd om aan features in de ota’s te werken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Polestar heeft een iets andere aanbieding inmiddels na het stoppen met de mooie Ionity prijzen.
kreeg zojuist dit bericht via email :

Subscribe to get 30% off at top six fast-charging networks
Tesla’s charging network is also part of our Polestar Charge subscription. You’ll get a 30% discount from Polestar when charging with the following networks:

Tesla Supercharger
Allego
Fastned
Ionity
Recharge AS (Nordics)
Total Energies
Take advantage of this exclusive rate for just €13.99 per month, billed directly to your credit or debit card through the Polestar Charge app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
kevertje1977 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:52:
Polestar heeft een iets andere aanbieding inmiddels na het stoppen met de mooie Ionity prijzen.
kreeg zojuist dit bericht via email :

Subscribe to get 30% off at top six fast-charging networks
Tesla’s charging network is also part of our Polestar Charge subscription. You’ll get a 30% discount from Polestar when charging with the following networks:

Tesla Supercharger
Allego
Fastned
Ionity
Recharge AS (Nordics)
Total Energies
Take advantage of this exclusive rate for just €13.99 per month, billed directly to your credit or debit card through the Polestar Charge app.
Misschien toch wel interessant, ik betaal nu 11.99 per maand voor een gold membership bij FastNed voor diezelfde 30% korting. Heb ik met Polestar Charge toch net iets meer flexibiliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Om het hele Polestar <> Tesla riedeltje af te maken: onze polestar/plugsurfing chargecard ID's gaan nog steeds niet werken in de Tesla app. Je kan een virtuele charge card ID genereren in de polestar charge app en díé moet je gebruiken. Het staat hier heel duidelijk beschreven: https://support.plugsurfi...gers-with-Polestar-Charge

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
kramon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:52:
Om het hele Polestar <> Tesla riedeltje af te maken: onze polestar/plugsurfing chargecard ID's gaan nog steeds niet werken in de Tesla app. Je kan een virtuele charge card ID genereren in de polestar charge app en díé moet je gebruiken. Het staat hier heel duidelijk beschreven: https://support.plugsurfi...gers-with-Polestar-Charge
Wat ik zelf niet snap : je moet de code uit de Polestar app toevoegen aan de Tesla app.
Maar hoe/wanneer betaal je dan die fee aan Polestar ?

Ik heb nu een tesla abbo via tesla zelf. Krijg je dan 30% bovenop die Tesla-member prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
kevertje1977 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Wat ik zelf niet snap : je moet de code uit de Polestar app toevoegen aan de Tesla app.

Ik heb nu een tesla abbo via tesla zelf. Krijg je dan 30% bovenop die Tesla-member prijs ?
Welke fee bedoel je? Die polestar maandelijkse fee of je tesla laadfee? Tesla laadfee zal terugkomen op je polestarcharge rekening lijkt me. Net als wanneer je bij andere palen laadt.

Vwb stapelkorting: Goede vraag! Kun je eens testen? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:45
Die 30% korting bij Allego, geldt dat alleen voor snelladen of ook voor de palen op straat?
Anders zou die best interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:21
kevertje1977 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:50:
[...]

Je moet een betaalmethode toevoegen, zijnde de Polestar charge card. En dan dien je natuurlijk de standaardwijze te selecteren om te betalen. Ofwel kies je de Polestar card ofwel een andere betaalwijze (creditcard, sepa). Stapelkorting gaat dus niet werken. ;)

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
kramon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:52:
Lekker complex gemaakt... je moet dus eerst naar een Tesla laadpaal rijden en kan het alleen ter plaatse instellen? En daarna blijft het werken of elke keer weer het hele riedeltje opnieuw? Never mind, gelukkig kan het thuis ook. En het is gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 28-03-2024 17:00 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
guido66 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Lekker complex gemaakt... je moet dus eerst naar een Tesla laadpaal rijden en kan het alleen ter plaatse instellen? En daarna blijft het werken of elke keer weer het hele riedeltje opnieuw? Never mind, gelukkig kan het thuis ook. En het is gelukt.
Volgens mij denk jij veeeeel te moeilijk. Het is 1x instellen. Waar je dat ook wil doen. Al doe je het op de wc. Daarna is het vooralsnog gewoon laden via de Tesla app, net als nu. Ze schrijven dat ze van plan zijn later ook zonder tesla app te kunnen starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Volgens mij denk jij veeeeel te moeilijk. Het is 1x instellen. Waar je dat ook wil doen. Al doe je het op de wc. Daarna is het vooralsnog gewoon laden via de Tesla app, net als nu. Ze schrijven dat ze van plan zijn later ook zonder tesla app te kunnen starten.
Ik heb het zojuist even geprobeerd:
1. In Polestar Charge een Tesla lader zoeken. Hier zit dus wel een bug in. Je moet “beschikbaar only” uitzetten. Anders zie je ze niet.
2. Klik op de tesla laadpaal. Klik op “activeer”. Volg de in instructies en kopieer de code
3. Ga naar de Tesla app en voeg een nieuwe betaalmethode toe. Daar kun je zoals eerder Chargecard en dan Polestar Charge toevoegen
4. Hier zit (op iOS) een tesla bug: je kan de gekopieerde code niet in het pas nummer plakken. Je kan m wel in het naam veld plakken en dan overtypen
5. Klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
kramon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:29:
[...]

1. In Polestar Charge een Tesla lader zoeken. Hier zit dus wel een bug in. Je moet “beschikbaar only” uitzetten. Anders zie je ze niet.
2. Klik op de tesla laadpaal. Klik op “activeer”. Volg de in instructies en kopieer de code
3. Ga naar de Tesla app en voeg een nieuwe betaalmethode toe. Daar kun je zoals eerder Chargecard en dan Polestar Charge toevoegen
4. Hier zit (op iOS) een tesla bug: je kan de gekopieerde code niet in het pas nummer plakken. Je kan m wel in het naam veld plakken en dan overtypen
5. Klaar is kees
Ja daar was ik om 17u ook al achter. :+

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Laatst online: 14-09 16:42
[...]

5. Klaar is kees
Dat lukt mij dus niet. Ik kan in de tesla app alleen kiezen voor creditcard of bankrekeningnummer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
Overigens kan ik in mijn Volvo xc40 recharge niet meer naar de tesla chargers navigeren. Krijg de melding dat de stekker niet compatible is met de auto… het CCS2 label is bij alle tesla laders verwijderd in maps…
Is dit in de polestar ook?
Dit betekent geen tesla optie in lange routes door aaos
En ook geen preheat naar tesla.. hij accepteert hem niet als snellader…

Is dit bij Polestar ook ?
Ik hoop dat t een bug / fout bij Google is, en geen bewuste actie van Tesla….

[ Voor 12% gewijzigd door caspervc op 28-03-2024 22:08 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
caspervc schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:07:
Overigens kan ik in mijn Volvo xc40 recharge niet meer naar de tesla chargers navigeren. Krijg de melding dat de stekker niet compatible is met de auto… het CCS2 label is bij alle tesla laders verwijderd in maps…

Bij Polestar heb ik het bij sommige Tesla laders dat ie zegt dat dit laadpunt niet compatible is met de auto maar je kan vervolgens wel doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat ik maar moet blijven zeuren over 2.14.3. Gisteravond ook kennisgemaakt met een crash van Google Maps tijdens het navigeren. Ik zag plotseling het Google Maps logo voor mij in het instrumenten paneel.

Al met al heb ik spijt van deze update. Het lijstje met voor mij nieuwe bugs sinds de update:
  • Google Maps crasht
  • Bluetooth verbinding met de telefoon valt soms weg
  • Voor het eerst sinds het bezit van de auto het entertainment systeem (meermaals) moeten resetten omdat ik geen geluid meer had
Vooruitgang. :+

Een Audi Q6 als volgende auto leek mij wel wat, maar begin nu al te twijfelen omdat deze ook overgestapt zijn op Android Automotive.

[ Voor 10% gewijzigd door Derek S. op 29-03-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:45
caspervc schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:07:

Ja, is bij Polestar ook. Is door Polestar al gemeld bij Google las ik op Facebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
JeroenV_ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Ja, is bij Polestar ook. Is door Polestar al gemeld bij Google las ik op Facebook.
Ik zie dat 't afgelopen nacht weer is gefixt

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-09 16:48
-update-
bericht van Polestar betreffende het laadtegoed op de plugsurfing card ...

De reden dat je de melding kreeg is, omdat ze laatst bij Plugsurfing vervaldatums moesten invullen.
Dit is de reden dat jij ook een melding kreeg, maar je kan deze negeren en bij deze is het schriftelijk bevestigd dat jij altijd recht hebt op het tegoed van de voucher
.

O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
N1traat schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:00:
[...]

Dat lukt mij dus niet. Ik kan in de tesla app alleen kiezen voor creditcard of bankrekeningnummer toevoegen.
Eerst je Tesla app updaten, dan komt Polestar Charge erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrouschkA
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
Hallo,

Sinds een paar weken rij ik een PS2 long range MJ2024 met Plus en Pilot pakket. Super fijne auto!
Wel valt het mij op dat ik soms (dus niet altijd) een raar geluid hoor. Het lijkt achter het scherm vandaan te komen. Het is een geluid dat lijkt op een harde schijf van vroeger (of een CD-ROM speler die aan het zoeken is ). Iemand daar ervaring mee? Ik heb gezocht op dit forum, maar kwam deze niet tegen (of niet goed gezocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Nog een paar uur voor vertrek naar Frankrijk met een aanhanger vol spullen.. nog even opladen aan de publieke paal.. FOUT Hmm, nog maar een keer, weer niet. Dan maar thuis; FOUT, Shit!
Dát kan ik niet gebruiken. Dan maar de 12v accu weer los, na 10min weer aansluiten, stekker erin.. gelukkig, hij laadt weer.
Maar dit geeft geen vertrouwen voor het komende weekend. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
guido66 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Eerst je Tesla app updaten, dan komt Polestar Charge erbij.
Die is up-to-date, maar geen optie om een charge card toe te voegen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@N1traat Android? Bij mij kwam ie met de update naar V4.31.0-2552

[ Voor 35% gewijzigd door guido66 op 29-03-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
guido66 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:02:
@N1traat Android? Bij mij kwam ie met de update naar V4.31.0-2552
Nee iOS. alles is up to date, geen updates staan klaar in de appstore of iOS zelf. Ik heb ook mijn tesla account details gechecked of alles goed staat, opnieuw ingelogd etc. Mja dan maar voorlopig niet bij Tesla laden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de Polestarcard gekoppeld aan de Tesla app. Dat ging zonder problemen dus vanmiddag even gaan proefladen bij Tesla om te checken of het laden inderdaad van Polestar ging of nog steeds van de creditcard. Ging goed, 10 kWh geladen voor € 5,32, een hele nette prijs en zónder kortingabonnement à €13,99/mnd.Daar kunnen snellaadbedrijven als Ionity en Fastnet nog een voorbeeld aan nemen :)
Op naar een toekomst zonder Polestar-credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N1traat schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:22:
[...]

Nee iOS. alles is up to date, geen updates staan klaar in de appstore of iOS zelf. Ik heb ook mijn tesla account details gechecked of alles goed staat, opnieuw ingelogd etc. Mja dan maar voorlopig niet bij Tesla laden :)
En start je vanuit de Polestar Charge app zoals even terug beschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Derek S. schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:
Ik heb het gevoel dat ik maar moet blijven zeuren over 2.14.3. Gisteravond ook kennisgemaakt met een crash van Google Maps tijdens het navigeren. Ik zag plotseling het Google Maps logo voor mij in het instrumenten paneel.

Al met al heb ik spijt van deze update. Het lijstje met voor mij nieuwe bugs sinds de update:
  • Google Maps crasht
  • Voor het eerst sinds het bezit van de auto het entertainment systeem (meermaals) moeten resetten omdat ik geen geluid meer had

Een Audi Q6 als volgende auto leek mij wel wat, maar begin nu al te twijfelen omdat deze ook overgestapt zijn op Android Automotive.
Zat ik ook aan te denken, Audi Q6 of een Peugeot E-5008 als opvolger..

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:49:
[...]

En start je vanuit de Polestar Charge app zoals even terug beschreven is?
Ja, maar ik heb nu een nieuwe tesla account aangemaakt en zie het nu wel. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Derek S. schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:

• Google Maps crasht

Het is grappig hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Enigszins verontrustend ook, omdat Android Automotive ons al jaren supergoed bevalt bij Polestar. Voor ons dan ook de reden dat de Q6 etron bovenaan de lijst staat om volgend jaar de P2 op te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Nog even over het topic van laden.
Ik merk dat ik weer last heb dat niet alle (snel)laders door de auto (Google maps) worden getoond.
Heb alle filters (laadpassen en snelheid) uitgezet maar helaas…

Op GM was de lader wel gewoon te zien, maar werd niet voorgesteld tijdens de rit. Ik wist deze wel zijn, dus op zich ok, maar binnenkort weer op vakantie dus is wel een dingetje.

Nog meer mensen (terug) last van? Ik weet dat dit in het verleden een dingetje was, maar heb dit al even niet meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
k-jah schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:37:
Nog even over het topic van laden.
Ik merk dat ik weer last heb dat niet alle (snel)laders door de auto (Google maps) worden getoond.
Heb alle filters (laadpassen en snelheid) uitgezet maar helaas…

Op GM was de lader wel gewoon te zien, maar werd niet voorgesteld tijdens de rit. Ik wist deze wel zijn, dus op zich ok, maar binnenkort weer op vakantie dus is wel een dingetje.

Nog meer mensen (terug) last van? Ik weet dat dit in het verleden een dingetje was, maar heb dit al even niet meer gehad.
Als het de issue is: hij ziet ze wel maar stelt ze niet voor en komt met onzinnige suggesties? Dan ja dat kennen we hier. Wat wel enigszins werkt is bij het add stop process de kaart te verplaatsen naar waar je de stop zelf zou willen ongeveer, dan dan opnieuw laten zoeken, dan krijg je ze plots wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 13-09 18:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

[...]
5. Klaar is kees
Dit, het toevoegen van de Polestar-Plugsurfing kaart die ik bij de Polestar kreeg en toen zorgde voor een tarief van 0.35 €/kWh bij Ionity, is bij mij gelukt.

Alleen, ik heb geen abonnement bij Plugsurfing, Polestar Charge, Tesla of wie dan ook omdat dat met mijn rijgedrag niet gunstig is. Maar dan is, als ik het goed zie, laden via Polestar Charge bij een Tesla Supercharger duurder dan wanneer ik rechtstreeks bij Tesla zou laden en Tesla via mijn bankrekening betaal: Volgens de Polestar app kost het me namelijk 0,484 tot 0,5445 €/kWh (afhankelijk van het tijdstip), volgens de Tesla app zonder laadkaart 0,37-0,41 €/kWh bij dezelfde supercharger. Niet eens een klein verschil ook.

Dus heel aardig van Polestar deze actie, maar nee dank u ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanbbbb schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:27:
[...]

Dit, het toevoegen van de Polestar-Plugsurfing kaart die ik bij de Polestar kreeg en toen zorgde voor een tarief van 0.35 €/kWh bij Ionity, is bij mij gelukt.

Alleen, ik heb geen abonnement bij Plugsurfing, Polestar Charge, Tesla of wie dan ook omdat dat met mijn rijgedrag niet gunstig is. Maar dan is, als ik het goed zie, laden via Polestar Charge bij een Tesla Supercharger duurder dan wanneer ik rechtstreeks bij Tesla zou laden en Tesla via mijn bankrekening betaal: Volgens de Polestar app kost het me namelijk 0,484 tot 0,5445 €/kWh (afhankelijk van het tijdstip), volgens de Tesla app zonder laadkaart 0,37-0,41 €/kWh bij dezelfde supercharger. Niet eens een klein verschil ook.

Voor mij geldt hetzelfde, duurder bij Tesla mbv Polestarcard dan mbv creditcard maar ik heb nog € 200,- credits op de Polestarcard waar ik zo voordelig mogelijk vanaf wil en dan kan ik beter laden bij Tesla voor pakweg 54 cent dan bij Ionity enz. voor rond de 85 cent. Zodra de credits op zijn verwijder ik de Polestarcard weer uit de Tesla app.
Voor mij dus prima geregeld zo, al het snelladen zoveel mogelijk bij Tesla vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
En ja hoor: mijn klimaattimers staan weer een uur later! Blijft moeilijk, die zomertijd. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 31-03-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 12:37
guido66 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:07:
En ja hoor: mijn klimaattimers staan weer een uur later! Blijft moeilijk, die zomertijd. 8)7
Mijn laadtijden zelfs 2 uur🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 16:13
Die bug was ook nog niet opgelost in de XC40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Hier is alles gewoon weg :?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl512
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 21:28
Sinds 2 dagen spontane acties van de PS2:
  • Toen ik vrijdagavond laat de voordeur op slot deed, zag ik dat de lichten van de PS aan waren. Alle ramen van de auto stonden open en de deuren waren niet afgesloten. Ook in de app was te zien dat de auto niet was afgesloten. Ik weet zeker dat ik dat na het parkeren eerder die dag wel gedaan had. Ramen dicht, deuren op slot en na een kwartier uit bed om te kijken of dat nog steeds zo was.
  • Zaterdagavond auto aan openbare paal tegenover mijn huis aangesloten. Op zondagochtend staat de kofferruimte open, lichten zijn aan en deuren niet op slot. De ramen waren wel dicht.
Dat wordt een ritje naar de Volvo dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

bvl512 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:09:
  • Toen ik vrijdagavond laat de voordeur op slot deed, zag ik dat de lichten van de PS aan waren. Alle ramen van de auto stonden open en de deuren waren niet afgesloten. Ook in de app was te zien dat de auto niet was afgesloten. Ik weet zeker dat ik dat na het parkeren eerder die dag wel gedaan had. Ramen dicht, deuren op slot en na een kwartier uit bed om te kijken of dat nog steeds zo was.
  • Zaterdagavond auto aan openbare paal tegenover mijn huis aangesloten. Op zondagochtend staat de kofferruimte open, lichten zijn aan en deuren niet op slot. De ramen waren wel dicht.
Dat is ellendig, zou me in eerste instantie kapot schrikken als ik de auto zo aantref.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
Toevallig heb ik laatst gelezen in het Ioniq 5 topic dat iemand precies hetzelfde overkomen was. Typisch dat het bij verschillende merken voor komt? Geen idee of het het onderzoeken waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:00
Capiyol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:29:
[...]

Toevallig heb ik laatst gelezen in het Ioniq 5 topic dat iemand precies hetzelfde overkomen was. Typisch dat het bij verschillende merken voor komt? Geen idee of het het onderzoeken waard is?
In het MG4 topic wordt ook met enige regelmaat melding gemaakt van mensen die de auto aantreffen met een of meerdere open ramen. Bijzonder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:09
Draag je strakke broeken en heb je de fysieke sleutel in je broekzak?
Het eerste gebeurt namelijk als je het ontgrendelknopje op de sleutel lang ingedrukt houdt en het tweede als je de kofferbakknop lang indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
Hermanbbbb schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:27:
[...]

Heel vreemd, want ik krijg dezelfde tarieven bij Tesla bij Polestar Charge als bij de Tesla app zelf. Met een abo bij Polestar is het zelfs goedkoper dan mocht je een abo bij Tesla nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Cpt. Peacock schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:11:
[...]
Heel vreemd, want ik krijg dezelfde tarieven bij Tesla bij Polestar Charge als bij de Tesla app zelf. Met een abo bij Polestar is het zelfs goedkoper dan mocht je een abo bij Tesla nemen.
Hmm, interessant... En je woont in Nederland ook, niet in een ander land?

Ik had inderdaad toch wel verwacht ongeveer hetzelfde tarief te krijgen als bij Tesla zonder abonnement. En dan met abonnement goedkoper natuurlijk.

Mijn "test" betrof overigens maar één laadpaal bij Rijswijk. Misschien is het bij andere laadpalen anders (al zou je niet meteen verwachten dat het tariefverschil ook nul of positief kan zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door Hermanbbbb op 31-03-2024 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
Hermanbbbb schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Hmm, interessant... En je woont in Nederland ook, niet in een ander land?

Ik had inderdaad toch wel verwacht ongeveer hetzelfde tarief te krijgen als bij Tesla zonder abonnement. En dan met abonnement goedkoper natuurlijk.

Mijn "test" betrof overigens maar één laadpaal bij Rijswijk. Misschien is het bij andere laadpalen anders (al zou je niet meteen verwachten dat het tariefverschil ook nul of positief kan zijn)
België.
Net eens gekeken en in Nederland is het inderdaad goedkoper via de Tesla app. Zeer vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-09 16:48
JTHZZ schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Draag je strakke broeken en heb je de fysieke sleutel in je broekzak?
Het eerste gebeurt namelijk als je het ontgrendelknopje op de sleutel lang ingedrukt houdt en het tweede als je de kofferbakknop lang indrukt.
Bedoel je terwijl de /een sleutel níet aanwezig is?
ofwel gewoon een voorbijganger die de greep lang genoeg indrukt?

en zo ja, hóe lang?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:09
Hansieo schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:50:
[...]

en zo ja, hóe lang?
Nee ik bedoelde de knopjes op de sleutel zelf. Als die in je broekzak zit kun je die ongewild indrukken. Ik denk dat dat hier aan de hand is. Paar seconden het knopje voor ontgrendelen ingedrukt houden en alle ramen gaan open. Of de kofferbak bij het andere knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15
Heb ik hier ook wel eens gehad, vooral met sleutel in broekzak en dingen tillen waardoor knopje ingedrukt wordt inderdaad 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Het alarm knopje is ook leuk😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Hansieo schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:50:
[...]

en zo ja, hóe lang?
De range van de knopjes is best groot versus de sleutel detectie range bij keyless entry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Cpt. Peacock schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:00:
[...]
België.
Net eens gekeken en in Nederland is het inderdaad goedkoper via de Tesla app. Zeer vreemd. :?
Aha! Nou ja, goed om weten dat ik in elk geval niks belangrijks over het hoofd zag dan. En vreemd blijft het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Wat is jullie grootste motivatie/reden om een Polestar 2 te nemen boven een Tesla Model 3 Highland of BMW i4 die op het moment stevig in de korting weg mogen. Dit buiten het design/uiterlijke verschillen om.

Wellicht nog andere input of punten dan ik hier beneden noem zou welkom zijn om de besluitvorming wat makkelijker te maken.

Model 3 Highland, mooi geworden maar geen hendels voor het knipperlicht en ghost braking issues een geen normale cruise control met een vaste snelheid ipv ACC doet me wat huiveren. Je wil gewoon een vaste snelheid kunnen rijden, tenminste kunnen kiezen tussen ACC of ouderwets hem op 130 continue zetten. En dan niet een of andere remingreep om de oren krijgen uit het niets.

BMW i4, mooie bak en ziet er goed uit en rijdt denk ik heerlijk. Prijs hoog en dikke korting nodig om in de buurt van de Polestar te komen. Imago van BMW wat anders dan van de Polestar. Meer mensen die hierom wel of niet een auto hebben gekozen? Zakelijke inzet naar klanten is soms wel van toepassing maar niet heel vaak.

Ik hoor graag jullie redenen of afwegingen die gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

De afgelopen week heb ik al 3x moeten inloggen op de app van Polestar op mijn mobiel (Android). Bij de inlog moet ik ook nog eens mijn mail checken voor de verificatie code.

Dit was eigenlijk nooit het geval maar deze week was het dus goed raak.

Hebben meer mensen hier last van gehad?

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 13-09 23:26
Alexander1984 schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:55:
Wat is jullie grootste motivatie/reden om een Polestar 2 te nemen boven een Tesla Model 3 Highland of BMW i4 die op het moment stevig in de korting weg mogen. Dit buiten het design/uiterlijke verschillen om.

Wellicht nog andere input of punten dan ik hier beneden noem zou welkom zijn om de besluitvorming wat makkelijker te maken.

Model 3 Highland, mooi geworden maar geen hendels voor het knipperlicht en ghost braking issues een geen normale cruise control met een vaste snelheid ipv ACC doet me wat huiveren. Je wil gewoon een vaste snelheid kunnen rijden, tenminste kunnen kiezen tussen ACC of ouderwets hem op 130 continue zetten. En dan niet een of andere remingreep om de oren krijgen uit het niets.

BMW i4, mooie bak en ziet er goed uit en rijdt denk ik heerlijk. Prijs hoog en dikke korting nodig om in de buurt van de Polestar te komen. Imago van BMW wat anders dan van de Polestar. Meer mensen die hierom wel of niet een auto hebben gekozen? Zakelijke inzet naar klanten is soms wel van toepassing maar niet heel vaak.

Voor mij was het simpel:
De BMW was het geworden als ik niet voormijzelf een limiet op mijn budget gesteld had.
Ik heb veel Saabs en Volvo's gereden dus hou wel van dit type auto's.
De Polestar reed gewoon beter dan de Highland naar mijn idee. de Highland heeft wel zachtere vering maar maakt dat de koets schommelt bij verandering van richting samen met het scherpe sturen, Dit is beter in balans bij de polestar. Het missen van de richtingaanwijzer is een slecht idee, en alle zaken die je snel nodig hebt zoals ruitenwissers zitten in een soort windows settings menu je waar te lang in aan het zoeken bent. ik kon ook niet wennen aan het feit dat je op de stoelen zat in plaats van erin, uitstekende deurpanelen die niet aansluiten. Hoewel de polestar bouwkwaliteit hier en daar ook niet echt goed te noemen is. De cruisecontrol en laneassist schakelt minder snel uit op de Polestar, het laadnetwerk is voor mij niet zo belangrijk omdat ik aleen maar thuis laad, daarom heb ik ook een SMLR gekozen. Dit oordeel is allemaal gebaseerd op een proefrit van 30 minuten in de Highland en het zal voor een deel vast wennen, maar de Polestar voelde gelijk vertrouwd.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

Paku schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:32:
De afgelopen week heb ik al 3x moeten inloggen op de app van Polestar op mijn mobiel (Android). Bij de inlog moet ik ook nog eens mijn mail checken voor de verificatie code.

Dit was eigenlijk nooit het geval maar deze week was het dus goed raak.

Hebben meer mensen hier last van gehad?
Was bij mij exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Het is me al 2 keer overkomen dat ik ga laden bij een AC laadpaal en dat ie blijft laden terwijl ik opgeef dat ie bijvoorbeeld tot 50% mag.
Zondag had ik 50% ingesteld maar schoot ie door naar 51% en toen stopte ik hem zelf.
Onlangs had ik hetzelfde dat ik hem op 90% had ingesteld maar ging ie gewoon door.

Meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
kevertje1977 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:22:
Het is me al 2 keer overkomen dat ik ga laden bij een AC laadpaal en dat ie blijft laden terwijl ik opgeef dat ie bijvoorbeeld tot 50% mag.
Zondag had ik 50% ingesteld maar schoot ie door naar 51% en toen stopte ik hem zelf.
Onlangs had ik hetzelfde dat ik hem op 90% had ingesteld maar ging ie gewoon door.

Meer mensen met dit probleem ?
Is je software wel up to date van de auto, dit is een hele oude bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
daniel14 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:36:
[...]

Is je software wel up to date van de auto, dit is een hele oude bug
Software 2.14.3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
Alexander1984 schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:55:

Laatst in een Model Y (feitelijke een verhoogde Model 3) naar Oostenrijk gereden. Dit was nog niet de 'highland'-versie, dus had nog wel een normaal knipperlichthendeltje. Samenvattend vond ik het verschil met de Polestar 2 toch vrij groot. Voor mij belangrijke plus- en minpunten van de Tesla t.o.v. de Polestar:

+ Superchargernetwerk voor langere ritten. De laders zijn inmiddels ook voor andere auto's open, maar de manier waarop de Tesla navigeerde was toch net wat soepeler dan de Polestar dat doet. Vooral het stilletjes automatisch herplannen van laadstops afhankelijk van je verbruik zorgde ervoor dat je echt niet hoefde na te denken over laadstops. Dit gaat goed genoeg in de Polestar, maar Tesla was duidelijk een stapje beter hierin

+ Ruimte binnenin. De MY (maar ook de M3) zijn een stuk ruimer van binnen. Reis je vaak langere afstanden met volwassenen achterin, dan is de MY of M3 de betere keuze.

- Tesla voelde stuk goedkoper aan. Het stuur dat je vasthoudt, het dashboard, niet alleen 'leeg' maar ook plasticky. Polestar voelt een stuk meer premium aan.

- Algehele rij-ervaring. Polestar rijdt, voelt en stuurt een heel stuk strakker. Tesla stuurt schokkerig en minder verfijnd. Hier wen je na een tijdje wel aan, maar het moment dat je terug in de Polestar stapt voelt dat als een verademing

- De Auto Pilot van Tesla vond ik erg vervelend, terwijl ik de Pilot Assist in de Polestar bijna standaard gebruik
  • Opvallend veel ghostbraking bij de Tesla, terwijl dit bij mij bijna nooit voor komt in de Polestar
  • Geen mogelijkheid om makkelijk te switchen tussen (A)CC en Lane Assist. Bij de P2 een knopje op het stuur, bij de Tesla zijn het echt twee verschillende standen waarbij je moet switchen door de ene modus af te sluiten en de andere te activeren
  • Lane Assist van Tesla werkt heel irritant bij het wisselen van rijstrook. De P2 geeft het stuur vrij wanneer je je knipperlicht aanzet, Tesla niet. Die blijft stoïcijns in de baan willen rijden. De P2 'lockt' zichzelf weer in de nieuwe rijstrook na wisselen en uitschakelen knipperlicht. De Tesla deactiveert lane assist wanneer je het stuur er 'doorheen' drukt, waardoor je bij elke inhaalmanoeuvre de lane assist opnieuw moet activeren (incl bijbehorende piepjes)
  • Wanneer je door een voorganger ónder de in je ACC ingestelde snelheid rijdt, en je het linkerknipperlicht aanzet, anticipeert de P2 vast door te accelereren vóór je daadwerkelijk naar de linkerbaan gaat. Dit maakt inhalen met ACC heel soepel. Tesla doet dit niet, die detecteert pas vrij laat ná het wisselen van rijbaan dat er geen voorligger meer is, en accelereert dan vrij sloom. Hierdoor moet je veel actiever 'meerijden' door extra gas te geven
Ook het weghalen van alle sensoren tbv camera's merk je (bv in het ghost breaking, maar ook in parkeersensoren die er niet meer zitten). Let wel, bovenstaande punten zijn ook gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeuren. Ik weet dat er mensen zijn die juist de Pilot Assist van de Polestar verschrikkelijk vinden. Met zowel de Polestar als de Tesla haal je een prima auto in huis.

De BMW i4 heb ik geen ervaring mee, maar BMW is, net als Polestar, meestal ook echt een rijdersauto. Tesla voelde voor mij meer een gadget. Ik zou vooral proefritjes gaan maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander1984
Kijk dat zijn goede verschillen, je wil gewoon soepel kunnen rijden en inhalen zonder dat je continue piepjes doet of dat je telkens weer je CC moet activeren. Ook de ouderwetse parkeersensoren en hendels zijn toch wel een pluspunt, als iets bewezen goed werkt waarom veranderen. Net zoals een regensensor, wat kost zoiets qua inkoop.. euro werk en monteer het icm camera systeem en mocht iets beter zijn kan je het altijd het uit zetten.

Ik ga inderdaad aantal proefritten maken en dan de knoop doorhakken, BMW wat ander imago dan een Polestar hoor ik wel. Polestar heeft beetje het Volvo imago nog, niemand neemt er echt aanstoot aan als je erin komt voorrijden.
Koekhapperrr schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:16:
[...]

Laatst in een Model Y (feitelijke een verhoogde Model 3) naar Oostenrijk gereden. Dit was nog niet de 'highland'-versie, dus had nog wel een normaal knipperlichthendeltje. Samenvattend vond ik het verschil met de Polestar 2 toch vrij groot. Voor mij belangrijke plus- en minpunten van de Tesla t.o.v. de Polestar:

+ Superchargernetwerk voor langere ritten. De laders zijn inmiddels ook voor andere auto's open, maar de manier waarop de Tesla navigeerde was toch net wat soepeler dan de Polestar dat doet. Vooral het stilletjes automatisch herplannen van laadstops afhankelijk van je verbruik zorgde ervoor dat je echt niet hoefde na te denken over laadstops. Dit gaat goed genoeg in de Polestar, maar Tesla was duidelijk een stapje beter hierin

+ Ruimte binnenin. De MY (maar ook de M3) zijn een stuk ruimer van binnen. Reis je vaak langere afstanden met volwassenen achterin, dan is de MY of M3 de betere keuze.

- Tesla voelde stuk goedkoper aan. Het stuur dat je vasthoudt, het dashboard, niet alleen 'leeg' maar ook plasticky. Polestar voelt een stuk meer premium aan.

- Algehele rij-ervaring. Polestar rijdt, voelt en stuurt een heel stuk strakker. Tesla stuurt schokkerig en minder verfijnd. Hier wen je na een tijdje wel aan, maar het moment dat je terug in de Polestar stapt voelt dat als een verademing

- De Auto Pilot van Tesla vond ik erg vervelend, terwijl ik de Pilot Assist in de Polestar bijna standaard gebruik
  • Opvallend veel ghostbraking bij de Tesla, terwijl dit bij mij bijna nooit voor komt in de Polestar
  • Geen mogelijkheid om makkelijk te switchen tussen (A)CC en Lane Assist. Bij de P2 een knopje op het stuur, bij de Tesla zijn het echt twee verschillende standen waarbij je moet switchen door de ene modus af te sluiten en de andere te activeren
  • Lane Assist van Tesla werkt heel irritant bij het wisselen van rijstrook. De P2 geeft het stuur vrij wanneer je je knipperlicht aanzet, Tesla niet. Die blijft stoïcijns in de baan willen rijden. De P2 'lockt' zichzelf weer in de nieuwe rijstrook na wisselen en uitschakelen knipperlicht. De Tesla deactiveert lane assist wanneer je het stuur er 'doorheen' drukt, waardoor je bij elke inhaalmanoeuvre de lane assist opnieuw moet activeren (incl bijbehorende piepjes)
  • Wanneer je door een voorganger ónder de in je ACC ingestelde snelheid rijdt, en je het linkerknipperlicht aanzet, anticipeert de P2 vast door te accelereren vóór je daadwerkelijk naar de linkerbaan gaat. Dit maakt inhalen met ACC heel soepel. Tesla doet dit niet, die detecteert pas vrij laat ná het wisselen van rijbaan dat er geen voorligger meer is, en accelereert dan vrij sloom. Hierdoor moet je veel actiever 'meerijden' door extra gas te geven
Ook het weghalen van alle sensoren tbv camera's merk je (bv in het ghost breaking, maar ook in parkeersensoren die er niet meer zitten). Let wel, bovenstaande punten zijn ook gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeuren. Ik weet dat er mensen zijn die juist de Pilot Assist van de Polestar verschrikkelijk vinden. Met zowel de Polestar als de Tesla haal je een prima auto in huis.

De BMW i4 heb ik geen ervaring mee, maar BMW is, net als Polestar, meestal ook echt een rijdersauto. Tesla voelde voor mij meer een gadget. Ik zou vooral proefritjes gaan maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Mijn lease loopt eind 2026 af, wellicht een mooie overgang naar de 7 dan 8)

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03

Smurf

Detri

Dan wordt deze topicreeks straks nog verwarrender :D

(Tijdens zoeken naar ervaringen had ik blijkbaar een keer op "ga naar laatste in de reeks" geklikt. Duurde best even voor ik doorhad dat er wel erg weinig P2 gerelateerde posts waren.)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandje2K
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-09 16:15
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik de zomerbanden er weer op laten leggen. Sindsdien hoor ik bij het wegrijden in een bocht getik. De frequentie neemt toe naarmate de auto versnelt, dus ik neem aan dat er iets aanloopt. Bij bochten naar rechts is het erger dan naar links, maar ook daar hoor ik het.

Natuurlijk teruggegaan naar Kwikfit die de zomerbanden gemonteerd had en die hebben op de brug wat testjes gedaan maar niets kunnen constateren.

Klinkt dit bekend voor iemand en enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brandje2K schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:18:
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik de zomerbanden er weer op laten leggen. Sindsdien hoor ik bij het wegrijden in een bocht getik. De frequentie neemt toe naarmate de auto versnelt, dus ik neem aan dat er iets aanloopt. Bij bochten naar rechts is het erger dan naar links, maar ook daar hoor ik het.

Natuurlijk teruggegaan naar Kwikfit die de zomerbanden gemonteerd had en die hebben op de brug wat testjes gedaan maar niets kunnen constateren.

Misschien dit: Verwijderd in "Het grote Polestar 2 Topic"?

@VidaR-9 en @Rickkie600 hadden iets dergelijks maar daarvan is niet bekend wat de oplossingen waren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Naar aanleiding van verzekering PS2.

Zijn er diefstalrisico's bekend van PS2? Volgens mij is er nog nooit een gestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
Nou de 1e week en 1000 km met p2 LRSM zit er al weer op en de eerste 33KM strafbeschikking is onderweg. Een tussen sprintje gaat dus al gauw te snel. Volgende keer maar rustiger aan doen

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 04-04-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:38:
Nou de 1e week en 1000 km met p2 LRSM zit er al weer op en de eerste 33KM strafbeschikking is onderweg. Een tussen sprintje gaat dus al gauw te snel. Volgende keer maar rustiger aan doen
......................💸💸💸💸
.........💸💸💸💸💸💸
...💸💸
🚗 🚓 🚓 🚓🚓🚓

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:05:
[...]

Misschien dit: Verwijderd in "Het grote Polestar 2 Topic"?

@VidaR-9 en @Rickkie600 hadden iets dergelijks maar daarvan is niet bekend wat de oplossingen waren.
Eerlijk gezegd valt het mij niet meer op, maar bij mij leek het achter het stuur vandaan te komen.

Overigens heeft mijn PS2 afgelopen woensdag een servicebeurt gehad, en staat er sindsdien software versie 2.14.4 op, deze heeft enkel een software update voor de TCAM en kan je alleen middels service krijgen.
Krakende veerpoot hebben ze niet goed kunnen controleren, daar staat een nieuwe afspraak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 13-09 21:02
Brandje2K schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:18:
Hoi allemaal,

Sticker op je band kan zoiets veroorzaken.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Banden links en rechts verwisselt ? Dan kan er afrolgeluid ontstaan doordat de slijtagepatroon van de band oorspronkelijk tegengesteld was tov wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Voor en achter verwisseld? Velgen zijn niet gelijk, ook al is de bandenmaat dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

guido66 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:32:
Voor en achter verwisseld? Velgen zijn niet gelijk, ook al is de bandenmaat dat wel.
Kun je dat controleren zonder de wielen van de auto af te moeten halen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Pixeltje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:33:
[...]

Kun je dat controleren zonder de wielen van de auto af te moeten halen?
Ja, zou te zien moeten zijn:
SMGee1 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 16:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQISWvv0jSccQJ7_uSBaDzA0Yj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QKYEiqMmYmBgokVnCr7U4Sqy.png?f=fotoalbum_large

Uit de Polestar 2 Owners groep op Facebook.
Wat een klapper was dat. Bestuurder gehavend maar kon het na vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Van de week deze melding. Daarna niet meer gezien.
Tijdelijk iets? De ruitenwissers deden het ook gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9kqb1PGFhJwwlU-BP_i38uT_RQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVMazZY3QqJc8kZV1T2eTH6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:37:
Van de week deze melding. Daarna niet meer gezien.
Tijdelijk iets? De ruitenwissers deden het ook gewoon.

[Afbeelding]
If it aint broke dont fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 15:25
Mr_Music schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:41:
[Afbeelding]

Indrukwekkend.
De foto's maken me wel nieuwsgierig welk traject de SUV precies over de auto heeft afgelegd.
Grootste impact lijkt op het dak te zijn geweest. Maar dat is waarschijnlijk ook het zwakste deel van de carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Als ik naar de vooraanzicht foto kijk dan denk ik dat de bestuurder rechts zat, in GB waarschijnlijk. Aan de linkerkant, net als wij allemaal, had hij het niet overleefd denk ik, alles boven dashboard hoogte is daar weg.
Een engeltje op de schouder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:46:
[...]

Als ik naar de vooraanzicht foto kijk dan denk ik dat de bestuurder rechts zat, in GB waarschijnlijk. Aan de linkerkant, net als wij allemaal, had hij het niet overleefd denk ik, alles boven dashboard hoogte is daar weg.
Een engeltje op de schouder waarschijnlijk.
Kentekenplaathouder lijkt me Amerikaans. Op de foto linksonder lijkt de cockpit ook aan "onze" kant te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 06-04-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Damn. Weet je zeker dat SUV geen afkorting voor Tank is in dit geval? Er is geen lijn meer recht in die auto, dat is best een serieuze biem geweest. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
[Afbeelding]

Ik ga er wel van twijfelen of het panorama dak en goede keus was (verder heel blij mee btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

guido66 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:48:
[...]

Kentekenplaathouder lijkt me Amerikaans. Op de foto linksonder lijkt de cockpit ook aan "onze" kant te zitten.
Ik geloof dat je gelijk hebt, boven het linker stukje glas net een stukje van de cockpit en rechts daarvan, ook net boven het glas, het iets donkerder stuurwiel. Ongelooflijk dat je daar levend uitkomt, minimaal twee engeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:33:
[...]

Ik geloof dat je gelijk hebt, boven het linker stukje glas net een stukje van de cockpit en rechts daarvan, ook net boven het glas, het iets donkerder stuurwiel. Ongelooflijk dat je daar levend uitkomt, minimaal twee engeltjes.
Let anders op de ‘draaing’ van de ruitenwisserarmen, de ‘bovenliggende’ arm gaat altijd over de bestuurder zijn zichtveld, bij iedere auto.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilopa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 10:54
Hallo allemaal,

Sinds 2 maand rij ik een ‘22 LRSM waarvan ik trouwens erg tevreden van ben. Maar sinds enkele dagen heb ik geen internet meer. Ben intussen al naar de Polestar/Volvo dealer geweest maar ook daar wisten ze niet wat te doen..
Eind van de week moet de auto terug naar de dealer (voor onbepaalde tijd) en gaan ze verder op zoek..
Iemand hier die dit ook al voorgehad heeft?
Alvast thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Dilopa schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:18:
Hallo allemaal,

Sinds 2 maand rij ik een ‘22 LRSM waarvan ik trouwens erg tevreden van ben. Maar sinds enkele dagen heb ik geen internet meer. Ben intussen al naar de Polestar/Volvo dealer geweest maar ook daar wisten ze niet wat te doen..
Eind van de week moet de auto terug naar de dealer (voor onbepaalde tijd) en gaan ze verder op zoek..
Iemand hier die dit ook al voorgehad heeft?
Alvast thanks voor de reacties!
Afgelopen week had ik opeens ook geen internet meer. Ik moest opnieuw de voorwaarden accepteren. (Instelling-netwerk-voorwaarden oid) En dan vinkje en ok. Wellicht is dat het?

En al een TCam reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilopa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 10:54
Heel de procedure die Polestar voorschrijft gevolgd alsook de reset. Dit hebben ze allemaal nog is overgedaan bij de Polestar garage maar niet in orde geraakt. Donderdag opnieuw binnen en dan afwachten..
Weinig reactie, blijkbaar komt dit probleem niet veel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Dilopa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:08:
Heel de procedure die Polestar voorschrijft gevolgd alsook de reset. Dit hebben ze allemaal nog is overgedaan bij de Polestar garage maar niet in orde geraakt. Donderdag opnieuw binnen en dan afwachten..
Met enige regelmaat… nu iets minder dan 3,5 jaar geleden, maar het blijft altijd spannend of de Reset methoden helpen…
Vaak zie ik het probleem samengaan met de uitrol van nieuwe updates. Lijkt wel of dan het Volvo internet overbelast raakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximm89
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-05 22:41
Is het eigenlijk al bekend wanneer software versie P3.0 ongeveer uitkomt?
Ik wacht al heel op android auto support op een android automative OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Dilopa schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:08:
In Januari heeft de dealer bij mijn PS2 fysiek (met kabel) de firmware van de TCAM geupdate, daarna deed ie het weer. Een TCAM reset mbv ontwasemingknop deed het namelijk niet.

Ik had overigens ook geen BT verbinding meer.
Maximm89 schreef op maandag 8 april 2024 @ 01:50:
Is het eigenlijk al bekend wanneer software versie P3.0 ongeveer uitkomt?
Ik wacht al heel op android auto support op een android automative OS.
Volgens Support zou eind van deze maand een update komen van AAOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Levermoment volgens leasemaatschappij halverwege mei, volgens de Polestar app eind februari. Begint al goed met die app 8)7

Pagina: 1 ... 175 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.