Vooruit dan...VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:00:
[...]
Jammer dat je die van mij dan niet op de foto zet? 😉😅
:strip_exif()/f/image/i6u7MmVeynW1HOemKEjsQRdT.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooruit dan...VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:00:
[...]
Goed gezien, bloedirritant._--[]--__ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:03:
[...]
En de berijder van K436DP vindt blijkbaar dat je een Polestar ook wel bij de laadpaal mag zetten zonder te laden.....
Haha gespot 😎
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Het zijn dan wel gereserveerde plekken t.b.t 😏
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
het is in Eindhoven op Strijp bij gebouw TQ https://strijp-t.nl/Koehandelaar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:26:
Waar is dit? Moet wel een goed betalende werkgever zijn met zoveel Polestars op een rijtje
[ Voor 3% gewijzigd door dutchman666 op 13-10-2021 12:45 ]
[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 13-10-2021 12:40 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Teaser updates...guido66 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:40:
Nee, P2131 is nog steeds 1.6, ik zit al sinds week 33 op P2133 wat ook gewoon 1.6 is...
Ik zeg zeker gemiste kans! De mooiste kleur laat hij buiten beeld...VonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:00:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door cornholio24 op 13-10-2021 12:49 ]
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Bijna goed. Alle kleuren met uitzondering van de mooiste kleur zijn vertegenwoordigdcornholio24 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Ik zeg zeker gemiste kans! De mooiste kleur laat hij buiten beeld...
Edit; ow wacht even hij is tot inkeer gekomen 😉
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Daar zitten veel design-bedrijfjes dus dat lijkt me een logische matchVonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:34:
[...]
het is in Eindhoven op Strijp bij gebouw TQ https://strijp-t.nl/
Ik zit helemaal rechts in het pand, en heb geen idee van wie die parkingspots zijn, vermoed van ennatuurlijk?
Begreep dat dat 1 van de exterior wijzigingen was bij MY22.... ze vielen er bij de launchedition nogal eens vanafReinier schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:05:
Klopt niet, Moon staat er gewoon tussen. Kan ik zo'n koplampsproeierkapje vanaf halen
[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 13-10-2021 13:27 ]
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
[ Voor 136% gewijzigd door vacuumcleaner op 13-10-2021 13:46 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
[ Voor 10% gewijzigd door Fismeister op 13-10-2021 15:46 ]
was dat een één of ánder treffen?Duuufke schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:54:
Ik vond een deel van de charme van de Polestar 2 dat je ze niet zo veel ziet. Toch maar de bestelling annuleren...
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Hansieo op 13-10-2021 15:55 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Was gewoon business as usual, oftewel werken.Hansieo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
was dat een één of ánder treffen?
en zo ja, kunnen wij dat proberen te overtreffen??
Ik heb de auto dan wel pas een maand, dus had de keuze voor een SM, maar ik wou wel perse een DM met alle 3 de pakketten erop.ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
Nu we het toch over SM/DM hebben, om er eens een gezellige poll in te gooien: De eerste lichting eigenaren rijdt inmiddels meer dan een jaar in de P2, zouden jullie nu nog steeds de DM kiezen boven de goedkopere SM (er even lui van uitgaand dat de SM van nu voor de leasers ongeveer even duur is als de DM toen)? Ik mag graag af en toe nog even horken met de P2, maar vaak is het toch maar 3 a 4 seconden lol voordat je wel heel erg boven de adviessnelheid zit en daarna rijdt je toch vooral met het verkeer mee.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Vanochtend zat ik achter 2 vrachtwagens die van Zeebrugge naar Gefco in Oosterhout reden: 1 wagen vol met Link & Co’s en 1 met P2’s. De Polestars waren volledige in de folie ingepakt, Link & Co staat blijkbaar een stapje lager op de ladder, want die waren onbeschermd.EngelbertDubois schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:54:
Vandaag zijn in Zeebrugge een nieuwe lading Polestars toegekomen.
De mijne zit er tussen, levering binnenkort.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Met de kennis van nu (weten hoe de p2 launch edition rijdt) zou ik in ieder geval de SM overwegen om te voelen wat het verschil is. Vooral vanuit zuinigheidsoogpunt. Ik zou overigens ook 19” overwegen, al vind ik mijn 20” wel echt mooier omdat het bij het Polestar logo past. De SR/LR variant zou ik lastig vinden en is vooral afhankelijk van wat er nog getweakt wordt. En het prijsverschil. Ik heb nooit range anxiety maar met een kleinere accu zou dat wel eens anders kunnen zijn.ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
Nu we het toch over SM/DM hebben, om er eens een gezellige poll in te gooien: De eerste lichting eigenaren rijdt inmiddels meer dan een jaar in de P2, zouden jullie nu nog steeds de DM kiezen boven de goedkopere SM (er even lui van uitgaand dat de SM van nu voor de leasers ongeveer even duur is als de DM toen)? Ik mag graag af en toe nog even horken met de P2, maar vaak is het toch maar 3 a 4 seconden lol voordat je wel heel erg boven de adviessnelheid zit en daarna rijdt je toch vooral met het verkeer mee.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
DM toch weer denk ik. Als je het eenmaal gewend bent... En vond ook de AWD wel fijn in de winter, vergeet dat niet. Komende vanaf een BMW met achterwielaandrijving gaf dat wel een extra fijn gevoel. Nu nog een echte winter...ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Verwijderd
De ronde knop (volume/play/pauze) op het middenconsole indrukken.Crash schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:15:
Hoe voorkom ik dat de klimaatregeling uitschakelt als ik uitstap om de ruiten vrij te maken van dauw of ijs? Ik meen het eerder ergens eens gelezen te hebben, maar krijg het met geen mogelijkheid gevonden hier, in de handleiding of met Google
Verwijderd
Wel éérst uitstappen dacht ik.Crash schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:15:
Hoe voorkom ik dat de klimaatregeling uitschakelt als ik uitstap om de ruiten vrij te maken van dauw of ijs? Ik meen het eerder ergens eens gelezen te hebben, maar krijg het met geen mogelijkheid gevonden hier, in de handleiding of met Google
[ Voor 0% gewijzigd door Cheetar op 13-10-2021 21:26 . Reden: typo ]
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.6.4)
In het klima menu de parkeertimer inschakelen. Dan werkt de verwarming 30 minuten. Ik gebruik dit dagelijks als ik kid 1 in het kinderdagverblijf breng en nr 2 achterin moet wachten.Crash schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:15:
Nice!! Ziet er super cool uit, en dank voor het delen van je ervaring.Cheetar schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:08:
Ik vandaag mijn LRSM in Beesd mogen ophalen en dus daarna gelijk een stukje terug kunnen rijden.
De handover was goed geregeld, met een aparte reveal, met uitgebreide uitleg van alles, genoeg tijd voor vragen en natuurlijk met koppeling van de accounts en het registreren van de DK. De accu was 100% vol en update P1.7 was ook geinstalleerd.
Enkele ervaringen op de terugrit:
- Verbruik naar huis (voornamelijk 100 km/u - snelweg) kwam op 17,2 kwh/100km, valt mij nog wel mee, is wel meer als mijn vorige auto, maar die was ook 500 kg lichter.
- Actieradiusassistent:
• Huidige verbruik loopt een paar sec. achter. Dus bij afremmen, zie je na een seconde of 2 het huidige verbruik afnemen.
• Bij stilstand toont de huidig verbruik meter nog steeds kwh/100km, maar aangezien je niet rijdt, is het de vraag of dat klopt.
• Eco klimaat lijkt effect te hebben, bij stilstand gaf de meter met 3 kwh/100km aan, na het uitzetten schoot het gelijk omhoog naar 27 om weer terug te zakken na het heractiveren van de eco modus.
- Digital Key leek eerst niet te werken, maar toen kwam ik erachter in de notificaties dat de "wizard" nog niet helemaal doorlopen was (privacy stap moest nog), dus dat daarna alsnog gedaan. Daarna de DK opnieuw getest, en toen deed hij het wel.
- ACC en Pilot assist werkten prima op de terugrit, de ACC was beter als mijn vorige auto (maar daar was het cameragebaseerd).
- Ik heb het Zinc interieur met Magnesium exterieur. Ik vind het een geslaagde combinatie.
Tot nu toe dus erg tevreden.
[Afbeelding]
Puur uitgaande van de keuze Polestar SM of DM, zou ik ook nú voor 100% DM gaan.ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Euhs, ga je nou een beetje foto's van mijn voorloop Toyota Corolla lopen makenVonDutch schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:45:
[...]
Was gewoon business as usual, oftewel werken.![]()
[Afbeelding]
Wel voor het eerst meer Polestar's dan Tesla's op de parking![]()
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Sorry collega 😉skai21 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:03:
[...]
Euhs, ga je nou een beetje foto's van mijn voorloop Toyota Corolla lopen maken
(Rechtsonderin)
[ Voor 0% gewijzigd door VonDutch op 14-10-2021 09:08 . Reden: Typo ]
Ik zou zelf weer voor de DMLR gaan. Ik woon in Noorwegen en rij regelmatig door de Bergen en sneeuw naar de skipiste. Dan is 4WD gewoon lekker en makkelijk.ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
Blij dat ik die keuze destijds niet heb hoeven maken. Rationeel is in Nederland (althans voor mij) een SM ruim voldoende en het scheelt in de portemonnee. Echter ik word nog elke keer blij als ik het vermogen kan aanspreken, mensen kan laten verbazen en zeer gemakkelijk met het verkeer meekom. Daarnaast in de winter en in de bergen heeft de 4WD zich wel echt bewezen, dat was een verademing.ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
Dat je dit doet als het -10 is buiten, snap ik. Maar nu hoef je je auto toch niet te verwarmen tot 22 graden als je kinderen even 5 of 10 minuten achterin moeten wachten?Rene schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:51:
[...]
In het klima menu de parkeertimer inschakelen. Dan werkt de verwarming 30 minuten. Ik gebruik dit dagelijks als ik kid 1 in het kinderdagverblijf breng en nr 2 achterin moet wachten.
Gewicht in bochten merk je wel (vooral met nat wegdekAutowina schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:54:
Ik heb laatst in de regen wat gespeeld in Assen op de Junior Track.
Toen werd ik toch wel heel blij van de power en de vierwielaandrijving. Ik was onder de indruk hoe goed beheersbaar de auto is.
[Afbeelding]
Nee, dat had achteraf wel leuk geweest. Het gewicht merk je vooral als je remt richting een bocht, maar dat komt ook omdat je zo snel optrekt en dus heel snel heel hard gaat. Stuur je eenmaal in dat was het heel goed onder controle te houden. Wel had de electronica het heel druk, esp had ik maar niet uitgezet.Hansieo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:12:
[...]
heb je een wellicht een filmpje gemaakt?
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Ik rij deze week m’n gewone woon-werkverkeer van ongeveer 60 km enkele reis waarvan 95% snelweg nog steeds onder de 20 kWh, ook ‘s ochtends. Dat is nog op de oude software. Ik heb wel een hoop trajectcontrole en het is ouderwets druk, dus veel harder dan 110 rijd ik niet, dat zal misschien wat schelen. In de ochtend verwarm ik voor, maar ik heb geen laadpaal, dus geen idee hoe die verrekening precies werkt. Ik ben wel benieuwd wat 1.7 gaat brengen.dnns85 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:57:
Heb sinds een paar dagen P1.7 (gekregen bij de dealer tijdens een onderhoudsbeurt) en vanochtend even goed getest. Met 12 graden en regen over een stuk van 65 km een gemiddelde van 20,2 kWh/100km gehaald. En dan gewoon normaal (niet extra zuinig) gereden, zo'n 80% snelweg met 100 - 130 km/h.
Dit lage verbruik haal ik normaal anders alleen in de zomer. Dat komt denk ik met name door het eco klimaat. Je merkt meteen een aardig verschil in verbruik als je dat aanzet, ik vond de auto wel wat koeler aanvoelen op 22 graden, je merkt dat hij af en toe een beetje verwarmt en dan weer wat afkoelt. Maar zelfs met 2 personen in de auto, stoel en stuurverwarming aan best prima waarden!
Los van het veilige gedrag van vierwielaandrijving is de PP optie voor mij een winnaar vwb uiterlijk (alleen al obv de velgen) en ja, dan moet je wel DM kiezen 🙃.ach-jee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:43:
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Netjes! Mijn gemiddelde zat altijd tussen de 23 en 25, met rond en soms onder de 20 in de zomer als de condities goed zijn. Verbruik en range maak ik me nooit echt zorgen om, maar het viel me op. Benieuwd of dat bij laagverbruikers een nog lager verbruik geeft 😉ach-jee schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:01:
[...]
Ik rij deze week m’n gewone woon-werkverkeer van ongeveer 60 km enkele reis waarvan 95% snelweg nog steeds onder de 20 kWh, ook ‘s ochtends. Dat is nog op de oude software. Ik heb wel een hoop trajectcontrole en het is ouderwets druk, dus veel harder dan 110 rijd ik niet, dat zal misschien wat schelen. In de ochtend verwarm ik voor, maar ik heb geen laadpaal, dus geen idee hoe die verrekening precies werkt. Ik ben wel benieuwd wat 1.7 gaat brengen.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik heb het echt altijd koud. Lager dan 22 niet te doen 😂 vandaag helemaal niet met eco klimaat. Dan blaast ie gewoon koude lucht. Rij wel altijd zonder jas aan overigens. En in m'n vorige auto's was 22 altijd te warm, maar hier prima eigenlijk...VidaR-9 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:49:
@dnns85 22 graden!? Zit je in je korte broek in de auto?![]()
Ik heb hem altijd op 19. En draag zolang het niet vriest gewoon een t shirtje of polo.
Netjes. M'n ervaring is wel dat als je echt lange ritten maakt het gemiddelde naar beneden schiet. Ik heb met 35 of 65 km enkele reis niet genoeg om dat effect te zien. Een langere rit zorgt ook voor een lager verbruik hier. Maargoed, zit redelijk gemiddeld als ik zo om me heen kijk en vind de auto elke kWh waard 😉Jehanthar schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:38:
Mijn totaal gemiddelde sinds ik de auto op 7 januari 2021 kreeg is nu 19,5 kWh/100. Dat is dus een combinatie van winter en zomer (geen pp / 19 inch) met zowel korte als lange ritten. Vandaag bv nog een gemiddelde van 18,6 over 200 km. Ik rijd meestal netjes op de wettelijke snelheid (tot +5)
[ Voor 6% gewijzigd door dnns85 op 14-10-2021 23:32 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Zal Fastned dan ook zijn laadgrafiek van de Polestar gaan aanpassen?P2Hattem schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:58:
[Afbeelding]
Als dit waar is, dan begint het zo langzaamaan op de rit te komen. Maar het is een enkele post op de FB pagina van Polestar, dus eerst met eigen ogen zien 🧐
[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 15-10-2021 08:26 ]
De uitlijning van de 154 is wel wat vreemd. Ruimte tussen 1 en 5 is veel groter dan tussen de 5 en 4. De 4 zit bijna tegen de 5 aan.Rene schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:25:
Ik kwam deze tegen op een Noors forum:
[Afbeelding]
Deze persoon beweerde ook dat de laadpiek boven de 100kW was tot 60%. Grotendeels boven de 140kW. (Ionity). Refereerde ook specifiek naar de 1.7 update.
Ik neem het voorlopig met een korrel zout, maar het lijkt erop dat er zaken zijn geoptimaliseerd.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Rekensommetje klopt wel grosso modo (153,34 kWh). Maar dit ziet er idd niet heel goed uitgelijnd uitInspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:
[...]
De uitlijning van de 154 is wel wat vreemd. Ruimte tussen 1 en 5 is veel groter dan tussen de 5 en 4. De 4 zit bijna tegen de 5 aan.
Verwijderd
Is het niet gewoon een "niet proportioneel" lettertype dat hier gebruikt wordt? Kijk maar: 154.Inspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:
[...]
De uitlijning van de 154 is wel wat vreemd. Ruimte tussen 1 en 5 is veel groter dan tussen de 5 en 4. De 4 zit bijna tegen de 5 aan.
Zou er echt iemand met zoiets gaan photoshoppen? Lijkt me sterk. Waarom?? En maak er dan gewoon 175 van ofzoInspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 15-10-2021 10:31 ]
Zou kunnen hoor. Maar lettertype van de 410V lijkt me hetzelfde en daar is het wel proportioneel. Maar goed, wellicht gewoon glitch en is het wel legit. Waarom zou je het ook photoshoppen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:24:
[...]
Is het niet gewoon een "niet proportioneel" lettertype dat hier gebruikt wordt? Kijk maar: 154.
Heb ik al eerder aangeven, is ook zo voor de snelheid, rijd maar eens een keer 111 km/h. Waarschuwing, je zie het vanaf nu voor altijdInspired schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:46:
[...]
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Dit wist ik inderdaad nog omdat ik ooit een Volvo gehad heb. Bij mij klapt alleen de rechterspiegel weer terug. De linkerspiegel blijft ingeklapt en kan na een minuut of 5 pas weer met het pookje in de goede positie worden gebracht. Ik gebruik de functie derhalve nooitkramon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
Wat ik nu toch ontdekt heb! Voor veel mensen misschien gesneden koek, maar als je de L en R spiegelknoppen in je linkerportier tegelijk indrukt, dan klappen je spiegels in! Handig in de wasstraat 🙈
[Afbeelding]
Na de wasbeurt nog een keer indrukken en ze klappen weer open.
hahah dat staat toch aangegeven onder die twee knoppenkramon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
Wat ik nu toch ontdekt heb! Voor veel mensen misschien gesneden koek, maar als je de L en R spiegelknoppen in je linkerportier tegelijk indrukt, dan klappen je spiegels in! Handig in de wasstraat 🙈
[Afbeelding]
XPENG G9 Performance 2024
Inderdaad, maar ook echt alleen maar handig in de wasstraat zodat de textielborstels de spiegels niet naar voren klappen.VidaR-9 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:35:
Dat hele inklappen snap ik op de P2 sowieso niet. Die dingen zijn ingeklapt echt 1cm minder breed per kant dan uitgeklapt.
Het is wel iets meer dan een paar centimeter en precies genoeg zodat ze niet meer uitsteken. Het breedste punt is dan de wielkast, niet meer de spiegel. Verder inklappen voegt dus niets toe.VidaR-9 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:35:
Dat hele inklappen snap ik op de P2 sowieso niet. Die dingen zijn ingeklapt echt 1cm minder breed per kant dan uitgeklapt.
Eens! De spiegels stonden regelmatig scheef, toen ik de spiegel nog niet inklapte bij een bezoek aan de wasstraat. De kans daarop lijkt me nu stukken kleiner.JTHZZ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Het is wel iets meer dan een paar centimeter en precies genoeg zodat ze niet meer uitsteken. Het breedste punt is dan de wielkast, niet meer de spiegel. Verder inklappen voegt dus niets toe.
Nou dan is er iets mis met mijn spiegels want de wielkast is zeker niet breder. Ik heb nog nooit een auto gehad waar de spiegels zo minimaal inklapten.JTHZZ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Het is wel iets meer dan een paar centimeter en precies genoeg zodat ze niet meer uitsteken. Het breedste punt is dan de wielkast, niet meer de spiegel. Verder inklappen voegt dus niets toe.
Je hebt ze nog erger hoorVidaR-9 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:19:
[...]
Nou dan is er iets mis met mijn spiegels want de wielkast is zeker niet breder. Ik heb nog nooit een auto gehad waar de spiegels zo minimaal inklapten.
Probeer dubbelklikken eenskramon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ben heeeeel benieuwd 😎 Ga ik morgenochtend even proberen. De schietstoel gaat niet uit toch? We moeten best wat kilometers maken morgen
Ook wel es gehad bij een volle accu inderdaad vorige winter. Maar is vrij snel weg.VidaR-9 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:18:
Ik had vandaag voor het eerst dat mijn vermogen beperkt was terwijl ik nog 30% had. Dit was bij het wegrijden. Balkje verdween weer in paar minuten.
Heb dit alleen gehad bij hele lage %. Komt het nu doordat het wat kouder was ofzo?
Staat gewoon in de OP?Tommees schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:17:
Ik heb nu voor het eerst sinds december geen GPS ontvangst. Ik denk TCAM reset; zou iemand misschien nog even kunnen vertellen hoe die werkt? Het lukt mij niet en moeilijk terug te vinden hier. Alvast bedankt!
OP = opening post, pagina 1 eerst bericht onder hoofdstuk FAQ.
Ja! Als ik een GTI zou kopen verwacht ik ook niet dat die 1 op 20 rijdtrefused81 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:39:
Vandaag proefritje gemaakt in de polestar, was vrij positief totdat ik mij op het verbruik ging richten, 0,25 bij 120 per uur, 0,23 bij 100, 0,2 bij 80, 0,18 bij 60…
Is dit normaal?
Ik denk dat er iets met de eenheid niet klopt, ik herken deze getallen niet. In de zomer >400km met 100% laden, in de winter 300-350km. Dat is aan een stuk, 10 ritten van 30km ga je niet halen.refused81 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:39:
Vandaag proefritje gemaakt in de polestar, was vrij positief totdat ik mij op het verbruik ging richten, 0,25 bij 120 per uur, 0,23 bij 100, 0,2 bij 80, 0,18 bij 60…
Is dit normaal?
[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 16-10-2021 19:35 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Jehanthar op 17-10-2021 09:05 ]
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Het zijn beide prima auto's volgens mij. Beide zullen wel wat gebreken/verbeterpunten hebben. Ik rij een Model 3 LR AWD vanaf 2019 en rij ook nog steeds met een grijns rond. Verbruik boeit me persoonlijk ook niet zo. Rij gemiddeld 20kWh/100km. Zou voor mijn als ik nu moest kiezen ook niet echt een overweging zijn. Ik had in 2019 niet echt een keuze, maakt het ook wel wat makkelijker.JTHZZ schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:32:
[...]
Ik denk dat er iets met de eenheid niet klopt, ik herken deze getallen niet. In de zomer >400km met 100% laden, in de winter 300-350km. Dat is aan een stuk, 10 ritten van 30km ga je niet halen.
Een tesla long range of performance komt iets verder maar heeft *kuch* ‘andere’ nadelen. Als je thuis gaat laden kun je al die getallen snel vergeten. Tenzij je iedere dag denkt 400km te gaan rijden. En verder eens met @guido66 , echte Polestar rijders kijken niet naar die getalletjes en rijden gewoon alleen maar met een grote grijns rond.
LET OP!! er is véél foute voorlichting betreffende de échte afstand die je met een EV kán halen.refused81 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:39:
Is dit normaal?
3) was bij alle auto's met warme batterij...de auto's werden bereden door de een na de ander.Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:08:
[...]
LET OP!! er is véél foute voorlichting betreffende de échte afstand die je met een EV kán halen.
Die foute voorlichting komt niet alleen van de dealer/verkopers maar óók van rijders/eigenaren die wat willen opscheppen over hún perfecte auto.
1) de perfecte auto bestaat niet an zal ook niet komen.
2) bereik is opgegeven onder IDEALE omstandigheden en aan ÉÉN stuk door netjes gereden.
(zoals JTHZZ correct aangaf 1x300km is GEEN 10x30km !!)
3) de éérste km's verbruik van de EV's is een SUPERHOOG verbruik omdat de batterij op de ideale temperatuur gebracht moet worden. (was jouw rit met een koudere batterij?)
Dit opwarmen kan snel en hevig, of een beetje uitgesmeerd maar dan wel langer.
Linksom of rechtsom MOET de batterij naar de uiteindelijke optimale temperatuur.
4) Hoe reed jij tijdens die testrit? persoonlijk lijkt het mij hééél sterk als jij je rechtervoet prima wist te beheersen tijdens deze proefrit met, 410pk en een wielkoppel van (rollenbank test) 721Nm
Onmogelijk om dit te vergelijken met bv een Renault Zoë oid.
5) buiten temperatuur is erg ERG belangrijk en de temperaturen zijn al flink aan het dalen.
Kortom, lees je GOED in betreffende EV voertuigen zodat je goed weet wat waarheid en fabel is.
Een laatste tip die je hier boven kreeg maar ZEER belangrijk vandaar dat ik deze hier wederom herhaal:
rij je IEDERE dag werkelijk 300~400 km?
zoniet, is het dan niet belangrijker om rijgenot boven "rest" kilometers in je batterij te verkiezen?
ok, dan blijft over: wélke auto's heb je die dag gereden/vergeleken?refused81 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:04:
[...]
3) was bij alle auto's met warme batterij...de auto's werden bereden door de een na de ander.
4) rustig met af en toe power testen. dit deed ik in alle auto's dus wederom goede vergelijking.
5) de ritten waren opdezelfde dag onder zelfde omstandigheden dus mijn cijfers zijn zo als ze zijn. En inderdaad anders dan op papier en ik weet nu wat ik kan verwachten.
polestar p2 4wd-lrHansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:16:
[...]
ok, dan blijft over: wélke auto's heb je die dag gereden/vergeleken?
100% mee eens. Ik rijd sinds 1 februari m'n 1e EV en had dezelfde vragen, twijfels en range angsten allemaal ook. Logisch en ook goed want je gaat zo goed onderzoek doen. Geloof idd dealers en merken niet. Die lullen maar wat om de auto zogoed mogelijk neer te zetten. Er is geen dealer die gaat zeggen dat de WLTP belachelijk is en geen eerlijke cijfers geeft. Kijk bijv op EV database, die cijfers kloppen behoorlijk goed. Als je idd niet dagelijk 300-400km hoeft te rijden en misschien thuis kan laden of publiek dicht bij je woning... Dan is er niks aan de hand. Zeker niet als je een auto neemt die een beetje rap kan snelladen (ik vond minimaal 120-150kW) kan je enorm makkelijk door heel Nederland crossen. En met een beetje geluk kan je ook nog vaak op locatie laden zodat je tijdens je werk/afspraak weer kan bijladen.Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:08:
[...]
LET OP!! er is véél foute voorlichting betreffende de échte afstand die je met een EV kán halen.
Die foute voorlichting komt niet alleen van de dealer/verkopers maar óók van rijders/eigenaren die wat willen opscheppen over hún perfecte auto.
1) de perfecte auto bestaat niet an zal ook niet komen.
2) bereik is opgegeven onder IDEALE omstandigheden en aan ÉÉN stuk door netjes gereden.
(zoals JTHZZ correct aangaf 1x300km is GEEN 10x30km !!)
3) de éérste km's verbruik van de EV's is een SUPERHOOG verbruik omdat de batterij op de ideale temperatuur gebracht moet worden. (was jouw rit met een koudere batterij?)
Dit opwarmen kan snel en hevig, of een beetje uitgesmeerd maar dan wel langer.
Linksom of rechtsom MOET de batterij naar de uiteindelijke optimale temperatuur.
4) Hoe reed jij tijdens die testrit? persoonlijk lijkt het mij hééél sterk als jij je rechtervoet prima wist te beheersen tijdens deze proefrit met, 410pk en een wielkoppel van (rollenbank test) 721Nm
Onmogelijk om dit te vergelijken met bv een Renault Zoë oid.
5) buiten temperatuur is erg ERG belangrijk en de temperaturen zijn al flink aan het dalen.
Kortom, lees je GOED in betreffende EV voertuigen zodat je goed weet wat waarheid en fabel is.
Een laatste tip die je hier boven kreeg maar ZEER belangrijk vandaar dat ik deze hier wederom herhaal:
rij je IEDERE dag werkelijk 300~400 km?
zoniet, is het dan niet belangrijker om rijgenot boven "rest" kilometers in je batterij te verkiezen?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
ah, 2 toch wel verschillende auto's met beide sterke/zwakke punten.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Dat kan natuurlijk prima. De kabel zit vergrendeld maar het ontgrendelen duurt 1 seconde. Daarna is het zoals een gewone auto.leejoow schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:15:
Even een wat bijzondere vraag: hoe snel kan je weg zijn met de auto als hij thuis aan de lader hangt? Ik moet er nogal eens rap vandoor in verband met de brandweer. Mijn huidige Peugeot 308 is kwestie van instappen, op de power knop rammen en de automaat in drive zetten. Hoe zit dat met een Polestar? Zit de kabel bijvoorbeeld vergrendeld of kan ik hem zo los trekken en op de grond gooien?
Thuis op eigen oprit?leejoow schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:15:
Even een wat bijzondere vraag: hoe snel kan je weg zijn met de auto als hij thuis aan de lader hangt? Ik moet er nogal eens rap vandoor in verband met de brandweer. Mijn huidige Peugeot 308 is kwestie van instappen, op de power knop rammen en de automaat in drive zetten. Hoe zit dat met een Polestar? Zit de kabel bijvoorbeeld vergrendeld of kan ik hem zo los trekken en op de grond gooien?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq