• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:50
Kohen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Wij zijn naar Ierland geweest, 3200 km in totaal gereden maar heb hem niet 1x op 100% gezet. :X
Gebruik het bij lange ritten ook enkel voor een extra lange eerste etappe. 's Ochtends met 100% vertrekken en dan leegrijden tot ~20% (en vanaf dan steeds 20-80-20-80 enz.) scheelt vaak net één laadstop onderweg.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:09
Koekhapperrr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Gebruik het bij lange ritten ook enkel voor een extra lange eerste etappe. 's Ochtends met 100% vertrekken en dan leegrijden tot ~20% (en vanaf dan steeds 20-80-20-80 enz.) scheelt vaak net één laadstop onderweg.
Ik doe hetzelfde maar hou een 10-60 of max 10-70 schema aan. In Duitsland kan dat en kun je Google redelijk goed naar snelladers op de route laten zoeken. In Frankrijk gebruik ik ABRP en deel de laders met Maps.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:11
JTHZZ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
Meestal is Google pessimistisch en kom je bij rustig rijden met een paar procent meer aan
Google is wel heel pessimistisch in sommige gevallen.
Reed in Emmen weg van de Tesla Supercharger ri huis (onder Rotterdam)
Google gaf aan -1% bij aankomst, kwam thuis met 18%
Ook bij diverse andere trips in de vakantie was er soms meer dan 10% verschil.

Nu heb ik het liever zo dan andersom natuurlijk, maar wat meer precisie zou leuk zijn ;)

• JTHZZ
JeroenV_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Google is wel heel pessimistisch in sommige gevallen.
Reed in Emmen weg van de Tesla Supercharger ri huis (onder Rotterdam)
Google gaf aan -1% bij aankomst, kwam thuis met 18%
Ook bij diverse andere trips in de vakantie was er soms meer dan 10% verschil.

Nu heb ik het liever zo dan andersom natuurlijk, maar wat meer precisie zou leuk zijn ;)
Dat lees ik hier meer, maar ik heb daar echt geen last van in die mate. Laatst van Fastned bij Apeldoorn op een rit van 160km was de voorspelling 5% en ik kwam met 4% aan. Vooral omdat ik 135-140 op de teller reed ipv 130. Bij mij is het wel afhankelijk van de gereden snelheid (uiteraard) maar als ik rond de 110 aanhoudt overdag klopt het perfect. Ik heb het idee dat hij je rijstijl ‘leert’ dus misschien als die nogal wisselt dat het dan mis gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 30-08-2022 12:04 ]

• JeroenV_
Voor zover ik weet is mijn rijstijl redelijk constant, maar misschien dan toch niet constant genoeg

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:25
JTHZZ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Dat lees ik hier meer, maar ik heb daar echt geen last van in die mate. Laatst van Fastned bij Apeldoorn op een rit van 160km was de voorspelling 5% en ik kwam met 4% aan. Vooral omdat ik 135-140 op de teller reed ipv 130. Bij mij is het wel afhankelijk van de gereden snelheid (uiteraard) maar als ik rond de 110 aanhoudt overdag klopt het perfect. Ik heb het idee dat hij je rijstijl ‘leert’ dus misschien als die nogal wisselt dat het dan mis gaat?
Bij mij is t ook aardig correct hoor. Zeker op langere trips waren de voorspellingen altijd wel accuraat.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:13
Kohen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Wij zijn naar Ierland geweest, 3200 km in totaal gereden maar heb hem niet 1x op 100% gezet. :X
Zweden hier (3500km), en wou ‘m op 100% zetten voor de eerste trip. Stond dus op 90 s ochtends.
Niets erg, maar gewoon jammer.
De functionaliteit is er, maar werkt niet (goed).

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

k-jah schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:17:
[...]

Zweden hier (3500km), en wou ‘m op 100% zetten voor de eerste trip. Stond dus op 90 s ochtends.
Niets erg, maar gewoon jammer.
De functionaliteit is er, maar werkt niet (goed).
Het lijkt me vooral geen rocket science om dit goed te krijgen en don't "fix" something that isn't broken zou je zeggen...

Maar goed, met 2.2 heb ik ook geen voetverlichting meer, toch nogal slordig dat zulke zaken over het hoofd worden gezien tijdens beta tests...

Hoewel eerlijk is eerlijk: nu 15000km gereden sinds maart en het blijft een genot

[ Voor 6% gewijzigd door xsive op 30-08-2022 15:05 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• xsive

xsive

ii

referral's zijn niet toegestaan

[ Voor 86% gewijzigd door Standeman op 30-08-2022 15:36 ]

• Kammika
  • Laatst online: 20:28
VidaR-9 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:25:
Die 100% heb je inderdaad niet zozeer nodig voor lange roadtrips. Dan heeft het alleen nut om bij de eerste stint met 100% weg te rijden.

Vanwege de bug heb ik zelf wel besloten om de instelling op 100% te laten. Ik vind het irritant als ik dat een keer wil gebruiken en dan werkt het niet. Bovendien staat de auto toch nooit dagenlang met 100% stil.
Die 100% instelling is vooral in de winter heel fijn: aan de laadpaal wordt dan het accupakket op temperatuur gebracht, waarmee je toch aardig wat extra kilometertjes uit kan trekken op een volle accu…

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:38
Ik had ook vaak last van de 90%->100%->90% bug. Het leek erop alsof het vaak achter de wijziging aan liep. Op 100% zetten werkt niet de eerste laadcyclus, maar de keer daarna wel. Terug naar 90% zorgde ook nog voor één keer naar 100% en daarna weer naar 90%. Dit was vrij consequent. Sinds de laatste 2.2 update niet meer gehad, terwijl ik hem meestal al preventief op 100% zet een dag van te voren.

• dnns85
Iets anders, weet iemand of er een spraakcommando is voor het zetten van een timer voor het koelen/verwarmen? Soms als ik ergens parkeer weet ik dat ik om X weer terug ben en dan alvast de auto wil laten koelen. Vind dat in het menu best omslachtig via het scherm en de app blijft vaak hangen, zou handig zijn om te zeggen "stel parkeerklimaat in voor X uur", maar dat gaat helaas niet. Of ik zeg het niet goed 😉

• JeroenV_
Kammika schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Die 100% instelling is vooral in de winter heel fijn: aan de laadpaal wordt dan het accupakket op temperatuur gebracht, waarmee je toch aardig wat extra kilometertjes uit kan trekken op een volle accu…
Dat staat los van de 100% voor zover ik weet. Als je gewoon maar netjes een vertrektijd instelt verwarmt hij altijd voor, of je de limiet nu op 80, 90 of 100% hebt staan.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JeroenV_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:23:
[...]

Dat staat los van de 100% voor zover ik weet. Als je gewoon maar netjes een vertrektijd instelt verwarmt hij altijd voor, of je de limiet nu op 80, 90 of 100% hebt staan.
Klopt idd!

www.google.nl

• Koekhapperrr
JeroenV_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:23:
[...]

Maar, je kunt toch geen vertrektijd instellen? Alleen een tijdvak waarbinnen de auto mag laden.

En is dit gewijzigd bij een van de laatste softwareupdates? Eerder verwarmde de auto enkel voor tijdens het laden vanaf 80 tot 100%. Dan moest je zelf het starten van de laadsessie zo timen dat 'ie voor vertrek minimaal lang genoeg tot boven de 80% geladen had om met een voorverwarmde accu te vertrekken.

• Kammika
Koekhapperrr schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Maar, je kunt toch geen vertrektijd instellen? Alleen een tijdvak waarbinnen de auto mag laden.

En is dit gewijzigd bij een van de laatste softwareupdates? Eerder verwarmde de auto enkel voor tijdens het laden vanaf 80 tot 100%. Dan moest je zelf het starten van de laadsessie zo timen dat 'ie voor vertrek minimaal lang genoeg tot boven de 80% geladen had om met een voorverwarmde accu te vertrekken.
Nou ik begeef me een beetje op glad eis, omdat ik een xc40 heb ik denk dat een p2 zich net zo gedraagt ivm zelfde onderliggende platform, maar dan niet zeker weet, maar mijn ervaring (in de winter, want in de zomer maakt het maar heel weinig uit) is:

- zonder enig voorverwarmen met koud weer vertrekken leidt tot zeer hoog verbruik aanbiedt begin van de rit (wsch omdat auto zowel interieur als accupakket aan verwarmen is)
- met ingestelde klimaat (op tijd of door handmatig aan te zetten zie ik dan weinig verschil) is dit verbruik nog steeds hoog aan het begin van de rit, maar wel een stuk minder (wsch omdat interieur op temperatuur is, maar accupakket nog op temp gebracht moet worden)
- vlak voor vertrek de auto van 90-100% laadlimiet zetten aan laadpaal in combi met interieurverwarming: aan het begin van de rit geen verhoogd verbruik (wsch omdat zowel interieur als accupakket al op temperatuur zijn aan begin van de rit)

Er zijn sinds de winter weer een aantal ota updates geweest, dus kan zijn dat inmiddels accupakket meeverwarmd wordt als je interieurverwarming aanzet (zou ik wel logisch vinden) maar is mij dus nog niet opgevallen

• JeroenV_
[...]
Via de app kun je wel een vertrektijd instellen, geen idee of dat eigenlijk ook via de auto kan.
Maar als je dat dus doet via de app, wordt de auto netjes voorverwarmd, en als hij aan de laadpaal hangt, ook de accu.

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:01
[...]

Als de laadlimiet op 100% is gezet en de laadtimer is actief, dan laad de auto binnen de ingestelde laadtimer eerst tot 90% op en stopt daarna met laden. Om vervolgens tegen het einde van de ingestelde laadtimertijd tot 100% op te laden. Waarbij op dat moment zowel het accupakket als de cabine worden voorverwarmt.

Toen deze functionaliteit begin dit jaar beschikbaar kwam, was dat op lange ritten 's ochtends vroeg naar het buitenland goed te merken. Niet alleen het verbruik is in de eerste 20 minuten aanzienlijk lager, maar ook geen ruiten krabben en de cabine is lekker warm. Dat laatste had ook via de app op de telefoon gekund. Wat toen 9 van de 10 keer niet werkte. Nu veel updates later gelukkig 9 van de 10 keer wel.

Ander voordeel is dat de accu op deze manier slechts voor een korte periode 100% geladen is wat de levensduur ten goede komt.

Echter ergens sinds mei dat jaar werkt dit dus niet meer. Of de auto laad in 1 keer door tot 100% of stopt wel op 90% om daarna niet meer tot 100% op te laden. Zou mooi zijn als Polestar dit begin van de herfst verholpen heeft.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
Even terugkomen om mijn vorige post. Hieronder de tekst (vertaald uit het artikel)
Het Zweeds-Chinese merk Polestar heeft genen van Volvo, terwijl ze tegelijkertijd hun eigen genen aan het bouwen zijn. In dit opzicht kwam Polestar met twee grote verrassingen. Een daarvan was de rondetijden, want Polestar bewees op briljante wijze dat prestaties op papier en eigenschappen in de praktijk twee heel verschillende dingen zijn. Want nee, de Polestar 2 behoort op papier niet tot de snelste, maar welke rol speelt het als ze zien in hoeverre ze zich in de praktijk bewijzen.

Polestar 2 versloeg beide GT-modellen, M-modellen en RS-modellen. De enige auto's waarmee het te maken kreeg, waren de volwaardige sportwagens zoals de Porsche, e-tron GT RS en de AMG-modellen. Al deze kosten meer dan het dubbele van de Polestar 2.

Als extra verrassing had Polestar ook zijn "beest" meegebracht, een auto waarvan er minder dan 20 exemplaren naar Noorwegen zullen komen. De auto is een verbeterde versie van de Polestar 2, met verstelbaar chassis, grotere remmen, andere wielen en extra versteviging. Het grappige is dat de gewone Polestar 2 Performance qua prestaties en prestaties dicht bij de Polestar 2 BST ligt.

We zijn onder de indruk van de Polestar 2 als rijmachine, maar ook deze heeft enkele zwakke punten. Het is een van de auto's die na verloop van tijd vermogen verliezen, helaas in korte tijd. Dit betekent dat de rondetijden snel oplopen in de tijd, en degene waar je in de eerste ronden met de vinger naar zou kunnen wijzen, zijn degenen die je een paar ronden later in de spiegel groter en groter ziet worden. Maar de actie is nog steeds uitstekend. Gefeliciteerd met het goede werk.
Met je Polestar op het circuit is dus geen straf :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Bengelsdorp schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Als de laadlimiet op 100% is gezet en de laadtimer is actief, dan laad de auto binnen de ingestelde laadtimer eerst tot 90% op en stopt daarna met laden. Om vervolgens tegen het einde van de ingestelde laadtimertijd tot 100% op te laden. Waarbij op dat moment zowel het accupakket als de cabine worden voorverwarmt.

Toen deze functionaliteit begin dit jaar beschikbaar kwam, was dat op lange ritten 's ochtends vroeg naar het buitenland goed te merken. Niet alleen het verbruik is in de eerste 20 minuten aanzienlijk lager, maar ook geen ruiten krabben en de cabine is lekker warm. Dat laatste had ook via de app op de telefoon gekund. Wat toen 9 van de 10 keer niet werkte. Nu veel updates later gelukkig 9 van de 10 keer wel.

Ander voordeel is dat de accu op deze manier slechts voor een korte periode 100% geladen is wat de levensduur ten goede komt.

Echter ergens sinds mei dat jaar werkt dit dus niet meer. Of de auto laad in 1 keer door tot 100% of stopt wel op 90% om daarna niet meer tot 100% op te laden. Zou mooi zijn als Polestar dit begin van de herfst verholpen heeft.
Bij mij laadt de auto idd in 1 keer door naar de 100%, soms is dat om 4:00, soms om 6:00.

Verder lijkt mij dit ook niet echt een functie die er veel toe doet want de laadtimers zijn ingesteld op het lage energietarief (23:00 - 7:00) en niet perse op mijn vertrektijd.

www.google.nl

• Kammika
Bengelsdorp schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Nou ja, dan hoop ik dat ze 'm wel logischer oplossen:
1. Laadtimer doet niets anders dan in het laadwindow oplossen tot het niveau waarop je geladen wilt hebben
2. Bij verwarmen van interieur terwijl auto aan de laadpaal zit wordt standaard ook accu op temperatuur gebracht.
ik vind het echt heel onlogisch dat ik met de laadlimiet moet spelen om te zorgen dat de accu op temperatuur is, waar er ook een functie is om de vertrektijd van de auto in te stellen en de auto volledige geprepareerd is...

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pm29yIaG4ZDIEru2RrfaDZxw03w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Iw7CVVzgssVfru9yZFW4FrWj.png?f=user_large

Leuk, mijn auto's zijn onderweg!

Niet dat ik er een besteld heb, laat staan twee. Ik rijd de mijne al een kleine twee jaar :?
Krijgt hier ook iemand ineens bestelbevestigingen?

• Koekhapperrr
Kammika schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Nou ja, dan hoop ik dat ze 'm wel logischer oplossen:
1. Laadtimer doet niets anders dan in het laadwindow oplossen tot het niveau waarop je geladen wilt hebben
2. Bij verwarmen van interieur terwijl auto aan de laadpaal zit wordt standaard ook accu op temperatuur gebracht.
ik vind het echt heel onlogisch dat ik met de laadlimiet moet spelen om te zorgen dat de accu op temperatuur is, waar er ook een functie is om de vertrektijd van de auto in te stellen en de auto volledige geprepareerd is...
Waar stel je die vertrektijd in de app in dan? De app geeft bij de laadtimers ook aan dat je de timing van het laden zelf moet doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIxGsK9at7s8ffkoYb3Z8h4ntC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYZLbqoIhQUhgC32hAaWbpc4.jpg?f=fotoalbum_large

• Kammika
Koekhapperrr schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Waar stel je die vertrektijd in de app in dan? De app geeft bij de laadtimers ook aan dat je de timing van het laden zelf moet doen:
[Afbeelding]
Ik ken de polestar app niet. Bij de xc40 app kun je bij klimaat een timer zetten. Je stelt dan een tijd in waarop de auto op temperatuur moet zijn…

Interessante info die je daar geeft uit de polestar app. Die staat er bij xc40niet bij. Gezien zelfde onderliggend platform is kans groot dat het bij xc40 dan ook zo werkt. Ga ik eens testen binnenkort. Tx!

• Koekhapperrr
Kammika schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Ik ken de polestar app niet. Bij de xc40 app kun je bij klimaat een timer zetten. Je stelt dan een tijd in waarop de auto op temperatuur moet zijn…

Interessante info die je daar geeft uit de polestar app. Die staat er bij xc40niet bij. Gezien zelfde onderliggend platform is kans groot dat het bij xc40 dan ook zo werkt. Ga ik eens testen binnenkort. Tx!
Ah, in de Polestar-app kun je ook de vertrektijd bij Klimaat instellen.

Nu nog de vraag óf en zo ja in welke situatie(s) dit ook je accu meeverwarmd. Wellicht inderdaad hetzelfde als bij jouw XC40.

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 16:35
Koekhapperrr schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Ah, in de Polestar-app kun je ook de vertrektijd bij Klimaat instellen.

Nu nog de vraag óf en zo ja in welke situatie(s) dit ook je accu meeverwarmd. Wellicht inderdaad hetzelfde als bij jouw XC40.
De (lange) uitleg over preconditioning voor vertrek heeft Polestar eens gegeven in de facebook groep: harrewarre in "Het grote Polestar 2 Topic"

• JTHZZ
Is inderdaad vrij simpel: als je met een timer de preconditioning instelt wordt ook de accu voorverwarmd onafhankelijk van SoC. Timers kun je in de auto of via de app instellen. Als je de preconditioning zelf start zonder timer wordt de accu niet verwarmd.
Laadtimers hebben geen invloed op preconditioning.

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6WPng3DdmbaR2l3XjSi4f6sRBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oU3zDQUEA4LHmd9sRXQ7NFzF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUfiB-ThJH0BOV0VN_eU4UrRVB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqGG13f8Y43ePbo59rKgPyom.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe ventiel dopjes vandaag ontvangen. De oude zijn na anderhalf jaar de kleur kwijt. Via support gedaan en als service gekregen, zoals t hoort wat mij betreft 👍🏻

XPENG G9 Performance 2024

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
kramon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe ventiel dopjes vandaag ontvangen. De oude zijn na anderhalf jaar de kleur kwijt. Via support gedaan en als service gekregen, zoals t hoort wat mij betreft 👍🏻
Goed om te weten. Ik had de mijne intussen al vervangen door de zwarte dopjes.

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:43
Ik heb al een paar keer nieuwe doppen gekregen van de Volvo dealer bij een update, of bij onderhoud etc. Zijn ze best makkelijk in, is mijn ervaring.

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
kramon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Firstworld problem :9

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb sinds een paar weken ABRP weer eens opgestart in de auto en zie dat de perfomance van de app inmiddels een stuk verbeterd is tov een paar maanden geleden. Is dit jullie ook opgevallen? Ik vind persoonlijk dat er best mee te werken is nu. Even los van hoe de app en kaarten er grafisch uitzien.

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Het is gewoon een mule / testauto met wat modificaties voor tests. Dit kan geen facelift zijn of genoemd worden.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Mmm de app heeft zichzelf uitgelogd en wil nu niet meer koppelen met de auto. Deze geeft aan dat ik via de app noet ontkoppelen alvorens ik opnieuw een telefoon kan koppelen.

Heb al geprobeerd een nieuw profiel aan te maken, maar daar wil de auto dan weer niet de drie sleutels herkennen.

Iemand een tip of is een reset van de auto de enige overgebleven optie?

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:25
sarlo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:44:
Mmm de app heeft zichzelf uitgelogd en wil nu niet meer koppelen met de auto. Deze geeft aan dat ik via de app noet ontkoppelen alvorens ik opnieuw een telefoon kan koppelen.

Heb al geprobeerd een nieuw profiel aan te maken, maar daar wil de auto dan weer niet de drie sleutels herkennen.

Probleem had ik vandaag overdag, ik zie nu dat die het weer doet

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-11 09:55
Mijn bestelling is van Maart naar januari teruggegaan ... Wel positief in deze tijden van schaarste😎.

• iRenik
  • Laatst online: 08:40
Vanavond de oude DSLR er maar weer eens bij gepakt met deze mooie luchten.
Hopelijk binnenkort nog een keer met wat donkere ''thunder'' wolken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lRfMQVvZ8Amm1uAWcVU-mJAJFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BH3vYlkraoC7JBEo99i6W6OL.jpg?f=fotoalbum_large

• sarlo

Ná aanleiding van het bovenstaande even contact gehad met Polestar support. Zij gaven aan dat in week 37 de nieuwe OTA 2.3 volgt. Zelf kan ik totaal niets hierover vinden, dus ben nu wel benieuwd naar de release notes :)
Wat ook goed is om even rekening mee te houden is dat de nieuwe 2.3 OTA-update in week 37 naar alle Polestar-berijders wordt verstuurd. Hiermee zijn weer een aantal problemen en bugs rondom de app en connectiviteit verholpen. Je zou hier even op kunnen wachten voordat je bijvoorbeeld de fabrieksreset doet.

[ Voor 4% gewijzigd door sarlo op 02-09-2022 12:07 ]

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-11 09:13
sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:06:
[...]

Ná aanleiding van het bovenstaande even contact gehad met Polestar support. Zij gaven aan dat in week 37 de nieuwe OTA 2.3 volgt. Zelf kan ik totaal niets hierover vinden, dus ben nu wel benieuwd naar de release notes :)

[...]
Ik kreeg dezelfde info. Zit zelf nog steeds op 2.1 omdat mij ten strengste werd afgeraden 2.2 te installeren. Niet dat het uberhaubt lukte na de problemen met TCam.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

• sarlo
JaoZeetie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:12:
[...]

Ik kreeg dezelfde info. Zit zelf nog steeds op 2.1 omdat mij ten strengste werd afgeraden 2.2 te installeren. Niet dat het uberhaubt lukte na de problemen met TCam.
Eigenlijk nooit problemen met 2.2 gehad tot dat de app zichzelf gister had uitgelogd.

#offtopic: met die naam kun je alleen maar uit Brabant komen (rond Tilburg vermoed ik :+)

• Koekhapperrr

Let op: uitgelogd in de app betekent niet dat je de auto weer opnieuw moet koppelen. Enkel opnieuw inloggen in de app is voldoende.

Gisteren overdag was er een periode dat dit niet (goed) werkte; ik was toen ook uitgelogd en inloggen ging niet. Na een paar uur was dit issue vanzelf verholpen. Als je in die tijd de app hebt verwijderd, of in de auto iets hebt gereset moet je helaas wel het hele aanmelden opnieuw door.

• sarlo
Koekhapperrr schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:19:
[...]

Let op: uitgelogd in de app betekent niet dat je de auto weer opnieuw moet koppelen. Enkel opnieuw inloggen in de app is voldoende.

Gisteren overdag was er een periode dat dit niet (goed) werkte; ik was toen ook uitgelogd en inloggen ging niet. Na een paar uur was dit issue vanzelf verholpen. Als je in die tijd de app hebt verwijderd, of in de auto iets hebt gereset moet je helaas wel het hele aanmelden opnieuw door.
Nou ik was uitgelogd, heb opnieuw ingelogd en heb ook echt geen auto meer in de app :(

• Koekhapperrr
sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:48:
[...]

Nou ik was uitgelogd, heb opnieuw ingelogd en heb ook echt geen auto meer in de app :(
Telefoon al eens herstart? De app wil nog wel eens buggy zijn omtrent dit uitgelogd worden/opnieuw inloggen. Telefoon herstarten/zelf nog een keer uitloggen en opnieuw inloggen verhelpen dit bij mij tot nu toe nog altijd (in die paar keren dat dit is gebeurd).

• sarlo
Koekhapperrr schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:32:
[...]

Telefoon al eens herstart? De app wil nog wel eens buggy zijn omtrent dit uitgelogd worden/opnieuw inloggen. Telefoon herstarten/zelf nog een keer uitloggen en opnieuw inloggen verhelpen dit bij mij tot nu toe nog altijd (in die paar keren dat dit is gebeurd).
Jup ook al geprobeerd helaas en allemaal zonder resultaat.

• Koekhapperrr
Mensen met een MY22 Snow: verkleurt jullie Polestar-logo op de motorkap ook? Met de felle zon van de afgelopen maanden is het logo wat vergeeld, bijna goudkleurig geworden. Na levering was het logo nog exact dezelfde kleur als op de kofferbak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy1wz4iRqGJgLwUAdkWOk-PWVeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CIroqngAEeKf6YufanUfdW1.jpg?f=fotoalbum_large

Referentie achterklep:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpaQWEBsGfYkm9o7NFo-ocLkydg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMT2C6jnfFBCneW5epvb59V9.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het nu nog niet per se lelijk, maar hoop toch niet dat het straks zo'n vergeelde 90's desktop-kleur krijgt

• k-jah
Koekhapperrr schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:51:
Mensen met een MY22 Snow: verkleurt jullie Polestar-logo op de motorkap ook? Met de felle zon van de afgelopen maanden is het logo wat vergeeld, bijna goudkleurig geworden. Na levering was het logo nog exact dezelfde kleur als op de kofferbak:
[Afbeelding]

Referentie achterklep:
[Afbeelding]

Vind het nu nog niet per se lelijk, maar hoop toch niet dat het straks zo'n vergeelde 90's desktop-kleur krijgt
Er is een topic op het ps forum waar meerdere mensen dit gemeld hebben idd.

• GuiltyNL
Is die verkleuring vooral bij de lichte kleuren merkbaar?

• xsive

xsive

ii

[Afbeelding]

Referentie achterklep:
[Afbeelding]

Oei dat baart me wel zorgen. Ik heb Magnesium sinds maart dit jaar, neus staat altijd vol in de zon onder de carport, dus verhoogde kans.

Zojuist deze foto gemaakt, maar heb (nog) niet de indruk dat het aan het verkleuren is. Enige gelige tint wordt nu hooguit veroorzaakt door reflectie avondlicht onder bepaalde hoeken.

En sorry voor de gorigheid, carwash soon! O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IeH_QAzQCRXfoZAIKfR5bIfGQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31YZs4Rsr80owUiscsIaU8D0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWN22ZppiYXwe2_4SdC-k7GDqnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XphiL7B0LXPE4wlsfcEt78ob.jpg?f=fotoalbum_large

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
[Afbeelding]

Referentie achterklep:
[Afbeelding]

Hoe kan zoiets verkleuren? Is het logo van plastic of zo?

• GuiltyNL
Kleineheino schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:35:
[...]

Ja, is van plastic.

• k-jah
Kleineheino schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:35:
[...]

Van wat ander materiaal dacht je? :?

• xsive

xsive

ii

k-jah schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:35:
[...]

Om heel eerlijk te zijn dacht ik ook dat het gewoon onderdeel was van de carrosserie 8)7

• Darkmentom
Kun je die logo's apart krijgen? Ben ah denken als ik mijn thunder geleverd krijg van er zwarte op te plaatsen voor wat meer contrast te creëren.

• k-jah
Darkmentom schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:41:
Kun je die logo's apart krijgen? Ben ah denken als ik mijn thunder geleverd krijg van er zwarte op te plaatsen voor wat meer contrast te creëren.
Ja: https://mamoparts.com/polestar-emblem-front-40007887?c=19162

[ Voor 7% gewijzigd door k-jah op 03-09-2022 10:19 ]

• Darkmentom

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Darkmentom schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:05:
[...]

Zijn deze gewoon geplakt of zitten ze in de carrosserie ?
Op de derde foto zie je de pinnetjes zitten.

www.google.nl

• WiMe65
  • Laatst online: 25-10 08:33
[Afbeelding]

Referentie achterklep:
[Afbeelding]

Bij mij idem. Ik kijk het nog even aan.

• VidaR-9
  • Laatst online: 20:25
Vanochtend op de A2 bij Nieuwegein een Polestar met verlaging ingehaald. Toch wel heel duidelijk verschil met een niet verlaagde Polestar. Wel gaaf voor de looks!

Iemand van hier? Was een verlaagde met performance sticker. @dutchman666 ?

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 03-09-2022 16:18 ]

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 11:27
VidaR-9 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:18:
Vanochtend op de A2 bij Nieuwegein een Polestar met verlaging ingehaald. Toch wel heel duidelijk verschil met een niet verlaagde Polestar. Wel gaaf voor de looks!

Iemand van hier? Was een verlaagde met performance sticker. @dutchman666 ?
Ik ben vandaag niet de weg op geweest met de P2 :) . En meestal pendel ik tussen Amsterdam en de omgeving Hoofddorp/Nieuw Vennep ;)

Maar de 2,5 cm lagere positie geeft idd een heel andere stance/look :)

• Kleineheino
Dat had ik nog niet gezien eerlijk gezegd, wel een beetje goedkoop.

• Kleineheino
k-jah schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:35:
[...]

Normaal is dat toch niet van plastic? :?

• Jtakster
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-03 08:39
Hallo polestar gebruikers.

Ik heb sinds drie maanden mijn polestar en kwam weer even hier kijken.

Is dit forum nog levend, want ik zie de laatste updates er niet meer of is er toevallig een andere up to date forum ergens te vinden.

Bedankt vast,

Gr, Jeffrey.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kleineheino schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:26:
[...]

Vrijwel alle logo’s en badges op een auto zijn (verchroomd) plastic.. zo raar is dat niet?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Jtakster
Wij hebben deze twee weken vakantie en zijn onderweg naar Kroatië.

De eerste stop zijn we gisteravond aangekomen en alles ging echt perfect. Alleen IONITY laders gebruikt, want dat is lekker voor de kWh prijs. De stops berekend met ABRP, maar niet de app op Android gebruikt, want die is bij mij echt niet te gebruiken zo buggy en langzaam. De ABRP gebruikt van CarPlay en dat werkt dan wel.
Wat betreft de range ben ik in het begin wat rustig gaan rijden, tussen 110 en 120 en dan hield ik de eerste stops bijna 10% meer over als gepland, een tussenstop minder durfde ik niet, dus maar harder gaan rijden. ;-)

We gaan ze verder door Slovenië richting Kroatië om daar een rond rit te doen, ik ga jullie op de hoogte houden.

Het laden gaat trouwens van 150kw wel erg snel naar de 80kwh is dat bij jullie ook, in het begin gaat het echt heel snel en 2/3 minuten later daalt de snelheid al.

Gr,
Jeffrey.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhhqiPn0PoWGmOZ17HOJS0Cl9LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkqC7yL9P6KgpP1jw0f7Ibmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsk-zXIfMS76PczccJ6TEAMOONk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjksegT4zDJzfYmHqj5bvNyO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Jtakster op 04-09-2022 09:12 ]

• Kleineheino
Jtakster schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:10:

De eerste stop zijn we gisteravond aangekomen en alles ging echt perfect. Alleen IONITY laders gebruikt, want dat is lekker voor de kWh prijs. De stops berekend met ABRP, maar niet de app op Android gebruikt, want die is bij mij echt niet te gebruiken zo buggy en langzaam. De ABRP gebruikt van CarPlay en dat werkt dan wel.
Wat betreft de range ben ik in het begin wat rustig gaan rijden, tussen 110 en 120 en dan hield ik de eerste stops bijna 10% meer over als gepland, een tussenstop minder durfde ik niet, dus maar harder gaan rijden. ;-)

We gaan ze verder door Slovenië richting Kroatië om daar een rond rit te doen, ik ga jullie op de hoogte houden.

Het laden gaat trouwens van 150kw wel erg snel naar de 80kwh is dat bij jullie ook, in het begin gaat het echt heel snel en 2/3 minuten later daalt de snelheid al.

Gr,
Jeffrey.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi Jeffrey, er is een topic genaamd "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa". Ik denk dat ze daar ook erg geïnteresseerd zijn in jouw reis.

Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

• k-jah
xsive schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 08:28:
[...]

Om heel eerlijk te zijn dacht ik ook dat het gewoon onderdeel was van de carrosserie 8)7
Dan zou het ook van plastic zijn :P (dat onderdeel boven de gril is ook plastic).

[ Voor 8% gewijzigd door k-jah op 04-09-2022 10:19 ]

• xsive

xsive

ii

Jtakster schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:10:

Gr,
Jeffrey.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
In Slovenië was het perfect laden met Ionity vorige week, prettige vakantie en mooie trip!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:10
Vorige week de auto opgehaald in Beesd en deze week gelijk 1600km erop gezet door werkritjes. Echt een heerlijke auto, als je uit een benzine auto komt (hiervoor een Audi A4 2.0tfsi gereden).

Afgelopen vrijdag de ruiten rondom laten doen (achter 70 - voor 20). Komende dinsdag gaat hij nog naar de poetser voor een glass coating.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAKDVe42bb4Wy-bJK2T4Udp1RtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLiu8bzELAEUEQRNXiVyM2hG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_qYF-UUA-ol_SU8oT4XFR77Q6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khl0UE3FSNDqrDC43rBrLdFj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBEyQ2nRH0gQ8qvorXjSNgTYQw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWLMKCYbprRLIDb33N2IkoJ8.jpg?f=fotoalbum_tile

• GuiltyNL
Kleineheino schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:26:
[...]

Logo's zijn altijd van kunststof. Soms met een laagje chroom erover.

• Jtakster
xsive schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:28:
[...]

In Slovenië was het perfect laden met Ionity vorige week, prettige vakantie en mooie trip!
In Slovenië mooi de prijzen die Polestar heeft afgesproken, maar de eerste IONITY lader in Kroatië betaalde ik opeens 0,91 cent per KW. Iets mis gegaan met de afspraken :-).

Met de Shell recharge button kwam ik bij een Be.energised op 32 cent uit, dus een aanrader en supersnel voor zeker 10 minuten boven de 140kwh gebleven.

Updates gaan volgen.

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-11 11:22
Jtakster schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:31:
[...]

In Slovenië mooi de prijzen die Polestar heeft afgesproken, maar de eerste IONITY lader in Kroatië betaalde ik opeens 0,91 cent per KW. Iets mis gegaan met de afspraken :-).

Met de Shell recharge button kwam ik bij een Be.energised op 32 cent uit, dus een aanrader en supersnel voor zeker 10 minuten boven de 140kwh gebleven.

Updates gaan volgen.
Zou iedere dag wel voor 0,91 cent per KWh willen laden….🤣🤦‍♂️

• k-jah
Volvo heeft de release notes klaar voor 2.3, zal voor onze wagens niet veel verschillen:

Volvo - Changes in Software V2.3
  • Fix for an occasional issue when unlocking the vehicle with a key fob.
  • Minor graphical updates to the tripmeter menu in the Driver Display.
  • Solution for the incorrect "service required" message related to parking assistance.
  • Ready to Drive messages are calibrated to work better when using Pilot Assist
  • Improved range estimation accuracy for 2021 and 2022 model year vehicles
  • Adjustments to optimize the powertrain.
  • Note: Information sharing between vehicles will be temporarily disabled to support software V2.3. If it was activated in the car before the update, the associated privacy settings will be saved until the service is activated again by Volvo. The exchange of information via the cloud service is only available in Europe, Canada and the USA.

• Jtakster
Mickvanderveen schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:10:
[...]

Zou iedere dag wel voor 0,91 cent per KWh willen laden….🤣🤦‍♂️
Haha wat betaal je nu dan?

Ps.
Ik ken nog een mop over twee J-hova getuigen, erg on topic, maar dat kan hier zeker niet?

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18
Heeft hier iemand wel eens het probleem dat na het instappen de stoel verwarming van de passagier zomaar aanstaat? Al een keer of 5 meegemaakt dat mijn vrouw opeens roept dat het zo warm wordt en dat de stoel verwarming dus aanstaat.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

• GuiltyNL
pjotreke schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:55:
Heeft hier iemand wel eens het probleem dat na het instappen de stoel verwarming van de passagier zomaar aanstaat? Al een keer of 5 meegemaakt dat mijn vrouw opeens roept dat het zo warm wordt en dat de stoel verwarming dus aanstaat.
Heeft dat niet te maken met de voorverwarmingsinstelling? Je kunt daar de stoelen ook in meenemen.

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
Weet het niet zeker, maar lijkt te maken te hebben met "pro-active heating" om vocht te bestrijden. De auto anticipeert dan op een toekomstige situatie, je zou dit kunnen testen door een vochtige krant op de stoel te leggen om te zien of de reactie van de auto hetzelfde is :+ .

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-11 13:22

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Niet gehad dat ie vanzelf aan gaat. Wel dat ie opeens aanstaat omdat ik onderin het scherm blijkbaar heb aangeraakt. Het kabeltje voor de oplader ligt daar opgekruld en dat kan volgens mij het scherm activeren als dat aangeraakt wordt.
Is dat bij jou ook niet het geval?

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• Niel1991
Paku schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:07:
[...]

Niet gehad dat ie vanzelf aan gaat. Wel dat ie opeens aanstaat omdat ik onderin het scherm blijkbaar heb aangeraakt. Het kabeltje voor de oplader ligt daar opgekruld en dat kan volgens mij het scherm activeren als dat aangeraakt wordt.
Is dat bij jou ook niet het geval?
Check, dat heb ik ook al verschillende keren gehad. Die USB poorten zijn wel heel ongemakkelijk geplaatst. Dat en het gebrek aan bekerhouders zijn quasi mijn enige ergernissen aan de indeling van de cabine.

• k-jah
Release notes 2.3, dus quasi gelijk aan de Volvo, behalve dat er nog een optimalisatie voor de warmtepomp in zit, benieuwd wat dit in de praktijk gaat betekenen (nog even wachten op kouder weer):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eeVs4-x-HOKMTqkeFsKQug30Jc=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Y4HxjZ0BNf1GVbvxH6pyEl9p.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door k-jah op 05-09-2022 13:52 ]

• JTHZZ
Hier ook wel eens, omdat iets het scherm rechtsonder raakte.

• GuiltyNL
Ik heb mijn Polestar nu twee jaar. Nog nooit heb ik met een nieuwe auto zo vaak een bezoek gebracht een de dealer, maar ik vind het een fijne auto, met goede rijeigenschappen. De software development is me tegengevallen alsmede de beschikbaarheid van apps die ik inmiddels wel had verwacht. Dat laatste komt natuurlijk door Google.

De ontwikkeling van apps gaat traag en ik vraag me af of dit wel ooit echt goed van de grond af gaat komen. Na twee jaar had ik bijvoorbeeld gehoopt en verwacht dat we iets zouden hebben als Google Chrome, Youtube, Google Agenda, Google Keep enzovoort.

Maar ook Spotify werkt nog steeds maar beperkt in de auto. We missen nog steeds functionaliteiten die wel in de telefoon / tablet app zitten. En vanaf het begin zit de bug er al in waar het homescherm van Spotify niets kan tonen, je moet dan heen en weer klikken om beeld te krijgen. Andere third party apps blijven ook achter. Ik had gehoopt sneller Flitsmeister te kunnen gaan gebruiken, maar ik had ook gehoopt meer keuze te hebben in bijvoorbeeld parkeer- of laadapps.

Het zijn geen grote problemen hoor, maar het valt me gewoon op. Ik had meer verwacht van Google, en jullie?

Maar elektrisch rijden, och wat is dat fijn in deze auto. De remmen en de dempers van de Performance versie, ik geniet er elke dag van!

Ik ben ook nog lang niet uitgereden in deze auto. Ik plak er zeker nog een paar jaar aan vast.

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18
GeurtG schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:28:
[...]

Weet het niet zeker, maar lijkt te maken te hebben met "pro-active heating" om vocht te bestrijden. De auto anticipeert dan op een toekomstige situatie, je zou dit kunnen testen door een vochtige krant op de stoel te leggen om te zien of de reactie van de auto hetzelfde is :+ .
Interesant… :+
De volgende keer dat ze er over klaagt zet ik mijn beste grijns op.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-10 00:19
k-jah schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:51:
Release notes 2.3, dus quasi gelijk aan de Volvo, behalve dat er nog een optimalisatie voor de warmtepomp in zit, benieuwd wat dit in de praktijk gaat betekenen (nog even wachten op kouder weer):

[Afbeelding]
Heb net de auto terug van de eerste service beurt van 30k of 2 jaar. Voor Corona zou ik 30k binnen 3kwart jaar halen, maar heb nu na 2 jaar en 1 dag nog geen 30k op de teller staan. De garage heeft wel 2.3 op gezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c73IkMg22gK4F2jPCimHhVzL59Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91fjCL01y0YqaxqUiUAmVmNg.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals elke voorgaande versie betreft het enkel bugfixes, met natuurlijk weer een introductie van nieuwe bugs of herintroductie van bugs van eerdere releases.

In elk geval is de app op de tel nu helemaal dood, terwijl deze de laatste weken weer erg betrouwbaar leek te zijn. In de auto was het polestar account van mijn profiel weer eens verdwenen, laadtimers weg, laadsettings gewijzigd etc. Nog niet alles getest, Carplay werkte overigens wel. kon ik eerst niet meer uitschakelen, maar werd veroorzaakt door de weggevallen bluetooth verbinding tussen tel en auto. Na herstel van de verbinding werkte carplay weer zoals ervoor: niet ingeschakeld, maar beschikbaar indien nodig

Het is zoals @GuiltyNL al opmerkte: de auto rijdt zo fijn, dus ik stoor me er maar niet zo aan. Gelukkig wel werkende internet connectie en GPS. Dat is wel het belangrijkste.

De app toont nu dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-jJQiqNpMpiKgLg7vpyS7mmmew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osBZVTinv8ExvODE90hWm36J.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien herstelt het weer vanzelf na een nachtje slapen…..

P2 Launch Edition Void 20”

• k-jah
Cello66 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:09:
[...]

Heb net de auto terug van de eerste service beurt van 30k of 2 jaar. Voor Corona zou ik 30k binnen 3kwart jaar halen, maar heb nu na 2 jaar en 1 dag nog geen 30k op de teller staan. De garage heeft wel 2.3 op gezet
[Afbeelding]

Zoals elke voorgaande versie betreft het enkel bugfixes, met natuurlijk weer een introductie van nieuwe bugs of herintroductie van bugs van eerdere releases.

In elk geval is de app op de tel nu helemaal dood, terwijl deze de laatste weken weer erg betrouwbaar leek te zijn. In de auto was het polestar account van mijn profiel weer eens verdwenen, laadtimers weg, laadsettings gewijzigd etc. Nog niet alles getest, Carplay werkte overigens wel. kon ik eerst niet meer uitschakelen, maar werd veroorzaakt door de weggevallen bluetooth verbinding tussen tel en auto. Na herstel van de verbinding werkte carplay weer zoals ervoor: niet ingeschakeld, maar beschikbaar indien nodig

Het is zoals @GuiltyNL al opmerkte: de auto rijdt zo fijn, dus ik stoor me er maar niet zo aan. Gelukkig wel werkende internet connectie en GPS. Dat is wel het belangrijkste.

De app toont nu dit
[Afbeelding]

Misschien herstelt het weer vanzelf na een nachtje slapen…..
Benieuwd naar je ervaringen met 2.3!
Ben je nog ingelogd in de app? Had ik laatst ook..

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:24:
Ik heb mijn Polestar nu twee jaar. Nog nooit heb ik met een nieuwe auto zo vaak een bezoek gebracht een de dealer, maar ik vind het een fijne auto, met goede rijeigenschappen. De software development is me tegengevallen alsmede de beschikbaarheid van apps die ik inmiddels wel had verwacht. Dat laatste komt natuurlijk door Google.

De ontwikkeling van apps gaat traag en ik vraag me af of dit wel ooit echt goed van de grond af gaat komen. Na twee jaar had ik bijvoorbeeld gehoopt en verwacht dat we iets zouden hebben als Google Chrome, Youtube, Google Agenda, Google Keep enzovoort.

Maar ook Spotify werkt nog steeds maar beperkt in de auto. We missen nog steeds functionaliteiten die wel in de telefoon / tablet app zitten. En vanaf het begin zit de bug er al in waar het homescherm van Spotify niets kan tonen, je moet dan heen en weer klikken om beeld te krijgen. Andere third party apps blijven ook achter. Ik had gehoopt sneller Flitsmeister te kunnen gaan gebruiken, maar ik had ook gehoopt meer keuze te hebben in bijvoorbeeld parkeer- of laadapps.

Het zijn geen grote problemen hoor, maar het valt me gewoon op. Ik had meer verwacht van Google, en jullie?

Maar elektrisch rijden, och wat is dat fijn in deze auto. De remmen en de dempers van de Performance versie, ik geniet er elke dag van!

Ik ben ook nog lang niet uitgereden in deze auto. Ik plak er zeker nog een paar jaar aan vast.
Ik ben niet vaker in de garage geweest, dat als eerste. Dus op dat vlak prima. Maar ik had ook wel meer verwacht van Google. Maps is fantastisch en wordt snel beter maar had wel meer andere apps verwacht. Ik vind wel dat ik, nu er een browser, abrp en easypark is, me prima kan redden en niets echt mis. Ik heb nog de oude Flitsmeister app en die werkt prima, maar dat is een gelukje, anders zou ik die wel missen.
Wat ik heel positief vind, is dat er in 1,5 jaar zoveel is verbeterd aan het verbruik. Haal echt de 400+km in de zomer en ook op de autobahn durf ik gewoon 160+ te rijden zonder range anxiety. Ook die voorverwarmfunctie voor snelladen is een topper. Maar mijn rijprofiel is misschien niet gemiddeld omdat ik regelmatig lange ritten naar het buitenland moet. Enige irritante zijn kleine bugs in de software en ik zou iets meer in de app willen maar dat is een beetje een First World Problem.
En dan als laatste: 100% eens met je laatste stuk: het rijdt fantastisch, echt een van de betere EVs naar mijn smaak. Regenereren/remmen gaat soepel/comfortabel en accelereren is ook heel goed gedaan: niet zo schieterig als een model 3. Onderstel sportief maar nooit klachten van de family als je gewoon een comfortabele rit wilt maken.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 05-09-2022 17:36 ]

• Koekhapperrr

Dit is mijn eerste auto, dus geen referentiekader. Wel twee keer bij de garage geweest, waarvan één keer een onnodige foutmelding over de schakelpook, één keer omdat de installatie van 2.2 mislukt was. Het infotainmentsysteem kwam toen in een soort bootloop terecht voor een halfuur, waarna 'ie automatisch een rollback deed naar 2.1 (en de updatefunctie uitgeschakeld was tot ik een dealer bezocht).

Verder enorm blij met de auto; wat een heerlijke bak is het :9. De paar dagen tussendoor dat de kleine bugjes ineens weer naar boven komen (Maps die vanzelf gaat navigeren naar een bestemming van 4 dagen geleden, de bluetooth-verbinding met de telefoon die steeds onderbroken wordt als PAK geactiveerd is enz.) zijn af en toe wel vervelend.

App aanbod is inderdaad bijzonder matig, maar heel eerlijk mis ik ook niet echt wat. Flitsmeister zou prettig zijn op het display, als overlay, maar de automatische start/stopfunctie vanaf de telefoon werkt prima. Apps als Netflix zou ik direct installeren, maar in de praktijk ook nooit gebruiken. Parkeren zet ik altijd aan op m'n telefoon terwijl ik wegloop van de auto.

Gelukkig maar dat de auto zo bevalt, mag er nog wel een paar jaartjes in rijden :)

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-10 00:19
k-jah schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:21:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen met 2.3!
Ben je nog ingelogd in de app? Had ik laatst ook..
Moest zojuist nog even weg: waren alle opties in het laden scherm weer weg en grijs (niet te wijzigen). Dus reset nummer 4 voor vandaag. Na de reset kon ik gelukkig weer alles wijzigen: laden to 90%, laadtimer aan, timer tijd wederom instellen, Op 32A ipv 6A laden.
Auto maakt voor het eerst in zijn leven geluid, AVAS heeft bij mij nooit gewerkt, maar nu hoor ik het kunstmatig geluid. Misschien wel beter, waren toch wel veel mensen die zich rot schrokken van de auto die ineens in stilte achter hen opdook.

Volgens mij levert 2.3 geen nieuwe functionaliteit, dus mogen we blij zijn dat er een aantal issues zijn verholpen.

App is nog steeds dood. Ik was nog ingelogd, dus dacht misschien helpt het als ik opnieuw inlog? Helaas geen verschil, app kan geen contact meer maken met de server.

Ineens hoor ik ook het tikken van de relais bij het stuur , wanneer de auto afremt met pilot assist aan, was hiervoor niet te horen.

Ben ook eigenlijk best benieuwd of de software issues worden veroorzaakt door de combi OS/Polestar developers, of alleen de developers. De renault e tech draait ook op automotive en ik heb de schermen gezien, die tig meer functionaliteit laten zien dan waar Polestar na 2 jaar niet eens van durft te dromen. Iemand die daar wat over kan zeggen?

P2 Launch Edition Void 20”

• Jtakster
Ik heb dat een aantal keer gehad, maar dan heeft mijn vrouw de stoel verwarming de rit ervoor aan gehad.

• Jtakster
Ik heb wel eens een geintje uitgehaald bij een maat van mij.

Die stapt na een terras bezoek bij mij in de auto, had wat biertjes op en het was zo een 32 graden buiten.
Ik de stoel verwarming aangezet en de airco gewoon op 21 graden. Je had na 10 minuten zijn gezicht moeten zien, zo van ik voel me niet helemaal lekker, maar geen idee wat er nou aan de hand is.

Geloof mij een hilarisch moment, veel moeite met mij lach inhouden. >:) >:)

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-11 11:22
Jtakster schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:34:
[...]

Haha wat betaal je nu dan?

Ps.
Ik ken nog een mop over twee J-hova getuigen, erg on topic, maar dat kan hier zeker niet?
35 cent per kWh ! Goed Lezen!!!🤦‍♂️

• xsive

xsive

ii

k-jah schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:51:

[Afbeelding]
Hopelijk wordt de voetverlichting gereset voor non-plus pack uitvoeringen zoals de mijne, want ik betaal er nondeju niet voor niks voor }:O

• xsive

xsive

ii

Jtakster schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:31:
[...]

Updates gaan volgen.
Geen idee van prijzen, zakelijke laadpas *O*

• Niel1991
Cello66 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:06:
[...]

Moest zojuist nog even weg: waren alle opties in het laden scherm weer weg en grijs (niet te wijzigen). Dus reset nummer 4 voor vandaag. Na de reset kon ik gelukkig weer alles wijzigen: laden to 90%, laadtimer aan, timer tijd wederom instellen, Op 32A ipv 6A laden.
Auto maakt voor het eerst in zijn leven geluid, AVAS heeft bij mij nooit gewerkt, maar nu hoor ik het kunstmatig geluid. Misschien wel beter, waren toch wel veel mensen die zich rot schrokken van de auto die ineens in stilte achter hen opdook.

Volgens mij levert 2.3 geen nieuwe functionaliteit, dus mogen we blij zijn dat er een aantal issues zijn verholpen.

App is nog steeds dood. Ik was nog ingelogd, dus dacht misschien helpt het als ik opnieuw inlog? Helaas geen verschil, app kan geen contact meer maken met de server.

Ineens hoor ik ook het tikken van de relais bij het stuur , wanneer de auto afremt met pilot assist aan, was hiervoor niet te horen.

Ben ook eigenlijk best benieuwd of de software issues worden veroorzaakt door de combi OS/Polestar developers, of alleen de developers. De renault e tech draait ook op automotive en ik heb de schermen gezien, die tig meer functionaliteit laten zien dan waar Polestar na 2 jaar niet eens van durft te dromen. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Ik hoor sinds een lange reis van 3.600 km onlangs ook getik bij he remmen/regenereren. Het is niet erg opvallend, maar wel aanwezig.

• JTHZZ
[...]

De AVAS module schijnt niet via OTA ge-update te kunnen worden. Zodra je in de Volvo garage bent, krijgt de auto altijd standaard een update en wordt de AVAS module ook meegenomen. Vandaar dat je na een garagebezoekje plotseling een UFO hoort als je langzaam vooruit rijdt. Staat verder los van de Px.x updates.

• dnns85
JTHZZ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:44:
[...]

De AVAS module schijnt niet via OTA ge-update te kunnen worden. Zodra je in de Volvo garage bent, krijgt de auto altijd standaard een update en wordt de AVAS module ook meegenomen. Vandaar dat je na een garagebezoekje plotseling een UFO hoort als je langzaam vooruit rijdt. Staat verder los van de Px.x updates.
Kan ik bevestigen 😉 hier vorige week naar de garage geweest voor de 60k beurt en idd een UFO teruggekregen, viel echt op. Nog wel steeds op P2.2.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

Mijn app is dood geweest sinds P2.0, en heb ik uiteindelijk weer tot leven weten te wekken (op P2.2) door simpelweg een factory reset uit te voeren van de auto, de app te verwijderen van m'n iPhone, weer te installeren, en opnieuw te koppelen. Gehele proces was pakweg 20min, en een beetje irritant, maar uiteindelijk werkt het nu weer als een zonnetje (en stabieler dan ik ooit heb gehad :+) en lijk ik ook van de diverse P2.2 bugs geen last te hebben. Geen kantelende spiegels, en ook de interieurverlichting werkt gewoon prima.

Kan dus de moeite waard zijn.
De grote vraag is natuurlijk: wérkt die functionaliteit dan ook? Persoonlijk boeit het mij weinig hoeveel knopjes en lampjes iets heeft, en ik zou dat ook nooit als metric gebruiken om te bepalen hoe goed/slecht er ontwikkeld wordt. Sterker nog, in veel organisaties zorgt een overdreven push op features juist voor issues omdat kwantiteit boven kwaliteit wordt verheven. Ik heb dus liever minder knopjes, als ze dan maar 100% werken ;)

Kijk ik naar Polestar, dan zie ik een platform dat relatief langzaam evolueert, maar waar geen absurde feature-push lijkt te bestaan. De focus lijkt, ondanks de issues, wel te liggen op betrouwbaarheid. Ook al kan ook dat nog veel beter.

Launching containers into space

• Freakie1NL
  • Laatst online: 19:40

Freakie1NL

Grote Baas

Terecht kritische comments van jou hoor, dat zeker.

Maar even het volgende; bewust voor een P2 gekozen als nieuwe leaseauto. Hiervoor een ID.3 1st als leaseauto gehad.

Eigenlijk alles wat je stelt geld daarbij nog meer:
-Nog nooit met een nieuwe auto zo vaak bij een dealer geweest / überhaupt pechhulp nodig gehad.
-Let wel dat ik de auto bijna 2 jaar heb gehad, en dat VW een leuke belofte had met 1x per kwartaal nieuwe software. Echter in 2 jaar, maar 2 updates gehad. Waarvan 1 zeer noodzakelijk i.v.m 12 volt bug.

Als je dit vervolgens ook leest over o.a. Tesla dan moet ik wel eens aan vroeger denken > veel games werden (zeg niet dat dit nu niet meer gebeurt (Cyberpunk :+ )) met veel bugs afgeleverd en het was altijd maar afwachten of het uiteindelijk een parreltje werd of een domper bleef. Bij VW overigens bepaald dat perse het laatste het geval is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• WiMe65
  • Laatst online: 25-10 08:33
k-jah schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:19:
Volvo heeft de release notes klaar voor 2.3, zal voor onze wagens niet veel verschillen:

Volvo - Changes in Software V2.3
  • Fix for an occasional issue when unlocking the vehicle with a key fob.
  • Minor graphical updates to the tripmeter menu in the Driver Display.
  • Solution for the incorrect "service required" message related to parking assistance.
  • Ready to Drive messages are calibrated to work better when using Pilot Assist
  • Improved range estimation accuracy for 2021 and 2022 model year vehicles
  • Adjustments to optimize the powertrain.
  • Note: Information sharing between vehicles will be temporarily disabled to support software V2.3. If it was activated in the car before the update, the associated privacy settings will be saved until the service is activated again by Volvo. The exchange of information via the cloud service is only available in Europe, Canada and the USA.
Nu inderdaad ook door Polestar gecommuniceerd via FB
Hey, community members!
Our next software update P2.3 is here to bring some smaller adjustments and improvements to your cars. We'll make another announcement once this patch goes live OTA, but until then, the update is already available for manual installation at service point visits.

You can read more about the P2.3 update here: https://plstr.car/xo9

Wel jammer dat het 90/100% SOC probleem nog niet is opgelost. Ben geen programmeur maar lijkt me geen rocket science om dat te fixen.

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:05
[...]

Heb je inmiddels al wel verbetering gezien in de app of nog niet? Immers zoveel uur na de update. Anders zeker belangrijk om Polestar Support hierover in te lichten. Vooral ook met het zicht op de volgende mensen die ook de update gaan krijgen in de werkplaats en straks via OTA

[ Voor 3% gewijzigd door ewdevries op 06-09-2022 14:20 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.