• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E14pUVO67ParGGRpcg_8_T0pZU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7mKvy2fPP0exOCc2Vp4igXR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVmDU9E435dJ14cKu--O7NxzgA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzV0xlWhFn1mqCL1X6YXqt7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9vvgSOfCwmf_xrZJO9Qs2Ebt8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7EUD9OkW1raaS7gOMgnQGtf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Go-9iYpyEJ-fnNGPdftx8sEiGjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7wYtHnvm04H9uNcSIUnYLnN.jpg?f=fotoalbum_large

OEM verlagingsset zit eronder.

Tevens blokken vervangen vanwege het gekraak aan de voorzijde, maar hij kraakt gewoon onveranderd. WTF!

Verwijderd

Ik kom zonder set al aardig in de buurt, nog een paar kilo :+

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-10 11:27
GuiltyNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:17:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

OEM verlagingsset zit eronder.

Tevens blokken vervangen vanwege het gekraak aan de voorzijde, maar hij kraakt gewoon onveranderd. WTF!
Netjes! Hoe is het rijgedrag qua afstelling etc ivm drempels en zo? Die van mijn gaan er morgen ochtend onder :)

• GuiltyNL
dutchman666 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:53:
[...]

Netjes! Hoe is het rijgedrag qua afstelling etc ivm drempels en zo? Die van mijn gaan er morgen ochtend onder :)
Ik heb het idee dat hij ietsje stijver is en tegelijkertijd strakker op de weg ligt. Minder roll in de bochten ook. Een schraap gehoord over een hobbel (van de spatlap rechts).

Over hobbels is hij nu nog sneller weer 'rustig'. Erg blij mee. Mooi compromis tussen looks, handling, garantie en de mogelijkheden zonder de dempers aan te hoeven passen.

Erg tevreden over!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-11 17:17
WiMe65 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:01:
Is er iemand die zowel in Waze (via Apple Car Play) en Google Maps (via AAOS) tegelijkertijd kan navigeren?

Ik vind het namelijk irritant dat het scherm op het dashboard leeg blijft op het moment dat ik een route in Waze gebruik. De route in GM wordt er dan uitgegooid.
Yup maar in de praktijk gebruik ik dit nooit meer. Alle trips die ik red zonder laden doe ik met Waze en alle buitenlandse trips met GM...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLmKe0S3T5XYwaG3gYjlAINofbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM1KLnZ7RXf5UHYHxxFH2ELd.jpg?f=fotoalbum_large

• iRenik

[ Voor 66% gewijzigd door iRenik op 28-07-2022 22:59 ]

• iRenik
GuiltyNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Ik heb het idee dat hij ietsje stijver is en tegelijkertijd strakker op de weg ligt. Minder roll in de bochten ook. Een schraap gehoord over een hobbel (van de spatlap rechts).

Over hobbels is hij nu nog sneller weer 'rustig'. Erg blij mee. Mooi compromis tussen looks, handling, garantie en de mogelijkheden zonder de dempers aan te hoeven passen.

Erg tevreden over!
Same here met de Heico's, maakt het gewoon net af qua looks en drive zonder dat het 'te' wordt.

Ps, zit je upgrade badge op het 'juiste' blokje op de grill?

• VidaR-9
  • Laatst online: 23:16
iRenik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:57:
[...]

Same here met de Heico's, maakt het gewoon net af qua looks en drive zonder dat het 'te' wordt.

Niet het officiële blokje nee.

• VidaR-9
Mijn boordcomputer doet ook vaag.

Gemiddeld verbruik van 28.5 terwijl ik 48% van mijn SoC heb afgereden?

Gemiddelde snelheid 123km/u terwijl ik in uur precies 119.8km heb gereden (of stopt de gemiddelde snelheid voor het stoplicht)?

• GuiltyNL
[...]

Nee, dat zit ie niet. Foutje van me. 8)7

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10 08:33
iRenik schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Yup maar in de praktijk gebruik ik dit nooit meer. Alle trips die ik red zonder laden doe ik met Waze en alle buitenlandse trips met GM...

[Afbeelding]
Om dat voor elkaar te krijgen hou je dan een bepaalde volgorde aan, of werkt het gewoon bij jou?

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
GuiltyNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:32:
[...]

Moet mijn stickers nog steeds plakken. Welk vakje moet hij precies komen?

PS2 Midnight 20" DM +PSU

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ttq-SAQCscIraOkrf2JKXIge2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qW2y4JjYihlifIUkkGWKDmRR.jpg?f=fotoalbum_large

• GerjanStam
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
WiMe65 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:36:
[...]

Om dat voor elkaar te krijgen hou je dan een bepaalde volgorde aan, of werkt het gewoon bij jou?
Bij mij werkt het wanneer ik eerst de route in Waze opstart en daarna de route in GM invoer.

• iRenik
GerjanStam schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Bij mij werkt het wanneer ik eerst de route in Waze opstart en daarna de route in GM invoer.
Bij mij werkt het alleen als volgt:

1. sluit je (i)phone aan en switch naar CP
2. open Waze op de telefoon (niet de auto) en selecteer de route
3. open GM en selecteer de route (zorg dat je 2e display de route laat zien)
4. switch dan op het grote scherm naar CP en dan blijven beide naast elkaar zichtbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCVOeA5rNHZBon-5qTkQVaAy6UA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mzwIrtFUXt8bpadSFmMmMEew.gif?f=fotoalbum_large

• WiMe65
GerjanStam schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ga ik proberen, dankjewel !

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09
iRenik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:41:
[...]

4. switch dan op het grote scherm naar CP en dan blijven beide naast elkaar zichtbaar

[Afbeelding]
Ik heb geen ervaring mat Waze maar wat is dan nu het voordeel dat het de moeite waard is om op zo in mijn ogen omslachtige manier een route op de schermen te krijgen? Waze zal ook niet altijd dezelfde route kiezen als GM dus heb je ook kans op tegenstrijdige aanwijzingen op de schermen.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

• iRenik
Lutra schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Ik heb geen ervaring mat Waze maar wat is dan nu het voordeel dat het de moeite waard is om op zo in mijn ogen omslachtige manier een route op de schermen te krijgen? Waze zal ook niet altijd dezelfde route kiezen als GM dus heb je ook kans op tegenstrijdige aanwijzingen op de schermen.
Ik zie er ook geen voordeel in, het ging er alleen om dat het kan. Inderdaad heb ik ervaren dat er verschillende routes getoond werden en het leek er op dat Waze daarin de snellere keuze was.

Kwam er per ongeluk achter omdat ik wilde proberen Waze gewoon op mn iPhone scherm ernaast te houden bij lange ritten om zo af en toe te kijken (of bij files) wat de alternatieven zijn. De iPhone toont bij een CP connectie echter geen Waze kaart meer maar alleen de L/R aanwijzingen.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 18:22

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:43
@daniel14 valt me nog mee eigenlijk: ik had zelfs nog iets meer verwacht
guido66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Die P3 staat tegenover een XC90, dus de meesten hier kunnen direct stoppen met dromen, die gaat met gemak over de 100k.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• WiMe65
Lutra schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Ik heb in mijn vorige auto veel gebruik gemaakt van Waze (op de iPhone) en vond het een fijn navigatiesysteem omdat het onderweg veel informatie geeft en je zelf ook informatie kan toevoegen voor je medeweggebruikers (net zoals Flitsmeister)

• GuiltyNL

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:25
GuiltyNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Ik vind de performance wat tegenvallen. 😃
Mijn P2 is sneller!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De PS2 bij zijn ‘natuurlijke’ bron van energie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JZEbSUjOz9Kj16in0mCwIDNHto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dORfmUrbj4JVTZx6xTRLBvdS.jpg?f=fotoalbum_large

www.google.nl

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

GuiltyNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:31:
[...]

Ik vind de performance wat tegenvallen. 😃
Idd, even snel als een LRDM PS2 :+

www.google.nl

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:10

Reinier

\o/

[...]
Zonde om hem op de grill te doen. Kan nooit lekker smaken. Op de grille lijkt me beter :)

• GuiltyNL
Dat bedoel ik. De normale P3 heeft maar 30pk minder dan de P3 Performance.

Als je in dat prijssegment gaat zitten, zal je toch ook meer performance moeten gaan bieden, toch?

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:02
Ik PAS...

na ~2 jaren lees ik nog téveel kraakjes, piepjes, resets, resets, resets, daar durf/ga ik geen bedrag op inzetten.

En dan nog.. NIKS over VTG VTx of wat dan ook. :X

NO-GO voor mij anno 2023 :N

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Dat bedoel ik. De normale P3 heeft maar 30pk minder dan de P3 Performance.

Als je in dat prijssegment gaat zitten, zal je toch ook meer performance moeten gaan bieden, toch?
Sinds wanneer betekent hogere prijs = meer performance?

Ik vind niks mis met de performance als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een BMW iX of een Model X. Welke concurrent is dan zo veel sneller?

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Sinds wanneer betekent hogere prijs = meer performance?

Ik vind niks mis met de performance als je het bijvoorbeeld vergelijkt met een BMW iX of een Model X. Welke concurrent is dan zo veel sneller?
Zij bieden een Performance versie aan met maar 30 pk meer. Daar doel ik op.

Waar ik ook op doel is dat zij een performancemerk zijn, maar de veel duurdere P3 wordt langzamer dan de goedkopere P2. Die onderlinge verhouding klopt niet, vind ik. En in denk velen met mij.

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:51:
[...]

Zij bieden een Performance versie aan met maar 30 pk meer. Daar doel ik op.

Waar ik ook op doel is dat zij een performancemerk zijn, maar de veel duurdere P3 wordt langzamer dan de goedkopere P2. Die onderlinge verhouding klopt niet, vind ik. En in denk velen met mij.
Daar ben ik het wel mee eens. Meerprijs voor een hele beperkte performance upgrade staat niet in verhouding. En inderdaad, 30pk extra voor een performance versie is ook wel lachwekkend weinig.

Ik vind Polestar geen performance merk overigens, maar dat terzijde. Daarvoor leveren ze te standaard / trage uitvoeringen. Maar ook bij een performance merk levert een duurdere auto niet per definitie een betere performance (Porsche Cayenne bijv).

De P3 is gewoon compleet ander segment dan de P2, dus die vergelijking snap ik niet direct. Een M3 is ook sneller dan een X5M, etc. Als ik de P3 afzet tegen concurrenten is hij gewoon erg vlot. ICE is sowieso kansloos en elektrisch is er volgens mij ook niets, of je moet de Tesla Model Y Performance als concurrent zien.

Verwijderd

Wors schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:26:
Uiteraard heb ik niet de illusie dat Google niet allang weet wie ik ben, waar ik woon en wat mijn surfgedrag is, maar deze persoonlijke gegevens vind ik te ver gaan.

Zijn er hier gebruikers die de leeftijdsverificatie hebben kunnen omzeilen?
Ik loop hier al maanden mee te kloten en heb net het volgende hoogtepunt bereikt. Vanuit het niks kon ik mijn speciaal voor de P2 aangemaakte account een tijdje terug niet meer gebruiken omdat ik ineens mijn leeftijd moest verifiëren. Omdat Google niks van mij hoeft te weten zonder dat ik daar zelf voor kies heb ik daarom een oud account geprobeerd en dat werkt probleemloos zonder enige verificatie.

Nu wilde ik YouTube Music gebruiken. Dus een abonnement proberen af te sluiten op die oude account. Daar is ‘abonnementen’ geblokkeerd vanwege ‘suspicous activities’ en moet ik mijn account verifiëren met een ID of CC. Anders dan 4 e-mails ik een inbox uit 2014 is er niet mee gebeurd dus dat ik officiële documenten moet overleggen is het enige dat hier suspicious is :+

Prima, dan maar op het nieuwe account YouTube Music gekocht met CC. Na inloggen op de P2 moet ik alsnog mijn leeftijd verifiëren. Dat kan met CC (waarmee ik zojuist al YouTube abo had gekocht) :F

Geverifieerd met succes en inloggen maar. Hey! Weer de age verification fout. Online ingelogd op een PC en de status van de verificatie gecheckt. Die is gelukt. TCAM reset gedaan maar de melding blijft. Nu zit ik dus klem.

Prima. Meteen YouTube opgezegd, accounts verwijderd (helaas op 1 P2 account na) en de chromecasts op marktplaats. Wat een waardeloos ecosysteem :r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2022 17:51 ]

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-11 16:39
VidaR-9 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Ik vind Polestar geen performance merk overigens, maar dat terzijde. Daarvoor leveren ze te standaard / trage uitvoeringen.
8)7 8)7... je hebt gelijk hoor, 408pk en 660Nm voor een standaard gezinswagentje is volstrekt normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door GeurtG op 30-07-2022 18:00 ]

• GuiltyNL
GeurtG schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:58:
[...]

8)7 8)7... je hebt gelijk hoor, 408pk en 660Nm voor een standaard gezinswagentje is volstrekt normaal.
Hij doelt op de goedkopere 204pk versies. En ik snap die opmerking wel.

Maar Polestar wil zich profileren als een performance-merk en daarin had ik verwacht dat de P3 minimaal dezelfde performance als de P2 zou hebben.

• GuiltyNL
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:49:
[...]

Ik loop hier al maanden mee te kloten en heb net het volgende hoogtepunt bereikt. Vanuit het niks kon ik mijn speciaal voor de P2 aangemaakte account een tijdje terug niet meer gebruiken omdat ik ineens mijn leeftijd moest verifiëren. Omdat Google niks van mij hoeft te weten zonder dat ik daar zelf voor kies heb ik daarom een oud account geprobeerd en dat werkt probleemloos zonder enige verificatie.

Nu wilde ik YouTube Music gebruiken. Dus een abonnement proberen af te sluiten op die oude account. Daar is ‘abonnementen’ geblokkeerd vanwege ‘suspicous activities’ en moet ik mijn account verifiëren met een ID of CC. Anders dan 4 e-mails ik een inbox uit 2014 is er niet mee gebeurd dus dat ik officiële documenten moet overleggen is het enige dat hier suspicious is :+

Prima, dan maar op het nieuwe account YouTube Music gekocht met CC. Na inloggen op de P2 moet ik alsnog mijn leeftijd verifiëren. Dat kan met CC (waarmee ik zojuist al YouTube abo had gekocht) :F

Geverifieerd met succes en inloggen maar. Hey! Weer de age verification fout. Online ingelogd op een PC en de status van de verificatie gecheckt. Die is gelukt. TCAM reset gedaan maar de melding blijft. Nu zit ik dus klem.

Prima. Meteen YouTube opgezegd, accounts verwijderd (helaas op 1 P2 account na) en de chromecasts op marktplaats. Wat een waardeloos ecosysteem :r
Je kunt die verificatie ook doen met een credit card dacht ik. Zo gepiept. Ik kan me er niet druk om maken.

Ik vind het een fijn ecosysteem waar ik veel functionaliteit krijg in ruil voor wat gebruikersdata die ik ze op mijn beurt weer gun.

Ik zit al 10+ jaar in dit Google ecosysteem en heb nooit Google aan de deur gehad of het idee gehad dat ik ergens benadeeld ben in de kwaliteit van mijn leven, omdat ze zouden kunnen weten wat ik op de digitale snelweg doe of gedaan heb.

Verwijderd

@GuiltyNL Ik heb de verificatie juist met mijn creditcard gedaan. Ik kreeg direct de melding dat dit gelukt is en als ik op de pc inlog om het te controleren zie ik dat ook. Maar inloggen bij de P2 geeft nog steeds dezelfde foutmelding :-(

• GuiltyNL
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:51:
@GuiltyNL Ik heb de verificatie juist met mijn creditcard gedaan. Ik kreeg direct de melding dat dit gelukt is en als ik op de pc inlog om het te controleren zie ik dat ook. Maar inloggen bij de P2 geeft nog steeds dezelfde foutmelding :-(
Bugje / caching issue wellicht?

Verwijderd

GuiltyNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Bugje / caching issue wellicht?
Zou kunnen. Tcam reset heeft niet geholpen helaas. Ook weinig zin om terug naar fabrieksinstellingen te gaan op de P2 om dit gokje te wagen. Al kan ik dan wel eens kijken of de digital key ondertussen werkt :+

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 12:58
Tja. We kunnen zeggen dat 30pk verschil niet zoveel is…. Aan de andere kant had de P2 performance 0pk extra t.o.v. de LRDM zonder performance pakket.

Met een 111 kWh accu zal er vast meer inzitten en er later wel een (betaalde) upgrade aankomen.

Wat mij nog het meest tegenvalt is de bagageruimte van de P3. 485 liter is minder dan een Enyaq en dit is de auto welke ze vergelijken med de XC90 (640 liter)? Zelfs de P2 komt al tot 440 liter (met frunk).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:56:
[...]

Zou kunnen. Tcam reset heeft niet geholpen helaas. Ook weinig zin om terug naar fabrieksinstellingen te gaan op de P2 om dit gokje te wagen. Al kan ik dan wel eens kijken of de digital key ondertussen werkt :+
Cache gewist van Youtube-app op de wagen?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

• iRenik
Is het aan te raden om de 2e sleutel en die kleine sleutel ook mee te nemen op een lange roadtrip?
Of gewoon lekker thuis laten?

Verwijderd

Cpt. Peacock schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:19:
[...]
Cache gewist van Youtube-app op de wagen?
Het is niet YouTube zelf maar de totale Google account waar dit probleem in zit. Net een nieuwe P2 account aangemaakt met hetzelfde resultaat. Ook alle caches en instellingen van alle Google apps gewist. Zelfde resultaat.

Ik kijk op dit account prima “18+ content” op YouTube maar ik mag er niet op inloggen op de P2 8)7

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:55

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
iRenik schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:17:
Is het aan te raden om de 2e sleutel en die kleine sleutel ook mee te nemen op een lange roadtrip?
Of gewoon lekker thuis laten?
Ik had die kleine sleutel aan mijn vriendin gegeven, mocht ik hem vergeten dan had zij er altijd 1 bij zich. Verder is deze ook handig als je gaat zwemmen oid.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• dutchman666
Afgelopen vrijdag zijn bij mijn P2 ook de OEM verlagings-set geplaatst. Een uitgebreide foto set hoe zo'n set oogt had GuiltyNL reeds geplaatst :)

Ik heb een foto bijgesloten hoe je goed kunt visualiseren wat het effect van de verlagings-set is. Namelijk een vergelijking met de Yaris van mijn vrouw. Default was de PP P2 al iets lager dan de YARIS maar nu is het hoogte verschil duidelijker geworden.

Volgens de p2 specificaties zijn dit de maten :

Hoogte : non PP = 1482 mm vs PP = 1477 mm, en met verlaging set (- 20 mm) kom je dan uiteindelijk op 1457 mm uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRS9ydnn1X6wQJNuZByfCZuTdXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaDmVcJGb5carey3NwOnxINw.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn uiteindelijk 6 uur met de wagen bezig geweest waarvan 1 uur het opnieuw uitlijnen. Als vervangende wagen kreeg ik een nieuwe (12 KM op teller) volvo recharge single motor mee. Ik geef toe dat ik in de 1ste instantie niet eens door had met een single motor te rijden :) Ik vond de bediening van de P2 veel intuïtiever maar dat is vermoedelijk ook kwestie van gewenning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8XQIifsVekvdl6xJolFp9lCJgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDhsELA8uafrEGjw2Xtl6gaC.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eerste bevindingen qua weg ligging en rijgedrag met de verlagings-set is:

1. Drempels lijken door de straffere dempers juist minder hinderlijk (had ik eigenlijk niet verwacht).
2. Binnen woonwijken met gewoon wegdek zijn de klinkers nog steeds te voelen ik vermoed nu dat dit eerlijk gezegd eerder aan de 20 inch velgen zelf ligt en niet zo zeer aan de demper instellingen.
3. Bochten zijn nu nog veel strakker te nemen je voelt de P2 praktisch zero overhellen.
4. Visueel is de auto nu nog meer een sedan. :)

• VidaR-9
@dutchman666 Ik had juist het tegenovergestelde met de XC40. Ik had na 100m al door dat ik een single motor reed 🥸

Ik twijfel nog over de verlaging. Maar dat komt vooral omdat de leasemij al zo onmogelijk stroperig werkt met de performance upgrade en verwerking in t contract ed. Wacht al 2 maanden op m’n geld. En hoe langer t duurt hoe hoger de impact op maandbedrag (want minder resterende looptijd).

• Jspp
  • Laatst online: 04-12-2023
Marcel vl schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:21:
"Cold feed" dat is wat ik heb. Ik was blij met de bestelling van de Polestar, maar ondertussen ben ik wijzer geworden. Deels door dit forum maar ook nu we door Frankrijk rijden met onze benzine auto met daarachter onze caravan. Caravan meenemen achter de Polestar is een utopie. Hoe kon ik denken dat het wel los zou lopen. Nou niet dus, caravan achter de auto laten zitten tijdens laden kan sowieso niet en de actieradius wordt één groot drama. Laden op campings, of in de omgeving daarvan, is ook een drama. En dan lees ik op dit forum allemaal berichten waar ik nou ook niet echt vrolijk van wordt. En als klap op de vuurpijl een bericht dat de levering behoorlijk uitgesteld wordt (januari 2023) door velgen die niet te leveren zijn. En maar zeggen dat het 100% zeker is dat de auto oktober 2022 geleverd zou worden. Nu hoop ik op oktober 2023, kunnen we "gewoon" nog een keertje met onze caravan op vakantie.
Heb jij bericht gehad dat de levering is vertraagd naar januari 2023? Of heb je dit middels andere bronnen vernomen?

Bij mij staat de verwachtte leverdatum in de app nog steeds op november 2023? Kan ik er voorlopig vanuit gaan dat mijn bestelling nog niet vertraagd is?

• iRenik
VidaR-9 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:05:
@dutchman666 Ik had juist het tegenovergestelde met de XC40. Ik had na 100m al door dat ik een single motor reed 🥸

Ik twijfel nog over de verlaging. Maar dat komt vooral omdat de leasemij al zo onmogelijk stroperig werkt met de performance upgrade en verwerking in t contract ed. Wacht al 2 maanden op m’n geld. En hoe langer t duurt hoe hoger de impact op maandbedrag (want minder resterende looptijd).
Zou zonde zijn als de LM de reden zou zijn om niet te verlagen (uiteraard heel begrijpelijk hoor, hier ging het ook niet heel smooth ondanks dat beide upgrades al vanaf het begin afgenomen waren). Qua looks en rijgedrag wel echt waard die -20/25mm 👌🏻

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 13:07
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Het is niet YouTube zelf maar de totale Google account waar dit probleem in zit. Net een nieuwe P2 account aangemaakt met hetzelfde resultaat. Ook alle caches en instellingen van alle Google apps gewist. Zelfde resultaat.

Ik kijk op dit account prima “18+ content” op YouTube maar ik mag er niet op inloggen op de P2 8)7
Misschien had je niet moeten identificeren met je creditcard, maar met je rijbewijs? 8)7

• GuiltyNL
PvS_68 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Misschien had je niet moeten identificeren met je creditcard, maar met je rijbewijs? 8)7
Ik heb het met mijn Postbank Pennie Rekening gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJUFh7gGYnJhp8kegcbWNL7vNQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2aJlidgHjFhNUtv1fbsrXYnZ.jpg?f=user_large

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrMXBjilsGlNL1i7H3LIE6lsmKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pDicJk23HFH5fvbCk4OUzWrX.jpg?f=user_large

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11 16:07
Net voor het eerst eens echt op vakantie geweest met de Polestar. Sure, het was "nog maar" Frankrijk en de Belgische Ardennen, maar ik ben best onder de indruk. Die claim van 400km+ op 1 lading is ondertussen al een paar keer bevestigd.

• dutchman666
Ik kon het vandaag toen ik mijn p2 in de garage op werk zag staan toch niet laten een foto te maken :P . Ik ben erg tevreden met de verlaging set. Qua weg ligging heb ik nog niet echt het randje op gezocht. Voor mij zelf heeft de sedan look dan ook prioriteit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xal6P52_OLtjJ8uDlSGINQeMegA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZnXNjKui6ZrD770zMRiSm4p.jpg?f=fotoalbum_large

• K2.

K2.

zijn er nog mensen die geen goeie zithouding vinden in de P2?
mij lukt het nog steeds niet helaas, wat ik ook doe, krijg steeds wel ergens last van.
van al de wagens die ik al heb gehad of heb gebruikt (werk, vakantie, kennissen, familie, ...), heb ik nog nooit zoveel moeite gehad om een zithouding goed te krijgen.
ik rijd al meer dan 30 jaar met wagens, heb geen afwijkende rug ofzo en zit op 1000 verschillende stoelen en zetels zonder enig probleem, daar ligt het dus niet aan.
tot nu toe is dit het enigste minpunt aan de wagen, maar toch wel een belangrijk minpunt.
een groot verschil in vergelijking met mijn vorige wagen, die zetels waren als een spa voor mijn rug, dat mis ik wel.
de eerste maand met de wagen was zelfs pijnlijk en ben daarvoor naar de dokter en een chiropractor geweest, uiteindelijk is deze pijn vanzelf weggegaan, nu is het vooral een oncomfortabel gevoel of last, maar gelukkig geen pijn meer.
ligt het aan mij of zijn er nog met deze ervaring?

• VidaR-9
@K2. niet zozeer dat ik een slechte houding heb of ergens last van krijg, maar ik heb wel het idee dat ik niet de ideale houding kan vinden in de P2. In de P2 ga ik soms een beetje verzitten, omdat ik dan het gevoel heb dat ik niet helemaal recht zit ofzo, iets wat ik bij m’n vorige auto nooit heb gedaan.

Ik heb de auto nu een jaar en sla nog weleens een nieuwe stoel instelling op, omdat ik toch weer iets nét even heb bijgesteld.

Wat dat betreft is het maar goed dat je op langere ritten toch iedere <2u stopt 😛 Ook voor mij het enige minpunt aan de auto. Maar heb t er nog maar 3 jaar mee te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door VidaR-9 op 02-08-2022 08:48 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-11 17:52
Ik heb in de P2 nog nooit 100% goed gezeten, voor mij is de zitting iets te smal in de rug. Ik zit ook altijd weer te experimenteren met de houding. Het is allemaal niet heel vervelend, maar de V40 die ik hiervoor had zat bijvoorbeeld aanzienlijk beter.

• K2.

K2.

ach-jee schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:52:
Ik heb in de P2 nog nooit 100% goed gezeten, voor mij is de zitting iets te smal in de rug. Ik zit ook altijd weer te experimenteren met de houding. Het is allemaal niet heel vervelend, maar de V40 die ik hiervoor had zat bijvoorbeeld aanzienlijk beter.
heb ook diezelfde indruk dat de rug van de zetel te smal is en voor de ongemakkelijke zithouding zorgt.

• K2.

K2.

VidaR-9 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:47:
@K2. niet zozeer dat ik een slechte houding heb of ergens last van krijg, maar ik heb wel het idee dat ik niet de ideale houding kan vinden in de P2. In de P2 ga ik soms een beetje verzitten, omdat ik dan het gevoel heb dat ik niet helemaal recht zit ofzo, iets wat ik bij m’n vorige auto nooit heb gedaan.
ik doe dat dus ook constant.
een spijtige zaak, maar ben al blij dat het niet aan mij ligt :+

• GuiltyNL
K2. schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:37:

Nee hoor dat ligt niet aan jou, de P2 heeft helaas matige stoelen. Mijn vrouw en ik hebben er ook problemen mee. De zitting is te smal waardoor de wangen links en rechts teveel tegen je benen zitten, de balk vooraan zit te hoog, de leuning is ook iets mee en de hoofdsteun staat te ver naar voren.

Inmiddels zit ik wel redelijk, maar zodra ik in een Volkswagen of Audi ga zitten, weet ik weer meteen hoe een goede stoel zit.

• GuiltyNL
dutchman666 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:40:
Ik kon het vandaag toen ik mijn p2 in de garage op werk zag staan toch niet laten een foto te maken :P . Ik ben erg tevreden met de verlaging set. Qua weg ligging heb ik nog niet echt het randje op gezocht. Voor mij zelf heeft de sedan look dan ook prioriteit ;)

[Afbeelding]
Zou jij voor mij eens willen meten? Ik heb het idee dat achter bij mij te hoog is blijven staan. Voor is goed, achter is bij mij wat aan de hoge kant, lijkt het:

Voor heb ik van onderkant spatbord naar rand velg zo'n 11cm en achter heb ik van onderkant spatbord naar rand velg zo'n 12cm. En jij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCdLHzipzfu5jdodwTjTpwDQEtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1mFxrgZd9hEyD2bXDNeLmUU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ch2A5kyRkVjNsO9piXWyTuhM3LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wqh7msNmvMKaiTKQVotooLgI.jpg?f=fotoalbum_large

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 07:19
GuiltyNL schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:32:
[...]

Kan wel paar extra stickertjes maken O-)
Graag even de exacte maat doorgeven dan zie je het verschil niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Kohen op 02-08-2022 09:54 ]

• K2.

K2.

GuiltyNL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

Nee hoor dat ligt niet aan jou, de P2 heeft helaas matige stoelen. Mijn vrouw en ik hebben er ook problemen mee. De zitting is te smal waardoor de wangen links en rechts teveel tegen je benen zitten, de balk vooraan zit te hoog, de leuning is ook iets mee en de hoofdsteun staat te ver naar voren.

Inmiddels zit ik wel redelijk, maar zodra ik in een Volkswagen of Audi ga zitten, weet ik weer meteen hoe een goede stoel zit.
idd, ik kom ook van Audi, wat een verschil, had ik eigenlijk niet verwacht, was me tijdens de testritten met de P2 ook niet direct opgevallen.

• k-jah
  • Laatst online: 06:36
K2. schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:37:
mij lukt het nog steeds niet helaas, wat ik ook doe, krijg steeds wel ergens last van.
van al de wagens die ik al heb gehad of heb gebruikt (werk, vakantie, kennissen, familie, ...), heb ik nog nooit zoveel moeite gehad om een zithouding goed te krijgen.
ik rijd al meer dan 30 jaar met wagens, heb geen afwijkende rug ofzo en zit op 1000 verschillende stoelen en zetels zonder enig probleem, daar ligt het dus niet aan.
tot nu toe is dit het enigste minpunt aan de wagen, maar toch wel een belangrijk minpunt.
een groot verschil in vergelijking met mijn vorige wagen, die zetels waren als een spa voor mijn rug, dat mis ik wel.
de eerste maand met de wagen was zelfs pijnlijk en ben daarvoor naar de dokter en een chiropractor geweest, uiteindelijk is deze pijn vanzelf weggegaan, nu is het vooral een oncomfortabel gevoel of last, maar gelukkig geen pijn meer.
Ik had in het begin continu het gevoel dat ik niet juist zat, waardoor ik ging zoeken naar een juiste positie.
Heb wel gemerkt dat de onderrug ondersteuning voor mij niet te fel mag zijn, dus dat de stoel meer een kuip wordt.

• k-jah
dutchman666 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:40:

[Afbeelding]
Lekker :9
Doet dat nu ook nog iets met het verbruik, zo’n lagere ps2? Niet dat het belangrijk is, maar gewoon, voor de wetenschap :)

• GuiltyNL
Kohen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Kan wel paar extra stickertjes maken O-)
Graag even de exacte maat doorgeven dan zie je het verschil niet ;)
Het is een doming stickertje :)

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:46

Ad Hox

N/A

Nog even over de stoelen (mijn PS2 is nog in bestelling). Zit er eigenlijk, naast de stof, nog verschil tussen de stoelen in de normale uitvoering en het plus pakket? Dus qua zitcomfort?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:06
Ad Hox schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:23:
Nog even over de stoelen (mijn PS2 is nog in bestelling). Zit er eigenlijk, naast de stof, nog verschil tussen de stoelen in de normale uitvoering en het plus pakket? Dus qua zitcomfort?
Ja het zijn wel degelijk andere stoelen. De stoelen in het plus pakket hebben o.a. zitvlakverlengers en zijn anders opgebouwd. Ironish genoeg vond ik tijdens de proefritten de standaardstoelen eigenlijk beter zitten >:)

HD4Life @ Full-HD

• dutchman666
GuiltyNL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Zou jij voor mij eens willen meten? Ik heb het idee dat achter bij mij te hoog is blijven staan. Voor is goed, achter is bij mij wat aan de hoge kant, lijkt het:

Voor heb ik van onderkant spatbord naar rand velg zo'n 11cm en achter heb ik van onderkant spatbord naar rand velg zo'n 12cm. En jij?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien staan de wagens op identieke hoogtes zie mijn foto's achter en voor. Ik begreep van de volvo dealer dat Polestar een instructie handleiding heeft voor de monteurs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wh5mUt00va9Ve2vgHyIgGGDtynw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlfqEKWq14IiGT5CGnFDNYy2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSa4sYZJomfqmGRQFOIFEUQLFgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xhb6dPiyA8z14fGFDZ8AUhiX.jpg?f=fotoalbum_large

• GuiltyNL
dutchman666 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Zo te zien staan de wagens op identieke hoogtes zie mijn foto's achter en voor. Ik begreep van de volvo dealer dat Polestar een instructie handleiding heeft voor de monteurs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, dat ziet er identiek uit! Dankjewel!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Davidshadow13 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Ja het zijn wel degelijk andere stoelen. De stoelen in het plus pakket hebben o.a. zitvlakverlengers en zijn anders opgebouwd. Ironish genoeg vond ik tijdens de proefritten de standaardstoelen eigenlijk beter zitten >:)
Ik heb de standaard stoelen sinds maart en ik zit heerlijk met mijn 186cm en +/- 80kg. Vorig jaar zomer bij de testritten ervaarde ik ze zachter dan de plus pack stoelen. Ik heb 2 verschillende standen (lagere zit en hogere zit met iets andere hoeken en afstand tot het stuur) voor mezelf opgeslagen en vind het fantastisch dat je ook alles er tussenin kunt gebruiken afhankelijk van hoelang je de 1 of 2 vasthoudt.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ad Hox schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:23:
Ik mis die verlenging totaal niet, maar ben ook niet superlang

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 07:19
GuiltyNL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Het is een doming stickertje :)
Geen punt >:)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 18:40
Hebben er hier nog mensen last van dat de app die na een tijdje moeilijk/totaal niet meer de voorkoeling/warming + batterijstatus kan ophalen?

Er worden geen apps verwijderd of geherinstalleerd, gewoon na een tijd stop de inhoud van de app met syncen met de wagen. De digitale sleutel in de telefoon werkt wel nog maar dat lijkt me normaal want die werkt over Bluetooth.

De procedure hieronder komt ook niet meer overeen met de realiteit, wij zien namelijk nergens in de app een mogelijkheid om connecties te verwijderen. Morgen wil ik mijn vader met deze problemen even assisteren.

In acht nemend dat Polestar van die "gare dingen" heeft dat je nog niet eens de app mag verwijderen, terug installeren en terug aanmelden en dat alles OK is wil ik wel een beetje voorbereid naar hem toe gaan. Hij heeft er al 8h lang mee zitten proberen (neen, niet de app verwijderd) en hij slaagt er maar niet in.
Ik heb problemen met het koppelen van de app aan mijn Polestar 2 omdat ik mijn telefoon app heb verwijderd zonder de koppeling te verbreken. Hoe los ik dit op?

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Polestar ID.
In de app inloggen met Polestar ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel.
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
App verwijderen (of misschien enkel Polestar ID uitloggen).
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.

• K2.

K2.

Het kan soms eens wat langer duren dan gewoonlijk, maar persoonlijk nog geen problemen gehad met de app.
Wel belangrijk dat je wagen netwerkverbinding heeft, anders kan de app niet actualiseren.

• k-jah
HyperBart schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:02:
Hebben er hier nog mensen last van dat de app die na een tijdje moeilijk/totaal niet meer de voorkoeling/warming + batterijstatus kan ophalen?

Er worden geen apps verwijderd of geherinstalleerd, gewoon na een tijd stop de inhoud van de app met syncen met de wagen. De digitale sleutel in de telefoon werkt wel nog maar dat lijkt me normaal want die werkt over Bluetooth.

De procedure hieronder komt ook niet meer overeen met de realiteit, wij zien namelijk nergens in de app een mogelijkheid om connecties te verwijderen. Morgen wil ik mijn vader met deze problemen even assisteren.

In acht nemend dat Polestar van die "gare dingen" heeft dat je nog niet eens de app mag verwijderen, terug installeren en terug aanmelden en dat alles OK is wil ik wel een beetje voorbereid naar hem toe gaan. Hij heeft er al 8h lang mee zitten proberen (neen, niet de app verwijderd) en hij slaagt er maar niet in.

[...]
Geen problemen mee.

Is je vader nog wel ingelogd in de app? Had ik een tijd geleden ook. Best even checken, de app ziet er namelijk hetzelfde uit maar zal niet werken.

• k-jah
Edit: foutje

[ Voor 96% gewijzigd door k-jah op 03-08-2022 06:57 ]

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32

MaxxMark

HT is Tof!

Jups... Eigenlijk nooit issues gehad (sinds eind 2020) die niet te verhelpen waren (zie eerdere post van mij: MaxxMark in "Het grote Polestar 2 Topic"). Maar sinds de 2.2 (Carplay) update is het raak en krijg ik vaak de status niet goed binnen en is het een godswonder als ik de pre-conditioning aan krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door MaxxMark op 03-08-2022 07:55 . Reden: Linkje naar eerdere post ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• GuiltyNL
Ik heb het net even geprobeerd, homescreen stond er binnen twee seconden. Wel duurde het een seconde of 10 voor ik mijn klimaattimers kon tonen.

• K2.

K2.

GuiltyNL schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Ik heb het net even geprobeerd, homescreen stond er binnen twee seconden. Wel duurde het een seconde of 10 voor ik mijn klimaattimers kon tonen.
zo ervaar ik het ook.

• daniel850
  • Laatst online: 31-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN-fYBzIs1NRvUqZ5ab8DEKGpqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTLd4VrJYKTpY6l6RNMgAHJg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAZqPm1CdGP5_UPO6QaxcCIrcy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nOgGw3Tu1y9FWvT7AiJdj1g.jpg?f=fotoalbum_large

• daniel850
levertijd 2 weken en in 10 seconden geïnstalleerd

• GuiltyNL
daniel850 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:17:
levertijd 2 weken en in 10 seconden geïnstalleerd
Ik heb hem ook binnen en bij mij gaat hij weer retour. Ding kost € 150, maar hangt slap, beweegt tijdens het rijden en valt er over de lengte gewoon weer uit.

Daarna hebben we met 5 man geprobeerd om de unit weer zo te vouwen, dat het in het zakjes paste, maar dat is ons niet gelukt. Haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKwD7pHLJbTUccYOay0Taajb_cI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLzp7GkmLaalrljkXoCJENyw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfkS0qPea-IZsfEXeUaWOzRMV_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRDMrWIJGukfUjt3YqZAxjS5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5-5qM5x8vx-cQCEOmImELHigps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYLEJ6830UDns5tsMeaSNkXE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door GuiltyNL op 03-08-2022 11:21 ]

• Hansieo
Ik heb van dun karton een rechthoek geknipt,
schuif dat L en R in de zijkanten
Schuif het dan naar voren. (aiii over het polestar logo, die zie je dus niet meer.. _O- )

KLAAR... kost wat (peanuts) maar dan wérkt het ook. d:)b

Voor die paar keer dat ik het écht nodig heb, heb het in de kofferbak.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• GuiltyNL
Hansieo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:27:
Schuif het dan naar voren. (aiii over het polestar logo, die zie je dus niet meer.. _O- )
Nou, dat 'aiiii-moment' heb je met dit OEM-zonnescherm gewoon ook. Want ook dat gaat doodleuk over het Polestar logo heen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvggCq0sfsSXfKPZd8x4540dZvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAAapmurnhAj1p6Y76n11IKz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door GuiltyNL op 03-08-2022 11:28 ]

• K2.

K2.

lol wat een gedoe allemaal, blij dat ik een gewoon dak heb.
is een folie geen optie?

• VidaR-9
K2. schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:36:
lol wat een gedoe allemaal, blij dat ik een gewoon dak heb.
is een folie geen optie?
Ik heh een glazen dak maar nog nooit de behoefte gevoeld om dit te moeten “bedekken”. Is meer een persoonlijk iets denk.

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Ik heh een glazen dak maar nog nooit de behoefte gevoeld om dit te moeten “bedekken”. Is meer een persoonlijk iets denk.
Ik heb het voorin ook niet, maar met een bepaalde stand van de zon, zitten mijn kinderen achterin toch wel aardig in de zon te turen. Dus ik dacht: makkelijk dat ding.

Maar het is voor mij een miskoop. Veel geld voor matige kwaliteit en pasvorm. Het net hing zo slap, dat het tegen mijn hoofd kwam tijdens het rijden. Dus inderdaad 10 seconden instalaltiewerk, 2 minuten testen en vervolgens een half uur geprobeerd om het terug in de verpakking te krijgen, haha.

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Maar het is voor mij een miskoop. Veel geld voor matige kwaliteit en pasvorm. Het net hing zo slap, dat het tegen mijn hoofd kwam tijdens het rijden. Dus inderdaad 10 seconden instalaltiewerk, 2 minuten testen en vervolgens een half uur geprobeerd om het terug in de verpakking te krijgen, haha.
_O-

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
GuiltyNL schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Ik heb het voorin ook niet, maar met een bepaalde stand van de zon, zitten mijn kinderen achterin toch wel aardig in de zon te turen. Dus ik dacht: makkelijk dat ding.
Wat bedoel je dan, dat ze in de zon kijken wat slecht voor de ogen is? Of dat er teveel zon 'doorkomt', waardoor ze verbranden ofzo?

XPENG G9 Performance 2024

• daniel850
Het is net zo'n vakantie opvouwbare wasmand....hij zit en effe kijken straks als het wat is...
hij krijgt wel de nominatie van....

MISKOOP VAN 2022!!!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
iRenik schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:41:
[...]

[Afbeelding]
Excuseer de kleine hijack, maar begrijp ik goed dat Apple CarPlay nu eindelijk werkt in de P2 en is dit de beruchte 2.2 update?

Ik zit al geruime tijd in het buitenland en heb dus al een tijd niet meer in mijn auto gereden :O

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 12:58
daniel850 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:58:
Het is net zo'n vakantie opvouwbare wasmand....hij zit en effe kijken straks als het wat is...

MISKOOP VAN 2022!!!
Ga zowieso niet 150 euro betalen voor een opvouwbaar stukje stof. Het is precies hetzelfde concept als die opvouwbare zonwering voor de zijruiten. Die kosten 2,92 en waarschijnlijk de helft bij oom Ali....

Afbeeldingslocatie: https://static.winparts.net/interieur-bekleding/zonnescherm-auto/c820/opvouwbaar-zonnescherm-universeel/p3158989_900_900/opvouwbaar-zonnescherm-universeel.jpg

Ik wacht wel tot de eerste alternatieven voor 15 dollar uitkomen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:55

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Zonde om zo'n mooi dak te bedekken..

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• daniel850
Rene schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Ga zowieso niet 150 euro betalen voor een opvouwbaar stukje stof. Het is precies hetzelfde concept als die opvouwbare zonwering voor de zijruiten. Die kosten 2,92 en waarschijnlijk de helft bij oom Ali....

[Afbeelding]

Ik wacht wel tot de eerste alternatieven voor 15 dollar uitkomen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEjH9eLXblPklOopjZZ51WleE2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCmDwHwRxuHjbCmzV1josslh.jpg?f=fotoalbum_large

• daniel850
Je hebt gelijk Rene!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-11 18:22
Skyrunner schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Excuseer de kleine hijack, maar begrijp ik goed dat Apple CarPlay nu eindelijk werkt in de P2 en is dit de beruchte 2.2 update?

Ik zit al geruime tijd in het buitenland en heb dus al een tijd niet meer in mijn auto gereden :O
Klopt, carplay werkt nu als je de 2.2 update installeert

• GuiltyNL
kramon schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Wat bedoel je dan, dat ze in de zon kijken wat slecht voor de ogen is? Of dat er teveel zon 'doorkomt', waardoor ze verbranden ofzo?
Nee, meer gewoon comfort. Zeker niet slecht voor ze, maar simpelweg comfort. De zon schijnt dan best redelijk in hun ogen.

• GuiltyNL
daniel850 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:58:

MISKOOP VAN 2022!!!
Zit hij bij jou wel strak? Valt hij er niet uit als je hem heen en weer schuift? Ben wel benieuwd eigenlijk.

• Hansieo
VidaR-9 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

lol, ik "normaal" ook niet, ook nu in NL met deze temp óók (nog) niet.

Maar als je lekker rustig rond tokkelt, in de bergen, met zonnetje vrij recht boven je....

dan is het gewoon LUXE dat je het zonnetje niet op je knar voelt... en daar doe je jet toch voor?

Deze strook zit er in ~7 sec op, en nog sneller er af..

Licht/donker warmer/koeler ik kan alle kanten op.

• Hansieo
Terrie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:21:
Zonde om zo'n mooi dak te bedekken..
Alles voor meer comfort O-) (wanneer gewenst, dus niet altijd..)

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
daniel14 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Klopt, carplay werkt nu als je de 2.2 update installeert
Maar… het advies is nog steeds om 2.2 over te slaan ivm bugs?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Pagina: 1 ... 104 ... 224 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.