• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
Rugnummer10 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen week met Polestar contact gehad omdat mijn SOS lampje blijft knipperen (lijkt op een falende tcam, dealer kon daar niks raars in vinden en wist niet hoe deze gereset moest worden).

Gelijk even navraag gedaan naar de voetsensor voor de achterklep, de verwachting is dat deze pas einde jaar beschikbaar komen.
Is het probleem met de knipperende SOS led opgelost? Ik heb dit ook. Ben nog niet naar de dealer geweest omdat alles prima werkt.

TCAM reset en infotainment reset helpen in ieder geval niet.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
ob3lix schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:19:
Vandaag mijn eerste echte probleem met de auto. Gisteravond zag ik dat de auto niet op slot stond, maar kreeg deze ook niet vergrendeld met de sleutel. Vanochtend wat verder op onderzoek uitgegaan en nu blijkt de hele auto niet te starten.

Scherm en apps doen het wel gewoon, maar verder reageert de auto nergens meer op. :'(
Ook het scherm achter het stuur staat op zwart.

Als het goed is komt de ANWB (via Polestar assistance) binnen uur.
Om welke uitvoering gaat het?
En welke software er op?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
Hansieo schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Om welke uitvoering gaat het?
En welke software er op?
Modeljaar 2022 en ik heb v2.2 erop staan.
ANWB is net geweest en die hebben het niet kunnen fixen helaas.
Over paar minuutjes wordt die opgehaald door de Volvo dealer.

Ik ga 'm missen. ;w

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:41
Redox schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Heb wel een beetje schrik als ik sommige bugs hier lees. Ongemak is niet erg, maar als ik soms lees dat het niet eens wil starten.... :/ Toch kijk ik er naar uit.

Nu wachten tot december :X
Jammer dat je je daardoor laat afschrikken.
Hou steeds ik gedachten dat fora meestal bestaan rond het melden van issues.
Positieve verhalen worden doorgaans minder gepost. Niemand gaat iedere dag melden “hey, m’n auto is gestart” :P

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
k-jah schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Jammer dat je je daardoor laat afschrikken.
Hou steeds ik gedachten dat fora meestal bestaan rond het melden van issues.
Positieve verhalen worden doorgaans minder gepost. Niemand gaat iedere dag melden “hey, m’n auto is gestart” :P
Dat is precies waar ik me ook aan vast houd. Als je alle issues inventariseert die hier beschreven zijn dan ............. ;)

• Big_Sander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:13
Hi all,

Na een hoop lezen en proefrijden is mijn Polestar besteld.
Door de toch al ruim aanwezige standaard opties, steeds hogere bijtelling en dat mijn vrouw in de familiebak van de zaak rijdt, is het onderstaande samenstelling geworden.
- Polestar Polestar 2 Standard Range Single Motor 5D 170kW
- Kleur: Magnesium
- Bekleding: Zinc Embossed Textile with 3D Etched deco
- Semi-Elektrische trekhaak

Ik kan niet wachten tot hij geleverd wordt!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18
Mijn vrouw heeft laatst 282 kilometer gereden waarvan 270 op de snelweg met een gemiddelde van 16.1
Totaal staat mijn gemiddelde op ongeveer 21 over 6000 kilometer.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
Een LRSM besteld met pilot lite. Wilde lederen interieur maar dat werd wachten tot 2023. Iemand ervaring met leer achteraf in laten bouwen? En wel of geen panelen mee laten pakken?

Verwijderd

ghvankooten schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:08:
Een LRSM besteld met pilot lite. Wilde lederen interieur maar dat werd wachten tot 2023. Iemand ervaring met leer achteraf in laten bouwen? En wel of geen panelen mee laten pakken?
Als je even in dit forum zoekt op leder dan kom je al twee P2-rijders tegen die dit hebben laten doen.

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Als je even in dit forum zoekt op leder dan kom je al twee P2-rijders tegen die dit hebben laten doen.
En als je gewoon Googled, dan vind je talloze voorbeelden van Nederlandse bedrijven die leer inbouwen:

https://www.lederinbouwne...ren-bekleding-voorbeelden

https://www.alba-automotive.com/portfolio_category/polestar/

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Shorteh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb vanaf de 2.2 update echt geen enkel probleem meer gehad. Enige is dat de UI traag blijft, maar echt grote ongemakken heb ik echt een hele tijd al niet meer gehad.

Je gaat er sowieso dik van genieten, no worries :)
2.2 stukken trager hier dan de 1.9 waar ik mee begon en waar ik echt 0 issues ben tegengekomen. Ik moet bij 2.2 zelfs op de achteruitrijcamera wachten voor het beeld verschijnt.
Herstart infotainment verandert daar niets aan.

Weet iemand of er al een fix is voor het niet werken van de interieur-voetverlichting sinds 2.2? *O*

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• ghvankooten
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Dank. De bedrijven had ik al wel gevonden. De P2 rijders nog niet.

Hoe tevreden zijn jullie nu na een tijdje nog over kwaliteit leer en zitcomfort (even los van de balk thematiek)?

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:55
xsive schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:41:
[...]

2.2 stukken trager hier dan de 1.9 waar ik mee begon en waar ik echt 0 issues ben tegengekomen. Ik moet bij 2.2 zelfs op de achteruitrijcamera wachten voor het beeld verschijnt.

Weet iemand of er al een fix is voor het niet werken van de interieur-voetverlichting sinds 2.2? *O*
Ik heb dezelfde problemen met de achteruitrijcamera hoor, ik schaarde het alleen onder de algemene traagheid. Ik rijd tegenwoordig 's ochtends maar zonder de camera te gebruiken weg. Hoop dat ze dit nog wel sneller kunnen krijgen.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:47
Shorteh schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met de achteruitrijcamera hoor, ik schaarde het alleen onder de algemene traagheid. Ik rijd tegenwoordig 's ochtends maar zonder de camera te gebruiken weg. Hoop dat ze dit nog wel sneller kunnen krijgen.
Het was eerder wel normaal dus volgens mij gevalletje OTA update net als die voetverlichting. Als je de topics hier volgt zie je dat veel merken het probleem hebben, dat na een update sommige dingen die voorheen wel werkten, kapot gaan. Regressietesten is in de Automotive wereld blijkbaar nog een brug te ver. Het blijven toch van oorsprong werktuigbouwers he 8)
Maar ja, als je auto’s door ITers laat bouwen, krijg je dus een Tesla en krijg je aan de ‘hardware’ kant een probleem.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:43
Shorteh schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Heb je wellicht de Flitsmeister app geïnstalleerd? Die vertraagd het systeem enorm. Aan de P8:kant hebben veel berijders de app alweer gewist in afwachting van een betere versie.
Het valt me bij de P8 (ook 2.2) wel op dat het systeem nu wat vaker diep in slaap valt na een nachtje parkeren. Eerder was dat maar zelden, nu regelmatiger en dan duurt het inderdaad wat langer voordat alles weer live is, maar niet zo lang dat ik zonder camera achteruit moet rijden.,

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 20-08-2022 11:35 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:50
Gekke vraag misschien, maar hoe komt het dat, als ik de auto wil starten na snelladen, ik het rempedaal niet ver in kan drukken? Ik heb dit alleen met snelladen. Het is verder geen probleem, maar ik ben wel benieuwd (en hebben anderen dit ook)?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:25
Ps3gamer91 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:09:
Gekke vraag misschien, maar hoe komt het dat, als ik de auto wil starten na snelladen, ik het rempedaal niet ver in kan drukken? Ik heb dit alleen met snelladen. Het is verder geen probleem, maar ik ben wel benieuwd (en hebben anderen dit ook)?
Ik hang regelmatig aan de snellader maar dat is mij nog nooit opgevallen, zal het eens in de gaten houden

• k-jah
Het wat? :+

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:50

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• JTHZZ
Nee, geen last van, en ik maak regelmatig lange ritten dus met snellader. Misschien iets met het remcircuit. Zou ik altijd naar laten kijken.

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Mga1600 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Het valt me bij de P8 (ook 2.2) wel op dat het systeem nu wat vaker diep in slaap valt na een nachtje parkeren. Eerder was dat maar zelden, nu regelmatiger en dan duurt het inderdaad wat langer voordat alles weer live is, maar niet zo lang dat ik zonder camera achteruit moet rijden.,
Dat diep in slaap vallen heb ik ook bij de P2! Als hij wat langer stil heeft gestaan (meer dan een dag of zo) duurt het echt een stuk langer voor het hele systeem is opgestart. Redelijk bizar vind ik dat. Maar als het eenmaal live is doet alles het wel gewoon.

• GuiltyNL
Heb je een Performance? Want daarbij heb ik het altijd.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:10
xsive schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:41:
[...]

Heb jij toevallig iets op de USB-poort aangesloten? Ik heb er een USB micro-SD adapter in zitten voor Audiowagon. Sinds 2.2 krijg ik een foutmelding over het niet kunnen lezen van het USB-device al voordat het camera-beeld verschijnt. Het lijkt er dus op dat hij eerst iets carplay-achtigs te detecteren voordat hij het camerabeeld gaat projecteren?!
Als je er iets in hebt zitten, moet je het er eens uit halen, kijken of het daar beter van wordt.

• wingwalker
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-11-2023
Rene schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Is het probleem met de knipperende SOS led opgelost? Ik heb dit ook. Ben nog niet naar de dealer geweest omdat alles prima werkt.

Ik heb hier nu ook eens op gelet en bij mij is het SOS lampje steady wit bij het instappen. Bij het in Drive zetten wordt het rood, knippert 4 keer rood om erna terug wit te worden. Is dit een normale ‘test’ van het systeem, of zit bovenstaande problematiek er bij mij ook aan te komen?

P2 LRSM MY22 Midnight 19” pilot plus 2.7

• Kleineheino
JTHZZ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Het was eerder wel normaal dus volgens mij gevalletje OTA update net als die voetverlichting. Als je de topics hier volgt zie je dat veel merken het probleem hebben, dat na een update sommige dingen die voorheen wel werkten, kapot gaan. Regressietesten is in de Automotive wereld blijkbaar nog een brug te ver. Het blijven toch van oorsprong werktuigbouwers he 8)
Maar ja, als je auto’s door ITers laat bouwen, krijg je dus een Tesla en krijg je aan de ‘hardware’ kant een probleem.
Wat is dan het "hardware" probleem bij Tesla? Ik ken alleen tevreden Tesla rijders die iig niet de issues ondervinden die in dit topic allemaal aan de orde komen. Althans, dat zeggen ze :)

• De fiscalist
  • Laatst online: 17:53
ghvankooten schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:13:
[...]

Hoe tevreden zijn jullie nu na een tijdje nog over kwaliteit leer en zitcomfort (even los van de balk thematiek)?
Ik heb mijn P2 laten herbekleden bij lederinbouw Nederland in alphen aan den Rijn. Grijs Nappa leer, zilveren stiksels, ook de midden console en arm steun, zwart met zilveren stiksels op de deuren en het stuur.

Bevalt meer dan goed. Kwaliteit is dikke prima. Ben er erg blij mee, vooral de midden console en het stuur. Nappa leer is lekker zacht en soepel. Blijft mooi tot nu toe.

Het kan zijn dat ze het stuurwiel niet meer doen. Bij mij kostte het me mijn stuurverwarming. Ik weet niet of dat een incident was of dat het altijd stuk gaat met het verwijderen van de bestaande plastic stuurbekleding.

Dat hebben ze overigens heel netjes opgelost, kon kiezen voor het beklede stuur houden zonder stuurverwarming, of niet stuur met verwarming maar zonder leren bekleding. In beide gevallen zijn de kosten voor het bekleden gecrediteerd.

Heb nu een heerlijk nappa leren stuur in mijn handen met zilveren stiksels, conform de rest van het interieur. Stuurverwarming geen moment gemist, kan immers de complete auto voorverwarmen../

Je mag komen kijken als je wilt, in Den Haag

Overigens functioneert de hele auto goed bij mij, geen/weinig gekke bugs en niet stil gestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door De fiscalist op 21-08-2022 08:30 ]

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Cpt. Peacock schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

LRDM met 19" velgen hier en een gemiddelde van rond de 17-18 met acceleraties die redelijk vlotjes zijn. :*)
Als ik echt op het verbruik let, kan ik ritten rijden van 15 gemiddeld (geen snelweg, 70 en 90 km/h wegen).
Vrijdag op een rit van 330km een all time low van 18.7 gehaald met mijn lrdm ppp. Gemiddelde nu over 8k kilometer is 20.4

• JTHZZ
Kleineheino schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Wat is dan het "hardware" probleem bij Tesla? Ik ken alleen tevreden Tesla rijders die iig niet de issues ondervinden die in dit topic allemaal aan de orde komen. Althans, dat zeggen ze :)
Ik ken, buiten GoT, ook alleen maar tevreden Polestar rijders en lees in het tesla topic ook van alles. Dat zegt alleen maar dat hier op GoT bij alle merken voornamelijk mensen met problemen zich melden.
Mijn punt is dat Tesla (de IT-ers) bekend staat (laten we het daar op houden) dat hun software goed is maar de kwaliteit van de auto so-so. Of dat nou terecht is of niet kun je pagina’s over volschrijven. Bij de traditionele automerken (de werktuigbouwers) zie je dat ze prima een auto kunnen maken, maar dat ze juist worstelen met de software. Die twee werelden hebben elkaar nog niet helemaal gevonden.

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
ghvankooten schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:13:
[...]

Wij hebben het laten doen bij BMS in Haarlem inclusief het verwijderen van de balk in de voorstoelen.

Bevalt perfect, Alcantara met nappa leder. Nog steeds zeer blij mee.

Ik kan het bericht je niet zo vinden, staat in dit topic of het vorige (met XC40 gedeelde) topic.

Tevens hebben wij het stuur opnieuw laten bekleden met leder. Stuurverwarming werkt bij ons nog wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTAh0n0dEhHMHClXDp2dZ3TmuT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7XzgMTi1K97Lkz0vEMUsjme.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrFOFFBrLJ9ppq-HRBPc-aCfFNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOhASVflILDBvyXi1aIjyTBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIx5JTt4Jw_6Qj1xU34kP0P8Mu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJUk15RQWv0QR89saMqnSj6n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP0y0N-9g-CzlKhNLDUgbM4-8Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltSDL5yckcGASaNWaN33n5UH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/386uH3rVyG0mVUSK0LrjCHma5fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuUL39VrePaz5EvloHNapDwi.jpg?f=fotoalbum_large

• De fiscalist
Nice, alcantara!, ik moet het met nappa leer doen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ix0KpzoKssB7VU63kIOL8LOsQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHd0ZoGU63smVmqP8hksqLAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCc-OD2DkCtlCWC5eo9q74aaFjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9mIEPEUT7egJur5d3SkbJIv.jpg?f=fotoalbum_large

• xsive

xsive

ii

PvS_68 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Heb jij toevallig iets op de USB-poort aangesloten? Ik heb er een USB micro-SD adapter in zitten voor Audiowagon. Sinds 2.2 krijg ik een foutmelding over het niet kunnen lezen van het USB-device al voordat het camera-beeld verschijnt. Het lijkt er dus op dat hij eerst iets carplay-achtigs te detecteren voordat hij het camerabeeld gaat projecteren?!
Als je er iets in hebt zitten, moet je het er eens uit halen, kijken of het daar beter van wordt.
Nee heb ik niet. Zou graag terug naar 1.9 gaan.

• JTHZZ
Heb vandaag de app EVMap ontdekt. Nog niet perfect maar hiermee kun je laadpunten in je omgeving laten zien, net als GM, maar dan wel met uitgebreide filters op snelheid, enz. Helaas kun je de kaart nog niet verschuiven maar hij werkt wel goed tijdens het rijden en laat dan laadpunten in de omgeving zien

[ Voor 16% gewijzigd door JTHZZ op 22-08-2022 09:03 ]

• ghvankooten
@petervanstuiven en @De fiscalist hartelijk dank voor jullie input. Ziet er strak uit. De combinatie met alcantara spreekt me zeer aan. Ik wil wel voor een lichte kleur leder gaan. Half oktober komt de P2 (fingers crossed). Tegen die tijd upload ik ook wel wat foto's.

• sarlo
JTHZZ schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:11:
[...]

Ik ken, buiten GoT, ook alleen maar tevreden Polestar rijders en lees in het tesla topic ook van alles. Dat zegt alleen maar dat hier op GoT bij alle merken voornamelijk mensen met problemen zich melden.
Mijn punt is dat Tesla (de IT-ers) bekend staat (laten we het daar op houden) dat hun software goed is maar de kwaliteit van de auto so-so. Of dat nou terecht is of niet kun je pagina’s over volschrijven. Bij de traditionele automerken (de werktuigbouwers) zie je dat ze prima een auto kunnen maken, maar dat ze juist worstelen met de software. Die twee werelden hebben elkaar nog niet helemaal gevonden.
Voor dat ik mijn Polestar kreeg 3 maanden geleden, had ik een model 3 met vrij veel issues :+
Had in het Model 3 & Y topic hier een post over gemaakt. Maar de issues die ik had staan hieronder.
Nu had ik echt wel een maandagmorgen model, want de andere auto's die we hebben uit die batch (+-10 stuks) hebben tot heden geen problemen gehad behalve normaal onderhoud/slijtage.
2x achterruit gescheurd
1x ontluchting (iets van ventielen) van de accu waardoor snelladen begrensd werd
2x tik bij het indraaien naar links door een kapotte as oid.
1x parkeersensoren voor die niet meer werkte
1x gehele kabelboom
1x sensor/slot achterklep (auto dacht dat de klep open was als die dicht was en andersom :+)
1x iets met de elektro motor (geen idee wat maar vermogensverlies icm langzaam oppakken van de motor na het intrappen van het stroompedaal)
1x harde reset ivm vastgelopen software update
1x de boordcomputer vervangen (niet de v3 upgrade maar de unit zelf)
1x kofferbak afgesteld en bijgewerkt ivm roestvorming
1x bestuurdersdeur afgesteld en paneel bijgewerkt ivm roestvorming
2x schade die niet door een normale hersteller verholpen mocht worden

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Rene schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Ben naar de dealer geweest, die hebben de auto uitgelezen maar daar werden ze niet veel wijzer van. Hebben de auto vervolgens een half uur ontkoppeld van de accu, heeft het probleem niet opgelost.

Komende woensdag gaan ze verder kijken. Mocht er een update zijn zal ik die hier posten!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:11
Ben weer terug na 4 weken vakantie in Zweden, wat een heerlijke reisauto is het toch.
In totaal zo'n 6500km gereden met de P2 SRSM en een mooi verbruik gehaald.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xMJTLkJ/kilometerstand.jpg

Op 1x een tcam reset na geen problemen gehad. Die reset was nodig na de veerboot Trelleborg -> Rostock. Op de heenweg had ik geen probleem, maar terug wilde hij maar geen gps signaal oppikken, ook niet na 10 minuten rijden ofzo nadat ik al van de boot was. Daarom maar een reset gedaan via de voorruitverwarmingsknop, en daarna geen probleem meer.

Omdat ik toch al redelijk hoog in Zweden zat, heb ik ook nog een tripje gemaakt naar de Poolcirkel bij Jokkmokk. Met een Polestar moet je daarheen toch 8)
Het was 'maar' 630km om er te komen, en laden was goed mogelijk dankzij Tesla snelladers onderweg. Zowel de heen als terugreis hebben zo'n 9u geduurd, omdat je alleen maar over tweebaanswegen rijdt en ook regelmatig stopt bij mooie punten, maar een supermooie trip was het zeker.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WFpq6zX/poolcirkel.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8zn0XG8/poolcirkel2.jpg

Al met al ben ik zeer positief na deze eerste lange EV reis/vakantie.

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
JeroenV_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:30:
Ben weer terug na 4 weken vakantie in Zweden, wat een heerlijke reisauto is het toch.
In totaal zo'n 6500km gereden met de P2 SRSM en een mooi verbruik gehaald.
[Afbeelding]

Op 1x een tcam reset na geen problemen gehad. Die reset was nodig na de veerboot Trelleborg -> Rostock. Op de heenweg had ik geen probleem, maar terug wilde hij maar geen gps signaal oppikken, ook niet na 10 minuten rijden ofzo nadat ik al van de boot was. Daarom maar een reset gedaan via de voorruitverwarmingsknop, en daarna geen probleem meer.

Omdat ik toch al redelijk hoog in Zweden zat, heb ik ook nog een tripje gemaakt naar de Poolcirkel bij Jokkmokk. Met een Polestar moet je daarheen toch 8)
Het was 'maar' 630km om er te komen, en laden was goed mogelijk dankzij Tesla snelladers onderweg. Zowel de heen als terugreis hebben zo'n 9u geduurd, omdat je alleen maar over tweebaanswegen rijdt en ook regelmatig stopt bij mooie punten, maar een supermooie trip was het zeker.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Al met al ben ik zeer positief na deze eerste lange EV reis/vakantie.
Ik heb ook zonet een auto-vakantie achter de rug met mijn Polestar 2 DMLR (2021). Ik ben het volledig met je eens, sublieme auto om mee op reis te gaan. Mijn gemiddeld verbruik lag wel redelijk hoog (21-23), maar dat wijt ik voornamelijk aan de 20 inch velgen, hoge temperatuur, zware lading en bergachtig gebied. We hadden geen dakkoffer of iets dergelijks.

Enkele dingen die me zijn opgevallen:
Laden in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk is erg netjes geregeld. Ik ging vooral voor Ionity laadpunten omdat ik daar "slechts" € 0,35 / kWh moest betalen door de korting van Polestar zelf.
In Noord-Italië, meerbepaald Piemonte vond ik erg weinig snelladers. Maximale vermogen van vele laders daar was maximum 50 kW.
Hoewel we vooraf wat schrik hadden voor ons bereik in de bergen, bleek dat helemaal niet nodig te zijn. De recuperatie in afdalingen zorgt ervoor dat het bereik niet veel scheelt met wat je gewoon bent. Ik reed een rit van 30 kilometer waarna er 2% extra in de batterij zat dan wanneer ik vertrokken was. Mijn verbruik lag natuurlijk wel redelijk hoog in de heenrit (bergop), maar dat werd dan gecompenseerd in de terugrit.
Hoewel ik hier in België veel Polestars zie rijden, was het precies de uitzondering in Italië. Hij deed veel hoofden draaien, en ik werd er verschillende keren op aangesproken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_m1sM128OmN-nnv-n5osWCIANE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59W0py1uTlO7h0BAqOg2fevK.jpg?f=fotoalbum_large

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:11
Niel1991 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:48:
[...]
Laden in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk is erg netjes geregeld. Ik ging vooral voor Ionity laadpunten omdat ik daar "slechts" € 0,35 / kWh moest betalen door de korting van Polestar zelf.
In Noord-Italië, meerbepaald Piemonte vond ik erg weinig snelladers. Maximale vermogen van vele laders daar was maximum 50 kW.
Ik wilde ook voor Ionity gaan ivm de korting maar ben uiteindelijk vaak bij Tesla beland. Heb daar ook aan het begin van de vakantie even een abonnement aangezet voor een maand, en heb dat er ook zeker uitgehaald.
Heb uiteraard wel enkele keren bij Ionity geladen als dat mogelijk was, had alleen geen zin om te wachten bij drukte dus dan werd het weer Tesla.

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
JeroenV_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Ik wilde ook voor Ionity gaan ivm de korting maar ben uiteindelijk vaak bij Tesla beland. Heb daar ook aan het begin van de vakantie even een abonnement aangezet voor een maand, en heb dat er ook zeker uitgehaald.
Heb uiteraard wel enkele keren bij Ionity geladen als dat mogelijk was, had alleen geen zin om te wachten bij drukte dus dan werd het weer Tesla.
Ik heb nog niet geladen bij Tesla. Had wel op voorhand een account aangemaakt, just in case.

Ik was ook verschoten van de kostprijs voor sommige laders in de bergen. Hoewel ik er slechts één heb gebruik om enkele kilowatjes bij te laden, keek ik regelmatig naar de prijzen via Plugsurfing app --> € 1,07 / kWh |:( 8)7

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2022 21:03 . Reden: Dubbel ]

Verwijderd

Vanochtend was er iets vreemds, gisteravond de lader thuis aangesloten op de auto met een aktief laadschema van 23 uur tot 07 uur. Toen ik vanochtend het laden van 's nachts controleerde zag ik dat er op dat moment geladen werd en dat de laadsessie pas om 07 uur gestart was. De app gaf wel het nieuwe percentage aan maar het laden stond gewoon gepland.
Iemand al zoiets meegemaakt?

• Rickkie600
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 08:54
Big_Sander schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:35:
Hi all,

Na een hoop lezen en proefrijden is mijn Polestar besteld.
Door de toch al ruim aanwezige standaard opties, steeds hogere bijtelling en dat mijn vrouw in de familiebak van de zaak rijdt, is het onderstaande samenstelling geworden.
- Polestar Polestar 2 Standard Range Single Motor 5D 170kW
- Kleur: Magnesium
- Bekleding: Zinc Embossed Textile with 3D Etched deco
- Semi-Elektrische trekhaak

Ik kan niet wachten tot hij geleverd wordt!
Goedemorgen allemaal,
bovenstaande had mijn post kunnen zijn :) Gister precies dezelfde besteld als nieuwe leaser.

Verder lees ik al geruime tijd graag mee. _/-\o_

• k-jah
Kreeg deze link doorgestuurd: https://www.linkedin.com/...are&utm_medium=member_ios

Hele auto uit elkaar

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Dat er flink wat 'bugs' in het systeem zitten wisten we al, maar dit is wel next level. Na welke update was dit? ;)

• Mga1600
  • Laatst online: 18:43
Dat zijn geen muizenissen meer…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Rugnummer10 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Ben naar de dealer geweest, die hebben de auto uitgelezen maar daar werden ze niet veel wijzer van. Hebben de auto vervolgens een half uur ontkoppeld van de accu, heeft het probleem niet opgelost.

Komende woensdag gaan ze verder kijken. Mocht er een update zijn zal ik die hier posten!
Update: de SOS knop is weer "normaal" verlicht. De monteur zei dat ie zowel de TCAM reservebatterij heeft losgekoppeld, als de VGM module die dan weer dieper in de kofferbak zit. Accu er af, half uurtje laten staan, alles weer aangesloten en probleem opgelost.

Foutmeldingen die steeds terug bleven komen tijdens het uitlezen waren daarmee ook verdwenen.

• P2Hattem
  • Laatst online: 04-11 09:09
Na de update van de app duurt het wel even voordat je weer ‘beeld’ hebt.
Kan overigens ook aan de IOS 16 Beta liggen.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het issue met de half-werkende iPhone app (wel informatie die gepushed wordt vanuit de auto, maar timeouts op events geïnitieerd vanuit de iPhone app) lijkt hier intussen verholpen. Nadat de dealer tijdens onderhoud 'niets had kunnen vinden' contact opgenomen met de customer support. Uiteraard stelt customer support eerst voor om een herstart van het infotainment systeem te doen en een TCAM reset, maar dat had ik al een paar keer gedaan ;)

TL;DR: factory reset, iPhone app verwijderen en weer opnieuw installeren → profit. Alles lijkt weer naar behoren te werken. Wel jammer dat de factory reset nodig was, maar vooral fijn dat ik de airco weer remote kan inschakelen met dit weer :+

Launching containers into space

• P2Hattem
  • Laatst online: 04-11 09:09
P2Hattem schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:23:
Na de update van de app duurt het wel even voordat je weer ‘beeld’ hebt.
Kan overigens ook aan de IOS 16 Beta liggen.
Na een uur reageert de app weer normaal en staan de timers er weer in 👍

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• k-jah
Er beginnen steeds meer foto’s te verschijnen van de MY23.
De nieuwe 20 inchers zijn voor mij nog steeds :N zal ze eens in real life moeten aanschouwen voor het definitieve oordeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LKQBamtzIMfEgJdAZ-hLHSgjl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISfSNkQ3Mz5leG0azhGxnUjv.jpg?f=fotoalbum_large

http://instagr.am/p/ChkCze2LNM8/

• Kleineheino
k-jah schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:54:
De nieuwe 20 inchers zijn voor mij nog steeds :N zal ze eens in real life moeten aanschouwen voor het definitieve oordeel.

[Afbeelding]

Voor mij ook, maar misschien went het :-)
Voor de rest is het exact dezelfde uitvoering als my 2022 toch? Of zijn er nog andere wijzigingen?

• k-jah
Kleineheino schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:08:
[...]

Voor mij ook, maar misschien went het :-)
Voor de rest is het exact dezelfde uitvoering als my 2022 toch? Of zijn er nog andere wijzigingen?
Kleuren zijn wat gewijzigd: moon is er uit en vervangen door Jupiter (zwart metallic) en magnesium is nu de standaard kleur.
Leer is ook gewijzigd naar grijs.

Er zijn geruchten dat de bezels van het infotainment scherm kleiner zouden zijn, maar nog niets concreets van gezien.

Dat zal het zowat zijn denk ik, misschien dat er nog iets gewijzigd is mbt processor infotainment, nog af te wachten.

Oja, performance pack is nu incl. Performance software upgrade.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:10

[Afbeelding]

Deze velgen zijn misschien wel goed voor de range. Grote vlakken dicht zou minder turbulentie op moeten leveren

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:40

[Afbeelding]

Denk wel makkelijk te reinigen deze velgen (niet te lang wachten en vuil laten aankoeken)...

• k-jah
PvS_68 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Deze velgen zijn misschien wel goed voor de range. Grote vlakken dicht zou minder turbulentie op moeten leveren
Maar misschien wel zwaarder dan de huidige 20” ;)

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
ob3lix schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:19:
Vandaag mijn eerste echte probleem met de auto. Gisteravond zag ik dat de auto niet op slot stond, maar kreeg deze ook niet vergrendeld met de sleutel. Vanochtend wat verder op onderzoek uitgegaan en nu blijkt de hele auto niet te starten.

Scherm en apps doen het wel gewoon, maar verder reageert de auto nergens meer op. :'(
Ook het scherm achter het stuur staat op zwart.

Als het goed is komt de ANWB (via Polestar assistance) binnen uur.
Heb gisteren de auto weer terug gekregen. oOo Monteur kon niet precies vertellen wat er mis was.
Maar de normale accu en backup-accu opnieuw opgeladen, software rollback en opnieuw updaten naar 2.2 deed het probleem verhelpen.

Hij gaf ook aan dat dit een bekende de software bug is, maar dat de auto helemaal niet reageert is wel uitzonderlijker.

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-11 22:25
Ik krijg vaak klachten van bellers dat de carkit in de Polestar zorgt voor echo op de lijn. Hoe is dat bij jullie? Gebruik een iPhone, meestal bedraad ivm CarPlay.

Telefoon laden gaat met dit weer overigens ook stroef. Vaak is 'ie gewoon te warm en soms schakelt mijn iPhone zich gewoon uit, en moet hij eerst afkoelen.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:25
sandervd00 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:40:
Ik krijg vaak klachten van bellers dat de carkit in de Polestar zorgt voor echo op de lijn. Hoe is dat bij jullie? Gebruik een iPhone, meestal bedraad ivm CarPlay.

Telefoon laden gaat met dit weer overigens ook stroef. Vaak is 'ie gewoon te warm en soms schakelt mijn iPhone zich gewoon uit, en moet hij eerst afkoelen.
Ik bel zeer regelmatig zowel met een Samsung als met de iPhone, geen klachten gehad, echo komt vaak doordat het volume in de auto te hard staat.
Telefoon is bij mij nooit te warm om te laden, heb wel de airco goed aan staan en de telefoon niet in de volle zon liggen

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:04

Geen klachten over echo’s hier. De draadloze lader werkt niet in alle P2’s even goed. Daar is toen de eerste auto’s uitgeleverd werden een hoop over geschreven in dit topic. Later zou een en ander nog verbeterd moeten zijn met een software-update, maar YMMV. Bij mij wordt m’n iPhone ook alleen maar heet en laadt nauwelijks op. Ik leg m’n telefoon er niet meer neer uit vrees voor m’n batterij (scheelt dat ie nu meestal bedraad ligt te laden i.v.m. CarPlay:)).

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:55

Ik heb met de echo geen problemen. Met het laden wel inderdaad. Ik heb nu mijn Phoneside iets hoger gemonteerd, en de airco naar beneden gezet. Dit is de enige manier om de telefoon op acceptabele temperaturen te houden :P

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
k-jah schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:21:
[...]

Kleuren zijn wat gewijzigd: moon is er uit en vervangen door Jupiter (zwart metallic) en magnesium is nu de standaard kleur.
Leer is ook gewijzigd naar grijs.

Er zijn geruchten dat de bezels van het infotainment scherm kleiner zouden zijn, maar nog niets concreets van gezien.

Dat zal het zowat zijn denk ik, misschien dat er nog iets gewijzigd is mbt processor infotainment, nog af te wachten.

Oja, performance pack is nu incl. Performance software upgrade.
Moon is idd vervangen door Jupiter, en dan los daarvan is Void Black (niet-metallic) vervangen door Space Black (metallic), dat dan uiteraard ook wel betalend geworden is. Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar het verschil op dat zwart, mijn Polestar wordt met Space Black geleverd in oktober, bij het bedrijf rijden er al wat rond met Void Black...

• GuiltyNL
otomoxd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:34:
[...]

Moon is idd vervangen door Jupiter, en dan los daarvan is Void Black (niet-metallic) vervangen door Space Black (metallic), dat dan uiteraard ook wel betalend geworden is. Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar het verschil op dat zwart, mijn Polestar wordt met Space Black geleverd in oktober, bij het bedrijf rijden er al wat rond met Void Black...
In de praktijk toont metallic zwart naast uni-zwart als antraciet. Uni-zwart is veel dieper van kleur en lijkt ook meer te glanzen (gezichtsbedrog). Een goed verzorgde uni-zwarte auto ziet er fantastisch uit. Echter, is de lak van de Polestar zo zacht en van matige kwaliteit, dat je genoeg kennis van zaken moet hebben om deze lak netjes te houden. Dat gebeurt in 99% van de gevallen niet, waardoor de lak er juist heel matig, flets en onverzorgd uit gaat zien op termijn. Je bent dan veel beter af met metallic zwart, omdat de imperfecties zoals swirls minder opvallen.

• VidaR-9
  • Laatst online: 18:01
GuiltyNL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

In de praktijk toont metallic zwart naast uni-zwart als antraciet. Uni-zwart is veel dieper van kleur en lijkt ook meer te glanzen (gezichtsbedrog). Een goed verzorgde uni-zwarte auto ziet er fantastisch uit. Echter, is de lak van de Polestar zo zacht en van matige kwaliteit, dat je genoeg kennis van zaken moet hebben om deze lak netjes te houden. Dat gebeurt in 99% van de gevallen niet, waardoor de lak er juist heel matig, flets en onverzorgd uit gaat zien op termijn. Je bent dan veel beter af met metallic zwart, omdat de imperfecties zoals swirls minder opvallen.
*genoeg tijd en zin vooral 😛

Hier gaat Void gewoon lekker door de wasstraat. Ik was vroeger van het poetsen en handwassen, maar daar heb ik geen geduld meer voor.

Bovendien wordt de wasstraat toch door de wg betaald.

• Duurt te lang
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-10-2024
Heeft iemand van jullie wel eens te maken gehad met het probleem dat alle fysieke sleutels niet meer werken bij de Polestar 2?
Vanochtend heb ik de digital key geactiveerd, echter werkt alleen de digital key op mijn telefoon nog en alle andere sleutels doen het gewoon niet.
Het is mogelijk om in een profiel een specifieke sleutel te koppelen, deze herkent hij dan wel, maar de sleutel werkt dan totaal niet. Zowel Polestar support als de plaatselijke Polestar servicepunt hebben geen oplossing.

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Duurt te lang schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:52:
Heeft iemand van jullie wel eens te maken gehad met het probleem dat alle fysieke sleutels niet meer werken bij de Polestar 2?
Vanochtend heb ik de digital key geactiveerd, echter werkt alleen de digital key op mijn telefoon nog en alle andere sleutels doen het gewoon niet.
Het is mogelijk om in een profiel een specifieke sleutel te koppelen, deze herkent hij dan wel, maar de sleutel werkt dan totaal niet. Zowel Polestar support als de plaatselijke Polestar servicepunt hebben geen oplossing.
Heb je nog internetverbinding in de auto? Mogelijks TCAM-issue lijkt me.

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:43:
[...]
*genoeg tijd en zin vooral 😛

Hier gaat Void gewoon lekker door de wasstraat. Ik was vroeger van het poetsen en handwassen, maar daar heb ik geen geduld meer voor.

Bovendien wordt de wasstraat toch door de wg betaald.
Snap ik en aan het einde van de rit, toont jouw P2 minder fris daardoor en dat is voor de meeste rijders prima.

• Duurt te lang
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-10-2024
otomoxd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Heb je nog internetverbinding in de auto? Mogelijks TCAM-issue lijkt me.
Ja heb gewoon internetverbinding.

• daniel850
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
otomoxd schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:34:
[...]
mijn polestar is void black...en sinds ik 3 lagen keramische coating heb gedaan is het echt een ander gezicht veel mooier!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFuOHO9VNor8dU7EKM5zgI4HGHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRF6O0HP53yZZf6uysjQdx6R.jpg?f=fotoalbum_large

• daniel850
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
En dat in combinatie met mijn nieuwe winterset laat ik deze poedercoaten in glossy black! binnekort foto's wielenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFrKNNCoPLXCzM3LL9SasDlyh74=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ILl0SH1dJuU71wM9XRuiE3jI.jpg?f=user_large

• Freakie1NL
  • Laatst online: 07:24

Freakie1NL

Grote Baas

Zie dat de de prijs van het Pilot Lite opgetrokken van EUR 2.500 (inclusief BTW) naar EUR 3.250.
Plus pakket volgens mij ook stijging.

Basisprijs van auto is van 46.900 naar 48.200 gegaan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

MaxxMark

HT is Tof!

Herken de klachten niet. Sterker krijg vaak complimenten over de kwaliteit van de carkit van de p2 (in relatie tot: eniro of Tesla’s of m’n oude v60)

Warmte herken ik wel (mbt de charging mat) maar heb een MagSafe op Ali express houder die voor de airco uitlaat zit (naast het middenscherm) en daardoor 0 problemen met warmte

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik ga mid september op vakantie en hoewel er nog niks concreet is, zit ik eraan te denken om met de Polestar naar Noorwegen te rijden. Dit voor een periode van 2 weken. Ik twijfel nog om met de ferry van Groningen te gaan of om naar Denemarken te rijden en daar met de ferry over te steken.

Ik heb al e.e.a. gelezen over mensen die ook naar Noorwegen zijn gereden, maar vroeg me toch of of iemand me concrete tips kan meegeven voor deze trip.

Ik heb een MultiTankcard van Newmotion van de werkgever. Zou in principe in Europa moeten werken. Toch ik heb voor de zekerheid een account en betaalmiddel toegevoegd via Smoov, Plugserving en Tesla. Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om een huis via AirBnB te huren met laadplek aan huis. Hoor graag van jullie of ik nog ergens rekening mee moet houden.

• k-jah
RgbWasabi schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:05:
Ik ga mid september op vakantie en hoewel er nog niks concreet is, zit ik eraan te denken om met de Polestar naar Noorwegen te rijden. Dit voor een periode van 2 weken. Ik twijfel nog om met de ferry van Groningen te gaan of om naar Denemarken te rijden en daar met de ferry over te steken.

Ik heb al e.e.a. gelezen over mensen die ook naar Noorwegen zijn gereden, maar vroeg me toch of of iemand me concrete tips kan meegeven voor deze trip.

Ik heb een MultiTankcard van Newmotion van de werkgever. Zou in principe in Europa moeten werken. Toch ik heb voor de zekerheid een account en betaalmiddel toegevoegd via Smoov, Plugserving en Tesla. Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om een huis via AirBnB te huren met laadplek aan huis. Hoor graag van jullie of ik nog ergens rekening mee moet houden.
Gewoon doen :Y

Meer tips: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:50
Fijn: laadkabel zit vast in publieke laadpaal (auto is al los). Ook nog eens bij een fijne Belgische aanbieder (Blue Corner) die geen 24/7 helpdesk heeft.

Even om mee te nemen in mijn afweging om de kabel achter te laten: gebruiken er mensen hier een niet-Polestar laadkabel? Hoe veel kost die, en zou je hem aanraden? :+

• iRenik
  • Laatst online: 08:40
*verwijderd verkeerde topic*

[ Voor 94% gewijzigd door iRenik op 28-08-2022 01:03 . Reden: Verkeerde topic ]

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-11 09:51
Koekhapperrr schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:39:
Fijn: laadkabel zit vast in publieke laadpaal (auto is al los). Ook nog eens bij een fijne Belgische aanbieder (Blue Corner) die geen 24/7 helpdesk heeft.

Even om mee te nemen in mijn afweging om de kabel achter te laten: gebruiken er mensen hier een niet-Polestar laadkabel? Hoe veel kost die, en zou je hem aanraden? :+
Deze had hetzelfde voor met een Bluecorner laadpaal.
https://m.gva.be/cnt/dmf20220807_93425374

• k-jah

Hm, dat heb ik nog al gehoord en stond laatst zelfs nog in de media :/ : https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220807_93573407

Edit: jnsvr was me voor :)

• Bart2385
  • Laatst online: 16:01
Kabel afknippen na de stekker, nieuwe stekker aanzetten en klaar. 😎

Verwijderd

Bart2385 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:02:
Kabel afknippen na de stekker, nieuwe stekker aanzetten en klaar. 😎
[...]
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
⚡️Wel hopen dat het niet ⚡️⚡️
⚡️⚡️⚡️⚡️spannend ⚡️⚡️⚡️⚡️
⚡️⚡️⚡️⚡️gaat worden⚡️⚡️⚡️
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, dat de kabel loskomt als je de Bluetooth-mediaspeler open gooit 😇.

• Koekhapperrr
jnsvr schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 00:32:
[...]

Deze had hetzelfde voor met een Bluecorner laadpaal.
https://m.gva.be/cnt/dmf20220807_93425374
Haha wauw, toch wel heel blij dat de Polestar zelf een ontkoppel-knop heeft :o

Inmiddels wel contact gehad, laadkabel daar achtergelaten en ze gingen een monteur sturen om hem op te halen. Kabel was net inderdaad verdwenen, ze konden mij alleen niet vertellen of ie door hun monteur was meegenomen of niet :+

Nu moet ik hopen dat ze mij vandaag of morgen bellen om de laadkabel op te sturen.

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-11 19:41
Ik krijg steeds vaker een laadfout als ik thuis laad met mijn Nexxtender. Het eerste jaar nooit een probleem gehad en nu geregeld. Ik vind geen reden en op dat moment helpt niets. (Kabel opnieuw insteken, herstart infotainment, auto openen of sluiten, laadpaal herstarten,…) Wat me wel opviel is dat in het dashboard het ingestelde Max laadniveau zichtbaar is als ik de kabel aansluit maar dat daar 2 streepjes komen op het moment dat hij laad error geeft. Is dit altijd zo bij een laadfout?

• JTHZZ
Davy_Rx schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:26:
Ik krijg steeds vaker een laadfout als ik thuis laad met mijn Nexxtender. Het eerste jaar nooit een probleem gehad en nu geregeld. Ik vind geen reden en op dat moment helpt niets. (Kabel opnieuw insteken, herstart infotainment, auto openen of sluiten, laadpaal herstarten,…) Wat me wel opviel is dat in het dashboard het ingestelde Max laadniveau zichtbaar is als ik de kabel aansluit maar dat daar 2 streepjes komen op het moment dat hij laad error geeft. Is dit altijd zo bij een laadfout?
Ik had iets soortgelijks en er bleek een relais in de laadpaal kapot. Ik zou dit bij de leverancier van de laadpaal neerleggen.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
Davy_Rx schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:26:
Probeer ook eens een openbare 11kW paal. Bij mij gaat het daar ook niet goed, laden start en stopt minstens 5x voordat paal en auto het met elkaar eens zijn. Volgende week mag ik naar de garage voor een nieuwe OBC.

Tot dit hersteld is laad ik met de granny, die geeft vreemd genoeg geen problemen. Mijn Zappi doet hetzelfde als een openbare 11kW paal, en laadt na verloop van tijd op 2 fasen. In mijn Zappi is onder garantie ook een relais vervangen, maar ik heb het vermoeden dat het defect in mijn Zappi door de Polestar is veroorzaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 28-08-2022 15:57 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• JTHZZ
Inderdaad een goede tip want bij mij deed hij het aan de openbare laadpaal wel normaal toen dat relais defect was.

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-11 19:41
JTHZZ schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Ik had iets soortgelijks en er bleek een relais in de laadpaal kapot. Ik zou dit bij de leverancier van de laadpaal neerleggen.
Zou het dan niet zo zijn dat het nooit werkt? Nu werkt het sporadisch niet, wat storend is, zeker als je met timer werkt en dan pas ‘s morgens ziet dat het niet geladen heeft. Maar het werkt nog steeds vaker wel dan niet.

• Kammika
  • Laatst online: 17:45
Davy_Rx schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Zou het dan niet zo zijn dat het nooit werkt? Nu werkt het sporadisch niet, wat storend is, zeker als je met timer werkt en dan pas ‘s morgens ziet dat het niet geladen heeft. Maar het werkt nog steeds vaker wel dan niet.
Ik heb geen oplossing. Wel een workaround (dwz ik rij een xc40, maar ga ervan uit dat vanwege hetzelfde onderliggende platform mijn tip ook voor een p2 van toepassing is)

Ik heb nl hetzelfde dat ik heel soms zie dat het laden niet gestart is bij het zetten van een timer en dan zie ik idd ook een rood lampje op de laadpoort in de ochtend

Wat ik nu doe ik zeker wil weten dat ik dit probleem ‘s nachts niet krijg:
1. Sluit de aan. Ik zet via de app het timer vinkje uit en check of die gaat laden
2. Zo ja, dan zet ik op dat moment het vinkje van de timer weer aan (laden stopt)

Op deze manier ‘s nachts geen problemen meer gehad. Wel al 1x een rood lampje gelijk bij stap 1. Kabel eruit gehaald en opnieuw aangesloten en toen ging die we laden (ook ‘s nachts)

Ik heb overigens het vermoeden dat oorzaak van het rode lampje is dat de stekker er dan net niet ver genoeg in zit.

Overkomt me nl ook best vaak de 1e keer na snelladen: als je het klepje voor de ccs aansluiting op de kop terugzet zorgt het rubber touwtje van dat klepje ervoor dat je de stekker er net niet ver genoeg in kan drukken. De stekker zit dan iets schuin, waar mijn vermoeden is dat de communicatie pennen wel contact maken (dus de auto denkt dat de stekker is aangesloten) maar de pennen met de fasen niet. (En dus heeft die een fout omdat het laden niet lukt)

Door dus even te testen of die wel laadt voor je de timer inschakelt omzeil je dit soort problemen…

• JTHZZ
Davy_Rx schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:39:
[...]

Bij mij was het sporadisch, dat relais in de paal pakte soms wel en soms niet leek het wel. Soms kon de helpdesk vreemd genoeg de laadpaal van afstand resetten en dan deed hij het weer een keertje, maar dat was misschien toeval. Uiteindelijk kwam er een monteur en die heeft het gerepareerd.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 28-08-2022 18:02 ]

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Freakie1NL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:17:
Zie dat de de prijs van het Pilot Lite opgetrokken van EUR 2.500 (inclusief BTW) naar EUR 3.250.
Plus pakket volgens mij ook stijging.

Basisprijs van auto is van 46.900 naar 48.200 gegaan.
Ja is idd duurder geworden..slechte timing nu Tesla een goedkopere versie van de Y heeft

• sarlo
Ik kan er geen echt duidelijk antwoord op vinden in het topic, dus ben benieuwd of dat iemand dit herkent dan wel een oplossing heeft.

Mijn auto wil niet meer verder laden dan 90% :?
- In de auto staat de max charge ingesteld op 100%
- Amperage staat op 16a

Voorheen kon ik altijd tot 100% laden maar nu stopt de auto stug bij 90% :+

• Koekhapperrr
sarlo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:59:
Ik kan er geen echt duidelijk antwoord op vinden in het topic, dus ben benieuwd of dat iemand dit herkent dan wel een oplossing heeft.

Mijn auto wil niet meer verder laden dan 90% :?
- In de auto staat de max charge ingesteld op 100%
- Amperage staat op 16a

Voorheen kon ik altijd tot 100% laden maar nu stopt de auto stug bij 90% :+
Dit is een bekende bug in de software. De UI laat een laadlimiet van 100% zien, maar de laadlimiet verandert niet daadwerkelijk mee. Een herstart van het infotainment (homeknop lang ingedrukt houden) reset de interne laadlimiet, zodat de auto weer de ingestelde limiet aanhoudt.

Kan overigens bij elke wijziging in de laadlimiet voorkomen (dus ook als je hem weer terugzet van 100% naar 90%). Wanneer je hier last van hebt kun je voor de zekerheid bij elke wijziging van de laadlimiet dus het infotainment even herstarten nadat je de limiet hebt aangepast.

• k-jah
Koekhapperrr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Dit is een bekende bug in de software. De UI laat een laadlimiet van 100% zien, maar de laadlimiet verandert niet daadwerkelijk mee. Een herstart van het infotainment (homeknop lang ingedrukt houden) reset de interne laadlimiet, zodat de auto weer de ingestelde limiet aanhoudt.

Kan overigens bij elke wijziging in de laadlimiet voorkomen (dus ook als je hem weer terugzet van 100% naar 90%). Wanneer je hier last van hebt kun je voor de zekerheid bij elke wijziging van de laadlimiet dus het infotainment even herstarten nadat je de limiet hebt aangepast.
Die reboot-workaround werkt helaas niet meer bij mij (sinds 2.2).

• sarlo
k-jah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Hier dus ook niet dus maar eens gaan bellen met de garage.

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-10 11:37
Dit probleem bestaat al 2 jaar dus verwacht niet teveel…..

• JTHZZ
RobboNL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:00:
Dit probleem bestaat al 2 jaar dus verwacht niet teveel…..
Maar de meeste mensen hebben hier nooit last van, ik ook niet.

[ Voor 52% gewijzigd door JTHZZ op 30-08-2022 00:40 ]

• Koekhapperrr
k-jah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Ai, dat is matig zeg. Heb hier zelf geen last van, maar wel enorm irritant als je niet 100% van je accu kunt gebruiken voor die langere roadtrips.

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
Koekhapperrr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Ai, dat is matig zeg. Heb hier zelf geen last van, maar wel enorm irritant als je niet 100% van je accu kunt gebruiken voor die langere roadtrips.
Wij zijn naar Ierland geweest, 3200 km in totaal gereden maar heb hem niet 1x op 100% gezet. :X

• xsive

xsive

ii

Kohen schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Wij zijn naar Ierland geweest, 3200 km in totaal gereden maar heb hem niet 1x op 100% gezet. :X
Naar en van Slovenië ook geen enkele keer 100 gebruikt. Laden tussen 80 en 90 en helemaal tussen 90 en 100 gaat immers veel te langzaam. Zelfs Google Maps plant de laadstops het liefst tussen 20 en 70 (zelfs tussen 30 en 60) voor hoogste efficiency. Het enige dat mij opvalt is dat google maps dit alleen handig lijkt te doen zodra je een route van 400+ km ingeeft.

Kanttekening is natuurlijk wel dat in mijn geval onderweg geladen wordt. Als je natuurlijk tijdens een overnachting laadt, kan ik me voorstellen dat je naar 90 (of misschien wel 100) wilt.

• JTHZZ
xsive schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Naar en van Slovenië ook geen enkele keer 100 gebruikt. Laden tussen 80 en 90 en helemaal tussen 90 en 100 gaat immers veel te langzaam. Zelfs Google Maps plant de laadstops het liefst tussen 20 en 70 (zelfs tussen 30 en 60) voor hoogste efficiency. Het enige dat mij opvalt is dat google maps dit alleen handig lijkt te doen zodra je een route van 400+ km ingeeft.
Google Maps plant, niet instelbaar, op 10% SoC bij aankomst bij een laadpunt of je bestemming. Dit is op zich prima. Meestal is Google pessimistisch en kom je bij rustig rijden met een paar procent meer aan, maar bijv in Duitsland kun je dat prima met je rechtervoet compenseren waardoor je alsnog met 10% of lager hij het laadpunt aankomt. Mijn ‘record’ is met 4% bij de laadpaal aankomen, meer kon ik er niet afrijden..

• VidaR-9
  • Laatst online: 18:01
Die 100% heb je inderdaad niet zozeer nodig voor lange roadtrips. Dan heeft het alleen nut om bij de eerste stint met 100% weg te rijden.

Vanwege de bug heb ik zelf wel besloten om de instelling op 100% te laten. Ik vind het irritant als ik dat een keer wil gebruiken en dan werkt het niet. Bovendien staat de auto toch nooit dagenlang met 100% stil.
Pagina: 1 ... 107 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.