• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Daarnaast moest je ook je voet van de rem hebben :)

Ik hou nog wel eens uit automatisme de voet op de rem. En dan ben ik altijd boos dat het niet aan gaat. Om vervolgens te realiseren dat ik de voet op de rem heb :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:40
Koekhapperrr schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Kleine gok: denk dat je het direct kunt activeren door de parkeerrem aan te zetten. Wanneer je het portier opent gebeurt dit vanzelf, volgens mij is dat nodig om parkeerfuncties te kunnen activeren.
Ik moet fysiek de deur openen, alleen P stand blijft het icoontje grijs.
Ondanks dat het ''22 graden'' is, werkt de stand heel plezierig en zelfs met 39 graden in Toscane blijft het heerlijk koel. Net als even via de app aanzetten voordat je naar de auto loopt. We gebruiken het meerdere keren per dag, zeker met snelladen onderweg is het erg fijn.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:04
iRenik schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Ik moet fysiek de deur openen, alleen P stand blijft het icoontje grijs.
Bij mij ook, net nog even getest

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:54
Heeft iemand van jullie al eens een "steentje/grit) tussen de remblokken/schijven gehad?

Gisteren bij achteruit mijn garage in, ineens een lelijk piepend/schurend geluid en een "klonk" (remblok verschuiving??)

Ik moet nog even testen morgen of het weg is..... :S

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• VidaR-9
  • Laatst online: 13:20
Hansieo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:21:
Heeft iemand van jullie al eens een "steentje/grit) tussen de remblokken/schijven gehad?

Gisteren bij achteruit mijn garage in, ineens een lelijk piepend/schurend geluid en een "klonk" (remblok verschuiving??)

Nee. Ook nog nooit bij een andere auto trouwens.

Heb op de Polestar al wel steenslag op m’n remklauw (flinke buts) en ook op een velg.

• daniel14

Jep, al eens gehad bij mijn golf, kon het steentje eruit krijgen, door een kort stukje achteruit te rijden.

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57

Yes, gehad bij de remmen achter. Ik dacht dat alles afgebroken was, haha. Uiteindelijk is hij eruit gevallen bij mij.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ja, paar jaar terug, leek wel alsof de auto uit elkaar viel bij wijze van :D Gelukkig kon ik toen de 'kap' (zal vast een naam hebben) welke over een deel van de remschijf zat opzij duwen waarna er een kiezelsteentje van het formaat doperwt tussenuit viel :+
VidaR-9 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Nee. Ook nog nooit bij een andere auto trouwens.

Heb op de Polestar al wel steenslag op m’n remklauw (flinke buts) en ook op een velg.
Ik heb op mijn (20" non-pp) velg ook al diverse beschadigingen, niet eens op de velgrand zelf maar stukje verderop, lijkt wel alsof er ook corrosie omheen ontstaan is onder de blanke lak. Moet ik nog eens terug mee naar de dealer maarja.. tijd. :z

www.google.nl

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 12:58
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Ja, paar jaar terug, leek wel alsof de auto uit elkaar viel bij wijze van :D Gelukkig kon ik toen de 'kap' (zal vast een naam hebben) welke over een deel van de remschijf zat opzij duwen waarna er een kiezelsteentje van het formaat doperwt tussenuit viel :+

[...]

Ik heb op mijn (20" non-pp) velg ook al diverse beschadigingen, niet eens op de velgrand zelf maar stukje verderop, lijkt wel alsof er ook corrosie omheen ontstaan is onder de blanke lak. Moet ik nog eens terug mee naar de dealer maarja.. tijd. :z
Ankerplaat bedoel je :) Deze kwam er bij onze golf in 1x vanaf tijdens het rijden 8)7

Er komt blijkbaar ook een weer app aan. Ben benieuwd of de intergratie werkt zoals ze beschrijven.

In mijn wereld zou je dus een mooie widget op 1 van die tiles hebben, waarin je zowel het huidige weer ziet alsmede weer op de route :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BagbW__tjOc5jKx5Fa3ZVB1ca8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wa6x2FNSO04cV69Qu5RMMRdD.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Rene op 16-08-2022 11:02 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:42
Rene schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Er komt blijkbaar ook een weer app aan. Ben benieuwd of de intergratie werkt zoals ze beschrijven.

In mijn wereld zou je dus een mooie widget op 1 van die tiles hebben, waarin je zowel het huidige weer ziet alsmede weer op de route :)
Leuk, een weer-app. Mijn ideale weer-app zou een 'buienradar'-laag over Google Maps zijn, zodat je kan zien of je onderweg een flinke bui tegen komt. Voor het weer op de huidige locatie kijk ik wel naar buiten.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gisteren de eerste onderhoudsbeurt gehad voor mijn P2. Eindelijk de P2.2 update gehad en dus CarPlay, en zoals het lijkt geen last van de 'spiegelbug'. De connectiviteit met de Polestar app is nog net zo beroerd als daarvoor, kortom: PAK werkt feilloos, events die vanuit de auto gepushed worden zie ik direct in de app, maar status ophalen of events naar de auto pushen (remote airco aanzetten) werken steevast niet. TCAM reset brengt daar ook geen verandering in. Dealer geeft ook aan dat er geen storingen zichtbaar zijn in het systeem, maar goed daar koop ik niks voor.

Nog maar eens kijken hoe nu verder, want black box debugging en random dingen resetten is vrij suf. Zeker aangezien het issue waarschijnlijk in pakweg 30min volledig te pinpointen is als je direct kan praten met iemand die toegang heeft tot de Connect backend systemen.

Launching containers into space

• Rene
Whieee schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:26:
Gisteren de eerste onderhoudsbeurt gehad voor mijn P2. Eindelijk de P2.2 update gehad en dus CarPlay, en zoals het lijkt geen last van de 'spiegelbug'. De connectiviteit met de Polestar app is nog net zo beroerd als daarvoor, kortom: PAK werkt feilloos, events die vanuit de auto gepushed worden zie ik direct in de app, maar status ophalen of events naar de auto pushen (remote airco aanzetten) werken steevast niet. TCAM reset brengt daar ook geen verandering in. Dealer geeft ook aan dat er geen storingen zichtbaar zijn in het systeem, maar goed daar koop ik niks voor.

Nog maar eens kijken hoe nu verder, want black box debugging en random dingen resetten is vrij suf. Zeker aangezien het issue waarschijnlijk in pakweg 30min volledig te pinpointen is als je direct kan praten met iemand die toegang heeft tot de Connect backend systemen.
Weet je zeker dat je:

1: bent ingelogd met je Polestar account op de P2
2: Je Polestar in de privacy settings toestemming hebt gegeven

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 21:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Rene schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Weet je zeker dat je:

1: bent ingelogd met je Polestar account op de P2
2: Je Polestar in de privacy settings toestemming hebt gegeven
1. Ja
2. Ja op alles behalve Connected Safety (want die kan ik niet aanzetten :? )

Het heeft ook tot P2.0 gewerkt. En het werkt 1 kant op. Als je in de auto een climate timer toevoegt, zie ik die binnen 1sec in de app. Als ik vervolgens de app sluit, opnieuw start en de timers will ophalen (pull event) levert dat een timeout op, ongeacht hoe lang ik wacht, het netwerk (Wifi/5G), of hoe vaak ik de app sluit/herstart.

Ik kan nog een keer de hele telefoon ontkoppelen, PAK uitregelen, app verwijderen, app weer installeren, etc.. maar dat valt nogal onder 'blind debugging' en dat slaat eigenlijk nergens op, dus die moeite heb ik nog niet genomen.

Launching containers into space

• Hansieo
@VidaR-9 @daniel14 @GuiltyNL @MisteRMeesteR

Alle hartelijk dank voor jullie input,
áls het idd een steentje is, hoop ik dat deze er net zo makkelijk weer uit is als dat ie er inkwam }:|

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• GuiltyNL
[...]

[Afbeelding]
Accuweather! De meest onbetrouwbare partner voor het delen van het weer. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met Accuweather, maar mijn ervaring is dat zij er altijd mijlenver naast zitten.

• daniel14
GuiltyNL schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Accuweather! De meest onbetrouwbare partner voor het delen van het weer. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met Accuweather, maar mijn ervaring is dat zij er altijd mijlenver naast zitten.
Mijn regensensor is nog het betrouwbaarst, ik vind dat dit soort apps sowieso niet veel toevoegen aan de auto. Als ik in de auto zit, kijk ik naar buiten voor het weer.

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10 13:46

nordic_blue

P2 PP Void

Na 2 weken met een geleende diesel op vakantie geweest te zijn is mijn P2 dood. Openen lukte alleen met de noodsleutel.

Polestar support gesproken en waarschijnlijk de 12volt accu. Er is een monteur onderweg. Maf dat je dit al na 16 dagen hebt!

-edit- ANWB heeft de 12v accu bij geladen en alles werkt weer. Vaag dat een auto van 60k niet 2 weken zonder rijden kan.

[ Voor 20% gewijzigd door nordic_blue op 16-08-2022 15:36 ]

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 11:27
Net ontvangen via de mail. Je kunt de Polestar 6 Roadster alvast reserveren voor 2026. Dus mocht iemand voldoende in het spaarvarkentje hebben zitten _/-\o_

Hopelijk wel echt met de Drone in de kofferbak. :P

https://www.polestar.com/...bb1abedd639e59d7a171e2f46

• Highland
dutchman666 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:33:
Net ontvangen via de mail. Je kunt de Polestar 6 Roadster alvast reserveren voor 2026. Dus mocht iemand voldoende in het spaarvarkentje hebben zitten _/-\o_
De $ 200.000 is een richtprijs, dus misschien valt het mee.

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-11 21:15
Highland schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:33:
[...]

25.000$ voorschot voor een wagen waar je nog 4 jaar moet op wachten :X

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
nordic_blue schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:32:
Na 2 weken met een geleende diesel op vakantie geweest te zijn is mijn P2 dood. Openen lukte alleen met de noodsleutel.

Polestar support gesproken en waarschijnlijk de 12volt accu. Er is een monteur onderweg. Maf dat je dit al na 16 dagen hebt!

-edit- ANWB heeft de 12v accu bij geladen en alles werkt weer. Vaag dat een auto van 60k niet 2 weken zonder rijden kan.
Volgende keer gewoon met de p2 op vakantie ;)

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-11 17:04
Cpt. Peacock schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

25.000$ voorschot voor een wagen waar je nog 4 jaar moet op wachten :X
Was op de Tesla destijds ook toen het net nieuw was en hier nog niet verkrijgbaar.
Dus dat is niet zo heel ongewoon op deze markt, misschien is de lever/wachttijd dan wel na te komen :P

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-10 14:10

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Highland schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:33:
[...]

Met de huidige inflatie zit je tegen 2026 op zo'n € 300 000... 8)

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 16:56
Weet iemand wat ongeveer het verbruik is van de Polestar 2 bij ~130 km/h?

Ik zie een hoop real range testen maar dat is allemaal met 100-110 km/h. Ik ben toch wel wat meer van het doorrijden. 😋

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
[...]

Ankerplaat bedoel je :) Deze kwam er bij onze golf in 1x vanaf tijdens het rijden 8)7

[Afbeelding]
AccuWeather! Heeft daar iemand om gevraagd? :?
Misschien handiger als ze meewerken aan integratie in routeplanner apps.

• VidaR-9
Kalloewase schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:03:

Ik zie een hoop real range testen maar dat is allemaal met 100-110 km/h. Ik ben toch wel wat meer van het doorrijden. 😋
Tsja. Temperatuur. Wind. Lange of korte afstanden. Wat wil je precies weten.

Mijn kruissnelheid is vaak max +30. Zit in de winter op 200-250km en in de zomer op 300-350km.

• JTHZZ
  • Laatst online: 11:02
nordic_blue schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:32:

Snap nooit zo goed waarom de aanschafprijs er altijd bij wordt gehaald. Ook een Dacia Spring moet 2 weken zonder rijden kunnen.
En er is dus iets niet in orde met je auto, want ook een Polestar 2 kan normaal gesproken 2 weken zonder rijden. De 12V accu hoort uit de hoofdaccu te worden bijgeladen. Als dat niet gebeurt is er dus werk aan de winkel voor de Volvo garage. Je auto is nog nieuw? Heeft hij voor uitlevering wel alle updates en terugroepacties gehad? In de begindagen waren er vaker 12V-issues, nu eigenlijk nooit meer langs zien komen hier.

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 16-08-2022 20:26 ]

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-11 09:09

Daar is de auto 2 weken geleden voor bij de garage geweest omdat er bij maximale stuuruitslag een tikkend geluid was. Dat waren steentjes ergens tussen de rubbers werd verteld maar er zaten er ook in de remmen zelf blijkbaar. Daar heb ik nooit geluid van waargenomen overigens.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• P2Hattem
  • Laatst online: 04-11 09:09

Met dit weer rond de 23 en in de winter ong 26 op een stuk van 50 km (met PP velgen!). Verder/langer rijden kan een lage 22 opleveren.
Rijd je 115, dan duik je richting 19 op langere afstanden.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Gisteren op de Autobahn met 4 personen in de auto (en volgepakt) 130-150 km/u was het tussen de 24 en 25 kwh per 100 km. Het was warm weer natuurlijk maar dat viel mij best mee. Ik dacht echt dat doortrappen op de Autobahn no go was maar dit ging best lekker.

• JTHZZ
P2Hattem schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Met dit weer rond de 23 en in de winter ong 26 op een stuk van 50 km (met PP velgen!). Verder/langer rijden kan een lage 22 opleveren.
Rijd je 115, dan duik je richting 19 op langere afstanden.
Dit is inderdaad vrij realistisch. Met 19inch en zonder PP mag je er nog 1-1.5kWh afhalen. Allemaal dual motor. De single motor zit uiteraard een stukje lager nog.

• VidaR-9
Mijne is duidelijk stuk onzuiniger dan de paar posts hierboven.. Maargoed, daar zijn er meer van hier.

• Mga1600
  • Laatst online: 04-11 17:20
JTHZZ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Snap nooit zo goed waarom de aanschafprijs er altijd bij wordt gehaald. Ook een Dacia Spring moet 2 weken zonder rijden kunnen.
En er is dus iets niet in orde met je auto, want ook een Polestar 2 kan normaal gesproken 2 weken zonder rijden. De 12V accu hoort uit de hoofdaccu te worden bijgeladen. Als dat niet gebeurt is er dus werk aan de winkel voor de Volvo garage. Je auto is nog nieuw? Heeft hij voor uitlevering wel alle updates en terugroepacties gehad? In de begindagen waren er vaker 12V-issues, nu eigenlijk nooit meer langs zien komen hier.
Klopt……in het begin hoorde je dat nog wel eens, maar mijn P8 heeft laatst 2,5 week stilgestaan zonder enig probleem.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10 13:46

nordic_blue

P2 PP Void

JTHZZ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Auto is 10 maanden oud en krijgt alle updates. Na herstart van de 12v accu nu wel storing met e-call systeem. Misschien lag het daar aan. Ga de garage contacteren.

• VidaR-9
k-jah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Al binnen en tussen de lunch even geïnstalleerd!

Super eenvoudig, en blend mooi in met de behuizing van de front-camera (onder de binnenspiegel). 1 van de USP’s van dit ding.

Beeld is ook mooi helder (4K variant).

[Afbeelding]
Bevalt dit nog steeds?
Ik zit eraan te denken er ook een te bestellen..

• TheVoidSpecter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:43
nordic_blue schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Auto is 10 maanden oud en krijgt alle updates. Na herstart van de 12v accu nu wel storing met e-call systeem. Misschien lag het daar aan. Ga de garage contacteren.
Ik heb hetzelfde gehad voor mijn vakantie, had ik hier ook nog over geschreven. Heb toen het stappenplan zelf uitgevoerd wat de garage ook doet. https://www.polestar-foru...-ron-swanson-method.6744/

Daarna was het opgelost.

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

• Hansieo

lol, doorrijden... en vragen naar verbruik kom je niet vaak tegen in 1 zin.. :9

als ik wil/ga doorrijden gaat mijn knop om van lekker relaxed/zuinig naar: WHO the F :X cares

• k-jah
  • Nu online
VidaR-9 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Bevalt dit nog steeds?
Ik zit eraan te denken er ook een te bestellen..
Ja, gelukkig nog geen nood aan gehad, maar check af en toe de opnames, meestal via m’n mobiel en neemt nog alles op.
Installatie is ook nog goed, geen geratel oid. (y)

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:56
Voor wie het interessant vindt:
Afgelopen week 35 stoeptegels in de achterbak vervoerd zonder problemen.
Wel heel langzaam over verkeersdrempels gereden voor de zekerheid.
35 x 8 kg = 280 kg

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik begin me langzamerhand toch wat zorgen te maken over de levering van mijn P2. Aanvankelijk juli, werd november en is nu al een tijdje december. Een dame van support vertelde me dat de auto hoogstwaarschijnlijk eerder dan dat geleverd wordt maar dat 'er nog geen VIN is toegekend' en dat ik daarop moet wachten. Ze kon me ook vertellen dat er 'iets' met mijn account was maar daarna niet ook wát er dan met mijn account was, daar zou ik over teruggebeld worden maar dat is inmiddels al twee weken geleden dus daar waag ik binnenkort zelf maar een belletje aan.

Is er iets zinnigs te zeggen over de tijd tussen een VIN en afleveren?

[ Voor 24% gewijzigd door Pixeltje op 17-08-2022 13:08 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 18:00
Pixeltje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:07:
Ik begin me langzamerhand toch wat zorgen te maken over de levering van mijn P2. Aanvankelijk juli, werd november en is nu al een tijdje december. Een dame van support vertelde me dat de auto hoogstwaarschijnlijk eerder dan dat geleverd wordt maar dat 'er nog geen VIN is toegekend' en dat ik daarop moet wachten. Ze kon me ook vertellen dat er 'iets' met mijn account was maar daarna niet ook wát er dan met mijn account was, daar zou ik over teruggebeld worden maar dat is inmiddels al twee weken geleden dus daar waag ik binnenkort zelf maar een belletje aan.

Is er iets zinnigs te zeggen over de tijd tussen een VIN en afleveren?
Wanneer is je bestelling geplaatst? De mijne is besteld geweest rond eind april/begin mei, net voor de site offline ging voor de update naar MY23, en ik zie ondertussen mijn VIN op de site verschijnen, en kreeg van support te horen dat hij op de boot staat. Levering staat volgens de website estimated rond begin oktober. Origineel, bij bestelling, stond er op de website echter ook dat het juli ging zijn als ik me niet vergis.

In any case, als er nog geen VIN op de website staat is de wagen nog niet geproduceerd. Na productie moet die dan nog een goeie maand op de boot voor hij in Europa toekomt en dan nog een week of 3 voor langs de dealer tot bij jou te geraken denk ik.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

otomoxd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Wanneer is je bestelling geplaatst? De mijne is besteld geweest rond eind april/begin mei, net voor de site offline ging voor de update naar MY23, en ik zie ondertussen mijn VIN op de site verschijnen, en kreeg van support te horen dat hij op de boot staat. Levering staat volgens de website estimated rond begin oktober. Origineel, bij bestelling, stond er op de website echter ook dat het juli ging zijn als ik me niet vergis.

In any case, als er nog geen VIN op de website staat is de wagen nog niet geproduceerd. Na productie moet die dan nog een goeie maand op de boot voor hij in Europa toekomt en dan nog een week of 3 voor langs de dealer tot bij jou te geraken denk ik.
Thanks.

Ik heb besteld eind maart, maar de leasemij is hem vergeten tot 25 mei... Onvoorstelbaar natuurlijk maar shit happens. Besteldatum staat dus als eind mei in mijn polestar ID.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
darwusch schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:40:
35 x 8 kg = 280 kg
Welke lease-maatschappij? Dan hebben we een compleet beeld.

• Hansieo

edit:

Bij wegrijden nog steeds een pieeeeep

na ~ 1 km HEEEEL ERG geluid op de snelweg en kon niet plaatsen of het L of R was..

ik denk: door naar volvo Veendam.. :S

en toen ploep... alles weer muis stil... good boy.... goood boy... SIT! :(:)

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:56
GeurtG schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:32:
[...]

Welke lease-maatschappij? Dan hebben we een compleet beeld.
Ik denk dat je op het verkeerde bericht reageert, tenzij je mijn leasemaatschappij wilt vertellen over de stoeptegels. ;)

• otomoxd
Pixeltje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Thanks.

Ik heb besteld eind maart, maar de leasemij is hem vergeten tot 25 mei... Onvoorstelbaar natuurlijk maar shit happens. Besteldatum staat dus als eind mei in mijn polestar ID.
Ik vond nu niet meteen de datum terug maar als ik in de call kijk naar de data uit backend dan zie ik een orderConfirmedAt van 28 april staan zo te zien, dus zal een maandje vroeger zijn. Denk dat mijn VIN een week of 2-3 geleden verschenen is, dus ik zou denken dat die van jou niet zo heel lang meer op zich zal laten wachten dan! Fingers crossed!

• Remmer72
  • Laatst online: 01-11 09:29
otomoxd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

Ik vond nu niet meteen de datum terug maar als ik in de call kijk naar de data uit backend dan zie ik een orderConfirmedAt van 28 april staan zo te zien, dus zal een maandje vroeger zijn. Denk dat mijn VIN een week of 2-3 geleden verschenen is, dus ik zou denken dat die van jou niet zo heel lang meer op zich zal laten wachten dan! Fingers crossed!
Bij mij staat orderConfirmedAt op 9 mei en ik heb twee weken geleden VIN ontvangen. Auto is dan geproduceerd en zal of op 22 aug of op 3 sept vertrekken uit Shanghai. Verschepen kost inderdaad een maand! "estimatedDeliveryDate": "2022-10-26"

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dan blijf ik nog even hopen :) thanks!

• Kalloewase
Dvdberg schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:41:
[...]

Gisteren op de Autobahn met 4 personen in de auto (en volgepakt) 130-150 km/u was het tussen de 24 en 25 kwh per 100 km. Het was warm weer natuurlijk maar dat viel mij best mee. Ik dacht echt dat doortrappen op de Autobahn no go was maar dit ging best lekker.
Ik vind het verbruik wat jullie posten inderdaad heel erg mee vallen.

Hier heb ik wel een interessante lijst gevonden van EV's WLTP vs Real range bij 130 km/h. De Polestar doet het hier best wel goed eigenlijk. Met name de SR. Deze staan in de 2e tabel.

https://www.autoevolution...nd-intriguing-195881.html

• Rene
Eerst het goede nieuws: de P2 met 476 pk doet het prima op het circuit. Laat aardig wat concurrenten achter zich en wordt alleen verslagen door de wagens die 2-3x zo duur zijn.

https://www.polestar-foru...-times-bst-vs-p2-pp.8131/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJnd4CLBfkNRSdZ8vvwWVhDVhXg=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/SisyUOq8mlzIKPy7nLMiBXuH.webp?f=fotoalbum_large

Dan het slechte nieuws. De accuweather app stelt geen bal voor. Er is niets te zien en hetgeen wat wel te zien is ziet er niet uit (grafisch). Ook de widget op het homescreen laat niets zien. Heb de app er weer direct afgedonderd omdat je via de assistant net zo makkelijk en 3x sneller het weer opvraagt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do4PhKXyje2Usyq0O4_NtEc8ZCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urB7UnLQ565LMpNXaa6CxFmW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 17-08-2022 21:47 ]

• VidaR-9
@Rene waar komt dat vandaan? Vooral opvallend dat de i4 M50 trager is.

• Rene
VidaR-9 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:43:
@Rene waar komt dat vandaan? Vooral opvallend dat de i4 M50 trager is.
Ik heb mijn post geüpdatet.

Ik vind vooral de de mustang GT gigantisch door het ijs zakt. Daar had ik zelf meer van verwacht.

De i4 M50 is qua track performance ongeveer gelijk met de P2…

De onderstuurde VAG familiebakken geen partij :+

• Cpt. Peacock
Ook zeer weinig verschil tussen de BST en de gewone DM. Amper 1 tiende.

• GuiltyNL
Rene schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:36:
Eerst het goede nieuws: de P2 met 476 pk doet het prima op het circuit. Laat aardig wat concurrenten achter zich en wordt alleen verslagen door de wagens die 2-3x zo duur zijn.

[Afbeelding]

Dan het slechte nieuws. De accuweather app stelt geen bal voor. Er is niets te zien en hetgeen wat wel te zien is ziet er niet uit (grafisch). Ook de widget op het homescreen laat niets zien. Heb de app er weer direct afgedonderd omdat je via de assistant net zo makkelijk en 3x sneller het weer opvraagt.

[Afbeelding]
Tussen de normale 476 en de BST versie zit gewoon geen verschil. Gek wel met die extra dure dempers en remmen op de BST.

• Rene
GuiltyNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:51:
[...]

Tussen de normale 476 en de BST versie zit gewoon geen verschil. Gek wel met die extra dure dempers en remmen op de BST.
De remmen zijn gewoon hetzelfde als op de normale PP ;) ik had dat bij Polestar nagevraagd. Ze hebben niet de 6 zuiger klauwen van de P1 gebruikt ;).

Ik denk overigens dat een PP met lichtgewicht 19” en cupbanden aanzienlijk sneller zou zijn.

• GuiltyNL
Rene schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:54:
[...]

De remmen zijn gewoon hetzelfde als op de normale PP ;) ik had dat bij Polestar nagevraagd. Ze hebben niet de 6 zuiger klauwen van de P1 gebruikt ;).

Ik denk overigens dat een PP met lichtgewicht 19” en cupbanden aanzienlijk sneller zou zijn.
Oh, dat is jammer zeg! Weinig van overgebleven dus bij de commerciële BST.

Cupbanden gaat veel schelen inderdaad! Of 00 slicks, dan schiet het echt op.

• Highland
[
Eigenwijs als ik ben heb ik de app toch geïnstalleerd. Er zal toch wel íets nuttig zijn aan de app? Maar nee, dat is het niet. Wanneer je hem opent, geeft hij de te verwachte max.temperatuur aan op je huidige locatie van die dag (dus daar staat 25C, terwijl de temperatuuraanduiding op je dashboard op dat moment 19C aangeeft). Geen verwachting van je bestemming, alles in submenu-tjes en alles met tekst/cijfers. Dus inderdaad, deze app is zo ergerlijk dat ik hem na een rit er weer af gegooid heb. Jammer!

• GuiltyNL
Highland schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Eigenwijs als ik ben heb ik de app toch geïnstalleerd. Er zal toch wel íets nuttig zijn aan de app? Maar nee, dat is het niet. Wanneer je hem opent, geeft hij de te verwachte max.temperatuur aan op je huidige locatie van die dag (dus daar staat 25C, terwijl de temperatuuraanduiding op je dashboard op dat moment 19C aangeeft). Geen verwachting van je bestemming, alles in submenu-tjes en alles met tekst/cijfers. Dus inderdaad, deze app is zo ergerlijk dat ik hem na een rit er weer af gegooid heb. Jammer!
Told you so, haha! Accuweather is zo onbetrouwbaar, Jan Pelleboer is er niets bij. :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Trilt jullie PS2 ook bij snelheden boven de 140km/h? Zodra ik harder ga vibreert de gehele auto, niet alleen het stuur.

toch maar (voor het eerst, knock on wood) naar de dealer ermee? :+

www.google.nl

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
darwusch schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:40:
35 x 8 kg = 280 kg
Ik heb er 20 stuks van 20 kilo ingelegd en gereden zoals normaal. Geen enkel probleem.

• JTHZZ
Rene schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:36:

[Afbeelding]
Een track test van elektrische auto’s, zonder Tesla??

[ Voor 29% gewijzigd door JTHZZ op 18-08-2022 10:18 ]

• k-jah
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:09:
Trilt jullie PS2 ook bij snelheden boven de 140km/h? Zodra ik harder ga vibreert de gehele auto, niet alleen het stuur.

Ja.
Is de pilot assist die aangeeft dat die niet meer actief is.

Zeker dat het de gehele auto is?

[ Voor 70% gewijzigd door k-jah op 18-08-2022 10:35 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

k-jah schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Ja.
Is de pilot assist die aangeeft dat die niet meer actief is.
Die gebruik ik niet op die snelheden :+ En nee, PA trillingen voel je enkel in het stuur als bestuurder zijnde, niet de gehele koets.
Zeker dat het de gehele auto is?
Yeap. Enkel bij 140km/h en hoger en aangezien ik nogal eens in Duitsland kom is dat dus rete irritant.

www.google.nl

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Die gebruik ik niet op die snelheden :+ En nee, PA trillingen voel je enkel in het stuur als bestuurder zijnde, niet de gehele koets.

[...]

Yeap. Enkel bij 140km/h en hoger en aangezien ik nogal eens in Duitsland kom is dat dus rete irritant.
Ik heb een hele lichte trilling tussen de 100-110km/u. Vermoed banden balans dingetje.

Boven de 140 geen extra trillingen volgens mij.

• k-jah
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

[...]

Toch maar eens naar laten kijken dan.
Afgelopen vakantie door Duitsland vaak boven de 140 gezeten, zonder enige trilling (behalve die kort in het stuur dus).

• Dvdberg
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

k-jah schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Toch maar eens naar laten kijken dan.
Afgelopen vakantie door Duitsland vaak boven de 140 gezeten, zonder enige trilling (behalve die kort in het stuur dus).
Voor mij > 140 ook geen probleem. Mega stabiel. Hiervoor reed ik een Audi A5 die op hogere snelheden top was maar de Polestar doet daar niets voor onder. Zal ook komen door het gewicht van de Polestar en de ophanging, Öhlins dempers _/-\o_

Zeker even laten checken dus.

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:55
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:09:

Viel mij al langer op, ging er eigenlijk een beetje vanuit dat de banden niet goed gebalanceerd waren. Zal er ook eens mee naar de dealer gaan.

• Jspp
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Voor de mensen die benieuwd zijn naar real life foto's van de MY23 19" velgen in plaats van de configurator. Het lijkt erop dat er gaandeweg P2 MY23's worden uitgeleverd. Er verschijnen meerdere foto's op het internationale Polestar forum. Weet zelf nog niet zo goed wat ik ervan vindt in vergelijking met oude velgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOR3mzdW3znu2zXvfgLltA9OD6Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7ihCXckI8WS6OqQW2vA9G0x7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DTfxjNPBVZWYVesd2twn5W68HA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KPfG0PN5x7PK3v160iZInhx7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2pm9jRGkesdIiZLscdYz8SC3ro=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tFw2iN1MHpVRJ1y08BtRiw7e.png?f=fotoalbum_tile

• otomoxd
Jspp schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:54:
Voor de mensen die benieuwd zijn naar real life foto's van de MY23 19" velgen in plaats van de configurator. Het lijkt erop dat er gaandeweg P2 MY23's worden uitgeleverd. Er verschijnen meerdere foto's op het internationale Polestar forum. Weet zelf nog niet zo goed wat ik ervan vindt in vergelijking met oude velgen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik vind ze persoonlijk wel mooi, iets mooier dan de vorige zelfs - blij dat ik er zo'n ga hebben dus :D
voor de nieuwe 20" ben ik minder te vinden wel.. maar vind het ook wel tof dat het nu een verschillend design is tussen 19 en 20.

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Hmmm. Ik heb problemen met de granny-charger die Polestar meelevert.

Ik had deze aan mijn pa meegegeven (P8 rijder) en die klaagde dat hij niet meer laadt. Brandt eerst wit, en knippert daarna rood. Vandaag had ik de kabel terug, en heb precies het zelfde op mijn P2. Volgorde van aansluiten maakt qua resultaat niets uit (knippert rood). Als ik echter eerst de stekker in het stopcontact doe brandt hij wit zolang hij niet in de auto zit. Doe ik hem in de auto dan vergrendelt hij in de auto en vervolgens gaat ie rood knipperen.

Rood knipperend is "temporary malfunction" (oid) volgens de handleiding. Maar het probleem heeft zichzelf niet over verloop van tijd opgelost.

Er zijn geen sporen van dat contacten vies zijn. En daarnaast is de charger denk ik maximaal 10x gebruikt (en dat is veel).

Herkent iemand dit?

Ik wilde PS support contacten, maar het volume van staat dan dermate hard (en niet instelbaar) dat ik het wat karig vond om in een woonwijk te gaan zitten bellen :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

MaxxMark schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:44:
Hmmm. Ik heb problemen met de granny-charger die Polestar meelevert.

Ik had deze aan mijn pa meegegeven (P8 rijder) en die klaagde dat hij niet meer laadt. Brandt eerst wit, en knippert daarna rood. Vandaag had ik de kabel terug, en heb precies het zelfde op mijn P2. Volgorde van aansluiten maakt qua resultaat niets uit (knippert rood). Als ik echter eerst de stekker in het stopcontact doe brandt hij wit zolang hij niet in de auto zit. Doe ik hem in de auto dan vergrendelt hij in de auto en vervolgens gaat ie rood knipperen.

Rood knipperend is "temporary malfunction" (oid) volgens de handleiding. Maar het probleem heeft zichzelf niet over verloop van tijd opgelost.

Er zijn geen sporen van dat contacten vies zijn. En daarnaast is de charger denk ik maximaal 10x gebruikt (en dat is veel).

Herkent iemand dit?

Ik wilde PS support contacten, maar het volume van staat dan dermate hard (en niet instelbaar) dat ik het wat karig vond om in een woonwijk te gaan zitten bellen :D
Even een }:O opmerking: toch wel met randaarde wcd?

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:31:
[...]
Even een }:O opmerking: toch wel met randaarde wcd?
Ja :) Op verschillende stopcontacten bij verschillende huizen bij verschillende netbeheerders, waar bij alle 3 de huizen het voorheen wel werkte. ;)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MaxxMark schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:44:

Ik heb geen verstand van de lader maar impliceer je nu dat je het telefoonvolume niet aan kan passen in de polestar? Dat wordt taai dan de komende jaren want ik bel best veel in de auto voor mijn werk.

• GuiltyNL
Pixeltje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:26:
[...]

Ik heb geen verstand van de lader maar impliceer je nu dat je het telefoonvolume niet aan kan passen in de polestar? Dat wordt taai dan de komende jaren want ik bel best veel in de auto voor mijn werk.
Is gewoon instelbaar hoor.

• JTHZZ
Pixeltje schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:26:
[...]

Telefoonvolume is gewoon instelbaar. Er zit een speciale knop in het dak om Polestar support te bellen en als je die indrukt kun je helaas het volume van dat gesprek niet aanpassen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben vorige week onze Polestar 2 SRSM met Pilot Lite en 19 inch velgen in ontvangst genomen. Tot nu toe zijn we zeer tevreden maar het is wel hopen dat bugs niet teveel opspelen. Vandaag viel het geluid op eens weg. Zelfs het getok van de richtingaanwijzer was er niet meer. De voetsensor begrijp ik ook helemaal niets van. Tot op heden is het tussen talloze pogingen drie keer gelukt om de achterklep ermee open te krijgen.

Ons exemplaar heeft de 69 kWh accu (besteld met Pilot-pakket maar vanwege het verschralen naar Pilot Lite een grotere accu gekregen). Het verbruik onder de huidige omstandigheden valt me erg mee. Op een commute van 120km met 60km zones, provinciale wegen, snelwegen (max 107 km/h) en een beetje bebouwde kom haalde ik 15,4 kWh/100km op de heenweg en 14,6 kWh/100km op de terugweg. Bij thuiskomst nog 180km range na 240km gereden te hebben. Het zal in de winter ongetwijfeld een stuk slechter zijn zonder warmtepomp maar dit stelt me wel gerust na alle verhalen gelezen te hebben over een verbruik van +20 kWh/100km.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Femme schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:38:
We hebben vorige week onze Polestar 2 SRSM met Pilot Lite en 19 inch velgen in ontvangst genomen. Tot nu toe zijn we zeer tevreden maar het is wel hopen dat bugs niet teveel opspelen. Vandaag viel het geluid op eens weg. Zelfs het getok van de richtingaanwijzer was er niet meer. De voetsensor begrijp ik ook helemaal niets van. Tot op heden is het tussen talloze pogingen drie keer gelukt om de achterklep ermee open te krijgen.
Geen geluid -> reset door ‘home’ button 20s vast te houden. Ik heb dit tot nu toe 3 of 4 keer gehad.

Vwb de voetsensor, ik ‘schop’ altijd links van het kenteken en dit gaat 9 van de 10 keer in een keer goed.
Ons exemplaar heeft de 69 kWh accu (besteld met Pilot-pakket maar vanwege het verschralen naar Pilot Lite een grotere accu gekregen). Het verbruik onder de huidige omstandigheden valt me erg mee. Op een commute van 120km met 60km zones, provinciale wegen, snelwegen (max 107 km/h) en een beetje bebouwde kom haalde ik 15,4 kWh/100km op de heenweg en 14,6 kWh/100km op de terugweg. Bij thuiskomst nog 180km range na 240km gereden te hebben. Het zal in de winter ongetwijfeld een stuk slechter zijn zonder warmtepomp maar dit stelt me wel gerust na alle verhalen gelezen te hebben over een verbruik van +20 kWh/100km.
Hier ook >20kWh/100km, LRDM nodigt nou eenmaal uit om wat vlotter te rijden denk ik. Zelfs als ik ga hypermilen kom ik niet onder deze grens.

www.google.nl

• Cpt. Peacock
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:52:
[...]

Hier ook >20kWh/100km, LRDM nodigt nou eenmaal uit om wat vlotter te rijden denk ik. Zelfs als ik ga hypermilen kom ik niet onder deze grens.
LRDM met 19" velgen hier en een gemiddelde van rond de 17-18 met acceleraties die redelijk vlotjes zijn. :*)
Als ik echt op het verbruik let, kan ik ritten rijden van 15 gemiddeld (geen snelweg, 70 en 90 km/h wegen).

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Cpt. Peacock schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

LRDM met 19" velgen hier en een gemiddelde van rond de 17-18 met acceleraties die redelijk vlotjes zijn. :*)
Als ik echt op het verbruik let, kan ik ritten rijden van 15 gemiddeld (geen snelweg, 70 en 90 km/h wegen).
Onmogelijk met mijn auto. Weliswaar 20” velgen hier.

www.google.nl

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

[...]

Geen geluid -> reset door ‘home’ button 20s vast te houden. Ik heb dit tot nu toe 3 of 4 keer gehad.
Ook al aantal keer gehad, en laatst wou de ventilatie niet starten, was ook op te lossen door home button reset.

• daniel14

Vwb de voetsensor, ik ‘schop’ altijd links van het kenteken en dit gaat 9 van de 10 keer in een keer goed.
Het is ook even geduld hebben voordat de klep reageert. Mijn zoontje van 2,5 krijgt het al voor elkaar en die schopt regelmatig tegen de bumper 8)7

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Telefoonvolume is gewoon instelbaar. Er zit een speciale knop in het dak om Polestar support te bellen en als je die indrukt kun je helaas het volume van dat gesprek niet aanpassen.
En @Pixeltje: bovenstaande dus :)

Normaal telefoonvolume wel inderdaad. Maar als je met support of de SOS dienst belt niet (wat logisch is in een noodsituatie) dan kan je draaien wat je wilt en het volume menu openen en wijzigen wat je wilt. Maar er verandert niets. En dat vond ik wat gortig in een rustige straat waar mensen buiten zaten :D

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:44
De voetsensor begrijp ik ook helemaal niets van. Tot op heden is het tussen talloze pogingen drie keer gelukt om de achterklep ermee open te krijgen.
Een enkele schopbeweging alsof je de auto een trap onder z'n hol wil geven, niet 'swipen'.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29

Reinier

\o/

Ik schop precies in het midden en dat gaat eigenlijk altijd goed. Zelfs met trekhaak. Best apart dat de gevoeligheid van die kicksensor zo verschilt.

Overigens mooie verbruikscijfers @Femme :Y

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-11 13:22

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

De voetsensor begrijp ik ook helemaal niets van. Tot op heden is het tussen talloze pogingen drie keer gelukt om de achterklep ermee open te krijgen.
Als je achter de wagen staat heb je een sleutel nodig binnen bereik van de achterkant. Volgens mij ongeacht of de wagen open of dicht is.
Bij mij 100% succes bij openen met een rechte beweging onder de bumper. Swipen is niet nodig. Hij heeft wel een seconde nodig om te reageren.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

• MaxxMark
  • Nu online

MaxxMark

HT is Tof!

We hebben vorige week onze Polestar 2 SRSM met Pilot Lite en 19 inch velgen in ontvangst genomen. Tot nu toe zijn we zeer tevreden maar het is wel hopen dat bugs niet teveel opspelen. Vandaag viel het geluid op eens weg. Zelfs het getok van de richtingaanwijzer was er niet meer.
Yep. Ook een keer gehad. Entertainment systeem resetten helpt vaak
Het is vaak een handigheidje. Je moet echt een schopbeweging vóóruit maken (richting de voorkant van de auto) en niet heen en weer gaan zwaaien. Dus naar voren en dan naar achteren. Als je dat niet doet faalt het vaak.

En als de sleutel niet in de buurt is (of gedetecteerd wordt) geeft ie relatief zacht 3 korte piepjes om aan te geven dat het niet gelukt is. Die hoor je vrij makkelijk over het hoofd.
Erg nette verbruikscijfers inderdaad! Daar zal menig launch-edition P2 eigenaar jaloers op zijn. Ik ben blij als ik de 20 haal. Verschil zal vooral komen door de dual-motor en 20" velgen. Ik heb mezelf er ondertussen overheen gezet en geniet gewoon van de wagen ;).

En ondanks dat er soms wat morrig over gedaan wordt, is de voorspelling van Google Maps bij een volle accu wat pessimistisch, maar klimt vervolgens omhoog bij rustig rijgedrag. Ofwel de kans dat je tegenslagen tegenkomt als gevolg van optimistische voorspellingen is vrij klein.

• JTHZZ
Hier ook een Launch Edition maar haal met dit weer op puur snelweg rond de 18 (110-115km/u) en met N wegen erbij 16. Geen idee wat jullie doen oOo

• VidaR-9
JTHZZ schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:17:
Hier ook een Launch Edition maar haal met dit weer op puur snelweg rond de 18 (110-115km/u) en met N wegen erbij 16. Geen idee wat jullie doen oOo
Goede vraag.
Mijn vriendin haalt 18 met 100-105km/u. En als ik stuk 110km/u doe dan ben ik nog nooit onder de 20 gekomen.

• Shorteh
MaxxMark schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:50:
Ik heb mezelf er ondertussen overheen gezet en geniet gewoon van de wagen ;).
Dit is denk ik de beste manier. Er zijn ook zoveel factoren die meespelen, er is gewoon geen pijl op te trekken. Ik red nu als ik rustig rijd met m'n Launch Edition met 20" velgen 20kWh/100km, maar laatst had ik de wind tegen en zat ik al weer op 22/23. Het is allemaal prima, ik kom wel op m'n bestemming :)

• JTHZZ
Shorteh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Dit is denk ik de beste manier. Er zijn ook zoveel factoren die meespelen, er is gewoon geen pijl op te trekken. Ik red nu als ik rustig rijd met m'n Launch Edition met 20" velgen 20kWh/100km, maar laatst had ik de wind tegen en zat ik al weer op 22/23. Het is allemaal prima, ik kom wel op m'n bestemming :)
Eens hoor, het is een fijn idee dat ik zonder moeite 400+km op een lading kan halen maar ik heb het in de praktijk nog niet 1x nodig gehad.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ach-jee schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

Een enkele schopbeweging alsof je de auto een trap onder z'n hol wil geven, niet 'swipen'.
We hebben de schoptechniek net toegepast en het werkte oOo . Ik deed inderdaad swipen :N

• Terrie
  • Laatst online: 05-11 20:55

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb nogsteeds geen schopsensor in mijn auto..

Iemand die hem wel al later geïnstalleerd heeft gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door Terrie op 19-08-2022 10:13 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Terrie schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:12:
Ik heb nogsteeds geen schopsensor in mijn auto..

Iemand die hem wel al later geïnstalleerd heeft gekregen?
Ik heb toevallig afgelopen week met Polestar contact gehad omdat mijn SOS lampje blijft knipperen (lijkt op een falende tcam, dealer kon daar niks raars in vinden en wist niet hoe deze gereset moest worden).

Gelijk even navraag gedaan naar de voetsensor voor de achterklep, de verwachting is dat deze pas einde jaar beschikbaar komen.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 10:09
Vandaag mijn eerste echte probleem met de auto. Gisteravond zag ik dat de auto niet op slot stond, maar kreeg deze ook niet vergrendeld met de sleutel. Vanochtend wat verder op onderzoek uitgegaan en nu blijkt de hele auto niet te starten.

Scherm en apps doen het wel gewoon, maar verder reageert de auto nergens meer op. :'(
Ook het scherm achter het stuur staat op zwart.

Als het goed is komt de ANWB (via Polestar assistance) binnen uur.

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16
Voor de geïnteresseerden mijn ervaringen met betrekking to het verbruik.

Ook ik ben zeer tevreden over het verbruik van mijn LRSM. Zeker met de weersomstandigheden van de afgelopen maand. Ik heb nog niet in de winter gereden dus daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Volgens de Journey Log heb ik in de afgelopen maand 854km gereden. Meeste zijn stukken van ongeveer 40km voor woon-werk met veel snelweg.
Gemiddeld verbruik: 15,20 kwh/100km
laagste verbruik: 11,62 kwh/100km (stuk van 16km zonder snelweg)
hoogste verbruik: 29,91 kwh/100km (stuk van 9km met een zware aanhanger)

Ik rij over het algemeen max snelheid plus 5-10km/u en trek op met het verkeer mee, soms wat sneller.

Beste verbruik over een lange afstand voor mij is trouwens 13,4 kwh/100km over ruim 400km, maar dat was in de bergen en die heb ik eerder al gepost.

Beetje jammer dat voor meeste youtube filmpjes waarbij de range van de P2 wordt getest, de dual motor met als het kan PP gebruikt wordt. Hierdoor lijkt de P2 een slechte keuze als je voor range/laag verbruik gaat, terwijl de single motor het naar mijn mening prima doet.

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-11 19:54

Redox

Motion Design / VFX

blibby1 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:52:

Ook ik ben zeer tevreden over het verbruik van mijn LRSM. Zeker met de weersomstandigheden van de afgelopen maand. Ik heb nog niet in de winter gereden dus daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Volgens de Journey Log heb ik in de afgelopen maand 854km gereden. Meeste zijn stukken van ongeveer 40km voor woon-werk met veel snelweg.

Ik rij over het algemeen max snelheid plus 5-10km/u en trek op met het verkeer mee, soms wat sneller.

Beste verbruik over een lange afstand voor mij is trouwens 13,4 kwh/100km over ruim 400km, maar dat was in de bergen en die heb ik eerder al gepost.

Beetje jammer dat voor meeste youtube filmpjes waarbij de range van de P2 wordt getest, de dual motor met als het kan PP gebruikt wordt. Hierdoor lijkt de P2 een slechte keuze als je voor range/laag verbruik gaat, terwijl de single motor het naar mijn mening prima doet.
Bedankt voor deze uiteenzetting. Zoals het er naar uit ziet gaan de cijfers er voor mijn SMSR ook ongeveer zo uit zien. Nu rij ik dagelijks 100km met de Polo, met een langeafstand gemmiddelde van 4.5L/100km (1 op 22.2). De Polestar hem vervangen.

Heb wel een beetje schrik als ik sommige bugs hier lees. Ongemak is niet erg, maar als ik soms lees dat het niet eens wil starten.... :/ Toch kijk ik er naar uit.

Nu wachten tot december :X

• Shorteh
Redox schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Heb wel een beetje schrik als ik sommige bugs hier lees. Ongemak is niet erg, maar als ik soms lees dat het niet eens wil starten.... :/ Toch kijk ik er naar uit.
Ik heb vanaf de 2.2 update echt geen enkel probleem meer gehad. Enige is dat de UI traag blijft, maar echt grote ongemakken heb ik echt een hele tijd al niet meer gehad.

Je gaat er sowieso dik van genieten, no worries :)

• JTHZZ

Dat inderdaad, plus dat er via OTA echt wel flinke stappen met het verbruik zijn gemaakt en die filmpjes alweer wat ouder. Als ik het vergelijk met vorig jaar zomer is het echt weer lager geworden. Het zal zeker nooit superlaag worden (het oog wil ook wat), maar het slurper imago is niet meer terecht, en al helemaal niet met de single motor. Los daarvan wordt verbruik zwaar overrated omdat je op de meeste dagen niet eens in de buurt komt van de range en zelfs dan heb je in iets meer dan 5 minuten weer 100km bijgeladen.

• Kalloewase

Dat is heel erg netjes ! Is dat met 19 inch of 20 inch velgen ?

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16
Kalloewase schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Dat is heel erg netjes ! Is dat met 19 inch of 20 inch velgen ?
Is met de LRSM met Pilot en Plus pakket en op 19 inch velgen.
Pagina: 1 ... 106 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.