T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Maak de sensors even schoon, dan weet je hetMaxxMark schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:45:
Hmmm. Ik krijg vandaag (met goor vies kl**te regenachtig weer) zojuist de foutmelding:
"Park assist system. Reduced functionality. Service required."
Weet iemand of dit vaker voorkomt bij regenachtig weer en/of vieze parking sensors? Ik heb eigenlijk heelmaal geen zin om wéér naar de garage te gaan
Ik heb ze schoongemaakt, maar heb veelvuldig hier in het topic items langs zien komen waarin mensen zeggen dat ze een melding kregen en die weer weg ging (dan doel ik niet op de melding "sensor belemmerd, maak schoon!").
Dus ik vroeg me af of mensen hem toevallig herkende (mede omdat het ook kan zijn dat mensen een foto plakken (dus niet doorzoekbaar) en daar op reageren).
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ben benieuwd of het dan nu uit zichzelf weer gaat werken, of dat ik de boel moet laten fixen bij een garage...
Ik was mijn Polestar account in de auto ook weer kwijt, irritantharrewarre schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:08:
Nadat de app geen SoC enzo wilde tonen toch maar even in de auto gechecked... Polestar account (weer!) verdwenen uit de auto... Wat een kermis.
Ben benieuwd of het dan nu uit zichzelf weer gaat werken, of dat ik de boel moet laten fixen bij een garage...

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Ik was het al weer vergeten op de terugweg, en het probleem is gewoon weggegaanMaxxMark schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:46:
Smart-ass![]()
Ik heb ze schoongemaakt, maar heb veelvuldig hier in het topic items langs zien komen waarin mensen zeggen dat ze een melding kregen en die weer weg ging (dan doel ik niet op de melding "sensor belemmerd, maak schoon!").
Dus ik vroeg me af of mensen hem toevallig herkende (mede omdat het ook kan zijn dat mensen een foto plakken (dus niet doorzoekbaar) en daar op reageren).
Ik ben m'n Google account ineens kwijt, kan ook niet meer opnieuw inloggen. Account geeft ineens de melding "minimum leeftijd vereist", terwijl m'n leeftijd gewoon ingevuld is. Krijg hem met geen mogelijkheid meer gekoppeld. Iemand anders misschien al meegemaakt?DutchBB schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:04:
[...]
Ik was mijn Polestar account in de auto ook weer kwijt, irritant
https://www.polestar-foru...required.3673/#post-69580Shorteh schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:53:
[...]
Ik ben m'n Google account ineens kwijt, kan ook niet meer opnieuw inloggen. Account geeft ineens de melding "minimum leeftijd vereist", terwijl m'n leeftijd gewoon ingevuld is. Krijg hem met geen mogelijkheid meer gekoppeld. Iemand anders misschien al meegemaakt?
Even op een laptop of telefoon in bijv Google Maps inloggen met het account en dan doorloop je een paar stappen om je leeftijd te checken. Dat kan niet in de auto helaas
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 06-10-2021 20:23 ]
Verwijderd
Op 28 sept, ik was in het buitenland, maakte ik hetzelfde mee. Van alles geprobeerd, ook volgens de aanwijzingen van Google de leeftijd gewijzigd maar niets hielp.Shorteh schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:53:
[...]
Ik ben m'n Google account ineens kwijt, kan ook niet meer opnieuw inloggen. Account geeft ineens de melding "minimum leeftijd vereist", terwijl m'n leeftijd gewoon ingevuld is. Krijg hem met geen mogelijkheid meer gekoppeld. Iemand anders misschien al meegemaakt?
Ik heb maar een nieuwe Google account gemaakt met opnieuw een volgens Google correcte leeftijd, maar voor de zekerheid wel 45 jaar ouder dan eerder 🤣. Deze account vervolgens toegevoegd aan mijn profiel in de P2.
Inderdaad, die kwam gisteren ook weer voorbij. Aangezien de melding bij mij altijd voorbijkomt op de snelweg en nooit terwijl ik aan het parkeren ben, negeer ik het maar gewoonMaxxMark schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:45:
Hmmm. Ik krijg vandaag (met goor vies kl**te regenachtig weer) zojuist de foutmelding:
"Park assist system. Reduced functionality. Service required."
Weet iemand of dit vaker voorkomt bij regenachtig weer en/of vieze parking sensors? Ik heb eigenlijk heelmaal geen zin om wéér naar de garage te gaan
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Dat probleem had ik ook. In FM onder Geluidsopties > Kanaal > ‘via HFP’ aanvinken. Het klinkt er allemaal niet mooier door, maar het werkt wel.VonDutch schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:06:
krijgen jullie tijdens het rijden, geluidjes van Flitsmeister te horen? In mijn vorige autos luisterde ik spotify via de telefoon die verbonden was met de auto en kwam het geluid van FM er gewoon doorheen. Nu luister ik rechstreeks via AAOS en heb ik geen FM geluid meer, ondanks dat de telefoon gewoon via Bluetooth verbonden is.
Die richtdatum van november was nooit realistisch.
Ik had mijne precies in 3 weken. Wel een voorraad model gekozen vanuit de polestar website.iqcgubon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:04:
Vandaag een leverdatum gekregen: 4 februari 2022. Een drietal weken geleden besteld.
[ Voor 3% gewijzigd door VonDutch op 07-10-2021 11:07 ]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Ik ook tijdens het rijden.timiro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:24:
[...]
Inderdaad, die kwam gisteren ook weer voorbij. Aangezien de melding bij mij altijd voorbijkomt op de snelweg en nooit terwijl ik aan het parkeren ben, negeer ik het maar gewoon
:strip_exif()/f/image/LqlLBzyx8w0INHKgSQSYhnKy.jpg?f=fotoalbum_large)
XPENG G9 Performance 2024
(en @VonDutch)ach-jee schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Dat probleem had ik ook. In FM onder Geluidsopties > Kanaal > ‘via HFP’ aanvinken. Het klinkt er allemaal niet mooier door, maar het werkt wel.
Om die reden ben ik er uiteindelijk voor gegaan om spotify op mn telefoon (iphone) te houden via de BT mediaplayer. Dan wordt alles van de telefoon (Spotify, FlitsMeister, TomTom, Whatsapp, etc.) in ieder geval goed afgespeeld. En AAOS komt er dan gewoon overheen met zijn eigen meldingen
Je bedoelt de onofficiele FM app toch? Die per ongeluk in de store kwam. Die gaf bij mij wel gewoon een meldingsberichtje door via de speakers. Ook over mijn muziek heen.MaxxMark schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:13:
[...]
(en @VonDutch)
Om die reden ben ik er uiteindelijk voor gegaan om spotify op mn telefoon (iphone) te houden via de BT mediaplayer. Dan wordt alles van de telefoon (Spotify, FlitsMeister, TomTom, Whatsapp, etc.) in ieder geval goed afgespeeld. En AAOS komt er dan gewoon overheen met zijn eigen meldingen
Binnenkort, ik geloof dit jaar nog, zou de officiele FM app uitkomen voor AAOS. Ik neem aan dat het daar wel goed voor elkaar is. Ik ben zelf wel helemaal afgestapt van telefoon gebruik in de auto. En dan bedoel ik dus muziek streamen/FM en andere bluetooth dingen. Voor mij was AAOS echt een pluspunt van de auto dus dat wil ik ook echt gaan gebruiken. Werkt nu uitstekend, al zijn er nog wel zaken die beter kunnen en/of ontbreken. Laat FM een mooie eerste app zijn!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Hello!
The below information was shared by us in the comment section of a post made earlier, but we want to make sure everyone can take part in this. We are aware that you may experience that the Rear Auto Brake is more sensitive than before, and this will be improved in an upcoming software release.
For more information and guidance on these functions, we advise you to read the updated owner’s manual: https://plstr.car/79x
Ik had begrepen dat pre-heat start va 90%?BlacKstaR- schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Informatie over de nieuwe functies update 2140, half oktober wordt de update uitgerold.
Is dit een wijziging? of apart instelbaar?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dit werkt helemaal prima! Thnx voor de tip.ach-jee schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Dat probleem had ik ook. In FM onder Geluidsopties > Kanaal > ‘via HFP’ aanvinken. Het klinkt er allemaal niet mooier door, maar het werkt wel.
Dat is met versie 1.7 dus aangepast: nu start pre-heat obv de klimaattimers die ingesteld zijn. Voor mij niet helemaal duidelijk is of de oude functionaliteit er ook nog is en of de accu ook voorverwarmd wordt als je de auto handmatig voorverwarmt bijv via de app.Hansieo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:57:
[...]
Ik had begrepen dat pre-heat start va 90%?
Is dit een wijziging? of apart instelbaar?
[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 07-10-2021 18:28 ]
P2 staat al anderhalve week stil op de oprit. Ik heb zo’n zin om te rijden!!
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Wat houdt je tegen?!VidaR-9 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:27:
Met deze auto heb je geen goede reden nodig om te rijden hoor
Iets met Covid, ziek en isolatie 😞gerrit105 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Wat houdt je tegen?!![]()
Met deze auto heb je geen goede reden nodig om te rijden hoor
Thanks. Was gelukkig niet te heftig. En het lijkt erop zo goed als hersteld nu.
Welke interieur kleur heb je besteld? Schijnt dat Slate niet op voorraad wordt besteld maar Polestar alleen charcoal besteld voor de voorraad. Ze wisten mij bij de klantenservice te vertellen dat de voorraad indicatie puur gebaseerd is op de motor en accu. Je zou eens kunnen proberen te bellen en te vragen op basis waarvan jouw auto zo laat geleverd wordt. Mijn leverdatum is van eind december naar begin november verschoven door de kleur van het interieur aan te passen.iqcgubon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:04:
Vandaag een leverdatum gekregen: 4 februari 2022. Een drietal weken geleden besteld.
Ai! Ja dat is wel een goede reden om níet te gaan rijden. Beterschap en daarna genieten
Dat heb ik inmiddels ook twee keer gehad. Ik had zelf het vage vermoeden dat het misschien te maken heeft met het wisselen van het profiel. In beide gevallen had mijn vriendin tussentijds de auto ook gebruikt, en wanneer ik keek naar de app / de timer profielen, waren ze ook foetsie.VidaR-9 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:27:
Mijn klimaat timers waren ineens uit m’n app verdwenen. Maar eens opnieuw instellen en kijken of ze wel blijven staan.
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Magnesium met Slate interieur. Charcoal is me veel te donker. Beetje langer wachten kan ook geen kwaad. Mijn Golf doet het nog prima.Fismeister schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:33:
[...]
Welke interieur kleur heb je besteld? Schijnt dat Slate niet op voorraad wordt besteld maar Polestar alleen charcoal besteld voor de voorraad. Ze wisten mij bij de klantenservice te vertellen dat de voorraad indicatie puur gebaseerd is op de motor en accu. Je zou eens kunnen proberen te bellen en te vragen op basis waarvan jouw auto zo laat geleverd wordt. Mijn leverdatum is van eind december naar begin november verschoven door de kleur van het interieur aan te passen.
De huidige versie is blijkbaar nog softwareversie P1.6 (P2127).
Ik begreep van de newsletter dat de nieuwe update gedurende de maand Oktober in batches zou worden vrij gegeven. Ik was even benieuwd wie het al gelukt is en hoe de update bevalt?
Nope helaas nog niet, zit op P2130. Ben ook heel erg benieuwd.dutchman666 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:06:
Hallo heeft iemand van jullie inmiddels de nieuwe P1.7 update al kunnen downloaden en installeren?:
Ik begreep van de newsletter dat de nieuwe update gedurende de maand Oktober in batches zou worden vrij gegeven. Ik was even benieuwd wie het al gelukt is en hoe de update bevalt?
Dit kan nodig zijn als je 100% zeker wilt weten dat de SoC100% is, als je de volgende ochtend vanuit een hotel wilt vertrekken.
Zónder het risico dat er bv s'nachts iemand bijkomt om te laden en de laadstroom gehalveerd bleek.. en je dan de SoC 100% niet meer kan halen via de timer.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Volgens mij laadt hij met de timer nog steeds zo snel mogelijk door tot 100%, maar start pre conditionering (nogmaals) obv de timer.Hansieo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:28:
Zou je met de V1.7 ook kunnen doorladen tot 100% zónder voor te verwarmen?
Dit kan nodig zijn als je 100% zeker wilt weten dat de SoC100% is, als je de volgende ochtend vanuit een hotel wilt vertrekken.
Zónder het risico dat er bv s'nachts iemand bijkomt om te laden en de laadstroom gehalveerd bleek.. en je dan de SoC 100% niet meer kan halen via de timer.
Maar zou jij voor deze situatie een timer zetten dan? Ik zou hem gewoon handmatig bij het ontbijt aanzetten denk ik. De timer gebruik ik enkel voor m’n vaste ritjes.
Moet helaas nog even geduld hebben maar aangezien er een korte vakantie tussen zit zal de tijd ws wel lekker snel gaan.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Volgens mij is het grootste issue de digital key. Dus zou die nog even achterwege laten tot het stabiel is.cornholio24 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:29:
Ik krijg mn auto over 2 weken.. benieuwd welke versie ik meekrijg. Heb gevraagd aan de dealer of ze de laatste update installeren... gaan het zien. Ook benieuwd hoe de app hier gaar werken, lees hier nogal wat issues, maar kom uit een auto zonder app of connectiviteit dus als alle functies werken die ze voorspiegelen ben ik een happy camper.
Moet helaas nog even geduld hebben maar aangezien er een korte vakantie tussen zit zal de tijd ws wel lekker snel gaan.
Dinsdag 19 Oktober mag ik mijn P2 SMLR thunder / Charcoal Wavetech / 19inch ophalen.
Kijk er erg naar uit en ben ook benieuwd naar de beleving van de handover center in Beesd.
Ik begrijp dat je de DK helemaal niet gebruikt?
Ik hoor bij een kennis dat t bij hem wel goed werkt. Ook energieverbruik van de app op zijn android telefoon is niet bijzonder te noemen.
Ik ben benieuwd en ga het meemaken. Ik zal in eerste instantie de AB meenemen en zie wel hoe stabiel de app bij mij is.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Nee zeker niet. Als ik lees hoeveel gehannes ermee is. En maar 1x niet werken zou al meer frustratie opleveren dan het gemak oplevert.cornholio24 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:37:
@VidaR-9
Ik begrijp dat je de DK helemaal niet gebruikt?
Ik hoor bij een kennis dat t bij hem wel goed werkt. Ook energieverbruik van de app op zijn android telefoon is niet bijzonder te noemen.
Ik ben benieuwd en ga het meemaken. Ik zal in eerste instantie de AB meenemen en zie wel hoe stabiel de app bij mij is.
Maar @BlacKstaR- volgens mij heb jij dus wel de nieuwe update aangezien jouw software ID hoger is dan het nummer wat ik nog in mijn scherm zie staan (zijne P1.6 (P2127).BlacKstaR- schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:38:
[...]
Nope helaas nog niet, zit op P2130. Ben ook heel erg benieuwd.
Zie foto met overzicht van alle updates en id's tot nu toe. De P2130 ontbreekt op de foto. Ik vermoed dat dit het ID is van de meest recente 1.7 update.
:strip_exif()/f/image/qHB8JsHvtwJ0VPaABBBO5gv8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, precon is dus gehéél gescheiden, lijkt mij wel prettig om verschillende situaties het hoofd te bieden.VidaR-9 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:13:
[...]
Volgens mij laadt hij met de timer nog steeds zo snel mogelijk door tot 100%, maar start pre conditionering (nogmaals) obv de timer.
Maar zou jij voor deze situatie een timer zetten dan? Ik zou hem gewoon handmatig bij het ontbijt aanzetten denk ik. De timer gebruik ik enkel voor m’n vaste ritjes.
lol, voor het ontbijt moet je er dan vroeg uit
ik heb liever dat de auto (wat mij betreft) s'nachts al SoC100% vol is,
zodat als er iemand bij/aan haakt, ik niet 10-20% tekort kom omdat laden trager gaat.
De precon doe ik dan wel als ik ga ontbijten, dus mooi als dat compleet gescheiden is.
Maar de actieradiusassistent is onvindbaar en ik ervaar nog steeds laadproblemen (na een uur laden op 3 fase is de rest vd accu op 1 fase geladen)
Dus of P2130 = 1.7 is ????
Heb je P2130-P2137 dan staat dat gelijk aan P1.6
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Volgens mij bedoelen wij hetzelfdeHansieo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Ok, precon is dus gehéél gescheiden, lijkt mij wel prettig om verschillende situaties het hoofd te bieden.
lol, voor het ontbijt moet je er dan vroeg uit![]()
zodat als er iemand bij/aan haakt, ik niet 10-20% tekort kom omdat laden trager gaat.
De precon doe ik dan wel als ik ga ontbijten, dus mooi als dat compleet gescheiden is.
1.7 is P2140. Dus met een beetje geluk komen ze komende dagen via OTA bij de eerste mensen binnen.RobboNL schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:45:
Bij mij geeft ie na de update van vorige week versie P2130 aan.
Maar de actieradiusassistent is onvindbaar en ik ervaar nog steeds laadproblemen (na een uur laden op 3 fase is de rest vd accu op 1 fase geladen)
Dus of P2130 = 1.7 is ????
Tot nu toe ben ik altijd vrij laat in de OTA rij. Dus ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt
Ik ben vooral benieuwd naar de eco modus. Ik ben geen koukleum dus als dit het verbruik goed omlaag brengt op de korte afstand ben ik dik tevreden!MaxxMark schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:28:
[...]
1.7 is P2140. Dus met een beetje geluk komen ze komende dagen via OTA bij de eerste mensen binnen.
Tot nu toe ben ik altijd vrij laat in de OTA rij. Dus ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Eigenlijk geen idee wat jullie hier bedoelen met "precon" en wanneer je de accu nu voorverwarmd enzo. Is dat aan jullie uitgelegd of hebben jullie de gebruiksaanwijzing gewoonweg goed gelezenHansieo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Ok, precon is dus gehéél gescheiden, lijkt mij wel prettig om verschillende situaties het hoofd te bieden.
lol, voor het ontbijt moet je er dan vroeg uit![]()
Welke uitleg? Ik heb een jaar de tijd gehad me in de auto te verdiepen voor ze überhaupt uitgeleverd werden. En welke man leest er nou een handleiding?cornholio24 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:46:
[...]
Eigenlijk geen idee wat jullie hier bedoelen met "precon" en wanneer je de accu nu voorverwarmd enzo. Is dat aan jullie uitgelegd of hebben jullie de gebruiksaanwijzing gewoonweg goed gelezen
Ik lees alleen release notes
Precon== preconditioning aka voorbereiden van de auto zodat je auto lekker op temperatuur is wanneer je in stapt.
Hoewel mijn vrouw en ik 22 graden te hoog vinden... Maar goed, misschien met een strenge winter in de vroege ochtend dat het wel lekker is.
Accu voorverwarmen levert afhankelijk van het doel, beter bereik dan wel beter laadsnelheid op.
[ Voor 25% gewijzigd door Fladder80 op 10-10-2021 21:13 ]
Vond in de laatste relase note wel gaaf om te lezen dat als er een snellader in de navigatie geselecteerd is de auto al begint met voorbereiden van de accu - cool. haha
Ja of gewoon je sleutel erbij meenemen zoals ik doe. Ik had veel problemen met de DK maar ik zie het steeds stabieler worden. Echter nog niet aangedurfd om zonder sleutel op pad te gaan.VidaR-9 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
Volgens mij is het grootste issue de digital key. Dus zou die nog even achterwege laten tot het stabiel is.
Nice! Ik mag mijn SMLR woensdag ophalen in Beesd. Ben ook benieuwd naar de handover beleving. Ik ga ervanuit dat ik de P1.7 update hierop al doorgevoerd is, maar dat zie ik woensdag welKay92 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:40:
Beter Polestar fanaten!
Dinsdag 19 Oktober mag ik mijn P2 SMLR thunder / Charcoal Wavetech / 19inch ophalen.
Kijk er erg naar uit en ben ook benieuwd naar de beleving van de handover center in Beesd.
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.6.4)
Dat is wel redelijk hoog ja.Koehandelaar schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:10:
[Afbeelding]
Vannacht gereden, het verbruik is toch wel erg droevig aan het worden. 140 op de cruisecontrol en dan dit als resultaat..
Ik zat vanavond over 100km met +20km/u op de cc gemiddeld op 130km/u met 29kWh/100km.
Het zat er al in, alleen nu kan je in de app ook timers gebruiken, dat was eerst alleen in de auto zelf mogelijk.cornholio24 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:32:
@Fladder80 owwwwwww bedoel je dat haha... gewoon voor-climatiseren. Is toch recent aan de app toegevoegd?
Vond in de laatste relase note wel gaaf om te lezen dat als er een snellader in de navigatie geselecteerd is de auto al begint met voorbereiden van de accu - cool. haha
Je moet niet vergeten dat verbruik met snelheid flink toeneemt, dus dan 140 en een verbruik van 32/100 vind ik niet eens zo slecht.VidaR-9 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:14:
[...]
Dat is wel redelijk hoog ja.
Ik zat vanavond over 100km met +20km/u op de cc gemiddeld op 130km/u met 29kWh/100km.
Ik zat gisteravond met 12 graden en ~130km/h op 25kWh. Daarbij aantekenen dat ik van de week de bandjes bij 14 graden op 2,9 bar had gezet.
Gaaf! Wanneer had je hem besteld? Ik krijg (hopelijk snel) exact dezelfde!Kay92 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:40:
Beter Polestar fanaten!
Luchtweerstand is voor een groot deel de bepalende factor voor het verbruik en met het toenemen van de snelheid neemt het kwadratisch toe. Ook is de Polestar geen “cw wonder”Koehandelaar schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:10:
[Afbeelding]
Vannacht gereden, het verbruik is toch wel erg droevig aan het worden. 140 op de cruisecontrol en dan dit als resultaat..
https://www.linkedin.com/...il-unveiled-hans-noordsij
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Nice!! Ben benieuwd naar je ervaring. Ik ga er ook vanuit dat de nieuwste updates erop staan.Cheetar schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:34:
[...]
Nice! Ik mag mijn SMLR woensdag ophalen in Beesd. Ben ook benieuwd naar de handover beleving. Ik ga ervanuit dat ik de P1.7 update hierop al doorgevoerd is, maar dat zie ik woensdag wel.
Ik heb hem rond eind juli besteld. Maandje later was de P2 al op de boot richting Zeebrugge..Robedino schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:24:
[...]
Gaaf! Wanneer had je hem besteld? Ik krijg (hopelijk snel) exact dezelfde!
Ah nice! Cool dat we dezelfde uitvoering hebben haha. Hopelijk wordt het dit jaar nog geleverd
Ik was afgelopen vrijdag bij de dealer; Polestar was bij oplevering vergeten de trekhaak te installeren. Dealer heeft op verzoek ook meteen update P1.7 geïnstalleerd.dutchman666 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:06:
Hallo heeft iemand van jullie inmiddels de nieuwe P1.7 update al kunnen downloaden en installeren?:
Update bevalt vooralsnog prima. Heb nog steeds wat bugs, zoals geluid dat t opeens helemaal niet meer doet, maar die zijn volgens mij niet nieuw
De actieradius assistent ziet er leuk uit en werkt best aardig, de nieuwe eco-klimaat modus is hiervan de beste toevoeging. Verder ga ik nog steeds uit van de Google Maps schattingen
Ik heb nog niet genoeg gereden om het nieuwe DC snelladen preconditioning te proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door TweakerRik op 11-10-2021 01:19 ]
Vervelender was dat afgelopen zaterdag plotseling mijn polestar account compleet was verdwenen in de auto, inclusief koppeling aan de sleutel. Ik moest dus alles opnieuw aanmaken en koppelen (google, spotify etc) en alle apps zoals EasyPark opnieuw configureren. Hebben meer mensen daar last van gehad?
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Je hebt de vorige herfst en winter niet gereden begrijp ik? In de winter had ik ritten die boven de 40 uitkwamen. Doodnormaal volgens Polestar.Koehandelaar schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:10:
[Afbeelding]
Deze zomer heb ik gemiddeld 23.6 gehaald. Ook doodnormaal, zeggen ze. Inmiddels zit ik met de ingezette herfst gemiddeld op 28.
Ik ben benieuwd waar de update toe in staat is, maar ik ben bang dat het voor mijn P2 exemplaar geen zat uit gaat maken.
Ik ben 1 oktober een meting gestart en wil voor elke maand mijn gemiddelde verbruik monitoren, gewoon uit nieuwsgierigheid.GuiltyNL schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:25:
[...]
Je hebt de vorige herfst en winter niet gereden begrijp ik? In de winter had ik ritten die boven de 40 uitkwamen. Doodnormaal volgens Polestar.
Deze zomer heb ik gemiddeld 23.6 gehaald. Ook doodnormaal, zeggen ze. Inmiddels zit ik met de ingezette herfst gemiddeld op 28.
Ik ben benieuwd waar de update toe in staat is, maar ik ben bang dat het voor mijn P2 exemplaar geen zat uit gaat maken.
En dan met mijn gebruik (vlot doorrijden en vaak max +20-30km/u).
Ja snap ik maar ik reed dus gemiddeld flink harder en had een lager verbruik.Fladder80 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:22:
[...]
Je moet niet vergeten dat verbruik met snelheid flink toeneemt, dus dan 140 en een verbruik van 32/100 vind ik niet eens zo slecht.
Ik zat gisteravond met 12 graden en ~130km/h op 25kWh. Daarbij aantekenen dat ik van de week de bandjes bij 14 graden op 2,9 bar had gezet.
Er zijn hier op Tweakers een paar P2s met extreem hoog verbruik en die krijgen het niet voor elkaar dat Polestar eens goed naar die auto’s kijkt. In de herfst en winter zit ik tussen 21 en 25 zonder voorverwarmen op lange ritten.VidaR-9 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:33:
[...]
Ja snap ik maar ik reed dus gemiddeld flink harder en had een lager verbruik.
Waar het vaak mis gaat (zo ook bij de rit van @Koehandelaar) : als je koud start, heb je de eerste paar kilometer een extreem hoog verbruik doordat alles moet worden opgewarmd. Het duurt dan misschien wel 80km voor dat weer ‘uitgemiddeld’ is. Als je dan ook nog 140 rijdt valt er weinig uit te middelen. Op langere ritten (waar het verbruik er echt toe doet) haal je dus ‘gemiddeld’ een lager verbruik. Ook de tweede of derde rit van de dag zal relatief beter zijn.
Maar goed: de lering van vorige winter is: de P2 is geen verbruikswonder en reken gerust op een 20-25% hoger verbruik in de winter.
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 11-10-2021 10:26 ]
140 en wat koudere buiten temperaturur. Dan is dit toch niet heel gek? Zie bijvoorbeeld ook wat snelheid met het verbruik doet bij een Ioniq 5. (ZuinigeRijder in "Elektrische auto's - deel 5")Koehandelaar schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:10:
[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Wel als dit je eerste winter met een EV isInspired schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
140 en wat koudere buiten temperaturur. Dan is dit toch niet heel gek? Zie bijvoorbeeld ook wat snelheid met het verbruik doet bij een Ioniq 5. (ZuinigeRijder in "Elektrische auto's - deel 5")
Ik vond 't echt een bizar hoog verbruik, zo koud was 't ook niet 's nachts. 11 graden, in de zomer in de ochtend heb ik ook wel eens met 11 graden en 140 gereden en toen kwam ik rond de 24 kWh per 100 km. Voor mijn gevoel is dit sinds hij de voorlaatste keer bij de dealer is geweest en een update heeft gehad, dat hij zoveel meer verbruikt. Bandenspanning heb ik ook al hoger gezet, heeft ook geen positieve invloed.JTHZZ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Er zijn hier op Tweakers een paar P2s met extreem hoog verbruik en die krijgen het niet voor elkaar dat Polestar eens goed naar die auto’s kijkt. In de herfst en winter zit ik tussen 21 en 25 zonder voorverwarmen op lange ritten.
Waar het vaak mis gaat (zo ook bij de rit van @Koehandelaar) : als je koud start, heb je de eerste paar kilometer een extreem hoog verbruik doordat alles moet worden opgewarmd. Het duurt dan misschien wel 80km voor dat weer ‘uitgemiddeld’ is. Als je dan ook nog 140 rijdt valt er weinig uit te middelen. Op langere ritten (waar het verbruik er echt toe doet) haal je dus ‘gemiddeld’ een lager verbruik. Ook de tweede of derde rit van de dag zal relatief beter zijn.
Maar goed: de lering van vorige winter is: de P2 is geen verbruikswonder en reken gerust op een 20-25% hoger verbruik in de winter.
Overigens vanochtend getest met 60 km (bijna alleen maar snelweg) en 110, dan zit ik ook nog steeds op 26.5 kWh per 100 km.
Hier was mn account ook (weer) uit de auto verdwenen. Na een hoop gepruts met nieuwe profielen en resets heb ik de app maar weer gelaten voor wat het is het, ik krijg het niet meer aan de praat.Quark2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:04:
Vervelender was dat afgelopen zaterdag plotseling mijn polestar account compleet was verdwenen in de auto, inclusief koppeling aan de sleutel. Ik moest dus alles opnieuw aanmaken en koppelen (google, spotify etc) en alle apps zoals EasyPark opnieuw configureren. Hebben meer mensen daar last van gehad?
Als ik weer bij een werkplaats langs moet (winterbanden) maar weer vragen of ze het kunnen fixen. De app-koppeling is nu voor de tweede keer compleet kapot gegaan zonder enige aanleiding of wijziging.
Lijkt mij ook hoog inderdaad. Tenzij je windkracht 5 vol tegen had.Koehandelaar schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:20:
[...]
Ik vond 't echt een bizar hoog verbruik, zo koud was 't ook niet 's nachts. 11 graden, in de zomer in de ochtend heb ik ook wel eens met 11 graden en 140 gereden en toen kwam ik rond de 24 kWh per 100 km. Voor mijn gevoel is dit sinds hij de voorlaatste keer bij de dealer is geweest en een update heeft gehad, dat hij zoveel meer verbruikt. Bandenspanning heb ik ook al hoger gezet, heeft ook geen positieve invloed.
Overigens vanochtend getest met 60 km (bijna alleen maar snelweg) en 110, dan zit ik ook nog steeds op 26.5 kWh per 100 km.
Er is wel een verschil tussen 11 graden in de ochtend als het zomer is of herfst/winter. In de zomer wordt de accu overdag warmer en duurt het dus langer voordat deze afkoelt in de nacht (waarschijnlijk wordt die 11 graden niet gehaald). In de herfst/winter gaat het veel harder.Koehandelaar schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:20:
[...]
Ik vond 't echt een bizar hoog verbruik, zo koud was 't ook niet 's nachts. 11 graden, in de zomer in de ochtend heb ik ook wel eens met 11 graden en 140 gereden en toen kwam ik rond de 24 kWh per 100 km. Voor mijn gevoel is dit sinds hij de voorlaatste keer bij de dealer is geweest en een update heeft gehad, dat hij zoveel meer verbruikt. Bandenspanning heb ik ook al hoger gezet, heeft ook geen positieve invloed.
Het gaat er dus ook om hoe lang het 11 graden is, want dat bepaalt uiteindelijk de temperatuur van de accu. De temperatuur van de accu is nl. bepalend voor hoeveel energie er nodig is om op te warmen, en het verlies bij onttrekken/laden.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
vacuumcleaner schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:43:
Welk klepje is dit?
/f/image/HZTKkjD3WsrD1DlRv9l7AW5g.png?f=fotoalbum_large)
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Dat zal inderdaad. Ik kan me van een ander Polestar forum herinneren dat die dingen een vrij lange levertijd hebben, dus da's een beetje vervelend.Fladder80 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:41:
Zal wel niet goed vastgezeten hebben?
Nee, dat is de afdekking van het sleepoogbevestigingspunt (
Edit:
En dus ook niet (meer) aanwezig op mijn MY21-exemplaar
[ Voor 85% gewijzigd door Reinier op 11-10-2021 13:50 ]
Dan klopt het niet en is het klepje van je linker koplamp sproeier. 🧐Reinier schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:48:
[...]
Dat zal inderdaad. Ik kan me van een ander Polestar forum herinneren dat die dingen een vrij lange levertijd hebben, dus da's een beetje vervelend.
Dat is wel balen.Reinier schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:48:
[...]
Dat zal inderdaad. Ik kan me van een ander Polestar forum herinneren dat die dingen een vrij lange levertijd hebben, dus da's een beetje vervelend.
[...]
Nee, dat is de afdekking van het sleepoogbevestigingspunt (). In mijn geval is het het kapje van de koplampsproeier linksvoor (niet aanwezig op MY22-auto's).
Edit:
En dus ook niet (meer) aanwezig op mijn MY21-exemplaar
Yep, thats me! Ben dan ook erg benieuwd naar v1.7 en zijn eco-modus voor climate control en zijn optimalisaties.JTHZZ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Er zijn hier op Tweakers een paar P2s met extreem hoog verbruik en die krijgen het niet voor elkaar dat Polestar eens goed naar die auto’s kijkt. In de herfst en winter zit ik tussen 21 en 25 zonder voorverwarmen op lange ritten.
Overigens scheelt het pre-conditionen van de accu bij de laadpaal bij mij gigantisch.
Omdat ik twijfelde over of hij nu daadwerkelijk de auto preconditionde heb ik de keren dat ik het deed de auto in de nacht tot 90% laten laden en vervolgens een half uurtje voordat ik weg zou gaan hem op 100% gezet en door laten laden. Het verschil was dan uitermate groot en de verbruiken gingen dan vrij snel (zo niet direct) naar normale waardes.
ik heb overigens nooit geprobeerd of vastgesteld dat bij een 90% geladen auto, hij met het starten van de preconditioning ook daadwerkelijk de accu preconditioned en of dat hetzelfde resultaat heeft als hierboven
Misschien krijgen we dan nu wel een Thunderach-jee schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:14:
Ik heb ook de mail gehad, ben benieuwd of ik nog een Polestar krijg. Afgelopen zaterdag werkte de auto hier nog wel naar behoren.
Bellen die mij nu net op om te zeggen dat er geen officiële facebookpagina is, dat we dat allemaal niet moeten geloven en dat enkel informatie via de officiële e-mails klopt. Dat ze die update dus wel kunnen doen maar dat ze dat dan niet kunnen doorrekenen aan Polestar en dat ik dat dus zelf zal moeten betalen.
Over kutservice gesproken

P2 thunder 20" non-PP
Ik neem toch aan dat je die dealer er wel van kan overtuigen dat dit gewoon een officieel statement vanuit Polestar is? Wat een gedoe inderdaad zeg. Misschien even contact met Polestar opnemen via de mail dat de dealer in Gent geen zin heeft om je te helpen.GeForceFX_BE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:47:
Nadat Polestar gisteren op hun FB pagina nog eens bevestigd had dat wie nog op de P2124 zat een afspraak met de dealer moest maken om de P1.7 update te kunnen krijgen had ik dan maar via de app een afspraak gemaakt (ACG gent)
Bellen die mij nu net op om te zeggen dat er geen officiële facebookpagina is, dat we dat allemaal niet moeten geloven en dat enkel informatie via de officiële e-mails klopt. Dat ze die update dus wel kunnen doen maar dat ze dat dan niet kunnen doorrekenen aan Polestar en dat ik dat dus zelf zal moeten betalen.
ja daar ben ik nu mee bezigShorteh schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Ik neem toch aan dat je die dealer er wel van kan overtuigen dat dit gewoon een officieel statement vanuit Polestar is? Wat een gedoe inderdaad zeg. Misschien even contact met Polestar opnemen via de mail dat de dealer in Gent geen zin heeft om je te helpen.
P2 thunder 20" non-PP
Dat van P2124 heb ik even helemaal gemist. Is dat alleen die versie of is het tot een bepaalde versie waar dat moet? Ik zit op P2134 (is bij de dealer erop gezet destijds).GeForceFX_BE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:47:
Nadat Polestar gisteren op hun FB pagina nog eens bevestigd had dat wie nog op de P2124 zat een afspraak met de dealer moest maken om de P1.7 update te kunnen krijgen had ik dan maar via de app een afspraak gemaakt (ACG gent)
//edit
Okay, duidelijk (Sorry als ik dingen plak die al eerder zijn geplakt); dat zal dit wel zijn. Met 2134 zit ik dan wel goed gok ik.
As stated last week, we have now paused deployments in order to get ready to roll out the P1.7 update. If you haven't received P1.6 (P2127) by now, there could be two reasons for this:
- You already have the latest software update installed in your car. If you have P1.6 (P2127) or later, your car currently operates the latest functionalities on offer OTA. You’ll receive the next software update P1.7 by the middle of the month.
- Your car needs a manual update. If you’ve experienced a failure message in your car or if you haven’t received any notification by now, please contact Polestar support to book a workshop visit.
Please see the final number from the deployment of P1.6 (P2127) below.
[ Voor 33% gewijzigd door kramon op 12-10-2021 12:40 ]
XPENG G9 Performance 2024
Vanop de officiële FB pagina:kramon schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:36:
[...]
Dat van P2124 heb ik even helemaal gemist. Is dat alleen die versie of is het tot een bepaalde versie waar dat moet? Ik zit op P2134 (is bij de dealer erop gezet destijds).
//edit
Okay, duidelijk (Sorry als ik dingen plak die al eerder zijn geplakt); dat zal dit wel zijn. Met 2134 zit ik dan wel goed gok ik.
[...]
Hello to all our community members!
As stated last week, we have now paused deployments in order to get ready to roll out the P1.7 update. If you haven't received P1.6 (P2127) by now, there could be two reasons for this:
You already have the latest software update installed in your car. If you have P1.6 (P2127) or later, your car currently operates the latest functionalities on offer OTA. You’ll receive the next software update P1.7 by the middle of the month.
Your car needs a manual update. If you’ve experienced a failure message in your car or if you haven’t received any notification by now, please contact Polestar support to book a workshop visit.
Met alle versies na 2127 zit je dus goed.
P2 thunder 20" non-PP
Na vele weken het forum lezen en genieten van de vele constructieve bijdragen is het morgen zover:
De P2 DMLR/Moon/20"/Barley wordt thuisbezorgd!
Besteld op 31 augustus, dus snel en steeds keurig op de hoogte gehouden. Ik ga met veel plezier met jullie tips en trucs aan de gang!
PS2 LRDM MY2022 Moon 20" PPP + upgrade

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Jammer dat je die van mij dan niet op de foto zet? 😉😅Duuufke schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:54:
Ik vond een deel van de charme van de Polestar 2 dat je ze niet zo veel ziet. Toch maar de bestelling annuleren...
[Afbeelding]
En de berijder van K436DP vindt blijkbaar dat je een Polestar ook wel bij de laadpaal mag zetten zonder te laden.....Duuufke schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:54:
Ik vond een deel van de charme van de Polestar 2 dat je ze niet zo veel ziet. Toch maar de bestelling annuleren...
[Afbeelding]

Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.