Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 29 Laatste
Acties:

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:13
ach-jee schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:31:
Vanochtend eerst maar eens naar m’n eigen naad gekeken 8)7, maar die ligt er strak genoeg bij: [Afbeelding]

Overigens was de naad me nog nooit opgevallen, ik kijk toch vooral vooruit in de auto. Ik zou niet al te veel waarde hechten aan zulk soort details, als je goed zoekt komt je altijd wel iets tegen. Het ontbreken van de tweede sleutel zou ik inderdaad wel een ding vinden, vooral omdat de DK een onbetrouwbaar alternatief blijft. Bij Volvo was het zo dat ik na drie jaar zelf moest gaan betalen voor OnCall, zou me niet verbazen als dat straks voor de Polestar ook gaat gelden.
Als ik hem zo zou ontvangen, hoor je mij niet! Bedankt voor het delen van de foto!

• JohnnyBravo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-10 12:03

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Mr_Music schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk de voetsensor voor de achterklep onder de achterbumper. Volgens mij worden die tijdelijk niet geleverd vanwege een chip tekort en wordt later gemonteerd wanneer de voorraad weer op peil is.
Deze werkt gewoon naar behoren op mijn SMLR van 2 weken oud.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
ach-jee schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:31:
Vanochtend eerst maar eens naar m’n eigen naad gekeken 8)7, maar die ligt er strak genoeg bij
Na 10min twijfelen toch maar verder naar beneden naar je foto gescrollt. Gelukkig bedoelde je de auto :+

• Mr_Music
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 24-10 09:47
Ktenolix schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:42:
TS is weer bijgewerkt met juiste inhoud vd packs :)

Tevens kwam ik tot de ontdekking dat bij de configurator nu het volgende vermeld staat bij de handsfree elektrisch bediende achterklep:

[...]

Mocht je dus een P2 ontvangen waar de voetsensor het niet doet (dus ontbreekt), dan weet je dat dat later gratis gemonteerd kan worden.

De 20" velgen lijken nu wel weer besteld kunnen worden via de configurator. Die optie was een week terug geloof ik weggehaald vanwege leveringsproblemen.
Dit meldde @Ktenolix eerder.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:53
XeNeRgY schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:59:
[...]

Na 10min twijfelen toch maar verder naar beneden naar je foto gescrollt. Gelukkig bedoelde je de auto :+
Ik durfde het niet aan op een zondag.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:09
Vandaag heb ik een relais besteld wat werkt op de homelink. Plan is om en kleine Led lamp onder de auto te monteren om wat meer licht te creëren in het donker.

Zo goed als de pixel lichten zijn zo slecht is het achteruitrijlicht. Vooral hier in Noorwegen is het wel lekker om te zien wat er achter de auto is.

Krijgt die homelink toch nog een nuttige functie 👏

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:42
Ik reed hiervoor toch een niet onaardig uitgevoerde 330i, maar wat is die Polestar een aandachtstrekker. Al meerdere buren gehad die even kwamen kijken en al paar keer (indirect) complimenten gehad. Ook groep kids van jaar of 14: “wat is dat voor auto meneer? Hij is wel heel mooi hoor.” En vanmiddag bij spotters plek bij Schiphol dat je vrouw tegen haar man hoort zeggen: “dat is echt zo’n mooie auto.”

Kan ze natuurlijk geen ongelijk geven :+

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:52
Ben een beetje met ABRP aan het spelen om te kijken hoe mijn daily en weekly rides eruit komen te zien. Dit als voorbereiding.

Toch ff een vraagje , wat zou ik bij referentieverbruik het beste neer kunnen zetten?

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:53
backupdevice schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:46:
Ben een beetje met ABRP aan het spelen om te kijken hoe mijn daily en weekly rides eruit komen te zien. Dit als voorbereiding.

Toch ff een vraagje , wat zou ik bij referentieverbruik het beste neer kunnen zetten?
Ik zit deze zomer gemiddeld op 19kWh op 19”, dat is een combinatie van wat langere zakelijke ritten, korte bebouwde kom ritjes naar de Appie etc. en de nodige ritjes waarbij het vermogen wel aangesproken wordt :) Ik zou er in de winter 4/5 kWh bij op tellen.

• backupdevice
ach-jee schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:08:
[...]

Ik zit deze zomer gemiddeld op 19kWh op 19”, dat is een combinatie van wat langere zakelijke ritten, korte bebouwde kom ritjes naar de Appie etc. en de nodige ritjes waarbij het vermogen wel aangesproken wordt :) Ik zou er in de winter 4/5 kWh bij op tellen.
Dus dan zet ik 250 bij referentie neer ?

• sandervd00
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-10 09:44
Rene schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:34:
YouTube: UPDATED Polestar 2 Upsets Supercars... on the Nürburgring!

Heerlijk filmpje met de chassis designer van de P2. Dit is de tweede run, de eerste had nog wat koeling problemen maar deze zijn met de software updates opgelost 👍
Wow, check die range bij vertrek?!

• Shorteh
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:48
sandervd00 schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:24:
[...]

Valt me ook op dat ze een TA in het klein laten zien links van de range. Lijkt een beta versie van de software :)

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21:35
Shorteh schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:43:
[...]

Valt me ook op dat ze een TA in het klein laten zien links van de range. Lijkt een beta versie van de software :)
Haha dat is geen beta maar gewoon een instelling: je kunt daar je TA of TM verbruik of andere getallen uit de ‘trip computer’ permanent weergeven. -> instellingen->scherm->tripcomputer

[Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 19-09-2021 23:05]

P2 DMLR Midnight 19”; software P2130

• xsive
JTHZZ schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:04:
[...]

Haha dat is geen beta maar gewoon een instelling: je kunt daar je TA of TM verbruik of andere getallen uit de ‘trip computer’ permanent weergeven. -> instellingen->scherm->tripcomputer
Beter, want dat miste ik dus!

• xsive
sandervd00 schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:24:
[...]

Maar ook bizar hoe vlug de procenten eraf vliegen op het circuit |:(

• Shorteh
JTHZZ schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:04:
[...]

:o ik was toch echt in de veronderstelling dat ik het hele instellingen menu van top tot teen door had gekeken. Morgen gelijk even aanzetten :)

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 23:04
AartJW schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:57:
Ik krijg onderstaande foutmelding bij bijna alle videos van NPO start in de video app. Het lijkt een DRM ding te zijn. Heb de video app al opnieuw geïnstalleerd en cache leeg gemaakt, maar niets helpt. Iemand een oplossing of hebben meer mensen dit probleem?
[Afbeelding]
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden voor het DRM probleem in de NPO Start video "app". Lag idd aan cache door installatie in het buitenland. Was echter niet de cache van de Video app, maar van de Andoid System Webviewer. Door deze dus te legen werkt het nu wel. Denk niet dat veel mensen tegen dit soort zaken aan gaan lopen, maar denk deel het toch even.

P2 Thunder 20"

• Mr_Music
Daar gaan we...

Van de Officiële Polestar community op Facebook

Due to various factors, not all of which are in our control, we have unfortunately had to delay the release of Apple CarPlay for Polestar 2. This is due to be released in the spring of 2022. We sincerely apologise for the inconvenience and we will reach out to existing customers via email soon with further information.

• AartJW
Mr_Music schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:52:
Daar gaan we...

Due to various factors, not all of which are in our control, we have unfortunately had to delay the release of Apple CarPlay for Polestar 2. This is due to be released in the spring of 2022. We sincerely apologise for the inconvenience and we will reach out to existing customers via email soon with further information.
Thanks voor het delen. Niet een grote verassing volgens mij, maar wel erg balen voor mensen die in het Apple eco-systeem zitten. Zeker als je bijvoorbeeld een Apple Music abo hebt en deze feature beloofd is bij aankoop van de auto.
Hopelijk is dit niet de trend voor anderen zaken die op de roadmap staan :N

P2 Thunder 20"

• sham27
AartJW schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:59:
[...]

Thanks voor het delen. Niet een grote verassing volgens mij, maar wel erg balen voor mensen die in het Apple eco-systeem zitten. Zeker als je bijvoorbeeld een Apple Music abo hebt en deze feature beloofd is bij aankoop van de auto.
Hopelijk is dit niet de trend voor anderen zaken die op de roadmap staan :N
Ach valt wel mee hoor. Ik zit met nagenoeg alles op t Apple systeem, maar heb CarPlay nooit gebruikt/gemist. Terwijl dit wel op m’n auto’s zat.

Heb wel met de komst van m’n polestar m’n Apple Music abo opgezegd en Spotify genomen.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• XeNeRgY
  • Niet online
Daar gaan we...

Hopelijk is 'further information' een gratis Spotify abonnement aangezien ik inderdaad Apple Music gebruik(te).

• MarvinOA
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 23-10 13:40
sham27 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:20:
[...]

Ach valt wel mee hoor. Ik zit met nagenoeg alles op t Apple systeem, maar heb CarPlay nooit gebruikt/gemist. Terwijl dit wel op m’n auto’s zat.

Heb wel met de komst van m’n polestar m’n Apple Music abo opgezegd en Spotify genomen.
Heb dus beide abonnementen nu, maar ik baal een beetje dat mijn hele "gedrag" van Apple Music dus niet in Spotify beschikbaar is. Is dat op de een of andere manier te importeren? Of ben je ook opnieuw begonnen met favorieten etc.?

• GP2
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 23-10 19:48
AartJW schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:49:
[...]

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden voor het DRM probleem in de NPO Start video "app". Lag idd aan cache door installatie in het buitenland. Was echter niet de cache van de Video app, maar van de Andoid System Webviewer. Door deze dus te legen werkt het nu wel. Denk niet dat veel mensen tegen dit soort zaken aan gaan lopen, maar denk deel het toch even.
Ben erg benieuwd hoe je de cache hebt leeggemaakt. Zou je dat kunnen toelichten?

P2 DM/LR, Gele ventieldopjes, Thunder

• sham27
MarvinOA schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:23:
[...]

Heb dus beide abonnementen nu, maar ik baal een beetje dat mijn hele "gedrag" van Apple Music dus niet in Spotify beschikbaar is. Is dat op de een of andere manier te importeren? Of ben je ook opnieuw begonnen met favorieten etc.?
Gewoon opnieuw begonnen inderdaad. Twee abo’s zie ik (voor mij) 0,0 toegevoegde waarde in.

@backupdevice ik zit zo rond de 24kWh per 100km met vlot/hard rijden over de eerste 2.200km.

• Mr_Music
XeNeRgY schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:21:
[...]

Hopelijk is 'further information' een gratis Spotify abonnement aangezien ik inderdaad Apple Music gebruik(te).
the same here. Ik zie nog geen reden om Apple Music op te zeggen. Via de media player in de auto kan ik mijn Apple Music playlists afspelen. Het is niet perfect en je kunt niet alles maar de basale functies werken wel.

• AartJW
GP2 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ben erg benieuwd hoe je de cache hebt leeggemaakt. Zou je dat kunnen toelichten?
Heb de auto even niet bij de hand, maar ergens in of Play store of Google Settings kun je "All app" zien net als in Android Mobile >> klikken op de app: "Andoid System Webviewer" >> bovenin klikken op: " Cache legen" en voor de zekerheid "Gegevens wissen".

P2 Thunder 20"

• XeNeRgY
  • Niet online
Carplay hoeft voor mij nog niet per se, een Apple Music app zou voor mij het probleem ook oplossen. Carplay is dan vooral nice to have.

• backupdevice
sham27 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:31:
[...]

Gewoon opnieuw begonnen inderdaad. Twee abo’s zie ik (voor mij) 0,0 toegevoegde waarde in.

@backupdevice ik zit zo rond de 24kWh per 100km met vlot/hard rijden over de eerste 2.200km.
Thx . Probeer een beetje uit te vinden of 260km in de winter haalbaar is op 1 charge.

• Mr_Music
XeNeRgY schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:48:
Carplay hoeft voor mij nog niet per se, een Apple Music app zou voor mij het probleem ook oplossen. Carplay is dan vooral nice to have.
Inderdaad met je eens. Ik gebruikte Siri wel vaker in de Passat GTE voor berichten, whatsapp en dat soort dingen. Hoe dat nu met AAOS werkt heb ik nog niet naar gekeken. Ik zit tegenwoordig zo weinig meer in de auto dat het voor nu niet veel uitmaakt. Al hoop ik wel dat spring 22 dan ook echt het moment gaat zijn.

• XeNeRgY
  • Niet online
backupdevice schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:49:
[...]

Thx . Probeer een beetje uit te vinden of 260km in de winter haalbaar is op 1 charge.
Bij mij was dat op het randje. Met veel korte ritten ( < 20 km) kwam ik rond de 250km op 100% range. Volgens mij had ik dan ritjes van 27 - 29 kWh verbruik. Mijn ervaring is dat je pas na 30 minuten rijden een lager verbruik krijgt. Vorig jaar werkte het accu voorverwarmen nog niet. Als het goed is werkt dat nu beter dus hopelijk helpt dat. Als ik met de kennis van nu een P2 zou moeten kopen als ik iedere dag 250km zou moeten rijden dan zou ik het niet doen. Maar ik ben iemand die zenuwachtig wordt van <10% range. Er zijn echter ook anderen hier met een beter verbruik.

Het ligt ook een beetje van je rijgedrag af (hoe ver rijd je per dag enkele reis)? Bij 90km op N-wegen is het verbruik een stuk beter dan korte ritten of 120 op de snelweg.

• backupdevice
Dat zou 135 KM enkele reis zijn, waarvan 40KM N weg en de rest snelweg. Zou met 100% vertrekken dan want kan thuis laden.

Onderweg laden is geen probleem , maar meestal zijn deze ritjes richting Schiphol en wil dus snel naar huis 👍

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21:35
XeNeRgY schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:06:
[...]

Bij mij was dat op het randje. Met veel korte ritten ( < 20 km) kwam ik rond de 250km op 100% range. Volgens mij had ik dan ritjes van 27 - 29 kWh verbruik. Mijn ervaring is dat je pas na 30 minuten rijden een lager verbruik krijgt. Vorig jaar werkte het accu voorverwarmen nog niet. Als het goed is werkt dat nu beter dus hopelijk helpt dat. Als ik met de kennis van nu een P2 zou moeten kopen als ik iedere dag 250km zou moeten rijden dan zou ik het niet doen. Maar ik ben iemand die zenuwachtig wordt van <10% range. Er zijn echter ook anderen hier met een beter verbruik.

Het ligt ook een beetje van je rijgedrag af (hoe ver rijd je per dag enkele reis)? Bij 90km op N-wegen is het verbruik een stuk beter dan korte ritten of 120 op de snelweg.
Je vergeet er bij te zeggen dat jij de grote uitzondering hier bent. De meesten halen ook in de winter 300-350km. Als je gewoon 2x135km op een dag rijdt zou ik me er niet druk om maken. En op de allerslechtste dagen met -10 en wind tegen moet je dan misschien 5 minuten aan de snellader. Gewoon doen!

[Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 20-09-2021 12:40]

P2 DMLR Midnight 19”; software P2130

• backupdevice
JTHZZ schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:38:
[...]

Je vergeet er bij te zeggen dat jij de grote uitzondering hier bent. De meesten halen ook in de winter 300-350km. Als die 250km gewoon aan een stuk of desnoods in 2 ritten wordt gereden zou ik me er niet druk om maken.
250km is totaal van heen en terug

We gaan ook vaak naar het strand door het hele jaar en dat is dezelfde afstand . Geen probleem om te laden maar ik ben een beetje aan het kijken wat wel en niet kan.

Daily commute is rond het huis en af en toe naar kantoor . Dat is 40KM enkele reis . Kan thuis laden dus ik voorzie geen problemen.

Benieuwd hoe lang het duurt . Fleet service had over begin October.

[Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 20-09-2021 12:42]

• XeNeRgY
  • Niet online
JTHZZ schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:38:
[...]

Je vergeet er bij te zeggen dat jij de grote uitzondering hier bent. De meesten halen ook in de winter 300-350km. Als je gewoon 2x135km op een dag rijdt zou ik me er niet druk om maken. En op de allerslechtste dagen met -10 en wind tegen moet je dan misschien 5 minuten aan de snellader. Gewoon doen!
Toen we de vorige keer het verbruik bespraken bleek er toch wel een groep groter dan ikzelf te zijn die een verbruik van >20kWh in de zomermaanden haalt. Er lijkt wel een verband met 20" velgen te zijn als ik het goed heb. Op de Facebook groep zijn er ook meerderen. Allemaal uit de eerste leveringen overigens.

Al blijf ik me wel afvragen of de weergave van het verbruik klopt.
- zaterdag na 8km in de stad 27kWh met voorverwarmen accu
- zondag na 4km in de stad 22kWh zonder voorverwarmen accu

Ook reed ik zaterdag 120km enkele reis waarbij ik na 50km de TA/TM een reset gegeven heb. Verbruik zat toen rond de 17.8kWh bij 105 ACC. Prima dus. Uiteindelijk bleef het toch 20.4kWh gemiddeld. Verhoudingsgewijs lijkt me dat qua weergave te hoog.

[Voor 3% gewijzigd door XeNeRgY op 20-09-2021 13:14]

• backupdevice
Ja gemiddeld geloof ik wel.

Denk dat ik het maar gewoon moet gaan ervaren😀.
Beste app voor laadpalen te zoeken is Chargemap toch?

[Voor 25% gewijzigd door backupdevice op 20-09-2021 13:15]

• BartWNL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-10 12:14
Klein vakantieverslagje van mijn kant, het reizen met een EV is me zeer goed bevallen.

Van tevoren natuurlijk enigszins benieuwd of het allemaal naar wens zou verlopen en dus ook wat voorbereidingen getroffen om te zorgen dat alles in kannen en kruiken zou verlopen. Onder andere ABRP premium afgesloten, extra newmotion pas aangevraagd (ter aanvulling van de Eneco mobilitypas en plugsurfing pas). Reis ging via Duitsland en Zwitserland naar Italie. In Italie meerdere locaties bezocht en daarmee in totaal een kleine 4000 km gereden. Gemiddeld kwam ik uit op een verbruik van 22.1 kWh/100Km, wat me best meeviel.

De reis zo ingesteld in ABRP dat ik elke keer met ongeveer 10% SoC wilde arriveren bij een lader, om zodoende het snelste te kunnen laden. Eigenlijk werd altijd wel minimaal de 145 kW aangetikt en het laden ging super (Ionity is top). We gingen wel buiten het seizoen, dus vaak was ik de enige die aan het laden was. Ben wel benieuwd hoe dit in het hoogseizoen is.
De verplichte laadpauzes zorgden er ook voor dat we behoorlijk ontspannen de rit maakten. De eerste dag reden we 1200 km naar Bologna, maar omdat je telkens navigeert naar de volgende laadstop ipv naar de eindbestemming lijkt het allemaal wat soepeler te gaan. Kopje koffie halen, plasje doen en je kan weer onderweg. Vaak waren we langer bezig met zelf een pitstop maken dan dat de auto nodig had om te kunnen bijladen. We zeiden beide dat we nog niet eerder zo'n ontspannen eerste reisdag hadden meegemaakt.

De auto zelf was een zeer aangename reiscompagnon, dat mag zeker gezegd worden. Heb de auto nu een jaar en vooral in het begin waren er wel eens wat zaken die niet helemaal in orde waren, maar tijdens deze trip ging alles goed(zoals het hoort). Geen enkele issue gehad en de auto heeft de trip veel aangenamer gemaakt voor ons. Of het ging om even doortrappen op de autobahn, of om een zeer steil onverhard bergweggetje in Toscane op te rijden, alles liep gesmeerd. Nimmer vermoeid uitgestapt en het hebben van altijd internet maakt het navigeren en luisteren naar muziek zeer gemakkelijk. Ik had wel redelijk snel de warmere onderrug door de Weavetech bekleding, dat was wel een minpuntje.
Ander pluspunt is dat ze in Italie amper Polestars hebben en je wordt daardoor aangestaard alsof je van Mars komt.
Daarmee kom ik ook wel gelijk bij een heikel punt, als je het noorden van Italie verlaat is de laderdichtheid erbarmelijk.
Snelladers zijn er veel minder te vinden, sommige werken niet en het gros van de hotels weten niet eens wat een EV is. Enkele voorbeelden:
- Een keer genavigeerd naar een Enel snellader met nog 13% SoC over. Bij aankomst bleken alle laders stuk, was niet aangegeven in ABRP. Dichtbijzijnde lader kostte nog 10% SoC om naartoe te rijden. Deze 50 kW lader deed het uiteindelijk wel, maar dat was wel een billenknijp momentje
- Bij een hotel wilde ik laden via het stopcontact omdat er in de plek zelf geen enkele publieke lader was. Uiteindelijk hoorde de manager dat en die was bang dat het elektriciteitsnetwerk eruit zou knallen en die heeft zonder waarschuwing de stekker eruit getrokken in de avond, terwijl de mensen van de receptie juist geholpen hadden met het laden.
- Bij het Como meer zijn er amper laders, althans waar ik zit (Cadenabbia). Uiteindelijk 1 Tesla lader ontdekt die was opengesteld voor andere EV's en daar kunnen laden. Punt was op 1,5 km loopafstand, maar dat nam ik maar voor lief.
- Vervolgens in een gigantisch klein dorpje waar geen hond woont staan er ineens 4 laadpunten, er is geen peil op te trekken.

Opvallend vond ik het overigens hoe snel je de topsnelheid van 210 bereikt, het kost gewoon bijna geen moeite. Ben benieuwd hoeveel de auto zou halen als er geen begrenzer op zit.

Nog enkele foto's om het verhaal een beetje aan te kleden :+

• AartJW
BartWNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:27:
Klein vakantieverslagje van mijn kant, het reizen met een EV is me zeer goed bevallen.

Van tevoren natuurlijk enigszins benieuwd of het allemaal naar wens zou verlopen en dus ook wat voorbereidingen getroffen om te zorgen dat alles in kannen en kruiken zou verlopen. Onder andere ABRP premium afgesloten, extra newmotion pas aangevraagd (ter aanvulling van de Eneco mobilitypas en plugsurfing pas). Reis ging via Duitsland en Zwitserland naar Italie. In Italie meerdere locaties bezocht en daarmee in totaal een kleine 4000 km gereden. Gemiddeld kwam ik uit op een verbruik van 22.1 kWh/100Km, wat me best meeviel.

De reis zo ingesteld in ABRP dat ik elke keer met ongeveer 10% SoC wilde arriveren bij een lader, om zodoende het snelste te kunnen laden. Eigenlijk werd altijd wel minimaal de 145 kW aangetikt en het laden ging super (Ionity is top). We gingen wel buiten het seizoen, dus vaak was ik de enige die aan het laden was. Ben wel benieuwd hoe dit in het hoogseizoen is.
De verplichte laadpauzes zorgden er ook voor dat we behoorlijk ontspannen de rit maakten. De eerste dag reden we 1200 km naar Bologna, maar omdat je telkens navigeert naar de volgende laadstop ipv naar de eindbestemming lijkt het allemaal wat soepeler te gaan. Kopje koffie halen, plasje doen en je kan weer onderweg. Vaak waren we langer bezig met zelf een pitstop maken dan dat de auto nodig had om te kunnen bijladen. We zeiden beide dat we nog niet eerder zo'n ontspannen eerste reisdag hadden meegemaakt.

De auto zelf was een zeer aangename reiscompagnon, dat mag zeker gezegd worden. Heb de auto nu een jaar en vooral in het begin waren er wel eens wat zaken die niet helemaal in orde waren, maar tijdens deze trip ging alles goed(zoals het hoort). Geen enkele issue gehad en de auto heeft de trip veel aangenamer gemaakt voor ons. Of het ging om even doortrappen op de autobahn, of om een zeer steil onverhard bergweggetje in Toscane op te rijden, alles liep gesmeerd. Nimmer vermoeid uitgestapt en het hebben van altijd internet maakt het navigeren en luisteren naar muziek zeer gemakkelijk. Ik had wel redelijk snel de warmere onderrug door de Weavetech bekleding, dat was wel een minpuntje.
Ander pluspunt is dat ze in Italie amper Polestars hebben en je wordt daardoor aangestaard alsof je van Mars komt.
Daarmee kom ik ook wel gelijk bij een heikel punt, als je het noorden van Italie verlaat is de laderdichtheid erbarmelijk.
Snelladers zijn er veel minder te vinden, sommige werken niet en het gros van de hotels weten niet eens wat een EV is. Enkele voorbeelden:
- Een keer genavigeerd naar een Enel snellader met nog 13% SoC over. Bij aankomst bleken alle laders stuk, was niet aangegeven in ABRP. Dichtbijzijnde lader kostte nog 10% SoC om naartoe te rijden. Deze 50 kW lader deed het uiteindelijk wel, maar dat was wel een billenknijp momentje
- Bij een hotel wilde ik laden via het stopcontact omdat er in de plek zelf geen enkele publieke lader was. Uiteindelijk hoorde de manager dat en die was bang dat het elektriciteitsnetwerk eruit zou knallen en die heeft zonder waarschuwing de stekker eruit getrokken in de avond, terwijl de mensen van de receptie juist geholpen hadden met het laden.
- Bij het Como meer zijn er amper laders, althans waar ik zit (Cadenabbia). Uiteindelijk 1 Tesla lader ontdekt die was opengesteld voor andere EV's en daar kunnen laden. Punt was op 1,5 km loopafstand, maar dat nam ik maar voor lief.
- Vervolgens in een gigantisch klein dorpje waar geen hond woont staan er ineens 4 laadpunten, er is geen peil op te trekken.

Opvallend vond ik het overigens hoe snel je de topsnelheid van 210 bereikt, het kost gewoon bijna geen moeite. Ben benieuwd hoeveel de auto zou halen als er geen begrenzer op zit.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Bedankt voor het mooie uitgebreide verhaal en de foto's! d:)b Ik ben het op alle punten met je eens (incl die zweterige rug van de stoelen) na een vakantie van twee weken in Zuid-Frankrijk. 10% aankomst durfde ik niet aan en zoals je zegt je laadt vaker toch meer dan je denk bij Ionity om >20% te hebben bij de volgende stop.

Tip: ik check altijd de Community sectie van op de Chargemap app om te zien of er recent succesvol geladen is bij die obscure laadpalen in het buitenland.

P2 Thunder 20"

• BartWNL
AartJW schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:08:
[...]

Bedankt voor het mooie uitgebreide verhaal en de foto's! d:)b Ik ben het op alle punten met je eens (incl die zweterige rug van de stoelen) na een vakantie van twee weken in Zuid-Frankrijk. 10% aankomst durfde ik niet aan en zoals je zegt je laadt vaker toch meer dan je denk bij Ionity om >20% te hebben bij de volgende stop.

Tip: ik check altijd de Community sectie van op de Chargemap app om te zien of er recent succesvol geladen is bij die obscure laadpalen in het buitenland.
Thanks! Goede
Had chargemap al op de telefoon staan, maar in NL heb ik die eigenlijk nooit nodig, dus hij stond niet vers in het geheugen. Had me in dit geval problemen kunnen besparen. Had via chargemap wel die opengestelde (gratis) tesla lader gevonden, echt een uitkomst.

• PS2Driver
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 22-10 13:54
Die warme rug komt mij ook bekend voor. Leuk verslag Bart!

Polestar 2, PP, Snow

• AartJW
PS2Driver schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:15:
Kreeg de "tip" van een verkoper in een Polestar Space om met wat dreft/zeepsop de stoel een keer af te nemen. Volgens hem zou het dan minder zweterig worden.

Ik heb nog niet de moeite genomen om het te testen, want heb de verkopers in de Spaces niet heel hoog zitten qua kennis :X . Enige wat ik kan bedenken is dat er een soort beschermlaag op zit die je er zo vanaf haalt.

Moet eerlijk zeggen dat je met en natte doek alles wel super goed schoon krijgt in vergelijking met normale stoffen stoelen.

P2 Thunder 20"

• BartWNL
AartJW schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:41:
[...]

Kreeg de "tip" van een verkoper in een Polestar Space om met wat dreft/zeepsop de stoel een keer af te nemen. Volgens hem zou het dan minder zweterig worden.

Ik heb nog niet de moeite genomen om het te testen, want heb de verkopers in de Spaces niet heel hoog zitten qua kennis :X . Enige wat ik kan bedenken is dat er een soort beschermlaag op zit die je er zo vanaf haalt.

Moet eerlijk zeggen dat je met en natte doek alles wel super goed schoon krijgt in vergelijking met normale stoffen stoelen.
Ja in het begin was ik wel bang voor de vlekken die ook op de deuren of het dashboard kastje komen, maar die zijn goed weg te halen. Heb zelf een fles van Xpress Interior Cleaner in de auto liggen, je maakt alles in een handomdraai weer als nieuw.

[Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 20-09-2021 15:48]

• backupdevice
Mijn PS wordt eind October geleverd :)

Wordt een lange maand

• Sn3akz
  • Laatst online: 20-09 20:39
Zo, sinds lange tijd ook weer eens op GoT ingelogd. PS2 wordt 1 oktober overgedragen, na bestellen op 11 september (Long range dual motor, Thunder kleurige launch edition met trekhaak, Slate interieur)

Bleek nog op voorraad te staan. Nog nooit zo snel een nieuwe leaseauto gehad.

[Voor 9% gewijzigd door Sn3akz op 20-09-2021 20:29]

• Fismeister
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-10 09:17
Ik heb mijn SR/SM Thunder Grey, Pilot, Plus, 19'' en trekhaak begin augustus besteld. In de Space spraken ze destijds van een levering medio oktober. Nadat de leasemaatschappij alles had doorgevoerd en de bestelling definitief was kreeg ik een leverdatum van medio december door. Die staat er nog steeds in. Via de configurator zie ik echter dat mijn configuratie in oktober leverbaar zou moeten zijn. Heb even met de klantenservice contact gehad en zij gaven aan dat de verwachte leverdatum puur gebaseerd is op de motorisering en het accupakket. In eerste instantie bleek dat mijn configuratie niet in oktober leverbaar zou zijn omdat ik het slate ipv charcoal interieur heb gekozen... Op de vraag of ik dat makkelijk aan zou kunnen passen waardoor ik m'n auto eerder zou kunnen ontvangen kreeg ik helaas een 'nee'. Maar goed, wellicht voor degenen die 'm in de bestelling hebben staan goed om even te checken in de configurator wat daar als leverdatum staat en contact op te nemen met de klantenservice om te kijken of ze je order kunnen matchen met één die op de boot staat. Dat gaat schijnbaar niet altijd automatisch.

• Jur gen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19:27
Eindelijk!

Polestar 2

• GP2
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 23-10 19:48
AartJW schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:48:
[...]

Heb de auto even niet bij de hand, maar ergens in of Play store of Google Settings kun je "All app" zien net als in Android Mobile >> klikken op de app: "Andoid System Webviewer" >> bovenin klikken op: " Cache legen" en voor de zekerheid "Gegevens wissen".
Bedankt, het is wel erg verstopt: Instellingen/Systeem/Opslag/AndereApps en dan ook nog even de systeemprocs (waarschijnlijk, kan het gehele woord niet lezen) laten tonen.

P2 DM/LR, Gele ventieldopjes, Thunder

• vacuumcleaner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:45
Kun je ergens zien welke versie? Na mijn update blijft hij P2130 aangeven wat de uitleverweek betreft.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• woerdman
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18-10 17:26
Om mijn eerder verslag nog wat aan te vullen, de terugreis uit ZFr was wat lastiger (to say the least). Mijn korte conclusie: ik huur volgende maal een auto. Ik vind de betrouwbaarheid van de laadpalen in frankrijk te klein, vaak staan ze wel in de ABRP app maar zit er een lint omheen etc. Daarnaast zie ik de sport niet zo van het plannen van een reis op allerlei apps. ABPR loopt om de haverklap vast trouwens (weet iemand hoe je een app hard kan afsluiten zonder het systeem opnieuw te starten)? Google gebruiken als planner (wat toch eigenlijk zou moeten) is geen optie, die stuurt je naar allerlei langzame laders
In Fr zelf (bijvoorbeeld Marseille) geen laadplek te krijgen omdat de Fransen zich niets aantrekken van EV plekken in de stad en hun gebutste 205 er gewoon op zetten.
Ionity is overigens wel goed betrouwbaar.
Een kleine anekdote : de Citroen Diane met aanhanger die vanochtend gelijk met ons vertrok vanuit het hotel in Nancy stond in Breda naast ons op het P terrein: dezelfde gemiddelde snelheid dus als een Diane uit 1972…. (waar BTW de fastnetlader 350KWH t niet deed).
Ik ben er wel even klaar mee
De auto zelf is heerlijk om mee te reizen, dat dan weer wel.

• XeNeRgY
  • Niet online
BartWNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:47:
[...]

Ja in het begin was ik wel bang voor de vlekken die ook op de deuren of het dashboard kastje komen, maar die zijn goed weg te halen. Heb zelf een fles van Xpress Interior Cleaner in de auto liggen, je maakt alles in een handomdraai weer als nieuw.
Ik denk dat die interior cleaner dan het verschil maakt? Bij mij zijn vlekken in het interieur erg lastig te poetsen (ze komen vaak weer terug) met alleen water op een doek. Ik vind het interieur ook erg vlekgevoelig. Na een week ziet de auto er weer helemaal smerig uit. Komt ook door onze 2 kinderen die achterin zitten en veel zand mee naar binnen nemen.

Zal ook eens een flesje kopen.

• xsive
backupdevice schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:49:
[...]

Ik haalde op zonnige dag 2 sep met een demo DMLR 20 inch 380km en dan tel ik de 20km die je bij 0% nog reserve hebt niet mee. (gebaseerd op 90% 100-110km/h snelweg rijden)

Als ik mijn bevroren bestelling alsnog doorzet, dan is dat met standaard 19 inch wielen, dus moet nog 10-15km extra opleveren. Wellicht dat geen plus pack nog wat gewicht/massa wegneemt. Of zou stalen dak zwaarder zijn dan panoramadak?

Mag hopen dat ik 's winters van die pakweg 400km een 260km moet kunnen overhouden.

Minpunt blijft natuurlijk dat je beter tussen de 10% en 90% acculading blijft en je dan dus eigenlijk 20% in mindering moet brengen. Het laden viel me op zich erg mee in de zon, hoewel ik met o.a. Ionity echt geen moment 155kW heb gezien, denk dat 107kW het hoogste was.

• sham27
xsive schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:19:
[...]

Ik haalde op zonnige dag 2 sep met een demo DMLR 20 inch 380km en dan tel ik de 20km die je bij 0% nog reserve hebt niet mee. (gebaseerd op 90% 100-110km/h snelweg rijden)

Als ik mijn bevroren bestelling alsnog doorzet, dan is dat met standaard 19 inch wielen, dus moet nog 10-15km extra opleveren. Wellicht dat geen plus pack nog wat gewicht/massa wegneemt. Of zou stalen dak zwaarder zijn dan panoramadak?

Mag hopen dat ik 's winters van die pakweg 400km een 260km moet kunnen overhouden.

Minpunt blijft natuurlijk dat je beter tussen de 10% en 90% acculading blijft en je dan dus eigenlijk 20% in mindering moet brengen. Het laden viel me op zich erg mee in de zon, hoewel ik met o.a. Ionity echt geen moment 155kW heb gezien, denk dat 107kW het hoogste was.
Ik denk dat het glazen dak juist zwaarder ja.

En denk ook dat de 20” wel meer dan 10-15km scheelt op een acculading.

Ik heb vandaag een huis-school-werk-school-huis ritje gehad. Totaal 83km en 22.1kWh. Denk niet dat ik snel zuiniger zal rijden of ik moet er echt heel bewust op gaan rijden, waar ik geen zin in heb.

• xsive
Daar gaan we...

Weet niet of we nog iets hebben aan de volgende info, maar het besef is er blijkbaar wel bij Polestar:

• sham27
xsive schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:27:
[...]

Weet niet of we nog iets hebben aan de volgende info, maar het besef is er blijkbaar wel bij Polestar:
[Afbeelding]
Je zou toch denken dat ze wel een blik software engineers kunnen opentrekken daar in China.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
BartWNL schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:27:

Top verslag Bart! Ik herken me helemaal in je verhaal. Spanje lijkt wel wat op Italië denk ik. Qua laadpalen vinden in de regio hebben we gebruik gemaakt van Chargemap.

Overigens moet ik zeggen dat daar best veel laders onterecht kapot-gemeld waren. Dus ik heb flink wat updates gedaan in Chargemap en ook laad instructies toegevoegd. Veel van die laders vereisen soms gewoon wat een vreemde volgorde qua handelingen.

Wat ik in jouw verhaal teruglees en wat ik zelf ook heel erg aan onze vakantie heb overgehouden is: vertrouwen in de auto.

Waar we de heenweg nog alles op safe speelden (met minimaal 15% SoC aankomen), wisten we op de terugweg dat 10 meer dan genoeg was.

Mijn vrouw wilde een week voor vertrek niet meer in de P2, zo'n wantrouwen was er in de auto. Ze wilde liever een ICE huren. Nu, na iets van 4000 vakantie kilometers is ze een soort van ambassadeur geworden.

P2 PP Snow

• Jur gen
vacuumcleaner schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:43:
[...]

Kun je ergens zien welke versie? Na mijn update blijft hij P2130 aangeven wat de uitleverweek betreft.
Ik ben van P2124 naar P2130 gegaan nu.

Polestar 2

• backupdevice
xsive schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:19:
[...]

Thx . Is meer uitzoeken als ik een retourtje Schiphol doe of ik het met 1 accu haal in de winter . Laden is geen probleem, maar liever niet natuurlijk. Ik kan hem hier thuis opladen tot 100 % . Ach we gaan het meemaken

• dagobert1966
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:34

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

PS2Driver schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:15:
De koeling in de stoel werkt bij mij perfect :)

• Shorteh
vacuumcleaner schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:43:
[...]

Ik heb de update ook via OTA gekregen, bij mij geeft hij ook P2130 aan. Maar nog steeds geen changelog helaas.

• BartWNL
kramon schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:54:
[...]

Top verslag Bart! Ik herken me helemaal in je verhaal. Spanje lijkt wel wat op Italië denk ik. Qua laadpalen vinden in de regio hebben we gebruik gemaakt van Chargemap.

Overigens moet ik zeggen dat daar best veel laders onterecht kapot-gemeld waren. Dus ik heb flink wat updates gedaan in Chargemap en ook laad instructies toegevoegd. Veel van die laders vereisen soms gewoon wat een vreemde volgorde qua handelingen.

Wat ik in jouw verhaal teruglees en wat ik zelf ook heel erg aan onze vakantie heb overgehouden is: vertrouwen in de auto.

Waar we de heenweg nog alles op safe speelden (met minimaal 15% SoC aankomen), wisten we op de terugweg dat 10 meer dan genoeg was.

Mijn vrouw wilde een week voor vertrek niet meer in de P2, zo'n wantrouwen was er in de auto. Ze wilde liever een ICE huren. Nu, na iets van 4000 vakantie kilometers is ze een soort van ambassadeur geworden.
Klopt, vertrouwen is er inderdaad in de auto. Mijn vriendin zegt ook tegen iedereen hoe goed de trip gegaan is, erg leuk om te horen. Komt mede doordat Google Maps de SoC bij aankomst erg getrouw weergeeft, waardoor je inderdaad gaat vertrouwen op de voorspellingen en of je het gaat redden of niet.
woerdman schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:47:
ABPR loopt om de haverklap vast trouwens (weet iemand hoe je een app hard kan afsluiten zonder het systeem opnieuw te starten)?
Bij de instellingen kan je bij apps, een lijst met alle apps opvragen. Als je dan ABRP selecteert, zie je bovenin staan "app geforceerd sluiten".

Vervelend dat bij jou ABRP niet goed werkte, dat is eigenlijk de enige app (in samenhang met Google Maps) die ik gebruikt heb. In mijn ogen een erg fijne combinatie.

• Jur gen
Met de update naar P2130 gisteren heeft de didgital-key na opnieuw installeren en configureren nog geen 20 uur gewerkt. Wat een drama zeg! Een geweldige auto maar de software en beschikbare apps is sinds ik hem heb (nu een jaar) nauwelijks verbeterd.

#teleurstellend

Polestar 2

• dnns85
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 23:18
Jur gen schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:33:
Met de update naar P2130 gisteren heeft de didgital-key na opnieuw installeren en configureren nog geen 20 uur gewerkt. Wat een drama zeg! Een geweldige auto maar de software en beschikbare apps is sinds ik hem heb (nu een jaar) nauwelijks verbeterd.

#teleurstellend
Same here, zelfde ervaring na update bij dealer. Dan maar gewoon de sleutel weer mee. Het blijft verder een geweldige auto om te rijden, maar ben 'm meer gaan zien as-is dan te focussen op wat nog moet komen, scheelt weer teleurstellingen.

• Autowina
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18:45
Netjes van Polestar: 3 jaar extra gratis data omdat Carplay pas volgend voorjaar beschikbaar komt. En dat na eerder een jaar extra garantie en € 500 laadtegoed bij Plugsurfing. We krijgen dan wel niet alles wat bij het begin beloofd is direct, maar ze proberen het wat mij betreft wel netjes op te lossen. Dat kun je niet van iedere fabrikant zeggen!

P2 Midnight, Volvo XC60, Saab 95,96, 900

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:49
Autowina schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:02:
Netjes van Polestar: 3 jaar extra gratis data omdat Carplay pas volgend voorjaar beschikbaar komt. En dat na eerder een jaar extra garantie en € 500 laadtegoed bij Plugsurfing. We krijgen dan wel niet alles wat bij het begin beloofd is direct, maar ze proberen het wat mij betreft wel netjes op te lossen. Dat kun je niet van iedere fabrikant zeggen!
huh? 3jaar EXTRA gratis data?? ik weet nog van niets...

kreeg je een email? of is dat voor recente bestellingen?

*edit: email ontvangen :)

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2130 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• Arie van Dijk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05:25
Wel jammer dat dat internet het na de update sinds vanmiddag weer eens met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is.

• VonDutch
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-10 16:22
Arie van Dijk schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:42:
Wel jammer dat dat internet het na de update sinds vanmiddag weer eens met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is.
Het hele internet?

Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• cyrax
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-10 13:15
Iemand dit al gezien ? (En hier dan ook een oplossing voor 😬)

• Rene
De android gebruikers moeten wel binnen een week een iPhone IMEI doorgeven aan polestar voordat de extra 3 jaar geldig zijn. :+

• P2Hattem
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 23:40
cyrax schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:13:
Iemand dit al gezien ? (En hier dan ook een oplossing voor 😬)

[Afbeelding]
Dat is een paar pagina’s geleden al behandeld. Opgelost door het wissen van de cache van de Andoid System Webviewer. Door deze dus te legen werkt het wel.

[Voor 8% gewijzigd door P2Hattem op 21-09-2021 19:37]

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• Mr_Music
Autowina schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:02:
Aha die 3 jaar extra kregen de leaserijders al begin dit jaar vanwege geen plugsurfing tegoed en app te laat.

Voor mij dus 0% toegevoegde waarde voor de kopers is het fijn. Maar doe dan met iets waar iedereen iets aan heeft.

Wellicht komt het nog en praat ik voor m’n beurt. Maar voor nu voel ik dat zo.

• ARR63
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 19-10 15:58
Mr_Music schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:04:
[...]

Aha die 3 jaar extra kregen de leaserijders al begin dit jaar vanwege geen plugsurfing tegoed en app te laat.

Voor mij dus 0% toegevoegde waarde voor de kopers is het fijn. Maar doe dan met iets waar iedereen iets aan heeft.

Wellicht komt het nog en praat ik voor m’n beurt. Maar voor nu voel ik dat zo.
Ik herken mij volledig in dit gevoel.
Ik heb niets aan dit gebaar.

Gelukkig is de auto werkelijk een genot om in te rijden.
Tijdens de vakantie was IONITY ook een enorme plus.

ECHTER; de service van Polestar is erg beschamend voor een Premium automerk.
1 jaar na de eerste afleveringen is de app nog steeds beta.
De Digital Key is nog steeds niet betrouwbaar bij iedereen.
De communicatie vanuit Polestar is naar mijn mening van een amateuristisch niveau.
Ik had in februari een verzoek tot aanpassing van mijn stoel ingediend. De communicatie vanuit Polestar was nul komma nul. Je moet er zelf steeds achter aan om een statusupdate over de voortgang te krijgen.
De mensen op de supportafdeling doen hun uiterste best maar krijgen van de Backoffice geen tot weinig informatie. De afhandeling van het verzoek gaat gewoon gepaard zonder enige betrokkenheid. De klant staat absoluut niet centraal. Sterker nog, je krijgt het gevoel dat je hun tot last bent.

Mijn totale gevoel zegt dat dit de laatste Polestar gaat worden. De VOLVO dealer doet ook zijn uiterste best maar krijgt ook te weinig medewerking. Helaas maar zo sta ik er nu in.

• dagobert1966
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:34

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

ARR63 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:41:
[...]

De communicatie vanuit Polestar is naar mijn mening van een amateuristisch niveau.
Ik had in februari een verzoek tot aanpassing van mijn stoel ingediend. De communicatie vanuit Polestar was nul komma nul. Je moet er zelf steeds achter aan om een statusupdate over de voortgang te krijgen.
De mensen op de supportafdeling doen hun uiterste best maar krijgen van de Backoffice geen tot weinig informatie. De afhandeling van het verzoek gaat gewoon gepaard zonder enige betrokkenheid. De klant staat absoluut niet centraal. Sterker nog, je krijgt het gevoel dat je hun tot last bent.

Mijn totale gevoel zegt dat dit de laatste Polestar gaat worden. De VOLVO dealer doet ook zijn uiterste best maar krijgt ook te weinig medewerking. Helaas maar zo sta ik er nu in.
100% mee eens.

• ARR63
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 19-10 15:58
Polestar 2 niet geschikt voor lange mensen.

https://www.ad.nl/auto/de...t-dan-gemiddeld~af1df608/

• sham27
_O-
Wat een geweldig diepgaand artikel.

Ook wel mooi dat de testpersonen varieerden tot 1.88m. Toch een andere perceptie van lange mensen dan wij hier.

Ik zit prima met 1.88m in ieder geval.

• xsive
ARR63 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:41:
[...]

Ik heb mijn bestelling on-hold staan, omdat ik al op voorhand deze service mindset ervaar... Het is echt een houding van "als het je niet bevalt, dan is dat jouw probleem".

En ik ben in de basis nog wel zo positief over de auto en merk dat ik al best ver ga in mijn bereidheid hem zijn nukken te vergeven. Maar waarschijnlijk weten ze dit bij Polestar ook.

Maar ik begin op een punt aan te komen waarbij ik dit niet meer aan mezelf verkocht krijg.
Het alternatief zou voor mij een EV6 zijn. Bij KIA krijg je maximaal het gevoel dat men zelf niet lekker slaapt als ze een ontevreden klant hebben. Toch nog maar even wachten tot half oktober dat ik een proefrit kan maken.

Uitdaging blijft gewoon dat ik 0 emotie heb bij een KIA. Word er noch warm, noch koud van. Ondanks dat je weet dat ze alles dik voor elkaar hebben. De eerste testen laten al zien dat ze gewoon 530km halen bij een snelheid van 100km/h. Dat is "slechts" 100-150km meer dan de PS2 onder ideale omstandigheden doet.

• Rene
Tja, ik maak mezelf misschien niet populair hierzo maar ik ben juist reuze blij met de beloofde oplossing.

Ik heb de klantenservice als helemaal super ervaren tot nu toe. En aangezien het een prive aankoop is komt die 3 jaar extra goed van pas. (kijk maar eens bij Audi of andere merken wat onbeperkt internet kost).

Vraag me ook af wat Polestar dan anders had moeten doen? alle auto's terugnemen? Geld teruggeven? Bijtelling veranderen? Ze zitten gewoon vast aan Google en zolang die in de Clinch liggen met Apple gaat Carplay er niet komen. Dom dat ze dat beloofd hebben maar voor even niet anders.

Ik lees genoeg verhalen dat mensen hun hele auto van andere merken niet voor 2022 geleverd krijgen. Kijk eens hoe men loopt te rommelen met de updates op de VW id.X modellen. Hoe bij premium merken opties gewoon via e-mail van de lijst verdwijnen. Hoe de ervaringen met de Peugeot app zijn etc. etc.

Bottom-line is dat ik ook dingen graag iets anders had gezien, maar totaal supertevreden ben. Ik heb een auto met formidabele rijeigenschappen en een fantastisch entertainment system. Ik draai elke dag mijn hoofd nog even om om te genieten van de auto en de LED animatie. Ik heb besloten op tevreden te zijn met wat ik heb (99%), en niet om me te irriteren over hetgeen wat ontbreekt (1%).

• harrewarre
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:55
Vergeet niet (zoals hierboven ook al benoemd) dat Google mbt tot alle android zaken aan de touwtjes trekt, niet Polestar. Er is gewoonweg niet zoveel aan te doen door PS denk ik, totdat Google een OK geeft voor Carplay. Misschien doet Apple er wel heel moeilijk over en is de zaak nog veel ingewikkelder.

Zelfde geldt voor het wel/niet beschikbaar zijn van apps op AAOS, tis uiteindelijk de store van Google. Zie ook hier voor een goede uitleg van de Flitsmeister developer over dit onderwerp:

frankkie12345 in "Android Automotive"

Verder ook goede ervaringen met de klantenservice, al is de conclusie van het gesprek meestal "Maak maar even een afspraak bij een Volvo garage om het na te laten kijken" :+

De PS app blijft helaas wel beneden verwachtingen voor velen (als je het uberhaupt goed aan de praat hebt, en kunt houden haha).

• xsive
Rene schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:36:
Tja, ik maak mezelf misschien niet populair hierzo maar ik ben juist reuze blij met de beloofde oplossing.

Ik heb de klantenservice als helemaal super ervaren tot nu toe. En aangezien het een prive aankoop is komt die 3 jaar extra goed van pas. (kijk maar eens bij Audi of andere merken wat onbeperkt internet kost).

Vraag me ook af wat Polestar dan anders had moeten doen? alle auto's terugnemen? Geld teruggeven? Bijtelling veranderen? Ze zitten gewoon vast aan Google en zolang die in de Clinch liggen met Apple gaat Carplay er niet komen. Dom dat ze dat beloofd hebben maar voor even niet anders.

Ik lees genoeg verhalen dat mensen hun hele auto van andere merken niet voor 2022 geleverd krijgen. Kijk eens hoe men loopt te rommelen met de updates op de VW id.X modellen. Hoe bij premium merken opties gewoon via e-mail van de lijst verdwijnen. Hoe de ervaringen met de Peugeot app zijn etc. etc.

Bottom-line is dat ik ook dingen graag iets anders had gezien, maar totaal supertevreden ben. Ik heb een auto met formidabele rijeigenschappen en een fantastisch entertainment system. Ik draai elke dag mijn hoofd nog even om om te genieten van de auto en de LED animatie. Ik heb besloten op tevreden te zijn met wat ik heb (99%), en niet om me te irriteren over hetgeen wat ontbreekt (1%).
Ik vind het juist super dat je jouw visie/ervaring deelt, dat geeft juist een goede balans. Persoonlijk zit ik namelijk best hoog in mijn negatieve energie door de irritatie die ontstaan is door de antwoorden op mijn vragen richting Polestar. Ik kan dit "tegen"geluid in positieve zin dus echt wel gebruiken! Thx

• PS2Driver
Rene schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:36:

Ik zit ook volledig op jouw lijn. De dingen die er zijn werken goed met uitzondering van de app soms, maar ook die doet het bij mij in ieder geval goed genoeg om weer als DK te gebruiken.

Polestar 2, PP, Snow

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-10 13:24
harrewarre schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:01:
Vergeet niet (zoals hierboven ook al benoemd) dat Google mbt tot alle android zaken aan de touwtjes trekt, niet Polestar. Er is gewoonweg niet zoveel aan te doen door PS denk ik, totdat Google een OK geeft voor Carplay. Misschien doet Apple er wel heel moeilijk over en is de zaak nog veel ingewikkelder.

Zelfde geldt voor het wel/niet beschikbaar zijn van apps op AAOS, tis uiteindelijk de store van Google. Zie ook hier voor een goede uitleg van de Flitsmeister developer over dit onderwerp:

frankkie12345 in "Android Automotive"

Verder ook goede ervaringen met de klantenservice, al is de conclusie van het gesprek meestal "Maak maar even een afspraak bij een Volvo garage om het na te laten kijken" :+

De PS app blijft helaas wel beneden verwachtingen voor velen (als je het uberhaupt goed aan de praat hebt, en kunt houden haha).
Ja, nou ik kijk er nog iets anders naar. Ik ben echt ontzettend enthousiast over de auto qua rijden maar de hele 'digital first' strategie werkt echt voor geen meter.

Nog los van alle problematiek rondom DK en de App die al veelbesproken is, werkt ook dat hele onderhoudsstuk niet digitaal. Toen ik de auto bestelde was Polestar een nieuw merk dat "digital first' zou worden. Auto bekijken kon in Spaces, bestellen via de website. Aflevering was thuis en als er onderhoud nodig was (eerste drie jaar bij prijs inbegrepen), zou de auto dat aangeven. Een 'Polestar support specialist' zou ervoor zorgen dat de auto werd opgehaald en na onderhoud weer teruggebracht. Helemaal in den beginne mocht niet eens worden bevestigd dat het daarbij om het Volvo dealer netwerk ging. Dat was uiteraard al wel een publiek geheim.

Maar so far, so good. Echter, nou is het zo ver dat de auto onderhoud nodig heeft na bijna 30.000 km.
De auto geeft een melding 'maak een afspraak voor regulier onderhoud'. Helemaal prima. Echter als je op https://www.polestar.com/...e/polestar-car-servicing/ kijkt en bij 'voor Polestar rijders: boek een onderhoudsbeurt' klikt gebeurt er gewoon niets. Die button werkt niet. En als je dan via de chat een afspraak probeert te maken lukt dat ook niet. Ook in de chat wordt gezegd: bel maar met de Volvo dealer voor een afspraak.

En nogmaals; uiteraard heb ik daar geen probleem mee. Sterker nog; zowel met de Polestar Support als met de Volvo dealer heb ik alleen maar positieve ervaringen. In de zin dat iedereen zijn best doet je zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Maar die 'digital first' strategie daar klopt echt helemaal niets van en dat staat echt volledig los van AAOS of Google.

Blijft dus een hele fijne auto die echter beter 'gewoon' via het Volvo dealer netwerk verkocht had kunnen worden omdat ze daar toch volledig op terugvallen.

[Voor 4% gewijzigd door Quark2 op 22-09-2021 13:40]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• XeNeRgY
  • Niet online
@Rene @harrewarre @xsive
Ik ben super tevreden over de auto zelf. Mijn hele proces van bestellen tot aflevering is schandalig geweest met dingen die je van een professioneel bedrijf niet gelooft. Maar sindsdien heb ik (als leaserijder) niks meer met Polestar te maken. Ik heb een fijne Volvo dealer maar daar ben ik in 1 jaar ook maar 1x hoeven komen. Prima dus.

Qua software vind ik het wel degelijk de schuld van PS. Nu naar Google wijzen is erg naiëf. Ze hebben zelf gekozen voor AAOS, een systeem dat in de kinderschoenen staat en dus een risico op het nakomen van afspraken wetende dat je zelf weinig invloed hebt. Ze hadden ook het Volvo systeem kunnen nemen. Dat was minder innovatief maar had wel een veel hoger gehalte van 'dit is wat je krijgt'.

Ze hebben zelf ook flink geadverteerd met dit systeem en de innovaties als Digital Key. Als het dan niet meteen werkt is dat niet erg maar vervolgens vervallen ze in de grote zwakte van Polestar: communicatie naar de achterban. De marketing nekt ze nu gewoon flink.

Waar ik snap dat je als privé rijder blij bent met 3 jaar lang data had ik al lease rijder graag ook iets gehad ter tegemoetkoming. Dus de keuze tussen 3 jaar lang data of een gratis Spotify abonnement bijvoorbeeld. De 500 euro voucher om te laden heb ik ook niet gehad. De problemen die tot deze geste hebben geleid echter wel :)

Ik kan ook prima accepteren wat er wel is maar als klant krijg ik wel het gevoel niet serieus genomen te worden door het niet nakomen van de beloften. En daar heb ik een hekel aan.

• Mr_Music
XeNeRgY schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:39:
@Rene @harrewarre @xsive
Ik ben super tevreden over de auto zelf. Mijn hele proces van bestellen tot aflevering is schandalig geweest met dingen die je van een professioneel bedrijf niet gelooft. Maar sindsdien heb ik (als leaserijder) niks meer met Polestar te maken. Ik heb een fijne Volvo dealer maar daar ben ik in 1 jaar ook maar 1x hoeven komen. Prima dus.

Qua software vind ik het wel degelijk de schuld van PS. Nu naar Google wijzen is erg naiëf. Ze hebben zelf gekozen voor AAOS, een systeem dat in de kinderschoenen staat en dus een risico op het nakomen van afspraken wetende dat je zelf weinig invloed hebt. Ze hadden ook het Volvo systeem kunnen nemen. Dat was minder innovatief maar had wel een veel hoger gehalte van 'dit is wat je krijgt'.

Ze hebben zelf ook flink geadverteerd met dit systeem en de innovaties als Digital Key. Als het dan niet meteen werkt is dat niet erg maar vervolgens vervallen ze in de grote zwakte van Polestar: communicatie naar de achterban. De marketing nekt ze nu gewoon flink.

Waar ik snap dat je als privé rijder blij bent met 3 jaar lang data had ik al lease rijder graag ook iets gehad ter tegemoetkoming. Dus de keuze tussen 3 jaar lang data of een gratis Spotify abonnement bijvoorbeeld. De 500 euro voucher om te laden heb ik ook niet gehad. De problemen die tot deze geste hebben geleid echter wel :)

Ik kan ook prima accepteren wat er wel is maar als klant krijg ik wel het gevoel niet serieus genomen te worden door het niet nakomen van de beloften. En daar heb ik een hekel aan.
Ik ben het volledig eens met met je. Als je weet dat je CarPlay wilt implementeren zorg je gewoon dat je vóór de belofte te uiten, je met deze partijen om tafel gezeten hebt en afspraken gemaakt hebt. Als zij dan de belofte breken kan je als Polestar zijnde met de vingers naar Google of Apple wijzen. Dat is voor ons als rijders beter te accepteren. Echter doen zij dit helemaal niet. Ze geven geen enkele uitleg. Dit doet mij ook vermoeden dat het door Polestar zelf komt. Dat een aantal mensen het maar accepteren en zich er bij neer leggen is mooi en knap maar ik irriteer me mateloos aan dit soort dingen.

Polestar had ook buiten CarPlay en alle andere issues om veel meer kunnen doen aan communicatie. Dit zou heel veel pijnpunten bij rijders wegnemen of op zijn minst verzachten.

Vanaf het begin, door leaserijders geen tegoed te geven hebben ze al een tweedeling gemaakt tussen klanten. Toen kregen de leaserijders 2/3 jaar extra data. Nu is dit recht getrokken maar hebben de leaserijders nog steeds geen 500 euro te goed. Dat is meer waard dan 3 jaar internet.

Behandel iedereen gewoon gelijk.

Ze hebben nog veel te leren betreft klantenbestanden en digital first. De auto zelf hebben ze prima voor elkaar. Dat geef ik ze dan mee.

• Pr8hube
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:58

Pr8hube

P2 midnight

Als prive-rijder genieten we sowieso al veel meer:
  • Geen bpm
  • Geen wegenbelasting
  • Goedkope “brandstof”
  • Hele fijne auto en nu ook nog
  • 3 jaar extra gratis data
Misschien moeten er gewoon meer Kia’s verkocht worden ;w

Groetjes,
Gerard

P2 midnight

• petervanstuiven
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:21
Pr8hube schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:39:
Als prive-rijder genieten we sowieso al veel meer:
  • Geen bpm
  • Geen wegenbelasting
  • Goedkope “brandstof”
  • Hele fijne auto en nu ook nog
  • 3 jaar extra gratis data
Misschien moeten er gewoon meer Kia’s verkocht worden ;w

Groetjes,
Gerard
Nu ben ik ook prive rijder en het deels met je eens.

Als prive rijder kopen we auto echter niet tegen dezelfde voorwaarden en tarieven als een leasebedrijf.
Mijn inziens kan Polestar dus ook makkelijker iets op geven dan bij de leasebedrijven. De tarieven en voorwaarden bij lease zijn veel striker dan dat wij die hebben. Prive heb je hun voorwaarden maar te slikken. Ik weet nog in het begin dat sommige auto's niet werden uitgeleverd omdat er nog geen overeenstemming was tussen leasebedrif en Polestar.

• Mr_Music
petervanstuiven schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:45:
[...]

Nu ben ik ook prive rijder en het deels met je eens.

Als prive rijder kopen we auto echter niet tegen dezelfde voorwaarden en tarieven als een leasebedrijf.
Mijn inziens kan Polestar dus ook makkelijker iets op geven dan bij de leasebedrijven. De tarieven en voorwaarden bij lease zijn veel striker dan dat wij die hebben. Prive heb je hun voorwaarden maar te slikken. Ik weet nog in het begin dat sommige auto's niet werden uitgeleverd omdat er nog geen overeenstemming was tussen leasebedrif en Polestar.
Is dat werkelijk een reden om berijders een andere behandeling te geven? In mijn optiek dus niet.

• sham27
Helaas heb ik ook de eerste error te pakken. Het beeld van mijn navigatie in mijn tellerscherm blijft hangen. Ik sta al de hele dag voor de school van m’n zoontje. Heb behalve uit en aanzetten nog niets geprobeerd. Iemand tips? Anders kijk ik t wel even aan of het morgen misschien weer werkt.

• petervanstuiven
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:21
Mr_Music schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:00:
[...]

Is dat werkelijk een reden om berijders een andere behandeling te geven? In mijn optiek dus niet.
Met alle respect en niet vervelend bedoeld, maar een berijder is dit geval leidend voorwerp (bij leaserijders letterlijk en figuurlijk, dat begrijp ik).
Het gaat hier om eigenaar van het voertuig en compensatie van eventuele zaken. Helaas liggen hier altijd overeenkomsten aan ten grondslag. De een beter dan de ander.

Als berijder van een leaseauto moet je feitelijk bij het leasebedrijf zijn.

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-10 13:24
sham27 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:10:
Helaas heb ik ook de eerste error te pakken. Het beeld van mijn navigatie in mijn tellerscherm blijft hangen. Ik sta al de hele dag voor de school van m’n zoontje. Heb behalve uit en aanzetten nog niets geprobeerd. Iemand tips? Anders kijk ik t wel even aan of het morgen misschien weer werkt.
Bij mij is dat sinds de laatste Google Maps update ook al een paar keer voorgekomen. Het is bij mij alleen op te lossen door het middenscherm te herstarten (via vasthouden hometoets).

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• MaxxMark
  • Laatst online: 21:25

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:58:
[...]

Het is hier 20" Continental inderdaad.

Ik heb vanochtend een opname gemaakt tijdens het rijden. Niet op een stuk waar je normaliter deze snelheden langere tijd kunt rijden. Als ik langere stukken kon rijden was het wat makkelijker voor langere tijd te reproduceren.

http://www.maxxmark.com/dropbox/Rotterdamsebaan.m4a

Je kunt het in het eerste stuk al meerdere keren horen (ik zal niet specifieren op welke seconden het dáár zit).

Vanaf 32 seconden gaat ie het bereik in, valt een paar keer weg (omdat ik gas losliet) en 41 tot 48 seconden zit je echt in het bereik dat het duidelijk hoorbaar is. Rond 55 seconden gaat hij weer buiten dat bereik.

In het echt is het veel beter te horen. In de opname hoor je vooral veel wind- en bandgeruis :)
Gisteren was het zo ver en is mijn wagen bij de Volvo dealer geweest. Daar hebben ze microfoons gemonteerd en allerhande test-ritten gemaakt om eea op te nemen zodat dit allemaal gedocumenteerd naar Polestar(/Volvo) kon gaan en ze er mee aan de slag konden.

Gisterenavond belletje gekregen dat ze in afwachting van feedback waren maar dat de kans erg groot zou zijn dat het een 'product-eigenschap' zou zijn. Ofwel 'jammer maar helaas... Accepteer het maar'.

Vandaag einde dag belletje gekregen dat ik hem weer op kon halen, en dat ze nog steeds in afwachting waren van feedback. Uiteindelijk daargekomen bleek de feedback inderdaad terug te zijn gekomen.

Mij werd verteld dat de opnames die ze gemaakt hadden erg nuttig en goed waren (zelf niet gehoord) en dat heel duidelijk hoorbaar was dat het eigenlijk niet hoorde.

De (voorlopige) conclusie was - als ik het goed interpreteerde - dat er in de hoogspanningsaansturing een printplaat is gebruikt waarbij de stroom kan gaan fluiten (:?).

In ieder geval is er een nieuw onderdeel onderweg vanuit Zweden wat het probleem zou moeten gaan oplossen! Ik ben wel blij dat ze het probleem hebben erkend en dat er een oplossing voor is!

Binnenkort nieuwe afspraak maken, en daarna is het hopelijk opgelost!

En even een paar @-jes voor de notificaties: @ach-jee @Quark2 @Johnbeer @Arie van Dijk

Oh, en er stond meteen een nieuwe update op: 2138. Met uiteraard niets direct opvallend anders tov wat er in de release notes stond.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• MaxxMark
  • Laatst online: 21:25

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens had ik een XC40 T2 (nonhybrid) als leenwagen meegekregen (nog geen 3000km op de teller). Natuurlijk in de basis al best een luxe wagen (automaat én met carplay support ;)).

Ik ben super blij dat ik een Polestar 2 rijd. Want potverdriedubbeltjes wat is dat verschil groot zeg! Met een polestar ben je echt snel verwend. Je weet pas wat je hebt als je het kwijt raakt!

Een van de meest in het oog springende dingen is dat met een verbrandingsmotor het achteruit inparkeren toch wel wat meer voeten in de aarde heeft. De auto-hold feature is super fijn in een electrische wagen, maar in een normale wagen is dat best lastig met subtiel achteruit rijden. Dan wil je dat niet en wil je op de creep subtiel achteruit kunnen rijden.

Voor mij was het een sterke bevestiging dat als je nu een nieuwe auto zou kopen, je eigenlijk toch minimaal wel een hybride auto wilt hebben. Het lost zóveel nukkigheden op!

En natuurlijk de 'traagheid' van een normale wagen. 'even' in een gaatje schieten is er niet bij omdat het vermogen niet direct wordt geleverd. De auto is non-stop bezig met moeite doen om aan je vraag te voldoen.

Het voelt een beetje archaïsch en oud-bollig wanneer je de souplesse en directheid van elektrisch (al dan niet hybride) gewend bent.

Voor zover mijn verkooppraatje :')

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• Johnbeer
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 24-10 12:40
MaxxMark schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:52:
[...]

Gisteren was het zo ver en is mijn wagen bij de Volvo dealer geweest. Daar hebben ze microfoons gemonteerd en allerhande test-ritten gemaakt om eea op te nemen zodat dit allemaal gedocumenteerd naar Polestar(/Volvo) kon gaan en ze er mee aan de slag konden.

Gisterenavond belletje gekregen dat ze in afwachting van feedback waren maar dat de kans erg groot zou zijn dat het een 'product-eigenschap' zou zijn. Ofwel 'jammer maar helaas... Accepteer het maar'.

Vandaag einde dag belletje gekregen dat ik hem weer op kon halen, en dat ze nog steeds in afwachting waren van feedback. Uiteindelijk daargekomen bleek de feedback inderdaad terug te zijn gekomen.

Mij werd verteld dat de opnames die ze gemaakt hadden erg nuttig en goed waren (zelf niet gehoord) en dat heel duidelijk hoorbaar was dat het eigenlijk niet hoorde.

De (voorlopige) conclusie was - als ik het goed interpreteerde - dat er in de hoogspanningsaansturing een printplaat is gebruikt waarbij de stroom kan gaan fluiten (:?).

In ieder geval is er een nieuw onderdeel onderweg vanuit Zweden wat het probleem zou moeten gaan oplossen! Ik ben wel blij dat ze het probleem hebben erkend en dat er een oplossing voor is!

Binnenkort nieuwe afspraak maken, en daarna is het hopelijk opgelost!

En even een paar @-jes voor de notificaties: @ach-jee @Quark2 @Johnbeer @Arie van Dijk
Ik ben benieuwd naar het resultaat van die nieuwe onderdelen uit Zweden, hou ons op de hoogte!

• XeNeRgY
  • Niet online
Helemaal eens! Ik had laatst een V60 T5 Inscription met 2100km op de teller als leenauto. Dat was serieus 1 van de gegadigden naast een P2, A5 en 4 serie. De P2 voelt echt 2 niveaus fijner qua soepelheid. Heeft puur met het EV zijn te maken maar het verschil voelde groot inderdaad.

• P2Hattem
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 23:40
XeNeRgY schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:02:
Helemaal eens! Ik had laatst een V60 T5 Inscription met 2100km op de teller als leenauto. Dat was serieus 1 van de gegadigden naast een P2, A5 en 4 serie. De P2 voelt echt 2 niveaus fijner qua soepelheid. Heeft puur met het EV zijn te maken maar het verschil voelde groot inderdaad.
Net terug van 2,5 week vakantie met een Golf als huurauto. Hier was CarPlay wel makkelijk want de navigatie van VW was nou niet echt geweldig. Dan is navigatie via de telefoon naar het dashboard wel makkelijk. Maar ja, die optie heb je in de P*2 niet nodig.

Schakelen zit nog wel in m’n systeem, maar ACC met een schakelbak is toch net ff minder. ACC werkte wel goed overigens, niet beter of slechter.

Geluid in de auto was niet heel veel meer dacht ik totdat ik vanmiddag weer naar huis reed en de Golf toch luider bleek. Maar het NL asfalt zal daar ook een bijdrage aan leveren.

Met 57% de auto geparkeerd en daar stond ze vanmiddag nog steeds op, dus dat gaat ook zonder problemen.

Nu de update gestart en afwachten of alles goed gaat.

Uiteindelijk wel weer blij om in m’n eigen te kunnen rijden. Lekker actieve zit, alle knoppen zitten weer ze thuishoren 🤪. Genieten!

P2 - Snow / Performance Pack / Trekhaak sinds 1-9-2020 / NewMotion Home Advanced

• Kallie123
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14-10 21:14
Quark2 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:33:
[...]

Bij mij is dat sinds de laatste Google Maps update ook al een paar keer voorgekomen. Het is bij mij alleen op te lossen door het middenscherm te herstarten (via vasthouden hometoets).
Hier hetzelfde, ook een aantal keer voor gekomen. Maps tussen de "tellers" bouwt niet meer op. Tellers e.d. werken nog wel alleen de maps niet. Inderdaad hometoets even in gedrukt houden (best lang, 10 a 20 sec) en dan wordt de tablet en midden scherm gereset (je ziet alleen je snelheid nog) en 1 a 2 minuten later werkt alles weer. Kan gewoon tijdens het rijden (je bent dan wel even je hele navigatie kwijt maar als je een paar km op de snelweg zit geen enkel probleem).

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23-10 17:44
Quark2 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:37:
[...]
Maar so far, so good. Echter, nou is het zo ver dat de auto onderhoud nodig heeft na bijna 30.000 km.
De auto geeft een melding 'maak een afspraak voor regulier onderhoud'. Helemaal prima. Echter als je op https://www.polestar.com/...e/polestar-car-servicing/ kijkt en bij 'voor Polestar rijders: boek een onderhoudsbeurt' klikt gebeurt er gewoon niets. Die button werkt niet. En als je dan via de chat een afspraak probeert te maken lukt dat ook niet. Ook in de chat wordt gezegd: bel maar met de Volvo dealer voor een afspraak.
Dat heb ik ook net ervaren. Dan bel je vervolgens de Volvo dealer die doodleuk zegt geen chauffeurs te hebben om de auto op te halen en dat je hem maar moet komen brengen. In de praktijk krijg je ook maar één keer gratis onderhoud (tenzij je minder als 25.000 per jaar rijd).

[Voor 5% gewijzigd door _--[]--__ op 23-09-2021 09:11]

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Hier terug van een vakantie naar Italië. 3514 km gereden, gemiddeld 22.1 kWh per 100 km. Gemiddelde snelheid 75 km/h. Dit is de totale reis, inclusief heen en terugweg.

Op de terugweg van 1077 km, gemiddeld 98 km/h gereden met een verbruik van 24.0 kWh per 100 km. Met name de terugweg flink door kunnen rijden, 160 of 170 op de cruise control gereden waar het kon als ik reed. Als m'n vriendin reed, was 't vaak 140 of 150. De P2 is echt een genot om te rijden, altijd vermogen en het rijdt als een trein. Nog een leuke pas gereden waar ik een paar motorrijders aardig voor kon blijven, door het vele vermogen wat je direct tot je beschikking hebt. Zag ze regelmatig achter me kleiner worden en de bochtensnelheid was ook redelijk vol te houden. Je merkt dan wel dat je een zware auto mee hebt.

Het laden in Italië ging ook prima, we zijn met name in de regio rondom het Gardameer geweest en nog rondom Cinque Terre. In ons hotel daar vlakbij zat zelfs een laadpaal die niet op Chargemap zichtbaar was, dus dat was nog weer een leuke verrassing.

Dat was 't positieve verhaal. Dan nu het minder positieve verhaal, het laden bij de snellaadpunten. Helaas wederom laadproblemen. De heenweg ging alles gelukkig nog goed, de terugweg was minder leuk. Er kon alleen nog geladen worden bij snellaadpunten als we de kabel hoog genoeg hielden en hij als 't ware in de stekkeropening werd gedrukt.

Eerst bij een enBW laadpunt: bij 3 van de snelladers werkte het niet, op naar het volgende station. Dacht eerst dat het aan de enBW laders lag maar bij de volgende FastNed werkte het ook niet. Als ik de kabel er in gedrukt hield tijdens het koppelen werkte het ineens wel, maar als ik dan de kabel los liet stopte het laden weer.

Uiteindelijk opgelost door de kabel op de auto te leggen tijdens het laden, maar helaas bleek dat ook niet goed genoeg te werken. Toen we terugkwamen na een half uurtje was de auto op 54% gestopt met laden.

Daarna naar een Ionity, die werkten eerder altijd perfect. Helaas kwamen we hier aan bij een Ionity waar de kabels ook op de grond lagen in plaats van vast zaten aan de bovenkant dus moesten we de kabel de hele tijd op een paal houden. Fijn om zo een half uur te moeten staan om 23.00 en je nog 250 km naar huis moet.. Gelukkig regende het niet.

Baal er zo van, de auto is zo ontzettend onbetrouwbaar :( . Je weet nooit zeker wat de auto doet, kun je wel laden of kun je niet laden. Kom je wel thuis of kom je niet thuis. Naast rijden een van de meest belangrijke functies van de auto die niet fatsoenlijk werkt.

Heb echt het gevoel dat ik een maandagochtend modelletje heb.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Koehandelaar schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:14:
Hier terug van een vakantie naar Italië. 3514 km gereden, gemiddeld 22.1 kWh per 100 km. Gemiddelde snelheid 75 km/h. Dit is de totale reis, inclusief heen en terugweg.

Op de terugweg van 1077 km, gemiddeld 98 km/h gereden met een verbruik van 24.0 kWh per 100 km. Met name de terugweg flink door kunnen rijden, 160 of 170 op de cruise control gereden waar het kon als ik reed. Als m'n vriendin reed, was 't vaak 140 of 150. De P2 is echt een genot om te rijden, altijd vermogen en het rijdt als een trein. Nog een leuke pas gereden waar ik een paar motorrijders aardig voor kon blijven, door het vele vermogen wat je direct tot je beschikking hebt. Zag ze regelmatig achter me kleiner worden en de bochtensnelheid was ook redelijk vol te houden. Je merkt dan wel dat je een zware auto mee hebt.

Het laden in Italië ging ook prima, we zijn met name in de regio rondom het Gardameer geweest en nog rondom Cinque Terre. In ons hotel daar vlakbij zat zelfs een laadpaal die niet op Chargemap zichtbaar was, dus dat was nog weer een leuke verrassing.

Dat was 't positieve verhaal. Dan nu het minder positieve verhaal, het laden bij de snellaadpunten. Helaas wederom laadproblemen. De heenweg ging alles gelukkig nog goed, de terugweg was minder leuk. Er kon alleen nog geladen worden bij snellaadpunten als we de kabel hoog genoeg hielden en hij als 't ware in de stekkeropening werd gedrukt.

Eerst bij een enBW laadpunt: bij 3 van de snelladers werkte het niet, op naar het volgende station. Dacht eerst dat het aan de enBW laders lag maar bij de volgende FastNed werkte het ook niet. Als ik de kabel er in gedrukt hield tijdens het koppelen werkte het ineens wel, maar als ik dan de kabel los liet stopte het laden weer.

[Afbeelding]

Uiteindelijk opgelost door de kabel op de auto te leggen tijdens het laden, maar helaas bleek dat ook niet goed genoeg te werken. Toen we terugkwamen na een half uurtje was de auto op 54% gestopt met laden.

[Afbeelding]

Daarna naar een Ionity, die werkten eerder altijd perfect. Helaas kwamen we hier aan bij een Ionity waar de kabels ook op de grond lagen in plaats van vast zaten aan de bovenkant dus moesten we de kabel de hele tijd op een paal houden. Fijn om zo een half uur te moeten staan om 23.00 en je nog 250 km naar huis moet.. Gelukkig regende het niet.

[Afbeelding]

Baal er zo van, de auto is zo ontzettend onbetrouwbaar :( . Je weet nooit zeker wat de auto doet, kun je wel laden of kun je niet laden. Kom je wel thuis of kom je niet thuis. Naast rijden een van de meest belangrijke functies van de auto die niet fatsoenlijk werkt.

Heb echt het gevoel dat ik een maandagochtend modelletje heb.
Thanks voor je verhaal! Ik herken dat een klein beetje. Ik houd altijd de kabel vast totdat ik zie dat de display in de auto achter het stuur groen is. Daarna laat ik hem los. Echter heb ik daarna nog nooit problemen gehad. Hij stopt bij mij niet. Heb fastned, Ionity, Total, evbox en wat vage Spaanse laders gehad.

Ik denk dat je naar de garage moet. Dit hoort niet...

P2 PP Snow

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
kramon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:18:
[...]

Thanks voor je verhaal! Ik herken dat een klein beetje. Ik houd altijd de kabel vast totdat ik zie dat de display in de auto achter het stuur groen is. Daarna laat ik hem los. Echter heb ik daarna nog nooit problemen gehad. Hij stopt bij mij niet. Heb fastned, Ionity, Total, evbox en wat vage Spaanse laders gehad.

Ik denk dat je naar de garage moet. Dit hoort niet...
De afspraak bij de dealer staat voor morgen, was ik vergeten te vermelden :) Ik denk zelf dat 't stekker gedeelte gewoon uitgelubberd is of iets dergelijks, of niet goed aangesloten. Er moet daar echt iets hardware technisch niet goed zitten lijkt me.

• BartWNL
Eens @Koehandelaar , langs de dealer gaan.
Na het even vasthouden van de kabel hoor je hem vergrendelen en daarna zouden er zich geen problemen meer voor moeten doen.

Thanks voor je verslag en fijn ook dat jij een positieve ervaring hebt overgehouden aan het laden in Italie, ik vond de laderdichtheid (dan wel zuidelijker) echt erbarmelijk.

En grappig dat jij ook op 22,1 kWh/100km gemiddeld uitkomt, ik had precies hetzelfde over 3800 km :)

[Voor 13% gewijzigd door BartWNL op 23-09-2021 11:44]

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17:49
Koehandelaar schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:28:
[...]

De afspraak bij de dealer staat voor morgen, was ik vergeten te vermelden :) Ik denk zelf dat 't stekker gedeelte gewoon uitgelubberd is of iets dergelijks, of niet goed aangesloten. Er moet daar echt iets hardware technisch niet goed zitten lijkt me.
Bedankt voor de info. (y)

Ik denk dat ik maar een "stokje" meeneem zodat ik deze onder de stekker kan zetten in de gewenste hoek zodat deze de plug nét ietsje opdrukt.

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2130 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

• PS2Driver
Een collega van mij had hetzelfde probleem met de snelladers bij zijn vakantie. Moest hij ook voor naar de dealer inderdaad. Succes en hopelijk is het snel opgelost!

[Voor 14% gewijzigd door PS2Driver op 23-09-2021 12:15]

Polestar 2, PP, Snow

Pagina: 1 ... 21 ... 29 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee