Hier geen problemen met 2.2. Dit wil niet zeggen dat er geen problemen bij sommigen zouden zijn, maar dat is bij elke versie wel zo geweest. Heb niet het idee dat 2.2 op dat gebied beter of slechter is.Skyrunner schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:42:
[...]
Maar… het advies is nog steeds om 2.2 over te slaan ivm bugs?
Vind persoonlijk de verbetering van de ACC erg fijn in 2.2.
De mijne heb ik nog in "halt" ik wacht wel op 2.3... en dan wacht ik weer of foutjes er idd uit zijn.
Maar zie ik dan straks 2.2 in de wacht
en 2.3 in de wacht?
Of komt 2.2 te vervallen en ga ik van 2.1 naar 2.3??
Weet iemand meer hoe dat in zijn werk gaat?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik meen dat ze in de aanloop naar een nieuwe versie de oude versies terugtrekken. Dus op dat moment krijg je hem niet meer.Hansieo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:30:
Maar hoé sla je een versie over?
De mijne heb ik nog in "halt" ik wacht wel op 2.3... en dan wacht ik weer of foutjes er idd uit zijn.
en 2.3 in de wacht?
Maar dat was wel in de tijd dat ze actiever communiceerden. En of dat nu nog steeds zo is is maar de vraag natuurlijk.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Reagerend op mijzelf.MaxxMark schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:54:
[...]
Jups... Eigenlijk nooit issues gehad (sinds eind 2020) die niet te verhelpen waren (zie eerdere post van mij: MaxxMark in "Het grote Polestar 2 Topic"). Maar sinds de 2.2 (Carplay) update is het raak en krijg ik vaak de status niet goed binnen en is het een godswonder als ik de pre-conditioning aan krijg.
Ik wilde de app (iOS) opnieuw installeren, en wilde eerst m’n profiel ontkoppelen om te voorkomen dat ik in limbo eindigde. Toen zag ik opeens dat ik niet meer ingelogd was. Dit terwijl de app wel verder “werkte”. Uiteraard behalve dat hij geen status meer ophaalde. Na het inloggen werkte de boel weer.
Ik heb een heel klein vermoeden van de oorzaak. Namelijk dat de app misschien ge-“offload” is geweest. Ik zal het ook eens aankaarten bij polestar. Voor nu nuttig om in de gaten te houden.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik heb de auto MY22 in maart opgehaald met 1.9 voorgeïnstalleerd. Ik had 0 issues. Dan pas voor het eerst gaan updaten met 2.2Skyrunner schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:42:
[...]
Maar… het advies is nog steeds om 2.2 over te slaan ivm bugs?
Toch een aantal zaken die me storen en carplay gebruik ik niet.
Google Maps was ineens heel slecht qua aanraden laadpunten op de route van NL naar Stuttgart, met 1.9 in juni was dit perfect. Dit kan natuurlijk ook aan Google Maps zelf liggen en geen idee hoe ik dat kan verifiëren.
Mijn vloerverlichting werkt niet meer sinds 2.2
De DK is minder stabiel. Werkt nog steeds 7 op 10x vlekkeloos, maar voorheen was het 9-10 op 10x. Ik krijg hem uiteindelijk altijd wel werkend, maar met 1.9 had ik eigenlijk nooit echte issues.
Heb mijn auto op Engels gezet omdat vanaf 2.2 bepaalde Nederlandse app titels een laatste karakter op een volgende regel hadden staan en dat f*ckt met mijn hoofd.
Mijn accupercentage in de app fluctueerde minder tot niet met 1.9
[ Voor 11% gewijzigd door xsive op 03-08-2022 18:56 ]
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
hij bleef wonderbaarlijk zitten na een rit van 1,5 uurGuiltyNL schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:13:
[...]
Zit hij bij jou wel strak? Valt hij er niet uit als je hem heen en weer schuift? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik moet zeggen dat ik vorig jaar augustus in Spanje niet het gevoel had dat ik zo'n ding nodig had. Ben er 3 weken geweest en het ging eigenlijk ronduit goed. ik sla m over :-)Hansieo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:26:
[...]
lol, ik "normaal" ook niet, ook nu in NL met deze temp óók (nog) niet.
Maar als je lekker rustig rond tokkelt, in de bergen, met zonnetje vrij recht boven je....
dan is het gewoon LUXE dat je het zonnetje niet op je knar voelt... en daar doe je jet toch voor?
Deze strook zit er in ~7 sec op, en nog sneller er af..
Licht/donker warmer/koeler ik kan alle kanten op.
XPENG G9 Performance 2024
MaxxMark schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 07:54:
[...]
Jups... Eigenlijk nooit issues gehad (sinds eind 2020) die niet te verhelpen waren (zie eerdere post van mij: MaxxMark in "Het grote Polestar 2 Topic"). Maar sinds de 2.2 (Carplay) update is het raak en krijg ik vaak de status niet goed binnen en is het een godswonder als ik de pre-conditioning aan krijg.
GuiltyNL schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:15:
[...]
Ik heb het net even geprobeerd, homescreen stond er binnen twee seconden. Wel duurde het een seconde of 10 voor ik mijn klimaattimers kon tonen.
Heel bijzonder. Vanavond even naar mijn vader gegaan en de hele boel opnieuw ingericht.
App kon niet meer syncen, maar Digital Key werkte wel nog.
Na veel proberen en opnieuw met nieuw profiel aan te maken op de P2 en koppelen met de app (ging niet, zei dat de auto reeds gekoppeld was, kon de connectie ook niet verwijderen) toch maar de knoop doorgehakt en de hele app weggegooid.
Toen ging alles opeens heel vlot en soepel, nieuw profiel ging nu wel goed om te koppelen in de app.
Sync leek te werken (we zaten in de wagen allebei), sluiten, klimaat, timers instellen (maar eentje want blijkbaar kan hij met complexe schedules niet om las ik in de TS
Als kers op de taart en als 2de validatie heb ik voor mezelf ook een Polestar ID aangemaakt, nieuw profiel in de wagen, mijn ID er aan gekoppeld, beheerder, alles wat je wil. Papa blij, wagen geparkeerd. Zo kon ik vanop afstand ook even meekijken en bv. de laadsnelheid aanpassen.
Zitten we even in de woonkamer en zijn we aan het nakeuvelen en doen we de app open: time out bij synchronisatie
Echt bizar en mega onhandig. Denk je met dit soort temperaturen dan morgen even je auto te klimatiseren als je bij een klant vertrekt: neuh hoor
[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 03-08-2022 23:42 ]
Ik ben van 1.9 in één keer naar 2.2 gegaan. Je moet wel regelmatig de melding wegdrukken dat er een nieuwe versie is. Toen 2.2 even teruggetrokken was, was bij mij zelfs de melding dat de auto up-to-date was met 1.9.Hansieo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:30:
Maar hoé sla je een versie over?
en 2.3 in de wacht?
Toen 2.2(.1?) terug online kwam kreeg ik weer netjes de melding van de software update en heb die gewoon uitgevoerd. Dat ging in 1 keer, dus inclusief de Android 10 naar 11 update.
Volgens mij was dat alleen in het begin zo. Ik ben in één update van 1.9 naar 2.2 gegaan en heb dus 2 versies overgeslagenjnsvr schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:53:
Best gewoon installeren. Als je overslaat bestaat de kans dat je die niet meer aangeboden krijgt en moet je naar een werkplaats voor de manuele installatie.
Gisteren door de wasstraat gehaald en na het stofzuigen was ik mijn GPS kwijt. Vanochtend nog steeds en herstarten van t systeem hielp niets.
Dat was al irritant maar toen ik hem net op kantoor wou opladen kon ik gepland laden niet aanpassen. En het geeft ook rare waardes.
Via de app geprobeerd maar werkt ook niet. Die heeft ook nog steeds de wasstraat gisteravond als locatie aan waar de auto staat geparkeerd.
Ik hoef niet perse op te laden maar als het vanavond nog niet werkt als ik thuis kom heb ik wel een probleem.
:strip_exif()/f/image/xxfgwjspS0pFaoGRw7SwTJD3.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij weer een TCAM die zich heeft opgehangen. Geen last van haperende sleutel of foutmelding over eCall? Paar pagina’s terug staat hoe je het zelf kunt fixen, is niet heel moeilijk maar je moet er wel zin in hebben. @TheVoidSpecter heeft het laatst gedaan. Anders even naar Volvo, is half uurtje werk max.VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:31:
Mijn P2 heeft voor het eerst kuren.
Gisteren door de wasstraat gehaald en na het stofzuigen was ik mijn GPS kwijt. Vanochtend nog steeds en herstarten van t systeem hielp niets.
Dat was al irritant maar toen ik hem net op kantoor wou opladen kon ik gepland laden niet aanpassen. En het geeft ook rare waardes.
Via de app geprobeerd maar werkt ook niet. Die heeft ook nog steeds de wasstraat gisteravond als locatie aan waar de auto staat geparkeerd.
Ik hoef niet perse op te laden maar als het vanavond nog niet werkt als ik thuis kom heb ik wel een probleem.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 04-08-2022 09:55 ]
Dat met die rare waardes heb ik ook een keer gehad. Een reset van het infotainment systeem hielp. Bij jou dus niet?VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/rqkMPe0F1H334L7ihvpTlQHh.jpg?f=fotoalbum_large)
Niks fysieks te horen aan de auto of te voelen. Naar de garage geweest en die heeft het systeem gereset en kort uitgelezen(zeggen ze). Nu afwachten of het goed gaat.
edit: naam weggehaald in afbeelding
[ Voor 16% gewijzigd door assn op 04-08-2022 11:06 ]
Tcam reset al geprobeerd?VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Reboot van infotainment en meteen na opstarten van het systeem de voorruit verwarming indrukken.
Er zijn geruchten, dat de antenne-vin niet heel blij is met water, kan gebeuren bij hoge druk wassen en wasstraat.
Lagere bandenspanning zou een hogere rolweerstand moeten geven en ook een lagere GPS snelheid, diameter van de band wordt immers kleiner.
Had gisteravond geen tijd om het zelf te testen en ga morgen op vakantie.
Wordt in ieder geval een mooie test voor na de vakantie, eerst maar eens 1326 km naar Zuid-Frankrijk proberen.
PS2 Midnight 20" DM +PSU
Zal het zo eens proberen.k-jah schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Tcam reset al geprobeerd?
Reboot van infotainment en meteen na opstarten van het systeem de voorruit verwarming indrukken.
Er zijn geruchten, dat de antenne-vin niet heel blij is met water, kan gebeuren bij hoge druk wassen en wasstraat.
Net geprobeerd met de app de auto van de tijdschakelaar af te halen voor laden, hij heeft heel even met 0.5kwh geladen maar daarna toch weer uitgevallen. En het lampje blijft ook blauw.
Hier kan ik echt heel chago van worden
De snelheid op basis van GPS wordt door GPS bepaald en niet door de omwenteling van je wielen. Dus ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.tweaker1975 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:58:
Lagere bandenspanning zou een hogere rolweerstand moeten geven en ook een lagere GPS snelheid, diameter van de band wordt immers kleiner.
Bedoel wat de snelheidsverschil GPS vs. Dashboard is met lage of hoge bandenspanning, en natuurlijk de afwijking in acceleratietijd. Ben benieuwd of hij dan ook op 4.4 seconden blijft staan.GuiltyNL schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:03:
[...]
De snelheid op basis van GPS wordt door GPS bepaald en niet door de omwenteling van je wielen. Dus ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
PS2 Midnight 20" DM +PSU
Aha, die cijfers van die app slaan nergens op. Komen te vaak precies op tijden terecht met een 0 aan het eind, zeker niet altijd, maar iets te vaak. Geen toeval dus.tweaker1975 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:14:
[...]
Bedoel wat de snelheidsverschil GPS vs. Dashboard is met lage of hoge bandenspanning, en natuurlijk de afwijking in acceleratietijd. Ben benieuwd of hij dan ook op 4.4 seconden blijft staan.
Uit tests in dit topic leek de acceleratie begrenst, als in: auto gebruikt niet z'n volledige vermogen maar accelereert altijd even snel. Een lege auto vs auto met 5 inzittenden gaf bijvoorbeeld geen verschil in acceleratie; bandenspanning zal dit dan ook niet doen.tweaker1975 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:14:
[...]
Bedoel wat de snelheidsverschil GPS vs. Dashboard is met lage of hoge bandenspanning, en natuurlijk de afwijking in acceleratietijd. Ben benieuwd of hij dan ook op 4.4 seconden blijft staan.
Qua topsnelheid (GPS) maakt dit denk ik wel uit, ook hier is de auto (duidelijk) begrenst op de maximale snelheid via de snelheidsmeter, maar de werkelijke snelheid (verschil tussen GPS en snelheidsmeter) zal wel anders zijn.
Dit heeft bij mij enkel als effect dat de voorruit ventilatie heel hard gaat blazen 😜k-jah schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Tcam reset al geprobeerd?
Hou je de knop ingedrukt? Normaal gezien zou de sos knop moeten beginnen knipperen.VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Dit heeft bij mij enkel als effect dat de voorruit ventilatie heel hard gaat blazen 😜
1. Stop the car. Make sure in park.
2. Hold HOME button on main screen until it does a reset of the infotainment system.
3. Immediately after the reboot has finished, hold down the front window demist button (the one next to the play/pause button with a curved windscreen shape ... in a right hand drive car this is to the left of play/pause) for at least 15 seconds.
4. Note: I was counting slowly and got to 30 seconds without an SOS light flashing, before the CS person said to me that’s enough, let go.
5. Wait patiently a few seconds and hey presto the SoS started flashing. Note it did not start flashing until I had release the button and waited a while.
6. Once flashing stops, after about another 10-15s the 4G/LTE display started changing. For me it flickered from 4G to LTE, then the empty strength signal changed to full, and then the ‘x’ disappeared and I had full connectivity.
Al geprobeerd om in de auto ipv via de app het laadschema uit te schakelen?VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:01:
[...]
Zal het zo eens proberen.
Net geprobeerd met de app de auto van de tijdschakelaar af te halen voor laden, hij heeft heel even met 0.5kwh geladen maar daarna toch weer uitgevallen. En het lampje blijft ook blauw.
Hier kan ik echt heel chago van worden
Dat kan niet. Zie foto.JTHZZ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:21:
[...]
Al geprobeerd om in de auto ipv via de app het laadschema uit te schakelen?
[ Voor 99% gewijzigd door VidaR-9 op 04-08-2022 14:29 ]
Thanks maar ik krijg geen knipperende SOS.k-jah schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
Hou je de knop ingedrukt? Normaal gezien zou de sos knop moeten beginnen knipperen.
1. Stop the car. Make sure in park.
2. Hold HOME button on main screen until it does a reset of the infotainment system.
3. Immediately after the reboot has finished, hold down the front window demist button (the one next to the play/pause button with a curved windscreen shape ... in a right hand drive car this is to the left of play/pause) for at least 15 seconds.
4. Note: I was counting slowly and got to 30 seconds without an SOS light flashing, before the CS person said to me that’s enough, let go.
5. Wait patiently a few seconds and hey presto the SoS started flashing. Note it did not start flashing until I had release the button and waited a while.
6. Once flashing stops, after about another 10-15s the 4G/LTE display started changing. For me it flickered from 4G to LTE, then the empty strength signal changed to full, and then the ‘x’ disappeared and I had full connectivity.
Mijn hele verbindingsteken is nu wel weg. Niet meer driehoekje met kruis, maar gewoon geen driehoek meer.
DAB doet het ook niet meer. Vanochtend wel.
In je signatuur staat geen versie. Is die P2.2 ?VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ja 2.2Hansieo schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
In je signatuur staat geen versie. Is die P2.2 ?
Ja ik zie het nu. Duidelijk vastgelopen TCAM. Zekering 27 verwijderen (of 12V accu voorin losmaken) en de TCAM batterij linksachter de bekleding opzoeken en loshalen. Onderstaande link laat zien hoe het moet. Alternatief is een half uurtje wachten bij de Volvo garage.
https://www.polestar-foru...-ron-swanson-method.6744/
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 04-08-2022 15:38 ]
Yes, en dat laatste ga ik eens testen na mijn vakantie.Koekhapperrr schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:07:
[...]
Uit tests in dit topic leek de acceleratie begrenst, als in: auto gebruikt niet z'n volledige vermogen maar accelereert altijd even snel. Een lege auto vs auto met 5 inzittenden gaf bijvoorbeeld geen verschil in acceleratie; bandenspanning zal dit dan ook niet doen.
Qua topsnelheid (GPS) maakt dit denk ik wel uit, ook hier is de auto (duidelijk) begrenst op de maximale snelheid via de snelheidsmeter, maar de werkelijke snelheid (verschil tussen GPS en snelheidsmeter) zal wel anders zijn.
Acceleratie 0-100 en GPS snelheid @ 100km/u op dashboard bij 2.5 bar en bij 3 bar.
Kan ik mijn zoontje meteen trakteren op een paar launches..
PS2 Midnight 20" DM +PSU
Iemand zin om wet te proberen?
Polestar Assistance krijg je ook lekker vlot te pakken..VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:10:
Net even getest. Snelladen doet ie ook niet meer
Pff alweer helemaal klaar mee. Morgen dus langs de dichtstbijzijnde Volvo garage en dan maar hopen dat die tijd hebben om te kijken.
[ Voor 22% gewijzigd door VidaR-9 op 04-08-2022 17:35 ]
Behoorlijk k_t idd jaVidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
Polestar Assistance krijg je ook lekker vlot te pakken..
Pff alweer helemaal klaar mee. Morgen dus langs de dichtstbijzijnde Volvo garage en dan maar hopen dat die tijd hebben om te kijken.
Kans bestaat dat het morgenochtend gewoon weer werkt. Fingers crossed!
Hier in Zweden ookiRenik schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:36:
Fijne brede parkeerplekken hier in Milaan 👌🏻
[Afbeelding]
Ik dacht: probeer het nog een keer vanavond..k-jah schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:01:
[...]
Behoorlijk k_t idd ja
Kans bestaat dat het morgenochtend gewoon weer werkt. Fingers crossed!
Alles werkt weer. Sinds gisteravond alleen maar ellende en nu opeens vanuit t niets dit. Schiet mij maar lek…
Net nog: auto aan (openbare) laadpaal hangen. Rode LED, laadfout. Paar keer geprobeerd, andere plug in de paal, andere laadpaal, daar ook beide pluggen, steeds na een paar seconde 'laadfout, sluit kabel opnieuw aan'.VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:17:
[...]
Ik dacht: probeer het nog een keer vanavond..
Alles werkt weer. Sinds gisteravond alleen maar ellende en nu opeens vanuit t niets dit. Schiet mij maar lek…
In de app ook rood accupercentage met 'charging error, reconnect cable'. Auto laten staan. Open ik de app net, is ie een uur later vrolijk gestart met laden
Blijft bijzonder hoe de Polestar-goden regeren over dit ding.
VidaR-9 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:17:
[...]
Ik dacht: probeer het nog een keer vanavond..
Hoewel nooit bevestigd, en misschien wel volledig onjuist, is de wasstraat misschien wel een oorzaak geweest: https://www.reddit.com/r/...s/s8cf4a/comment/htgbuwj/
D'r zal wel een soort Amulet komen...Koekhapperrr schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:05:
[...]
Net nog: auto aan (openbare) laadpaal hangen. Rode LED, laadfout. Paar keer geprobeerd, andere plug in de paal, andere laadpaal, daar ook beide pluggen, steeds na een paar seconde 'laadfout, sluit kabel opnieuw aan'.
In de app ook rood accupercentage met 'charging error, reconnect cable'. Auto laten staan. Open ik de app net, is ie een uur later vrolijk gestart met laden![]()
Blijft bijzonder hoe de Polestar-goden regeren over dit ding.
(tegen betaling natuurlijk...
Volgende keer voor de zekerheid eerst volladen voor ik door de wasstraat ga.k-jah schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:42:
[...]
![]()
Hoewel nooit bevestigd, en misschien wel volledig onjuist, is de wasstraat misschien wel een oorzaak geweest: https://www.reddit.com/r/...s/s8cf4a/comment/htgbuwj/
Volgens mij is al bevestigd dat het in die Reddit link genoemde issue Polestars niet betreft. Dat was alleen een beperkte serie Volvo’s. Er zijn op allerlei forums al theorieën geweest, ook dat het optreedt net na het laden en daar iets mee te maken zou hebben. Als het een simpel probleem was hadden ze het denk ik al wel opgelost.VidaR-9 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:10:
[...]
Volgende keer voor de zekerheid eerst volladen voor ik door de wasstraat ga.
Om dit ook even effectief aan te tonen, een screenshotje van de Journey Log: https://imgur.com/a/cSbWAn9iqcgubon schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:04:
Net voor het eerst eens echt op vakantie geweest met de Polestar. Sure, het was "nog maar" Frankrijk en de Belgische Ardennen, maar ik ben best onder de indruk. Die claim van 400km+ op 1 lading is ondertussen al een paar keer bevestigd.
Het kaartje wilde helaas niet laden. Maar op de trip van 188km kan ik effectief bevestigen dat ik met 90% vertrokken ben, en met 52% ben aangekomen. Komt nagenoeg precies overeen met het aangegeven verbruik in de Journey Log.
Lijkt alleen auto's te treffen zonder Plus Pack. Oa op de facebook groep al Polestar forum komt dit naar voren.
Ook mijn basic SMSR zonder packs is getroffen, voorheen was voetenruimte verlicht maar nu al enkele weken niet meer.
Ik had het ook al gemeld een paar keer, maar goed om te vernemen dat het actief besproken wordt in de facebook groep. Ga er van uit dat het met de volgende SW update weer werkend is.MrLink schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:02:
Niet zeker of het hier al eerder naar voren is gekomen, maar na update 2.1 werkt de voetenverlichting (footwell lightning) niet meer.
Lijkt alleen auto's te treffen zonder Plus Pack. Oa op de facebook groep al Polestar forum komt dit naar voren.
Ook mijn basic SMSR zonder packs is getroffen, voorheen was voetenruimte verlicht maar nu al enkele weken niet meer.
Klopt idd. Later ook nog even gebeld met Volvo Dealer, die konden bevestigen dat zij het ook altijd zo doen wanneer nodig. Omdat ik een dag later op vakantie ging leek het me verstandig dit zelf even te proberen in geval van nood. Beetje gereedschap mee kan nooit kwaad ook :-DJTHZZ schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:39:
[...]
Volgens mij weer een TCAM die zich heeft opgehangen. Geen last van haperende sleutel of foutmelding over eCall? Paar pagina’s terug staat hoe je het zelf kunt fixen, is niet heel moeilijk maar je moet er wel zin in hebben. @TheVoidSpecter heeft het laatst gedaan. Anders even naar Volvo, is half uurtje werk max.
Inmiddels terug van vakantie in Frankrijk, met dakkoffer en de twee fietsen achterop. Op de heenweg een prima verbruik van 25 kw/h +/-, op de terugweg vandaag was het aanzienlijk hoger door tegenwind de hele weg en kwam ik uit op ongeveer 27.9 kw/h. Gemiddeld 105 op de cruise, stukken wel harder gereden tot 115 a 120 km/h.
Onderweg geladen vandaag bij een Tesla supercharger bij Lokeren in België, fijne stop met goede koffie en speelplek voor de kids. Daarna nog even kort aan de lader bij een McD in Heteren, was niet echt nodig maar gaf ruimte om het laatste deel lekker door te rijden op 130 km/h.
Al met al fijn gereden met de PS2 en inmiddels bijna 50.000 km op de teller staan. Tevreden kilometers.
Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle
Bezoek op de heenweg aan Neeltje Jans:TheVoidSpecter schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:00:
[...]
Klopt idd. Later ook nog even gebeld met Volvo Dealer, die konden bevestigen dat zij het ook altijd zo doen wanneer nodig. Omdat ik een dag later op vakantie ging leek het me verstandig dit zelf even te proberen in geval van nood. Beetje gereedschap mee kan nooit kwaad ook :-D
Inmiddels terug van vakantie in Frankrijk, met dakkoffer en de twee fietsen achterop. Op de heenweg een prima verbruik van 25 kw/h +/-, op de terugweg vandaag was het aanzienlijk hoger door tegenwind de hele weg en kwam ik uit op ongeveer 27.9 kw/h. Gemiddeld 105 op de cruise, stukken wel harder gereden tot 115 a 120 km/h.
Onderweg geladen vandaag bij een Tesla supercharger bij Lokeren in België, fijne stop met goede koffie en speelplek voor de kids. Daarna nog even kort aan de lader bij een McD in Heteren, was niet echt nodig maar gaf ruimte om het laatste deel lekker door te rijden op 130 km/h.
Al met al fijn gereden met de PS2 en inmiddels bijna 50.000 km op de teller staan. Tevreden kilometers.
:strip_exif()/f/image/9ZPH75lsInHmcEyyFC9oWI6D.jpg?f=fotoalbum_large)
En vanmiddag bij de supercharger van Tesla:
[ Voor 70% gewijzigd door TheVoidSpecter op 05-08-2022 21:12 ]
voor de Freaks hiero
https://www.youtube.com/w...MZR_k&ab_channel=km77.com
Auto heeft het super gedaan; van rijden op de Autobahn tot het centrum van Gothenburg.
Zeer goeie reisgezel is het.
Voor de eerste keer een langere trip volledig op Google Maps vertrouwd (ipv plannen met ABRP) en ging gewoon super.
Snelladen tot 153kW, verbruik gemiddelde van 20,4kWh/100km (kon nog wel lager, maar ja, Duitsland hè
In Gothenburg ook “toevallig” (wat zij denkt) aan de polestar space gepasseerd, niks nieuws te zien; geen MY23, geen BST,…polestar HQ lag net iets te ver uit het centrum
Verwijderd
Ik heb in de P2 bel- en gespreksgeluid van mijn telefoon, ik druk altijd de eerste twee keuzeknoppen in als ik soms opnieuw handmatig de Android tel moet koppelen. Ik mis echter al het overige geluid, meldingen van apps enzo. Wat is hier de oplossing van?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2022 17:14 ]
Een bekend issue. Bij nog niemand opgelost.Magyku30 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:22:
Mijn PS2 tikt meerdere malen per seconden linksonder het stuur bij het regeneren. Ik kan me niet herinneren dat ik dit eerder gehoord heb. Wanneer ik OPD uitzet doet hij dit niet. Is dit een feature of een issue?
XPENG G9 Performance 2024
Verwijderd
Na wat RTFM-en kom ik erachter dat dit het gewoon is, gesprekken en berichten, meer nietVerwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:11:
Misschien is het hier al langs gekomen maar waar?
Ik heb in de P2 bel- en gespreksgeluid van mijn telefoon, ik druk altijd de eerste twee keuzeknoppen in als ik soms opnieuw handmatig de Android tel moet koppelen. Ik mis echter al het overige geluid, meldingen van apps enzo. Wat is hier de oplossing van?
Als je de Bluetooth-mediaspeler open zet hoor je wel alles.Verwijderd schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:25:
[...]
Na wat RTFM-en kom ik erachter dat dit het gewoon is, gesprekken en berichten, meer niet.
Maar even, al je notificaties door je auto horen word je toch helemaal gek van?
Bestelling is helemaal rond en de auto staat ook al op de Polestar omgeving waar ik in kan loggen. Hoeveel dagen voor aflevering ging bij jullie eigenlijk het inplannen van aflevering open? Deze is op dit moment nog grijs bij mij?
Was een week bij mij, ging telefonisch.JPM85 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:21:
Afgelopen week mijn zakelijke lease bestelling van begin juli, om laten zetten naar een snel leverbaar model met dezelfde specs en uitrusting. Levering nu in augustus, ipv begin 2023.
Bestelling is helemaal rond en de auto staat ook al op de Polestar omgeving waar ik in kan loggen. Hoeveel dagen voor aflevering ging bij jullie eigenlijk het inplannen van aflevering open? Deze is op dit moment nog grijs bij mij?
Ik ben ook zeer benieuwd naar het verbruik en actieradius :-)TheVoidSpecter schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:12:
Klaar voor vakantie, ben benieuwd wat dit doet met het verbruik / bereik. Gelukkig reizen we in twee delen, eerst naar Zeeland (vanuit de achterhoek) en daarna nog een uurtje of 3 Frankrijk in, later in de week.
[Afbeelding]
Een poosje geleden een test op internet gezien waaruit bleek dat het verbruik behoorlijk opliep met fietsen achterop.
Gisteren is mij verteld dat auto's besteld voor juli 2022 nog dit jaar geleverd worden.Jspp schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:31:
[...]
Heb jij bericht gehad dat de levering is vertraagd naar januari 2023? Of heb je dit middels andere bronnen vernomen?
Bij mij staat de verwachtte leverdatum in de app nog steeds op november 2023? Kan ik er voorlopig vanuit gaan dat mijn bestelling nog niet vertraagd is?
Kan ik bevestigen. Met 2 e-bikes achterop de trekhaak +15% verbruik. De Polestar blinkt al niet uit qua stroomlijn en met 2 fietsen achterop al helemaal niet. Maar als moet kiezen tussen een gestroomlijnde concurrent en de Polestar hoef ik niet lang na te denken 😀Kleineheino schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:48:
[...]
Ik ben ook zeer benieuwd naar het verbruik en actieradius :-)
Een poosje geleden een test op internet gezien waaruit bleek dat het verbruik behoorlijk opliep met fietsen achterop.
Helaas werkt de tesla super charger niet in Frankrijk, Engeland of IerlandTheVoidSpecter schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:07:
[...]
Bezoek op de heenweg aan Neeltje Jans:
[Afbeelding]
En vanmiddag bij de supercharger van Tesla:
[Afbeelding]
Zeker wel in F en GB, maar ze zijn nog niet allemaal vrijgegeven. Even de Tesla app installeren.Kohen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 01:39:
[...]
Helaas werkt de tesla super charger niet in Frankrijk, Engeland of Ierland
Newbee vraagje... passen de stekkers van de tesla charger dan ook gewoon? Of heb je hier iets speciaals voor nodig?
De stekker past gewoon.Playgarden schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:11:
Hoi, nieuwe Polestar rijder hier en vraag mij af hoe het nu precies zit met die tesla chargers. Kan ik hier nu wel laden? Of is het in nederland deels vrij gegeven? Is het ook niet zo dat Google Maps de tesla chargers toont en welke wel/niet open staan voor andere niet tesla auto's? ik zie nl in GM ook tesla charders voorbij komen?
Newbee vraagje... passen de stekkers van de tesla charger dan ook gewoon? Of heb je hier iets speciaals voor nodig?
Als je de Tesla App installeert en een Account aanmaakt kun je daar op ‘uw niet-Tesla opladen’ drukken en dan zie je welke zijn vrijgegeven en kun je daar het laden starten. In Nederland zijn ze allemaal open. Betaling alleen met Creditcard in de app, laadpassen werken niet.
Google Maps kent ze wel en je krijgt ze ook wel als zoekresultaat maar dat zijn ook de niet-vrijgegeven Chargers. Omdat de stekker op ‘tesla’ staat worden ze niet gebruikt in de laadplanning en wordt de accu ook niet voorverwarmd als je er naar toe navigeert. Dat zal in de winter tot lage laadsnelheid leiden.
ABRP kent ze ook maar weet ook welke opengesteld zijn dus als je daarmee plant, in de auto-app of op je telefoon, zal hij ze wel meenemen.
Deze staat op 22 graden, maar krijg nergens een optie gevonden om dit aan te passen? Ook in de handleiding staat er niets behalve: "dat de auto naar een prettig klimaat wordt verwarmd dan wel gekoeld"?
Is het niet zo, dat de temperatuur welke in de auto staat ingesteld voor het klimaat, ook de temperatuur is voor het parkeerklimaat?sarlo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:51:
Weet iemand hier trouwens of dat hey mogelijk is om de temperatuur van het parkeerklimaat aan te passen?
Deze staat op 22 graden, maar krijg nergens een optie gevonden om dit aan te passen? Ook in de handleiding staat er niets behalve: "dat de auto naar een prettig klimaat wordt verwarmd dan wel gekoeld"?
https://tweakers.net/i/t-...SBvC6Q9x.jpg?f=user_large
[ Voor 62% gewijzigd door Juancho op 11-08-2022 15:08 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Is niet aan te passen.sarlo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:51:
Weet iemand hier trouwens of dat hey mogelijk is om de temperatuur van het parkeerklimaat aan te passen?
Nope, dat is dan puur toeval geweestdaniel14 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:55:
[...]
Is het niet zo, dat de temperatuur welke in de auto staat ingesteld voor het klimaat, ook de temperatuur is voor het parkeerklimaat?
* MisteRMeesteR heeft de ECC ook altijd op 22°C staan
www.google.nl
1. Op vakantie in Frankrijk kregen wij last van een bug in het systeem van onze Ps2 die niet op afstand door onszelf te verhelpen was met behulp van Polestar Support. Wij kregen de raad om dit op te laten lossen bij een servicepunt. Nu kun je in Frankrijk niet terecht bij de Volvo dealers zoals in de rest van Europa, maar je moet naar een speciaal Polestar servicepunt, waarvan er slechts 4 (!) zijn in dat grote land (Parijs, Lyon, Rennes, Toulouse). In ons geval was het dichtstbijzijnde servicepoint op 3 uur rijden. Als je nog veilig kunt rijden, zoals bij ons gelukkig het geval was, kan dat je al gauw twee dagen en een overnachting kosten, als ze de auto niet heel snel kunnen repareren. Als je niet meer veilig kunt rijden heb je echt een probleem. Wij kunnen niet vermelden hoe dit bij ons is afgelopen, want dit probleem werd helaas al snel ingehaald door een ander groter probleem (zie onder).
2. De beide noodknoppen in de auto bleken niet te werken In Frankrijk. Dit is heel vreemd, want die behoren het uiteraard altijd en overal te doen. Handig om te weten als je naar Frankrijk gaat.
3. Het buitenlandnummer van Polestar Assistance (080070708822, overal vermeld in de documentatie) bleek in Frankrijk niet te werken! Met veel moeite kwamen we erachter dat je +31 592 390 401 moet bellen, waarna je doorverbonden wordt met de buitenlandafdeling. (Wel met een dubbele tijd in de wacht, in ons geval steeds ongeveer een uur.) Handig om te weten als je naar Frankrijk gaat.
4. Een dag later werd onze PS2 getroffen door een extreme hagelbui: Een doorboorde voorruit en de hele carosserie vol butsen en deuken. De depanneur die de auto op kwam halen zei ons dat hij de voorruit zou vervangen, zodat we er rest van onze vakantie veilig gebruik van zouden kunnen maken, en dat we de carosserie dan in Nederland konden laten herstellen. Echter, iets relatief simpels als een voorruit vervangen van een PS2 bleek in Frankrijk niet mogelijk. Die zijn niet op voorraad in Frankrijk en Polestar was niet bereid om een nieuwe voorruit op te sturen. De auto dus moest gerepatrieerd worden. Gevolg was dat wij de rest van onze vakantie, die nog een paar weken duurde, onze auto moesten missen. Een les voor PS2 rijders die naar Frankrijk gaan: Zorg dat je vervangend vervoer in het buitenland verzekerd hebt, dit is lang niet automatisch het geval!
Mijn conclusie is: Op vakantie naar Frankrijk met een PS2 is misschien geen goed idee. Voor ons, met een tweede huis in Frankrijk, geldt dat als we dit van tevoren geweten zouden hebben we voor een ander merk gekozen zouden hebben.
Heb je uiteindelijk wel een vervangende auto gekregen vanuit Polestar, en was dat ook een 2 of een geheel andere auto?
Ben benieuwd hoe dat geregeld zou zijn bij een (zoals vele PS2's) zakelijke lease.
Ik ben geen zakelijke rijder. Polestar Assistance heeft ons een Skoda Karoq voor een week ter beschikking gesteld om aan het eind van de vakantie weer naar NL terug te keren. We hebben een paar weken een auto moeten huren. Krijg je zoiets in NL, dan is vervangend vervoer normaliter opgenomen in de verzekering van de auto, maar niet in het buitenland.Savagegek schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:28:
@stijnentheo dat is nog eens een ervaring!
Heb je uiteindelijk wel een vervangende auto gekregen vanuit Polestar, en was dat ook een 2 of een geheel andere auto?
Ben benieuwd hoe dat geregeld zou zijn bij een (zoals vele PS2's) zakelijke lease.
Helaas herkenbaar dit: bij mij op de camping in Frankrijk een steentje door de achterruit. Nieuwe ruit zou 3 weken duren, dus bij Carglass een plexiglas tijdelijke ruit gekregen; niet ideaal als je daarna nog naar Spanje en terug naar NL moet…stijnentheo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
Pech in Frankrijk met je Polestar 2.
4. Een dag later werd onze PS2 getroffen door een extreme hagelbui: Een doorboorde voorruit en de hele carosserie vol butsen en deuken. De depanneur die de auto op kwam halen zei ons dat hij de voorruit zou vervangen, zodat we er rest van onze vakantie veilig gebruik van zouden kunnen maken, en dat we de carosserie dan in Nederland konden laten herstellen. Echter, iets relatief simpels als een voorruit vervangen van een PS2 bleek in Frankrijk niet mogelijk. Die zijn niet op voorraad in Frankrijk en Polestar was niet bereid om een nieuwe voorruit op te sturen. De auto dus moest gerepatrieerd worden. Gevolg was dat wij de rest van onze vakantie, die nog een paar weken duurde, onze auto moesten missen. Een les voor PS2 rijders die naar Frankrijk gaan: Zorg dat je vervangend vervoer in het buitenland verzekerd hebt, dit is lang niet automatisch het geval!
Ik had de app maar deze charger was blijkbaar niet vrijgegevenJTHZZ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:59:
[...]
Zeker wel in F en GB, maar ze zijn nog niet allemaal vrijgegeven. Even de Tesla app installeren.[Afbeelding]
Oof, das wel heel kwalijk idd. Stond als kers op de taart je TCAM in storing? (geen internet/gps in de auto) Geen idee of dat invloed heeft op het kunnen bellen vanuit de auto.stijnentheo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
2. De beide noodknoppen in de auto bleken niet te werken In Frankrijk. Dit is heel vreemd, want die behoren het uiteraard altijd en overal te doen. Handig om te weten als je naar Frankrijk gaat.
Ik heb met een kapotte band gestaan in Frankrijk, daar werkte mn Connect knop toen wel en werd ook direct beantwoord. Service ging daarna zoals je beschreef, in mijn geval bij een kleine lokale garage die precies niet de bandenmaat had die ik nodig had.
[ Voor 4% gewijzigd door harrewarre op 12-08-2022 08:51 ]
Ik heb hem nog en gebruik hem naar volle tevredenheid.BartWNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:50:
Ik heb even een weekje niet gereden, maar ik lijk de “per ongeluk” versie van Flitsmeister kwijt te zijn. Meer mensen dit opgevallen?
Ja dat deed ik dus ook. Merkte ineens dat de vaste flitsers niet meer benoemd werd + app ziet er anders uit. Het is niet anders…JTHZZ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:24:
[...]
Ik heb hem nog en gebruik hem naar volle tevredenheid.
Ff Frank vragen in het AAOS topicBartWNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:15:
[...]
Ja dat deed ik dus ook. Merkte ineens dat de vaste flitsers niet meer benoemd werd + app ziet er anders uit. Het is niet anders…
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dit zijn de verhalen die je niet wil horen, maar beter wel kan weten. Hoe ga jij er nu mee om? Ga je op de volgende reis naar Frankrijk toch met de Polestar?stijnentheo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
1. Op vakantie in Frankrijk kregen wij last van een bug in het systeem van onze Ps2 die niet op afstand door onszelf te verhelpen was met behulp van Polestar Support. Wij kregen de raad om dit op te laten lossen bij een servicepunt. Nu kun je in Frankrijk niet terecht bij de Volvo dealers zoals in de rest van Europa, maar je moet naar een speciaal Polestar servicepunt, waarvan er slechts 4 (!) zijn in dat grote land (Parijs, Lyon, Rennes, Toulouse). In ons geval was het dichtstbijzijnde servicepoint op 3 uur rijden. Als je nog veilig kunt rijden, zoals bij ons gelukkig het geval was, kan dat je al gauw twee dagen en een overnachting kosten, als ze de auto niet heel snel kunnen repareren. Als je niet meer veilig kunt rijden heb je echt een probleem. Wij kunnen niet vermelden hoe dit bij ons is afgelopen, want dit probleem werd helaas al snel ingehaald door een ander groter probleem (zie onder).
3. Het buitenlandnummer van Polestar Assistance (080070708822, overal vermeld in de documentatie) bleek in Frankrijk niet te werken! Met veel moeite kwamen we erachter dat je +31 592 390 401 moet bellen, waarna je doorverbonden wordt met de buitenlandafdeling. (Wel met een dubbele tijd in de wacht, in ons geval steeds ongeveer een uur.) Handig om te weten als je naar Frankrijk gaat.
Mijn conclusie is: Op vakantie naar Frankrijk met een PS2 is misschien geen goed idee. Voor ons, met een tweede huis in Frankrijk, geldt dat als we dit van tevoren geweten zouden hebben we voor een ander merk gekozen zouden hebben.
Had je 080070708822 geprobeerd want in de documentatie staat +80070708822 en dat zie ik ook op de Zweedse site staan bijv. Dat plusje is essentieel. Het is namelijk een UIFN, universal international freephone number.stijnentheo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
Anders hoog tijd dat dat gemeld bij en aangepast wordt door Polestar Nederland. Normaal gesproken werkt de Connect button maar dus niet als je TCAM is uitgevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 12-08-2022 15:24 ]
Ik ga het morgen weer naar Frankrijk voor een week, gewoon met de Polestar. We zien wel.Highland schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:58:
[...]
Dit zijn de verhalen die je niet wil horen, maar beter wel kan weten. Hoe ga jij er nu mee om? Ga je op de volgende reis naar Frankrijk toch met de Polestar?
Heb ik allemaal geprobeerd, maar niets werkte. In de afgelopen twee maanden heb ik Polestar Assistance vaak aan de telefoon gehad en steeds gevraagd welk telefoonnummer je nu in Frankrijk moest bellen, maar geen goed antwoord. De laatste keer, nu drie weken geleden, zei men dat het probleem bij Polestar bekend was en dat er aan gewerkt werd. Morgen weer naar Frankrijk, dan zal ik checken of het inmiddels is opgelost.JTHZZ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:17:
[...]
Had je 080070708822 geprobeerd want in de documentatie staat +80070708822 en dat zie ik ook op de Zweedse site staan bijv. Dat plusje is essentieel. Het is namelijk een UIFN, universal international freephone number.
Anders hoog tijd dat dat gemeld bij en aangepast wordt door Polestar Nederland. Normaal gesproken werkt de Connect button maar dus niet als je TCAM is uitgevallen.
Vandaag na twee weken weer gewoon rijden kreeg ik helaas opnieuw dezelfde foutmelding met de ermee samenhangende uitval van functies. Kan bv nu niet van afstand de auto voorkoelen 😤. Maandag maar weer mee terug naar de Volvo garage. Nu misschien maar eens een nieuwe TCAM module??
[ Voor 4% gewijzigd door Jehanthar op 13-08-2022 16:33 ]
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Zo begon het bij mij ook, reset toen zelf uitgevoerd, maar op een bepaald moment kwam die terug met alle problemen erbij (sleutels, app, gps) uiteindelijk hebben ze bij Volvo de softwarediagnostiek gebruikt en daarmee was het gefixt, puur alleen dus een fout in de software. Heb alleen nu dat de locatie in de app het maar zeer zelden doet (2x in 2 maanden ofzo)Jehanthar schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:31:
Na anderhalf jaar probleemvrij rijden verscheen eind juni de inmiddels beruchte foutmelding SOS eCall - service vereist. Naar de Volvo garage geweest (moest 3 weken wachten vanwege drukte) en met een reset van het systeem was alles weer opgelost.
Vandaag na twee weken weer gewoon rijden kreeg ik helaas opnieuw dezelfde foutmelding met de ermee samenhangende uitval van functies. Kan bv nu niet van afstand de auto voorkoelen 😤. Maandag maar weer mee terug naar de Volvo garage. Nu misschien maar eens een nieuwe TCAM module??
De chargers werken prima in het buitenland, je moet alleen wel even de opengestelde chargers zoeken en pakken via de Tesla app.Kohen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 01:39:
[...]
Helaas werkt de tesla super charger niet in Frankrijk, Engeland of Ierland
Als ik met deze hitte even snel boodschappen doe zet ik dit nu via de app direct aan, maar dit voelt nogal omslachtig (ook omdat de app niet een van de snelsten is).
YesVidaR-9 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:24:
Als je de auto parkeert, is het dan mogelijk om in de auto direct de klimaatregeling aan te laten staan?
Als ik met deze hitte even snel boodschappen doe zet ik dit nu via de app direct aan, maar dit voelt nogal omslachtig (ook omdat de app niet een van de snelsten is).
Als je drukt op het ventilator teken onderin, kom je in de klimaat pagina terecht.
Dan op de tab parkeren, kan je kiezen voor direct voorverwarmen.
Erg vervelend. Sterkte en houd ons op de hoogte ivm de vorderingen.Jehanthar schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:31:
Na anderhalf jaar probleemvrij rijden verscheen eind juni de inmiddels beruchte foutmelding SOS eCall - service vereist. Naar de Volvo garage geweest (moest 3 weken wachten vanwege drukte) en met een reset van het systeem was alles weer opgelost.
Thanks!BartWNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:28:
[...]
Yes
Als je drukt op het ventilator teken onderin, kom je in de klimaat pagina terecht.
Is dat dan ook 30m net als via de app?
Als je aan bent komen rijden en dit meteen wil activeren zul je wel eerst je portier moeten openen.BartWNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:28:
[...]
Yes
Bij mij blijft anders de optie "grijs". Zodra ik het portier open zie ik de knop meteen beschikbaar komen.
Ja en ook 22 gradenVidaR-9 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
Thanks!
Is dat dan ook 30m net als via de app?
Kleine gok: denk dat je het direct kunt activeren door de parkeerrem aan te zetten. Wanneer je het portier opent gebeurt dit vanzelf, volgens mij is dat nodig om parkeerfuncties te kunnen activeren.Fatburner schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
Als je aan bent komen rijden en dit meteen wil activeren zul je wel eerst je portier moeten openen.
Bij mij blijft anders de optie "grijs". Zodra ik het portier open zie ik de knop meteen beschikbaar komen.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/r7SrjgxpXBPhuk3Pkalq4QYW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FJ64wgoQEy4aoP1YDc0ckmBP.jpg?f=fotoalbum_large)