2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Als de bijrijder bv Chargemap op het mobieltje kijkt/checked is dat pietepeuterig klein en dus niet makkelijk.
Nu heb ik nog een Surfacebook liggen, en dacht dat deze wellicht aan de Polestar (Data abbo) te koppelen is om daarop dan bv Chargemap te draaien als comfort oplossing.
Is dit mogelijk? ingewikkeld? en waar kan ik tegenaan lopen?
tia.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Heb de leasemaatschappij al geïnformeerd evenals de collega die het wagenparkbeheer doet.
Ik weet toevallig dat er bij diverse merken geen enkele korting wordt gegeven op elektrische auto's aan de leasemaatschappijen. Hooguit een bonus op het eind op aantallen.petervanstuiven schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:45:
[...]
Nu ben ik ook prive rijder en het deels met je eens.
Als prive rijder kopen we auto echter niet tegen dezelfde voorwaarden en tarieven als een leasebedrijf.
Mijn inziens kan Polestar dus ook makkelijker iets op geven dan bij de leasebedrijven. De tarieven en voorwaarden bij lease zijn veel striker dan dat wij die hebben. Prive heb je hun voorwaarden maar te slikken. Ik weet nog in het begin dat sommige auto's niet werden uitgeleverd omdat er nog geen overeenstemming was tussen leasebedrif en Polestar.
Of dat ook voor PS geldt, weet ik niet.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
De koppeling zal misschien nog wel lukken, maar ik betwijfel dat polestar het mogelijk heeft gemaakt om de dataverbinding van de auto te delen.Hansieo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:32:
Als "oudere" onder de tweaker ben ik niet zo snel meer met het oppakken van al die nieuwe "koppelings" mogelijkheden van alle communicatie/computer/apps etc etc mogelijkheden, vandaar even een vraag om weer een duwtje in de juiste (indien mogelijk...) richting te krijgen.
Als de bijrijder bv Chargemap op het mobieltje kijkt/checked is dat pietepeuterig klein en dus niet makkelijk.
Nu heb ik nog een Surfacebook liggen, en dacht dat deze wellicht aan de Polestar (Data abbo) te koppelen is om daarop dan bv Chargemap te draaien als comfort oplossing.
tia.
Ik denk niet dat je de sim kan 'delen' en weet ook niet wat er gebeurt als je hem in je surfacebook zou stoppen.Hansieo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:32:
tia.
Je kan de sim er wel uithalen: https://www.youtube.com/w...b_channel=adriannathaniel
Wat misschien ook zou betekenen dat je je eigen sim erin zou kunnen plaatsen. Ik weet alleen niet wat dat betekent voor je Polestar Connect dienstverlening. Die zou wel eens gekoppeld kunnen zijn aan je sim.
Het polestar data abbo is voor de gebruiker niet zichtbaar, dus daar een andere sim aan koppelen lijkt me niet mogelijk (zal ook niet worden toegestaan, neem ik aan).
Je zou kunnen proberen de P2-sim in je surfacebook te stoppen (en kijken of je internet hebt) en daarop een wifi hotspot aan te zetten waarop je dan de P2 connect.
Dit is echt hobby-bob terrein, maar lijkt me de enige oplossing voor wat je wil bereiken, als ik je vraag tenminste goed begrepen heb.
Als je ermee aan de slag wilt kijk hier dan eens:
https://www.polestar-foru...onnectivity.417/post-4116
Ik heb he niet nageplozen, maar hier gaat het over het koppelen van de auto via een telefoon, dat lijkt te werken. Enige wat je dan nog moet doen is testen of de sim van je auto werkt in je surfacebook..
Suc6
[ Voor 11% gewijzigd door PvS_68 op 23-09-2021 17:43 ]
:strip_exif()/f/image/C9pXsCa2YlGtEARjU8VtA7aq.jpg?f=fotoalbum_large)
Launch begin volgend jaar
Features/specs:
- Android Auto
- Apple CarPlay

- Split screen modus (Spotify scherm in maps)
- USB afspeel mogelijkheid
- HK Audio
Zal me niks verbazen als deze wel een fader mogelijkheid heeft.
P2 Launch Edition Void 20”
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. In feite zou je als auto producent 1 groep gebruikers moeten zien en niet 2 groepen. Ook de lease rijders keuze is doorslaggevend of een lease maatschappij de auto bij jou besteld of niet.xsive schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:53:
[...]
Ik weet toevallig dat er bij diverse merken geen enkele korting wordt gegeven op elektrische auto's aan de leasemaatschappijen. Hooguit een bonus op het eind op aantallen.
Of dat ook voor PS geldt, weet ik niet.
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
https://www.google.com/am...o-honda-cars-in-2022/amp/Cello66 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:37:
Wel leuk om in de gaten te houden: Megane E-tech met AAOS!
[Afbeelding]
Features/specs:
- Android Auto![]()
- Apple CarPlay![]()
- Split screen modus (Spotify scherm in maps)![]()
- USB afspeel mogelijkheid![]()
- HK Audio
En ook in Honda, hoe meer hoe beter het is voor de ontwikkeling van aaos.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Ik heb mijn december ‘20 Polestar nu 3 weken en hij heeft nooit een update gehad bij de leasemij. Dus ik was in de veronderstelling dat ik een keer langs de dealer moest. Maar vanochtend opeens een melding dat ik een software update kan downloaden.
Erg benieuwd of dat werkt. Ga er vanuit dat het dan de laatste versie is.
Hij hangt nu wel aan de paal want zat nog maar op 9%, neem aan dat dat verder niet uitmaakt?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Bij de eerste updates werd het advies gegeven om NIET te laden en meer dan 40% batterij te hebben. Dus ik zou eerst even volladen en dan pasVidaR-9 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:04:
Krijg nou wat.
Ik heb mijn december ‘20 Polestar nu 3 weken en hij heeft nooit een update gehad bij de leasemij. Dus ik was in de veronderstelling dat ik een keer langs de dealer moest. Maar vanochtend opeens een melding dat ik een software update kan downloaden.
Erg benieuwd of dat werkt. Ga er vanuit dat het dan de laatste versie is.
Hij hangt nu wel aan de paal want zat nog maar op 9%, neem aan dat dat verder niet uitmaakt?
installeren. Je zou niet de eerste zijn die de sleepwagen mag bellen.
Kun je zien welke patchstatus je Android heeft? Waarschijnlijk heb je wel de eerste recall updates gehad want daarmee is OTA ingevoerd.
Het is mijn eerste OTA, maar wat ik dacht ergens gelezen te hebben is dat je de laatste krijgt en daarmee alle voorgaande updates.
Ik zal na de lunch eens kijken of ik een sleepwagen moet bellen

Die patch versie was bij mijn software versie nog niet zichtbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 24-09-2021 09:22 ]
Ze hebben er inderdaad een beetje een puinhoop van gemaakt. Dit is wat Polestar heeft aangegeven: De huidige OTA versie heeft dezelfde inhoud als P2127, maar (om wat voor reden dan ook) heeft die een nieuwer versienummer gekregen. De release notes voor P2127 gelden dus voor deze OTA update. Echter, ook de release notes hebben een foutje, want het hervatten van de audio zat al in P2124, de vorige OTA. Er zit dus weinig zichtbaars in P2130, afgezien van gemelde verbeteringen in de digital key. Die dan weer niet in de release notes worden vermeld.Reinier schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:32:
Ik snap niets van de updates. Ik heb gisteren een OTA update gekregen en bij de laatste release notes staat o.a. dat de muziek verder gaat met spelen bij je volgende rit. Maar, dat had ik bij de vorige update al. Ontbreken de release notes van deze update simpelweg? Het feit dat er geen duidelijke versienummers zijn maakt het ook niet eenvoudiger
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 24-09-2021 09:54 ]
Dit bericht stond gisteren in de Official Polestar Facebook:Reinier schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:32:
Ik snap niets van de updates. Ik heb gisteren een OTA update gekregen en bij de laatste release notes staat o.a. dat de muziek verder gaat met spelen bij je volgende rit. Maar, dat had ik bij de vorige update al. Ontbreken de release notes van deze update simpelweg? Het feit dat er geen duidelijke versienummers zijn maakt het ook niet eenvoudiger
Vraag klant:
Hi Polestar, sorry for yet another software related question but as you've admitted yourselves your naming has created quite a bit of confusion around the process and content! I'm passed annoyance and just in to bemusement!
I had my P2 in the Volvo service centre on July 21st for headlight adjustment and while it was in I had the latest service centre updates applied. This left me on 2129 version (my understanding is this was the same content as 2127 plus potentially some non-feature fixes). Yesterday I got notified of an OTA update in the car. Whilst this was exciting because I wasn't allowed the previous update via OTA I don't understand what version this OTA is going to apply.
Will it "downgrade" me to 2127? If so why would I risk doing this? Or will it "upgrade" me to 2130, as a few have said that is what they are getting over OTA? But you are saying this is the same content as 2127 (and therefore the 2129 that I am on). So again why would I want to take the risk of this upgrade for no change in content?
Please help me to understand!
Also it would be nice if the software update page at least told you what version you would be going to if install (and current version) just for future improvement.
Antwoord Polestar:
Yes, what you received in the workshop on July 21st was P2127. We might have been unclear here earlier, but P2127 does hold the same content as P2129 and P2130, functionality-wise. However, there are minor additional components available this time. A software update received OTA will always improve your vehicle.
The way we name our software releases will improve ahead of upcoming releases, as we’ve seen issues with the logic of the software naming as you say.
Merkte zelf overigens gisteravond dat bij automatisch grootlicht op de snelweg er een aardige flikker lichtshow optreedt links aan de zijkant voor de auto op de vangrail. Alsof ie de hele tijd met hoge frequentie modules in- en uitschakelt. Misschien zit er iets in de reflectie van de vangrail dat daarvoor zorgt.
Dat is bij de XC40 P8 niet anders. Updates en releasenotes en tussentijdse versies.... tis allemaal 1 grote warboel waar niemand iets uit kan halen Jammer dat Volvo (en dus ook PS) dit niet vanaf het begin duidelijk hebben kunnen maken. Want juist met OTA's wil je dat wel.Reinier schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:32:
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Beide dank voor jullie input.
Hobby-bob gaat voor mij denk ik een wankel bruggetje te ver
Zal het dus moeten zoeken in een "losse" abbo voor de Surfacebook/ tablet.
iig bedankt voor het meedenken, nu weet ik zeker dat ik niet iets "simpels" over het hoofd zie..

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Het was tot aan P2124 duidelijk hoor. Ze hebben alleen ergens in de laatste maand de boel verknoeid. Gelukkig wordt het nu wel opgelost. Heeft de P8 ook al zichtbare versienummers?Juancho schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:26:
[...]
Dat is bij de XC40 P8 niet anders. Updates en releasenotes en tussentijdse versies.... tis allemaal 1 grote warboel waar niemand iets uit kan halen Jammer dat Volvo (en dus ook PS) dit niet vanaf het begin duidelijk hebben kunnen maken. Want juist met OTA's wil je dat wel.
Nee hoor, want eigenlijk al vanaf het begin gaven de nummers die je in de auto zeg weinig aan ivm de update nummers die Volvo zelf hanteert. Er is eigenlijk altijd al onduidelijkheid geweest wat nu wat is, hoe zich dat verhoudt met de Google update nummering etc. En dat is alleen maar onduidelijker geworden. De discussies/vragen hierover die je nu hoort...die had je toen ook al.JTHZZ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:15:
[...]
Het was tot aan P2124 duidelijk hoor. Ze hebben alleen ergens in de laatste maand de boel verknoeid. Gelukkig wordt het nu wel opgelost. Heeft de P8 ook al zichtbare versienummers?
Bij de P8 zie je onderstaande, waar je weinig mee kan. Als Volvo bijv. op haar website bij de releasenotes zegt: dit is de augustus update... Dan zie je dat dus nergens terug. En daar ga je al.
:strip_exif()/f/image/ECu1IipxLPGnv6ShLh33wYHe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 24-09-2021 12:36 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ah - hij heeft niets gedaan. Toen ik de auto opende stond er een melding dat de update geannuleerd is omdat de accu 40% moet zijn.VidaR-9 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:21:
Ow dan ben ik nu al te laat![]()
Het is mijn eerste OTA, maar wat ik dacht ergens gelezen te hebben is dat je de laatste krijgt en daarmee alle voorgaande updates.
Ik zal na de lunch eens kijken of ik een sleepwagen moet bellen
Die patch versie was bij mijn software versie nog niet zichtbaar.
Dus nu in de herkansing met meer dan 40% en zonder laadkabel.
Hee dat is goed om te weten! Er is dus geleerd uit de eerste OTAVidaR-9 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:40:
[...]
Ah - hij heeft niets gedaan. Toen ik de auto opende stond er een melding dat de update geannuleerd is omdat de accu 40% moet zijn.
Kijk even naar het versienummer: als het goed is krijg je nu P2130, dat is de nieuwste.
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 24-09-2021 14:01 ]
OK wij zijn al een stapje verder en hebben nu voor iedere update een concreet versienummer (PYYWW) met jaar en week-codering. Alleen hebben ze er na P2124 mee geknoeid en nu klopt het niet meer. Vandaar ook het bericht dat ze dit gaan oplossen.Juancho schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:33:
[...]
Nee hoor, want eigenlijk al vanaf het begin gaven de nummers die je in de auto zeg weinig aan ivm de update nummers die Volvo zelf hanteert. Er is eigenlijk altijd al onduidelijkheid geweest wat nu wat is, hoe zich dat verhoudt met de Google update nummering etc. En dat is alleen maar onduidelijker geworden. De discussies/vragen hierover die je nu hoort...die had je toen ook al.
Bij de P8 zie je onderstaande, waar je weinig mee kan. Als Volvo bijv. op haar website bij de releasenotes zegt: dit is de augustus update... Dan zie je dat dus nergens terug. En daar ga je al.
[Afbeelding]
Heb de laatste twee keren aan de laadpaal de update gedaan en geen problemen ondervonden (wel >40%). Maar bij eerste update misschien better safe than sorry.VidaR-9 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:40:
[...]
Ah - hij heeft niets gedaan. Toen ik de auto opende stond er een melding dat de update geannuleerd is omdat de accu 40% moet zijn.
P2 LRDM Thunder 20"
Dat update % snap ik niet veel van.VidaR-9 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:40:
[...]
De mijne was 38% toen ik de update starte en...38% dat de update klaar was..
wáár heb je dan in hemelsnaam die 40% voor nodig??
Als ik goed naar die foto kijk zie ik USB staan. Tevens lijkt dit geen Spotify te zijn. Dat zou kunnen betekenen dat er hier een MP3 speler draait die ook via USB kan afspelen........ En dat onder AAOS.Cello66 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:37:
Wel leuk om in de gaten te houden: Megane E-tech met AAOS!
[Afbeelding]
Features/specs:
- Android Auto![]()
- Apple CarPlay![]()
- Split screen modus (Spotify scherm in maps)![]()
- USB afspeel mogelijkheid![]()
- HK Audio
Hopelijk komt dat ook snel naar de P2!!
Geef je even op als beta tester bij molemanPvS_68 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:40:
[...]
Als ik goed naar die foto kijk zie ik USB staan. Tevens lijkt dit geen Spotify te zijn. Dat zou kunnen betekenen dat er hier een MP3 speler draait die ook via USB kan afspelen........ En dat onder AAOS.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Vandaag te horen gekregen dat de huidige leaseauto officieel per 1/12 ingeleverd kan worden. Het aftellen kan beginnen

Hopen dat ik dezelfde dag de P2 kan ophalen.
[ Voor 11% gewijzigd door Ktenolix op 24-09-2021 17:20 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Congratulations! Hier ook nog eventjes wachten 😉Ktenolix schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:19:
Cross-post uit leveringstopic:
Vandaag te horen gekregen dat de huidige leaseauto officieel per 1/12 ingeleverd kan worden. Het aftellen kan beginnenNog maar 9 weken, 4 dagen, 6 uren en ongeveer 40 minuten
Hopen dat ik dezelfde dag de P2 kan ophalen.
Word een heeel lang weekend.
/f/image/s7i1YTyEV1TqSSgZfcBssMRr.png?f=fotoalbum_large)
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Geen idee, maar hij doet t blijkbaar niet als hij lager is. Die update wordt pas morgen dus. Maakt ook niet veel uit.Hansieo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:27:
[...]
Dat update % snap ik niet veel van.
Voor alle situaties dat dit níet genoeg isHansieo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:27:
[...]
Dat update % snap ik niet veel van.
Bij apple producten gelden soortgelijke, niet per se logische, vereisten. Dat hij op Wifi zit, minimaal 50% opgeladen moet zijn, of aan de lader moet hangen voor een telefoon. Als je dan < 50% de lader er in prikt, op update klikt en vervolgens de lader er uit haalt gaat ie gewoon door. Maar ik wil er niet bij zijn als je dat op 1% doet en het vervolgens faalt
Overigens vertelde de Volvo dealer dat het aan de lader hebben hangen inderdaad niet 'mag', maar dat als hij aan speciale laders bij de dealer hangt dit wel kan. Die laders zorgen er voor (als ik het goed begreep) dat de SoC gelijk blijft (dus hij laadt wat ie verbruikt).
Waarom dat allemaal niet kan / mag weet ik ook niet. Speculerend zou je kunnen denken dat de auto tijdens het updaten niet zijn SoC kan meten, en dus niet het laden kan onderbreken wanneer hij op 90 of 100% SoC is. Of juist omgekeerd, dat hij voor een update het laadprocess zou MOETEN onderbreken. En dat defeats the purpose van het laden, dus kiezen ze er voor om te laden (want op je bestemming kunnen komen is belangrijker dan updaten).
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik krijg uiteraard weer een leenwagen. Deze keer een XC40 handbak. Wel grappig, want dan heb ik ongeveer alle varianten gehad. Een keer een XC40 Hybride (automaat), vorige week een XC40 automaat ICE (non hybride maar wel met Pilot Assist) en maandag een XC40 handbak. Ik ben benieuwd hoe dat gaat ervaren...
Overigens heb ik het gevoel, maar dat is misschien alleen in mn hoofd, dat het fluitend geluid steeds erger wordt
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Wat moet het toch heerlijk zijn om bij zo’n Volvo garage te werken en dan lekker de hele dag tegen klanten dat soort broodje aap verhalen op te hangen. Speciale laders?? Hoe dan? Een AC lader weet niet eens wat de SoC van het voertuig is of wat de auto verbruikt. Je zou je iets kunnen voorstellen dat je een laadpaal maakt die je via een laptop en de OBD aansluiting kunt aansturen om zo de laadstroom te regelen, maar de vraag is hoe goed dat werkt maar vooral ook: waarom zou je dat willen??MaxxMark schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:11:
[...]
Overigens vertelde de Volvo dealer dat het aan de lader hebben hangen inderdaad niet 'mag', maar dat als hij aan speciale laders bij de dealer hangt dit wel kan. Die laders zorgen er voor (als ik het goed begreep) dat de SoC gelijk blijft (dus hij laadt wat ie verbruikt).
Na de eerste controle moest ik vrij snel al een terugkom afspraak maken voor de echte fix want Polestar zou een technisch rapport opsturen over de gevonden fout. Het euvel zat in de bedrading van de airbag in de stoel die ergens klem is komen te zitten wat af en toe dus foutmeldingen tot gevolg had.
Ze hebben ook mn TCAM gewist zodat de telefoon/app koppeling definitief uit de auto verdwenen is en ik het pairen opnieuw kon proberen. De app doet het nu ook weer.
Heb bij het ophalen ook nog gevraagd of ze vaak vragen/klachten kregen over AVAS als de auto langzaam vooruit rijdt. Op parkeerterreinen en smalle straten begint het op te vallen dat mensen je gewoon echt niet horen en zo de weg op lopen. Antwoord was dat de auto "een soort zoemgeluid maakt" (zoals ook te lezen is op de PS site) maar dat heb ik echt nog nooit gehoord uit mijn auto. Daar verder nog geen actie op ondernomen.
We wisten al dat USB muziek technisch mogelijk is, dat het dus enkel het ontbreken van de juiste app is dat er voor zorgt dat we het nog steeds niet kunnen. Als renault zo een app ontwikkeld heeft moet je echt niet denken dat wij die ook lekker zullen kunnen downloaden in die playstore. Zelfs Volvo kan die apps niet downloaden die Polestar er opgezet heeft (zoals ABRP)PvS_68 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:40:
[...]
Als ik goed naar die foto kijk zie ik USB staan. Tevens lijkt dit geen Spotify te zijn. Dat zou kunnen betekenen dat er hier een MP3 speler draait die ook via USB kan afspelen........ En dat onder AAOS.
P2 thunder 20" non-PP
Op de terugweg na 160 km geladen met 7% SoC en nu niet boven de 75 kW geweest op een 300 kW lader.
Is dit een ongewenste bijwerking van de P2130 update die ik afgelopen week geïnstalleerd heb?!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Inmiddels is het wel mogelijk om muziek via USB af te spelen door je als betatester aan te melden voor Audiowagon: https://moleman1024.github.io/audiowagon/GeForceFX_BE schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:32:
We wisten al dat USB muziek technisch mogelijk is, dat het dus enkel het ontbreken van de juiste app is dat er voor zorgt dat we het nog steeds niet kunnen.
Op zich is dat correct, tenzij de app ontwikkeld is voor AAOS ipv specifiek voor Renault/Polestar/Volvo: dan komt die voor alle autos’s met AAOS beschikbaar. Een ontwikkelaar van Flitsmeister heeft dit goed toegelicht: https://gathering.tweaker...message/68096532#68096532Als renault zo een app ontwikkeld heeft moet je echt niet denken dat wij die ook lekker zullen kunnen downloaden in die playstore. Zelfs Volvo kan die apps niet downloaden die Polestar er opgezet heeft (zoals ABRP)
Dus ik hoop van harte dat AAOS wel echt een open playstore gaat krijgen waarbij juist de kracht is dat het een automerk onafhankelijk platform gaat worden.
I know, ik beddoelde zonder"gedoe", gewoon vanuit de playstore. Vandaar dat ik zei dat we ondertussen weten dat het kan.vithar schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:43:
Inmiddels is het wel mogelijk om muziek via USB af te spelen door je als betatester aan te melden voor Audiowagon: https://moleman1024.github.io/audiowagon/
Klopt, en ik had eerlijk gezegd wel gehoopt dat er meer dan een jaar na release wel al wat apps zouden zijn bijgekomen, maar wat valt dat tegen. Laat google ondertussen al andere apps dan audio-apps toe trouwens?Op zich is dat correct, tenzij de app ontwikkeld is voor AAOS ipv specifiek voor Renault/Polestar/Volvo: dan komt die voor alle autos’s met AAOS beschikbaar. Een ontwikkelaar van Flitsmeister heeft dit goed toegelicht: https://gathering.tweaker...message/68096532#68096532
Maar als renault de app al toont vrees ik dat het een eigen ontwikkelde app is en wij het dus zullen kunnen vergeten. Maar we kunnen altijd hopen natuurlijk
P2 thunder 20" non-PP
Ik heb geen idee waarom je dat zou willen. Zoals ik het me er toen bij voorstelde is dat het werkt als een druppellader, maar dan voor battery-packs ipv conventionele accu's (?).JTHZZ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:58:
[...]
Wat moet het toch heerlijk zijn om bij zo’n Volvo garage te werken en dan lekker de hele dag tegen klanten dat soort broodje aap verhalen op te hangen. Speciale laders?? Hoe dan? Een AC lader weet niet eens wat de SoC van het voertuig is of wat de auto verbruikt. Je zou je iets kunnen voorstellen dat je een laadpaal maakt die je via een laptop en de OBD aansluiting kunt aansturen om zo de laadstroom te regelen, maar de vraag is hoe goed dat werkt maar vooral ook: waarom zou je dat willen??
Maar tegelijkertijd kan ik me, als ik er langer over nadenk, ook voorstellen dat ze (volvo/polestar) een proprietary aansluiting hebben die over de contact/communicatie-pin méér informatie uitwisselt.
Onderaan de streep blijft dat ik je het antwoord verschuldigd moet blijven. Ik zal er maandag eens naar vragen!
Accupercentage in de app wordt niet goed bijgewerkt bij het laden. Hij zegt dat ie aan het laden is, maar percentage blijft steken op initieel. Vervolgens krijg ik vlak nadat ik de stekker erin heb gedaan ook al een melding van de NM paal dat ie klaar is met laden. Maar rara, wat denk je. Hij laadt gewoon door op de achtergrond. De volgende dag heb ik nog een melding van de paal en zie ik ook in de app dat ie vol is. Lijkt dus een beetje buggy geworden.
Laadsnelheid kan per definitie niet in kW/uDavy_Rx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:06:
Ik zie dat mijn laadsnelheid nog steeds uitgedrukt is in km/u. Dat zou nu toch in kW/u moeten zijn of niet?
Volgens mij (misschien vergis ik me) zie je bij AC-laden de km/u en bij DC-laden (snellarers) de kw/uReinier schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:08:
[...]
Laadsnelheid kan per definitie niet in kW/u
Overigens toont mijn app nog zelden de goede soc-percentages tijdens het laden. Terwijl dit ooit wel goed werkte.
[ Voor 17% gewijzigd door kramon op 25-09-2021 09:23 ]
XPENG G9 Performance 2024
Maar die is er momenteel enkel als beta tester? Hoe kan je je daar voor aanmelden? Ik vind een link bij de app in de App Store maar die kan je niet openen in de auto. Als je die open op je smartphone krijg je de melding dat je beta tester bent voor het huidige apparaat… wat dus mijn smartphone is.gerrit105 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:08:
Die update van Maps staat los van de updates van Polestar. Zit gewoon in de app.
Filters voor snelladers en icoontjes met flitsers.
[ Voor 38% gewijzigd door gerrit105 op 25-09-2021 09:51 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik vermoed dat er dan kW staat, want kilowatt per uur is geen zinnige eenheidkramon schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:22:
[...]
Volgens mij (misschien vergis ik me) zie je bij AC-laden de km/u en bij DC-laden (snellarers) de kw/u
Ik heb online nog geen echte ervaringen kunnen vinden met kinderstoelen. Polestar zelf geeft aan dat een kind groter dan 125cm op zitverhoger zonder rugleuning voorin plaats moet nemen. Als je dat legt naast het advies dat een kind tot 12jaar op een zitverhoger moet zitten zou dit betekenen dat ik op korte termijn een van de twee thuis moet laten. Polestar geeft ook aan dat de hoofdsteunen er niet uitgehaald kunnen worden uit veiligheidsoverweging, wat we nu wel doen om de stoelen goed in de auto te kunnen plaatsen (ford focus).
De kinderstoelen zelf gaan we van de week passen bij een van de spaces, maar heeft er iemand al ervaring met kinderstoelen, zitverhogers en kinderen van 125cm of langer?
Ik zou t niet weten joh. Al is het koeien/keutels per uur, je snap t wel, hopelijk. Dat miereneuken draagt niet echt iets bij aan dit topic...Reinier schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:06:
[...]
Ik vermoed dat er dan kW staat, want kilowatt per uur is geen zinnige eenheid
Ik zit op de bank met uitzicht op de P2 en vanuit het niets knipperen de knipperlichten opeens..
[ Voor 30% gewijzigd door VidaR-9 op 25-09-2021 11:33 ]
Bij mij brandde de interieurverlichting bij het handschoenenvakje een tijdje. Ik denk dat dat gewoon een beetje entertainment tijdens het wachten isVidaR-9 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:32:
Maar weer eens proberen de update te draaien. Het is toch kwestie van aanklikken. Deur dichtgooien en op slot zetten?
Ik zit op de bank met uitzicht op de P2 en vanuit het niets knipperen de knipperlichten opeens..
Ik werk zelf aan elektrische aandrijvingen in bootjes en de laders die je gebruikt voor lithium-achtige accu’s praten vaak (die wij gebruiken iig) over CAN bus met het BMS (battery management system) van het accu pakket. Kan ook met externe laders, zolang je maar CAN hebt. Het kan dus prima zijn dat het BMS van de auto gewoon tegen die Volvo lader zegt wat ‘ie moet doen.JTHZZ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:58:
[...]
Wat moet het toch heerlijk zijn om bij zo’n Volvo garage te werken en dan lekker de hele dag tegen klanten dat soort broodje aap verhalen op te hangen. Speciale laders?? Hoe dan? Een AC lader weet niet eens wat de SoC van het voertuig is of wat de auto verbruikt. Je zou je iets kunnen voorstellen dat je een laadpaal maakt die je via een laptop en de OBD aansluiting kunt aansturen om zo de laadstroom te regelen, maar de vraag is hoe goed dat werkt maar vooral ook: waarom zou je dat willen??
Waarom je dat zou willen; enige wat ik zo kan verzinnen is dat je de kalibratie van de SoC niet wil verstoren als ook het BMS een update krijgt / niet bereikbaar is. Normaal kalibreert de accu op 100% SoC en misschien wil je dat niet verstoren omdat de meeste auto’s niet regelmatig tot 100% geladen worden.
Hier ervaring met twee kinderstoelen, past prima en eigenlijk zelfs beter dan in de vorige auto. Hoofdsteunen kunnen er niet af inderdaad maar was tot nu toe niet nodig. Het is wel handig als de stoel plus evt basis niet te hoog is. Anders is de instapopening wat aan de kleine kant,wheels533 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:07:
Ik heb vorige week samen met mijn vrouw een proefrit gemaakt in P2 en we zijn erg enthousiast. Nu komen een beetje de praktische vragen. We hebben twee kinderen, een van 3 en een van 6. Die van 6 zit in op een zit verhoger met rugleuning die van 3 nog in een kinderstoel met eigen 3-puntgordel en is draaibaar.
Ik heb online nog geen echte ervaringen kunnen vinden met kinderstoelen. Polestar zelf geeft aan dat een kind groter dan 125cm op zitverhoger zonder rugleuning voorin plaats moet nemen. Als je dat legt naast het advies dat een kind tot 12jaar op een zitverhoger moet zitten zou dit betekenen dat ik op korte termijn een van de twee thuis moet laten. Polestar geeft ook aan dat de hoofdsteunen er niet uitgehaald kunnen worden uit veiligheidsoverweging, wat we nu wel doen om de stoelen goed in de auto te kunnen plaatsen (ford focus).
De kinderstoelen zelf gaan we van de week passen bij een van de spaces, maar heeft er iemand al ervaring met kinderstoelen, zitverhogers en kinderen van 125cm of langer?
Ik kan hem wel gewoon openmaken toch zonder het proces te verstoren?JTHZZ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:43:
[...]
Bij mij brandde de interieurverlichting bij het handschoenenvakje een tijdje. Ik denk dat dat gewoon een beetje entertainment tijdens het wachten is
Maar om daar nou een ingewikkelde constructie voor te maken terwijl je ook gewoon even kunt updaten zonder laadstekker?sandervd00 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:44:
[...]
Ik werk zelf aan elektrische aandrijvingen in bootjes en de laders die je gebruikt voor lithium-achtige accu’s praten vaak (die wij gebruiken iig) over CAN bus met het BMS (battery management system) van het accu pakket. Kan ook met externe laders, zolang je maar CAN hebt. Het kan dus prima zijn dat het BMS van de auto gewoon tegen die Volvo lader zegt wat ‘ie moet doen.
Waarom je dat zou willen; enige wat ik zo kan verzinnen is dat je de calibratie van de SoC niet wil verstoren als ook het BMS een update krijgt / niet bereikbaar is. Normaal kalibreert de accu op 100% SoC en misschien wil je dat niet verstoren omdat de meeste auto’s niet regelmatig tot 100% geladen worden.
Dat wordt niet geadviseerd. Beter is minstens 1,5 uur met rust laten.VidaR-9 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:48:
[...]
Ik kan hem wel gewoon openmaken toch zonder het proces te verstoren?
Het enige wat ik daar op kan zeggen is dat de dealer nu makkelijker / veiliger een update kan doen op auto’s met een lage SoC.JTHZZ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:49:
[...]
Maar om daar nou een ingewikkelde constructie voor te maken terwijl je ook gewoon even kunt updaten zonder laadstekker?
(En het is niet zo heel erg ingewikkeld).
[ Voor 5% gewijzigd door sandervd00 op 25-09-2021 11:53 ]
Kijk ook even hier https://www.polestar.com/...-polestar-2/onboard-tech/JTHZZ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:50:
[...]
Dat wordt niet geadviseerd. Beter is minstens 1,5 uur met rust laten.
Even omlaag scrollen
Er staat dus niet letterlijk dat het de boel kan verstoren. Het OTA proces was bij de eerste OTA niet al te stabiel en omdat er ook vrijwel geen feedback is over de voortgang van de update neem ik het zekere voor het onzekere: goed opladen, update starten, auto op slot en paar uur later terugkomen. Tot nu toe alle OTAs feilloos.Als je toch in de auto moet zijn terwijl een installatie aan de gang is, moet je het sleutelblad gebruiken.
• Om ontregeling te vermijden, wordt het diefstalalarm van de auto automatisch uitgezet tijdens de installatie.
Wij hebben 2 kids (5 en 6 jaar oud). Dat gaat prima in de kinderstoel.wheels533 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:07:
Ik heb vorige week samen met mijn vrouw een proefrit gemaakt in P2 en we zijn erg enthousiast. Nu komen een beetje de praktische vragen. We hebben twee kinderen, een van 3 en een van 6. Die van 6 zit in op een zit verhoger met rugleuning die van 3 nog in een kinderstoel met eigen 3-puntgordel en is draaibaar.
Beide zijn de 120 cm gepasseerd en zitten in een gewone kinderstoel met isofix (geen zitje) type Cybex solution m-fix.
Dit zijn vrij brede stoelen dus de plek in het midden vervalt. Eventueel past het met 3 smalle stoelen.
Dank je wel voor je reactie.Rene schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:31:
[...]
Wij hebben 2 kids (5 en 6 jaar oud). Dat gaat prima in de kinderstoel.
Beide zijn de 120 cm gepasseerd en zitten in een gewone kinderstoel met isofix (geen zitje) type Cybex solution m-fix.
Dit zijn vrij brede stoelen dus de plek in het midden vervalt. Eventueel past het met 3 smalle stoelen.
Wij hebben voor die van 6 de solution S-fix. Dat zal geen probleem moeten zijn.
@JTHZZ ook bedankt voor je reactie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F9hY6bE4VU8LyXItbXv3UdIF.jpg?f=user_large)
Verkeerde scherm. Ga even naar Systeem->Software-update. Maar met Android patchniveau 1 mei zit je gewoon op de nieuwste:P2130(=P2127 maar dan via OTA)VidaR-9 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:01:
De update is geslaagd. Maar ik word nog niet veel wijzer welke versie ik nu heb.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 25-09-2021 14:23 ]
Hier alleen ervaring met de maxi Cosi pearl pro 2 met base. Past prima, behalve dat de stoel bijna niet in de ligstand te zetten is door de vorm van de rugleuning?wheels533 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:07:
Vorige auto was ligstand geen probleem iig.
Dat zou moeten betekenen dat ie in Nederland is gearriveerd volgens mij.Kijkeenolifant schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:43:
In een recente update staat de auto in de polestar id op kenteken. Wat zegt dat over de voortgang van het proces? Is ie dan al in Europa of staat dat er helemaal los van?
Ja klopt, die versie heb ik nu.JTHZZ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:21:
[...]
Verkeerde scherm. Ga even naar Systeem->Software-update. Maar met Android patchniveau 1 mei zit je gewoon op de nieuwste:P2130(=P2127 maar dan via OTA)
@kramon bij mij geeft hij ook nog geen KW snelheid aan met laden.
Die hebben wij ook (gehad) maar afgezien van de matige MC kwaliteit vind ik die dus erg hoog voor de P2 vanwege die base. De deuropening is dan veel kleiner dan bij andere stoelen die niet zo’n losse base hebben. Ook ligstand is dan geen probleem omdat de rugleuning lager zitFladder80 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:47:
[...]
Hier alleen ervaring met de maxi Cosi pearl pro 2 met base. Past prima, behalve dat de stoel bijna niet in de ligstand te zetten is door de vorm van de rugleuning?
Vorige auto was ligstand geen probleem iig.
kW snelheid alleen bij DC snelladen. Als je het toch wilt weten bij AC: stroom*spanning*aantal fasen=vermogenVidaR-9 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:06:
[...]
Ja klopt, die versie heb ik nu.
@kramon bij mij geeft hij ook nog geen KW snelheid aan met laden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxfyHgt6QLG3NVAmRkNaBPTg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YD3YKquRK8yHvUrXVKKL6fgs.jpg?f=user_large)
Ah dan moet ik dat even proberen. Aan de andere kant geeft de snellader dat zelf ook al aan dus is het weinig boeiend.JTHZZ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:14:
[...]
kW snelheid alleen bij DC snelladen. Als je het toch wilt weten bij AC: stroom*spanning*aantal fasen=vermogen
De opening valt best mee, ja hij is kleiner, maar mijn zoontje van 2,5 jaar kan er ondertussen prima zelf in en uit klauteren dus dat is eigenlijk al geen issue.JTHZZ schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:13:
[...]
Die hebben wij ook (gehad) maar afgezien van de matige MC kwaliteit vind ik die dus erg hoog voor de P2 vanwege die base. De deuropening is dan veel kleiner dan bij andere stoelen die niet zo’n losse base hebben. Ook ligstand is dan geen probleem omdat de rugleuning lager zit
En het probleem doet zich echt alleen bij de P2 voor, noch de fiesta van mijn vrouw noch de auto van mijn ouders geeft problemen bij de ligstand.
Misschien als we nu zouden gaan kijken dat we voor een ander type waren gegaan, maar we hebben ons nu toch al ingekocht in het ecosysteem.
datte lijkt me een gevalletje dealer, aangezien de DRL achter sowieso ook hoort te branden en bij licht voeren ze inderdaad sowieso moeten branden.DeFeCt schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:10:
Gisteravond op de A4...
De koplampen brandden wel, wellicht wil je als Polestar rijder dus af en toe je achterlichten checken![]()
[Afbeelding]
Damn dat is wel kut zeg, want je kan het zelf niet checken, want zodra je je kont van de stoel beweegt gaat je auto uit
Dus tipje: zoek een verlaten weg op om op te rijden, als het goed is zie je net nog het rood van je achterlampen als je rijdt (ik iig wel).
Lampen blijven bij mij branden tot de auto op slot gaat.vdtweak schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:20:
[...]
Damn dat is wel kut zeg, want je kan het zelf niet checken, want zodra je je kont van de stoel beweegt gaat je auto uit
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Anoniem: 1521590
Als je goed kijkt dan zie je dat de P2 zonder licht rijdt, het licht vóór de P2 dat je ziet is van de twee auto's aan weerszijden. Niets aan de hand dus, gewoon gefaked.DeFeCt schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:10:
Gisteravond op de A4...
De koplampen brandden wel, wellicht wil je als Polestar rijder dus af en toe je achterlichten checken![]()
[Afbeelding]
Scheelt weer een paar procent range, is gewoon het maximale eruit aan het persen.😜Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:28:
[...]
Als je goed kijkt dan zie je dat de P2 zonder licht rijdt, het licht vóór de P2 dat je ziet is van de twee auto's aan weerszijden. Niets aan de hand dus, gewoon gefaked.
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
je kan niet met een P2 zonder licht rijden, je rijdt altijd met Dag Rij Verlichting (DRL) of met stadslicht. Licht uitzetten kan niet (niet dat ik een optie heb gezien iig).Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:28:
[...]
Als je goed kijkt dan zie je dat de P2 zonder licht rijdt, het licht vóór de P2 dat je ziet is van de twee auto's aan weerszijden. Niets aan de hand dus, gewoon gefaked.
Maar ik denk als ik de foto bekijk dat ik de achterlampjes heel licht zie branden, ik gok dat de soepkip zijn stadslicht aan had staan, en das niet super zichtbaar was (stadslicht word ook wel parkeerlicht genoemd, hoor je te gebruiken als je zeg maar je auto op een gevaarlijke plek stil zet naast de weg).
Dan zou de kenteken verlichting ook moeten branden als ik de manual goed begrijp.vdtweak schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:42:
[...]
je kan niet met een P2 zonder licht rijden, je rijdt altijd met Dag Rij Verlichting (DRL) of met stadslicht. Licht uitzetten kan niet (niet dat ik een optie heb gezien iig).
Maar ik denk als ik de foto bekijk dat ik de achterlampjes heel licht zie branden, ik gok dat de soepkip zijn stadslicht aan had staan, en das niet super zichtbaar was (stadslicht word ook wel parkeerlicht genoemd, hoor je te gebruiken als je zeg maar je auto op een gevaarlijke plek stil zet naast de weg).
En als de auto in D staat en boven de 10km/u rijdt gaat de DRL aan. Het staat wel een beetje vaag in de manual.
Stadslichten voor/achterlichten
De stadslichten voor/achterlichten zijn te gebruiken om zichtbaar te blijven voor medeweggebruikers als de auto stilstaat of geparkeerd staat. Stadslichten voor/achterlichten zijn in te schakelen via de draairing van de stuurhendel.
De draairing van de stuurhendel in de stand voor stadslichten voor/achterlichten.
Zet de draairing in stand – de stadslichten voor en achter gaan branden (ook de kentekenverlichting wordt ingeschakeld).
Als de auto in de rijmodus staat, brandt het dagrijlicht in plaats van de stadslichten vóór.
Als u bij een ingeschakelde en stilstaande auto de draairing vanuit een willekeurige andere stand naar de stand voor de stadslichten voor/achterlichten draait, branden de stadslichten voor/achterlichten in plaats van andere verlichting.
Wanneer u meer dan 30 seconden op een snelheid van maximaal 10 km/h (zo'n 6 mph) rijdt of als de rijsnelheid oploopt tot boven 10 km/h (zo'n 6 mph), gaat het dagrijlicht branden. U dient dan over te schakelen op een andere stand dan .
Wanneer de achterklep wordt geopend als het buiten donker is, gaan de achterlichten branden (als ze al niet zijn ingeschakeld) om het achteropkomende verkeer te waarschuwen. De stadslichten voor/achterlichten branden ongeveer 10 minuten of totdat de achterklep wordt dichtgedaan.
Maar is dat alleen als de DigiKey geactiveerd is? of is dat gewoon standaard.
maw, als ik de DigiKey er uit pleu# (bv hele app weg en opnieuw installeren ZONDER de DK)
Is het verbruik dan (duidelijk?) lager?
Wie weet meer en/of heeft dat getest?
Het komt door de DK. Wat ik heb gedaan op Android is achtergrond activiteit volledig uitgezet. Dan doet je key t niet meer en zoekt je telefoon dus niet steeds je auto mbv bluetooth.Hansieo schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:46:
We weten dat de Polestar app veel verbruikt van je mobiel.
maw, als ik de DigiKey er uit pleu# (bv hele app weg en opnieuw installeren ZONDER de DK)
Ik heb dus mijn DK er niet uitgegooid. Is niet nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door kramon op 26-09-2021 10:54 ]
Locatierecht van de App aanpassen van "altijd" naar "alleen tijdens gebruik app" dan ben je het hoge stroomverbruik kwijt. Je Digital Key werkt dan niet meer. Die kan je uitzetten.Hansieo schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:46:
We weten dat de Polestar app veel verbruikt van je mobiel.
gebruik ook de DK (ik ben een van de weinigen waar het sinds mei eigenlijk prima werkt
Bedank voor jullie input, en ik denk dat ik voor optie van Arie ga.
Fijne km's nog gewenst

Hebben jullie die optie voor toegang tot bewegen en conditie wel in de instellingen van de polestar app op iOS?
[ Voor 4% gewijzigd door _--[]--__ op 26-09-2021 15:02 ]
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Deze optie stond er bij mij eerst ook niet bij (ook niet bij instellingen). Ik heb toen alle verbindingen verbroken en verwijderd (Bluetooth), uitgelogd van mijn Polestar ID in auto en app en daarna de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Tijdens het opnieuw koppelen en doorlopen van de stappen kwam de vraag wel vanuit iOS en nu staat die optie ook bij de instellingen._--[]--__ schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:01:
Ik krijg nog steeds digital key niet aan de praat. (Update 2130 in de auto, iPhone SE2020 met iOS15 met polestar app versie 3.2.1). Het probleem lijkt echter in de app op mijn iphone te zitten. Ik kan daar de digital key niet activeren omdat deze elke keer aangeeft dat ik de app toegang moet geven tot Beweging en conditie. Als ik het knopje instellingen daaronder aanklik zie ik helemaal geen optie voor "Bewegen en conditie"in de toestemmingen voor de polestar app.
Hebben jullie die optie voor toegang tot bewegen en conditie wel in de instellingen van de polestar app op iOS?
Niet dat dat er toe geleid heeft dat de DK nu werkt overigens, maar dat is een ander verhaal 😉
Succes!
Bij mij is het grote probleem dat mijn auto op de oprit staat, naast de woning/woonkamer. Hetzelfde op kantoor eigenlijk. Ik vermoed dat de app daarom zo'n battery drain had. Mijn DK werkte ook prima, behalve die batterij dan. Dit zeggende: ik heb in de tussentijd nog een nieuwe versie van de software in de auto en de app gehad, inclusief nieuwe telefoon, dus het is misschien weer het proberen waard.Rene schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:28:
Op mijn iPhone 11 Pro Max gebruikt de Polestar app 1% batterij. Zo erg is het dus niet.
gebruik ook de DK (ik ben een van de weinigen waar het sinds mei eigenlijk prima werkt).
Daar staat de polestar app helaas niet bij. Ook al de app losgekoppeld, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar de app vraagt er nooit toestemming voor…Jehanthar schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:08:
Zit in Ios onder Instellingen —> Privacy
Bij het activeren van de DK / koppelen wordt dit gevraagd. Dus even opnieuw koppelen en DK activeren dan komt de vraag vanzelf._--[]--__ schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:15:
[...]
Daar staat de polestar app helaas niet bij. Ook al de app losgekoppeld, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar de app vraagt er nooit toestemming voor…
sinds een tijdje werkt het bij mij ook veel stabieler. Maar soms ligt de DK er zonder reden een dag of 2 uit. Geen pijl op te trekken. Het is ook niet te voorspellen. Dus ik kan nog steeds niet zonder sleutel weg.Rene schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:28:
Op mijn iPhone 11 Pro Max gebruikt de Polestar app 1% batterij. Zo erg is het dus niet.
gebruik ook de DK (ik ben een van de weinigen waar het sinds mei eigenlijk prima werkt).
Op de iPhone is het batterij verbruik van de app echt verwaarloosbaar. Das wel mooi
Bij mij is de DK ook constant verbonden met de iPhone maar de drain is minder dan 1%. Toch best apart dat het op android zo hard gaat.kramon schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:43:
[...]
Bij mij is het grote probleem dat mijn auto op de oprit staat, naast de woning/woonkamer. Hetzelfde op kantoor eigenlijk. Ik vermoed dat de app daarom zo'n battery drain had. Mijn DK werkte ook prima, behalve die batterij dan. Dit zeggende: ik heb in de tussentijd nog een nieuwe versie van de software in de auto en de app gehad, inclusief nieuwe telefoon, dus het is misschien weer het proberen waard.
Helaas, bij mij blijft de app elke keer hangen op DK activeren en komt niet met de vraag om de permissie. Loskoppelen, verwijderen en opnieuw installeren en koppelen werkt ook niet.JTHZZ schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:43:
[...]
Bij het activeren van de DK / koppelen wordt dit gevraagd. Dus even opnieuw koppelen en DK activeren dan komt de vraag vanzelf.
Daarna is de activeren link greyed out en de "instellingen" knop onderin gaat wel naar de app instellingen maar daar staat de toestemming voor "beweging en conditie" niet bij
/f/image/fvGvWbJSGa1RJVXn24WhNC3E.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door _--[]--__ op 26-09-2021 20:21 ]
Hmm Dan weet ik het ook niet. Ontkoppelen in de app, en opnieuw het koppelproces in de auto doorlopen, BT link met Polestar verwijderen. Eerst wordt dan de app weer gekoppeld en vervolgens start de digital key activatie. Tijdens dat proces vraagt hij bij mij om Polestar te pairen (BTLE) en dan de toegang tot beweging en conditie. Zolang de app er niet om vraagt, weet iOS niets van die permissie._--[]--__ schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:20:
[...]
Helaas, bij mij blijft de app elke keer hangen op DK activeren en komt niet met de vraag om de permissie. Loskoppelen, verwijderen en opnieuw installeren en koppelen werkt ook niet.
Daarna is de activeren link greyed out en de "instellingen" knop onderin gaat wel naar de app instellingen maar daar staat de toestemming voor "beweging en conditie" niet bij
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 26-09-2021 21:08 ]
Dan heb je deze uitstaan._--[]--__ schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:20:
[...]
Ga naar instellingen -> Pricavy -> Bewegen en Conditie en zet het schuifje Houd conditie bij aan
:strip_exif()/f/image/CDWdSJcq5O4rHPH8T4KSuM1t.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer je DK nu nog niet werkt, kan het liggen aan achtergebleven gegevens in je profiel en/of je Bluetooth verbinding op je tel. Probeer dan in de Polestar uit te loggen van je profiel. Dan hard reset en dan weer aanloggen. Voordeel hiervan is dat je nu niet je profiel hoeft weg te gooien, wat heel vaak als enige optie wordt gegeven.
Let er wel op dat je Polestar account wel is gekoppeld, deze verdwijnt soms zomaar.
Lukt het dan nog niet, gooi de Bluetooth verbinding genaamd Polestar2 op me tel weg.
Ontkoppel de gebruikers in je tel-app.
Herinstalleer de app
In de auto: Gooi het polestar account uit je profiel
Log je profiel uit in de auto
Hard reset
Log je profiel aan
Koppel je profiel opnieuw met je Polestar account.
Nu kan je de app opnieuw koppelen incluis DK (je weet wel, alle sleutels in de auto enz.)
Dat afloggen i.c.m. De hard reset loste bij mij alle problemen met de app op, want ik wilde mijn profiel niet zonder meer opgeven.
Is wederom een gevalletje foute initialisatie.
Er blijven allemaal gegevens hangen, terwijl je verwacht dat je van scratch weer de connectie opzet.
P2 Launch Edition Void 20”
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.