Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 22:10
VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Jammer dat je die van mij dan niet op de foto zet? 😉😅
Vooruit dan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gvvptpf_8XE6WLmD0XnYPCyQYSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6u7MmVeynW1HOemKEjsQRdT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
_--[]--__ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

En de berijder van K436DP vindt blijkbaar dat je een Polestar ook wel bij de laadpaal mag zetten zonder te laden..... |:(
Goed gezien, bloedirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
GuiltyNL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:04:
[...]

Goed gezien, bloedirritant.
Het zijn dan wel gereserveerde plekken t.b.t 😏

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waar is dit? Moet wel een goed betalende werkgever zijn met zoveel Polestars op een rijtje :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
Koehandelaar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:26:
Waar is dit? Moet wel een goed betalende werkgever zijn met zoveel Polestars op een rijtje :o
het is in Eindhoven op Strijp bij gebouw TQ https://strijp-t.nl/

Ik zit helemaal rechts in het pand, en heb geen idee van wie die parkingspots zijn, vermoed van ennatuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 08:15
Ik merkte vanochtend bij het opstarten dat mijn systeem een soort van reset deed. Toen ik bij mijn systeem kenmerken keek zag ik dat mijn P2127 nu P2131 toonde dan zal dit toch de 1.7 update moeten zijn? De optie automatisch downloaden voert de update ook direct uit?

Ik zie nu wel dat ik bij de klimaat controle op de App een timer kan instellen (of was dat altijd al zo??😅)

Voor de rest heb ik nog geen verschil gemerkt 😅

[ Voor 3% gewijzigd door dutchman666 op 13-10-2021 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:42
Nee, P2131 is nog steeds 1.6, ik zit al sinds week 33 op P2133 wat ook gewoon 1.6 is...

[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 13-10-2021 12:40 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 08:15
guido66 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:40:
Nee, P2131 is nog steeds 1.6, ik zit al sinds week 33 op P2133 wat ook gewoon 1.6 is...
Teaser updates... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Jammer dat je die van mij dan niet op de foto zet? 😉😅
Ik zeg zeker gemiste kans! De mooiste kleur laat hij buiten beeld...

Edit; ow wacht even hij is tot inkeer gekomen 😉 :+

[ Voor 9% gewijzigd door cornholio24 op 13-10-2021 12:49 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42
cornholio24 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Ik zeg zeker gemiste kans! De mooiste kleur laat hij buiten beeld...

Edit; ow wacht even hij is tot inkeer gekomen 😉 :+
Bijna goed. Alle kleuren met uitzondering van de mooiste kleur zijn vertegenwoordigd ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Klopt niet, Moon staat er gewoon tussen. Kan ik zo'n koplampsproeierkapje vanaf halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:06
VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

het is in Eindhoven op Strijp bij gebouw TQ https://strijp-t.nl/

Ik zit helemaal rechts in het pand, en heb geen idee van wie die parkingspots zijn, vermoed van ennatuurlijk?
Daar zitten veel design-bedrijfjes dus dat lijkt me een logische match :) *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Reinier schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:05:
Klopt niet, Moon staat er gewoon tussen. Kan ik zo'n koplampsproeierkapje vanaf halen :)
Begreep dat dat 1 van de exterior wijzigingen was bij MY22.... ze vielen er bij de launchedition nogal eens vanaf :+ _O-

Blijft toch gelieerd aan Volvo... En je weet vast nog waar VOLVO voor staat, iets met volgende onderdelen...

[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 13-10-2021 13:27 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
.

[ Voor 136% gewijzigd door vacuumcleaner op 13-10-2021 13:46 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EngelbertDubois
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 12:42
Vandaag zijn in Zeebrugge een nieuwe lading Polestars toegekomen.
De mijne zit er tussen, levering binnenkort. O+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Ik heb dan ook eindelijk m'n handover gepland voor m'n SR/SM, Thunder, 19'', Pilot+Plus. Was nog een voorraadmodel beschikbaar nadat ik m'n interieur had gewijzigd van slate naar charcoal. Dus ipv eind december mag ik 'm 2 november ophalen in Beesd. Erg benieuwd naar de rijkwaliteiten van de SR/SM tov de DM/LR die ik heb proefgereden en de P8 van m'n vader!

Over het hoge verbruik in de winter: ik heb de laatste 3 jaren E-Golf gereden en had begin dit jaar een overzicht gemaakt van het verbruik door de jaren heen. Hier is het winter effect heel duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEE_dxRPe7Cw7gGgwptm7s8cHpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4QpF6uVc6sDz4B7j15knRFQq.png?f=fotoalbum_large

Op basis van collega's die ook elektrisch rijden (Tesla's, Kona's, Jaguars, etc.) is er niemand 'echt' tevreden met de range in de winter. Maar op basis van m'n eigen ervaring kan ik zeggen dat het went ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Fismeister op 13-10-2021 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:52
Duuufke schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:54:
Ik vond een deel van de charme van de Polestar 2 dat je ze niet zo veel ziet. Toch maar de bestelling annuleren...
[Afbeelding]
was dat een één of ánder treffen?

en zo ja, kunnen wij dat proberen te overtreffen??

[ Voor 5% gewijzigd door Hansieo op 13-10-2021 15:55 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:16
Nu we het toch over SM/DM hebben, om er eens een gezellige poll in te gooien: De eerste lichting eigenaren rijdt inmiddels meer dan een jaar in de P2, zouden jullie nu nog steeds de DM kiezen boven de goedkopere SM (er even lui van uitgaand dat de SM van nu voor de leasers ongeveer even duur is als de DM toen)? Ik mag graag af en toe nog even horken met de P2, maar vaak is het toch maar 3 a 4 seconden lol voordat je wel heel erg boven de adviessnelheid zit en daarna rijdt je toch vooral met het verkeer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
Hansieo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

was dat een één of ánder treffen?

en zo ja, kunnen wij dat proberen te overtreffen??
Was gewoon business as usual, oftewel werken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STaRChqyjUI4nHvdPmUvg34Jsqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gh3iXvs9spdKkkfqMM3Rtitp.jpg?f=fotoalbum_large

Wel voor het eerst meer Polestar's dan Tesla's op de parking *O* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
Nu we het toch over SM/DM hebben, om er eens een gezellige poll in te gooien: De eerste lichting eigenaren rijdt inmiddels meer dan een jaar in de P2, zouden jullie nu nog steeds de DM kiezen boven de goedkopere SM (er even lui van uitgaand dat de SM van nu voor de leasers ongeveer even duur is als de DM toen)? Ik mag graag af en toe nog even horken met de P2, maar vaak is het toch maar 3 a 4 seconden lol voordat je wel heel erg boven de adviessnelheid zit en daarna rijdt je toch vooral met het verkeer mee.
Ik heb de auto dan wel pas een maand, dus had de keuze voor een SM, maar ik wou wel perse een DM met alle 3 de pakketten erop.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
EngelbertDubois schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:54:
Vandaag zijn in Zeebrugge een nieuwe lading Polestars toegekomen.
De mijne zit er tussen, levering binnenkort. O+
Vanochtend zat ik achter 2 vrachtwagens die van Zeebrugge naar Gefco in Oosterhout reden: 1 wagen vol met Link & Co’s en 1 met P2’s. De Polestars waren volledige in de folie ingepakt, Link & Co staat blijkbaar een stapje lager op de ladder, want die waren onbeschermd. :)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Met de kennis van nu (weten hoe de p2 launch edition rijdt) zou ik in ieder geval de SM overwegen om te voelen wat het verschil is. Vooral vanuit zuinigheidsoogpunt. Ik zou overigens ook 19” overwegen, al vind ik mijn 20” wel echt mooier omdat het bij het Polestar logo past. De SR/LR variant zou ik lastig vinden en is vooral afhankelijk van wat er nog getweakt wordt. En het prijsverschil. Ik heb nooit range anxiety maar met een kleinere accu zou dat wel eens anders kunnen zijn.

Ik denk dat het een lastige vraag is omdat er echt wel een hoop bij komt kijken. Vooral financieel qua bijtelling.

Misschien moet ik gewoon eens een proefrit doen in een SM, gewoon voor het gevoel :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:50
DM toch weer denk ik. Als je het eenmaal gewend bent... En vond ook de AWD wel fijn in de winter, vergeet dat niet. Komende vanaf een BMW met achterwielaandrijving gaf dat wel een extra fijn gevoel. Nu nog een echte winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:53
Hoe voorkom ik dat de klimaatregeling uitschakelt als ik uitstap om de ruiten vrij te maken van dauw of ijs? Ik meen het eerder ergens eens gelezen te hebben, maar krijg het met geen mogelijkheid gevonden hier, in de handleiding of met Google :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58
Voor de mensen die onlangs de auto in Beesd opgehaald hebben, hoe ging dat in z’n werk? Krijg je de auto met 100% SoC mee?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:15:
Hoe voorkom ik dat de klimaatregeling uitschakelt als ik uitstap om de ruiten vrij te maken van dauw of ijs? Ik meen het eerder ergens eens gelezen te hebben, maar krijg het met geen mogelijkheid gevonden hier, in de handleiding of met Google :P
De ronde knop (volume/play/pauze) op het middenconsole indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel éérst uitstappen dacht ik.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik vandaag mijn LRSM in Beesd mogen ophalen en dus daarna gelijk een stukje terug kunnen rijden.

De handover was goed geregeld, met een aparte reveal, met uitgebreide uitleg van alles, genoeg tijd voor vragen en natuurlijk met koppeling van de accounts en het registreren van de DK. De accu was 100% vol en update P1.7 was ook geinstalleerd.

Enkele ervaringen op de terugrit:
- Verbruik naar huis (voornamelijk 100 km/u - snelweg) kwam op 17,2 kwh/100km, valt mij nog wel mee, is wel meer als mijn vorige auto, maar die was ook 500 kg lichter.
- Actieradiusassistent:
• Huidige verbruik loopt een paar sec. achter. Dus bij afremmen, zie je na een seconde of 2 het huidige verbruik afnemen.
• Bij stilstand toont de huidig verbruik meter nog steeds kwh/100km, maar aangezien je niet rijdt, is het de vraag of dat klopt.
• Eco klimaat lijkt effect te hebben, bij stilstand gaf de meter met 3 kwh/100km aan, na het uitzetten schoot het gelijk omhoog naar 27 om weer terug te zakken na het heractiveren van de eco modus.
- Digital Key leek eerst niet te werken, maar toen kwam ik erachter in de notificaties dat de "wizard" nog niet helemaal doorlopen was (privacy stap moest nog), dus dat daarna alsnog gedaan. Daarna de DK opnieuw getest, en toen deed hij het wel.
- ACC en Pilot assist werkten prima op de terugrit, de ACC was beter als mijn vorige auto (maar daar was het cameragebaseerd).
- Ik heb het Zinc interieur met Magnesium exterieur. Ik vind het een geslaagde combinatie.

Tot nu toe dus erg tevreden :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnvfJ6xnrAHPQk1GTb8ejeBCH7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5OagSj3rmbYQ2uAoTTLf61O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Cheetar op 13-10-2021 21:26 . Reden: typo ]

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.6.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
In het klima menu de parkeertimer inschakelen. Dan werkt de verwarming 30 minuten. Ik gebruik dit dagelijks als ik kid 1 in het kinderdagverblijf breng en nr 2 achterin moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kay92
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Cheetar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:08:
Ik vandaag mijn LRSM in Beesd mogen ophalen en dus daarna gelijk een stukje terug kunnen rijden.

De handover was goed geregeld, met een aparte reveal, met uitgebreide uitleg van alles, genoeg tijd voor vragen en natuurlijk met koppeling van de accounts en het registreren van de DK. De accu was 100% vol en update P1.7 was ook geinstalleerd.

Enkele ervaringen op de terugrit:
- Verbruik naar huis (voornamelijk 100 km/u - snelweg) kwam op 17,2 kwh/100km, valt mij nog wel mee, is wel meer als mijn vorige auto, maar die was ook 500 kg lichter.
- Actieradiusassistent:
• Huidige verbruik loopt een paar sec. achter. Dus bij afremmen, zie je na een seconde of 2 het huidige verbruik afnemen.
• Bij stilstand toont de huidig verbruik meter nog steeds kwh/100km, maar aangezien je niet rijdt, is het de vraag of dat klopt.
• Eco klimaat lijkt effect te hebben, bij stilstand gaf de meter met 3 kwh/100km aan, na het uitzetten schoot het gelijk omhoog naar 27 om weer terug te zakken na het heractiveren van de eco modus.
- Digital Key leek eerst niet te werken, maar toen kwam ik erachter in de notificaties dat de "wizard" nog niet helemaal doorlopen was (privacy stap moest nog), dus dat daarna alsnog gedaan. Daarna de DK opnieuw getest, en toen deed hij het wel.
- ACC en Pilot assist werkten prima op de terugrit, de ACC was beter als mijn vorige auto (maar daar was het cameragebaseerd).
- Ik heb het Zinc interieur met Magnesium exterieur. Ik vind het een geslaagde combinatie.

Tot nu toe dus erg tevreden :).

[Afbeelding]
Nice!! Ziet er super cool uit, en dank voor het delen van je ervaring.

Helaas moet ik door aantal meetings voor m’n werk m’n handover 1 dag later doen (woensdag). Kijk er erg naar uit!

Geniet ze met de p2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
Puur uitgaande van de keuze Polestar SM of DM, zou ik ook nú voor 100% DM gaan.

Niét om de pk's/koppel, maar om de grip voor als je met bv regen ff snel een gat wilt pakken ZONDER dat je het andere verkeer laat twijfelen of ze moeten afremmen of niet.
Dat zou ik zelf namelijk niet netjes vinden.

Dus ook met nat weer, ZOOEEeeefff... vlot invoegen zonder enig protest van de banden.

Pas even een test gedaan (gewoon uit nieuwsgierigheid)

B-weg en nat asfalt wegdek, stilstaan en dan vol optrekken, ik voelt dan wél wat "klauwen" van de banden, zeer-lichte reactie in het stuur wat uitstekend is, maar voordat je er over kunt nadenken is dat weg en zit je al ruim boven wat je zou mogen.

100.0% tevreden op nat wegdek handeling, en dat is prettig met een auto die toch ruim boven top-ICE's weegt

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Laatst online: 01-09 07:33
VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:45:
[...]

Was gewoon business as usual, oftewel werken. :)

[Afbeelding]

Wel voor het eerst meer Polestar's dan Tesla's op de parking *O* -O-
Euhs, ga je nou een beetje foto's van mijn voorloop Toyota Corolla lopen maken :)
(Rechtsonderin) :w

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
skai21 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:03:
[...]

Euhs, ga je nou een beetje foto's van mijn voorloop Toyota Corolla lopen maken :)
(Rechtsonderin) :w
Sorry collega 😉
Dat je maar snel een PS2 in de bestelling mag zetten. 😜

[ Voor 0% gewijzigd door VonDutch op 14-10-2021 09:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Ik zou zelf weer voor de DMLR gaan. Ik woon in Noorwegen en rij regelmatig door de Bergen en sneeuw naar de skipiste. Dan is 4WD gewoon lekker en makkelijk.

Het vermogen is gewoon top om af en toe even snel weg te kunnen.

De range boeit me eigenlijk niet zoveel. Het is hier ook niet zo een groot probleem met Vmax 80. Ik rij dagelijks 60 km woon werk verkeer. Op de langere ritten kan ik ca 5-6 uur rijden voordat ik moet laden, tegen die tijd hebben we vaak al 1 of 2 plaspauzes achter de rug.

Nu in de winter ga ik uit van 300 km bereik, al hoop ik dat de eco climate en er iets bij kan krijgen. Maar ook met 300km kan ik nog steeds 3-4 uur rijden zonder pauze.

Over de warmtepomp kan man discussiëren. Ik had hiervoor een e-up zonder warmtepomp. Deze verbruikte in de winter meer dan de e-Golf met warmtepomp, zeker op korte afstanden terwijl ik in de zomer het verbruik onder de 10kWh/100km kreeg. Buiten het extra bereik (Max 10% uit ervaring) heeft een warmtepomp echter alleen maar nadelen, onze is bijvoorbeeld al 3x stuk geweest en maakt een pokke herrie tijdens het voorverwarmen. Dit kan natuurlijk anders zijn in de Polestar, maar ik blijf erbij dat een goed voorverwarmde auto de halve winst teniet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Blij dat ik die keuze destijds niet heb hoeven maken. Rationeel is in Nederland (althans voor mij) een SM ruim voldoende en het scheelt in de portemonnee. Echter ik word nog elke keer blij als ik het vermogen kan aanspreken, mensen kan laten verbazen en zeer gemakkelijk met het verkeer meekom. Daarnaast in de winter en in de bergen heeft de 4WD zich wel echt bewezen, dat was een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:51:
[...]

In het klima menu de parkeertimer inschakelen. Dan werkt de verwarming 30 minuten. Ik gebruik dit dagelijks als ik kid 1 in het kinderdagverblijf breng en nr 2 achterin moet wachten.
Dat je dit doet als het -10 is buiten, snap ik. Maar nu hoef je je auto toch niet te verwarmen tot 22 graden als je kinderen even 5 of 10 minuten achterin moeten wachten? :? Zo snel koelt het nu ook weer niet af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:25
Ik heb laatst in de regen wat gespeeld in Assen op de Junior Track.
Toen werd ik toch wel heel blij van de power en de vierwielaandrijving. Ik was onder de indruk hoe goed beheersbaar de auto is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRVZ5sXh2iX8DobvChLUydHN3lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kc6Op3glHpTC6r53WMy26deD.jpg?f=fotoalbum_large

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Autowina schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:54:
Ik heb laatst in de regen wat gespeeld in Assen op de Junior Track.
Toen werd ik toch wel heel blij van de power en de vierwielaandrijving. Ik was onder de indruk hoe goed beheersbaar de auto is.
[Afbeelding]
Gewicht in bochten merk je wel (vooral met nat wegdek ;) , maar de grip is (naar mijn idee) prima te doseren.

heb je een wellicht een filmpje gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
Hansieo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

heb je een wellicht een filmpje gemaakt?
Nee, dat had achteraf wel leuk geweest. Het gewicht merk je vooral als je remt richting een bocht, maar dat komt ook omdat je zo snel optrekt en dus heel snel heel hard gaat. Stuur je eenmaal in dat was het heel goed onder controle te houden. Wel had de electronica het heel druk, esp had ik maar niet uitgezet.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dnns85
Heb sinds een paar dagen P1.7 (gekregen bij de dealer tijdens een onderhoudsbeurt) en vanochtend even goed getest. Met 12 graden en regen over een stuk van 65 km een gemiddelde van 20,2 kWh/100km gehaald. En dan gewoon normaal (niet extra zuinig) gereden, zo'n 80% snelweg met 100 - 130 km/h.

Dit lage verbruik haal ik normaal anders alleen in de zomer. Dat komt denk ik met name door het eco klimaat. Je merkt meteen een aardig verschil in verbruik als je dat aanzet, ik vond de auto wel wat koeler aanvoelen op 22 graden, je merkt dat hij af en toe een beetje verwarmt en dan weer wat afkoelt. Maar zelfs met 2 personen in de auto, stoel en stuurverwarming aan best prima waarden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Laatst online: 15:16
dnns85 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:57:
Heb sinds een paar dagen P1.7 (gekregen bij de dealer tijdens een onderhoudsbeurt) en vanochtend even goed getest. Met 12 graden en regen over een stuk van 65 km een gemiddelde van 20,2 kWh/100km gehaald. En dan gewoon normaal (niet extra zuinig) gereden, zo'n 80% snelweg met 100 - 130 km/h.

Dit lage verbruik haal ik normaal anders alleen in de zomer. Dat komt denk ik met name door het eco klimaat. Je merkt meteen een aardig verschil in verbruik als je dat aanzet, ik vond de auto wel wat koeler aanvoelen op 22 graden, je merkt dat hij af en toe een beetje verwarmt en dan weer wat afkoelt. Maar zelfs met 2 personen in de auto, stoel en stuurverwarming aan best prima waarden!
Ik rij deze week m’n gewone woon-werkverkeer van ongeveer 60 km enkele reis waarvan 95% snelweg nog steeds onder de 20 kWh, ook ‘s ochtends. Dat is nog op de oude software. Ik heb wel een hoop trajectcontrole en het is ouderwets druk, dus veel harder dan 110 rijd ik niet, dat zal misschien wat schelen. In de ochtend verwarm ik voor, maar ik heb geen laadpaal, dus geen idee hoe die verrekening precies werkt. Ik ben wel benieuwd wat 1.7 gaat brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Los van het veilige gedrag van vierwielaandrijving is de PP optie voor mij een winnaar vwb uiterlijk (alleen al obv de velgen) en ja, dan moet je wel DM kiezen 🙃.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
ach-jee schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Ik rij deze week m’n gewone woon-werkverkeer van ongeveer 60 km enkele reis waarvan 95% snelweg nog steeds onder de 20 kWh, ook ‘s ochtends. Dat is nog op de oude software. Ik heb wel een hoop trajectcontrole en het is ouderwets druk, dus veel harder dan 110 rijd ik niet, dat zal misschien wat schelen. In de ochtend verwarm ik voor, maar ik heb geen laadpaal, dus geen idee hoe die verrekening precies werkt. Ik ben wel benieuwd wat 1.7 gaat brengen.
Netjes! Mijn gemiddelde zat altijd tussen de 23 en 25, met rond en soms onder de 20 in de zomer als de condities goed zijn. Verbruik en range maak ik me nooit echt zorgen om, maar het viel me op. Benieuwd of dat bij laagverbruikers een nog lager verbruik geeft 😉

Verder nog weinig nieuwe dingen ontdekt in 1.7, op wat extra borden die hij herkent na, die ik nog niet eerder heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn totaal gemiddelde sinds ik de auto op 7 januari 2021 kreeg is nu 19,5 kWh/100. Dat is dus een combinatie van winter en zomer (geen pp / 19 inch) met zowel korte als lange ritten. Vandaag bv nog een gemiddelde van 18,6 over 200 km. Ik rijd meestal netjes op de wettelijke snelheid (tot +5)

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Ik zit sinds december vorig jaar op 23 gemiddeld. Op een echt warme dag en slakkengang heb ik cijfers in de 18 gereden. (20” non pp). De laatste maanden heb ik 0.3 (23.3 naar 23.0) er vanaf gereden. Maar voor mijn gevoel vooral door meer regeneratief te rijden dan door zuinig te rijden.

Ik blijf het gevoel houden dat last minute harder afremmen (maximaal regenereren) meer rendement heeft (cijfermatig) dan rustig uit laten rollen en minimaal remmen aan het eind (wat natuurkundig gezien zuiniger moet zijn)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
@dnns85 22 graden!? Zit je in je korte broek in de auto? :P

Ik heb hem altijd op 19. En draag zolang het niet vriest gewoon een t shirtje of polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
VidaR-9 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:49:
@dnns85 22 graden!? Zit je in je korte broek in de auto? :P

Ik heb hem altijd op 19. En draag zolang het niet vriest gewoon een t shirtje of polo.
Ik heb het echt altijd koud. Lager dan 22 niet te doen 😂 vandaag helemaal niet met eco klimaat. Dan blaast ie gewoon koude lucht. Rij wel altijd zonder jas aan overigens. En in m'n vorige auto's was 22 altijd te warm, maar hier prima eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Jehanthar schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:38:
Mijn totaal gemiddelde sinds ik de auto op 7 januari 2021 kreeg is nu 19,5 kWh/100. Dat is dus een combinatie van winter en zomer (geen pp / 19 inch) met zowel korte als lange ritten. Vandaag bv nog een gemiddelde van 18,6 over 200 km. Ik rijd meestal netjes op de wettelijke snelheid (tot +5)
Netjes. M'n ervaring is wel dat als je echt lange ritten maakt het gemiddelde naar beneden schiet. Ik heb met 35 of 65 km enkele reis niet genoeg om dat effect te zien. Een langere rit zorgt ook voor een lager verbruik hier. Maargoed, zit redelijk gemiddeld als ik zo om me heen kijk en vind de auto elke kWh waard 😉

Edit: hier ook 19" trouwens en veel km's buiten spits dus altijd wel hogere snelheid, 130 +5/+10

[ Voor 6% gewijzigd door dnns85 op 14-10-2021 23:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHUSsgTrMPt19E-nuRUJrkE17JU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NnJmjl2uy975r8Xnamir52PM.jpg?f=user_large

Als dit waar is, dan begint het zo langzaamaan op de rit te komen. Maar het is een enkele post op de FB pagina van Polestar, dus eerst met eigen ogen zien 🧐

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ben ook benieuwd. Hier nog geen 1.7 aangeboden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
P2Hattem schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:58:
[Afbeelding]

Als dit waar is, dan begint het zo langzaamaan op de rit te komen. Maar het is een enkele post op de FB pagina van Polestar, dus eerst met eigen ogen zien 🧐
Zal Fastned dan ook zijn laadgrafiek van de Polestar gaan aanpassen?
of zal deze nieuwe laadgrafiek van Polestar moeten komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Ik kwam deze tegen op een Noors forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-uwefHlyn2eQGR06FXf0HdsP_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZEjIr91XgFo3aUPeAtV3XQ2a.png?f=fotoalbum_large

Deze persoon beweerde ook dat de laadpiek boven de 100kW was tot 60%. Grotendeels boven de 140kW. (Ionity). Refereerde ook specifiek naar de 1.7 update.

Ik neem het voorlopig met een korrel zout, maar het lijkt erop dat er zaken zijn geoptimaliseerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 15-10-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Omdat ik nog geen Polestar 2 Moose-test kon vinden heb ik km77 even via een email gevraagd of zoiets nog in de pijplijn zit:

Thank you for your words. Unfortunately, Polestar is not yet marketed in Spain, so we do not have access to a unit.

Regards from km77.com team and happy week-end
.

nog even geduld dus... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:07
Rene schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:25:
Ik kwam deze tegen op een Noors forum:

[Afbeelding]

Deze persoon beweerde ook dat de laadpiek boven de 100kW was tot 60%. Grotendeels boven de 140kW. (Ionity). Refereerde ook specifiek naar de 1.7 update.

Ik neem het voorlopig met een korrel zout, maar het lijkt erop dat er zaken zijn geoptimaliseerd.
De uitlijning van de 154 is wel wat vreemd. Ruimte tussen 1 en 5 is veel groter dan tussen de 5 en 4. De 4 zit bijna tegen de 5 aan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Inspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:
[...]

De uitlijning van de 154 is wel wat vreemd. Ruimte tussen 1 en 5 is veel groter dan tussen de 5 en 4. De 4 zit bijna tegen de 5 aan.
Rekensommetje klopt wel grosso modo (153,34 kWh). Maar dit ziet er idd niet heel goed uitgelijnd uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is het niet gewoon een "niet proportioneel" lettertype dat hier gebruikt wordt? Kijk maar: 154.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Zou er echt iemand met zoiets gaan photoshoppen? Lijkt me sterk. Waarom?? En maak er dan gewoon 175 van ofzo 8)7
Ik mis vooral de SoC, want die lijkt me vrij laag met 90km range. En 154 was ook met de huidige update heel normaal bij zeg 15%

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 15-10-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Is het niet gewoon een "niet proportioneel" lettertype dat hier gebruikt wordt? Kijk maar: 154.
Zou kunnen hoor. Maar lettertype van de 410V lijkt me hetzelfde en daar is het wel proportioneel. Maar goed, wellicht gewoon glitch en is het wel legit. Waarom zou je het ook photoshoppen. :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
[...]

Heb ik al eerder aangeven, is ook zo voor de snelheid, rijd maar eens een keer 111 km/h. Waarschuwing, je zie het vanaf nu voor altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Bij mij werkt de Digital Key voor de tweede keer in het Béta bestaan niet meer. Ik dacht slim te zijn en even de app volledig opnieuw te koppelen, werkt dat niet en nu dus 0 functionaliteit via de app te gebruiken. Het is vast snel weer verholpen maar dat komt de betrouwbaarheid niet erg ten goede. Ik ga Polestar Support even informeren.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Wat ik nu toch ontdekt heb! Voor veel mensen misschien gesneden koek, maar als je de L en R spiegelknoppen in je linkerportier tegelijk indrukt, dan klappen je spiegels in! Handig in de wasstraat 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qakY4FvqiohSxzpCeh9qsSBGKCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jISrmngh9rNpDXF08cAPo86c.jpg?f=fotoalbum_large

Na de wasbeurt nog een keer indrukken en ze klappen weer open.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:47
kramon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
Wat ik nu toch ontdekt heb! Voor veel mensen misschien gesneden koek, maar als je de L en R spiegelknoppen in je linkerportier tegelijk indrukt, dan klappen je spiegels in! Handig in de wasstraat 🙈

[Afbeelding]

Dit wist ik inderdaad nog omdat ik ooit een Volvo gehad heb. Bij mij klapt alleen de rechterspiegel weer terug. De linkerspiegel blijft ingeklapt en kan na een minuut of 5 pas weer met het pookje in de goede positie worden gebracht. Ik gebruik de functie derhalve nooit :P Nog meer mensen hier last van?
Als de auto naar de garage moet zal dit ook even opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017

[Afbeelding]

hahah dat staat toch aangegeven onder die twee knoppen :) Dat soort dingen probeer ik altijd gelijk uit :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kramon
Ik weet 't! O-) Ik ben dus zo'n type die daar niet meteen op let. Hopelijk zijn er meer kneuzen zoals mij en heb ik die geholpen.

Ik ga weer verder met huilen in een hoekje van de kamer van schaamte :o ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Dat hele inklappen snap ik op de P2 sowieso niet. Die dingen zijn ingeklapt echt 1cm minder breed per kant dan uitgeklapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Volgende week woensdag komt de "Polestar Handover Specialist" bij ons de Polestar bezorgen. Dit wordt gedaan door de lokale Volvo garage. Heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
VidaR-9 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:35:
Dat hele inklappen snap ik op de P2 sowieso niet. Die dingen zijn ingeklapt echt 1cm minder breed per kant dan uitgeklapt.
Inderdaad, maar ook echt alleen maar handig in de wasstraat zodat de textielborstels de spiegels niet naar voren klappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:35:
Het is wel iets meer dan een paar centimeter en precies genoeg zodat ze niet meer uitsteken. Het breedste punt is dan de wielkast, niet meer de spiegel. Verder inklappen voegt dus niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:49:
[...]

Het is wel iets meer dan een paar centimeter en precies genoeg zodat ze niet meer uitsteken. Het breedste punt is dan de wielkast, niet meer de spiegel. Verder inklappen voegt dus niets toe.
Eens! De spiegels stonden regelmatig scheef, toen ik de spiegel nog niet inklapte bij een bezoek aan de wasstraat. De kans daarop lijkt me nu stukken kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
JTHZZ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:49:
[...]

Nou dan is er iets mis met mijn spiegels want de wielkast is zeker niet breder. Ik heb nog nooit een auto gehad waar de spiegels zo minimaal inklapten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
VidaR-9 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

Nou dan is er iets mis met mijn spiegels want de wielkast is zeker niet breder. Ik heb nog nooit een auto gehad waar de spiegels zo minimaal inklapten.
Je hebt ze nog erger hoor :)

Maar ben het eens met je dat het inklappen niet heel veel meer waarde heeft dan in de wasstraat. Bij vorige autos kon ik mooi zien aan de spiegels dat de auto op slot was. Bij de PS2 twijfel ik soms.

Ik denk dat dit komt omdat bij het instellen niet alleen de spiegel beweegt maar de hele spiegelkast ook meegaat. Dus aan de hand van je instelling kan de spiegel net iets meer naar binnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20

[Afbeelding]

Probeer dubbelklikken eens ;)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ben heeeeel benieuwd 😎 Ga ik morgenochtend even proberen. De schietstoel gaat niet uit toch? We moeten best wat kilometers maken morgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ik had vandaag voor het eerst dat mijn vermogen beperkt was terwijl ik nog 30% had. Dit was bij het wegrijden. Balkje verdween weer in paar minuten.

Heb dit alleen gehad bij hele lage %. Komt het nu doordat het wat kouder was ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Batterij koud denk ik. Had net vol vermogen bij 13%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
VidaR-9 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:18:
Ik had vandaag voor het eerst dat mijn vermogen beperkt was terwijl ik nog 30% had. Dit was bij het wegrijden. Balkje verdween weer in paar minuten.

Heb dit alleen gehad bij hele lage %. Komt het nu doordat het wat kouder was ofzo?
Ook wel es gehad bij een volle accu inderdaad vorige winter. Maar is vrij snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb nu voor het eerst sinds december geen GPS ontvangst. Ik denk TCAM reset; zou iemand misschien nog even kunnen vertellen hoe die werkt? Het lukt mij niet en moeilijk terug te vinden hier. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Tommees schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:17:
Ik heb nu voor het eerst sinds december geen GPS ontvangst. Ik denk TCAM reset; zou iemand misschien nog even kunnen vertellen hoe die werkt? Het lukt mij niet en moeilijk terug te vinden hier. Alvast bedankt!
Staat gewoon in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:28
OP = opening post, pagina 1 eerst bericht onder hoofdstuk FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommees
Het zal wel aan mij liggen, maar er staat eerst 1x drukken op ontwaseming voorruit, die snap ik. Daarna 60 sec ontdooiknop op de middenconsole? Is dat dezelfde knop? Ik had nu 60 sec ontwaseming voorruit gedaan, maar dat werkt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ben met je eens dat het er niet heel duidelijk in staat;

- Herstart het hele infotainment systeem (lang op het streepje onder het scherm drukken).
- Zodra de "Polestar" tekst van het scherm verdwijnt, lang op de ontwasem knop drukken (de eerste knop rechts van de volume draaiknop). Blijf de knop vasthouden tot het SOS lampje in het dak knippert.

Als de reset lukt zie je het SOS lampje knipperen en op het hoofdscherm de LTE/bluetooth/GPS allemaal verspringen tot de reset klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommees
Bedankt! Ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:04
Vandaag proefritje gemaakt in de polestar, was vrij positief totdat ik mij op het verbruik ging richten, 0,25 bij 120 per uur, 0,23 bij 100, 0,2 bij 80, 0,18 bij 60…
Is dit normaal?

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• guido66
Nee, een normale Polestar rijder kijkt hier niet naar. :) Kan ook pas vanaf de update die 99% nog moet krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
refused81 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:39:
Vandaag proefritje gemaakt in de polestar, was vrij positief totdat ik mij op het verbruik ging richten, 0,25 bij 120 per uur, 0,23 bij 100, 0,2 bij 80, 0,18 bij 60…
Is dit normaal?
Ja! Als ik een GTI zou kopen verwacht ik ook niet dat die 1 op 20 rijdt ;).

Het is een beetje een concessie die je moet doen. Ikzelf heb ruim 400 km op een lading gereden van de zomer.

Maar het is persoonlijk. Zoals al eerder gezegd vind ik een laag verbruik leuk, maar ik heb 300% bereik op 99% van de ritten. Onder de streep boeit het me niet zoveel.

Ben je echt afhankelijk van maximaal bereik is de M3 wellicht een betere keus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Is dit normaal?
Ik denk dat er iets met de eenheid niet klopt, ik herken deze getallen niet. In de zomer >400km met 100% laden, in de winter 300-350km. Dat is aan een stuk, 10 ritten van 30km ga je niet halen.

Een tesla long range of performance komt iets verder maar heeft *kuch* ‘andere’ nadelen. Als je thuis gaat laden kun je al die getallen snel vergeten. Tenzij je iedere dag denkt 400km te gaan rijden. En verder eens met @guido66 , echte Polestar rijders kijken niet naar die getalletjes en rijden gewoon alleen maar met een grote grijns rond.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 16-10-2021 19:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gglqOiKHJP3vmvC65QXqxolJwEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ST4XDaQmQOfM9fY0Newwp0wL.jpg?f=fotoalbum_large

Links zie je het prima gemiddelde verbruik vanaf 7 januari t/m vandaag. Rechts een rit eergisteren vanuit Twente naar Den Haag: gemiddelde van 18,5 kWh bij een temperatuur oplopend tot 15 graden. En idd in de zomer kun je de 400 km wel halen. Maar opladen is nergens een probleem dus: gewoon lekker gaan rijden!

[ Voor 28% gewijzigd door Jehanthar op 17-10-2021 09:05 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
JTHZZ schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Ik denk dat er iets met de eenheid niet klopt, ik herken deze getallen niet. In de zomer >400km met 100% laden, in de winter 300-350km. Dat is aan een stuk, 10 ritten van 30km ga je niet halen.

Een tesla long range of performance komt iets verder maar heeft *kuch* ‘andere’ nadelen. Als je thuis gaat laden kun je al die getallen snel vergeten. Tenzij je iedere dag denkt 400km te gaan rijden. En verder eens met @guido66 , echte Polestar rijders kijken niet naar die getalletjes en rijden gewoon alleen maar met een grote grijns rond.
Het zijn beide prima auto's volgens mij. Beide zullen wel wat gebreken/verbeterpunten hebben. Ik rij een Model 3 LR AWD vanaf 2019 en rij ook nog steeds met een grijns rond. Verbruik boeit me persoonlijk ook niet zo. Rij gemiddeld 20kWh/100km. Zou voor mijn als ik nu moest kiezen ook niet echt een overweging zijn. Ik had in 2019 niet echt een keuze, maakt het ook wel wat makkelijker. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hansieo
Is dit normaal?
LET OP!! er is véél foute voorlichting betreffende de échte afstand die je met een EV kán halen.

Die foute voorlichting komt niet alleen van de dealer/verkopers maar óók van rijders/eigenaren die wat willen opscheppen over hún perfecte auto.

1) de perfecte auto bestaat niet an zal ook niet komen.

2) bereik is opgegeven onder IDEALE omstandigheden en aan ÉÉN stuk door netjes gereden.
(zoals JTHZZ correct aangaf 1x300km is GEEN 10x30km !!)

3) de éérste km's verbruik van de EV's is een SUPERHOOG verbruik omdat de batterij op de ideale temperatuur gebracht moet worden. (was jouw rit met een koudere batterij?)
Dit opwarmen kan snel en hevig, of een beetje uitgesmeerd maar dan wel langer.
Linksom of rechtsom MOET de batterij naar de uiteindelijke optimale temperatuur.

4) Hoe reed jij tijdens die testrit? persoonlijk lijkt het mij hééél sterk als jij je rechtervoet prima wist te beheersen tijdens deze proefrit met, 410pk en een wielkoppel van (rollenbank test) 721Nm
Onmogelijk om dit te vergelijken met bv een Renault Zoë oid.

5) buiten temperatuur is erg ERG belangrijk en de temperaturen zijn al flink aan het dalen.

Kortom, lees je GOED in betreffende EV voertuigen zodat je goed weet wat waarheid en fabel is.

Een laatste tip die je hier boven kreeg maar ZEER belangrijk vandaar dat ik deze hier wederom herhaal:
rij je IEDERE dag werkelijk 300~400 km?

zoniet, is het dan niet belangrijker om rijgenot boven "rest" kilometers in je batterij te verkiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

LET OP!! er is véél foute voorlichting betreffende de échte afstand die je met een EV kán halen.

Die foute voorlichting komt niet alleen van de dealer/verkopers maar óók van rijders/eigenaren die wat willen opscheppen over hún perfecte auto.

2) bereik is opgegeven onder IDEALE omstandigheden en aan ÉÉN stuk door netjes gereden.

3) de éérste km's verbruik van de EV's is een SUPERHOOG verbruik omdat de batterij op de ideale temperatuur gebracht moet worden. (was jouw rit met een koudere batterij?)
Linksom of rechtsom MOET de batterij naar de uiteindelijke optimale temperatuur.

4) Hoe reed jij tijdens die testrit? persoonlijk lijkt het mij hééél sterk als jij je rechtervoet prima wist te beheersen tijdens deze proefrit met, 410pk en een wielkoppel van (rollenbank test) 721Nm

5) buiten temperatuur is erg ERG belangrijk en de temperaturen zijn al flink aan het dalen.

Kortom, lees je GOED in betreffende EV voertuigen zodat je goed weet wat waarheid en fabel is.

Een laatste tip die je hier boven kreeg maar ZEER belangrijk vandaar dat ik deze hier wederom herhaal:

zoniet, is het dan niet belangrijker om rijgenot boven "rest" kilometers in je batterij te verkiezen?
3) was bij alle auto's met warme batterij...de auto's werden bereden door de een na de ander.

4) rustig met af en toe power testen. dit deed ik in alle auto's dus wederom goede vergelijking.

5) de ritten waren opdezelfde dag onder zelfde omstandigheden dus mijn cijfers zijn zo als ze zijn. En inderdaad anders dan op papier en ik weet nu wat ik kan verwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
refused81 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

3) was bij alle auto's met warme batterij...de auto's werden bereden door de een na de ander.

4) rustig met af en toe power testen. dit deed ik in alle auto's dus wederom goede vergelijking.

5) de ritten waren opdezelfde dag onder zelfde omstandigheden dus mijn cijfers zijn zo als ze zijn. En inderdaad anders dan op papier en ik weet nu wat ik kan verwachten.
ok, dan blijft over: wélke auto's heb je die dag gereden/vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:16:
[...]

ok, dan blijft over: wélke auto's heb je die dag gereden/vergeleken?
polestar p2 4wd-lr
Tesla m3 4wd-lr

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

100% mee eens. Ik rijd sinds 1 februari m'n 1e EV en had dezelfde vragen, twijfels en range angsten allemaal ook. Logisch en ook goed want je gaat zo goed onderzoek doen. Geloof idd dealers en merken niet. Die lullen maar wat om de auto zogoed mogelijk neer te zetten. Er is geen dealer die gaat zeggen dat de WLTP belachelijk is en geen eerlijke cijfers geeft. Kijk bijv op EV database, die cijfers kloppen behoorlijk goed. Als je idd niet dagelijk 300-400km hoeft te rijden en misschien thuis kan laden of publiek dicht bij je woning... Dan is er niks aan de hand. Zeker niet als je een auto neemt die een beetje rap kan snelladen (ik vond minimaal 120-150kW) kan je enorm makkelijk door heel Nederland crossen. En met een beetje geluk kan je ook nog vaak op locatie laden zodat je tijdens je werk/afspraak weer kan bijladen.

Alleen als je echt die 400km dagelijks nodig ebnt en bijv regelmatig naar het buitenland rijdt zou ik geen P2 of P8 adviseren. Het kan wel, maar er zijn EVs met betere range natuurlijk.

Ga vooral lekker proefrijden, check de stoelen, zitpositie, rijgenot, rijgedrag en rij eigenschappen, audio, comfort en ruimte, multimedia systeem en verzin het. En als het kan/mag, vraag eens of je een halve dag mag proefrijden als je een keer een afspraak verder weg hebt zodat je verbruik/range/laden in praktijk kan checken.

Dat is het leukste aan het mogen kiezen/kopen van een nieuwe auto!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
refused81 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:20:
[...]

polestar p2 4wd-lr
Tesla m3 4wd-lr
ah, 2 toch wel verschillende auto's met beide sterke/zwakke punten.
Beide prima auto's kan je dus geen bult aan vallen.

Smaak zal doorslag moeten geven.

Hoeveel ga je per dag rijden?
Heb je eigen parkeerplek met mogelijkheid tot zelf laden? (evt. dan zonnepanelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Even een wat bijzondere vraag: hoe snel kan je weg zijn met de auto als hij thuis aan de lader hangt? Ik moet er nogal eens rap vandoor in verband met de brandweer. Mijn huidige Peugeot 308 is kwestie van instappen, op de power knop rammen en de automaat in drive zetten. Hoe zit dat met een Polestar? Zit de kabel bijvoorbeeld vergrendeld of kan ik hem zo los trekken en op de grond gooien?

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
leejoow schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:15:
Even een wat bijzondere vraag: hoe snel kan je weg zijn met de auto als hij thuis aan de lader hangt? Ik moet er nogal eens rap vandoor in verband met de brandweer. Mijn huidige Peugeot 308 is kwestie van instappen, op de power knop rammen en de automaat in drive zetten. Hoe zit dat met een Polestar? Zit de kabel bijvoorbeeld vergrendeld of kan ik hem zo los trekken en op de grond gooien?
Dat kan natuurlijk prima. De kabel zit vergrendeld maar het ontgrendelen duurt 1 seconde. Daarna is het zoals een gewone auto.

Sterker nog, ik heb ook weleens calamiteiten dienst. Als ze mij midden in de nacht bellen is het eerste wat ik doe de voorverwarming aanzetten. Als ik vervolgens aangekleed ben dan is de auto al warm en hoef ik niet 5 minuten ijs te krabben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hansieo
leejoow schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:15:
Thuis op eigen oprit?

1) hol naar de "laadklep" zijde van de auto
2) druk op de knop náást je stekker en na pakweg 2sec (nooit echt gemeten..) ontgrendeling.
3) geef de laadklep een duw en pleur (leg) de stekker op de grond of hang grof over de lader
4) trek aan de deurgreep en je kan instappen
5) trap op rempedaal en zet auto in Drive.
6) je hebt ca 4.4 sec nodig tot 100kmh, dus de oprit áf duurt 0.001 sec, het grind/tegelpad terugleggen duurt langer :F

Gáán als de brandweer is met de Polestar een makkie, je zal waarschijnlijk als éérste ter plaatse aanwezig zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Nou ik had gisteren weer een mooi verhaal.

Had de auto in de parkeergarage geparkeerd op verdieping -1, geen bereik met m'n telefoon, maar de auto had wel bereik. Ik en wat vrienden stappen uit, wil ik de auto op slot doen, reageert hij gewoon nergens op. Ik gebruik het kleine "blade" sleuteltje zonder knoppen, dus echt fysiek iets indrukken kon ik ook niet. De Digital Key gaf ook aan dat die connected was, maar nog steeds wou de auto niet op slot.
Uiteindelijk na 10 minuten rond de auto te hebben gelopen en deuren open en dicht doen etc ben ik maar naar een plek met bereik gelopen en vanuit de app de deuren op slot gedaan. M'n vrienden moesten vanuit beneden de parkeergarage schreeuwen dat de auto inderdaad op slot ging.

Na een drankje in de stad te hebben gedaan liep ik terug naar de auto en wou hij ook weer niet van het slot af. Uiteindelijk weer naar een plek met bereik gelopen en vanuit de app de auto van het slot afgehaald. Eenmaal in de auto werd de sleutel schijnbaar wel herkend, want kon wel zonder problemen wegrijden. Vervolgens 180km verderop bij een Fastned gaan laden en daar werkte alles weer naar behoren.

Op stap gaan met deze auto is alles behalve saai in ieder geval. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Shorteh Heb ik ook een paar keer gehad met die sportsleutel. Toevallig ook in Delft? 😃
Pagina: 1 ... 26 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.