Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 213 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:30
JTHZZ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Even van het Duitse forum geplukt, zit zelf niet op facebook
[Afbeelding]
Dan verklaart dat wellicht het uitvallen van de LTE verbinding?!

Gisterochtend geen LTE te bekennen en ‘s middags weer normaal Spotify. GPS deed het wel, dus enkel een issue met T-Mobile zoals het Duitse forum al aangeeft.

Jammer dat dit soort schoonheidsfoutjes voorkomen waardoor de beleving wat minder wordt.

En de eerdere opmerking dat je dus alleen via Facebook geïnformeerd wordt is wel een erg eenzijdige benadering vanuit Polestar. Misschien gaan ze nog via tiktok communiceren (want Chinees) 😜, maar ja, dat heb ik ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door P2Hattem op 27-08-2021 13:16 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07 13:20
Ktenolix schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Nou inderdaad zeg. Ik wil graag op de hoogte blijven van de updates, maar ik weiger Facebook hiervoor te gaan gebruiken.
Hier hetzelfde. Mijn vriendin heeft wel Facebook, maar die wordt niet toegelaten omdat het VIN van mijn auto niet matched met haar naam. Dus tast wat betreft zulke updates gewoon in het duister nu. Mag best wat meer openheid in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Is er wellicht hier nog iemand via Alphabet op zoek naar een SR/SM met 19'' velgen, Pilot, Plus, Thunder Grey en een trekhaak met geplande levering in december? Collega van mij heeft er een in bestelling staan maar dient hier vanaf te zien. Wellicht kan er iemand anders gelukkig mee gemaakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F71Scm24bDwO5tdOmvhCjKgc55I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ubb1ZjhoEvjMmeAQheOhC8aP.jpg?f=fotoalbum_large

Dat de warmtepomp geen invloed heeft op de WLTP range wist ik al. Wel mooi om te zien dat de huidige DM modellen dus ook profiteren van deze nieuwe range (op papier dan) omdat het uitsluitend SW is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ktenolix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:17:
Huh, wat? Carwash? Barbaar! De polestar verdient toch de liefde van het met de hand strelen en wassen van de auto? :p
Nee, ik zorg in zo kort mogelijke tijd voor een schone auto. Dan heb ik meer tijd om andere dingen te strelen (en wassen) :+
Fladder80 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:55:
Juancho had het hier in het topic geplaatst, en JTHZZ heeft dus net opgehelderd dat die info bij een wazige kerel van Volvo Nederland vandaan komt en dus niet betrouwbaar is. :)
Betrouwbaar of niet geen idee. De praktijk is wel dat er amper tot geen updates komen die features toevoegen aan de auto of het Android systeem. De updates bevatten vrijwel alleen maar bugfixes.

[ Voor 40% gewijzigd door Aghanim op 27-08-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Dat de huidige updates bijna alleen maar bugfixes bevatten vind ik niet zo'n punt, liever dat, dan allemaal fancy nieuwe features die vol met bugs zitten.
Vind alleen wel dat ze wat vaker updates zouden mogen pushen. Eens in de 3-4 maanden vind ik wat magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Rene schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:13:
[Afbeelding]

Dat de warmtepomp geen invloed heeft op de WLTP range wist ik al. Wel mooi om te zien dat de huidige DM modellen dus ook profiteren van deze nieuwe range (op papier dan) omdat het uitsluitend SW is.
SW? :$

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-07 22:38

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Volgende info stond vandaag ook op Facebook over Google Maps verbeteringen:

Hello everyone!
As you know, we are in continuous dialogues with Google regarding current functionality and future improvements of Google Maps for Polestar 2. Today, we can share with you a few updates that have been confirmed to become available in the coming weeks. There are more exciting updates on the horizon.
• When searching for a charging station, there will be a possibility to filter the search results on the payment method.
• Capability to only search for fast charging stations.
• Added label for charging stations. Stations above 150kw will now be labeled “Very fast”.
Have a nice weekend!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
AartJW schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:55:
Volgende info stond vandaag ook op Facebook over Google Maps verbeteringen:

Hello everyone!
As you know, we are in continuous dialogues with Google regarding current functionality and future improvements of Google Maps for Polestar 2. Today, we can share with you a few updates that have been confirmed to become available in the coming weeks. There are more exciting updates on the horizon.
• When searching for a charging station, there will be a possibility to filter the search results on the payment method.
• Capability to only search for fast charging stations.
• Added label for charging stations. Stations above 150kw will now be labeled “Very fast”.
Have a nice weekend!
Dat laatste is al het geval, althans in mijn versie. Misschien omdat ik als beta tester ben aangemeld.
De een na laatste is natuurlijk het belangrijkste!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 14:38
Vandaag auto volgepropt en morgen dag 1 van onze reis naar Spanje, via Route de Soleil, vanuit de kop van Drenthe. Ik zal wat foto's maken en een verslagje maken voor hier.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Dat laatste is al het geval, althans in mijn versie. Misschien omdat ik als beta tester ben aangemeld.
De een na laatste is natuurlijk het belangrijkste!
Ik ben ook beta tester en kan bevestigen dat ik ook snel/heel snel zie als ik op een laadstation druk.

Toen ik vandaag maps opnieuw opstartte zag ik de keuze tussen type2 en CCS in het filter. Maar na 0,5 seconde was dat weer weg. Blijkbaar worden er wijzigingen doorgevoerd onder de motorkap.

Als ik overigens de assistent vraag om naar satelliet kaart te switchen zegt deze dat sattelietkaart “nog” niet beschikbaar is op dit apparaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
kramon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:41:
Vandaag auto volgepropt en morgen dag 1 van onze reis naar Spanje, via Route de Soleil, vanuit de kop van Drenthe. Ik zal wat foto's maken en een verslagje maken voor hier.
Veel plezier! Hier morgen ook Route de Soleil vanuit harte NL richting zuid Frankrijk, dus misschien we elkaar bij een Ionity laadstation.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
AartJW schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:56:
[...]

Veel plezier! Hier morgen ook Route de Soleil vanuit harte NL richting zuid Frankrijk, dus misschien we elkaar bij een Ionity laadstation.
Die kans lijkt me dan zeer aanwezig :-) goede reis en mogelijk tot morgen 👍

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kramon
Eigenlijk hele goede dag gehad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Yq-84kDtHbBpWAuphxlQD9SyFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUqH8GUvGLEW7lMiDfj0GtLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Veel regen gehad, maar desondanks goede range. Laatste paar honderd km 130 gereden. Google gaf aan dat we met 34% zouden aankomen, maar het was uiteindelijk 36%. Zo ging het dus eigenlijk de hele dag.

Overal konden we meteen laden, behalve bij Ionity, Perrogney. 5min wachten en toen konden we gelukkig. Koffie halen bij t tankstation en toen zagen we ineens een Thunder P2 ernaast staan 😎 Dat was @AartJW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8vsIrvZ7bniXwNivTcWhE7f_Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIeYVWSU5NmxxrY36Z2Dmvir.jpg?f=fotoalbum_large

Details en laadpunten/tips volgen nog later 👍

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
kramon schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:08:
Eigenlijk hele goede dag gehad:
[Afbeelding]

Overal konden we meteen laden, behalve bij Ionity, Perrogney. 5min wachten en toen konden we gelukkig. Koffie halen bij t tankstation en toen zagen we ineens een Thunder P2 ernaast staan 😎 Dat was @AartJW

[Afbeelding]

Details en laadpunten/tips volgen nog later 👍
Leuk je te tegen te komen @kramon! Mooie foto! Zelfde ervaringen hier, laden gaat vlot en voor je het weet zit er weer >90% in. Helaas bij hotel werkt de laadpaal niet, dus morgenvroeg even koffie halen bij Ionity hier in de buurt en weer door (y) Relaxed vakantie zo.

Tip: haal de vloer uit de achterbak, zo kun je optimaal gebruikmaken van de hoogte en veel meer kwijt.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
AartJW schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

Leuk je te tegen te komen @kramon! Mooie foto! Zelfde ervaringen hier, laden gaat vlot en voor je het weet zit er weer >90% in. Helaas bij hotel werkt de laadpaal niet, dus morgenvroeg even koffie halen bij Ionity hier in de buurt en weer door (y) Relaxed vakantie zo.

Tip: haal de vloer uit de achterbak, zo kun je optimaal gebruikmaken van de hoogte en veel meer kwijt.
Hier waren 8 palen bij Ibis Styles. 2 stuk. Maar was voldoende gelukkig. Hij zit nu op 100%. Volgende keer gaat zeker de vloer eruit! 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Gisteren weer genoten van een wat langer ritje (verbruik 18.5). Kwam op de A2 op een stuk van 30km maar liefst 4 P2s tegen, leuk! Eentje in een midnight (de mooiste kleur) zwaaide zelfs. Nette mensen, die midnight rijders.
Doen anderen dat ook?

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 29-08-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Noob vraagje.. :+ :w

Woensdag ga ik dus mijn P2 ophalen bij de leasemij. Ik verwacht geen uitgebreide aflevering en uitleg, want het is geen dealer. Het zal wel zijn: hier is de sleutel, daar staat hij, succes!

Dus de vraag: is het de eerste keer gewoon instappen en wegrijden of moet ik eerst een profiel aanmaken old? En van de proefrit meen ik me te herinneren dat je de auto gewoon opent en kan rijden (oftewel: niet hoeft te "starten")?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:48

Reinier

\o/

Instappen, stoel en spiegels goed, gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:44
JTHZZ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:48:
Gisteren weer genoten van een wat langer ritje (verbruik 18.5). Kwam op de A2 op een stuk van 30km maar liefst 4 P2s tegen, leuk! Eentje in een midnight (de mooiste kleur) zwaaide zelfs. Nette mensen, die midnight rijders.
Doen anderen dat ook?
Ja... is gewoon leuk... Wellicht een keer een P2 meeting ergens? (Corona veilig iig)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
VidaR-9 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:41:
Noob vraagje.. :+ :w

Woensdag ga ik dus mijn P2 ophalen bij de leasemij. Ik verwacht geen uitgebreide aflevering en uitleg, want het is geen dealer. Het zal wel zijn: hier is de sleutel, daar staat hij, succes!

Dus de vraag: is het de eerste keer gewoon instappen en wegrijden of moet ik eerst een profiel aanmaken old? En van de proefrit meen ik me te herinneren dat je de auto gewoon opent en kan rijden (oftewel: niet hoeft te "starten")?
juiste volgorde:
Deur openen door gewoon aan de greep te trekken (ook als deze op slot stond)
Instappen en stoel /stuur /spiegels afstellen.

GA pedaal nu VOL intrappen :P ... ehhh :F ik bedoel zéér gedoseerd om even te wennen.
en thuis alles gaan koppelen indien de aflever persoon dit niet gedaan heeft..

En dan stoel voor het raam, en gaan genieten.
(opletten dat je geen rauwe mondhoeken krijgt van de grijns en de kwijl :P )

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Mooi, dat klinkt dus gewoon lekker rechtoe rechtaan. Kan ik thuis alles op mijn gemakje uitzoeken.

Helaas woensdag en donderdag erg druk dus weinig tijd om te rijden, maar voor vrijdag en het weekend al de nodige ritjes gepland - al is het maar om hem te showen.

@Hansieo ja wel voordeel dat je niet hoeft in te rijden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Als je nog geen OPD gewend bent zou je misschien dat eerste ritje naar huis de auto nog beter even kunnen instellen op ‘OPD uit’. Dan rijd je iets meer zoals gewend in automaat en kun je nog even aan alles wennen

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:09
Nou viel mij dit op:

Afbeeldingslocatie: https://geengeduld.nl/Picz/Tweakers/Polestar2/IMG_5312_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://geengeduld.nl/Picz/Tweakers/Polestar2/IMG_5313_thumb.jpg

Het lijkt of er 1 pin dieper zit dan de rest (pin CP), hebben jullie dat ook?

Tevens al veel vaker gehad, er blijft water staan in de rand, afgelopen winter een blok ijs waardoor het laadklepje niet dicht kan. Constructie fout of hebben jullie dit ook? Het lijkt alsof er een gaatje geprikt zou moeten worden (onderin in het midden)?

[ Voor 20% gewijzigd door Kohen op 29-08-2021 14:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Kohen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:30:
Nou viel mij dit op:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het lijkt of er 1 pin dieper zit dan de rest (pin CP), hebben jullie dat ook?

Tevens al veel vaker gehad, er blijft water staan in de rand, afgelopen winter een blok ijs waardoor het laadklepje niet dicht kan. Constructie fout of hebben jullie dit ook? Het lijkt alsof er een gaatje geprikt zou moeten worden (onderin in het midden)?
Volledig normaal dat de CP pin er dieper inzit. Zo weet je zeker dat de andere pinnen verbonden zijn voordat de communicatie start. En de andere kant op alles verbroken wordt mocht de communicatie wegvallen 👍

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• kramon
We zijn gisteren aan gekomen op onze bestemming: Palamós, Spanje. Gereden op uitsluitend Ionity:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7edJlzy6sVXHhNBl6oq1hllyM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ymo8nH9oNxitcxATT2uvhh0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens plannen we de dagroute met ABRP, maar zetten we steeds de eerstvolgende stop in Google Maps, omdat die zoooo accuraat is qua verwacht aankomst percentage. Dat is echt fantastisch!

Van stop 2 naar 3 gaf aan ABRP aan dat het niet lukte en moesten we bij een bioscoop in Narbonne laden. Die deed het niet met 34% SoC. Toen de auto weer in, Google Maps op de volgende ionity gezet: village catalan, de laatste stop voor de grens met Spanje. We zouden er met 10% aankomen. Dus maar 110 gereden... Na 20km kwamen we ineens met 14% aan. Dus vervolgens maar weer 130 gereden. We kwamen met 13% aan. Bij Village Catalan weer vlot naar 90% en we kwamen met 56% op de camping aan, zodat we daar wat 'over' hadden.

Dat laatste stukje 110-130 is samen met de laadsnelheid direct voor mij de grootste eye opener: je kan gewoon doorrijden en voor 99.9% aan op google Maps qua SoC.

Dan de laadsnelheid: voor bijna 1700km zijn we 7x gestopt en we hebben niet 1x gewacht tot hij klaar was. Ons ritueel: laden, kind uit de auto, plassen, koffie, soms een broodje en weer gaan. Onze grootste angst was het lange wachten, maar die was dus ongegrond. We hebben overigens geen laadpaal files gehad, omdat we natuurlijk buiten het seizoen zitten nu. Dus in hoogseizoen zou dat wel eens anders kan zijn.

We hebben tijdens de hele reis 2x een kapotte lader gehad: eentje die we uiteindelijk over konden slaan en 1 ionity (Tavel sud). De ionity deed het uiteindelijk door het nummer op de paal te bellen (kan gewoon in het Nederlands) en toen werd de laadsessie remote gestart. Een gratis laadsessie van ionity, van t huis. Erg netjes 👍

Wat we ook leuk vonden was dat we gedurende de twee dagen steeds dezelfde mensen tegenkwamen. Een Vlaams en Nederlands stel. Gezellig 😎

Nu op de camping laden we vanuit het stopcontact op 10A:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94u7GCNaRKeaeZje_rs45vIJamU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIcBeJ8OQTlAJBlxY3plmrW7.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn er erg happy mee!

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 30-08-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Leuk verslagje!
Ik kom net van een camping en daar was het laden van je auto op je kampeerplek expliciet verboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerRik
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-07-2023
Zeker een leuk verslag! Fijn om te lezen dat vakanties met de Polestar 2 grotendeels geen probleem zijn 😄

Even een andere vraag, deze donderdag mag ik de mijne* afhalen :*) ik heb echter nog steeds geen kenteken voor de verzekering. Support zegt dat ik deze een dag van tevoren pas zie. Dit vind ik toch een beetje spannend. Is dit gebruikelijk of verzint Clint maar wat? :+

* koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mooi om deze verslagen te lezen @kramon! Ik vertrek aanstaande vrijdag naar Malè, in Trentino, Italië. Ga vrijdagavond weg uit Deventer en ben van plan dan eerst ongeveer 400 kilometer te rijden. Iemand nog tips voor een hotel met laadgelegenheid tussen Frankfurt en Wurzburg waar je laat op de avond kunt inchecken?

Ik zal ook kort verslag doen van m'n avonturen. Heb in ieder geval voldoende laadpassen (Travelcard van de leasemij, Plugsurfing, Shell Recharge, E-flux en nog een Enel-X card voor in Italië) en een 25 meter verlengkabel voor laden aan het stopcontact. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Eerst naar de Dolomieten, daarna naar de Apennijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik kreeg helemaal geen kenteken. Ik moest de laatste 5 cijfers van de VIN doorgeven aan de verzekering.

Wellicht dat het anders werkt in Nederland 🥺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-07 07:12
Nu hier zo nu en dan reisverslagen gepost worden, ben ik wel benieuwd of er iemand hier wel eens met een caravan gereden heeft. Zo ja, hoe is dat bevallen qua verbruik en actieradius? De volgende vakantie zou met de P2 zijn en een caravan van 1300kg, dus ben wel benieuwd naar de ervaringen. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Ktenolix schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:21:
Nu hier zo nu en dan reisverslagen gepost worden, ben ik wel benieuwd of er iemand hier wel eens met een caravan gereden heeft. Zo ja, hoe is dat bevallen qua verbruik en actieradius? De volgende vakantie zou met de P2 zijn en een caravan van 1300kg, dus ben wel benieuwd naar de ervaringen. :)
Gewicht is (denk ik) ondergeschikt aan de frontale oppervlakte van de caravan.
Gewicht zal (denk ik) wél weer een rol gaan spelen als je 0-100 sprintjes blijft trekken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:41
Her en der is dat wel gedeeld. De meesten hebben een verbruik rond de 30 kWh gemeld. Dus per saldo elke 140 a 175 kilometer aan de snellader (op basis van 10% tot 80% batterijlading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-07 15:37
Vanaf wanneer kun je het VIN-nummer terug zien op de order pagina? Levering staat op het moment voor December.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
Koehandelaar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:13:
Iemand nog tips voor een hotel met laadgelegenheid tussen Frankfurt en Wurzburg waar je laat op de avond kunt inchecken?
Ik had deze site gebruikt voor hotel met laadpaal:

https://hotelsmetlaadpaal.nl/

Via booking.com kan je ook filteren op locaties met laadpaal trouwens. Houd er rekening mee dat als je laat aankomt de palen bezet kunnen zijn tot de volgende ochtend. Je kunt ze vaak niet reserveren. Dus zoals altijd houd een alternatief achter de hand, bijv extra vol aankomen en/of snellaadstation (liefst Ionity want die zijn top) ruim binnen je range. Zoals @kramon als zei in zijn mooie post: 20min bij een snellader is zo voorbij (koffie halen en sanitaire stop). Fijne reis want het is een top reisauto!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Thanks voor de tip! @AartJW. Handige site. Misschien is het ook wel handig om vlak er voor of er na bij een Ionity laadstation even de auto vol te gooien, kan ik gewoon bij een 'normaal' hotel slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-07 20:44
Hier een P2 op 19" met erachter een caravan van 1500kg. Verbruik bij 95km/u ligt bij mij op tussen ca. 34 en 37 kwh/100km. Als je bereid bent iets langzamer te rijden en dan achter een redelijke snelle vrachtwagen blijft hangen, kom je het verst. Overigens, zoals anderen ook al schreven: niet het gewicht van de aanhanger, maar het frontaal oppervlak bepaald het verbruik. Als ik mijn gesloten motortrailer (vorm paardenkar, gewicht beladen ca 700 kg) trek, ligt het verbruik ook al snel richting 32-34 kwh/100 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Ik had deze site gebruikt voor hotel met laadpaal:

https://hotelsmetlaadpaal.nl/

Via booking.com kan je ook filteren op locaties met laadpaal trouwens. Houd er rekening mee dat als je laat aankomt de palen bezet kunnen zijn tot de volgende ochtend. Je kunt ze vaak niet reserveren. Dus zoals altijd houd een alternatief achter de hand, bijv extra vol aankomen en/of snellaadstation (liefst Ionity want die zijn top) ruim binnen je range. Zoals @kramon als zei in zijn mooie post: 20min bij een snellader is zo voorbij (koffie halen en sanitaire stop). Fijne reis want het is een top reisauto!
Wel even opletten dat deze hotels veelal een Tesla Destination Charger hebben. Die zouden gewoon moeten werken met niet-Tesla’s maar vaak krijg je een rood licht en een foutmelding als je ze op de gebruikelijke manier aansluit. Op het Engelse forum stond deze ongebruikelijke procedure die een Belg meermaals succesvol heeft gebruikt:
- all keys + PAK phones at more than 10 meters distance from the car
-car locked
-press the button next to the charge port immediately after plugging in

Doe er uw voordeel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Johnbeer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Hier een P2 op 19" met erachter een caravan van 1500kg. Verbruik bij 95km/u ligt bij mij op tussen ca. 34 en 37 kwh/100km. Als je bereid bent iets langzamer te rijden en dan achter een redelijke snelle vrachtwagen blijft hangen, kom je het verst. Overigens, zoals anderen ook al schreven: niet het gewicht van de aanhanger, maar het frontaal oppervlak bepaald het verbruik. Als ik mijn gesloten motortrailer (vorm paardenkar, gewicht beladen ca 700 kg) trek, ligt het verbruik ook al snel richting 32-34 kwh/100 km
Gelijke ervaringen hier met een beladen tweepaardstrailer: rond de 32 kWh (22 graden zon) tot max 37 kWh/100 km (11 graden, regen en wind tegen). Dan rij ik op de snelweg met het vrachtverkeer mee.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Huismarb schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:57:
Vanaf wanneer kun je het VIN-nummer terug zien op de order pagina? Levering staat op het moment voor December.
Zodra de auto de fabriek uitgerold is in China volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09-2023
Huismarb schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:57:
Die van mij is halverwege/eind vorige week besteld en het VIN was na 2-3 dagen zichtbaar.

Daarnaast is mijn afleverdatum van december bij het bestellen naar november aangepast vanochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
DaRealHibachi schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Die van mij is halverwege/eind vorige week besteld en het VIN was na 2-3 dagen zichtbaar.

Daarnaast is mijn afleverdatum van december bij het bestellen naar november aangepast vanochtend.
Ik vermoed dat ze gewoon een lading polestars op de boot hebben staan. Zodra iemand een auto besteld kijken ze gewoon wat er onderweg is en of er 1 met dezelfde specs op staat. Zo ja, dan krijg je de VIN toegewezen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-07 17:52
TweakerRik schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:55:
Zeker een leuk verslag! Fijn om te lezen dat vakanties met de Polestar 2 grotendeels geen probleem zijn 😄

Even een andere vraag, deze donderdag mag ik de mijne* afhalen :*) ik heb echter nog steeds geen kenteken voor de verzekering. Support zegt dat ik deze een dag van tevoren pas zie. Dit vind ik toch een beetje spannend. Is dit gebruikelijk of verzint Clint maar wat? :+

* koop
Weet niet wat gebruikelijk is, maar ik kreeg 2 weken voor aflevering het kenteken te zien in het portaal. Was wel een jaar geleden.

Voor de verzekering zou je in principe op de dag zelf het kenteken nog moeten kunnen doorgeven. Was een jaar geleden ook wat anders, omdat bij de meeste verzekeraars de Polestar niet eens bekend was.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
Was net van plan om de Video app te verwijderen zie ik ineens NPO start als optie (eigenlijk een link naar de website).Die had ik hier nog niet voorbij zien komen. Helaas doen de videos het niet omdat ik in het buitenland zit. Wie kan eens in NL testen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3hLu95BSkcrcLgdjgjdo5nS7VQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZGtZ1jAcp6HLJoIxab6g6WK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQES6gO4UzrHY_VyIHMMMDZrGyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOuCMzOooNMuxqd2ocZTY661.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYn6Oaj9DEYWZNZ6E-ilMK-75nA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cR8QjeIyklIR5AhN9NlfInnu.jpg?f=fotoalbum_tile

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik heb onlangs ook eens met een caravan van ca. 1500kg gereden.
Het rijdt fantastisch, maar het verbruik is ook dramatisch: 35 - 40 kWh / 100km ..
Ik denk dat een vakantie naar Zuid- Europa met caravan niet echt realistisch is ..
Ook omdat voor laden de caravan dan vaak afgekoppeld zal moeten worden ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-07 17:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2oAZ850SUrorufQFCekF7bXYC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vkf3UBwd0xkfxik28sdq3tZ7.png?f=fotoalbum_large

Net een stukje journaal gekeken toen ik zat te wachten voor ik mn kids kon ophalen :)
Het is de website zover ik kan zien, er verschijnt zelfs een "Download onze app" link boven in beeld haha

Werkt best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
harrewarre schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:14:
[...]
Het is de website zover ik kan zien, er verschijnt zelfs een "Download onze app" link boven in beeld haha

Werkt best aardig.
Top! Beetje Keep it Simple Stupid kan ik wel waarderen. Als het werkt werkt het en anders was het pas 2023 geworden denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door AartJW op 30-08-2021 21:07 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
NPO start werkt inderdaad prima. Heb het net even uitgeprobeerd en een film opgestart. Zo heeft de videoplayer tenminste enig nut!!

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Jehanthar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:08:
NPO start werkt inderdaad prima. Heb het net even uitgeprobeerd en een film opgestart. Zo heeft de videoplayer tenminste enig nut!!
Nu moeten jullie niet allemaal tegelijk het nieuws gaan kijken. Heb geen zin om morgen te lezen dat de LTE verbinding er weer uit ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
dagobert1966 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:43:
[...]

Ik heb onlangs ook eens met een caravan van ca. 1500kg gereden.
Het rijdt fantastisch, maar het verbruik is ook dramatisch: 35 - 40 kWh / 100km ..
Ik denk dat een vakantie naar Zuid- Europa met caravan niet echt realistisch is ..
Ook omdat voor laden de caravan dan vaak afgekoppeld zal moeten worden ...
Eh, je kunt niet met de caravan bij een snellader staan (in NL dan)? Ook niet bij die langs de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Bij sommige snelladers (bijvoorbeeld bij Shell) moet je je auto voor- of achteruit inparkeren.
Bij anderen zou je er meteen 2 of 3 blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ktenolix schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Eh, je kunt niet met de caravan bij een snellader staan (in NL dan)? Ook niet bij die langs de snelweg?
Bij sommige wel, maar de meesten niet. Sommige nieuwe laadstations zijn van die dingen waar je doorheen kan rijden (fastned), maar Ionity is vaak een parkeerhaventje waar je in moet parkeren. Met een beetje pech ook nog achteruit inparkeren, wanneer je achter je laadklep hebt (zoals wij allemaal). Dan moet dus je caravan er eerst achter weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Maar ook als je parallel aan de lader kunt parkeren heb je nog het probleem dat je vaak meteen de boel blokkeert voor een of meerdere andere laders ..
Zullen anderen dan minder blij mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 16:26
kramon schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:35:
We zijn gisteren aan gekomen op onze bestemming: Palamós, Spanje. Gereden op uitsluitend Ionity:
[Afbeelding]

Overigens plannen we de dagroute met ABRP, maar zetten we steeds de eerstvolgende stop in Google Maps, omdat die zoooo accuraat is qua verwacht aankomst percentage. Dat is echt fantastisch!

Van stop 2 naar 3 gaf aan ABRP aan dat het niet lukte en moesten we bij een bioscoop in Narbonne laden. Die deed het niet met 34% SoC. Toen de auto weer in, Google Maps op de volgende ionity gezet: village catalan, de laatste stop voor de grens met Spanje. We zouden er met 10% aankomen. Dus maar 110 gereden... Na 20km kwamen we ineens met 14% aan. Dus vervolgens maar weer 130 gereden. We kwamen met 13% aan. Bij Village Catalan weer vlot naar 90% en we kwamen met 56% op de camping aan, zodat we daar wat 'over' hadden.

Dat laatste stukje 110-130 is samen met de laadsnelheid direct voor mij de grootste eye opener: je kan gewoon doorrijden en voor 99.9% aan op google Maps qua SoC.

Dan de laadsnelheid: voor bijna 1700km zijn we 7x gestopt en we hebben niet 1x gewacht tot hij klaar was. Ons ritueel: laden, kind uit de auto, plassen, koffie, soms een broodje en weer gaan. Onze grootste angst was het lange wachten, maar die was dus ongegrond. We hebben overigens geen laadpaal files gehad, omdat we natuurlijk buiten het seizoen zitten nu. Dus in hoogseizoen zou dat wel eens anders kan zijn.

We hebben tijdens de hele reis 2x een kapotte lader gehad: eentje die we uiteindelijk over konden slaan en 1 ionity (Tavel sud). De ionity deed het uiteindelijk door het nummer op de paal te bellen (kan gewoon in het Nederlands) en toen werd de laadsessie remote gestart. Een gratis laadsessie van ionity, van t huis. Erg netjes 👍

Wat we ook leuk vonden was dat we gedurende de twee dagen steeds dezelfde mensen tegenkwamen. Een Vlaams en Nederlands stel. Gezellig 😎

Nu op de camping laden we vanuit het stopcontact op 10A:
[Afbeelding]

We zijn er erg happy mee!
toon volledige bericht
Leuk om te lezen!
Ik ben daar ook jaarlijks in de buurt te vinden, dus was al benieuwd naar jouw verhaal.
Ik zat dit jaar nog te twijfelen om met de auto te gaan, maar uiteindelijk toch besloten om te vliegen omdat we daar al een auto hadden.

Wij vertrekken over 1,5 week, dus miss spot ik je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
Is de NPO app vanuit AAOS of is het weer eens Polestar only? Vraag dit namens P8 rijders die nog altijd geen fatsoenlijke app hebben 😁😉

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:23:
Is de NPO app vanuit AAOS of is het weer eens Polestar only? Vraag dit namens P8 rijders die nog altijd geen fatsoenlijke app hebben 😁😉
Zit ingebakken in de Polestar video player app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerRik
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-07-2023
Cello66 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Weet niet wat gebruikelijk is, maar ik kreeg 2 weken voor aflevering het kenteken te zien in het portaal. Was wel een jaar geleden.

Voor de verzekering zou je in principe op de dag zelf het kenteken nog moeten kunnen doorgeven. Was een jaar geleden ook wat anders, omdat bij de meeste verzekeraars de Polestar niet eens bekend was.
Ah, dat scheelt, thanks! Het is even wat puzzelen met de verzekering en alarmklasse, maar komt vast goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:23:
Polestar heeft al een tijd geleden een video player app uitgebracht met tot nu alleen vrij exotische streaming content. Nu is daar NPO aan toegevoegd. Ook in andere landen hebben ze lokale content toegevoegd. De app is eigenlijk een soort webbrowser waar de meeste links zijn uitgeschakeld en je dus wel tv kunt streamen. En uiteraard alleen als je geparkeerd staat..
Wel apart inderdaad dat deze en andere apps zoals space warp en ABRP niet ook meteen voor de P8 worden toegevoegd. Zelfs Easypark duurde heel lang. Maar misschien meer iets voor het AAOS forum om daarover door te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 17:37
Wat zijn jullie ervaringen met de stoelen uit het Plus pakket? Is dit een onontbeerlijke optie voor lange mensen?

Best jammer dat de opties zo zijn samengesteld dat je het gehele pakket moet nemen terwijl je alleen de betere stoelen wilt hebben. Alle andere dingen (panodak, audio, etc. etc.) komen direct allemaal mee, resultaat: een pakket van 4500 euro.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:44
GoeiedagEem schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:17:
Wat zijn jullie ervaringen met de stoelen uit het Plus pakket? Is dit een onontbeerlijke optie voor lange mensen?

Best jammer dat de opties zo zijn samengesteld dat je het gehele pakket moet nemen terwijl je alleen de betere stoelen wilt hebben. Alle andere dingen (panodak, audio, etc. etc.) komen direct allemaal mee, resultaat: een pakket van 4500 euro.. :S
Hoe lang ben je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Zijn de stoelen niet gewoon hetzelfde en enkel de bekleding anders? Het plus pakket noemt niet specifiek andere stoelen, enkel WeaveTech bekleding (naast een zitvlak verlenging en geheugenfunctie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ktenolix schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:10:
Zijn de stoelen niet gewoon hetzelfde en enkel de bekleding anders? Het plus pakket noemt niet specifiek andere stoelen, enkel WeaveTech bekleding (naast een zitvlak verlenging en geheugenfunctie).
Zitvlakverlenging is toch per definitie een andere stoel ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ktenolix schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:10:
Van echt "betere" stoelen is inderdaad geen sprake. In ieder geval andere bekleding. Misschien een beperkte extra verstel mogelijkheid of geheugen.

Ik zie de PS2 trouwens niet als auto welke uitermate geschikt is voor langere personen (ik mag het zelf met een beperkte 1.80m doen)

Was ik langer geweest had ik waarschijnlijk eerder gekozen voor een Q4 etron, MachE Mustang of Enyaq (hebben allen niet de verhoogde middentunnel / console waar de rechterknie mee in aanraking komt)

[ Voor 3% gewijzigd door cornholio24 op 31-08-2021 14:28 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 17:37
195 CM

Ik mis in mijn huidige auto wel zitvlakverlenging. Vandaar de keuze voor dit pakket, maar veel andere dingen kunnen me niet zoveel boeien.

De middentunnel lees ik inderdaad meer verhalen over dat dit onprettig zou zijn. Het panoramadak zorgt ook nog voor een lager plafond, maar aan de andere kant ik ben ook niet een reus.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 16:26
GoeiedagEem schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

195 CM

Ik mis in mijn huidige auto wel zitvlakverlenging. Vandaar de keuze voor dit pakket, maar veel andere dingen kunnen me niet zoveel boeien.

De middentunnel lees ik inderdaad meer verhalen over dat dit onprettig zou zijn. Het panoramadak zorgt ook nog voor een lager plafond, maar aan de andere kant ik ben ook niet een reus.. 8)
Ik ben 194 en ondervind niet perse hinder van de middentunnel, het is even wennen. Maar mijn knie rust er tegenwoordig tegenaan, was het ook redelijk gewend bij andere auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
TS is weer bijgewerkt met juiste inhoud vd packs :)

Tevens kwam ik tot de ontdekking dat bij de configurator nu het volgende vermeld staat bij de handsfree elektrisch bediende achterklep:
Door wereldwijde leveringsproblemen van leveranciers van halfgeleiders is het mogelijk dat de hands-free voetsensor voor de achterklep bij aflevering niet in uw auto aanwezig is; deze kan echter op een latere datum alsnog gratis worden gemonteerd.
Mocht je dus een P2 ontvangen waar de voetsensor het niet doet (dus ontbreekt), dan weet je dat dat later gratis gemonteerd kan worden.

De 20" velgen lijken nu wel weer besteld kunnen worden via de configurator. Die optie was een week terug geloof ik weggehaald vanwege leveringsproblemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ktenolix op 31-08-2021 14:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Die zitvlakverlenging is wel echt iets waar ik waarde aan hecht. Heb ik in mijn huidige 3-serie ook.

Morgenochtend is het zover.. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
Er is een nieuwe versie van de app verschenen in de Play Store (Android) met bug fixes and improvements.

This version contains several enhancements and bug fixes to make the Polestar journey even better.

Na installeren wel wat problemen met verbinden, maar na 5x proberen incl uitloggen deed de remote functies het weer. Duurt nu zo'n 5 seconden voor de batterijpercentage en de lock status getoond wordt. Dat is sneller dan voorheen, verder geen verbeteringen gemerkt.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:17:
Die zitvlakverlenging is wel echt iets waar ik waarde aan hecht. Heb ik in mijn huidige 3-serie ook.
Zeker. Ooit meegereden met een Mondeo Mk5, daar kwam het zitvlak nog niet eens in de buurt van mijn knieholtes ;( :o
Morgenochtend is het zover.. *O*
>:)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

JohnnyBravo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:34:
Hardlopers zijn....?

Ja dikke pech dus, net Polestar aan de lijn gehad. Mijn SMLR stond handover stond gepland voor komende zaterdag, in Beesd. De medewerker deelde mij mee dat er slecht nieuws is, de Polestar staat nog in de haven van Zeebrugge en ze hebben transportproblemen waardoor hij tenminste niet zaterdag overgedragen kon worden. Wanneer wel kon hij ook niet zeggen, wat mijn diepe zucht niet minder diep maakte. Kon 2 dagen later worden, kon 2 weken later worden, zeg het maar.

Natuurlijk had ik het inlevermoment van mijn huidige voorloopauto perfect getimed met het ophalen van de Polestar. Nu maar weer kijken of ik die afspraak nog goed kan herzien, met de mededeling dat het vooralsnog onzeker is wanneer hij wel ingeleverd kan worden. Slechte zaak.
Ik heb ondertussen een kenteken gekregen, zichtbaar als ik inlog op de Polestar site. Ben nog niet benaderd voor de tweede poging voor de handover, maar volgens mij is dit een belangrijke stap!

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-07 17:52
GoeiedagEem schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

195 CM

Ben zelf 1,94 en moet zeggen dat ik de zitverlenger niet gebruik. De reden is de submarine balk. Die is voor langere mensen met wat meer gewicht (weeg zelf 105 kg, maar ben toch verre van dik) echt dramatisch. Wanneer ik de zitverlenger gebruik of de stoel in de kuipstand zet heb ik binnen 20 km geen gevoel meer in mijn benen. Ik denk dat het komt door het te ver inzakken van de zitting i.c.m. Die idiote balk. Die hoort volgens mij ook niet bij het oorspronkelijke stoelontwerp. Misschien dat @petervanstuiven hierover wat kan zeggen, want hij heeft de balk laten verwijderen en ook de bekleding vervangen door leer/alcantara.

De middenconsole is voor mij geen probleem evenals het panoramadak. Het panoramadak geeft volgens mij juist meer ruimte dan een conventioneel dak. Ik kan de stoel dan ook vrij hoog zetten, in ieder geval hoger dan nodig.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Cello66 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

Ben zelf 1,94 en moet zeggen dat ik de zitverlenger niet gebruik. De reden is de submarine balk. Die is voor langere mensen met wat meer gewicht (weeg zelf 105 kg, maar ben toch verre van dik) echt dramatisch. Wanneer ik de zitverlenger gebruik of de stoel in de kuipstand zet heb ik binnen 20 km geen gevoel meer in mijn benen. Ik denk dat het komt door het te ver inzakken van de zitting i.c.m. Die idiote balk. Die hoort volgens mij ook niet bij het oorspronkelijke stoelontwerp. Misschien dat @petervanstuiven hierover wat kan zeggen, want hij heeft de balk laten verwijderen en ook de bekleding vervangen door leer/alcantara.

De middenconsole is voor mij geen probleem evenals het panoramadak. Het panoramadak geeft volgens mij juist meer ruimte dan een conventioneel dak. Ik kan de stoel dan ook vrij hoog zetten, in ieder geval hoger dan nodig.
JA zeker.

Wij hebben deze balk laten verwijderen. Zowel ik (1,88 en 90kg) en ooks mijn vrouw hadden hier echt last van. Tevens vnden wij de bekleding niet lekker aanvoelen en hebben deze laten vervangen voor leer met alcantara.

Ik heb hier wel eea over gemeld

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66347728

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66382290

Nog steeds heel erg blij met het resultaat :)

(Natuurlijk mag die balk er niet uit en moet een ieder dat voor zich zelf bepalen, maar we zijn er erg gelukkig mee (en wij passen ook niet onder de gordel door 8)7 ) De eerste weken merkte ik zelf dat het vreemd was dat het geen zeer meer deed, na 20 minuten kreeg ik ook altijd pijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966

dagobert1966

Ik heb al leer. Kunnen ze dan die balk ook weghalen zonder het leer te beschadigen?
Waarom zit die balk er eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 08:51

AKI

Vraagje over een onbekende bug, al sinds de aflevering december 2020 heb ik een bug die ik nog nooit bij iemand anders heb gehoord.
Het beeld van navigatie scherm achter het stuur schuift soms in zijn geheel naar rechts of links, binnen een seconde crashed/refreshed het beeld en dan komt de map weer terug. Ik heb er filmpje van, maar weet niet hoe toe te voegen. Andere mensen die probleem ook?
Sinds vandaag heb ik bij dealer software laten updaten (want OTA) werkte niet. Maar ook nieuwste software heeft het.

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-07 17:38
Nog even een dubbelcheck hier.

De app doet op het moment niets meer. Alle knoppen blijven grijs en er verschijnt geen SoC hoe lang je ook wacht.

- In de app: koppeling met auto verwijderen.
- Op telefoon "Polestar2" verbinding verwijderen uit bluetooth koppelingen.
- In de auto, check of polestar account nog aanwezig is.
- in de auto het koppelproces weer doorlopen met 3 sleutels etc.
- nu zou alles weer moeten werken??

Als ik de koppeling opnieuw wil opzetten, is dan dit de juiste volgorde?

[ Voor 8% gewijzigd door harrewarre op 31-08-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb wat pagina's terug gelezen maar kon zo snel geen reactie vinden; heeft iemand hier iets meer zicht op de levertijden van de single motor long range? Als ik nu bestel krijg ik deze dan nog voor einde jaar op kenteken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
Zag zojuist een plaatje van een vermogensbank voorbijkomen. Daar wordt je toch best vrolijk van. Vooral het moment is smullen 👍👍👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_Ay4vh9nuRGh3N_ILtFeDRqPFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xEMkQMcdRnUDDpjC8EETIgW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ties24 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:50:
Ik heb wat pagina's terug gelezen maar kon zo snel geen reactie vinden; heeft iemand hier iets meer zicht op de levertijden van de single motor long range? Als ik nu bestel krijg ik deze dan nog voor einde jaar op kenteken?
Wat ik vorige maand van Polestar Support begreep was dat “uiterlijk 27 augustus bestellen gegarandeerde levering in 2021 betekende”.

Bel morgen even Polestar Support op en je hebt antwoord uit eerste hand :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rene schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:59:
Zag zojuist een plaatje van een vermogensbank voorbijkomen. Daar wordt je toch best vrolijk van. Vooral het moment is smullen 👍👍👍

[Afbeelding]
Poahh, vooral die Rev. Limiter op 10500rpm :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Ties24 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:50:
Misschien even de chatfunctie op de Polestar site aanspreken. Is geheel afhankelijk van je configuratie en kleur.

Mijn SMLR is eind juni besteld en wordt eind oktober verwacht.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
dagobert1966 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:08:
Ik heb al leer. Kunnen ze dan die balk ook weghalen zonder het leer te beschadigen?
Waarom zit die balk er eigenlijk?
De bekleding moet er af om er bij te komen, maar op zich zou dat moeten kunnen. Bij ons hebben ze ook het schuim opgevuld aangeien de balk weg is en bovenop hebben zie iets (5mm) extra schuim aangebracht.

Bel BMS autobekleding anders eens. Zij kunnen het beter uitleggen en hebben hier ervaring mee.

Die balk is anti submarining, het onder de gordel doorschuiven bij een ongeluk. Je billen worden dan in de ztting gedrukt en kunnen door de balk niet wegschuiven. We nemen het risico wel 8)7 ik pas niet onder de gordel door :P en had wel altijd last van die balk (zeker met uitgeschoven zitdeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
petervanstuiven schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

De bekleding moet er af om er bij te komen, maar op zich zou dat moeten kunnen. Bij ons hebben ze ook het schuim opgevuld aangeien de balk weg is en bovenop hebben zie iets (5mm) extra schuim aangebracht.

Bel BMS autobekleding anders eens. Zij kunnen het beter uitleggen en hebben hier ervaring mee.

Die balk is anti submarining, het onder de gordel doorschuiven bij een ongeluk. Je billen worden dan in de ztting gedrukt en kunnen door de balk niet wegschuiven. We nemen het risico wel 8)7 ik pas niet onder de gordel door :P en had wel altijd last van die balk (zeker met uitgeschoven zitdeel).
Ik heb er tijdens de proefrit geen last van gehad en hoop dat ze dit mogelijke euvel bij MY22 hebben aangepast.

Zie mezelf nog geen balk uit mn leaseauto (laten) slijpen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
Cello66 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

stoel HOGER??? ik ben 1.92 maar moet er niet aan denken de stoel ook maar iets hoger te zetten dan de laagste stand.
Dan moet ik bukken om onder de spiegel door te kunnen kijken... arrggg en dat in bv een stad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
Rene schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:59:

[Afbeelding]
Hier de link naar de video:

https://www.facebook.com/...3nmdyno-/244606527408899/

Moet toegeven een rollerbank met een ICE is toch wat leuker om naar te kijken :X

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-07 17:49
AKI schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:10:
Vraagje over een onbekende bug, al sinds de aflevering december 2020 heb ik een bug die ik nog nooit bij iemand anders heb gehoord.
Het beeld van navigatie scherm achter het stuur schuift soms in zijn geheel naar rechts of links, binnen een seconde crashed/refreshed het beeld en dan komt de map weer terug. Ik heb er filmpje van, maar weet niet hoe toe te voegen. Andere mensen die probleem ook?
Sinds vandaag heb ik bij dealer software laten updaten (want OTA) werkte niet. Maar ook nieuwste software heeft het.
Die heb ik idd ook al meerdere keren langs zien komen. Ik had eerst de indruk dat het op sommige plekken gebeurd, maar ben daar nog niet aan uit. Vandaar ook nog niet gemeld hier.
Klinkt heel raar, maar het lijkt alsof je van de kaart af rijdt en er snel een andere kaart onder wordt geschoven. Wel van links naar rechts dan. Het gaat ook gepaard met een zwarte balk in het midden (tussen de schuivende kaarten) van plmin 3 centimeter.
Ik heb dit overigens ook al vanaf het begin. In totaal een keer of 20 gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een lading die uit steekt waardoor de achterklep niet dicht kan? Ik wil een kast ophalen bij IKEA en deze is 30cm langer dan de laadruimte met de achterbank plat. Ik heb net gereden met de achterklep een klein stukje open maar deze wordt vervolgens automatisch gesloten. Kan ook zijn omdat er natuurlijk geen lading onder zat. Ik zie ook geen mogelijkheden om de achterklep met een touw dicht te maken zoals dat bij de meeste auto’s wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-07 12:58
Aghanim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:06:
Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een lading die uit steekt waardoor de achterklep niet dicht kan? Ik wil een kast ophalen bij IKEA en deze is 30cm langer dan de laadruimte met de achterbank plat. Ik heb net gereden met de achterklep een klein stukje open maar deze wordt vervolgens automatisch gesloten. Kan ook zijn omdat er natuurlijk geen lading onder zat. Ik zie ook geen mogelijkheden om de achterklep met een touw dicht te maken zoals dat bij de meeste auto’s wel kan.
Mijn vriendin heeft dit laatst gedaan (zonder mijn medeweten :+)
Je kan de kofferklep manueel omlaag duwen tot deze klemt op de plek waar je wilt. Vervolgens kan je een spanbandje of touw tussen de sluiting van de kofferklep en dat bevestigingspunt aan de onderkant vastmaken zodat deze niet tijdens het rijden terug omhoog kan.Dit werkte op zich best prima.

Daarna wel wat geklungel om weer de sluitingsknoppen van de klep werkend te krijgen (dus ik was niet heel blij met het geheel), maar het is gelukt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
Vanmorgen de P2 opgehaald! De overdracht ging wat chaotisch maar het belangrijkste is dat hij nu voor de deur staat.

Net al even wat met instellingen zitten spelen. Mijn telefoon wel verbonden via Bluetooth maar de app verbinden lukt helaas niet. Eerste stap sleutels is ik maar als ik dan doorklik dan wordt het geannuleerd. Iemand tips?

Nu maar even lunch halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

VidaR-9 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:04:
Vanmorgen de P2 opgehaald! De overdracht ging wat chaotisch maar het belangrijkste is dat hij nu voor de deur staat.

Net al even wat met instellingen zitten spelen. Mijn telefoon wel verbonden via Bluetooth maar de app verbinden lukt helaas niet. Eerste stap sleutels is ik maar als ik dan doorklik dan wordt het geannuleerd. Iemand tips?

Ik heb er zelf nog geen, moet nog steeds een keuze maken, maar die telefoon key duurde toch sowieso een paar dagen om te activeren?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
xsive schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb er zelf nog geen, moet nog steeds een keuze maken, maar die telefoon key duurde toch sowieso een paar dagen om te activeren?
Geen idee. Die hoef ik niet perse nu al. Maar de app zelf is wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:04:

Feli!

Pas je je sig. nog ff aan? :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Bij de leasemij (ALD) stonden trouwens nog tientallen Polestars met zo te zien 2020 kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Nee, de app is een gedrocht. Links laten liggen. Is bij mij spontaan gestopt met werken en ik krijg het niet meer aan de praat. De moeite niet waard voor het überkleine beetje funcitonaliteit dat de app heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Reinier schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:18:
[...]

Nee, de app is een gedrocht. Links laten liggen. Is bij mij spontaan gestopt met werken en ik krijg het niet meer aan de praat. De moeite niet waard voor het überkleine beetje funcitonaliteit dat de app heeft.
Ah oké. Ik vind t wel handig om accu in de gaten te houden. Later misschien nog maar eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Het is per persoon anders denk ik. Ik heb nog nooit issues gehad met de app. En dat is op 4 telefoons: iPhone XS max, iPhone 11 Pro Max, Samsung Galaxy S21 Ultra en Samsung Flip Z 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Ik gebruik de app ook elke dag, op 1 uitzondering na heeft het bij mij altijd gewerkt. Wel eens dat de functionaliteit nog niet erg uitgebreid is maar ik gebruik met regelmaat de Digital Key functie en het voor - verwarmen/koelen, ideaal!

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
VidaR-9 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:21:
[...]

Ah oké. Ik vind t wel handig om accu in de gaten te houden. Later misschien nog maar eens proberen.
Ik ben wel benieuwd hoe dat bij de PS2 app werkt. Als je aan het laden bent, wordt het % dan steeds realtime weergegeven? Bij de Volvo P8 app moet ik steeds de app afsluiten om het % te zien. En zelfs dat klopt de helft van de tijd dan weer niet met de werkelijkheid.

Dus ook hier nog geen fan van de app, zo instabiel als wat helaas. En verder dan koelen/voorverwarmen kan je er ook niks mee.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Je kan, als je aan het laden bent, zien wanneer hij op de jou in de auto ingestelde maximale lading is. Dat kun je verversen door van boven naar beneden te 'draggen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik kan Polestar Connect ook niet selecteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kd1xwkTdnD69ACJkGI_2sZF2dvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwpKgO9jvK4IDfUuVU2DBRpq.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 16 ... 213 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.