Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dit is een glitch in de Maps app. Ik heb dit vandaag en gisteren ook diverse malen gehad. Lees er meer berichten over. Blijkbaar ik Google bezig in de back-end. Hopelijk krijgen we snel sattelite viewguido66 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:13:
Eergisteren heeft mijn dealer de software update van p2116 naar p2133 uitgevoerd. Sindsdien heb ik af en toe een glitch in het navigatiescherm. Een stuk van de kaart heeft dan ineens een lichtgroene achtergrond. Deze komt af en toe en blijft dan zo’n 10 seconden staan, en dan wordt het weer normaal. Op het middenscherm gebeurt het ook wel eens, maar veel minder vaak.
[Afbeelding]
Heeft iemand ook al zoiets gezien?
Edit: op het Duitse forum meer gevallen: https://polestar.fans/t/n...splay-google-maps/7305/14
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb het sinds een week of twee ook regelmatig, dacht eerst dat het een nieuwe layer was 🤔Rene schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:23:
[...]
Dit is een glitch in de Maps app. Ik heb dit vandaag en gisteren ook diverse malen gehad. Lees er meer berichten over. Blijkbaar ik Google bezig in de back-end. Hopelijk krijgen we snel sattelite view
Ja precies hetzelfde sinds vanmiddag. Lelijke onbestemde groene kleur. Ik had hed nadat google bezig was met downloden off line kaarten. Ik denk niet dat het met je update te maken heeft.guido66 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:13:
Eergisteren heeft mijn dealer de software update van p2116 naar p2133 uitgevoerd. Sindsdien heb ik af en toe een glitch in het navigatiescherm. Een stuk van de kaart heeft dan ineens een lichtgroene achtergrond. Deze komt af en toe en blijft dan zo’n 10 seconden staan, en dan wordt het weer normaal. Op het middenscherm gebeurt het ook wel eens, maar veel minder vaak.
[Afbeelding]
Edit: op het Duitse forum meer gevallen: https://polestar.fans/t/n...splay-google-maps/7305/14
Reset helpt bij mij niet. In het middenscherm zie je bij startwn ook een groen achtige kaart van heel Europa ipv grijs en geschaald.
Irritant. Weer een glitch denk ik.
Ik heb na enkele weken wel wat software-matige problemen waarvan er 2 mij storen:
1) Sinds gisteren werkt de GPS niet meer, zodat Google maps niet goed meer werkt. Reboot van het systeem geprobeerd maar dat bracht de GPS niet weer online. Een nacht slapen geprobeerd, maar dat loste het probleem ook niet op. Heeft iemand anders nog tips om de GPS weer werkend te krijgen?
2) De Polestar app op mijn galaxy S21 die bij de aflevering netjes gekoppeld werd, is sinds ongeveer 2 weken geleden "opeens" niet meer gekoppeld en ik krijg de herkoppeling met de auto niet meer voor elkaar. In de auto bij "Digital key en afstandsfuncties" staat overigens wel dat mijn Galaxy S21 5G gekoppeld is, maar als ik binnen de app de auto wil koppelen, dan wordt de auto niet gevonden. Account in de auto en/of app verwijderen en opnieuw installen bleek tot nu toe niet te werken. Heeft iemand hier de gouden tip?
Zijn er hier mede-P2-eigenaren die mij uit de brand kunnen helpen?
Kijk even op pagina 1 van dit topic onder FAQ. De laatste twee vragen zijn van toepassing. De eerste beschrijft hoe je een TCAM reset kunt doen en de tweede hoe je in jouw geval opnieuw moet koppelen. Als de TCAM reset niet werkt zul je naar de garage moeten.rver schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:31:
Hier sinds enkele weken de P2 launch edition binnen. En net als bij de proefrit, wat rijdt deze auto lekker zeg! Wat een power bij het optrekken en de ACC op de snelweg werkt zeer prettig.
Ik heb na enkele weken wel wat software-matige problemen waarvan er 2 mij storen:
1) Sinds gisteren werkt de GPS niet meer, zodat Google maps niet goed meer werkt. Reboot van het systeem geprobeerd maar dat bracht de GPS niet weer online. Een nacht slapen geprobeerd, maar dat loste het probleem ook niet op. Heeft iemand anders nog tips om de GPS weer werkend te krijgen?
2) De Polestar app op mijn galaxy S21 die bij de aflevering netjes gekoppeld werd, is sinds ongeveer 2 weken geleden "opeens" niet meer gekoppeld en ik krijg de herkoppeling met de auto niet meer voor elkaar. In de auto bij "Digital key en afstandsfuncties" staat overigens wel dat mijn Galaxy S21 5G gekoppeld is, maar als ik binnen de app de auto wil koppelen, dan wordt de auto niet gevonden. Account in de auto en/of app verwijderen en opnieuw installen bleek tot nu toe niet te werken. Heeft iemand hier de gouden tip?
Je kan ook GPS uitzetten bij je privacy instellingen en weer aan. Dat verhielp t de laatste keer bij mij.rver schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:31:
Hier sinds enkele weken de P2 launch edition binnen. En net als bij de proefrit, wat rijdt deze auto lekker zeg! Wat een power bij het optrekken en de ACC op de snelweg werkt zeer prettig.
XPENG G9 Performance 2024
Veel dank hiervoor. De stappenplannen op die pagina waren zeer geschikt (tov anderen die ik eerder heb geprobeerd) en ik heb mijn issues binnen een half uur op kunnen lossen.JTHZZ schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:55:
[...]
Kijk even op pagina 1 van dit topic onder FAQ. De laatste twee vragen zijn van toepassing. De eerste beschrijft hoe je een TCAM reset kunt doen en de tweede hoe je in jouw geval opnieuw moet koppelen. Als de TCAM reset niet werkt zul je naar de garage moeten.
Ieder zijn smaak. Ik heb proefgereden in een Void maar vond de metallic Moon en Snow veel mooier ogen in het zonnetje.VidaR-9 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:36:
De Polestar 2 staat inmiddels als “in bestelling” in de app van m’n leasemij. Alles lijkt dus definitief rond te zijn!![]()
![]()
1 september ophalen, maar probeer de dag ervoor ivm werkdrukte. Ik ga zelfs paar dagen eerder proberen ivm vakantie maar dat zal wel kansloos zijn.
En dan wordt het komende maanden even puzzelen met er actieradius want heb geen lader thuis. Maar in principe genoeg in de buurt, al heb ik hem liever gewoon op m’n oprit staan.
@MisteRMeesteR ik vind zwart juist het mooiste op een P2. Vooral ivm het performance pack! Misschien ga ik ook de niet zwarte delen nog laten wrappen, net als MY22.
Nou moet ik ook eerlijk zeggen nog nooit een zwarte auto besteld te hebben
www.google.nl
Dat zou wel echt superchill zijn als ik die range ga halen. Het is het enige dat me nog weerhoudt om te bestellen.JTHZZ schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:34:
[...]
Helemaal eens. Maar het is wel Tweakers hier hè, dus er kan oneindig gespeculeerd en geklaagd worden over waarom er verschillen zitten tussen auto’s (/chauffeurs). Ik ben er ook geen liefhebber van maar voor sommigen is het denk ik ook een uitlaatklep. Even voor iedereen: de gemiddelde P2 haalt in de zomer meer dan 400km en in de winter zakt het terug naar 300-350km. Maar er zijn ook mensen te vinden die niet verder komen dan 300 in de zomer en 250 in de winter. Hoe dat kan? Daar kun je heeeeeeel veel pagina’s Tweakers topic mee vullen..
Het zou gaan om een DMLR magnesium of thunder, standaard 19 inch wielen (vond ik comfortabeler rijden) en standaarduitrusting verder (geen plus of pilot pack).
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Op welke ‘bewijzen’ wacht je nog dan? Geen pilot-pack? Ik weet natuurlijk niet wat je nu rijdt maar een nieuwe auto zonder ACC komt er hier niet in. Al is dit uiteraard persoonlijk.xsive schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:06:
[...]
Dat zou wel echt superchill zijn als ik die range ga halen. Het is het enige dat me nog weerhoudt om te bestellen.
Het zou gaan om een DMLR magnesium of thunder, standaard 19 inch wielen (vond ik comfortabeler rijden) en standaarduitrusting verder (geen plus of pilot pack).
Wat wel zo is is dat de knopjes op het stuurwiel (en de radar?) er wel opzitten, dus wellicht wordt ACC als betaalde optie OTA aangeboden in de toekomst.
www.google.nl
Ik heb nu ook alleen gewone CC en geniet echt van zoveel mogelijk zelf autorijden. De "automaat" gaat voor mij al een flinke vooruitgang zijn in de file.MisteRMeesteR schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:10:
[...]
Op welke ‘bewijzen’ wacht je nog dan? Geen pilot-pack? Ik weet natuurlijk niet wat je nu rijdt maar een nieuwe auto zonder ACC komt er hier niet in. Al is dit uiteraard persoonlijk.
Wat wel zo is is dat de knopjes op het stuurwiel (en de radar?) er wel opzitten, dus wellicht wordt ACC als betaalde optie OTA aangeboden in de toekomst.
Niet alleen in de file hoorxsive schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:18:
[...]
Ik heb nu ook alleen gewone CC en geniet echt van zoveel mogelijk zelf autorijden. De "automaat" gaat voor mij al een flinke vooruitgang zijn in de file.
www.google.nl
Ik gebruik ACC alleen op N-wegen. Op de snelweg vind ik het zwaar irritant.xsive schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:18:
[...]
Ik heb nu ook alleen gewone CC en geniet echt van zoveel mogelijk zelf autorijden. De "automaat" gaat voor mij al een flinke vooruitgang zijn in de file.
Verwijderd
Ik vind ACC helemaal niets op N-wegen. Er zijn zoveel rotondes tegenwoordig en met ACC aan wordt er eerst netjes vaart verminderd in navolging van de auto voor me, vervolgens draait die auto de rontonde op, verliest ACC het oogcontact met die auto en gaat vervolgens vaart méérderen, het laatste wat ik wil op dat moment.PvS_68 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Ik gebruik ACC alleen op N-wegen. Op de snelweg vind ik het zwaar irritant.
Geen punten 👎.
Dan tik je toch even je rem aan. Alsof je je cruise control normaal wel aan laat staan.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:33:
[...]
Ik vind ACC helemaal niets op N-wegen. Er zijn zoveel rotondes tegenwoordig en met ACC aan wordt er eerst netjes vaart verminderd in navolging van de auto voor me, vervolgens draait die auto de rontonde op, verliest ACC het oogcontact met die auto en gaat vervolgens vaart méérderen, het laatste wat ik wil op dat moment.
Geen punten 👎.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Verwijderd
Daar heb je ook weer gelijk in.VidaR-9 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
Dan tik je toch even je rem aan. Alsof je je cruise control normaal wel aan laat staan.
Ik heb hetzelfde. Gisterochtend was alleen mijn stuurscherm groen als hij was uitgezoomd. Zodra hij inzoomde werd hij grijs. Midden scherm was 's ochtends grijs. 's Avonds een tijd in het schemer terug gereden, flikkerde het midden scherm elke keer tussen groen en grijs, zwaar irritant maar ook heel lelijk.FW423130 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:12:
[...]
Ja precies hetzelfde sinds vanmiddag. Lelijke onbestemde groene kleur. Ik had hed nadat google bezig was met downloden off line kaarten. Ik denk niet dat het met je update te maken heeft.
Reset helpt bij mij niet. In het middenscherm zie je bij startwn ook een groen achtige kaart van heel Europa ipv grijs en geschaald.
Irritant. Weer een glitch denk ik.
Ik rij met OPD en als ik op een rotonde afrijd, dan druk ik de ACC uit met het middelste knopje, laat 'm uitrollen, neem de rotonde en druk weer op het bovenste knopje om de ACC weer aan te zetten op de laatste stand.
Verwijderd
Ik zal het eens op die manier proberen, misschien word ik dan alsnog enthousiast 🙄.kramon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Ik rij met OPD en als ik op een rotonde afrijd, dan druk ik de ACC uit met het middelste knopje, laat 'm uitrollen, neem de rotonde en druk weer op het bovenste knopje om de ACC weer aan te zetten op de laatste stand.
De grootste 'hindernissen' die je mijns inziens moet overkomen zijn:
1. Je moet je er aan overgeven dat de ACC zijn werk doet en dat die het niet doet zoals je zelf rijdt
2. Je moet accepteren dat de kortste afstand (1 streepje) méér is dan een gemiddeld iemand verwacht
3. Andere auto's vinden dat er veel afstand tussen jou en je voorganger zit, met bijbehorend gedrag (er tussen gaan met een afremmende ACC tot gevolg, of gaan bumperkleven omdat ze vinden dat je niet doorrijdt).
Als je daar voorbij bent rijdt het heerlijk rustig! Die auto doet zijn ding wel
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Heb ik soms ook last vanguido66 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:13:
[Afbeelding]
Ik ook sinds vandaag. Ook tijdens offline maps updates. Morgen maar weer ff kijken.
Nog even als herhaling, maar ook omdat Polestar HQ geïnteresseerd is in de lijst. Mocht je het probleem ook hebben (of af en toe) vul dan graag even het formulier uit de link in. Dan kan ik daarmee naar Polestar.ewdevries schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:57:
Zelf heb ik nog steeds problemen met het laden van de auto. Hij gaat de ene keer prima op 3-fasen laden met 11 KW en de andere keer zakt hij op 3-fasen naar 6/7 kW. Op de duitse FB groep is het ook regelmatig voor gekomen en zijn er metingen gedaan. Daar zien we dat een fase dan vaak maar heel laag presteert. Het probleem is ontstaan sinds versie P2124, maar nog altijd niet opgelost door Polestar. Consequentie van dit probleem is, dat je vaak 2x zo lang aan het laden bent. Op de facebook groep: Polestar 2 NL/B Club zijn er meerdere met dit probleem waarbij het AC-laden wisselend goed en fout gaat.
Polestar kan me ook nog niet zeggen dat er een echte oplossing is. Ik zou nu willen vragen aan degene die momenteel dit probleem ook hebben om mij via een google formulier hun VIN nummer en software versie te geven. Dan kan ik kijken of ik een lijstje met VIN nummers naar Polestar kan sturen om ze aan te geven welke auto's het probleem hebben en of zij kunnen zie of deze auto's toevallig hetzelfde (software/hardware) component hebben wat dit veroorzaakt .
Het google formulier kan je vinden via: https://forms.gle/r2ABW7XNGm8tcPMo6
Als moderator van de FB groep Polestar 2 NL/B Club deel ik de gegevens uitsluitend met Polestar.
Verwijderd
Het opladen ging echter afgelopen nacht weer netjes met 3 fases ☺.
Heb al enkele weken de app Android webserv staan die weigert te updaten 😞.
Krijg tegenwoordig wel erg veel waarschuwingen over dreigende botsingen bij tegemoetkomende/stilstaande auto's in linker- en rechterbochten 😩.
Ik begin last te krijgen van wisselende stemmingen.
Met de demping op stand 1 kun je gewoon rechtdoor zonder vaart te minderen op een rotonde hoorVerwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:33:
Ik vind ACC helemaal niets op N-wegen. Er zijn zoveel rotondes tegenwoordig en met ACC aan wordt er eerst netjes vaart verminderd in navolging van de auto voor me, vervolgens draait die auto de rontonde op, verliest ACC het oogcontact met die auto en gaat vervolgens vaart méérderen, het laatste wat ik wil op dat moment.
Geen punten 👎.
Dat laatste heb ik ook sinds de afgelopen twee weken. Dat ik elke keer die noodmeldingen krijg, terwijl er niets aan de hand is.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:58:
Ook ik kon vanochtend na het opladen zonder sleutel de kabel ontgrendelen en verwijderen 😡.
Het opladen ging echter afgelopen nacht weer netjes met 3 fases ☺.
Heb al enkele weken de app Android webserv staan die weigert te updaten 😞.
Krijg tegenwoordig wel erg veel waarschuwingen over dreigende botsingen bij tegemoetkomende/stilstaande auto's in linker- en rechterbochten 😩.
Ik begin last te krijgen van wisselende stemmingen.
En vanavond wilde de cruise control niet aan. 'Niet beschikbaar' gaf hij aan. Vreemde dingen met die software updates..
Ik hoop dat de leasemij hem beetje heeft opgeladen.
Nice! Van harte. Ik wacht hier nog op Polestar. Schijnbaar zijn de bestelde 20” velgen niet leverbaar en komen ze met een alternatief maar moet nog gebeld worden door ze.VidaR-9 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:48:
Afspraak voor het wisselen van 330i naar P2 staat op 1 september. Aftellen is nu echt begonnen, duurt lang dan altijd.
Ik hoop dat de leasemij hem beetje heeft opgeladen.
Ik hoop dat ze met een beter alternatief komen dan ‘optie laten vervallen want de 19” zijn wél leverbaar’
www.google.nl
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Dat verklaart waarom ik eergisteren in de configurator de optie niet eens meer zag staan.MisteRMeesteR schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:57:
[...]
Nice! Van harte. Ik wacht hier nog op Polestar. Schijnbaar zijn de bestelde 20” velgen niet leverbaar en komen ze met een alternatief maar moet nog gebeld worden door ze.
Ik hoop dat ze met een beter alternatief komen dan ‘optie laten vervallen want de 19” zijn wél leverbaar’
Heb vanochtend onder het rijden even een foto gemaakt:Koehandelaar schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:38:
[...]
Dat laatste heb ik ook sinds de afgelopen twee weken. Dat ik elke keer die noodmeldingen krijg, terwijl er niets aan de hand is.
En vanavond wilde de cruise control niet aan. 'Niet beschikbaar' gaf hij aan. Vreemde dingen met die software updates..
:strip_exif()/f/image/4rZAM1hzAHZs8zt4Bpp1QVPW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L22VOvtgVV6S6gFB5xTLPNgI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik sinds gisteravond. Eergisteren de ACC nog gebruikt, niets veranderd in de instellingen (dus ACC staat daar aan). Iemand anders dit nog meer gehad? En een idee hoe dit op te lossen?
De reset met de pause / play button + ontwasemingsknop al gedaan, die hielp niet. Heb sowieso dinsdag een afspraak bij de dealer hiervoor, ben daar gelijk naar toe gereden. Die gaf aan dat er een grote update voor klaar stond die ook niet via OTA kon. Zou alleen fijn zijn als ik voor die tijd de cruise control nog weer kan gebruiken..
Het is natuurlijk subjectief, maar persoonlijk vond ik de 19 inch wielen tijdens mijn proefritten veel comfortabeler rijden. Waarschijnlijk ook nog gunstiger voor je range.MisteRMeesteR schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:57:
[...]
Nice! Van harte. Ik wacht hier nog op Polestar. Schijnbaar zijn de bestelde 20” velgen niet leverbaar en komen ze met een alternatief maar moet nog gebeld worden door ze.
Heb dit ook gehad ruim een maand geleden, tijdens het rijden met ACC vloog ie er ineens uit en kreeg de melding "Niet beschikbaar". Als het goed heb je ook een foutmelding bij de Driver Alert functie in het rijhulp-menu. Ik heb een aantal dagen gewacht en uiteindelijk werd het toch een trip naar de dealer voor een complete update van de software (idd niet OTA). Daarna geen problemen meer gehad gelukkig. Succes!Koehandelaar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:02:
[...]
Heb vanochtend onder het rijden even een foto gemaakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit heb ik sinds gisteravond. Eergisteren de ACC nog gebruikt, niets veranderd in de instellingen (dus ACC staat daar aan). Iemand anders dit nog meer gehad? En een idee hoe dit op te lossen?
De reset met de pause / play button + ontwasemingsknop al gedaan, die hielp niet. Heb sowieso dinsdag een afspraak bij de dealer hiervoor, ben daar gelijk naar toe gereden. Die gaf aan dat er een grote update voor klaar stond die ook niet via OTA kon. Zou alleen fijn zijn als ik voor die tijd de cruise control nog weer kan gebruiken..
Ik heb deze melding ook eens gehad, uiteindelijk ging het na 2 dagen weer werken maar geen idee hoe of wat.Koehandelaar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:02:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Omdat ik rond die tijd al een afspraak had staan bij een garage heb ik er verder niet achteraan gezeten maar wel melding van gemaakt bij de afspraak. Bij het ophalen nog wel naar gevraagd maar ze hadden geen afwijkingen of problemen gevonden mbt rij assistentie.
In je tweede foto met niet beschikbaar zie ik de auto rechtsboven staan. Ik kan de details niet zien maar wellicht heeft het hiermee te maken? Heb je je gordel om?Koehandelaar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:02:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.polestar.com/...ctie-kiezen-en-activeren/
Adaptieve cruisecontrol
U moet de veiligheidsgordel om hebben en het bestuurdersportier moet dichtstaan.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Het rare was, vanmiddag deed ie het weer ineens. M’n collega gaf vanochtend aan dat hij het wel eens gehad met een Tesla, dat de sensor vol water zat. Hij verwachtte dat het als het opgedroogd was wel weer zou werken. Had nog gelijk ook, al zou het toevallig kunnen zijn..
Dingen (kofferbak bijv) die vol water lopen is wel meer een Tesla dingetje, Polestar is meer van de softwaredingetjesKoehandelaar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:55:
De gordel was om. Die foutmelding had ik niet @AartJW, heb nog wel gecheckt.
Het rare was, vanmiddag deed ie het weer ineens. M’n collega gaf vanochtend aan dat hij het wel eens gehad met een Tesla, dat de sensor vol water zat. Hij verwachtte dat het als het opgedroogd was wel weer zou werken. Had nog gelijk ook, al zou het toevallig kunnen zijn..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y7YdBXqbPc9NeEKuWXWSYbeY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AEk4o7aTfHl0c4bbxAisJtyb.jpg?f=user_large)
Ik heb even offerte opgevraagd via maatje, geen idee waar maar dat zien we dan wel.
Ziet er zeker heel goed uit... exact wat ik zoek en in de buurt. Je hebt een PMdnns85 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:03:
Zeker, meteen laten doen na aflevering vorig jaar. Ook pianoblack stuk op middenconsole laten wrappen en ramen laten tinten.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Verrek. Zit gewoon in t dorp waar ik helft vd tijd woon.cornholio24 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Ziet er zeker heel goed uit... exact wat ik zoek en in de buurt. Je hebt een PM
@dnns85 heb je misschien ook foto van wat je qua interieur hebt gedaan?
[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 21-08-2021 13:13 ]
Zeker! Hierbij twee foto's. Het heet "brushed steel black" en je ziet er niks op! Erg blij mee.VidaR-9 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:05:
[...]
Verrek. Zit gewoon in t dorp waar ik helft vd tijd woon.
@dnns85 heb je misschien ook foto van wat je qua interieur hebt gedaan?
:strip_exif()/f/image/IzCK02kW43LsHhVj0yiMWzZN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CXvJX01AnbY0cQ96rrtiF4uR.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi! Heb je dat gewoon ter plekke uitgezocht? Ik zal daar vd week even langslopen.dnns85 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:24:
[...]
Zeker! Hierbij twee foto's. Het heet "brushed steel black" en je ziet er niks op! Erg blij mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben Chanan en ben 29 jaar. Momenteel rij ik een poolauto van werk en ben ik op zoek naar een nieuwe auto om te bestellen.
Vanuit m'n werkgever is het verplicht om hybride of elektrisch te leasen. Nu hebben we laatst een proefrit gemaakt in de P2 (Long range, dual motor) en was erg tevreden over de auto.
Ik kan/mag deze versie auto bestellen maar twijfel nu een beetje over de range. Ochtends ga ik nu vaak naar de sportschool (kleine 5km met de auto) en lees ik hier berichten dat bij kleine afstanden de Polestar helemaal niet zo efficiënt is. Ik wil niet dat dan de range ineens daalt naar een kleine 200km oid.
Misschien dat iemand hier iets kan vertellen over de range als je vaak kleine stukje rijd want dit is op dit moment het punt waarom ik zo erg twijfel.
Naar kantoor begint langzaamaan weer te komen (80km enkeltje met de auto) dus dan zal het wel weer wat rechttrekken natuurlijk maar als ik bijvoorbeeld een weekje alleen wat kleine ritjes doe dan ben ik wel benieuwd wat het verbruik in de praktijk is.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Het zou dan gaan om de kleur Snow icm met de long range dual motor met Pilot en Plus pakket.
Echt een hele mooie auto om te zien! Elke keer als ik de P2 zie dan ben ik weer helemaal verkocht 😍
Krijgen misschien nog wel een duo korting als we beiden ons aanmelden met de referentie van @dnns85VidaR-9 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:29:
[...]
Mooi! Heb je dat gewoon ter plekke uitgezocht? Ik zal daar vd week even langslopen.
Ik denk dat je je te druk maakt om de range in dit geval.... Sowieso, met laadpaal/-pas erbij hoef je je daar echt niet druk om te maken.... Range is vooral een dingetje als je op vakantie wil.OrangeCoder schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:50:
Goedemiddag allemaal,
Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben Chanan en ben 29 jaar. Momenteel rij ik een poolauto van werk en ben ik op zoek naar een nieuwe auto om te bestellen.
Vanuit m'n werkgever is het verplicht om hybride of elektrisch te leasen. Nu hebben we laatst een proefrit gemaakt in de P2 (Long range, dual motor) en was erg tevreden over de auto.
Ik kan/mag deze versie auto bestellen maar twijfel nu een beetje over de range. Ochtends ga ik nu vaak naar de sportschool (kleine 5km met de auto) en lees ik hier berichten dat bij kleine afstanden de Polestar helemaal niet zo efficiënt is. Ik wil niet dat dan de range ineens daalt naar een kleine 200km oid.
Misschien dat iemand hier iets kan vertellen over de range als je vaak kleine stukje rijd want dit is op dit moment het punt waarom ik zo erg twijfel.
Naar kantoor begint langzaamaan weer te komen (80km enkeltje met de auto) dus dan zal het wel weer wat rechttrekken natuurlijk maar als ik bijvoorbeeld een weekje alleen wat kleine ritjes doe dan ben ik wel benieuwd wat het verbruik in de praktijk is.
Het zou dan gaan om de kleur Snow icm met de long range dual motor met Pilot en Plus pakket.
Echt een hele mooie auto om te zien! Elke keer als ik de P2 zie dan ben ik weer helemaal verkocht 😍
En ik zou niet voor de kleur snow gaan, alle andere kleuren zijn echt mooier

Ja er zijn laadpalen in de parkeergarage onder ons complex en je krijgt ook gewoon een laadpas. Moet me misschien daar idd niet zo druk over maken 😅 maar was wel oprecht benieuwd naar het verbruik van de P2 LR DM als je eigenlijk alleen maar korte ritjes doet 😊Fladder80 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:58:
[...]
Ik denk dat je je te druk maakt om de range in dit geval.... Sowieso, met laadpaal/-pas erbij hoef je je daar echt niet druk om te maken.... Range is vooral een dingetje als je op vakantie wil.
En ik zou niet voor de kleur snow gaan, alle andere kleuren zijn echt mooier![]()
En het zou niet om de kleur Snow gaan maar Magnesium, had om één of andere reden Snow in m'n hoofd (die vonden we mooier dan Snow)
@cornholio24 ik zal eens vragen..
Als je thuis of op werk kunt laden, hoef je je nergens zorgen over te maken.OrangeCoder schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:50:
Goedemiddag allemaal,
Voor een goed adresje prima denk ik zo. lk verwacht mijn ps ergens mid oktober.
Voor nu denk ik eraan om mn zijramen te laten tinten en de middenconsole te wrappen.
[ Voor 3% gewijzigd door cornholio24 op 21-08-2021 17:02 ]
Is my22 met de long range singe motor en warmte pomp (zit in plus pack) dan niet beter voor je.
Qua performance mis je een paar seconde maar krijgt wel de extra range.
De kleur zou ik toch echt wel voor snow gaan
[ Voor 9% gewijzigd door cornholio24 op 21-08-2021 17:13 ]
Is er verschil in efficiency tussen MY20, MY21 of MY22?cornholio24 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:06:
@OrangeCoder
Is my22 met de long range singe motor en warmte pomp (zit in plus pack) dan niet beter voor je.
Qua performance mis je een paar seconde maar krijgt wel de extra range.
De kleur zou ik toch echt wel voor snow gaan![]()
Dat zullen we gaan meemaken, aangezien my22 nog moet starten met uitleveren.xsive schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:14:
[...]
Is er verschil in efficiency tussen MY20, MY21 of MY22?
Eerste indicaties zijn dat het meevalt. My22 heeft wel de warmtepomp tov haar voorgangers.
Nee, die is echt niet mooi, moon is echt veel mooiercornholio24 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:06:
@OrangeCoder
De kleur zou ik toch echt wel voor snow gaan![]()

Hahaha fantastisch!Ktenolix schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:13:
Poll: Welke kleur op de Polestar is het mooist?
• Snow
• Magnesium
• Thunder
• Moon
• Midnight
• Void
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nee, MY21 is de launch edition, die werd alleen al in 2020 geleverd dus daar komt de verwarring vandaan denk ik. De versie die ook zonder pilot en plus komt, met warmtepomp in het plus pakket, waar de zilveren accenten zwart zijn geworden op het void model, waar single motor varianten van zijn, dat is het MY22 model (die vanaf komende maand ergens geleverd wordt, dacht ik te lezen hier).
Moon & Snow winnen het dusver van Midnight?Ktenolix schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:13:
Poll: Welke kleur op de Polestar is het mooist?
• Snow
• Magnesium
• Thunder
• Moon
• Midnight
• Void
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Mooi ook om te zien hoe smaken verschillen
Ik twijfel voor als de kogel definitief door de kerk gaat tussen Thunder & Magnesium. Midnight is close.
Ja klopt! Hebben daar aardig wat hangen, kan je ter plekke uitzoeken.VidaR-9 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:29:
[...]
Mooi! Heb je dat gewoon ter plekke uitgezocht? Ik zal daar vd week even langslopen.
Als je de Polestar noemt samen met een MINI en BMW die hij ook voor mij gedaan heeft dan moet ie het wel weten. Heb altijd met Bernhard contact 😉cornholio24 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
Krijgen misschien nog wel een duo korting als we beiden ons aanmelden met de referentie van @dnns85
Eén midnight is van mij maar had Void moeten zijn. Team zwart hier 😜Ktenolix schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:30:
Ik zie al dat er een paar keer per ongeluk verkeerd gestemd is.
Kan je vinden op de website van Sander Potjer..Ktenolix schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:51:
Het lijkt erop alsof Thunder en Void veruit de meest populaire keuzes zijn onder de Tweakers. Benieuwd hoe de verdeling is onder alle Polestars
https://sanderpotjer.nl/polestar2/#statistieken
Void is dé kleur. Ik heb het donkere vermoeden dat een “Thunder” de poll manipuleert.
:strip_exif()/f/image/xIhcKOK8IAeKIzQUXCxOXLii.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Cello66 op 22-08-2021 16:26 ]
P2 Launch Edition Void 20”
Nice! Wel jammer dat daar de kleuren Moon/Magnesium/Thunder samengevoegd zijn.Cello66 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:23:
[...]
Kan je vinden op de website van Sander Potjer..
https://sanderpotjer.nl/polestar2/#statistieken
Void is dé kleur. Ik heb het donkere vermoeden dat een “Thunder” de poll manipuleert.
[Afbeelding]
Zullen alle 3 wel "grijs" zijn op het kenteken:Ktenolix schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:37:
[...]
Nice! Wel jammer dat daar de kleuren Moon/Magnesium/Thunder samengevoegd zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4XOd4pIPcPgVrDQXzZS2DblO.jpg?f=user_large)
Er rijden niet zo veel magnesium’s rond. Dat willen wij magnesium rijders graag zo houden
Is het mensen al opgevallen dat met een van de software updates het irritante harder zachter van de audio weg is… iedere keer als ik over een klinkerweg reed, geluid harden, dan weer zachter… nu is het weg! Heerlijk!!
Verwijderd
Nu je het zegt heb ik het pas in de gaten. Iets wat irritant is schijn je dus niet te missen! Jezus wat was dat irritant.De fiscalist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:19:
Doe maar niet….
Er rijden niet zo veel magnesium’s rond. Dat willen wij magnesium rijders graag zo houden.
Is het mensen al opgevallen dat met een van de software updates het irritante harder zachter van de audio weg is… iedere keer als ik over een kinderlokker reed, geluid harden, dan weer zachter… nu is het weg! Heerlijk!!
Ik heb kinderlokkers ook nog niet geprobeerd. Veelal wel op klinker wegen, maar op zich klopt dat wel.Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:42:
@De fiscalist
Bij mij gebeurde het altijd als ik over slecht wegdek reed ☺.
Hoi, ik zoek en zoek maar vindt niks. Kun je deze link delen?JorickPS2 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:15:
De nieuwe sleutelcovers van Ali zijn zojuist binnen!
Ben erg benieuwd hoe ze straks passen.
Plastic zit er nog op bij de foto.
Tnx voor de tip op dit forum!
[Afbeelding]

Oeps, verdomde autocorrect…. Klinkerweg is gewoon een bestaan woord, daar maak je toch geen kinderlokker van…..kramon schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:53:
[...]
Ik heb kinderlokkers ook nog niet geprobeerd. Veelal wel op klinker wegen, maar op zich klopt dat wel.
Klikken deze op de basis op dezelfde manier als de originele covers dat doen of moet je deze schroeven? Ik heb een "lederen" setje via Ali laten komen en die passen mooi, alleen moeten wel geschroefd worden. Als er iets mis gaat kan ik dus niet zomaar bij de nood-sleutel. Ik weet dus niet of ik dit zou ga houden.JorickPS2 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]
To be determined...
ovipower schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:54:
[...]
https://a.aliexpress.com/_mKILg2P
Alstu! Iets duurder, maar het dubbel en dwars waard.
Iemand hem hier al erop zitten?
Hoi, ik zoek en zoek maar vindt niks. Kun je deze link delen?
En? Hoe is de pasvorm? Korte review?JorickPS2 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]
www.google.nl
MisteRMeesteR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:53:
[...]
Heb de auto zelf nog niet
En? Hoe is de pasvorm? Korte review?
Dat denken de (aspirant) snow rijders exact idemDe fiscalist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:19:
Doe maar niet….
Er rijden niet zo veel magnesium’s rond. Dat willen wij magnesium rijders graag zo houden.
Als mede-Snow rijder kan ik me hier bij aansluiten, maar met 3600 stuks op kenteken (750 dit jaar) kom je er toch al niet zo heel erg snel een tegen. Exclusief blijft ‘ie in elke kleur eigenlijk wel 😊.cornholio24 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:19:
[...]
Dat denken de (aspirant) snow rijders exact idem
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Zien er goed uit! Ik heb ze vandaag ook besteld!JorickPS2 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]
Ook nog wat ander leuk speelgoed gevonden... maar dat zien jullie vanzelf wel
Overigens staat de handover van mijn SMLR dit weekend gepland en zie ik op de verzamelsite nog altijd geen kentekens uitgegeven zijn voor de single motor variant. Lijkt erop dat we echt een van de allereerste in het land gaan krijgen. Dat voelt nog specialer.... ofzo.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Leuk, laatste dagen aftellen. Je bent hier volgens mij ook de eerste.JohnnyBravo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:26:
Mijn vriendin vond hem geweldig, ik vond hem een stuk minder. Wij nemen Thunder.
Overigens staat de handover van mijn SMLR dit weekend gepland en zie ik op de verzamelsite nog altijd geen kentekens uitgegeven zijn voor de single motor variant. Lijkt erop dat we echt een van de allereerste in het land gaan krijgen. Dat voelt nog specialer.... ofzo.
Toen wij gingen proefrijden stond er een zwarte en een Moon. Mijn vriendin was ook redelijk uitgesproken over Moon

Ja, dat denk ik ook. Broer vind hem gaaf, vriendin en kameraad vinden ‘t niks (maar hij neemt toch altijd zwartVidaR-9 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:12:
Ik denk dat Moon ook de meest smaak gevoelige is. Minst neutraal zegmaar.
Overigens heb ik per ongeluk op Thunder ipv Moon gestemd. Oops.
[ Voor 8% gewijzigd door TweakerRik op 23-08-2021 10:17 ]
Edit: Ik zie dat ze in Arnhem bijv. straks een proefrit evenement (van 02-09 t/m 03-10) hebben waar je ook SM kunt rijden.
[ Voor 21% gewijzigd door Ktenolix op 23-08-2021 10:19 ]
De Space specialist claimde dat hij er al in had gereden, dat de SM inderdaad in Beesd staat, maar ik kan er op de website nog geen proefrit voor boeken. Enkel voor de DM. Misschien dat het met wat social engineering al kanKtenolix schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:16:
Ik had laatst nog Polestar gevraagd of je al een proefrit kon maken in de Single Motor, maar ze gaven aan dat het hoogstwaarschijnlijk pas in oktober kon (in Beesd iig). Ik dacht echter dat iemand hier een proefrit in een SM gedaan had?
Oh, kijk eens aanEdit: Ik zie dat ze in Arnhem bijv. straks een proefrit evenement (van 02-09 t/m 03-10) hebben waar je ook SM kunt rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door TweakerRik op 23-08-2021 10:23 ]
Als je Beesd nu selecteert staat de optie er al wel bij, maar greyed out.TweakerRik schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:21:
[...]
De Space specialist claimde dat hij er al in had gereden, dat de SM inderdaad in Beesd staat, maar ik kan er op de website nog geen proefrit voor boeken. Enkel voor de DM. Misschien dat het met wat social engineering al kan
[...]
Oh, kijk eens aan
Inmiddels heb ik de covers al geprobeerd maar er gelijk weer afgehaald. Persoonlijk vind ik de sleutel heel lelijk worden met witte covers en de rest zwart. Misschien toch maar voor zwarte covers gaan van leder.cornholio24 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:25:
[...]
Zien er goed uit! Ik heb ze vandaag ook besteld!
Ook nog wat ander leuk speelgoed gevonden... maar dat zien jullie vanzelf wel
Ik denk Thunder. Ik heb Moon en vind het understated en onopvallend, maar wel erg fraai.VidaR-9 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:12:
Ik denk dat Moon ook de meest smaak gevoelige is. Minst neutraal zegmaar.
Iets anders nog wat ze me net telefonisch vertelden: ik heb dus een dashcam en die heb ik vrij strak tegen de camera-unit boven-midden-in het raam geplakt, maar dat kan dus storen met de lane-assist en what-not. Nu heb ik inderdaad wel eens ingreep(jes) gehad van de hulpsystemen die niet hoorden te gebeuren en ook vind ik dat de auto niet goed in het midden rijdt als ik lane-assist aan heb. Dus ik ben benieuwd of dat met elkaar te maken heeft.
Zijn hier meer mensen met dashcams, die direct onder de auto-camera midden-boven op het raam zit geplakt en dat je issues (zei het kleine) hebben met de hulpsystemen die afhankelijk zijn van die camera's?
Ze hebben een SM staan in Beesd. Had een proefrit voor een DM gereserveerd en kreeg ter plekke de vraag of ik DM of SM wilde rijden.Ktenolix schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:16:
Ik had laatst nog Polestar gevraagd of je al een proefrit kon maken in de Single Motor, maar ze gaven aan dat het hoogstwaarschijnlijk pas in oktober kon (in Beesd iig). Ik dacht echter dat iemand hier een proefrit in een SM gedaan had?
Edit: Ik zie dat ze in Arnhem bijv. straks een proefrit evenement (van 02-09 t/m 03-10) hebben waar je ook SM kunt rijden.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.