Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18:00
vacuumcleaner schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:26:
Wie kan mij helpen aan een adres (liefst in Noord/Zuid-Holland) waar ik de volgende zaken kan laten wrappen:

- Het gedeelte tussen mijn dakraam en achterraam
- Middenconsole

En eventueel ook ramen kan laten tinten.
Slot Exclusive in Dodewaard. Niet in Noord-Zuid Holland, maar wel goed.

Ik kan het je morgen zelf vertellen ;)

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• vacuumcleaner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:34
sham27 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:52:
[...]

Slot Exclusive in Dodewaard. Niet in Noord-Zuid Holland, maar wel goed.

Ik kan het je morgen zelf vertellen ;)
Wat ga je laten doen?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• sham27
Zijramen achter tinten en chrome delete (alu grill en achterzijde reflectoren)

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:45
Ondertussen in België een ervaring met de bluecorner laadpalen.
De plugsurfing pas doet het daar prima op. Alleen als er al een andere auto aan staat met een groen lampje en je zwaait je pas er langs, begint ie die op te laden nog voor je de kans gekregen hebt zelf je auto in te pluggen _O- (volgens de instructies moet je je pas scannen en dan een laadpoort kiezen).
Eene auto dus maar even de stekker uit de paal getrokken en daarna er weer netjes terug ingestoken.
Van de 3 palen waren er 2 kapot. Ondanks dat van 1 van de 2 de lampjes netjes brandden (weliswaar 1 rood maar toch).
Is maar goed dat het niet druk was :+

[Voor 26% gewijzigd door Fladder80 op 07-09-2021 16:40]

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Fladder80 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:37:
Ondertussen in België een ervaring met de bluecorner laadpalen.
De plugsurfing pas doet het daar prima op. Alleen als er al een andere auto aan staat met een groen lampje en je zwaait je pas er langs, begint ie die op te laden nog voor je de kans gekregen hebt zelf je auto in te pluggen _O- (volgens de instructies moet je je pas scannen en dan een laadpoort kiezen).
Eene auto dus maar even de stekker uit de paal getrokken en daarna er weer netjes terug ingestoken.
Van de 3 palen waren er 2 kapot. Ondanks dat van 1 van de 2 de lampjes netjes brandden (weliswaar 1 rood maar toch).
Is maar goed dat het niet druk was :+
Maar de Vlaamse friet in ossenvet blijft wel top

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:05
sham27 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:01:
Zijramen achter tinten en chrome delete (alu grill en achterzijde reflectoren)
Heb ze ook gesproken. Doen veel polestars via de fb groep. Hebben er zo te horen veel ervaring mee wat me een goed gevoel gaf.

Ik ga we hopelijk eind volgende maand langs

Plan is achterruiten, voorruiten tinten en de middenconsole wrappen

[Voor 8% gewijzigd door cornholio24 op 07-09-2021 22:39]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• xsive
cornholio24 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:38:
[...]

Heb ze ook gesproken. Doen veel polestars via de fb groep. Hebben er zo te horen veel ervaring mee wat me een goed gevoel gaf.

Ik ga we hopelijk eind volgende maand langs

Plan is achterruiten, voorruiten tinten en de middenconsole wrappen
Klinkt heel goed!
Zou je een kostenindicatie met ons willen delen? Snap het ook als dat privé is.

• sham27
xsive schreef op woensdag 8 september 2021 @ 05:54:
[...]

Klinkt heel goed!
Zou je een kostenindicatie met ons willen delen? Snap het ook als dat privé is.
Van Facebook:

Hieronder een greep uit de mogelijkheden en de bijbehorende vanaf kosten (excl. BTW).

- Tinten zijruiten voor €125,-
(€100,- in combinatie met de achterste zijruiten)
- Tinten achterzijruiten €125,-
- Tinten voorruit (zonneband) €75,-
- Chrome delete voor en achter €125,-
- Middenconsole €50,-
- Wrappen dakdeel voor €100,-
- Wrappen dakdeel achter incl. vin/antenne €150,-
- Wrappen gehele auto v.a. €2250,-
- Wrappen buitenspiegels €75,-
- Remklauwen lakken met 2K-hittebestendige lak €295,-
- Spuiten velgen €500,-
- Detail/polijstbehandeling €400,-
- Ceramic coating €950,- ( inclusief detail/polijstbehandeling)

Nu het mooiste!!!

Bernard is bereidt om de leden van onze groep 10% korting te geven op bovenstaande prijzen als jullie je Polestar 2, en ook alleen jullie Polestar 2, willen verfraaien.

Neem contact op met Bernard van ‘t Slot en vermeld onze kortingscode “10%POLESTAR2”.

Contactgegevens zijn te vinden op www.slotexclusive.nl
of https://www.facebook.com/slotexclusive

En vergeet natuurlijk niet de foto’s van de door Slot Exclusive aangebrachte ‘mods’ te posten. 😉

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:53
Paar dagen verder met de P2 SMSR.

Het plezier word alleen maar groter. Gisteren een roadtrip gemaakt naar N-Brabant vanuit R'dam. Na laden en 99% SoC zit ik nu op 60% en een voorspelling van 360km totaal.

De auto is een genot om te rijden op de snelweg (hoewel niet eens zo verschillend van de diesel Mondeo hiervoor), inhalen is zo gepiept.

Dan kom je ineens een andere P2 bestuurder tegen en er word gezwaaid :-)

Paar minpunten tot dusver:
- Digital key werkt vaker niet dan wel. Dus dat lelijke kastje maar bij me houden. Sowieso is de app redelijk brak.
- Interieur is behoorlijk vlek- en krasgevoelig, met name deurgrepen en alles piano black (charcoal interieur).
- Google maps wil nogal eens een blanco scherm tonen en lijkt moeite te hebben met rendering van de map.
- Google Assistent was de afgelopen dagen selectief doof, totdat ik gisteren nogmaals "Hey Google" uit en weer aan zette.
- Zicht naar achteren is toch wel erg summier.

[Voor 0% gewijzigd door Skyrunner op 08-09-2021 10:44. Reden: typo]

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Fismeister
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
Skyrunner schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:43:
Paar dagen verder met de P2 SMSR.

Het plezier word alleen maar groter. Gisteren een roadtrip gemaakt naar N-Brabant vanuit R'dam. Na laden en 99% SoC zit ik nu op 60% en een voorspelling van 360km totaal.

De auto is een genot om te rijden op de snelweg (hoewel niet eens zo verschillend van de diesel Mondeo hiervoor), inhalen is zo gepiept.

Dan kom je ineens een andere P2 bestuurder tegen en er word gezwaaid :-)

Paar minpunten tot dusver:
- Digital key werkt vaker niet dan wel. Dus dat lelijke kastje maar bij me houden. Sowieso is de app redelijk brak.
- Interieur is behoorlijk vlek- en krasgevoelig, met name deurgrepen en alles piano black (charcoal interieur).
- Google maps wil nogal eens een blanco scherm tonen en lijkt moeite te hebben met rendering van de map.
- Google Assistent was de afgelopen dagen selectief doof, totdat ik gisteren nogmaals "Hey Google" uit en weer aan zette.
- Zicht naar achteren is toch wel erg summier.
Nice! Die van mij komt einde dit jaar en ik kan niet wachten. Hoe is het verbruik van de SR/SM, herken jij je in de gebruikscijfers van anderen op dit forum of ligt het inderdaad wel een stukje lager zoals verwacht?

• cornholio24
@sham27 Thanks!

Aangezien ik geen FB heb ... heeft iemand fotos van het wrappen van de dakdelen (voor en achter) en buitenspiegels?

Alvast bedankt!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• Skyrunner
Fismeister schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:18:
[...]

Nice! Die van mij komt einde dit jaar en ik kan niet wachten. Hoe is het verbruik van de SR/SM, herken jij je in de gebruikscijfers van anderen op dit forum of ligt het inderdaad wel een stukje lager zoals verwacht?
Ik heb niet actief gezocht, maar tot dusver lijken mijn cijfers te kloppen. Nu zal ik toegeven een rustige bestuurder te zijn :-)

Zondag a.s. vertrek ik voor een 800km rit richting het Oosten, dan gaan we zien wat er gebeurd (verbruik, onderweg laden etc...).

• sham27
En de Polestar is weer klaar. Toch wel dikker zo met getinte ramen en die lelijke stickers eraf.

Erg tevreden met t resultaat! Zit er strak op.

[Voor 7% gewijzigd door sham27 op 08-09-2021 12:48]

• sham27
Net toch nog maar eens geprobeerd of ik Polestar Connect al aan kon zetten. Maar helaas. Even checken of ik mijn tel nu wel kon koppelen en tot mijn verbazing werkte dat opeens. Beter! Paar seconden later was het ook mogelijk om Polestar Connect aan te zetten.

Ik heb de digital key maar even gelaten voor wat het is. Eerst maar eens zien of dit nu beetje stabiel is.

Hebben jullie de automatische software updates aanstaan? En als je dit uitzet, krijg je dan wel een melding dat je het handmatig kunt downloaden?

• xsive
sham27 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:33:
[...]

Van Facebook:

Hieronder een greep uit de mogelijkheden en de bijbehorende vanaf kosten (excl. BTW).

- Middenconsole €50,-
- Spuiten velgen €500,-

Nu het mooiste!!!

Bernard is bereidt om de leden van onze groep 10% korting te geven op bovenstaande prijzen als jullie je Polestar 2, en ook alleen jullie Polestar 2, willen verfraaien.

Neem contact op met Bernard van ‘t Slot en vermeld onze kortingscode “10%POLESTAR2”.

En vergeet natuurlijk niet de foto’s van de door Slot Exclusive aangebrachte ‘mods’ te posten. 😉
Top dat je dit deelt met ons! Ik ben benieuwd wanneer ik mijn auto ontvang, dan ga ik er eens even voor zitten!

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:11
sham27 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:48:
En de Polestar is weer klaar. Toch wel dikker zo met getinte ramen en die lelijke stickers eraf.

Erg tevreden met t resultaat! Zit er strak op.

[Afbeelding]
Heel gaaf! Hoe is de voor- en achterkant? De auto was wel lease toch?

Polestar 2 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak | Status: In Zeebrugge - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Cello66
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 14:34
sham27 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:05:
Net toch nog maar eens geprobeerd of ik Polestar Connect al aan kon zetten. Maar helaas. Even checken of ik mijn tel nu wel kon koppelen en tot mijn verbazing werkte dat opeens. Beter! Paar seconden later was het ook mogelijk om Polestar Connect aan te zetten.

Ik heb de digital key maar even gelaten voor wat het is. Eerst maar eens zien of dit nu beetje stabiel is.

Hebben jullie de automatische software updates aanstaan? En als je dit uitzet, krijg je dan wel een melding dat je het handmatig kunt downloaden?
Ja, je krijgt een melding. Meldingen hebben de eerste keer een pop up en verdwijnen. Wil je de meldingen terugzien, moet je naar meldingen. Die vind je in het hoofdscherm door de bovenste horizontale streep naar beneden swipen. Als er een melding is, wordt de streep oranje.

P2 Launch Edition Void 20” | P2124

• sham27
Ktenolix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:39:
[...]

Klopt. Voor en achterkant ook veel dikker zo naar mijn mening. Geen foto’s van (nog), er moet ook nog gewerkt worden 🤓

• sham27
Ktenolix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:39:
[...]

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:13
Weet iemand of je de automatische interventie bij achteruit rijden uit kan zetten? Ik moest afgelopen weekend in een weiland parkeren met relatief hoog gras, wat een drama was dat. Zelfde verhaal als je ergens achteruit moet parkeren waar er onkruid/planten/heggen groeien tegen het vak aan.

• sham27
ach-jee schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:04:
Weet iemand of je de automatische interventie bij achteruit rijden uit kan zetten? Ik moest afgelopen weekend in een weiland parkeren met relatief hoog gras, wat een drama was dat. Zelfde verhaal als je ergens achteruit moet parkeren waar er onkruid/planten/heggen groeien tegen het vak aan.
Ja dat kan in de cameraview. Als je op t scherm klikt kun je het beneden uitklikken.

• Ktenolix
Dit is toch wel harde plasser materiaal hoor!

Polestar 2 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak | Status: In Zeebrugge - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:59
sham27 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:33:
[...]

Van Facebook:

- Middenconsole €50,-
- Spuiten velgen €500,-

Nu het mooiste!!!

Weet je ook of ze dit ook willen doen voor de P8? Ik wil nog altijd graag het lelijke hoogglans zwart van de middenconsole laten wrappen in mooi mat. En ze zitten wel aardig op de route van thuis naar kantoor ;)

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• sham27
Juancho schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:18:
[...]

Weet je ook of ze dit ook willen doen voor de P8? Ik wil nog altijd graag het lelijke hoogglans zwart van de middenconsole laten wrappen in mooi mat. En ze zitten wel aardig op de route van thuis naar kantoor ;)
Zou niet weten waarom niet. Stuur ze even een mailtje zou ik zeggen.

• MaxxMark
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag met m'n wagen bij de Volvo dealer geweest. Daar was ik al eerder geweest voorgelijke issues, maar ik was er toen nog niet zeker van of wat ik bemerkte ook objectief bemerkt kon worden bij de dealer :)

Er zijn namelijk twee dingen aan de hand :(

1. Ik in de loop van maanden bemerkte ik dat er een fluittoon is ontstaan die er aan het begin niet was. Dit in een specifiek bereik van kph. Namelijk van 95 tot 105. Bij 95 begint het, is rondt 97 het heftigste en bij 105 gaat het weer weg. Gruwelijk irritant omdat je dan óf ruim onder de toegestane snelheid óf ruim er boven moet zitten. Als je gewoon accelereert hoor je het niet, maar als je de motor trekkend houdt (dus op cruisecontrol) hoor je het wel. Dus als je vlak rijdt op 97kph dan is het 'pieeeeep', rij je heuvel af dan hoor je het niet (want geen trekkende motor) en rij je heuvel op of accelereer je, dan hoor je het ook niet omdat ie extra kracht moet zetten. Het was ook 100% reproduceerbaar. Dot gas --> geluid weg, laten terugzakken en in het bereik komt het terug. :X

Eerder was ik langsgeweest en hebben ze het geluid op weten te nemen. Dat was al bonus omdat het vaak lastig is om geluid op te nemen met een telefoon. Vaak hoor je dan alleen banden/windgeruis. Gelukkig was het hoorbaar!

2. Bij warm weer (zoals vandaag, 8 september) ontstaat er een piepend geluid bij mijn rechter achterwiel. Dat trad al op aan het begin van de vakantie. Vaak bij bochten naar links. De eerste keer was het niet reproduceerbaar |:( (blijkbaar te koud), maar was al gesteld dat er niets 'ernstigs' zou zijn en dat ik me geen veiligheids-zorgen hoefde te maken. Lange tijd daarna was het niet warm genoeg. Gelukkig was het dat vandaag wel en was het geluid ook bevestigd als aanwezig! Met het raam dicht hoor je het als ver weg gepiep, maar met het raam open is het wat naarder. En omdat het per omwenteling piept is het best irritant (met name ook als je er naast zou staan/lopen/fietsen)

De wagen is even op de brug geweest en ook toen niets raars geconstateerd. Wel even wat gerommeld en gekeken of er niet ergens toevallig iets tussen zat dat nu los is gekomen. Ik moest het aankijken en anders moet het wiel er af of ze iets kunnen vinden. Vermoeden is dat 'iets' net te veel uitzet bij warmte en dan net aan aanloopt. Kortom, weer even afwachten!

De piep bij 95 tot 105 was genoteerd en daar was aangegeven dat getest moest worden met een ander P2 om te controleren of het daar ook optreedt of niet. De conclusie daarvan is al gesteld dat het bij andere P2's NIET optreedt! Een pak van mijn hart, want als je het eenmaal doorhebt is het gruwelijk irritant :D

Omdat nu objectief is gesteld dat het er is gaan ze aanvullend onderzoek doen. Ik begreep dat ze microfoons gaan monteren en ritjes gaan maken om te achterhalen wáár het geluid exact vandaan komt. Als je geluk hebt is dat met een dag gevonden. Zo niet dan kan het meerdere dagen in beslag nemen...

Ik ben blij dat er weer schot in de zaak zit! :) Wilde het hier niet eerder benoemen/aankaarten omdat het ook kon zijn dat ik de mierenneuker was :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• ach-jee
MaxxMark schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:17:
Vandaag met m'n wagen bij de Volvo dealer geweest. Daar was ik al eerder geweest voorgelijke issues, maar ik was er toen nog niet zeker van of wat ik bemerkte ook objectief bemerkt kon worden bij de dealer :)

1. Ik in de loop van maanden bemerkte ik dat er een fluittoon is ontstaan die er aan het begin niet was. Dit in een specifiek bereik van kph. Namelijk van 95 tot 105. Bij 95 begint het, is rondt 97 het heftigste en bij 105 gaat het weer weg. Gruwelijk irritant omdat je dan óf ruim onder de toegestane snelheid óf ruim er boven moet zitten. Als je gewoon accelereert hoor je het niet, maar als je de motor trekkend houdt (dus op cruisecontrol) hoor je het wel. Dus als je vlak rijdt op 97kph dan is het 'pieeeeep', rij je heuvel af dan hoor je het niet (want geen trekkende motor) en rij je heuvel op of accelereer je, dan hoor je het ook niet omdat ie extra kracht moet zetten. Het was ook 100% reproduceerbaar. Dot gas --> geluid weg, laten terugzakken en in het bereik komt het terug. :X
Ik heb dezelfde pieptoon bij dezelfde snelheden, ik heb het bij mij alleen nog niet hinderlijk genoeg gevonden om er melding van te maken. Misschien is het bij die van jou luider? Ben wel benieuwd als ze achter de oorzaak zijn.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Wat voor gepiep is dat jongens? Ik heb namelijk wel dat ik de auto bij accelleren een soort van geluid hoor maken, wat ik normaal acht. Is t dan dat geluid wat blijft hangen?

P2 PP Snow

• ach-jee
kramon schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:05:
Wat voor gepiep is dat jongens? Ik heb namelijk wel dat ik de auto bij accelleren een soort van geluid hoor maken, wat ik normaal acht. Is t dan dat geluid wat blijft hangen?
Bijna een soort fluitend geluid dat je continu blijft horen als je de snelheid niet verandert. Bij accelereren en afremmen op de motor hoor je ook wel wat geluiden, maar die ervaar ik als prettig ;) de monotone piep is wat minder.

• Mr_Music
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:00
ach-jee schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:06:
[...]

Bijna een soort fluitend geluid dat je continu blijft horen als je de snelheid niet verandert. Bij accelereren en afremmen op de motor hoor je ook wel wat geluiden, maar die ervaar ik als prettig ;) de monotone piep is wat minder.
Had ik dit maar niet gelezen.... Nu ga ik opletten en ga ik waarschijnlijk geluiden horen die er wellicht niet zijn :P :9

Dit brengt me nog wel op een ander puntje dat totaal niet storend is maar ik me wel afvraag of anderen dat ook hebben.

Als ik stil sta of de auto nog langzamer rolt dan loopsnelheid en dan heel snel aan het stuur draai tot de volledig uitslag hoor ik tijdens het draaien dat de stuur kolom (of iets anders) aanloopt. Wellicht is dit volkomen normaal en hoor je het bij een ICE niet vanwege het motor geluid? Het is zeker geen storend of hard geluid maar vraag me af of dit hoort.

Ook heb ik bij een volledig stuur uitslag en heel zachtjes rijden dat het wiel lijkt aan te lopen. Ik heb wel vaker gehoord dat dit normaal is en heb het ook wel bij andere auto's gehoord. Of het echt zo hoort te zijn weet ik niet. Wellicht iemand hier?

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• P2Hattem
  • Laatst online: 18:41
Mr_Music schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:48:
[...]

Had ik dit maar niet gelezen.... Nu ga ik opletten en ga ik waarschijnlijk geluiden horen die er wellicht niet zijn :P :9

Dit brengt me nog wel op een ander puntje dat totaal niet storend is maar ik me wel afvraag of anderen dat ook hebben.

Als ik stil sta of de auto nog langzamer rolt dan loopsnelheid en dan heel snel aan het stuur draai tot de volledig uitslag hoor ik tijdens het draaien dat de stuur kolom (of iets anders) aanloopt. Wellicht is dit volkomen normaal en hoor je het bij een ICE niet vanwege het motor geluid? Het is zeker geen storend of hard geluid maar vraag me af of dit hoort.

Ook heb ik bij een volledig stuur uitslag en heel zachtjes rijden dat het wiel lijkt aan te lopen. Ik heb wel vaker gehoord dat dit normaal is en heb het ook wel bij andere auto's gehoord. Of het echt zo hoort te zijn weet ik niet. Wellicht iemand hier?
Het geluid bij maximale stuuruitslag zijn vaak de manchetten van de rubbers van de aandrijfas die tegen elkaar schuren:

De rubbers invetten helpt dan. Is een bekend euvel bij PS. De mijne heeft het ook gehad en na het invetten dus niet meer.

[Voor 8% gewijzigd door P2Hattem op 09-09-2021 01:25]

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• P2Hattem
ach-jee schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:06:
[...]

Kan het de frequentie-omvormer zijn?

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16:59

Eerder was ik langsgeweest en hebben ze het geluid op weten te nemen. Dat was al bonus omdat het vaak lastig is om geluid op te nemen met een telefoon. Vaak hoor je dan alleen banden/windgeruis. Gelukkig was het hoorbaar!

2. Bij warm weer (zoals vandaag, 8 september) ontstaat er een piepend geluid bij mijn rechter achterwiel. Dat trad al op aan het begin van de vakantie. Vaak bij bochten naar links. De eerste keer was het niet reproduceerbaar |:( (blijkbaar te koud), maar was al gesteld dat er niets 'ernstigs' zou zijn en dat ik me geen veiligheids-zorgen hoefde te maken. Lange tijd daarna was het niet warm genoeg. Gelukkig was het dat vandaag wel en was het geluid ook bevestigd als aanwezig! Met het raam dicht hoor je het als ver weg gepiep, maar met het raam open is het wat naarder. En omdat het per omwenteling piept is het best irritant (met name ook als je er naast zou staan/lopen/fietsen)

De wagen is even op de brug geweest en ook toen niets raars geconstateerd. Wel even wat gerommeld en gekeken of er niet ergens toevallig iets tussen zat dat nu los is gekomen. Ik moest het aankijken en anders moet het wiel er af of ze iets kunnen vinden. Vermoeden is dat 'iets' net te veel uitzet bij warmte en dan net aan aanloopt. Kortom, weer even afwachten!

De piep bij 95 tot 105 was genoteerd en daar was aangegeven dat getest moest worden met een ander P2 om te controleren of het daar ook optreedt of niet. De conclusie daarvan is al gesteld dat het bij andere P2's NIET optreedt! Een pak van mijn hart, want als je het eenmaal doorhebt is het gruwelijk irritant :D

Omdat nu objectief is gesteld dat het er is gaan ze aanvullend onderzoek doen. Ik begreep dat ze microfoons gaan monteren en ritjes gaan maken om te achterhalen wáár het geluid exact vandaan komt. Als je geluk hebt is dat met een dag gevonden. Zo niet dan kan het meerdere dagen in beslag nemen...

Ik ben blij dat er weer schot in de zaak zit! :) Wilde het hier niet eerder benoemen/aankaarten omdat het ook kon zijn dat ik de mierenneuker was :D
Ik hoop geen spelbreker te zijn maar ik heb exact hetzelfde: ik hoor een piep tussen de 95 en 100 km bij constante snelheid. Als je je 'gas' loslaat is het weg. Bij andere snelheden komt het niet voor. Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest omdat ik daar tegenop zie. ("nou meneer, onze monteur heeft er even mee gereden maar die hoort niets", dat werk).

Maar ik weet zeker dat dit geluid er in het begin niet was. Ik ben dus erg benieuwd als er een oorzaak wordt gevonden zodat ik gericht terug kan naar de garage.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

kramon schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:05:
Nee dat is echt de elektromotor. Een beetje het geluid dat een intercity ook maakt ;)

Dit geluid is echt een fluit dat naar mijn mening een een trilling is die ontstaat bij rotatie van de as. Maar goed ik ben geen monteur dus ik geef m’n bek maar een douw. Ik kan kijken of ik het op kan nemen zometeen. Het lukte indertijd ook door de monteur met zijn telefoon. Dus zou het mij ook moeten lukken :')

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• xsive
MaxxMark schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:54:
[...]

Nee dat is echt de elektromotor. Een beetje het geluid dat een intercity ook maakt ;)

Dit geluid is echt een fluit dat naar mijn mening een een trilling is die ontstaat bij rotatie van de as. Maar goed ik ben geen monteur dus ik geef m’n bek maar een douw. Ik kan kijken of ik het op kan nemen zometeen. Het lukte indertijd ook door de monteur met zijn telefoon. Dus zou het mij ook moeten lukken :')
Vervelend zeg. Ik zou daar echt allergisch voor zijn. Ik moet nog even wachten op mijn bestelling, maar dat zijn wel zaken waar ik meteen voor terugga.

Hebben jullie toevallig allemaal 20 inch met Continental banden of ook 19 inchers met Michelins?

Ik hoorde namelijk ook gefluit in de DM demo auto met 20 inch die ik een dag mee had, heb alleen niet echt opgelet of dit enkel bij specifieke snelheden was.

• Fismeister
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
Skyrunner schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:35:
[...]

Ik heb niet actief gezocht, maar tot dusver lijken mijn cijfers te kloppen. Nu zal ik toegeven een rustige bestuurder te zijn :-)

Zondag a.s. vertrek ik voor een 800km rit richting het Oosten, dan gaan we zien wat er gebeurd (verbruik, onderweg laden etc...).
Haha, ik kom uit een E-Golf waar het de kunst is om meer dan 200km uit de accu te peuteren, dus mijn rijstijl is noodgedwongen ook een stuk rustiger geworden. Moet eerlijk toegeven dat die rust in de auto eigenlijk veel lekkerder is dan dat gejakker. Ben erg benieuwd hoe de SR/SM zich verhoudt tov de DM/LR qua range en daaraan gerelateerd het dagelijkse gebruiksgemak. Ook de laadsnelheid bij snelladers is mij nog niet helemaal duidelijk. In de Polestar space kreeg ik te horen dat dit gewoon 150 kWh zou zijn, maar online lees ik dat het óf 125 óf 115 kWh is. Dus ben benieuwd wat er in de praktijk van over blijft.

• Johnbeer
  • Registratie: juli 2020
  • Nu online

Ik ervaar dezelfde piep/fluittoon tussen 95 en 105 km/u Ik heb dit echter nog niet aan de dealer gemeld, maar je bent dus niet de enige. Ook eerder al zag ik dit signaal voorbijkomen op dit forum.

• weghorst
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:56
Als we het toch over piepjes hebben.. Mijn ramen piepen vaak als ik ze open/sluit. Vooral de passagierskant, maar eigenlijk alle ramen?

• Skyrunner
Fismeister schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:44:
[...]

Moet eerlijk toegeven dat die rust in de auto eigenlijk veel lekkerder is dan dat gejakker. Ben erg benieuwd hoe de SR/SM zich verhoudt tov de DM/LR qua range en daaraan gerelateerd het dagelijkse gebruiksgemak. Ook de laadsnelheid bij snelladers is mij nog niet helemaal duidelijk. In de Polestar space kreeg ik te horen dat dit gewoon 150 kWh zou zijn, maar online lees ik dat het óf 125 óf 115 kWh is. Dus ben benieuwd wat er in de praktijk van over blijft.
Echt hé? Vind het ook veel rustiger rijden sinds invoering 100km/u in NL en voor ons EV'ers is dat alleen maar gunstig.

I keep you on the height! ;)

• Mr_Music
weghorst schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:28:
Als we het toch over piepjes hebben.. Mijn ramen piepen vaak als ik ze open/sluit. Vooral de passagierskant, maar eigenlijk alle ramen?
Dat herken ik ook, met name als het nat is geweest. Het is bij mij niet altijd zo. Zal er eens beter op letten.

• Arie van Dijk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:25
Ik ervaar dezelfde pieptoon bij dezelfde snelheden. Zou dat door die "optimalisatie elektromotor" uit de update komen?

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb de meest recente OTA en daarna géén update bij de dealer nog gehad. Zover ik weet zat die optimalisatie daar dus nog niet in. Sterker, ik hoopte dat juist die update het probleem misschien zou oplossen :)

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 14:39
Is dus officieel dat Google Maps flitsers gaat tonen. Top! Minder top en al vaker gezegd dat ze het alleen via FB communiceren...

Edit: heb ze een PM via Twitter gestuurd om ze te vragen ook op andere platformen deze info te delen (website, app etc).

[Voor 10% gewijzigd door AartJW op 09-09-2021 11:47]

P2 Thunder 20"

• geertkb
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:27
Ik ben op zoek naar een laadpaal voor de Polestar thuis. Iemand ervaring met de EVBox Elvi?
Load Balancing is een must have.

Combinatie met stroom uit de zonnepanelen is een andere wens.

• GuiltyNL
  • Registratie: december 2005
AartJW schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:37:
Is dus officieel dat Google Maps flitsers gaat tonen. Top! Minder top en al vaker gezegd dat ze het alleen via FB communiceren...
De notificatie lijkt alleen visueel te gaan worden, dus geen actieve waarschuwing.

Het wachten is dus nog steeds op Flitsmeister!

• Juancho

Edit: heb ze een PM via Twitter gestuurd om ze te vragen ook op andere platformen deze info te delen (website, app etc).

[Afbeelding]
Misschien ook handig om dit soort dingen ook in het AAOS topic te posten? ;)

Android Automotive

Ik mag toch tenminste hopen dat dit niet ALLEEN uitgerold gaat worden voor de P2 maar alle modellen met AAOS...

[Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-09-2021 12:06]

• harrewarre
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:57
geertkb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:47:
Ik ben op zoek naar een laadpaal voor de Polestar thuis. Iemand ervaring met de EVBox Elvi?

Ik heb een EVBox Elvi thuis hangen. Werkt allemaal prima, ook met andere laadpassen en verrekening (oa voor werk etc). Toen ik het spul kocht was de loadbalancer nog van Smappee, maar weet niet hoe dat tegenwoordig zit.

Wat betreft de zonnepanelen heb ik geen ervaring, maar er is een heel eigen topic waar je vast kunt vinden wat je zoekt :) Het grote "thuis laden van je EV" topic.

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:36
geertkb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:47:

Yep, ik heb er één maar geen zonnepanelen. Ben er tevreden mee. Ingesteld op automatisch laden zonder pas en het bijhouden van laadsessies voor het op eigen bedrijf kunnen factureren (kost €44 per jaar aan abonnement)

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:36
Tijdens een rit in Duitsland een paar keer flink geremd bij overgang van een "no-speed-limit" stuk naar een max-100 stuk en nu gaat de hele auto schudden als ik hard rem. Het is net alsof ik dan over een flink geribbeld wegdek rijd. Het is duidelijk niet de ABS en het gebeurt echt alleen bij heel stevig remmen. Als ik "gewoon" rem (wel behoorlijk en dus niet alleen op de regengratie) is er niks te merken. Zijn er anderen die dit ook gemerkt hebben?

• Evinyatar
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:02
_--[]--__ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:24:
Tijdens een rit in Duitsland een paar keer flink geremd bij overgang van een "no-speed-limit" stuk naar een max-100 stuk en nu gaat de hele auto schudden als ik hard rem. Het is net alsof ik dan over een flink geribbeld wegdek rijd. Het is duidelijk niet de ABS en het gebeurt echt alleen bij heel stevig remmen. Als ik "gewoon" rem (wel behoorlijk en dus niet alleen op de regengratie) is er niks te merken. Zijn er anderen die dit ook gemerkt hebben?
Klinkt alsof de remschijf oneffen is geworden door het harde remmen; dat kan gebeuren door de hitte die geproduceerd wordt bij heel hard of vaak remmen, waardoor het remblokmateriaal zich op de schijf vast zet, of in extreme gevallen het metaal van de schijf zelf kromtrekt. Best even naar de garage brengen om te laten inspecteren.

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

xsive schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:20:
[...]

Vervelend zeg. Ik zou daar echt allergisch voor zijn. Ik moet nog even wachten op mijn bestelling, maar dat zijn wel zaken waar ik meteen voor terugga.

Hebben jullie toevallig allemaal 20 inch met Continental banden of ook 19 inchers met Michelins?

Ik hoorde namelijk ook gefluit in de DM demo auto met 20 inch die ik een dag mee had, heb alleen niet echt opgelet of dit enkel bij specifieke snelheden was.
Het is hier 20" Continental inderdaad.

Ik heb vanochtend een opname gemaakt tijdens het rijden. Niet op een stuk waar je normaliter deze snelheden langere tijd kunt rijden. Als ik langere stukken kon rijden was het wat makkelijker voor langere tijd te reproduceren.

http://www.maxxmark.com/dropbox/Rotterdamsebaan.m4a

Je kunt het in het eerste stuk al meerdere keren horen (ik zal niet specifieren op welke seconden het dáár zit).

Vanaf 32 seconden gaat ie het bereik in, valt een paar keer weg (omdat ik gas losliet) en 41 tot 48 seconden zit je echt in het bereik dat het duidelijk hoorbaar is. Rond 55 seconden gaat hij weer buiten dat bereik.

In het echt is het veel beter te horen. In de opname hoor je vooral veel wind- en bandgeruis :)

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 13:07
Quark2 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:51:
[...]

Ik hoop geen spelbreker te zijn maar ik heb exact hetzelfde: ik hoor een piep tussen de 95 en 100 km bij constante snelheid. Als je je 'gas' loslaat is het weg. Bij andere snelheden komt het niet voor. Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest omdat ik daar tegenop zie. ("nou meneer, onze monteur heeft er even mee gereden maar die hoort niets", dat werk).

Maar ik weet zeker dat dit geluid er in het begin niet was. Ik ben dus erg benieuwd als er een oorzaak wordt gevonden zodat ik gericht terug kan naar de garage.
idem dito, maar voor mij is het meer een héél zacht schrapend geluid (net of de schijven weer even gepoetst worden).

Maar het lijkt mij sterk dat dit poetsen stopt als je het powerpedal íetsje lift... en het poetsen weer doorgaat als je weer íetsje bijgeeft.

Zelfs marginaal "spelen" met het powerpedal kan het "schrapen" oproepen en stoppen.

Iets in de motoren?

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2124 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• EngelbertDubois
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09 21:05
Deze middag via Polestar support gehoord wanneer mijn auto toekomt. Ik had gebeld om te vragen naar de Smappee promo, maar ik kom jammergenoeg niet in aanmerking want mijn P2 bestelling is midden juli geplaatst, en de promo is maar vanaf augustus.

18oktober komt de P2 toe in Zeebrugge, om in de 2 weken daarna overhandigd te worden in Gent, een precieze afspraak moet er nog gemaakt worden.

• Davy_Rx
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 21-09 20:05

[Afbeelding]
Het is ook officieel dat Waze er niet komt. Misschien ook niet nodig als Google Maps verder geoptimaliseerd wordt 😊

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 18:38
Davy_Rx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:34:
[...]

Het is ook officieel dat Waze er niet komt. Misschien ook niet nodig als Google Maps verder geoptimaliseerd wordt 😊
Er wordt verder nog steeds aangegeven dat het laadpaalfilter ook in de komende weken komt.

P2 Midnight 19”; software P2124

• AartJW
JTHZZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:38:
[...]

Er wordt verder nog steeds aangegeven dat het laadpaalfilter ook in de komende weken komt.
De update van Google Maps is nu te downloaden en je kunt nu filteren op snellaadpalen (>50kW) en op betaalmogelijkheden/laadpas. Had liever een slider gezien zodat je ook >100kW kan selecteren, maar we komen er wel (y)

[Voor 3% gewijzigd door AartJW op 09-09-2021 21:07]

P2 Thunder 20"

• ach-jee
MaxxMark schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:58:
[...]

Het is hier 20" Continental inderdaad.

Ik heb vanochtend een opname gemaakt tijdens het rijden. Niet op een stuk waar je normaliter deze snelheden langere tijd kunt rijden. Als ik langere stukken kon rijden was het wat makkelijker voor langere tijd te reproduceren.

http://www.maxxmark.com/dropbox/Rotterdamsebaan.m4a

Je kunt het in het eerste stuk al meerdere keren horen (ik zal niet specifieren op welke seconden het dáár zit).

Vanaf 32 seconden gaat ie het bereik in, valt een paar keer weg (omdat ik gas losliet) en 41 tot 48 seconden zit je echt in het bereik dat het duidelijk hoorbaar is. Rond 55 seconden gaat hij weer buiten dat bereik.

In het echt is het veel beter te horen. In de opname hoor je vooral veel wind- en bandgeruis :)
Yup, dat is ook mijn piep (ik rijd zelf op de 19”).

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
_--[]--__ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:24:
Nee, bij mij gaat remmen prima. Vorige week toevallig een paar keer getest hoe snel je vanaf 120 stil staat (heel snel) maar zonder geschok.

Bij mij zijn de winter temperaturen al weer ingegaan qua verbruik. Ritjes van 10km zitten alweer op >27kWh :+

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13:59
Wanneer komt er weer een update eigenlijk? Ik heb nog altijd P2124 met een beveiligingspatchniveau van 1 maart.

Polestar 2

• GuiltyNL
Het updatebeleid is niet best. Je kunt deze maand 2127 verwachten OTA. En de updates die daarin zitten zijn te verwaarlozen.

Ik hoop dat ze achter de schermen een significante update aan het plannen zijn.

• kramon
kramon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:05:
Zonet mijn Phoneside ontvangen en hij past. Lijkt stevig te zitten. Zal de komende dagen eens kijken hoe t gaat bij rotte wegen en vluchtheuvels. Mijn S21 Ultra past goed en de 11 Pro Max, inclusief lederen hoesje passen ook goed. Hij is voldoende verstelbaar dus.

[Afbeelding]
Inmiddels heb ik Phoneside een maand in gebruik. Gebruikt in: NL, België Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Heel veel slechte wegen en rare heuveltjes meegemaakt en hij zit er nog steeds netjes op. Dus volgens mij is dit eindelijk eentje die goed werkt 👍 Ik gebruik m bijna iedere rit.

P2 PP Snow

• DutchBB
  • Registratie: februari 2021
  • Niet online
kramon schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:17:

Inmiddels heb ik Phoneside een maand in gebruik. Gebruikt in: NL, België Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Heel veel slechte wegen en rare heuveltjes meegemaakt en hij zit er nog steeds netjes op. Dus volgens mij is dit eindelijk eentje die goed werkt 👍 Ik gebruik m bijna iedere rit.
Phoneside werkt uitstekend 👍🏻

P2 VIN 8XXX november 2020

• Juancho
AartJW schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:02:
[...]

De update van Google Maps is nu te downloaden en je kunt nu filteren op snellaadpalen (>50kW) en op betaalmogelijkheden/laadpas. Had liever een slider gezien zodat je ook >100kW kan selecteren, maar we komen er wel (y)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Dit is iig een begin, nog niet helemaal perfect want je wil idd soms ook gewoon >100kW palen gebruiken maar ok, het is een begin! Het scheelt al een hoop frustratie als Google bij het plannen van je route niet die idiote publieke/particuliere/trage palen voorstelt terwijl er op je route gewoon snelladers zijn.

Net even gekeken in de P8 maar daar is de update helaas nog niet te vinden, maar ik neem aan dat ook dit, net als die flitspalen, gewoon breed uitgerold gaat worden voor AAOS.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Alleen jammer dat als je met een kabeltje wilt werken je deze steeds handmatig erin en eruit moet halen. Nu haal ik gewoon mijn telefoon uit zijn Brodit houder waarbij het kabeltje gefixeerd aan/in de houder zit.

Schiet eens op Brodit :+

www.google.nl

• Skyrunner
Zomaar even nieuwsgierig.

Heeft iemand al eens een aftermarket Qi pad in zijn P2 gemeubeld?

Merk, type, how-to zoek ik eigenlijk :-)

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:54
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:39:
[...]

Nice! Dit is iig een begin, nog niet helemaal perfect want je wil idd soms ook gewoon >100kW palen gebruiken maar ok, het is een begin! Het scheelt al een hoop frustratie als Google bij het plannen van je route niet die idiote publieke/particuliere/trage palen voorstelt terwijl er op je route gewoon snelladers zijn.

Net even gekeken in de P8 maar daar is de update helaas nog niet te vinden, maar ik neem aan dat ook dit, net als die flitspalen, gewoon breed uitgerold gaat worden voor AAOS.
Dit was ook mijn gedachte, maar hier hebben ze stiekem aan gedacht.

Elke lader geeft in de resultaten namelijk aan of deze 'snel' of 'zeer snel' is, inclusief het aantal kW. De meeste laadstations geven hier ook de huidige bezetting aan.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Juancho
Rene schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:20:
[...]

Dit was ook mijn gedachte, maar hier hebben ze stiekem aan gedacht.

Elke lader geeft in de resultaten namelijk aan of deze 'snel' of 'zeer snel' is, inclusief het aantal kW. De meeste laadstations geven hier ook de huidige bezetting aan.
Tja dan denk ik even praktisch... Langs de snelweg wil je toch 150kW palen lijkt me? Dan begrijp ik gewoon niet goed waarom ze niet gelijk die keuze optie erbij maken. Dan heb je alles netjes afgedekt en kan je voor je situatie kiezen voor langzame palen, wat snellere palen en de zeer snelle laadstations langs de snelweg. Dan maak je het leven van een EV rijder die AAOS als systeem heeft gewoon makkelijker. Geen gezoek meer, gewoon alleen de opties die je wilt zien en gebruiken op jouw route.

Maargoed, dat Maps nog een grote update nodig heeft om echt goed te worden is wel duidelijk. Dit, en de flitspalen zijn iig een goed begin! Nu moeten ze wel doorpakken, dan heb je straks helemaal een app als ABRP helemaal niet nodig ;)

[Voor 6% gewijzigd door Juancho op 10-09-2021 12:26]

• kramon

Hier ook Maps maar even geüpdate. Wat schets mijn verbazing: System Webview update ook ineens weer! Ik kreeg dat ding nooit geüpdate!

Wat je ook kan nu, betalingsfilters instellen:

[Voor 29% gewijzigd door kramon op 10-09-2021 12:37]

P2 PP Snow

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:54
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:24:
[...]

Tja dan denk ik even praktisch... Langs de snelweg wil je toch 150kW palen lijkt me? Dan begrijp ik gewoon niet goed waarom ze niet gelijk die keuze optie erbij maken. Dan heb je alles netjes afgedekt en kan je voor je situatie kiezen voor langzame palen, wat snellere palen en de zeer snelle laadstations langs de snelweg. Dan maak je het leven van een EV rijder die AAOS als systeem heeft gewoon makkelijker. Geen gezoek meer, gewoon alleen de opties die je wilt zien en gebruiken op jouw route.

Maargoed, dat Maps nog een grote update nodig heeft om echt goed te worden is wel duidelijk. Dit, en de flitspalen zijn iig een goed begin! Nu moeten ze wel doorpakken, dan heb je straks helemaal een app als ABRP helemaal niet nodig ;)
Misschien dat ik je verkeerd begrijp maar ik vind dat je helemaal niet praktisch denkt. Voor mij is het meer opzoeken van niet bestaande problemen.

Als ik een route inplot dan zoekt hij automatisch de laders langs de route, en ik kan prima zien of ze 150kW of 50kW zijn, Dan is dat toch prima? Dat scheelt namelijk weer een filter wat je vergeet uit te zetten de volgende keer.

Eventueel kan je gewoon op Ionity filtreren en heb je alleen nog maar de snelle palen over.

Het probleem was namelijk dat alle honderden type2 stations in de resultaten kwamen, dat probleem is nu verholpen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Juancho
Dat laatste ben ik sowieso met je eens hoor. Maar om nog een stapje verder te gaan wil je bij een langere rit toch alleen de snelladers lijkt me. En niet 50kW laadpalen die Maps dan als voorstel doet. Maar ik las er even over heen dat je ook bijv. Iontiy kan selecteren. Dat scheelt al weer idd. Kan je ook Shell Recharge of Fastned selecteren?

Ik kan het zelf nog niet testen hoor, dus misschien werkt het in praktijk prima. Helaas is Volvo zo traag als wat met dit soort updates of laat staan communicatie over wat er komt. Jullie krijgen iig wat door vanuit Polestar FB. Net nog even gekeken, maar geen Maps update voor de P8. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit PS2 only is maar gewoon AAOS breedt.

[Voor 12% gewijzigd door Juancho op 10-09-2021 12:52]

• sham27
[...]

Nice. En thans voor de review.

Waar heb je deze besteld als ik vragen mag?

• kramon
sham27 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:52:
[...]

Nice. En thans voor de review.

Waar heb je deze besteld als ik vragen mag?
Bij hun zelf besteld. Duurde wel ruim een week voor hij er was: https://phoneside.io/en/ + https://ergozone.io/en/products/phoneside

P2 PP Snow

• kramon
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:51:
Dat laatste ben ik sowieso met je eens hoor. Maar om nog een stapje verder te gaan wil je bij een langere rit toch alleen de snelladers lijkt me. En niet 50kW laadpalen die Maps dan als voorstel doet. Maar ik las er even over heen dat je ook bijv. Iontiy kan selecteren. Dat scheelt al weer idd. Kan je ook Shell Recharge of Fastned selecteren?
Volgens mij is dat filter dynamisch op basis van locatie. Hier in Spanje kan ik alleen 50kw+ als optie selecteren.

P2 PP Snow

• JTHZZ
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:51:

Ik kan het zelf nog niet testen hoor, dus misschien werkt het in praktijk prima. Helaas is Volvo zo traag als wat met dit soort updates of laat staan communicatie over wat er komt. Jullie krijgen iig wat door vanuit Polestar FB. Net nog even gekeken, maar geen Maps update voor de P8. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit PS2 only is maar gewoon AAOS breedt.
Allereerst denk ik dat het misschien alleen voor degenen is die zich als beta tester hebben aangemeld. Dus nog geen brede release.
Daarnaast kun je alleen op betalingswijze en snelheid filteren, niet op laadpaalaanbieder.
Snelheid alleen kiezen tussen alles of alles >50kW

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-09 10:37
Bedankt voor de tip. Ik heb hem zojuist ook besteld.
En vergeet de MYCARD20 discount code niet. Dan heb je je verzendkosten ongeveer terugbetaald.

• JTHZZ
kramon schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:56:
[...]

Volgens mij is dat filter dynamisch op basis van locatie. Hier in Spanje kan ik alleen 50kw+ als optie selecteren.
In Nederland hetzelfde. Je zou toch denken dat je met hetzelfde gemak een schuiffiltertje van 0-350kW implementeert..
Of voor mijn part Langzaam, Gemiddeld, Snel, Zeer Snel.. want dat staat bij iedere laadpaal wel aangegeven in de dataset. Ook mis ik nog een filter voor beschikbaarheid. Bij iedere laadpaal staat hoeveel laadpunten er vrij zijn maar je kunt niet filteren op beschikbaarheid. Maar goed, het begin is er!

Hij is ook al voorbereid op de toekomst.. 8)7

[Voor 53% gewijzigd door JTHZZ op 10-09-2021 14:38]

• sham27
PvS_68 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb hem zojuist ook besteld.
En vergeet de MYCARD20 discount code niet. Dan heb je je verzendkosten ongeveer terugbetaald.
Te laat |:( :+

• AartJW
Weet niet hoe het bij de rest is en of het door de Google Maps update komt, maar kaart herlaadt zich telkens tijdens een route met de "nieuwe route notificatie". (alsof ie aan het herberekenen is elke seconde). Alleen het stoppen van de route planning verhelpt.
Tweede wat helemaal de weg kwijt is is de verkeersborden/ snelheidsherkenning. Hij geeft bijv. 15km/u aan op de snelweg en is nu bijna nooit meer correct...

Anderen vergelijkbare problemen na de update?

[Voor 7% gewijzigd door AartJW op 10-09-2021 15:27]

P2 Thunder 20"

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:31:
[...]

Allereerst denk ik dat het misschien alleen voor degenen is die zich als beta tester hebben aangemeld. Dus nog geen brede release.
Daarnaast kun je alleen op betalingswijze en snelheid filteren, niet op laadpaalaanbieder.
Snelheid alleen kiezen tussen alles of alles >50kW
Lol, ik had ondertussen die Maps update ook al, blijkbaar is die op de achtergrond tijdens mijn laatste korte ritje geinstalleerd (moet de auto trouwens actief zijn om updates door te kunnen voeren?). Ik ben ook beta tester idd.

Benieuwd naar die filter optie in praktijk!

• sky_walker
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 13:41
AartJW schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:02:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Fijn te horen, dan heeft ons formele en uitgebreide verzoek aan Google eerder dit jaar dus toch gehoor gekregen _/-\o_

• Ktenolix
Woeiii, vandaag te horen gekregen dat huidige auto sowieso kosteloos 31/12 ingeleverd kan worden ipv 1/2. *O*
We hebben nu de vraag uitstaan of het ook 1/12, 1/11 of zelfs per 1/10 kosteloos kan. Hoe eerder hoe beter natuurlijk, maar hoe dan ook heb ik voor ‘22 de Polestar :D 8)

• sham27
Ik zag vandaag een rood gewrapte Polestar 2 rijden. Met alle accenten zwart. Jammie!!

Het is dat een wrap me iets te prijzig is voor een leaser..

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:31:
[...]

Ik ben geen beta tester en heb ook vandaag de Google update gekregen.

• JTHZZ
AartJW schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:26:
Weet niet hoe het bij de rest is en of het door de Google Maps update komt, maar kaart herlaadt zich telkens tijdens een route met de "nieuwe route notificatie". (alsof ie aan het herberekenen is elke seconde). Alleen het stoppen van de route planning verhelpt.
Tweede wat helemaal de weg kwijt is is de verkeersborden/ snelheidsherkenning. Hij geeft bijv. 15km/u aan op de snelweg en is nu bijna nooit meer correct...

Anderen vergelijkbare problemen na de update?
Nee vandaag probleemloos een lange rit gemaakt met Maps. Met flink veel file, dat wel. Daar zijn we na Corona duidelijk nog niet zomaar vanaf :'(
Mij viel op dat soms de felrode kleur op de route halverwege een file verdwijnt en ergens aan het eind weer terug komt. Aankomsttijd blijft wel rekening houden met de file dus geen echt groot probleem. Heb halverwege de file geen rood lijntje meer nodig om te zien dat ik in de file sta :(

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:45
Dat met de file kleur heb ik vandaag ook waargenomen, maar dan vooral in de file zelf.

Nog een positief puntje omtrent sluipverbruik, al is n=1:
Maandag de auto met 88% geparkeerd, vanochtend even wat gereden tussen parkeerplaats en huisje om uiteindelijk in de middag te vertrekken met, jawel, nog steeds 88% SOC. Dat viel me niet tegen, zo na een aantal dagen stil gestaan te hebben.

• dagobert1966
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:51

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Vandaag viel mij op dat verkeer dat jou 'afsnijdt' pas door de systemen in de auto herkent wordt als de auto echt voor je is.
Vandaag werd ik enorm afgesneden door een auto op de snelweg die mij inhaalde en letterlijk nog net naast mij al naar rechts kwam. De auto reageerde nergens op (geen waarschuwing, geen ingreep op de AAC, geen colligion warning, niets).
Scheelde echt slecht een mierenschaamhaartje ...

• dagobert1966
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:51

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Dat met de file kleur in de file had ik vandaag ook.

[Voor 8% gewijzigd door dagobert1966 op 10-09-2021 22:24]

• Kohen
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:42

• GuiltyNL
Jij wilt graag een clown op een fietsje in het circus zijn? Dat ding ziet er toch niet uit?!

• P2Hattem
Begin maar met sparen: vanaf €3500.
En dan nog tot maart 2022 wachten … gelukkig zit er geen AirPlay op, want dan kon het nog wel iets langer duren 😉.

https://ridecake.com/en/shop/bikes/makka-range/

• cornholio24
P2Hattem schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:20:
[...]

Begin maar met sparen: vanaf €3500.
En dan nog tot maart 2022 wachten … gelukkig zit er geen AirPlay op, want dan kon het nog wel iets langer duren 😉.

https://ridecake.com/en/shop/bikes/makka-range/
En het wordt alsmaar gekker... mindere range als een normale ebike, gaat net zo hard, ruim 2x zo duur en niet echt een knap plaatje om te zien. Waarom zou iemand dit kopen |:(

[Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 11-09-2021 13:20]

• P2Hattem
cornholio24 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:02:
[...]

En het wordt alsmaar gekker... mindere range als een normale ebike en net zo hard en 2x zo duur. Waarom zou iemand dit kopen |:(
En als een e-bike meenemen achter op je auto is ook niet echt een optie met 55+11 = 66 kg. Moet je sowieso alleen gaan, want 2 van deze makkers kan de auto niet hebben 😩.

• Mr_Music
[...]

Voor de mensen die een iPhone 12 of andere magnetische telefoon hebben is de volgende oplossing ook erg goed;

Is net zoiets als phoneside maar dan inklapbaar en je kan er een magnetische qi lader op bevestigen. Hij is er nog nooit afgevallen en laadt dus ook draadloos op.

• Kijkeenolifant
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05:44
cornholio24 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:02:
[...]

En het wordt alsmaar gekker... mindere range als een normale ebike, gaat net zo hard, ruim 2x zo duur en niet echt een knap plaatje om te zien. Waarom zou iemand dit kopen |:(
Smaken verschillen he! Ik vind zelf die wraps heel lelijk, maar heel veel mensen in dit topic gaan er hard op.

• cornholio24
@Kijkeenolifant

Welke wraps bedoel je Olifant?

• XeNeRgY
  • Niet online
@Mr_Music welke houder is dat?

Ben ik de enige waarbij de buitenspiegels nog steeds regelmatig niet terugklappen uit achteruit-rijd-stand?

• twit
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:32

twit

Gentoo :9

XeNeRgY schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:05:

Ben ik de enige waarbij de buitenspiegels nog steeds regelmatig niet terugklappen uit achteruit-rijd-stand?
Ah is dat ook een known-bug. Heb mijn auto pas paar 100km en had dit laatst toch eens aangezet om uit te proberen. Had binnen een dag of twee al dat ik op de snelweeg reed en opeens zag dat ik niets in mijn spiegel zag en deze nog op standje stoeprand stond. Ook mijn adaptive cruise control is het na de sensor clean tip van eerder in dit topic helaas nog niet gaan doen. Denk dat ik toch maar de dealer met extra bezoekje moet gaan verblijden..

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Mr_Music
XeNeRgY schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:05:

Deze lader: https://www.bol.com/nl/nl...bqlmROPg.2.3.ProductImage

en deze houder: https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000009844107/?s2a=

Je hebt ze in allerlei vormen en maten en waarschijnlijk kun je z nog goedkoper krijgen bij Ali.

Bij de houder krijg je een metalen plaatje dat je op de achterkant van je telefoon moet plakken. Deze plak je dan dus op de achterkant van de qi lader en die bevestig je aan de houder. Nu kan je iPhone 12 via magsafe op lader/houder :). Als je schoon gaat maken of de houder om een of andere reden niet gebruikt haal je de lader eraf en klap je de houder terug. Bij mij zit deze achter het display. Zo zie je er niks meer van. Voordeel is dat je de rottige qi lader van de auto niet hoeft te gebruiken en kun je apps zoals flitsmeister gewoon via de telefoon zichtbaar houden.

• XeNeRgY
  • Niet online
Mr_Music schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:46:
[...]

Deze lader: https://www.bol.com/nl/nl...bqlmROPg.2.3.ProductImage

en deze houder: https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000009844107/?s2a=

Je hebt ze in allerlei vormen en maten en waarschijnlijk kun je z nog goedkoper krijgen bij Ali.

Bij de houder krijg je een metalen plaatje dat je op de achterkant van je telefoon moet plakken. Deze plak je dan dus op de achterkant van de qi lader en die bevestig je aan de houder. Nu kan je iPhone 12 via magsafe op lader/houder :). Als je schoon gaat maken of de houder om een of andere reden niet gebruikt haal je de lader eraf en klap je de houder terug. Bij mij zit deze achter het display. Zo zie je er niks meer van. Voordeel is dat je de rottige qi lader van de auto niet hoeft te gebruiken en kun je apps zoals flitsmeister gewoon via de telefoon zichtbaar houden.
Net dezelfde houder van LURK binnen gekregen via Bol. Ik durf het niet aan met mijn iPhone XS in een hoesje. De magneet is matig qua kracht en als ik mijn hand op en neer beweeg om een hobbelweg te simuleren schiet de iPhone los. Kan zijn omdat ik een hoesje gebruik overigens. Op dezelfde manier heb ik het cameraglas van mijn S10e stuk gekregen. Die viel van het dashboard. Toen gebruikte ik deze Baseus.

Zit het bij jou wel echt stevig? Lijkt alsof je ook een hoesje gebruikt maar moeilijk te zien.

Ik heb een Flitsmeister One en daar zit ook een magneet houder bij. Die is 4 niveaus sterker maar weer nergens aan te bevestigen.

Kom er nu pas achter dat de P2 een gruwelijk complexe cockpit heeft om een telefoon op te bevestigen. Weinig rechte stukken.

Misschien kijken dat de onderkant van de telefoon op de rand naast de schakelpook steunt maar dan kan er lastig een kabeltje in.

[Voor 7% gewijzigd door XeNeRgY op 12-09-2021 15:23]

• sham27
XeNeRgY schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:11:
[...]

Net dezelfde houder van LURK binnen gekregen via Bol. Ik durf het niet aan met mijn iPhone XS in een hoesje. De magneet is matig qua kracht en als ik mijn hand op en neer beweeg om een hobbelweg te simuleren schiet de iPhone los. Kan zijn omdat ik een hoesje gebruik overigens. Op dezelfde manier heb ik het cameraglas van mijn S10e stuk gekregen. Die viel van het dashboard. Toen gebruikte ik deze Baseus.

Zit het bij jou wel echt stevig? Lijkt alsof je ook een hoesje gebruikt maar moeilijk te zien.

Ik heb een Flitsmeister One en daar zit ook een magneet houder bij. Die is 4 niveaus sterker maar weer nergens aan te bevestigen.

Kom er nu pas achter dat de P2 een gruwelijk complexe cockpit heeft om een telefoon op te bevestigen. Weinig rechte stukken.

Misschien kijken dat de onderkant van de telefoon op de rand naast de schakelpook steunt maar dan kan er lastig een kabeltje in.
Beneden tegen de rand leggen en op de schakelpook werkt prima. Blijft ook bij sportiever werk goed liggen. Maar idd: laden gaat dat niet.

• gerrit105
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:30
Vandaag een flinke rit (2x 160 km) gemaakt met een enkelas dichte aanhanger achter de P2. Verbruik flink wennen zeg. Voor de rijders met caravan-ervaring deze zomer wellicht geen nieuws.
Heenreis denk ik beetje tegenwind, verbruik gemiddeld net geen 36 kWh. Vertrek 100%, aankomst zo'n 15%. Gelukkig een paal in de buurt, dus even afgekoppeld en voor de terugreis nog kunnen laden tot ongeveer 55%.
Terugreis verbruik iets beter, ongeveer 34 kWh. Moest natuurlijk wel even aan de snellader en dat is met een aanhanger erachter ook wel wat plannen en gedoe. Sowieso maar voor Fastned gegaan vanwege het principe van er doorheen rijden. Dat hoef je met die Shell laders (en denk ook Ionity?) niet te proberen. Eerste geplande lader helaas erg druk en alleen maar 50 kW beschikbaar. Toch maar even wat erin gedruppeld om de volgende snellader hopelijk minder druk te halen. Daar gelukkig wel 350 kW beschikbaar dus dat ging rap met startpercentage van rond de 10%. Snelheid aan het begin 145 kW en niet onder 132 kW. Al met al wel te doen, maar met zo'n aanhanger wel wat gedoe. Weggereden met 26% en thuis gekomen met 12%.

Wat me wel opviel was dat Maps nog niet heel duidelijk is over hoeveel je moet laden. Als je een laadstop hebt toegevoegd, kan je dan ergens zien tot hoeveel % je moet bijladen om weer verder te kunnen volgens planning? Hij lijkt alleen een duur aan te geven, bijvoorbeeld 15 min laden.
Heb het nu maar even met ABRP gedaan in de auto met af en toe geplande route verversen op basis van de SoC van de auto.
Daarnaast lijkt de schatting van de algehele aankomst SoC vooral gebaseerd op het algemene historische verbruik en niet van de rit. Die SoC bleef namelijk lange tijd zakken tot ie wat stabiliseerde. Niet zo realistisch dus met incidenteel met aanhanger rijden.

In ieder geval weer een ervaring rijker en wat feeling met wat te verwachten bij het huren van een aanhanger. Verder heb je niet het idee dat je een aanhanger achter je hebt met het beschikbare vermogen en koppel. Denk dat een stoplichtwedstrijd nog steeds te winnen is van de meeste sportieve ICE auto's :+
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee