@vacuumcleaner...Dat accupeil dient dat ook in de gaten worden gehouden?vacuumcleaner schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:34:
Vandaag mijn P2 opgepikt bij de Volvo dealer. Zeer goed geholpen bij de overdracht.
• Accupeil in Polestar App. Dit wordt niet weergegeven en er wordt verzocht hier toegang voor te geven in het Privacy menu van de Polestar. Dit is echter greyed out waarbij ik de instellingen niet kan wijzigen.
Apple zijn 'Bluetooth uit' is niet altijd 100% uit hè. Met je BT uit worden namelijk bepaalde koppelingen gewoon aangehouden (een BT toetsenbord bijvoorbeeld; tikt zo lastig als je BT uit zet). Het kan zijn dat hij de auto verbinding aanhoudt.vacuumcleaner schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:28:
[...]
Dat is dan een typisch Polestar dingetje want bij Tesla gebeurt dit niet. Ik heb het zelfs met Bluetooth uit geprobeerd maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.
Ik denk overigens dat het een combinatie van van alles is. AAOS, Spotify en Spotify Connect en met name het 'seamless overnemen' van streams. Als je bijvoorbeeld achter een Mac zit en muziek zit te luisteren op Spotify, en ik doe mijn oordopjes in die gepaired zijn met mijn telefoon, dan neemt Spotify op de telefoon het over van mn Mac (je kunt ondertussen nog steeds op de mac spotify bedienen, maar je bedient dan over Spotify Connect de spotify op je telefoon).
Zoiets zal ook in de auto gebeuren. Je hebt spotify op je auto, daar klik je play, je telefoon is ook aan, dus spotify wil zowel in de auto als op je telefoon wat doen, je telefoon vindt vervolgens dat hij niet kan afspelen want hij is niet (meer) verbonden via BT-Audio met je auto en doet 'pauze' waarna je telefoon terugstuurt naar de auto dat hij moet pauzeren

Probeer eens als je in de auto zit en alles aan is, op je telefoon via het swipe-down menu (dus niet in spotify zelf) de audio-pairing van de "Polestar" naar "Telefoon" te zetten vóór je op play drukt in de spotify app van de Polestar.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Serieuze twijfel hier nu... Het Plus pakket was blijkbaar toch niet zo evident op mijn volgende bedrijfswagen. Het kan wel, maar dan moet ik voor een stuk in mijn eigen buidel tasten.
Warmtepomp en panoramisch glazen dak tho... Voor een auto waar ik de komende 5 jaar nog mee moet rondrijden. Nog een paar nachtjes over slapen
Warmtepomp en panoramisch glazen dak tho... Voor een auto waar ik de komende 5 jaar nog mee moet rondrijden. Nog een paar nachtjes over slapen
Volgens mij is de nummering: PjjwwDGh0st schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:33:
Korte update na het mislukken van OTA. Vandaag heb ik versie P2132 erop gekregen. Deze heeft een kernel versie van 27 juli 2021. Volgens mij is het dus gewoon P2127. Maar nu het interessante: Er wordt aangegeven dat deze update de auto aan de laadpaal moet zitten en minstens 75% acculading moet hebben anders gaat de update fout. Blijkbaar is dat mij gebeurd.
Het advies was om te wachten tot Polestar uitleg via de mail stuurt over de update en dan deze instructies te volgen en de installatie te starten. Nu heb ik zelf al een tijd geen mails van Polestar gehad. Ben benieuwd of jullie daar iets over hebben gehoord
oftewel P2132 is de versie van week 32 uit 2021. Dat is echt wel de laatste versie.
Dat een kernel niet met elke versie veranderd is vrij normaal. Veelal zullen zaken buiten de kernel veranderen.
Ik moet zeggen dat als bestuurder het glazen dak me nauwelijks opvalt, is meer iets dat je je passagiers op de achterbank wel of niet guntiqcgubon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:03:
Serieuze twijfel hier nu... Het Plus pakket was blijkbaar toch niet zo evident op mijn volgende bedrijfswagen. Het kan wel, maar dan moet ik voor een stuk in mijn eigen buidel tasten.
Ik vind zo’n dak ook als bestuurder toch ook wel wat meer licht geven.ach-jee schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:32:
[...]
Ik moet zeggen dat als bestuurder het glazen dak me nauwelijks opvalt, is meer iets dat je je passagiers op de achterbank wel of niet guntover warmtepompen in EV’s heb ik ook weinig positieve verhalen gelezen (Volvo, Volkswagen), dus of dat significant uitmaakt weet ik ook niet. Ik zou eerder m’n geld investeren in de batterijcapaciteit of de motorisering mocht je daar nog over nadenken.
Daarnaast zit in Plus natuurlijk ook Harman Kardon en de uitgebreidere stoelverstelling die ik beiden prettig vind.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Volgens mij kan je de handgreep bij het weglopen even vasthouden en gaat hij dan op slot.Fladder80 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:27:
[...]
1: blijft open, sterker nog als er iemand anders bij de achterklep staat en die op dat moment open is, reageert de auto niet op de sluit/op-slot knop in de achterklep.
De banaan gaat echt niet recht worden hoorMaxxMark schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:23:
[...]
Apple zijn 'Bluetooth uit' is niet altijd 100% uit hè. Met je BT uit worden namelijk bepaalde koppelingen gewoon aangehouden (een BT toetsenbord bijvoorbeeld; tikt zo lastig als je BT uit zet). Het kan zijn dat hij de auto verbinding aanhoudt.
Ik denk overigens dat het een combinatie van van alles is. AAOS, Spotify en Spotify Connect en met name het 'seamless overnemen' van streams. Als je bijvoorbeeld achter een Mac zit en muziek zit te luisteren op Spotify, en ik doe mijn oordopjes in die gepaired zijn met mijn telefoon, dan neemt Spotify op de telefoon het over van mn Mac (je kunt ondertussen nog steeds op de mac spotify bedienen, maar je bedient dan over Spotify Connect de spotify op je telefoon).
Zoiets zal ook in de auto gebeuren. Je hebt spotify op je auto, daar klik je play, je telefoon is ook aan, dus spotify wil zowel in de auto als op je telefoon wat doen, je telefoon vindt vervolgens dat hij niet kan afspelen want hij is niet (meer) verbonden via BT-Audio met je auto en doet 'pauze' waarna je telefoon terugstuurt naar de auto dat hij moet pauzeren.
Probeer eens als je in de auto zit en alles aan is, op je telefoon via het swipe-down menu (dus niet in spotify zelf) de audio-pairing van de "Polestar" naar "Telefoon" te zetten vóór je op play drukt in de spotify app van de Polestar.
Feit is dat andere bedrijven met een Spotify:Connect implementatie het wel gewoon voor elkaar krijgen (kuch: Tesla).
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
En ligt dat dan aan Polestar of aan de (functioneel beperkte) AAOS app van Spotify.......?vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
Volgens mij kan je de handgreep bij het weglopen even vasthouden en gaat hij dan op slot.
[...]
De banaan gaat echt niet recht worden hoor![]()
Feit is dat andere bedrijven met een Spotify:Connect implementatie het wel gewoon voor elkaar krijgen (kuch: Tesla).
Ik had in het begin ook regelmatig dat spotify uit zichzelf was opgestart en actief op mijn telefoon (ik gebruik het eigenlijk nooit op mijn telefoon) nadat ik in de auto Spotify gebruikt had. Dat kun je Polestar niet verwijten lijkt me.
Waar dit probleem aan ligt weet ik niet maar het zou zomaar ook aan Spotify kunnen liggen. De Spotify app in de Tesla (heeft Spotify echt een app geschreven voor het OS van Tesla?!) is zeker anders dan de AAOS versie.
Knoop doorgehakt en ook de Polestar besteld. Vandaag de bestelbevestiging gehad, levering in november/december. Nog niet de Polestar-id gehad, dan zou je het specifieker moeten kunnen zien. Belangrijkste dat het dit jaar nog mogelijk is.
Even de handgreep aan de buitenkant aantikken is voldoende.vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
Volgens mij kan je de handgreep bij het weglopen even vasthouden en gaat hij dan op slot.
Ik herken dit probleem niet, nooit last van. Is dat omdat ik mijn telefoon alleen voor bellen heb gepaird en niet voor media?[...]
Ik vind het nog steeds jammer dat hij niet automatisch sluit als je met de sleutel (en spullen in je handen) wegloopt bij de auto. Ik heb toch nog wel af en toe dat ik binnen toch nog maar even de app check en dan ontdek dat de portieren nog open staan.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Een batterij weet niet dat jij maar een kort stukje gaat rijdenAartJW schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:25:
[...]
Snap alleen niet waarom de accu altijd (zo snel) op temperatuur moet worden gebracht. Op korte ritten verdient het zich niet terug. Een meer geleidelijke opwarming zou zowel op lange als korte ritten (minder energie verspilling) misschien wel voordeel hebben. Een speciale short trip modus zonder accuverwarming zou ook handig zijn of is dat slecht voor de batterij?
Klopt, maar dat is nog steeds een actie die je moet verrichten, en als er geen sleutel in de buurt is, kan je de auto niet op slot doen.vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
Ben daar zelf al eens mee nat gegaan omdat ik bij mijn vorige auto gewoon weg kon lopen en de auto dan zelf op slot ging omdat ie geen sleutel meer detecteerde.
Precies dit, gebeurt mij ook regelmatigJehanthar schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:57:
Ik vind het nog steeds jammer dat hij niet automatisch sluit als je met de sleutel (en spullen in je handen) wegloopt bij de auto. Ik heb toch nog wel af en toe dat ik binnen toch nog maar even de app check en dan ontdek dat de portieren nog open staan.

Polestar app is ge-update. Bij mij worden de waardes nu iets sneller getoond maar zie wel een paar extra meldingen die blijven staan, zoals ‘bezig met initialiseren’ of ‘laadt niet op’. Ja duh, hij is vol! Maar misschien is dat omdat de laadstekker er nog in zit.
[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 13-08-2021 13:50 ]
Dat zou best kunnen. In principe zou Spotify:Connect zo moeten werken dat ik via mijn Spotify iOS App de Spotify App van de Polestar moet kunnen bedienen (wel zo leuk voor de kinderen achterin).JTHZZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:08:
[...]
Ik herken dit probleem niet, nooit last van. Is dat omdat ik mijn telefoon alleen voor bellen heb gepaird en niet voor media?
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Die kunnen toch gewoon roepen: “hey Google, speel mega beukmix van de snollebollekes” . Werkt, kan ik bevestigen.vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:01:
[...]
Dat zou best kunnen. In principe zou Spotify:Connect zo moeten werken dat ik via mijn Spotify iOS App de Spotify App van de Polestar moet kunnen bedienen (wel zo leuk voor de kinderen achterin).
Het was ook totaal niet mijn bedoeling om de banaan recht te pratenvacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
[...]
Wel om te duiden wáár het waarschijnlijk zit en mogelijk het leed voor anderen te verzachten door een work-around te vinden. Er is sowieso iemand (Spotify of Polestar of Google) die er iets mee moet doen.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
iOS zeker?JTHZZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:49:
Polestar app is ge-update. Bij mij worden de waardes nu iets sneller getoond maar zie wel een paar extra meldingen die blijven staan, zoals ‘bezig met initialiseren’ of ‘laadt niet op’. Ja duh, hij is vol! Maar misschien is dat omdat de laadstekker er nog in zit.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
iOS ja. Ik bemerk overigens niet veel snelheidswinst in het ophalen van de informatie.
Ik heb toch sterk het idee dat het voorverwarmen helemaal niet werkt. Misschien alleen bij mij maar voor mijn gevoel doet het helemaal niks. Vandaag de auto 100% opgeladen en daarna 20 minuten voorverwarmen aan de laad kabel. Zie hier onder het screenshot met mijn actuele en gemiddelde verbruik. De TM is na 40km rijden weliswaar lager dan 20 maar het gemiddelde is nog steeds 21.5 wat betekent dat het eerste deel van de rit een hoog verbruik kent ondanks het voorverwarmen.
:strip_exif()/f/image/9rMQJW50xgyVekoPdTQ17Hty.jpg?f=fotoalbum_large)
Hele route 100 op ACC gereden.
Zou de accu niet opwarmen als het voorverwarmen eigenlijk koelen is vanwege de buitentemperatuur?
:strip_exif()/f/image/9rMQJW50xgyVekoPdTQ17Hty.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou de accu niet opwarmen als het voorverwarmen eigenlijk koelen is vanwege de buitentemperatuur?
Ik heb mijn P2 net weer bij de dealer opgehaald, nadat ik een week of twee zonder LTE en GPS zat. Heeft schijnbaar echt 6 uur gekost om het onderliggende issue op te lossen (allemaal software). Merkwaardig genoeg deed onderweg de GPS het overigens niet, maar dat is tot nu toe gebeurd bij de handover, de terugroepactie en deze reparatie, dus dat zal zichzelf ook wel weer herstellen. Er staat nu versie P2132 op. Qua positieve noot: Bij Broekhuis waren ze wel te spreken over hoe actief men bij Polestar/Volvo bezig is om continu de software te verbeteren.
Er stond overigens een C40 in de showroom, die ziet er stukken beter uit dan ik dacht. Voor de mensen die een Polestar overwegen gelieve deze ook op de lijst mee te nemen zodat we zo min mogelijk Polestars op de weg zien.:strip_exif()/f/image/Jbmr14KoNfHLu15o7amvQD4S.jpg?f=fotoalbum_large)
Er stond overigens een C40 in de showroom, die ziet er stukken beter uit dan ik dacht. Voor de mensen die een Polestar overwegen gelieve deze ook op de lijst mee te nemen zodat we zo min mogelijk Polestars op de weg zien.
:strip_exif()/f/image/Jbmr14KoNfHLu15o7amvQD4S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QK5hejQfNrpjul4xe2NylJYz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil gewoon een dikke vet knop met 'accu voorverwarmen' in de app. Laat mij zelf maar bepalen wanneer dat wel/niet nuttig is, i.p.v. de ondoorzichtige abracadabra die het nu is.Aghanim schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:06:
Ik heb toch sterk het idee dat het voorverwarmen helemaal niet werkt. Misschien alleen bij mij maar voor mijn gevoel doet het helemaal niks.
precies mijn idee, ik merkte óók niet echt verschil op kort / middel en lang traject... gggrrrr..Aghanim schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:06:
Ik heb toch sterk het idee dat het voorverwarmen helemaal niet werkt. Misschien alleen bij mij maar voor mijn gevoel doet het helemaal niks. Vandaag de auto 100% opgeladen en daarna 20 minuten voorverwarmen aan de laad kabel. Zie hier onder het screenshot met mijn actuele en gemiddelde verbruik. De TM is na 40km rijden weliswaar lager dan 20 maar het gemiddelde is nog steeds 21.5 wat betekent dat het eerste deel van de rit een hoog verbruik kent ondanks het voorverwarmen.
[Afbeelding]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Begreep van onderstaande post dat de accu maar tot 18 graden wordt opgewarmd, dus dat heeft idd geen impact bij 22 graden... Waarom ie dan nog energie verbruikt bij de eerste kilometers is vreemd. want hij is met 22 graden al voorverwarmd.Aghanim schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]
Zie hier post:
JTHZZ in "Het grote Polestar 2 Topic"
[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 13-08-2021 15:19 ]
P2 LRDM Thunder 20"
Exact en dat was dus ook wat ik al zei: er is iets anders wat stroom vreet of de meting op de eerste kilometers deugt gewoon niet, foute afronding van kleine getallen ofzo.AartJW schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:16:
[...]
Begreep van onderstaande post dat de accu maar tot 18 graden wordt opgewarmd, dus dat heeft idd geen impact bij 22 graden...
Zie hier post:
Of het is de inertie van de accu’s of koeling. Ik denk dat we er voorlopig niet achterkomen.
In de winter zal het verschil met/zonder voorverwarmen wel groter zijn denk ik.
En @Aghanim hoe voelt dat nou om een getal <20 op je dashboard te zien??
Mijn ervaring daarmee (met de P2 software van september 2020) was dat het wel werkte maar niet stabiel.vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:01:
[...]
Dat zou best kunnen. In principe zou Spotify:Connect zo moeten werken dat ik via mijn Spotify iOS App de Spotify App van de Polestar moet kunnen bedienen (wel zo leuk voor de kinderen achterin).
Al eens gekeken naar Group Sessions? Dan kunnen je kids (zelf geen ervaring mee, maar van horen zeggen) vanaf hun telefoon de playlist wijzigen
Handig, heb dit even toegevoegd aan de OP.AartJW schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:16:
[...]
Begreep van onderstaande post dat de accu maar tot 18 graden wordt opgewarmd, dus dat heeft idd geen impact bij 22 graden... Waarom ie dan nog energie verbruikt bij de eerste kilometers is vreemd. want hij is met 22 graden al voorverwarmd.
Zie hier post:
Ok het is inderdaad verdwenen als je de stekker eruit trekt. Op zich prima om aan te geven dat hij niet laadt als de laadlimiet is bereikt, alleen de melding ‘Controleer stroom’ is suf want dat lijkt alsof er een probleem is terwijl hij gewoon klaar is.JTHZZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:49:
Ik snap werkelijk geen reet van dat voorverwarmen. Geef ons inderdaad gewoon een voorverwarm button.
Misschien dat er nog iets aankomt in de komende updates. In 2127 zit in ieder geval niets... Ik zit overigens op **26 en heb volgens mij al wel die 'hervatten van afgespeelde media'.
Misschien dat er nog iets aankomt in de komende updates. In 2127 zit in ieder geval niets... Ik zit overigens op **26 en heb volgens mij al wel die 'hervatten van afgespeelde media'.
Updates vanaf juli 2021 (P2127):
Optimalisatie elektromotor.
Versterkte connectiviteit.
Toevoegende systeemtaal: Arabisch.
Verbetering kalibratie voor extra mobiele telefoons.
Hervatten laatste afgespeelde media bij instappen in de auto.
Enige wat ik niet snap bij een auto waarbij "design" zo belangrijk is, is die niet echt mooie (zeg maar gewoon lelijke) afstandsbediening.
Gelukkig weten ze daar op Aliexpress wel raad mee. .. zie hieronder. En laat ik nou net een snow uitgekozen hebben... dus zelfs de kleur matched!
:fill(white):strip_exif()/f/image/rQsbXaZVUgItc3ajiUQj3jq2.png?f=user_large)
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.30bf3c00bXy3Ga&mp=1
Gelukkig weten ze daar op Aliexpress wel raad mee. .. zie hieronder. En laat ik nou net een snow uitgekozen hebben... dus zelfs de kleur matched!
:fill(white):strip_exif()/f/image/rQsbXaZVUgItc3ajiUQj3jq2.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door cornholio24 op 13-08-2021 15:46 ]
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Af en toe vraag ik me af of er slechts 1 student bezig is met de software. Een nieuwe versie en dan nog lost het niks op, sterker nog, er komen alleen maar vage meldingen bij.JTHZZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:35:
[...]
Ok het is inderdaad verdwenen als je de stekker eruit trekt. Op zich prima om aan te geven dat hij niet laadt als de laadlimiet is bereikt, alleen de melding ‘Controleer stroom’ is suf want dat lijkt alsof er een probleem is terwijl hij gewoon klaar is.
Zolang pre conditioneren werkt maak ik me er niet druk om. Maar het is wel behoorlijk knullig dat het nog steeds niet af is.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Thanks! Gelijk 1 besteldcornholio24 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:42:
Enige wat ik niet snap bij een auto waarbij "design" zo belangrijk is, is die niet echt mooie (zeg maar gewoon lelijke) afstandsbediening.
[Afbeelding]
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Vermoed meer dat het een gevalletje is waarin de developers sommige dingen ook nog moeten ontdekken/leren gecombineerd met architectuur keuzes uit het verleden waar ze last van hebben.Rene schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:52:
[...]
Af en toe vraag ik me af of er slechts 1 student bezig is met de software. Een nieuwe versie en dan nog lost het niks op, sterker nog, er komen alleen maar vage meldingen bij.
Zolang pre conditioneren werkt maak ik me er niet druk om. Maar het is wel behoorlijk knullig dat het nog steeds niet af is.
Besteld! Ben erg benieuwdcornholio24 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:42:
[Afbeelding]
Anoniem: 1521590
[quote]Jur gen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:24:
Android update van de app nu ook beschikbaar, vreemd dat er een datum van 23 juli wordt opgegeven als bijgewerkte versie.
Ik haak af, Android 7. Jaja ik weet het, de telefoon past niet echt bij de auto maar we weten allemaal van de lengte en de breedte ☺.
Android update van de app nu ook beschikbaar, vreemd dat er een datum van 23 juli wordt opgegeven als bijgewerkte versie.
Ik haak af, Android 7. Jaja ik weet het, de telefoon past niet echt bij de auto maar we weten allemaal van de lengte en de breedte ☺.
Ik beschouw mijn P2 ook als niet-zuinig. Zonet eens even getest met batterij warmte 🤣
Begonnen met asociaal rijden. Hard optrekken enzo om de accu's warm te krijgen. Over de snelweg en veelal verbruik van 22-24. Vervolgens laatste stukje super rustig 70-50 gereden:
:strip_exif()/f/image/SJOCtbgKVewJiH6F44H21g17.jpg?f=fotoalbum_large)
Is volgens mij dus allemaal inefficiëntie van een niet warme accu. Morgen weer even testen als we vrienden op de camping bezoeken (stukje van anderhalf uur). Ik ga heen snelweg en terug binnendoor. Kijken wat er dan gebeurt.
Begonnen met asociaal rijden. Hard optrekken enzo om de accu's warm te krijgen. Over de snelweg en veelal verbruik van 22-24. Vervolgens laatste stukje super rustig 70-50 gereden:
:strip_exif()/f/image/SJOCtbgKVewJiH6F44H21g17.jpg?f=fotoalbum_large)
Is volgens mij dus allemaal inefficiëntie van een niet warme accu. Morgen weer even testen als we vrienden op de camping bezoeken (stukje van anderhalf uur). Ik ga heen snelweg en terug binnendoor. Kijken wat er dan gebeurt.
Ik weet vrijwel zeker dat publieke laadpalen de laadpaalkant niet vrijgeven zonder je pasje. Dat is namelijk overal gewijzigd nadat Tesla’s hun laadkabels massaal ontgrendelden bij temperaturen onder de 5 graden tegen het vastvriezen. Dus lijkt me de impact beperkt.GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:42:
Test het maar: auto op slot, starten met laden, zodra opgeladen en lampje van je laadport uit op de unlock knop drukken zonder dat je je sleutel of telefoon op zak hebt en je haalt zo je kabel eruit.
Dit was me van de week ook al opgevallen! Ik dacht. Huh.. ik trek net m’n kabel los maar de auto ging niet open 🤔 dacht.. Naja zal wel.GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:42:
[...]
Er is een bug ontdekt. Zodra je auto tot het ingestelde percentage heeft geladen, dan gaat het lampje uit en dan is de kabel er zonder sleutel uit te halen. Iedereen die op de unlock knop drukt kan vervolgens je kabel eruit halen en meenemen.
Test het maar: auto op slot, starten met laden, zodra opgeladen en lampje van je laadport uit op de unlock knop drukken zonder dat je je sleutel of telefoon op zak hebt en je haalt zo je kabel eruit.
Klopt, maar de Wallbox bij ons op kantoor en bij mij thuis zijn voor iedereen bereikbaar. Iemand kan 's nachts mijn kabel jatten bij mij thuis.JTHZZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:07:
[...]
Ik weet vrijwel zeker dat publieke laadpalen de laadpaalkant niet vrijgeven zonder je pasje. Dat is namelijk overal gewijzigd nadat Tesla’s hun laadkabels massaal ontgrendelden bij temperaturen onder de 5 graden tegen het vastvriezen. Dus lijkt me de impact beperkt.
*kuch*laadpaal-met-vaste-kabel-is-sowieso-handiger*kuch*GuiltyNL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:28:
[...]
Klopt, maar de Wallbox bij ons op kantoor en bij mij thuis zijn voor iedereen bereikbaar. Iemand kan 's nachts mijn kabel jatten bij mij thuis.
Huh? Tesla heeft toch helemaal geen ingebakken Spotify app? Dat moet toch sowieso al via Bluetooth van je telefoon? 🤔vacuumcleaner schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:58:
[....
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Auto met 1 band op de kabel zetten.GuiltyNL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:28:
[...]
Klopt, maar de Wallbox bij ons op kantoor en bij mij thuis zijn voor iedereen bereikbaar. Iemand kan 's nachts mijn kabel jatten bij mij thuis.
Ik dacht dat je de kabel bij de auto niet los kunt halen zonder de auto te ontgrendelen?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dat is dus de bug. 🤐Ktenolix schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:50:
Ik dacht dat je de kabel bij de auto niet los kunt halen zonder de auto te ontgrendelen?
@GuiltyNL ik begreep juist uit een aantal reacties dat dit lang niet bij iedereen optrad.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Jawel.Juancho schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:27:
[...]
Huh? Tesla heeft toch helemaal geen ingebakken Spotify app? Dat moet toch sowieso al via Bluetooth van je telefoon? 🤔
Al is het niet echt een aparte app, en zit het gewoon standaard bij het entertainment systeem als alternatief voor bluetooth / dab / usb
Is het niet een Tesla app die Spotify APIs aanroept?bottom line schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Jawel.
Al is het niet echt een aparte app, en zit het gewoon standaard bij het entertainment systeem als alternatief voor bluetooth / dab / usb
P2 Launch Edition Void 20”
Een dubbel gevoelJTHZZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:20:
[...]
Exact en dat was dus ook wat ik al zei: er is iets anders wat stroom vreet of de meting op de eerste kilometers deugt gewoon niet, foute afronding van kleine getallen ofzo.
Of het is de inertie van de accu’s of koeling. Ik denk dat we er voorlopig niet achterkomen.
In de winter zal het verschil met/zonder voorverwarmen wel groter zijn denk ik.
En @Aghanim hoe voelt dat nou om een getal <20 op je dashboard te zien??
Mooi om te zien dat ik als actueel verbruik ook <19 kan halen en onduidelijkheid waarom ik meer dan 40km (vind ik al geen echt korte rit meer) moet rijden om onder de 21 uit te komen. Ben dus enorm benieuwd wat er zo ontzettend veel accu verbruikt als de rijstijl (uitgaande van de actuele TM) het punt niet is. Aangezien voorverwarmen niet helpt voelt het alsof ik er weinig invloed op heb. Kan ik het in elk geval gewoon accepteren
YessCello66 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 02:51:
[...]
Is het niet een Tesla app die Spotify APIs aanroept?
Ligt misschien aan de softwareversie dan?Ktenolix schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:18:
@GuiltyNL ik begreep juist uit een aantal reacties dat dit lang niet bij iedereen optrad.
Sinds vanochtend geen internet meer, geen GPS. Reset doet niks. TCAM reset met ontwasem knop doet het ineens ook niet meer. Daar loste ik het in het verleden nog wel mee op ...
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
Dat had ik dus ook, ik moest er voor terug naar de dealer.kramon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:59:
Sinds vanochtend geen internet meer, geen GPS. Reset doet niks. TCAM reset met ontwasem knop doet het ineens ook niet meer. Daar loste ik het in het verleden nog wel mee op ...
Iemand nog tips?
Gisteren, op weg naar vakantie, moest ik de auto 6 keer resetten (home-knop ingedrukt houden). Ik had elke keer óf GPS, óf airco, óf geen van beide. Ik wilde toch graag allebei 
In de app kan ik nog steeds de soc e.d. niet inzien. Ik mis dat hele onderdeel. Heeft gewerkt tot een paar maanden terug. Juist nu ik publieke laadpalen moet gebruik wil ik graag zien wanneer het tijd is om te ontstekkeren.
In de app kan ik nog steeds de soc e.d. niet inzien. Ik mis dat hele onderdeel. Heeft gewerkt tot een paar maanden terug. Juist nu ik publieke laadpalen moet gebruik wil ik graag zien wanneer het tijd is om te ontstekkeren.
Bij mij speelt het een grote rol of de wagen ‘s nachts buiten gestaan heeft of in de garage. Dat verschil krijg ik niet weggewerkt met voorverwarmen. Staat je wagen ‘s nachts buiten?Aghanim schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]
Als het geen aparte app is, dan zit Spotify toch niet ingebakken in het systeem? Of hoe werkt dat bij Tesla? Ik dacht dat het alleen geïntegreerd was binnen AAOS nog...bottom line schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Jawel.
Dat klopt, het is meer een soort online player die ze zelf 1-2 jaar geleden gemaakt hebben mbv van de spotify API. Maar zodra bijv de verbinding wegvalt heb je een probleem en ook ontbreken er features die de AAOS app wel heeft, bijv instellen bitrate. En ik weet niet of voice control werkt met spotify. Het voordeel van AAOS is dat spotify deze app beheert en ontwikkelt, terwijl tesla zijn eigen player moet onderhoudenJuancho schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:14:
[...]
Als het geen aparte app is, dan zit Spotify toch niet ingebakken in het systeem? Of hoe werkt dat bij Tesla? Ik dacht dat het alleen geïntegreerd was binnen AAOS nog...
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 14-08-2021 13:11 ]
Op mijn telefoon kan ik de Tesla selecteren als Spotify:Connect output naast dat ik de Tesla kan selecteren als Bluetooth output.
Een tijdje geleden na de storing bij Polestar, zie mijn reactie daarover toen, was ik ook het gehele tabblad kwijt en moest ik mijn telefoons opnieuw koppelen. Vooraf wel eerst de telefoons elkaar laten verwijderen/loskoppelen in de app.Reinier schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:45:
Gisteren, op weg naar vakantie, moest ik de auto 6 keer resetten (home-knop ingedrukt houden). Ik had elke keer óf GPS, óf airco, óf geen van beide. Ik wilde toch graag allebei
Heeft iemand hier wellicht nog een oplossing voor? De laatste updates hebben dit niet verholpen. Google Assistant blijft om een apparaat vragen. Kan op ander forum of Google niets vinden dus alle hulp is welkom :-)JoeMusashi schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:27:
Sinds kort lijkt Google Assistant anders te werken. Het commando “Hey Google, speel [artiest]”, levert een opmerking op dat ik ook moet aangeven op welk apparaat er afgespeeld moet worden. Voorheen werkte dat wel. De toevoeging “in de auto/Polestar” werkt ook niet. Iemand anders ook opgevallen en/of oplossing?
Wat je kan proberen is Spotify forceren als standaard in je google account. Log aan op je google assistent (doe ik zelf via de google assistant app) en selecteer dan bij instellingen/muziek spotify als standaard provider.JoeMusashi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:03:
[...]
Heeft iemand hier wellicht nog een oplossing voor? De laatste updates hebben dit niet verholpen. Google Assistant blijft om een apparaat vragen. Kan op ander forum of Google niets vinden dus alle hulp is welkom :-)
In het begin waren er issues met de assistent (niet meer reageren bijvoorbeeld) en dat kon worden opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar weet niet of dat nog mogelijk is.
Heb ik ook gehad, je bent zeer waarschijnlijk niet ingelogd. Heb uiteindelijk toestel verwijderd als sleutel en de software verwijderd en daarna opnieuw begonnen inclusief koppelen.Reinier schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:45:
Op een of andere manier werkt de software nu goed (en de sleutel) maar vind de auto dat ik nog moet pairen, geen idee wat er kapot is gegaan ergens maar er blijf er voorlopig maar vanaf
Ik ben ingelogd, telefoon is gekoppeld, ik zie m'n auto en kan op Beheren klikken... Ik ga nog wel even verder rommelenarwindezeeuw schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:18:
[...]
Heb ik ook gehad, je bent zeer waarschijnlijk niet ingelogd. Heb uiteindelijk toestel verwijderd als sleutel en de software verwijderd en daarna opnieuw begonnen inclusief koppelen.
Op een of andere manier werkt de software nu goed (en de sleutel) maar vind de auto dat ik nog moet pairen, geen idee wat er kapot is gegaan ergens maar er blijf er voorlopig maar vanaf
Gisteren dus ritje gedaan van mijn woonplaats onder de rook van Groningen, naar ergens onder Almelo.
Heenweg rustig gereden, toeristische route:
:strip_exif()/f/image/Tj4PGE44IZURXcQFBDGtBGfy.jpg?f=fotoalbum_large)
Terugweg na 19:00 vlot gereden, nergens ingehouden en Hoogeveen-Assen (A28) het hele stuk 150 gereden. I know, is te snel, maar research🙈
:strip_exif()/f/image/d4ZbikY765YUBo3yeVGWv0Vk.jpg?f=fotoalbum_large)
Het 150 stuk leek met 30kw/100 te gaan. Viel me nog mee.
De hele dag geen internet dus en heen GPS. Dus ouderwets telefoon ernaast met Google maps. De touristische route bleek achteraf wel heel touristisch te zijn, want hij stond nog op wandelen 🤣 het was een paar keer vrij spannend met rare bruggetjes 😂
Eigenlijk best tevreden met het verbruik denk ik.
Via mijn app kan ik op dit moment de range uitlezen, dus ik vermoed dat internet het ineens weer doet. Wat nog wel weer extra ruk was gisteren bij thuiskomst: opladen wilde ook niet meer. Een dag vol bugs die je niet wil. Als dit tijdens onze vakantietrip naar Spanje gebeurt, dan hebben we een serieus probleem...
:strip_exif()/f/image/Tj4PGE44IZURXcQFBDGtBGfy.jpg?f=fotoalbum_large)
Terugweg na 19:00 vlot gereden, nergens ingehouden en Hoogeveen-Assen (A28) het hele stuk 150 gereden. I know, is te snel, maar research🙈
:strip_exif()/f/image/d4ZbikY765YUBo3yeVGWv0Vk.jpg?f=fotoalbum_large)
De hele dag geen internet dus en heen GPS. Dus ouderwets telefoon ernaast met Google maps. De touristische route bleek achteraf wel heel touristisch te zijn, want hij stond nog op wandelen 🤣 het was een paar keer vrij spannend met rare bruggetjes 😂
Via mijn app kan ik op dit moment de range uitlezen, dus ik vermoed dat internet het ineens weer doet. Wat nog wel weer extra ruk was gisteren bij thuiskomst: opladen wilde ook niet meer. Een dag vol bugs die je niet wil. Als dit tijdens onze vakantietrip naar Spanje gebeurt, dan hebben we een serieus probleem...
Weet de dealer ook wat de trigger is dat dit ineens voorkomt? Het spontaan verkeerd laden van werkende software zou ik bijzonder vinden en is vaak op te lossen met een reboot. Maar dat werkte bij jou ook niet. Was er een file corrupt ofzo?ach-jee schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Dat had ik dus ook, ik moest er voor terug naar de dealer.
@Davy_Rx auto staat buiten inderdaad.
Het blijft een heel raar verhaal. De auto heeft dus een nacht gestaan en ik heb ineens weer internet, ik kan weer laden, maar ik heb geen GPS. Niet in Google Maps iig. ABRP en Flitsmeister lijken wel te weten waar ik ben... Ik kan overigens ook nu wel weer ineens TCAM reset doen, maar dat fixed de GPS niet.Aghanim schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Weet de dealer ook wat de trigger is dat dit ineens voorkomt? Het spontaan verkeerd laden van werkende software zou ik bijzonder vinden en is vaak op te lossen met een reboot. Maar dat werkte bij jou ook niet. Was er een file corrupt ofzo?
Het lijkt dus alsof er overnight een soort van reset uitgevoerd wordt...
Wat bij mij geholpen heeft met de GPS gisteren is even naar Instellingen gaan en dan je locatievoorzieningen uit- en aanzetten.kramon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:58:
[...]
Het blijft een heel raar verhaal. De auto heeft dus een nacht gestaan en ik heb ineens weer internet, ik kan weer laden, maar ik heb geen GPS. Niet in Google Maps iig. ABRP en Flitsmeister lijken wel te weten waar ik ben... Ik kan overigens ook nu wel weer ineens TCAM reset doen, maar dat fixed de GPS niet.
Jaaaa, dankjewel, dat heeft t gefixed 👍ach-jee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:05:
[...]
Wat bij mij geholpen heeft met de GPS gisteren is even naar Instellingen gaan en dan je locatievoorzieningen uit- en aanzetten.
We zijn niet echt de diepte in gegaan helaas, dus ik weet de achterliggende oorzaak niet.Aghanim schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Weet de dealer ook wat de trigger is dat dit ineens voorkomt? Het spontaan verkeerd laden van werkende software zou ik bijzonder vinden en is vaak op te lossen met een reboot. Maar dat werkte bij jou ook niet. Was er een file corrupt ofzo?
Dat klopt. Oorspronkelijk deed hij eens per 2 weken uit zichzelf een TCAM reset. Sinds de introductie van de app is de frequentie verhoogd.kramon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:58:
[...]
...
Weer een duidelijke aanwijzing van spaghetti software. Kennelijk hoort de auto overal dingen te onthouden die later toch worden vergeten. Zit niet alleen in de auto, ook in de telefoon app zelf. Paar dagen geleden nieuwe versie van dd app en voilà de zooi werkt weer niet. Sta je weer met je telefoon bij de auto die niet meer open te krijgen is. Ben het vertrouwen in de DK nu wel kwijt.ach-jee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:05:
[...]
Wat bij mij geholpen heeft met de GPS gisteren is even naar Instellingen gaan en dan je locatievoorzieningen uit- en aanzetten.
Vreemd genoeg is ook de Polestar account in de auto ook ineens weer verdwenen. Dus maar weer opnieuw toegevoegd, maar DK niet meer actief te krijgen.
Is dit met caravan of dakkoffer ofzo? Dit zijn namelijk (prima) P8 cijferskramon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:23:
Gisteren dus ritje gedaan van mijn woonplaats onder de rook van Groningen, naar ergens onder Almelo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee niets. 2 volwassenen, kind van 15maanden en een hele volle kofferbak.Juancho schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
Is dit met caravan of dakkoffer ofzo? Dit zijn namelijk (prima) P8 cijfers![]()
Eigenlijk ben ik blij dat ik moet afhaken met mijn Android 7 telefoon, is erg vermoeiend die Bèta app. Ik kijk over een paar jaar wel weer eens als ik een nieuwe telefoon heb met Android 13 ofzo 😁.Cello66 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Weer een duidelijke aanwijzing van spaghetti software. Kennelijk hoort de auto overal dingen te onthouden die later toch worden vergeten. Zit niet alleen in de auto, ook in de telefoon app zelf. Paar dagen geleden nieuwe versie van dd app en voilà de zooi werkt weer niet. Sta je weer met je telefoon bij de auto die niet meer open te krijgen is. Ben het vertrouwen in de DK nu wel kwijt.
Vreemd genoeg is ook de Polestar account in de auto ook ineens weer verdwenen. Dus maar weer opnieuw toegevoegd, maar DK niet meer actief te krijgen.
Bedankt voor je reactie. Dat helpt helaas niet. Ben er wel achter dat er het met mijn Google-account te maken heeft. Als ik namelijk uitlog, doet Google Assistent het wel goed met verzoeken om muziek af te spelen.Cello66 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:14:
[...]
Wat je kan proberen is Spotify forceren als standaard in je google account. Log aan op je google assistent (doe ik zelf via de google assistant app) en selecteer dan bij instellingen/muziek spotify als standaard provider.
In het begin waren er issues met de assistent (niet meer reageren bijvoorbeeld) en dat kon worden opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren, maar weet niet of dat nog mogelijk is.
Test eens de volgende instelling: Spotify app op je telefoon --> instellingen--> Spotify connect op de achtergrond UIT zetten. Misschien dat dit de trigger weg haalt....JoeMusashi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dat helpt helaas niet. Ben er wel achter dat er het met mijn Google-account te maken heeft. Als ik namelijk uitlog, doet Google Assistent het wel goed met verzoeken om muziek af te spelen.
Een beetje dezelfde tip maar wie weet: gebruik de Google home app en log in op het Google account wat je in de auto gebruikt. Dan rechtsboven op het profielfototje klikken, instellingen voor assistent en dan muziek. Bij mij staat daar spotify als standaard ingesteld.JoeMusashi schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dat helpt helaas niet. Ben er wel achter dat er het met mijn Google-account te maken heeft. Als ik namelijk uitlog, doet Google Assistent het wel goed met verzoeken om muziek af te spelen.
Spaghettisoftware en chocoladepastalak. Het is echt schandalig hoe m’n Void er na een jaar uit ziet, terwijl m’n net zo zwarte V40 er aan het einde van z’n loopbaan nog nagelnieuw uit zag. Je hoeft maar verkeerd te kijken naar een zwarte P2 en je beschadigt de lak. Ik hoop voor de MY22 eigenaren dat dat probleem is opgelost.
Qua positieve noot: met de nieuwe software begrijpt de Assistant eindelijk wat ‘nee’ betekent en blijft ze niet meer een halve minuut luisteren.
Qua positieve noot: met de nieuwe software begrijpt de Assistant eindelijk wat ‘nee’ betekent en blijft ze niet meer een halve minuut luisteren.
Goed om te weten. Mocht m’n Void doorgaan dan wordt t dus met de hand wassen.ach-jee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:11:
Spaghettisoftware en chocoladepastalak. Het is echt schandalig hoe m’n Void er na een jaar uit ziet, terwijl m’n net zo zwarte V40 er aan het einde van z’n loopbaan nog nagelnieuw uit zag. Je hoeft maar verkeerd te kijken naar een zwarte P2 en je beschadigt de lak. Ik hoop voor de MY22 eigenaren dat dat probleem is opgelost.
Hier ook Void, de lak is vrij hopeloos idd. Bij elke zucht loop je kans dat je een krasje achterlaat op de lak. Ook de sinaasappelhuid is op mn P2 beter zichtbaar dan al mn vorige (bijna allemaal zwarte) auto's.ach-jee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:11:
Je hoeft maar verkeerd te kijken naar een zwarte P2 en je beschadigt de lak.
Ik twijfel ook al een tijdje of ik hier iets over moet melden bij de leasemaatschappij om gedonder achteraf te voorkomen als ik em inlever na 4 jaar.
Wat betreft de software... ik hoop dat ze het onder controle krijgen want na elke update is er telkens weer een regressie/nieuw probleempje ergens (in mijn auto nu het laden met 10A waar 16A beschikbaar is..)
Ja de Midnight lak is ook echt bedroevend. Ik heb hem meteen laten coaten, dus het houd wel goed. En uiteraard enkel handwas. Maar de lak was zo dun dat de detailer het niet wilde wagen om de sinasappelhuid eruit te poetsen.
Qua software. Ik heb in het jaar dat ik nu de P2 heb nauwelijks problemen gehad. Eigenlijk enkel de 4G problematiek in december / januari. Maar de laatste weken is het maar afwachten of de P2 op 3, 7 of 10 KWh wil laden. Het display in de auto geeft wel 3 fase aan. Maar eens den bezoekje dealer doen voor een software update (nu P2124)
Qua software. Ik heb in het jaar dat ik nu de P2 heb nauwelijks problemen gehad. Eigenlijk enkel de 4G problematiek in december / januari. Maar de laatste weken is het maar afwachten of de P2 op 3, 7 of 10 KWh wil laden. Het display in de auto geeft wel 3 fase aan. Maar eens den bezoekje dealer doen voor een software update (nu P2124)
Waaraan zie je dat, want ik zie niks bijzonders aan de lak. En qua sinaasappelhuid, wat je nu ziet is state of the art bij Volvo en mogelijk ook bij andere merken. Kijk maar eens naar andere nieuwe auto’s van dichtbij. En die praatjes over de lakdikte zijn op de wereld om dure coatings te verkopen…RobboNL schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:49:
Ja de Midnight lak is ook echt bedroevend. Ik heb hem meteen laten coaten, dus het houd wel goed. En uiteraard enkel handwas. Maar de lak was zo dun dat de detailer het niet wilde wagen om de sinasappelhuid eruit te poetsen.
Net ook maar even besteld. Niet dat ik van plan ben hem veel te gebruiken, maar beter mee verlegen en beter dan zo'n zuignap geval op de ruit. Thanks voor de tip.kramon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:05:
Zonet mijn Phoneside ontvangen en hij past. Lijkt stevig te zitten. Zal de komende dagen eens kijken hoe t gaat bij rotte wegen en vluchtheuvels. Mijn S21 Ultra past goed en de 11 Pro Max, inclusief lederen hoesje passen ook goed. Hij is voldoende verstelbaar dus.
[Afbeelding]
Lakkwaliteit (sterkte) kan ik niet bepalen maar hoe het gespoten is, met name op de flanken doet pijn aan m’n ogen.JTHZZ schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:11:
[...]
Waaraan zie je dat, want ik zie niks bijzonders aan de lak. En qua sinaasappelhuid, wat je nu ziet is state of the art bij Volvo en mogelijk ook bij andere merken. Kijk maar eens naar andere nieuwe auto’s van dichtbij. En die praatjes over de lakdikte zijn op de wereld om dure coatings te verkopen…
De lakdikte heb ik bijgestaan toen hij dat bij mij thuis mat. Zo’n beetje 80um voor de P2. Mijn BMW 335d van 2006 deed iets van 125-150 um.
Dank! Daar staat Spotify al als standaard ingesteld. Via jouw route zie ik ook een menu met apparaten die aan de Assistent gekoppeld zijn. Zie daar alleen mijn huis met smart devices maar geen auto… Ik ga wel verder zoeken. Vreemd, want het werkte meer dan een half jaar prima.JTHZZ schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Een beetje dezelfde tip maar wie weet: gebruik de Google home app en log in op het Google account wat je in de auto gebruikt. Dan rechtsboven op het profielfototje klikken, instellingen voor assistent en dan muziek. Bij mij staat daar spotify als standaard ingesteld.
Hier net zo met Void, echt om te janken. Maar als je 'm in het zwart wilt gewoon de enige optie. Bied dan op z'n minst metallic zwart aan. Was het wel waard geweest. 🤷♂️😢ach-jee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:11:
Wellicht direct laten coaten? Onze magnesium met IGL kenzo coating ziet er na bijna 10K nog helemaal top uit. Geen swirl in de lak te vinden 👍dnns85 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:27:
[...]
Hier net zo met Void, echt om te janken. Maar als je 'm in het zwart wilt gewoon de enige optie. Bied dan op z'n minst metallic zwart aan. Was het wel waard geweest. 🤷♂️😢
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Lakdiktes van verschillende merken zijn eigenlijk niet goed te vergelijken omdat ook type lak anders kan zijn. Ook de plaats van meting maakt veel verschil. 80um is niet uitzonderlijk dun en nieuwere auto’s hebben over het algemeen dunnere lakdikte. Vroegah, toen werden de auto’s nog echt goed gespotenRobboNL schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:32:
[...]
Lakkwaliteit (sterkte) kan ik niet bepalen maar hoe het gespoten is, met name op de flanken doet pijn aan m’n ogen.
De lakdikte heb ik bijgestaan toen hij dat bij mij thuis mat. Zo’n beetje 80um voor de P2. Mijn BMW 335d van 2006 deed iets van 125-150 um.
Wellicht al te laat. Heb 'm nu een jaar en 30k gereden. Misschien een keer goed laten poetsen. Heb 'm voor 3 jaar in de lease en ga er altijd heel zorgvuldig mee om, daarom extra zuur dat ie er best slecht uit ziet. Maar was vanaf het begin al. Hopelijk dat er bij het inleveren tzt geen drama ontstaat.Rene schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Wellicht direct laten coaten? Onze magnesium met IGL kenzo coating ziet er na bijna 10K nog helemaal top uit. Geen swirl in de lak te vinden 👍
Tuurlijk levert dat geen issue op bij inleveren, daar zou ik me niet te druk om maken.dnns85 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:47:
[...]
Wellicht al te laat. Heb 'm nu een jaar en 30k gereden. Misschien een keer goed laten poetsen. Heb 'm voor 3 jaar in de lease en ga er altijd heel zorgvuldig mee om, daarom extra zuur dat ie er best slecht uit ziet. Maar was vanaf het begin al. Hopelijk dat er bij het inleveren tzt geen drama ontstaat.
Daarom mag ik van mijn werkgever ook alleen maar metallic lak bestellen...
Het is te hopen dat de metallic lakken het beter vol weten te houden. Ik twijfel tussen Thunder of Magnesium.
Het is te hopen dat de metallic lakken het beter vol weten te houden. Ik twijfel tussen Thunder of Magnesium.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Dat vind ik altijd bijzondere regel. Wat zou een werkgever dat nou kunnen schelen.
Ik heb nog nooit metallic geleast. 1x zwart (Leon) en daarna 2x wit (Golf en 330i). Nu weer voor Void gegaan, al had ik nu ook geen keuze.
Tussendoor privé wel nog paar auto’s juist alleen metallic gereden..
Ik heb nog nooit metallic geleast. 1x zwart (Leon) en daarna 2x wit (Golf en 330i). Nu weer voor Void gegaan, al had ik nu ook geen keuze.
Restwaarde voor de leasemaatschappij schat ik, waardoor het mijn werkgever minder kost.VidaR-9 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:34:
Dat vind ik altijd bijzondere regel. Wat zou een werkgever dat nou kunnen schelen.
Dat het mij min of meer 18 euro per maand extra kost t.o.v. Void, dat is niet hun probleem.
Hoezo je werkgever? Dat gaat toch gewoon ten laste van jou leasebudget?xsive schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:06:
[...]
Restwaarde voor de leasemaatschappij schat ik, waardoor het mijn werkgever minder kost.
Dat het mij min of meer 18 euro per maand extra kost t.o.v. Void, dat is niet hun probleem.
In mijn ervaring betaal je altijd extra per maand in leasebedrag (én bijtelling) voor metallic lak. Ik heb daar tot op heden altijd wat andere opties voor aangevinkt.
Nu ga ik voor een voorraad 8% Void, dus niks te kiezen. Al vind ik het ook de mooiste “kleur” voor een Polestar, maar als metallic duidelijk betere kwaliteit was geweest had ik dat wellicht overwogen als dat mogelijk was geweest. Bij mijn vorige auto’s nooit wat gemerkt qua kwaliteit tov metallic.
Vrij streng beleid bij ons. Zelfde dat het totaal niet bespreekbaar is om de auto op december 12% te zetten IPV januari 16%, omdat mijn huidige contract t/m 20 jan loopt.VidaR-9 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:10:
[...]
Hoezo je werkgever? Dat gaat toch gewoon ten laste van jou leasebudget?
In mijn ervaring betaal je altijd extra per maand in leasebedrag (én bijtelling) voor metallic lak. Ik heb daar tot op heden altijd wat andere opties voor aangevinkt.
Nu ga ik voor een voorraad 8% Void, dus niks te kiezen. Al vind ik het ook de mooiste “kleur” voor een Polestar, maar als metallic duidelijk betere kwaliteit was geweest had ik dat wellicht overwogen als dat mogelijk was geweest. Bij mijn vorige auto’s nooit wat gemerkt qua kwaliteit tov metallic.
Een maand afkopen aangeboden, ook niet bespreekbaar.
Klagen is ook niet toegestaan, want het is in hun ogen een luxeprobleem en geen concessie-lijst.
Ja dat is idd hetzelfde menu.JTHZZ schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Een beetje dezelfde tip maar wie weet: gebruik de Google home app en log in op het Google account wat je in de auto gebruikt. Dan rechtsboven op het profielfototje klikken, instellingen voor assistent en dan muziek. Bij mij staat daar spotify als standaard ingesteld.
@JoeMusashi kan je laten zien hoe dit bij jouw account staat ingesteld?
Dit is de mijne en die werkt:
:strip_exif()/f/image/lRc8HDJC8vYgU45Smy7YClvS.jpg?f=fotoalbum_large)
Oowh zie net je reactie op de instelling.
Dan is het vast weer een initialisatie dingetje.
Probeer eens in de auto
1. afloggen van je profiel, reset via homeknop, weer aanloggen en dan verwijderen van je google account en weer toevoegen.
Lukt dat niet dan
2. Verwijderen van je google account, log je profiel af, reset via homeknop, dan weer aanloggen en google account weer toevoegen.
[ Voor 17% gewijzigd door Cello66 op 15-08-2021 23:32 ]
Mijn P2 heeft een orangepeelbehandeling ondergaan. Dikte was rondom tussen de 130 en 230.RobboNL schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:32:
[...]
Lakkwaliteit (sterkte) kan ik niet bepalen maar hoe het gespoten is, met name op de flanken doet pijn aan m’n ogen.
Maar zoiets poets je er niet even uit. Behandeling voor de P2 kost ongeveer 50 extramanuren. 😉
Allemaal fabels. Met kennis uit de jaren 80 en 90. Toen hield een lak beter vanwege metallic. Dit is inmiddels al 20 jaar niet meer zo.xsive schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:30:
Daarom mag ik van mijn werkgever ook alleen maar metallic lak bestellen...
Alle lakken worden met blanke lak afgewerkt en daarin zit geen metallic. Dus alle P2's zijn net zo dramatisch qua hardheid.
Daarnaast is metallic tegenwoordig simpelweg iets voor alleen de looks. Het voegt ook in de onderlaag geen extra hardheid toe.
Een coating kan, hoe goed ook, de lak maximaal 50% krasvaster maken. Dat lijkt veel, maar is met een zachte lak nog steeds niet voor iedereen zaligmakend.Rene schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Wellicht direct laten coaten? Onze magnesium met IGL kenzo coating ziet er na bijna 10K nog helemaal top uit. Geen swirl in de lak te vinden 👍
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.