Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-07 17:48
Aghanim schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:11:
[...]

Net dezelfde houder van LURK binnen gekregen via Bol. Ik durf het niet aan met mijn iPhone XS in een hoesje. De magneet is matig qua kracht en als ik mijn hand op en neer beweeg om een hobbelweg te simuleren schiet de iPhone los. Kan zijn omdat ik een hoesje gebruik overigens. Op dezelfde manier heb ik het cameraglas van mijn S10e stuk gekregen. Die viel van het dashboard. Toen gebruikte ik deze Baseus.

Zit het bij jou wel echt stevig? Lijkt alsof je ook een hoesje gebruikt maar moeilijk te zien.

Ik heb een Flitsmeister One en daar zit ook een magneet houder bij. Die is 4 niveaus sterker maar weer nergens aan te bevestigen.

Kom er nu pas achter dat de P2 een gruwelijk complexe cockpit heeft om een telefoon op te bevestigen. Weinig rechte stukken.

Misschien kijken dat de onderkant van de telefoon op de rand naast de schakelpook steunt maar dan kan er lastig een kabeltje in.
Die van mij is echt stevig, de lader zit echt heel sterk op de houder bevestigd. De telefoon heeft het officiële magsafe hoesje waar dus ook magneten in zitten. Dus in feite maakt het niet uit of je een magnetische lader direct op de telefoon zet of via dit hoesje. De magneetkracht is hetzelfde. Het is allemaal dus echt sterk genoeg om de lader/telefoon op zijn plek te houden. Hij is er dus ook nooit afgevallen. Als ik de telefoon eraf trek blijft de lader aan de houder zitten.

Misschien toch de houder proberen uit mijn linkje? Dan nog even niet vastplakken zodat je hem nog terug kunt sturen als de magneetkracht niet sterker is dan de LURK.

De enige reden om toch voor een conventionele houder met actieve voeding te gaan is omdat CarPlay straks alleen bedraad werkt. Dan moet je met deze setup dus wel elke keer een kabel in de iPhone steken. De magnetische lader werkt dan alleen nog maar als houvast en niet meer als lader.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Music op 12-09-2021 23:21 ]

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-06 13:11
De bedrijfswagen is bij deze besteld :) LRSM Magnesium met Pilot en Plus. ETA zou november zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

Mr_Music schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:48:
[...]

Voor de mensen die een iPhone 12 of andere magnetische telefoon hebben is de volgende oplossing ook erg goed;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is net zoiets als phoneside maar dan inklapbaar en je kan er een magnetische qi lader op bevestigen. Hij is er nog nooit afgevallen en laadt dus ook draadloos op.
En @Aghanim :

Ik heb hem ook. Zelfde set up. Metaal op de Apple charger geplakt en de iPhone daar tegenaan. Met normaal gedrag valt het er niet af. Alleen als je zelf domme dingen doet en niet oplet :)

Ik heb hem overigens links gedaan. Ik vond rechts te ver weg. Je moet dan wel rekening houden met het dashboard maar er is voldoende wiggle room.

Overigens zonder hoesje. Denk dat het met hoesje wat krap wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJqdMjf80UD4-YF4ostHV-FxeGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd87iJzl5E73JMAYScsawtkh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yvm8td1yPe0vzjKQ3tuWMoYWHqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa42DhalwE8aoFCBxpJyYQ3v.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hem ook via Bol oid besteld. Iets duurder maar had geen zin om op Ali te wachten. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MaxxMark op 13-09-2021 08:48 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
MaxxMark schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:45:
[...]

En @Aghanim :

Ik heb hem ook. Zelfde set up. Metaal op de Apple charger geplakt en de iPhone daar tegenaan. Met normaal gedrag valt het er niet af. Alleen als je zelf domme dingen doet en niet oplet :)

Ik heb hem overigens links gedaan. Ik vond rechts te ver weg. Je moet dan wel rekening houden met het dashboard maar er is voldoende wiggle room.

Overigens zonder hoesje. Denk dat het met hoesje wat krap wordt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb hem ook via Bol oid besteld. Iets duurder maar had geen zin om op Ali te wachten. :)
Ik zat ook te twijfelen aan links. Uiteindelijk voor rechts gekozen omdat ik hem daar alleen heb hangen voor flitsmeister en omdat ik op die afstand alles nog kan lezen. Niet dat ik app onder het rijden, maar zo ben ik er nog zekerder van dat ik dat niet doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@MaxxMark @Mr_Music Jullie brengen me toch aan het twijfelen. Ik heb een iPhone XS en dus geen Magsafe (en dus ook geen lader erbij besteld). Zou dit het verschil kunnen maken qua stevigheid? Anders komt het denk ik door het hoesje. Je ziet dat de rand van de magneet achter op het hoesje wiebelt. Wel een mooie reden om morgen een iPhone 13 te kopen :P

Probleem is ook dat er weinig alternatieven zijn en ik inderdaad geen conventionele (lelijke) oldschool houder wil.

Reden waarom ik niet zonder hoesje wil werken is dat je dan die magneetsticker op je achterkant moet plakken en dat is irritant met het vasthouden.

Naast de spiegel bug (klapt consequent niet meer terug na achteruit) heb ik ineens ook een bluetooth bug zo lijkt het. Ik moet mijn iPhone nu vrijwel iedere keer opnieuw toevoegen in de PS2. Die is compleet verdwenen als ik weer in de auto ga zitten :?

[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Aghanim schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:36:
@MaxxMark @Mr_Music Jullie brengen me toch aan het twijfelen. Ik heb een iPhone XS en dus geen Magsafe (en dus ook geen lader erbij besteld). Zou dit het verschil kunnen maken qua stevigheid? Anders komt het denk ik door het hoesje. Je ziet dat de rand van de magneet achter op het hoesje wiebelt. Wel een mooie reden om morgen een iPhone 13 te kopen :P

Probleem is ook dat er weinig alternatieven zijn en ik inderdaad geen conventionele (lelijke) oldschool houder wil.

Reden waarom ik niet zonder hoesje wil werken is dat je dan die magneetsticker op je achterkant moet plakken en dat is irritant met het vasthouden.

Naast de spiegel bug (klapt consequent niet meer terug na achteruit) heb ik ineens ook een bluetooth bug zo lijkt het. Ik moet mijn iPhone nu vrijwel iedere keer opnieuw toevoegen in de PS2. Die is compleet verdwenen als ik weer in de auto ga zitten :?
Magsafe zit bij mij heel goed en beschadigd mijn telefoon niet. Maar het is niet zo dat het 'rock solid' vast zit. Als in, het is vrij makkelijk hem er af te tikken met je hand. Hij zal er zeker niet van af vallen als je over drempels/hobbels/heuvels/whatever rijdt. Maar als je aan het bedienen bent met je hand, en dán een drempeltje pakt (en dus met je hand tegen de telefoon stoot) is de kans best aanwezig dat je hem er vanaf tikt. Sinds ik hem heb is het denk ik 2 a 3 keer gebeurt dat ik hem er af tikte.

Met een hoesje er op is hij natuurlijk zwaarder, en zal de magneet ook iets minder goed werken. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat dat nét het verschil maakt tussen net wel lekker en net niet lekker.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Blijft een beetje een risico inderdaad. Mijn S10E is op die manier stuk gegaan dus ik ben wat extra voorzichtig. Jammer dat je ook nergens echt goed een telefoon neer kan zetten. Achter/naast de schakelpook kan wel maar dan blokkeert het zicht op het grote scherm weer een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Aghanim schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:36:

Een iPhone xs dus. Ja dan snap ik waarom.die eraf valt. Die is gewoon niet geschikt voor magsafe. In de iPhone 12 zitten magneten. Vandaar dat die op magnetische magsafe laders passen.

Wat je kunt proberen is om een ring zoals hieronder op je hoesje te plakken. Ik heb er 1 geplakt op de hoesje van m'n ipad zodat ik er een magsafe powerbank op kan bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPRpHp6TW6Tc2qZlGgNtqp_yAyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeOglvH6pet5gf8lQC9tQPi9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMnBj-DKA9bfoa6VOx4l-zw5zAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYqVEBp9TPh4vO0sjVf6BS9F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynWrM-5mrHqXKv7-PWUyYAyEZmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipFzpK7Xvf5QMmQFygzcSCW4.jpg?f=fotoalbum_large

Zie https://www.amazon.nl/Mag...ing&qid=1631519889&sr=8-5

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Music op 13-09-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Mr_Music Ik plak een magneetsticker zoals hieronder aan de binnenkant van mijn hoesje.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qQyWGl9QMXoy/550x550.jpg

Die 'plakt' dan op de magneet van de Generalist/LURK houder. Zo werkt het bij Baseus ook. Volgens mij moet dat hetzelfde werken als de ring die jij linked. Enige verschil is misschien dat die ring juist voor stabiliteit zorgt en een volledige sticker meer het midden pakt (kleiner oppervlak om te 'plakken').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
En dat een ring werkt met MagSafe en een gevulde cirkel dan juist tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:05:
En dat een ring werkt met MagSafe en een gevulde cirkel dan juist tegenwerkt.
Ik denk dat dit idd klopt. Ik kan de ipad optillen en heen en weer schudden en het blijft zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RV-J-_v4DjbfdF11hXsi__ZLaLk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Dvl8FuV9UbCSZjYiM5BFdV0a.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij is het overigens 'volle cirkel' op 'volle cirkel'. Dus zowel aan de iPhone kant als de LURK-houder is het volle cirkel op volle cirkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Mr_Music schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:10:
[...]
Ik denk dat dit idd klopt. Ik kan de ipad optillen en heen en weer schudden en het blijft zitten
Ik bedoel dat je via MagSafe kan laden als je een cirkel gebruikt (op je iPhone natuurlijk) en dat dat niet meer kan als je een cirkel over je spoel heenplakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Is er ook een Magsafe topic of een iPhone topic? Of is dit specifiek voor de PS2? 😊😋

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
[...]

Ik bedoel dat je via MagSafe kan laden als je een cirkel gebruikt (op je iPhone natuurlijk) en dat dat niet meer kan als je een cirkel over je spoel heenplakt.
ja dat is ook nog eens waar. Maar volgens mij heb je met die cirkel dus ook altijd de juiste uitlijning. Als je er al een halve cm naast zit trekt magsafe heb automatisch naar de juiste plek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:35
xsive schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:57:
Is er ook een Magsafe topic of een iPhone topic? Of is dit specifiek voor de PS2? 😊😋
Subtiel :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
xsive schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:57:
Nee die zijn er niet, daarom doen we het hier :+

On-topic: het gaat mij meer om hoe je het beste je telefoon kunt bevestigen in de P2 (deze heeft een veel lastigere layout met hoeken en stof etc.). De magnetische houders zijn daarin een mooie oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Je kan ook jezelf de moeite besparen en nog even wachten tot de FM app uitkomt ;).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Juancho schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
Je kan ook jezelf de moeite besparen en nog even wachten tot de FM app CarPlay uitkomt ;).
:+

www.google.nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 07:41
Ik zag een update voorbij komen op het Facebook kanaal over de App/Digital Key. Ziet er veelbelovend uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvl0B_tXjRU9oMPNqkwOXeXGhTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QvpAXlAtHPasKT2VNrJDl3CL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woerdman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Korte ervaring van reizen naar ZuidFr

Zaterdagavond naar Metz gereden en gisteren naar Uzes (thv Avignon)
Het viel me reuze mee, eerdere posts hebben me goed geholpen.
Betaald ABRP gebruikt om te plannen en dan steeds de volgende bestemming overgezet naar Google Maps

Mee: travelcard van leaseplan en een eigen Newmotion/Shell sleutelhanger

In Belgie vlak voor Brussel even bij de Fstnet gestaan, geen probleem met travelcard
Daarna in Wellin Ionity in de Ardennen: geen probleem. Er vlak naast zit een goede Japanse afhaal die je wel van tevoren moet bellen (hadden we niet gedaan) 200m naar Wellin lopen zit een prima frietenkot
Vandaar naar Novotel Metz met 4 laadpalen

Gisteren via ABRP weer alles gepland en alleen bij Ionity geweest. Travelcard deed t een paar niet meteen, soms werkte wisselen van paal. De inlog is ook niet overal hetzelfde: je moet eerst op depart drukken (??) voordat je je sleutelhanger kan gebruiken. Soms ook op start, alleen de sleutel ervoor houden is niet genoeg
1 keer heb ik de shell sleutelhanger gebruikt (liever niet want die moet ik apart declareren)
Op t eind in Montelimar nog even tot 65% geladen zodat ik geen stress heb op eindadres

Ik had er sterk mijn twijfels over maar moet zeggen dat het heel relaxed was en we fris aankwamen. reistijd denk ik 1,5 uur langer dan met Diesel. Ik heb bijna overal 145 gereden (had gemiddeld 120 op t scherm met 27 kwh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
Juancho schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:22:
Je kan ook jezelf de moeite besparen en nog even wachten tot de FM app uitkomt ;).
Net als wachten op CarPlay? Dan kunnen we wachten tot we een ons wegen 😉

Er zijn wel meer apps die je wellicht wil draaien tijdens het rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mr_Music schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:29:
[...]

Net als wachten op CarPlay? Dan kunnen we wachten tot we een ons wegen 😉

Er zijn wel meer apps die je wellicht wil draaien tijdens het rijden :)
Apple en Google zitten nog in een politiek geschil, daarom duurt Carplay zo lang. Dat staat los van FM waar men al druk mee bezig is en het dit jaar ook zeker beschikbaar moet komen.

Verder zal iedereen zijn apps hebben die hij/zij graag wil zien, ik ben vooral iemand die juist door AAOS helemaal geen telefoon meer nodig heeft en wil hebben. Muziek via Spotify, Maps voor navigatie en FM (die tijdelijke foutieve app die opeens beschikbaar was) voor flitsers.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Juancho schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:52:
[...]

Apple en Google zitten nog in een politiek geschil, daarom duurt Carplay zo lang. Dat staat los van FM waar men al druk mee bezig is en het dit jaar ook zeker beschikbaar moet komen.

Verder zal iedereen zijn apps hebben die hij/zij graag wil zien, ik ben vooral iemand die juist door AAOS helemaal geen telefoon meer nodig heeft en wil hebben. Muziek via Spotify, Maps voor navigatie en FM (die tijdelijke foutieve app die opeens beschikbaar was) voor flitsers.
Zolang deze apps er niet zijn en er ook apps zijn die niet naar AAOS komen zullen er mensen zijn die deze oplossing wel willen. En als iemand daar hulp bij nodig heeft dan kunnen we dat hier prima bespreken. Al is het alleen maar om het feit, toch draadloos te kunnen laden zonder de vreselijke built in qi-pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ewin schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:31:
Ik zag een update voorbij komen op het Facebook kanaal over de App/Digital Key. Ziet er veelbelovend uit.

[Afbeelding]
Fantastisch nieuws... mijn dank gaat uit naar de PS2 community en alle early adaptors!

Stap ik eind volgende maand in een perfect functionerende PS2 SMLR waar alle bugs tot het verleden behoren :+

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:57
Apple CarPlay is al beschikbaar voor AAOS. Zelfs al voor Android 10. Zal wel implementatie zijn. (Of de getoonde screenshots waren mock-ups)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hier nog geen OTA update gehad terwijl mijn auto dik achterloopt.. Maargoed. Mis er ook niet veel aan volgens mij.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rene schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:01:
Apple CarPlay is al beschikbaar voor AAOS. Zelfs al voor Android 10. Zal wel implementatie zijn. (Of de getoonde screenshots waren mock-ups)
Dat was al zo bij de eerste leveringen vorig jaar hoor 😁 😉. Toen waren de plaatjes er ook al. Zowel bij de P8 als P2.

En misschien is het allang klaar hoor, maar in de laatste Volvo Q&A werd verteld dat door politiek geneuzel carplay sowieso dit jaar sowieso niet meer komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 13-09-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
Juancho schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:36:
[...]

Dat was al zo bij de eerste leveringen vorig jaar hoor 😁 😉. Toen waren de plaatjes er ook al. Zowel bij de P8 als P2.

En misschien is het allang klaar hoor, maar in de laatste Volvo Q&A werd verteld dat door politiek geneuzel carplay sowieso dit jaar sowieso niet meer komt.
Dat is toch wel jammer hoor. Het is wel handig om Siri te kunnen vragen om iemand te bellen. Daarnaast gebruik ik het hoofdzakelijk voor Spotify en navigatie. Wat dat betreft voldoet AAOS prima.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 20:50
Ewin schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:31:

[Afbeelding]
P2127? Ik draai al 7 weken op P2130 en het werkt nog steeds voor geen meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:57
Ik ben vandaag naar de dealer geweest omdat ik mijn app niet meer kon koppelen. Lag aan de activity key, die deed het niet (meer, leeg?), waardoor deze niet gedetecteerd kon worden. Is kosteloos vervangen. Ook meteen update P2136 gehad.

Koppelen ging daarna goed, geen foutmelding gehad. Precies volgens het boekje. Daarna even getest bij thuiskomst en kon inderdaad de auto openen met de digital key.

Wil net weer een kort ritje maken, geen beweging in de krijgen. App openen en sluiten, Bluetooth uit en aan, niets. Toch maar weer de sleutel. Wel benieuwd wat er nu dan verbeterd is...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Precies de reden dat dit een flop is. Compleet onbetrouwbaar. Wat dat betreft is de PS2 op software gebied een teleurstelling. Bijna 1 jaar in bezit en geen CarPlay, geen digital key, een matige app en AAOS dat (op app gebied) geen toegevoegde waarde biedt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Music
Aghanim schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:43:
Precies de reden dat dit een flop is. Compleet onbetrouwbaar. Wat dat betreft is de PS2 op software gebied een teleurstelling. Bijna 1 jaar in bezit en geen CarPlay, geen digital key, een matige app en AAOS dat (op app gebied) geen toegevoegde waarde biedt.
Daar ben ik het volledig mee eens. DK doet het bij mij nu echt veel beter maar nog steeds zijn er hiccups. Je durft nog steeds niet de sleutel thuis te laten. Voor mij kwam de stabiliteit pas na P2134. Niet na P2127 (via de dealer). Ik heb geen idee of er ook echt verbeteringen zitten in P2134 t.o.v 27.

Maar prima als ze het beta label eraf halen en de DK officieel gaan maken, want dan gaan ze er toch een partij klachten bij krijgen. Wellicht claims, wie weet.

Ik snap ook werkelijk niet hoe je zo trots kunt zijn op de introductie van climate timer functionality een jaar na de release. Überhaupt op de hele app als je kijkt naar wat het nu werkelijk kan. Voor mij lijkt het er eigenlijk op dat ze een jaar te laat zijn begonnen met development.

Idd van mijn kant niet positief maar de auto rijdt nog steeds lekker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 12:06
Arie van Dijk schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:55:
[...]

P2127? Ik draai al 7 weken op P2130 en het werkt nog steeds voor geen meter.
Ik zit op 2135 en ook daar werkt het voor geen meter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 19:16
Vorige week de knoop doorgehakt en toch de P2 LRDM launch edition bestelt bij de LM. Lang getwijfeld maar de proefrit gaf toch de doorslag. Wat een enorme hoeveelheid vermogen zit er onder je stoel...

Ga m'n huidige auto wel missen (c-klasse coupe, spot je toch wat minder dan de P2 inmiddels) maar dat word meer dan goed gemaakt door het vermogen en verschil in bijtelling. Hij wordt dit jaar nog geleverd. Ben benieuwd wanneer.

Wat me trouwens tijdens de proefrit wel opviel is dat mijn huidige auto op de snelweg wel wat stiller is. Dit had ik niet verwacht. Ondanks dat je de bezinemotor bij het optrekken zeker meer hoort merk je dat de isolatie in de mercedes toch wat beter is. En met 9 versnellingen hoor je de motor bij 120 km/u echt niet meer. Zeker niet storend hoor maar verwachte toch minder geluid in een auto die erom bekend staat stil te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
GuiltyNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:04:
[...]

Ik zit op 2135 en ook daar werkt het voor geen meter.
De software versies werken een beetje vreemd bij Polestar. Als je een versienummer in de auto hoger dan 2127 hebt betekend dat niet direct dat je de nieuwste versie met verbetering voor de app hebt. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dnPEQ2bKNUasD8CnxSvHvzA_Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYlOfxuzQrkSMtMxs9BRRy1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yp-YuS8-1JBypMH3i5z639g8nGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aGrlgCj01gfQPPs8KSirsoB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 22:00
Wat betreft de app-discussie. Ik heb de app een tijdje geleden van mn telefoon gegooid. Heeft een paar weken goed gewerkt na een dealer bezoek voor updates.. Spontaan de koppeling verloren ofzo, geen idee wat. Er is niets meer mee te beginnen, nieuwe profielen, factory reset, TCAM reset. Ik geloof het allemaal wel. Ben ook gestopt met vragen aan support wat ik er mee moet.

Geloof ook niet dat ik ooit nog zonder echte sleutel de deur uit ga met deze auto, en dat is wel prima. Over een half jaartje wel een herkansing voor remote-climate (wat voor mij ook echt de enige nuttige feature is)

Wat betreft de toegevoegde waarde van AAOS. Dat werkt twee kanten op, voor ons krijgen we Android, helaas nog erg weinig apps, maar dat ligt volgens mij hoofdzakelijk aan Google, niet PS. Voor Polestar is het natuulijk een hele software-stack die ze zelf niet te hoeven bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door harrewarre op 13-09-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
Ewin schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:25:
[...]

De software versies werken een beetje vreemd bij Polestar. Als je een versienummer in de auto hoger dan 2127 hebt betekend dat niet direct dat je de nieuwste versie met verbetering voor de app hebt. Zie hieronder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoals ik het dan lees zou je dan echt p2127 vermomd als p2128 moeten krijgen als je in week 28 gaat. Ik ging in week 34 dus verwacht ik op zijn minst P2127 vermomd als p2134. Als ik daadwerkelijk p2124 vermomd als P2134 heb gekregen weet ik niet waar ze mee bezig zijn geweest en hoe ze dat op gaan lossen.

Of nog aannemelijker, ik begrijp het gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
Mr_Music schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:36:
[...]

Zoals ik het dan lees zou je dan echt p2127 vermomd als p2128 moeten krijgen als je in…
Zoals ik het lees krijg je altijd YYWW te zien in de auto verwijzend naar de week van de update. Dit betekend niet dat je per definitie de 2127 hebt die deze maand wordt uitgerold als hij een hoger nummer weer geeft. Bij versies in de auto van >2137 zit je dus safe.. of men heeft op Facebook een typefout gemaakt en bedoelt 2137.
Het is wel heel onduidelijk allemaal…

[ Voor 10% gewijzigd door Ewin op 13-09-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Zou het interessant zijn om bij te houden met welke toestellen de digital key niet geweldig werkt?
Merk, type en Android versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
[...]

Dat weet ik, maar eventuele 'minor fixes' hebben in ieder geval niet geholpen bij mij.

Ik weet wel wat het probleem is trouwens. En dat zit niet in de app. De auto zendt 'Polestar2' uit als Bluetooth voor de sleutel. En als de sleutel weer eens niet werkt, is 'Polestar2' niet te vinden en dus uit de lucht.

Ik heb 'm weer in de lucht gekregen door de accu los te koppelen. Dan werkt hij weer 1 of 2 keer en dan crasht hij weer.

Soms komt Bluetooth van de DK van de auto na een paar dagen spontaan weer online, hij werkt dan weer even en dan crasht de boel weer.

Soms komt hij bij mij ook weer online naar een langere laadsessie.

Iets hangt die Bluetooth van de DK (dus Polestar2 als naam) op, maar geen idee waardoor dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
xsive schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:57:
Zou het interessant zijn om bij te houden met welke toestellen de digital key niet geweldig werkt?
Merk, type en Android versie?
Ik denk dat het toestel wellicht Bluetooth van de auto laat crashen. Bij mij een Pixel 4XL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerrit105
Als ik de beschrijving van die systematiek van de software-versies of de naamgeving daarvan goed begrijp, dan vraag ik me af of ze wel een software-afdeling hebben. Lijkt me eerder de afdeling woordkunstenaars.

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van software waarvan het versienummer bepaald wordt door de datum waarop het naar een specifiek device wordt geladen. Vreemde constructie van het gebruiken van het woord software-versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:06:
[...]

Ik weet wel wat het probleem is trouwens. En dat zit niet in de app. De auto zendt 'Polestar2' uit als Bluetooth voor de sleutel. En als de sleutel weer eens niet werkt, is 'Polestar2' niet te vinden en dus uit de lucht.
Dit sluit idd aan bij mijn ervaring. Wat je ook met je toestel doet, het lijkt gewoon niet in de lucht te zitten. Wellicht iets met de hardware in de auto die dit hoort uit te zenden? Hoor hier ook een aantal mensen die nergens last van lijken te hebben. Die van mij is van oktober 2020. 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Nog iets heel anders, tijdens het laden (ik laad elke nacht op de oprit) blijft het Polestar logo in het dak en de verlichtingstrip op het dashboard en rond de middenconsole branden. Ziet er heel gezellig uit, maar is dat by design? Ik heb het al langere tijd, meerdere updates gehad intussen... Zal binnenkort eens niet laden 's nachts als het zo uitkomt om te kijken of het dan wel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
dnns85 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:42:
Nog iets heel anders, tijdens het laden (ik laad elke nacht op de oprit) blijft het Polestar logo in het dak en de verlichtingstrip op het dashboard en rond de middenconsole branden. Ziet er heel gezellig uit, maar is dat by design? Ik heb het al langere tijd, meerdere updates gehad intussen... Zal binnenkort eens niet laden 's nachts als het zo uitkomt om te kijken of het dan wel uit is.
Bij mij is alles donker tijdens laden. Misschien auto niet op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
dnns85 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:39:
[...]

Dit sluit idd aan bij mijn ervaring. Wat je ook met je toestel doet, het lijkt gewoon niet in de lucht te zitten. Wellicht iets met de hardware in de auto die dit hoort uit te zenden? Hoor hier ook een aantal mensen die nergens last van lijken te hebben. Die van mij is van oktober 2020. 🤷‍♂️
De mijne September 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
dnns85 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:39:
[...]

Ja de hardware van de auto hoort Bluetooth 'Polestar2' uit te zenden en stopt daar dus mee, die module lijkt te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:52

DeFeCt

je wéét toch

gerrit105 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:31:
Als ik de beschrijving van die systematiek van de software-versies of de naamgeving daarvan goed begrijp, dan vraag ik me af of ze wel een software-afdeling hebben. Lijkt me eerder de afdeling woordkunstenaars.

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van software waarvan het versienummer bepaald wordt door de datum waarop het naar een specifiek device wordt geladen. Vreemde constructie van het gebruiken van het woord software-versie.
Dat is inderdaad een redelijk bizarre logica die ze hanteren 8)7

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is toch te bizar voor woorden? Hoe bedenk je het om de een versienummering te hanteren die bepaald wordt door moment van installatie? Het hele idee achter versienummers is dat je precies kunt zien welke software draait op het systeem. Op het moment dat je dan een fout ontdekt kun je aangeven op welke versie dit van toepassing is. Dat is voor de software ontwikkelaars alleen maar fijner om te weten.

Tenzij ze bij de dealer de auto kunnen uitlezen en daar een andere softwareversie kunnen zien, dan wat wij op het scherm te zien krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
Voor mij heeft de DK bij levering van mijn auto een tijdje goed gewerkt. Daarna was hij plots "weg" en werkte de DK niet meer. Na een software update van de app opnieuw geprobeerd en werkt hij eigenlijk zonder problemen heel erg goed. Ik heb wel gemerkt dat alles het beste werkt als ik dezelfde account gebruik waarmee ik ook de auto heb besteld.

Ik heb een iPhone 8 met iOS15 en software "versie" 2128. Mijn auto is ook geleverd in week 28, dit zegt dus niks...
Ktenolix schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:58:
[...]

Dit is toch te bizar voor woorden?...
Inderdaad echt bizar. In elk geval genoeg fouten om van te leren ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Aghanim schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:43:
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk zure smaak van hetgeen de Polestar juist wel allemaal te bieden heeft, maar dat is volledig persoonlijk. Mijn take away, met inmiddels 20.000 km op de teller:
  • De fijnste auto om in te rijden qua rijgedrag (hiervoor reed ik een Audi A4 Avant black edition, ook een top auto).
  • Software in de auto werkt goed, ik gebruik maps, Spotify en de video player af en toe. Geen klachten op dat gebied, daarnaast was Flitsmeister even fijn in gebruik, dus zou mooi zijn dat die binnenkort weer beschikbaar gesteld wordt.
  • Carplay mis ik totaal niet, wat voegt dat toe wanneer de apps native werken op de auto, helemaal niets toch?
  • Digital Key werkt bij mij over het algemeen goed, maar ook ik vertrouw het niet voldoende nog om de sleutel op lange ritten thuis te laten, zeker een punt voor verbetering maar geen reden voor mij om de Polestar daarmee af te schrijven. Een nice to have vind ik het.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-07 20:45
PS2Driver schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:14:
[...]
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk zure smaak van hetgeen de Polestar juist wel allemaal te bieden heeft, maar dat is volledig persoonlijk. Mijn take away, met inmiddels 20.000 km op de teller:
Ben het wel met @Aghanim eens. Ik heb de auto nu al meer dan een jaar en toen ik de auto bestelde in 2019 beloofde men nog CarPlay ondersteuning, ik heb daar zelfs nog over gebeld om het te bevestigen voordat ik de auto bestelde en had de bestelling waarschijnlijk niet gedaan als ze hadden aangegeven dit niet te ondersteunen. Nu heb ik dus geen whatsap en iMessage en geen agenda en geen apple music. De digital key werkt bij mij meestal niet maar is een nice to have. Polestar heeft gewoon een deel van wat ze tijdens mijn bestelling beloofden niet geleverd. Los van dat is het wel een fantastische auto om te rijden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
[...]

[list]
• Carplay mis ik totaal niet, wat voegt dat toe wanneer de apps native werken op de auto, helemaal niets toch?
Ik denk voor nu; het gebruik van Flitsmeister, Apple Music, Siri :) Voorlezen van whatsapp of andere berichten gebruik ik ook dagelijks.
Ik weet niet of Google het snapt als je roept: "Hey Google, bel m'n moeder". Of toch wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Ktenolix op 14-09-2021 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 19:53
Ik ben het ook eens met @Aghanim. De auto blijft fantastisch, maar op softwaregebied is het na een jaar rijden nog steeds enigszins treurig. AAOS heeft in die tijd nog vrijwel niets toegevoegd, het komt vooral over als een instabiele vertragende factor. Maar goed, als CarPlay er gewoon netjes vanaf het begin al was geweest hadden we ook niks te klagen gehad met z'n allen. Dat maakt zo'n forum ook wel weer saai ;)

Kleine persoonlijke frustratie bijvoorbeeld: Als je bijvoorbeeld reageert op iMessage groepsgesprekken vanuit de auto, wordt je antwoord alleen gestuurd naar de persoon die het laatste iets naar de groep stuurde.

Er komt steeds meer volume met de MY22 modellen, dus laten we hopen dat ze nog een paar extra stagiairs in mogen zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
Als Tesla-rijder (lease) ben ik fan van elke goede elektrische auto, dus toen ik een nieuwsbericht zag over een pop-up-locatie van Polestar in Arnhem heb ik me ingeschreven voor een proefrit. Ik rij zelf de Model 3 SR+, ben me bewust van de pluspunten en gebreken dus ben ik benieuwd naar de feel van de Polestar 2. Vind het altijd wel een mooie auto om voorbij te zien rijden, hoewel ie wel wat 'boxy' is voor m'n gevoel. Ik lees hierboven veel over de app en Digital Key, daar zal ik geen last van hebben, dus ik zal waarschijnlijk positief uit de auto stappen ;)
Mocht iemand een keer een pop-up-locatie voor een Porsche Taycan zien, let me know :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
MacorgaZ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:42:
Als Tesla-rijder (lease) ben ik fan van elke goede elektrische auto, dus toen ik een nieuwsbericht zag over een pop-up-locatie van Polestar in Arnhem heb ik me ingeschreven voor een proefrit. Ik rij zelf de Model 3 SR+, ben me bewust van de pluspunten en gebreken dus ben ik benieuwd naar de feel van de Polestar 2. Vind het altijd wel een mooie auto om voorbij te zien rijden, hoewel ie wel wat 'boxy' is voor m'n gevoel. Ik lees hierboven veel over de app en Digital Key, daar zal ik geen last van hebben, dus ik zal waarschijnlijk positief uit de auto stappen ;)
Mocht iemand een keer een pop-up-locatie voor een Porsche Taycan zien, let me know :+
Ben wel erg nieuwsgierig naar je vergelijking tussen deze 2 auto's. In welke versie ga je proefrijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
Mr_Music schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:47:
[...]

Ben wel erg nieuwsgierig naar je vergelijking tussen deze 2 auto's. In welke versie ga je proefrijden?
Ik zal hier en in het Model 3-topic wel een korte vergelijking plaatsen, voor zover we van beide kanten het netjes kunnen houden zonder fanboyisme :*)
Heb me ingeschreven voor de LR-DM, even puur op basis van de 0-100 van 4,7s wat ook overeenkomt met de Model 3 LR. Ik rij zelf de Model 3 SR+ met een 0-100 van 5,5s, dus als ik dan in de P2 SM zou gaan rijden met 7,4s ben ik daar al een stuk enthousiasme kwijt :+

Via de zoekfunctie zag ik dat er een paar weken terug mensen benieuwd waren of de Single Motor ook getest kon worden en die is via de proefrit-pagina ook gewoon te reserveren (locatie Arnhem). Misschien nog handig voor potentiële nieuwe rijders.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

MacorgaZ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ik zal hier en in het Model 3-topic wel een korte vergelijking plaatsen, voor zover we van beide kanten het netjes kunnen houden zonder fanboyisme :*)
Heb me ingeschreven voor de LR-DM, even puur op basis van de 0-100 van 4,7s wat ook overeenkomt met de Model 3 LR. Ik rij zelf de Model 3 SR+ met een 0-100 van 5,5s, dus als ik dan in de P2 SM zou gaan rijden met 7,4s ben ik daar al een stuk enthousiasme kwijt :+

Via de zoekfunctie zag ik dat er een paar weken terug mensen benieuwd waren of de Single Motor ook getest kon worden en die is via de proefrit-pagina ook gewoon te reserveren (locatie Arnhem). Misschien nog handig voor potentiële nieuwe rijders.
Je kunt in Beesd in alle versies rijden. Boeit niet welke je reserveert. Kan alleen zijn dat je even moet wachten als er net eentje rijden is.

Sowieso wel een goed bereikbare locatie: direct naast de A2 en geen parkeergeld of parkeerplaats zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door xsive op 14-09-2021 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

gerrit105 schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:31:

(uit gemak jou gequote, maar ik reageer niet specifiek op jou alleen ;) )

We hebben geen van allen inzicht in de exacte details, dus is het echt wel een beetje (te) makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Natuurlijk geven ze zelf al aan dat de naamgeving niet je-van-het is. In ieder geval vanuit eindgebruikers-perspectief. Tegelijkertijd kan me zelf wel degelijk verplaatsen in een situatie waarin deze naamgeving nuttig is. Zoals ik begrepen heb (en eerder al eens beschreven had) zijn er veel minor variaties in de auto's en ontstaan er daardoor per subset van auto's unieke pakketjes van updates. Het zou mij niets verbazen dat (dan wel vanuit AAOS dan wel door Polestar zelf) er een CI/CD pipeline opgetuigd is die altijd per week een nieuwe build maakt voor alle mogelijke configuraties die er zijn en die beschikbaar stelt aan de garages. Een build nummer zegt dan helemaal niets. En een versienummer maakt totaal geen sense. Tegelijkertijd wil je wel een dergelijke versie kunnen duiden. Ofwel, jaar+weeknummer.

Het geeft een garage grofweg inzicht in tijd. En de combinatie van versie (jaar+wk) + kenteken (of vin) zal een garage of PS weer inzicht geven in wat er exact in die update heeft gezeten.

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heeft Tesla in de begintijd van zijn OTA's ook dergelijke issues gehad en is dat ook gaandeweg naar een meer gestroomlijnder geheel gegaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:36
ach-jee schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:21:
Ik ben het ook eens met @Aghanim. De auto blijft fantastisch, maar op softwaregebied is het na een jaar tijden nog steeds enigszins treurig. AAOS heeft in die tijd nog vrijwel niets toegevoegd, het komt vooral over als een instabiele vertragende factor. Maar goed, als CarPlay er gewoon netjes vanaf het begin al was geweest hadden we ook niks te klagen gehad met z'n allen. Dat maakt zo'n forum ook wel weer saai ;)

Kleine persoonlijke frustratie bijvoorbeeld: Als je reageert op iMessage groepsgesprekken vanuit de auto, wordt je antwoord alleen gestuurd naar de persoon die het laatste iets naar de groep stuurde.

Er komt steeds meer volume met de MY22 modellen, dus laten we hopen dat ze nog een paar extra stagiairs in mogen zetten.
Ik vind het super. Ken geen auto met volledig geïntegreerde online Google Maps en andere handige apps als Easypark, ABRP of Flitsmeister (ik draai nog de ‘oeps-versie’ maar hij komt er echt aan). CarPlay mis ik totaal niet, gebruikte dat alleen voor Maps, FM, Spotify en iMessage en dat heb ik gewoon in de auto nu. Ik snap dat men misschien een hele reeks third party apps had verwacht, maar dat komt pas over een paar jaar als de AAOS volumes met bijv Ford, Renault groter worden.
Wat ik mis: meer streaming aanbod (nu alleen NPO Start) en verbeterde Google Maps planning voor lange trajecten. Nu gebruik ik ABRP en deel de laadstops met Maps maar liever alles in Maps.
En de app: de belangrijkste dingen zijn OK maar snellere response en extra functionaliteit duren te lang.
En voor mij het allerbelangrijkste: de auto zelf zit goed in elkaar, er rammelt niets, hij voelt goed aan, mooi interieur en rijdt fantastisch. En met alle veiligheidssystemen ook nog eens superveilig. Moet je voor de lol de Euro NCAP botsfilmpjes eens bekijken, echt indrukwekkend. Maar goed, we hadden het over software :)

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 14-09-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 22:44
Iemand een idee hoe ik een bestemming kan invoeren in ABRP? Ik krijg met geen mogelijkheid een zoekveld of zoekfunctie tevoorschijn. Ik kan enkel één oude bestemming zien. App al opnieuw geïnstalleerd maar geen sjoege.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
vacuumcleaner schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:06:
Iemand een idee hoe ik een bestemming kan invoeren in ABRP? Ik krijg met geen mogelijkheid een zoekveld of zoekfunctie tevoorschijn. Ik kan enkel één oude bestemming zien. App al opnieuw geïnstalleerd maar geen sjoege.
Auto in P-stand? Op Terug gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 22:44
JTHZZ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:15:
[...]

Auto in P-stand? Op Terug gedrukt?
Is dat het!? Zal het proberen zo dadelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 14-09-2021 13:36 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vanmiddag eens - voor mij - rustig gereden om verbruik te testen over exact 100km.

- 110 op de ACC (95km van t totaal)
- 24 graden buiten
- AC op 19
- windkracht 3 schuin tegen

Kwam omgerekend op ~345km max bereik (29% verbruik). Viel me iets tegen, maar denk dat t met name door de wind komt. Heb nl vergelijkbare waarden gehad toen ik harder reed.

Aan de andere kant meer dan genoeg bereik voor mij.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 20:52
Sinds een paar dagen is de Google Assistant doof. Ik kan roepen wat ik wil maar geen reactie. Via het knopje op het stuur werkt het wel. Instellingen staan wel goed.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Lutra schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:51:
Sinds een paar dagen is de Google Assistant doof. Ik kan roepen wat ik wil maar geen reactie. Via het knopje op het stuur werkt het wel. Instellingen staan wel goed.
Viel mij vandaag ook op. Hey Google deed niets. Dacht dat het aan mij lag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Bij mij hetzelfde. Geen reactie op ‘Hey Google’. Alleen stuurknopje werkt. Dacht ook ‘zal wel aan mij liggen’. Maar als meer mensen dit hebben dan is er iets anders aan de hand.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
MaxxMark schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:45:
[...]

(uit gemak jou gequote, maar ik reageer niet specifiek op jou alleen ;) )

We hebben geen van allen inzicht in de exacte details, dus is het echt wel een beetje (te) makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Natuurlijk geven ze zelf al aan dat de naamgeving niet je-van-het is. In ieder geval vanuit eindgebruikers-perspectief. Tegelijkertijd kan me zelf wel degelijk verplaatsen in een situatie waarin deze naamgeving nuttig is. Zoals ik begrepen heb (en eerder al eens beschreven had) zijn er veel minor variaties in de auto's en ontstaan er daardoor per subset van auto's unieke pakketjes van updates. Het zou mij niets verbazen dat (dan wel vanuit AAOS dan wel door Polestar zelf) er een CI/CD pipeline opgetuigd is die altijd per week een nieuwe build maakt voor alle mogelijke configuraties die er zijn en die beschikbaar stelt aan de garages. Een build nummer zegt dan helemaal niets. En een versienummer maakt totaal geen sense. Tegelijkertijd wil je wel een dergelijke versie kunnen duiden. Ofwel, jaar+weeknummer.

Het geeft een garage grofweg inzicht in tijd. En de combinatie van versie (jaar+wk) + kenteken (of vin) zal een garage of PS weer inzicht geven in wat er exact in die update heeft gezeten.

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heeft Tesla in de begintijd van zijn OTA's ook dergelijke issues gehad en is dat ook gaandeweg naar een meer gestroomlijnder geheel gegaan.
Ik kan ook van alles gaan beargumenteren en sluit me aan bij je analyse. Daar zitten geen rare gedachten in.
Echter gaat het hier om de weergave in de UI van de term software-versie. Die definitie klopt gewoon van geen kant. Met dit nummer kan niemand wat zonder extra informatie. Wat er allemaal achter zit: het zal wel. Genereer dan gewoon een build nummer op basis van alle relevante variabelen en communiceer dat als 'software-versie'. Maar ga niet met veel bombarie in het korte lijstje van de release notes dit als nieuwe feature aankondigen als je er als gebruiker niets aan hebt.

Maar goed, mierenneukerij en ik slaap er geen seconde minder om. De auto blijft heerlijk, ik kijk nooit naar die versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Jehanthar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:53:
Bij mij hetzelfde. Geen reactie op ‘Hey Google’. Alleen stuurknopje werkt. Dacht ook ‘zal wel aan mij liggen’. Maar als meer mensen dit hebben dan is er iets anders aan de hand.
Op zich lijkt me dat prima om eerst een knop in te drukken op je stuur. Anders krijg je ook wel eens dat ze onterecht reageert als je over Google praat.

Ander topic:
Hoe verouderd zou de Intel Atom CPU zijn t.o.v. nieuwere auto's die AAOS draaien? Hopelijk kan hij nog even mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik vind dat persoonlijk een behoorlijk zure smaak van hetgeen de Polestar juist wel allemaal te bieden heeft, maar dat is volledig persoonlijk.
Ik vind het ook een fantastische auto maar het software deel is gewoon matig. Voor die features heb je ook gewoon betaald dus mag je verwachten dat het (vanaf launch) goed werkt. Een jaar na launch (en 4 maanden uitstel) mag je toch wel verwachten dat alles wel werkt lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
xsive schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:04:
[...]

Op zich lijkt me dat prima om eerst een knop in te drukken op je stuur. Anders krijg je ook wel eens dat ze onterecht reageert als je over Google praat.

Ander topic:
Hoe verouderd zou de Intel Atom CPU zijn t.o.v. nieuwere auto's die AAOS draaien? Hopelijk kan hij nog even mee.
Heb dat sowieso uitgeschakeld staan. Druk liever even een knopje in dan dat Google de hele tijd mee luistert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-07 11:30
[...]

Ander topic:
De CPU is van de generatie 2016, dus niet heel erg up-to-date. Dat kan over een aantal jaar wel een dingetje worden als AAOS opeens niet meer geüpdatet kan worden omdat je CPU 10 jaar oud is.

EDIT: nog even de link toegevoegd: https://www.computerbase....droid-automotive-os-test/

[ Voor 9% gewijzigd door P2Hattem op 14-09-2021 19:30 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
[...]

Ander topic:
De processor is van 2016 (released 2017). Volvo 40.2 (concept) is van 2018 en de P2 van 2019.

Het valt allemaal reuze mee. Vermoed dat er echt nog wel een aantal updates gaan komen. Software heeft waarschijnlijk stukker meer invloed op de prestaties dan hardware.

Mijn 2012 tablet draait ook Android 10. En dat gaat met zo soepel als Android 4 in 2012. Zolang je geen zware games gaat spelen komt het wel goed.

(Geloof bijvoorbeeld dat de A3960 (in de P2) 3x 4K output aankan)

Meer info:

https://cdrdv2.intel.com/v1/dl/getContent/336256?wapkw=a3900

[ Voor 4% gewijzigd door Rene op 14-09-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
Aanvulling op mijn eerdere bericht dat ook bij mij ‘Hey Google’ niet meer werkte: het vreemde is dat hij toch wel op mijn stem reageert maar niet als mijn partner ‘hey google’ roept. 😳 Google lijkt dus wat eenkennig geworden te zijn. Eerder reageerde Google gewoon op ons allebei.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Jehanthar schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:07:
Aanvulling op mijn eerdere bericht dat ook bij mij ‘Hey Google’ niet meer werkte: het vreemde is dat hij toch wel op mijn stem reageert maar niet als mijn partner ‘hey google’ roept. 😳 Google lijkt dus wat eenkennig geworden te zijn. Eerder reageerde Google gewoon op ons allebei.
Is hier ook het geval. Google luistert ook niet naar mijn vriendin. Eigenlijk net als thuis :+

• Jehanthar
😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Laatst online: 16-06 12:44
Wel gewoon lekker tv kijken ipv naar Google te schreeuwen. https://www.autoblog.nl/n...en-in-je-polestar-1037299

[ Voor 26% gewijzigd door VonDutch op 15-09-2021 12:38 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• Rene
Heeft iemand een direct linkje naar de play store of zit deze in de ingebakken videoplayer.

Wil graag testen of dit in Noorwegen werkt 👍

• JTHZZ
Rene schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:02:
[...]

Heeft iemand een direct linkje naar de play store of zit deze in de ingebakken videoplayer.

Wil graag testen of dit in Noorwegen werkt 👍
In de videoplayer dus vrees dat hij bij jou niet beschikbaar is. Wij zien jouw Noorse omroep ook niet in onze videoplayer.

• VonDutch
  • Laatst online: 16-06 12:44
Op zich gek want in het buitenland zou het ook moeten werken, alleen is sommige content niet beschikbaar vanwege de rechten.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:09:
[...]

In de videoplayer dus vrees dat hij bij jou niet beschikbaar is. Wij zien jouw Noorse omroep ook niet in onze videoplayer.
Dan stopt het inderdaad. Maakt verder ook niet uit.

(Overigens heeft polestar hier ook video apps die buiten de player omgaan (soort Noorse versie van de Videoland app ;)))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 15:21
Rene schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:29:
[...]

Dan stopt het inderdaad. Maakt verder ook niet uit.

(Overigens heeft polestar hier ook video apps die buiten de player omgaan (soort Noorse versie van de Videoland app ;)))
Wordt tijd voor een VPN app op AAOS hoor ik......... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-07 20:45
PvS_68 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:57:
[...]

Wordt tijd voor een VPN app op AAOS hoor ik......... 8)
Wellicht dat het werkt als je via de hotspot van je telefoon werkt en op je telefoon een VPN start

• Juancho
Android Auto komt toch ook nog dit jaar uit voor de P2/P8? Dan kan je toch gewoon al je streamings apps naar je scherm casten? ;)

• Rene
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:46:
Android Auto komt toch ook nog dit jaar uit voor de P2/P8? Dan kan je toch gewoon al je streamings apps naar je scherm casten? ;)
Ik dacht dat Android auto al tijden geleden naar de prullenbak was verhuisd. Hoor alleen maar geruchten over CarPlay om eerlijk te zijn. Kan alleen geen bron vinden.

• GuiltyNL
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:46:
Zoals je ziet, is ook deze naar de prullenbak verwezen door Polestar. Net zoals de Wear OS / Spraakcommando support voor de auto zoals:

Hey Google, verwarm mijn auto voor.

Ze hebben het in ieder geval uit de lijst van 'upcoming features' gehaald.

• Juancho
Rene schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:51:
[...]

Ik dacht dat Android auto al tijden geleden naar de prullenbak was verhuisd. Hoor alleen maar geruchten over CarPlay om eerlijk te zijn. Kan alleen geen bron vinden.
Tijdens de laatste Q&A van Volvo werd toch echt gezegd dat Android Auto eraan kwam en dat Apple Carplay dus vertraging had vanwege politieke issues tussen Apple en Google.

• GuiltyNL
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:54:
[...]

Tijdens de laatste Q&A van Volvo werd toch echt gezegd dat Android Auto eraan kwam en dat Apple Carplay dus vertraging had vanwege politieke issues tussen Apple en Google.
Tsja, het zal niet de eerste keer zijn dat ze langs elkaar heen praten en/of dat iemand niet op de hoogte is. Maar laten we het hopen.

Maar feit is, is dat Android Auto uit de lijst van upcoming feaures is gehaald en dat het ook niet meer terug te vinden is in de handleiding.

Het is op dezelfde manier verdwenen als Wear OS en dat is nu bevestigd door Polestar. Dat gaat niet meer op de Polestar 2 komen, helaas en gek genoeg.

• Juancho
Android auto kan ik nog ergens begrijpen gezien AAOS de vervanger is. Al moeten ze daar dan nog wel echt flinke stappen in zetten qua doorontwikkeling.

Apple Carplay is natuurlijk totaal wat anders, dat zal er nog wel komen lijkt me (niet dat ik het gebruik overigens).

• GuiltyNL
Zeker, Apple Carplay staat dan ook nog steeds in de lijst van features. Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-06 13:11
_--[]--__ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:03:
[...]

Wellicht dat het werkt als je via de hotspot van je telefoon werkt en op je telefoon een VPN start
En dan alle anti-diefstal alarmen die plots afgaan omdat je auto aan de andere kant van de wereld gedetecteerd werd _O-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• onderwaterfoto
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-10-2022
MacorgaZ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ik kan al wel een korte vergelijking geven, niet om een discussie of fittie te starten, maar gewoon objectief. Ik heb ruim een jaar in een Tesla Model 3 LR gereden en rij nu bijna een jaar in een P2 awd. In het kort:

Voordelen Tesla:
- Software veel beter, zowel het scherm, als de app, nooit meer een fysieke sleutel nodig gehad
- Google maps incl satelliet beelden
- Audiosysteem net wat beter dan Harman Kardon, maar kan ook smaak zijn. Schijnt dat musk een paar mensen van B&O heeft gefixt
- Betere EV, qua range, verbruik en laadmogelijkheden (zowel snelheid als netwerk)
- Autopilot is echt vele malen beter dan in P2. Vooral in de baan blijven is bij de autopilot fenomenaal goed
- Dashcam via 4 streams

Nadelen Tesla:
- Afwerking echt beneden de maat voor een auto van 60K. Wel verbeterd in laatste versie, ik had de tesla 2019.
- Draaicirkel echt absurd
- Mega slechte koplampen (verbeterd met laatste versie)
- Slechte stoelen
- Geen elektrische achterklep (voor een auto van 60K)
- Windgeruis boven de 120 km/u
- Beperkte opening achterklep
- Draadloos laden, nu wel in verbeterde versie
- Tegenwoordig de Opel Kadett van de Nederlandse snelweg, er zijn er teveel

Voordelen P2:
- Mooiere materialen, betere afwerking
- Meer fysieke knoppen
- Beter werkende adaptieve cruise control
- Veel stiller bij hogere snelheden
- Soepeler one pedal drive
- Electrische achterklep met sensor
- Grote opening laadklep
- Minder op de weg, dus oogt exclusiever
- Meer auto gevoel
- Goede stoelen
- Lichtopbrengst aan de voorzijde is echt goed

Nadelen P2:
- ZWAAR!
- Tunnel in het midden
- Middenconsole te hoog
- Software is ok, maar niks echt vernieuwend
- App is gewoon slecht, pas recent accu percentage en redelijk stabiel. Sleutel is beta, maar in mijn ogen onbruikbaar, geen vertrouwen, dus sleutel mee.
- Kleine frunk
- Geen mogelijkheid om camera's te streamen naar scherm of usb
- Pilot assist valt tegen, auto rijdt soms niet midden op de baan en zoekt een streep

Nou tot zover even. Tesla is de betere EV, Polestar 2 is de auto waar ik liever in rijd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfGW8rNqVYaahkWnP4gppn1yf30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OqPZTMPvzfDoQzI2n2sMztK.jpg?f=fotoalbum_large

Accessoires zijn er al, nu de auto zelf nog :+

www.google.nl

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Gewoon net als mijn zoontje doen: doen alsof. :+

• onderwaterfoto
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-10-2022
Nog een vraagje, ik zie nergens de NPO start app? Moet ik in de play store zijn of zit het in de videoplayer app? Ik kan het nergens vinden. Weet iemand of ik ergens een instelling goed moet zetten?

Dank alvast.

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Weet iemand hoe je de dagrijverlichting uit krijg als deze blijft branden terwijl de auto op slot staat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3SWZb1ALTSws2njkIof33TSajw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy2ShlXQJSaGDxEm3gNii3Ly.jpg?f=fotoalbum_large

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 22:00
onderwaterfoto schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:35:
Nog een vraagje, ik zie nergens de NPO start app? Moet ik in de play store zijn of zit het in de videoplayer app? Ik kan het nergens vinden. Weet iemand of ik ergens een instelling goed moet zetten?

Dank alvast.
Zit in de videoplayer app :)

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
pepijnkummel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:28:
Weet iemand hoe je de dagrijverlichting uit krijg als deze blijft branden terwijl de auto op slot staat?
[Afbeelding]
Ligt je sleutel op de vensterbank van het zijraam ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

pepijnkummel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:28:
[Afbeelding]
Gewoon van de parkeerlichtstand afhalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0qhlOQT0qJdnWFaJXIbCRpgOLk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vccKAxm9riRxKS55hUPGHftM.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 19 ... 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.