Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Goed nieuws (🤞) voor diegenen die wel eens problemen hebben met 3 fases laden: P2140 zou deze problemen moeten verhelpen is mij verteld door Polestar Support.

Ben wel toe aan een oplossing, laden gaat 25% van de sessies fout, heb zelfs eenmaal meegemaakt dat het bij 1 fase bleef!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Dank, dat was het!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
@MisteRMeesteR

Heb je linkjes van de producten voor de volledigheid?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Best een groot gat tussen 30 aug (hier) en 15 sep en dat voor een Autonieuws website... :P

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:18
onderwaterfoto schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:23:
[...]

Voordelen P2:
[...]
- Beter werkende adaptieve cruise control

[...]

Nou tot zover even. Tesla is de betere EV, Polestar 2 is de auto waar ik liever in rijd. :)
Nu schijn ik één van de weinigen te zijn maar ik vind ACC totaal A-relaxed rijden (in de volksmond: ruk!). Ik vind het overkomen als een slechte chauffeur die twee rijstanden heeft: vol gas en vol in de ankers (overdreven, maar hopelijk snap je wat ik bedoel). Naast het 'in slaap sukkelen' achter een voorligger met klein snelheidsverschil.
Zelf rijd ik erg anticiperend en dus komt ACC bij mij veel te reactief over. Naar mijn idee verbruik je ook veel meer energie.
Ik heb het gisteren nog even geprobeerd in de file, maar ook daar: gas of rem. Mensen achter me zullen wel gedacht hebben: wat een rand-debiel.
Naar mijn idee is het enkel prettig bij gelijkmatig verkeer zonder baanwisselingen. Ik gebruik het dan ook alleen in de spits op een volle N-weg (treintje rijden zonder in/uitvoegen).

Nu vond ik het in een VW T-Roc al niet best (terwijl ik iemand ken die het fantastisch vindt). De P2 doet het gelukkig beter.

Dat jij vindt dat de Tesla M3 op dit vlak slechter scoort verbaasd me dan weer enorm. Zeker omdat ze zo ver voor liggen met rij-ondersteuning. Ook bij Tesla lijkt me vanzelfsprekend dat ACC een onderdeel is van AutoPilot. Heeft dat voor jouw gevoel dan niet een slechte indruk voor AutoPilot in het algemeen?
Of wordt dat ruimschoots goedgemaakt door het fantastische sturen binnen de lijnen (waar ik de P2 ook niet best in vind idd) van de Tesla?

Ik snap dat de techniek erachter mensen enorm enthousiast kan maken. Dat heb ik zelf ook wel. Maar als ik het dan aanzet en het gevoel krijg dat ik bij iemand in de auto zit die (naar mijn mening) niet kan rijden, dan is dat enthousiasme er snel vanaf bij mij.

Jij hebt beiden gereden. Ik ben wel benieuw hoe jij dat ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door PvS_68 op 16-09-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-07 12:06
PvS_68 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:08:
[...]

Nu schijn ik één van de weinigen te zijn maar ik vind ACC totaal A-relaxed rijden (in de volksmond: ruk!). Ik vind het overkomen als een slechte chauffeur die twee rijstanden heeft: vol gas en vol in de ankers (overdreven, maar hopelijk snap je wat ik bedoel). Naast het 'in slaap sukkelen' achter een voorligger met klein snelheidsverschil.

Ik heb het gisteren nog even geprobeerd in de file, maar ook daar: gas of rem. Mensen achter me zullen wel gedacht hebben: wat een rand-debiel.
Je bent niet de enige hoor. Ik vind die ACC ook totaal ruk. Dat werkte in mijn eerdere auto's (BMW 3 en Audi A6) een heel stuk beter, van mijn P2 is het in ieder geval niet in orde.

Mijn vrouw wordt er ook dol van als ze naast me zit. De auto kiest voor stevig remmen waar ik normaal ervoor zou kiezen om een beetje mijn gas te liften.

De auto begint al met remmen als je met 8 auto's afstand op een voorganger nadert. Waar ik er normaal voor kies om te naderen tot 4 auto's afstand en daarna van baan wissel om in te halen.

Bij mij is het ook wel weer andersom, als een auto voor je naar rechts gaat, dan neemt de ACC heel lang de tijd voordat er eindelijk weer gas gegeven wordt. De mensen die achter me zitten denken ook dan: wat een rand-debiel, geef gas.

Om maar te zwijgen over de remgrapjes die de auto uithaalt nadat je iemand ingehaald hebt en terug gaat naar de middelste baan en er rechts ook nog iemand rijdt. De auto remt dan vervolgens doodleuk bij. Degene achter je schrikt zich vervolgens een ongeluk en denkt wederom: wat een rand-debiel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:42
GuiltyNL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:16:
[...]

Je bent niet de enige hoor. Ik vind die ACC ook totaal ruk. Dat werkte in mijn eerdere auto's (BMW 3 en Audi A6) een heel stuk beter, van mijn P2 is het in ieder geval niet in orde.

Mijn vrouw wordt er ook dol van als ze naast me zit. De auto kiest voor stevig remmen waar ik normaal ervoor zou kiezen om een beetje mijn gas te liften.

De auto begint al met remmen als je met 8 auto's afstand op een voorganger nadert. Waar ik er normaal voor kies om te naderen tot 4 auto's afstand en daarna van baan wissel om in te halen.

Bij mij is het ook wel weer andersom, als een auto voor je naar rechts gaat, dan neemt de ACC heel lang de tijd voordat er eindelijk weer gas gegeven wordt. De mensen die achter me zitten denken ook dan: wat een rand-debiel, geef gas.

Om maar te zwijgen over de remgrapjes die de auto uithaalt nadat je iemand ingehaald hebt en terug gaat naar de middelste baan en er rechts ook nog iemand rijdt. De auto remt dan vervolgens doodleuk bij. Degene achter je schrikt zich vervolgens een ongeluk en denkt wederom: wat een rand-debiel.
Ik heb ACC al in zeker 5-6 verschillende auto’s gebruikt en in alle gevallen alleen bruikbaar in de file of buiten de snelweg. We zijn in ons drukke Nederlandje veel te gewend aan (te) korte volgafstanden en korte snelle inhaalacties. Daar is zo’n systeem gewoon niet op ontworpen.

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:26:
[...]

Ik heb ACC al in zeker 5-6 verschillende auto’s gebruikt en in alle gevallen alleen bruikbaar in de file of buiten de snelweg. We zijn in ons drukke Nederlandje veel te gewend aan (te) korte volgafstanden en korte snelle inhaalacties. Daar is zo’n systeem gewoon niet op ontworpen.
In mijn Audi werkte het prima. Echt nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:29:
[...]

In mijn Audi werkte het prima. Echt nooit problemen mee gehad.
Wat was er anders? Ik heb er in een Lexus,
BMW, VW, Ford mee gereden en allemaal dezelfde conclusie. Het typisch Nederlandse ‘tussenwringen’ levert altijd remacties op, anticiperen op inhalen vrijwel nul, dus langzaam snelheid minderen terwijl je een vrachtwagen nadert en als iemand naar rechts gaat is de versnelling altijd te traag. Ik vind dat in de P2 niet anders dan bij de concurrentie eerlijk gezegd. Voor mij op de snelweg niet bruikbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door JTHZZ op 16-09-2021 09:33 ]

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoe goed die phoneside de telefoon vasthoudt. Maar dat kun jij in elk geval niet testen :)
Als @kramon en @Fladder80 nog tevreden zijn dan ga ik er ook eentje halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 16-09-2021 09:35 ]

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:30:
[...]

Wat was er anders? Ik heb er in een Lexus,
BMW, VW, Ford mee gereden en allemaal dezelfde conclusie.
Waar de P2 ervoor kiest om (stevig) te remmen, liet mijn Audi meestal gewoon gas wat los. Dat gebeurde ook in een minder vroeg stadium.

De Audi zag ook eerder dat de baan weer vrij was en koos er sneller voor om weer te accelereren.

Ik heb met de P2 nog hikjes en ghost braking, met de Audi echt nooit gehad.

• xsive

xsive

ii

Ik vond ACC ook helemaal niks toen ik de polestar 2 een dag mee had. Daarom zonder Pilot Pack besteld. Ik hoop wel dat ik de lichtanimatie op de achterlichten op de 1 of andere manier kan laten aanzetten door iemand die handig is met hem aan de computer hangen... Tenminste bij Audi ging dat altijd dacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:34:
[...]

Waar de P2 ervoor kiest om (stevig) te remmen, liet mijn Audi meestal gewoon gas wat los. Dat gebeurde ook in een minder vroeg stadium.

De Audi zag ook eerder dat de baan weer vrij was en koos er sneller voor om weer te accelereren.

Ik heb met de P2 nog hikjes en ghost braking, met de Audi echt nooit gehad.
Ok, die herken ik, ben benieuwd of dat Volvo-standaard is. Zo niet, dan is er hoop dat er nog aan gewerkt gaat worden.
Maar blijf erbij, dat het op de Nederlandse snelweg niet bruikbaar is, ook andere merken. Vooral het gewring en de korte afstanden zijn niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Aghanim schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:31:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe goed die phoneside de telefoon vasthoudt. Maar dat kun jij in elk geval niet testen :)
Heb 'm nog niet heel vaak kunnen gebruiken (mijn vrouw vind dat het beeldscherm van de telefoon teveel in haar ogen reflecteert 8)7 )
Maar hij houdt het prima, als ik de wijk in rijd dan moet ik zo'n oprit/fietspad/stoep over vanaf een ringweg, dus ik doe dat meestal met een vaartje van 30-40 km/h. Dat is best een stevige hobbel om te nemen maar met mijn Motorola One zoom ( 190 gram zwaar) blijft ie prima zitten. Heb 'm ook vaak aan mijn laptop monitor hangen, bevalt prima. Al vind ik gevoelsmatig dat ie best aan de prijs is, is het voor mij wel de meest multifunctionele telefoonhouder die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:35
Wat die ACC betreft ben ik het op zich wel eens met de nukken. Maar als je ze kent kun je met wat spelen samen met het systeem best prima rijden.
Als je oplet en het verkeer kunt inschatten, zie je of een auto naar links of rechts gaat en kun je met je pedaal de ACC beïnvloeden. En als je bij de verschillende snelheden en snelheidsverschillen een beetje weet wanneer de auto wil gaan afremmen, kun je daar ook op anticiperen door vast van baan te wisselen.
Je moet het in de gaten houden, zeker bij wat drukker verkeer op de snelweg. Maar ja, opletten moet je sowieso.

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:44
Maar dat is het ook precies, op de Nederlandse snelwegen werkt het gewoon een stuk minder lekker. Veels te druk en veels te veel mensen die blindelings hun auto er tussen gooien waardoor de auto in de ankers gaat.

In het buitenland met de auto op vakantie is acc zo heerlijk.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvonkk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
Vorige week een kale Void SMSR in bestelling gezet. Het portaal geeft aan levering december, support geeft aan eind november. Worden nog 2 ongeduldige maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Fladder80 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:40:
[...]

Heb 'm nog niet heel vaak kunnen gebruiken (mijn vrouw vind dat het beeldscherm van de telefoon teveel in haar ogen reflecteert 8)7 )
Maar hij houdt het prima, als ik de wijk in rijd dan moet ik zo'n oprit/fietspad/stoep over vanaf een ringweg, dus ik doe dat meestal met een vaartje van 30-40 km/h. Dat is best een stevige hobbel om te nemen maar met mijn Motorola One zoom ( 190 gram zwaar) blijft ie prima zitten. Heb 'm ook vaak aan mijn laptop monitor hangen, bevalt prima. Al vind ik gevoelsmatig dat ie best aan de prijs is, is het voor mij wel de meest multifunctionele telefoonhouder die ik ooit gehad heb.
Prijs is redelijk fors inderdaad. Maar het repareren van je cameraglas omdat je telefoon uit de houder is gevallen is nog een stukje duurder weet ik uit ervaring :)

Ga denk ik toch de Phoneside bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
gerrit105 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:52:
Wat die ACC betreft ben ik het op zich wel eens met de nukken. Maar als je ze kent kun je met wat spelen samen met het systeem best prima rijden.
Als je oplet en het verkeer kunt inschatten, zie je of een auto naar links of rechts gaat en kun je met je pedaal de ACC beïnvloeden. En als je bij de verschillende snelheden en snelheidsverschillen een beetje weet wanneer de auto wil gaan afremmen, kun je daar ook op anticiperen door vast van baan te wisselen.
Je moet het in de gaten houden, zeker bij wat drukker verkeer op de snelweg. Maar ja, opletten moet je sowieso.
Het klopt wel wat je zegt, maar dan ben je een ACC systeem aan het bijsturen om een prettige rijstijl te krijgen die je van nature al in je hebt...

In de VW T-Roc is CC alleen Adaptive (In de P2 kun je gelukkig kiezen). Ik was daarin op de snelweg alleen maar bezig met ACC aan en uit te zetten om een gelijkmatige rijstijl te krijgen. Bijv. uitzetten als je iemand voor je op de linkerbaan nadert, die 4 sec. later naar rechts gaat (anticiperen). ACC reageert pas als de auto voor je volledig over de lijn komt/gaat. Die periode daarvoor waarin iemand al beweegt en zijn richtingaanwijzer aanzet wordt niet herkend. Zowel bij invoegen als uitvoegen levert dat vertraging op die weer wordt goedgemaakt met harder accelereren en remmen.

Ik merk dat ik niet de enige ben die het niet zaligmakend vindt.

Het wachten is op Anticipating Cruise Control......... ;) Of geef ik nu een gratis marketing-term weg. Had hem misschien eerst moeten registreren.. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerrit105
Tsja, uiteindelijk is het denk ik ook een kwestie van wat je van het systeem verwacht. Wat mij betreft doet het aardig wat ik van een adaptive cruise control zou verwachten. Het is een gewone cruise control, maar dan met een systeem om te versnellen of vertragen op basis van de voorganger.

Ik zou soms ook willen dat ie vast zou versnellen als de auto voor je al naar rechts aan het gaan is of dat ie niet ineens remt als er een auto invoegt. Maar vanuit de ingebouwde veiligheidsregels en de inherente 'simpelheid' van het systeem snap ik dat ie het zo doet. En ik denk dat als dat allemaal soepeler zou gaan, het niet komt omdat het een betere ACC is maar omdat het een ander meer geavanceerd systeem is. Zeg een soort auto pilot :+

Dat het niet ideaal is als het wat drukker is ben ik het helemaal mee eens, maar dat is een gewone CC ook niet. Die moet je dan ook iedere keer in- en uitschakelen. Voor mij is het een hulpsysteem waarmee je moet samenwerken.

• Fladder80
Had gisteren met de ACC aan dat er een auto vlak voor mij naar links kwam. Maar ACC reageerde netjes door de auto gewoon uit te laten rollen ipv stevig te remmen.
Vind 'm echt stukken beter dan die van mijn vorige auto waar ik veel meer bij moest sturen.
En deze gaat tenminste tot 0 en pakt weer netjes op. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:21
PvS_68 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:10:
[...]

Het klopt wel wat je zegt, maar dan ben je een ACC systeem aan het bijsturen om een prettige rijstijl te krijgen die je van nature al in je hebt...

In de VW T-Roc is CC alleen Adaptive (In de P2 kun je gelukkig kiezen). Ik was daarin op de snelweg alleen maar bezig met ACC aan en uit te zetten om een gelijkmatige rijstijl te krijgen. Bijv. uitzetten als je iemand voor je op de linkerbaan nadert, die 4 sec. later naar rechts gaat (anticiperen). ACC reageert pas als de auto voor je volledig over de lijn komt/gaat. Die periode daarvoor waarin iemand al beweegt en zijn richtingaanwijzer aanzet wordt niet herkend. Zowel bij invoegen als uitvoegen levert dat vertraging op die weer wordt goedgemaakt met harder accelereren en remmen.

Ik merk dat ik niet de enige ben die het niet zaligmakend vindt.

Het wachten is op Anticipating Cruise Control......... ;) Of geef ik nu een gratis marketing-term weg. Had hem misschien eerst moeten registreren.. 8)
Ik ben óók geen (A)CC fan, er is tegenwoordig gewoonweg té veel aso verkeer die denken dat alles kan/mag zolang je niet écht raakt.

Dus rij ik 99% LIM zónder A omdat die nog wel eens het bordje leest van de parallelweg waar 30 staat, en dan krijg je gekke dingen.

Rij ik op een lekkere lege (láááánge) weg bv duitsland, dan wil ik nog wel eens CC gebruiken maar zeker niet vaak.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-07 11:30
Wat ik me afvraag als ik al die ACC berichten lees: kan de OPD stand nog invloed hebben op ‘uitrollen’ versus ‘in de ankers’?

Ik heb zelf OPD in de lage stand staan en dan wordt er niet overdreven hard geremd vind ik.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Aghanim schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:31:
[...]

Ik kan de Phoneside al schuddend ondersteboven houden en nog valt mijn telefoon er niet uit. Ook als ik de Phoneside aan de iPad 'monteer' blijft deze stevig zitten. Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in.

En ja, het is een duur stukje plastic maar dat zijn mijn Brodit houders tot nu toe ook altijd geweest :+

Enige (voor mij) nadeel is dat ik het stekkertje elke keer erin- en uit moet halen, in plaats dat de stekker onderdeel is van de houder. :)

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timiro
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 15:17
Toch ook even een tegengeluid - ik gebruik de ACC eigenlijk altijd als ik op de snelweg zit (mijn woon-werk verkeer is vooral snelweg, geen N-wegen). Het is ook een beetje accepteren dat de auto meer afstand houdt en dat er soms iemand tussen schiet. Dat andere weggebruikers het irritant vinden zal me een zorg zijn (zolang de ACC geen rare remacties doet, maar dat valt eigenlijk wel mee.)

Ik heb Tesla gereden, de ACC is redelijk vergelijkbaar. Alleen had de Tesla soms remacties zonder enige aanleiding - geen idee waarom dat gebeurde. Dat was levensgevaarlijk en je schrikt je een ongeluk als dat gebeurd. De Polestar heeft dat nog niet gedaan bij mij. Dus daarmee wint de Polestar.

Lane keeping op de Tesla is 100 keer beter. De Polestar lijkt soms uit de baan te schieten en is bovendien totaal niet 'gecentreerd'. Tesla kan ook veel meer verschillende situaties aan. De eerste keer reed ik mijn Polestar bijna in prak omdat hij een bochtje totaal negeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ik ben óók geen (A)CC fan, er is tegenwoordig gewoonweg té veel aso verkeer die denken dat alles kan/mag zolang je niet écht raakt.

Dus rij ik 99% LIM zónder A omdat die nog wel eens het bordje leest van de parallelweg waar 30 staat, en dan krijg je gekke dingen.

Rij ik op een lekkere lege (láááánge) weg bv duitsland, dan wil ik nog wel eens CC gebruiken maar zeker niet vaak.
Ik vind ACC in de file en op N-wegen heerlijk! Hij stopt netjes in de file en rijdt na korte stops gewoon weer verder. Voor langere ritten zet ik hem even snel op CC als ik de snelweg op rij. Daarna weer ACC als ik eraf ga of een file in rij. Ben dat helemaal gewend, dan vind je de setting blindelings. Knopje op het stuur was nog mooier geweest.

• Fladder80
P2Hattem schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:51:
Wat ik me afvraag als ik al die ACC berichten lees: kan de OPD stand nog invloed hebben op ‘uitrollen’ versus ‘in de ankers’?

Ik heb zelf OPD in de lage stand staan en dan wordt er niet overdreven hard geremd vind ik.
Heeft het idd, ik heb OPD in de hogere stand staan en ik merk ontzettend verschil tussen aan en uit op de snelweg in hoe de ACC zich gedraagt.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Vraagje voor jullie P2 rijders. Maps heeft afgelopen week een kleine update gehad met oa wat filter opties voor laden en ook de toevoeging van het tonen van vaste flitspalen. In mijn P8 krijg ik echter geen geluidje of melding dat je een flitspaal nadert. Hoe zit dan in de P2? Krijgen jullie wel een melding?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:57
Juancho schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:36:
Vraagje voor jullie P2 rijders. Maps heeft afgelopen week een kleine update gehad met oa wat filter opties voor laden en ook de toevoeging van het tonen van vaste flitspalen. In mijn P8 krijg ik echter geen geluidje of melding dat je een flitspaal nadert. Hoe zit dan in de P2? Krijgen jullie wel een melding?
Die update is hier ook doorgekomen.

Gelukkig geen geluidje bij een flitspaal. Zou daar helemaal gek van worden met alle flitspalen hierzo. Ik rij daarbij ook zelden te hard dus ik zie er absoluut geen meerwaarde in.

Mocht er een geluidje komen hoop ik dat dit een optie is. Dat zou natuurlijk prima zijn ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Rene schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:40:
[...]

Die update is hier ook doorgekomen.

Gelukkig geen geluidje bij een flitspaal. Zou daar helemaal gek van worden met alle flitspalen hierzo. Ik rij daarbij ook zelden te hard dus ik zie er absoluut geen meerwaarde in.

Mocht er een geluidje komen hoop ik dat dit een optie is. Dat zou natuurlijk prima zijn ;)
Hoeft natuurlijk niet perse een geluidje te zijn, ik heb ook altijd in Maps het geluid uit. Maar ik kwam deze foto tegen in het P8 topic maar ik krijg dit iig niet. Had nog geen reactie op mijn vraag daar en was even benieuwd hoe dat bij de Polestar zit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z05J0jDKOyP2RF_TJ14tfV3NtJw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3D62yoeQ863DJaDz3mM30Aky.jpg?f=user_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Juancho schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:55:
[...]

Hoeft natuurlijk niet perse een geluidje te zijn, ik heb ook altijd in Maps het geluid uit. Maar ik kwam deze foto tegen in het P8 topic maar ik krijg dit iig niet. Had nog geen reactie op mijn vraag daar en was even benieuwd hoe dat bij de Polestar zit ;)

[Afbeelding]
Die melding onderin het scherm krijg ik niet. Misschien als je op de camera in maps tikt?

• PvS_68
Fladder80 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:01:
[...]

Heeft het idd, ik heb OPD in de hogere stand staan en ik merk ontzettend verschil tussen aan en uit op de snelweg in hoe de ACC zich gedraagt.
Ik kan je vertellen dat ik OPD uit heb staan en met ACC de auto nog nooit heb 'voelen coasten'. Ik heb er nooit mee gespeeld om te zien of er verschil is, maar met OPD uit herken ik dat rijgedrag van ACC totaal niet. Ik ervaar altijd rijden of remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:37
PvS_68 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:12:
[...]

Ik kan je vertellen dat ik OPD uit heb staan en met ACC de auto nog nooit heb 'voelen coasten'. Ik heb er nooit mee gespeeld om te zien of er verschil is, maar met OPD uit herken ik dat rijgedrag van ACC totaal niet. Ik ervaar altijd rijden of remmen.
Zelfde ervaring heb ik ook. Met of zonder OPD hij coast niet en vliegt snel in de ankers. Heel irritant zeker als de afstand met de voorligger nog groot is. Een minder agressieve stand zou mooi zijn.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:37
Ik heb ACC nog nooit echt fijn gevonden, op geen enkele auto. Alleen op enkelbaans N wegen is het prettig. Maar ik ben nu wel aan het proberen het aan te laten op de Polestar. Maar zoals velen al zeiden: het hangt heel erg van de drukte af of het fijn is of niet.

Trekt de auto weer zelf op als hij geheel tot stilstand is gekomen? Ik geef namelijk telkens "gas" om weg te rijden.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-07 17:48
VidaR-9 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:48:
Ik heb ACC nog nooit echt fijn gevonden, op geen enkele auto. Alleen op enkelbaans N wegen is het prettig. Maar ik ben nu wel aan het proberen het aan te laten op de Polestar. Maar zoals velen al zeiden: het hangt heel erg van de drukte af of het fijn is of niet.

Trekt de auto weer zelf op als hij geheel tot stilstand is gekomen? Ik geef namelijk telkens "gas" om weg te rijden.
Volgens mij gaat hij automatisch weer rijden als je korter dan 3 sec hebt stil gestaan. Als je langer stil staat moet je weer op t gas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVcDCeaLdefEbxbAcoI5VoVPmpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxfv9vim1BaI4lyNIOucjiht.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Mr_Music op 16-09-2021 14:07 ]

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• Fladder80
PvS_68 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:12:
[...]

Bijzonder dat we daar zo'n verschillende ervaring in hebben. Je zou bijna denken dat verschillen in hardware en software meer uitmaken dan zou mogen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Fladder80 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:36:
[...]

Bijzonder dat we daar zo'n verschillende ervaring in hebben. Je zou bijna denken dat verschillen in hardware en software meer uitmaken dan zou mogen....
Ik weet niet of onze ervaringen persé verschillend zijn, want ik rijd met OPD uit. Wat ik zeg is dat ik de OPD stand (UIT) niet terug herken in ACC (coasten).
Als jij wel verschil merkt zou dat nog steeds kunnen voor de beide AAN-standen. Ik zou het echter niet logisch vinden als je de OPD standen wel terug herkent in ACC gedrag en de UIT-stand zich dan niet als zodanig gedraagt.
Ik zou het wel knap vinden als ACC rekening houdt met de OPD stand, want dat betekent volgens mij dat hij rekening houdt met variabelen in afstand en vertraging.

• egeyskens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
jvonkk schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:49:
Vorige week een kale Void SMSR in bestelling gezet. Het portaal geeft aan levering december, support geeft aan eind november. Worden nog 2 ongeduldige maanden.
Ik heb het tegenovergesteld voor: portaal gaf/geeft levering voor november. Als ik mijn bestelling bekijk, geeft hij een leverdatum op van januari.

P2 SMLR + pilot Midnight

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:55
PvS_68 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:56:
[...], want dat betekent volgens mij dat hij rekening houdt met variabelen in afstand en vertraging.
Dat doet de ACC ook, die werkt op basis van snelheidsverschil (toenemende of afnemende afstand) tussen jou en je voorligger. Mijn ervaring is dat als er een auto voor me duikt de ACC alleen een beetje gas loslaat mits de auto voor me harder rijdt als ik. Als de auto die ervoor schiet na het inhalen ineens langzamer rijdt dan ikzelf kan de ACC inderdaad redelijk stevig afremmen als er weinig ruimte tussen zit.

Zoals eerder door anderen opgemerkt is het een assistentie systeem en geen “autopilot”. Het enige waar ik echt op moet letten is tijdig / eerder naar links gaan als er langzaam verkeer op de rechterbaan zit maar daar ben ik inmiddels al helemaal aan gewend. Het tussen de lijnen blijven van de pilot assist is echter wel zwaar voor verbetering vatbaar, plakt vaak veel te veel op de middenstreep

[ Voor 31% gewijzigd door _--[]--__ op 16-09-2021 16:15 ]

• ofnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-04-2024
egeyskens schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb het tegenovergesteld voor: portaal gaf/geeft levering voor november. Als ik mijn bestelling bekijk, geeft hij een leverdatum op van januari.
Ik helaas ook, hier is het zelfs van september naar januari gegaan... (LRDM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Bij mij gaat OPD nooit uit en gebruik ACC met Pilot Assist vooral op de snelweg en op grotere A wegen. Perfect is het niet maar toch vind ik het een betrouwbaar systeem, vooral voor het in de gaten houden van snelheidsverschillen voor je. De Pilot Assist werkt aardig op de snelweg voor het binnen de lijntjes houden, al ben ik ook van mening dat ie (in mijn geval) wat ver naar rechts van het midden van de rijstrook rijdt.

De veiligheidsopties die erbij horen voor bijvoorbeeld het in en uitvoegen van een rijstrook ben ik wel erg over te spreken, door de dode hoek aan de achterkant van de auto heb ik in ieder geval al één keer een botsing niet gehad, door het BLIS systeem.

Verbeteringen wat mij betreft voor Pilot Assist en ACC:
  • Betere anticipatie op verandering snelheid / weggebruikers voor je. (minder abrupt remmen af en toe)
  • Wisselen van rijstrook met Pilot Assist aan beter begeleiden, werkt minder goed dan bij vroegere software versies, bij mij.
  • Mogelijkheid tot bijstellen van Pilot Assist, plek op de weg aanpassen binnen bepaalde marge, of het gewoon autonoom beter doen :-)
  • Visueel de verkeerssituatie weergeven, dat geeft vertrouwen in de verschillende systemen die nu hun werk best goed doen, maar over het algemeen heb je geen idee tot er ingegrepen wordt. Visueel zoals bij Tesla bijvoorbeeld.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 22:00
Ik heb de proefrit vanochtend gehad en na de goede lijst van @onderwaterfoto heb ik vooral deze punten die me opvielen. Iets teveel tekst, kon het niet goed bij bulletpoints houden :+

- Design is persoonlijk maar ik vind de P2 stoer ogen. De lampen zijn moderner dan de Tesla en omdat het geen onnodige sedan-variant is heb je ook goed wat bagageruimte (verder niet bekeken). Afwerking is gewoon goed, luxueus. Vind het bij de Tesla niet bijzonder slecht maar het wisselt inderdaad, dat ga ik zeker niet ontkennen. Meer fysieke knopjes boeit mij echt niks, zowel het minimalistische van de Tesla als de knopjes-cockpit van een willekeurige auto vind ik best. Het minimalistische voelt voor mij wel rustiger aan, gewoon instappen en lekker soepel van A naar B. De versnellingspook vind ik mooi vormgegeven in de P2, maar het neemt ook weer veel ruimte in beslag (in de hoge middenconsole) voor iets wat je in een rit praktisch gezien niet gebruikt. Ik had m'n arm/hand ook niet direct op een comfortabele plek liggen daardoor. Wat dat betreft vind ik de versnellingshendel in de Tesla fijner, al was dat in het begin heel raar Amerikaans voor mij. Randloze, grote spiegels! Dat was verbazingwekkend fijn, zoiets waar je de auto niet op uitkiest maar wat me wel direct positief opviel.

- Eagle-eye-view/360-cam voor het parkeren was ideaal! In de Tesla heb je de rear + 2 side-camera's wat ook erg fijn is, vooral bij stoeprandjes, maar het beeld 'van bovenaf' zou ik net zo graag hebben.

- Er leek een constante elektrische zoem te zijn van de motor tijdens het rijden in de Polestar. Bij de Tesla merk ik dat niet, bij hard accelereren heb je wel dat opstijgende geluid maar niet gewoon bij normaal rijden.

- Ook over het rijgeluid, de Tesla staat erom bekend dat ie niet goed gedempt is en je meer windgeruis hebt op hoge snelheden (ook omdat er geen benzinemotor geluid maakt en je de rest dus meer hoort). Ik kon hem maar testen tot 120km/u en de P2 lijkt inderdaad wat stiller te zijn maar niet enorm merkbaar. Ik hoopte eigenlijk dat het meer verschil zou zijn zodat ik voor de volgende lease-auto wél een stille kon kiezen... Misschien dat het rond de 150km/u wel echt een verschil is, daar vind ik de Tesla wel echt té luidruchtig als je met passagiers wil praten, maar dat was met dit tijdstip niet te testen ;).

- De Pilot Assist vond ik echt gevaarlijk! Nu las ik al dat het binnen de lijnen blijven minder goed zou zijn, okay, maar ik zou het niet aandurven om hem te activeren op een andere weg dan een rechte snelweg. Ik gebruikte hem op een N-weg, bij een flauwe bocht ging die gewoon letterlijk zonder enig geluid/trillend stuur/remactie/etc volledig de streep over de andere baan op. Echt bizar, in de Tesla rij ik dagelijks zulke wegen en heb nog nooit zoiets meegemaakt en anders krijg je de alarmbellen zoals hiervoor genoemd. Even opgezocht en het was deze bocht of iets ervoor/er na, echt geen rare weg of scherpe bocht ofzo. Doordat het onverwacht was had ik ook wat overcorrectie en was het echt een flinke slinger... https://tweakers.net/i/GQ...BN4.png?f=fotoalbum_large. Met de Tesla kan je zelfs een afrit op de snelweg die zo'n 90 graden afbuigt nemen waarbij de auto uit zichzelf rustig vertraagt van 130 naar 100 en netjes de bocht neemt om daarna weer naar 130 te versnellen.
- Voordeel van de Pilot Assist is dan weer wel dat hij aan blijft ook als je corrigeert of inhaalt, bij de Tesla gaat je Autopilot uit als je een auto inhaalt en moet je hem weer handmatig (2 tikjes op de hendel rechts) aanzetten als je klaar bent. Dat ie in de P2 aan bleef is denk ik de fijnste Quality-of-Life-upgrade die ik direct als software-optie zou kopen :+

- Het Google Automotive OS werkte fijn, gelukkig ook een fijn, vloeiend scherm (ook de cockpit) en geen ouderwets scherm met frameskips. Verticaal vs horizontaal merkte ik ook niet veel verschil in qua bruikbaarheid, al is voor Netflix bij het snelladen horizontaal wel handiger natuurlijk ;). De Home-button als streepje vond ik wat onhandig, lijkt me handiger om dat gewoon als cirkel/etc te hebben zoals op een Android-telefoon omdat je nu redelijk accuraat moet tikken op het streepje. Dat je in de lijst met bestemmingen de aankomst-percentages voor alles ziet is ook een leuk UI-extraatje. Nooit gemist in de Tesla maar wel erg handig!

- Het plannen van een route met oplaadstops ging ook soepel, naar Berlijn gaf die zelf al de stops aan, hoe lang het daar zou duren, etc. Het voordeel daarvan was dat ie gewoon de FastNed hier en de Ionity daar pakte, bij de Tesla gaat het net zo soepel maar natuurlijk alleen via de Tesla Superchargers. Daarom gebruik ik voor road-trips sowieso ook ABRP, wat bij de P2 dacht ik ook beter geïntegreerd is.

- Snelladen was max 150kW volgens de Polestar-specialisten ter plekke, zie het nu op internet ook staan. Dat is snel genoeg maar had wel iets hoger gemogen aangezien Ionity, Allego, etc ook al 300kW-palen hebben en Tesla overal 250kW-chargers neerzet en dat netwerk in de toekomst ook opengesteld wordt. Maar altijd nog beter dan Mercedes die laatst aankondigde dat hun nieuwe modellen 100kW doen of uiteraard tegen betaling een betere lader krijgen voor 200kW :/

- De telefoonhouder met oplader is een andere designkeuze. Ik heb zelf mijn telefoon altijd face-up aan met Flitsmeister, in de P2 leg je de telefoon face-down in het bakje en heb je er geen zicht meer op. Natuurlijk veiliger qua afleiding, maar voor mij niet direct een praktische plek. Bij de Polestar is/komt Flitsmeister als app, of je gebruikt Waze op je scherm dus op zich balanceert dat elkaar ;)

// Draaicirkel niet bewust getest, bagageruimte niet, koplampen niet nodig gehad, dat zijn echt de day-to-day dingen waar ik hem langer voor zou moeten rijden. Daarnaast boeit het mij echt totaal niet dat je de Model 3 vaker ziet rijden dan de VW Polo, en de P2 juist weinig ziet rijden. Misschien mis ik die jaloezie of het gevoel van exclusiviteit van een dure auto. Ik ben juist andersom, elke elektrische auto op de weg is er ééntje minder die schadelijke gassen voor m'n raam uitstoot :)

Elektrische achterklep en dode-hoek-indicatoren horen gewoon standaard te zijn, die klep heeft de Model 3 nu dus al maar voor de dode hoek niks behalve piepjes en dingen op het scherm. Zulke dingen zorgen gewoon voor meer "auto" waarbij Tesla nog iets teveel leunt op vooral software en innovatie daarmee. De Tesla-app is bijvoorbeeld echt ideaal, live je camera's kunnen zien tijdens het rijden, Sentry-mode en automatische dashcam, etc, dat zijn de extraatjes tegenover de luxere afwerking of extra geluidsisolatie van de normale autobouwers.

Nou, m'n vergelijking is zo wel lang genoeg dacht ik. Leuke auto, als ik hem had i.p.v. de Model 3 had ik het zeker prima gevonden, al vond ik het ook helemaal niet erg om weer in m'n Model 3 naar huis te rijden. Ik doe normaal nooit zomaar een proefrit, maar heb nu ook wel trek gekregen in de Mustang Mach-E of de Ioniq 5/Kia EV6 >:)

Bambu Lab P1S Combo

• PvS_68
PS2Driver schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:16:
Verbeteringen wat mij betreft voor Pilot Assist en ACC:
  • Visueel de verkeerssituatie weergeven, dat geeft vertrouwen in de verschillende systemen die nu hun werk best goed doen, maar over het algemeen heb je geen idee tot er ingegrepen wordt. Visueel zoals bij Tesla bijvoorbeeld.
Het grappige is dat er in de eerste software versies 3 displays waren voor het scherm recht voor je.
Eén daarvan liet voor ACC zien als er een auto werd gedetecteerd en de afstand/positie gerelateerd aan de ACC streepjes. Mijn eerdere VW T-Roc had zoiets ook. Dat geeft idd vertrouwen en inzicht (afremmen voor een fietser op een fietsstrook bijv). Die display is nu juist verwijderd. Dat is wel jammer idd.

Pilot Assist gebruik echt 100% zeker nooit meer sinds hij me een keer een vluchtheuvel op wilde sturen i.p.v. de belijning eromheen volgen. Hij doet ook dat niet geleidelijk, maar abrupt en krachtig. Ben daar zo van geschrokken dat ik er klaar mee ben. Lane assist daarentegen vind ik prima. Die geeft bescheiden signalen en correcties.

• Mr_Music
MacorgaZ schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:44:

- De Pilot Assist vond ik echt gevaarlijk! Nu las ik al dat het binnen de lijnen blijven minder goed zou zijn, okay, maar ik zou het niet aandurven om hem te activeren op een andere weg dan een rechte snelweg. Ik gebruikte hem op een N-weg, bij een flauwe bocht ging die gewoon letterlijk zonder enig geluid/trillend stuur/remactie/etc volledig de streep over de andere baan op. Echt bizar, in de Tesla rij ik dagelijks zulke wegen en heb nog nooit zoiets meegemaakt en anders krijg je de alarmbellen zoals hiervoor genoemd. Even opgezocht en het was deze bocht of iets ervoor/er na, echt geen rare weg of scherpe bocht ofzo. Doordat het onverwacht was had ik ook wat overcorrectie en was het echt een flinke slinger... https://tweakers.net/i/GQ...BN4.png?f=fotoalbum_large.
Oh wat eng zeg. Ik heb het plaatje bekeken. Dit soort bochten doet mijn Polestar eigenlijk met gemak. 90 graden bochten en dergelijke durf ik niet aan met de Polestar en eerlijk gezegd weet ik niet eens of de Assist dat wel aan kan.

Bedankt voor je uitgebreide review! Was leuk om te lezen. En als je nu echt moest kiezen, welke van de twee zou het worden?

• Mr_Music
harrewarre schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:26:
Wat betreft de app-discussie. Ik heb de app een tijdje geleden van mn telefoon gegooid. Heeft een paar weken goed gewerkt na een dealer bezoek voor updates.. Spontaan de koppeling verloren ofzo, geen idee wat. Er is niets meer mee te beginnen, nieuwe profielen, factory reset, TCAM reset. Ik geloof het allemaal wel. Ben ook gestopt met vragen aan support wat ik er mee moet.

Geloof ook niet dat ik ooit nog zonder echte sleutel de deur uit ga met deze auto, en dat is wel prima. Over een half jaartje wel een herkansing voor remote-climate (wat voor mij ook echt de enige nuttige feature is)

Wat betreft de toegevoegde waarde van AAOS. Dat werkt twee kanten op, voor ons krijgen we Android, helaas nog erg weinig apps, maar dat ligt volgens mij hoofdzakelijk aan Google, niet PS. Voor Polestar is het natuulijk een hele software-stack die ze zelf niet te hoeven bouwen.
Bij mij lijken de DK issues opgelost te zijn toen de auto bij de garage stond wegens geen internet gps en geen TCAM reset. Toen hebben ze die hele module los gemaakt en gecheckt. Sindsdien icm met P2134 lijkt het nu heel goed te werken, met slechts 1 hiccup. Waar het werkelijk aan ligt weet ik nog steeds niet. Ik heb wel altijd de sleutel mee met het batterijtje omgedraaid zodat als hij het niet doet en ik in noodgevallen wel de deur met de app kan openen en de sleutel in de bekerhouder kan leggen. Puur om de DK te testen. Ben blij dat ik de sleutel bij me had tijdens dat hiccupje anders had ik een probleempje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
Breaking:
Er komen in andere landen (DE en DK) de eerste meldingen van nieuwe OTA updates. Ben benieuwd naar de release notes en of iemand 'm hier al heeft gekregen.

Edit: ook hier is de update beschikbaar en nu aan het installeren:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x3TbAmjqYAU1HGDfXlyukry2Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2Y69wpd7y0SSZZqzcQDdDic.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door AartJW op 16-09-2021 19:27 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
AartJW schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:19:
Breaking:
Er komen in andere landen (DE en DK) de eerste meldingen van nieuwe OTA updates. Ben benieuwd naar de release notes en of iemand 'm hier al heeft gekregen.

Edit: ook hier is de update beschikbaar en nu aan het installeren:[Afbeelding]
Hier ook al diverse mensen die hem hebben ontvangen. P2130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:37
Mr_Music schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:13:
[...]

Bij mij lijken de DK issues opgelost te zijn toen de auto bij de garage stond wegens geen internet gps en geen TCAM reset. Toen hebben ze die hele module los gemaakt en gecheckt. Sindsdien icm met P2134 lijkt het nu heel goed te werken, met slechts 1 hiccup. Waar het werkelijk aan ligt weet ik nog steeds niet. Ik heb wel altijd de sleutel mee met het batterijtje omgedraaid zodat als hij het niet doet en ik in noodgevallen wel de deur met de app kan openen en de sleutel in de bekerhouder kan leggen. Puur om de DK te testen. Ben blij dat ik de sleutel bij me had tijdens dat hiccupje anders had ik een probleempje.
Ik zit na een aantal dealer bezoeken al een hele tijd op 2137, geen idee meer waar ik aan toe ben kwa updates haha :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvnEaXyut1oCWKKFagBU5JW8OW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nt2ownZ5qBv0bVItHfZmBXO9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gerrit105
Hahaha, ja wat was het ook alweer met de laatste twee cijfers het weeknummer van laden naar de auto?
Er is iemand die al weken een 2137 heeft en nu rollen ze in week 37 een versie 2130 uit 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
PvS_68 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:11:
[...]

Het grappige is dat er in de eerste software versies 3 displays waren voor het scherm recht voor je.
Eén daarvan liet voor ACC zien als er een auto werd gedetecteerd en de afstand/positie gerelateerd aan de ACC streepjes. Mijn eerdere VW T-Roc had zoiets ook. Dat geeft idd vertrouwen en inzicht (afremmen voor een fietser op een fietsstrook bijv). Die display is nu juist verwijderd. Dat is wel jammer idd.

Pilot Assist gebruik echt 100% zeker nooit meer sinds hij me een keer een vluchtheuvel op wilde sturen i.p.v. de belijning eromheen volgen. Hij doet ook dat niet geleidelijk, maar abrupt en krachtig. Ben daar zo van geschrokken dat ik er klaar mee ben. Lane assist daarentegen vind ik prima. Die geeft bescheiden signalen en correcties.
Hej die 3 schermen heb ik nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:28
Mr_Music schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:57:
[...]

Volgens mij gaat hij automatisch weer rijden als je korter dan 3 sec hebt stil gestaan. Als je langer stil staat moet je weer op t gas.
Of even een keer op + knopje drukken, dan gaat ie ook. Hoef je je voet niet te bewegen 😉

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 07:41
Net geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yuhu15J5pLOm1Xoo6Hrpw_tP9v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEjr3mFm1nIokBpuNP498Jnm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
VidaR-9 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:46:
[...]

Hej die 3 schermen heb ik nog :+
Dan kun je nu nog afscheid nemen van het scherm waarin de hulpmiddelen (met name ACC) groot worden weergegeven. Hij gaat er bij je eerstvolgende software update uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PvS_68 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:53:
[...]

Dan kun je nu nog afscheid nemen van het scherm waarin de hulpmiddelen (met name ACC) groot worden weergegeven. Hij gaat er bij je eerstvolgende software update uit....
Ja I know. Rij nu ruim 2 weken rond, maar denk niet dat ik enige OTA update ga ontvangen. De eerste update is denk pas als ik voor een beurt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
VidaR-9 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:55:
[...]

Ja I know. Rij nu ruim 2 weken rond, maar denk niet dat ik enige OTA update ga ontvangen. De eerste update is denk pas als ik voor een beurt moet.
Ik heb het niet nagezocht maar rijdt jij nog een 'verdwaalde' P2 uit 2020 (of misschien begin 2021) die een tijd bij een dealer heeft gestaan? Dan zou het zelfs kunnen zijn dat je eerst naar de dealer moet voor een software upgrade om OTA te enabelen...
Dat zou ik dan zeker aanbevelen. Kan gewoon gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
Een update voor het eerder inleveren van de huidige leaseauto: per 1/12 gaat mij hoogstwaarschijnlijk €90-100 netto kosten. Dat heb ik er wel voor over :D nog even afwachten wat de daadwerkelijke offerte gaat zeggen.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:55
Rene schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:28:
[...]

Hier ook al diverse mensen die hem hebben ontvangen. P2130
Hier ook, wel jammer dat ze release notes niet hebben geüpdatet waardoor er geen info in staat over de 2130 update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:28:
[...]

Hier ook, wel jammer dat ze release notes niet hebben geüpdatet waardoor er geen info in staat over de 2130 update....
Dan heb je dus dezelfde software release als die je had opnieuw gekregen in een nieuwere week, met dus een nieuwer versienummer en met dezelfde features....... 8)7 8)7 8)7

Dat is dan de enige conclusie die je kunt trekken op basis van wat we over het software-beleid hebben gezien. :?

Is natuurlijk niet zo en slaat ook nergens op, maar dit geeft wel aan hoe slecht ze dit voor mekaar hebben........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Ik krijg onderstaande foutmelding bij bijna alle videos van NPO start in de video app. Het lijkt een DRM ding te zijn. Heb de video app al opnieuw geïnstalleerd en cache leeg gemaakt, maar niets helpt. Iemand een oplossing of hebben meer mensen dit probleem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6J9D0ic_nq0ZLXaU-B9xilBG9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdNXzrMHcHspg05ixfx5Nnlx.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Geen idee, heb de video App nog niet kunnen gebruiken.

Hoop wel dat die OTA update snel uitgerold wordt, want zie als ik de app open toch wel erg vaak de melding dat de accu status onbeschikbaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
PvS_68 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb het niet nagezocht maar rijdt jij nog een 'verdwaalde' P2 uit 2020 (of misschien begin 2021) die een tijd bij een dealer heeft gestaan? Dan zou het zelfs kunnen zijn dat je eerst naar de dealer moet voor een software upgrade om OTA te enabelen...
Dat zou ik dan zeker aanbevelen. Kan gewoon gratis.
Jep. December 2020. Tijd bij de leasemij op voorraad gestaan.

Moet inderdaad naar de dealer, maar geen tijd voor en vooralsnog heb ik niet het idee dat ik veel boeiends mis. Alles werkt nu iig naar behoren voor mij, behalve de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
VidaR-9 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:47:
[...]

Jep. December 2020. Tijd bij de leasemij op voorraad gestaan.

Moet inderdaad naar de dealer, maar geen tijd voor en vooralsnog heb ik niet het idee dat ik veel boeiends mis. Alles werkt nu iig naar behoren voor mij, behalve de app.
Hier zie je wat je mist: https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:57:
Ik krijg onderstaande foutmelding bij bijna alle videos van NPO start in de video app. Het lijkt een DRM ding te zijn. Heb de video app al opnieuw geïnstalleerd en cache leeg gemaakt, maar niets helpt. Iemand een oplossing of hebben meer mensen dit probleem?
[Afbeelding]
Hier geen last van. Zonet nog gebruikt. Je zit niet toevallig in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
JTHZZ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:59:
[...]

Hier geen last van. Zonet nog gebruikt. Je zit niet toevallig in het buitenland?
Zat idd in het buitenland voor vakantie, dus heb idd het gevoel dat het daardoor komt. Had daarom al de cache geleegd en daarna de app verwijderd zodat de locatie en cookies misschien weg zouden zijn. Krijg echter geen Cookie notice als ik de NPO website laad, dat is wel vreemd. Zal dat weekend nog eens puzzelen. Thanks iig.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
even een vraagje van een iPhone noob (ik heb android)

In hoeverre heb je voor/nadeel als je een iPhone wil gaan gebruiken met (bv) de Polestar?
Loop je dan tegen dingen aan die jammer/niet prettig/irritant zijn?

Zijn er zaken die je zéker niet mag vergeten?

tia

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05
Hansieo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:14:
even een vraagje van een iPhone noob (ik heb android)

In hoeverre heb je voor/nadeel als je een iPhone wil gaan gebruiken met (bv) de Polestar?
Loop je dan tegen dingen aan die jammer/niet prettig/irritant zijn?

Zijn er zaken die je zéker niet mag vergeten?

tia
Geen verschil. Er is geen integratie van Android Automotive met gewoon Android of iOS. Je contacten syncen via bluetooth, zowel met Android als iOS.

Ik zou wel Google Maps blijven gebruiken op iPhone, want dan deel je wel mooi je favorieten en geschiedenis.

[ Voor 9% gewijzigd door kramon op 17-09-2021 17:04 ]

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Zo, hier dan ook eindelijk een berichtje mijnerzijds. 7 september mocht ik in de herkansing dan de SMLR ophalen in Beesd. Deze keer verliep het allemaal op rolletjes gelukkig. Mooie uitleg en fijn de tijd genomen om alles rondom onze Google profielen te koppelen.
De auto heeft ons ook over de streep gehaald om lekker een autovakantie te gaan doen, dus we zijn direct de 8e vertrokken voor een trip dwars door België heen en net weer thuis :)
Inmiddels staat de teller dan ook op 1600 kilometer en ben ik diep onder de indruk van de auto. Ideale combinatie tussen sportief en comfortabel reizen. Geen terrein werd hem ongemakkelijk. Een paar keer aangesproken door voorbijgangers over de mooie auto en genoeg hoofdjes die toch even omkijken als je langs rijdt. Dat is iets wat ik nog niet kende. Zelf verder geen een keer verbindingsproblemen gehad en constant het gevoel dat ik zelf weer verder wil rijden.
Het laden went eigenlijk vrij snel. Ikzelf gebruikte altijd Chargemap via de telefoon om een logisch laadpunt te bepalen en navigeerde dan via de Maps van de auto hierheen. De willekeur van de palen zelf is nog wel een dingetje. Zo had ik rond Nieuwegein een 350Kw paal van Allego die mij 23Kw in een uur gegeven heeft.... (komend vanaf 35% accu) De enige keer dat ik de maximale 150 gezien heb is bij een paal van Fastned te Vilvoorde. Overigens is de PS in mijn geval erg zuinig. Ik heb hem flink op zijn staart getrapt en alle streepjes op de boardcomputer zitten in deze 1600km in het gebied van 0-20 KWh verbruik, top!
Als ik dan toch een minpunt mag noemen van de auto is het voor mij ook het zicht rondom. De achterruit is inderdaad klein maar ook door de zijkanten moet ik toch uit de stoel veren om goed overzicht te krijgen. Vandaag had ik een fietser van rechts totaal gemist. Het werd niet gevaarlijk, maar ik keek er wel van op, want ik had toch echt naar rechts gekeken. Misschien kwestie van gewenning. Ik kijk uit naar nog vele fijne uren die ik samen in deze machtig mooie machine mag doorbrengen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--vfDZFkRP2pqqFzb8tFakvga04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PJpvxL5XDe3ZSn1CBFIdevaX.png?f=fotoalbum_large

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Filmpje over de Pixel koplampen. 8)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik had gisteren per ongeluk mijn groot licht aan (bij het instappen aangetikt ofzo vermoed ik). Ik had het pas na een kleine 2 minuten door omdat ik wat geks zag gebeuren met het licht voor me als er een tegenligger of andere dingen gebeurden. Wat een mooi stukje techniek is dit ook weer zeg!

Ik ben overall eigenlijk nog steeds ontzettend blij met de P2. Nooit zo van de ' full optie' auto's geweest en wat vaker voor de looks gekozen maar aan zo'n beetje iedere functie raak je toch best wel snel verknocht.

Ik mis nog 1 ontzettend , in mijn ogen, basic optie die er volgens mij dan weer niet op zit? Waarom gaat deze auto niet vanzelf op slot als je X meter van de auto vandaan bent, of 30 sec na uitstappen en sluiten portier of iets dergelijks? Het is me al een paar keer overkomen dat de auto niet op slot staat als ik terug kom van de supermarkt, ik weet je rijdt er zomaar niet mee weg zolang je niet met een key in de buurt bent maar toch. Dit is toch al jaren vrij standaard op auto's, of iig iets wat in een setting aan en uit te zetten zou moeten kunnen zijn?

Ergens denk ik dat iemand me zo gaat vertellen hoe ontzettend stom ik ben en dat het gewoon op plek ... zit , maar dat is dan maar zo :+

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• JTHZZ
twit schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:36:
[...]

Ik had gisteren per ongeluk mijn groot licht aan (bij het instappen aangetikt ofzo vermoed ik). Ik had het pas na een kleine 2 minuten door omdat ik wat geks zag gebeuren met het licht voor me als er een tegenligger of andere dingen gebeurden. Wat een mooi stukje techniek is dit ook weer zeg!

Ik ben overall eigenlijk nog steeds ontzettend blij met de P2. Nooit zo van de ' full optie' auto's geweest en wat vaker voor de looks gekozen maar aan zo'n beetje iedere functie raak je toch best wel snel verknocht.

Ik mis nog 1 ontzettend , in mijn ogen, basic optie die er volgens mij dan weer niet op zit? Waarom gaat deze auto niet vanzelf op slot als je X meter van de auto vandaan bent, of 30 sec na uitstappen en sluiten portier of iets dergelijks? Het is me al een paar keer overkomen dat de auto niet op slot staat als ik terug kom van de supermarkt, ik weet je rijdt er zomaar niet mee weg zolang je niet met een key in de buurt bent maar toch. Dit is toch al jaren vrij standaard op auto's, of iig iets wat in een setting aan en uit te zetten zou moeten kunnen zijn?

Ergens denk ik dat iemand me zo gaat vertellen hoe ontzettend stom ik ben en dat het gewoon op plek ... zit , maar dat is dan maar zo :+
Nee dat zit er niet op. Maar het even aantikken van de buitenkant van de portiergrepen had je al wel ontdekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
JTHZZ schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:58:
[...]

Nee dat zit er niet op. Maar het even aantikken van de buitenkant van de portiergrepen had je al wel ontdekt?
Ja die wel inderdaad! Ik snap , dat is een handeling van niets en ik wil er verder ook niet te lang over klagen hoor. Ik vind het een opvallende optie om te ontbreken in een auto die verder zo mega compleet is. Het zal een kwestie van wennen zijn. Dank voor het bevestigen! Alles wat ik op google over vergrendelen / ' op slot' etc kon vinden had te maken met het automatisch vergrendelen bij wegrijden. Dat klopt dus ook.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• JTHZZ
twit schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:03:
[...]

Ja die wel inderdaad! Ik snap , dat is een handeling van niets en ik wil er verder ook niet te lang over klagen hoor. Ik vind het een opvallende optie om te ontbreken in een auto die verder zo mega compleet is. Het zal een kwestie van wennen zijn. Dank voor het bevestigen! Alles wat ik op google over vergrendelen / ' op slot' etc kon vinden had te maken met het automatisch vergrendelen bij wegrijden. Dat klopt dus ook.
Ja inderdaad. Ik ken het ook niet anders van veel andere automerken als Volvo, VW, BMW, Mercedes. Misschien Audi?

• Hansieo
kramon schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:03:
[...]

Geen verschil. Er is geen integratie van Android Automotive met gewoon Android of iOS. Je contacten syncen via bluetooth, zowel met Android als iOS.

Ik zou wel Google Maps blijven gebruiken op iPhone, want dan deel je wel mooi je favorieten en geschiedenis.
Dank voor je input _/-\o_

• gerrit105
JTHZZ schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:07:
[...]

Ja inderdaad. Ik ken het ook niet anders van veel andere automerken als Volvo, VW, BMW, Mercedes. Misschien Audi?
Vind het ook vreemd dat dit er niet op zit hoor. Lijkt me toch vrij basic voor een auto van 60k waarbij gepromoot wordt met het feit dat 'je kont de sleutel is'.
Maar goed, er is mee te leven :+

• Mr_Music
gerrit105 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:34:
[...]

Vind het ook vreemd dat dit er niet op zit hoor. Lijkt me toch vrij basic voor een auto van 60k waarbij gepromoot wordt met het feit dat 'je kont de sleutel is'.
Idd dat voelt raar he? Zou het er misschien mee te maken hebben dat het zonder die handelingen misschien nog makkelijker wordt om een relay-attack te doen? Ik roep natuurlijk maar wat ongefundeerd :P maar ik kan eigenlijk niks anders bedenken...

• gerrit105
Dan hadden ze er een fatsoenlijke sleutel (nogmaals: model van 60k) bij moeten doen die wel op non-actief gaat als ie een tijdje niet beweegt. En omdat dat er niet op zit stop ik 'm toch in een koekblik. Feature had er van mij dus wel op gemogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:40:
Dan hadden ze er een fatsoenlijke sleutel (nogmaals: model van 60k) bij moeten doen die wel op non-actief gaat als ie een tijdje niet beweegt. En omdat dat er niet op zit stop ik 'm toch in een koekblik. Feature had er van mij dus wel op gemogen.
Volgens mij gaat de sleutel wel degelijk op non actief mbv een bewegingssensor maar niet snel genoeg voor de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Zie onderstaande link:
https://www.polestar-foru...the-myths-dispelled.1370/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

gerrit105 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:34:
[...]

Weet je wat pas raar is voor een auto van 60k?
Deze naad (waarop je geen garanties krijgt) bij de middenconsole, net vóór de bekerhouder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuZ85xUCHqKo4PzKKrMlJTcFzOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9n3Ov74jvD9er9yJQsBvHPXu.jpg?f=fotoalbum_large

• gerrit105
JTHZZ schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:04:
[...]

Volgens mij gaat de sleutel wel degelijk op non actief mbv een bewegingssensor maar niet snel genoeg voor de Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Zie onderstaande link:
https://www.polestar-foru...the-myths-dispelled.1370/
Mmm, oké. Ik dacht dat dat alleen bij die van de XC40 het geval was. Draadje wat je stuurt lijkt nog niet 100% waterdicht, maar bij de meesten lijkt het te werken en de reactie van Polestar zelf zou ook voldoende uitsluitsel moeten geven. Kan ik m'n blik wegdoen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:34

backupdevice

Boeh!

Ik krijg volgende maand ook een Polestar 2 (Pilot Plus 5D 300kW) geleverd.

Voor mij de eerste stappen in full electric rijden. Ik ga thuis laden.

Veel lezen over hoe en wat :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:44
Vorige week via de lease bestelt, launch edition, snow, 20inch met charcoal interieur. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFrtYEN1F7PWpYIGsCS6oGdHeDY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IJQn6wIoMXrtLOnvgG6ONARy.png?f=fotoalbum_large

Zodra ie binnen is even alle portier raampjes tinten.
Zijn er hier polestar rijders die de koplampen hebben laten smoken?

[ Voor 12% gewijzigd door VonDutch op 18-09-2021 19:43 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• Mr_Music
gerrit105 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:41:
[...]

Mmm, oké. Ik dacht dat dat alleen bij die van de XC40 het geval was. Draadje wat je stuurt lijkt nog niet 100% waterdicht, maar bij de meesten lijkt het te werken en de reactie van Polestar zelf zou ook voldoende uitsluitsel moeten geven. Kan ik m'n blik wegdoen ;)
Het werkt inderdaad. Heb het zelf getest. Na ongeveer een half uur schakelt de sleutel uit tot hij weer beweging detecteert.

• GuiltyNL
xsive schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:09:
[...]

Weet je wat pas raar is voor een auto van 60k?
Deze naad (waarop je geen garanties krijgt) bij de middenconsole, net vóór de bekerhouder.

[Afbeelding]
Die zit bij jou nog netjes, bij mij zit rechts hoger dan links.

• Mr_Music
Vandaag kon de DK weer eens niet verbinden. Alle connecties in de auto top op de tel werken. Maar er lijkt iets te zijn waardoor er geen verbinding is. Waarschijnlijk morgen weer terug.

Ik zie ook geen beta label meer staan op de website. Of ik kijk niet goed.

Wel zag ik de volgende troubleshoot acties op de website

Als u de auto niet met Digital Key kunt starten:

• Plaats de telefoon bij of op de draadloze laadplaat waar de verbindingsvoorwaarden bijzonder goed zijn. Het signaal van de telefoon kan worden geblokkeerd of verstoord door andere objecten, bijvoorbeeld als u hem bewaart in een tas of in de buurt van metalen voorwerpen of andere elektronica.
• Controleer of Bluetooth is ingeschakeld en of de telefoon is aangesloten op de auto.
• Controleer of de app Polestar niet is afgesloten of wordt beperkt in de telefoon, bijvoorbeeld vanwege instellingen om de batterij te sparen.
• Controleer of de functie Digital Key niet is gedeactiveerd bij de instellingen van de app.
• - Probeer om wifi tijdelijk uit te schakelen, omdat bepaalde netwerken de authenticatie van de digitale sleutel kunnen verstoren.
• Start de app of de telefoon opnieuw op.
• Controleer of er een nieuwere versie van de app is en voer als dat mogelijk is een update uit.

Als het probleem blijft bestaan: contact opnemen met Polestar Customer Support.

Straks eens proberen....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
YouTube: UPDATED Polestar 2 Upsets Supercars... on the Nürburgring!

Heerlijk filmpje met de chassis designer van de P2. Dit is de tweede run, de eerste had nog wat koeling problemen maar deze zijn met de software updates opgelost 👍

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
Het lijkt erop dat het overzicht van @-sander het niet meer doet. Lijst geeft nu nul resultaten terug ..

[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 18-09-2021 23:10 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Rene schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:34:
YouTube: UPDATED Polestar 2 Upsets Supercars... on the Nürburgring!

Heerlijk filmpje met de chassis designer van de P2. Dit is de tweede run, de eerste had nog wat koeling problemen maar deze zijn met de software updates opgelost 👍
GE_NIE_TEN!! d:)b d:)b

ik zat gewoon mee(tegen) te leunen op mijn stoel oOo

die (y) van die andere auto was óók leuk, en sportief.
Ik denk dat als Micha er meer/vaker mee gaat rijden dat hij er nog meer uitknijpt, want het was dat er ineens een kudde de weg overstak, maar anders had hij die "gele" nog flink laten zweten.. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mr_Music schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:15:
Vandaag kon de DK weer eens niet verbinden. Alle connecties in de auto top op de tel werken. Maar er lijkt iets te zijn waardoor er geen verbinding is. Waarschijnlijk morgen weer terug.

Ik zie ook geen beta label meer staan op de website. Of ik kijk niet goed.

Wel zag ik de volgende troubleshoot acties op de website

Als u de auto niet met Digital Key kunt starten:

• Plaats de telefoon bij of op de draadloze laadplaat waar de verbindingsvoorwaarden bijzonder goed zijn. Het signaal van de telefoon kan worden geblokkeerd of verstoord door andere objecten, bijvoorbeeld als u hem bewaart in een tas of in de buurt van metalen voorwerpen of andere elektronica.
• Controleer of Bluetooth is ingeschakeld en of de telefoon is aangesloten op de auto.
• Controleer of de app Polestar niet is afgesloten of wordt beperkt in de telefoon, bijvoorbeeld vanwege instellingen om de batterij te sparen.
• Controleer of de functie Digital Key niet is gedeactiveerd bij de instellingen van de app.
• - Probeer om wifi tijdelijk uit te schakelen, omdat bepaalde netwerken de authenticatie van de digitale sleutel kunnen verstoren.
• Start de app of de telefoon opnieuw op.
• Controleer of er een nieuwere versie van de app is en voer als dat mogelijk is een update uit.

Als het probleem blijft bestaan: contact opnemen met Polestar Customer Support.

Straks eens proberen....
Er mist nog 1 stap in de handleiding:
- neem je normale sleutel mee, dan kun je wel gewoon rijden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
Mr_Music schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:32:
[...]

Oh wat eng zeg. Ik heb het plaatje bekeken. Dit soort bochten doet mijn Polestar eigenlijk met gemak. 90 graden bochten en dergelijke durf ik niet aan met de Polestar en eerlijk gezegd weet ik niet eens of de Assist dat wel aan kan.

Bedankt voor je uitgebreide review! Was leuk om te lezen. En als je nu echt moest kiezen, welke van de twee zou het worden?
Ik vond die bocht ook niet bijzonder, misschien was het net een andere straat waar het gebeurde met een wat scherpere bocht maar in m'n herinnering was het gewoon zo'n flauwe bocht. Misschien heb ik net pech gehad, al was het ook niet donker of dat het zicht van camera's mogelijk slechter was.
Directe 90-graden-bochten zijn in de Tesla ook niet direct perfect hoor, en rotondes of ander precisiewerk kan nog steeds niet, maar een afslag van de snelweg of bij een klaverblad naar links doet ie wel goed. Hij remt wel wat teveel af, waar je zelf gewoon rustig van 130 naar 100 zou uitrollen wil hij wat te hard en te vroeg omlaag in snelheid, maar daardoor houdt ie zich wel goed binnen de lijnen. Het is bij zulke situaties altijd wel even opletten zoals je bij een nieuwe bestuurder zou doen, maar het werkt verbluffend goed.

Als ik echt zou moeten kiezen zou ik voor nu sowieso de Tesla nog kiezen. Deels gewenning, maar het is gewoon een hele comfortabele wagen waar ik niet direct veel aan mis. De paar extra features van de Polestar 2 mis ik niet direct, het zorgeloze rijden op AutoPilot wel. Als ik deze Tesla nog niet had en puur 2 proefritten had gedaan was het wel een moeilijke keuze, maar dan had ik misschien ook wel gewoon voor de Tesla gekozen o.b.v. software, AutoPilot, en rij-ervaring. Daarbij ook nog het wow-effect van de snelheid van een Tesla. Mijn 50k Model 3 SR+ en de 50k P2 SM met Plus-pakket vergeleken: 0-100km/u 5,5 vs 7,4 seconde, topsnelheid van 226km/u vs 160km/u (??). Het leuke van een elektrische auto wordt dan een beetje verdoezeld door het gewicht van de P2 en de onnodige begrenzer op de topsnelheid. Nu rijd je niet dagelijks 200km/u op de Autobahn, maar een begrenzer? :X Had ik tijdens mijn road-trip Oostenrijk vorig jaar en Slovenie dit jaar niet leuk gevonden.
Zoals ik zei, als ik over een paar jaar een nieuwe mag uitkiezen sta ik open voor alle EV's. Tesla is voor nu mijn favoriet, maar er zijn genoeg minpuntjes aan een Tesla. Als de Superchargers straks voor elk merk open zijn is dat USP ook weg, naast de aanbouw van concurrenten. Als de andere fabrikanten qua AutoPilot wat sprongen maken wordt het heel interessant.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
Alle elektrische auto’s zijn begrensd, namelijk op het maximum toerental van de elektromotor. Voor de single motor P2 ligt die een stuk lager, om ondanks het lagere vermogen toch nog een vlotte acceleratie te hebben

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

GuiltyNL schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:45:
[...]

Die zit bij jou nog netjes, bij mij zit rechts hoger dan links.
Gelukkig was de foto niet van mijn auto, maar jouw reactie is zeer zorgelijk. Ik zag namelijk ook bij een demo auto dat de panelen van de middenconsole echt verre van symmetrisch aansloten en hoger en ook horizontaal ongelijk zaten. Sorry, maar voor iets dat zo prominent in het zicht zit, vind ik dat echt onacceptabel.

Ik had mijn bestelling geplaatst maar onder de volgende voorwaarden:

- garantie op die naad als die verre van symmetrisch is
- alsnog tweede normale sleutel kosteloos
- duidelijkheid over 4G abo na het derde jaar, aangezien ik er 4 jaar mee moet doen
- enige indicatie wanneer de voetsensor wordt gemonteerd, de fiscus laat hem al die tijd niet weg, dus ik mag er wel elke maand voor betalen

Noem me een mierenn**ker, maar ik had echt goede hoop dat ze hier niet een bestelling op zouden laten schieten.

De reacties die ik van Polestar heb gekregen zijn weinig bemoedigend om vertrouwen te hebben in toekomstig servicebeleid:

- Als de naad u niet bevalt, kunt u op eigen kosten nieuwe panelen bestellen
- Als u een extra sleutel wenst, dan kost u dat 300 euro incl programmering bij Volvo dealer. 300 euro voor dat crappy plastic ding...
- Polestar heeft nog niet besloten of er kosten zijn na het derde jaar of de 4G kosteloos verlengd wordt, dus ook geen indicatie van de kosten (dan zou ik die nog kunnen overleggen met mijn werkgever)
- Geen indicatie voor wanneer de voetsensor er dan opgezet kan worden

Ik heb mijn bestelling daarom geparkeerd.

Inmiddels ook nog begrepen dat MY22 geen homelink en koplamp sproeiers meer heeft. Makes me wonder: wat vertellen ze me nog meer niet over wat er weggelaten is? Die dubbele sleutel is me zelfs nog als USP verkocht in Beesd.

Maar goed, wat ik nog veel kwalijker vind: they don't give a cr*p. Dan moet het wel heel goed gaan met orders schrijven.

Misschien toch nog maar de KIA EV6 afwachten. Tweede week van oktober verwachten ze de demo auto's en er zijn blijkbaar al behoorlijk wat aantallen onderweg voor nog levering 2021.
Ik weet in ieder geval dat ze bij KIA alles op alles zetten voor maximale klanttevredenheid.

[ Voor 8% gewijzigd door xsive op 19-09-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Aghanim schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:53:
[...]

Er mist nog 1 stap in de handleiding:
- neem je normale sleutel mee, dan kun je wel gewoon rijden :+
LOL

Ik heb echt alles geprobeerd maar volgens mij gaat dit hem echt nooit worden. Idd sleutel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Mr_Music schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:32:
[...]

LOL

Ik heb echt alles geprobeerd maar volgens mij gaat dit hem echt nooit worden. Idd sleutel mee....
Er komen goede DK berichten over de laatste OTA die momenteel wordt uitgerold. Ook Polestar zelf geeft aan dat er stappen zijn gemaakt. Dus ik zou daar even op wachten voor je die conclusie trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
JTHZZ schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:04:
[...]

Er komen goede DK berichten over de laatste OTA die momenteel wordt uitgerold. Ook Polestar zelf geeft aan dat er stappen zijn gemaakt. Dus ik zou daar even op wachten voor je die conclusie trekt.
ik zit op P2134 en nog geen OTA gezien. Ik heb ook geen idee of ik die krijg aangezien het ook een zooitje is met die versie nummering.

Hoe lang moeten we wachten? Ik wacht al een jaar....

In mijn optiek (al hoop ik ongelijk te hebben) krijgen de de DK nooit zo robuust als een sleutel. Hij mag namelijk nooit weigeren. Ik zie dat niet gebeuren met variabelen als 1001 telefoons icm Bluetooth.

Maargoed ik wil nog best een updateje afwachten :) Het lijkt nu uit de beta fase te zijn dus dan zou het feilloos moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
guido66 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:55:
Alle elektrische auto’s zijn begrensd, namelijk op het maximum toerental van de elektromotor. Voor de single motor P2 ligt die een stuk lager, om ondanks het lagere vermogen toch nog een vlotte acceleratie te hebben
Ik ben geen techneut dus ik snap je punt (deels :+ ), maar juist ook als leek zou ik dan zeggen dat ik hetzelfde geld betaal en 230 vs 280 pk heb, maar toch zo'n enorm max snelheidsverschil. Is het bij Tesla dan niet of minder begrensd? Vanuit verbruik (of accu-degradatie) zou ik het juist volledig snappen, die gaat onevenredig hard omhoog door de hogere luchtweerstand op hoge snelheid, maar die keuze heb je als bestuurder zelf. Ik hou het wel even op mijn eigen onwetendheid hoor, geen probleem :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
xsive schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:30:
[...]

Gelukkig was de foto niet van mijn auto, maar jouw reactie is zeer zorgelijk. Ik zag namelijk ook bij een demo auto dat de panelen van de middenconsole echt verre van symmetrisch aansloten en hoger en ook horizontaal ongelijk zaten. Sorry, maar voor iets dat zo prominent in het zicht zit, vind ik dat echt onacceptabel.

Ik had mijn bestelling geplaatst maar onder de volgende voorwaarden:

- garantie op die naad als die verre van symmetrisch is
- alsnog tweede normale sleutel kosteloos
- duidelijkheid over 4G abo na het derde jaar, aangezien ik er 4 jaar mee moet doen
- enige indicatie wanneer de voetsensor wordt gemonteerd, de fiscus laat hem al die tijd niet weg, dus ik mag er wel elke maand voor betalen

Noem me een mierenn**ker, maar ik had echt goede hoop dat ze hier niet een bestelling op zouden laten schieten.

De reacties die ik van Polestar heb gekregen zijn weinig bemoedigend om vertrouwen te hebben in toekomstig servicebeleid:

- Als de naad u niet bevalt, kunt u op eigen kosten nieuwe panelen bestellen
- Als u een extra sleutel wenst, dan kost u dat 300 euro incl programmering bij Volvo dealer. 300 euro voor dat crappy plastic ding...
- Polestar heeft nog niet besloten of er kosten zijn na het derde jaar of de 4G kosteloos verlengd wordt, dus ook geen indicatie van de kosten (dan zou ik die nog kunnen overleggen met mijn werkgever)
- Geen indicatie voor wanneer de voetsensor er dan opgezet kan worden

Ik heb mijn bestelling daarom geparkeerd.

Inmiddels ook nog begrepen dat MY22 geen homelink en koplamp sproeiers meer heeft. Makes me wonder: wat vertellen ze me nog meer niet over wat er weggelaten is? Die dubbele sleutel is me zelfs nog als USP verkocht in Beesd.

Maar goed, wat ik nog veel kwalijker vind: they don't give a cr*p. Dan moet het wel heel goed gaan met orders schrijven.

Misschien toch nog maar de KIA EV6 afwachten. Tweede week van oktober verwachten ze de demo auto's en er zijn blijkbaar al behoorlijk wat aantallen onderweg voor nog levering 2021.
Ik weet in ieder geval dat ze bij KIA alles op alles zetten voor maximale klanttevredenheid.
Over welke voetsensor heb je het hier?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
GeForceFX_BE schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:30:
[...]

Over welke voetsensor heb je het hier?
Waarschijnlijk de voetsensor voor de achterklep onder de achterbumper. Volgens mij worden die tijdelijk niet geleverd vanwege een chip tekort en wordt later gemonteerd wanneer de voorraad weer op peil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Mr_Music schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk de voetsensor voor de achterklep onder de achterbumper. Volgens mij worden die tijdelijk niet geleverd vanwege een chip tekort en wordt later gemonteerd wanneer de voorraad weer op peil is.
Die van mij wordt volgende maand uitgeleverd... wordt je op de hoogte gebracht over de al dan niet missende voetsensor of dien je dat zelf vast te stellen :+

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:28
Vanochtend eerst maar eens naar m’n eigen naad gekeken 8)7, maar die ligt er strak genoeg bij: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFwTzJuqsjRejzUiJQrmxKm5wCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyPl29AGydlccIUuSGKdqKsI.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens was de naad me nog nooit opgevallen, ik kijk toch vooral vooruit in de auto. Ik zou niet al te veel waarde hechten aan zulk soort details, als je goed zoekt komt je altijd wel iets tegen. Het ontbreken van de tweede sleutel zou ik inderdaad wel een ding vinden, vooral omdat de DK een onbetrouwbaar alternatief blijft. Bij Volvo was het zo dat ik na drie jaar zelf moest gaan betalen voor OnCall, zou me niet verbazen als dat straks voor de Polestar ook gaat gelden.
Pagina: 1 ... 20 ... 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.