Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-09 23:33
_--[]--__ schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:20:
[...]

Helaas, bij mij blijft de app elke keer hangen op DK activeren en komt niet met de vraag om de permissie. Loskoppelen, verwijderen en opnieuw installeren en koppelen werkt ook niet.
Daarna is de activeren link greyed out en de "instellingen" knop onderin gaat wel naar de app instellingen maar daar staat de toestemming voor "beweging en conditie" niet bij :-(

[Afbeelding]
Dit had ik voorheen ook. Na elke OTA of update door de garage kon ik dan wel koppelen en kun je toestemming geven voor beweging. Bij mij knalde hij er na een dag uit en moest ik tot de volgende update wachten want de activatie knop was greyed out. Sinds p2134 heb ik dit niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:31
Cello66 schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:45:
[...]

Dan heb je deze uitstaan.
Ga naar instellingen -> Pricavy -> Bewegen en Conditie en zet het schuifje Houd conditie bij aan

[Afbeelding]

Wanneer je DK nu nog niet werkt, kan het liggen aan achtergebleven gegevens in je profiel en/of je Bluetooth verbinding op je tel. Probeer dan in de Polestar uit te loggen van je profiel. Dan hard reset en dan weer aanloggen. Voordeel hiervan is dat je nu niet je profiel hoeft weg te gooien, wat heel vaak als enige optie wordt gegeven.
Let er wel op dat je Polestar account wel is gekoppeld, deze verdwijnt soms zomaar.

Lukt het dan nog niet, gooi de Bluetooth verbinding genaamd Polestar2 op me tel weg.
Ontkoppel de gebruikers in je tel-app.
Herinstalleer de app
In de auto: Gooi het polestar account uit je profiel
Log je profiel uit in de auto
Hard reset
Log je profiel aan
Koppel je profiel opnieuw met je Polestar account.
Nu kan je de app opnieuw koppelen incluis DK (je weet wel, alle sleutels in de auto enz.)

Dat afloggen i.c.m. De hard reset loste bij mij alle problemen met de app op, want ik wilde mijn profiel niet zonder meer opgeven.
Is wederom een gevalletje foute initialisatie.
Er blijven allemaal gegevens hangen, terwijl je verwacht dat je van scratch weer de connectie opzet.
Wat bedoel je met ‘hard reset’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:24:
Ik heb een nieuwe tel en er natuurlijk niet aan gedacht m’n vorige te ontkoppelen. Lijkt er dus op dat ik nu nieuw profiel moet aanmaken en die beheerder moet maken zodat ik oude eruit kan gooien. Beetje jammer.
Ik zag je in het iPhone 13 topic ja. Ik heb precies hetzelfde probleem nu. Ontkoppelen oude telefoon lukt niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 27-09-2021 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:55
Aghanim schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:50:
[...]

Ik zag je in het iPhone 13 topic ja. Ik heb precies hetzelfde probleem nu. Ontkoppelen oude telefoon lukt niet meer.
Ik heb nieuw profiel aangemaakt, admin gemaakt, app van tel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en alles weer opnieuw instellen.

Beetje jammer. Gelukkig heb ik mijn auto pas paar weken dus zoveel werk was t nou ook weer niet.

Mijn app werkt nu wel iets beter lijkt het. Eens zien of actuele percentage ook wordt ge-update tijdens het laden.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:56
xsive schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:48:
[...]

Geef je even op als beta tester bij moleman
Dank je. Ik heb een verzoek tot beta testen verstuurd. Even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Ik heb het idee dat de PA na de laatste OTA 2130 minder abrupt werkt. Meer rijders dat idee? Andere uiterste is dat ik nu soms dacht: ga je nog sturen?
En ook acceleratie en vertraging van de ACC lijkt wat soepeler te verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 20:23
JTHZZ schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:45:
[...]

Wat bedoel je met ‘hard reset’?
De reset door het ingedrukt houden van de home knop.
Sorry voor de verwarring.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Polestar wil naar de beurs! Misschien kunnen ze het geld dat ze daarmee ophalen besteden aan een aantal software ontwikkelaars. En aan het fixen van het probleem van niet kunnen laden bij Tesla destination chargers.

https://fd.nl/economie/14...nt-polestar-naar-de-beurs

[ Voor 17% gewijzigd door Koehandelaar op 27-09-2021 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:08
Koehandelaar schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:42:
Polestar wil naar de beurs! Misschien kunnen ze het geld dat ze daarmee ophalen besteden aan een aantal software ontwikkelaars. En aan het fixen van het probleem van niet kunnen laden bij Tesla destination chargers.

https://fd.nl/economie/14...nt-polestar-naar-de-beurs
Ik kan wel laden bij Tesla destination chargers. Het vreemde is wel dat de led bij de laadpoort op de P2 eerst op rood gaat en dus een fout aangeeft maar na een seconde of 30 alsnog gaat laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
gerrit105 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:46:
Ik heb het idee dat de PA na de laatste OTA 2130 minder abrupt werkt. Meer rijders dat idee? Andere uiterste is dat ik nu soms dacht: ga je nog sturen?
En ook acceleratie en vertraging van de ACC lijkt wat soepeler te verlopen.
Eens, dat idee heb ik ook.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 15:39
Ik heb precies dit issue en krijg het met onderstaande instructies niet aan de praat. Heb zelfs een complete factory reset gedaan en Tcam reset gedaan om alles van scratch te installeren. Koppelen van de app geen enkel probleem maar zodra DK activatie opgestart wordt dan blijft de app oneindig zoeken en komt er geen bt pair request voor DK waardoor toestemming voor beweging en conditie ook niet gegeven kan worden. Heb dit allemaal gemeld bij Polestar support incl screenshots. Ben benieuwd. Ik zit op P2131.

DK heeft het overigens wel gedaan een tijd geleden. Daarna hield deze ermee op en hoopte ik dat met P2131 de problemen opgelost zouden zijn.
Cello66 schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:45:
[...]

Dan heb je deze uitstaan.
Ga naar instellingen -> Pricavy -> Bewegen en Conditie en zet het schuifje Houd conditie bij aan

[Afbeelding]

Wanneer je DK nu nog niet werkt, kan het liggen aan achtergebleven gegevens in je profiel en/of je Bluetooth verbinding op je tel. Probeer dan in de Polestar uit te loggen van je profiel. Dan hard reset en dan weer aanloggen. Voordeel hiervan is dat je nu niet je profiel hoeft weg te gooien, wat heel vaak als enige optie wordt gegeven.
Let er wel op dat je Polestar account wel is gekoppeld, deze verdwijnt soms zomaar.

Lukt het dan nog niet, gooi de Bluetooth verbinding genaamd Polestar2 op me tel weg.
Ontkoppel de gebruikers in je tel-app.
Herinstalleer de app
In de auto: Gooi het polestar account uit je profiel
Log je profiel uit in de auto
Hard reset
Log je profiel aan
Koppel je profiel opnieuw met je Polestar account.
Nu kan je de app opnieuw koppelen incluis DK (je weet wel, alle sleutels in de auto enz.)

Dat afloggen i.c.m. De hard reset loste bij mij alle problemen met de app op, want ik wilde mijn profiel niet zonder meer opgeven.
Is wederom een gevalletje foute initialisatie.
Er blijven allemaal gegevens hangen, terwijl je verwacht dat je van scratch weer de connectie opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
_--[]--__ schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ik kan wel laden bij Tesla destination chargers. Het vreemde is wel dat de led bij de laadpoort op de P2 eerst op rood gaat en dus een fout aangeeft maar na een seconde of 30 alsnog gaat laden...
Bij mij gaat hij ook eerst op rood, maar heb nog nooit getest of ie dan na een tijdje alsnog gaat laden.. Overigens heb ik meerdere keren van de dealer te horen gekregen dat ik niet mocht laden bij Tesla destination chargers, dit kon problemen veroorzaken aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
kmvoges schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:21:
Ik heb precies dit issue en krijg het met onderstaande instructies niet aan de praat. Heb zelfs een complete factory reset gedaan en Tcam reset gedaan om alles van scratch te installeren. Koppelen van de app geen enkel probleem maar zodra DK activatie opgestart wordt dan blijft de app oneindig zoeken en komt er geen bt pair request voor DK waardoor toestemming voor beweging en conditie ook niet gegeven kan worden. Heb dit allemaal gemeld bij Polestar support incl screenshots. Ben benieuwd. Ik zit op P2131.

DK heeft het overigens wel gedaan een tijd geleden. Daarna hield deze ermee op en hoopte ik dat met P2131 de problemen opgelost zouden zijn.

[...]
Alle sleutels in de auto aanwezig? (Hier liep ik tegenaan).

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 12-09 20:23

[...]
Deze kan meestal worden opgelost door de Bluetooth connectie “Polestar2” op de telefoon te verwijderen, de app opnieuw op te starten en opnieuw de DK te activeren.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__

[...]
Ik heb exact dat, als ik in de Bluetooth settings op mijn iphone kijk tijdens het koppelen zie ik wel heel even een paar keer een nieuw bluetooth device genaamd "accessoire" verschijnen maar die verdwijnt ook weer snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
Ik heb ook eerst alle BT verbindingen verwijderd die met Polestar te maken hebben als onderdeel van alles resetten. Dit dmv "Forget this device" in iOS.

De enige BT verbinding die verschijnt is "Polestar PS2" nadat ik mijn telefoon koppel om ermee te kunnen bellen.

Bij het koppelen van de app zonder een succesvolle DK koppeling zie ik geen BT verbinding verschijnen omdat er geen pair request plaatsvind.
Cello66 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:36:
[...]

Deze kan meestal worden opgelost door de Bluetooth connectie “Polestar2” op de telefoon te verwijderen, de app opnieuw op te starten en opnieuw de DK te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
Precies dit ja, heb ook gekoppeld met "accessoire" maar dat deed niks. Kon die ook niet meer verwijderen 8)7

Pas na bluetooth aan en uit zetten op telefoon verdween het weer.
_--[]--__ schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb exact dat, als ik in de Bluetooth settings op mijn iphone kijk tijdens het koppelen zie ik wel heel even een paar keer een nieuw bluetooth device genaamd "accessoire" verschijnen maar die verdwijnt ook weer snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:15
kmvoges schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:51:
Bij het koppelen van de app zonder een succesvolle DK koppeling zie ik geen BT verbinding verschijnen omdat er geen pair request plaatsvind.
Ik heb met iets soortgelijks gezeten. Blijft bij jou aan het einde van het koppelprocess de app ook hangen op een scherm waar alleen "Verbinden" op staat?

Uiteindelijk hebben ze het moeten fixen bij een service locatie. Nieuwe profielen en factory reset hielpen niet.

De techneut die ik daar sprak (van Volvo) vertelde dat de TCAM module (waar je echte sleutels ook aan gekoppeld zijn zover ik weet) mijn telefoon al had staan van een eerdere oude poging en geen tweede keer wilde koppelen.

Ze kunnen dan je TCAM wissen om het weer recht te breien (kun je niet zelf doen), ik moest ook alle sleutels meenemen voor deze oplossing.

Of het allemaal technisch ook zo werkt weten ze alleen bij Polestar zelf, maar het klonk allemaal aanemelijk en sindsdien werkt het weer. Hopelijk kom je er uit zonder servicebezoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
harrewarre schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb met iets soortgelijks gezeten. Blijft bij jou aan het einde van het koppelprocess de app ook hangen op een scherm waar alleen "Verbinden" op staat?

Uiteindelijk hebben ze het moeten fixen bij een service locatie. Nieuwe profielen en factory reset hielpen niet.

De techneut die ik daar sprak (van Volvo) vertelde dat de TCAM module (waar je echte sleutels ook aan gekoppeld zijn zover ik weet) mijn telefoon al had staan van een eerdere oude poging en geen tweede keer wilde koppelen.

Ze kunnen dan je TCAM wissen om het weer recht te breien (kun je niet zelf doen), ik moest ook alle sleutels meenemen voor deze oplossing.

Of het allemaal technisch ook zo werkt weten ze alleen bij Polestar zelf, maar het klonk allemaal aanemelijk en sindsdien werkt het weer. Hopelijk kom je er uit zonder servicebezoek!
Dank voor de extra info! Ik vrees dat op korte termijn een service bezoek de enige optie is waarbij ze de TCAM module kunnen uitlezen en helemaal kunnen clearen. Mijn bug report bij Polestar zal nog wel even op zich laten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
kmvoges schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:39:
Mijn bug report bij Polestar zal nog wel even op zich laten wachten
Je hoeft niet perse op Polestar te wachten voor een afspraak. Heb al een aantal keer zelf contact gezocht met een Volvo garage die ook Polestar service doet, was nooit een probleem :)

Op de PS site kun je ergens vinden welke garages allemaal beschikbaar zijn voor service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmvoges
harrewarre schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:42:
[...]

Je hoeft niet perse op Polestar te wachten voor een afspraak. Heb al een aantal keer zelf contact gezocht met een Volvo garage die ook Polestar service doet, was nooit een probleem :)

Op de PS site kun je ergens vinden welke garages allemaal beschikbaar zijn voor service.
Klopt! Afspraak met service center hier in de buurt waar ik ook de auto afgeleverd heb gekregen staat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Werd zojuist gebeld door de dealer met meer informatie over de laadproblemen bij snelladers. Ze hebben onderzoek gedaan, contact met Polestar opgenomen. Die geven aan dat de problemen bij de snelladers een bekend issue zijn, maar dat ze nog geen oplossing hebben. Het probleem is dat de kabels te zwaar zijn voor de hardware.

Ik kan einde van de dag mijn auto ophalen, maar dus zonder dat het gerepareerd is. De dealer gaf aan dat ze verwachten dat er over een aantal weken een oplossing is. Tot die tijd:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Duct-tape.jpg/1200px-Duct-tape.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Koehandelaar schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:26:
Werd zojuist gebeld door de dealer met meer informatie over de laadproblemen bij snelladers. Ze hebben onderzoek gedaan, contact met Polestar opgenomen. Die geven aan dat de problemen bij de snelladers een bekend issue zijn, maar dat ze nog geen oplossing hebben. Het probleem is dat de kabels te zwaar zijn voor de hardware.

Ik kan einde van de dag mijn auto ophalen, maar dus zonder dat het gerepareerd is. De dealer gaf aan dat ze verwachten dat er over een aantal weken een oplossing is. Tot die tijd:
[Afbeelding]
Ik was er al een beetje bang voor met alle berichten 8)7

Voor de komende trip naar Denemarken heb ik een verstelbare telescopische (motorkap)steun gekocht om net onder de stekker te steken. Compact, niet te duur en neemt de last van de stekker weg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EkHjAXJTQtqSPVtPXo0FHm7veA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHaMnzquVtR8OvSmXhILJrdw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
petervanstuiven schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:34:
[...]

Voor de komende trip naar Denemarken heb ik een verstelbare telescopische (motorkap)steun gekocht om net onder de stekker te steken. Compact, niet te duur en neemt de last van de stekker weg :)

[Afbeelding]
Daar sta je dan met je monopod alles te ondersteunen hahaha. Er zullen er vast een paar raar opkijken....

Toevallig vandaag voor het eerst sinds december weer aan de snellader gestaan bij FastNed. Gelukkig dit issue niet gehad maar wat zijn die dingen idd zwaar zeg..... en die dikke kabels.... kunnen ze niet een soort katrol systeem bedenken wat ik meen ik ook wel eens bij pompstations gezien heb. Je zou bijna denken dat dit wel bij meer merken moet gaan spelen op den duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Polestar app gaat weer uit ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkEkQzFo7p5O5vfQZhcPGCHxpTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5hpsPNNtq6IMd012B2qKUH8.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
[...]

[Afbeelding]
Vrij bizar voor een auto van 60 duizend euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
Rebellion72 schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:07:
[...]

Bij mijn vorige snellaadcyclus had ik er geen last van, maar better safe than sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Rebellion72 schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:07:
[...]

Maar dit is toch een uitzondering, niet standaard? Ik bedoel, ik heb nog nooit problemen gehad met snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Laatst online: 15-02-2022
JTHZZ schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:59:
[...]

Maar dit is toch een uitzondering, niet standaard? Ik bedoel, ik heb nog nooit problemen gehad met snelladen.
Als ik het hier lees op het forum is het een uitzondering en zeker niet standaard.
Vind alleen wel dat als je 60 duizend euro uitgeeft voor een auto, dat je dan mag verwachten dat dat zeker in orde is. Buitenom alle software problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
JTHZZ schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:59:
[...]

Bij mij was het snelladen lange tijd het enige wat wel altijd goed ging qua laden. Maar misschien wordt het wel een soort van terugroepactie ofzo op termijn? Kan me voorstellen dat dit uiteindelijk bij alle auto’s problemen zal geven, vroeger of later.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Dat is inderdaad mooi ruk. Zoveel usage is veelal te veel.

Zal wel in de optimalisatie zitten bij Android vermoed ik. Zojuist even gekeken en de laatste 24 uur minder dan 1% van het totale verbruik op mijn iPhone.

En ik gebruik alleen nog maar de DK dus locatie en conditie staan aangevinkt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Music
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Gu4XeiTe1HhS3sSjbHX3LVCato=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXGxFN5DsFiJHz6zIb8WkMrX.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben de koperdieven nieuwe slachtoffers gevonden? Plaatje dat op FB werd gepost. Voor de zekerheid maar je kabel weghalen als hij klaar is met laden....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58
Mr_Music schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:23:
[Afbeelding]

Hebben de koperdieven nieuwe slachtoffers gevonden? Plaatje dat op FB werd gepost. Voor de zekerheid maar je kabel weghalen als hij klaar is met laden....
Jezus, hoe kansloos kun je zijn..

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:11
Zie op het Duitse-forum al iemand die een werkende browser heeft voor Polestar (op zich niet zo bijzonder op Android natuurlijk). Is nog in testfase en komt denk ik ook niet door de AAOS eisen van Google op dit moment. Maar lijkt allemaal prima te werken dus incl favorites etc, meer info hier: (link). Als nu Google eens de boel vrijgeeft zodat er meer apps verschijnen.

PS: Een Bluetooth keyboard en muis via de USB-poort werkt ook zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOeVwh3nD8FI4fjcucUc8YYF8vU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJnqPvHbsYCB0lIiBKwRCiRS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e61d1WVArNHrmZJpcJs6zT4tCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L81kxymK31kXEqOoztzpUEvq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Zoo hijs binnen hoor!! Ik heb meteen even de portieren laten blinderen en dat gekke stickertje van de deur laten verwijderen. Ik ben er blij mee want een heerlijke auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3bgY9O9StyU4TqFYVn5CK1dwSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fh3HCVT5OIb5gIpTHVm5cBZt.jpg?f=fotoalbum_large

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
AartJW schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:49:
Zie op het Duitse-forum al iemand die een werkende browser heeft voor Polestar (op zich niet zo bijzonder op Android natuurlijk). Is nog in testfase en komt denk ik ook niet door de AAOS eisen van Google op dit moment. Maar lijkt allemaal prima te werken dus incl favorites etc, meer info hier: (link). Als nu Google eens de boel vrijgeeft zodat er meer apps verschijnen.

PS: Een Bluetooth keyboard en muis via de USB-poort werkt ook zonder problemen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Altijd leuk als mensen zelf beetje gaan knutselen zo. Al zie ik niet direct t nu van een browser in m’n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
VidaR-9 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:36:
[...]

Altijd leuk als mensen zelf beetje gaan knutselen zo. Al zie ik niet direct t nu van een browser in m’n auto.
Nou bij gebrek aan een Youtube-, Netflix-, Agenda/Outlook-app kan je de browser prima als alternatief gebruiken. Je kunt dan vanuit je Google Agenda meteen navigeren naar de bestemming bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRIHg8cd3YalC1ciZZCzV5rC95g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BlsfXKKy2Tk6He4XOndAtZNY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:02
[Afbeelding]

huh?? als je nog aan het laden bent... moet dat toch vuurwerk geven?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
AartJW schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:45:
[...]

Nou bij gebrek aan een Youtube-, Netflix-, Agenda/Outlook-app kan je de browser prima als alternatief gebruiken. Je kunt dan vanuit je Google Agenda meteen navigeren naar de bestemming bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of dat ooit nog gewoon standaard door Google wordt toevoegt. Bijv. de app Google Agenda. Of gewoon dat je op een andere manier Maps kan integreren met je agenda.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@VidaR-9 Ben jij er nog uitgekomen met het koppelen van je nieuwe iPhone als Digital Key? Jij had het toch zonder complete reset gedaan?

Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en als ik dan mijn telefoon probeer te koppelen loop ik vast op het scherm op mijn telefoon waar ik de code van de Polestar moet selecteren (direct nadat de 3 sleutels zijn gedetecteerd). Dit is de VIN en die krijg ik wel te zien in de app maar er achter staat dat deze al gekoppeld is. Hier kan ik niet meer verder. Volgens mij moet ik naar de dealer.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 28-09-2021 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Aghanim schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:00:
@VidaR-9 Ben jij er nog uitgekomen met het koppelen van je nieuwe iPhone als Digital Key? Jij had het toch zonder complete reset gedaan?

Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en als ik dan mijn telefoon probeer te koppelen loop ik vast op het scherm op mijn telefoon waar ik de code van de Polestar moet selecteren (direct nadat de 3 sleutels zijn gedetecteerd). Dit is de VIN en die krijg ik wel te zien in de app maar er achter staat dat deze al gekoppeld is. Hier kan ik niet meer verder. Volgens mij moet ik naar de dealer.
Gebruik geen DK. Lees er teveel over mbt instabiliteit dus nog helemaal geen behoefte aan. En zolang ik er niet aan gewend ben mis ik er ook niks aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:38:
[...]

Gebruik geen DK. Lees er teveel over mbt instabiliteit dus nog helemaal geen behoefte aan. En zolang ik er niet aan gewend ben mis ik er ook niks aan. :+
Ik hoef de DK ook niet maar krijg mijn hele auto niet meer gekoppeld met de app blijkbaar. Ik zie dus helemaal niet het scherm met batterij etc. meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Aghanim schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:05:
[...]

Ik hoef de DK ook niet maar krijg mijn hele auto niet meer gekoppeld met de app blijkbaar. Ik zie dus helemaal niet het scherm met batterij etc. meer.
nieuw profiel aangemaakt, admin rol ingesteld op nieuw profiel, app van tel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw verbinden en alles weer opnieuw instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
Aghanim schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:00:

Op iOS kun je nog proberen de data van de PS app te wissen. Eerst uitloggen uit de PS app.
Dan via Settings > General > iPhone Storage > Polestar > Delete app.

Opnieuw installeren en proberen. Hopelijk kom je hiermee verder.

Als je aan het einde van het koppelprocess alsnog vastloopt (zoals bij mij het geval was) met de DK moet je waarschijnlijk naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
VonDutch schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:30:
Zoo hijs binnen hoor!! Ik heb meteen even de portieren laten blinderen en dat gekke stickertje van de deur laten verwijderen. Ik ben er blij mee want een heerlijke auto.

[Afbeelding]
Congrats! Geniet er van. Heb je de zijruiten voor en achter in dezelfde tint laten blonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
harrewarre schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:03:
[...]

Op iOS kun je nog proberen de data van de PS app te wissen. Eerst uitloggen uit de PS app.
Dan via Settings > General > iPhone Storage > Polestar > Delete app.

Opnieuw installeren en proberen. Hopelijk kom je hiermee verder.

Als je aan het einde van het koppelprocess alsnog vastloopt (zoals bij mij het geval was) met de DK moet je waarschijnlijk naar de dealer.
Al geprobeerd maar helaas geen succes. Mooi klote, heb je een andere telefoon kun je naar de dealer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Koehandelaar schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:05:
[...]

Congrats! Geniet er van. Heb je de zijruiten voor en achter in dezelfde tint laten blonderen?
Nee zit klein verschil tussen maar zie je amper.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

De P2 die ik krijg is al een paar maanden oud maar valt daardoor in de 8 % regel dus daar ben ik wel blij mee.

Ben al een week de buurt aan het verkennen naar waar de laadpalen staan , want thuis laden komt eraan maar er zit een levertijd op de laadpaal die ik wil hebben.

Veel gelezen , veel gekeken naar YT om het concept hoe te chargen door te krijgen .

Is onze eerste EV dus ik ben benieuwd. Zat/zit er trouwens een 3 fase kabel bij de 2020 versie ?

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 28-09-2021 20:39 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
VonDutch schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:11:
[...]

Nee zit klein verschil tussen maar zie je amper.
Je zit voor denk ik niet legaal meer. Ik zit voor gemeten precies op de wettelijke grens en bij mij is voor een stuk lichter dan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
GuiltyNL schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:00:
[...]

Je zit voor denk ik niet legaal meer. Ik zit voor gemeten precies op de wettelijke grens en bij mij is voor een stuk lichter dan bij jou.
Dat lijkt wellicht door de zon, of slecht genomen foto. 😎😶‍🌫️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
VonDutch schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:15:
[...]

Dat lijkt wellicht door de zon, of slecht genomen foto. 😎😶‍🌫️
Inderdaad, ik kan ook niet door je voorruit kijken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

[Afbeelding]

Zie ik het nou goed dat dit het nieuwe draadloos laden is?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinoL
  • Laatst online: 28-03-2024
Aghanim schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:06:
[...]

Al geprobeerd maar helaas geen succes. Mooi klote, heb je een andere telefoon kun je naar de dealer :+
Contact opnemen met Polestar Support via de telefoon vanuit de auto. Neem al je sleutels mee. Ze praten je dan door alle stappen heen. Hebben ze vorige week met mij ook gedaan. Alles werkt nu weer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:28:
[...]

Als je goed kijkt dan zie je dat de P2 zonder licht rijdt, het licht vóór de P2 dat je ziet is van de twee auto's aan weerszijden. Niets aan de hand dus, gewoon gefaked.
Pardon?!

Ik heb de foto zelf genomen en reed dus ook achter deze P2, heb de bestuurder geseint met mijn lampen waarna deze snel opschoof naar rechts en bij het Shell station eraf ging (vermoed zo dat hij/zij al meer seintjes had gehad). Bij het voorbijrijden zag ik de koplampen toch echt branden.

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

[Afbeelding]
héle mooie oplossing,
maar ben zelf voor de goedkoopste minder mooie uitvoering gegaan van Action (Ragebol-steel) kompleet voor maar liefst 3,=

Het gebeurt níet snel, dat ik voor de "goedkoopste" oplossing ga, maar het feit dat sommige mensen zelfs zo brutaal zijn om je laadkabel er af te knippen, durf ik niet zo'n mooie steel neer te zetten.

Dus moet het zo goedkoop mogelijk zodat "ze" niet eens wíllen rondlopen met zo'n steel.... uit schaamte :F

Als je voor zo'n Action steel gaat, zaag dan "het oogje" aan de bovenkant schuín open,
dan krijg je een soort V-orkje en laat dát nu net prima onder de kabel passen om deze zoveel op te lichten/ondersteunen als dat je nodig hebt, steunend op de straat of op de stoep waar je vlak naast staat.

ik wens u allen nog veel vlekkeloze laadsessies toe O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rene
We gaan de goede kant op!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdtv__2daxytehdZCXI35M1_PBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/20fJWVWfHushlkki1Luo0uLo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Zojuist de polestar app geupdate (iOS). De timer functie voor climate is toegevoegd! Meteen wat timers aangezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VPEo90W6OqCaZsbQVVegtsm4Qc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uY7ecSjlaxxtk5euqWXwz7PK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door SpeedfreakR op 29-09-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
SpeedfreakR schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:45:
Zojuist de polestar app geupdate (iOS). De timer functie voor climate is toegevoegd! Meteen wat timers aangezet

[Afbeelding]
Ook voor Android is de update beschikbaar in de Play Store:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1ZwDfDVksbP6TuRuJoG_UFcHI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mla4F9wMJN6AHalIHNNK0E3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcbgmSeyE7YMnslSn8vR9dvw80A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULwyT3Kf60BvKtVDMz250nT9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Vind het echt een mooie lijst met updates! d:)b Dit voegt echt wat toe in de koude maanden die voor ons liggen en ben blij met elke % extra batterij in de winter.

Planning was ~wk41 toch?

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 10:09
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel de warmtepomp scheelt in range bij een Polestar 2?

Ben aan het oriënteren op misschien een nieuwe leaseauto, maar binnen het budget past alleen de single motor standard range, ZONDER Pilot of Plus pakket en ik vroeg me af of dat dus zo erg is en hoeveel range je er in de winter op achteruit gaat als je geen warmtepomp neemt...

• AartJW
AkakoMinami schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:14:
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel de warmtepomp scheelt in range bij een Polestar 2?

Ben aan het oriënteren op misschien een nieuwe leaseauto, maar binnen het budget past alleen de single motor standard range, ZONDER Pilot of Plus pakket en ik vroeg me af of dat dus zo erg is en hoeveel range je er in de winter op achteruit gaat als je geen warmtepomp neemt...
Al vaker besproken hier en Polestar claimt max 30-35 km in de winter. Maar erg afhankelijk van de temperatuur.
Het grote Polestar 2 Topic "Warmtepomp"
Dus van de 70% bruikbare batterij (laden bij 10 tot 80%) ~21-25 km.

[ Voor 12% gewijzigd door AartJW op 29-09-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
AartJW schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:27:
[...]

Al vaker besproken hier en Polestar claimt max 30-35 km in de winter. Maar erg afhankelijk van de temperatuur.
Dat is voor de LR versie. Reken op max 10% van de real world range in de winter. Als het echt koud wordt en je range echt zwaar minder wordt doet je warmtepomp helaas ook minder, die werkt eigenlijk alleen goed tussen de 5-15 graden.

[ Voor 19% gewijzigd door _--[]--__ op 29-09-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Ik merk het volgende met de laatste P2130 update:

Het was áltijd zo dat als ik vertrok en als aankomst bv SoC 47% zag staan,
dat dan gedurende de trip er makkelijk 4% bij kon komen (op langere ritten)

Dit komt dan natuurlijk door mijn vrij rustige rijstijl ( uitglijdertjes daargelaten.. )

Nu, met de laatste update zie ik dat niet meer, SoC 37%=37% (wellicht een afronding +/- 1)
of ik moet regelmatig dat rechter voeten steuntje gelijk met de vloer maken.. O-)

meer rijders die dit gemerkt hebben?

en ohja, die opwarmperiode is korter en gebruikt minder energie.. :Y

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 10:09
_--[]--__ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:30:
[...]

Dat is voor de LR versie. Reken op max 10% van de real world range in de winter. Als het echt koud wordt en je range echt zwaar minder wordt doet je warmtepomp helaas ook minder, die werkt eigenlijk alleen goed tussen de 5-15 graden.
Oh wauw dit vind ik eigenlijk best wel weinig verschil. Ik had verwacht dat het verschil veel groter zou zijn dan dat. Scheelt weer in de overweging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 17-09 20:04
AartJW schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:57:
[...]
Ook voor Android is de update beschikbaar in de Play Store:
Een tijdselectie boxje blijkt al moeilijk..... man man man..... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Arie van Dijk schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:34:
[...]

Ja ik wilde niet te negatief zijn, maar eens. Het invoeren van de tijd kon blijkbaar niet via de standaard Android methode en moest lekker anders 8)7. Verder kunnen er qua UI wel wat dingen beter op de "Timer toevoegen" pagina. Het doet wat het moet doen zullen we maar zeggen en blij dat er vorderingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Hansieo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:33:
Ik merk het volgende met de laatste P2130 update:

Het was áltijd zo dat als ik vertrok en als aankomst bv SoC 47% zag staan,
dat dan gedurende de trip er makkelijk 4% bij kon komen (op langere ritten)

Dit komt dan natuurlijk door mijn vrij rustige rijstijl ( uitglijdertjes daargelaten.. )

Nu, met de laatste update zie ik dat niet meer, SoC 37%=37% (wellicht een afronding +/- 1)
of ik moet regelmatig dat rechter voeten steuntje gelijk met de vloer maken.. O-)

meer rijders die dit gemerkt hebben?

en ohja, die opwarmperiode is korter en gebruikt minder energie.. :Y
Bij mij is het verbruik echt bizar omhoog geschoten de laatste tijd. Zoals vandaag, een ritje naar m'n werk met 12 graden vanochtend. Ik rijd 90% snelweg, slechts het laatste stuk is binnendoor. En daarbij houd ik me netjes aan de snelheid, dus 60 waar je 50 mag. Totale afstand is 60 km precies. Eerst 5 km binnendoor naar de snelweg, waar je dus 50 mag. Daarna 55 km snelweg / autoweg. Van die 55 heb ik de eerste 25 km 120 gereden, het restant 110. Alles op ACC en Pilot Assist. Heb ik dus 24 kWh gemiddeld gebruikt per 100 km. Dat was eerder als ik 130 reed op de ACC zelfs maar 22,5 kWH gemiddeld over de hele rit. Het lijkt in het begin te zitten, zelfs als ik al 10 km op de snelweg ben en dus al 15 km heb gereden staat ie nog op 37 kWh per 100 km gemiddeld.

Zijn er meer mensen bij wie het startverbruik zo enorm is gestegen?

• Hansieo
Koehandelaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:11:
[...]

Bij mij is het verbruik echt bizar omhoog geschoten de laatste tijd. Zoals vandaag, een ritje naar m'n werk met 12 graden vanochtend. Ik rijd 90% snelweg, slechts het laatste stuk is binnendoor. En daarbij houd ik me netjes aan de snelheid, dus 60 waar je 50 mag. Totale afstand is 60 km precies. Eerst 5 km binnendoor naar de snelweg, waar je dus 50 mag. Daarna 55 km snelweg / autoweg. Van die 55 heb ik de eerste 25 km 120 gereden, het restant 110. Alles op ACC en Pilot Assist. Heb ik dus 24 kWh gemiddeld gebruikt per 100 km. Dat was eerder als ik 130 reed op de ACC zelfs maar 22,5 kWH gemiddeld over de hele rit. Het lijkt in het begin te zitten, zelfs als ik al 10 km op de snelweg ben en dus al 15 km heb gereden staat ie nog op 37 kWh per 100 km gemiddeld.

Je zou je auto eens moeten parkeren bij een gelijke samenstelling auto van (een) Tweakers,
en dan op je fietsje er naar toe, en op hetzelfde tijdstip route/snelheid rijden, en dan vergelijken.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

Als je de video’s van Björn bekijkt is het wel duidelijk dat naast hoge consumptie het laden bij koud weer ook een uitdaging kan zijn qua speed.

Enige ervaringen die gedeeld kunnen worden ?

Als ik de releasenotes lees dan zitten er wel goede punten tussen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Arie van Dijk schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:34:
[...]

Tsja, dan zal ik mijn hoop dat er een planning voor laden komt en een mogelijkheid om de temperatuur van de preconditioning aan te passen maar laten vallen. ;(

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
backupdevice schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:49:
Als je de video’s van Björn bekijkt is het wel duidelijk dat naast hoge consumptie het laden bij koud weer ook een uitdaging kan zijn qua speed.

Enige ervaringen die gedeeld kunnen worden ?

Als ik de releasenotes lees dan zitten er wel goede punten tussen
Alle elektrische auto's hebben een hoge consumptie bij koud weer. Ik vond het tot nog toe erg mee vallen.
Laden... Tsja, we gooien hem thuis altijd aan de laadpaal als de soc onder 50% ofzo komt.
Dus daar verwacht ik eigenlijk ook geen problemen.
Grootste probleem afgelopen winter was de sneeuw in de laadpoort op een gegeven moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 00:23:
[...]

Ik heb geen idee waarom je dat zou willen. Zoals ik het me er toen bij voorstelde is dat het werkt als een druppellader, maar dan voor battery-packs ipv conventionele accu's (?).

Maar tegelijkertijd kan ik me, als ik er langer over nadenk, ook voorstellen dat ze (volvo/polestar) een proprietary aansluiting hebben die over de contact/communicatie-pin méér informatie uitwisselt.

Onderaan de streep blijft dat ik je het antwoord verschuldigd moet blijven. Ik zal er maandag eens naar vragen! :)
Afgelopen maandag + dinsdag is mn wagen bij de dealer geweest om het onderdeel te vervangen dat blijkbaar voor de fluit zorgde bij 95 tot 105 km/uur.

Dinsdag einde dag was het zo ver en mocht ik hem weer ophalen! Zowel monteur (die mij belde) als degene die de sleutel weer overhandigde waren erg enthousiast over de fix! Dus ik was uiteraard ook wel benieuwd in hoe groot het verschil zou gaan zijn :)

Eerste kritische conclusie, met een kritisch oor(!), was dat het geluid er (helaas!) deels nog steeds was :(. Tegelijkertijd is het niet fair van mij om dat te stellen. Ik was zo bekend met wanneer het geluid er was en hoe het klinkt, dat je je er heel erg op focust. De hele terugweg was ik dus een beetje 'teleurgesteld'. Het geluid was echt stukken minder, maar het was nog steeds aanwezig.

Vandaag (woensdag) een langere rit gemaakt dan van de dealer naar huis. En toen was ik een stuk gematigder over mijn 'teleurstelling'. Met muziek aan (écht niet hard!) of een mede reiziger hoor je het gewoon niet meer. Ik geloof nooit dat ik het met een telefoon nog zou kunnen opnemen. Ik ben hoe dan ook blij dat het geluid met 75% is afgenomen!

Het enige dat ik nu nog denk is dat het alsnog een inherent 'probleem' gaat zijn. Het zou mij niets verbazen dat het over ver X tijd gewoonweg weer erger gaat worden. Maar dat merken we dan wel weer...

Hopelijk gaat het geen issue worden zoals de aircopomp in de V60 PIH's >:)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens kreeg ik (voor de scherpe lezer) deze keer een XC40 T2 handbak mee. Ofwel in de afgelopen 2 maanden heb ik een XC40 PIH, een XC40 T2 Automaat en een XC40 T2 handbak meegekregen.

Onderaan de streep vond ik de hybrid het fijnst rijden, opvallendgenoeg gevolgd door de handbak, en daarna pas de automaat.

Die handbak reed vele malen gecontroleerder vond ik; Heerlijk soepel en super licht. Toen ik weer in mn p2 stapte vond ik die (opvallend genoeg!) heel zwaar sturen en een nogal lange slag hebben op het ga(s) pedaal.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Met al die critici hier misschien not done: ik vind dit een flinke positieve stap! Verder niets aangekondigd en dan ineens met een range assistant komen en allerlei verbeteringen voor de winterperiode: echt positief verrast. Vooral de snellader-preheating is belangrijk.
En voor degenen die nu door hoog verbruik verrast worden: we gaan weer de koude periode in met lage nachttemperaturen. Reken erop dat je langzaam richting de 23kWh/100km (en @Aghanim nog hoger) gaat bewegen.

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 29-09-2021 23:51 ]

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Koehandelaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:11:
[...]

Het was vandaag weer een stuk frisser dan de afgelopen dagen en het waaide volgens mij best flink, dit heeft beide grote impact op je verbruik.

• fyr0
Goed nieuws!
Staat er toevallig in de comments wanneer die ongeveer verwacht wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
JTHZZ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:48:
[...]

Met al die critici hier misschien not done: ik vind dit een flinke positieve stap! Verder niets aangekondigd en dan ineens met een range assistant komen en allerlei verbeteringen voor de winterperiode: echt positief verrast. Vooral de snellader-preheating is belangrijk.
En voor degenen die nu door hoog verbruik verrast worden: we gaan weer de koude periode in met lage nachttemperaturen. Reken erop dat je langzaam richting de 23kWh/100km (en @Aghanim nog hoger) gaat bewegen.
Liever op deze manier dan van alles beloven en niet waarmaken! Ik ben ook positief verrast! 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
fyr0 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 00:04:
[...]

Goed nieuws!
Staat er toevallig in de comments wanneer die ongeveer verwacht wordt?
In batches vanaf mid oktober (week 41).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:48:
[...]

Deze update is speciaal voor mij om een normale range te krijgen :+

Gisteren weer een magisch resultaat. Wel veel stukken 120 gereden. Maar ook lang stapvoets in de file.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hidaej30KtIl-K1-seweQKfrzdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjkWJay9pURGm5psJ1f42QAw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2021 08:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Zijn er meer mensen die vanochtend een mailtje hebben gekregen van Polestar dat ze hun bestelling konden volgen? Ik was even helemaal blij dat ik er een gratis tweede Polestar bij kreeg, bleek 't om m'n bestelling te gaan die al in april was uitgeleverd O+

• fyr0
Rene schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:55:
[...]

In batches vanaf mid oktober (week 41).
Ah mooi! Lekker op tijd voor het koudere weer

• Rene
Aghanim schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:50:
[...]

Gisteren weer een magisch resultaat. Wel veel stukken 120 gereden. Maar ook lang stapvoets in de file.

[Afbeelding]
Heb je na zo een rit weleens aan je remschijven gevoeld? Zijn deze erg warm?

Ik had op mijn e-golf ook een hoger verbruik dan normaal en daar liepen de remblokken achter aan.

(Sorry als ik dit al eens eerder voorgesteld heb ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Aghanim schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:50:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij is het ook nog steeds compleet random hoor. Ik heb de teller ergens aan het begin van de zomer gereset en ik zit gemiddeld op iets van 23.7 kWh/100km en dat over iets van 3000 kilometer ofzo.

In de winter werd tegen mij gezegd, na mijn geklaag: kijk jij maar in de zomer, dan duik je ruim onder de 20! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
GuiltyNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:49:
[...]

Bij mij is het ook nog steeds compleet random hoor. Ik heb de teller ergens aan het begin van de zomer gereset en ik zit gemiddeld op iets van 23.7 kWh/100km en dat over iets van 3000 kilometer ofzo.

In de winter werd tegen mij gezegd, na mijn geklaag: kijk jij maar in de zomer, dan duik je ruim onder de 20! 8)7
Daar ben ik wel eens benieuwd naar wie er echt ruim onder de 20 zit. Ik zit om en nabij de 20, ook in de zomer.
Als ik echt me best ga doen zal ik 18 wel kunnen halen maar dan moet ik gewoon echt moeite doen en constant focussen om zo zuinig mogelijk te rijden.

Voornamelijk wel veel korte ritten gedaan, dan heb je telkens dat hoge verbruik met name in het begin. Het gaat wel een stuk makkelijker als je langere ritten maakt.

• _--[]--__
Mr_Music schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:55:
[...]

Daar ben ik wel eens benieuwd naar wie er echt ruim onder de 20 zit. Ik zit om en nabij de 20, ook in de zomer.
Als ik echt me best ga doen zal ik 18 wel kunnen halen maar dan moet ik gewoon echt moeite doen en constant focussen om zo zuinig mogelijk te rijden.

Voornamelijk wel veel korte ritten gedaan, dan heb je telkens dat hoge verbruik met name in het begin. Het gaat wel een stuk makkelijker als je langere ritten maakt.
Lange stukken maakt wel veel uit denk ik. Ik rij veel lange snelweg stukken en heb over de afgelopen 15.000km een verbruik van 20.6 kWh/100km (gemiddelde snelheid van 82km/u) en heb deze zomer bij 25 graden een keer 16.9 kWh/100km gehaald op een snelweg trip van 260km (gemiddelde snelheid van 88km/u). Ik rijd op de snelweg eigenlijk altijd met 110km/u op de ACC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Rene Had ik al eens eerder gevoeld maar net opnieuw. Die zijn ijskoud. Lijkt me dus niet de oorzaak.

Net ritje 105 op ACC en groot deel op N-weg waar je 80 mag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErB1-wL4r0DetQMc20HKF7XW7k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbgsXQwT1beuR0lFg5BcYNPd.jpg?f=fotoalbum_large

Dus laat die update maar komen ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
Afgelopen weekend met mijn zwager een roadtripje gemaakt. Vrijdag ochtend van Zwolle naar Prato allo Stelvio gereden. Daar overnacht en in de ochtend over de Stelvio pas om via het Comomeer door te rijden naar Milaan. Op zondag weer terug gereden, wel over de Gotthardpas, ipv door de tunnel.

Fantastische trip als je een weekendje niets te doen hebt. Op de snelweg rijdt de Polestar geweldig. Of je 130 of 180 rijdt, je merkt geen verschil. Wel viel me tegen dat we heel vaak moesten bijladen (ook als we iets rustiger reden). Elke keer rond de 10-20% hebben we bijgeladen tot 60-70%.Maar daardoor moesten we elke 1,5 tot 2 uur laden. Je leest het hier wel vaker, het is niet hinderlijk en je rijdt wel ontspannender dan in 1x doorblazen. Ik denk dat op een 1000km je er twee uur langer over doet dan normaal. Alle apjes vonden we op een gegeven moment maar omslachtig, elk tankstation onderweg had wel snelladers (150+). Alleen net over de grens in Oostenrijk bij de eerste Shell richting de Fernpass was er een 50Kw lader. Ik kan me wel voorstellen dat als het in de zomer wat drukker is dit wat lastiger wordt, nergens hebben we hoeven te wachten maar overal waren maar 2 tot 6 snelladers. De Newmotion pas werkte overal, heb nergens mijn back up van Plugsurfing hoeven te gebruiken.

Het gedeelte Stelvio is echt een aanrader, de auto vliegt de berg op en de route is schitterend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VDXOZ5dGNyG8Brtysj2VzhSPzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqdpG6qdB7lNcYyGLgrtwm4b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6-c30LlLNWxOB-mIbN8PeFghjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpuh821Slcb4q7KFqq30Wvrv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

_--[]--__ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:08:
[...]

Lange stukken maakt wel veel uit denk ik. Ik rij veel lange snelweg stukken en heb over de afgelopen 15.000km een verbruik van 20.6 kWh/100km (gemiddelde snelheid van 82km/u) en heb deze zomer bij 25 graden een keer 16.9 kWh/100km gehaald op een snelweg trip van 260km (gemiddelde snelheid van 88km/u). Ik rijd op de snelweg eigenlijk altijd met 110km/u op de ACC.
Op ritjes van meer dan 100km, vooral snelweg en ACC op 110, haal ik nu makkelijk rond de 19kWh/100km.
Afgelopen zomer zelfs rond de 18kWh/100km.
Ik rij normaal met af en toe een serieuze sprint.
Mijn vriendin rijdt veel rustiger en die haalt regelmatig ruim onder de 18kWh/100km.
Wel opvallend dat er ook enorme uitschieters naar boven zitten.
Bij korte ritjes (<10 km) kom ik rond de 21kWh/100km...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:59
sinds enige tijd een kleine bug: als mijn vriendin de auto heeft meegehad (met eigen aan sleutel gekoppeld profiel), dan heb ik geen kaart meer in het display achter het stuur, maar een zwart scherm. 2x van scherm wisselen is voldoende om de kaart weer terug te brengen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op facebook is Christian Samson van Polestar aanwezig om vragen over P1.7 te beantwoorden.

Ik heb oa gevraagd naar hoe de nieuwe Range Assistant app er uit komt te zien en kreeg als reactie een foto van de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcMAjnzgYSCGvcDzDPrd2PRjt9I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hpTP7MjuOzSzGYdOtBBCSW5W.jpg?f=user_large

Verder nog eea over de eco climate met als antwoord:
The new Eco Climate allows you to reduce the climate load on the battery. It's actually most effective on shorter trips, reducing the initial demand from quick heating or cooling when you aren't in the car for a long period of time. On a longer journey the benefit really comes into play when you find yourself really needing to save battery power to reach your destination.

• Rene
MaxxMark schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:51:
Op facebook is Christian Samson van Polestar aanwezig om vragen over P1.7 te beantwoorden.

Ik heb oa gevraagd naar hoe de nieuwe Range Assistant app er uit komt te zien en kreeg als reactie een foto van de app:

[Afbeelding]

Verder nog eea over de eco climate met als antwoord:

[...]
Lol, ik zie dat ik net hetzelfde vraag. Top en bedankt voor de foto. Dit ziet er serieus uit als een prima verbetering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:33:
[...]

Op ritjes van meer dan 100km, vooral snelweg en ACC op 110, haal ik nu makkelijk rond de 19kWh/100km.
Afgelopen zomer zelfs rond de 18kWh/100km.
Ik rij normaal met af en toe een serieuze sprint.
Mijn vriendin rijdt veel rustiger en die haalt regelmatig ruim onder de 18kWh/100km.
Wel opvallend dat er ook enorme uitschieters naar boven zitten.
Bij korte ritjes (<10 km) kom ik rond de 21kWh/100km...
Hier hetzelfde. Korte ritjes blijven een punt en dat is in de winter alleen maar erger. Maar voor mij als thuislader ook niet echt boeiend, ik plug hem altijd bij thuiskomst direct in.
Lange ritten (>80-100km) op de NL snelweg altijd rond de 18-19 en op N wegen of in de stad lager.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Zolang in de release notes niet expliciet staat:
- fixing the consumption of car delivered to @Aghanim zou ik er maar niet vanuit gaan dat het bij jou beter wordt. Lijkt me sowieso geen softwareprobleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Zuinigste wat ik heb gehaald is 20,5kWh/100km. En dat was langer stuk met 110 op de cc.

Vaak rond de 24. Maar kan me er niet zo druk om maken met mij dagelijkse gebruik. Ik rij nou eenmaal liever wat harder.

Begin november hebben m’n vriendin en ik een roadtrip weekend naar de Sontbrug gepland. Dat wordt de eerste keer uitproberen hoe lange rit gaat zijn.

Ook nu via het werk eindelijk een lader thuis aangevraagd. Lijkt me toch wel relaxter dan via openbare paal. En als je die oprit toch hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door VidaR-9 op 30-09-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
guido66 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:50:
sinds enige tijd een kleine bug: als mijn vriendin de auto heeft meegehad (met eigen aan sleutel gekoppeld profiel), dan heb ik geen kaart meer in het display achter het stuur, maar een zwart scherm. 2x van scherm wisselen is voldoende om de kaart weer terug te brengen.
Die heb ik ook maar geen probleem als het met die wissel snel weer opgelost is. En dat lukt tot nu toe nog iedere keer.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

• petervanstuiven
Mr_Music schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:55:
[...]

Wij zitten met een PP over ruim 3.000km op iets van 19.2. Kom geregeld in de 18 en soms in de 17 (zomer). Gisteren was het iets van 19,6 met 65km/u gemiddeld en iets van 150km.

Wel is het soms opvallend hoog terwijl er niet zomaar een reden voor is.

We rijden wel met eco banden spanning, geen opd en weinig klimaatcontrol Maar wel altijd als eerst weg bij een stoplicht, dat blijft toch het leukste _/-\o_

• VidaR-9
Is dat gemiddelde volgens de boordcomputer überhaupt een beetje accuraat?

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
petervanstuiven schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:06:
[...]

Wij zitten met een PP over ruim 3.000km op iets van 19.2. Kom geregeld in de 18 en soms in de 17 (zomer). Gisteren was het iets van 19,6 met 65km/u gemiddeld en iets van 150km.

Wel is het soms opvallend hoog terwijl er niet zomaar een reden voor is.

We rijden wel met eco banden spanning, geen opd en weinig klimaatcontrol Maar wel altijd als eerst weg bij een stoplicht, dat blijft toch het leukste _/-\o_
Dan ben ik wel heel benieuwd naar jouw snelheid op de snelweg?!

Mijn PP komt om en nabij de 22 op lange stukken snelweg in de zomer. Ik houd wel een snelheid aan van +30 op de snelweg, dat moet ik er wel bij zeggen natuurlijk. Kom dus ook ruim boven de 65 km/u gemiddeld.

Gisteren met kou en regen kwam ik op 26 kWh/100 km uit over 50 km terwijl ik wel voorverwarmd had.aan de laadpaal. Dan zie ik dus weinig/geen verschil met vorig jaar herfst/winter.
Hopelijk brengt P1.7 de verwachte verbeteringen 🤞!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
P2Hattem schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:13:
[...]

Dan ben ik wel heel benieuwd naar jouw snelheid op de snelweg?!

Mijn PP komt om en nabij de 22 op lange stukken snelweg in de zomer. Ik houd wel een snelheid aan van +30 op de snelweg, dat moet ik er wel bij zeggen natuurlijk. Kom dus ook ruim boven de 65 km/u gemiddeld.

Gisteren met kou en regen kwam ik op 26 kWh/100 km uit over 50 km terwijl ik wel voorverwarmd had.aan de laadpaal. Dan zie ik dus weinig/geen verschil met vorig jaar herfst/winter.
Hopelijk brengt P1.7 de verwachte verbeteringen 🤞!
Plus 5 boven de maximale snelheid. Die plus 30 maken denk ik ook wel een significant verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
petervanstuiven schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:31:
[...]

Plus 5 boven de maximale snelheid. Die plus 30 maken denk ik ook wel een significant verschil
Thanx! Een kwart hogere snelwegsnelheid leidt ook tot een (ruim) kwart hoger verbruik, dat lijkt niet meer dan logisch.
Uiteindelijk is dit soort informatie wel noodzakelijk om te hebben omdat er anders een vertekend beeld kan ontstaan over het ‘veel gunstigere’ verbruik van een mede tweaker. Is iets met appels en peren 😉.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Pagina: 1 ... 23 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.