Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

guido66 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Ik heb nog ruim €300,- op mijn Polestar Charge staan. Kan ik dan dus ook bij Tesla op maken.
Ook hier nog ruim €200,- tegoed bij Polestar Charge en dat, ik weet niet of dat is opgevallen, verloopt voor mij in ieder geval eind 2025. Bij Tesla het tegoed voor een redelijke prijs per kWh opmaken zou prettig zijn.
Nu maar wachten op de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
@Verwijderd goed opgemerkt, had ik nog niet gezien, maar is hier hetzelfde. Er was ooit gezegd dat er geen einddatum was, maar goed, nu nog 1,5 jaar om het op te maken.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Ook hier nog ruim €200,- tegoed bij Polestar Charge en dat, ik weet niet of dat is opgevallen, verloopt voor mij in ieder geval eind 2025. Bij Tesla het tegoed voor een redelijke prijs per kWh opmaken zou prettig zijn.
Nu maar wachten op de update.
Waar zie je dat in de app? ik kan er (nog) niets van vinden. :?

Er staat gewoon mijn tegoed.
Is dat alleen bij een bijzondere omstandigheid?
Ik kreeg mijn tegoed ergens begin 2020.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hansieo schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:41:
[...]

Waar zie je dat in de app? ik kan er (nog) niets van vinden. :?

Er staat gewoon mijn tegoed.
Is dat alleen bij een bijzondere omstandigheid?
Ik kreeg mijn tegoed ergens begin 2020.
Daar waar je je credits ziet even op het rondje met daarin de i drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-08 15:47
Laat maar. LTE weer zelf reset. Benieuwd of de software een keer stabiel wordt.

[ Voor 66% gewijzigd door Pjotr70 op 16-03-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
kramon schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:52:
[...]

Net op iOS ge-update en dan kan ik m wel toevoegen.

Maar mijn charge nummer(s) zijn te lang en kan ik niet toevoegen.
Bijzonder … het nummer op mijn pas is niet lang genoeg 🤪

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Daar waar je je credits ziet even op het rondje met daarin de i drukken.
ik zie niks....

kan het zijn..... dat ik een iets ánder tegoed heb ontvangen?
omdat ik bij mijn bestelling in 2019 erg "soepel" naar Polestar was en andere vóór liet gaan omdat ze vóór 2020 geleverd wilde hebben? en ik niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWTI17jhzJ3ZT9e8ocy7Pp1gW8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55fxsMcnh3xbPK8eE7s6p0EF.jpg?f=fotoalbum_large

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
P2Hattem schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Bijzonder … het nummer op mijn pas is niet lang genoeg 🤪
Ik heb deze week een nieuwe/extra pas besteld. Kijken of die wel compatible is. Ik laat 't wel even weten.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
kramon schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:59:
[...]

Ik heb deze week een nieuwe/extra pas besteld. Kijken of die wel compatible is. Ik laat 't wel even weten.
Mogelijk is de oude Plugsurfing kaart niet te koppelen? Heb de vraag ook bij Polestar neergelegd.

Ook maar gevraagd waar mijn credits zijn gebleven omdat in de e-mail van november 2020 expliciet staat dat het tegoed geen einddatum heeft. Ben benieuwd 🤨.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 12-09 20:23
Hansieo schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:41:
[...]

ik zie niks....

kan het zijn..... dat ik een iets ánder tegoed heb ontvangen?
omdat ik bij mijn bestelling in 2019 erg "soepel" naar Polestar was en andere vóór liet gaan omdat ze vóór 2020 geleverd wilde hebben? en ik niet?
Oude versie. Versie 8.10.0:
If you have credit, you can now see when the credits or parts of it will expire….

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 09:40
Sinds een aantal dagen, ook vóór de meest recente update, krijg ik de melding "storing aandrijfsysteem, onderhoud vereist".

Wat me opvalt is dat ik ook geen warme lucht meer krijg, de airco lijkt het nog wel te doen. Ik krijg wel koele lucht; maar ook al beslaan de ramen wel snel. Het resetten van het systeem heeft niet geholpen. Herkenbaar probleem? Afspraak bij de dealer is al gemaakt...

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ps3gamer91 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:25:
Sinds een aantal dagen, ook vóór de meest recente update, krijg ik de melding "storing aandrijfsysteem, onderhoud vereist".

Wat me opvalt is dat ik ook geen warme lucht meer krijg, de airco lijkt het nog wel te doen. Ik krijg wel koele lucht; maar ook al beslaan de ramen wel snel. Het resetten van het systeem heeft niet geholpen. Herkenbaar probleem? Afspraak bij de dealer is al gemaakt...
De melding herken ik niet, ben wel benieuwd hoe snel de dealer tijd heeft voor je? Ik moet voor regulier onderhoud (en check aandrijfassen want ratelgeluid) tot begin mei wachten.. :+

Toegegeven dat is nog geen storingsmelding, maar ga nu wel 5000 km over de onderhoudsinterval heen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 16-03-2024 21:51 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 09:40
Pixeltje schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:51:
[...]

De melding herken ik niet, ben wel benieuwd hoe snel de dealer tijd heeft voor je? Ik moet voor regulier onderhoud (en check aandrijfassen want ratelgeluid) tot begin mei wachten.. :+

Toegegeven dat is nog geen storingsmelding, maar ga nu wel 5000 km over de onderhoudsinterval heen.
Altijd binnen één week :P

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:15
Kon hier ook binnen een week terecht (Ede). Dacht dat het lange wachten wel wat minder was geworden inmiddels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat dacht ik ook, dus dacht dat ik 3 weken van te voren wel op tijd was met bellen :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Cello66 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Oude versie. Versie 8.10.0:
If you have credit, you can now see when the credits or parts of it will expire….
_/-\o_

Gekke is dat ik na wat heen/weer zoeken in versies, er ineens deze (nu gele..) icon staat, en idd nu wél de einddatum.

30 Sept 2025!! maandag maar eens gaan bellen over mijn ongenoegen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Hoe vaak moet ik een Polestar onderhouden?

Gemiddeld vindt het onderhoud van onze auto’s elke 30 duizend kilometer plaats. Wanneer je een Polestar aanschaft heb je de keuze tussen de eerste 3 jaar of de eerste 50.000 kilometer gratis periodiek onderhoud. Daar kun je dus een tijd mee vooruit.

Een ingewikkelde manier om de particuliere rijder te vertellen dat je recht hebt op precies één gratis onderhoud. Slim gekozen van Polestar die 50000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Dat niet alleen, indien je 3 jaar garantie hebt bijgekocht...

MOET dat dan bij officiële dure dealer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
P2void19noPP schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:23:
Hoe vaak moet ik een Polestar onderhouden?

Gemiddeld vindt het onderhoud van onze auto’s elke 30 duizend kilometer plaats. Wanneer je een Polestar aanschaft heb je de keuze tussen de eerste 3 jaar of de eerste 50.000 kilometer gratis periodiek onderhoud. Daar kun je dus een tijd mee vooruit.

Een ingewikkelde manier om de particuliere rijder te vertellen dat je recht hebt op precies één gratis onderhoud. Slim gekozen van Polestar die 50000 km.
Zou ik bij 49999km nog een keer langs kunnen komen voor een vroegtijdige beurt vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Derek S. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:35:
[...]

Zou ik bij 49999km nog een keer langs kunnen komen voor een vroegtijdige beurt vraag ik mij af.
Neen. Alleen als P2 zelf servicebeurt aangeeft én de drie jaar nog niet verstreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
P2void19noPP schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:42:
[...]

Neen. Alleen als P2 zelf servicebeurt aangeeft én de drie jaar nog niet verstreken zijn.
Kinderachtig gedoe, maar owee als je 1500km te laat bent. Dan vervalt je garantie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 12-09 07:36
Nu het toch over onderhoud gaat, ik zat er net naar te kijken.

Iemand een idee wat het kost om polestar de onderhoudswerkzaamheden te laten uitvoeren?

Veel meer dan € 200 mag het niet zijn lijkt me.

Even de lampen bekijken, op de toeter drukken, ruitensproeier vullen en remvloeistof + interieurfilter vervangen. Rondje langs de wielophanging, bandjes oppompen en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr5hFTfk5OGWSJTrq5anrHVILg0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ba75gmavCcc1E9nhh9BVlsZA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYrEa0QNnlOBXCjKA5APLSB-XLQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8nA7QBSi4gXgBAPodEuACdUp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De fiscalist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:57:

Iemand een idee wat het kost om polestar de onderhoudswerkzaamheden te laten uitvoeren?

Even de lampen bekijken, op de toeter drukken, ruitensproeier vullen en remvloeistof + interieurfilter vervangen. Rondje langs de wielophanging, bandjes oppompen en klaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het gedeelte over het resetten van de Service Herinnering wel interessant. De eerste keer weken rond moeten rijden met die melding voordat ik bij de garage terecht kon. Verschrikkelijk irritant en de volgende keer wordt die reset dus héél snel uitgevoerd >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:29
De fiscalist schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:57:

Zie factuur van mijn laatste onderhoudsbeurt (120k km) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_l3LjSZSrEoIsOxQ6STuxy7RXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MODiJnUVhXSsk6ZaZqtMx6PJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Ik vind het gedeelte over het resetten van de Service Herinnering wel interessant. De eerste keer weken rond moeten rijden met die melding voordat ik bij de garage terecht kon. Verschrikkelijk irritant en de volgende keer wordt die reset dus héél snel uitgevoerd >:) .
Is dat niet gewoon zelf te doen YouTube: PoleStar 2 service interval reset

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat daar inderdaad dat je het zelf kan doen, dat het ook op YouTube staat is mooi, ik sla de link ook even op :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nou, hij is besteld. Leasemaatschappij geeft als indicatie 8 weken.

Uiteindelijk - vooral gedreven door leasebudget - gekozen voor de standad range. In eerste instantie wilde ik voor Midnight gaan maar bij het test centrum vond ik de uitvoering in Magnesium heel tof uitzien. Die is het dan ook geworden 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Zomaar een vraag.

Hoeveel zullen prijzen Polestars 2-3-4 in de komende tijd stijgen of dalen ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
P2void19noPP schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:04:
Zomaar een vraag.

Hoeveel zullen prijzen Polestars 2-3-4 in de komende tijd stijgen of dalen ?
Wacht, ik pak even m’n glazen bol er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Meer mensen met app problemen?

Ik snap er helemaal niets meer van... Via het achterdeurtje op de Polestar api icm home assistant zie ik alle data maar de officiële app toont helemaal niets meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

k-jah schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:26:
[...]

Wacht, ik pak even m’n glazen bol er bij.
Heb je dat ding nou al eens gevonden? Ik zit al uren te wachten op antwoord :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 12-09 07:36
Glazen bol werkt niet, dat weet toch iedereen.

Je moet een kristallen bol hebben voor dit soort dingen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Dat ding staat niet continu op je scherm, toch? 1 keer bij het opstarten en is zo weg geklikt met de OK button op het stuur. Storend, misschien, maar 'verschrikkelijk'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
In korte tijd heb ik al drie errors gehad bij het aanhaken van de laadkabel. 2 keer met de eigen laadkabel op AC, en 1 keer op CCS. Zeer storend als je veel kilometers maakt, die laadbeurten echt nodig hebt, en op de eind van de dag met 10% staat en 100km moet doen bijvoorbeeld. Dan kan je eerst een uur gaan traag laden (geen gemakkelijk te bereiken snellader in de buurt), om dan te gaan snelladen. Laden om te laden.

Telkens iets met die 'pin'. En ja, misschien moet ik die app dan maar weer installeren, maar dan heb ik weer het gevoel dat ik 'in functie van' de auto moet 'leven' en weer van alles moet gaan checken en managen, gewoon om te kunnen rijden. Nog los van dat de app verder rommel is, nutteloos is, en dat die digital key bluetooth verbinding vroeger conflict gaf met het bluetooth verbinden voor media. Geen zin weer om het allemaal in te stellen, maar ik zal niet anders kunnen.

Ik die dacht dat je een auto nog steeds als een auto kon rijden (zonder een IT nerd te zijn, deur open en gaan) zat er dus weer eens naast. De geneugten van EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik heb eigenlijk momenteel géén problemen moet ik zeggen.

Auto rijdt gewoon goed, moet alleen even wat rubbers laten smeren, omdat ik weer heeeeeel veel zout en dergelijke erin heb gekregen deze winter. Dan gaat het 'schuur' geluid bij in sturen weer weg. Daarnaast werkt de app goed, navigatie werkt prima (zou wat sneller mogen, maar daar verander je nu niets aan). Ook heb ik af en toe soms wat mindere performance qua internet in de auto. Vandaag en vorige week was het ineens 3G ipv LTE. Alles werkt nog wel en vaak lost het zichzelf op. Dus eigenlijk wel happy, mag ook wel gezegd worden.

Volgend jaar loopt m'n lease af, dus ondertussen wel de markt aan het afspeuren naar wat anders. Google Automotive wil ik graag houden. Ik vind het gewoon super werken. Dus momenteel vooral aan het kijken naar Q6 E-tron of A6 E-tron, hopend op een EX60, maar die zal te laat komen, dromen van een EX90, die ik te duur vind, of toch gaan voor de lelijke ID7, die ik tijdens een proefrit ook niet lekker vond rijden... We hebben nog even ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
kramon schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:47:
Ik heb eigenlijk momenteel géén problemen moet ik zeggen.
Ik beweer ook niet dat ik om kom in de problemen. Integendeel, ik ben desondanks vrij positief hier. Behalve een aantal opmerkingen over dingen die inherent zijn aan de auto, maar wel werken zoals ze horen, en verder puur voorkeur zijn (audio/media controls/splitscreen, dat soort)

Verder qua software, nav, stabiliteit en zo, geen opmerkingen.

Dat niet willen 'locken van de kabel', of laaderror is echt iets van de laatste week. Verder nooit gehad. Integendeel, ik plug in en loop weg (al een jaar) zonder echt te kijken of de sessie start en alles op groen staat, want dat ging eigenlijk 99,9% van de gevallen gewoon goed. Dus even zien of het pech is (gewoon niet goed ingeplugd?) of iets 'blijvend'.

Verder, mooie auto (nog steeds, wat een lijnen), rijdt goed. Software OK maar had beter kunnen zijn. Wel robuust en stabiel. Wegens gedoe met de app in het begin app niet meer gebruikt. That's it.

Oh, en onlangs merkte ik dat bij het met de vingers tokkelen tegen de middenconsole, het audio volume verandert.
Camera is vaak vuil omdat 'ie zo laag hangt, maar dat hebben andere auto's ook wel.
In het wit wordt 'ie snel vuil, vooral aan de achterdeur. Opnieuw, eigen aan witte auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Amos_x schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Ik beweer ook niet dat ik om kom in de problemen. Integendeel, ik ben desondanks vrij positief hier. Behalve een aantal opmerkingen over dingen die inherent zijn aan de auto, maar wel werken zoals ze horen, en verder puur voorkeur zijn (audio/media controls/splitscreen, dat soort)

Verder qua software, nav, stabiliteit en zo, geen opmerkingen.

Dat niet willen 'locken van de kabel', of laaderror is echt iets van de laatste week. Verder nooit gehad. Integendeel, ik plug in en loop weg (al een jaar) zonder echt te kijken of de sessie start en alles op groen staat, want dat ging eigenlijk 99,9% van de gevallen gewoon goed. Dus even zien of het pech is (gewoon niet goed ingeplugd?) of iets 'blijvend'.

Verder, mooie auto (nog steeds, wat een lijnen), rijdt goed. Software OK maar had beter kunnen zijn. Wel robuust en stabiel. Wegens gedoe met de app in het begin app niet meer gebruikt. That's it.

Oh, en onlangs merkte ik dat bij het met de vingers tokkelen tegen de middenconsole, het audio volume verandert.
Camera is vaak vuil omdat 'ie zo laag hangt, maar dat hebben andere auto's ook wel.
In het wit wordt 'ie snel vuil, vooral aan de achterdeur. Opnieuw, eigen aan witte auto's.
Mijn response was niet als reactie op jouw post bedoelt hoor ;) Ik lees nog steeds mee en dacht, laat ik ook eens posten als er niets aan de hand is O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Mijn PS2 heeft nog steeds het probleem dat de zender waar mijn vrouw naar luistert, in haar eigen profiel, gekozen is wanneer mijn profiel actief is en vise versa. Had gehoopt dat de laatste update (2.14.3) het had opgelost, maar niet dus.

Ik heb de profielen al eens afgemeld en opnieuw aangemeld, systeem herstart, maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickkie600
Rickkie600 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:11:
Mijn PS2 heeft nog steeds het probleem dat de zender waar mijn vrouw naar luistert, in haar eigen profiel, gekozen is wanneer mijn profiel actief is en vise versa. Had gehoopt dat de laatste update (2.14.3) het had opgelost, maar niet dus.

Ik heb de profielen al eens afgemeld en opnieuw aangemeld, systeem herstart, maar dat heeft niet geholpen.
Zojuist bericht van PS support:

"Mijn collega gaf aan dat het helaas wel een bekend probleem is bij hem en dat het een agendapunt is voor een volgende software update"

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4ck1nth3b0x
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 20:49
Rickkie600 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:11:
Mijn PS2 heeft nog steeds het probleem dat de zender waar mijn vrouw naar luistert, in haar eigen profiel, gekozen is wanneer mijn profiel actief is en vice versa. Had gehoopt dat de laatste update (2.14.3) het had opgelost, maar niet dus.
Irritant hè? Dit probleem speelt al sinds het begin, maar er worden geen annoyances opgelost in updates, de afgelopen update was ook uiterst mager met bugfixes en features, nog steed maps niet in dark mode te zetten, volume icoontje is het icoontje voor treble, nergens zie je op welk radio station je bent afgestemd, behalve! als je de radio app opent, dan komt onderaan nogmaals het radiostation te staan |:( Die GUX van Polestar maakt dat mijn volgende auto gewoon weer een BMW wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Heb ook alweer grote spijt van 2.14.3. Had eigenlijk nooit echt problemen met dat het geluid wegviel van het systeem, maar heb sinds de update de boel al 3 keer moeten resetten om mijn muziek terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik blijf me verbazen over de diversiteit van sommige softwarebugs. Dat audioprobleem hierboven bijvoorbeeld is mij onbekend, je zou zeggen dat als er een bug in de software zit die veel uniformer op zou treden, of mis ik ergens iets in die redenatie?

Het audioprobleem is maar een voorbeeld, er zijn ook auto's geweest waar de trekhaak het niet meer deed na een update, terwijl anderen daar geen last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:31:
Ik blijf me verbazen over de diversiteit van sommige softwarebugs. Dat audioprobleem hierboven bijvoorbeeld is mij onbekend, je zou zeggen dat als er een bug in de software zit die veel uniformer op zou treden, of mis ik ergens iets in die redenatie?

Het audioprobleem is maar een voorbeeld, er zijn ook auto's geweest waar de trekhaak het niet meer deed na een update, terwijl anderen daar geen last van hadden.
Onder het mom van diversiteit van software bugs heb ik vanochtend weer een nieuwe meegemaakt. Toen het dashboard en scherm switchte van nacht naar dagmodus knikkerde die de Bluetooth verbinding met de telefoon er uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Derek S. schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:56:
Heb ook alweer grote spijt van 2.14.3. Had eigenlijk nooit echt problemen met dat het geluid wegviel van het systeem, maar heb sinds de update de boel al 3 keer moeten resetten om mijn muziek terug te krijgen.
Ja, herkenbaar: van het weekend was het geluid ook weg. Hoorde het geluid van de raw's niet meer. Het systeem direct maar (weer) gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die problemen zijn volgens mij allemaal opgelost als je CarPlay gebruikt (geen BT, geen radio) hebben we het daar al eens over gehad :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rickkie600
SirLenncelot schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:31:
Die problemen zijn volgens mij allemaal opgelost als je CarPlay gebruikt (geen BT, geen radio) hebben we het daar al eens over gehad :+
Wordt alleen lastig wanneer je een android toestel hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
P2Hattem schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:11:
[...]

Mogelijk is de oude Plugsurfing kaart niet te koppelen? Heb de vraag ook bij Polestar neergelegd.

Ook maar gevraagd waar mijn credits zijn gebleven omdat in de e-mail van november 2020 expliciet staat dat het tegoed geen einddatum heeft. Ben benieuwd 🤨.
Kleine update hierover. Ik heb dus net m'n nieuwe Polestar Plugsurfing pas ontvangen. Die past ook niet ;-) Die is weer een aantal karakters te kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat gelukkig weer de goede kant op met het geschatte bereik nu de temperatuur weer stijgt. Van 320 km afgelopen winter naar 330 km afgelopen week tot een duizelingwekkende 370 km deze ochtend 👍.
En bij vertrek twee uurtjes later zelfs 380 km *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
kramon schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Kleine update hierover. Ik heb dus net m'n nieuwe Polestar Plugsurfing pas ontvangen. Die past ook niet ;-) Die is weer een aantal karakters te kort.
Ik vermoed dat Tesla en Polestar Charge er zelf ook achter zijn en dat daarom de update voor Android nog steeds niet is uitgebracht.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 13-09 21:02
De website voor het Polestar Subscription ligt er al bijna een week uit. Ik dacht hey ze gaan de 2024 modellen misschien eens toevoegen, maar vrees dat er meer aan de hand is.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidEdge-er
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik ga binnenkort mijn lease Polestar 2 inleveren omdat ik mijn werkgever ga verlaten.

Nu vraag mij af wat ik allemaal moet doen om alle persoonlijk accounts en gegevens te verwijderen. Volstaat het om de Google en Polestar accounts uit te loggen? Mijn iPhone te onkoppelen? Moet het hele user profile gedelete worden? Moeten dingen in een bepaalde volgorde worden gedaan?

Ik wil natuurlijk geen persoonlijke data etc. achterlaten maar de auto moet eenvoudig weer gebruiksklaar gemaakt kunnen worden voor een volgende bestuurder.

Graag advies. Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:29
SolidEdge-er schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:54:
Ik ga binnenkort mijn lease Polestar 2 inleveren omdat ik mijn werkgever ga verlaten.

Nu vraag mij af wat ik allemaal moet doen om alle persoonlijk accounts en gegevens te verwijderen. Volstaat het om de Google en Polestar accounts uit te loggen? Mijn iPhone te onkoppelen? Moet het hele user profile gedelete worden? Moeten dingen in een bepaalde volgorde worden gedaan?

Ik wil natuurlijk geen persoonlijke data etc. achterlaten maar de auto moet eenvoudig weer gebruiksklaar gemaakt kunnen worden voor een volgende bestuurder.

1. Een factory reset uitvoeren vanuit de auto. Daarmee wordt alle data in de auto gewist.
2. Je polestar account verwijderen op https://polestarid.eu.polestar.com/Account/landing-page
3. Als je een google account had dat je alleen voor je auto gebruikte ook die verwijderen via https://myaccount.google.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidEdge-er
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-11-2024
_--[]--__ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:22:
[...]

1. Een factory reset uitvoeren vanuit de auto. Daarmee wordt alle data in de auto gewist.
2. Je polestar account verwijderen op https://polestarid.eu.polestar.com/Account/landing-page
3. Als je een google account had dat je alleen voor je auto gebruikte ook die verwijderen via https://myaccount.google.com/
Dat is duidelijk. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

SolidEdge-er schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:54:

Enigszins gerelateerd hieraan, ik ga binnenkort mijn Polestar voor het eerst meegeven aan de dealer (controle en periodiek onderhoud, alles doet het perfect). Hoe doen jullie dat met de privacy van je (Google) account in zo'n geval? Uitloggen? Of ben ik nu paranoïde?

Mjjn auto is op dit moment gekoppeld aan mijn normale Google account dat ik voor van alles en nog wat gebruik. Toen ik de auto destijds in ontvangst nam leek me dat handig, maar nu vraag ik me toch af of ik beter een apart account had kunnen maken. Maar om dat achteraf te doen is waarschijnlijk een mijl op zeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPER_DMRT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:42

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

Hermanbbbb schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:44:
[...]

Enigszins gerelateerd hieraan, ik ga binnenkort mijn Polestar voor het eerst meegeven aan de dealer (controle en periodiek onderhoud, alles doet het perfect). Hoe doen jullie dat met de privacy van je (Google) account in zo'n geval? Uitloggen? Of ben ik nu paranoïde?

Mjjn auto is op dit moment gekoppeld aan mijn normale Google account dat ik voor van alles en nog wat gebruik. Toen ik de auto destijds in ontvangst nam leek me dat handig, maar nu vraag ik me toch af of ik beter een apart account had kunnen maken. Maar om dat achteraf te doen is waarschijnlijk een mijl op zeven...
Factory reset is only possible when the car is stationary. Tap on Settings in the centre display's top view. Continue to System → Factory reset. Select the required reset type.

How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 12:37
[...]

Waar ben je bang voor wat ze kunnen doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind ongeveer 3 keer per maand de App uitgelogd als ik deze start op mijn iPhone. Hebben jullie dat nou ook? Wordt er wel een beetje simpel van inmiddels.

Er is op dat moment geen iOS update of app update geweest dus een echte reden heb ik nog niet kunnen vinden helaas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

daniel14 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:09:
[...]
Waar ben je bang voor wat ze kunnen doen dan?
Dat doet er niet toe toch?

Ik heb het overzicht niet van de mogelijkheden, en de informatie van Polestar op dit punt is nihil (misschien ook geen topprioriteit met een Chinese eigenaar?). Maar de auto blijft een computer die is ingelogd bij Google, en ik geef mijn gsm ook niet aan onbekenden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Derek S. schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:56:
Nou ja dat is hier juist andersom, ik bedacht mij laatst dat ik dat sinds 2.14.3 niet meer gehad heb. Daarvoor een paar keer per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:09
[...]

Ik heb 1x een apart profiel gemaakt zonder Google en Polestar account en daar een sleutel aan gekoppeld die ik niet gebruik. Deze sleutel geef ik dus aan derden. Het enige wat ik nu nog doe, is vantevoren op de andere profielen een pincode zetten. Dan kun je ook niet handmatig naar die profielen switchen zonder pincode. Die code haal ik er bij teruggave weer af want vind ik minder praktisch in het dagelijkse gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 20-03-2024 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 12:37
Hermanbbbb schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Dat doet er niet toe toch?

Ik heb het overzicht niet van de mogelijkheden, en de informatie van Polestar op dit punt is nihil (misschien ook geen topprioriteit met een Chinese eigenaar?). Maar de auto blijft een computer die is ingelogd bij Google, en ik geef mijn gsm ook niet aan onbekenden mee.
Is gewoon een oprechte vraag, ik heb het idee dat je er niet veel mee kan. Je kan geen gegevens inzien, behalve je adressen waar je naar toe bent gereden enz. Los daarvan als ze bij dealer er dingen meedoen, zijn ze snel alle klanten kwijt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rvzoggie
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-09 20:07
Hallo dames en heren,

Goed nieuws, we hebben er een nieuwe Polestar 2 eigenaar bij. Tenminste. Medio mei krijg ik hem als het goed is.

Ik kan mij voorstellen dat veel mensen die al een Polestar hadden niet blij waren met de prijsverlagingen maar het resultaat is wel dat deze auto nu in mijn leasebudget past. Ik vond het echt een hele toffe auto, en nogsteeds!

Ik heb de Polestar 2 Long range Single motor besteld met de 19 inch wielen, een trekhaak en in de kleur magnesium. Het plus pakket kreeg ik er gratis bij. En dit voor een fiscale waarde van 49.900.

Ik zie er nog niet veel van voorbij komen maar ik vind de tariefstelling momenteel alle kanten van de Polestar 2 opvallen als je het vergelijkt met andere auto's (Behalve Tesla, maar die vind ik lelijk)

- Technisch gebied 655 WLTP en 205KW laadvermogen. Noem een auto van deze prijs die dat heeft.
- Opties: Panoramadak, elektrisch verstelbare stoelen (standaard 19 inch velgen), Android Auto, elektrische achterklep. Dat plus pakket moet je er eigenlijk wel bij hebben.
- Motorisch: Achterwiel aandrijving en 300 pk. Noem een vergelijkbaar model met 1 motor die dit heeft? Ook 1500kg trekken vind ik erg handig. Ik rijd in en rondom het dorp vaak nog wel eens met een trailer.
- Uiterlijk: Ja het is smaakgevoelig maar ik vind het nogsteeds 1 van de mooiste auto's als EV ik hou van de liftback zoals ze dat noemen en voor mij hoeft het niet perse een SUV te zijn.

Ik denk dat ik heel veel leuke ritten ermee mag maken. Ik krijg hem in mei en eind juni had ik al een weekje Kroatie gepland! Ik ben benieuwd!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72_PnmZdmXo262ajiEppySqhq0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9j9M0MGGicryDogMpBHZHxkn.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Rvzoggie op 20-03-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
daniel14 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:31:
[...]

Is gewoon een oprechte vraag, ik heb het idee dat je er niet veel mee kan. Je kan geen gegevens inzien, behalve je adressen waar je naar toe bent gereden enz. Los daarvan als ze bij dealer er dingen meedoen, zijn ze snel alle klanten kwijt.
Wat mij betreft gaat niemand iets aan welke websites ik bezoek of welke muziek of podcasts ik luister. Verder heb ik in Vivaldi allerlei shortcuts naar bijv e-mail staan. En daarnaast vind ik het ook irritant als stoel of buitenspiegels zijn veranderd en daar heb ik ook geen last van met een eigen profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Rvzoggie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:49:
Hallo dames en heren,

Goed nieuws, we hebben er een nieuwe Polestar 2 eigenaar bij. Tenminste. Medio mei krijg ik hem als het goed is.

Ik kan mij voorstellen dat veel mensen die al een Polestar hadden niet blij waren met de prijsverlagingen maar het resultaat is wel dat deze auto nu in mijn leasebudget past. Ik vond het echt een hele toffe auto, en nogsteeds!

Ik heb de Polestar 2 Long range Single motor besteld met de 19 inch wielen, een trekhaak en in de kleur magnesium. Het plus pakket kreeg ik er gratis bij. En dit voor een fiscale waarde van 49.900.

Ik zie er nog niet veel van voorbij komen maar ik vind de tariefstelling momenteel alle kanten van de Polestar 2 opvallen als je het vergelijkt met andere auto's (Behalve Tesla, maar die vind ik lelijk)

- Technisch gebied 655 WLTP en 205KW laadvermogen. Noem een auto van deze prijs die dat heeft.
- Opties: Panoramadak, elektrisch verstelbare stoelen (standaard 19 inch velgen), Android Auto, elektrische achterklep. Dat plus pakket moet je er eigenlijk wel bij hebben.
- Motorisch: Achterwiel aandrijving en 300 pk. Noem een vergelijkbaar model met 1 motor die dit heeft? Ook 1500kg trekken vind ik erg handig. Ik rijd in en rondom het dorp vaak nog wel eens met een trailer.
- Uiterlijk: Ja het is smaakgevoelig maar ik vind het nogsteeds 1 van de mooiste auto's als EV ik hou van de liftback zoals ze dat noemen en voor mij hoeft het niet perse een SUV te zijn.

Ik denk dat ik heel veel leuke ritten ermee mag maken. Ik krijg hem in mei en eind juni had ik al een weekje Kroatie gepland! Ik ben benieuwd![Afbeelding]
Je noemt onder opties Android Auto. Dat zit toch echt anders. Elke P2 heeft Android Automotive en er is nog steeds geen Android Auto beschikbaar, en dit heeft niks met welk pakket dan ook te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

JTHZZ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:25:
[...]
Wat mij betreft gaat niemand iets aan welke websites ik bezoek of welke muziek of podcasts ik luister. Verder heb ik in Vivaldi allerlei shortcuts naar bijv e-mail staan. En daarnaast vind ik het ook irritant als stoel of buitenspiegels zijn veranderd en daar heb ik ook geen last van met een eigen profiel.
Dit soort dingen is inderdaad waar het me om gaat. Ik heb Chrome bv niet geïnstalleerd op de Polestar, maar als ik daar was ingelogd stonden er echt heel wat deuren open. En hoewel ik ongeveer meen te weten wat ik wel zoal geïnstalleerd heb en wat er toegankelijk is via de auto, heb ik daar ook weer niet zo'n precies overzicht van dat ik de auto met een erg gerust hart uit handen geef.

Maar de tip van JTHZZ om een apart profiel aan te maken en dat te koppelen aan een sleutel die ik de monteur meegeef is erg goed. Ik denk dat ik het zo ga doen, dank dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03

Smurf

Detri

Hallo dames en heren,

![Afbeelding]
Een nieuwe eigenaar (naja, bestuurder dan) ga ik mezelf nog niet noemen, maar ik heb zondag de P2 als eerste auto van mn shortlist proefgereden (zelfde versie als jij), en dat uurtje wat je krijgt is eigenlijk veel te kort :)
Het is mij qua rijeigenschappen uitstekend bevallen. Power wanneer je wil, maar ook voor gewoon rustig door de stad heen rollen gaat het gewoon allemaal heel soepel.
Dat ik weer wat lager zou zitten verwachtte ik wel (rij nu een Kodiaq, maar de volgende hoeft niet perse een suv te zijn), maar wat echt opviel bij het instappen is dat je best ingebouwd zit. Vanmiddag nog even een paar minuten in een EV6 gezeten (afspraak maken voor proefrit dit weekend) en daar had ik toch de indruk wat meer plek om me heen te hebben.

Ik ga waarschijnlijk, nadat ik iig ook de EV6 en Model Y heb gereden nog wel een 2e iets langere testrit maken zodat ik ook wat meer tijd heb om met de navigatie te spelen. Het plan is om ook de caravan ermee te gaan trekken, dus ik wil vooraf wel een zo goed mogelijke indruk krijgen van de navigatiesoftware. Maps ken ik al, maar het plannen van (meerdere) laadstops in een rit wil ik nog wel wat meer van weten. Is veranderen van laadstop(s) onderweg een beetje te doen, en kan je filteren op eigenschappen van de plekken (geschikt voor aanhangers bijvoorbeeld). Dat soort dingen.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 21:20
Smurf schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 00:06:
[...]

Een nieuwe eigenaar (naja, bestuurder dan) ga ik mezelf nog niet noemen, maar ik heb zondag de P2 als eerste auto van mn shortlist proefgereden (zelfde versie als jij), en dat uurtje wat je krijgt is eigenlijk veel te kort :)
Het is mij qua rijeigenschappen uitstekend bevallen. Power wanneer je wil, maar ook voor gewoon rustig door de stad heen rollen gaat het gewoon allemaal heel soepel.
Dat ik weer wat lager zou zitten verwachtte ik wel (rij nu een Kodiaq, maar de volgende hoeft niet perse een suv te zijn), maar wat echt opviel bij het instappen is dat je best ingebouwd zit. Vanmiddag nog even een paar minuten in een EV6 gezeten (afspraak maken voor proefrit dit weekend) en daar had ik toch de indruk wat meer plek om me heen te hebben.

Ik ga waarschijnlijk, nadat ik iig ook de EV6 en Model Y heb gereden nog wel een 2e iets langere testrit maken zodat ik ook wat meer tijd heb om met de navigatie te spelen. Het plan is om ook de caravan ermee te gaan trekken, dus ik wil vooraf wel een zo goed mogelijke indruk krijgen van de navigatiesoftware. Maps ken ik al, maar het plannen van (meerdere) laadstops in een rit wil ik nog wel wat meer van weten. Is veranderen van laadstop(s) onderweg een beetje te doen, en kan je filteren op eigenschappen van de plekken (geschikt voor aanhangers bijvoorbeeld). Dat soort dingen.
Leuk om deze vergelijking te lezen. Ik heb dezelfde overwegingen qua modellen auto gehad.
Waarbij de Model Y afviel qua looks.

Altijd Kia gereden. Laatst was een XCeed. Dus een leuke eventuele stap leek mij de EV6 als electrische optie.
Daarnaast was de PS een soort van gekoesterde droom om te hebben, vooral om de looks voor mij persoonlijk.

Om die reden ook in beiden een proefrit gemaakt. Wat mij hierin juist beviel was het compactere zitten in de Polestar. Daar waar ik bij de EV6 het idee had dat ik met 2 man op een stoel kon zitten en heel veel loze lege ruimte om mij heen had.
En daarbij straalt de PS van binnenuit veel meer rust uit, daar waarbij de EV6 allemaal toeters en bellen in het gezichtsveld ronddwarrelen.

Maar ook daarin heeft een ieder zijn voorkeur. ;)

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
Zo.. sinds een weekje of twee zit ik eindelijk wat beter. Heeft wel lang geduurd voor ik mijn juiste houding kon vinden en eraan kon wennen. Het gekke is, zodra ik mijn oude auto instapte (voor de verkoop), zat die in ene beroerd. Het kan verkeren.

Enige wat ik mij afvraag. Vanochtend melding van een koud accupakket, dus verminderd vermogen. Naja 8 graden, het voelt fris, het zal wel. Maar hoe lang duurt het voordat zoiets weggaat? Na een ritje van een kwartier naar werk gecombineerd stad/snelweg, was hij er bij aankomst nog steeds. M'n oude benzine warmde sneller op zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 16:08
Hermanbbbb schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 23:34:
[...]

Dit soort dingen is inderdaad waar het me om gaat. Ik heb Chrome bv niet geïnstalleerd op de Polestar, maar als ik daar was ingelogd stonden er echt heel wat deuren open. En hoewel ik ongeveer meen te weten wat ik wel zoal geïnstalleerd heb en wat er toegankelijk is via de auto, heb ik daar ook weer niet zo'n precies overzicht van dat ik de auto met een erg gerust hart uit handen geef.

Maar de tip van JTHZZ om een apart profiel aan te maken en dat te koppelen aan een sleutel die ik de monteur meegeef is erg goed. Ik denk dat ik het zo ga doen, dank dus!
Je kunt bij de (x)c40 een pincode instellen om de infotainment minder toegankelijk te maken. Dan zijn die links voor de toevallige berijder (monteur) in ieder geval niet zo eenvoudig te volgen. Is dit bij de P2 niet in te stellen?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 11:00
Eerste onderhoud gehad. Alles in orde!
Geupdate naar 2.14.4 en fix van het pinnetje voor het snelladen.

In de showroom eens gekeken naar de EX30. Heel mooie wagen waarvan de kwaliteit afwerking niet veel verschilt van de onze. Midden scherm is mooier en werkt goed. Enkel spijtig dat de wagen zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Berenkoud schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 00:21:
[...]

Leuk om deze vergelijking te lezen. Ik heb dezelfde overwegingen qua modellen auto gehad.
Waarbij de Model Y afviel qua looks.

Altijd Kia gereden. Laatst was een XCeed. Dus een leuke eventuele stap leek mij de EV6 als electrische optie.
Daarnaast was de PS een soort van gekoesterde droom om te hebben, vooral om de looks voor mij persoonlijk.

Om die reden ook in beiden een proefrit gemaakt. Wat mij hierin juist beviel was het compactere zitten in de Polestar. Daar waar ik bij de EV6 het idee had dat ik met 2 man op een stoel kon zitten en heel veel loze lege ruimte om mij heen had.
En daarbij straalt de PS van binnenuit veel meer rust uit, daar waarbij de EV6 allemaal toeters en bellen in het gezichtsveld ronddwarrelen.

Maar ook daarin heeft een ieder zijn voorkeur. ;)
Ik kom dus uit een Kodiaq, dus ben wel gewend om in een balzaal te zitten :D
Vind het ook niet echt een nadeel ofzo, maar het verschil was gewoon erg groot dus het viel gelijk op. Een confortabele zithouding zoeken was verder ook geen probleem. Misschien ga ik het wel "lekker knus" vinden ook. Las verder wel wat dingen over mensen bij wie de middenconsole echt in de weg zat, maar dat heb ik zelf niet zo ervaren. Ik ben 1m82, misschien dat zij wat langer zijn.

Voor mij zal het, voor zover ik nu zie, meer af gaan hangen van praktische range, rijeigenschappen en software. En dan vooral de routeplanner voor/tijdens lange(re) ritten. Dingen zoals ABRP en Plugshare zijn natuurlijk ook handig, maar hoe meer al in het OS van de auto kan hoe beter. Ook omdat preconditioning bijvoorbeeld weer alleen "praat" met de eigen navigatie.

Kia dealer geeft me wel lekker de tijd om eea te testen/ervaren. Morgen uit werk ophalen en zaterdag begin van de middag hoeft hij pas terug.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Mga1600 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Je kunt bij de (x)c40 een pincode instellen om de infotainment minder toegankelijk te maken. Dan zijn die links voor de toevallige berijder (monteur) in ieder geval niet zo eenvoudig te volgen. Is dit bij de P2 niet in te stellen?
Ja, zou goed kunnen, en dat is misschien wel de allersimpelste oplossing. Ik heb dat nog niet geprobeerd echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Laatst online: 16:42
Hallo dames en heren,

Ik denk dat ik heel veel leuke ritten ermee mag maken. Ik krijg hem in mei en eind juni had ik al een weekje Kroatie gepland! Ik ben benieuwd![Afbeelding]
Gefeliciteerd!! ik hoop die van mij binnen 3 weken te krijgen. (begin april zegt de app) Misschien maar eens een meetinkje plannen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
guido66 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Ik vermoed dat Tesla en Polestar Charge er zelf ook achter zijn en dat daarom de update voor Android nog steeds niet is uitgebracht.
De update is er nu ook voor Android. Nog niet kunnen testen of mijn kaartnummer past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

guido66 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:47:
[...]

De update is er nu ook voor Android. Nog niet kunnen testen of mijn kaartnummer past.
Ik kom 3 tekens te kort :-(

Even gechat in de Polestar laad app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_JWLcEfNOqSDnyaZaBHyGxqxQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8xpGZxuC9k5mdMYrz36p41t.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even geduld dus.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Gisteren de Polestar bij de garage gebracht in verband met het geluid van de remmen.
Ze konden niets vinden. Ook het verhaal met de assen wat hier wel eens voorbij kwam kenden ze niet.
Advies bleef om regelmatig hard te remmen om corosie te voorkomen.

Tijdens het onderhoud kreeg ik wel deze melding op mijn iPhone, best apart :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNgoTbOL5WqB-UI8w95w4_dwbXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kV65xQ95ld0Lo18iUtuJ4rC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 13:50
kevertje1977 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:07:
Tijdens het onderhoud kreeg ik wel deze melding op mijn iPhone, best apart :)
Die melding is van je telefoon, heeft niets met Polestar te maken. De timing is gewoon toeval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
2 weken geleden mijn LRDM mogen ophalen in Beesd, toffe ervaring :)

Tot op heden zeer tevreden, fijne auto! Eerste EV dus even wennen aan het laden maar tot op heden totaal geen last van laad stress gehad. Wel echt een raket wat acceleratie betreft, auto is serieus snel.

Verbruik is gemiddeld 19,0 kWh/100 km over de eerste 1500 km, voor mijn gevoel prima gezien mijn rijstijl en de nog wat koudere temperaturen.

Iemand een oplossing voor de beperkte werking van Bluetooth en ook CarPlay bij het gebruik van 2 telefoons? Ik heb bewust 2 telefoons (privé / werk) en was gewend om mijn privé telefoon via CarPlay te verbinden en mijn werk telefoon op Bluetooth te laten. Ik wist dat dit niet werkte in de polestar echter is het blijkbaar ook niet mogelijk om 2 telefoons gelijktijdig met Bluetooth te verbinden? Iemand met dezelfde situatie die hier een oplossing voor heeft gevonden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-BPK2RTrvuYIBgaJfvKYo92OGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIywyY34XtZG85k1W9qR4f1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20
Ik was deze week bij m'n vaste Volvo dealer in Zwolle en ik zag dat Polestar er naast bezig is een aardig grote vestiging te bouwen. Er stond altijd al een kleine container waar 1 Polestar stond die je kon bekijken en proefrijden maar er gaat nu echt een pand komen daar.

@Smurf navigatie, meerdere bestemmingen, onderweg aanpassen.... Dat is eindelijk goed geregeld in MAPS van AAOS. Heel lang kon je dat niet en dat was voor een rit met meerdere bestemmingen een ramp. Je kan nu net als op je mobiel bestemmingen herplaatsen of toevoegen of verwijderen. Dat is top. Polestar kan daarnaast werken met ABRP, iets wat Volvo nog steeds niet heeft. Dus dat is prima als plan B.

Enige wat AAOS nog veel beter kan doen is het komen met logische laad opties. Soms krijg je een voorstel die helemaal nergens op slaat. Of een stuk omrijden terwijl er op je route letterlijk een snellader is, of Maps stelt al veelste vroeg een laadstop voor ipv veel later zodat je accu goed warm is en snelladen veel sneller gaat.

Wat in Maps bijv dus nog ontbreekt is dat je veel meer filter opties en parameters kan opgeven zoals gewenst aankomst percentage bij (snel) lader of alleen Fastned/Shell/Tesla/Ionity. Dat zou al een aardige positieve impact moeten hebben de voorstellen vanuit Maps.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig stond de P2 nog gewoon voor de deur maar tóch schrik je en denk je ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoloDXRuCMc1nK7TZSwvWF-C7kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPBLj5xpxkLGZ0xfTT6lSDgT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Al mijn timers ineens een uur opgeschoven (vroeger), meer mensen dat gehad vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:06:
Gelukkig stond de P2 nog gewoon voor de deur maar tóch schrik je en denk je ;w

[Afbeelding]
Dat heb ik de laatste weken ook continu, heel irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
Donstil schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:57:
Al mijn timers ineens een uur opgeschoven (vroeger), meer mensen dat gehad vandaag?
Ze zijn 1 week te vroeg, dit is traditioneel met de omschakeling naar zomertijd :P

De klimaattimer staat in mijn app trouwens nog goed, morgen eens in de auto kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door guido66 op 25-03-2024 20:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 11:36:

Enige wat AAOS nog veel beter kan doen is het komen met logische laad opties. Soms krijg je een voorstel die helemaal nergens op slaat. Of een stuk omrijden terwijl er op je route letterlijk een snellader is, of Maps stelt al veelste vroeg een laadstop voor ipv veel later zodat je accu goed warm is en snelladen veel sneller gaat.

Wat in Maps bijv dus nog ontbreekt is dat je veel meer filter opties en parameters kan opgeven zoals gewenst aankomst percentage bij (snel) lader of alleen Fastned/Shell/Tesla/Ionity. Dat zou al een aardige positieve impact moeten hebben de voorstellen vanuit Maps.
Hoe vaak heb je dit recentelijk gebruikt? Ik rijd regelmatig lange afstand en gebruik eigenlijk alleen nog maar Google Maps ipv ABRP of andere apps. Heel soms krijg ik laders die ik niet wil maar die kun je met de ‘Vervangen’ optie makkelijk fixen. Dus ik denk dat je het nog eens een paar keer moet proberen want het is echt stukken beter geworden. Buiten Nederland heb je weinig aan Shell of Fastned en binnen Nederland zijn er zoveel opties, dat maakt nauwelijks uit. Daarnaast werkt het filteren op Tesla en Ionity ook prima. Ik mis alleen EnBW want die hebben in Duitsland echt een grote dekking.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 25-03-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
guido66 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:19:
[...]

Ze zijn 1 week te vroeg, dit is traditioneel met de omschakeling naar zomertijd :P

De klimaattimer staat in mijn app trouwens nog goed, morgen eens in de auto kijken.
Ooh echt. Kan het mij van afgelopen jaar niet herinneren.

Maar met de zomertijd gaat de klok een uur vooruit toch? Ze waren nu achteruit gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
Het is grappig om dit topic nog eens te doorzoeken op "zomertijd". Vooruit en achteruit, 1 en 2 uur zijn al voorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
guido66 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:03:
Het is grappig om dit topic nog eens te doorzoeken op "zomertijd". Vooruit en achteruit, 1 en 2 uur zijn al voorgekomen.
Ja, maar wij zijn dan ook oldtimers van de eerste lichting met de “dikste” launch edition die je maar kon bedenken…. 🤓 Nog van het vorige forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

JTHZZ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:31:
[...]

Hoe vaak heb je dit recentelijk gebruikt? Ik rijd regelmatig lange afstand en gebruik eigenlijk alleen nog maar Google Maps ipv ABRP of andere apps. Heel soms krijg ik laders die ik niet wil maar die kun je met de ‘Vervangen’ optie makkelijk fixen. Dus ik denk dat je het nog eens een paar keer moet proberen want het is echt stukken beter geworden. Buiten Nederland heb je weinig aan Shell of Fastned en binnen Nederland zijn er zoveel opties, dat maakt nauwelijks uit. Daarnaast werkt het filteren op Tesla en Ionity ook prima. Ik mis alleen EnBW want die hebben in Duitsland echt een grote dekking.
Hier wordt ik wel blij van. Ik ben nog zoekende, en omdat ik ook met de caravan wil gaan rijden zijn goede range + goede navigatie met goede laadstop-planning wel 2 hele grote pluspunten.
Ja het is maar 1 rit per jaar, maar ook dan dient gemak de mens toch?

In een paar van de andere "grote $auto topics" lees ik veel meer gebreken binnen de navi dan hier. Tesla is daar weer een uitzondering op, maar de MY is qua range weer een stuk beperkter dan de Polestar of de Koreanen op mijn shortlist.

Keuzestress en een dik FWP. I know :D Gelukkig heb ik nog tot medio september. De huidige auto heb ik in juli 4 jaar, maar om nu 3 dagen voor de zomervakantie over te stappen van benzine naar electrisch is ook weer een ding. Daarom wil ik na de zomerperiode pas wisselen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:46
Smurf schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Ik ben nog zoekende, en omdat ik ook met de caravan wil gaan rijden zijn goede range + goede navigatie met goede laadstop-planning wel 2 hele grote pluspunten.
Ik denk dat je wel moet gaan kiezen tussen
- of een caravan erachter
- of een goede range

de combinatie EV+caravan is niet heel fijn...te meer omdat je bij buitenlandse snelladers vaak ook caravan moet afkoppelen.

Ik spreek zelf nu uit ervaring (heb gelukkig geen caravan), maar spreek inmiddels veel collega's die al geprobeerd hebben een caravan achter hun EV te doen. Qua trekkracht perfect, maar stuk voor stuk klagen ze over bereik en dat afkoppelen op lange ritten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:30:
[...]

- of een goede range

de combinatie EV+caravan is niet heel fijn...te meer omdat je bij buitenlandse snelladers vaak ook caravan moet afkoppelen.

Ik spreek zelf nu uit ervaring (heb gelukkig geen caravan), maar spreek inmiddels veel collega's die al geprobeerd hebben een caravan achter hun EV te doen. Qua trekkracht perfect, maar stuk voor stuk klagen ze over bereik en dat afkoppelen op lange ritten..
Dat. En ik denk dat de laadplanning met caravan ook niet zo goed werkt omdat hij het hogere verbruik niet verwacht. Er zit wel iets van aanpassing in maar weet niet of dat goed werkt met caravan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

JTHZZ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Dat. En ik denk dat de laadplanning met caravan ook niet zo goed werkt omdat hij het hogere verbruik niet verwacht. Er zit wel iets van aanpassing in maar weet niet of dat goed werkt met caravan
Hij past dat heel erg goed aan. Zeker als je wat langere tijd met een caravan hebt gereden.

Had laatste de fietsendrager op de trekhaak, bij het aankoppelen ging gelijk het bereik naar wat ik realistisch reed met een karretje (de vorige keer de trekhaak uit).

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Kammika @JTHZZ
Klopt en dat zijn ook dingen waar ik me zeker van bewust ben. Ik heb eerst naar de (voor mij) haalbaarheid gekeken om uberhaupt elektrisch te gaan rijden voordat ik naar specifieke auto's ben gaan kijken.

Voor mij is het inmiddels redelijk simpel. EV's rijden in het dagelijks leven gewoon veel fijner dan een brandstofauto. En als ik naar de centen kijk (ondanks dat het lease is) heb ik het gevoel ook meer auto voor "mijn" geld te krijgen. (In ieder geval wel meer auto voor mijn bijtelling :P )
Dan is het enige probleem inderdaad die ene (of eigenlijk 2 want je moet nog terug) rit per jaar. Ja dan ga ik er langer over doen, en afkoppelen zal vast wel moeten gebeuren. Maar ik ben dan op vakantie en heb geen haast. Ook lees ik dat Duitsland wat dat betreft beter is dan Frankrijk, en wij gaan de komende jaren nog wel naar Oostenrijk in de zomer. En anders staat Noorwegen op de langetermijn planning. Daar zit het ook wel goed qua laders.

Wat verbruik betreft. Dit verdubbeld inderdaad ongeveer. (verschilt wat per model caravan natuurlijk) Wij hebben gelukkig niet zo'n 2m50 brede "reus".
Range van de normale auto speelt dan ook wel mee, want hoe meer dat is, hoe meer speling je nog hebt als dat door de helft gaat.
In het ideale geval heb ik genoeg om in ieder geval met 90km/h zo'n 2 uur te kunnen rijden tussen laadstops. Als er dan nog wat "over" is kan je altijd nog kiezen om eentje verder door te rijden. En dat is het punt waarop ik hoop dat de navigatie mij zoveel mogelijk kan helpen: tijdens het rijden makkelijk een stopje iets dichterbij of verder weg inplannen.

edit:
@M3rcury dat is ook wel gaaf dat hij dat doet afhankelijk van de "stand" van de trekhaak. Ik schrijf nog een pluspunt(je) bij voor de Polestar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 26-03-2024 13:30 ]

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Kammika schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:30:
[...]

- of een goede range

mwahhh, ik heb óók een caravanner gesproken en die was niet echt negatief.
Hún stelling was (mentale knop dus om...)

Oostenrijk ca 1.000 km NIET meer in één dag doen maar 2.

~550 km 1e dag, fijne camping zoeken, in middag relaxed aankomen....
~450 km 2e dag, (vertrek dus weer met SoC 100%) en dan wederom in loop van de middag relaxed aankomen.

Zij hadden het er ruimschoots voor over om dan de rest van het jaar óók super relaxed te rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Morgen wordt mijn P2 my24 LRSM pilot plus trekhaak magnesium geleverd. Ik wil graag de achterruiten links en rechts laten tinten. Iemand wellicht een tip voor een goed en betaalbaar adres in het noorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Lumics schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:11:
Morgen wordt mijn P2 my24 LRSM pilot plus trekhaak magnesium geleverd. Ik wil graag de achterruiten links en rechts laten tinten. Iemand wellicht een tip voor een goed en betaalbaar adres in het noorden?
Ik heb die van mij laten doen bij FolieTotaal - Carwrapping & Styling in Drachten voor 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Hansieo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:47:
[...]

...

Zij hadden het er ruimschoots voor over om dan de rest van het jaar óók super relaxed te rijden.
Dit is inderdaad hoe ik er ook in sta. Hoe ik het ook bekijk, voor mij zijn EV's qua rijeigenschappen gewoon superieur aan verreweg de meeste bezineauto's die nog enigsinds betaalbaar zijn. Onder andere: Achterwielaandrijving, laag zwaartepunt en veel meer koppel dan je ooit nodig hebt vanaf 0 toeren beschikbaar. En ik kan laden op eigen terreind, dus 's ochtends ook lekker in een voorverwarmde en volgeladen auto stappen.
Dan heb ik het er best voor over om inderdaad die ene trip per jaar wat langer onderweg te zijn.

Maar ik wil hier niet een (off topic) wel of geen caravan achter een EV discussie starten. Ik heb voor nu in ieder geval duidelijke antwoorden op mijn P2 specifieke vragen (heel erg bedankt daarvoor) en ga weer terug in de lurk-modus.

)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Nieuwe Polestar space opent binnenkort in Zwolle

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1711359187-large-polestar-zwolle-2024-copyright-janus-van-den-eijnden-22.jpg?q=35&dpr=2&w=1920

https://www.polestar.com/...pent-binnenkort-in-zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Mijn Timers zijn overigens al voor de 3e keer verwijderd uit de app. Beetje irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Rickkie600 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:03:
Mijn Timers zijn overigens al voor de 3e keer verwijderd uit de app. Beetje irritant
Het lijkt allemaal zo willekeurig te zijn. Ik heb nog nooit timers gehad die verkeerd meegingen met winter/zomertijd of die verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkie600
Zojuist terugkoppeling van Polestar Support mbt de radiozenders:

"We hebben dit issue in ieder geval bij ons op de radar en hopelijk zal het inderdaad snel met de software update verholpen zijn! Bedankt ook voor de foto, deze kunnen we aan het rapport toevoegen om het visueel voor de programmeurs ook wat duidelijker te maken. Ik weet dat er naar verwachting eind april een update voor Android Automotive aan zit te komen met daarbij ook een OTA update. Ik zal in ieder geval tegen die tijd weer even contact opnemen om te kijken of het hiermee inderdaad opgelost zal zijn!"

[ Voor 5% gewijzigd door Rickkie600 op 27-03-2024 16:02 ]

Pagina: 1 ... 174 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.