Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:18
kramon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:58:
Ik kan zo mijn auto weer ophalen bij Broekhuis. Als het goed is laatste update gekregen, maar belangrijker: m'n front-avas-speaker werkt weer, yay!

Iets anders nog wat ze me net telefonisch vertelden: ik heb dus een dashcam en die heb ik vrij strak tegen de camera-unit boven-midden-in het raam geplakt, maar dat kan dus storen met de lane-assist en what-not. Nu heb ik inderdaad wel eens ingreep(jes) gehad van de hulpsystemen die niet hoorden te gebeuren en ook vind ik dat de auto niet goed in het midden rijdt als ik lane-assist aan heb. Dus ik ben benieuwd of dat met elkaar te maken heeft.

Zijn hier meer mensen met dashcams, die direct onder de auto-camera midden-boven op het raam zit geplakt en dat je issues (zei het kleine) hebben met de hulpsystemen die afhankelijk zijn van die camera's?
Dat verhaal heb ik idd vaker gehoord bij oa Volvo en dat het wordt afgeraden. Mijn dashcam zit helemaal rechts, omdat hij daar het minst opvalt als bestuurder, minder hoef weg te werken en geen kans op storingen idd. Nadeel is dat de ruitenwisser daar niet komt...

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
AartJW schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Dat verhaal heb ik idd vaker gehoord bij oa Volvo en dat het wordt afgeraden. Mijn dashcam zit helemaal rechts, omdat hij daar het minst opvalt als bestuurder, minder hoef weg te werken en geen kans op storingen idd. Nadeel is dat de ruitenwisser daar niet komt...
Zij adviseerden midden, maar dan helemaal onderaan. Ik zal nog wel even kijken of ik dat doe, of dat ik 'm ietsje lager doe. Heb net al die kabels weggewerkt... :/

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Goed om te weten van de dashcam. d:)b Dan moet ik ook maar even puzzelen hoe en waar ik de mijne wegwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 23-08-2021 13:05 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:54
Ik kan zo mijn auto weer ophalen bij Broekhuis. Als het goed is laatste update gekregen, maar belangrijker: m'n front-avas-speaker werkt weer, yay!

Iets anders nog wat ze me net telefonisch vertelden: ik heb dus een dashcam en die heb ik vrij strak tegen de camera-unit boven-midden-in het raam geplakt, maar dat kan dus storen met de lane-assist en what-not. Nu heb ik inderdaad wel eens ingreep(jes) gehad van de hulpsystemen die niet hoorden te gebeuren en ook vind ik dat de auto niet goed in het midden rijdt als ik lane-assist aan heb. Dus ik ben benieuwd of dat met elkaar te maken heeft.

Zijn hier meer mensen met dashcams, die direct onder de auto-camera midden-boven op het raam zit geplakt en dat je issues (zei het kleine) hebben met de hulpsystemen die afhankelijk zijn van die camera's?
Bij mij zit de nextbase zo dicht/hoog mogelijk tegen de centrale unit, op deze manier zie ik 'm zelf niet omdat deze dan geheel wegvalt.

Geen idee of dat altijd /soms problemen geeft, iig niet zeer frequent.
(ik zal kijken of ik 'm iets opzij kan plaatsen)

Waar ik mij dan weer wél aan erger is waarom ze die "f" binnenspiegel niet hóger geplaatst hebben.
Als 1.91 lang persoon en de stoel op laagst moet je nóg regelmatig bukken/knikken met je hoofd.

In de stad wil ik zien... ALLES zien, en de spiegel heeft ruimte genoeg om hoger geplaatst te worden/zijn.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovipower
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 17:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Even een update over mijn front avas: die is niet gefixed. Ze dachten dat ik de sensoren bedoelde. Heb m maar weer meegenomen. Klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Mr_Music schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Inmiddels heb ik de covers al geprobeerd maar er gelijk weer afgehaald. Persoonlijk vind ik de sleutel heel lelijk worden met witte covers en de rest zwart. Misschien toch maar voor zwarte covers gaan van leder.
Owww heb je een foto? Ben wel benieuwd naar het resultaat.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:42
[quote]kramon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:01:
Even een update over mijn front avas: die is niet gefixed. Ze dachten dat ik de sensoren bedoelde. Heb m maar weer meegenomen. Klaar mee.
[/quote

Bij mij alleen maar vaag gezoem als ik probeer te luisteren naar AVAS voor. Er moet toch ook op gegeven moment iets van een "tringeltje" of "piepje" of in zitten? Volgens het geluid op de Polestar site Of heb ik het verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:16
P2void19noPP schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:10:
[quote]kramon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:01:
[/quote

Bij mij alleen maar vaag gezoem als ik probeer te luisteren naar AVAS voor. Er moet toch ook op gegeven moment iets van een "tringeltje" of "piepje" of in zitten? Volgens het geluid op de Polestar site Of heb ik het verkeerd begrepen?
Er hoort iets van gezoem uit te komen als je langzaam vooruit rijdt.. ik heb het echter zelf nog nooit gehoord. (Achteruit doet het verder wel prima met de piepjes)

Hier de voorbeeld geluiden: https://www.polestar.com/...y-features/safety-sounds/

[ Voor 6% gewijzigd door harrewarre op 23-08-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Hansieo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:48:
[...]

Bij mij zit de nextbase zo dicht/hoog mogelijk tegen de centrale unit, op deze manier zie ik 'm zelf niet omdat deze dan geheel wegvalt.

Geen idee of dat altijd /soms problemen geeft, iig niet zeer frequent.
(ik zal kijken of ik 'm iets opzij kan plaatsen)

Waar ik mij dan weer wél aan erger is waarom ze die "f" binnenspiegel niet hóger geplaatst hebben.
Als 1.91 lang persoon en de stoel op laagst moet je nóg regelmatig bukken/knikken met je hoofd.

In de stad wil ik zien... ALLES zien, en de spiegel heeft ruimte genoeg om hoger geplaatst te worden/zijn.
Vind hem anders nog relatief hoog, bij mijn vorige auto's hing de binnenspiegel toch echt een stuk lager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-06 20:59
De fiscalist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:19:
Doe maar niet….

Er rijden niet zo veel magnesium’s rond. Dat willen wij magnesium rijders graag zo houden ;).
Niet? De meeste Polestars die ik zie rondrijden zijn Magnesium. En dat wordt de mijne ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ktenolix schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:16:
Ik had laatst nog Polestar gevraagd of je al een proefrit kon maken in de Single Motor, maar ze gaven aan dat het hoogstwaarschijnlijk pas in oktober kon (in Beesd iig). Ik dacht echter dat iemand hier een proefrit in een SM gedaan had?

Edit: Ik zie dat ze in Arnhem bijv. straks een proefrit evenement (van 02-09 t/m 03-10) hebben waar je ook SM kunt rijden.
Al 2x gedaan in Beesd de afgelopen weken. Ze zijn ook echt niet moeilijk als je daar aan komt en bijvoorbeeld 30 min DM en 30 min SM wilt rijden. Soms even wachten als er net iemand anders mee rijden is.

Ze hebben er 2:
SM LR met pilot pack
SM SR met plus pack

DMs hebben ze genoeg met verschillende pakketsamenstellingen.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-06 10:12
cornholio24 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Owww heb je een foto? Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Zeker. Zie hieronder. Blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar ik vind het niks :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZTfcPM4FbqsnkJiiXd5zK3vd2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xemHZgPsuJ11IYnABzIE5mOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3E1j146XTnelzP-9ROg_zyE8wuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItSi78SdwnhQrjGn9DRoV9ij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktGfIs3mFaeRNyXKm-0GeJ6nEuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qHVyPs5r0S5tly096K6PSk8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbxW9_cjcrA3lzawfr0HmDkol6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZyhfg2BbIsck0a3xvhwHqFr.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31

oh echt? Ik heb mijn dashcam direct rechts naast de auto-camera. Maar kan mij maar 1x een rare ingreep herinneren en dat was in mijn optiek door de belijning. Ze raden concreet af de dashcam in de buurt van de auto-camera-hulpsysteem te hangen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
vdtweak schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

oh echt? Ik heb mijn dashcam direct rechts naast de auto-camera. Maar kan mij maar 1x een rare ingreep herinneren en dat was in mijn optiek door de belijning. Ze raden concreet af de dashcam in de buurt van de auto-camera-hulpsysteem te hangen? :/
Jup. Dat kan in theorie de hulpsystemen verstoren. Ik heb besloten 'm te laten hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-06 21:15
xsive schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Al 2x gedaan in Beesd de afgelopen weken. Ze zijn ook echt niet moeilijk als je daar aan komt en bijvoorbeeld 30 min DM en 30 min SM wilt rijden. Soms even wachten als er net iemand anders mee rijden is.

Ze hebben er 2:
SM LR met pilot pack
SM SR met plus pack

DMs hebben ze genoeg met verschillende pakketsamenstellingen.
Heb je dan gewoon een proefrit gepland zonder keuze voor uitvoering? Wel vreemd dat iemand van Support zei dat het nog niet mogelijk was in Beesd. Als 't kan wil ik daar nog eens in een SM versie rijden (en dan hopelijk ook een glimp opvangen van mijn P2 die daar staat te wachten).
Wel bijzonder irritant dat je maar 45min in de auto mag rijden.. Dat is veel te kort. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornholio24
Mr_Music schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Zeker. Zie hieronder. Blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar ik vind het niks :)
Thanks! Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar vind het eigenlijk best nog wel te pruimen. Had het eigenlijk erger verwacht na je opmerking.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Vanmorgen de brief van de leasemij ontvangen met een laadpas van (blijkbaar) Newmotion. Gelijk gekoppeld aan Fastned, dus ik ben er klaar voor. Er zit op 8km van de afhaallocatie een Fastned locatie, dus mocht hij relatief leeg zijn dan ga ik dat gelijk even proberen. Rest van de dag staat hij toch bij vriendin aan de lader.

Nog 8 dagen. Voel me elke ~4 jaar weer een klein kind als ik een nieuwe auto mag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
@VidaR-9 Spannend! Laat ons weten hoe het gegaan is straks. Ben ook wel benieuwd of de auto met volle SoC afgeleverd wordt.

Die van mij zou over 7 dagen anders afgeleverd worden ;( Merk dat ik ondanks dat nog elke dag in het portaal kijk of ik al een kenteken heb.

Aan de ene kant heel fijn dat je een portaal hebt waar je je bestelling kunt volgen, aan de andere kant voor mij ontzettend frustrerend omdat ie al klaar is, maar niet afgeleverd mag worden. Bij de vorige auto was het gewoon: bestelopdracht geven en wachten tot overdrachtmoment (einde contract). Tussendoor geen updates whatsoever. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ktenolix op 24-08-2021 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvonkk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
Ktenolix schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Heb je dan gewoon een proefrit gepland zonder keuze voor uitvoering? Wel vreemd dat iemand van Support zei dat het nog niet mogelijk was in Beesd. Als 't kan wil ik daar nog eens in een SM versie rijden (en dan hopelijk ook een glimp opvangen van mijn P2 die daar staat te wachten).
Wel bijzonder irritant dat je maar 45min in de auto mag rijden.. Dat is veel te kort. :+
Kreeg na mijn proefrit in een DM een telefoontje van Polestar met wat vragen rondom de service. Aangegeven dat ik de proefrit kort vond. Medewerker gaf aan dat ze eind deze maand terugbellen voor een afspraak om een SM een dag mee te nemen. Er is dus wel wat mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ktenolix schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Gewoon DM gekozen bij reserveren proefrit. Daar ter plekke aangeven dat je graag ook de SM wilt proberen bij het aanmelden. Ze doen echt niet moeilijk. Je kunt ook altijd even wachten als er net iemand mee weg is.

Heb ook zowel 20 inch als 19 inch wielen getest. 19 inch is beter naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door xsive op 24-08-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

jvonkk schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Kreeg na mijn proefrit in een DM een telefoontje van Polestar met wat vragen rondom de service. Aangegeven dat ik de proefrit kort vond. Medewerker gaf aan dat ze eind deze maand terugbellen voor een afspraak om een SM een dag mee te nemen. Er is dus wel wat mogelijk
Oh! Toe maar! Heb ik nog gevraagd ter plaatse, dat zo'n proefrit me helemaal niet zoveel zegt en dat ik eigenlijk eens ff bv Maastricht op en neer zou willen rijden ermee, zelfs tegen vergoeding. Vraag kregen ze wel vaker zeiden ze, maar was (nog) niet mogelijk. Misschien moet ik ook eens met die service desk bellen dan :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
Onderaan de TS is nu een lijstje van Tweakers en hun P2 uitvoeringen. Als je het leuk vindt om erin te staan, doe dan even een PM of drop het hier met een mention naar mij met de volgende inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[tr]
[td]<Tweakers gebruikersnaam>[/td]
[td]<Launch / LRDM / LRSM / SRSM>[/td]
[td]<Kleur>[/td]
[td]<Velgmaat>[/td]
[td]<Bekleding>[/td]
[td]<Pakket(ten), comma-separated[/td]
[td]<Omgeving>[/td]
[/tr]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
De levering van mijn LRSM staat nu voor oktober in mijn Polestar-id (bestelling eind juli). Veel sneller dan ik had verwacht, dus ben heel benieuwd of het allemaal doorgaat. Hebben jullie de auto opgehaald in Beesd of thuis laten afleveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Hardlopers zijn....?

Ja dikke pech dus, net Polestar aan de lijn gehad. Mijn SMLR stond handover stond gepland voor komende zaterdag, in Beesd. De medewerker deelde mij mee dat er slecht nieuws is, de Polestar staat nog in de haven van Zeebrugge en ze hebben transportproblemen waardoor hij tenminste niet zaterdag overgedragen kon worden. Wanneer wel kon hij ook niet zeggen, wat mijn diepe zucht niet minder diep maakte. Kon 2 dagen later worden, kon 2 weken later worden, zeg het maar.

Natuurlijk had ik het inlevermoment van mijn huidige voorloopauto perfect getimed met het ophalen van de Polestar. Nu maar weer kijken of ik die afspraak nog goed kan herzien, met de mededeling dat het vooralsnog onzeker is wanneer hij wel ingeleverd kan worden. Slechte zaak.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JohnnyBravo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:34:
Hardlopers zijn....?

Ja dikke pech dus, net Polestar aan de lijn gehad. Mijn SMLR stond handover stond gepland voor komende zaterdag, in Beesd. De medewerker deelde mij mee dat er slecht nieuws is, de Polestar staat nog in de haven van Zeebrugge en ze hebben transportproblemen waardoor hij tenminste niet zaterdag overgedragen kon worden. Wanneer wel kon hij ook niet zeggen, wat mijn diepe zucht niet minder diep maakte. Kon 2 dagen later worden, kon 2 weken later worden, zeg het maar.

Natuurlijk had ik het inlevermoment van mijn huidige voorloopauto perfect getimed met het ophalen van de Polestar. Nu maar weer kijken of ik die afspraak nog goed kan herzien, met de mededeling dat het vooralsnog onzeker is wanneer hij wel ingeleverd kan worden. Slechte zaak.
On the positive side: beter in Zeebrugge dan in China.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Zie af en toe de vraag voorbijkomen of de p2 ook last heeft van accu verlies bij lang stilstaan.

Deze vakantie geparkeerd met 68% en na drie week weer ingestapt met nog steeds precies 68%

Volgens mij dus totaal geen issue. De eerste meters hoorde je de remachijven wel even duidelijk schoonschrapen bij gas los (one pedal drive) maar dat was na 100 meter ook klaar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Laatst online: 01-05 22:14
Het is aardig rustig hier.. Zie berichten voorbij komen over nieuwe leveringen, super gaaf natuurlijk en ik kan iedereen een Polestar 2 aanbevelen wat dat betreft.

De laatste tijd weinig tot geen updates op de software in de auto / telefoon. Apps in de auto hebben al een tijdje geen update meer gehad en de app op de telefoon heeft ook nog niet echt vernieuwing gehad. Al werkt bij mij Digital Key wel prima de laatste tijd, dus daar wel blij mee.

Ik ben met de PS2 op vakantie geweest naar het zuiden van Luxemburg vanuit de Achterhoek met het gezin (vriendin & 2 kids). Dat ging prima, ook zonder dakkoffer konden we het redden onze spullen erin te krijgen en een weekje op de camping te verblijven. Ook het laden onderweg bij Ionity ging goed en op de camping heb ik de auto met de granny kabel aan onze stacaravan kunnen hangen af en toe, dat ging ook prima :-)

Al met al een blije gebruiker en berijder hier, hoop wel dat Polestar 2 de digitale vernieuwing oppakt en daar wat meer tempo in brengt.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:21
PS2Driver schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:46:
De laatste tijd weinig tot geen updates op de software in de auto / telefoon. Apps in de auto hebben al een tijdje geen update meer gehad en de app op de telefoon heeft ook nog niet echt vernieuwing gehad. Al werkt bij mij Digital Key wel prima de laatste tijd, dus daar wel blij mee.
Mijn ervaring is dat men in de nordics goed is in het genieten van de zomervakantieperiode (misschien kan @Rene dat bevestigen/ontkrachten ;)). Het zou me niet verbazen dat ze in deze tijd (nog) niet genoeg capaciteit hebben om te ontwikkelen en/of eventueel opvolging kunnen geven aan problemen die kunnen ontstaan tijdens het deployen van zo’n update. Dat gezegd hebben hoop ik ook dat ze binnenkort weer eens de publiciteit opzoeken met een een geactualiseerde roadmap. Ben erg benieuwd naar m’n CarPlay update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Sinds de update naar P2124 op 6 juli en die naar P2129 op 22 juli is het laden thuis op 3 fases bij mij 3 maal met slechts 2 fases gedaan waarvan 1 maal na 15 minuten alsnog met 3.
Al met al valt het probleem bij mij dus mee vind ik, 2 tot 3 op 13 maal laden.
Hoe zit het bij de anderen met deze problemen? Valt het misschien ook mee want ik zie niet veel klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Anoniem: 1521590 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:04:
Sinds de update naar P2124 op 6 juli en die naar P2129 op 22 juli is het laden thuis op 3 fases bij mij 3 maal met slechts 2 fases gedaan waarvan 1 maal na 15 minuten alsnog met 3.
Hoe zit het bij de anderen met deze problemen? Valt het misschien ook mee want ik zie niet veel klachten.
Ik ben daar niet zo’n held in. Heb deze week update gehad, maar hoe zie ik op hoeveel fasen hij laadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kramon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Ik ben daar niet zo’n held in. Heb deze week update gehad, maar hoe zie ik op hoeveel fasen hij laadt?
Als ik er even van uit ga dat je altijd 16A ingesteld hebt bij het laden dan zou volgens de volgende berekening het verbruik op de elektriciteitsmeter moeten zijn: 3 x 16 x (220 tot 230) ergens tussen de 10500 en 11000 watt. Tel daar nog het gewone gebruik bij op, bij mij 500 watt 's avonds en dan kom je uit op 11000 tot 11500. Gaat het laden slechts met 2 fases dan kan je daar éénderde vanaf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-06 22:58
Anoniem: 1521590 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:04:
Ik check het altijd maar tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad. Polestar zelf gaf ook op Facebook aan dat het maar een heel klein deel betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Anoniem: 1521590 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Als ik er even van uit ga dat je altijd 16A ingesteld hebt bij het laden dan zou volgens de volgende berekening het verbruik op de elektriciteitsmeter moeten zijn: 3 x 16 x (220 tot 230) ergens tussen de 10500 en 11000 watt. Tel daar nog het gewone gebruik bij op, bij mij 500 watt 's avonds en dan kom je uit op 11000 tot 11500. Gaat het laden slechts met 2 fases dan kan je daar éénderde vanaf halen.
Wel goed opletten dat je eventuele Load balancing de laadstroom niet beperkt. Dat gaat namelijk altijd over 3 fases. Dus als er bij een 3x25A aansluiting meer dan 9A wordt gevraagd op een fase (bijv een waterkoker), dan gaat de laadpaal op alle 3 fases terug naar bijv 14 of 12A en bij 12A is het dan maar 3x12x230=8280W en kun je ook het idee krijgen dat er iets fout gaat terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JTHZZ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:35:
[...]

Wel goed opletten dat je eventuele Load balancing de laadstroom niet beperkt. Dat gaat namelijk altijd over 3 fases. Dus als er bij een 3x25A aansluiting meer dan 9A wordt gevraagd op een fase (bijv een waterkoker), dan gaat de laadpaal op alle 3 fases terug naar bijv 14 of 12A en bij 12A is het dan maar 3x12x230=8280W en kun je ook het idee krijgen dat er iets fout gaat terwijl dat niet zo is.
Leuk om te weten hoe LoadBalancing dat aanpakt maar bij mij is dat niet van toepassing, handmatig regel ik dat ☺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
JohnnyBravo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:34:
Hardlopers zijn....?

Grote kans dat mijn SRSM op dezelfde transport zou moeten, aangezien de handover initieel gepland stond voor komende dinsdag. Gelukkig heb ik nog wel iets speling met mn huidige auto :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Mr_Music schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:50:
@gerrit105 Ik weet dat jij het probleem had dat de DK niet wilde activeren als je op Activeren klikte en hij de DK maar bleef zoeken. Ik lijk nu hetzelfde te hebben. Heb je toen iets gedaan waardoor het wel weer werkte?

Heb dit topic en het oude topic afgespeurd maar kon het niet vinden....
Sorry, lange vakantie (nog steeds) en topic niet bijgehouden. Ben nu toch maar vast wat aan het bij lezen. Nog maar op p 43, maar toch 7(8)7

Ik heb dit nog steeds niet werkend. Wel eens een keer weer opnieuw dingen geprobeerd, maar niet gelukt. Voel de noodzaak nu ook niet zo. Sleutel werkt prima en de rest van de app ook. Ik wacht wel op officiële berichten dat de boel uit bèta is of misschien probeer ik het nog eens weer.

• VidaR-9
  • Nu online
Heeft iemand hier de stickers van de deuren al verwijderd? En zo ja, wat is de best practice om dit te doen?

• Mr_Music
gerrit105 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 00:24:
[...]

Sorry, lange vakantie (nog steeds) en topic niet bijgehouden. Ben nu toch maar vast wat aan het bij lezen. Nog maar op p 43, maar toch 7(8)7

Ik heb dit nog steeds niet werkend. Wel eens een keer weer opnieuw dingen geprobeerd, maar niet gelukt. Voel de noodzaak nu ook niet zo. Sleutel werkt prima en de rest van de app ook. Ik wacht wel op officiële berichten dat de boel uit bèta is of misschien probeer ik het nog eens weer.
Thx voor je response. Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad :)

Ik ga vandaag naar de dealer. Niet zozeer voor het DK probleem want daar ben ik onderhand ook wel een beetje klaar mee maar het feit dat ik al een week geen internet en gps heb. Zelfs de TCAM reset werkt niet. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

Reinier

\o/

VidaR-9 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:22:
Heeft iemand hier de stickers van de deuren al verwijderd? En zo ja, wat is de best practice om dit te doen?
Bij mijn lieten ze na een paar weken al deels los. Heb ze vervolgens verwijderd, volgens mij met wat isopropylalcohol.
Ik vind ze echt heel lelijk :D

• PS2Driver
  • Laatst online: 01-05 22:14
Reinier schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:32:
[...]

Bij mijn lieten ze na een paar weken al deels los. Heb ze vervolgens verwijderd, volgens mij met wat isopropylalcohol.
Bij mij zitten ze er nog op vanaf December vorig jaar, zou het nog verstandig zijn ze er nu af te halen (i.v.m. misschien kleurverschil/residu van het stickermateriaal?)

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

Reinier

\o/

Ik zou het doen. Kleurverschil zal geen issue zijn lijkt me en residu krijg je weg met alcohol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-06 17:02
VidaR-9 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:22:
Ik heb ze er in de eerste weken afgehaald. Gewoon met een föhn en een zachte doek. Was bang om er met oplosmiddelen aan te gaan vanwege de jonge lak.

• VidaR-9
  • Nu online
Reinier schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:32:
[...]

Ik vind ze ook niet zo fraai. Maar haal altijd bij mijn auto's de type aanduiding eraf. En kentekenplaathouder zonder reclame (benieuwd wat er op de P2 staat, anders kan ik dat op dag 1 gelijk gaan vervangen).

@PvS_68 ik ga het ook met föhn proberen. Kwam het makkelijk los?

• Ktenolix
Mag dat van jullie leasemaatschappij (if applicable)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ktenolix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:52:
Waarom zou dat niet mogen? Ik heb er nog nooit wat over gehoord oid.

Zelfde als met mijn achter zijruiten tinten / alu delen wrappen. Dat laat ik ook lekker zitten als ik hem weer inlever.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
VidaR-9 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Ik vind ze ook niet zo fraai. Maar haal altijd bij mijn auto's de type aanduiding eraf. En kentekenplaathouder zonder reclame (benieuwd wat er op de P2 staat, anders kan ik dat op dag 1 gelijk gaan vervangen).

idd föhn, klein beetje warm maken haal je ze er zo af.

• Kohen
Heb de ramen achter ook laten blinderen :9
Als het niet mag hoor ik het wel als ik hem inlever 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Dan ben je bij de P2 snel klaar met die typeaanduidingen :)
Kentekenplaathouders zijn zonder reclame. Creatieve Volvo-dealers die toch hun naam erop zetten schijnen door Polestar op hun vingers te zijn getikt..

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:43
Kohen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

Heb de ramen achter ook laten blinderen :9
Als het niet mag hoor ik het wel als ik hem inlever 8)
Exact, same here.
Trek het er gewoon af als ze de meerwaarde er niet van inzien :+

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

* MisteRMeesteR heeft op zijn kantoor een 'plankje' met hierop alle type-/motoraanduidingen van al mijn leaseauto's, ik laat ze er dus juist opzitten om ze zelf ervan af te halen :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JTHZZ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Dan ben je bij de P2 snel klaar met die typeaanduidingen :)
Kentekenplaathouders zijn zonder reclame. Creatieve Volvo-dealers die toch hun naam erop zetten schijnen door Polestar op hun vingers te zijn getikt..
Gebruikt Polestar wel luxe kentekenplaten of moet ik hier nog even achteraan? (nog niet op gelet als ik een Polestar rond zie rijden :P )

www.google.nl

• Mr_Music
MisteRMeesteR schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Gebruikt Polestar wel luxe kentekenplaten of moet ik hier nog even achteraan? (nog niet op gelet als ik een Polestar rond zie rijden :P )
bij mij zijn het luxe kentekenplaten. Dan denk ik dat dit standaard is bij elke Polestar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik heb de stickers ook op dag 1 verwijderd.

Føhn van de vrouw om de boel te verwarmen en ze kwamen er binnen 2 minuten vanaf. Er was een heel klein beetje lijmresidu. Dat heb ik verwijderd met een microfiber doek met een paar druppels 3M Citrus.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• VidaR-9
  • Nu online
Die luxe kentekenplaten reken ik ook een beetje op en anders moet ik zelf maar een keer wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

De eerste ging wat lastig. Ik moest vrij hard na-wrijven met het doekje (creëert ook warmte) om de lijmresten helemaal weg te krijgen. Bij de 2e had ik wat meer gevoel van hoe warm ik het kon stoken en die had ik er dus binnen 2 minuten volledig vanaf. Totaal kwartiertje bezig geweest. Tip: eerst verwarmen en kijken of er lijmresten achterblijven. Als dat het geval is eerst verder verwarmen.

• PvS_68
Ik heb het niet gevraagd, maar kan me niet voorstellen dat ze die gaan missen.
Ik verwacht ook dat na een aantal jaren gebruik er vieze randjes langs gaan komen door (in de zomer verwarmde) lijm waaraan vuil blijft plakken. Los van mogelijk kleurverschillen die je zou kunnen krijgen als je ze later (na enkele jaren) alsnog verwijderd. Ik (persoonlijk) vind het verwijderen waarde vermeerderend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerRik
  • Laatst online: 15-07-2023
Zojuist vanuit Polestar bericht gekregen dat de aflevering van mijn launch edition volgende week donderdag kan. Oef, dat is ineens heel snel, had dit minstens 2 weken later verwacht! :*)

Nu weet ik al dat de verzekering alarmklasse 4 wil zien. Heeft iemand van jullie dit laten? Hoe ging dit in zijn werk en is deze partij aan te raden?

En ja, die stickers gaan er denk ik ook heel snel af :')

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerRik op 26-08-2021 13:02 ]

• Ktenolix
@TweakerRik Ik wilde net zeggen dat het vreemd is dat bij jouw aflevering geen transportproblemen zijn, maar ik lees nu net dat je een Launch edition krijgt. Die komen nu niet vanuit Zeebrugge :P

Mijn P2 heeft dus hetzelfde als wat @JohnnyBravo al eerder aangaf; Support gaf aan dat ie nog bij de importeur staat.

• TweakerRik
  • Laatst online: 15-07-2023
Ktenolix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:11:
@TweakerRik Ik wilde net zeggen dat het vreemd is dat bij jouw aflevering geen transportproblemen zijn, maar ik lees nu net dat je een Launch edition krijgt. Die komen nu niet vanuit Zeebrugge :P
Haha yep. Sterker nog op de order pagina staat aflevering februari 2021. Hopelijk stond hij niet al die tijd buiten in weer en wind :+

• VidaR-9
  • Nu online
Wel bijzonder dat Polestar zelf nog launch edities op voorraad heeft.

Mijne heeft volgens mij 8 maanden in weer en wind op parkeerterrein bij de leasemij gestaan. Benieuwd hoe die eraan toe is.

• cornholio24
Ik heb net ook maar eens een lijntje uitgegooid via de chat op de PS site. Eind oktober is nog steeds de verwachting (eind juni besteld) SMLR.

Nog 8 weekjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kohen
VidaR-9 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:19:
Wel bijzonder dat Polestar zelf nog launch edities op voorraad heeft.

Mijne heeft volgens mij 8 maanden in weer en wind op parkeerterrein bij de leasemij gestaan. Benieuwd hoe die eraan toe is.
Mijne staat door covid ook bijna nonstop voor de deur in weer en wind. Komt op hetzelfde neer 8)7

• VidaR-9
  • Nu online
Kohen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Mijne staat door covid ook bijna nonstop voor de deur in weer en wind. Komt op hetzelfde neer 8)7
Ik maak me er ook geen zorgen om. Maar meer omdat je normaal een nieuwe gepoetste auto afgeleverd krijgt bij de dealer. Ben gewoon benieuwd hoe dit gaat. Of ze hem überhaupt nog even gewassen hebben 😛

• Kohen
VidaR-9 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Ik maak me er ook geen zorgen om. Maar meer omdat je normaal een nieuwe gepoetste auto afgeleverd krijgt bij de dealer. Ben gewoon benieuwd hoe dit gaat. Of ze hem überhaupt nog even gewassen hebben 😛
Ik kreeg bij aflevering aan de deur geen schone auto |:( . Na wat telefoontjes kreeg ik autowasbonnen. Oftewel doe het zelf maar... :X

• VidaR-9
  • Nu online
Hier had de leasemij ook voorgesteld om hem thuis te bezorgen. Maar dit zou dan door studentenchauffeur gedaan worden dus daar had ik niet zo’n zin in. Wil zelf gewoon eerste stuk rijden. Al vraag ik me sowieso af of er echt maar <20km opstaat. Maar zo niet dan ga ik wel even klagen bij de leasemij aangezien ze hem hebben geoffreerd met als nieuw (met 10km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Kohen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Ik kreeg bij aflevering aan de deur geen schone auto |:( . Na wat telefoontjes kreeg ik autowasbonnen. Oftewel doe het zelf maar... :X
Dat is toch wel tikkeltje bizar. Alsof we het over een broodje hebben. Niet dat je broodjes moet wassen.

• Fladder80
xsive schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:00:
[...]

Dat is toch wel tikkeltje bizar. Alsof we het over een broodje hebben. Niet dat je broodjes moet wassen.
Verbaasd me niks, bij de mijne leek die destijds schoon, maar na een paar zomerse dagen in maart bleek dat ze op links alleen de bescherm folie er af hadden getrokken maar geen doekjes overheen hadden gehaald.
Had een mooi zwart lijnen spel op de zijkant zitten alsof Mondriaan aan een schets begonnen was. :')

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De mijne was half gepoetst, bevatte nog randjes plastic op het dashboard en achterbank en had al een paar krassen bij het schakelpookje. Als toetje was er een stukje uit de achterbumper :+

En om het af te maken deed de P2 helemaal niks meer nadat ik voor de eerste keer gestopt was onderweg. Gelukkig kon ik met behulp van de ANWB/Polestar support de auto resetten zodat ik ook aan de rest van het gezin kon laten zien waar papa 10 maanden op gewacht heeft.

Maar op wat GPS issues en 1x een natte binnenkant in de car wash na heb ik 0 problemen so far :)

• xsive

xsive

ii

Aghanim schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:05:
De mijne was half gepoetst, bevatte nog randjes plastic op het dashboard en achterbank en had al een paar krassen bij het schakelpookje. Als toetje was er een stukje uit de achterbumper :+

En om het af te maken deed de P2 helemaal niks meer nadat ik voor de eerste keer gestopt was onderweg. Gelukkig kon ik met behulp van de ANWB/Polestar support de auto resetten zodat ik ook aan de rest van het gezin kon laten zien waar papa 10 maanden op gewacht heeft.

Maar op wat GPS issues en 1x een natte binnenkant in de car wash na heb ik 0 problemen so far :)
Natte binnenkant in de carwash?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja 1 van de raampjes was open (spookramen) terwijl ik ze 100% gecontroleerd had. Schijnt wel vaker voor te komen dat de ramen een eigen leven leiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Huh, wat? Carwash? Barbaar! De polestar verdient toch de liefde van het met de hand strelen en wassen van de auto? :p

• Ktenolix
cornholio24 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:44:
Ik heb net ook maar eens een lijntje uitgegooid via de chat op de PS site. Eind oktober is nog steeds de verwachting (eind juni besteld) SMLR.

Nog 8 weekjes.
Konden ze iets zeggen over waar de auto op dit moment was? Al op de boot bijvoorbeeld? Als je via de chat de vraag uitzet, ligt het er aan wie je aan de andere kant hebt zitten of ze het kunnen inzien. Ik heb altijd succes bij Carina. Ene Clint kan bijvoorbeeld geen klap vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:27:
Ja 1 van de raampjes was open (spookramen) terwijl ik ze 100% gecontroleerd had. Schijnt wel vaker voor te komen dat de ramen een eigen leven leiden.
Jaaaaja, het lag dus niet aan die sleutel in je net iets te strakke broek(zak)?? :P

• cornholio24
Ktenolix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Konden ze iets zeggen over waar de auto op dit moment was? Al op de boot bijvoorbeeld? Als je via de chat de vraag uitzet, ligt het er aan wie je aan de andere kant hebt zitten of ze het kunnen inzien. Ik heb altijd succes bij Carina. Ene Clint kan bijvoorbeeld geen klap vertellen.
Het was ene Sharone geloof ik. En nee, meer info kreeg ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door cornholio24 op 26-08-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Ktenolix schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:17:
Huh, wat? Carwash? Barbaar! De polestar verdient toch de liefde van het met de hand strelen en wassen van de auto? :p
Het is een auto, geen motor..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:16
Vandaag weer geen LTE/GPS.. blijft toch een bijzonder issue hoor. En ik begon er net aan te wennen dat alles eigenlijk heel goed gaat met de auto. Zelfs de app deed het elke keer als ik em opende de laatste weken :+

Hebben ze de TCAM reset uitgeschakeld in recente updates? De normale procedure van een herstart en dan de ontwasem-knop lijkt niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
harrewarre schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:12:
Vandaag weer geen LTE/GPS.. blijft toch een bijzonder issue hoor. En ik begon er net aan te wennen dat alles eigenlijk heel goed gaat met de auto. Zelfs de app deed het elke keer als ik em opende de laatste weken :+

Hebben ze de TCAM reset uitgeschakeld in recente updates? De normale procedure van een herstart en dan de ontwasem-knop lijkt niet te werken.
Even van het Duitse forum geplukt, zit zelf niet op facebook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqmpH3gYR6zfZ8-WuLbslDs5E4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRECNsUyumgVkcIptUYqk9Ws.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 27-08-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Bij mij nu sinds een aantal weken ook elke keer geen LTE/GPS. Afgelopen week (dinsdag) voor geweest bij de dealer, die heeft er een grote update op gedaan die blijkbaar niet OTA kon zoals ze aangaven. Helaas is het probleem daarmee niet opgelost. De enige volgende oplossing was volgens de monteur nu het volledig wissen van het infotainment systeem, maar dan ben ik ook m'n Flitsmeister install kwijt als ik het goed heb begrepen?

En overigens nog een vraag, ik was nu bij een andere dealer (Nieuwenhuijse Deventer ipv Nieuwenhuijse Zutphen). De monteur zag dat ik die mini sleutel gebruikte in plaats van een van de twee grote. Hij gaf aan dat als ik die altijd bleef gebruiken, de batterij binnen een jaar leeg zou zijn. En dat vervangen van de sleutel dan zo'n 300 euro kost. Klopt het dat deze sleutel alleen voor nood is en je eigenlijk alleen de normale grote sleutels zou moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Koehandelaar schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:18:
Bij mij nu sinds een aantal weken ook elke keer geen LTE/GPS. Afgelopen week (dinsdag) voor geweest bij de dealer, die heeft er een grote update op gedaan die blijkbaar niet OTA kon zoals ze aangaven. Helaas is het probleem daarmee niet opgelost. De enige volgende oplossing was volgens de monteur nu het volledig wissen van het infotainment systeem, maar dan ben ik ook m'n Flitsmeister install kwijt als ik het goed heb begrepen?
Ja ik denk dat die dan weg is want is niet meer in de Play Store te downloaden.
En overigens nog een vraag, ik was nu bij een andere dealer (Nieuwenhuijse Deventer ipv Nieuwenhuijse Zutphen). De monteur zag dat ik die mini sleutel gebruikte in plaats van een van de twee grote. Hij gaf aan dat als ik die altijd bleef gebruiken, de batterij binnen een jaar leeg zou zijn. En dat vervangen van de sleutel dan zo'n 300 euro kost. Klopt het dat deze sleutel alleen voor nood is en je eigenlijk alleen de normale grote sleutels zou moeten gebruiken?
Het klopt dat je het batterijtje niet kunt vervangen omdat de sleutel waterdicht is (daarom heet ie activity key: je kunt er mee zwemmen). Maar gebruiken of niet, dat maakt volgens mij nauwelijks uit. Er zit wel een bewegingssensor in de sleutel dus theoretisch zendt hij niet als er geen beweging is maar vraag me af of dat veel uitmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 27-08-2021 09:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
Het probleem met de Activity Key is dat je deze ook nodig hebt om de app opnieuw te koppelen (dan moeten er 3 sleutels in de auto liggen).

Je kan de batterij overigens prima zelf vervangen. Hieronder een video welke laat zien hoe dat moet (al zou ik zelf never schroevendraaiers gebruiken maar betere tools om schade te voorkomen):

Edit:

Deze video gaat wat meer precies te werk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Rene op 27-08-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:27:
Het probleem met de Activity Key is dat je deze ook nodig hebt om de app opnieuw te koppelen (dan moeten er 3 sleutels in de auto liggen).

Je kan de batterij overigens prima zelf vervangen. Hieronder een video welke laat zien hoe dat moet (al zou ik zelf never schroevendraaiers gebruiken maar betere tools om schade te voorkomen):

[YouTube: Volvo sport key tag Battery replacement]

Edit:

[YouTube: Volvo sport key battery replacement]
Waterdichtheid lijkt me dan wel foetsie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music

Dat was bij mij ook het geval, een week geen LTE/GPS en geen TCAM reset mogelijk. De garage heeft het gisteren moeten oplossen. Ze moesten echt sleutelen, dus hoogspanning eraf etc. Heeft meer dan 2 uur geduurd.... Maar het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo

Edit:

Het gaat wat ruw.. ;) maar ik zou dit verkiezen boven het i-di-o-te bedrag van 300,=

Daarbij, je hebt 'm alleen in bepaalde situaties nodig,
nou dan doe ik na "de/montage" er idd gewoon een stukje krimpkous over en berg 'm weer veilig op.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Waterdichtheid lijkt me dan wel foetsie..
Dat denk ik ook ja, wellicht dat je hem met epoxy kan lijmen maar dan is die daarna afgeschreven. Ik ga er zowieso niet mee zwemmen. Gebruik hem tijdens het hardlopen dus het blijft bij wat zweet en regen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music

Edit:

Vind dat echt een blunder dat je ook de activity key nodig hebt om de app te koppelen. Ik dacht het eens te proberen met een van de twee grote sleutels zonder een batterij in de cup holder zodat de NFC gelezen wordt. Dat werkt dus niet met koppelen van de app maar wel om de auto te starten. Dus idd maar de batterij zelf vervangen.

Ik neem aan dat je een melding krijgt zodra het batterijtje leeg dreigt te raken zoals bij de meeste autos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Ik merk de laatste weken eigenlijk vooral performance issues.
Waar eerst zodra ik zat de auto al naar mijn profiel was gewisseld, is ie nu daar nog meer bezig als ik mijn gordel al om heb.
Status van de laatst gebruikte media klopt vaak niet. Als in, hij zet de radio aan, terwijl de laatste keer hij uit stond.
Regelmatig vastlopers van het dashboard....
Ik hoop serieus dat ze niet aan het eind van het jaar denken te kunnen stoppen met door ontwikkelen zoals Juancho zei.
Ook omdat polestar zich gelijk stelde aan Tesla. Een Tesla nooit stopt met ontwikkelen voor hun modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Mr_Music schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Vind dat echt een blunder dat je ook de activity key nodig hebt om de app te koppelen. Ik dacht het eens te proberen met een van de twee grote sleutels zonder een batterij in de cup holder zodat de NFC gelezen wordt. Dat werkt dus niet met koppelen van de app maar wel om de auto te starten. Dus idd maar de batterij zelf vervangen.

Ik neem aan dat je een melding krijgt zodra het batterijtje leeg dreigt te raken zoals bij de meeste autos?
Ik denk dat ik na de sarcofaag geopend te hebben, deze inhoud gewoon in een andere waterdichte behuizing plaats INDIEN nodig.

Dan kan ik altijd zélf de batterij om de pakweg 2 jaar ff vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Fladder80 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:08:
Waar eerst zodra ik zat de auto al naar mijn profiel was gewisseld, is ie nu daar nog meer bezig als ik mijn gordel al om heb.
Status van de laatst gebruikte media klopt vaak niet. Als in, hij zet de radio aan, terwijl de laatste keer hij uit stond.
Ik hoop serieus dat ze niet aan het eind van het jaar denken te kunnen stoppen met door ontwikkelen zoals Juancho zei.
Ook omdat polestar zich gelijk stelde aan Tesla. Een Tesla nooit stopt met ontwikkelen voor hun modellen.
Dat laatste zou ik met een flinke korrel zout nemen. Dat kwam van 1 iemand bij Volvo Nederland ergens in een obscuur videootje. Die man heeft al eerder aperte onzin beweerd, bijv over snelladen en voorverwarmen. Ik geloof dat soort dingen pas als ze zwart op wit staan en direct uit Zweden komen.
Overigens herken ik je problemen niet, bij mij is het profiel meestal al geswitcht bij het instappen. Maar ik meen me te herinneren dat als de auto uit de diepe slaap komt (na paar dagen stilstand) dat het langer duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Fladder80 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:08:
Stoppen met ontwikkelen? Waar komt dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Mr_Music schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Stoppen met ontwikkelen? Waar komt dat vandaan?
Juancho had het hier in het topic geplaatst, en JTHZZ heeft dus net opgehelderd dat die info bij een wazige kerel van Volvo Nederland vandaan komt en dus niet betrouwbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
JTHZZ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Ja ik denk dat die dan weg is want is niet meer in de Play Store te downloaden.

[...]

Het klopt dat je het batterijtje niet kunt vervangen omdat de sleutel waterdicht is (daarom heet ie activity key: je kunt er mee zwemmen). Maar gebruiken of niet, dat maakt volgens mij nauwelijks uit. Er zit wel een bewegingssensor in de sleutel dus theoretisch zendt hij niet als er geen beweging is maar vraag me af of dat veel uitmaakt.
Weer wat geleerd, thanks. Ik snap gewoon niet waarom ze zo'n mega grote sleutel bij leveren als het ook in zo'n klein formaat kan. Gebruik dan op vakanties e.d. wel de activity en digital key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Koehandelaar schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Weer wat geleerd, thanks. Ik snap gewoon niet waarom ze zo'n mega grote sleutel bij leveren als het ook in zo'n klein formaat kan. Gebruik dan op vakanties e.d. wel de activity en digital key.
In die grote sleutel zal ongetwijfeld een grotere batterij zitten. Plus de fysieke sleutel voor het geval dat je batterij onverhoopt een keer op een slecht moment leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
JTHZZ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Dat laatste zou ik met een flinke korrel zout nemen. Dat kwam van 1 iemand bij Volvo Nederland ergens in een obscuur videootje. Die man heeft al eerder aperte onzin beweerd, bijv over snelladen en voorverwarmen. Ik geloof dat soort dingen pas als ze zwart op wit staan en direct uit Zweden komen.
Overigens herken ik je problemen niet, bij mij is het profiel meestal al geswitcht bij het instappen. Maar ik meen me te herinneren dat als de auto uit de diepe slaap komt (na paar dagen stilstand) dat het langer duurde.
Het leek mij ook wat onwaarschijnlijk, maar gezien hij zegt in een of ander testprogramma van ze te zitten dacht ik dat is over inside info beschikte...

De "problemen" zijn ook pas de afgelopen weken begonnen, ruim nadat de laatste OTA geïnstalleerd was. Dus ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Hoop eigenlijk dat het net zo plotseling verdwijnt als dat het gekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Fladder80 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Het leek mij ook wat onwaarschijnlijk, maar gezien hij zegt in een of ander testprogramma van ze te zitten dacht ik dat is over inside info beschikte...

De "problemen" zijn ook pas de afgelopen weken begonnen, ruim nadat de laatste OTA geïnstalleerd was. Dus ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Hoop eigenlijk dat het net zo plotseling verdwijnt als dat het gekomen is.
Bij mij precies hetzelfde. En ik ga volgende week vrijdag op vakantie naar Italië met de auto, heb er echt geen zin in om dan zonder internet te moeten rijden. Voor volgende week woensdag staat er weer een afspraak bij de dealer, hoop dat het dan nog geregeld kan worden zonder een volledige reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Koehandelaar schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Bij mij precies hetzelfde. En ik ga volgende week vrijdag op vakantie naar Italië met de auto, heb er echt geen zin in om dan zonder internet te moeten rijden. Voor volgende week woensdag staat er weer een afspraak bij de dealer, hoop dat het dan nog geregeld kan worden zonder een volledige reset.
Zeker niet de gewenste oplossing maar als workaround kun je via WiFi en hotspot op je telefoon alsnog Internetverbinding maken. Maar dat is niet wat je wil natuurlijk. En het lost evt GPS problemen niet op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
JTHZZ schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Even van het Duitse forum geplukt, zit zelf niet op facebook
[Afbeelding]
Blijft bijzonder dat ze bij Polestar Facebook als enige medium gebruiken om met gebruikers te communiceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woerdman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-06-2024

Bij mij werkt even wisselen van berijdersprofiel om de gps weer aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Na lang zoeken een redelijke oplossing gevonden voor het plaatsen van een telefoonhouder. Combinatie van een Baseus magnetische houder met een draadloze QI lader. Geplaatst naast de schakelpook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
weghorst schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Blijft bijzonder dat ze bij Polestar Facebook als enige medium gebruiken om met gebruikers te communiceren.
Nou inderdaad zeg. Ik wil graag op de hoogte blijven van de updates, maar ik weiger Facebook hiervoor te gaan gebruiken.

Pagina: 1 ... 15 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.