Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@MaxxMark Mijn insteek is dat het erg zonde is om iets minder te betalen voor een auto die je liever niet wilde rijden. Betaal dan dat beetje meer voor de auto die je wilt of kies een auto die zoveel goedkoper is dat je met dat flinke verschil in geld andere leuke dingen kunt doen.

Ik heb een maand of 4 een Octavia uit 2019 gereden als overbrugging naar levering P2 (die in mei 2020 zou komen weet je wel ;) ). Dat was een hele fijne auto en luxe genoeg. Vanwege de hoogte van mijn leasebudget kreeg ik netto 180€ meer salaris met de Octavia en de bijtelling was dan al betaald. Voor mij was de stap naar de P2 daarom fors. Ongeveer 425€ netto verschil. Ik heb toen nog overwogen een goedkopere auto te nemen en dan zou het netto 250€ verschil zijn. Dan reed ik een auto die ik eigenlijk niet wilde en betaalde ik toch meer. Voor mij stuck in the middle en daarom de slechtste keuze.

De P2 vond ik vooral gaaf qua vermogen, looks, Android ( ;( ) en dat deze redelijk uniek zou zijn. Daarmee dus ook de extra kosten waard. Dat laatste is met de komst van de goedkope uitvoeringen helaas wel weg. Dat vind ik wel oprecht jammer want het speciale wordt nu meer een gewone auto.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 11-08-2021 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:11
Aghanim schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:54:
@MaxxMark Mijn insteek is dat het erg zonde is om iets minder te betalen voor een auto die je liever niet wilde rijden. Betaal dan dat beetje meer voor de auto die je wilt of kies een auto die zoveel goedkoper is dat je met dat flinke verschil in geld andere leuke dingen kunt doen.
Die insteek heb ik ook wel een beetje. Ik betaal liever veel voor iets dat ik echt wil dan een klein beetje minder voor iets wat het eigenlijk net niet is. Daarom bijv ook de keuze voor de huidige 330i. Ik keek eigenlijk naar een 320i vs een A4 tot m’n toenmalige vriendin me vroeg: maar wat wil je nou écht. Toen was de twijfel over. Van die 5 tientjes netto meer per maand heb ik nog geen moment spijt gehad.

En tuurlijk zijn er grenzen, er is altijd enige ratio.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vithar
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 12:05
Ktenolix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:43:
Whooo, m’n P2 is nu aangekomen in Zeebrugge en gaat op transport naar Beesd *O*

Ook al krijg ik de auto pas heel laat, kan het niet helpen om telkens te checken waar de auto is.. :+
Kun je dit ergens zelf checken of bel je hiervoor iedere keer met Polestar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 06:49
vithar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Kun je dit ergens zelf checken of bel je hiervoor iedere keer met Polestar?
Ik vraag altijd eventjes snel via de webchat van Polestar Support. Maar als je met Clint moet praten, stop dan maar. Die weet mij nooit iets te vertellen. Carina daarentegen wel. (Staat vermeld als de chat start)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Aghanim schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:44:
[...]
Overigens verbaast het me wel hoe het bij jou loopt. Iemand gaat namelijk kosten maken voor jouw P2 die de komende maanden stil staat (en buiten niet mooier wordt) voordat jij hem in ontvangst neemt. Hier was een just-in-time approach volgens mij een stuk beter qua kosten en qua lak.
Ja geen idee. Ik weet ook niet of die in Beesd buiten of binnen blijft staan. Leasemij wil hem pas in januari. Is het niet zo dat er pas betaald wordt op moment van levering?
Hoe dan ook niet mijn zorg, zowel mijn werkgever als de leasemij gingen zelf hiermee akkoord. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-06 08:12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Oef, die ACC knopjes op het stuur bij het feitelijk ontbreken ervan :/ :F, kan 2 dingen betekenen;
  • Het wordt later aangeboden als OTA optie, de radar in de grill *lijkt* ook aanwezig nml.
  • Het is gewoonweg goedkoper om 1 stuurwiel te produceren dan meerdere versies adhv uitrusting :?

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Aghanim schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:54:

De P2 vond ik vooral gaaf qua vermogen, looks, Android ( ;( ) en dat deze redelijk uniek zou zijn. Daarmee dus ook de extra kosten waard. Dat laatste is met de komst van de goedkope uitvoeringen helaas wel weg. Dat vind ik wel oprecht jammer want het speciale wordt nu meer een gewone auto.
Haha, toch maar die deurstickers laten zitten dan met ‘300kW’ erop? :+ :')

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Oeh, heel mooi in Moon kleurtje. Die 20” velgen zijn ook prachtig! Deze heeft dus geen Pilot Pakket erop zitten. Wel gek idd dat die knopjes voor ACC afstand nog steeds aanwezig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat me net opvalt is dat het verbruik van de auto flink oploopt (24.4kWh naar 25.3kWh) in 5 min tijd terwijl ik stil sta op de parkeer rem met alleen de airco aan. Dat lijkt nog meer verbruik dan dat ik rijd :+

Zou de airco dan echt zo’n flinke impact hebben op het verbruik?

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 11-08-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 17:46
JTHZZ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Je kunt ook instellen dat hij aan blijft staan (geheugenfunctie regensensor oid). Ik heb dat knopje in ieder geval al maanden niet meer gebruikt omdat hij gewoon altijd aan staat. Het is overigens een echte ‘ouderwetse’ regensensor ipv een softwarealgoritme wat de camera’s gebruikt.
Dit triggert me. Ik heb nl ook enkele weken liggen klooien totdat ik het door had (volgens mij opgezocht in de handleiding).
Als ik je goed begrijp bedoel je dat het een ouderwetse interval is: om de zoveel seconden wissen, waarbij je het interval kan variëren door aan de knop te draaien (heel erg vroeger had je 2 of 3 standen).

MAAR....... Als je de hendel in de uit/0-stand zet (controleren door naar beneden te drukken: dan wist hij 1 keer en komt terug - https://www.polestar.com/...oorruitwissers-gebruiken/), en de door jou genoemde knop aan, dan gebruikt hij ineens wel de sensoren in de voorruit.

https://www.polestar.com/...le/Regensensor-gebruiken/
"
Regensensor activeren
Om de regensensor te kunnen activeren moeten de ruitenwissers in de stand 0 staan of in de stand voor enkele wisslag.
"

Hopelijk heb ik je goed begrepen en hiermee geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Prima review. Is trouwens de 2e of 3e review van de SM die ik op youtube zie, waarbij ze zeggen dat;
a) Het PP niet aan te raden is (en niet verkrijgbaar op de SM, al kan ik zelf die gele gordels en wieldopjes wel waarderen)
b) dat je met de SM echt niet zoveel mist aan de PS2 tov de DM. Sterker nog - dat het eigenlijk gewoon de "preferred choice" is juist.

Dat geeft mij als aspirant LRSM rijder dan toch gewoon een goed gevoel :+

Dat gezegd hebbende... die 408pk lonkt natuurlijk wel :9~ , het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes.

[ Voor 7% gewijzigd door cornholio24 op 11-08-2021 16:01 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
cornholio24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Prima review. Is trouwens de 2e of 3e review van de SM die ik op youtube zie, waarbij ze zeggen dat;
a) Het PP niet aan te raden is (en niet verkrijgbaar op de SM, al kan ik zelf die gele gordels en wieldopjes wel waarderen)
b) dat je met de SM echt niet zoveel mist aan de PS2 tov de DM. Sterker nog - dat het eigenlijk gewoon de "preferred choice" is juist.

Met de bijtelling van dit jaar had dit voor mij ook de juiste keuze geweest. Toen ik besteld was de keuze er niet, anders was hem dat waarschijnlijk zelfs ook geworden, en dan met extreem lage netto lasten voor zo'n auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-06 18:11
PvS_68 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Dit triggert me. Ik heb nl ook enkele weken liggen klooien totdat ik het door had (volgens mij opgezocht in de handleiding).
Als ik je goed begrijp bedoel je dat het een ouderwetse interval is: om de zoveel seconden wissen, waarbij je het interval kan variëren door aan de knop te draaien (heel erg vroeger had je 2 of 3 standen).

MAAR....... Als je de hendel in de uit/0-stand zet (controleren door naar beneden te drukken: dan wist hij 1 keer en komt terug - https://www.polestar.com/...oorruitwissers-gebruiken/), en de door jou genoemde knop aan, dan gebruikt hij ineens wel de sensoren in de voorruit.

https://www.polestar.com/...le/Regensensor-gebruiken/
"
Regensensor activeren
Om de regensensor te kunnen activeren moeten de ruitenwissers in de stand 0 staan of in de stand voor enkele wisslag.
"

Hopelijk heb ik je goed begrepen en hiermee geholpen.
Eh nee met ouderwets bedoelde ik dat Tesla en misschien ook anderen tegenwoordig geen regensensor meer inbouwen maar aan de hand van camerabeelden berekenen hoe hard het regent en daarmee de ruitenwissers aansturen. De P2 heeft nog een sensor in de ruit die de hoeveelheid water meet en daarmee de ruitenwissers aanstuurt. Met ‘het knopje’ zet je de automatische stand aan en uit. En als je in de instellingen de geheugenfunctie activeert dan onthoudt hij voor altijd in je profiel de automatische stand totdat je deze weer met het knopje uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
cornholio24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Dat gezegd hebbende... die 408pk lonkt natuurlijk wel :9~ , het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes.
Dat viel mij idd ook op. Ze zijn louter positief over de SM. Dat het ook een stuk comfortabeler rijdt zonder PP. Ik baal alleen dat ik in een LRDM+PP heb gereden en niet in een SM variant. Vind het fijner om zo dicht mogelijk tegen m’n shortlist keuze aan te proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszelf
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-08-2021
Dit is niet de plaats waar producten aangeboden mogen worden, daarom heb ik de post weggehaald

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 16:20
Even een vraagje,

als je het LADEN menu op 100% zet,

en dan bij 90% (huidige stand) de kabel koppelt en gaat laden om naar 100% te gaan,

gaat de P2 dan automatisch de batterij voorverwarmen als hij de 100% nadert? of gelijk bij 91% al??
weet iemand meer?

tia

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Volgens mij gaat ie helemaal niet voorverwarmen maar stopt ie met laden bij 100%?
Tenzij je ook nog instelt wanneer de auto op temperatuur moet zijn denk ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
Fladder80 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:07:
Volgens mij gaat ie helemaal niet voorverwarmen maar stopt ie met laden bij 100%?
Tenzij je ook nog instelt wanneer de auto op temperatuur moet zijn denk ik.
Hij verwarmt de accu (niet het interieur) automatisch als je naar 90 of 100% laadt maar ik weet ook niet wanneer dat begint. De aanname is dat je dan een lange rit wilt maken dus de extra range nodig hebt.
Bij 90% worden ze naar 12 graden verwarmd en bij 100% zijn de accu’s op 18 graden. Als de voorverwarming via timer of met de app/in de auto wordt gestart en de auto hangt aan de lader en heeft minstens 90% dan verwarmt hij opnieuw ook de accu voor.
Info komt uit Polestar Q&A sessie die na de vorige update is georganiseerd.
Edit: exacte temperaturen teruggevonden.

[ Voor 31% gewijzigd door JTHZZ op 11-08-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
JTHZZ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Hij verwarmt de accu (niet het interieur) automatisch als je naar 90 of 100% laadt maar ik weet ook niet wanneer dat begint. Bij 100% zijn de accu’s op ik dacht 19 graden.
Echt? Weer wat geleerd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:54
Voor wie op vakantie (of in Nederland) prijzen wil vergelijken van de verschillende laadpassen bij de verschillende palen is deze app Chargeprice super handig. Al je laadpassen invoeren en direct zie je welke pas het goedkoopst is of welke pas nog goedkoper is en je moet aanschaffen.

https://play.google.com/s...ils?id=fr.chargeprice.app
En voor de 🍏:
https://apps.apple.com/app/chargeprice/id1552707493

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eymetRjWTFBqrQKBt08um4Fkp1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQgOKxRihPuZr0rscze8Sh5w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door AartJW op 11-08-2021 20:54 . Reden: iOS link toegevoegd ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
AartJW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:11:
Voor wie op vakantie (of in Nederland) prijzen wil vergelijken van de verschillende laadpassen bij de verschillende palen is deze app Chargeprice super handig. Al je laadpassen invoeren en direct zie je welke pas het goedkoopst is of welke pas nog goedkoper is en je moet aanschaffen.

https://play.google.com/s...ils?id=fr.chargeprice.app

[Afbeelding]
Tof, meteen geïnstalleerd! Thanks voor de tip :9

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Mijn Samsung S21 Ultra gaat rap leeg en ik heb de boosdoener ook gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0XBjToX3FtvDyhNzOl6l9dbm6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O08glBDF5Pa2O1NJg5vObt7r.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat t komt doordat de auto naast het huis staat en ik regelmatig binnen bluetooth range ben, denk ik. Ben benieuwd wat dit percentage bij andere Android gebruikers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
kramon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:29:
Mijn Samsung S21 Ultra gaat rap leeg en ik heb de boosdoener ook gevonden

Ik denk dat t komt doordat de auto naast het huis staat en ik regelmatig binnen bluetooth range ben, denk ik. Ben benieuwd wat dit percentage bij andere Android gebruikers is.
Ik heb dezelfde telefoon en geen issues. Vaker gelezen en volgens mij kun je de Digital Key Bluetooth verbinding verwijderen en dan is waarschijnlijk je probleem opgelost. Je hebt dan geen DK meer natuurlijk.

Edit hier is ook een oplossing:
https://www.polestar-foru...tery-drain-on-phone.2639/

[ Voor 9% gewijzigd door AartJW op 11-08-2021 21:05 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
AartJW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb dezelfde telefoon en geen issues. Vaker gelezen en volgens mij kun je de Digital Key Bluetooth verbinding verwijderen en dan is waarschijnlijk je probleem opgelost. Je hebt dan geen DK meer natuurlijk.

Edit hier is ook een oplossing:
https://www.polestar-foru...tery-drain-on-phone.2639/
DK vind ik wel fijn. Draaien op achtergrond uitzetten en dan alleen nog met de app aan unlocken zou idd kunnen. Baal er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
We hebben straks in de P2( wordt als het goed is in november geleverd)met LTE/4G. Als ik het goed begreep kan je hier 2 jaar van gebruik van maken. Maar wat gebeurt er na 2 jaar. Moeten we dan betalen voor een internetbundel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornholio24
Rebellion72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:42:
We hebben straks in de P2( wordt als het goed is in november geleverd)met LTE/4G. Als ik het goed begreep kan je hier 2 jaar van gebruik van maken. Maar wat gebeurt er na 2 jaar. Moeten we dan betalen voor een internetbundel?
Ik begreep 3 jaar ... en ja ik denk verlengen of je kan zelf een eigen sim met databundel in de PS2 stoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=CaqB3UgEC44

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Is niet leuk om te horen voor degenen die nu besteld hebben maar de P2 rijders van het eerste uur hebben een verlenging tot 5 jaar gekregen vanwege de uitgestelde launch van de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Heeft iemand ooit AVAS gehoord terwijl je vooruit rijdt? Dat zou als volgt moeten zijn en ik heb het niet gehoord, nog nooit.

Vooruit en achteruit geluid: https://youtu.be/10cwkchv09E

Achteruit hoor ik wel, vooruit dus niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mis. Regelmatig zit ik "vast" achter voetgangers en fietsers omdat ze niet horen dat ik er ben. Horen jullie AVAS tot 20km/u?

Heb al gelezen dat er niet-waterbestendige speakers in omloop waren, dus mogelijk moet ik langs de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
cornholio24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Ik begreep 3 jaar ... en ja ik denk verlengen of je kan zelf een eigen sim met databundel in de PS2 stoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=CaqB3UgEC44
Bedankt voor de uitleg, maar weet iemand dan hoeveel dat zou gaan kosten? Of is dit een vraag voor de Polestar support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
Rebellion72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Bedankt voor de uitleg, maar weet iemand dan hoeveel dat zou gaan kosten? Of is dit een vraag voor de Polestar support?
Geen idee maar voor mn Passat heb ik zelf een prepaid databundel / wifi spot genomen ( foutje in optiekeuze destijds 8)7 ) vanaf 2018 voor verkeer en maps updates en het dataverbruik viel me reuze mee. Ik heb tot op heden 25 dollar aan data erop gezet en nog 2 GB over (kan helaas niet terug zien wat mn verbruik is)

Ik gebruik een datasim van https://www.keepgo.com/

Update; ik kreeg 2 GB en heb er in die jaren 2x 500 en 1x 1000mb bijgekocht. nog 2,2 gig over dus ca 1,8 Gig gebruikt.

PS2 zal zeker meer gebruiken met de OTA updates.

[ Voor 16% gewijzigd door cornholio24 op 11-08-2021 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebellion72
cornholio24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Geen idee maar mn Passat heb ik zelf een databundel / wifi spot in genomen vanaf 2018 voor verkeer en maps updates en verbruik viel me reuze mee. Ik heb tot op heden 25 dollar aan data erop gezet en nog 2 GB over (kan helaas niet terug zien wat mn verbruik is)

Thanks....superhandige link en inderdaad wellicht iets na 3 jr en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
cornholio24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Geen idee maar voor mn Passat heb ik zelf een prepaid databundel / wifi spot genomen ( foutje in optiekeuze destijds 8)7 ) vanaf 2018 voor verkeer en maps updates en het dataverbruik viel me reuze mee. Ik heb tot op heden 25 dollar aan data erop gezet en nog 2 GB over (kan helaas niet terug zien wat mn verbruik is)

En waarom gebruik je deze buitenlandse simkaart? Zat je vaak in het buitenland of werkt deze ook goed als je in Nederland/België rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42
[...]

Ik heb die vraag in mei bij de polestar space gesteld toen ik de polestar ging bekijken. De medewerker heeft het toen nagevraagd bij polestar Nederland en ik kreeg als antwoord terug dat daar nog niets over bekend was.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornholio24
Rebellion72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

En waarom gebruik je deze buitenlandse simkaart? Zat je vaak in het buitenland of werkt deze ook goed als je in Nederland/België rijdt?
Ik kreeg deze destijds op het Passat forum als advies (waren er meer die de sim module dus niet besteld hadden en dit was een werkende workaround met een wifi dongel)

De sim werkt door heel Europa en gekochte data blijft eeuwig geldig. Prepaid dus pech bij diefstal maar geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
Cheetar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Ik heb die vraag in mei bij de polestar space gesteld toen ik de polestar ging bekijken. De medewerker heeft het toen nagevraagd bij polestar Nederland en ik kreeg als antwoord terug dat daar nog niets over bekend was.
Dan ben ik benieuwd of dit nog in de toekomst
wel bekend wordt, het is eigenlijk best wel een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
cornholio24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Ik kreeg deze destijds op het Passat forum als advies (waren er meer die de sim module dus niet besteld hadden en dit was een werkende workaround met een wifi dongel)

De sim werkt door heel Europa en gekochte data blijft eeuwig geldig. Prepaid dus pech bij diefstal maar geen man overboord.
Nee inderdaad...zo te zien een handige sim, en niet zeker niet duur.

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
kramon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:54:
Heeft iemand ooit AVAS gehoord terwijl je vooruit rijdt? Dat zou als volgt moeten zijn en ik heb het niet gehoord, nog nooit.

Achteruit hoor ik wel, vooruit dus niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mis. Regelmatig zit ik "vast" achter voetgangers en fietsers omdat ze niet horen dat ik er ben. Horen jullie AVAS tot 20km/u?

Heb al gelezen dat er niet-waterbestendige speakers in omloop waren, dus mogelijk moet ik langs de dealer...
Ook erg nieuwsgierig naar! Daarbij moet ik zeggen dat ik achteruit ook nooit heb gehoord eigenlijk. Maar ook nooit heel erg opgelet... Hmmm...

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:51
kramon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:54:

Vooruit werkt voor vrijwel geen enkele Polestar. Dat probleem is bekend en de speaker voor moet hiervoor vervangen worden.

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:53:
Is niet leuk om te horen voor degenen die nu besteld hebben maar de P2 rijders van het eerste uur hebben een verlenging tot 5 jaar gekregen vanwege de uitgestelde launch van de app..
Is dat zo? Ik dacht alleen dat we garantieverlenging hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:59:
[...]

Vooruit werkt voor vrijwel geen enkele Polestar. Dat probleem is bekend en de speaker voor moet hiervoor vervangen worden.
Het werkt wel degelijk maar het volume is erg laag. Schijnt allemaal gecheckt te zijn en mag volgens de regels. Daarnaast is er ook een batch defecte speakers geweest. Omdat het zo zachtjes is lijkt het alsof het bij geen enkele polestar werkt..
Je kunt het horen met raampjes open tussen twee muren bijvoorbeeld, maar alleen als je met lage snelheid rijdt, niet bij stilstand.
Wel suf, want het idee is juist dat voetgangers je horen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 01:00:
[...]

Is dat zo? Ik dacht alleen dat we garantieverlenging hebben gekregen?
Heb afgelopen maart een mail van Polestar gekregen, net nog even opgezocht: 2 jaar extra internet bovenop de gratis 3 jaar omdat de app vertraagd is en ik ‘nog niet van alle online functies heb kunnen genieten’

[ Voor 73% gewijzigd door JTHZZ op 12-08-2021 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Dat was deze mail inderdaad over internet. Ontvangen op 4 maart 2021:
Hallo $naam,

We werken nog steeds hard aan de nieuwe versie van de Polestar-app. Omdat je in de tussentijd nog niet alle functies kunt gebruiken die we je hebben beloofd, bieden we je ter compensatie 2 jaar gratis internet aan, bovenop de 3 jaar die je al hebt. Je hoeft hier niets voor te doen.

De appfuncties voor onder andere het op afstand regelen van de temperatuur en het openen van de auto zonder sleutel zijn nog in ontwikkeling. Je kunt erop rekenen dat we er alles aan doen om ook deze functies zo snel mogelijk te implementeren.

Je extra 2 jaar internet gaan vanzelf in. Je hoeft dus niets te doen, behalve genieten van je favoriete muziek, podcasts en andere media in je Polestar.

3 handige functies van internet in je auto:

1. Zin in je favoriete playlist? Zeg het hardop en Spotify speelt hem voor je af.
2. Je hoeft niet meer 100 kilometer na te denken over de naam van die ene acteur, in Slumdog Millionaire. Vraag het aan de Google Assistent, en je hebt het antwoord. (Dev Patel.)
3. Als je thuis slimme apparaten hebt, en je hebt ze aangesloten op Google Home, dan kun je je Polestar 2 vragen om bijvoorbeeld het licht aan te doen als je bijna thuis bent.

Ons doel is jou blij maken met je Polestar. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met Polestar support.

Met vriendelijke groet,
Polestar Nederland

• vdtweak
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:59:
[...]

Vanochtend eens getest en het werkt wel, alleen is het vooruit geluid anders dan je zou denken.
Hier ook te horen: YouTube: Polestar 2 AVAS noises

vooruit is meer een soort mechanisch geluid lijkt het. Dacht altijd dat het de remmen waren die loskwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

Puur speculatie: Als "Volvo on Call" uit het verleden een indicatie is qua kosten dan moet je rekenen op €35 per jaar. Dit was wat ik betaalde voor VoC in m'n V60 PIH. Dat was uiteraard alleen voor datakosten van het hele "op afstand" gebeuren en niet voor groot data-verbruik zoals Spotify of surfen (want dat had ie niet).

Ik kan me zo voorstellen dat ze om die reden er een bedrag bovenop doen. Zeker gezien het feit dat Polestar (en ik gok Volvo ook) de trend gaat volgen om naar een Functionality-as-a-Service model gaat.

Een hint/onderschrijving daarvan is aan mij mondelinge in Beesd bij de hand-over verteld dat "voor de eerste berijder alle nieuwe functionaliteiten gratis beschikbaar gaan worden". Of daarmee expliciet op de launch edition werd gedoeld weet ik niet. Daarnaast werd ook gezegd dat "als de auto naar een nieuwe berijder gaat het best kan zijn dat bepaalde functionaliteit niet meer beschikbaar zal zijn".

Ze zouden dus 'gek' zijn als het data-component van de on call dienst niet gaan berekenen :)

Wel 'grappig' om te zien dat je gewoon een eigen simkaart er in kunt doen!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JorickPS2
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-08-2021
Hi allen,

Zojuist kennis genomen van dit forum, leuk!

Ik was in de gelukkige positie om afgelopen week de knoop door te hakken mbt een nieuwe auto.

Keuze was tussen de SMLR met plus pakket of de DMLR als Launch Edition.

Na een mooie aanbieding, is het de laatste geworden.
Liever per maand iets meer kwijt en de perfecte auto, dan iets besparen en niet 100% naar wens.

Ben erg benieuwd!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06 15:09
JorickPS2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:55:
Hi allen,

Zojuist kennis genomen van dit forum, leuk!

Ik was in de gelukkige positie om afgelopen week de knoop door te hakken mbt een nieuwe auto.

Keuze was tussen de SMLR met plus pakket of de DMLR als Launch Edition.

Na een mooie aanbieding, is het de laatste geworden.
Liever per maand iets meer kwijt en de perfecte auto, dan iets besparen en niet 100% naar wens.

Ben erg benieuwd!
Welkom, daar ga je geen spijt van krijgen :)

• GuiltyNL
vdtweak schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Vanochtend eens getest en het werkt wel, alleen is het vooruit geluid anders dan je zou denken.
Hier ook te horen: YouTube: Polestar 2 AVAS noises

vooruit is meer een soort mechanisch geluid lijkt het. Dacht altijd dat het de remmen waren die loskwamen.
Ik weet hoe het moet klinken, maar voor de 'vroege' Polestars werkt het meestal niet. De recente blijken die andere speaker te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:40:
[...]

Heb afgelopen maart een mail van Polestar gekregen, net nog even opgezocht: 2 jaar extra internet bovenop de gratis 3 jaar omdat de app vertraagd is en ik ‘nog niet van alle online functies heb kunnen genieten’
Ah, top!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:36:
[...]

Het werkt wel degelijk maar het volume is erg laag. Schijnt allemaal gecheckt te zijn en mag volgens de regels. Daarnaast is er ook een batch defecte speakers geweest. Omdat het zo zachtjes is lijkt het alsof het bij geen enkele polestar werkt..
Je kunt het horen met raampjes open tussen twee muren bijvoorbeeld, maar alleen als je met lage snelheid rijdt, niet bij stilstand.
Wel suf, want het idee is juist dat voetgangers je horen..
Ik heb het getest in een stille parkeergarage, geen geluid bij mij. En inderdaad bij de P2's waar het wel 'werkt' is het ontzettend zacht. Je moet dan met je hoofd onder de auto gaan liggen bijna. Dan is het meestal voor een voetganger al te laat. ;)

• Rebellion72
MaxxMark schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Puur speculatie: Als "Volvo on Call" uit het verleden een indicatie is qua kosten dan moet je rekenen op €35 per jaar. Dit was wat ik betaalde voor VoC in m'n V60 PIH. Dat was uiteraard alleen voor datakosten van het hele "op afstand" gebeuren en niet voor groot data-verbruik zoals Spotify of surfen (want dat had ie niet).

Ik kan me zo voorstellen dat ze om die reden er een bedrag bovenop doen. Zeker gezien het feit dat Polestar (en ik gok Volvo ook) de trend gaat volgen om naar een Functionality-as-a-Service model gaat.

Een hint/onderschrijving daarvan is aan mij mondelinge in Beesd bij de hand-over verteld dat "voor de eerste berijder alle nieuwe functionaliteiten gratis beschikbaar gaan worden". Of daarmee expliciet op de launch edition werd gedoeld weet ik niet. Daarnaast werd ook gezegd dat "als de auto naar een nieuwe berijder gaat het best kan zijn dat bepaalde functionaliteit niet meer beschikbaar zal zijn".

Ze zouden dus 'gek' zijn als het data-component van de on call dienst niet gaan berekenen :)

Wel 'grappig' om te zien dat je gewoon een eigen simkaart er in kunt doen!
Dat zeker@MaxxMark...vind het wel mooi uitgedacht in de P2. Toch nog wel een benieuwd wat Polestar zou vragen straks als deze 3 jaar oud is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-06 08:12
Als ik het me goed herinner hebben de mensen die de P2 particulier aangeschaft hadden 500 euro Plugsurfing tegoed gekregen en lease-rijders een verlenging van de databundel tot 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
kramon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

DK vind ik wel fijn. Draaien op achtergrond uitzetten en dan alleen nog met de app aan unlocken zou idd kunnen. Baal er wel van.
Ik heb/had exact hetzelfde. Hier al eens eerder vermeld (eigenlijk niet hier, maar toen nog in het gecombineerde P2/P8 topic). Ik heb idd gedaan wat @AartJW aangeeft en nu gewoon 0% batterijverbruik van de P2 app als ik hem niet gebruik. Wil ik Digital Key gebruiken, dan van te voren gewoon ff de app opstarten en telefoon weer 'uit', dan werkt dat gewoon.
Ik zag soms als ik binnen zat dat hij aan het scannen was (ook auto naast het huis) en dat was dus funest voor de batterij.
Vind het prima werken zo.

• kramon
BartWNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Als ik het me goed herinner hebben de mensen die de P2 particulier aangeschaft hadden 500 euro Plugsurfing tegoed gekregen en lease-rijders een verlenging van de databundel tot 5 jaar.
Ik heb inderdaad lease en die databundel. Ik heb geen 500 euro plugsurfing tegoed, maar wel weer de plugsurfing-pas-met-37ct-tarief-voor-ionity.

• AartJW
kramon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb inderdaad lease en die databundel. Ik heb geen 500 euro plugsurfing tegoed, maar wel weer de plugsurfing-pas-met-37ct-tarief-voor-ionity.
Vraagje: kan je ergens zien dat de Plugsurfing-kaart idd het voordelige tarief gebruikt? Zie niks in de Plugsurfing app staan. Toch vervelend als je bij de paal staat en je moet het dubbele betalen...

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vdtweak
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Je moet dan met je hoofd onder de auto gaan liggen bijna. Dan is het meestal voor een voetganger al te laat.
Ik moet even kwijt dat ik hier iets te hard om moest lachen :')

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
AartJW schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Vraagje: kan je ergens zien dat de Plugsurfing-kaart idd het voordelige tarief gebruikt? Zie niks in de Plugsurfing app staan. Toch vervelend als je bij de paal staat en je moet het dubbele betalen...
heb je wel de kaart gekoppeld die je bij de PS gekregen hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Music op 12-08-2021 11:54 ]

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• VidaR-9
Ik begin de 8% P2 toch wel aardig somber in te zien. De auto is nog steeds niet definitief vanwege vakanties. Maandag op zijn vroegst. Dus ik hoop maar dat ie er dan nog is.

Onvoorstelbaar dat ze voor goedkeuring geen fatsoenlijke back-up hebben geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
Mr_Music schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

heb je wel de kaart gekoppeld die je bij de PS gekregen hebt?
Thanks voor de tip! Zie idd het 37cent tarief in de Plugsurfing app. Had niet gedacht om het zo te checken dus dank. (y)

P2 LRDM Thunder 20"

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:55:
Ik begin de 8% P2 toch wel aardig somber in te zien. De auto is nog steeds niet definitief vanwege vakanties. Maandag op zijn vroegst. Dus ik hoop maar dat ie er dan nog is.

Onvoorstelbaar dat ze voor goedkeuring geen fatsoenlijke back-up hebben geregeld.
En anders toch een 12% wagen? Kost het wat langer om je BMW ‘boete’ terug te verdienen maar rij je wel een auto naar je zin op korte termijn.

www.google.nl

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

En anders toch een 12% wagen? Kost het wat langer om je BMW ‘boete’ terug te verdienen maar rij je wel een auto naar je zin op korte termijn.
Kan maar scheelt wel significant: 4.800 euro bruto bijtelling over looptijd vh contract. En dan nog de vraag of hij écht 2021 geleverd wordt. Dat zijn een dure 2 weken vakantie van de Europese fleet mgr voor mijn rekening.

Het is een mogelijkheid, maar denk dat als dit mislukt ik er wel even klaar mee ben en m’n contract gewoon uit rijd.

• kramon
AartJW schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Thanks voor de tip! Zie idd het 37cent tarief in de Plugsurfing app. Had niet gedacht om het zo te checken dus dank. (y)
Zo had ik het ook gechecked na het toevoegen van die kaart :-)

• Aghanim
  • Niet online
In de Facebook groep beginnen de eerste P2 rijders al weer over te stappen naar alternatieven. Een aantal redenen:
- matige stoelen
- onbetrouwbare auto (regelmatig foutmeldingen)
- matig bereik
- uitblijven oplossingen voor bugs en nieuwe innovaties

Gelukkig geldt voor een grote groep mensen deze problemen niet maar het viel me op dat er toch een aantal rijders van het eerste uur nu een switch maakt naar o.a. Een V60 Polestar, BMW i4 en Audi Q4.

• GuiltyNL
BartWNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Aha, dat is dan het verschil!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
@gerrit105 Ik weet dat jij het probleem had dat de DK niet wilde activeren als je op Activeren klikte en hij de DK maar bleef zoeken. Ik lijk nu hetzelfde te hebben. Heb je toen iets gedaan waardoor het wel weer werkte?

Heb dit topic en het oude topic afgespeurd maar kon het niet vinden....

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:22:
In de Facebook groep beginnen de eerste P2 rijders al weer over te stappen naar alternatieven. Een aantal redenen:
- matige stoelen
- matig bereik

Gelukkig geldt voor een grote groep mensen deze problemen niet maar het viel me op dat er toch een aantal rijders van het eerste uur nu een switch maakt naar o.a. Een V60 Polestar, BMW i4 en Audi Q4.
Grappig want vooral die range in de praktijk is bij bijv een i4 nog helemaal niet bekend. En een V60 polestar? Huh? Benzineauto?

Stoelen hoor ik voor het eerst. Foutmeldingen herken ik maar vooral en foutmeldingen als je sinds het begin een P2 had. Als je hem nu koopt vraag ik me af hoeveel mensen veel foutmeldingen gaan zien. Er zijn zeker nog problemen maar ik ken geen foutmelding die echt iedereen heeft.
Gelukkig is de Facebook groep verre van representatief voor alle P2 eigenaren.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 12-08-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Stoelen hoor ik voor het eerst.
Ik vind de stoelen ook niet helemaal top. Mijn bevindingen:
  1. De balk in de stoel is voor mij voelbaar ik zit er met mijn billen deels op en met langere ritten is dat pijnlijk.
  2. De zitting is eigenlijk net iets te smal, waardoor je deels of op de wang links of op de wang rechts zit (uiteraard is dit afhankelijk van je postuur).
  3. Ik vind de hoofdsteun te ver naar voren zitten, waardoor je eigenlijk altijd met je hoofd iets gebogen moet zitten.
  4. Mijn vrouw kan haar voeten als passagier weer niet helemaal ontspannen kwijt. Vanwege de oplopende vloer zitten haar voeten altijd 'naar boven getrokken'
En het verbruik, tsja, dat is bij mij nog steeds dramatisch. Afgelopen weken zit ik met kortere ritten (<15 km) tussen de 24 en 30 kWh. Weer met Polestar over gesproken, maar die denken: ontkennen, want dit gaat niet goed komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik vind dit ook wel een irritatiepunt. De ontwikkeling gaat wel heel langzaam en daardoor beginnen kleine bugjes waarvan je eerst dacht "even volhouden, binnenkort is dit opgelost" vervelend te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Stoelen zijn inderdaad wat @GuiltyNL aangeeft en blijkbaar zijn het minder goede stoelen dan de ‘echte’ Volvo stoelen. Geen idee, ik had geen Volvo. Ik zit er prima in maar vind het geen premium stoelen of zo.

Ik vind de P2 een hele fijne auto maar kan me voorstellen dat je dan op een 6/10 of 7/10 uit komt door de irritatie punten zoals hierboven opgesomd. Als je dan het geld hebt om een alternatief te kopen snap ik dat wel. Zeker als je niet fijn op een stoel zit. Denk alleen dat geen enkele auto een 9/10 of 10/10 zal zijn.

Wel denk ik dat een merk als BMW met de i4 een kwalitatief betere basis neer kan zetten van de start. Het is geen nieuw model, geen nieuw merk en support en dergelijke is minder amateuristisch/meer ervaren.

Enige wat ik Polestar verwijt is snelheid van de inhaalslag na de matige introductie. Het is net alsof er 5 mensen werken. Ik vraag me af of die inhaalslag nog komt eerlijk gezegd. Volgens mij is Android een dikke bottleneck in plaats van een innovatie platform.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 12-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
Zonet mijn Phoneside ontvangen en hij past. Lijkt stevig te zitten. Zal de komende dagen eens kijken hoe t gaat bij rotte wegen en vluchtheuvels. Mijn S21 Ultra past goed en de 11 Pro Max, inclusief lederen hoesje passen ook goed. Hij is voldoende verstelbaar dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QD3uzm2Xv0HcvBuJZg5z8HwpH4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaCtXRxvhKoRWYlSP0IpnCcq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik realiseer me trouwens net dat ik een bizar voorval had mbt de digitale key / app.

Ik heb 2 weken gewisseld met een collega, dus hij heeft mijn Polestar. Daarbij heeft hij alleen de waterdichte key. Ik ging er van uit dat hij niet zomaar de app kon installeren en gebruik kon maken van de remote features (omdat hij niet de 3 sleutels bij de hand heeft).

Echter kon hij uiteindelijk de app gewoon activeren onder iOS en gebruik maken van de app functies. Ook zei de app dat de digital key gekoppeld was (mbt dat laatste is niet 100% helder of hij dat wél doet).

Ik meende dat dit dus niet zou moeten kunnen (koppelen zonder dat alle keys aanwezig zijn) mar misschien ben ik abuis en verwar ik het met de digital key.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:21
[b]GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:11:
En het verbruik, tsja, dat is bij mij nog steeds dramatisch. Afgelopen weken zit ik met kortere ritten (<15 km) tussen de 24 en 30 kWh. Weer met Polestar over gesproken, maar die denken: ontkennen, want dit gaat niet goed komen.
Dan heeft zelfs mijn logge P8 nog (veel) betere cijfers. Met deze temperaturen begin ik ook hoog hoor, daar niet van. Soms zelfs 60kWh. Maar dat zakt dan gelukkig wel vrij snel naar 30 en uiteindelijk ergens rond de 19.5 - 21kWh. Zeker op de tussendoor wegen of wegen met max 80 blijft het vrij stabiel laag rond de 20kWh. Draai je de snelweg op is het natuurlijk anders, maar ook dan zit ik ik vaak tussen de 21-22kWh momenteel.

Die cijfers van jou van de P2 lijken echt niet goed hoor. Tis alleen wat je al zegt een vervelende discussie want zie dat maar eens te winnen. Liefst zeg je van, hier heb je mijn auto, test het maar een week of 2 zelf en geef mij als test een andere P2 mee en dan kijken we na 2 weken weer.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:11:
Ik realiseer me trouwens net dat ik een bizar voorval had mbt de digitale key / app.

Ik heb 2 weken gewisseld met een collega, dus hij heeft mijn Polestar. Daarbij heeft hij alleen de waterdichte key. Ik ging er van uit dat hij niet zomaar de app kon installeren en gebruik kon maken van de remote features (omdat hij niet de 3 sleutels bij de hand heeft).

Echter kon hij uiteindelijk de app gewoon activeren onder iOS en gebruik maken van de app functies. Ook zei de app dat de digital key gekoppeld was (mbt dat laatste is niet 100% helder of hij dat wél doet).

Ik meende dat dit dus niet zou moeten kunnen (koppelen zonder dat alle keys aanwezig zijn) mar misschien ben ik abuis en verwar ik het met de digital key.
Volgens mij kan dat als hij in de app hetzelfde polestar account gebruikt als jij. Dan wordt gewoon de bestaande koppeling in de auto gebruikt met dat polestar account. Een nieuwe koppeling kan niet met 1 sleutel.

[ Voor 53% gewijzigd door JTHZZ op 12-08-2021 16:12 ]

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:11:
[...]
Inderdaad niet bepaald een normaal verbruik zoals @Juancho ook al aangaf. Misschien ga ik eens een keer proberen wat mijn hoogste verbruik kan zijn met lomp rijden. 30 heb ik nog nooit gezien op een rit langer dan een paar kilometer. En ruim onder de 20 in de zomer echt geen probleem. Maar misschien als ik op de stadsrondweg van stoplicht naar stoplicht ga sprinten en flink remmen zonder regeneren dat ik dan de 30 wel haal 8)

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Inderdaad niet bepaald een normaal verbruik zoals @Juancho ook al aangaf. Misschien ga ik eens een keer proberen wat mijn hoogste verbruik kan zijn met lomp rijden. 30 heb ik nog nooit gezien op een rit langer dan een paar kilometer. En ruim onder de 20 in de zomer echt geen probleem. Maar misschien als ik op de stadsrondweg van stoplicht naar stoplicht ga sprinten en flink remmen zonder regeneren dat ik dan de 30 wel haal 8)
Als ik ga trappen in mijn P2 dan ga ik ruim over de 40 heen. Maar dan rijd je al snel als een hooligan vanwege het vermogen van dat apparaat, haha.

Ik heb soms het idee dat heel rustig rijden meer verbruik geeft, omdat die auto dan de accu moet (blijven?) bijwarmen.

• Juancho
Ik heb laatst van Eindhoven naar Zwolle op delen 120-140km/h gereden (uiteraard na 19:00 uur :)). En toen kwam ik alsnog uit op 23.8kWh. En dan trap ik dus behoorlijk door in de P8. Verbruik van @GuiltyNL lijkt me echt niet normaal, dat zijn gewoon cijfers die je in een koude winter mag verwachten bij de P2. Niet in een zomer met een graadje of 20+. Ik vind de handelwijze van Polestar dan ook echt niet kunnen want dat verbruik is echt niet normaal zo hoog voor de tijd van het jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 12-08-2021 16:32 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 16:51
Vandaag mijn P2 opgepikt bij de Volvo dealer. Zeer goed geholpen bij de overdracht.

Wel drie puntjes waar ik tegen aan ben gelopen:
  1. Spotify Connect: wanneer ik iets via Spotify afspeel en tegelijkertijd mijn Spotify App heb open staan (iOS) dan stopt hij met spelen in de auto. Enkel wanneer ik de iOS App sluit blijft hij doorspelen. Ziet eruit als een bugje want met mijn Tesla was dit geen issue.
  2. Accupeil in Polestar App. Dit wordt niet weergegeven en er wordt verzocht hier toegang voor te geven in het Privacy menu van de Polestar. Dit is echter greyed out waarbij ik de instellingen niet kan wijzigen.
  3. Taal, mijn voorkeur is Engels in de App. Ik heb beide taalinstellingen gewijzigd in mijn Polestar profiel maar zie dit niet doorwerken in de App of Polestar Web mijn-omgeving.
Iemand oplossingen toevallig?

[ Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 12-08-2021 16:40 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Juancho schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:31:
Verbruik van @GuiltyNL lijkt me echt niet normaal, dat zijn gewoon cijfers die je in een koude winter mag verwachten bij de P2. Niet in een zomer met een graadje of 20+. Ik vind de handelwijze van Polestar dan ook echt niet kunnen want dat verbruik is echt niet normaal zo hoog voor de tijd van het jaar.
Ja, het antwoord van Polestar was dit:
Afhankelijk van de temperatuur is het logisch dat je hier tijdens een korte rit meer hinder van kan ondervinden in de vorm van een hoger verbruik.
Een korte rit is < 30 km had ik aangegeven.

Iets anders:

Er is een bug ontdekt. Zodra je auto tot het ingestelde percentage heeft geladen, dan gaat het lampje uit en dan is de kabel er zonder sleutel uit te halen. Iedereen die op de unlock knop drukt kan vervolgens je kabel eruit halen en meenemen.

Test het maar: auto op slot, starten met laden, zodra opgeladen en lampje van je laadport uit op de unlock knop drukken zonder dat je je sleutel of telefoon op zak hebt en je haalt zo je kabel eruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

[...]

Wat een bullshit antwoord zeg. Na een paar KM moet je verbruik met deze temperaturen gewoon fors omlaag schieten. De Polestar toch wel onder de 20 en de P8 blijft vaak rond de 20/21 hangen. Ik vind het best een idioot antwoord eigenlijk van Polestar. Wat je al zegt, ze willen er gewoon vanaf zijn. Ik zou als ik jou was echt door blijven drammen, net zolang je iets van een test kan/mag doen in overleg met hun. Als de P8 zulke hoge cijfers heeft bij dit weer ga ik ook direct naar de dealer want er klopt echt iets niet met je auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 12-08-2021 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

VidaR-9 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Kan maar scheelt wel significant: 4.800 euro bruto bijtelling over looptijd vh contract. En dan nog de vraag of hij écht 2021 geleverd wordt. Dat zijn een dure 2 weken vakantie van de Europese fleet mgr voor mijn rekening.

Het is een mogelijkheid, maar denk dat als dit mislukt ik er wel even klaar mee ben en m’n contract gewoon uit rijd.
Ik moet het met 16% doen... Maar alles is relatief :P

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

[...]

Iets anders:

Er is een bug ontdekt. Zodra je auto tot het ingestelde percentage heeft geladen, dan gaat het lampje uit en dan is de kabel er zonder sleutel uit te halen. Iedereen die op de unlock knop drukt kan vervolgens je kabel eruit halen en meenemen.

Test het maar: auto op slot, starten met laden, zodra opgeladen en lampje van je laadport uit op de unlock knop drukken zonder dat je je sleutel of telefoon op zak hebt en je haalt zo je kabel eruit.
P2124: als ik dat doe dan knippert het lampje eerst geel en daarna rood. Kabel wordt niet vrijgegeven.

Ook het verbruik is wederom prima 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42K7H38DcsiIpiv6wU4JvSAUEQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtJsAZniVr9bJ4cQHuyqw3Mu.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• JTHZZ
Rene schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

P2124: als ik dat doe dan knippert het lampje eerst geel en daarna rood. Kabel wordt niet vrijgegeven.
Same here. Misschien digital key of toch sleutel in de buurt?

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 12-08-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
Voor de liefhebbers ... nog een prima review van de SM

https://www.youtube.com/watch?v=3c8le9Z0TG8

Schitterende kleur trouwens :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
vacuumcleaner schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:34:
Vandaag mijn P2 opgepikt bij de Volvo dealer. Zeer goed geholpen bij de overdracht.

Wel drie puntjes waar ik tegen aan ben gelopen:
  1. Spotify Connect: wanneer ik iets via Spotify afspeel en tegelijkertijd mijn Spotify App heb open staan (iOS) dan stopt hij met spelen in de auto. Enkel wanneer ik de iOS App sluit blijft hij doorspelen. Ziet eruit als een bugje want met mijn Tesla was dit geen issue.
Iemand oplossingen toevallig?
Zelfde probleem met Spotify en heel irritant. Dacht eerst dat het komt door op teveel apparaten tegelijkertijd af te spelen, maar omdat de telefoon op pauze staat zou het gewoon moeten werken. Hoor graag een def oplossing want app sluiten werkt op Android ook niet altijd...

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Ik vind de stoelen ook niet helemaal top. Mijn bevindingen:
  1. De balk in de stoel is voor mij voelbaar ik zit er met mijn billen deels op en met langere ritten is dat pijnlijk.
  2. De zitting is eigenlijk net iets te smal, waardoor je deels of op de wang links of op de wang rechts zit (uiteraard is dit afhankelijk van je postuur).
  3. Ik vind de hoofdsteun te ver naar voren zitten, waardoor je eigenlijk altijd met je hoofd iets gebogen moet zitten.
  4. Mijn vrouw kan haar voeten als passagier weer niet helemaal ontspannen kwijt. Vanwege de oplopende vloer zitten haar voeten altijd 'naar boven getrokken'
Ikzelf heb geen problemen maar mijn vrouw kan zich van harte aansluiten bij de klachten van jullie beiden.
Daarnaast is ze ook niet écht tevreden met de Öhlins dus vanmiddag met een geleende garagekrik de achterste dempers op de lichtste stand (20) gezet. Echt een fluitje van een cent, slechts de vier boutjes enkele centimeters langs de rand van het spatbord verwijderd (ongeveer op 10.30, 11.30, 12.30 en 13.30 uur) en je kan daar het binnenscherm losmaken en naar beneden trekken. Dan kom je via die ruimte bij de stelknop, eerst nog wel even een afdekdop verwijderen. Voor hoef je alleen even de wielen naar buiten te draaien om bij de stelknoppen aan de onderzijde van de dempers te komen, dezen op standje 18.
Hoop maar dat dit genoeg is, ik ruil 'm niet in, toch 😓?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dat komt doordat je telefoon via BT connect en eigenlijk wil afspelen over BT audio. En daarmee de auto zelf weer overruled. Die dan uit gaat die vervolgens spotify op pauze gooit.

Je kunt het fixen door in je telefoon in spotify niet met de PS2 te verbinden (of daar iig te disconnected).

Het is een handigheidje. Zowel voor als je spotify juist van de auto wilt gebruiken of juist van je telefoon.

Ik gebruik hoofdzakelijk de bt audio variant omdat ik graag m’n TomTom nog hoor. Dus ik zet hem dan niet op Spotify vd ps2 maar expliciet op “bt audio player”.

Maar als ik dan weer eens geen TomTom nodig heb zet ik spotify in de PS2 op. En elke keer is het weer even klooien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Hij verwarmt de accu (niet het interieur) automatisch als je naar 90 of 100% laadt maar ik weet ook niet wanneer dat begint. De aanname is dat je dan een lange rit wilt maken dus de extra range nodig hebt.
Bij 90% worden ze naar 12 graden verwarmd en bij 100% zijn de accu’s op 18 graden. Als de voorverwarming via timer of met de app/in de auto wordt gestart en de auto hangt aan de lader en heeft minstens 90% dan verwarmt hij opnieuw ook de accu voor.
Info komt uit Polestar Q&A sessie die na de vorige update is georganiseerd.
Edit: exacte temperaturen teruggevonden.
Bedankt voor de head-up _/-\o_ en hierbij mijn bevindingen:

Voorverwarmd van 90% naar 100% (ca 15 min op 100% laten stekkeren)

Na de start gewoon weer de "normale "enorm hoge verbruikswaardes! dus dat snap ik niet.

Na ca 20km een reset gedaan om te vergelijken wat het verschil is:

Polestar DMLR
19" Michelin Primacy 4 102V ( A-B-70db ) 3.0-bar
buitentemperatuur 14°C (aankomst 16°C) en airco dus uit
lichte tegenwind maar droog
OPD op max
GEEN cruise of zo (geniet ik zelf teveel van :F ), wel LIM
edit: rijstijl rustig en 100=100
-------------------------------------------------------
RESET na ~20 km......................................zonder reset
232km............................................................252km
17.1 kWh/100km......................................17.3 kWh/100km
93 kmh (average)........................................92 kmh (average)

dan een stuk stadsritten en na ca 2uur, de langere rit terug:

Opnieuw RESET, buiten nu 25°C en dus airco aan
lichte rugwind nu dus...
edit: rijstijl 100=105 en soms 115 omdat het te druk is en ik niet steeds wil klemlopen
RESET ......................................................zonder reset
252km............................................................520.9km
15.9 kWh/100km......................................16.5 kWh/100km
96 kmh (average met stad uit).................86 kmh (average incl alle stadswerk)

Ik hoop dat er rijders zijn die hier wat aan hebben/ wat mee kunnen.

ps: hartelijke groeten aan de witte PS2 ter hoogte van Almere > Amsterdam ~8:15
en de mooiste kleur (MidnightBlue) :P ter hoogte van Diemen > Amsterdam ~8:20

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

- matige stoelen
- matig bereik

Al die auto's zullen ook problemen kennen. Softwareontwikkeling en old auto gaan niet goed samen.

In het Q4 topic is geklaag over de uitrusting en opties die opeens niet meer mogelijk zijn om te leveren schering en inslag. De BMW i4 zou heel misschien een succes kunnen worden, omdat BMW al genoeg ervaring heeft opgedaan met de i3.

Voor de rest zie je in werkelijk ieder EV topic wel klachten over het een of ander. Alhoewel het Ioniq 5 topic redelijk rustig blijft.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Ook het verbruik is wederom prima 👍

[Afbeelding]
Tijdens het laden gebeurt dit wel, maar zodra het lampje uit is, unlockt hij bij mij (en bij veel andere rijders, zie Official FB groep).

• JTHZZ
Hansieo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Na de start gewoon weer de "normale "enorm hoge verbruikswaardes! dus dat snap ik niet.

Polestar DMLR
OPD op max
252km............................................................252km

lichte rugwind nu dus...
96 kmh (average met stad uit).................86 kmh (average incl alle stadswerk)

ps: hartelijke groeten aan de witte PS2 ter hoogte van Almere> Amsterdam
en de mooiste kleur (MidnightBlue) ter hoogte va Diemen > Amsterdam :P
Zelfs bij hogere temps merk ik die hoge getallen in het begin. Of er gaat iets mis met de eerste metingen of er is iets anders wat stroom verbruikt. De accutemperatuur lijkt dat niet te veroorzaken. Het is wel zo dat het verschil maakt of je voorverwarmt maar je krijgt het niet echt weg.
En het blijft toch bijzonder dat sommigen 30kWh verbruiken en anderen ‘gewoon’ 16/17 kWh/100km. Daar zullen we wel nooit uitgepraat over raken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
Korte update na het mislukken van OTA. Vandaag heb ik versie P2132 erop gekregen. Deze heeft een kernel versie van 27 juli 2021. Volgens mij is het dus gewoon P2127. Maar nu het interessante: Er wordt aangegeven dat deze update de auto aan de laadpaal moet zitten en minstens 75% acculading moet hebben anders gaat de update fout. Blijkbaar is dat mij gebeurd.

Het advies was om te wachten tot Polestar uitleg via de mail stuurt over de update en dan deze instructies te volgen en de installatie te starten. Nu heb ik zelf al een tijd geen mails van Polestar gehad. Ben benieuwd of jullie daar iets over hebben gehoord

• Ktenolix
Oké weer even twee random gebruiksvragen:

1. Heeft de auto proximity keyless? Ontgrendelen gaat via de hendel, maar wat als ik van de auto wegloop. Vergrendelt de auto automatisch of blijft ie open?

2. Zit er bij de trekhaak een adapter voor 13- naar 7-polige stekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Ktenolix schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:39:
Oké weer even twee random gebruiksvragen:

1. Heeft de auto proximity keyless? Ontgrendelen gaat via de hendel, maar wat als ik van de auto wegloop. Vergrendelt de auto automatisch of blijft ie open?

2. Zit er bij de trekhaak een adapter voor 13- naar 7-polige stekker?
1: blijft open, sterker nog als er iemand anders bij de achterklep staat en die op dat moment open is, reageert de auto niet op de sluit/op-slot knop in de achterklep.

2: niet dat ik weet. Bij mij iig niet.

• Fladder80
GuiltyNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Tijdens het laden gebeurt dit wel, maar zodra het lampje uit is, unlockt hij bij mij (en bij veel andere rijders, zie Official FB groep).
Zou dat niet zijn zodat op een openbare laadplek, als je auto klaar is met laden, iemand anders alsnog kan laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Hansieo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Polestar DMLR
OPD op max
252km............................................................252km

lichte rugwind nu dus...

ps: hartelijke groeten aan de witte PS2 ter hoogte van Almere> Amsterdam
en de mooiste kleur (MidnightBlue) ter hoogte va Diemen > Amsterdam :P
Het accupakket weegt 500kg, dat is echt niet zomaar een paar graden warmer met een huis aansluiting. Dat kost serieus veel energie (vandaar het hoge verbuik als het wat kouder is). Zelfde als bij de start het duurt bij ons ook echt 10-20km voordat de accu warm is en het verbruik gaat dalen (wat ook wel loisch is). Bij een koude nacht merk je ook dat als het smorgens al warm is er toch nog veel verwarmt wordt om het koude pakket (staat de hele nacht buiten) op te warmen.

De rit in de middag is daarom ook vaak bij ons gunstiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
petervanstuiven schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Het accupakket weegt 500kg, dat is echt niet zomaar een paar graden warmer met een huis aansluiting. Dat kost serieus veel energie (vandaar het hoge verbuik als het wat kouder is). Zelfde als bij de start het duurt bij ons ook echt 10-20km voordat de accu warm is en het verbruik gaat dalen (wat ook wel loisch is). Bij een koude nacht merk je ook dat als het smorgens al warm is er toch nog veel verwarmt wordt om het koude pakket (staat de hele nacht buiten) op te warmen.

Snap alleen niet waarom de accu altijd (zo snel) op temperatuur moet worden gebracht. Op korte ritten verdient het zich niet terug. Een meer geleidelijke opwarming zou zowel op lange als korte ritten (minder energie verspilling) misschien wel voordeel hebben. Een speciale short trip modus zonder accuverwarming zou ook handig zijn of is dat slecht voor de batterij?

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 16:51
MaxxMark schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:36:
Dat komt doordat je telefoon via BT connect en eigenlijk wil afspelen over BT audio. En daarmee de auto zelf weer overruled. Die dan uit gaat die vervolgens spotify op pauze gooit.

Je kunt het fixen door in je telefoon in spotify niet met de PS2 te verbinden (of daar iig te disconnected).

Het is een handigheidje. Zowel voor als je spotify juist van de auto wilt gebruiken of juist van je telefoon.

Ik gebruik hoofdzakelijk de bt audio variant omdat ik graag m’n TomTom nog hoor. Dus ik zet hem dan niet op Spotify vd ps2 maar expliciet op “bt audio player”.

Maar als ik dan weer eens geen TomTom nodig heb zet ik spotify in de PS2 op. En elke keer is het weer even klooien ;)
Dat is dan een typisch Polestar dingetje want bij Tesla gebeurt dit niet. Ik heb het zelfs met Bluetooth uit geprobeerd maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Fladder80 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:35:
[...]

Zou dat niet zijn zodat op een openbare laadplek, als je auto klaar is met laden, iemand anders alsnog kan laden?
Dat kan, maar volgens Polestar hoort het niet. Mijn collega heeft het getest en kon mijn laadkabel jatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
vacuumcleaner schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

Dat is dan een typisch Polestar dingetje want bij Tesla gebeurt dit niet. Ik heb het zelfs met Bluetooth uit geprobeerd maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.
Volvo P8 net zo hoor ;). Maargoed, Polestar 2 en Volvo P8 zijn eigenlijk 1:1 dezelfde auto maar dan iets anders verpakt :) . Je moet gewoon je Spotify op je telefoon afsluiten. Alleen dan neemt je telefoon het niet over. Ik had dit trouwens regelmatig in het begin maar nu al een maand of wat nooit meer. Geen idee of er in een update iets is gebeurt hiervoor, maar regelmatig staat mijn spotify op de achtergrond nog wel te draaien op mijn telefoon maar heb niet meer dat issue in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
petervanstuiven schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

van die 500kg batterij snap ik, maar...

ik lade van 90% naar 100% in pakweg 1:15 (dat is dus laden plus verwarmen)
en dan nog 0:15 puur verwarmen, in een ínpandige garage van op dat moment ~°20C
dan zóu de batterij toch wel ruim over de 20°C moeten zijn...

tijdens het rijden (de batterij bij de start moest > 20°C geweest zijn..) en de buitenlucht 14°C zoú de batterij kunnen afkoelen, maar ik denk dat dat effect opgevangen werd door het leveren van de rij-energie

[ Voor 10% gewijzigd door Hansieo op 13-08-2021 06:52 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.