Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

GuiltyNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

Allemaal fabels. Met kennis uit de jaren 80 en 90. Toen hield een lak beter vanwege metallic. Dit is inmiddels al 20 jaar niet meer zo.

Alle lakken worden met blanke lak afgewerkt en daarin zit geen metallic. Dus alle P2's zijn net zo dramatisch qua hardheid.

Daarnaast is metallic tegenwoordig simpelweg iets voor alleen de looks. Het voegt ook in de onderlaag geen extra hardheid toe.
Kijk zo leer je nog eens wat!
Maar zou het dan toch nog een USP zijn op de occasion markt?
Het staat gewoon letterlijk in ons "auto vd zaak reglement". En de enige reden die ik kan bedenken, is omdat het vermoedelijk de kosten drukt van mijn werkgever voor de leasemaatschappij.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Lijkt mij een flut argument, tenzij de leasemaatschappij jouw werkgever dan ineens korting op de brandstof geeft. Want als het goed is zijn dat de enige kosten die nog bij jou werkgever terecht komen voor je auto. De rest betaal jij middels je maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 16:52
Iemand de oplossing voor het volgende:

In de Polestar App wordt mijn Accupeil niet weergegeven. Er wordt aangegeven dat gegevensdelen is uitgeschakeld en dat ik dit kan wijzigen. Echter is niet wijzigbaar in de auto zelf (off & greyed-out).

Polestar Software P2130
iOS App 3.2.0 (709)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNxgvgB5NzBVr5ErW7xUGVwIgEw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B9bGv2DS2sNLEG9ouhXq1kh3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KclSTRcqWeW25LXBpdcJehJYvN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaKrXSJ5HDGJIQcChA4gu9kM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-08-2021 09:54 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Even een vraag hier voor de mensen met 't zwarte Charcoal interieur. Hoe houden jullie alles schoon? Ik vind dat m'n interieur nu na 8000 km een beetje smoezelig begint te worden en wil graag al die stoffen panelen op de deuren, middenconsole e.d. schoonmaken. Welk middel gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Koehandelaar schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:58:
Even een vraag hier voor de mensen met 't zwarte Charcoal interieur. Hoe houden jullie alles schoon? Ik vind dat m'n interieur nu na 8000 km een beetje smoezelig begint te worden en wil graag al die stoffen panelen op de deuren, middenconsole e.d. schoonmaken. Welk middel gebruiken jullie hiervoor?
Microvezel doekje en wat warm water. Werkt perfekt en alle die 'lichte huidvlekken etc' verdwijnen als sneeuw voor de zon.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:10
vacuumcleaner schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:52:
Iemand de oplossing voor het volgende:

In de Polestar App wordt mijn Accupeil niet weergegeven. Er wordt aangegeven dat gegevensdelen is uitgeschakeld en dat ik dit kan wijzigen. Echter is niet wijzigbaar in de auto zelf (off & greyed-out).

Polestar Software P2130
iOS App 3.2.0 (709)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even checken of het polestar account in je profiel is ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Rene schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Microvezel doekje en wat warm water. Werkt perfekt en alle die 'lichte huidvlekken etc' verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Makkelijker kan bijna niet, dan doe ik dat vanavond eens even. Dankjewel voor je antwoord! Vreemd trouwens al die GPS en internet problemen, heb er hier nog nooit last van gehad in die 8000 km. Laat ik 't maar afkloppen :)

Collega heeft trouwens exact dezelfde auto als ik besteld, een Polestar 2, DMLR, kleur Moon, 19 inch velgen en trekhaak. Wordt nog moeilijk straks op de parkeerplaats 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Koehandelaar op 16-08-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Rene schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Dat doe ik inderdaad ook. Werkt prima.

Ik heb een vraag over BLIS: ik heb 't idee dat die niet goed werkt bij mij. Als je op de snelweg rijdt en iemand inhaalt, dan moet ie toch altijd gaan branden? Volgens dit in ieder geval wel: https://www.polestar.com/...star-1/2021/article/BLIS/

Bij mij brand ie 8 van de 10 keer niet...

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 08:49
kramon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb een vraag over BLIS: ik heb 't idee dat die niet goed werkt bij mij. Als je op de snelweg rijdt en iemand inhaalt, dan moet ie toch altijd gaan branden? Volgens dit in ieder geval wel: https://www.polestar.com/...star-1/2021/article/BLIS/

8 van de 10 keer is wat veel bij mij, maar er zijn wel gevallen waarin hij inderdaad niet aangaat terwijl hij dat wel mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

Bij een V60 weet ik het zeker en ik meen het bij de Polestar ook gelezen te hebben; BLiS werkt tot een bepaald snelheidsverschil.

Als je met 120km/h langs een vrachtwagen gaat die zelf 80 rijd (dus 40km/h verschil) dan is de kans dat hij nog in je blinde hoek zit vrij klein ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:27:
Bij een V60 weet ik het zekeren ik meen het bij de Polestar ook gelezen te hebben; BLiS werkt tot een bepaald snelheidsverschil.

Als je met 120km/h langs een vrachtwagen gaat die zelf 80 rijd (dus 40km/h verschil) dan is de kans dat hij nog in je blinde hoek zit vrij klein ;)
RTFM :P
https://www.polestar.com/...tar-2/2021/article/BLIS-*

Max 15 km/u snelheidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb Snow besteld in de lease met een contractje van 5 jaar - hij moet dus even mee. Ik denk eraan om een coating te doen maar zie door het bomen het spreekwoordelijke bos niet echt.

Glas, keramisch, onbenoemd, de 1 gaat 2 jaar mee, de ander 5 - verschillende behandelingen, hardheden en vooral heel veel vage websites en potjes. Kosten schrik ik ook nogal van - snel zon > 1000 euries. Heb zulke bedragen nog niet privé uitgegeven aan een leasemobiel en voor 1000 euro kan je heel veel door een goede wasstraat met wax programma.

Waar ik bang voor ben is 1000 euro uitgeven en 6 maanden verder terug bij af zijn.

Is het het waard - en zo ja welke merken / typen coating steken kwalitatief boven het maaiveld en bieden waar voor hun geld?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dat moet je tegen @kramon zeggen, niet tegen mij!

[ Voor 21% gewijzigd door MaxxMark op 16-08-2021 10:36 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Dat moet je tegen @kramon zeggen, niet tegen mij!
Was voor hem/haar bedoeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Fladder80 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:36:
Lijkt mij een flut argument, tenzij de leasemaatschappij jouw werkgever dan ineens korting op de brandstof geeft. Want als het goed is zijn dat de enige kosten die nog bij jou werkgever terecht komen voor je auto. De rest betaal jij middels je maandbedrag.
Nee zo werkt het natuurlijk niet. Wat ik betaal aan bijtelling gaat regelrecht naar de fiscus. Daar ziet mijn werkgever geen cent van. Daarom interesseert ze dat ook geen fluit.

Mijn werkgever zal naar schatting een eurootje of 700-800 lappen voor full operational lease incl brandstof of laadpaal/laadpas.

De leasemaatschappij bepaalt dan welke auto's men wilt aanbieden voor die prijs.

De restwaarde is vast (somehow) aantrekkelijker voor de leasemaatschappij als er metallic lak op de auto zit. Het zal daarom voor mijn werkgever net iets voordeliger zijn wat ze dan per auto moeten neerleggen. Geen idee hoeveel het scheelt.

Dat het vervolgens mijn probleem wordt dat de cataloguswaarde hoger wordt, dat zal ze echt worst wezen. Vooral niet zeuren als je de luxe wordt geboden van een auto van de zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
JTHZZ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Even checken of het polestar account in je profiel is ingesteld.
Waar kan ik dit precies controleren? Ik ben tot nu toe meerdere locaties tegengekomen waar ik iets met mijn account en profiel kan doen maar niks gevonden waar ik iets verder kan instellen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Was voor hem/haar bedoeld :)
Bedankt haha, ik/hij voelt zich aangesproken. Ik zal die 15km p/u regel vanmiddag nog eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

In de categorie "open ramen debacle" kwam ik recent weer bij de auto en stond het rechter achterraam weer op een kier.

Collega van me met wie ik van auto had gewisseld concludeerde ook dat het raam los leek te zitten, is dit iets wat bij anderen ook bemerkt wordt?

zie:

[Video: http://www.maxxmark.com/dropbox/IMG_6338.mov]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:57
@xsive again, het is echt kul dat een auto met metallic lak goedkoper is. De leaseprijs is gewoon hoger. En je hebt gewoon een budget. Dus of je daar wel of geen metallic lak bij neemt kost de werkgevers niks extra’s.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

VidaR-9 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:56:
@xsive again, het is echt kul dat een auto met metallic lak goedkoper is. De leaseprijs is gewoon hoger. En je hebt gewoon een budget. Dus of je daar wel of geen metallic lak bij neemt kost de werkgevers niks extra’s.
Bij mijn combi werkgever/leasemaatschappij dus niet. Zo kan ik wel een Audi of BMW van 65k samenstellen, maar een polestar van max 55k.

Er zitten allerlei variabelen achter zoals de kosten van grotere of kleinere banden, afschrijving, uitstoot, kortingen die ze per merk krijgen, etc.
Wie weet ook nog wel diefstalgevoeligheid.

Metallic lak schijnen ze nog steeds belangrijk te vinden. Ik zeg niet dat ze gelijk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-06 13:11
VidaR-9 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Hoezo je werkgever? Dat gaat toch gewoon ten laste van jou leasebudget?

In mijn ervaring betaal je altijd extra per maand in leasebedrag (én bijtelling) voor metallic lak. Ik heb daar tot op heden altijd wat andere opties voor aangevinkt.
Niet elke werkgever werkt op dezelfde manier. Bij ons heb je bijvoorbeeld een lijst wagens om uit te kiezen. Altijd met metallic kleur en GPS/Pilot pack. Argument: "restwaarde".

Als je dan wat extraatjes wil kan je een bepaald optiebudget besteden (afhankelijk van je functieklasse) maar that's it. Zeggen dat je het pilot pack niet wil, of liever Void als kleur, is geen optie.

Snow mag bijvoorbeeld ook niet. Omdat "de bedrijfswagen een neutrale, donkere of lichtgrijze kleur dient te hebben."
Magnesium mag dan weer wel. Volgens mij weet de werkgever niet dat dat eigenlijk ook gewoon wit is, maar ik ga het hen niet vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
16A via de standaard meegeleverde kabel. Is dit niet wat aan de lage kant als hij 32A aankan?

Bij de overdracht werd werd overigens 25A ingesteld. Iemand een idee waarom? Waarom geen 32A? En vrij nutteloos lijkt me met een 16A kabel toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPRgvT_0uDvkkRGRCTpz-dL70kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T24JbfkUzv5Ixd3Ht7NbcCgB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-08-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-07 17:30
kramon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb sinds kort óók mijn twijfels over BLIS.

situatie was bij/na almere waar meerdere banen bij elkaar komen ik ga dan daarna netjes rechts houden. Niks in mijn achterdoek dus knipper aan en baantje naar rechts.

check achterhoek, niks dus knipper-aan en.... aarggg in mijn ooghoek ineens een meid die rechts-binnendoor voorbij kwam.. geen idee waar ze vandaan kwam maar GEEN melding in de spiegel!!!

óók geen correctie van de auto! (collission evading) nee, ik moest zélf snel reageren.
Zij stuift mij voorbij en ik zag haar vóór mij nog 2 vreemde zig-zag capriolen uithalen met inhalen.

BLIS geeft jou dus ook twijfels.
Nadat ik een auto voorbij ben, gaat de spiegel wél aan, en heb ik nog niet gemerkt dat het soms niet is, ik zal eens extra opletten.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Vwb BLIS:
Het viel me tijdens de proefrit op dat de indicator ongeveer 3x zolang aanblijft dan bij mijn huidige auto (Peugeot 3008 bj2018).
Nu gebruik ik het vooral voor als ik terug van linkerbaan invoeg op rechterbaan en dan was die van Peugeot perfect. Als het 3x zolang duurt, dan weet je zelf ook wel dat je inmiddels voorbij bent.

Als ik van rechter- naar linkerbaan ga dan merk ik dat ik voor de zekerheid ook nog altijd mijn hoofd draai.

Ik heb dus voor mezelf geconcludeerd dat de manier waarop BLIS geïmplementeerd is in de Polestar voor mij eigenlijk geen meerwaarde heeft.

Zodoende kan ik voor mezelf rechtvaardigen dat het een DM LR wordt met standaarduitrusting (als ik uiteindelijk voor de Polestar kies) ten nadele van een SM LR met of een Plus Pack of een Pilot Pack.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
vacuumcleaner schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:41:
16A via de standaard meegeleverde kabel. Is dit niet wat aan de lage kant als hij 32A aankan?

Bij de overdracht werd werd overigens 25A ingesteld. Iemand een idee waarom? Waarom geen 32A? En vrij nutteloos lijkt me met een 16A kabel toch?

[Afbeelding]
Die std. kabel heb je niet veel aan.
Zet je auto maar eens in een "schuin" vak en probeer dán maar eens je kabel totaan de paal op de stoep (ofzo) te "spannen".

Ik had het in een binnenstad met een-richtings verkeer en niet al te brede weg.

Keren en achteruit insteken was nagenoeg geen optie (voor nood NOOD ..zou ik het doen)
dus mijn 32A 12mtr kabel (aangeschaft voor als ik bij bv een hotel niet bij de lader kan vanwege ICE's) gepakt, die ik alleen meeneem naar "onbekende gebieden".
beter méé dan óm verlegen.... O-)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Hansieo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Die std. kabel heb je niet veel aan.
Zet je auto maar eens in een "schuin" vak en probeer dán maar eens je kabel totaan de paal op de stoep (ofzo) te "spannen".

Ik had het in een binnenstad met een-richtings verkeer en niet al te brede weg.

Keren en achteruit insteken was nagenoeg geen optie (voor nood NOOD ..zou ik het doen)
dus mijn 32A 12mtr kabel (aangeschaft voor als ik bij bv een hotel niet bij de lader kan vanwege ICE's) gepakt, die ik alleen meeneem naar "onbekende gebieden".
beter méé dan óm verlegen.... O-)
Zeg je nou eigenlijk dat het irritant is dat de laadaansluiting niet aan de bijrijders kant/stoep kant zit?
Ik vraag me namelijk al een tijdje af of dat echt nadelig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
xsive schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Zeg je nou eigenlijk dat het irritant is dat de laadaansluiting niet aan de bijrijders kant/stoep kant zit?
Ik vraag me namelijk al een tijdje af of dat echt nadelig is.
Lol, nee, ik denk niet dat ik daar een probleem mee heb, los van het feit of het wel/niet meestal handiger is dat de poort RECHTS zou zitten.

Kijk, als je schuin geparkeerd staat op het réchter vlak zijde van de laadzuil (linker vlak bv bezet)
en je laadpoort RECHTS zit, ben je óók de klos met-en-kort-lontje-kabel.

extra lange kabel is écht geen luxe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
vacuumcleaner schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Waar kan ik dit precies controleren? Ik ben tot nu toe meerdere locaties tegengekomen waar ik iets met mijn account en profiel kan doen maar niks gevonden waar ik iets verder kan instellen.
Bekijk even het videootje op
https://www.polestar.com/...-polestar-2/onboard-tech/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:24

[Afbeelding]
De P2 kan met maximaal 11kW opladen op AC (3 fase * 230 volt * 16 ampere). Een 32A kabel heeft dus niet heel veel zin tenzij je op bijv. 1 fase op 32A gaat laden (~7kW).

Een hoger laadvermogen instellen dan het laadstation afgeeft heeft geen effect op de laadsnelheid. Lager uiteraard wel, wat soms handig kan zijn als je op een camping wil bijladen met de granny-charger aan een stopcontact op 6A bijv.

Disclaimer: Ben geen elektricien, maar veel opgepikt bij het installeren van de lader thuis :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-07 12:36
xsive schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:02:
Vwb BLIS:
Het viel me tijdens de proefrit op dat de indicator ongeveer 3x zolang aanblijft dan bij mijn huidige auto (Peugeot 3008 bj2018).
Nu gebruik ik het vooral voor als ik terug van linkerbaan invoeg op rechterbaan en dan was die van Peugeot perfect. Als het 3x zolang duurt, dan weet je zelf ook wel dat je inmiddels voorbij bent.

Als ik van rechter- naar linkerbaan ga dan merk ik dat ik voor de zekerheid ook nog altijd mijn hoofd draai.

Ik heb dus voor mezelf geconcludeerd dat de manier waarop BLIS geïmplementeerd is in de Polestar voor mij eigenlijk geen meerwaarde heeft.

Zodoende kan ik voor mezelf rechtvaardigen dat het een DM LR wordt met standaarduitrusting (als ik uiteindelijk voor de Polestar kies) ten nadele van een SM LR met of een Plus Pack of een Pilot Pack.
Besef wel dat dit assisterende systemen zijn die dus nadrukkelijk niet het werk/verantwoordelijkheid van je overnemen.
Ze zijn bedoeld voor het geval je zelf iets over het hoofd ziet. Als je dan ineens toch een lampje in je spiegel ziet is het verstandig niet van baan te verwisselen.
Mensen zijn geneigd om snel teveel op de systemen te vertrouwen in alle situaties. Dat is ook de reden waarom Tesla zo slecht scoort in driver assistance systemen. Bij Tesla werkt ondersteuning zo goed dat mensen er op gaan vertrouwen. Dat is het grote gevaar hieraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ

[Afbeelding]
In Nederland zijn er volgens mij niet of nauwelijks 1 fase laadpalen waar je met meer dan 16A zou kunnen laden. Bij 3 fase laad je max 3x16A/11kW.
Thuislaadpalen zijn soms 1 fase/32A dus dan heb je een andere kabel nodig, vaak vast aan de laadpaal.
Een 16A kabel laadt nooit met meer stroom, dat is met een weerstand gecodeerd. Dus een hogere stroom instellen is zinloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

xsive schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:02:
Vwb BLIS:

Het is ook een Blind Spot Information System en geen "je kunt nu rustig naar rechts gaan" melding ;)

In de Volvo werkte het exact zo. Als je naar rechts gaat wanneer je BLIS uit gaat zit je wel vóór de betreffende auto, maar niet heel veel. Als die auto een volvo of ps2 is en ook op ACC rijdt zal die dikke kans gaan afremmen om voldoende afstand te houden.

Doorgaans gebruik ik het moment dat BLIS uitgaat om aan te gaan geven dát ik naar de rechter baan ga, om vervolgens rustig van baan te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene

[Afbeelding]
Vreemd dat er in NL blijkbaar een 16A kabel meegeleverd wordt. Ik kreeg bij levering een granny lader en 32A kabel.

Kan dus 1 fase 32A laden en 3 fase 16A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JTHZZ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

In Nederland zijn er volgens mij niet of nauwelijks 1 fase laadpalen waar je met meer dan 16A zou kunnen laden. Bij 3 fase laad je max 3x16A/11kW.
Thuislaadpalen zijn soms 1 fase/32A dus dan heb je een andere kabel nodig, vaak vast aan de laadpaal.
Een 16A kabel laadt nooit met meer stroom, dat is met een weerstand gecodeerd. Dus een hogere stroom instellen is zinloos.
Ik weet wel dat die laadpaal die ze komen installeren 22kW zou aankunnen in de toekomst. Is die 32A dan wel wenselijk of maakt dat ook niks uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
xsive schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Ik weet wel dat die laadpaal die ze komen installeren 22kW zou aankunnen in de toekomst. Is die 32A dan wel wenselijk of maakt dat ook niks uit?
Driefase laden kan de P2 en de meeste andere auto’s maar tot 3x16A dus 11 kW. Als de auto 3x32A zou kunnen dan zul je ook nog je huisaansluiting moeten verzwaren met extra eenmalige kosten maar ook hoger vastrecht.

Als je een 1 fase 35A aansluiting hebt thuis en geen zin hebt om te verzwaren naar 3x25A (zelfde vastrecht maar meestal nieuwe groepenkast nodig) dan kan 32A 1 fase laden interessant zijn. Maar dit past meer in het Thuis Laden topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:24
xsive schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Als je thuis een 1x40A aansluiting hebt is het misschien de moeite voor de extra snelheid, maar ik zou die 32A kabel lekker laten liggen en gewoon de 16A gebruiken.

Voor het thuis laden met 22kW (3*230*32) krijg je ook nog een heel ander kostenplaatje. Kijk maar eens naar de jaarlijkse kosten bij bijv. Liander: https://www.liander.nl/co...n/tarieven2021/?ref=22677 (en P2 gaat maar tot max 11kW op AC)

Voor de lader en het opladen kun je beter in het thuis-laden topic terecht: Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Thanks, alles gecheckt met het videootje maar nog steeds geen Accupeil zichtbaar in de App. Zal morgen de boel eens volledig resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
vacuumcleaner schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Thanks, alles gecheckt met het videootje maar nog steeds geen Accupeil zichtbaar in de App. Zal morgen de boel eens volledig resetten.
Als het de eerste installatie is dan duurt het 24-36 uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
Nog een review voor de liefhebber van filmpjes op youtube (heb ze inmiddels allemaal wel gezien)

Wouter van autoblog bekijkt de PS2 nogmaals in de singel motor uitvoering.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Polestar 2 voor 45.000 euro: is dat wat?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

cornholio24 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:08:
Nog een review voor de liefhebber van filmpjes op youtube (heb ze inmiddels allemaal wel gezien)

[YouTube: Polestar 2 voor 45.000 euro: is dat wat?]
Toch zegt eigenlijk elke reviewer nagenoeg hetzelfde: de SM is prima en voldoende capabel.

Denk dat het aan me zal blijven knagen als ik niet voor de dual motor ga. Smile van oor tot oor in die auto.

Viel me op dat die Kris uit Noorwegen helemaal niet zuiniger reed op zijn vaste test traject met de single motor. Er was wel een verschil in wielen tussen de DM (19 inch) en SM (20 inch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

cornholio24 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:08:

[YouTube: Polestar 2 voor 45.000 euro: is dat wat?]
Waarom praat die man zo raar?
Maakt het voor mij gewoon vervelend om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
dagobert1966 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Ik wou precies hetzelfde zeggen.. Een beetje bewust zo praten om grappig over te komen ofzo? Krijg het verhaal maar moeilijk mee zo.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Ktenolix schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

Ik wou precies hetzelfde zeggen.. Een beetje bewust zo praten om grappig over te komen ofzo? Krijg het verhaal maar moeilijk mee zo.
Mij viel me zijn oranje kleur zo op. Zo een spray tan ziet er niet uit 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI6MSapZM2Lzl2tWPmKt201dX6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1cquqwEbuDlowXYLzlu2AePm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-S3qeWLQGQUeuhrngjmmwfJHYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aPdOXWkXhVa4Yg0jRu8VoTfR.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door vacuumcleaner op 17-08-2021 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ben die Wouter wel gaan waarderen incl zijn humor. Vond het eerst ook een beetje medium.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dagobert1966 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Is gewoon Wouter, zo is en praat hij gewoon, al jaren. Je moet ervan houden. Ik kan zijn manier van presenteren wel waarderen maar snap dat niet iedereen hiervan gecharmeerd is.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

xsive schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:57:
[...]

Toch zegt eigenlijk elke reviewer nagenoeg hetzelfde: de SM is prima en voldoende capabel.

Denk dat het aan me zal blijven knagen als ik niet voor de dual motor ga. Smile van oor tot oor in die auto.

Viel me op dat die Kris uit Noorwegen helemaal niet zuiniger reed op zijn vaste test traject met de single motor. Er was wel een verschil in wielen tussen de DM (19 inch) en SM (20 inch).
Natuurlijk is de SM prima en ruim voldoende voor ons Nederlanders. Vroagâh reden we ook gewoon rond in 1.6 dieseltjes met krap 100pk en 250nm aan koppel met een 0-100 tijd van over de 10sec. :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Is gewoon Wouter, zo is en praat hij gewoon, al jaren. Je moet ervan houden. Ik kan zijn manier van presenteren wel waarderen maar snap dat niet iedereen hiervan gecharmeerd is.
Hier idem. Maar ik moet wel m’n oortjes in van m’n vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

Hier idem. Maar ik moet wel m’n oortjes in van m’n vriendin :+
Heb jij die handtekening nou al ;)?

Hoe snel hadden we berijders hier een ordernummer vanuit Polestar in de mailbox na bestelling?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Hoe snel hadden we berijders hier een ordernummer vanuit Polestar in de mailbox na bestelling?
Ik had m vrij snel, binnen een paar dagen nadat ik had bevestigd of ik 'm thuis afgeleverd wil krijgen of zelf ophaal in Beesd. Heb sinds vorige week mijn ID, staat alleen wel afleverdatum februari, hoop dat dat een foutje is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Fismeister schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Ik had m vrij snel, binnen een paar dagen nadat ik had bevestigd of ik 'm thuis afgeleverd wil krijgen of zelf ophaal in Beesd. Heb sinds vorige week mijn idee, staat alleen wel afleverdatum februari, hoop dat dat een foutje is..
dat "hoop" ik ook voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

Heb jij die handtekening nou al ;)?

Geen idee. Ik heb vakantie en geen zin om erachteraan te bellen, dan weten ze me gelijk voor andere dingen te vinden. Scan alleen mn mail even door einde vd dag, maar ik weet niet of ik überhaupt een bevestiging krijg. Ik stuur de Office mgr vanmiddag wel even een appje als ik nog niks gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21
Kortom, of hij rijdt als een slak of als een maniak. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
GuiltyNL schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Kortom, of hij rijdt als een slak of als een maniak. :+
Ik reed 120 op een 100. Maniak dan denk ik? Gistermiddag nog een keer getest: steeds max 10km harder dan degene waar ik langsreed. Ik kreeg wel vaker brandende lampjes, maar nog steeds niet consequent. Het is gewoon niet heel betrouwbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door kramon op 17-08-2021 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Misschien dan toch een ritje langs de dealer, of even Polestar support bellen?

Zelf herken ik de situatie niet en vind BLIS zeer betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
MaxxMark schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:34:
Misschien dan toch een ritje langs de dealer, of even Polestar support bellen?

Zelf herken ik de situatie niet en vind BLIS zeer betrouwbaar
Ik heb maandag een afspraak, maar dat wordt helemaal niks. Ze konden "'m tussendoor pakken" en zouden sowieso de software updaten (ok..??? net alsof dat iets doet) en indien het 'makkelijk was' de frontspeaker vervangen. BLIS debuggen zal wel teveel gevraagd zijn.

Ik doe hier eerst even niets mee, aangezien ik volgende week met vakantie ga. Ik heb heel erg de neiging om bij terugkomst de auto maar weg te laten slepen. Dat is ook iets waar Polestar de hele tijd mee gepronkt heeft. Dus misschien moet ik dat maar doen. Misschien is er dan meer noodzaak om dingen te fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

kramon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Ik heb maandag een afspraak, maar dat wordt helemaal niks. Ze konden "'m tussendoor pakken" en zouden sowieso de software updaten (ok..??? net alsof dat iets doet) en indien het 'makkelijk was' de frontspeaker vervangen. BLIS debuggen zal wel teveel gevraagd zijn.

Ik doe hier eerst even niets mee, aangezien ik volgende week met vakantie ga. Ik heb heel erg de neiging om bij terugkomst de auto maar weg te laten slepen. Dat is ook iets waar Polestar de hele tijd mee gepronkt heeft. Dus misschien moet ik dat maar doen. Misschien is er dan meer noodzaak om dingen te fixen.
Misschien is hier al over gesproken:
Is de carrosserie wel goed schoon aan de achterkant?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbFn0Id_th1ewLQDmmUoyNDxYbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8tl53SuYx84FGa6B0xtNXHga.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Geen idee. Ik heb vakantie en geen zin om erachteraan te bellen, dan weten ze me gelijk voor andere dingen te vinden. Scan alleen mn mail even door einde vd dag, maar ik weet niet of ik überhaupt een bevestiging krijg. Ik stuur de Office mgr vanmiddag wel even een appje als ik nog niks gehoord heb.
@MisteRMeesteR de auto is goedgekeurd en door de tussenpartijen besteld bij de leasemij. Maar ik wacht nog wel met definitief juichen tot ik van de leasemij zelf bevestiging heb.

Kon t toch niet laten even te chatten met collega..

[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 17-08-2021 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
Vooruitlopend daarop congrats @VidaR-9 !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JorickPS2
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-08-2021
Leuk detail:

Werd gebeld door de leasemaatschappij:
De Dual Motor Longe range Launch edition (full
Option) is €25,- per maand meer t.o.v. een SMLG met alleen een plus pakket…

Jullie snappen waar de keuze op gevallen is :)

Wellicht ook voor mensen hier interessant!

[ Voor 8% gewijzigd door JorickPS2 op 17-08-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
JorickPS2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:26:
Leuk detail:

De SM short range met full options? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-06 18:17
Zelf heb ik nog steeds problemen met het laden van de auto. Hij gaat de ene keer prima op 3-fasen laden met 11 KW en de andere keer zakt hij op 3-fasen naar 6/7 kW. Op de duitse FB groep is het ook regelmatig voor gekomen en zijn er metingen gedaan. Daar zien we dat een fase dan vaak maar heel laag presteert. Het probleem is ontstaan sinds versie P2124, maar nog altijd niet opgelost door Polestar. Consequentie van dit probleem is, dat je vaak 2x zo lang aan het laden bent. Op de facebook groep: Polestar 2 NL/B Club zijn er meerdere met dit probleem waarbij het AC-laden wisselend goed en fout gaat.

Polestar kan me ook nog niet zeggen dat er een echte oplossing is. Ik zou nu willen vragen aan degene die momenteel dit probleem ook hebben om mij via een google formulier hun VIN nummer en software versie te geven. Dan kan ik kijken of ik een lijstje met VIN nummers naar Polestar kan sturen om ze aan te geven welke auto's het probleem hebben en of zij kunnen zie of deze auto's toevallig hetzelfde (software/hardware) component hebben wat dit veroorzaakt .

Het google formulier kan je vinden via: https://forms.gle/r2ABW7XNGm8tcPMo6

Als moderator van de FB groep Polestar 2 NL/B Club deel ik de gegevens uitsluitend met Polestar.

[ Voor 4% gewijzigd door ewdevries op 17-08-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@ewdevries hetzelfde VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-07 11:04
Probleem van twee ipv drie fasen laden reeds gemeld bij Polestar. Had dit probleem in het begin en het is met de laatste update weer teruggekomen. Men geeft aan op de hoogte te zijn, er is nog geen oplossing maar daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:03
Hier sinds gisteren op P2133 en nu laadt ie ook slechts op 2 van de 3 fasen. Gisteren ging het nog wel op 11 kW.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Dan neig ik heel erg naar updates nu uitzetten en mijn garage bezoek uit te stellen tot na mijn vakantie🤷‍♂️ Voordat ze daar alles weer verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
;) nee bedoelde hetzelfde (software/hardware) component -> heb de tekst aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
Arie van Dijk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:53:
Probleem van twee ipv drie fasen laden reeds gemeld bij Polestar. Had dit probleem in het begin en het is met de laatste update weer teruggekomen. Men geeft aan op de hoogte te zijn, er is nog geen oplossing maar daar wordt aan gewerkt.
Dus nu een terugkerende probleem. Zou fijn zijn als je je ook zou willen registeren in de lijst. Daarmee krijgen we meer zicht op welke auto's en hoeveel het er zijn, die dit probleem nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

@MisteRMeesteR de auto is goedgekeurd en door de tussenpartijen besteld bij de leasemij. Maar ik wacht nog wel met definitief juichen tot ik van de leasemij zelf bevestiging heb.

Kon t toch niet laten even te chatten met collega..
Kijk! Positief nieuws! Jammer van de kleur (is zwart eigenlijk een kleur? :p :> ) maar gave wagen heaur *O*
Leuk detail:

Alphabet toevallig :+ ?

www.google.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TweakerRik
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-07-2023
Hallo allen, ik volg al vele maanden met veel aandacht dit (en het vorige gecombineerde) topic. Ik heb hierdoor al heel veel over deze auto mogen lezen en leren, waarvoor veel dank!

Vanavond heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en vermoedelijk de laatste "snel leverbaar" Moon 20" launch edition besteld oOo
Zodoende dacht ik voor deze (voor mij ;)) memorabele gelegenheid een Tweakers account aan te maken en mij in dit topic te mengen.

De levering is hopelijk nog steeds ergens in september ipv de februari die er nu staat. Hopelijk zijn (ruim) voor die tijd de hierboven genoemde AC laadproblemen opgelost!

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerRik op 18-08-2021 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Polestar heeft gisteren geschreven dat er na OTA P2127 in september geen officiële informatie is over toekomstige updates. P2127 is van week 27 en bevat kleine verbeteringen.

Zal Polestar ondertussen werken aan een Android 11 update? In de herfst moet CarPlay volgens de roadmap ook uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
Rene schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:27:
Polestar heeft gisteren geschreven dat er na OTA P2127 in september geen officiële informatie is over toekomstige updates. P2127 is van week 27 en bevat kleine verbeteringen.

Zal Polestar ondertussen werken aan een Android 11 update? In de herfst moet CarPlay volgens de roadmap ook uitgerold worden.
Waar heb je die informatie vandaan?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
TweakerRik schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:30:
Hallo allen, ik volg al vele maanden met veel aandacht dit (en het vorige gecombineerde) topic. Ik heb hierdoor al heel veel over deze auto mogen lezen en leren, waarvoor veel dank!

Vanavond heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en vermoedelijk de laatste "snel leverbaar" Moon 20" launch edition besteld oOo
Zodoende dacht ik voor deze (voor mij ;)) memorabele gelegenheid een Tweakers account aan te maken en mij in dit topic te mengen.

De levering is hopelijk nog steeds ergens in september ipv de februari die er nu staat. Hopelijk zijn (ruim) voor die tijd de hierboven genoemde AC laadproblemen opgelost!
Gefeliciteerd! Daar ga je geen spijt van krijgen :) En zoals wel vaker lijkt het hier alsof iedereen die laadproblemen heeft maar dat is zeker niet zo: ik laad iedere dag AC en (klop klop) altijd gewoon 11kW. En ik denk dat dat voor de (zwijgende) meerderheid geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:27:

In augustus zou er weer een OTA komen, dat zal dan wel P2127 zijn? Nu ik ook Flitsmeister (de versie die eventjes te downloaden was) heb, voegt CarPlay bij mij weinig meer toe, eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Ben ook erg blij met Flitsmeister. M'n (ondertussen) ex heeft gelijk nadat dat hier in het topic gemeld werd de app gedownload en gebruik hem vrijwel iedere rit. Ik zie als Apple gebruiker de meerwaarde van Carplay eigenlijk ook niet echt? Waarvoor zouden jullie dat willen gebruiken?

Bij mij is het namelijk gewoon telefoon koppelen via Bluetooth en ik kan bellen, de rest zoals Spotify en Flitsmeister gebruik ik gewoon van de auto zelf. Veel andere apps gebruik ik momenteel eigenlijk ook niet om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21
Ktenolix schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan?
De officiële FB groep van Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Hopelijk komt Flitsmeister snel met nieuwe
app. Is daar iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 18:15
Apple carplay gaat volgens mij uitgesteld wordne omdat er problemen zijn tussen Apple en Google. Dit werd gemeld in de laatse P8 Q&A.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Ik heb nog geen ervaring met AA maar zijn APK's niet deelbaar (van geïnstalleerde apps in AA - zoals bv Flitsmeister ) ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-06 13:11
Leuk detail:

Kan je die launch edition uberhaupt nog krijgen? Mijn werkgever niet alleszins. Wij hebben momenteel 4 Polestars rondrijden, allemaal besteld in februari en dus launch edition. Alles wat nu besteld wordt is LRSM, model 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
iqcgubon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Kan je die launch edition uberhaupt nog krijgen? Mijn werkgever niet alleszins. Wij hebben momenteel 4 Polestars rondrijden, allemaal besteld in februari en dus launch edition. Alles wat nu besteld wordt is LRSM, model 2022.
Hier exact idem .. denk dat de grotere lease maatschappijen nog toegang hebben tot wat voorraad. de LRDM met pakketten is gewoon duur (en lag wat buiten bereik)

Hier ook te maken met een kleine lokale LM zonder voorraad en zeker geen bereik of volume als andere grote spelers. Heeft voor en nadelen.

Gister nog even gekeken naar die C40 launch edition... ook zeker niet verkeerd al doet het model me gewoon minder als een PS2.

[ Voor 13% gewijzigd door cornholio24 op 18-08-2021 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is de TA zo buggy als wat. Ik zit nu 10 min stil in de auto met alleen het scherm aan en het verbruik loopt op van 32.9kWh naar nu al 34.9kWh. Bij 33.7 de airco op OFF gezet maar het verbruik blijft vrolijk doorlopen.

Ik geloof er niks van dat de P2 in stilstand zonder airco zoveel verbruikt dat de TA vrolijk door blijft lopen omhoog. Misschien is het werkelijke verbruik sowieso wel beter dan de TA weergave?

35.5 and counting……

Overigens zijn de kosten van een lease auto niet gelijk aan je lease budget. Dus als de rest waarde hoger is met metallic lak (wat voorheen zeker zo was bij lease auto’s) dan kan ik me die werkgever wel voorstellen. Potentieel ook krasgevoeligheid die meespeelt.

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 18-08-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:24:
Volgens mij is de TA zo buggy als wat. Ik zit nu 10 min stil in de auto met alleen het scherm aan en het verbruik loopt op van 32.9kWh naar nu al 34.9kWh. Bij 33.7 de airco op OFF gezet maar het verbruik blijft vrolijk doorlopen.

Ik geloof er niks van dat de P2 in stilstand zonder airco zoveel verbruikt dat de TA vrolijk door blijft lopen omhoog. Misschien is het werkelijke verbruik sowieso wel beter dan de TA weergave?

35.5 and counting……
Is het niet gewoon de verwarming met deze herfsttemperaturen? En hoeveel km staat er op de TA? Korte afstand en een paar kW verwarming en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Is het niet gewoon de verwarming met deze herfsttemperaturen? En hoeveel km staat er op de TA? Korte afstand en een paar kW verwarming en je bent er.
Als je de accu voorverwarmen bedoelt zou het kunnen inderdaad. Al viel het me eerder deze week ook op dat het verbruik bij stilstand oploopt. Toen had ik 45km gereden (zie eerder gepost screenshot) en 100% voorverwarmd. Daarom zie ik de logica niet.

CarPlay uitstellen vind ik wel erg balen. Als Apple Music gebruiker voelt het nogal zonde om ook een Spotify abo te nemen puur voor de auto. Ook heb ik geen Flitsmeister dus dat zou ook een mooie toevoeging zijn.

Qua software ontwikkeling lijkt het er niet op dat dit zo actief wordt onderhouden als bij Tesla als ik de berichten van @Rene lees. Zonde want het Android systeem zou zoveel potentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 18:15
[b]XeNeRgY schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:11:Qua software ontwikkeling lijkt het er niet op dat dit zo actief wordt onderhouden als bij Tesla als ik de berichten van @Rene lees. Zonde want het Android systeem zou zoveel potentie hebben.
Ik ben wel erg benieuwd hoe Polestar dat gaat doen. Bij de XC40 P8 komen er namelijk nog 3 a max 4 updates dit jaar waarbij de focus ligt op het oplossen van de zaken die nog liggen. Daarna is het eigenlijk klaar met de (software)ontwikkeling van de auto en bijv. komen er ook geen nieuwe displays. De auto die er dan staat, dat is het gewoon.

De focus gaat namelijk op de nieuwe modellen en het eventueel uitrollen van features naar de P8 en C40 gaat of niet gebeuren of pas na hele lange tijd. Qua apps als Maps weet ik niet precies hoe dat gaat en wie daarin de lead heeft. Het zit natuurlijk helemaal gebakken in AAOS.

Benieuwd hoe Polestar dat gaat doen. Is daar al eens iets over gezegd?

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 18-08-2021 12:18 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Krijg ik net bericht dat de 20" velgen (de 4-V Diamond Cut) niet leverbaar zijn.. Polestar komt nog met een alternatief... Wordt vervolgd :+

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-07 12:46
Aghanim schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:24:

35.5 and counting……
Het verbruik wordt aangegeven in kw per 100 km.
Als je stilstaat en toch iets verbruikt is het verbruik juist erg hoog en in principe oneindig.
Juist omdat je 0 km rijdt.
Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
Ik snap de terugkerende discussie rondom verbruik slechts deels.

Is de discussie om (mogelijk) verschil te duiden of te verklaren tussen auto's of juist naar minimaal verbruik te streven?

Verschillen in verbruik zal men ook terugvinden in verbrandingsmotoren / auto's ook al zijn die op papier wellicht identiek. Denk dat op component niveau (wat bepalend zal zijn) je de vinger er toch niet op gelegd krijgt bij een fabrikant en zijn, binnen een bepaalde bandbreedte, aangeven dat iets acceptabel is.

Denk dat als ik in de buurt kom van het vooraf opgegeven verbruik en mijn dagelijkse mobiliteit kan hebben dat het prima is - die behoefte is natuurlijk voor iedereen anders en zal iedereen zijn afweging maken. EV's hebben nu eenmaal beperkingen / een beperkte range (tot we de solid state accu's krijgen) en daar wordt je, vanwege de duurzame afweging, met enig belastingvoordeel momenteel enigszins voor gecompenseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
cornholio24 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:00:

Is de discussie om (mogelijk) verschil te duiden of te verklaren tussen auto's of juist naar minimaal verbruik te streven?

Verschillen in verbruik zal men ook terugvinden in verbrandingsmotoren / auto's ook al zijn die op papier wellicht identiek. Denk dat op component niveau (wat bepalend zal zijn) je de vinger er toch niet op gelegd krijgt bij een fabrikant en zijn, binnen een bepaalde bandbreedte, aangeven dat iets acceptabel is.

Denk dat als ik in de buurt kom van het vooraf opgegeven verbruik en mijn dagelijkse mobiliteit kan hebben dat het prima is - die behoefte is natuurlijk voor iedereen anders en zal iedereen zijn afweging maken. EV's hebben nu eenmaal beperkingen / een beperkte range (tot we de solid state accu's krijgen) en daar wordt je, vanwege de duurzame afweging, met enig belastingvoordeel momenteel enigszins voor gecompenseerd.
De reden dat we ermee zitten, is omdat sommige mensen dus 'minder' krijgen dan anderen, voor die duurbetaalde auto. Dat gaat in principe niet om geld, maar om range. We komen (voor 't grootste gedeelte) van brandstof auto's en die kunnen verder en tank je zo weer vol, op de alom aanwezig en werkende tankstations. Daar gaat 't mij om. Het gaat mij echt niet om geld. Als Polestar nu een battery extension package aanbiedt voor 5k, waardoor ik 200km meer range krijg, dan zou ik 't zo doen. Het gaat puur om het gemak wat verstoord wordt, omdat je weinig range hebt, met alle onhandige gevolgen van dien: langere reistijd, meer planning nodig voor langere ritten, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Precies dit is waarom de discussie is :)

Als het gemiddelde 20 op 100km is dan zal een 19 of een 21 snel worden toegerekend aan rijgedrag.

Wanneer je zelf echter steevast op 23+ uitkomt en dat temperatuur en rijgedrag daar weinig impact op lijkt te hebben en een ander zegt vervolgens vol trots dat hij met zeer weinig moeite < 19 uitkomt, dan voelt dat aan alsof er iets "ergens" scheef gaat.

Voor mij gaat het nu vooral om het 'weten waarom' en niet zo zeer het kosten aspect. En in kleine mate om het 'zuiniger zijn om het zuinig zijn' (dwz: als je met een "fix" zuiniger bent is dat altijd mooi meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
kramon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

De reden dat we ermee zitten, is omdat sommige mensen dus 'minder' krijgen dan anderen, voor die duurbetaalde auto. Dat gaat in principe niet om geld, maar om range. We komen (voor 't grootste gedeelte) van brandstof auto's en die kunnen verder en tank je zo weer vol, op de alom aanwezig en werkende tankstations. Daar gaat 't mij om. Het gaat mij echt niet om geld. Als Polestar nu een battery extension package aanbiedt voor 5k, waardoor ik 200km meer range krijg, dan zou ik 't zo doen. Het gaat puur om het gemak wat verstoord wordt, omdat je weinig range hebt, met alle onhandige gevolgen van dien: langere reistijd, meer planning nodig voor langere ritten, etc.
Prive aangeschaft snap ik dat helemaal, dont get me wrong! Het is inderdaad duur speelgoed.

Al kan je als early adapter (zoals ze dat zo mooi noemen) rekening houden met her en der een kinderziekte (of een wat hoger verbruik). Je neemt bij een nieuw model en merk gewoon wel een klein risico, ook al is het deels een Volvo. Kijk naar die eerste modellen Tesla - daar liet / laat de bouwkwaliteit ook te wensen over (mijn buurman moest meermaals terug met zijn nieuwe)

Misschien ben ik ook gewoon een hele luie leaserijder ( en interesseert t me niet zo heel veel :X )- maar nu bijvoorbeeld met mn Passat diesel - ik kijk echt niet naar m'n verbruik of naar de literprijs. Tis een vrij nieuwe auto en goed onderhouden - het zal wel.

Terwijl ik een collega heb die maakt er een sport van zo lang mogelijk te rijden op een tank (die hangt ook het liefst met zijn cruise control aan achter een vrachtwagen die 80 rijdt |:( )

Maar goed... vandaar mijn vraag en probeer ik me even in de discussie hier te verplaatsen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
cornholio24 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Prive aangeschaft snap ik dat helemaal, dont get me wrong!

Al kan je als early adapter (zoals de dat zo mooi noemen) rekening houden met her en der een kinderziekte (of een wat hoger verbruik). Je neemt bij een nieuw model en merk gewoon wel een klein risico, ook al is het deels een Volvo. Kijk naar die eerste modellen Tesla - daar liet / laar de bouwkwaliteit ook te wensen over (mijn buurman moest meermaals terug met zijn nieuwe)

Misschien ben ik ook gewoon een hele luie leaserijder ( en interesseert t me niet zo heel veel)- maar nu bijvoorbeeld met mn Passat diesel - ik kijk echt niet naar m'n verbruik of naar de literprijs. Tis een vrij nieuwe auto en goed onderhouden - het zal wel.

Terwijl ik een collega heb die maakt er een sport van zo lang mogelijk te rijden op een tank (die hangt ook met zijn cruise control aan ook het liefst achter een vrachtwagen die 80 rijdt |:( )

Maar goed... vandaar mijn vraag en probeer ik me even in de discussie hier te verplaatsen :+
toon volledige bericht
Hehe, goed dat je je erin probeert te verplaatsen :)

Voor mij persoonlijk, ook lease rijder overigens, is het gewoon puur praktisch. Mijn afweging was met name range toen ik 'm in de lease nam. Is die range voor mij voldoende? En daarbij wist ik ook dat wltp gewoon niet klopt. Maar ik vind het echt bizar hoeveel die cijfers uiteenlopen. Ik ben ook gewoon enorm benieuwd waar het verschil in zit. Is het gewoon domme pech met een batterij ofzo, of ligt het aan:
  • Rij gedrag
  • Airco / verwarming
  • Banden
  • Mogelijk iets met sturen/brembos? Instelling van de vering? Nemen die energie?
  • OPD
  • Hulpsystemen
  • Gewicht in de auto. Baggage en berijders bij elkaar
Misschien moeten we die lijst aanvullen en dat naast elkaar zetten in een spreadsheet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Prive aangeschaft snap ik dat helemaal, dont get me wrong! Het is inderdaad duur speelgoed.

<snip>

Misschien ben ik ook gewoon een hele luie leaserijder ( en interesseert t me niet zo heel veel :X )- maar nu bijvoorbeeld met mn Passat diesel - ik kijk echt niet naar m'n verbruik of naar de literprijs. Tis een vrij nieuwe auto en goed onderhouden - het zal wel.

Terwijl ik een collega heb die maakt er een sport van zo lang mogelijk te rijden op een tank (die hangt ook het liefst met zijn cruise control aan achter een vrachtwagen die 80 rijdt |:( )

:o :o

Dan zou ik mij maar eens wat beter verdiepen in wat de implicaties van een leasewagen op jou als privé-persoon is. Al is dat alleen maar om een beeld te krijgen van de algemene financiële implicaties van een leasewagen (dus zowel op jouzelf als op je werkgever).

Wat zou het betekenen als je géén lease-auto zou nemen, maar jouw loon niet verlaagd zou zijn met leasebudget?

Hééél kort door de bocht; nemen we een Polestar à 900 euro / mnd (bruto). Dan betekent het dus jouw bruto loon ook is gekort met 900 euro. Bij 37% schaal 1 betekent het dus dat je daar normaal gezien 600euro aan over zou houden. Doe de bespaarde bijtelling er bij (150eu/mnd) en je komt dan uit op een 750eu/mnd netto.

Het hoeft natuurlijk niet, maar ik merk vaak dat mensen de "leasewagen wel makkelijk vinden" zonder te weten wat ze er nou écht voor kwijt zijn. De quote "geld lenen kost geld" is m.i. op leasewagens ook vrij goed van toepassing ;)

Zelf heb ik de P2 ook gewoon in operational lease op het bedrijf. Maar dat is weloverwogen en doorgerekend. Of het nou door jezelf, je bedrijf of je baas/opdrachtgever wordt betaald, het blijft een hoop geld. Dat jij er niets van voelt is echt een perceptie ding ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
@MaxxMark

Helaas ben ik vrij allergisch als iemand mij verteld wat ik moet doen... de kans is dus gering dat ik je advies opvolg. Daarnaast focus ik me op de discussie over verbruik - niet wat een bestuurder daarin drijft of daar zelfs wat van vind. Als je je wat stoort aan mijn wat schouderophalende reactie tov een wat hoger verbruik - Im sorry - but not so sorry :O .

Aan de andere kant weet ik prima wat een (lease)auto kost en met zich meebrengt.... ik zie de rekeningen zelf voorbijkomen en moet er vanwege mn functie nog wat van vinden ook. Dat een leaseauto een gemak is geef ik ook ronduit toe - dat ik tov van de kosten ook gemakkelijk ben is nogal simpel, het is een hulpmiddel om mijn functie uit te oefenen en hoort tevens bij mijn schaal.

Dat het voor mijn baas en mijzelf geld kost - sure! .... maar weet ook dat ik het voor mijn baas dubbel en dwars waard ben ( net als een Messi die weer zon slordige 40 miljoen waard is voor PSG) en dat ik weet dat als ik zelf privé vervoer moet regelen het ook geld kost.

Het is een kwestie van perspectief .. en nogmaals ik doe een poging een ander perspectief wat ik hier zie te begrijpen. Niemand moet hier een Polestar rijden.. en een Nissan Leaf heeft ook 4 wielen.. :) Laten we elkaar vooral in waarde laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:54
[...]

Al kan je als early adapter (zoals ze dat zo mooi noemen) rekening houden met her en der een kinderziekte (of een wat hoger verbruik). Je neemt bij een nieuw model en merk gewoon wel een klein risico, ook al is het deels een Volvo. Kijk naar die eerste modellen Tesla - daar liet / laat de bouwkwaliteit ook te wensen over (mijn buurman moest meermaals terug met zijn nieuwe)

:+
Ik ga ook Privé aankoop doen van BMW I4.
Polestar viel meteen af.
2 jaar garantie is bijzonder zwak, zelf BMW geeft 3 jaar garantie en kan je met bijbetaling verlengen tot 5 jaar. Zelfde verhaal met overname huidige wagen , doet men geen enkele inspanning voor. Zoek het zelf maar uit meneer , je krijgt dan een linkje naar een autoveilingsite. Zelfs Tesla doe de moeite om je een overnameprijs te geven.
Ook geen enkele korting mogelijk. Hierdoor prijzen ze zich nu wel helemaal uit de markt voor mensen die privé aankopen.
Deze week is mijn aankoop rond voor de BMW I4, In Duitsland heb ik 25% korting op de katalogusprijs van België. Voor 50K haal ik dan volgende zomer een I4 van 6maand oud en 6000km via mijn Mitarbeider. Dus niet duurder dan een Polestar en meer garantie en meer range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
kramon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Hehe, goed dat je je erin probeert te verplaatsen :)

Voor mij persoonlijk, ook lease rijder overigens, is het gewoon puur praktisch. Mijn afweging was met name range toen ik 'm in de lease nam. Is die range voor mij voldoende? En daarbij wist ik ook dat wltp gewoon niet klopt. Maar ik vind het echt bizar hoeveel die cijfers uiteenlopen. Ik ben ook gewoon enorm benieuwd waar het verschil in zit. Is het gewoon domme pech met een batterij ofzo, of ligt het aan:
  • Rij gedrag
  • Airco / verwarming
  • Banden
  • Mogelijk iets met sturen/brembos? Instelling van de vering? Nemen die energie?
  • OPD
  • Hulpsystemen
  • Gewicht in de auto. Baggage en berijders bij elkaar
Misschien moeten we die lijst aanvullen en dat naast elkaar zetten in een spreadsheet.
toon volledige bericht
En dan nog temperatuur, wind, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen/sneeuw

Lijkt me erg lastig om dat overzichtelijk te krijgen 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
De Polestar 2 staat inmiddels als “in bestelling” in de app van m’n leasemij. Alles lijkt dus definitief rond te zijn! *O* *O*

1 september ophalen, maar probeer de dag ervoor ivm werkdrukte. Ik ga zelfs paar dagen eerder proberen ivm vakantie maar dat zal wel kansloos zijn.

En dan wordt het komende maanden even puzzelen met er actieradius want heb geen lader thuis. Maar in principe genoeg in de buurt, al heb ik hem liever gewoon op m’n oprit staan.

@MisteRMeesteR ik vind zwart juist het mooiste op een P2. Vooral ivm het performance pack! Misschien ga ik ook de niet zwarte delen nog laten wrappen, net als MY22.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:28
petervanstuiven schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

En dan nog temperatuur, wind, luchtvochtigheid, luchtdruk en regen/sneeuw

Lijkt me erg lastig om dat overzichtelijk te krijgen 8)7
Al eerder gedeeld, maar hier is al veel data over verbruik te vinden in mooie rapportages, met splitsing in OPD, rijstijl, wielen, temperatuur, land etc.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@cornholio24: Thanks voor je toelichting! Die licht namelijk goed jouw situatie toe. En hoe iemand daar naar handelt mag natuurlijk eenieder zelf beslissen. Ik triggerde op de bold stukken in mijn eerder quote ("privé snap ik het" en "ik als luie leasrijder"). En als je dat face-value leest, leest dat eerder als "zolang ik het niet hoef te betalen maakt het mij niet uit!" en niet als een weldoordachte keuze. Vandaar dus! :)

Storen doe ik me er niet aan, reageren doe ik er wel op. Komen we uiteindelijk er op uit dat het wél doordacht is, en vind ik het ook een prima motivatie! Die motivatie hóefde je niet te geven, dus daar ben ik je ook daadwerklijk dankbaar voor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ

Helemaal eens. Maar het is wel Tweakers hier hè, dus er kan oneindig gespeculeerd en geklaagd worden over waarom er verschillen zitten tussen auto’s (/chauffeurs). Ik ben er ook geen liefhebber van maar voor sommigen is het denk ik ook een uitlaatklep. Even voor iedereen: de gemiddelde P2 haalt in de zomer meer dan 400km en in de winter zakt het terug naar 300-350km. Maar er zijn ook mensen te vinden die niet verder komen dan 300 in de zomer en 250 in de winter. Hoe dat kan? Daar kun je heeeeeeel veel pagina’s Tweakers topic mee vullen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:03
Eergisteren heeft mijn dealer de software update van p2116 naar p2133 uitgevoerd. Sindsdien heb ik af en toe een glitch in het navigatiescherm. Een stuk van de kaart heeft dan ineens een lichtgroene achtergrond. Deze komt af en toe en blijft dan zo’n 10 seconden staan, en dan wordt het weer normaal. Op het middenscherm gebeurt het ook wel eens, maar veel minder vaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paQw4FYm0rIIsVEsvFXYSCGHFq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcHMXsYyqeHzd4kqluCy4RrM.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ook al zoiets gezien?

Edit: op het Duitse forum meer gevallen: https://polestar.fans/t/n...splay-google-maps/7305/14

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 18-08-2021 17:26 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1 ... 13 ... 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.