Nope, dit was in Amsterdam, parkeergarage The Bank:GuiltyNL schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:03:
@Shorteh Heb ik ook een paar keer gehad met die sportsleutel. Toevallig ook in Delft? 😃
https://www.parkking.nl/parkeergarage/amsterdam/the-bank/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nope, dit was in Amsterdam, parkeergarage The Bank:GuiltyNL schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:03:
@Shorteh Heb ik ook een paar keer gehad met die sportsleutel. Toevallig ook in Delft? 😃
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Als ik het zo lees ga je VET genieten.cornholio24 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:12:
Ik krijg mn PS2 LRSM over 1,5 week... whooop en is mn eerste lease EV (kom uit een diesel). Laden doe ik eerst vooral op de zaak en vanaf ergens november ook thuis aan eigen laadpaal.
Hoe gaan jullie om met de accu en laden? Laden jullie altijd dagelijks tot de aanbevolen 80%, 90 of tot 100%? tot hoever rijden jullie een auto regelmatig leeg naar een bestelling - 5% of 10% SOC voordat jullie naar een lader zoeken bij lange afstanden?
Ik begreep ergens (kan het in de manual niet echt goed vinden) dat het voor de accu beter is om deze tussen de 10% en 80% te houden. En alleen bij verre afstanden / ritten tot de 100% te laden.
Ben ook niet echt een zuinige rijder ofzo ... eerder een genieter van wat snelheid en het comfort dan de laatste km's uit mijn accu persen. Mijn normale cruise snelheid nu is regelmatig 130 -140.
Mijn dagelijkse woon / werk is totaal 80km per dag... zou hem dus principe niet eens elke dag hoeven laden.
Benieuwd naar jullie ervaring en gebruik.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Gewoon iedere dag thuis aan de lader. Polestar adviseert tot 90% te laden dus dat is mijn vaste instelling. Voor lange ritten laad ik uiteraard naar 100% en laat ABRP de route plannen met 5% aankomst bij een lader en thuis. Vervolgens deel ik de laadpunten een voor een met Google Maps. Daar check ik ook nog even dat die hetzelfde zegt (5%) en dan ga ik rijden. Als ik maar 1x hoef te laden dan kies ik de lader waar ik zo laag mogelijk aankom, dat kan tussen 5-15% liggen afhankelijk van de ligging. Voor die paar keer (bij mij) is die lage SoC echt geen probleem en de schattingen van Maps wijken max 1-2% af bij mij.cornholio24 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:12:
Ik krijg mn PS2 LRSM over 1,5 week... whooop en is mn eerste lease EV (kom uit een diesel). Laden doe ik eerst vooral op de zaak en vanaf ergens november ook thuis aan eigen laadpaal.
Hoe gaan jullie om met de accu en laden? Laden jullie altijd dagelijks tot de aanbevolen 80%, 90 of tot 100%? tot hoever rijden jullie een auto regelmatig leeg naar een bestelling - 5% of 10% SOC voordat jullie naar een lader zoeken bij lange afstanden?
Ik begreep ergens (kan het in de manual niet echt goed vinden) dat het voor de accu beter is om deze tussen de 10% en 80% te houden. En alleen bij verre afstanden / ritten tot de 100% te laden.
Ben ook niet echt een zuinige rijder ofzo ... eerder een genieter van wat snelheid en het comfort dan de laatste km's uit mijn accu persen. Mijn normale cruise snelheid nu is regelmatig 130 -140.
Mijn dagelijkse woon / werk is totaal 80km per dag... zou hem dus principe niet eens elke dag hoeven laden.
Benieuwd naar jullie ervaring en gebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 17-10-2021 12:21 ]
Ik kan het niet hard maken maar ik vermoed dat het door interferentie komt van andere auto's of omgeving. Als ik bijvoorbeeld met mijn Peugeot 3008 aan de achterkant parkeer bij vd Valk Maastricht, dan wilt de auto niet op slot middels comfort access. Elke keer hetzelfde verhaal.Shorteh schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:05:
[...]
Nope, dit was in Amsterdam, parkeergarage The Bank:
https://www.parkking.nl/parkeergarage/amsterdam/the-bank/
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Merk je een groot verschil met de standaard stand? Iemand hier ook de veren op zn hardst gezet?Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:35:
[...]
Ikzelf heb geen problemen maar mijn vrouw kan zich van harte aansluiten bij de klachten van jullie beiden.
Daarnaast is ze ook niet écht tevreden met de Öhlins dus vanmiddag met een geleende garagekrik de achterste dempers op de lichtste stand (20) gezet. Echt een fluitje van een cent, slechts de vier boutjes enkele centimeters langs de rand van het spatbord verwijderd (ongeveer op 10.30, 11.30, 12.30 en 13.30 uur) en je kan daar het binnenscherm losmaken en naar beneden trekken. Dan kom je via die ruimte bij de stelknop, eerst nog wel even een afdekdop verwijderen. Voor hoef je alleen even de wielen naar buiten te draaien om bij de stelknoppen aan de onderzijde van de dempers te komen, dezen op standje 18.
Hoop maar dat dit genoeg is, ik ruil 'm niet in, toch 😓?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ik zou er wél wat voor voelen om een ander setje te monteren INDIENsalutem schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:55:
Leuk om de ervaringen te lezen, heeft er al iemand zijn Polestar verlaagd met Eibach veren? Kosten 180 Euro in aanschaf. E10-84-021-01-22. Verlaag je em 25mm mee en je moet dan wel weer de calibratie laten doen van de lampen.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:09:
[...]
Ik zou er wél wat voor voelen om een ander setje te monteren INDIEN
deze instelbaar zijn vanuit zitpositie én danwel de comfort instelling, niet de hoogte(speciaal).
Soms rij je op een lange (slechte/binnen) weg en dan mag het best iets soepeler.
Was dit met de Ohlins mogelijk, dan had ik het zéker overwogen.
Afstellen van dat setje is ook gewoon via garage of eigen brug.salutem schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:52:
Heico biedt een anders setje dan Eibach, kost wel gelijk 2500,- Euries. Geen idee of je dat vanuit binnen kan afstellen.
[...]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Nee nog niet, maar ik ben er wel voor aan het kijken. Waar zie jij die set van 180 euro? Ik zie deze op de Duitse sites voor 240 Euro.salutem schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:55:
Leuk om de ervaringen te lezen, heeft er al iemand zijn Polestar verlaagd met Eibach veren? Kosten 180 Euro in aanschaf. E10-84-021-01-22. Verlaag je em 25mm mee en je moet dan wel weer de calibratie laten doen van de lampen.
[ Voor 5% gewijzigd door petervanstuiven op 17-10-2021 16:38 ]
Toch maar binnenkort ff ergens laten doen. Wellicht kunnen we group buy veertjes opstarten hier? 😁Rene schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:20:
Ik kwam deze tegen. Verlaagd met Eibach progressieve veren voor de P2. Resultaat is 29mm lager t.o.v. Standaard. Ziet er best vet uit.
De poster was ook zeer te spreken over het progressieve karakter van de vering.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Vóór en dan meteen de spacers en wielbouten erbij.VonDutch schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Toch maar binnenkort ff ergens laten doen. Wellicht kunnen we group buy veertjes opstarten hier? 😁
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
petervanstuiven schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:36:
[...]
Nee nog niet, maar ik ben er wel voor aan het kijken. Waar zie jij die set van 180 euro? Ik zie deze op de Duitse sites voor 240 Euro.
En dan ook meteen 15mm spacers erop (net als de auto op bovenstaande foto, enkel hebben wij PP).
Calibratie van de lampen? Dat heb ik uiteindelijk maar zelf gedaan. De dealer heeft het 3 keer geprobeert, 1ste keer veel te dichtbij, terug gegaan voor verder weg.Toen zo verweg dat iedereen seinde en daarna weer terug bij te dichtbij....... Je kan ze zelf heel makkelijk afstellen en ff testen en bijstellen
petervanstuiven schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:14:
[...]
Vóór en dan meteen de spacers en wielbouten erbij.
Ik zie dan alle soorten van diverse merken, maar heel weinig met exact het juiste nummer. Misschien omdat ik vauit Denemarken (vakanteiadres) google?salutem schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:25:
Als je googled op mijn eerste post me het sku nr dan kan je de veren makkelijk vinden.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door petervanstuiven op 17-10-2021 20:47 ]
hahaha Wat een heerlijke reactie!Hansieo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:18:
[...]
Als ik het zo lees ga je VET genieten.
Jouw dagelijkse afstand is peanuts óók met stevig rijden én met wintertemperaturen.
En dan óók nog kunnen laden op werk én thuis ... meneertje spekkoper![]()
SoC zou ik in jouw geval zo tussen 20-80% houden, dan heb je altijd nog een nette "nood" reserve.
Ik wens je veel plezier.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Alleen veren is eigenlijk onvoldoende om dit op een goede manier te doen. Zeker bij de Ohlins is er na de nieuwe veren te weinig ruimte over voor de veerweg, binnen de kortste keren zit je tegen de bumpstops aan.VonDutch schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:52:
[...]
Toch maar binnenkort ff ergens laten doen. Wellicht kunnen we group buy veertjes opstarten hier? 😁
https://www.autodoc.nl/eibach/1930261petervanstuiven schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:53:
[...]
Ik zie dan alle soorten van diverse merken, maar heel weinig met exact het juiste nummer. Misschien omdat ik vauit Denemarken (vakanteiadres) google?
Heb je ook een bedrijfsnaam?
[ Voor 8% gewijzigd door salutem op 18-10-2021 08:43 ]
Tenzij de LM de after-market velgen gaat betalen zou ik zeggen jammer joh, je betaald er toch ook voor?cornholio24 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:45:
Nog een vraag voor alle lease rijders hier!
ik heb voor de 20" velgen gekozen voor mn ps2 (non PP) ... it just look good! Iets minder comfort en verbruik neem ik op de koop toe...
En heb ws net als jullie allemaal winterbanden. De LM houdt niet zo van bandenomleggen dus ze adviseren aftermarket velgen voor de winterbanden. Vaak een maatje kleiner als er nu omligt (dus 19"). Zelfde heb ik nu met mijn passat.
Ben hier in de eerste instantie niet zon voorstander van (de 20" zijn niet voor niets een optie - zonde om daar maar een paar maanden per jaar mee rond te rijden) en ga veelal liever voor origineel.
Anderzijds bedacht ik me... qua range kan ik in de winter elke beetje gebruiken ... dus die 19"velgen helpen zeker. Ook bedacht ik me dat ik misschien wel velgen te pakken kan krijgen die ook black diamondcut zijn... beetje als de PP velgen bijvoorbeeld.
Hebben jullie aftermarket velgen voor de winterbanden en zoja ... welke keuze hebben jullie gemaakt? Fotootje is natuurlijk altijd leuk ter inspiratie![]()
Ik had bv deze gevonden;
[Afbeelding]
Ik ben zelf (in het begin, nog voordat mijn auto er stond) óók bezig geweest met andere velgencornholio24 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:45:
Nog een vraag voor alle lease rijders hier!
ik heb voor de 20" velgen gekozen voor mn ps2 (non PP) ... it just look good! Iets minder comfort en verbruik neem ik op de koop toe...
En heb ws net als jullie allemaal winterbanden. De LM houdt niet zo van bandenomleggen dus ze adviseren aftermarket velgen voor de winterbanden. Vaak een maatje kleiner als er nu omligt (dus 19"). Zelfde heb ik nu met mijn passat.
Ben hier in de eerste instantie niet zon voorstander van (de 20" zijn niet voor niets een optie - zonde om daar maar een paar maanden per jaar mee rond te rijden) en ga veelal liever voor origineel.
Anderzijds bedacht ik me... qua range kan ik in de winter elke beetje gebruiken ... dus die 19"velgen helpen zeker. Ook bedacht ik me dat ik misschien wel velgen te pakken kan krijgen die ook black diamondcut zijn... beetje als de PP velgen bijvoorbeeld.
Hebben jullie aftermarket velgen voor de winterbanden en zoja ... welke keuze hebben jullie gemaakt? Fotootje is natuurlijk altijd leuk ter inspiratie![]()
Ik had bv deze gevonden;
[Afbeelding]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
[ Voor 106% gewijzigd door cornholio24 op 18-10-2021 11:28 ]
Ik moet binnenkort ook even de wissel (banden, geen wielen) plannen en wil dit bij Euromaster doen. LM is Alphabet.kramon schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:17:
Ik had bij m'n vorige auto ook 2 sets velgen voor winter en zomer. Bij de Polestar wordt dezelfde velg steeds gebruikt. Woensdag naar Euromaster voor wissel. Gaat heel soepel en ze zijn goed op de hoogte van de banden-verschillen voor en achter.
Ik heb nu twee keer gewisseld en twee keer ging het snel en zorgvuldig. Voor mij dus niet meer 2 sets velgen.
Dat heb ik de vorige keer niet gechecked. Als je tot woensdag kan wachten, dan kan ik 't je vertellen.gerrit105 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:47:
[...]
Ik moet binnenkort ook even de wissel (banden, geen wielen) plannen en wil dit bij Euromaster doen. LM is Alphabet.
Welke banden zetten ze er bij jou onder? Is de eerste keer dus moet even in de gaten houden wat mijn eigen inbreng is en of ze er goede banden onder zetten.
de velg -J- maten verschillen voor en achter. Achter is de band dus ietsje breder "uitgetrokken".cornholio24 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:17:
@VonDutch
Uiteraard betaald de LM deze velgen!
@kramon
de redenering van de LM is dat de banden kunnen "uitrekken" na meerdere wissels en de band niet meer goed past.
Ik begrijp dat er dus niet meer mensen zijn met 2 sets vegen? Dei 2 maten zijn natuurlijk een ding ja... geen idee of je deze zo kan vinden.
Het setje winterwielen origineel van PS is natuurlijk ook een optie al zal de LM dat wel weer te duur vinden haha
@Hansieo
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat voor/achter verschillende maten hebben al zie ik qua winterwielen dat niet terug op de PS2 site maar deze aanduiding;
Polestar originele 19"" 5-V-spaaks zwarte Diamond Cut lichtmetalen velg. Michelin Pilot Alpin 5 winterbanden
Voor: 245/45 R19 Achter: 245/45 R19
Dezent is niet slecht maar ook geen A-merk. Onder een normale auto durf ik het wel (heb zelf AEZ ooit gehad, zelfde group). Maar onder een EV die gemiddeld zwaarder is dan normale auto, en ook met goeie vermogen vanaf stilstaan, zou ik mss safer gaan spelen en bijv de 19" van polestar zelf gaan nemen? Niet dat de Dezent niet safe is of zo, is gemaakt in DE als goed is met bijbehorende TUV keuring maar goed, is geen BBS/ Volk/ HRE niveau. Overigens binnen de Alcar groep is Dezent meer de budget friendly merk. AEZ wat meer hoger geplaatst. Kan ook puur marketing zijn, ze komen wrs van zelfde fabriek.
[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 18-10-2021 12:18 ]
Life is too short to drive boring cars
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Je bedoelt dat jouw werkgever die betaalt of jij in de bijtellingcornholio24 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:17:
@VonDutch
Uiteraard betaald de LM deze velgen!
Nope, zaterdag nog 400km gereden dus zat tijd gehad om te downloaden, maar nog niks voorbij zien komen.GuiltyNL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:34:
Iemand al die OTA 1.7 ontvangen heeft? Het gaat allemaal maar traag bij die mensen.
Ik ben op dit moment ook met m'n LM in gesprek voor aparte wintervelgen. Kan zonder bij te betalen, maar deze leasemaatschappij is niet zo groot als 'n alphabet. Zijn misschien hierdoor nog wat flexibeler.Aghanim schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Je bedoelt dat jouw werkgever die betaalt of jij in de bijtelling![]()
Ik vind het een vreemd verhaal. Heb al tig leaseauto's gehad en nog nooit 2 paar velgen gehad. Gewoon 2x per jaar banden wisselen.
[ Voor 47% gewijzigd door Shorteh op 18-10-2021 13:40 ]
Iemand moet de kosten van extra velgen + extra banden betalen. Grofweg:Shorteh schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:39:
Ik ben op dit moment ook met m'n LM in gesprek voor aparte wintervelgen. Kan zonder bij te betalen, maar deze leasemaatschappij is niet zo groot als 'n alphabet. Zijn misschien hierdoor nog wat flexibeler.
Kunnen ook stalen velgen zijn van 4x50 toch? Dat verdienen ze wel terug. Die banden heb je sowieso nodig dus die hoeven ze niet terug te verdienen.Aghanim schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:54:
[...]
Iemand moet de kosten van extra velgen + extra banden betalen. Grofweg:
- Velgen = 2000
- Banden = 800
Een velgenwissel zal ongetwijfeld sneller gaan dan een bandenwissel maar omdat dit maar 8x per 4 jaar is ga je daarmee nooit die 2800 euro goedmaken. Die kosten gaat een leasemaatschappij niet betalen als goodwill denk ik (uit ervaring weet ik dat zelfs een wissel van een berijder geld kost).
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik heb een afspraak staan bij Profile voor winterbanden. Ze gaan er de Michelin Pilot Alpin 5 onder zetten. Dit was hun eigen keuze en toevallig ook de mijne. Goede prestaties en niet te veel geluid. Ik heb er bij vermeld dat de velgen voor en achter verschillen (ik heb zelf stickers op de binnenkant van de velg geplakt zodat ik kan zien of ze het goed gedaan hebben).gerrit105 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:47:
[...]
Ik moet binnenkort ook even de wissel (banden, geen wielen) plannen en wil dit bij Euromaster doen. LM is Alphabet.
Welke banden zetten ze er bij jou onder? Is de eerste keer dus moet even in de gaten houden wat mijn eigen inbreng is en of ze er goede banden onder zetten.
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Hier ook hetzelfde. Nooit eerder meegemaakt dat er een tweede set velgen bij moest komen voor die paar keer in de leaseperiode (waarin ik zelf ook een keer gewoon met zomerbanden de zachte winter door ben gekomen)Aghanim schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Je bedoelt dat jouw werkgever die betaalt of jij in de bijtelling![]()
Ik vind het een vreemd verhaal. Heb al tig leaseauto's gehad en nog nooit 2 paar velgen gehad. Gewoon 2x per jaar banden wisselen.
Toevallig net ook een afspraak gemaakt bij Profile voor een bandenwissel. Hier komen of de Pirelli SottoZero 3 of Michelin Pilot Alpin 5's onder.Mr_Music schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:13:
[...]
Ik heb een afspraak staan bij Profile voor winterbanden. Ze gaan er de Michelin Pilot Alpin 5 onder zetten. Dit was hun eigen keuze en toevallig ook de mijne. Goede prestaties en niet te veel geluid. Ik heb er bij vermeld dat de velgen voor en achter verschillen (ik heb zelf stickers op de binnenkant van de velg geplakt zodat ik kan zien of ze het goed gedaan hebben).
De maat die je noemt klopt. Ik heb ook de 19 inch velgen. Voor en achter zijn het inderdaad exact dezelfde bandenmaat. Alleen de velgen achter zijn dus iets breder (maar er gaat dezelfde maat banden omheen).Jojyn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:32:
[...]
Toevallig net ook een afspraak gemaakt bij Profile voor een bandenwissel. Hier komen of de Pirelli SottoZero 3 of Michelin Pilot Alpin 5's onder.
Moest ook de bandenmaat doorgeven, echter lijkt voor en achter hier hetzelfde (245/45R19). Welke maten heeft jouw auto?
De bandenmaten zijn voor en achter hetzelfde! Het gaat om de velgmaten die voor en achter ietsje verschillen. Dezelfde bandenmaat past erop maar je mag dus niet zomaar velgen voor en achter omwisselen, daar moet de bandenboer goed op letten. Kan gemakkelijk fout gaan als je er niet op let.Ewin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:32:
Ik ben deze maand bij Euromaster geweest voor bandenwissel naar winterbanden. Ze hadden enorm veel moeite om "lucht in de banden te krijgen" en heb lang moeten wachten. Ik heb gezien de discussie hier zojuist even gekeken op de banden (ik heb er totaal geen verstand van).
Zowel voor als achter zijn volgens mij exact dezelfde Michellin 245/40R20 99W Extra load banden geplaatst. Gaat dit dan goed?
Exact, vandaar dat ik met zo een dymo apparaat labels heb afgedrukt en aan de binnenkant van de velgen geplakt. Ik heb het benoemd bij het maken van de afspraak i de notities en zal het nog eens benoemen als ik de auto langs breng. Achteraf zie ik dan of het goed gebeurd is.JTHZZ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
De bandenmaten zijn voor en achter hetzelfde! Het gaat om de velgmaten die voor en achter ietsje verschillen. Dezelfde bandenmaat past erop maar je mag dus niet zomaar velgen voor en achter omwisselen, daar moet de bandenboer goed op letten. Kan gemakkelijk fout gaan als je er niet op let.
Oh check, is dat het! Het het er wel over gehad met meneer aan de telefoon. Zal deze informatie doorgeven.Mr_Music schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:48:
[...]
De maat die je noemt klopt. Ik heb ook de 19 inch velgen. Voor en achter zijn het inderdaad exact dezelfde bandenmaat. Alleen de velgen achter zijn dus iets breder (maar er gaat dezelfde maat banden omheen).
Thanks voor de info! Ik kan aan de velg zeker niet zien of ze het goed hebben gedaan?JTHZZ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
De bandenmaten zijn voor en achter hetzelfde! Het gaat om de velgmaten die voor en achter ietsje verschillen. Dezelfde bandenmaat past erop maar je mag dus niet zomaar velgen voor en achter omwisselen, daar moet de bandenboer goed op letten. Kan gemakkelijk fout gaan als je er niet op let.
Was al hierboven beschreven maar toch maar voor de zekerheid; expliciet aangeven dat de velgen achter en voor niet verwisseld mogen worden.Jojyn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:56:
[...]
Oh check, is dat het! Het het er wel over gehad met meneer aan de telefoon. Zal deze informatie doorgeven.
Goede vraag, heb ik zelf nooit op gelet of je nu echt verschil ziet.Ewin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Thanks voor de info! Ik kan aan de velg zeker niet zien of ze het goed hebben gedaan?
Ja, dat verschil is prima te zien met het blote oog! Kan je zo nakijkenMr_Music schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:00:
[...]
Goede vraag, heb ik zelf nooit op gelet of je nu echt verschil ziet.
Ik heb even gekeken. Ik zie het verschil niet (kan aan mij liggenRene schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Ja, dat verschil is prima te zien met het blote oog! Kan je zo nakijken
Ja, dat is een broodje aap. De uitlijning zit in de wielophanging en niet in de velgen en banden.Rene schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:59:
Ik heb zelf ook 20" velgen (non PP). Heb er bij de bestelling een setje 19" winterbanden bijgedaan. De gedachte erachter was dat ik dan wat extra range heb in de winter.
Overigens heb ik van horen en zeggen dat omleggen niet wordt aanbevolen op de P2 ivm het vermogen. Het schijnt dat de band minimale rek heeft en je bij veelvuldig omleggen het risiko loopt dat de velg en band kunnen bewegen als je vol vermogen aanroept, waardoor de uitlijning niet meer klopt. (Of dit een broodje aap is weet ik echter niet).
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ewin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Ik heb even gekeken. Ik zie het verschil niet (kan aan mij liggen). Ik zal later nog eens kijken als ik er goed omheen kan lopen.
Bedoelde inderdaad het balanceren.guido66 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:55:
[...]
Ja, dat is een broodje aap. De uitlijning zit in de wielophanging en niet in de velgen en banden.
Of je moet het over balanceren hebben, dan zou het kunnen….
[ Voor 13% gewijzigd door Rene op 18-10-2021 20:23 ]
Ik heb 19", nog geen winterbanden op gehad dus nog de originele banden vanaf levering (nu een jaar en ca 35k geleden). Helaas al 5 (!) keer naar de dealer geweest voor een onbalans in mijn banden bij 80/90 km/h, dat begon of viel op ongeveer een maand na levering. Dealer zegt niets te kunnen vinden, maar ziet wel dat de band t.o.v. de velg verschuift, waarschijnlijk door het aanroepen van het vermogen. Toen het de 3e keer "opgelost" was extra goed op gelet door geen vol vermogen te geven, maar trilling was er nog. Nu op naar een andere dealer.Rene schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:59:
Ik heb zelf ook 20" velgen (non PP). Heb er bij de bestelling een setje 19" winterbanden bijgedaan. De gedachte erachter was dat ik dan wat extra range heb in de winter.
Overigens heb ik van horen en zeggen dat omleggen niet wordt aanbevolen op de P2 ivm het vermogen. Het schijnt dat de band minimale rek heeft en je bij veelvuldig omleggen het risiko loopt dat de velg en band kunnen bewegen als je vol vermogen aanroept, waardoor de uitlijning niet meer klopt. (Of dit een broodje aap is weet ik echter niet).
Keer op de as laten uit ballanceren of bij de betere banden boer met de band er nog op (niet als losse velg).dnns85 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:24:
[...]
Ik heb 19", nog geen winterbanden op gehad dus nog de originele banden vanaf levering (nu een jaar en ca 35k geleden). Helaas al 5 (!) keer naar de dealer geweest voor een onbalans in mijn banden bij 80/90 km/h, dat begon of viel op ongeveer een maand na levering. Dealer zegt niets te kunnen vinden, maar ziet wel dat de band t.o.v. de velg verschuift, waarschijnlijk door het aanroepen van het vermogen. Toen het de 3e keer "opgelost" was extra goed op gelet door geen vol vermogen te geven, maar trilling was er nog. Nu op naar een andere dealer.
Kortom, helemaal een broodje aap is het niet, maar in mijn geval is/was de band er nog niet afgeweest.
[ Voor 1% gewijzigd door Kohen op 18-10-2021 20:16 . Reden: meer info ]
![]() | ![]() | ![]() |
Gaaf! veel plezier met je P2.p2010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:36:
Zaterdag mijn sm lr opgehaald. Met versie 1.7
Nu heb ik op meerdere momenten de auto betrapt op een leugen bij het snelladen. Constant 10 en soms wel 20 kw meer op de boordcomputer dan abrp auto app en fastned tel app melden. De laatste 2 zaten steeds dicht bij elkaar.
Zie foto's van rond 38%
Ook nog 1 arbp screen van rond de 46% hierna liep het rustig rond de 70kw door naar 80%
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)
Klopt, tot 80% is het niet sneller, maar het scheelt wel wat als je wat minder ver hoeft te laden.GuiltyNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:39:
@Cheetar Als ik naar de percentages kijk, is het gewoon nog dezelfde snelheid. Alleen iets anders ingedeeld qua curve.
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)
Je kan het wel relatief duidelijk zien aan de bolling van de zijwang van de band.Ewin schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Thanks voor de info! Ik kan aan de velg zeker niet zien of ze het goed hebben gedaan?
M'n vader had iets vergelijkbaars met z'n P8. Hij gebruikte echter ook een verlengsnoer. De granny charger direct op het stopcontact aansluiten hielp bij hem. Weet niet of jij een verlengsnoer/haspel gebruikt?petervanstuiven schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:44:
Wie heeft er verstand van Granny Chargers?
Wij zijn in Denemarken en gistren succesvol even de Granny geprobeert, 5% geladen. Nu de volgende dag blijft de PS2 hangen met de melding "laden initialiseren" Lampje en dashboard blijven geel branden en springen niet om naar groen...
Iemand eerder gehad?
We gaan nu naar Legoland, maar daarna moet ie toch echt even opladen......
Anoniem: 1521590
Is het niet net andersom, hoe smaller de velg hoe boller de band?BartWNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Je kan het wel relatief duidelijk zien aan de bolling van de zijwang van de band.
Als deze redelijk recht is, zijn dit de smallere voorvelgen, staan ze echt bol dan zijn het de achtervelgen.
Vorig jaar toen de P2 nog redelijk nieuw was, hadden ze bij mij de fout gemaakt om de velgen er verkeerd op te zetten. Daar zijn ze er nu gelukkig wel alert op, maar het kan geen kwaad om het even goed na te checken of vooraf te vermelden.
Kan weinig zeggen over de PP velgen, heb zelf de 20inch non PP.Anoniem: 1521590 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:24:
[...]
Is het niet net andersom, hoe smaller de velg hoe boller de band?
Bij de PerformancePack uitvoeringen zitten de breedste velgen (halve inch meer) overigens aan de voorzijde, dit ivm de Brembo remklauwen die meer ruimte innemen dan de standaard remklauw.
Inderdaad. Zie mijn foto's hierboven. De eerste is de voorband, de tweede de achterband. Duidelijk te zien dat deze wat breder is.BartWNL schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:28:
[...]
Kan weinig zeggen over de PP velgen, heb zelf de 20inch non PP.
In mijn geval zijn de achtervelgen breder dan de band, waardoor ze iets boller staan om aan te kunnen sluiten op de velg.
Als een last resort kan je ook nog met een meetlint de velgdiepte meten, dit zou helemaal duidelijkheid moeten geven over welke velgen breder zijn en welke voor/achter horen.
De standaard instelling van de Öhlins is stand 8 rondom, op een schaal van 1 tot 22 (22 lees ik nu in de handleiding, ik dacht 20). De huidige "comfort" stand is 18 voor en 20 achter en dat scheelt aanmerkelijk maar vergis je niet, nog stevig genoeg.salutem schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:57:
[...]
Merk je een groot verschil met de standaard stand? Iemand hier ook de veren op zn hardst gezet?
"Verstand" is teveel eer, maar ik gebruik hem wel bijna dagelijks.petervanstuiven schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:44:
Wie heeft er verstand van Granny Chargers?
Wij zijn in Denemarken en gistren succesvol even de Granny geprobeert, 5% geladen. Nu de volgende dag blijft de PS2 hangen met de melding "laden initialiseren" Lampje en dashboard blijven geel branden en springen niet om naar groen...
Iemand eerder gehad?
We gaan nu naar Legoland, maar daarna moet ie toch echt even opladen......
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
[ Voor 62% gewijzigd door backupdevice op 19-10-2021 13:09 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Helaas heeft een TCAM reset ook niet geholpenharrewarre schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:26:
[...]
Ik heb met iets soortgelijks gezeten. Blijft bij jou aan het einde van het koppelprocess de app ook hangen op een scherm waar alleen "Verbinden" op staat?
Uiteindelijk hebben ze het moeten fixen bij een service locatie. Nieuwe profielen en factory reset hielpen niet.
De techneut die ik daar sprak (van Volvo) vertelde dat de TCAM module (waar je echte sleutels ook aan gekoppeld zijn zover ik weet) mijn telefoon al had staan van een eerdere oude poging en geen tweede keer wilde koppelen.
Ze kunnen dan je TCAM wissen om het weer recht te breien (kun je niet zelf doen), ik moest ook alle sleutels meenemen voor deze oplossing.
Of het allemaal technisch ook zo werkt weten ze alleen bij Polestar zelf, maar het klonk allemaal aanemelijk en sindsdien werkt het weer. Hopelijk kom je er uit zonder servicebezoek!
[ Voor 11% gewijzigd door kmvoges op 19-10-2021 14:33 ]
Dit was bij TvK Kennemerland (in Beverwijk). Ik weet niet de exacte procedure meer, maar volgens mij moest bij mijn auto de TCAM gewist worden, wat alleen bij een garage kan (ook alle sleutels meenemen!).kmvoges schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:31:
[...]
Bij welke dealer heb jij dit laten uitvoeren? Wellicht kan ik ze in contact brengen met elkaar. Ik heb het idee dat degene waar ik langs ben geweest niet heel veel specialistische kennis heeft over Polestar..
Yep, iPhone Xs. Maar als ik het goed begrijp werkt het bij jou dus na de TCAM module wissen ook na een tijdje weer niet?harrewarre schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:10:
[...]
Dit was bij TvK Kennemerland (in Beverwijk). Ik weet niet de exacte procedure meer, maar volgens mij moest bij mijn auto de TCAM gewist worden, wat alleen bij een garage kan (ook alle sleutels meenemen!).
Ik ga zelf binnenkort langs voor mn winterbanden en ga ze dan weer vragen om de reset.
Heb al een tijdje een mail-draadje lopen met Polestar support over de app. Veel verder dan "het is nog Beta" en "toch maar even een afspraak voor service" ben ik helaas nog niet gekomen![]()
In de Polestar facebook groep zag ik dezelfde klacht voorbij komen (en had dit app verhaal zelf ook al eens gepost daar) maar tot nu toe geen reactie vanuit Polestar. Enige aanknoping tot nu toe is dat het altijd iPhones betreft waar dit speelt. Jij hebt zeker ook een iPhone?
Het werkte allemaal goed totdat mijn Polestar account verdween uit mn profiel in de auto. Sindsdien niet meer aan de praat kunnen krijgen.kmvoges schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Yep, iPhone Xs. Maar als ik het goed begrijp werkt het bij jou dus na de TCAM module wissen ook na een tijdje weer niet?
Ik denk dat het goed zit, alhoewel ik twijfel over links. Misschien dat jullie het wel zienRene schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Inderdaad. Zie mijn foto's hierboven. De eerste is de voorband, de tweede de achterband. Duidelijk te zien dat deze wat breder is.
Het is zo vrij lastig te zien. Je zou van iets meer naar voren of achteren naar de wielen moeten kijken.Ewin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat het goed zit, alhoewel ik twijfel over links. Misschien dat jullie het wel zienHet zijn overigens 20" van de PP. Zie hieronder de foto's.
Als ik het zeker wil weten moet ik het kapje voor de wielbouten loshalen denk ik? Dat is tenminste zoals ik het lees in de OP. Heb gelijk even gekeken of ik de 1.7 update al had maar nog niks helaas.
Morgen en overmorgen lange ritten woon-werk verkeer op de rol staan. De laatste keer werkten mijn timers niet, ben benieuwd of dit nu wel werkt.
Rechts voor:
[Afbeelding]
Rechts achter:
[Afbeelding]
Links voor:
[Afbeelding]
Links achter:
[Afbeelding]
Helaas herken ik wel een aantal zaken die met enige regelmaat terugkomen....Reinier schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:10:
Ik wordt echt gek van die k*tsoftware van de Polestar 2. Zo veel irritatiepuntjes!
Klimaat-timers verdwijnen spontaan: eerst de timers die je in de auto kunt instellen, nu ook de timers die je via de app regelt. Ik kan nu niet eens meer timers opslaan. En zoals al eerder gezegd is de GUI van die app dramatisch.
Radio gaat spelen bij betreden van de auto. Op zich niet raar ofzo, maar MIJN muziek speelt op MIJN volume zodra mijn vrouw met HAAR sleutel instapt![]()
Ik heb NOOIT zonder gedoe de navigatiekaart achter m'n stuur. Moet altijd óf de weergave een paar keer switchen, of de infotainment rebooten.
Ben regelmatig de pairing van m'n telefoon kwijt![]()
Assistent reageert vaak traag of helemaal niet. En ze verstaat me nooit (als test: op m'n telefoon heeft ze dat probleem niet). Gaat ze Lange Frans aanzetten als ik om A Perfect Circle vraag
Als ik de app open krijg ik meteen een melding dat de batterijstatus niet opgehaald kan worden. Maar tien seconden later staat het er alsnog.
En waarom kan ik geen timers voor het laden instellen?
En waarom gaat ie niet als allereerste (bij instappen) m'n Google Maps gegevens synchroniseren? Dan kan ik tenminste direct navigeren naar een locatie die ik vijf minuten daarvóór op m'n telefoon of pc heb opgezocht en opgeslagen. Dat werkt vaak pas na een kwartier = nutteloos.
Phone as key ga ik niet eens meer proberen.
Hoe krijg je die kapjes op de wielen er eigenlijk af? Zit er een tooltje ergens in de auto?Ewin schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat het goed zit, alhoewel ik twijfel over links. Misschien dat jullie het wel zienHet zijn overigens 20" van de PP. Zie hieronder de foto's.
Als ik het zeker wil weten moet ik het kapje voor de wielbouten loshalen denk ik? Dat is tenminste zoals ik het lees in de OP. Heb gelijk even gekeken of ik de 1.7 update al had maar nog niks helaas.
Morgen en overmorgen lange ritten woon-werk verkeer op de rol staan. De laatste keer werkten mijn timers niet, ben benieuwd of dit nu wel werkt.
Rechts voor:
[Afbeelding]
Rechts achter:
[Afbeelding]
Links voor:
[Afbeelding]
Links achter:
[Afbeelding]
We gebruikn geen verlengsnoer en direct op wcd. Granny deed het een gedeelte (5% opgeladen) en daarna de volgende poging niet meer.Fismeister schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:10:
[...]
M'n vader had iets vergelijkbaars met z'n P8. Hij gebruikte echter ook een verlengsnoer. De granny charger direct op het stopcontact aansluiten hielp bij hem. Weet niet of jij een verlengsnoer/haspel gebruikt?
Wellicht kan het stopcontact ook niet het gewenste ingestelde vermogen leveren, maar dat lijkt me sterk. Je kunt altijd eens proberen de granny op de laagste stand te zetten en kijken of het dan wel werkt.
JA bij de PP zit een haakje om de doppen te verwijderen (wel pittig er aan trekken voor dat het losschiet (en dan ligt de dop op de grond....).VidaR-9 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:01:
[...]
Hoe krijg je die kapjes op de wielen er eigenlijk af? Zit er een tooltje ergens in de auto?
En heeft de auto slot bouten?
Geen slotbouten nodig want als de auto opgekrikt wordt gaat het alarm af.VidaR-9 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:01:
[...]
Hoe krijg je die kapjes op de wielen er eigenlijk af? Zit er een tooltje ergens in de auto?
En heeft de auto slot bouten?
Als ze 1 kant/wiel doen wel, met 2 krikken (voor en achter) zal het alarm niet af gaan. Ik weet niet hoe de mannen te werk gaan, maar om een Polestar op te krikken heb je een serieuze krik nodig.Anoniem: 1521590 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:02:
[...]
Geen slotbouten nodig want als de auto opgekrikt wordt gaat het alarm af.
Hier ook paar keer gehad, ook met P1.7 helaas. Dan zegt hij eens dat er geen toegang is tot deze persoonlijke gegevens en dat dat opnieuw gegeven moet worden. Overigens helpt een reboot hier tot nu toe altijd, maar irritant is het wel. Ook is de kaart op het display van de bestuurder vaak weg/leeg. Na reboot weer terug.PvS_68 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:37:
[...]
Helaas herken ik wel een aantal zaken die met enige regelmaat terugkomen....
Om daaraan toe te voegen dat ik onlangs tot 2 keer toe Google opnieuw toegang moest geven tot mijn persoonlijke instellingen zodat hij de opdracht "navigeer naar werk" kon uitvoeren. Het vervelende daarbij is dat de auto in P moet staan en dat ik opnieuw in mijn Google account moest inloggen.
Ik vind alle Google software echt de achilleshiel van deze auto. Het werkt naar mijn idee gewoon te onbetrouwbaar allemaal. Vanochtend crashte m'n Google maps continu. Nadat ik de auto stil had gezet bleek het te komen doordat hij op de achtergrond wou updaten. Maps sloot hierdoor af, maar startte zichzelf ook weer op waardoor er een soort loop ontstond. Ook "flikkert" Maps de hele tijd tijdens het navigatie. Erg hinderlijk en leidt af van het rijden.dnns85 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:10:
[...]
Hier ook paar keer gehad, ook met P1.7 helaas. Dan zegt hij eens dat er geen toegang is tot deze persoonlijke gegevens en dat dat opnieuw gegeven moet worden. Overigens helpt een reboot hier tot nu toe altijd, maar irritant is het wel. Ook is de kaart op het display van de bestuurder vaak weg/leeg. Na reboot weer terug.
Verder is de laatste tijd Google assistent vrij traag in het opstarten. De eerste paar minuten reageert ze bijna niet of heel traag of stopt ze gewoon na de opdracht te hebben gehoord. Ik moet vrij snel na vertrek m'n route kiezen/veranderen als het druk op de weg is, maar vaak werkt het nog niet als ik een paar straten en een rotonde verder ben, met omdraaien (of even wachten tot ik verrek) tot gevolg.
Best vervelend en nog niet opgelost met P1.7, maar misschien dat dit meer in de Google aps zit. Afwachten maar weer. En ondanks dat nog steeds geweldig om in te rijden.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
Ongetwijfeld is het makkelijker en gebruikelijker om slechte verhalen te plaatsen. Maar ik ben van mening dat de software van een auto gewoon goed moet zijn, dat hier overwegend negatieve verhalen te vinden zijn zegt toch wel iets. Het is natuurlijk ook niet iets waar Polestar direct zelf wat aan kan doen, maar aangezien de software toch een groot deel van je beleving is tegenwoordig moet de kwaliteit hiervan ook gewoon hoger zijn dan dat het nu is.PS2Driver schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:27:
Denk dat we hier wel voornamelijk de negatieve verhalen lezen wat betreft de software. Mensen waarbij het 'gewoon' goed werkt zul je hier niet snel voorbij zien komen denk ik? Ben zelf over de software in de auto behoorlijk tevreden, maps doet wel eens wat geks op het display achter het stuur maar dat vind ik persoonlijk wel overkomenlijk. De rest werkt naar mijn idee goed, op de Digital Key / de App na. Zou vooral fijn zijn dat we als Polestar eigenaren wat meer informatie zouden krijgen over het ontwikkelproces, stel dat Polestar nu meer ontwikkelaars inhuurt om achterstand in te lopen, dat ze ons dat vertellen etc. Verder hier altijd nog een mega tevreden lease rijder van het MY21 model, met Performance Pack, goed voor de nieuwe berijders om ook die berichten voorbij te zien komen :-)
Volgens mij is de combinatie geavanceerde software en (traditionele) autobouwers een lastige. Zie ook de problemen bij VW of andere merken. De enige die software een stuk beter kan is Tesla, maar die hebben dan weer problemen met het maken van goede auto-hardware. De gouden combinatie is er nog niet denk ik.Shorteh schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:34:
[...]
Ongetwijfeld is het makkelijker en gebruikelijker om slechte verhalen te plaatsen. Maar ik ben van mening dat de software van een auto gewoon goed moet zijn, dat hier overwegend negatieve verhalen te vinden zijn zegt toch wel iets. Het is natuurlijk ook niet iets waar Polestar direct zelf wat aan kan doen, maar aangezien de software toch een groot deel van je beleving is tegenwoordig moet de kwaliteit hiervan ook gewoon hoger zijn dan dat het nu is.
[ Voor 66% gewijzigd door JTHZZ op 20-10-2021 14:06 ]
Eens! Ik kreeg laatst een V60 hybrid mee met het oudere sensus systeem toen mijn XC40 P8 naar de dealer moest. Maar damn wat een verschil idd in systeem! Niet alleen in functionaliteit maar ook de schermen van AAOS zijn echt zoveel mooier, helderder, scherper, kleurrijk en gedetailleerd. Ik schrok er een beetje van en dacht toen ook wel, AAOS is in de basis echt geweldig. Tis nu wel zaak om dat stabieler te krijgen en ook zeker om uit te bouwen. Maar daar gaat Android niet zelf en/of alleen over natuurlijk. Dat zie je nu wel bij de P2/P8 waar al wat verschillen in zitten. Ben ook benieuwd wat de toekomst gaat brengen nu meerdere merken kiezen voor AAOS. Gaan we echt 1 grote playstore zien zoals op een mobiel of gaan merken eigen apps maken ism Google en/of andere app bouwers. Ik hoop natuurlijk van harte dat eerste, zodat je gewoon zelf kan kiezen wat je op je auto gooit. Net zoals een telefoon.dnns85 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:40:
Tijdens onderhoud van de P2 kreeg ik een nieuwe XC40 T2 mee. Bijna een jaar nieuwer dan de P2 die ik heb, maar wat voelt de software daarin meteen verouderd aan als je AAOS gewend bent. Los van het kleinere scherm, de grasmaaiermotor en het wat meer "op" ipv "in" de auto zitten 😇
Oude app versie?Hansieo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:17:
Heb zojuist via dealer de P1.7 erop gekregen.
Voor de "veiligheid" moet ik 36 uur wachten met de installatie /koppeling mobiel app daar er nog wat mis kan gaan... met dat koppelen, en dan mag er geen verwarring zijn wáár het dan van komt.. (dat is schijnbaar de juiste/beste methode)
tja, het blijft Polestar... dat had support mij niet verteld, dus moet ik volgende week terug..
Dat nieuwe verbruiks layout bevalt me wel..
100x beter dan die idiote streepjes die je bij veel zon nauwelijks zag
ps: mijn android mobiel, Polestar appje is 3.3.0/197
zit daar nog verschil in? wat is die bij jullie?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq