Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 14:19
Link naar de Investor Presentation van Polestar.
Veel informatie over Polestar de komende vijf jaren

https://www.polestar.com/...or-presentation-final.pdf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 14:19
Zo komt de app er mogelijk uit te zien in de komende jaren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXA0qNU05BCHBU3vuDyI6Tg0TgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JyItfsYdStTUcp0HqO1EzVqN.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik zag net dat Samsung ook een Digital (car) Key uitgebracht heeft: https://www.xda-developer...-car-key-support-limited/

Daarnaast heeft Google hetzelfde voor Android 12 aangekondigd. Ik ben. Erg benieuwd hoe zich dat gaat verhouden t.o.v. de Polestar Digital Key.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
kramon schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:35:
Ik zag net dat Samsung ook een Digital (car) Key uitgebracht heeft: https://www.xda-developer...-car-key-support-limited/

Daarnaast heeft Google hetzelfde voor Android 12 aangekondigd. Ik ben. Erg benieuwd hoe zich dat gaat verhouden t.o.v. de Polestar Digital Key.
Volgens mij heeft Polestar al een keer aangegeven voor de Polestar 2 geen plannen te hebben om de digital key ondersteuning van Apple, Samsung of Android 12 te gaan ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:20
GuiltyNL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Volgens mij heeft Polestar al een keer aangegeven voor de Polestar 2 geen plannen te hebben om de digital key ondersteuning van Apple, Samsung of Android 12 te gaan ondersteunen.
Dat is ook in de Facebook discussie met de head of product creation deze week nog gevraagd. Wordt voor P2 (en andere CMA platform auto’s) niet ondersteund. Ik denk dat de UWB hardware ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
[...]

Zonde. Voelt een beetje als Google Pay en (bijna) alle Nederlandse banken. Je kan wel met je telefoon betalen, maar het is niet native en zal ook nooit zo goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
ARR63 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:38:
Link naar de Investor Presentation van Polestar.
Veel informatie over Polestar de komende vijf jaren

https://www.polestar.com/...or-presentation-final.pdf
De Precept komt dus uit als de Polestar 5 in 2024. De Polestar 4 lijkt een Model Y onder dat doek, haha.

De Polestar 3 komt dus volgend jaar, maar autonoom rijden op de snelweg gaan ze voor de 3 ondersteunen in 2024. Ik had dat eerlijk gezegd iets sneller verwacht dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:08
Qua prijs indicaties voor de nieuwe modellen (3=Cayenne, 4=Macan & 5=Panamera) wordt de P2 dan denk ik de laatste Polestar waar ik in zal rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
_--[]--__ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:55:
Qua prijs indicaties voor de nieuwe modellen (3=Cayenne, 4=Macan & 5=Panamera) wordt de P2 dan denk ik de laatste Polestar waar ik in zal rijden....
Blijven dromen hè :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Ik neem aan dat ze een model gaan hanteren waarin de Polestar 2 gewoon elke zoveel jaar een refresh krijgt :). Daar lees ik eigenlijk verder niks over terug. Dan zou ik over 'n aantal jaar best een 2025 model Polestar 2 willen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Shorteh schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Ik neem aan dat ze een model gaan hanteren waarin de Polestar 2 gewoon elke zoveel jaar een refresh krijgt :). Daar lees ik eigenlijk verder niks over terug. Dan zou ik over 'n aantal jaar best een 2025 model Polestar 2 willen denk ik.
Ik verwacht wel dat die flink in prijs gaan stijgen aangezien de andere modellen anders allemaal minsten 2x zo veel kosten, dat is wel een erg groot gat tussen het "instap model" en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egeyskens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
Misschien zullen de opvolgers in de prijsklasse van de P2 bij Volvo te vinden zijn? Ik dacht dat men bij Polestar de autos met een meer gewaagde design en hogere prestatie wou maken zodat Volvo zijn veilige image kon behouden.

P2 SMLR + pilot Midnight

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
[...]

Dat is jammer, want de Polestar interpretatie van 'Digital Key' is 1 slechte buggy grap. Ik gebruik het al niet eens meer.

Heb ik nu overigens zo'n lichte rechtervoet? Ik haal makkelijk 16kWh/100km, zelfs met snelwegkilometers? Dat is dan wel in een P2 SMSR.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 21:47
Vreemd dat de CEO iets anders in dit artikel zegt over de prijsstelling van de Polestar 4:
https://insideevs.com/new...-affordable-electric-suv/

(ja, er staat 'betaalbaar' in de link)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Skyrunner schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Dat is jammer, want de Polestar interpretatie van 'Digital Key' is 1 slechte buggy grap. Ik gebruik het al niet eens meer.

Heb ik nu overigens zo'n lichte rechtervoet? Ik haal makkelijk 16kWh/100km, zelfs met snelwegkilometers? Dat is dan wel in een P2 SMSR.
Werkt hier prima 👍. Weer niet of het Beta label na 2130 verwijderd is maar ik neem geen gewone sleutel meer mee. (Wellicht is ik een lang stuk moet rijden).

Aangezien mijn rijbewijs nu digitaal is, het slot in de deur is vervangen voor een goedgekeurd digitaal slot, en de digital key prima werkt ga ik alleen nog maar op stap met een telefoon!

Als Polestar nu de key op wearables had uitgebracht was het helemaal perfect. Maar helaas gaat dit niet gebeuren.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Rene schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Aangezien mijn rijbewijs nu digitaal is, [....] ga ik alleen nog maar op stap met een telefoon!
Digitaal rijbewijs op je telefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:04
En dan vergeet je een keer je telefoon, je verliest het of je batterij is leeg en dan hang je ;)
Puur uit gevoel zal ik never nooit kunnen vertrouwen op een DK. Ik neem ook altijd huissleutels mee en daar zit de autosleutel ook aan. Dus persoonlijk is dat voor mij een optie (voor de P8 dan) waar ik nooit gebruik van ga maken. Maargoed, ik kan me ook zeker voorstellen dat anderen dat juist wel tof/prettig vinden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Skyrunner schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Het ligt niet aan je voet hoor, jouw SMSR helpt zeker mee, ik hebt een PP. Maar ook dan zit er tussen de auto's veel verschil. De vroege modellen hebben ergens onverklaarbare verschillen in verbruik. Polestar lijkt daarvan op de hoogte te zijn, maar verschuilen zich achter zeer brede verbruikscijfers. Dus daar komen we niet veel verder mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
_--[]--__ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Ja dat is interessant, want dat is er volgens mij nog niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
_--[]--__ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

In Noorwegen leven we al in 2022 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80Q2p53LNeYMlCC71rnI2XqTWqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ic6B88Q6e0DSJ86pGT1mwzZO.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is er vanuit de Noorse variant van de RDW een goedgekeurde rijbewijs app. (Niet geldig in het buitenland).
Juancho schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:03:
En dan vergeet je een keer je telefoon, je verliest het of je batterij is leeg en dan hang je ;)
Puur uit gevoel zal ik never nooit kunnen vertrouwen op een DK. Ik neem ook altijd huissleutels mee en daar zit de autosleutel ook aan. Dus persoonlijk is dat voor mij een optie (voor de P8 dan) waar ik nooit gebruik van ga maken. Maargoed, ik kan me ook zeker voorstellen dat anderen dat juist wel tof/prettig vinden.
En dat is de afgelopen paar jaar precies 0x gebeurd. Ik snap jouw argument, maar tegelijkertijd kan je net zo makkelijk je sleutelbos verliezen.

Voorlopig werkt de DK hier perfect. Mocht het echt misgaan dan is het worst case met de bus naar huis. Overigens kan ik altijd de vrouw opbellen om de auto te openen via haar app, ze zouden dus een remote start kunnen inbouwen als fail safe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58
In mijn geval zou ik ook altijd huissleutels meenemen en die zitten standaard in een klein sleutelzakje met ook de autosleutel.. op zich zou ik de autosleutel achterwege kunnen laten, maar dan is m’n linkerbeen een stuk minder zwaar; loop ik wekenlang uit balans :+

Het is wel een uitkomst voor m’n vrouw. Als ik gewoon thuis ben en ze neemt de auto straks mee (wat ze van mij niet gaat mogen :P) dan kan ze de sleutels ook nooit verliezen. Ze legt ze namelijk nooit terug op de plek waar ze horen. Vervolgens ben ik de sleutels altijd aan het zoeken..

[ Voor 34% gewijzigd door Ktenolix op 01-10-2021 17:23 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ktenolix schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:20:
(wat ze van mij niet gaat mogen :P)
Algemene vraag; rijden jullie partners/huisgenoten ook in de auto? En hoe gingen die met de >400pk (in het geval van de DM) om? Ik twijfel nog om strakjes mijn DM mee te geven aan de oudste puber die over een aantal jaar zijn rbw heeft. Voelt ergens niet fijn om zoveel vermogen aan iemand mee te geven zonder enige rijervaring, want leren rijden doe je pas echt nadat je je rbw hebt behaald imho.

Grote vermogens komen met grote verantwoordelijkheden zeg ik altijd.

Er bestaat niet zoiets als een veredelde turtle modus voor pubers helaas, zou wellicht iets voor Polestar voor op de verlanglijst, al is het maar om Sjonnies van de garage in toom te houden :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maken jullie dan goede afspraken met je puber? Geven jullie de auto simpelweg niet mee?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:18
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:46:
[...]

Algemene vraag; rijden jullie partners/huisgenoten ook in de auto? En hoe gingen die met de >400pk (in het geval van de DM) om? Ik twijfel nog om strakjes mijn DM mee te geven aan de oudste puber die over een aantal jaar zijn rbw heeft. Voelt ergens niet fijn om zoveel vermogen aan iemand mee te geven zonder enige rijervaring, want leren rijden doe je pas echt nadat je je rbw hebt behaald imho.

Er bestaat niet zoiets als een veredelde turtle modus voor pubers helaas, zou wellicht iets voor Polestar voor op de verlanglijst, al is het maar om Sjonnies van de garage in toom te houden :+
***members only***

Maken jullie dan goede afspraken met je puber? Geven jullie de auto simpelweg niet mee?
De Polestar kan zeker snel, maar nodigt imo niet direct uit. En is ook zeker niet listig oid, maar juist heel makkelijk rustig te rijden.

Maar jij kent je kind het beste, dus dit zal je toch echt zelf moeten beoordelen. En je rijdt wellicht eerste tijd toch mee, dus dan kan je ook al wel zien of iemand er feeling voor heeft.

De mijne is pas 4 dus ik hoef me daar voorlopig nog niet druk om te maken :+

Btw, als mijn zoontje nu rijbewijs zou hebben zou ik lekker iets ouds voor hem kopen waar hij mee kan leren rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 01-10-2021 18:06 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:59
[...]

***members only***

mtc
Een auto met een enorm vermogen/acceleratie is "gevaarlijk" om mee te geven aan iemand zonder gedegen ervaring.

heb één keer een fout gemaakt om een collega achter het stuur van mijn toenmalige (1987 of rondom) getuned Audi 200 quattro turbo intercooler 20V (200+pk en voor die tijd best erg snel) te laten rijden van Enschede richting Apeldoorn (toen nog zo goed als lege weg.) 230+ en we stoven op een wagen af die aan het inhalen was... in de verte... maar pas op!! je komt bloedsnel dichterbij, dus ik vertel hem te gaan remmen....

"ahhh johhh die is nog een end weg.."

REMMEN zeg ik en pak de handrem (werkt bij quattro via differentieels op 4 wielen... dus best veilig)

hij begint te remmen en trapt de rem steeds dieper in.. neus steeds verder duiken en we komen nog steeds snel naderbij... nog dieper de rem en we lopen nog steeds in... pjoewww... 10mtr van de auto zijn we op gelijke snelheid, en híj een heel bleek snuitje..

Moraal van het verhaal??

zelfs collega's met best wel wat km's maken soms domme fouten

en IK dus óók met mijn 1.000.000+ km.... maar die les van 1987 vergeet ik NOOIT meer

zou IK mijn/een onervaren bestuurder loslaten met een 300+pk? 0-100 ZEER snel??

N-O-P-E

Er naast zittend ,ok maar zeker niet alleen, het gaat tegenwoordig TE snel "om de kik"

en "ze" denken allemaal dat het gewoon zoals pc spelletjes NEED_FOR_SPEED is...

lang verhaal dus

korte versie NEE

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Mijn vrouw vind de e-Golf beter rijden.

Tja… soms wil je de discussie niet winnen :)

Overigens wel met @Hansieo eens dat de uitdaging er best is. Ik koop geen auto met 400 pk om altijd 25% van het vermogen te gebruiken.

Zolang de bestuurder weer hoe deze met het vermogen om moet gaan mag deze best wat gas geven 😉

[ Voor 57% gewijzigd door Rene op 01-10-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:05:
[...]

Maar jij kent je kind het beste, dus dit zal je toch echt zelf moeten beoordelen. En je rijdt wellicht eerste tijd toch mee, dus dan kan je ook al wel zien of iemand er feeling voor heeft.
Sociale druk is vaak een bitch, helaasch :'(

@Hansieo mjah, ook ik maak nog weleens een foutje en heb ik met mijn (bijna) miljoen kilometer ook weleens met samengeknepen billen gezeten waarvan ik achteraf dacht; 8)7 |:(

Maar dat ging toen om auto’s met instapdiesel, totaal een andere wereld vergeleken met een DMLR natuurlijk.

Toen ik met moeders Swift (whopping 86pk, maar hing zó lekker aan het gas) direct na het ophalen van mijn roze pasje (boekwerk toen nog :+ ) op pad ging vond ik dat al op een bepaalde manier doodeng, laat staan met een volbloed EV.
Rene schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:22:
Mijn vrouw vind de e-Golf beter rijden.

Tja… soms wil je de discussie niet winnen :)

Overigens wel met @Hansieo eens dat de uitdaging er best is. Ik koop geen auto met 400 pk om altijd 25% van het vermogen te gebruiken.

Zolang de bestuurder weer hoe deze met het vermogen om moet gaan mag deze best wat gas geven 😉
Maar lessen doen ze meestal niet in een EV met 400 pk :*) 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Zit er geen kleine sleutel bij voor parkeerhulpjes bij chique toko’s? Dan zou ontgrendelen met die sleutel standaard de turtle modus moeten activeren. Ook handig als gasten van de garage de auto op de brug gaan zetten bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Ktenolix schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:36:
Zit er geen kleine sleutel bij voor parkeerhulpjes bij chique toko’s? Dan zou ontgrendelen met die sleutel standaard de turtle modus moeten activeren. Ook handig als gasten van de garage de auto op de brug gaan zetten bijv.
Ik ga voorlopig niet naar Schiphol met valet parking van zo’n cheapy chaepy parkeerterrein 🤣

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 22:50
Ktenolix schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:36:
Uit de informatie over de app van de Porsche Taycan:
“ Dankzij de Car Finder kunt u altijd uw Porsche lokaliseren. Met de functie Location Alarm ontvangt u een melding zodra uw auto een vooraf vastgelegd gebied verlaat. Via Speed Alarm krijgt u een bericht bij het overschrijden van een bepaalde snelheid. Voor de parkeerservice biedt het Valet Alarm een combinatie van Location Alarm en Speed Alarm.”
Edit: mijn zoon van 21 mag de auto gerust mee 😀

[ Voor 3% gewijzigd door Lutra op 01-10-2021 20:08 ]

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

***members only***

Contract laten tekenen dat als er iets gebeurt zijn studiefonds+ eerste 20 jaar salaris van zijn baantje bij MacDonalds terug naar jou gaat om schade/nieuwe auto te betalen. :+
Mijn partner rijdt harder/agressiever dan ik, en heeft vaak genoeg in de 911 van haar vader gereden vanaf haar 18e.
Moet wel zeggen dat zij over het algemeen ook de veroorzaker van schade aan mijn auto's is.... Maar ja, lease auto, ergste wat kan gebeuren is dat ik een nieuwe auto met meer bijtelling krijg. Maar dat risico loop ik ook met al die idioten op de weg tegenwoordig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik geef m’n auto alleen mee aan mensen van wie ik weet dat ze er verantwoord mee om kunnen gaan. De ene 21 jarige zou ik dat dus wel mee geven, de andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Mijn vrouw is bij m’n huidige leaseauto ook de verantwoordelijke voor de geleden schade. Zelfs met parkeersensoren en een achteruitrijcamera krijgt ze het nog voor elkaar om bij achterwaarts het parkeervak uit te rijden een auto te schaven. Aangezien ze zelf een Peugeot 206 rijdt en de P2 gewoon een dikke tank op de weg is, weet ik niet of ik haar in de auto wil laten rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Ktenolix schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:24:
Mijn vrouw is bij m’n huidige leaseauto ook de verantwoordelijke voor de geleden schade. Zelfs met parkeersensoren en een achteruitrijcamera krijgt ze het nog voor elkaar om bij achterwaarts het parkeervak uit te rijden een auto te schaven. Aangezien ze zelf een Peugeot 206 rijdt en de P2 gewoon een dikke tank op de weg is, weet ik niet of ik haar in de auto wil laten rijden :P
Precies dat inderdaad _O-
Had net een maand mijn talisman toen ze en een kolom en een panda in de parkeergarage over het hoofd zag. Dat was meteen de laatste keer dat ze mij belachelijk maakte om mijn rijstijl waarvan ze altijd vond dat ik deed alsof de auto groter was dan daadwerkelijk het geval. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Fladder80 op 02-10-2021 08:37 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mijn zoon krijgt mijn Polestar 2 absoluut niet mee. Geen denken aan. Hij kan hoog en laag springen, maar het gebeurt niet. Einde discussie.

Maar goed, hij is dan ook pas 2 en een half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Reinier schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:38:
Mijn zoon krijgt mijn Polestar 2 absoluut niet mee. Geen denken aan. Hij kan hoog en laag springen, maar het gebeurt niet. Einde discussie.

:+ _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Door alle Corona perikelen rijdt mijn zoon vaker in mijn P2 dan ik zelf. Hij rijdt eigenlijk altijd met ACC aan, dus heerlijk relaxed.Ik heb er nooit aan getwijfeld of hij wel/niet in de P2 mocht rijden. Hij heeft toch zijn rijbewijs gehaald en ouder worden komt ook met verantwoordelijkheden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Reinier schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:38:

Mijn dochter van 2,5 vindt de P2 juist een heerlijke auto. Favoriet is het P knopje, de ontwasemknop (woooooeeeesj) en de ruitenwisser op turbo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
Na wat positieve berichten in dit topic heb ik nu ook een tijdje de Phoneside in gebruik. Sinds vorige week met m’n iPhone 13 Pro. Bevalt echt perfect! Plaatsing kan niet beter imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxYUjG7k0RZS0m_oDqDN5I3S5vE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAhMXcpX7awcEnbe9HLs25Cc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:28
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Updates in softwareversie P1.7 (P2140)

Actieradiusassistent: nieuwe app die energie-informatie weergeeft, inclusief huidig verbruik, geschatte actieradius op basis van huidig verbruik, indicatie van hoge energievraag ter ondersteuning van efficiënter rijden.
Ecoklimaat: nieuwe, hoogefficiënte klimaatregeling inbegrepen in de actieradiusassistent, ontworpen om het energieverbruik volgens de voorkeuren van de bestuurder te verlagen.
Accu-informatie koud klimaat: licht de bestuurder in wanneer een koud klimaat de efficiëntie en actieradius van de accu kan beïnvloeden.
Voorverwarming accu voor DC-laden: optimaliseert de accutemperatuur voor maximale laadsnelheid wanneer een DC-laadstation als een bestemming in Google Maps is ingesteld.
Verbeterde preconditioning van de accu volgens de timer voor klimaat bij aansluiting op een AC-lader voor een hogere actieradius.
Verbeterd regeneratief remmen voor een hogere actieradius.
Geoptimaliseerd gebruik van warmteverlies auto: een toegenomen accu-efficiëntie in bepaalde omstandigheden door gebruik te maken van overtollige warmte-energie om de accu te verwarmen, waardoor de actieradius en laadsnelheid verbeteren.
Stabiliteitsverbeteringen bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Check dit dan!

Een filmpje over de PS2 bij een experience center. Niets bijzonders natuurlijk maar kijk eens goed op 0:30 min en 0:40 min weer!

https://www.youtube.com/watch?v=mKGMLTElJKQ

Deze auto heeft aan beide kanten van de auto een laadaansluiting 7(8)7 ? In EU is dat toch alleen aan de bestuurderszijde? Heel apart....

[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 02-10-2021 12:58 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
cornholio24 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:56:
Check dit dan!

Een filmpje over de PS2 bij een experience center. Niets bijzonders natuurlijk maar kijk eens goed op 0:30 min en 0:40 min weer!

https://www.youtube.com/watch?v=mKGMLTElJKQ

Deze auto heeft aan beide kanten van de auto een laadaansluiting 7(8)7 ? In EU is dat toch alleen aan de bestuurderszijde? Heel apart....
chinees model, andere laadaansluitingen daar. Wellicht zijn de AC en DC poort niet combineerbaar zoals bij type2/CCS

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:59
Gisteren mijn dochter van 17 via 2todrive voor het eerst met de P2 laten rijden. Ze rijdt al een maand of 2 geregeld met ons Fiatje.

Op de snelweg werdt ze verrast door een invoeger die haar auto plots naar links gooide zonder dat ze voldoende snelheid had en we zaten er al bijna naast. De eerste reflex had remmen moeten zijn, maar dat deed ze niet snel genoeg, dus uitwijken naar links, waar juist iemand aan het inhalen was. Die werkte goed mee dus het was even met 3 naast elkaar. Ze zij dat ze zelf stuurde en de auto raar voelde, maar ik weet haast zeker dat de auto zelf ingreep en de situatie gered heeft.

Toen ze van de schrik bekomen was duidelijk uitgelegd dat je moet anticiperen op andermans fouten, en weten welke actie je zonder nadenken direct moet kunnen nemen. Ze heeft wel gewoon doorgereden, maar ik denk niet dat het in de Fiat zo goed was afgelopen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
guido66 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:34:
Gisteren mijn dochter van 17 via 2todrive voor het eerst met de P2 laten rijden. Ze rijdt al een maand of 2 geregeld met ons Fiatje.

Op de snelweg werdt ze verrast door een invoeger die haar auto plots naar links gooide zonder dat ze voldoende snelheid had en we zaten er al bijna naast. De eerste reflex had remmen moeten zijn, maar dat deed ze niet snel genoeg, dus uitwijken naar links, waar juist iemand aan het inhalen was. Die werkte goed mee dus het was even met 3 naast elkaar. Ze zij dat ze zelf stuurde en de auto raar voelde, maar ik weet haast zeker dat de auto zelf ingreep en de situatie gered heeft.

Toen ze van de schrik bekomen was duidelijk uitgelegd dat je moet anticiperen op andermans fouten, en weten welke actie je zonder nadenken direct moet kunnen nemen. Ze heeft wel gewoon doorgereden, maar ik denk niet dat het in de Fiat zo goed was afgelopen.
De P2 wijkt toch niet uit zichzelf uit? Raar voelen zal eerder juist de Lane keeping zijn geweest die haar in haar eigen baan wilde houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

De P2 wijkt toch niet uit zichzelf uit? Raar voelen zal eerder juist de Lane keeping zijn geweest die haar in haar eigen baan wilde houden.
Zeker wel. Check deze NCAP video. https://youtu.be/DcERtSoWaiE
Vanaf 2:30 voetgangers en daarna uitwijken of remmen voor andere auto’s.
5 sterren EURO NCAP tegen de strengste normen tot nu toe. Qua veiligheid is de P2 echt de wereldtop

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 03-10-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
JTHZZ schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Zeker wel. Check deze NCAP video. https://youtu.be/DcERtSoWaiE
Vanaf 2:30 voetgangers en daarna uitwijken of remmen voor andere auto’s.
5 sterren EURO NCAP tegen de strengste normen tot nu toe. Qua veiligheid is de P2 echt de wereldtop
Interessant filmpje wel! Thanks.

Maar hier testen ze niet zozeer op een andere auto die van baan wisselt. En op de ACC anticipeert de P2 ook als een krant op een auto die van andere baan naar jou baan wisselt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Heb het toevallig zelf ervaren afgelopen week. Ook het zelfde probleem met een invoeger.. ook naast me kwam al een auto aan.. toch stuurde ik die kant op.. mijn auto greep in en stuurde terug en gaf de melding op het scherm dat hij een uitwijkende handeling had gedaan. Voelde wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Interessant filmpje wel! Thanks.

Maar hier testen ze niet zozeer op een andere auto die van baan wisselt. En op de ACC anticipeert de P2 ook als een krant op een auto die van andere baan naar jou baan wisselt.
Klopt ze testen dat niet precies, maar het ging erom of de P2 zelf uitwijkt en het antwoord is ja.
Zie ook de handleiding
https://www.polestar.com/...j-een-dreigende-botsing*/
Stuurhulp

De functie kan het risico helpen beperken dat de auto onbedoeld de eigen rijbaan verlaat of in botsing komt met een ander voertuig of een obstakel door de auto actief terug de eigen rijbaan in te sturen of een uitwijkmanoeuvre te beginnen. Stuurhulp komt niet in een bepaalde volgorde, maar kan ongeacht de overige onderdelen plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

JTHZZ schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:21:
[...]

Klopt ze testen dat niet precies, maar het ging erom of de P2 zelf uitwijkt en het antwoord is ja.
Zie ook de handleiding
https://www.polestar.com/...j-een-dreigende-botsing*/

[...]
Ik werd laatst op de snelweg heftig gesneden.
Ik reed op ACC met PilotAssist aan.
De auto reageerde helemaal niet. Ik moest zelf ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
dagobert1966 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Ik werd laatst op de snelweg heftig gesneden.
Ik reed op ACC met PilotAssist aan.
De auto reageerde helemaal niet. Ik moest zelf ingrijpen.
Ja er zijn genoeg situaties te bedenken natuurlijk en misschien was je zelf ook snel genoeg, wie zal het zeggen. Maar de auto grijpt in veel gevaarlijke situaties wel in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

De handleiding beschrijft deze functionaliteit best goed.

Voor de mensen die dat niet (zo goed) hebben gedaan:

De auto houdt inderdaad met auto's om hem heen rekening. In eerste instantie natuurlijk dmv BLIS, maar ook mbt collision.

Daarnaast houdt hij ook rekening met tegenliggers. Als je 'swerved' naar de andere weghelft en de auto ziet tegenliggers kan/gaat hij uiteindelijk proberen te ontwijken

Ook heeft hij berm-detectie. Kom je onverhoopt over de doorgetrokken lijn op de snelweg (en lane-assist heeft je dus niet er binnen gehouden) dan ziet ie ook dat er een berm is en zal uiteindelijk ook dáár op gaan corrigeren.

Mbt de "ik moest uiteindelijk zelf ingrijpen": Volvo staat er al lang bekend om dat het op veiligheid in de vorm van overleven richt in combinatie met zekerheid en niet per se op het 100% voorkomen van een ongeluk. Dat wil zeggen dat hij altijd begint met waarschuwen en pas op het moment dat hij zeker weet dat de bestuurder niet (meer) gaat reageren, hij er wat aan gaat doen. Dat kan te laat zijn om een ongeluk te voorkomen, maar wel op tijd om een (ernstig) letsel te beperken.

Voor de computer zitten er zeeën van tijd tussen het waarschuwen van de bestuurder en het daadwerkelijk actie ondernemen. En in die tijd neemt de auto al voorbereidende beslissingen. Het primen van je remmen waardoor ALS je dan remt, hij een stuk harder remt dan je vooraf verwacht.

Ik dénk dat het inderdaad zoals JTHZZ is, dat er nog geen sprake van een 'emergency' was en je dus 'gewoon' op tijd met ingrijpen was.

Indertijd had ik een filmpje van de Volvo V60 (mijn vorige wagen) gevonden waar ze de ingrepen op een circuit gingen testen (met 130 rijden richting een auto die 90 rijdt ,etc) en daar bleek ook dat de auto echt véél later (succesvol!) ingrijpt dan dat je zou verwachten. Ik zal even googlen of ik het kan vinden.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Gevonden *O*

YouTube: ULTIMATE ANTI CRASH - Fifth Gear

Is wel een v40, maar dat mag de pret niet drukken ;)

Zowel City Safety (lage snelheden) en sudden brake acties door je voorligger op de snelweg.

Voor mensen die alleen willen weten hoe de Volvo presteert spoel naar:
2:50 - v40 intro (toelichting techniek)
3:07 - v40 @ 28mph op stilstaand object
5:25 - mercedes gevolgd door v40 @50 mph op een rijdende wagen met opvolgend @55 en 60mph

[ Voor 31% gewijzigd door MaxxMark op 03-10-2021 13:35 . Reden: Time-indicators ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Gisteravond in het donker met flinke regen en wind gereden. Meer rijders opgevallen dat de afwatering aan de bestuurderskant wat te wensen over laat? Het stroomt vanaf de voorruit midden over het zijraam naar achteren, precies door de zichtlijn naar de buitenspiegel. Niet echt ideaal als het weer al dusdanig slecht is dat je graag ziet wat er naast en achter je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
gerrit105 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:14:
Gisteravond in het donker met flinke regen en wind gereden. Meer rijders opgevallen dat de afwatering aan de bestuurderskant wat te wensen over laat? Het stroomt vanaf de voorruit midden over het zijraam naar achteren, precies door de zichtlijn naar de buitenspiegel. Niet echt ideaal als het weer al dusdanig slecht is dat je graag ziet wat er naast en achter je rijdt.
Geen last van gehad. Tijdens mijn reis terug van Spanje wel in een dikke storm in zuid Frankrijk gezeten, waarbij de hele snelweg 15min stilstond.

De windstoten waren dusdanig hard dat de auto dacht dat we aangereden werden van alle kanten. Daarnaast gingen er allerhande meldingen af. We waren vooral bezig met om ons heen kijken om goed te kijken of er geen gekken doorreden.

Qua waterbestendigheid wel een goede test overigens. We hebben door stukken van 10-20cm water gereden met 30km/u, omdat de rest van de weg een meter water had staan. Het ging hierom: https://mobile.twitter.co...tatus/1437748732272025604

Wij reden daar 30min ervoor nog :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 22:50
gerrit105 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:14:
Ook gisteravond door het slechte weer gereden, voornamelijk op de snelweg maar herken dit niet. Wel bij een bocht naar rechts bij een oprit door een diepe plas gereden waarbij er zoveel water over de vooruit kwam dat het leek alsof je volledig onder water reed.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
Mmm, oké. Ik heb het zelfs als ik m'n ruitensproeier aan zet. Bij alle andere auto's die ik heb gehad 'trekt' ie het water mooi bovenlangs de zijruit naar achteren, maar bij de Polestar komt het midden over m'n raam en heb ik daarna een vieze, opgedroogde sop-streep tussen m'n ogen en de zijspiegel zitten. Tot nu toe natuurlijk maar twee reacties, maar als niemand anders dit heeft toch eens kijken hoe het bij mij wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
gerrit105 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:34:
Mmm, oké. Ik heb het zelfs als ik m'n ruitensproeier aan zet. Bij alle andere auto's die ik heb gehad 'trekt' ie het water mooi bovenlangs de zijruit naar achteren, maar bij de Polestar komt het midden over m'n raam en heb ik daarna een vieze, opgedroogde sop-streep tussen m'n ogen en de zijspiegel zitten. Tot nu toe natuurlijk maar twee reacties, maar als niemand anders dit heeft toch eens kijken hoe het bij mij wel kan.
Het valt me wel op bij mijn P2 dat het water over de zijruit gaat, maar dan loopt het naar boven langs de spijl (tussen mijn voorruit en zijruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Vorige week mijn P2 naar Duitsland gereden zoals al aangegeven in een ander draadje.

Werd knettergek van ABRP en gezien ik donderdag as weer terug rijd ben ik even op zoek naar wat adviezen om die rit wat soepeler te laten verlopen en dan bedoel ik met name het vinden van de juiste DC laders.

Vooruit plannen in Google en dan checken met iets als Chargemaps, Electromaps, oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Skyrunner schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:27:
Vorige week mijn P2 naar Duitsland gereden zoals al aangegeven in een ander draadje.

Werd knettergek van ABRP en gezien ik donderdag as weer terug rijd ben ik even op zoek naar wat adviezen om die rit wat soepeler te laten verlopen en dan bedoel ik met name het vinden van de juiste DC laders.

Vooruit plannen in Google en dan checken met iets als Chargemaps, Electromaps, oid?
Ik bereid lange reizen voor met ABRP. Daarbij heb ik voorkeursnetwerken ingesteld (enbw, Ionity en fastned). Die route sla ik op in ABRP. Als er palen bij zitten die niet onder mijn voorkeursnetwerk vallen dan check ik ze op Chargemap.

Navigeren doe ik per bestemming in Google maps. Om meerdere redenen: werkt sneller, mooiere kaart, beter geïntegreerd (ook achter stuur) en vooral omdat je heel precies ziet met hoeveel SoC je aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:07
gerrit105 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:34:
Nee ik heb hetzelfde. Is wel irritant inderdaad dat het precies op de hoogte is van de spiegel. Mijn tijdelijke Octavia had het ook. Denk dat er weinig aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
kramon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Ik bereid lange reizen voor met ABRP. Daarbij heb ik voorkeursnetwerken ingesteld (enbw, Ionity en fastned). Die route sla ik op in ABRP. Als er palen bij zitten die niet onder mijn voorkeursnetwerk vallen dan check ik ze op Chargemap.
En waar check je dan op, ik neem aan DC charger/beschikbaarheid/operator?
Navigeren doe ik per bestemming in Google maps. Om meerdere redenen: werkt sneller, mooiere kaart, beter geïntegreerd (ook achter stuur) en vooral omdat je heel precies ziet met hoeveel SoC je aankomt.
Per bestemming bedoel je dan van paal naar paal of eindbestemming?

Iemand in het Polestar forum suggereerde al om Google en ABRP parallel te draaien (had tot voor kort geen idee dat dat kon), maar dan ben je meer bezig met naar displays te kijken dan autorijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Als het hier toch over veiligheid gaat. Gisteren reed ik op ACC, die stond nog op iets van 70 omdat ik net van buiten de stad kwam. Dus toen in de stad, op de rijstrook om naar rechts te gaan, andere auto voor me die hetzelfde doet. Stoplicht gaat op rood, dus de auto voor me stopt. Ik reed pal achter de andere auto.

Geeft de auto ineens een flinke dot gas. Moest echt vol in de remmen om niet op de auto voor me te knallen.

Schrok er echt van dat hij dat blijkbaar niet gesignaleerd heeft. Valt me sowieso vaker op de laatste tijd dat de ACC niet helemaal goed reageert, ook op de snelweg niet. Eerder nooit gehad dat me dit op viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023

Ik ben vorige week op en neer naar Italie geweest. Als hij onder de 20% zakte reed ik gewoon door naar de volgende raststätte / tankstation. Overal waren snelladers onderweg. Ik had zelf het idee dat niet alle snelladers al bekend waren in de 20 appjes die ik elke keer aanzette. Vandaar dat ik er snel mee op ben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03

Ik had maandje ABRP pro afgesloten, instellingen ingesteld naar mijn voorkeuren (SoC percentages, voorkeursladers) en vervolgens de reis gepland per lader die ABRP aangaf. Zeer goede ervaringen mee gehad.

Maar snap dat je het nu niet meer aandurft met ABRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Koehandelaar schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:56:
Als het hier toch over veiligheid gaat. Gisteren reed ik op ACC, die stond nog op iets van 70 omdat ik net van buiten de stad kwam. Dus toen in de stad, op de rijstrook om naar rechts te gaan, andere auto voor me die hetzelfde doet. Stoplicht gaat op rood, dus de auto voor me stopt. Ik reed pal achter de andere auto.

Geeft de auto ineens een flinke dot gas. Moest echt vol in de remmen om niet op de auto voor me te knallen.

Schrok er echt van dat hij dat blijkbaar niet gesignaleerd heeft. Valt me sowieso vaker op de laatste tijd dat de ACC niet helemaal goed reageert, ook op de snelweg niet. Eerder nooit gehad dat me dit op viel.
Volg het scenario niet helemaal, maar wat ik wel merk is dat de ACC soms auto's vasthoudt die van baan wisselen. Als er dan een stilstaande auto in jouw baan staat heb je wel een probleem als je denkt dat ie die op heeft gepikt. Misschien was het zoiets?
Had laatst overigens ook dat de ACC in een bocht naar links een fietser pakte naast de rijbaan. Toen wilde ie wel heel hard afremmen ineens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
weghorst schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Ik ben vorige week op en neer naar Italie geweest. Als hij onder de 20% zakte reed ik gewoon door naar de volgende raststätte / tankstation. Overal waren snelladers onderweg. Ik had zelf het idee dat niet alle snelladers al bekend waren in de 20 appjes die ik elke keer aanzette. Vandaar dat ik er snel mee op ben gehouden.
Mijn idee ook zo.

Ik wil de route op voorhand gaan uitzetten in Google (IMHO nog steeds de meest actuele routeplanner voor wat dan ook) en de laadpunten even nakijken en dan gewoon gaan rijden.

Op de heenreis heb ik ABRP aangezet en ben zonder verdere voorbereidingen gaan rijden, dat bleek een foutieve benadering :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
gerrit105 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Volg het scenario niet helemaal, maar wat ik wel merk is dat de ACC soms auto's vasthoudt die van baan wisselen. Als er dan een stilstaande auto in jouw baan staat heb je wel een probleem als je denkt dat ie die op heeft gepikt. Misschien was het zoiets?
Had laatst overigens ook dat de ACC in een bocht naar links een fietser pakte naast de rijbaan. Toen wilde ie wel heel hard afremmen ineens...
Had ik laatst ook. Ik reed (met de ACC op 130) met ca 90 km/u achter een motor met daarvoor een vrachtwagen. Toen de motor naar de linkerbaan ging en een dot gas gaf, schoot de P2 ineens ook vooruit en wilde zo de achterkant van de vrachtwagen inrijden. Blijkbaar was de ACC nog op de motor "gelockt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Skyrunner schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

En waar check je dan op, ik neem aan DC charger/beschikbaarheid/operator?

[...]

Per bestemming bedoel je dan van paal naar paal of eindbestemming?

Iemand in het Polestar forum suggereerde al om Google en ABRP parallel te draaien (had tot voor kort geen idee dat dat kon), maar dan ben je meer bezig met naar displays te kijken dan autorijden.
Van paal naar paal. Ik ben het ook niet altijd eens met ABRP. Ik durf al wat verder te rijden dan ABRP aangeeft (50km oid) als ik dan een Ionity kan pakken ipv een shady paal. Deze route gaf ABRP mij bijvoorbeeld van de camping in Spanje naar ons tussenstop-hotel in Nancy. Ik heb daar toch alleen maar Ionity gereden (geeft ABRP niet aan) en niet zoveel stops als je daar ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eboJu3GoaS74iRxOzFjSrzQyzdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1RnvYAA6aTbQoEE1UYyRxKn.jpg?f=fotoalbum_large

Een aantal instellingen die ik hanteer in ABRP voor 't plannen:
- Referentieverbruik automatisch
- Fewer stops
- Alleen CCS snelladers
- Minimum charger stalls: 2
- Soc bij aankomst laadpunt: 10%
- Oplaadpunt max SoC: 90%
- Accu degradatie: 5%
- Referentiesnlheid: 100% (max 130)
- Voor onze vakantie nog een extra gewicht van 100kg toegevoegd

Wat @weghorst doet zou ik ook graag doen, maar in Belgie/Frankrijk en met name Spanje durfde ik dat niet aan.

Ik moet wel zeggen: we hebben nu dus heen en terug naar Spanje gereden. Daar hebben we dusdanig veel vertrouwen in de auto gekregen dat ik wel steeds dichterbij @weghorst zijn manier van werken kom. Wij hadden behoorlijk range anxiety. Dat neemt nu behoorlijk af gelukkig :+

[ Voor 35% gewijzigd door kramon op 04-10-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
Rene schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

In Noorwegen leven we al in 2022 :+

[Afbeelding]

Daar is er vanuit de Noorse variant van de RDW een goedgekeurde rijbewijs app. (Niet geldig in het buitenland).

[...]

En dat is de afgelopen paar jaar precies 0x gebeurd. Ik snap jouw argument, maar tegelijkertijd kan je net zo makkelijk je sleutelbos verliezen.

Voorlopig werkt de DK hier perfect. Mocht het echt misgaan dan is het worst case met de bus naar huis. Overigens kan ik altijd de vrouw opbellen om de auto te openen via haar app, ze zouden dus een remote start kunnen inbouwen als fail safe!
Maar mijn sleutelbos valt niet kapot. Als jouw telefoon per ongeluk kapot valt kun je niet naar huis bellen, rijden en niet meer binnen?! Ik snap dat het handig is, maar de ellende die je hebt als het niet werkt neemt ook logaritmisch toe....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
VidaR-9 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:20:
Na wat positieve berichten in dit topic heb ik nu ook een tijdje de Phoneside in gebruik. Sinds vorige week met m’n iPhone 13 Pro. Bevalt echt perfect! Plaatsing kan niet beter imo.

[Afbeelding]
Ik heb hem inmiddels ook in gebruik en werkt perfect. Leuke bijkomstigheid is: doordat hij onder een hoek staat, is je telefoon naar je toe gericht. Ik kan zo zelfs videobellen/Teams met camera terwijl ik gewoon normaal zichtbaar in beeld ben. Niet omdat het moet, maar omdat het kan...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Heeft iemand hier al eens gepoogd BT headphones aan het display te koppelen?

Ik zit vaak met een slapende kleine achterin te wachten en ben erg benieuwd of dit mogelijk is met mijn AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

kramon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Van paal naar paal. Ik ben het ook niet altijd eens met ABRP. Ik durf al wat verder te rijden dan ABRP aangeeft (50km oid) als ik dan een Ionity kan pakken ipv een shady paal. Deze route gaf ABRP mij bijvoorbeeld van de camping in Spanje naar ons tussenstop-hotel in Nancy. Ik heb daar toch alleen maar Ionity gereden (geeft ABRP niet aan) en niet zoveel stops als je daar ziet.
[Afbeelding]

Een aantal instellingen die ik hanteer in ABRP voor 't plannen:
- Referentieverbruik automatisch
- Fewer stops
- Alleen CCS snelladers
- Minimum charger stalls: 2
- Soc bij aankomst laadpunt: 10%
- Oplaadpunt max SoC: 90%
- Accu degradatie: 5%
- Referentiesnlheid: 100% (max 130)
- Voor onze vakantie nog een extra gewicht van 100kg toegevoegd

Wat @weghorst doet zou ik ook graag doen, maar in Belgie/Frankrijk en met name Spanje durfde ik dat niet aan.

Ik moet wel zeggen: we hebben nu dus heen en terug naar Spanje gereden. Daar hebben we dusdanig veel vertrouwen in de auto gekregen dat ik wel steeds dichterbij @weghorst zijn manier van werken kom. Wij hadden behoorlijk range anxiety. Dat neemt nu behoorlijk af gelukkig :+
Is het niet mogelijk om de route in AbRP te plannen en dan door te sturen naar Google ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
backupdevice schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Is het niet mogelijk om de route in AbRP te plannen en dan door te sturen naar Google ?
Werkt op iOS in ieder geval wel.

Wat niet werkt is een share naar Apple Maps, maar goed, dat is een ander onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Skyrunner schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Werkt op iOS in ieder geval wel.

Wat niet werkt is een share naar Apple Maps, maar goed, dat is een ander onderwerp.
Ik heb nog geen Polestar , maar ik heb wel wat filmpjes gezien waar ze ABRP native gebruiken om een route met stops te plannen. En dan via de Share naar de Native Google routeplanner te sturen. Of heb ik dat verkeerd gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 04-10-2021 12:09 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10
backupdevice schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Ja dat kan, Google maps navigeert dan naar de eerst volgende lader die ABRP heeft aangegeven.
Werkt goed. Even in de gaten houden dat je met ABRP in de auto alleen maar kunnen plannen als je in de N staat. 8)7
Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
PvS_68 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Maar mijn sleutelbos valt niet kapot. Als jouw telefoon per ongeluk kapot valt kun je niet naar huis bellen, rijden en niet meer binnen?! Ik snap dat het handig is, maar de ellende die je hebt als het niet werkt neemt ook logaritmisch toe....
En hoe vaak gebeurt dat?

Ik schaar dit onder het kopje overdramatiseren van een irrelevant probleem. Denk dat er ook mensen zijn die hun sleutel tijdens het wandelen of een dagje strand verliezen, of hun sleutel in het water laten valen. In dat geval is mijn telefoon waterdicht en kan ik via find my phone de telefoon makkelijk terugvinden.

Ik snap dat sommigen niet aan de DK / PAK willen, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar voor mij is het enige noemenswaardige risiko stabiliteit in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-09 23:33
Rene schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

En hoe vaak gebeurt dat?

Ik schaar dit onder het kopje overdramatiseren van een irrelevant probleem. Denk dat er ook mensen zijn die hun sleutel tijdens het wandelen of een dagje strand verliezen, of hun sleutel in het water laten valen. In dat geval is mijn telefoon waterdicht en kan ik via find my phone de telefoon makkelijk terugvinden.

Ik snap dat sommigen niet aan de DK / PAK willen, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Maar voor mij is het enige noemenswaardige risiko stabiliteit in de software.
Mooi dat het bij jou goed werkt!

Tot nu toe merk ik ook een steeds stabielere DK. Echter gebeurd het nog steeds vaker dat er een dag opeens geen connectie gemaakt word en de volgende dag opeens wel, zonder ook maar iets veranderd of afgesloten te hebben. Dit alles gebeurd toch net iets vaker dan dat ik mijn sleutels kwijtraak :+

Het gaat zeker wel de goede kant op en hoop dat het zo stabiel wordt als bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

En hoe vaak gebeurt dat?

Je hebt gelijk dat het niet vaak gebeurt. Ik wil alleen maar aangeven dat je probleem alleen maar groter wordt naarmate je meer afhankelijk bent van je telefoon en als het dan gebeurd.

Bij mij weegt historie van betrouwbaarheid overigens ook mee in het vertrouwen dat ik in een product heb. Op dat vlak heb ik dus ook een hekel aan die agile software-ontwikkeling van tegenwoordig. Er wordt iets gemaakt dat (maar al te vaak) half werkt en de problemen worden in volgende versies opgelost. Dan heb ik echter al geen vertrouwen meer in het product.

Zo ook het niet meer functioneren van DK ineens (software update?!), wat ik al eens heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Mr_Music schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Mooi dat het bij jou goed werkt!

Tot nu toe merk ik ook een steeds stabielere DK. Echter gebeurd het nog steeds vaker dat er een dag opeens geen connectie gemaakt word en de volgende dag opeens wel, zonder ook maar iets veranderd of afgesloten te hebben. Dit alles gebeurd toch net iets vaker dan dat ik mijn sleutels kwijtraak :+

Het gaat zeker wel de goede kant op en hoop dat het zo stabiel wordt als bij jou.
Ik zou idd eens moeten testen of je voor DK een actieve internetverbinding naar het Polestar datacenter nodig hebt (zowel op telefoon als op auto), of dat het ook zonder kan. Dan zouo ik er al wat meer vertrouwen in gaan krijgen, waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
[...]

En hoe vaak gebeurt dat?

Voor jou wellicht niet relevant. Ik ben van mening dat als het erop zit het moet werken, dus ook een software sleutel.

En gezien ook de vele posts die er online over te vinden zijn is de DK van Polestar niet echt functioneel te noemen en helaas beperkt dat gebrek aan stabiliteit zich niet alleen tot de sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezrapeet
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-12-2024
** Enquêtes mogen alleen worden geplaatst na contact en toestemming. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 04-10-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Zijn er hier p2 rijders die op vakantie zijn geweest met de p2 (met glazen dak) en ook een dakkoffer op het dak hebben gehad?
Ik zit op de website van Thule te loeren en zie dat er wel een dakkoffer kit is maar daar staat alleen normaal dak bij, of is een glazen dak ook een normaal dak? :?

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 15-09 08:46
Je kunt gewoon dakdragers monteren (te koop bij Polestar webshop /te huur bij mij ;))

dus een dakkoffer gaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 15-09 08:46
** Knip ivm enquête in quote **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 04-10-2021 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
VonDutch schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:23:
Zijn er hier p2 rijders die op vakantie zijn geweest met de p2 (met glazen dak) en ook een dakkoffer op het dak hebben gehad?
Ik zit op de website van Thule te loeren en zie dat er wel een dakkoffer kit is maar daar staat alleen normaal dak bij, of is een glazen dak ook een normaal dak? :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5NMuZfRycCC7RJEMH5n0jc75Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCvqhSKBFZRVQpuWAbC495Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
VonDutch schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:23:
Ik heb ook dakdragers van Polestar. Zitten nog in de doos en zijn dus ongebruikt. *knip* ook tussen neus en lippen door iets aanbieden is niet de bedoeling *knip* Als wij al voor iets gaan, dan is het een trekhaakkoffer.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 12:44
Vandaag maar eens contact opgenomen met de LM wanneer ze dachten te gaan leveren. "Ja Polestar geeft dit aan ons niet door maar je kan zelf even met Polestar contact opnemen".

Polestar: "Ja je auto staat al klaar hier op kenteken maar je LM heeft gezegd dat ze hem pas in december willen afnemen. 3 weken vooraf hoor je van ons".

Op z'n minst bijzonder. Maar goed in ieder geval nog dit jaar op kenteken dus. Dat is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Niltag schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:29:
Vandaag maar eens contact opgenomen met de LM wanneer ze dachten te gaan leveren. "Ja Polestar geeft dit aan ons niet door maar je kan zelf even met Polestar contact opnemen".

Polestar: "Ja je auto staat al klaar hier op kenteken maar je LM heeft gezegd dat ze hem pas in december willen afnemen. 3 weken vooraf hoor je van ons".

Op z'n minst bijzonder. Maar goed in ieder geval nog dit jaar op kenteken dus. Dat is wel lekker.
Hahaha, ik had exact hetzelfde. Het was bij mij uiteindelijk de LM die was vergeten de leverdatum aan te passen, nadat we overeengekomen waren om die naar voren te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
kramon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Ik heb ook dakdragers van Polestar. Zitten nog in de doos en zijn dus ongebruikt. *knip* Als wij al voor iets gaan, dan is het een trekhaakkoffer.
Bestaat die van polestar uit 1 deel? Of is dit ook een setje met adapter, voetjes en dakdrager?

Valt mij wel op dat die van Polestar max 75 kilo kan hebben en die van Thule aangeeft max 60 kilo.

*knip* Ook niet de bedoeling *knip*

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2021 13:01 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

VonDutch schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

Bestaat die van polestar uit 1 deel? Of is dit ook een setje met adapter, voetjes en dakdrager?
Eén deel. Maal twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Inclusief ‘T-profiel’ neem ik aan? (Kan op de Polestar site niet echt wijzer worden)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
gerrit105 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

In dit geval waren er twee banen, een voor naar rechts en een voor rechtdoor. Ik en de auto voor me gingen rechtsaf. Op de baan voor rechtdoor stond ook een auto, maar die stond ook stil. Er was niets wat reed of wat hij zou kunnen volgen. Daarom was het ook zo eng wat de auto deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
[...]

Ik heb ook dakdragers van Polestar. Zitten nog in de doos en zijn dus ongebruikt. *knip* Als wij al voor iets gaan, dan is het een trekhaakkoffer.
Hier nog eentje die voor een trekhaakkoffer gaat tegen de tijd dat het nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egeyskens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik ben wel benieuwd wat de toenamen van het verbruik is bij een dakkoffer/trekhaakkoffer?
Zeker het verschil tussen de 2 (als er een verschil zou zijn).

P2 SMLR + pilot Midnight

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VonDutch
Oef die ontto sleutel hoesjes zijn wel echt top kwaliteit hoor, zo veel beter dan die plastic polestar deksels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwsZkOwgAd7LAzI_3eMhsvmRLVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXYkxxV7xgHF8YzzWXgsqy0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YvHMWusS1_wi_L9jGFORUxwOAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BDqlSuANIgu5DeeWbTCMt5w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
egeyskens schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:27:
Ik ben wel benieuwd wat de toenamen van het verbruik is bij een dakkoffer/trekhaakkoffer?
Zeker het verschil tussen de 2 (als er een verschil zou zijn).
Scheelde bij mij zo'n 10 a 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
VonDutch schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:06:
Oef die ontto sleutel hoesjes zijn wel echt top kwaliteit hoor, zo veel beter dan die plastic polestar deksels.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je post is natuurlijk niet compleet zonder een webshop linkje! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Ktenolix schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

Je post is natuurlijk niet compleet zonder een webshop linkje! :+
Ah, ik dacht dat ik ze via tweakers ps2 forum had gevonden maar zal wel een andere zijn geweest.
Hierbij het linkje: https://www.amazon.co.uk/dp/B07V5CW1W7/

Kost een paar euro maar is het wel waard. Je krijgt de key case netjes in een doosje geleverd met handleiding en 2 schroevendraaiers, je schroeft ze dus dan ook vast wat 2 seconden werk is.

Let wel dat het enige nadeel is dat je zonder schroevendraaier niet meer bij je noodsleutel kan }:O
Maar goed als je digital key en afstb. niet werkt dan kan je maar beter niet gaan rijden. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szXAglbLnZLNXww_mY5k0SttqGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hJ22yAkfiRh5O306tPuvSNZe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dlLucRmV3wtdTfZ3Na8JvUow1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Al8S2Kyq7v4zSYlUSjxQirpN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwQenCd8Meg_aLWKC3f5tPX-Z2E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m9bwhBmHLz775za0YWaWbgka.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCuHltzlUdRhygVpprKJsIncN8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EacaPTzkOIJUDQT2UgYTwsvk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRfMJJB98BeviwdRvMjBXh6VfEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EL2AkjcV8V0GOv493k8ZTDpX.png?f=fotoalbum_large

Informatie over de nieuwe functies update 2140, half oktober wordt de update uitgerold.

[ Voor 42% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-10-2021 21:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo'n trekhaakkoffer doet me hieraan denken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGGO19FC1rls4twIX-ni3vzInLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8M8Cm2aP7VQNU0sd1FzSmGzL.jpg?f=user_large

😁

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 11-10-2021 13:03 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.