Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:

• gerard899
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-09 19:59
XeNeRgY schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:06:
Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een lading die uit steekt waardoor de achterklep niet dicht kan? Ik wil een kast ophalen bij IKEA en deze is 30cm langer dan de laadruimte met de achterbank plat. Ik heb net gereden met de achterklep een klein stukje open maar deze wordt vervolgens automatisch gesloten. Kan ook zijn omdat er natuurlijk geen lading onder zat. Ik zie ook geen mogelijkheden om de achterklep met een touw dicht te maken zoals dat bij de meeste auto’s wel kan.
4 meter lange pvc buis 90mm :-) en 6x 50x503.30 balken
kofferbak automatisch met de knop omlaag laten gaan en vlak voordat hij de ingeladen goederen aanraakt nog een keer op de kop drukken zodat deze stopt. bij mij raakte de klep dan net de ingeladen goederen aan

klep gaat niet automatisch verder omlaag maar ook niet omhoog tijdens het rijden
wel zit er wat speling op waardoor het bij mij wat klapperde op de ingeladen goederen op de drempels

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Thx. Moet goed komen. Ga wel met touw de klep nog vastmaken voor mijn gemoedsrust. Kan eventueel ook nog onze 3008 pakken, al is die niet veel langer.

• vacuumcleaner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:22
sham27 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:00:
Ik kan Polestar Connect ook niet selecteren.

[Afbeelding]
Polestar Account toegevoegd aan je Accounts? Duurt na het toevoegen 24u voordat alles beschikbaar komt heb ik me laten vertellen).

[Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 01-09-2021 14:33]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Cello66
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 14:34

[Afbeelding]
Meestal veroorzaakt door:
Je polestar-account met geldig polestar-id is niet als account toegevoegd aan profiel.
De auto staat niet in P
Het profiel is geen admin profiel

P2 Launch Edition Void 20” | P2124

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19:12

[Afbeelding]
RTFM :P
https://www.polestar.com/nl/get-to-know-the-polestar-2/
(Kopje ‘techniek en software’ voor de app-installatie. Andere video’s zijn ook zeker het bekijken waard)

P2 Midnight 19”; software P2124

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:25
JTHZZ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:02:
[...]

RTFM :P
https://www.polestar.com/nl/get-to-know-the-polestar-2/
(Kopje ‘techniek en software’ voor de app-installatie. Andere video’s zijn ook zeker het bekijken waard)
Ja thanks maar zover was ik zelf ook al gekomen. Op het filmpje selecteren ze dus Polestar Connect maar dat kan ik dus niet selecteren, dat is t punt.

Maar wellicht moet ik even wachten. Heb sowieso pas ter plekke m’n polestar account aangemaakt.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 13:07
AartJW schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:54:
[...]

Hier de link naar de video:

https://www.facebook.com/...3nmdyno-/244606527408899/

Moet toegeven een rollerbank met een ICE is toch wat leuker om naar te kijken :-(
MMmm... vreemde grafiek.

Als ik de gereden snelheid erbij in zet, zie ik dat het koppel bij 20kmh (1.000~1.110rpm) pakweg 50Nm is... ofwel lager dan een 3 pitter 900cc Dacia Sandero...

Naar mijn idee voel ik va 10! km/h toch écht wel wat anders
(en stratenmakers gaan je dan waarschijnlijk lelijk nakijken :-( )

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2124 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• JapJap
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-09 20:42
Ktenolix schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:21:
Nu hier zo nu en dan reisverslagen gepost worden, ben ik wel benieuwd of er iemand hier wel eens met een caravan gereden heeft. Zo ja, hoe is dat bevallen qua verbruik en actieradius? De volgende vakantie zou met de P2 zijn en een caravan van 1300kg, dus ben wel benieuwd naar de ervaringen. :)
Hier met een caravan met leeggewicht van 380kg een verbruik van 26kWh per 100km.
Heerlijk relaxed rijden met de adaptive cruise control achter een vrachtwagen.

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:26
XeNeRgY schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:06:
Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een lading die uit steekt waardoor de achterklep niet dicht kan? Ik wil een kast ophalen bij IKEA en deze is 30cm langer dan de laadruimte met de achterbank plat. Ik heb net gereden met de achterklep een klein stukje open maar deze wordt vervolgens automatisch gesloten. Kan ook zijn omdat er natuurlijk geen lading onder zat. Ik zie ook geen mogelijkheden om de achterklep met een touw dicht te maken zoals dat bij de meeste auto’s wel kan.
Volgende keer moet ze de knoppen gebruiken. Hoewel het fysiek kan, schijnt het slecht voor de elektrische achterklep te zijn als je die met de hand bedient. (Bron: Stond in de handleiding van mijn vorige auto, en is me door meerdere auto verkopers en eigenaren verteld)

• dagobert1966
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:51

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

JapJap schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:49:
[...]

Hier met een caravan met leeggewicht van 380kg een verbruik van 26kWh per 100km.
Heerlijk relaxed rijden met de adaptive cruise control achter een vrachtwagen.

[Afbeelding]
Bij mij werkt de ACC niet meer als de caravan erachter hangt.

Wel een prachtige caravan!!!

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:11
sham27 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:04:
Vanmorgen de P2 opgehaald! De overdracht ging wat chaotisch maar het belangrijkste is dat hij nu voor de deur staat.

Net al even wat met instellingen zitten spelen. Mijn telefoon wel verbonden via Bluetooth maar de app verbinden lukt helaas niet. Eerste stap sleutels is ik maar als ik dan doorklik dan wordt het geannuleerd. Iemand tips?

Nu maar even lunch halen.
Waar blijft de fotoreportage? ;)

Polestar 2 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak | Status: In Zeebrugge - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• NickSsss
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 18:56
dagobert1966 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:07:
[...]

Bij mij werkt de ACC niet meer als de caravan erachter hangt.
ACC zou wel moeten werken, pilot assist wordt inderdaad uitgeschakeld als er een iets op de 13polige stekkerdoos is ingeplugd, omdat anders als de pilot assist een uitwijkmanoevre zou uitvoeren er alsnog een gevaarlijke situatie zou kunnen ontstaan..

Polestar 2 - Apr. '21

• FirstEV
  • Laatst online: 21-09 19:40
gerard899 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:04:
[...]

4 meter lange pvc buis 90mm :-) en 6x 50x503.30 balken
kofferbak automatisch met de knop omlaag laten gaan en vlak voordat hij de ingeladen goederen aanraakt nog een keer op de kop drukken zodat deze stopt. bij mij raakte de klep dan net de ingeladen goederen aan

klep gaat niet automatisch verder omlaag maar ook niet omhoog tijdens het rijden
wel zit er wat speling op waardoor het bij mij wat klapperde op de ingeladen goederen op de drempels
Ik doe het precies zo, alleen met wat verpakkingsmateriaal dat een beetje flexibel is tussen het slot en de lading. Dan kan je de klep net wat verder laten zakken zodat het niet onderweg gaat klapperen. Werkt prima.
Ik gebruik geen piepschuim maar het spul (schuimrubber?) waar bijvoorbeeld grotere elektrische apparaten in verpakt worden.

• harrewarre
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:29
sham27 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:04:
Mijn telefoon wel verbonden via Bluetooth maar de app verbinden lukt helaas niet. Eerste stap sleutels is ik maar als ik dan doorklik dan wordt het geannuleerd. Iemand tips?
Verschijnt er een oranje balkje bovenin beeld met de tekst "koppelen geannuleerd op het apparaat" als je de koppeling probeert op te zetten? Dat is waar ik lang last van gehad heb tot ze bij een volvo garage alles in de auto een reset hadden gegeven. Geen idee wat de precieze oplossing toen was helaas.

Het hele app gebeuren is eigenlijk de moeite nog niet waard als je het mij vraagt.. Er zijn een hoop problemen mee (zoek maar eens terug in dit topic). Voor mij heeft het een tijdje gewerkt (nadat ze het na weken heen en weren met support aan de praat hadden) maar het is na een paar weken gebruik stuk en doet niets het meer in de app.

• dagobert1966
  • Laatst online: 18:51

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

NickSsss schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:31:
[...]

ACC zou wel moeten werken, pilot assist wordt inderdaad uitgeschakeld als er een iets op de 13polige stekkerdoos is ingeplugd, omdat anders als de pilot assist een uitwijkmanoevre zou uitvoeren er alsnog een gevaarlijke situatie zou kunnen ontstaan..
Ik krijg een aantal schermpjes als ik de caravan koppel.
Een ervan is dat ACC niet beschikbaar is.
Grappig dat dat bij jou anders is.

• P2Hattem
  • Laatst online: 18:41
dagobert1966 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:45:
[...]

Ik krijg een aantal schermpjes als ik de caravan koppel.
Een ervan is dat ACC niet beschikbaar is.
Grappig dat dat bij jou anders is.
Die heb ik nog niet meegemaakt. Pilot- en Lane assist en BLIS houden er wel mee op.

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:50
Ik heb zowel ook gewoon ACC met een fietsendrager aan de trekhaak. De P2 weet toch niet wat er aan de trekhaak zit.

Als dit bij mij niet zou werken: naar de dealer.

Enkele andere zaken:
Voor de typografische mensen onder ons: rijd geen 111km/h want dan zie je dat de spatiëring van de 3 cijfers niet gelijk is. Heb je het eenmaal gezien, dan blijft het opvallen.

Ik reeg bij Ionity via Plugsurfing het volle tarief aangerekend. Bleek dat de dealer had verzuimd om de laaddruppel bij Polestar te koppelen. Polestar support heeft dit vlot opgelost.

[Voor 53% gewijzigd door guido66 op 01-09-2021 20:46]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e(USA, 2015) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• sham27
@Ktenolix ik moet hem eerst eens goed wassen/poetsen eigenlijk. Maar foto’s volgen wel, ben erg druk vandaag en morgen dus nog niet veel gereden.
harrewarre schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:42:
[...]

Verschijnt er een oranje balkje bovenin beeld met de tekst "koppelen geannuleerd op het apparaat" als je de koppeling probeert op te zetten? Dat is waar ik lang last van gehad heb tot ze bij een volvo garage alles in de auto een reset hadden gegeven. Geen idee wat de precieze oplossing toen was helaas.

Het hele app gebeuren is eigenlijk de moeite nog niet waard als je het mij vraagt.. Er zijn een hoop problemen mee (zoek maar eens terug in dit topic). Voor mij heeft het een tijdje gewerkt (nadat ze het na weken heen en weren met support aan de praat hadden) maar het is na een paar weken gebruik stuk en doet niets het meer in de app.
Ja klopt inderdaad.
Volgens mij heb ik sowieso geen enkele update sinds december 2020.

Hoe werkt het eigenlijk met die OTA updates? Moet je die allemaal hebben of pakt hij dan gewoon de laatste?

Ik laat het maar even zo, heb de app toch niet direct nodig. Alleen soc zou ik wel interessant vinden om af en toe in de gaten te houden. Dat is ook t enige wat ik bij de e-Golf gebruik.

[Voor 4% gewijzigd door sham27 op 01-09-2021 21:36]

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Ktenolix
Ik dacht dat ze voor aflevering nog de laatste updates zouden installeren? Dat is in ieder geval wat ze mij hebben wijsgemaakt na een gesprek met Support.

Polestar 2 | SRSM | 19” | Moon | Pilot Pack | Trekhaak | Status: In Zeebrugge - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• sham27
Ktenolix schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:18:
Ik dacht dat ze voor aflevering nog de laatste updates zouden installeren? Dat is in ieder geval wat ze mijn hebben wijsgemaakt na een gesprek met Support.
Polestar wel ja. Maar Polestar heeft mijn auto ook in december 2020 al afgeleverd aan de leasemij.

Zitten ook wel wat plekjes in de lak en veel zand in de naden. Dus ik heb wat te doen.

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:16
sham27 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:48:
[...]

Polestar wel ja. Maar Polestar heeft mijn auto ook in december 2020 al afgeleverd aan de leasemij.

Zitten ook wel wat plekjes in de lak en veel zand in de naden. Dus ik heb wat te doen.
Zou ik sowieso ff langs de dealer gaan. Vooral de wat eerder geleverde auto's hadden issues met een verlopen certificaat waardoor ota niet werkte. Daarnaast schijnen er wat updates te zijn die niet via ota lopen. (Al is daarover niet veel meer bekend dan wat meldingen hier, zover ik weet)

• Mr_Music
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:00
kramon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:42:
Het is per persoon anders denk ik. Ik heb nog nooit issues gehad met de app. En dat is op 4 telefoons: iPhone XS max, iPhone 11 Pro Max, Samsung Galaxy S21 Ultra en Samsung Flip Z 3.
Ben je dan op alle telefoons ingelogd met hetzelfde polestar id of gebruik je verschillende polestar id's?

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Loen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:51:
[...]

Zou ik sowieso ff langs de dealer gaan. Vooral de wat eerder geleverde auto's hadden issues met een verlopen certificaat waardoor ota niet werkte. Daarnaast schijnen er wat updates te zijn die niet via ota lopen. (Al is daarover niet veel meer bekend dan wat meldingen hier, zover ik weet)
Ik heb vorige week idd nog een update gehad bij de dealer die volgens hen niet OTA kon. Was om de verbindingsproblemen op te lossen (4G en GPS). Heeft niet geholpen, daarom gisteren weer geweest. Toen hebben ze de auto een factory reset gegeven. Hopelijk is het nu opgelost :)

Zit nu overigens op P2134. Dat zal dan wel de meest recente zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Koehandelaar op 02-09-2021 09:03]

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:05
Ben heel erg benieuwd welke software versie er op de LRSM modellen zit die komende maand uitgeleverd gaat worden. Eind oktober ben ik aan de beurt...

Vind het een fantastisch mooie auto (zag hem gisteren nog staan in de enige echte mooie kleur Snow :+) maar al de software issues word ik niet bepaald warm van.

Vraag me ook af ( gezien we hier slechts een selecte doorsnee hebben van de totale groep PS2 rijders) hoe het anderen afgaat in deze auto ...

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• sham27
Die Volvo dealers zullen wel blij zijn met Polestar. Al dat gehannes en zij mogen het oplossen.

@cornholio24 zolang de software issues beperkt blijven tot het niet kunnen koppelen van de app kan ik er wel mee leven. Niet ideaal, maar merk ik niet veel van. Maar als gps enzo weg gaan vallen word ik toch wel chagrijnig. We gaan t zien.

• harrewarre
sham27 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:25:

[...]
Ja klopt inderdaad.
Volgens mij heb ik sowieso geen enkele update sinds december 2020.

Hoe werkt het eigenlijk met die OTA updates? Moet je die allemaal hebben of pakt hij dan gewoon de laatste?
Als je hetzelfde probleem hebt als ik had, waar het wel op lijkt, dan wordt het zeer waarschijnlijk een bezoekje aan een werkplaats.

Maar als je nog op een versie van vorig jaar zit zou je even evengoed contact kunnen opnemen met polestar support of een volvo dealer die ook polestar werkzaamheden doet (kun je vinden op de polestar site). Er zijn wat gevallen waarbij de auto naar de dealer moet voor een update omdat het via OTA niet lukt/werkt.

[Voor 8% gewijzigd door harrewarre op 02-09-2021 10:01]

• JTHZZ
sham27 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:11:
Die Volvo dealers zullen wel blij zijn met Polestar. Al dat gehannes en zij mogen het oplossen.
Dat beperkt zich binnen de Volvo Group niet tot Polestar helaas..
@cornholio24 zolang de software issues beperkt blijven tot het niet kunnen koppelen van de app kan ik er wel mee leven. Niet ideaal, maar merk ik niet veel van. Maar als gps enzo weg gaan vallen word ik toch wel chagrijnig. We gaan t zien.
Laat je niet gek maken door dit forum. Mijn GPS is nog geen enkele keer uitgevallen (ok knock on wood) maar heb niet de behoefte om dat iedere dag hier te melden. GPS werkt, LTE werkt, de app werkt, mijn auto laadt altijd op 3 fasen en ik krijg geen enkele rare foutmelding. Al maandenlang. Saaaaaaaai!

• sham27
Waar kan ik zien welke versie software ik heb? Ik heb overal gezocht naar dat P21xx nummer maar kan t niet vinden.

• harrewarre
sham27 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:01:
Waar kan ik zien welke versie software ik heb? Ik heb overal gezocht naar dat P21xx nummer maar kan t niet vinden.
Sinds versie P2124 kun je het versienummer vinden op het update scherm:
Software version now displayed in vehicle settings: check which software version is installed on the car.
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

Als je het daar niet ziet zit je nog op een oudere versie.

• sham27
Ah ja dan zit ik op een oudere versie. Maar ik denk ook serieus dat de auto nooit een update heeft gehad sinds aflevering. Dus zal de helpdesk maar eens contacteren of ze adviseren die updates te laten doen.

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17:13
sham27 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:27:
Ah ja dan zit ik op een oudere versie. Maar ik denk ook serieus dat de auto nooit een update heeft gehad sinds aflevering. Dus zal de helpdesk maar eens contacteren of ze adviseren die updates te laten doen.
Daar weet ik het antwoord wel op, ik zou hem langs de dealer brengen.

• cornholio24
JTHZZ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:48:

Laat je niet gek maken door dit forum. Mijn GPS is nog geen enkele keer uitgevallen (ok knock on wood) maar heb niet de behoefte om dat iedere dag hier te melden. GPS werkt, LTE werkt, de app werkt, mijn auto laadt altijd op 3 fasen en ik krijg geen enkele rare foutmelding. Al maandenlang. Saaaaaaaai!
Thanks en je bevestigd mijn vermoeden! Blijft natuurlijk vervelend als je wel problemen hebt maar niet iedereen dus!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak | levering okt

• Shorteh
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:59
cornholio24 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:30:
[...]

Thanks en je bevestigd mijn vermoeden! Blijft natuurlijk vervelend als je wel problemen hebt maar niet iedereen dus!
Als alles goed werkt dan meld je het niet zo snel :). Bij mij werkt de auto ook grotendeels zonder problemen. 1x een probleem met laden gehad, en een tijdje geen 4G door de problemen met de provider. Niet direct een slechte score voor een auto die ik vanaf december heb.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Mr_Music schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:54:
[...]

Ben je dan op alle telefoons ingelogd met hetzelfde polestar id of gebruik je verschillende polestar id's?
Dat was op dezelfde. Maar niet tegelijkertijd.

P2 PP Snow

• kramon
Voor de caravan twijfelaars. Dit schouwspel wil ik jullie niet onthouden: met een quad en caravan op vakantie. Hij komt alleen de heuvel niet meer op:

/Edit
Uiteindelijk hebben we met 4 man geholpen dat ding de heuvel op te duwen 🤣

[Voor 7% gewijzigd door kramon op 02-09-2021 11:18]

P2 PP Snow

• cornholio24
Voor de liefhebbers van wat accessoires uit het verre oosten... weer wat gevonden

https://nl.aliexpress.com/item/1005002301255168.html

[Voor 71% gewijzigd door cornholio24 op 02-09-2021 15:14]

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:45
cornholio24 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:13:
Voor de liefhebbers van wat accessoires uit het verre oosten... weer wat gevonden

https://nl.aliexpress.com/item/1005002301255168.html

[Afbeelding]
Dat is het "oude" font ;)

• harrewarre
Complimenten voor Polestar support voor de reactie tijd en de pogingen toch mijn probleem te verhelpen.

Had ze gister een mailtje gestuurd over het (al ruim een week) niet werken van de app, vanmiddag support aan de telefoon om te kijken of het opgelost kon worden.

Helaas geen oplossing voor het probleem, blijkbaar kun je ook in een staat terecht komen waarbij een werkplaats je auto moet resetten om de koppeling weer goed te krijgen.. In mijn geval zegt de auto dat mijn profiel geen koppeling heeft, maar in de app staat wel een koppeling. Via een tweede profiel koppelen mocht ook niet baten..

Als ik weer eens tijd over heb wel langs Volvo voor de reset, eerst moet die app maar eens af zijn, wat een rampenplan 8)7

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Nu online
2 weken naar Oostenrijk geweest met dakkoffer bovenop. Op snelwegen veelal 130-140 gereden, over de hele route gemiddeld 23.5 kWh/100km gereden. Heenweg 5x 20 minuten geladen, terugweg 3x 30/35 minuten.

Het koppel en de power die je ter beschikking hebt rijd echt fantastisch in de bergen en regenereren werkt super. Met lange afdalingen laad ie gewoon op ipv dat het percentage afloopt.

In Duitsland vaak alleen bij de snelladers gestaan en ook in Oostenrijk zijn er meer dan voldoende palen te vinden. Met name in Oostenrijk veel bekijks gehad aangezien ie daar nog niet verkocht wordt. Tijdens 2 weken vakantie maar 2 polestars gezien, beiden Nederlanders ook nog.

Heb hem nu bijna een jaar en nog altijd een fantastische wagen om in te rijden. Nog steeds zeer blij mee.

Polestar 2

• Jur gen
  • Nu online
Jur gen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:48:

Heb hem nu bijna een jaar en nog altijd een fantastische wagen om in te rijden. Nog steeds zeer blij mee.

[Afbeelding]
Oh ja, en wagen + dakkoffer helemaal vol gestouwd en 3 kinderen op de achterbank :)

Polestar 2

• sham27
Vanavond even een stukje over de dijk gereden. Heerlijke wagen is het toch!

Ook even aan Fastned lader gehangen om dat uit te proberen en de auto te koppelen. Haalde toch nog ~55kW bij 76 tot 81%, erna vlakte het af tot 28kW bij 87%.

Morgen 250km op de planning.

• kramon
Jur gen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:48:
2 weken naar Oostenrijk geweest met dakkoffer bovenop. Op snelwegen veelal 130-140 gereden, over de hele route gemiddeld 23.5 kWh/100km gereden. Heenweg 5x 20 minuten geladen, terugweg 3x 30/35 minuten.

Het koppel en de power die je ter beschikking hebt rijd echt fantastisch in de bergen en regenereren werkt super. Met lange afdalingen laad ie gewoon op ipv dat het percentage afloopt.

In Duitsland vaak alleen bij de snelladers gestaan en ook in Oostenrijk zijn er meer dan voldoende palen te vinden. Met name in Oostenrijk veel bekijks gehad aangezien ie daar nog niet verkocht wordt. Tijdens 2 weken vakantie maar 2 polestars gezien, beiden Nederlanders ook nog.

[Afbeelding]
Mooi om te lezen! Thanks! Ook de dakkoffer cijfers klinken goed!! Ik durfde het niet aan... maar jij maakt duidelijk dat t wel kan. Welke heb je?

Gisteren reden we hier in Spanje wat rond bij Begúr, wat heel stijl op en neer gaat. Ook daar zagen we soms bergafwaarts de teller ineens omhoog gaan 😎👍

P2 PP Snow

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:54
sham27 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:37:
Vanavond even een stukje over de dijk gereden. Heerlijke wagen is het toch!

Ook even aan Fastned lader gehangen om dat uit te proberen en de auto te koppelen. Haalde toch nog ~55kW bij 76 tot 81%, erna vlakte het af tot 28kW bij 87%.

Morgen 250km op de planning.

[Afbeelding]
Had jij nou een BMW voor de Polestar? Hoe zijn je bevindingen vergeleken met de BMW?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Jur gen
  • Nu online
kramon schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:41:
[...]
Mooi om te lezen! Thanks! Ook de dakkoffer cijfers klinken goed!! Ik durfde het niet aan... maar jij maakt duidelijk dat t wel kan. Welke heb je?
Hapro Z1.3 (185*80*42)

Polestar 2

• cornholio24
@Jur gen Ziet er goed uit! Is dat nou Snow of Magnesium?

• sham27
Rene schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:03:
[...]

Had jij nou een BMW voor de Polestar? Hoe zijn je bevindingen vergeleken met de BMW?
Ja een 330i uit 2018.

Het grootste verschil: het geluid :+ Onder de BMW lag een 340i demper dus die klonk erg lekker en de Polestar is stil natuurlijk. Het heeft beiden wat. Maar past ook beiden bij de auto.

Nee ik denk met name het stuurgedrag. De BMW was echt een scherpe rijders auto. Nodigde ook continu uit tot sportief rijden. Met de Polestar heb ik dat veel minder. Hij kan wel hard en leuk sturen, vanavond ondervonden op de dijk, maar je voelt toch het gewicht en er zit een bak minder gevoel in het sturen. Dat heeft dan weer als voordeel dat hij veel minder “nerveus” is op de snelweg, rijdt ook veel ontspannender.

Maar overall vind ik de Polestar erg fijn tot nu toe! Heel happy met mijn overstap. Een heerlijke rustige auto met bizar veel power als het moet. Het onderstel voelt ook degelijker, maar dat kan ook komen doordat er bijna 100K km ervaring tussen zit.

• Hansieo
Rene schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:59:
Zag zojuist een plaatje van een vermogensbank voorbijkomen. Daar wordt je toch best vrolijk van. Vooral het moment is smullen 👍👍👍

[Afbeelding]
(2e reactie)

In mijn éérste reactie gaf ik aan dat ik het begin van de grafieken niet snapte, minder power dan bv een Dacia Sandero.

Dus ging ik het internet afstruinen over rollenbank (Eng: Dynamometer) stats.

Er is dus véél verschil (in resultaten) tussen de verschillende rollenbanken.
Omdat meestal ICE's getest worden, en EV nog nieuw is, gebruiken ze omrekenings factoren en daar zit óók nogal wat verschil in.

Vervolgens geeft de één meetresultaten omgerekend naar motorvermogen en de ander gewoon het vermogen dat via de wielen afgegeven is.

Soms staat er niet bij of het Nm is of de Engels/Amerikaanse notering en dan ga je helemáál fout.

En dan het begin van de grafiek (wat ik niet kon plaatsen..)
Naar wat ik van diverse filmpjes begrijp is het koppel dusdanig hóóg van sommige auto's (vooral EV's) dat men de rollenbank wat wil sparen en dus va een rolling start gaan meten.

ergo:

Allereerst nogmaals DANK voor de grafiek /link _/-\o_ je leert altijd van dit soort tech info.

Voorts zeggen deze grafieken dus niet érg veel ZOLANG de testen niet op dezelfde (merk/type) rollenbank tot stand gekomen zijn.

Is bv de 723Nm vóór of ná een correctie factor? of afgegeven op de wielen?
(note: op een paar Tesla dynamometer tests zag ik enorme verschillen tov fabrieksopgave)

hoop:
Dat we in de toekomst meer van dit soort grafieken gaan zien en dan vooral "in vergelijking met auto xxx"

O-)

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2124 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• Mr_Music
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:00
Van de Official Polestar community geplukt van Facebook:

Polestar:
We’ve decided to include one key fob and one activity key for Polestar 2 as of autumn 2021. With the Polestar Digital Key now released and constantly improving, we feel confident in including this as one of the standard keys. Your digital key can be linked to up to 5 different profiles in the car.

Ben nu ook benieuwd of we dan ook minder sleutels nodig hebben om de DK te pairen, althans voor de auto's die met 3 sleutels afgeleverd zijn. Zou wel mooi zijn want dan hoef je geen activity key te vervangen als de batterij op is.

Ze gaan dus ook meer inzetten op de DK die wat mij betreft nog niet goed genoeg is (wel een lichte verbetering in mijn geval).

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• P2Hattem
Mr_Music schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:57:
Van de Official Polestar community geplukt van Facebook:

Polestar:
We’ve decided to include one key fob and one activity key for Polestar 2 as of autumn 2021. With the Polestar Digital Key now released and constantly improving, we feel confident in including this as one of the standard keys. Your digital key can be linked to up to 5 different profiles in the car.

Ben nu ook benieuwd of we dan ook minder sleutels nodig hebben om de DK te pairen, althans voor de auto's die met 3 sleutels afgeleverd zijn. Zou wel mooi zijn want dan hoef je geen activity key te vervangen als de batterij op is.

Ze gaan dus ook meer inzetten op de DK die wat mij betreft nog niet goed genoeg is (wel een lichte verbetering in mijn geval).
Op het Polestar-Forum gaf iemand al aan dat hij een grote sleutel had gekregen samen met de activity key en een metalen noodsleutel. Wel dus al een MY22 uitgeleverd 3 (!) weken na bestelling.

https://www.polestar-foru...lus-pack.3439/#post-65785

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• Rene
Hansieo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:26:
[...]

(2e reactie)

In mijn éérste reactie gaf ik aan dat ik het begin van de grafieken niet snapte, minder power dan bv een Dacia Sandero.

Dus ging ik het internet afstruinen over rollenbank (Eng: Dynamometer) stats.

Er is dus véél verschil (in resultaten) tussen de verschillende rollenbanken.
Omdat meestal ICE's getest worden, en EV nog nieuw is, gebruiken ze omrekenings factoren en daar zit óók nogal wat verschil in.

Vervolgens geeft de één meetresultaten omgerekend naar motorvermogen en de ander gewoon het vermogen dat via de wielen afgegeven is.

Soms staat er niet bij of het Nm is of de Engels/Amerikaanse notering en dan ga je helemáál fout.

En dan het begin van de grafiek (wat ik niet kon plaatsen..)
Naar wat ik van diverse filmpjes begrijp is het koppel dusdanig hóóg van sommige auto's (vooral EV's) dat men de rollenbank wat wil sparen en dus va een rolling start gaan meten.

ergo:

Allereerst nogmaals DANK voor de grafiek /link _/-\o_ je leert altijd van dit soort tech info.

Voorts zeggen deze grafieken dus niet érg veel ZOLANG de testen niet op dezelfde (merk/type) rollenbank tot stand gekomen zijn.

Is bv de 723Nm vóór of ná een correctie factor? of afgegeven op de wielen?
(note: op een paar Tesla dynamometer tests zag ik enorme verschillen tov fabrieksopgave)

hoop:
Dat we in de toekomst meer van dit soort grafieken gaan zien en dan vooral "in vergelijking met auto xxx"

O-)
Kwam dit tegen in de comments op de vermogensmeting. Volgens hun dus vermogen op de wielen. Verliezen zijn hier al vanafgetrokken :)

• Arie van Dijk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:25
Lekker dan. Die digital key is wat mij betreft totaal onbetrouwbaar en vreet de batterij van je telefoon leeg. Als de batterij van de activity key leeg is heb je dus maar 1 sleutel. En als je een SCM certificaat nodig hebt, heb je sowieso maar 1 sleutel... 8)7

• twit
  • Registratie: september 2002

twit

Gentoo :9

Zo, ook mijn Polestar 2 (double engine, Thunder) mogen ophalen. En , het is hier al veel gezegd, dat vermogen als je nog 0 ervaring met electrisch rijden hebt is echt bizar. Je zou er misselijk van worden :).

Twee kritiek puntjes of dingetjes waar ik wat mee moet tot nu toe. Adaptive cruisecontrol geeft aan "niet beschikbaar". Is dat toevallig een known issue wat met een software update wel goedkomt of wat zichzelf verhelpt na een keer opnieuw starten oid of gevalletje terug naar de dealer denken jullie?

En hebben jullie een beeld / feedback van anderen op de kwaliteit van de carkit? Ik had zojuist mijn eerste werk calls in deze auto (komend van een Audi A3) en ik kreeg geljik meermaals te horen dat ik slechter te verstaan was en mensen merkten dírect op dat ik in de auto zat. Dat ben ik niet gewend. Ook hier vraag ik me af of het een terug naar de dealer dingetje is of dat ik misschien iets simpels over het hoofd zie.

Verder zeker happy met de nieuwe aanwinst!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Rene
Arie van Dijk schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:35:
Lekker dan. Die digital key is wat mij betreft totaal onbetrouwbaar en vreet de batterij van je telefoon leeg. Als de batterij van de activity key leeg is heb je dus maar 1 sleutel. En als je een SCM certificaat nodig hebt, heb je sowieso maar 1 sleutel... 8)7
Je kan het ook omdraaien. Ze scheppen nu een behoorlijke commitment naar hun klanten. Ik zie het eigenlijk als een positief signaal en ik tolk de informatie als een stap in de goede richting.

Als die key uit Beta is moet het wel werken. Ze kunnen zich het niet veroorloven om voor elke fout de ANWB te laten komen.

Ik rij overigens al maanden met alleen de digital key. Op wat kleine hick-ups (de laatste alweer een tijd geleden) werkt het prima. Af en toe moet ik de app openen maar dit is zelden het geval.

Batterijverbruik op een iPhone is ook marginaal.

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 14:39
twit schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:46:
Twee kritiek puntjes of dingetjes waar ik wat mee moet tot nu toe. Adaptive cruisecontrol geeft aan "niet beschikbaar". Is dat toevallig een known issue wat met een software update wel goedkomt of wat zichzelf verhelpt na een keer opnieuw starten oid of gevalletje terug naar de dealer denken jullie?

En hebben jullie een beeld / feedback van anderen op de kwaliteit van de carkit? Ik had zojuist mijn eerste werk calls in deze auto (komend van een Audi A3) en ik kreeg geljik meermaals te horen dat ik slechter te verstaan was en mensen merkten dírect op dat ik in de auto zat. Dat ben ik niet gewend. Ook hier vraag ik me af of het een terug naar de dealer dingetje is of dat ik misschien iets simpels over het hoofd zie.

Verder zeker happy met de nieuwe aanwinst!
Ten eerste van harte met je nieuwe auto!
Issue met ACC heb ik ook gehad en ging niet weg na OTA of schoonmaken en werd dus een bezoekje aan de dealer. Anderen hadden zelfde probleem en na nachtje en/of schoonmaken van de sensors was het opgelost.

Carkit werkt goed en kan mijn vriendin prima verstaan. Ik hoor alleen altijd een zachte tik na x seconden, weet niet of anderen dat ook hebben. Maar verder dus geen issues. Weet zo geen tip om je te helpen, behalve Bluetooth opnieuw koppelen...

P2 Thunder 20"

• twit

twit

AartJW schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:01:
[...]

Ten eerste van harte met je nieuwe auto!
Issue met ACC heb ik ook gehad en ging niet weg na OTA of schoonmaken en werd dus een bezoekje aan de dealer. Anderen hadden zelfde probleem en na nachtje en/of schoonmaken van de sensors was het opgelost.

Carkit werkt goed en kan mijn vriendin prima verstaan. Ik hoor alleen altijd een zachte tik na x seconden, weet niet of anderen dat ook hebben. Maar verder dus geen issues. Weet zo geen tip om je te helpen, behalve Bluetooth opnieuw koppelen...
Thanks! Sensoren schoonmaken had ik nog niet eens aan gedacht. Dat kan ik sowieso wel even proberen :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• kramon
Nog even over de app. De grote meerwaarde voor mij is dit:

Hoever is mijn laadsessie. Dat en voorverwarmen/koelen on demand.

Digital key werkt bij mij ook super, alleen is het mij de battery drain nu niet waard.

P2 PP Snow

• AartJW
Het lijkt er op dat in de UK de flitscamera's weer geactiveerd zijn in Google Maps. Zie ze bij mij nog niet als Beta, maar zou wel mooi zijn. Zie hier de post: https://www.polestar-foru...hem-back.3443/#post-65809

P2 Thunder 20"

• Ktenolix
kramon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:16:
Nog even over de app. De grote meerwaarde voor mij is dit:
[Afbeelding]

Hoever is mijn laadsessie. Dat en voorverwarmen/koelen on demand.

Digital key werkt bij mij ook super, alleen is het mij de battery drain nu niet waard.
Er zit een knik in je scherm :+

• XeNeRgY
  • Niet online
@twit ik krijg ook meerdere keren te horen dat de (digitale) calls qua geluidskwaliteit niet fantastisch zijn. Heb wel het idee dat het bij Teams calls vooral het geval is. Misschien komt dit door het specifieke Bluetooth protocol?

• twit

twit

XeNeRgY schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:58:
@twit ik krijg ook meerdere keren te horen dat de (digitale) calls qua geluidskwaliteit niet fantastisch zijn. Heb wel het idee dat het bij Teams calls vooral het geval is. Misschien komt dit door het specifieke Bluetooth protocol?
Daar zeg je wel wat idd! Ik heb ook in Windows op pc's wel eens begrepen dat bluetooth naar een lager protocol kan terugschakelen als het voor microfoon dan als het voor geluid / data transport wordt gebruikt ofzo (pin me niet vast op de details). Dit waren ook teams calls waarbij ik het idd niet direct hoorde van een collega die ik normaal via mobiel belde. Misschien zijn we iets op het spoor, ik ga eens wat verder googlen.

• sham27
Na mijn Polestar woensdag te hebben gehaald vandaag de eerste dag met flink wat kilometers, zoals ik die wel vaker zal maken. Wat een heerlijke comfortabele wagen! Ik heb de cruise control op de A en N wegen gewoon op max +20km/u gezet en de ACC de rest laten doen, ook tijdens files. Werkt heerlijk ontspannend. Ik rij echt veel minder gehaast dan voorheen.

En ik heb ook af en toe ook gewoon flink gas gegeven (als er een Cayenne zit te duwen.. :+ ). Ik was heel benieuwd hoe het praktijk verbruik zou zijn als ik mijn rijstijl niet al teveel zou aanpassen en ik ben positief verrast! Uiteindelijk 290km gereden (wel tussendoor op t werk geladen, want vertrok ook niet vol).

• Jur gen
  • Nu online
cornholio24 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:17:
@Jur gen Ziet er goed uit! Is dat nou Snow of Magnesium?
Snow

Polestar 2

• Ktenolix
Denk dat mijn order is komen te vervallen :+

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:26
Ktenolix schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:01:
[Afbeelding]
Ja, sorry, dat hadden we je moeten vertellen. Het quota voor de 2 is bereikt hier. :+

• TweakerRik
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 19:01
Arie van Dijk schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:35:
Oh, dat is inderdaad een goeie. Ben benieuwd wat ik straks krijg, want ik ga inderdaad dat SCM certificaat nodig hebben. Mijn vriendin zal ook vaak in de auto rijden, dan word ik met 1 sleutel en een beta PAK niet zo gelukkig.
[Afbeelding]
Ai, dat is bijzonder. Uhhh... Polestar Support al om opheldering gevraagd? :+

Sowieso kan die orderpagina nog iets beter. Werd 31-8 gebeld dat het feest op 2-9 niet doorging ;( want niet op tijd op transport gezet door de transporteur (huh, hoezo?). Sindsdien niks meer gehoord en de order pagina toont nog steeds verwachte aflevering 2-9 :/

• Reinier
[Afbeelding]
Heb ik vorig jaar ook meerdere malen gehad. Afgewisseld met het omgekeerde: ik had af en toe twee auto's in bestelling, inclusief VIN :)

• Ktenolix
TweakerRik schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:32:
[...]

Oh, dat is inderdaad een goeie. Ben benieuwd wat ik straks krijg, want ik ga inderdaad dat SCM certificaat nodig hebben. Mijn vriendin zal ook vaak in de auto rijden, dan word ik met 1 sleutel en een beta PAK niet zo gelukkig.

[...]

Ai, dat is bijzonder. Uhhh... Polestar Support al om opheldering gevraagd? :+

Sowieso kan die orderpagina nog iets beter. Werd 31-8 gebeld dat het feest op 2-9 niet doorging ;( want niet op tijd op transport gezet door de transporteur (huh, hoezo?). Sindsdien niks meer gehoord en de order pagina toont nog steeds verwachte aflevering 2-9 :/
Hehe, bij mij staat ook nog steeds dat het voorstel voor afleveren op 31/8 is en dat ik vóór 18-7 een keuze moet maken voor een tijdslot. :+

• Arie van Dijk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:25
Heel spijtig te lezen dat Polestar wat betreft het bestelproces en klantinformatie in een jaar helemaal niets heeft weten te verbeteren. Onvoorstelbaar. We voelen en leven met jullie mee!

• JTHZZ
https://moleman1024.github.io/audiowagon_beta/
Er komt een audioplayer voor USB-C aan

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:11
Zeer goed nieuws! Hopelijk ziet de player interface er ook mooi uit.

EDIT 1: Heb de maker een NL vertaling van alle strings voorgesteld. Zie hier al twee korte impressies:

EDIT 2: Heb mijn PS2 eindelijk besteld via mijn leasemaatschappij:
Dual Motor - Magnesium - 19 inch - Charcoal interieur

[Voor 55% gewijzigd door xsive op 05-09-2021 11:27]

• harrewarre
Een fout in... een fout? :+

Ik ging het werkplaatsbezoek voor mn kapotte app nog even voor me uitschuiven maar het is al voor me besloten... toch maar even bellen maandag..

Wel kwalijk van mezelf... m'n eerste reactie was "oh, dat gaat straks vanzelf wel weer weg", zoals al die andere meldingen en probleempjes. Deze kwam meteen weer terug toen ik terug naar huis ging :-(

• sham27
harrewarre schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:46:
Een fout in... een fout? :+

Ik ging het werkplaatsbezoek voor mn kapotte app nog even voor me uitschuiven maar het is al voor me besloten... toch maar even bellen maandag..

[Afbeelding]

Wel kwalijk van mezelf... m'n eerste reactie was "oh, dat gaat straks vanzelf wel weer weg", zoals al die andere meldingen en probleempjes. Deze kwam meteen weer terug toen ik terug naar huis ging :-(
Ai minder prettige melding. Ik had gister melding dat m’n BLIS t niet meer deed en ook achter sensoren niet. Maar die was ook vanzelf weer weg.

• vdtweak
  • Registratie: december 2020
  • Nu online
Hebben mensen hier weleens vaker gehad dat de bluetooth koppeling met je telefoon opeens "poof" weg is? Nu al 3x gehad, at random. Stap in "koppel uw telefoon". De bluetooth verbinding staat dan nog zelfs zichtbaar in mijn telefoon maar kan geen verbinding meer maken...zo raar. Gebeurt ook geheel willekeurig.

• AartJW
vdtweak schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:28:
Hebben mensen hier weleens vaker gehad dat de bluetooth koppeling met je telefoon opeens "poof" weg is? Nu al 3x gehad, at random. Stap in "koppel uw telefoon". De bluetooth verbinding staat dan nog zelfs zichtbaar in mijn telefoon maar kan geen verbinding meer maken...zo raar. Gebeurt ook geheel willekeurig.
Ja heb ik ook regelmatig. Is bij mij pas na de laatste OTA-update gekomen. Hopelijk fixen ze dit in de volgende update, want wel beetje irritant.

P2 Thunder 20"

• TweakerRik
Ktenolix schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:20:
[...]

Hehe, bij mij staat ook nog steeds dat het voorstel voor afleveren op 31/8 is en dat ik vóór 18-7 een keuze moet maken voor een tijdslot. :+
Haha :+ dat is inderdaad ook suf zeg
Arie van Dijk schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:49:
Heel spijtig te lezen dat Polestar wat betreft het bestelproces en klantinformatie in een jaar helemaal niets heeft weten te verbeteren. Onvoorstelbaar. We voelen en leven met jullie mee!
Bedankt Arie! Het zal uiteindelijk vast goedkomen. Even balen, nog even afwachten en dan genieten van een ontzettend gave bak oOo
Cool! Dat is een handig project :)

• TweakerRik
Betreffende het aantal sleutels, het viel mij op dat de handleiding hier (ondertussen) verschilt tussen de modeljaren.

Handleiding MY21
De auto wordt geleverd met twee sleutels en een transpondersleutel zonder knoppen.
Handleiding MY22
De auto heeft twee sleuteltypen – de standaardsleutel en de transpondersleutel zonder knoppen.
Zou dus geen verandering moeten zijn voor wie van ons nog op een launch edition wacht :)

• JohnnyBravo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:23

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ondertussen kunnen we zien op https://sanderpotjer.nl/polestar2/ dat de eerste Single Motors rondrijden in ons kikkerlandje, leukleuk. Zelf ben ik overmorgen aan de beurt voor het overdragen van de SMLR.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• XeNeRgY
  • Niet online
vdtweak schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:28:
Zojuist nog.

• P2Hattem
JohnnyBravo schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:58:
Ondertussen kunnen we zien op https://sanderpotjer.nl/polestar2/ dat de eerste Single Motors rondrijden in ons kikkerlandje, leukleuk. Zelf ben ik overmorgen aan de beurt voor het overdragen van de SMLR.
Daar zal Sander wel een kluif aan hebben om nu alle modellen uit te splitsen met alle opties. Ben benieuwd of hij zich daar nog op gaat storten met de beperkte set aan gegevens van de RDW.

• Ktenolix
P2Hattem schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:38:
[...]

Daar zal Sander wel een kluif aan hebben om nu alle modellen uit te splitsen met alle opties. Ben benieuwd of hij zich daar nog op gaat storten met de beperkte set aan gegevens van de RDW.
Ik zat toevallig laatst de Open Data RDW te bekijken om te zien hoe je kunt bepalen welke uitvoering, kleur en/of velgen een auto op een bepaald kenteken heeft. Werd er niet veel wijzer van xD benieuwd hoe Sander het doet. Misschien op basis van waarde?

[Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 05-09-2021 19:50]

• P2Hattem
Ktenolix schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:48:
[...]

Ik zat toevallig laatst de Open Data RDW te bekijken om te zien hoe je kunt bepalen welke uitvoering, kleur en/of velgen een auto op een bepaald kenteken heeft. Werd er niet veel wijzer van xD benieuwd hoe Sander het doet. Misschien op basis van waarde?
Bij de launch edition kon je obv de kleur de eerste €1000 op de basisprijs al bepalen en mogelijk dat het verbruik ook weer ergens staat en dan kun je weer wat met de velgmaat. Performance pack en/of leer herken je dan wel aan de uiteindelijke cataloguswaarde 😁. Maar dat puzzeltje wordt nu wel wat moeilijker. Mooie uitdaging zullen we maar zeggen😆.

• PvS_68
  • Laatst online: 21-09 10:37
Daar zit ik zooooo op te wachten.
Spotify is leuk, maar ik ben geen Spotify gebruiker (heb ook redelijk wat muziek die niet op Spotify staat). Als je dan 1 account deelt met je kinderen gaat het in de P2 regelmatig mis doordat iemand bijv. online gaat en dus jouw sessie stopt. We weten ook allemaal dat het niet echt stabiel is en ik moet regelmatig opnieuw de een playlist starten.
In vorige auto's altijd een SD-kaartje vol met 64 GB muziek en spelen maar. Nooit ellende. Hoop dat dit in de P2 ook komt (noem me maar ouderwets).

• Kohen
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:42
PvS_68 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:24:
[...]

Spotify is leuk, maar ik ben geen Spotify gebruiker (heb ook redelijk wat muziek die niet op Spotify staat). Als je dan 1 account deelt met je kinderen gaat het in de P2 regelmatig mis doordat iemand bijv. online gaat en dus jouw sessie stopt. We weten ook allemaal dat het niet echt stabiel is en ik moet regelmatig opnieuw de een playlist starten.
In vorige auto's altijd een SD-kaartje vol met 64 GB muziek en spelen maar. Nooit ellende. Hoop dat dit in de P2 ook komt (noem me maar ouderwets).
Op je telefoon zetten en streamen?
Ik gebruik tunein :) daar heb je veeeeeeeeel opties (hardcore radio etc :+ )

• P2Hattem
PvS_68 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:24:
[...]

As je een family of duo account neemt is een groot deel van je probleem al opgelost. Dan is Spotify in de auto gewoon beschikbaar.
Ik heb zelf geen problemen met wegvallen van spotify overigens??

Enige jammere is dat er geen USB poort ergens verborgen zit. Zo’n kaartje is ook geen aanwinst in het interieur.

• PvS_68
Kohen schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:34:
[...]

Op je telefoon zetten en streamen?
Ik gebruik tunein :) daar heb je veeeeeeeeel opties (hardcore radio etc :+ )
Op mijn telefoon heb ik niet zoveel ruimte over voor muziek.... en je mag hem niet bedienen achter het stuur, dus opzoeken van muziek op de telefoon mag niet.

• PvS_68
P2Hattem schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:50:
[...]

As je een family of duo account neemt is een groot deel van je probleem al opgelost. Dan is Spotify in de auto gewoon beschikbaar.
Ik heb zelf geen problemen met wegvallen van spotify overigens??

Enige jammere is dat er geen USB poort ergens verborgen zit. Zo’n kaartje is ook geen aanwinst in het interieur.
Ik ben niet zo van de abonnementen. Toevallig zit Spotify in mijn ISP abonnement anders had ik het niet (kun je nagaan wat een beperkte audio functionaliteit je dan hebt in de P2).

Ik heb overigens regelmatig dat Spotify zegt 'kan niet balderen ...' of zoiets.. Pas als je dan naar bibliotheek gaat, laat hij weer inhoud zien. Dat gedonder heb je allemaal niet met een USB-disk. Dat speelt gewoon altijd.

En ja, het ziet idd minder mooi uit. Dat dan weer wel.

• Hansieo
PvS_68 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ben niet zo van de abonnementen. Toevallig zit Spotify in mijn ISP abonnement anders had ik het niet (kun je nagaan wat een beperkte audio functionaliteit je dan hebt in de P2).

Ik heb overigens regelmatig dat Spotify zegt 'kan niet balderen ...' of zoiets.. Pas als je dan naar bibliotheek gaat, laat hij weer inhoud zien. Dat gedonder heb je allemaal niet met een USB-disk. Dat speelt gewoon altijd.

En ja, het ziet idd minder mooi uit. Dat dan weer wel.
Er zijn al héle kleine stikjes, die nagenoeg niet opvallen

• dutchman666
  • Laatst online: 20-09 17:10
Hallo vraagje ik heb mijn Polestar 2 net een maand in bezit.

Maar klopt het dat mijn Polestar 2 zichzelf niet automatisch inparkeert? of zie ik soms een setting over het hoofd?

Mijn pakketten zijn:

- Pilot
- Plus
- Performance
- Napta Barley leather

En toch zie ik nergens een optie dat de Polestar 2 zichzelf automatisch parkeert. Op zich gaat het overigens met de hulp van de 360 graden overzicht ook erg gemakkelijk met de hand.

Maar ik vroeg me af of ik mogelijk toch nog een instelling over het hoofd had gezien.

• vacuumcleaner
dutchman666 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:53:
Hallo vraagje ik heb mijn Polestar 2 net een maand in bezit.

Maar klopt het dat mijn Polestar 2 zichzelf niet automatisch inparkeert? of zie ik soms een setting over het hoofd?

Mijn pakketten zijn:

- Pilot
- Plus
- Performance
- Napta Barley leather

En toch zie ik nergens een optie dat de Polestar 2 zichzelf automatisch parkeert. Op zich gaat het overigens met de hulp van de 360 graden overzicht ook erg gemakkelijk met de hand.

Maar ik vroeg me af of ik mogelijk toch nog een instelling over het hoofd had gezien.
Voor zover ik weet kan de Polestar dit niet (op dit moment). Waar denk je gezien te hebben dat hij dit kan? Of ben je in de war met Tesla?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• dutchman666
  • Laatst online: 20-09 17:10
H'm om eerlijk te zijn had mijn vorige auto een BMW uit 2016 wel deze functionaliteit.

Daarom ging ik er vanuit dat een Polestar 2 het ook zou moeten kunnen. Maar uit jou antwoord kan ik afleiden dat dit momenteel met de nieuwere Polestar 2 (nog) niet mogelijk is.

Zoals ik aangaf is het ook niet direct een gemis. Immers de 360 graden overzicht geeft zoveel overzicht bij het inparkeren dat het handmatig inparkeren bijna net zo goed gaat. (en ik ben zo en zo een stuk voorzichtiger met de afstand tussen de velgen en de stoep) Dat laatste deed het BMW parkeer systeem soms wel erg krap!!

• TweakerRik
De Polestar 2 en XC40 P8 lijken deze functionaliteit inderdaad (nog) niet te hebben, in tegenstelling tot bijv. de V60. In de PS2 handleiding kan ik ook zo snel niks vinden over automatisch inparkeren.

Ach ja, tot die tijd redden we ons wel met de 360 graden camera's en sensoren :P

• sham27
Ik heb op de auto’s waar ik dit op gehad heb echt nooit gebruikt. Ja, een keer om te proberen.

• kramon
Ik vond de 360 camera eerst maar raar met die vreemde graphics. Inmiddels mee leren rijden... Ik reed vandaag weer in parkeergarages in Spanje die ik zonder die 360 camera niet had kunnen doen. In ieder geval niet zo snel als nu.

P2 PP Snow

• sham27
Die 360 camera vind ik ook wel ideaal. Goed om te zorgen dat ik m’n wielen niet beschadig. En makkelijker om auto precies recht te zetten.

• GuiltyNL
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:37
dutchman666 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:53:

Mijn pakketten zijn:

- Pilot
- Plus
- Performance
- Napta Barley leather

Die 'Napta Barley Leather' optie zou nog wel eens doorslaggevend kunnen zijn om in de toekomst automatisch in te kunnen parkeren. Dat lijkt mij de meest essentiële optie om het mogelijk te kunnen gaan maken! :+

• Reinier
Ik moet (zoals eerder al gezegd) af en toe de boel resetten (home-knop ingedrukt houden), bijvoorbeeld als de Google Maps-kaart niet updatet of als de airco het niet doet. Het waardeloze is dat mijn telefoon dan ontkoppelt. Staat dan niet meer in het lijstje met bekende apparaten.
De workaround van deze workaround is: eerst bluetooth op de telefoon uitschakelen, dán pas de auto resetten.

Workaround-ception....

• Ktenolix
Volgens mij moet de implementatie van het P2 overzicht van @-sander geupdatet worden :+

https://tweakers.net/i/uoEHsn61Tyss3KD6Q6qO8SXF60w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DMybqF0QpYJeOYlkk2EISq8K.png?f=fotoalbum_large

SRSM zo standaard als het maar kan, maar wèl met de 20" PP velgen :P

• cornholio24
Ktenolix schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:32:
Volgens mij moet de implementatie van het P2 overzicht van @-sander geupdatet worden :+

[Afbeelding]

SRSM zo standaard als het maar kan, maar wèl met de 20" PP velgen :P
Hoe heb je dat geregeld? die zijn toch niet los te bestellen? :+

• Ktenolix
@cornholio24 Precies, die velgen kun je alleen met het Performance Pack krijgen, die op zijn beurt alleen te krijgen is op de LRDM modellen. Die entry in het overzicht kan dus niet correct zijn. ;)

• vacuumcleaner
Wie kan mij helpen aan een adres (liefst in Noord/Zuid-Holland) waar ik de volgende zaken kan laten wrappen:

- Het gedeelte tussen mijn dakraam en achterraam
- Middenconsole

En eventueel ook ramen kan laten tinten.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee